Je weet dat volkstuintjes tegenwoordig alleen zijn voorbehouden aan de rijke tweeverdienerquote:Op woensdag 24 september 2008 11:48 schreef ColdFeet het volgende:
....jarenlang groente met slakken erin uit de moestuin gegeten
quote:Op woensdag 24 september 2008 11:59 schreef SHE het volgende:
Iets met gegeven zaad!...
Tvp dus!quote:Wat zou beter zijn om te slikken bij botbreuken en gescheurde banden?
Vroegerrrrquote:Op woensdag 24 september 2008 11:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
het is niet zo dat ik mezelf zielig vind, of beter of slechter of weetikveel wat, maar ik begrijp gewoon niet hoe mensen zo makkelijk over geld kunnen denken....
zeg maar...
Mijn ouders woonden op het platteland, beebquote:Op woensdag 24 september 2008 12:02 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Je weet dat volkstuintjes tegenwoordig alleen zijn voorbehouden aan de rijke tweeverdienerDie stukjes grond zijn ongelooflijk duur op het moment!
Overigens eten wij ook veel van eigen grond (of die van de buurman). Niet uit geldgebrek overigens, want sla en komkommer uit eigen tuin zijn vaak duurder dan die uit de supermarkt. De tomaten daarentegen kan ik dit jaar haast niet verwerken
Ja! Mijn mama is kleuterjuf met kinderen met stoornissen/kinderen waarvan de ouders een stoornis hebben/verwaarloosde kinderen etc. Dus die kon denk ik ook wel wat knutseldingen mee smokkelenquote:Op woensdag 24 september 2008 12:04 schreef ColdFeet het volgende:
SHE, ik slik Ibuprofen voor ontsteking/verrekte kniebanden, ja.
Farfallus, jij omschrijft een beetje hoe ik het ook heb ervaren. Als kind boeit het je gewoon allemaal niet! Tenzij je zielig en verwaarloosd bent, natuurlijk. Maar als je eten en kleren en speelgoed hebt... Och
Ik heb die film trouwens niet gezien. Maar ik heb me wel hogelijk verbaasd over de reacties op Freecells zwangerschap: 'hoe kun je nou voor een kind kiezen als je geen (echte/fulltime/hoogopgeleiden-)baan hebt'.
Waarom volkstuintjes? Eigen tuin kan ook he, niet iedereen in NL woont in hartje A'dam.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:02 schreef Tinkepink het volgende:
Je weet dat volkstuintjes tegenwoordig alleen zijn voorbehouden aan de rijke tweeverdienerDie stukjes grond zijn ongelooflijk duur op het moment!
Overigens eten wij ook veel van eigen grond (of die van de buurman). Niet uit geldgebrek overigens, want sla en komkommer uit eigen tuin zijn vaak duurder dan die uit de supermarkt. De tomaten daarentegen kan ik dit jaar haast niet verwerken
quote:Op woensdag 24 september 2008 12:07 schreef Tinkepink het volgende:
Ik werkte ook al vanaf mijn 15e na schooltijd. Afwassen, bollenpellen, later in winkels en op de markt. Kreeg toen ook geen zakgeld meer. Als gevolg daarvan ken ik de waarde van geld en vindt het dus ook niet erg om te werken.
Dan krijg je wel een beetje een achterstand tochquote:Op woensdag 24 september 2008 12:06 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Mijn ouders woonden op het platteland, beebIk heb mijn hele jeugd snijbonen gegeten. En wij hadden een geit, thuis
Nou ja, tot ik 3 was ofzo.
Ik heb het ook over nu, in de alom gewaardeerde Randstadquote:Op woensdag 24 september 2008 12:06 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Mijn ouders woonden op het platteland, beebIk heb mijn hele jeugd snijbonen gegeten. En wij hadden een geit, thuis
Nou ja, tot ik 3 was ofzo.
Mijn ouders hadden ook zo'n filosofie, ja. Ook toen ze later veel meer te makken haddenquote:Op woensdag 24 september 2008 12:07 schreef Tinkepink het volgende:
Ik werkte ook al vanaf mijn 15e na schooltijd. Afwassen, bollenpellen, later in winkels en op de markt. Kreeg toen ook geen zakgeld meer. Als gevolg daarvan ken ik de waarde van geld en vindt het dus ook niet erg om te werken.
Ik had een schooltuintje toen ik in hartje A'dam woondequote:Op woensdag 24 september 2008 12:09 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Waarom volkstuintjes? Eigen tuin kan ook he, niet iedereen in NL woont in hartje A'dam.![]()
Enne, groente verbouwen kan prima op het balkon.
*Plukie vroegah ook snijbonen, bietjes, boerekool, rabarber, aardbeien, druiven, tomaten, komkommers, appels, peren, bessen en vast nog wel veel meer uit eigen tuin kreeg voorgezet.*
En nu nog steeds, alleen de groente heeft plaats moeten maken voor meer fruit.
Heeft niks met arm te maken, wij waren helemaal niet arm vroeger.
Hoe oud is je zusje? ik heb tot mijn 18e ook niet gewerkt en is nu toch ook wel goed gekomenquote:Op woensdag 24 september 2008 12:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als ik naar mijn zusje kijk (mijn mams heeft niet dezelfde fout bij haar gemaakt als bij mij door haar bewust te maken van de financiele situatie) kan ik daar af en toe echt woedend op worden, terwijl ik dat eigenlijk niet zou moeten doen, maar moet 'laten gaan'.
Ze wil namelijk alleen maar merk-kleding, durfde niet naast mijn moeder te lopen als deze een Zeeman tasje droegen heeft totaal geen schuldgevoel (wat ook niet hoort als kind zijnde, dat wéét ik) als mijn moeder tóch die dure merktrui koopt, omdat ze iets anders écht niet wil
![]()
Want ja, mijn moeder wil ook niemand tekort doen ofzo, heeft ze mij ook niet willen doen, maargoed, ik vond Hema en zeeman ook prima
Misschien heb ik een vertekende blik op dat alles, maar ben absoluut niet werkschuw, in tegenstelling tot mn zusje, die ik af en toe/met regelmaat erop wijs dat er niets mis is met zelf werken en je eigen geld verdienen...
Tegen die tijd woonden we niet meer op het 'platteland', hoorquote:Op woensdag 24 september 2008 12:11 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Dan krijg je wel een beetje een achterstand toch
Nou ja, hangt ook van je ouders af
Ik woonde in centrum Amsterdam, heeel veel buiten spelen, geintjes uit halen, banden leeg laten lopen, belletje trek. Jezelf vermaken hoeft geen geld te kosten![]()
Ja ja, ik was tuiggg van de richel
Er zijn hier wel vreemdere topic switches geweest.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:12 schreef Plukie86 het volgende:
Huh waarom gaat het nu van het KVD opeens over arm zijn?
Krijgen we weer van die verhalen over waarde van het geld kennen enzo....En werken vanaf de 14e blablablabla.
Bah.
Ik ga wel weer leren.
Ja maar dit is zo'n zeikonderwerp waarbij iedereen zijn eigen situatie het beste lijkt te vinden en dat leidt tot oeverloze discussies.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:17 schreef SHE het volgende:
[..]
Er zijn hier wel vreemdere topic switches geweest.
OT: Broccoli!
Ik vind je heel hard bent richting je zusje, MB. Zo van: 'zij mag niet gewoon puber zijn, omdat ik dat ook niet was'.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:13 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Hoe oud is je zusje? ik heb tot mijn 18e ook niet gewerkt en is nu toch ook wel goed gekomen
En dat ze geen schuld gevoel heeft is alleen maar goed natuurlijk, dat is echt erg voor een kind. De rest wat jij dan wel al hebt kan ze nog leren.
Net zo overloos als alle OUD-discussies dus.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:19 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Ja maar dit is zo'n zeikonderwerp waarbij iedereen zijn eigen situatie het beste lijkt te vinden en dat leidt tot oeverloze discussies.
Welnee gekke Pluk. Iedereen weet hier dat alleen mijn mening telt.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:19 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Ja maar dit is zo'n zeikonderwerp waarbij iedereen zijn eigen situatie het beste lijkt te vinden en dat leidt tot oeverloze discussies.
OT: ik heb zojuist een hele lekkere omelet met ui en tomaat voor mezelf gemaakt.![]()
![]()
![]()
Vanavond wordt het rijst met boontjes, gehakt en een plens chilisaus. Ik ben inspiratieloos vandaag.
Zitten er geen spieren? voel toch echt ietsquote:Op woensdag 24 september 2008 12:20 schreef loveli het volgende:
Sinds wanneer hebben polsen spieren?
Dude, srslyquote:Op woensdag 24 september 2008 12:20 schreef loveli het volgende:
Dat gedraai met je polsen? Is toch op zn minst ongewone beweging.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:20 schreef loveli het volgende:
Herkenbaarquote:Op woensdag 24 september 2008 12:20 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Toen ik begon met werken (ik was 15 of zo?)
Kreeg ik voor een dag werken van 08:00 tot 18:00 35 euro, en later 50.
Ik zat echt zo van WOAH IK DOE 10 ZATERDAGEN IETS EN IK HEB 500 EURO
omg omg omg!
En toen begon ik geld uit te geven als water omdat het zo makkelijk te krijgen wasTerwijl ik eerst vanaf het moment dat ik geld kreeg (bijv op je vijfde een gulden of zo) Tot m'n twaalde ALLES heb gespaard. (Mijn hobby was geld sparen
![]()
![]()
![]()
En toen ik acht was ging ik ook auto's wassen voor geld (tien gulden ftw! En ook met koninginnedag dwarsfluit/cello spellen met een vriendinnetje. Meestal 200 gulden op in een paar uurtjes binnen
)
Dus nu ben ik blut en sta ik rood. Dat was mijn verhaal
Nee, dit was hét moment om te pimpen met het feit dat wij vroeger een geit hadden, popquote:Op woensdag 24 september 2008 12:19 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar hoor. Ik weet een aantal hele leuke tuinencomplexen in de randstad waar een tuintje aan huur echt geen drol kost. Soms vragen mensen wel een behoorlijk bedrag voor het huisje/kas etc. wat er op staat.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:02 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hij moet het ook wel leuk vinden. Er zijn best jongens die eten vooral goed vinden om de honger weg te laten gaan. Die eten na 3 jaar nog steeds elke dag spaghetti met tomatensaus.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:42 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Oh ik zit hier met een vriendje die niet kan koken (Dus eten we meestal pizza of wok to walk)
Hoe leer je iemand koken? hij is 22 en woont al drie jaar op zichzelfVolgens mij is het ook een beetje van denken dat je het niet kan, want volgens mij kan iedereen wel koken als je het recept gewoon volgt
![]()
Ik heb dan de neiging om als we "samen" koken, alles zelf te doen want dat gaat vijf keer zo snel..
Ieuw nu ben ik ook zo een nasty huisvrouwDude, SRSLY!
Allerhande FTW, zelfs mijn broertje kookt nu weleensquote:Op woensdag 24 september 2008 12:44 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Hij moet het ook wel leuk vinden. Er zijn best jongens die eten vooral goed vinden om de honger weg te laten gaan. Die eten na 3 jaar nog steeds elke dag spaghetti met tomatensaus.
Een keer samen koken van een simpel recept (allerhande ofzo) en hem dan uitgebreid complimenteren helpt vast wel
Zo nou! Daar zou ik ook wat voor geven!quote:Op woensdag 24 september 2008 12:34 schreef ColdFeet het volgende:
Hondsdraf, dat klinkt echt heerlijk! Dat wil ik ook! * ColdFeet heeft enkel een balkon
En dan graag ook voldoende tijd en ruimte om lekker vanalles in te makenFuck, ik zou het goed doen als huisvrouwtje in de jaren '50
écht, wacht maar tot je me een keer ontmoet hebtquote:Op woensdag 24 september 2008 13:08 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Over tien jaar zien we MB posten dat haar twee kindjes de alleraller leukste zijn! En dat ze nu drie dagen per week in asiel werkt en op zondag ochtend en vrijdag middag thee gaat drinken met eenzame bejaarden. Ook zit ze in de sinterklaas comissie en de ouderraad van de basischool, want ja, die schatjes
Ook staat ze er om bekend dat de kleine MBtjes altijd de meest prachtige zelfgeknutselde traktaties meekrijgen als ze jarig zijn![]()
Met sinterklaas hoopt iedereen altijd dat de kleine MB jouw lootje heeft, dan kun je namelijk een ge-wel-di-ge surprise verwachten
Tering, PF, wat ben jij toch grappig, zo nu en danquote:Op woensdag 24 september 2008 13:08 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Over tien jaar zien we MB posten dat haar twee kindjes de alleraller leukste zijn! En dat ze nu drie dagen per week in asiel werkt en op zondag ochtend en vrijdag middag thee gaat drinken met eenzame bejaarden. Ook zit ze in de sinterklaas comissie en de ouderraad van de basischool, want ja, die schatjes
Ook staat ze er om bekend dat de kleine MBtjes altijd de meest prachtige zelfgeknutselde traktaties meekrijgen als ze jarig zijn![]()
Met sinterklaas hoopt iedereen altijd dat de kleine MB jouw lootje heeft, dan kun je namelijk een ge-wel-di-ge surprise verwachten
Sorryquote:Op woensdag 24 september 2008 12:28 schreef motorbloempje het volgende:
fijn. nu ga ik dus appeltaart bakken vanavond, denk ik
quote:Op woensdag 24 september 2008 13:14 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Oh en ik wil een hertje
Maar dat mag niet van m'n ouders![]()
(Ik ken niemand met hertjes als huisdier? Horen ze in kuddes of zo?)
En geitje is ook leuk(check ava
) Of een dwerg biggetje
En dan gaan we samen in bad en mag hij op m'n bankje slapen
Waar heb ik dat eerder gehoord? O ja, ik heb voor een verloskundige gewerkt.quote:
Persoonlijk vind ik dat vega-gehakt altijd verschrikkelijk smerig, en ik geloof dat ik bepaald niet de enige vegetariër ben die er zo over denkt.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:53 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Dus ik dacht aan mexicaanse bonensoep, zijn volgens mij dezelfde ingrediënten!
- (vegetarisch) gehakt
- kidney bonen
- ui?
- knoflook?
- bleekselderij
- iets met tomaten, een blikje geloof ik
- kaneel
- tortilla chips
Ben ik nou zo simpel dat ik al tevreden ben met een poes?quote:Op woensdag 24 september 2008 13:14 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Oh en ik wil een hertje
Maar dat mag niet van m'n ouders![]()
(Ik ken niemand met hertjes als huisdier? Horen ze in kuddes of zo?)
En geitje is ook leuk(check ava
) Of een dwerg biggetje
En dan gaan we samen in bad en mag hij op m'n bankje slapen
Ik vind die van Quorn best smakelijk eigenlijkquote:Op woensdag 24 september 2008 13:17 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat vega-gehakt altijd verschrikkelijk smerig, en ik geloof dat ik bepaald niet de enige vegetariër ben die er zo over denkt.
In bonen zitten plenty eiwitten, dus het hoeft ook niet.
Een paar korreltjes maïs zijn dan wel weer gezellig kleurig.
ik vind het altijd zof fijn als mensen die mij NIET kennen even gaan zeggen hoe ik in elkaar zit en hoe het me zal vergaanquote:Op woensdag 24 september 2008 13:16 schreef loveli het volgende:
[..]
Waar heb ik dat eerder gehoord? O ja, ik heb voor een verloskundige gewerkt.
Nog een leuke anekdote uit de 70-er jaren:
Een koppel had het helemaal uitgedacht, grote gezinnen dat was zooo passe. Ze kregen er nu eentje en over 4 jaar de tweede, daarna ging er een knoop in. De vrouw ging zo snel mogelijk weer aan het werk.
En jawel, nummer 1 was een drieling. En dat was zo gezellig, dat er de daarop volgende jaren nog 3 koters volgden.
Je zult nog wel terugdenken aan nu, als je daar tenminste tijd voor hebt met een op de arm, een aan de borst en een in de wandelwagen.
Ik heb al eerder gezegd dat alles in jou om moederschap schreeuwt.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
écht, wacht maar tot je me een keer ontmoet hebt
-ik kan niet knutselen
-ik kan niet tegen bejaarrdenhuizen
-ik begin bij de entree van een asiel al bijna te janken omdat ik ze allemaal mee wil nemen
-ik wil écht geen kinderen
Lieverd, jij denkt dat je de komende tien jaar precies zo blijft als je nu bent. Maar dat zou best weleens niet kunnen kloppen; je blijft veranderen. Net zoals je nu niet hetzelfde bent als vier (laat staan tien) jaar geledenquote:Op woensdag 24 september 2008 13:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik vind het altijd zof fijn als mensen die mij NIET kennen even gaan zeggen hoe ik in elkaar zit en hoe het me zal vergaan
M'n vader vond het wel een goed idee, als hij hem op mocht eten als ie groot genoeg wasquote:Op woensdag 24 september 2008 13:18 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ben ik nou zo simpel dat ik al tevreden ben met een poes?![]()
Een dwergbiggetje met een eigen bankje klinkt wel heel cute, though.
Not done? Why?quote:Op woensdag 24 september 2008 13:21 schreef ColdFeet het volgende:
Grappig hè, dat grote gezinnen tegenwoodig echt not done zijn, ofzo. Vrienden van ons verwachten over een paar maanden hun 4e kind (de oudste is dan bijna 5). Zij komt uit een groot & gezellig gezin, en heeft daar zelf ook altijd van gedroomd. Maar iedereen stond met z'n oren te klapperen toen deze zwangerschap werd aangekondigd, somehow
In zeeland nog wel hoorquote:Op woensdag 24 september 2008 13:21 schreef ColdFeet het volgende:
Grappig hè, dat grote gezinnen tegenwoodig echt not done zijn, ofzo. Vrienden van ons verwachten over een paar maanden hun 4e kind (de oudste is dan bijna 5). Zij komt uit een groot & gezellig gezin, en heeft daar zelf ook altijd van gedroomd. Maar iedereen stond met z'n oren te klapperen toen deze zwangerschap werd aangekondigd, somehow
Hier in de buurt eentje met 6 of zijn het er inmiddels 7? Leeftijd van 20 tot 3 jaar ongeveer. De oudsten willen het huis helemaal niet uit want ze vinden het veelste gezellig ondanks dat er weinig privacy is. Moeder werkt trouwens niet dus alles op het niet vette salaris van pa.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:21 schreef ColdFeet het volgende:
Alles bij elkaar heb ik bijna 400 m2 en er zijn echt wel tijden dat ik heel weinig doe, maar vanaf het voorjaar (zaaien zowel in de kas als in de koude grond, verspenen, uitplanten), de zomer (mesten, water geven, aanbinden) tot aan het najaar (oogsten, stekken) heb je aan een groente-tuin echt veel werk.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:12 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Dan doe je iets verkeerdHierr *bij mijn ouders* is de achtertuin iets van 400 m2, maar ze staan er alleen maar in het weekend een beetje te vegen. Ja en in de voortuin een rotstuintje aanleggen
Gewoon minder snel groeiende planten kopenMisschien helpt het ook dat er alleen een kruidentuin is en fruitdingen en geen groenten
(Het is niet helemaal betegelt(d?) hoor
Heel groen juist!!)
Ik ga op de meet kinderliedjes voor je lallenquote:Op woensdag 24 september 2008 13:23 schreef motorbloempje het volgende:
laat me nou in godsnaam geen kinderwens hebben
het is geen schande hoor, als je dat niet hebt
bij deze meld ik me af, serieus, als je dat gaat doenquote:Op woensdag 24 september 2008 13:26 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik ga op de meet kinderliedjes voor je lallen
En ik neem alvast een mini propellorhoedje mee voor de mini-momo als ie op de motor zit
Dat is iets wat vaders hebben volgensmij, de mijne maakt ook altijd zulke opmerkingen over het konijn van m'n zusjequote:Op woensdag 24 september 2008 13:23 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
M'n vader vond het wel een goed idee, als hij hem op mocht eten als ie groot genoeg was
Ik vind m'n poezen ook lief maar die andere ook
Ik heb het natuurlijk niet over streng-gelovigen. Hoewel, ik ken een gezin met 12 kinderen... Leuk stel hoor. Heel harmonieus. Vereist wel zo'n beetje de management-skills van een Philips-directeur, maar hé, gezellig is het wel.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:24 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
In zeeland nog wel hoor![]()
Maar ik had er niet aan moeten denken een kamer te delen met een van de broertjes...Vroeger was dat normaler.
Doe je toch niet!quote:Op woensdag 24 september 2008 13:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
bij deze meld ik me af, serieus, als je dat gaat doen
Mhehe, mijn vriend en ik vinden ook (bijna) alle kinderen kutkinderen. Maar die van ons worden echt adorable, dat weet ik zekerquote:Op woensdag 24 september 2008 13:28 schreef Tinkepink het volgende:
Moblo, je zal hier wel van gaan stuiteren, maar je lijkt zo op mij een jaar of 15 geleden![]()
Grote bek, starre denkpatronen (en dan zelf denken openminded te zijn), zelfstandig, carrieregericht, altijd een mening klaar en een ongelooflijke hekel aan kinderen![]()
Wonderbaarlijk hoe een mens kan veranderen (al heb ik nog steeds een hekel aan kinderen, van anderen)
Dit was dus een beschrijving van mezelf hè, vroeger.
Dat zei hij ook altijd over mijn konijn. Maar toen die dood was moest ie wel huilenquote:Op woensdag 24 september 2008 13:28 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Dat is iets wat vaders hebben volgensmij, de mijne maakt ook altijd zulke opmerkingen over het konijn van m'n zusje![]()
als jij 'zo was als ik', dan weet je OOK dat je het liefst wil dat mensen er niet over door blijven zeiken.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:28 schreef Tinkepink het volgende:
Moblo, je zal hier wel van gaan stuiteren, maar je lijkt zo op mij een jaar of 15 geleden![]()
Grote bek, starre denkpatronen (en dan zelf denken openminded te zijn), zelfstandig, carrieregericht, altijd een mening klaar en een ongelooflijke hekel aan kinderen![]()
Wonderbaarlijk hoe een mens kan veranderen (al heb ik nog steeds een hekel aan kinderen, van anderen)
Grootspraak he. Mijn vader zei vroeger ook altijd 'als je zestien bent ga je het huis maar uit. Krijg je een wasmachine en duizend gulden'. En het dan toch moeilijk hebben als ik op m'n negentiende weg gaquote:Op woensdag 24 september 2008 13:32 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Dat zei hij ook altijd over mijn konijn. Maar toen die dood was moest ie wel huilen
MoBlo'tje-lief, juist daarom zou je niet zo'n star beeld van je toekomst moeten hebben. Het gaat steeds beter met je! Je hebt meer zelfvertrouwen, een huis aan de andere kant van het land, een lieve vent, een slank&sportief lijf, leuke hobby's... Ik heb alleen het laatste deel vande veranderingen meegemaakt, maar toch: je bent heusch veranderd in die tijd! En dat blijf je doen tot de dag van je dood, waarschijnlijk.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als jij 'zo was als ik', dan weet je OOK dat je het liefst wil dat mensen er niet over door blijven zeiken.
Dat men het maar op z'n beloop moet laten, en mocht het ooit veranderen, soit. Maar je wilt niet dat iedereen op je moeder lijkt door elke keer dat het ter sprake komt te zeggen dat je 'wel van gedachten gaat veranderen', m.a.w. dat zij WIL dat je dat doet omdat ze anders nooit oma zal worden
ik zit hier serieus met tranen in mn ogen dit nu te tikken omdat ik er stront en strontziek van word om het elke keer te horen als ik zeg dat ik nu geen kinderwens heb.
Er zijn vast mensen die een veel slechtere jeugd hebben gehad dan dat ik heb gehad, maar na meerdere zelfmoordpogingen/neigingen, 11 jaar pesten, opgewacht worden na school om in elkaar geramd te worden, een totaal gebrek aan zelfvertrouwen dat eindelijk sinds ik voor mezelf heb gekozen 3 jaar geleden flink in de lift zit, is het laatste waar ik aan WIL denken kinderen, omdat ze het risico lopen door mijn genen hetzelde te worden als ik, en dus ook een pestslachtoffer kunnen worden omdat ze zo eigenwijs en star zijn als ik.
Ik wil dat niet, en ik wil niet dat mijn kinderen hetzelfde doormaken als dat ik heb doorgemaakt.
Jammer, ik had je graag nog eens gesproken als het daadwerkelijk uit ervaring wasquote:Op woensdag 24 september 2008 13:04 schreef motorbloempje het volgende:
ik zal ook altijd wel aan wal blijven staanmaak je daar niet druk om Vief
Ik hoor het mezelf nog zeggen...3 jaar geleden. Oh ja, mijn kind is bijna 2quote:Op woensdag 24 september 2008 13:16 schreef loveli het volgende:
[..]
Waar heb ik dat eerder gehoord? O ja, ik heb voor een verloskundige gewerkt.
Ehm..als ik even mag bemoeien.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:40 schreef Tinkepink het volgende:
Weet je moblo, het "probleem" ligt niet bij het feit dat je geen kinderwens hebt (wat ik goed kan begrijpen), maar bij het manier waarop je je profileert. Je hoeft echt niet iedere keer te vertellen dat jij geen kinderen wilt en waarom. Dat is jouw keuze. En ik vind het prima.
Maar als je andere mensen "aanvalt" op hun keuzes hoe om te gaan met de combinatie werk en kinderen (en ja, dat doe je, ook al denk je zelf van niet), dan kan je niet verwachten dat mensen geen reactie terug geven.
Ik dring je geen kinderen op, zal ik bij niemand doen. Maar probeer ons dan niet jouw denkbeelden over de combinatie moederschap en werk op te dringen. Echt werkelijk, heb je mij ooit horen zeggen hoe ik over mensen zonder kinderen denk? Nee toch? Ik vind dat namelijk mijn zaak niet. Maar je ventileert wel continue je mening over o.a. mijn beslissingen. En dat is jouw zaak niet.
Jij zit niet op dat gezeur van ons te wachten, ik niet op jouw gezeur.
Dus: Laat ons met onze beslissingen, dan laten we jou met de jouwe, oke?
Overigens lijk je me verder ontzettend leuk en aardig, maar op dit gebied, werkelijk
Ik heb zo vreselijk gelachen om die discussies over eten in OUD!quote:Op woensdag 24 september 2008 13:43 schreef Vivi het volgende:
[..]
Jammer, ik had je graag nog eens gesproken als het daadwerkelijk uit ervaring was.
quote:Op woensdag 24 september 2008 13:45 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik hoor het mezelf nog zeggen...3 jaar geleden. Oh ja, mijn kind is bijna 2.
Voerde SHE daar niet ook de boventoon?quote:Op woensdag 24 september 2008 13:45 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb zo vreselijk gelachen om die discussies over eten in OUD!Idd een pracht-gevalletje goede voornemens/ stuurlui!
Hoewel ik erbij blijf dat heel wat ouders zich diep zouden moeten schamen voor wat ze hun kinderen voorzettenMaar ik geloof niet dat dat voor jou geldt.
Ik snap wel dat je dat zo voelt hoor, en het is idd irritant, als mensen dan doordrammen dat "je toch wel van mening verandert". Dat merk je dan vanzelf wel idd, maar nú iig niet denk je dan!quote:Op woensdag 24 september 2008 13:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als jij 'zo was als ik', dan weet je OOK dat je het liefst wil dat mensen er niet over door blijven zeiken.
Dat men het maar op z'n beloop moet laten, en mocht het ooit veranderen, soit. Maar je wilt niet dat iedereen op je moeder lijkt door elke keer dat het ter sprake komt te zeggen dat je 'wel van gedachten gaat veranderen', m.a.w. dat zij WIL dat je dat doet omdat ze anders nooit oma zal worden
ik zit hier serieus met tranen in mn ogen dit nu te tikken omdat ik er stront en strontziek van word om het elke keer te horen als ik zeg dat ik nu geen kinderwens heb.
Er zijn vast mensen die een veel slechtere jeugd hebben gehad dan dat ik heb gehad, maar na meerdere zelfmoordpogingen/neigingen, 11 jaar pesten, opgewacht worden na school om in elkaar geramd te worden, een totaal gebrek aan zelfvertrouwen dat eindelijk sinds ik voor mezelf heb gekozen 3 jaar geleden flink in de lift zit, is het laatste waar ik aan WIL denken kinderen, omdat ze het risico lopen door mijn genen hetzelde te worden als ik, en dus ook een pestslachtoffer kunnen worden omdat ze zo eigenwijs en star zijn als ik.
Ik wil dat niet, en ik wil niet dat mijn kinderen hetzelfde doormaken als dat ik heb doorgemaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig had SHE van A tot Z gelijk.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:48 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Voerde SHE daar niet ook de boventoon?
En weer eentje!quote:Op woensdag 24 september 2008 13:51 schreef vamperotica het volgende:
Ik wilde ook nooit kinderen....
quote:Op woensdag 24 september 2008 13:28 schreef Tinkepink het volgende:
Dit was dus een beschrijving van mezelf hè, vroeger.
Ja het was dolkomisch om jou mensen te zien overtuigen dat taksi en smeerworst nou niet echt gezondheidskeus numero uno is.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:52 schreef SHE het volgende:
[..]
Gelukkig had SHE van A tot Z gelijk.
Zoals wel vaker
Dat je geen moeder bent, maakt nog niet dat je geen ervaring met kinderen hebt.
Ik heb er nogal wat grootgebracht in mijn leven.
Van de stuurlui-opmerking krijg ik dan ook altijd wat jeuk. Je hoeft niet altijd ervaringsdeskundige te zijn om het beter te weten.
Er zijn ook legio kinderpsychiaters, kinderartsen en onderwijzers ZONDER kinderen.
Doe het op z'n Hollywoods, neem een tweelingquote:Op woensdag 24 september 2008 13:54 schreef k_i_m het volgende:
Volgens de waarzegster van de kermis waar ik elk jaar langsga krijg ik er drie.
Dan moet ik dus nog twee keer uit mijn kut scheuren.
quote:Op woensdag 24 september 2008 13:54 schreef k_i_m het volgende:
Volgens de waarzegster van de kermis waar ik elk jaar langsga krijg ik er drie.
Dan moet ik dus nog twee keer uit mijn kut scheuren.
quote:Op woensdag 24 september 2008 13:52 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ook ik bedoelde het niet zo MB! Omdat ik weeet dat je het niet wil. Prima.
Ik wil denk ik geen kinder. Ja over 15 jaar of zo. Maar dat is meer omdat ik nieuwsgierig ben hoe zo een mormel er van mij uit zou zien.
Mijn plan:
1. Ik zoek twee ouders met goede genen, die maken nu een baby voor mij
2. Die baby voed ik op in mijn kelder (zolder mag ook) met alleen biologisch voer, en ze moet elke dag een uur sporten.
3. Als ze 14 is wordt ze mijn draagmoeder
4. Ik blijf in vorm, baby groeit in perfecte omstandigheden.
5. PF heeft baby, zoekt een oppas + kdv en in het weekend hebben we qualiity timeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PF je brengt me op een idee! Zo wil ik ook wel kinderen.
![]()
![]()
En MoBlo moet de mensen in dit topic niet zo serieus nemen. Deed ik soms ook, maar nu niet meer, want we denken allemaal wel dat we je kennen, maar we kennen je toch niet. Dus trek je niet teveel van Fok en de mensen in dit topic aan. Alleen maar slecht voor je bloeddruk.
Ik vond het tragisch!quote:Op woensdag 24 september 2008 13:54 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ja het was dolkomisch om jou mensen te zien overtuigen dat taksi en smeerworst nou niet echt gezondheidskeus numero uno is.![]()
![]()
Ze gebruikte daarbij argumenten die niet kloppen. Toen we daar iets van zeiden voelde ze zich min of meer aangevallen en heel langzaam verschoof het onderwerp richting het financiële aspect van kinderen hebben, hoe haar verleden haar mening daarin vormt en waarom ze eigenlijk helemaal geen kinderen wil.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:45 schreef SHE het volgende:
[..]
Ehm..als ik even mag bemoeien.
Mo heeft niemand iets opgedrongen. Ze heeft gewoon een bepaalde mening over kinderen en het opvoeden van kinderen.
Mo en ik delen een mening zelfs. Net als Kim daarbij aansloot.
Ik vind het een beetje vergezocht om haar opvattingen over dit onderwerp daarbij te betrekken.
quote:Op woensdag 24 september 2008 13:56 schreef kwakveense het volgende:
Mevrouw "T is ook lastig over te brengen"
Die was ook speciaal voor jouquote:Op woensdag 24 september 2008 13:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]laaste spoortjes kinderwens
Goodbye, ja vooral het stralende argument 'mijn kind groeit goed, dus heb ik verstand van eten'Leuke discussie was dat
No offense SHE, maar hoeveel ervaring je ook hebt met kinderen, het is tóch anders als je niet kan denken "maar aan het einde van de dag gaan ze weer lekker naar hun eigen moeder"quote:Op woensdag 24 september 2008 13:52 schreef SHE het volgende:
[..]
Gelukkig had SHE van A tot Z gelijk.
Zoals wel vaker
Dat je geen moeder bent, maakt nog niet dat je geen ervaring met kinderen hebt.
Ik heb er nogal wat grootgebracht in mijn leven.
Van de stuurlui-opmerking krijg ik dan ook altijd wat jeuk. Je hoeft niet altijd ervaringsdeskundige te zijn om het beter te weten.
Er zijn ook legio kinderpsychiaters, kinderartsen en onderwijzers ZONDER kinderen.
Die kinderen groeien waarschijnlijk in de lengte én breedte!quote:Op woensdag 24 september 2008 13:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]laaste spoortjes kinderwens
Goodbye, ja vooral het stralende argument 'mijn kind groeit goed, dus heb ik verstand van eten'Leuke discussie was dat
En ik zou zulke leuke kindertje kunnen maken! Met mans neus en ogen en mijn haardos en gebit, prachtig! Zulke sprankelende, welgemanierde, intelligente spruitjes!quote:
quote:Op woensdag 24 september 2008 13:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Sommige dingen kun je nu eenmaal beter niet zeggen als je er geen discussie over wilt hebben
Ik snap het punt niet geloof ik. Als je het correct vindt om met mate chips en snoep te voeren, kan je toch ook zo tegen taksi aankijken?quote:Op woensdag 24 september 2008 13:59 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Die kinderen groeien waarschijnlijk in de lengte én breedte!![]()
Anywayz, wat ik vooral grappig vond was dat ze echt paaaaanisch deden over chips en snoep enzo. Terwijl ik zoiets heb van, dat kan best wel, mits met mate. Maar dan wel Taksi geven oder so
Kunnen we dan ook nog even het voedingscentrum noemen? Zogenaamd van de overheid maar gesponsord door Unilever. Want mensen denken werkelijk dat die liga's etc gezond zijn omdat het zo gepromoot wordt door dit soort instanties. Mensen geloven wat ze op tv etc zien ipv zelf de verpakking te lezen.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:57 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik vond het tragisch!
Temeer omdat CB's hier blijkbaar geen goede rol in spelen. Ze lichten moeders totaal verkeerd voor als het om goede voeding voor hun kroost gaat.
Daarbij vraag ik me ook weer af waar hun eigen boerenverstand is gebleven
Maar goed, er zijn genoeg mama's die het wel snappen.
quote:Op woensdag 24 september 2008 14:01 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
En ik zou zulke leuke kindertje kunnen maken! Met mans neus en ogen en mijn haardos en gebit, prachtig! Zulke sprankelende, welgemanierde, intelligente spruitjes!
Wat ben je toch een leukerd!quote:Op woensdag 24 september 2008 13:59 schreef Vivi het volgende:
[..]
Geen minuutje met je kind willen missen, zoals jij het zo rooskleurig omschrijft, voel je toch anders als je kind al 3 dagen aan het zeiken, janken en mekkeren is, en niks wil, ook al heb jij nog zo veel leuke ideeen. Dan ben je blij hoor, als ie een middagje naar de peuterspeelzaal gaat en jij je badkamer kan dweilen (want dat is ontspanning dan).
Oh, oke, dat was me niet helemaal duidelijk. Maar daar ben ik het mee eens, ik heb het ook vertikt om Dean met 6 weken weg te brengen, zoals oorspronkelijk de bedoeling was.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:02 schreef k_i_m het volgende:
Jamaar Vief, dat is toch ook logisch? Jouw mannetje is al een stuk zelfstandiger dan bijvoorbeeld mijn kind. De discussie begon met in het achterhoofd nog écht kleine babietjes.
Zoals een meisje die haar kittens elke dag in de douche meenam, net zolang ze het niet meer erg vonden? Waarom? Gewoon, omdat het kon!quote:Op woensdag 24 september 2008 14:03 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik denk dat ik allemaal experimenten op mijn kinderen zou uitvoeren
Een kersverse m00der was not amused toen ik al een half uur testjes met haar baby aan het uitvoeren was
Eh, ik denk dat je even iets specifieker moet omschrijven wat voor testjes dat waren voordat je bijval kan verwachtenquote:Op woensdag 24 september 2008 14:03 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik denk dat ik allemaal experimenten op mijn kinderen zou uitvoeren
Een kersverse m00der was not amused toen ik al een half uur testjes met haar baby aan het uitvoeren was
Elke dag taksi en smeerleverworst is wat anders dan een bakje chips in het weekend!quote:Op woensdag 24 september 2008 14:02 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Ik snap het punt niet geloof ik. Als je het correct vindt om met mate chips en snoep te voeren, kan je toch ook zo tegen taksi aankijken?
Ja, maar dat is dus juist wat ik bedoel. Een glaasje taksi kan wmb niet zoveel kwaad. Een een snoepje ook niet. Maar dat sommige ouders daar een heel fel onderscheid in gingen maken, dat bedoel ik.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:02 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Ik snap het punt niet geloof ik. Als je het correct vindt om met mate chips en snoep te voeren, kan je toch ook zo tegen taksi aankijken?
Ik heb daar wel over na zitten denken bij mijn kitten toenquote:Op woensdag 24 september 2008 14:04 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Zoals een meisje die haar kittens elke dag in de douche meenam, net zolang ze het niet meer erg vonden? Waarom? Gewoon, omdat het kon!
Zelfmoordneigingen heb ik niet gehad, de rest is HEEL herkenbaar. Als je gepest wordt en alles wat je zegt of doet stom is, heb je geen goede reflectie van anderen. Dan moet je op jezelf vertrouwen, je eigen mening vormen. En dat is je enige houvast, waardoor je daar idd eigenwijs en star aan gaat vasthouden. Bij mij was dat in ieder geval zo. Het resultaat was van binnen een grote puinhoop en veel pijn, die ik aan niemand liet zien. De buitenwereld zag een vrolijke meid met een jeuke jurk aan, die haar mannetje stond.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:32 schreef motorbloempje het volgende:
Volvette kaas dan? 'Maar ze moeten toch ergens hun calcium vandaan halen?'quote:Op woensdag 24 september 2008 14:07 schreef motorbloempje het volgende:
neeeee, niet de smeerleverworst van CF
*runs*
Meer eten, sprietquote:Op woensdag 24 september 2008 14:14 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik heb vandaag twee crackers hagelslag & 2 boterhammen pindakaas gegeten.
Maar ik heb geen honger
Oh en thee, veel thee!
quote:Op woensdag 24 september 2008 14:11 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Volvette kaas dan? 'Maar ze moeten toch ergens hun calcium vandaan halen?'
Zulke uitspatting kunnen toch alleen maar in het weekend?!quote:Op woensdag 24 september 2008 14:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik heb vandaag eens dol gedaan: 3 in plaats van twee boterhammen tussen de middag
bruine, met slankie smeerkaas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |