abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61951131
Zijn er hier meer mensen die wel last hebben van buikpijn? Ik heb het nu sinds een ruime week. Beetje zeurend gevoel onderaan de buik.
Ik heb ook al last van harde buiken volgens mij. Ik las dat je meer harde buiken kunt hebben als je baarmoeder groeit. Ik heb nu nog vakantie, dus denk niet dat ik te druk ben geweest.
Zou die buikpijn dan ook door het groeien van de baarmoeder kunnen komen? Ik moet zeggen dat mn buik ook wel zichtbaar is gegroeid deze week
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_61951160
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 14:10 schreef texelonia het volgende:
Zijn er hier meer mensen die wel last hebben van buikpijn? Ik heb het nu sinds een ruime week. Beetje zeurend gevoel onderaan de buik.
Ik heb ook al last van harde buiken volgens mij. Ik las dat je meer harde buiken kunt hebben als je baarmoeder groeit. Ik heb nu nog vakantie, dus denk niet dat ik te druk ben geweest.
Zou die buikpijn dan ook door het groeien van de baarmoeder kunnen komen? Ik moet zeggen dat mn buik ook wel zichtbaar is gegroeid deze week
Ja, hier ook last van buikpijn. (2 soorten overigens, 1 door de crohn en 1 door baarmoeder o.i.d.) Heb inderdaad onderin de buik echt een raar gevoel, alsof ik gigantisch ongesteld moet worden ofzo Geen idee of het door het groeien van de baarmoeder komt trouwens.
pi_61951210
Oh duurt dat al lang bij jou? Ik ging ervan uit dat het een groeispurt is, en het binnenkort wel over zou gaan. En het is niet echt heel pijnlijk, maar wel gewoon vervelend gevoel.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_61951862
ik heb ontzettend veel jeuk op buik en rug

dat is ook zwaar irritant

En laat ik maar niet over dat schattige Candida virus beginnen
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_61951994
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 14:16 schreef texelonia het volgende:
Oh duurt dat al lang bij jou? Ik ging ervan uit dat het een groeispurt is, en het binnenkort wel over zou gaan. En het is niet echt heel pijnlijk, maar wel gewoon vervelend gevoel.
Een week of 2, 3. Kan niet zeggen dat ik er echt last van heb, ik voel het wel maar word er niet door belemmerd in mijn doen ofzo. (Behalve als ik nies of hoest en er zo'n fikse pijnscheut onderin mijn buik trekt)
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 15:11 schreef Dakota het volgende:
ik heb ontzettend veel jeuk op buik en rug

dat is ook zwaar irritant

En laat ik maar niet over dat schattige Candida virus beginnen
Ook van jeuk heb ik nu (of eigenlijk al een poosje) last Op mn buik, oksels, borsten... Hou er hele schrale rode plekken aan over en mijn tepelhof lijkt door die schrale plek drie keer zo groot

Ik heb een paar weken terug voor candida in de mond een drankje gehad waarmee ik moest spoelen Geen aanrader als je misselijk bent..

Ohja, en heb gigapijn in mijn rug.... [/eindeklaagzang]
pi_61952512
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 15:22 schreef Raissa het volgende:

Ook van jeuk heb ik nu (of eigenlijk al een poosje) last Op mn buik, oksels, borsten... Hou er hele schrale rode plekken aan over en mijn tepelhof lijkt door die schrale plek drie keer zo groot
Ik begin ook aardig jeukerig te worden, dacht eerst dat ik teveel bodylotion had gebruikt, omdat ik best snel last van eczeem heb, maar dit is wel op erg veel plaatsen.

En Tex; ook hier buikpijnen
Eerste 8 weken echt idioot veel krampen gehad, de echte bandenpijn.
En nu ook af en toe wat Raissa zegt; alsof je ongesteld moet worden.

Ik plas de laatste week echt idioot veel, bij een klein glas moet ik al snel plassen en voelt het alsof ik al uren de boel ophoud.
Maar het werd wel echt érg pijnlijk en vanochtend wakker geworden, denk echt dat ik een blaasontsteking heb, het doet echt ongelofelijk veel pijn
Ik lees dat met een zwangerschap aangeraden wordt om langs de huisarts te gaan, maar is het echt een must dat je dat doet (antibiotica) of mag je het gewoon ook "uitzitten" (veel drinken en echt continu plassen). Weet iemand dat misschien?
pi_61952656
Och man, de jeuk, hou op. Ik zit aan mijn 3e kuur tegen schimmelinfecties en het komt iedere keer na een maandje weer terug. Ik krab niet, maar mijn huid gaat wel openliggen

Carmella, voor zover ik weet kan blaasontsteking complicaties geven, dus naar de HA ermee hoor! Dit vond ik op internet:
quote:
Blaasontstekingen treden veelvuldig op, omdat de blaas als het ware verdrukt wordt door de groeiende baarmoeder. Hierdoor blijft er na het plassen urine achter in de blaas. Hierin groeien bacteriën die een blaasontsteking veroorzaken. Meestal zijn de klachten van een blaasontsteking in de zwangerschap niet zo duidelijk. Veel harde buiken, vaak plassen en soms wat bloed bij de urine kunnen op een blaasontsteking duiden. Wanneer u vermoedt dat u een blaasontsteking heeft, moet u uw ochtendurine laten controleren bij de huisarts. Indien nodig zal uw huisarts u medicijnen geven. Het is noodzakelijk om een blaasontsteking tijdens de zwangerschap te behandelen.
Bron: http://www.eva-verloskund(...)abid/68/Default.aspx
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_61952830
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 16:03 schreef Carmella het volgende:

[..]

Ik begin ook aardig jeukerig te worden, dacht eerst dat ik teveel bodylotion had gebruikt, omdat ik best snel last van eczeem heb, maar dit is wel op erg veel plaatsen.

En Tex; ook hier buikpijnen
Eerste 8 weken echt idioot veel krampen gehad, de echte bandenpijn.
En nu ook af en toe wat Raissa zegt; alsof je ongesteld moet worden.

Ik plas de laatste week echt idioot veel, bij een klein glas moet ik al snel plassen en voelt het alsof ik al uren de boel ophoud.
Maar het werd wel echt érg pijnlijk en vanochtend wakker geworden, denk echt dat ik een blaasontsteking heb, het doet echt ongelofelijk veel pijn
Ik lees dat met een zwangerschap aangeraden wordt om langs de huisarts te gaan, maar is het echt een must dat je dat doet (antibiotica) of mag je het gewoon ook "uitzitten" (veel drinken en echt continu plassen). Weet iemand dat misschien?
Als je blaasontsteking hebt moet je absoluut naar de huisarts!!

En dat plassen herken ik, overdag nergens last van maar 's nachts moet ik zeker 3 keer eruit.. Blijft dat zo tot het einde van de zwangerschap?
pi_61953146
Thanks Fuente
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 16:22 schreef Raissa het volgende:

Als je blaasontsteking hebt moet je absoluut naar de huisarts!!
Ik heb de huisartsenpost gebeld, want vermoedelijk loop ik er nu al een dag of 3 mee rond en Maandag bij de huisarts zou dan alweer dag 5 zijn.
Vanwege m'n nier lijkt het me sowieso wel verstandig om zeker te gaan, hoop dat die nu niet op gaat spelen, aangezien dat weer naar de blaas loopt.

Thanks voor het meedenken
pi_61953699
No problemo, hopelijk ben je er snel vanaf!

Raissa, ik weet het niet, ik heb er soms weken geen last van, maar de laatste week moet ik ;s nachts weer 4 keer plassen. Zucht.. Ik denk dat het komt doordat je dan ligt en er een andere druk op je blaas komt ofzo? Kben bijna 31 weken zwanger, dus ben bang dat het tot het einde gaat duren
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 27 september 2008 @ 18:03:03 #36
147316 crew  DJMO
#trut
pi_61954876
Carmella, even snel tussendoor, ik lees vanavond wel beter bij, ik heb ooit eens een blaasontsteking verwaarloosd en dat eindigde in een week ziekenhuis met een nierbekkenontsteking. ik dacht ook er met veel water drinken vanaf te komen. gewoon meteen antibiotica halen, of je nu zwanger bent of niet, is mijn advies.
* DJMO gaat weer verder met poetsen en opruimen
tot vanvaond ergens
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_61955129
plassen, idd.

Ik hoefde er nooit uit..nu ongeveer 3 keer per nacht en ik ben idd ook al wat verder (27 wk + )
Dus de jeuk zal ook nog wel even aanhouden

Verder heb ik ook 3 striae lijnen sinds een week ofzo.

jeej
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_61955765
Ik ben weer thuis, wel bloedcellen in m'n urine, maar geen blaasontsteking.
M'n nier is gewoon weer aan het opspelen. Toen ik de deur uit ging begon de pijn in m'n nier ook alweer. Eerst had ik alleen pijn in m'n blaas.
Ik heb nu medicatie voor een dag gekregen, dat ik tijdens m'n ziekenhuisopname in m'n infuus had.
Als ik morgenmiddag nog steeds de pijn in m'n nier en blaas heb moet ik weer terug en ik gok dat ze dan alsnog een buisje in m'n nier gaan plaatsen, wat ze al eerder van plan waren.
Heb m'n fiets bij de bus moeten laten staan en heb een taxi gepakt door de enorme pijn. Fijn om weer thuis te zijn, nu is het weer afwachten
pi_61955851
Tjee, balen Carmella.. Hopelijk ben je er snel vanaf!
©Dumbo
pi_61957911
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 18:53 schreef Carmella het volgende:
Ik ben weer thuis, wel bloedcellen in m'n urine, maar geen blaasontsteking.
M'n nier is gewoon weer aan het opspelen. Toen ik de deur uit ging begon de pijn in m'n nier ook alweer. Eerst had ik alleen pijn in m'n blaas.
Ik heb nu medicatie voor een dag gekregen, dat ik tijdens m'n ziekenhuisopname in m'n infuus had.
Als ik morgenmiddag nog steeds de pijn in m'n nier en blaas heb moet ik weer terug en ik gok dat ze dan alsnog een buisje in m'n nier gaan plaatsen, wat ze al eerder van plan waren.
Heb m'n fiets bij de bus moeten laten staan en heb een taxi gepakt door de enorme pijn. Fijn om weer thuis te zijn, nu is het weer afwachten
Jee Carmella, dat is niet zo best Morgenmiddag weet je dus meer?
pi_61958351
Ik zeg goedenavond zwangeren!

Tinuviel en ik hebben de 20-weken check overleefd, alles zit erop en eraan, ziet er prachtig uit, dus we weten wat "Nemo" wordt

alleen gaan we het niet zeggen

En het zoontje van DaviniaHR logeert op dit moment bij ons, sinds gisteravond, en dat gaat super. Lekker oefenen, hij is heel lief (nu 13 maandjes), en omdat we al eea in huis hebben aan meubels, valt het goed te doen
pi_61959837
Iamredleader, gefeliciteerd met de goede echo en veel plezier met je logeetje!

Carmella, wat naar weer. Veel beterschap en ik duim voor je dat het meevalt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 27 september 2008 @ 21:50:53 #43
147316 crew  DJMO
#trut
pi_61959858
die jeuk sta ik dus niet alleen in .. ik dacht dat het aan mij lag, of aan het wasmiddel wat ik gebruik, maar niet dus. plassen moet ik wel vaak, maar dat is denk ik meer door het vele vocht wat ik naar binnen werk op een dag. ik zit makkelijk aan drieënhalve tot vier liter op een dag voor de rest nog steeds last van mijn rug, de laatste tijd voornamelijk onder mijn rechter schouderblad, en dat komt door een verkeerde houding achter de computer en te veel in huis doen ben ik bang. harde buiken nog niet echt last van gehad, wel dat als ik 's avonds op bed lig, JJ koppeltje aan het duiken en ontzettend druk is.

niet komende zaterdag, maar die zaterdag daarop behangen, en dat mogen vriendlief en schoonpaps samen doen, want dan ben ik met mijn dochter weg. als dat klaar is, kan het ledikantje gebracht worden en ga ik kleertjes en lakentjes en alles wassen. de grote tuin (om het maar zo te zeggen) is nu ook klaar, heb er drie waslijnen hangen dus ik kan heerlijk alles buiten te drogen hangen

voor de rest ben ik alleen maar bezig in huis, met elke keer alles anders neerzetten, opruimen en weer van plaats veranderen, dus ik ben weinig achter de pc te vinden, ik lees wel mee, maar post niet zoveel. ben er 's avonds meestal te afgedraaid voor.

oh ja, nog over dat wegen, in het dijkzigtziekenhuis (EMC) wordt het niet meer gedaan, ik vroeg er naar en kreeg als antwoord dat dat tegenwoordig niet meer nodig was ofzo, waarom werd niet verteld. ik hou het nu maar een beetje voor mezelf bij hier thuis.

Carmella, ik hoop dat je klachten niet erger worden en dat je fiets niet gepikt wordt bij de bushalte
Ingrid, ik hoop dat jouw rugklachten inmiddels al wat minder zijn
iamredleader, fijn dat alles goed is met nemo
Tex, heb je het al verteld, en zo ja, hoe werd er gereageerd??

als ik iemand vergeten ben, sorry beetje moe op dit moment.. (wilde kort zijn, maar dat is me dus echt niet gelukt ) ga nu lekker bankhangen en wachten op vriendlief die naar de voetbal is... hopelijk maakt hij het niet al te laat, ik heb zin om te knuffelen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_61960383
Hmmmm, ik moet wel veel plassen en heb veel harde buiken de laatste dagen.
Ik heb ook last van zwangerschapsdementie geloof ik. Weet nu al niet meer war ik verder op wilde reageren.
Heb nog wel steeds last van nek/schouder. Ga toch maar maandag langs de ha. Het begint nu een branderig gevoel te geven, hopelijk is dat goed.
  zaterdag 27 september 2008 @ 22:26:37 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61960512
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 18:16 schreef Dakota het volgende:
plassen, idd.

Ik hoefde er nooit uit..nu ongeveer 3 keer per nacht en ik ben idd ook al wat verder (27 wk + )
Dus de jeuk zal ook nog wel even aanhouden

Verder heb ik ook 3 striae lijnen sinds een week ofzo.

jeej
Dat had ik ook idd. Nooit hoeven plassen en dan zwanger ineens meerdere keren per nacht.
Dat was een van de dingen die ik het lekkerst vond toen ik eenmaal bevallen was en Sasha doorsliep, gewoon een hele nacht slapen.

Carmella, wat rot joh!
pi_61961516
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 09:57 schreef Webkim het volgende:
Die Isa toch!
Was het wel haar maat?

Ja dat dan weer wel, maar echt heel mooi zijn ze niet, daarom had ik ze terug gezet.

Ooh dames jeuk dat is mijn grootste angst om dat weer te krijgen bij de zwangerschap van Isa had ik namelijk iets heel naars http://www.huidinfo.nl/herpes%20gestationis.html dat was het maar dan iets minder heftig als de foto.
Wat mij toen hielp was vet houden, badolie, douche olie en baby olie alles zonder parfum! Dermalex is een echte aanrader en lekker vet. Maar het enige dat echt hielp bij mij was na de bevalling prednison
Ik hoop dus echt dat het mij deze keer bespaard blijft, al zegt de info dat ik er nu 90% kans op heb, naja ik hoop er maar het beste van.

Verder groeit mijn buik super snel, nou was dat vorige keer ook wel toen had ik al echt een buikje met 9 weken ofzo, maar als ik nu een jurkje draag dan moet ik mijn buik inhouden anders verraad die zich al.

Tex, enige advies over het mededelen op het werk dat ik je kan geven is bij je baas binnenlopen en het gewoon melden, niets raars, niet meer zeggen als nodig en klaar... als hij niet blij voor je is.... dan is dat zijn probleem.
Mijn contract loopt trouwens ook tot ongeveer het einde van mijn verlof en ja we hoopten ongeveer dat dat zo zou uitpakken. Na het verlof zien we wel weer, ga me niet meer druk maken om mijn werk of baas dat heeft namelijk vorige keer de pret van de zwangerschap behoorlijk verziekt. Heb toen maanden met advocaten lopen vechten om een eerlijke ontslagvergoeding.
Mama van Isa en Ties
pi_61961660
Ooh vergeet ik helemaal Carmella beterschap te wensen, ik hoop voor je dat de medicatie aanslaat en dat je snel verlost bent van de pijn.

Ooh ja en nog een vraagje Isa is nog geen 2 als ons nieuwe kleintje zich aandient, zouden jullie een duo buggy kopen? wandelen vinden we toch wel lekker .... en een kiddyboard daar is Isa best nog jong voor denk ik?¿ Wil dan een wat goedkopere kopen en topmark duo buggy ofzo.
Is dat verstandig?

[ Bericht 40% gewijzigd door marlieske op 27-09-2008 23:39:34 ]
Mama van Isa en Ties
pi_61962303
iamredleader; wat fijn dat de echo helemaal goed was en leuk dat jullie het geslacht weten

Ingrid; ik hoop dat je ook snel verlost bent van je nek/schouderpijn
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 21:50 schreef DJMO het volgende:
die jeuk sta ik dus niet alleen in .. ik dacht dat het aan mij lag, of aan het wasmiddel wat ik gebruik, maar niet dus.
Ik twijfelde ook al

Beterschap met je rug
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 20:33 schreef Raissa het volgende:

Jee Carmella, dat is niet zo best Morgenmiddag weet je dus meer?
Ja het is even afwachten hoe het gaat, die medicijnen slaan sowieso niet zo snel aan, met het infuus heeft het ook aardig wat uren geduurd. Maar een dag moet voldoende zijn.
Ik vind het vooral rot, dat ze met een röntgenfoto zoveel meer kunnen zien, maar dat dat dus niet gaat vanwege de zwangerschap. Maar ik wacht het gewoon af, de pijn is weer niet te harden, dus ik waggel weer door het huis als een kip... ik kan er wel om lachen, heb een beetje het gevoel hoe ik "straks" over een aantal maanden ook misschien zo door het huis scharrel als ik moet gaan bevallen en misschien wel de hele dag met weeën rondloop
De gynaecoloog vertelde bij het ontslag 2,5 week geleden, dat deze pijn in de nieren door veel vrouwen met kinderen wordt omgeschreven als heftige weeën, dus ik zie het ook als oefening. Elk nadeel heeft z'n voordeel

En bedankt iedereen voor de lieve tekst
  zondag 28 september 2008 @ 08:30:11 #49
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_61964958
Carmella, wat vervelend allemaal. Ik hoop dat de medicijnen aanslaan.

Van 's nachts plassen, heb ik (nog) geen last gelukkig. Meestal moet ik pas tegen een uur of half 7. Wat ik wel "vervelend" vind, is dat ik niet meer kan uitslapen. 8 uur is echt het laatste wat ik red.... daardoor ben ik 's avonds ook weer eerder moe. Wat die jeuk betreft, dat heb ik alleen bij mn borsten en heb ik soms ook schrale plekken op mn borsten. Lang leve babypoeder Dat helpt goed, ik heb het gevoel dat het vooral door het zweten komt. In de liezen heb ik er soms ook last van namelijk.

Vandaag ga ik beginnen met het schilderen van de commodekast, woensdag komt mn vader sausen en donderdag gaan we samen behangen Eind van deze week is dus de babykamer wat klussen betreft klaar en kunnen we gaan beginnen met inrichten. Heb er echt zin in.

Sinds ik de afspraak bij de bekkentherapeut heb gemaakt, gaat het beter met mn bekken maar ik ga wel gewoon...
Make love, not war ☮
  zondag 28 september 2008 @ 08:37:11 #50
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_61964975
Marlieske, Amber was ook nog net geen 2 toen Iris geboren werd, maar wij hebben geen duowagen gekocht. Een kiddyboard ging overigens prima, hoor. Ik heb wel vaak op marktplaats gezocht naar een duobuggy, leek me me toch wel handig, maar óf ik vond ze te duur óf het was te ver weg om te halen. Het was er dus eigenlijk nooit van gekomen, maar het leek me wel handig voor uitjes e.d., niet eens voor de dagelijke dingetjes.

Oftewel, aan mijn antwoord heb je ook niet veel
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')