MoBlo'tje-lief, juist daarom zou je niet zo'n star beeld van je toekomst moeten hebben. Het gaat steeds beter met je! Je hebt meer zelfvertrouwen, een huis aan de andere kant van het land, een lieve vent, een slank&sportief lijf, leuke hobby's... Ik heb alleen het laatste deel vande veranderingen meegemaakt, maar toch: je bent heusch veranderd in die tijd! En dat blijf je doen tot de dag van je dood, waarschijnlijk.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als jij 'zo was als ik', dan weet je OOK dat je het liefst wil dat mensen er niet over door blijven zeiken.
Dat men het maar op z'n beloop moet laten, en mocht het ooit veranderen, soit. Maar je wilt niet dat iedereen op je moeder lijkt door elke keer dat het ter sprake komt te zeggen dat je 'wel van gedachten gaat veranderen', m.a.w. dat zij WIL dat je dat doet omdat ze anders nooit oma zal worden
ik zit hier serieus met tranen in mn ogen dit nu te tikken omdat ik er stront en strontziek van word om het elke keer te horen als ik zeg dat ik nu geen kinderwens heb.
Er zijn vast mensen die een veel slechtere jeugd hebben gehad dan dat ik heb gehad, maar na meerdere zelfmoordpogingen/neigingen, 11 jaar pesten, opgewacht worden na school om in elkaar geramd te worden, een totaal gebrek aan zelfvertrouwen dat eindelijk sinds ik voor mezelf heb gekozen 3 jaar geleden flink in de lift zit, is het laatste waar ik aan WIL denken kinderen, omdat ze het risico lopen door mijn genen hetzelde te worden als ik, en dus ook een pestslachtoffer kunnen worden omdat ze zo eigenwijs en star zijn als ik.
Ik wil dat niet, en ik wil niet dat mijn kinderen hetzelfde doormaken als dat ik heb doorgemaakt.
Jammer, ik had je graag nog eens gesproken als het daadwerkelijk uit ervaring wasquote:Op woensdag 24 september 2008 13:04 schreef motorbloempje het volgende:
ik zal ook altijd wel aan wal blijven staanmaak je daar niet druk om Vief
Ik hoor het mezelf nog zeggen...3 jaar geleden. Oh ja, mijn kind is bijna 2quote:Op woensdag 24 september 2008 13:16 schreef loveli het volgende:
[..]
Waar heb ik dat eerder gehoord? O ja, ik heb voor een verloskundige gewerkt.
Ehm..als ik even mag bemoeien.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:40 schreef Tinkepink het volgende:
Weet je moblo, het "probleem" ligt niet bij het feit dat je geen kinderwens hebt (wat ik goed kan begrijpen), maar bij het manier waarop je je profileert. Je hoeft echt niet iedere keer te vertellen dat jij geen kinderen wilt en waarom. Dat is jouw keuze. En ik vind het prima.
Maar als je andere mensen "aanvalt" op hun keuzes hoe om te gaan met de combinatie werk en kinderen (en ja, dat doe je, ook al denk je zelf van niet), dan kan je niet verwachten dat mensen geen reactie terug geven.
Ik dring je geen kinderen op, zal ik bij niemand doen. Maar probeer ons dan niet jouw denkbeelden over de combinatie moederschap en werk op te dringen. Echt werkelijk, heb je mij ooit horen zeggen hoe ik over mensen zonder kinderen denk? Nee toch? Ik vind dat namelijk mijn zaak niet. Maar je ventileert wel continue je mening over o.a. mijn beslissingen. En dat is jouw zaak niet.
Jij zit niet op dat gezeur van ons te wachten, ik niet op jouw gezeur.
Dus: Laat ons met onze beslissingen, dan laten we jou met de jouwe, oke?
Overigens lijk je me verder ontzettend leuk en aardig, maar op dit gebied, werkelijk
Ik heb zo vreselijk gelachen om die discussies over eten in OUD!quote:Op woensdag 24 september 2008 13:43 schreef Vivi het volgende:
[..]
Jammer, ik had je graag nog eens gesproken als het daadwerkelijk uit ervaring was.
quote:Op woensdag 24 september 2008 13:45 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik hoor het mezelf nog zeggen...3 jaar geleden. Oh ja, mijn kind is bijna 2.
Voerde SHE daar niet ook de boventoon?quote:Op woensdag 24 september 2008 13:45 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb zo vreselijk gelachen om die discussies over eten in OUD!Idd een pracht-gevalletje goede voornemens/ stuurlui!
Hoewel ik erbij blijf dat heel wat ouders zich diep zouden moeten schamen voor wat ze hun kinderen voorzettenMaar ik geloof niet dat dat voor jou geldt.
Ik snap wel dat je dat zo voelt hoor, en het is idd irritant, als mensen dan doordrammen dat "je toch wel van mening verandert". Dat merk je dan vanzelf wel idd, maar nú iig niet denk je dan!quote:Op woensdag 24 september 2008 13:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als jij 'zo was als ik', dan weet je OOK dat je het liefst wil dat mensen er niet over door blijven zeiken.
Dat men het maar op z'n beloop moet laten, en mocht het ooit veranderen, soit. Maar je wilt niet dat iedereen op je moeder lijkt door elke keer dat het ter sprake komt te zeggen dat je 'wel van gedachten gaat veranderen', m.a.w. dat zij WIL dat je dat doet omdat ze anders nooit oma zal worden
ik zit hier serieus met tranen in mn ogen dit nu te tikken omdat ik er stront en strontziek van word om het elke keer te horen als ik zeg dat ik nu geen kinderwens heb.
Er zijn vast mensen die een veel slechtere jeugd hebben gehad dan dat ik heb gehad, maar na meerdere zelfmoordpogingen/neigingen, 11 jaar pesten, opgewacht worden na school om in elkaar geramd te worden, een totaal gebrek aan zelfvertrouwen dat eindelijk sinds ik voor mezelf heb gekozen 3 jaar geleden flink in de lift zit, is het laatste waar ik aan WIL denken kinderen, omdat ze het risico lopen door mijn genen hetzelde te worden als ik, en dus ook een pestslachtoffer kunnen worden omdat ze zo eigenwijs en star zijn als ik.
Ik wil dat niet, en ik wil niet dat mijn kinderen hetzelfde doormaken als dat ik heb doorgemaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig had SHE van A tot Z gelijk.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:48 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Voerde SHE daar niet ook de boventoon?
En weer eentje!quote:Op woensdag 24 september 2008 13:51 schreef vamperotica het volgende:
Ik wilde ook nooit kinderen....
quote:Op woensdag 24 september 2008 13:28 schreef Tinkepink het volgende:
Moblo, je zal hier wel van gaan stuiteren, maar je lijkt zo op mij een jaar of 15 geleden![]()
Grote bek, starre denkpatronen (en dan zelf denken openminded te zijn), zelfstandig, carrieregericht, altijd een mening klaar en een ongelooflijke hekel aan kinderen![]()
Wonderbaarlijk hoe een mens kan veranderen (al heb ik nog steeds een hekel aan kinderen, van anderen)
Dit was dus een beschrijving van mezelf hè, vroeger.
Ja het was dolkomisch om jou mensen te zien overtuigen dat taksi en smeerworst nou niet echt gezondheidskeus numero uno is.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:52 schreef SHE het volgende:
[..]
Gelukkig had SHE van A tot Z gelijk.
Zoals wel vaker
Dat je geen moeder bent, maakt nog niet dat je geen ervaring met kinderen hebt.
Ik heb er nogal wat grootgebracht in mijn leven.
Van de stuurlui-opmerking krijg ik dan ook altijd wat jeuk. Je hoeft niet altijd ervaringsdeskundige te zijn om het beter te weten.
Er zijn ook legio kinderpsychiaters, kinderartsen en onderwijzers ZONDER kinderen.
Doe het op z'n Hollywoods, neem een tweelingquote:Op woensdag 24 september 2008 13:54 schreef k_i_m het volgende:
Volgens de waarzegster van de kermis waar ik elk jaar langsga krijg ik er drie.
Dan moet ik dus nog twee keer uit mijn kut scheuren.
quote:Op woensdag 24 september 2008 13:54 schreef k_i_m het volgende:
Volgens de waarzegster van de kermis waar ik elk jaar langsga krijg ik er drie.
Dan moet ik dus nog twee keer uit mijn kut scheuren.
quote:Op woensdag 24 september 2008 13:52 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ook ik bedoelde het niet zo MB! Omdat ik weeet dat je het niet wil. Prima.
Ik wil denk ik geen kinder. Ja over 15 jaar of zo. Maar dat is meer omdat ik nieuwsgierig ben hoe zo een mormel er van mij uit zou zien.
Mijn plan:
1. Ik zoek twee ouders met goede genen, die maken nu een baby voor mij
2. Die baby voed ik op in mijn kelder (zolder mag ook) met alleen biologisch voer, en ze moet elke dag een uur sporten.
3. Als ze 14 is wordt ze mijn draagmoeder
4. Ik blijf in vorm, baby groeit in perfecte omstandigheden.
5. PF heeft baby, zoekt een oppas + kdv en in het weekend hebben we qualiity timeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PF je brengt me op een idee! Zo wil ik ook wel kinderen.
![]()
![]()
En MoBlo moet de mensen in dit topic niet zo serieus nemen. Deed ik soms ook, maar nu niet meer, want we denken allemaal wel dat we je kennen, maar we kennen je toch niet. Dus trek je niet teveel van Fok en de mensen in dit topic aan. Alleen maar slecht voor je bloeddruk.
Ik vond het tragisch!quote:Op woensdag 24 september 2008 13:54 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ja het was dolkomisch om jou mensen te zien overtuigen dat taksi en smeerworst nou niet echt gezondheidskeus numero uno is.![]()
![]()
Ze gebruikte daarbij argumenten die niet kloppen. Toen we daar iets van zeiden voelde ze zich min of meer aangevallen en heel langzaam verschoof het onderwerp richting het financiële aspect van kinderen hebben, hoe haar verleden haar mening daarin vormt en waarom ze eigenlijk helemaal geen kinderen wil.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:45 schreef SHE het volgende:
[..]
Ehm..als ik even mag bemoeien.
Mo heeft niemand iets opgedrongen. Ze heeft gewoon een bepaalde mening over kinderen en het opvoeden van kinderen.
Mo en ik delen een mening zelfs. Net als Kim daarbij aansloot.
Ik vind het een beetje vergezocht om haar opvattingen over dit onderwerp daarbij te betrekken.
quote:Op woensdag 24 september 2008 13:56 schreef kwakveense het volgende:
Mevrouw "T is ook lastig over te brengen"
Die was ook speciaal voor jouquote:Op woensdag 24 september 2008 13:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]laaste spoortjes kinderwens
Goodbye, ja vooral het stralende argument 'mijn kind groeit goed, dus heb ik verstand van eten'Leuke discussie was dat
No offense SHE, maar hoeveel ervaring je ook hebt met kinderen, het is tóch anders als je niet kan denken "maar aan het einde van de dag gaan ze weer lekker naar hun eigen moeder"quote:Op woensdag 24 september 2008 13:52 schreef SHE het volgende:
[..]
Gelukkig had SHE van A tot Z gelijk.
Zoals wel vaker
Dat je geen moeder bent, maakt nog niet dat je geen ervaring met kinderen hebt.
Ik heb er nogal wat grootgebracht in mijn leven.
Van de stuurlui-opmerking krijg ik dan ook altijd wat jeuk. Je hoeft niet altijd ervaringsdeskundige te zijn om het beter te weten.
Er zijn ook legio kinderpsychiaters, kinderartsen en onderwijzers ZONDER kinderen.
Die kinderen groeien waarschijnlijk in de lengte én breedte!quote:Op woensdag 24 september 2008 13:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]laaste spoortjes kinderwens
Goodbye, ja vooral het stralende argument 'mijn kind groeit goed, dus heb ik verstand van eten'Leuke discussie was dat
En ik zou zulke leuke kindertje kunnen maken! Met mans neus en ogen en mijn haardos en gebit, prachtig! Zulke sprankelende, welgemanierde, intelligente spruitjes!quote:
quote:Op woensdag 24 september 2008 13:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Sommige dingen kun je nu eenmaal beter niet zeggen als je er geen discussie over wilt hebben
Ik snap het punt niet geloof ik. Als je het correct vindt om met mate chips en snoep te voeren, kan je toch ook zo tegen taksi aankijken?quote:Op woensdag 24 september 2008 13:59 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Die kinderen groeien waarschijnlijk in de lengte én breedte!![]()
Anywayz, wat ik vooral grappig vond was dat ze echt paaaaanisch deden over chips en snoep enzo. Terwijl ik zoiets heb van, dat kan best wel, mits met mate. Maar dan wel Taksi geven oder so
Kunnen we dan ook nog even het voedingscentrum noemen? Zogenaamd van de overheid maar gesponsord door Unilever. Want mensen denken werkelijk dat die liga's etc gezond zijn omdat het zo gepromoot wordt door dit soort instanties. Mensen geloven wat ze op tv etc zien ipv zelf de verpakking te lezen.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:57 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik vond het tragisch!
Temeer omdat CB's hier blijkbaar geen goede rol in spelen. Ze lichten moeders totaal verkeerd voor als het om goede voeding voor hun kroost gaat.
Daarbij vraag ik me ook weer af waar hun eigen boerenverstand is gebleven
Maar goed, er zijn genoeg mama's die het wel snappen.
quote:Op woensdag 24 september 2008 14:01 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
En ik zou zulke leuke kindertje kunnen maken! Met mans neus en ogen en mijn haardos en gebit, prachtig! Zulke sprankelende, welgemanierde, intelligente spruitjes!
Wat ben je toch een leukerd!quote:Op woensdag 24 september 2008 13:59 schreef Vivi het volgende:
[..]
Geen minuutje met je kind willen missen, zoals jij het zo rooskleurig omschrijft, voel je toch anders als je kind al 3 dagen aan het zeiken, janken en mekkeren is, en niks wil, ook al heb jij nog zo veel leuke ideeen. Dan ben je blij hoor, als ie een middagje naar de peuterspeelzaal gaat en jij je badkamer kan dweilen (want dat is ontspanning dan).
Oh, oke, dat was me niet helemaal duidelijk. Maar daar ben ik het mee eens, ik heb het ook vertikt om Dean met 6 weken weg te brengen, zoals oorspronkelijk de bedoeling was.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:02 schreef k_i_m het volgende:
Jamaar Vief, dat is toch ook logisch? Jouw mannetje is al een stuk zelfstandiger dan bijvoorbeeld mijn kind. De discussie begon met in het achterhoofd nog écht kleine babietjes.
Zoals een meisje die haar kittens elke dag in de douche meenam, net zolang ze het niet meer erg vonden? Waarom? Gewoon, omdat het kon!quote:Op woensdag 24 september 2008 14:03 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik denk dat ik allemaal experimenten op mijn kinderen zou uitvoeren
Een kersverse m00der was not amused toen ik al een half uur testjes met haar baby aan het uitvoeren was
Eh, ik denk dat je even iets specifieker moet omschrijven wat voor testjes dat waren voordat je bijval kan verwachtenquote:Op woensdag 24 september 2008 14:03 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik denk dat ik allemaal experimenten op mijn kinderen zou uitvoeren
Een kersverse m00der was not amused toen ik al een half uur testjes met haar baby aan het uitvoeren was
Elke dag taksi en smeerleverworst is wat anders dan een bakje chips in het weekend!quote:Op woensdag 24 september 2008 14:02 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Ik snap het punt niet geloof ik. Als je het correct vindt om met mate chips en snoep te voeren, kan je toch ook zo tegen taksi aankijken?
Ja, maar dat is dus juist wat ik bedoel. Een glaasje taksi kan wmb niet zoveel kwaad. Een een snoepje ook niet. Maar dat sommige ouders daar een heel fel onderscheid in gingen maken, dat bedoel ik.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:02 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Ik snap het punt niet geloof ik. Als je het correct vindt om met mate chips en snoep te voeren, kan je toch ook zo tegen taksi aankijken?
Ik heb daar wel over na zitten denken bij mijn kitten toenquote:Op woensdag 24 september 2008 14:04 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Zoals een meisje die haar kittens elke dag in de douche meenam, net zolang ze het niet meer erg vonden? Waarom? Gewoon, omdat het kon!
Zelfmoordneigingen heb ik niet gehad, de rest is HEEL herkenbaar. Als je gepest wordt en alles wat je zegt of doet stom is, heb je geen goede reflectie van anderen. Dan moet je op jezelf vertrouwen, je eigen mening vormen. En dat is je enige houvast, waardoor je daar idd eigenwijs en star aan gaat vasthouden. Bij mij was dat in ieder geval zo. Het resultaat was van binnen een grote puinhoop en veel pijn, die ik aan niemand liet zien. De buitenwereld zag een vrolijke meid met een jeuke jurk aan, die haar mannetje stond.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:32 schreef motorbloempje het volgende:
Volvette kaas dan? 'Maar ze moeten toch ergens hun calcium vandaan halen?'quote:Op woensdag 24 september 2008 14:07 schreef motorbloempje het volgende:
neeeee, niet de smeerleverworst van CF
*runs*
Meer eten, sprietquote:Op woensdag 24 september 2008 14:14 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik heb vandaag twee crackers hagelslag & 2 boterhammen pindakaas gegeten.
Maar ik heb geen honger
Oh en thee, veel thee!
quote:Op woensdag 24 september 2008 14:11 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Volvette kaas dan? 'Maar ze moeten toch ergens hun calcium vandaan halen?'
Zulke uitspatting kunnen toch alleen maar in het weekend?!quote:Op woensdag 24 september 2008 14:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik heb vandaag eens dol gedaan: 3 in plaats van twee boterhammen tussen de middag
bruine, met slankie smeerkaas
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |