Die 2e kan je dus foppen met een weerstand er tussen naar massa; dan denkt het systeem dat er een lampje zitquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:18 schreef r8ality het volgende:
[..]
Gaat niet. Xenon gebruikt maar 1 van de koplamp-aansluitingen. Dus de tweede loopt altijd los te bungelen, ergo, lampje aan. Niet dat dat lampje toen nog werkte, maar goed .
Tenzij je meer dan 45.000 rijdt zou ik lekker een benzine 5cilinder kopen. 140 of 170 pk zou mij niets uitmaen maar alleen al dat geluid!quote:Op zondag 25 januari 2009 16:13 schreef Koploperkopper het volgende:
Bedankt voor alle reacties tot nu toe. [ afbeelding ]
Toch ben ik nu iets meer aan het kijken naar de V50, dit voornamelijk omdat de S40 niet zo'n grote kofferbak heeft (door de kleine opening). Ik vind de V50 echter pas echt mooi als het de subtiele dakspoiler heeft. Kunnen Volvo-dealers dit (originele) onderdeel achteraf nog installeren? Ik hoor ook dat het niet aan te raden is de 2.0D te laten chiptunen, dit omdat de originele uitlaat zorgt voor een te hoge druk (lees: weerstand in het uitlaatsysteem), is dit waar?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sorry, heb al echt besloten dat het een diesel moet worden. Heb toch stiekem even kort naar een S60 D5 gekeken vanwege de i5, maar de S60 schijnt niet zo strak te sturen om mee te beginnen, en de eerste D5 is net zo rap als de 2.0D in de S40/V50.quote:Op zondag 25 januari 2009 18:44 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Tenzij je meer dan 45.000 rijdt zou ik lekker een benzine 5cilinder kopen. 140 of 170 pk zou mij niets uitmaen maar alleen al dat geluid!
!quote:Op zondag 25 januari 2009 19:13 schreef -Muse- het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Niet zomaar van internet gehaald hoorquote:
Ah, jouw heilige koe? Mooie kleur keuze! Welke uitvoering is het? Kinetic, Momentum?quote:Op zondag 25 januari 2009 20:03 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Niet zomaar van internet gehaald hoor
Ik heb nog wat grotere foto's, maar daar zie je een stuk minder detail op.
De kleur is trouwens Sapphire, niet de standaard zwarte leasebak kleur.
Sowieso fijn als je lekker zit in een autoquote:Op zondag 25 januari 2009 20:09 schreef Detroit het volgende:
Sinds ik bij mijn nieuwe werkgever zit, heb ik de beschikking gehad over een Volvo C30 als leaseauto (deze werd verkocht) en daarna een Volvo V50 (1.6D ). Laatstgenoemde heb ik in bruikleen tot mijn definitieve C30 beschikbaar komt.
Heb nog nooit in een Volvo gereden en moet eerlijk toegeven dat het schofterig relaxt rijd. Moet iedere dag een km of 160/180 rijden en dat is echt een plezier. .
Ik zou voor de 480 gaanquote:Op zondag 25 januari 2009 16:13 schreef Koploperkopper het volgende:
Bedankt voor alle reacties tot nu toe. [ afbeelding ]
Toch ben ik nu iets meer aan het kijken naar de V50, dit voornamelijk omdat de S40 niet zo'n grote kofferbak heeft (door de kleine opening). Ik vind de V50 echter pas echt mooi als het de subtiele dakspoiler heeft. Kunnen Volvo-dealers dit (originele) onderdeel achteraf nog installeren? Ik hoor ook dat het niet aan te raden is de 2.0D te laten chiptunen, dit omdat de originele uitlaat zorgt voor een te hoge druk (lees: weerstand in het uitlaatsysteem), is dit waar?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat is dit? Upgrade? Motor?quote:Op zondag 25 januari 2009 21:03 schreef r8ality het volgende:
Tweede week van februari gaat er een B20B in mijn auto, i.p.v. de gaargedraaide B20A .
Ik vind het een leuke auto, lekker anders dan de rest.quote:
. B20A is 2 liter met enkele carburateur, B20B is zelfde blok, maar dan met dubbele carburateurs.quote:
Een keer een ritje maken dan?quote:Op zondag 25 januari 2009 22:07 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Wat is dit? Upgrade? Motor?
[..]
Ik vind het een leuke auto, lekker anders dan de rest.
stromberg cabarateurs?quote:Op zondag 25 januari 2009 22:09 schreef r8ality het volgende:
[..]
. B20A is 2 liter met enkele carburateur, B20B is zelfde blok, maar dan met dubbele carburateurs.
Tevens worden er Intrax veren ondergezet en ik zit er aan te denken om de middendemper er tussenuit te halen en als einddemper een japstyle onder te gooien .
Moest eerst even kijken in de OP wat voor Volvo je had. De benamingen kwamen me niet echt bekend voor. Wel respect voor zo'n oude Volvo. Toch is het wel enigzins valsspelen als je het vergelijkt met andere klassiekers he, zo betrouwbaar.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:09 schreef r8ality het volgende:
[..]
. B20A is 2 liter met enkele carburateur, B20B is zelfde blok, maar dan met dubbele carburateurs.
Tevens worden er Intrax veren ondergezet en ik zit er aan te denken om de middendemper er tussenuit te halen en als einddemper een japstyle onder te gooien .
quote:
1.7 liter met een turbo. Toch nog goed voor 120pk! Ik zit nog te twijfelen of ik 'm zal laten chippen. Dan is er wel 160-170pk uit te halen.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:16 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Moest eerst even kijken in de OP wat voor Volvo je had. De benamingen kwamen me niet echt bekend voor. Wel respect voor zo'n oude Volvo. Toch is het wel enigzins valsspelen als je het vergelijkt met andere klassiekers he, zo betrouwbaar.
[..]
Wat voor motor ligt erin? Hier aan de overkant staat al jaar en dag een witte 480 ES.
Dat wil wel vooruit met net iets meer dan 1000kg.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:25 schreef PICHT het volgende:
[..]
1.7 liter met een turbo. Toch nog goed voor 120pk! Ik zit nog te twijfelen of ik 'm zal laten chippen. Dan is er wel 160-170pk uit te halen.
Mijn huidige carburateur wel, die dubbele weet ik niet zeker. Zou ook Zenith kunnen zijn .quote:
Dat zeker. Het zijn geen giga mega ultraprestaties ofzo maar dat hoef je ook niet te verwachten. In amper 9 seconden op de 100 is best rap. Geen idee hoe dat zit met meer vermogen, kan er alleen maar leuker op worden behalve als de levensduur van de motor behoorlijk wordt verminderd natuurlijkquote:Op zondag 25 januari 2009 22:29 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Dat wil wel vooruit met net iets meer dan 1000kg.
Mja, daar zit ik ook een beetje mee. Zo'n 2.0D is voorlopig snel zat, maar ik weet zeker dat het op een gegeven moment toch gaat kriebelen. Nu heb ik alleen gelezen dat het originele uitlaatsysteem te veel weerstand biedt voor een chiptune, en dat is schijnbaar niet zo positief voor het blok zelf. Dit zal dus ook opgaan voor jouw 480 gok ik. Een compleet ander uitlaatsysteem is echter een beetje te prijzig, voor mij iig. Misschien dat zo'n dieselblok er iets minder last van heeft omdat het stalenblokken zijn.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:33 schreef PICHT het volgende:
[..]
Dat zeker. Het zijn geen giga mega ultraprestaties ofzo maar dat hoef je ook niet te verwachten. In amper 9 seconden op de 100 is best rap. Geen idee hoe dat zit met meer vermogen, kan er alleen maar leuker op worden behalve als de levensduur van de motor behoorlijk wordt verminderd natuurlijk
En waarom zou dat ook opgaan voor het uitlaatsysteem van een 480 Turbo? Zit een enorm verschil tussen, bij zowel het blok als het uitlaatsyteem.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:41 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Mja, daar zit ik ook een beetje mee. Zo'n 2.0D is voorlopig snel zat, maar ik weet zeker dat het op een gegeven moment toch gaat kriebelen. Nu heb ik alleen gelezen dat het originele uitlaatsysteem te veel weerstand biedt voor een chiptune, en dat is schijnbaar niet zo positief voor het blok zelf. Dit zal dus ook opgaan voor jouw 480 gok ik. Een compleet ander uitlaatsysteem is echter een beetje te prijzig, voor mij iig. Misschien dat zo'n dieselblok er iets minder last van heeft omdat het stalenblokken zijn.
Oorspronkelijk waren de 1.7 turbo blokken ook door Porsche onder handen genomen en die wilde het standaard op 170pk houden. Volvo heeft zelf de veiligheidsmarge op 120pk gelaten. De normale turbodruk ligt ook op ongeveer 0,60 bar en het blok kan ruim het dubbele hebben. Op 1 bar zit het dan alsnog binnen de veiligheidsmarge.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:41 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Mja, daar zit ik ook een beetje mee. Zo'n 2.0D is voorlopig snel zat, maar ik weet zeker dat het op een gegeven moment toch gaat kriebelen. Nu heb ik alleen gelezen dat het originele uitlaatsysteem te veel weerstand biedt voor een chiptune, en dat is schijnbaar niet zo positief voor het blok zelf. Dit zal dus ook opgaan voor jouw 480 gok ik. Een compleet ander uitlaatsysteem is echter een beetje te prijzig, voor mij iig. Misschien dat zo'n dieselblok er iets minder last van heeft omdat het stalenblokken zijn.
Genoeg power is iig altijd leuk als iemand zich eens bijdehand opstelt in het verkeer. Kun je ze een goeie les geven in Moose-power.
Het was slechts een gokje. Ik zat er dus naast. Ik relativeerde het ook een beetje aan het feit dat fabrikanten altijd de beste tussenweg tussen levensduur en kracht proberen te vinden met een fabrieks ECU, en dat het meestal gewoon slechter voor de motor is dan een fabrieks ECU.quote:Op maandag 26 januari 2009 12:43 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
En waarom zou dat ook opgaan voor het uitlaatsysteem van een 480 Turbo? Zit een enorm verschil tussen, bij zowel het blok als het uitlaatsyteem.
Een 480 Turbo zou ik niet laten chippen. Het 1.7 liter Renault blokje kan de hoeveelheid extra vermogen maar met moeite aan. Het blok is niet ontworpen voor een turbo, vandaar ook het lage vermogen. Betrouwbaarheid daalt aanzienlijk als er meer vermogen uit dat blok gehaald moet worden.
Ah kijk, dat wist ik niet.quote:Op maandag 26 januari 2009 12:46 schreef PICHT het volgende:
[..]
Oorspronkelijk waren de 1.7 turbo blokken ook door Porsche onder handen genomen en die wilde het standaard op 170pk houden. Volvo heeft zelf de veiligheidsmarge op 120pk gelaten. De normale turbodruk ligt ook op ongeveer 0,60 bar en het blok kan ruim het dubbele hebben. Op 1 bar zit het dan alsnog binnen de veiligheidsmarge.
Over andere uitlaattrajecten heb ik wat de 480 betreft niks over gelezen. Op diverse 480 fora zijn er genoeg mensen die hem ook gechipt hebben en daar niks aan hebben verandert. Enkel de versnellingsbak, die schijnt nog wel wat problemen te geven met meer vermogen.
Ik zou nog wel een paar elandstickers willen hebben, das toch weer +20 pk!
Je hebt nog maar 6 maanden te leven?quote:Op maandag 26 januari 2009 16:07 schreef bluebit het volgende:
ai, ik ga binnen nu en zes maanden ex-volvorijder worden
nope, ik had er zelf een gekocht maar krijg nu een auto van de zaak, dus nu moet die fijne diesel de deur uit helaas.quote:Op maandag 26 januari 2009 16:46 schreef r8ality het volgende:
Lease-contract loopt af? Koop je er toch zelf 1 .
tsja, dat eerste ben ik wel nog enigszins aan het overwegen, zo'n prachtige 260 of zo.quote:Op maandag 26 januari 2009 23:49 schreef r8ality het volgende:
Koop je een oldtimer Volvo. Kost niets als ie stilstaat .
En kon je op de zaak geen Volvo uitzoeken? .
Sellout! Nep-Volvorijder .quote:Op dinsdag 27 januari 2009 07:54 schreef bluebit het volgende:
[..]
tsja, dat eerste ben ik wel nog enigszins aan het overwegen, zo'n prachtige 260 of zo.
In feite had ik vrije keuze voor een lease auto tot een lease bedrag van ongeveer 600 euro.
Een C30 zou dus nog wel kunnen, maar ik vind ze te duur (dan zou mijn besteedbaar inkomen ongeveer gelijk blijven en ik wil er graag op vooruit gaan)
dus ik ga een Prius rijden (jaja, ik weet het!)
dus voortaan kan ik alleen maar jaloers kijken naar echte auto's met co2 uitstoot en me alleen troosten dat ik debiel weinig betaal aan bijtelling.
ja ja, ik verdien het, ik weet het.quote:
Laat me, man!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:10 schreef r8ality het volgende:
Dus voor 100 euro per maand ga je in een Prius rijden. Dude, wtf .
Gewoon doorrijden met de V40 kan toch ook Of de V40 verkopen en iets anders kopen?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:20 schreef bluebit het volgende:
[..]
Laat me, man!
een C30 kostte het dubbele en dan krijg ik een hatchback waar je nog geen ikea gehaktbal in kwijt krijgt.
een s40 of v50 is drie keer zo duur. en dan hebben we het nog niet over V70, xc60 of xc90.
andere mooie autos bestaan er niet, dus dan kan ik net zo goed een prius gaan rijden.
Gelukkig maar! De prius is zo vervuilend om te produceren dat hij ondanks zijn lage verbruik de productie vervuiling niet meer goed maakt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:06 schreef bluebit het volgende:
even voor de goede orde : ik ga geen prius rijden omdat ik iets geef om het milieu. I
ow, ga hier niet over beginnen! Dat onderzoek klopt voor geen meter en dat is ook uitgebreid aangetoond door tno (hier zijn linkjes zat over te vinden waaronder op tros radar forum)quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:14 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Gelukkig maar! De prius is zo vervuilend om te produceren dat hij ondanks zijn lage verbruik de productie vervuiling niet meer goed maakt.
jaja, ik snap precies wat je bedoeld. Als ik iets meer geld had, zou ik het er graag instoppen!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:18 schreef r8ality het volgende:
Ik had het niet over het milieu, ik had het over geld in je hobby stoppen.
De CVT van de Prius is trouwens geen echte CVT, het lijkt meer op een automaatbak dan op de welbekende dafjes-aandrijving. En drive by wire is alleen maar irritant .
In mijn 144 komt over 2 weken een andere motor in en andere (stijvere) vering. Terwijl eigenlijk zowat alle rubbers van de ophanging/aandrijving vervangen moeten worden, het ding bij de voorruit wegroest, op diverse andere plekken wegroest, etc. Economisch heeeel dom dus. En toch doe ik het? Waarom? Omdat ik van mijn groene zeecontainer houdt en vooral omdat het een Volvo is die het al 35 jaar uithoudt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:27 schreef bluebit het volgende:
[..]
jaja, ik snap precies wat je bedoeld. Als ik iets meer geld had, zou ik het er graag instoppen!
maar goed, we zijn het er allemaal over eens, ik verkoop een auto en krijg een semi-invaliden auto er voor terug. Ja, ik ben me er bewust van, ja ik moet er mee leren leven, ja ik verdien het om beledigd en genegeerd te worden, ja ik verwacht een sociaal isolement.
Dat is de prijs die een prius rijder zal moeten betalen, maar wellicht ziet de toekomst er anders uit
Ik werk al 3 jaar voor een ICT-detacheerder waarbij ik 2 tot 5 dagen per week (ben nog student) ook 130km+ moet rijden (paar keer al 170km per dag). Rijd er gemiddeld 25.000 in het jaar. Ding heeft me nog nooit laten staan.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:51 schreef bluebit het volgende:
respect voor die liefde!
maar ik vermoed dat jij minder afhankelijk van die auto, tenminste je hoeft niet elke dag 130 km te rijden van thuis naar werk en terug en eventueel nog daarbovenop klanten bezoeken. Als ik dat niet zou moeten doen, dan zou ik ook wel wat meer risico durven te lopen met de auto (risico in de zin van dat je zo nu en dan eens een keer langs de weg stil staat of onverwacht hogere onderhoudskosten).
ach ja, zoals gezegd, ik sluit zeer zeker niet uit dat ik prive nog een volvo ga kopen, ik kan het toch niet laten vermoedelijk. ik zag zojuist iemand roepen dat ie een amazone rijdt, wellicht is dat iets voor mijn vriendin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |