Ik ben in mijn vorige zwangerschap 2x gewogen. 1x in het begin en 1x aan het einde.quote:Op donderdag 25 september 2008 20:21 schreef huuphuup het volgende:
Lekker gelijk gaan winkelen Tex![]()
Even een vraagje aan de andere mama's-in-spé: het is voor sommige mensen misschien totaal onvoorstelbaar, maar ik heb echt een groot probleem met wegen en dergelijke. Dingen met issues in het verleden, zal er niet op ingaan verder. Ik weet ook dat ik verder weinig te zeuren heb, mijn bmi is iets van 21.8 of 22 ofzo, gewoon normaal en netjes, maar toch wil ik gewoon écht nie gewogen worden. Hoe gaat dat in zijn werk bij de VK? Is het verplicht? Gebeurd het standaard?
ik weet dat k een doos ben om me daar nu al druk over te makenmaar ik vraag het me gewoon af.
quote:Op donderdag 25 september 2008 23:55 schreef huuphuup het volgende:
Mijn probleem hiermee is dat ik niet zo'n gezonde relatie met mijn weegschaal heb om het maar even zo te zeggen en als ik steeds die wijzer omhoog zie gaan dan fixeer ik me enorm op dat getalletje en dan vind ik het (waarschijnlijk) verschrikkelijk dat het elke keer omhoog gaat, ondanks dat je weet dat het gezond is en zo hoort. En ik denk dat met mij een hoop vrouwen zo denken.
Wat vervelend! Ik weet hoe je je voelt. Kun je lekker uithuilen bij je partner?quote:Op vrijdag 26 september 2008 17:11 schreef Reinhilde het volgende:
Ik voel me echt down de laatste dagen. Nergens zin in, snel huilen, zorgen maken om alles. Ik ben echt ontzettend lusteloos. Bah.
Gelukkig Fuente, het is fijn om gerustgesteld door het weekend te kunnenquote:Op vrijdag 26 september 2008 15:57 schreef Fuente het volgende:
Heb gebeld en ben al voor een CTG geweest. Die was keurig! Nu gewoon dinsdag afwachten (dan weer consult bij gyn). Ben iig weer gerustgesteld
En extra doorbakken heeft zeker geen zin? Stom eigenlijk, als iets niet mag dan het juist willenquote:Op vrijdag 26 september 2008 19:24 schreef cattie het volgende:
Het is een risico dat je loopt Raissa. De kans is niet zo groot, maar als er toxoplasmose inzit, heb je echt een groot probleem. Het is niet zoals bij alcohol dat een glaasje gedurende de hele zwangerschap geen kwaad kan en hoe meer hoe slechter. Je kunt heel veel rood vlees eten zonder dat er iets gebeurd en maar 1 keer een biefstukje eten en toxoplasmose oplopen...
In het kort: ik zou het niet doen.
Echt gaar is inderdaad niet lekkerquote:Op vrijdag 26 september 2008 20:51 schreef cattie het volgende:
Goed doorbakken, zodat het niet meer rood en bloederig is, maar echt gaar, dan is het goed. (Maar een stuk minder lekker, naar mijn mening.)
Dat heb ik trouwens nu met alcohol. Ik drink bijna nooit alcohol, en nu heb ik er af en toe wel zin in. Maar ik doe het maar niet.
Goed nieuws vind ik!quote:De ouderschapsverlofkorting wordt in 2009 losgekoppeld van de levensloopregeling. Dit betekent dat u niet meer mee hoeft te doen aan de levensloopregeling om van de ouderschapsverlofkorting gebruik te maken.
Ze zijn het van plan ja, weet niet of het dan al ingaat.quote:Op vrijdag 26 september 2008 20:53 schreef Floria het volgende:
Fuente, goed dat je gelijk hebt door gezet en nog beter dat de CTG goed was.
Raissa, ik heb werkelijk geen idee. Ik eet geen vlees dus heb me hier nooit in verdiept. Ik weet niet bij welke tempratuur toxoplasmose dood gaat maar ik vermoed dat dit geen goed dat doen voor je stukje vlees.
Ik heb vandaag eindelijk mijn verlof rond. Vanaf 24 november mag ik jullie vaker gaan stalken want verlof! 6wk vantevoren en vanaf volgende week al minder werken dankzij een voorvarende collega. Hoera!
Weet iemand hier hoe het met ouderschapsverlof zit? Ik heb gelezen dat het kabinet voornemens is om het te verdubbelen tot 26wk in 2009 (prinsjesdag begroting).
Hoe zit dat met die voornemens van het kabinet, gaat dat het echt door? Dat zou heel fijn zijn want ik kom wat weekjes tekort ivm opvang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |