quote:Op zondag 21 september 2008 23:09 schreef DucatiOwner het volgende:
Ja, precies, zelf klussen (althans Haynes helpt...) is zeer voldoenend, ook al moet je soms wat harder werken dan in het boekje staat (draai ff dit los, waarna je een aantal uur bezig bent met o.a. een persluchtunit een simpel boutje los te rammen). Trouwens, nu je toch nog online bent: heb je een idee waar ik slooponderdelen voor dit soort Volvo's zou kunnen krijgen? Een of ander onverlaat heeft het witte plasticje van het achteruitrijlichtje van m'n auto gesloopt (links). De rechterkant zit er gewoon in, maar kan dus wel los. Heb uiteraard al behoorlijk rondgebeld, maar de enige optie via officiële weg is een nieuw achterlichtunit kopen á ¤123,-. En dat was ik dus niet van plan, hoef alleen het witte plastic 'hoesje' te hebben, de lichtjes zelf en de andere onderdelen doen het prima!
Laatste berichtjes nog even meegenomen uit het vorige topicquote:Op zondag 21 september 2008 23:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je kan daar ook altijd een advertentie plaatsen met "gezocht".
Omdat we allemaal liefhebbers zijn hoeven we niet het onderste uit de kan, dus zijn de prijzen vaak heel redelijk.
Ik heb op die manier mijn 760 grille gevonden (zie foto's hier ergens boven).
Wytze Broerzze kan je ook even mailen. Die heeft ook wel eens een sloper en verkoopt ook nieuw materiaal.
Ik heb mijn complete (originele) uitlaat er vandaan, remschijven, remblokjes, etc.
En dan voor prijzen waar de dealer niet aan kan tippen.
http://www.broerzeparts.nl/
Een nieuw achterlicht kost bij hem zo'n 50 a 60 euro, afhankelijk van het model.
Nadeel van een nieuwe is wel het kleurverschil met een oude, tenzij je beide vervangt.
Dus is een gebruikte misschien handiger.
480, cool! Heb er ook wel is over na zitten denken.quote:Op maandag 22 september 2008 12:42 schreef PICHT het volgende:
Ik sta niet eens in de OP met m'n 480
Koop er dan één, zo duur zijn ze nietquote:Op maandag 22 september 2008 13:51 schreef Mattt het volgende:
En ik niet met mijn prachtige 440.
[..]
480, cool! Heb er ook wel is over na zitten denken.
Nee dat is ook weer zo. Maar 440 .quote:Op maandag 22 september 2008 14:12 schreef PICHT het volgende:
[..]
Koop er dan één, zo duur zijn ze niet
Één troost, je 440 heeft hetzelfde onderstel.quote:Op maandag 22 september 2008 17:11 schreef Mattt het volgende:
[..]
Nee dat is ook weer zo. Maar 440 .
quote:Op maandag 22 september 2008 19:37 schreef MaGNeT het volgende:
Nog wat mensen toegevoegd aan het lijstje.
Wie nog meer Volvo rijder is en zichzelf niet op het lijstje terug vindt; meld het...
Bij dezequote:Op maandag 22 september 2008 14:09 schreef thumper het volgende:
* thumper zou ook graag in de lijst worden toegevoegd als fanboi / C30 rijder
Je hebt een Pierburg 2B5 of 2B7 carburateur, als het goed is.quote:Op vrijdag 19 september 2008 13:03 schreef CorsaAJoy het volgende:
Heeft iemand trouwens nog een acceleratiepompje voor de carburateur van mn 740 is een 2.3, want deze is kapot en daarom loopt hij niet meer op benzine
Het zou ook leuk zijn om in de OP foto's van de betreffende wagens van de users te plaatsen, a la tweakersquote:Op maandag 22 september 2008 19:37 schreef MaGNeT het volgende:
Nog wat mensen toegevoegd aan het lijstje.
Wie nog meer Volvo rijder is en zichzelf niet op het lijstje terug vindt; meld het...
Ook leuk klusjequote:Op maandag 22 september 2008 20:47 schreef PICHT het volgende:
[..]
Het zou ook leuk zijn om in de OP foto's van de betreffende wagens van de users te plaatsen, a la tweakers
Check.quote:Op maandag 22 september 2008 21:38 schreef kratjuh het volgende:
Mag ik ook in de OP met mn S40?
2.0D momentum btw
Met een malossi knalpijpquote:Op maandag 22 september 2008 21:41 schreef Diemietuhriej het volgende:
Mijnes is btw ook een 2.3, heb er maar 1 foto van..
[ afbeelding ]
Check.quote:Op maandag 22 september 2008 21:41 schreef Diemietuhriej het volgende:
Mijnes is btw ook een 2.3, heb er maar 1 foto van..
[ afbeelding ]
Terugloop.quote:
Spannend Verwacht je zelf afkeurpunten?quote:Op woensdag 24 september 2008 13:47 schreef -Carioca- het volgende:
TerugVindVolvo. M'n 340 moet maandag voor de APK. Ben benieuwd
In eerste instantie niet, al moeten de dorpels op termijn wel eens aangepakt worden. Vorig jaar werd 'ie in eerste instantie afgekeurd op een remslang, dat kon ik zo van buiten niet zien. Je weet nooit wat voor verrassingen je tegenkomt met zo'n ouwe bakquote:Op woensdag 24 september 2008 16:42 schreef PICHT het volgende:
[..]
Spannend Verwacht je zelf afkeurpunten?
quote:Mocht u zich nog afvragen voor welke Volvo types de beurs bedoeld is, dan geven we hier een kleine opsomming: Volvo 444, 544, Katterug, Duet, P210, Amazon, P1800, 144, 145, 164, 240, 260, 262c, 264TE, 340, 360, 440, 460, 480, 740, 760, 780 Bertone coupe, 850, 940, 960, C30, S40, V40, V50, S70, V70, C70, XC70, S80, S90, V90, XC90...
"Alle Volvo's samen" dus.
Ik kan de OP helaas niet meer bewerkenquote:Op donderdag 25 september 2008 22:31 schreef Gambolputty het volgende:
Voor de vorm en de OP meld ik nog even dat het een 2.3 LPT Estate betreft uit '96. (LPG G3).
Mooi! Is het een bordeaux-rode of felrode?quote:Op vrijdag 26 september 2008 16:41 schreef snoertje het volgende:
Voor de OP: Ik heb een rode S40 2.0 uit 1996
* thumper wordt namelijk bloedgeil van knalrode Volvo'squote:Op vrijdag 26 september 2008 16:53 schreef thumper het volgende:
[..]
Mooi! Is het een bordeaux-rode of felrode?
Mijn 480 is ook rood Mooie c30 overigensquote:Op vrijdag 26 september 2008 16:58 schreef thumper het volgende:
[..]
* thumper wordt namelijk bloedgeil van knalrode Volvo's
Tevens verkapt kijk-mij-eens-pimpen-met-m'n-Vulva-C30-glinsterend-in-de-zomerzon
[ afbeelding ]
hij is Flame Red, maar het is op het dak meer Pink aan het worden en poetsen helpt niet meerquote:Op vrijdag 26 september 2008 16:53 schreef thumper het volgende:
[..]
Mooi! Is het een bordeaux-rode of felrode?
wat kost het nou eigenlijk, je auto volledig te laten spuiten?quote:Op vrijdag 26 september 2008 20:06 schreef snoertje het volgende:
[..]
hij is Flame Red, maar het is op het dak meer Pink aan het worden en poetsen helpt niet meer
Deze winter gaan we hem overspuiten (zelfde kleur natuurlijk)
[ afbeelding ]
als ik het me goed herinner kost de grill rond de 100 euro bij de dealer, ik heb hem vorig jaar samen met mensen van volvo40forum.nl besteld.quote:Op vrijdag 26 september 2008 22:43 schreef Arclight-S het volgende:
Mooie grill, hoeveel kost zoiets nou?
Mooie wagen! En coole grill iddquote:Op vrijdag 26 september 2008 20:06 schreef snoertje het volgende:
[..]
hij is Flame Red, maar het is op het dak meer Pink aan het worden en poetsen helpt niet meer
Deze winter gaan we hem overspuiten (zelfde kleur natuurlijk)
[ afbeelding ]
Grill heb ik bij de Groene (volvo dealer) in goes voor 114 euro gekocht.quote:Op vrijdag 26 september 2008 22:43 schreef Arclight-S het volgende:
Mooie grill, hoeveel kost zoiets nou?
Spuiten kost mij alleen materiaalkosten, m'n vader is spuiter , in totaal verwacht hij 2/300 euro aan kosten.quote:Op zaterdag 27 september 2008 10:54 schreef bluebit het volgende:
[..]
wat kost het nou eigenlijk, je auto volledig te laten spuiten?
Waarom wil je perse rood, ook aan andere volvo kleuren gedacht (zelf ben ik helemaal gek van die gouden kleur - autumn gold of zoiets)
Erg mooi dat Flame Red!! Bij mijn auto heet het tegenwoordig Passion Red btwquote:Op zaterdag 27 september 2008 20:53 schreef snoertje het volgende:
[..]
Spuiten kost mij alleen materiaalkosten, m'n vader is spuiter , in totaal verwacht hij 2/300 euro aan kosten.
Ik vind deze auto gewoon heel mooi in rood (zou zelf nog iets feller mogen ) en wil ik dus ook houden, en overspuiten in een andere kleur betekend heeeeel veel meer werk
Ik heb ook bewust naar een rode gezocht.
De meeste volvo rijders kopen er juist een in een donkere/anonieme kleur omdat ze juist niet te veel willen opvallen. Ik koop een rode omdat ik juist wel wil opvallenquote:Op zaterdag 27 september 2008 22:54 schreef thumper het volgende:
[..]
Erg mooi dat Flame Red!! Bij mijn auto heet het tegenwoordig Passion Red btw
Ik weet niet of jij dat ook zo ervaart, maar ik merk dat mensen niet gewend zijn een felrode Volvo te zien rijden Heel vaak gaan ze al ruim vantevoren voor me aan de kant op de snelweg
Toch zie je nog vaak aparte kleuren, er scheurt hier bijvoorbeeld een lichtgroene blauw achtige S60 R rond en die valt wel weer op.quote:Op zondag 28 september 2008 08:05 schreef snoertje het volgende:
[..]
De meeste volvo rijders kopen er juist een in een donkere/anonieme kleur omdat ze juist niet te veel willen opvallen. Ik koop een rode omdat ik juist wel wil opvallen
Wat mij opvalt is dat veel mensen toch even moeten kijken wat voor auto het is als ik voorbij kom, een fel rode volvo wordt niet echt verwacht.
Is dat die zeegroen/blauwe kleur? Mooooooi!!quote:Op zondag 28 september 2008 11:04 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Toch zie je nog vaak aparte kleuren, er scheurt hier bijvoorbeeld een lichtgroene blauw achtige S60 R rond en die valt wel weer op.
quote:Op zondag 28 september 2008 12:04 schreef Arclight-S het volgende:
Mintgroen is het volgens mij, heb er een plaatje van gevonden.
[ afbeelding ]
Mee eens. Tegenwoordig zie je dat trouwens steeds vaker dat auto's geen stootstrips of flankbeschermers hebben. Hoewel gevoeliger voor lakschade vind ik het een stuk mooier staan!quote:Op zondag 28 september 2008 12:27 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Jammer dat zo'n S60R geen meegespoten bumpers heeft (die zwarte stootstrips). Zou toch wel net ff wat chiquer staan..
Klinkt als een los of vuil contact, heb het ook 1x gehad (niet met een Volvo trouwens )quote:Mijn tank gaat binnenkort flink onder het mes. Schadeherstel, koppelingsplaten, servicebeurt, apk..
1 vraagje: de airco werkt prima, alleen hij blaast niet (blower/aanjager). Iemand enig idee, los contactje ofzo? Wordt wel gewoon goed koud..
Dat is de "R" kleur Hele aparte kleur, en in combinatie met het fel oranje ledere interieur is het al helemaal om tequote:Op zondag 28 september 2008 11:04 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Toch zie je nog vaak aparte kleuren, er scheurt hier bijvoorbeeld een lichtgroene blauw achtige S60 R rond en die valt wel weer op.
Desondanks toch een mooie wagenquote:Op maandag 24 november 2008 00:21 schreef PeeJay1980 het volgende:
Het is Electric Silver en wegens budgetairre redenen de lichtste dieseluitvoering.
Het blijft een 4-serie natuurlijk .quote:Op woensdag 26 november 2008 10:30 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Nieuwe koppelingsplaten, draagarmen, ashoes, remleidingen, vliegwiel, onderhoudsbeurt en apk: 1100 euro. Maar hij rijdt wel weer echt helemaal top! En dan een 206 non turbo-diesel als leenauto meegeven
Das wel jammer ja, dat jij vervolgens alles mag doen...quote:Op woensdag 26 november 2008 12:36 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Nee, het betreft inmiddels al een jaar een 850 2.5-20v In de 460 zou ik geen 1100 euro aan onderhoud stoppen haha Al het onderhoud was gevolg van een lakse vorige eigenaar.. Die heeft er de laatste tijd weinig meer aan gedaan in de wetenschap dat hij er toch uit ging.
Met een glansrijke apk en al het onderhoud kan de auto er weer prima tegenaan. Blok loopt lekker soepel en de nieuwe platen en draagarmen/fuseekogels dragen ook echt bij aan het rijcomfort. Binnenkort alleen nog even de abs-controller opnieuw solderen, die geeft wel eens storingen.. Iemand een goede beschrijving waar deze zit en hoe je hem los krijgt?
Kan nog wel paar jaar mee zo!
Is het alleen de accu of komt het door de dynamo?quote:Op vrijdag 5 december 2008 09:46 schreef hetsjhokleek het volgende:
Gister heeft mijn 480 mij voor het eerst laten staan met een lege accu. Dadelijk maar even vervangen en hopelijk loopt hij weer als een zonnetje
Voor de 480GT fans trouwens:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=leiehohh13zc
Helaas weer net te ver weg voor mij.
Idem, heb nu vanwege reparatie van mijn tank een huur-Corsa, maar mèn, mijn 74-er gebakje rijdt nog beter .quote:Op vrijdag 5 december 2008 10:37 schreef bluebit het volgende:
ow, gisteren bij mijn ouders langsgeweest en mijn vader gaat weer een nieuwe auto kopen : een volvo xc60 of een volkswagen tiguan.....eigenlijk had hij besloten voor de tiguan : goedkoper namelijk.
's middags toch even samen naar de vw en volvo dealer gegaan om beiden eens te bekijken : dat zijn gewoon twee verschillende klassen auto's, logisch dat de volvo duurder is.
de tiguan : interieur lijkt op dat van de polo en de touran en de golf en de (vul ander vw model in), erg compact en een verkoper die 15 minuten wist vol te lullen waarom de volvo slecht was.
de volvo : prachtig design, prachtig interieur, comfortabeler en die fantastisch klinkende 5 cilinder.
wat ik wel grappig vond bij volvo is dat de prijs van de nieuwe v70 omlaag gebracht is om te voorkomen dat alle v70 rijders naar de xc60 overstappen. dan denk ik bij mezelf : "je wilt toch een auto verkopen, of het nou een v70 of xc60 is"
Mijn eigen trouwe volvo is gisteren in de garage geweest : gebroken stootdemper links voor (dat was een klap toen die brak op de snelweg!!), winterbandjes en nieuwe remblokken en -schijven.
als leenauto een vw bora meegekregen, wat was ik gelukkig toen ik weer in mijn moose-killer 1 kon stappen.
Ik denk dat een achterbumper vervangen een grotere kutklus is. Ik kon er in elk geval echt amper bij. Gelukkig haden we de juiste tools want anders was het een dikke no-go.quote:Op vrijdag 5 december 2008 10:20 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Is het alleen de accu of komt het door de dynamo?
De dynamo vervangen bij een GT Turbo is klotewerk....heb ik ervaring mee
Bij een niet turbo heb je stukken meer ruimte.
Volgens mij schoonvader niet, die heeft al meerdere 480's gehad en gedemonteerd, maargoed.....quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:55 schreef PICHT het volgende:
[..]
Ik denk dat een achterbumper vervangen een grotere kutklus is. Ik kon er in elk geval echt amper bij. Gelukkig haden we de juiste tools want anders was het een dikke no-go.
Laat ik het er dan maar op houden dat het beide een tyfusklus is Gelukkig mankeert er NOG niks aan m'n dynamo.quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:28 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Volgens mij schoonvader niet, die heeft al meerdere 480's gehad en gedemonteerd, maargoed.....
Wij zijn in elk geval lang bezig geweest om de dynamo eruit en erin te krijgen.
Riem moet los, de airco, pomp van de stuurbekrachtiging. Daar zitten natuurlijk geen slang aan maar een buis, dus de olie moet eruit. En 0 ruimte om fatsoenlijk bij de bouten los te draaien.
Zeg dat wel. Waarschijnlijk ook flink je knokkels opengehaald?quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:35 schreef PICHT het volgende:
[..]
Laat ik het er dan maar op houden dat het beide een tyfusklus is Gelukkig mankeert er NOG niks aan m'n dynamo.
Half en ja Leuk zo'n wagen maar ze hadden het wel iets ruimer mogen opzetten.quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:43 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Zeg dat wel. Waarschijnlijk ook flink je knokkels opengehaald?
Jij hebt een 480 turbo?
Gelukkig maar. Je kan het anders ook wel zien aan je voltmeter. Dan gaat ie namelijk niet verder als halverwege ongeveer. Normaal zit ie bijna tegen het rode aan.quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:44 schreef hetsjhokleek het volgende:
Het lijkt erop dat het alleen de accu is bij mij. Accu vervangen en hij rijdt weer.
Op zich is het ook niet vreemd dat mijn accu problemen geeft omdat ik er drie weken niet mee gereden had en hij wel al die tijd buiten heeft gestaan in de regen en sneeuw.
Met een nieuwe accu start de auto ook wel als de dynamo kapot isquote:Op vrijdag 5 december 2008 12:44 schreef hetsjhokleek het volgende:
Het lijkt erop dat het alleen de accu is bij mij. Accu vervangen en hij rijdt weer.
Op zich is het ook niet vreemd dat mijn accu problemen geeft omdat ik er drie weken niet mee gereden had en hij wel al die tijd buiten heeft gestaan in de regen en sneeuw.
Lijkt me wel slim om 'm dan eens te vervangen Meestal om de 3 jaar of 60k/70k kilometer.quote:Op zaterdag 6 december 2008 17:21 schreef Dimitri_ het volgende:
Ja hij zit er al vanaf 2001 op, en heeft in die tijd een ton gelopen. Lijkt me niet zo verkeerd om toch maar eens te gaan vervangen..
En vervangen kan ik zelf dusja.. Dat scheelt.
Als het een 8-klepper is, gewoon om de 80.000 tot 100.000 of om de 5-7 jaar.quote:Op zaterdag 6 december 2008 15:39 schreef Dimitri_ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zojuist de Zweedse schone even gewassen, doet het nog altijd perfect!
Oja, nog een vraagje, om de hoeveel km moet de distributieriem vervangen worden? Deze zit er nu al een tijdje op..
Overigens is deze auto voorzien van een sluitend onderhoudsboekje, vanaf 1 km tot de huidige, al het onderhoud bij dezelfde dealer.. Auto heeft maar 3 eigenaars gekent, allen uit hetzelfde dorp..
Het blijkt inderdaad mijn dynamo te zijn. Vanmorgen begon mijn accu lampje weer te branden. Morgen wordt de dynamo vervangen in de garage. Dat wordt dus een duur grapje.quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:53 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Met een nieuwe accu start de auto ook wel als de dynamo kapot is
Op zich moet het geen probleem zijn om 3 weken stil te staan, maar met deze temperaturen is een accu, die niet helemaal fris meer is, snel overleden.
Kan je 't niet zelf doen?quote:Op woensdag 10 december 2008 21:25 schreef hetsjhokleek het volgende:
[..]
Het blijkt inderdaad mijn dynamo te zijn. Vanmorgen begon mijn accu lampje weer te branden. Morgen wordt de dynamo vervangen in de garage. Dat wordt dus een duur grapje.
En niemand die je daar even mee wil helpen?quote:Op woensdag 10 december 2008 21:33 schreef hetsjhokleek het volgende:
Zou het wel zelf willen doen maar heb te weinig tijd en kennis ervoor maar het scheelt idd wel veel geld.
Het is geen T5, en ja, ik ben de koperquote:Op maandag 22 december 2008 11:55 schreef Pas259 het volgende:
Dat ding komt me bekend voor! is het niet toevallig een T5?
Volgens mij is hij van iemand van het Volvo forum en die hem verkocht voor rond 8000.
Ok, ik meende dat het een T5 was, een vriend van me was gisteren nog aan het zoek op autotrader naar C70/S60 en toen zag ik hem ook al staan.quote:Op maandag 22 december 2008 11:57 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Het is geen T5, en ja, ik ben de koper
Nee hoor, het is geen 2.5T, het is een 2.4i met 170pk.quote:Op maandag 22 december 2008 12:10 schreef PeeJay1980 het volgende:
Het is een 2.5T. Mooi ding trouwens en ook een mooie prijs
Altijd gedacht dat Arnoud een 2.5T had.quote:Op maandag 22 december 2008 12:14 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nee hoor, het is geen 2.5T, het is een 2.4i met 170pk.
Of hij heeft er van de week snel een ander blok in gelegd natuurlijkquote:Op maandag 22 december 2008 13:08 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Altijd gedacht dat Arnoud een 2.5T had.
Dan zou hij bij de RDW ook al zijn kenteken hebben laten aanpassenquote:Op maandag 22 december 2008 13:29 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Of hij heeft er van de week snel een ander blok in gelegd natuurlijk
Je weet natuurlijk nooit hoe ver sommige mensen gaan om je te foppen !quote:Op maandag 22 december 2008 14:21 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Dan zou hij bij de RDW ook al zijn kenteken hebben laten aanpassen
Ze zien Volvo als een ouwelullenbak en rijden dan zelf in een VW Polo of Golf omdat het zo'n ''vlotte'' auto isquote:Op dinsdag 23 december 2008 19:39 schreef Klopkoek het volgende:
Heerlijke auto's die Volvo's. Op de één of andere manier voel ik me er altijd heel prettig in en heel zeker en veilig. Stoelen zitten prima, het sluiten van de deuren heeft een goed geluid. Ik weet dat het met veiligheid geen drol te maken heeft maar het voelt echt super.
Alleen jammer dat zovelen het als een ouwe lullen bak zien
Gisteren nog een originele T5-R Estate in zwart gespotquote:Op woensdag 24 december 2008 09:09 schreef OreO het volgende:
gewoon effe met een T5 eruit trekken lol
Na die koprol meteen weer wegrijden .quote:
Heiligschennis. Een T5-R Estate moet vlageel zijn!quote:Op woensdag 24 december 2008 09:16 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Gisteren nog een originele T5-R Estate in zwart gespot
Ach ze zijn er in 3 kleuren, hou sowieso meer van zwart!quote:Op woensdag 24 december 2008 17:43 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Heiligschennis. Een T5-R Estate moet vlageel zijn!
Kun je beter een V70 D5 kopen van een paar jaartjes ouder, veel betrouwbaardere motoren en meer vermogen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:19 schreef Koploperkopper het volgende:
Hoi,
Ben opzoek naar een Zweed die diesel lust. Het Saab hoofdstuk heb ik afgesloten aangezien ze daar geen kaas hebben gegeten van fatsoenlijke (en hoofdzakelijk, betrouwbare) dieselmotoren.
Mijn oog is dus nu gevallen op een '04 Volvo S40 2.0D, rond de 130.000km op de teller. Wat zijn nou de echte aandachtspunten van het vernieuwde S40 model? Hoe zit het met de 4 cilinder diesel motor? En kan iemand mij misschien meer vertellen over AUX/iPod-aansluitingen in dit model?
Bvd,
Groetjes
Het extra vermogen geef ik niet zoveel om, je zegt echter wel betrouwbaarder, zijn de 4 cilinder dieselmotoren dit niet? Verder wil ik wel perse een S40 (heel misschien een V50), ik vind het een mooie wagen, goed formaat en het up-to-date interieur, dit vind ik bij de 2e gen. V70/S60/S80 persoonlijk wat minder.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:22 schreef r8ality het volgende:
[..]
Kun je beter een V70 D5 kopen van een paar jaartjes ouder, veel betrouwbaardere motoren en meer vermogen.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:19 schreef Koploperkopper het volgende:
Hoi,
Ben opzoek naar een Zweed die diesel lust. Het Saab hoofdstuk heb ik afgesloten aangezien ze daar geen kaas hebben gegeten van fatsoenlijke (en hoofdzakelijk, betrouwbare) dieselmotoren.
2.0D is ook wel betrouwbaar, maar het D5 blok net iets meer .quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:26 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Het extra vermogen geef ik niet zoveel om, je zegt echter wel betrouwbaarder, zijn de 4 cilinder dieselmotoren dit niet? Verder wil ik wel perse een S40 (heel misschien een V50), ik vind het een mooie wagen, goed formaat en het up-to-date interieur, dit vind ik bij de 2e gen. V70/S60/S80 persoonlijk wat minder.
Dat was ik sowieso al niet van plan, wil wel mee kunnen komen met het verkeer.quote:
Hmja, de 4 cilinders zijn zeker Ford-blokken, of niet?quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:02 schreef r8ality het volgende:
[..]
2.0D is ook wel betrouwbaar, maar het D5 blok net iets meer .
De 1.6 D heeft enorm veel last van Black Sludge en dat moet jou bekend voor komen als ex Saab rijder. Het is een PSA motor net als de 2.0 D. Ik heb nog geen slechte verhalen over de 2.0 gehoord.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:14 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Dat was ik sowieso al niet van plan, wil wel mee kunnen komen met het verkeer.
Of zijn er nog andere redenen behalve dat-ie traag is?
Ben geen ex-Saab rijder. Met het afsluiten van het Saab hoofdstuk doelde ik eigenlijk op mijn zoektocht naar een Zweed met diesel.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:29 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De 1.6 D heeft enorm veel last van Black Sludge en dat moet jou bekend voor komen als ex Saab rijder. Het is een PSA motor net als de 2.0 D. Ik heb nog geen slechte verhalen over de 2.0 gehoord.
Zo bijzonder is het niet. Ze hebben ook de 2.4 diesel en 2.5 tdi van audi gebruikt. Ik dacht dat alleen de oude 5 cilinders van Volvo zelf zijn!?quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:42 schreef Koploperkopper het volgende:
Maar een franse motor dus, bijzonder.
Wat versta je onder oud?quote:Op donderdag 22 januari 2009 14:11 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Zo bijzonder is het niet. Ze hebben ook de 2.4 diesel en 2.5 tdi van audi gebruikt. Ik dacht dat alleen de oude 5 cilinders van Volvo zelf zijn!?
De 2.5 10v en de 2.5 20v.quote:Op donderdag 22 januari 2009 14:22 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Wat versta je onder oud?
De huidige 5 cilinders zijn van Volvo in elk geval.
Een Audi motor kan ik nog begrijpen, maar ik vind een Franse motor een gewaagde keuze voor zo'n betrouwbaar merk, maar gelukkig heeft het dus goed uitgepakt als ik het zo hoor en lees.quote:Op donderdag 22 januari 2009 14:11 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Zo bijzonder is het niet. Ze hebben ook de 2.4 diesel en 2.5 tdi van audi gebruikt. Ik dacht dat alleen de oude 5 cilinders van Volvo zelf zijn!?
Volvo verandert wel het 1 en ander eraan.quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:58 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Een Audi motor kan ik nog begrijpen, maar ik vind een Franse motor een gewaagde keuze voor zo'n betrouwbaar merk, maar gelukkig heeft het dus goed uitgepakt als ik het zo hoor en lees.
Al is het meestal de electronica die het af laat weten bij Franse wagens.
Had ik ook vorige week.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:16 schreef Dimitri_ het volgende:
Oja 1 dingetje!
Er brandt een controlelampje dat er een lampje stuk is. Echter is er geen enkel lampje stuk voor zover ik weet.. Ofja, lampjes onder de motorkap en van de kofferbak zijn stuk, maar daar zal toch geen controlelampje voor zijn?
Dat is het enige probleem, op een auto van 20 jaar oud.
Volvo.
Ah, het lampjes-kapot-lampje. Das het eerste lampje wat door mij eruitgehaald is na aanschaf .quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:16 schreef Dimitri_ het volgende:
Oja 1 dingetje!
Er brandt een controlelampje dat er een lampje stuk is. Echter is er geen enkel lampje stuk voor zover ik weet.. Ofja, lampjes onder de motorkap en van de kofferbak zijn stuk, maar daar zal toch geen controlelampje voor zijn?
Dat is het enige probleem, op een auto van 20 jaar oud.
Volvo.
Heb ik zeker geluk Bij mij werkt het na 22,5 jaar nog primaquote:Op donderdag 22 januari 2009 19:43 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ah, het lampjes-kapot-lampje. Das het eerste lampje wat door mij eruitgehaald is na aanschaf .
De theorie van het systeem is leuk, maar 9.99 van de 10x werkt het niet fatsoenlijk .
Als je alles enigzins origineel houdt wel ja, zeker bij de 7-series. Maar ik heb een 1-serie met xenon en achter LED-lampjes. Dus dan gaat ie over de flos .quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:44 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb ik zeker geluk Bij mij werkt het na 22,5 jaar nog prima
Maar dan moet je ook niet gaan afgeven op dat systeem maar op je eigen geprutsquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:03 schreef r8ality het volgende:
[..]
Als je alles enigzins origineel houdt wel ja, zeker bij de 7-series. Maar ik heb een 1-serie met xenon en achter LED-lampjes. Dus dan gaat ie over de flos .
Gaat niet. Xenon gebruikt maar 1 van de koplamp-aansluitingen. Dus de tweede loopt altijd los te bungelen, ergo, lampje aan. Niet dat dat lampje toen nog werkte, maar goed .quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Maar dan moet je ook niet gaan afgeven op dat systeem maar op je eigen gepruts
Ook met xenon en led lampjes is het werkend te krijgen, mits je de juiste weerstandwaarden aanlevert.
Die 2e kan je dus foppen met een weerstand er tussen naar massa; dan denkt het systeem dat er een lampje zitquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:18 schreef r8ality het volgende:
[..]
Gaat niet. Xenon gebruikt maar 1 van de koplamp-aansluitingen. Dus de tweede loopt altijd los te bungelen, ergo, lampje aan. Niet dat dat lampje toen nog werkte, maar goed .
Tenzij je meer dan 45.000 rijdt zou ik lekker een benzine 5cilinder kopen. 140 of 170 pk zou mij niets uitmaen maar alleen al dat geluid!quote:Op zondag 25 januari 2009 16:13 schreef Koploperkopper het volgende:
Bedankt voor alle reacties tot nu toe. [ afbeelding ]
Toch ben ik nu iets meer aan het kijken naar de V50, dit voornamelijk omdat de S40 niet zo'n grote kofferbak heeft (door de kleine opening). Ik vind de V50 echter pas echt mooi als het de subtiele dakspoiler heeft. Kunnen Volvo-dealers dit (originele) onderdeel achteraf nog installeren? Ik hoor ook dat het niet aan te raden is de 2.0D te laten chiptunen, dit omdat de originele uitlaat zorgt voor een te hoge druk (lees: weerstand in het uitlaatsysteem), is dit waar?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sorry, heb al echt besloten dat het een diesel moet worden. Heb toch stiekem even kort naar een S60 D5 gekeken vanwege de i5, maar de S60 schijnt niet zo strak te sturen om mee te beginnen, en de eerste D5 is net zo rap als de 2.0D in de S40/V50.quote:Op zondag 25 januari 2009 18:44 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Tenzij je meer dan 45.000 rijdt zou ik lekker een benzine 5cilinder kopen. 140 of 170 pk zou mij niets uitmaen maar alleen al dat geluid!
!quote:Op zondag 25 januari 2009 19:13 schreef -Muse- het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Niet zomaar van internet gehaald hoorquote:
Ah, jouw heilige koe? Mooie kleur keuze! Welke uitvoering is het? Kinetic, Momentum?quote:Op zondag 25 januari 2009 20:03 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Niet zomaar van internet gehaald hoor
Ik heb nog wat grotere foto's, maar daar zie je een stuk minder detail op.
De kleur is trouwens Sapphire, niet de standaard zwarte leasebak kleur.
Sowieso fijn als je lekker zit in een autoquote:Op zondag 25 januari 2009 20:09 schreef Detroit het volgende:
Sinds ik bij mijn nieuwe werkgever zit, heb ik de beschikking gehad over een Volvo C30 als leaseauto (deze werd verkocht) en daarna een Volvo V50 (1.6D ). Laatstgenoemde heb ik in bruikleen tot mijn definitieve C30 beschikbaar komt.
Heb nog nooit in een Volvo gereden en moet eerlijk toegeven dat het schofterig relaxt rijd. Moet iedere dag een km of 160/180 rijden en dat is echt een plezier. .
Ik zou voor de 480 gaanquote:Op zondag 25 januari 2009 16:13 schreef Koploperkopper het volgende:
Bedankt voor alle reacties tot nu toe. [ afbeelding ]
Toch ben ik nu iets meer aan het kijken naar de V50, dit voornamelijk omdat de S40 niet zo'n grote kofferbak heeft (door de kleine opening). Ik vind de V50 echter pas echt mooi als het de subtiele dakspoiler heeft. Kunnen Volvo-dealers dit (originele) onderdeel achteraf nog installeren? Ik hoor ook dat het niet aan te raden is de 2.0D te laten chiptunen, dit omdat de originele uitlaat zorgt voor een te hoge druk (lees: weerstand in het uitlaatsysteem), is dit waar?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat is dit? Upgrade? Motor?quote:Op zondag 25 januari 2009 21:03 schreef r8ality het volgende:
Tweede week van februari gaat er een B20B in mijn auto, i.p.v. de gaargedraaide B20A .
Ik vind het een leuke auto, lekker anders dan de rest.quote:
. B20A is 2 liter met enkele carburateur, B20B is zelfde blok, maar dan met dubbele carburateurs.quote:
Een keer een ritje maken dan?quote:Op zondag 25 januari 2009 22:07 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Wat is dit? Upgrade? Motor?
[..]
Ik vind het een leuke auto, lekker anders dan de rest.
stromberg cabarateurs?quote:Op zondag 25 januari 2009 22:09 schreef r8ality het volgende:
[..]
. B20A is 2 liter met enkele carburateur, B20B is zelfde blok, maar dan met dubbele carburateurs.
Tevens worden er Intrax veren ondergezet en ik zit er aan te denken om de middendemper er tussenuit te halen en als einddemper een japstyle onder te gooien .
Moest eerst even kijken in de OP wat voor Volvo je had. De benamingen kwamen me niet echt bekend voor. Wel respect voor zo'n oude Volvo. Toch is het wel enigzins valsspelen als je het vergelijkt met andere klassiekers he, zo betrouwbaar.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:09 schreef r8ality het volgende:
[..]
. B20A is 2 liter met enkele carburateur, B20B is zelfde blok, maar dan met dubbele carburateurs.
Tevens worden er Intrax veren ondergezet en ik zit er aan te denken om de middendemper er tussenuit te halen en als einddemper een japstyle onder te gooien .
quote:
1.7 liter met een turbo. Toch nog goed voor 120pk! Ik zit nog te twijfelen of ik 'm zal laten chippen. Dan is er wel 160-170pk uit te halen.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:16 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Moest eerst even kijken in de OP wat voor Volvo je had. De benamingen kwamen me niet echt bekend voor. Wel respect voor zo'n oude Volvo. Toch is het wel enigzins valsspelen als je het vergelijkt met andere klassiekers he, zo betrouwbaar.
[..]
Wat voor motor ligt erin? Hier aan de overkant staat al jaar en dag een witte 480 ES.
Dat wil wel vooruit met net iets meer dan 1000kg.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:25 schreef PICHT het volgende:
[..]
1.7 liter met een turbo. Toch nog goed voor 120pk! Ik zit nog te twijfelen of ik 'm zal laten chippen. Dan is er wel 160-170pk uit te halen.
Mijn huidige carburateur wel, die dubbele weet ik niet zeker. Zou ook Zenith kunnen zijn .quote:
Dat zeker. Het zijn geen giga mega ultraprestaties ofzo maar dat hoef je ook niet te verwachten. In amper 9 seconden op de 100 is best rap. Geen idee hoe dat zit met meer vermogen, kan er alleen maar leuker op worden behalve als de levensduur van de motor behoorlijk wordt verminderd natuurlijkquote:Op zondag 25 januari 2009 22:29 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Dat wil wel vooruit met net iets meer dan 1000kg.
Mja, daar zit ik ook een beetje mee. Zo'n 2.0D is voorlopig snel zat, maar ik weet zeker dat het op een gegeven moment toch gaat kriebelen. Nu heb ik alleen gelezen dat het originele uitlaatsysteem te veel weerstand biedt voor een chiptune, en dat is schijnbaar niet zo positief voor het blok zelf. Dit zal dus ook opgaan voor jouw 480 gok ik. Een compleet ander uitlaatsysteem is echter een beetje te prijzig, voor mij iig. Misschien dat zo'n dieselblok er iets minder last van heeft omdat het stalenblokken zijn.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:33 schreef PICHT het volgende:
[..]
Dat zeker. Het zijn geen giga mega ultraprestaties ofzo maar dat hoef je ook niet te verwachten. In amper 9 seconden op de 100 is best rap. Geen idee hoe dat zit met meer vermogen, kan er alleen maar leuker op worden behalve als de levensduur van de motor behoorlijk wordt verminderd natuurlijk
En waarom zou dat ook opgaan voor het uitlaatsysteem van een 480 Turbo? Zit een enorm verschil tussen, bij zowel het blok als het uitlaatsyteem.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:41 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Mja, daar zit ik ook een beetje mee. Zo'n 2.0D is voorlopig snel zat, maar ik weet zeker dat het op een gegeven moment toch gaat kriebelen. Nu heb ik alleen gelezen dat het originele uitlaatsysteem te veel weerstand biedt voor een chiptune, en dat is schijnbaar niet zo positief voor het blok zelf. Dit zal dus ook opgaan voor jouw 480 gok ik. Een compleet ander uitlaatsysteem is echter een beetje te prijzig, voor mij iig. Misschien dat zo'n dieselblok er iets minder last van heeft omdat het stalenblokken zijn.
Oorspronkelijk waren de 1.7 turbo blokken ook door Porsche onder handen genomen en die wilde het standaard op 170pk houden. Volvo heeft zelf de veiligheidsmarge op 120pk gelaten. De normale turbodruk ligt ook op ongeveer 0,60 bar en het blok kan ruim het dubbele hebben. Op 1 bar zit het dan alsnog binnen de veiligheidsmarge.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:41 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Mja, daar zit ik ook een beetje mee. Zo'n 2.0D is voorlopig snel zat, maar ik weet zeker dat het op een gegeven moment toch gaat kriebelen. Nu heb ik alleen gelezen dat het originele uitlaatsysteem te veel weerstand biedt voor een chiptune, en dat is schijnbaar niet zo positief voor het blok zelf. Dit zal dus ook opgaan voor jouw 480 gok ik. Een compleet ander uitlaatsysteem is echter een beetje te prijzig, voor mij iig. Misschien dat zo'n dieselblok er iets minder last van heeft omdat het stalenblokken zijn.
Genoeg power is iig altijd leuk als iemand zich eens bijdehand opstelt in het verkeer. Kun je ze een goeie les geven in Moose-power.
Het was slechts een gokje. Ik zat er dus naast. Ik relativeerde het ook een beetje aan het feit dat fabrikanten altijd de beste tussenweg tussen levensduur en kracht proberen te vinden met een fabrieks ECU, en dat het meestal gewoon slechter voor de motor is dan een fabrieks ECU.quote:Op maandag 26 januari 2009 12:43 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
En waarom zou dat ook opgaan voor het uitlaatsysteem van een 480 Turbo? Zit een enorm verschil tussen, bij zowel het blok als het uitlaatsyteem.
Een 480 Turbo zou ik niet laten chippen. Het 1.7 liter Renault blokje kan de hoeveelheid extra vermogen maar met moeite aan. Het blok is niet ontworpen voor een turbo, vandaar ook het lage vermogen. Betrouwbaarheid daalt aanzienlijk als er meer vermogen uit dat blok gehaald moet worden.
Ah kijk, dat wist ik niet.quote:Op maandag 26 januari 2009 12:46 schreef PICHT het volgende:
[..]
Oorspronkelijk waren de 1.7 turbo blokken ook door Porsche onder handen genomen en die wilde het standaard op 170pk houden. Volvo heeft zelf de veiligheidsmarge op 120pk gelaten. De normale turbodruk ligt ook op ongeveer 0,60 bar en het blok kan ruim het dubbele hebben. Op 1 bar zit het dan alsnog binnen de veiligheidsmarge.
Over andere uitlaattrajecten heb ik wat de 480 betreft niks over gelezen. Op diverse 480 fora zijn er genoeg mensen die hem ook gechipt hebben en daar niks aan hebben verandert. Enkel de versnellingsbak, die schijnt nog wel wat problemen te geven met meer vermogen.
Ik zou nog wel een paar elandstickers willen hebben, das toch weer +20 pk!
Je hebt nog maar 6 maanden te leven?quote:Op maandag 26 januari 2009 16:07 schreef bluebit het volgende:
ai, ik ga binnen nu en zes maanden ex-volvorijder worden
nope, ik had er zelf een gekocht maar krijg nu een auto van de zaak, dus nu moet die fijne diesel de deur uit helaas.quote:Op maandag 26 januari 2009 16:46 schreef r8ality het volgende:
Lease-contract loopt af? Koop je er toch zelf 1 .
tsja, dat eerste ben ik wel nog enigszins aan het overwegen, zo'n prachtige 260 of zo.quote:Op maandag 26 januari 2009 23:49 schreef r8ality het volgende:
Koop je een oldtimer Volvo. Kost niets als ie stilstaat .
En kon je op de zaak geen Volvo uitzoeken? .
Sellout! Nep-Volvorijder .quote:Op dinsdag 27 januari 2009 07:54 schreef bluebit het volgende:
[..]
tsja, dat eerste ben ik wel nog enigszins aan het overwegen, zo'n prachtige 260 of zo.
In feite had ik vrije keuze voor een lease auto tot een lease bedrag van ongeveer 600 euro.
Een C30 zou dus nog wel kunnen, maar ik vind ze te duur (dan zou mijn besteedbaar inkomen ongeveer gelijk blijven en ik wil er graag op vooruit gaan)
dus ik ga een Prius rijden (jaja, ik weet het!)
dus voortaan kan ik alleen maar jaloers kijken naar echte auto's met co2 uitstoot en me alleen troosten dat ik debiel weinig betaal aan bijtelling.
ja ja, ik verdien het, ik weet het.quote:
Laat me, man!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:10 schreef r8ality het volgende:
Dus voor 100 euro per maand ga je in een Prius rijden. Dude, wtf .
Gewoon doorrijden met de V40 kan toch ook Of de V40 verkopen en iets anders kopen?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:20 schreef bluebit het volgende:
[..]
Laat me, man!
een C30 kostte het dubbele en dan krijg ik een hatchback waar je nog geen ikea gehaktbal in kwijt krijgt.
een s40 of v50 is drie keer zo duur. en dan hebben we het nog niet over V70, xc60 of xc90.
andere mooie autos bestaan er niet, dus dan kan ik net zo goed een prius gaan rijden.
Gelukkig maar! De prius is zo vervuilend om te produceren dat hij ondanks zijn lage verbruik de productie vervuiling niet meer goed maakt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:06 schreef bluebit het volgende:
even voor de goede orde : ik ga geen prius rijden omdat ik iets geef om het milieu. I
ow, ga hier niet over beginnen! Dat onderzoek klopt voor geen meter en dat is ook uitgebreid aangetoond door tno (hier zijn linkjes zat over te vinden waaronder op tros radar forum)quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:14 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Gelukkig maar! De prius is zo vervuilend om te produceren dat hij ondanks zijn lage verbruik de productie vervuiling niet meer goed maakt.
jaja, ik snap precies wat je bedoeld. Als ik iets meer geld had, zou ik het er graag instoppen!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:18 schreef r8ality het volgende:
Ik had het niet over het milieu, ik had het over geld in je hobby stoppen.
De CVT van de Prius is trouwens geen echte CVT, het lijkt meer op een automaatbak dan op de welbekende dafjes-aandrijving. En drive by wire is alleen maar irritant .
In mijn 144 komt over 2 weken een andere motor in en andere (stijvere) vering. Terwijl eigenlijk zowat alle rubbers van de ophanging/aandrijving vervangen moeten worden, het ding bij de voorruit wegroest, op diverse andere plekken wegroest, etc. Economisch heeeel dom dus. En toch doe ik het? Waarom? Omdat ik van mijn groene zeecontainer houdt en vooral omdat het een Volvo is die het al 35 jaar uithoudt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:27 schreef bluebit het volgende:
[..]
jaja, ik snap precies wat je bedoeld. Als ik iets meer geld had, zou ik het er graag instoppen!
maar goed, we zijn het er allemaal over eens, ik verkoop een auto en krijg een semi-invaliden auto er voor terug. Ja, ik ben me er bewust van, ja ik moet er mee leren leven, ja ik verdien het om beledigd en genegeerd te worden, ja ik verwacht een sociaal isolement.
Dat is de prijs die een prius rijder zal moeten betalen, maar wellicht ziet de toekomst er anders uit
Ik werk al 3 jaar voor een ICT-detacheerder waarbij ik 2 tot 5 dagen per week (ben nog student) ook 130km+ moet rijden (paar keer al 170km per dag). Rijd er gemiddeld 25.000 in het jaar. Ding heeft me nog nooit laten staan.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:51 schreef bluebit het volgende:
respect voor die liefde!
maar ik vermoed dat jij minder afhankelijk van die auto, tenminste je hoeft niet elke dag 130 km te rijden van thuis naar werk en terug en eventueel nog daarbovenop klanten bezoeken. Als ik dat niet zou moeten doen, dan zou ik ook wel wat meer risico durven te lopen met de auto (risico in de zin van dat je zo nu en dan eens een keer langs de weg stil staat of onverwacht hogere onderhoudskosten).
ach ja, zoals gezegd, ik sluit zeer zeker niet uit dat ik prive nog een volvo ga kopen, ik kan het toch niet laten vermoedelijk. ik zag zojuist iemand roepen dat ie een amazone rijdt, wellicht is dat iets voor mijn vriendin.
Is die roestbak nog steeds niet verkocht? .quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:24 schreef TheSilencer het volgende:
Volvorijder meldt zich!
Privé: Volvo 131 Amazon met B20A
Zakelijk: V50 D5
Historie privé: ca. 10 x 343/340/360 in verschillende uitvoeringen
Historie zakelijk: V40 1.9D, S60 D5
dude, regel dan een auto van de zaak voor al die zakelijke kilometers! Een Prius of zo, is lekker goedkoop en ik ben er ook nog, dus dan kunnen we samen in een sociaal isolement terecht komenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:54 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ik werk al 3 jaar voor een ICT-detacheerder waarbij ik 2 tot 5 dagen per week (ben nog student) ook 130km+ moet rijden (paar keer al 170km per dag). Rijd er gemiddeld 25.000 in het jaar. Ding heeft me nog nooit laten staan.
Moeha. Nee helaas, af en toe een huurauto is geen probleem, maar leasebakken doen ze niet aan. Daarvoor in de plaats hebben we teveel borrels, Efteling-uitjes, Cebit-uitstapjes, gigantische nieuwjaarsfeesten etc.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:12 schreef bluebit het volgende:
[..]
dude, regel dan een auto van de zaak voor al die zakelijke kilometers! Een Prius of zo, is lekker goedkoop en ik ben er ook nog, dus dan kunnen we samen in een sociaal isolement terecht komen
overigens werk ik ook in de ict, dus dan kunnen we ook samen nerd grapjes gaan maken over strings en zo
Is gepromoveerd tot verbouwingsbak (want trekhaak) voor onze oldtimer woning!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:01 schreef r8ality het volgende:
[..]
Is die roestbak nog steeds niet verkocht? .
Whehe. Mijn pa heeft nu een Amazon die gepromoveerd is tot natte krant. M.a.w., zo rot als stront. Gelukkig nog wel goei blokje die nu in mijn auto komt .quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:06 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Is gepromoveerd tot verbouwingsbak (want trekhaak) voor onze oldtimer woning!
Nee, maar wel iets goedkoper een een B20B .quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:06 schreef TheSilencer het volgende:
Vast niet dat prachtige revisieblok met 30k erop en LPG-kop die ik erin heb
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 07:54 schreef bluebit het volgende:
[..]
tsja, dat eerste ben ik wel nog enigszins aan het overwegen, zo'n prachtige 260 of zo.
In feite had ik vrije keuze voor een lease auto tot een lease bedrag van ongeveer 600 euro.
Een C30 zou dus nog wel kunnen, maar ik vind ze te duur (dan zou mijn besteedbaar inkomen ongeveer gelijk blijven en ik wil er graag op vooruit gaan)
dus ik ga een Prius rijden (jaja, ik weet het!)
dus voortaan kan ik alleen maar jaloers kijken naar echte auto's met co2 uitstoot en me alleen troosten dat ik debiel weinig betaal aan bijtelling.
picsquote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:15 schreef King-Kurt het volgende:
YOWWW..Hier nog een Vulva 440 1.8I rijder.
Beessie is van `94 en heeft 197K op t klokkie staan....
mooi! heeft wel weinig kilometers gedaan in die 18 jaar tijd!quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:37 schreef King-Kurt het volgende:
Hoppa... Al ff 1 picje...:P
[ afbeelding ]
Ik heb de mijne gekocht met 192.000 en heb er in anderhalf jaar tijd tot 226.000 gereden zonder serieuze problemen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:59 schreef bluebit het volgende:
[..]
mooi! heeft wel weinig kilometers gedaan in die 18 jaar tijd!
Ben nu toch wel voor op zeer korte termijn aan het kijken naar een anderen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:55 schreef r8ality het volgende:
2004: aanschaf 144, km.stand: 108.000
2009: km.stand 239.000
Nooit laten staan.
Volvo .
Ach je hebt nog de S90!quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:25 schreef r8ality het volgende:
Jammer dat ze naar FWD zijn overgestapt toen .
Ja, maar das gewoon een opgekalefaterde 940 .quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:35 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Ach je hebt nog de S90!
[ afbeelding ]
6-in-lijn!quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:38 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ja, maar das gewoon een opgekalefaterde 940 .
Volvo hebt altijd grote tanks gehad dus denk 60.quote:Op zondag 1 februari 2009 03:02 schreef Koploperkopper het volgende:
Heb inmiddels uitgevonden dat de dakspoiler van de V50 in Belgie voor 300 eurootjes in de juiste kleur te koop is, en montage ervan redelijk makelijk is. (Waardoor het goedkoop is om het door je dealer te laten doen. )
Zou iemand mij een indicatie kunnen geven hoe hoog het uurtarief ligt bij Volvo onderhoud? (Dealer) Bij BMW heb ik verhalen gehoord a 95,- per uur.
En hoe groot is de tank in de 2.0D nu eigenlijk? Ik lees 2 verschillende dingen steeds, de 1 zegt 60 liter, de ander 52 liter.
55 liter, je krijgt er dus vermoedelijk 45-50 liter per keer in.quote:Op zondag 1 februari 2009 03:50 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Volvo hebt altijd grote tanks gehad dus denk 60.
voor de zekerheid toch maar even opgezocht.....52 liter bij de 2.0D.quote:
quote:Op zondag 8 februari 2009 20:20 schreef Sjoegerd het volgende:
Volvo fan, zonder Volvo meld zich . Oh en ook nog geen rijbewijs
quote:yo yo yo b-boy snake dog g what yea yea iight listen up launch a mutha fuckin missile the blat blat dat power majigga dog yea mutha fucka....just call me deep throat
Okay, deze post snap ik niet. Maar om mezelf een beetje voor te stellen, de naam is Sjoerd . Ben 18 jaar, en over hopelijk 2 weken in het bezit van een rijbewijs. De Volvo moet nog wachten, want totaal geen geld om een auto te hebbenquote:
Is het een 740 of 940? Technisch gezien zijn ze hetzelfde, carosserie is iets wat anders. Een 940 is wel iets meer waard.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:35 schreef Prutzenberg het volgende:
Hallo Volvo-holics en aanverwanten.
De auto van mijn vrouw heeft vandaag besloten om naar de 'eeuwige autobahn' te gaan. Bij de garage hadden ze een Volvo Polar uit 1995 staan. En je raadt het al.... Ze is verliefd.
Aangezien ze een auto nodig heeft voor haar werk hebben we geen weken de tijd om rustig een andere wagen uit te zoeken. We waren wel al aan het rondkijken maar ik had niet verwacht dat onze huidige auto nu al dood zou zijn. Het gaat om een Polar uit 1995 met 250.000km op de teller en automatische versnelling. Meer info heb ik nu niet. Ik ben telefonisch ingelicht en ga vanavond zelf even kijken. De vraagprijs is ¤2750,-.
Kunnen jullie als 'deskundigen' vertellen waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een tweedehands Volvo? Is dit een redelijke prijs voor deze auto? Moet ik me voorbereiden op veel en/of dure reparaties?
Alvast bedankt voor de tips.
Ik verwees naar het filmpje van je avatarquote:Op zondag 8 februari 2009 20:27 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Okay, deze post snap ik niet. Maar om mezelf een beetje voor te stellen, de naam is Sjoerd . Ben 18 jaar, en over hopelijk 2 weken in het bezit van een rijbewijs. De Volvo moet nog wachten, want totaal geen geld om een auto te hebben
Ik vat m nu pasquote:Op zondag 8 februari 2009 23:25 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Ik verwees naar het filmpje van je avatar
Heb nog een hele mooie bordeaux-rode sedan staan voor een nette prijs. Is het nieuwste model, uit 12-1994.quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:58 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Ben nu toch wel voor op zeer korte termijn aan het kijken naar een anderen.
Mijn remmen maken een raar geluid (doen ze niet altijd maar wel als ik flink hebt geremd dan blijven ze het geluid maken) en ik voel dat er iets mis is met mijn voor wielen.
Ik heb een nieuwe op het oog, een 850:
[ afbeelding ]
Zelfde kleur rood als mijn 440 nu
Ik heb dus een 850 staan die door de monteur van het 850forum helemaal is nagelopen. Alles wat moest gebeuren is gedaan, dus daar heb je sowieso een auto aan die nog jaren probleemloos rijdt! Geen gok dus, en je houdt nog een bedrag twv een flinke LCD tv over .quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:35 schreef Prutzenberg het volgende:
Hallo Volvo-holics en aanverwanten.
De auto van mijn vrouw heeft vandaag besloten om naar de 'eeuwige autobahn' te gaan. Bij de garage hadden ze een Volvo Polar uit 1995 staan. En je raadt het al.... Ze is verliefd.
Aangezien ze een auto nodig heeft voor haar werk hebben we geen weken de tijd om rustig een andere wagen uit te zoeken. We waren wel al aan het rondkijken maar ik had niet verwacht dat onze huidige auto nu al dood zou zijn. Het gaat om een Polar uit 1995 met 250.000km op de teller en automatische versnelling. Meer info heb ik nu niet. Ik ben telefonisch ingelicht en ga vanavond zelf even kijken. De vraagprijs is ¤2750,-.
Kunnen jullie als 'deskundigen' vertellen waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een tweedehands Volvo? Is dit een redelijke prijs voor deze auto? Moet ik me voorbereiden op veel en/of dure reparaties?
Alvast bedankt voor de tips.
Kun je me wat foto pm'en?quote:Op maandag 9 februari 2009 21:52 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
[..]
Ik heb dus een 850 staan die door de monteur van het 850forum helemaal is nagelopen. Alles wat moest gebeuren is gedaan, dus daar heb je sowieso een auto aan die nog jaren probleemloos rijdt! Geen gok dus, en je houdt nog een bedrag twv een flinke LCD tv over .
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:07 schreef Prutzenberg het volgende:
Ze heeft voor een Megane gekozen.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:07 schreef Prutzenberg het volgende:
Bedankt voor de reacties. Wat een slagschip is die auto zeg!
Hij is het uiteindelijk niet geworden. Ze heeft voor een Megane gekozen.
Wat wel grappig is; veel nieuwe auto's van nu zijn langer, breder en hoger dan een Volvo 740.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:58 schreef Prutzenberg het volgende:
Ik snap je teleurstelling/verbazing.
Dit was echter auto nummer 3 die ze "écht" wilde hebben en ze werden telkens duurder dus ik heb de knoop maar doorgehakt.
Eerlijk gezegd maak ik me nu minder zorgen om hoop schades. Die Volvo is best groot.
Als hij binnen de garantie kapot gaat kom ik het wel even melden. Dan meg je mij uitlachen.
Juist de hoeken zie je goed bij het inparkeren.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:11 schreef Prutzenberg het volgende:
Die hoeken zijn vaak het probleem...
Ach ja, Renault rijders zijn net rokers.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:36 schreef r8ality het volgende:
Ik een heel verhaal typen, kopen ze een Megane .
Vort, kssst, uit het topic .
.
Ik ken het: ik rijd zelf de Honda Hybride. Leuk karretje maar je ziet niet niet waar je auto ophoudt.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Juist de hoeken zie je goed bij het inparkeren.
Bij nieuwe auto's, met afgeronde neuzen en flinke dode hoeken door de extra dikke raamstijlen voor en achter, is het vaak moeilijk te zien waar de auto begint en waar hij ophoudt.
Ik ben niet bang voor schade aan die Volvo, meer aan andere auto's. Het geeft zo'n gedoe.quote:En zo'n Volvo 740 / 940 is een achterwielaandrijver.
Daardoor is je draaicirkel net zo groot als die van een... Fiat Panda! (ja, die kleine oude).
En daardoor parkeer je hem ook best handig in
En vanwege de schokdempers in de bumpersteunen rij je ook niet snel schade, als je slecht bent in parkeren
Leukste PTA antwoord van 2009quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:37 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Ik ken het: ik rijd zelf de Honda Hybride. Leuk karretje maar je ziet niet niet waar je auto ophoudt.
[..]
Ik ben niet bang voor schade aan die Volvo, meer aan andere auto's. Het geeft zo'n gedoe.
Het blijft de mooiste Volvo 740 neusquote:Op zondag 15 februari 2009 13:21 schreef Dimitri_ het volgende:
[ afbeelding ]
Inparkeerskills, je ziet het.
Nouja, deze mist wel nog de koplampruitenwissers. Dan is het de mooiste neus inderdaad.quote:Op zondag 15 februari 2009 13:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het blijft de mooiste Volvo 740 neus
En skills? Hij staat niet tegen de Mercedes dus dan doe je het goed toch?
Sleepoog-klepje mist ook.quote:Op zondag 15 februari 2009 14:30 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Nouja, deze mist wel nog de koplampruitenwissers. Dan is het de mooiste neus inderdaad.
Foto is trouwens gemaakt met een telefoon, niet verkeerd zeg.
Ik denk het wel, heeft er voor zover ik weet nooit opgezeten..quote:Op zondag 15 februari 2009 14:51 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Sleepoog-klepje mist ook.
Ben je die kwijt?
Keertje 1 op de sloop scoren? Kleur kan je zelf gemakkelijk spuiten met een busje.quote:Op zondag 15 februari 2009 15:01 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik denk het wel, heeft er voor zover ik weet nooit opgezeten..
Een goede aftermarket set klinkt meestal toch beter...quote:Op zondag 15 februari 2009 19:54 schreef Koploperkopper het volgende:
Heb 't uitgevonden.
S40/V50 tot 2007 helemaal geen MP3 CD ondersteuning of AUX of wat dan ook. S40/V50 vanaf 2007 (pre-facelift nog) wel MP3 CD ondersteuning in de hogere klassen audiosystemen. En vanaf de facelift naast MP3 CD ook een AUX-ingang.
Toch jammer dus aangezien ik een ~'05 wil. Maar goed, je moet ergens op inleveren.
Naar horen zeggen zijn de wat oudere Volvo Dolby Surround en nieuwe High Performance Audio subliem.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:22 schreef r8ality het volgende:
[..]
Een goede aftermarket set klinkt meestal toch beter...
Ik weet niet hoe je hier in de buurt wil komen, maar niet met een C70 me dunkt .quote:Op zondag 15 februari 2009 22:52 schreef Pas259 het volgende:
Volvo C70 heeft toch de beste audio systeem in een productie auto?
Heb zoiets wels gehoord.
Dat bericht is van 2004, over de Pheaton, de nieuwe C70 is van 2005 geloof ik.quote:Op zondag 15 februari 2009 22:54 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe je hier in de buurt wil komen, maar niet met een C70 me dunkt .
http://media.vw.com/article_display.cfm?article_id=9417
Alhoewel:
http://www.soundandvision(...)io-sound-system.html
Ja dat bericht over de C70 is veel nieuwer. En met 910 watt, 14 speakers en 2 8inch subwoofers moet het wel beter zijn dan dat van de Pheaton .quote:Op zondag 15 februari 2009 23:02 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Dat bericht is van 2004, over de Pheaton, de nieuwe C70 is van 2005 geloof ik.
Zowel de Volvo Dolby Surround als de nieuwe High Performance Audio klinken inderdaad zeer goed!quote:Op zondag 15 februari 2009 20:31 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Naar horen zeggen zijn de wat oudere Volvo Dolby Surround en nieuwe High Performance Audio subliem.
In de wat nieuwere Volvo's gaat 't sowieso knap lastig worden om het audio aan te passen denk ik. Alles zo netjes weggestopt.
Jij bent echt geweldig in het posten zonder enige beargumentatie of nuttige ervaring. Ik snap dat je het goed bedoeld maar je spreekt jezelf constant tegenquote:Op zondag 15 februari 2009 22:54 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe je hier in de buurt wil komen, maar niet met een C70 me dunkt .
http://media.vw.com/article_display.cfm?article_id=9417
Alhoewel:
http://www.soundandvision(...)io-sound-system.html
Nee . Nadat ik dat van de Phaeton (eigen ervaring, subjectief) gepost had ging ik toch maar even googlen naar de Volvo-installatie (objectief) vandaar de edit (niet te zien) en de "alhoewel"...quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:29 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Jij bent echt geweldig in het posten zonder enige beargumentatie of nuttige ervaring. Ik snap dat je het goed bedoeld maar je spreekt jezelf constant tegen
Dat zegt natuurlijk niksquote:Op zondag 15 februari 2009 23:06 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ja dat bericht over de C70 is veel nieuwer. En met 910 watt, 14 speakers en 2 8inch subwoofers moet het wel beter zijn dan dat van de Pheaton .
quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:43 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Net als die Renault blokken, die zijn ook goed!
Setje leuke velgen eronder, daar knapt ie nog meer van op. Deze standaard Volvo "Halfords" velgen zijn m.i. niet zo heel mooi .quote:
Planetair stelsel-lagers misschien een beetje gaar.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:48 schreef spapaars het volgende:
Automatische bak van mijn Volvo 760 maakt een hoog gierend geluid.
Iemand die het weet wat de mogelijke oorzaak kan zijn en e.v.t kan vertellen hoe te verhelpen?
PICS!quote:Op vrijdag 6 maart 2009 19:19 schreef r8ality het volgende:
Morgen "ff" op en neer naar Zweden .
145 en 240 ophalen .
Zal er aan proberen te denken .quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |