Die 2e kan je dus foppen met een weerstand er tussen naar massa; dan denkt het systeem dat er een lampje zitquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:18 schreef r8ality het volgende:
[..]
Gaat niet. Xenon gebruikt maar 1 van de koplamp-aansluitingen. Dus de tweede loopt altijd los te bungelen, ergo, lampje aan. Niet dat dat lampje toen nog werkte, maar goed .
Tenzij je meer dan 45.000 rijdt zou ik lekker een benzine 5cilinder kopen. 140 of 170 pk zou mij niets uitmaen maar alleen al dat geluid!quote:Op zondag 25 januari 2009 16:13 schreef Koploperkopper het volgende:
Bedankt voor alle reacties tot nu toe. [ afbeelding ]
Toch ben ik nu iets meer aan het kijken naar de V50, dit voornamelijk omdat de S40 niet zo'n grote kofferbak heeft (door de kleine opening). Ik vind de V50 echter pas echt mooi als het de subtiele dakspoiler heeft. Kunnen Volvo-dealers dit (originele) onderdeel achteraf nog installeren? Ik hoor ook dat het niet aan te raden is de 2.0D te laten chiptunen, dit omdat de originele uitlaat zorgt voor een te hoge druk (lees: weerstand in het uitlaatsysteem), is dit waar?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sorry, heb al echt besloten dat het een diesel moet worden. Heb toch stiekem even kort naar een S60 D5 gekeken vanwege de i5, maar de S60 schijnt niet zo strak te sturen om mee te beginnen, en de eerste D5 is net zo rap als de 2.0D in de S40/V50.quote:Op zondag 25 januari 2009 18:44 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Tenzij je meer dan 45.000 rijdt zou ik lekker een benzine 5cilinder kopen. 140 of 170 pk zou mij niets uitmaen maar alleen al dat geluid!
!quote:Op zondag 25 januari 2009 19:13 schreef -Muse- het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Niet zomaar van internet gehaald hoorquote:
Ah, jouw heilige koe? Mooie kleur keuze! Welke uitvoering is het? Kinetic, Momentum?quote:Op zondag 25 januari 2009 20:03 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Niet zomaar van internet gehaald hoor
Ik heb nog wat grotere foto's, maar daar zie je een stuk minder detail op.
De kleur is trouwens Sapphire, niet de standaard zwarte leasebak kleur.
Sowieso fijn als je lekker zit in een autoquote:Op zondag 25 januari 2009 20:09 schreef Detroit het volgende:
Sinds ik bij mijn nieuwe werkgever zit, heb ik de beschikking gehad over een Volvo C30 als leaseauto (deze werd verkocht) en daarna een Volvo V50 (1.6D ). Laatstgenoemde heb ik in bruikleen tot mijn definitieve C30 beschikbaar komt.
Heb nog nooit in een Volvo gereden en moet eerlijk toegeven dat het schofterig relaxt rijd. Moet iedere dag een km of 160/180 rijden en dat is echt een plezier. .
Ik zou voor de 480 gaanquote:Op zondag 25 januari 2009 16:13 schreef Koploperkopper het volgende:
Bedankt voor alle reacties tot nu toe. [ afbeelding ]
Toch ben ik nu iets meer aan het kijken naar de V50, dit voornamelijk omdat de S40 niet zo'n grote kofferbak heeft (door de kleine opening). Ik vind de V50 echter pas echt mooi als het de subtiele dakspoiler heeft. Kunnen Volvo-dealers dit (originele) onderdeel achteraf nog installeren? Ik hoor ook dat het niet aan te raden is de 2.0D te laten chiptunen, dit omdat de originele uitlaat zorgt voor een te hoge druk (lees: weerstand in het uitlaatsysteem), is dit waar?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat is dit? Upgrade? Motor?quote:Op zondag 25 januari 2009 21:03 schreef r8ality het volgende:
Tweede week van februari gaat er een B20B in mijn auto, i.p.v. de gaargedraaide B20A .
Ik vind het een leuke auto, lekker anders dan de rest.quote:
. B20A is 2 liter met enkele carburateur, B20B is zelfde blok, maar dan met dubbele carburateurs.quote:
Een keer een ritje maken dan?quote:Op zondag 25 januari 2009 22:07 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Wat is dit? Upgrade? Motor?
[..]
Ik vind het een leuke auto, lekker anders dan de rest.
stromberg cabarateurs?quote:Op zondag 25 januari 2009 22:09 schreef r8ality het volgende:
[..]
. B20A is 2 liter met enkele carburateur, B20B is zelfde blok, maar dan met dubbele carburateurs.
Tevens worden er Intrax veren ondergezet en ik zit er aan te denken om de middendemper er tussenuit te halen en als einddemper een japstyle onder te gooien .
Moest eerst even kijken in de OP wat voor Volvo je had. De benamingen kwamen me niet echt bekend voor. Wel respect voor zo'n oude Volvo. Toch is het wel enigzins valsspelen als je het vergelijkt met andere klassiekers he, zo betrouwbaar.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:09 schreef r8ality het volgende:
[..]
. B20A is 2 liter met enkele carburateur, B20B is zelfde blok, maar dan met dubbele carburateurs.
Tevens worden er Intrax veren ondergezet en ik zit er aan te denken om de middendemper er tussenuit te halen en als einddemper een japstyle onder te gooien .
quote:
1.7 liter met een turbo. Toch nog goed voor 120pk! Ik zit nog te twijfelen of ik 'm zal laten chippen. Dan is er wel 160-170pk uit te halen.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:16 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Moest eerst even kijken in de OP wat voor Volvo je had. De benamingen kwamen me niet echt bekend voor. Wel respect voor zo'n oude Volvo. Toch is het wel enigzins valsspelen als je het vergelijkt met andere klassiekers he, zo betrouwbaar.
[..]
Wat voor motor ligt erin? Hier aan de overkant staat al jaar en dag een witte 480 ES.
Dat wil wel vooruit met net iets meer dan 1000kg.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:25 schreef PICHT het volgende:
[..]
1.7 liter met een turbo. Toch nog goed voor 120pk! Ik zit nog te twijfelen of ik 'm zal laten chippen. Dan is er wel 160-170pk uit te halen.
Mijn huidige carburateur wel, die dubbele weet ik niet zeker. Zou ook Zenith kunnen zijn .quote:
Dat zeker. Het zijn geen giga mega ultraprestaties ofzo maar dat hoef je ook niet te verwachten. In amper 9 seconden op de 100 is best rap. Geen idee hoe dat zit met meer vermogen, kan er alleen maar leuker op worden behalve als de levensduur van de motor behoorlijk wordt verminderd natuurlijkquote:Op zondag 25 januari 2009 22:29 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Dat wil wel vooruit met net iets meer dan 1000kg.
Mja, daar zit ik ook een beetje mee. Zo'n 2.0D is voorlopig snel zat, maar ik weet zeker dat het op een gegeven moment toch gaat kriebelen. Nu heb ik alleen gelezen dat het originele uitlaatsysteem te veel weerstand biedt voor een chiptune, en dat is schijnbaar niet zo positief voor het blok zelf. Dit zal dus ook opgaan voor jouw 480 gok ik. Een compleet ander uitlaatsysteem is echter een beetje te prijzig, voor mij iig. Misschien dat zo'n dieselblok er iets minder last van heeft omdat het stalenblokken zijn.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:33 schreef PICHT het volgende:
[..]
Dat zeker. Het zijn geen giga mega ultraprestaties ofzo maar dat hoef je ook niet te verwachten. In amper 9 seconden op de 100 is best rap. Geen idee hoe dat zit met meer vermogen, kan er alleen maar leuker op worden behalve als de levensduur van de motor behoorlijk wordt verminderd natuurlijk
En waarom zou dat ook opgaan voor het uitlaatsysteem van een 480 Turbo? Zit een enorm verschil tussen, bij zowel het blok als het uitlaatsyteem.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:41 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Mja, daar zit ik ook een beetje mee. Zo'n 2.0D is voorlopig snel zat, maar ik weet zeker dat het op een gegeven moment toch gaat kriebelen. Nu heb ik alleen gelezen dat het originele uitlaatsysteem te veel weerstand biedt voor een chiptune, en dat is schijnbaar niet zo positief voor het blok zelf. Dit zal dus ook opgaan voor jouw 480 gok ik. Een compleet ander uitlaatsysteem is echter een beetje te prijzig, voor mij iig. Misschien dat zo'n dieselblok er iets minder last van heeft omdat het stalenblokken zijn.
Oorspronkelijk waren de 1.7 turbo blokken ook door Porsche onder handen genomen en die wilde het standaard op 170pk houden. Volvo heeft zelf de veiligheidsmarge op 120pk gelaten. De normale turbodruk ligt ook op ongeveer 0,60 bar en het blok kan ruim het dubbele hebben. Op 1 bar zit het dan alsnog binnen de veiligheidsmarge.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:41 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Mja, daar zit ik ook een beetje mee. Zo'n 2.0D is voorlopig snel zat, maar ik weet zeker dat het op een gegeven moment toch gaat kriebelen. Nu heb ik alleen gelezen dat het originele uitlaatsysteem te veel weerstand biedt voor een chiptune, en dat is schijnbaar niet zo positief voor het blok zelf. Dit zal dus ook opgaan voor jouw 480 gok ik. Een compleet ander uitlaatsysteem is echter een beetje te prijzig, voor mij iig. Misschien dat zo'n dieselblok er iets minder last van heeft omdat het stalenblokken zijn.
Genoeg power is iig altijd leuk als iemand zich eens bijdehand opstelt in het verkeer. Kun je ze een goeie les geven in Moose-power.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |