abonnement Unibet Coolblue
pi_65421869
quote:
Op maandag 26 januari 2009 12:43 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

En waarom zou dat ook opgaan voor het uitlaatsysteem van een 480 Turbo? Zit een enorm verschil tussen, bij zowel het blok als het uitlaatsyteem.

Een 480 Turbo zou ik niet laten chippen. Het 1.7 liter Renault blokje kan de hoeveelheid extra vermogen maar met moeite aan. Het blok is niet ontworpen voor een turbo, vandaar ook het lage vermogen. Betrouwbaarheid daalt aanzienlijk als er meer vermogen uit dat blok gehaald moet worden.
Het was slechts een gokje. Ik zat er dus naast. Ik relativeerde het ook een beetje aan het feit dat fabrikanten altijd de beste tussenweg tussen levensduur en kracht proberen te vinden met een fabrieks ECU, en dat het meestal gewoon slechter voor de motor is dan een fabrieks ECU.
quote:
Op maandag 26 januari 2009 12:46 schreef PICHT het volgende:

[..]

Oorspronkelijk waren de 1.7 turbo blokken ook door Porsche onder handen genomen en die wilde het standaard op 170pk houden. Volvo heeft zelf de veiligheidsmarge op 120pk gelaten. De normale turbodruk ligt ook op ongeveer 0,60 bar en het blok kan ruim het dubbele hebben. Op 1 bar zit het dan alsnog binnen de veiligheidsmarge.

Over andere uitlaattrajecten heb ik wat de 480 betreft niks over gelezen. Op diverse 480 fora zijn er genoeg mensen die hem ook gechipt hebben en daar niks aan hebben verandert. Enkel de versnellingsbak, die schijnt nog wel wat problemen te geven met meer vermogen.

Ik zou nog wel een paar elandstickers willen hebben, das toch weer +20 pk!
Ah kijk, dat wist ik niet.

Prancing Moose. De ultieme Volvo rice. Al zijn ze tegenwoordig ook te koop met SAAB. Heiligschennis.

Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_65423004
ai, ik ga binnen nu en zes maanden ex-volvorijder worden
pi_65423923
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:07 schreef bluebit het volgende:
ai, ik ga binnen nu en zes maanden ex-volvorijder worden
Je hebt nog maar 6 maanden te leven?
pi_65424681
Lease-contract loopt af? Koop je er toch zelf 1 .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_65436209
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:46 schreef r8ality het volgende:
Lease-contract loopt af? Koop je er toch zelf 1 .
nope, ik had er zelf een gekocht maar krijg nu een auto van de zaak, dus nu moet die fijne diesel de deur uit helaas.
pi_65441107
Koop je een oldtimer Volvo. Kost niets als ie stilstaat .

En kon je op de zaak geen Volvo uitzoeken? .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_65444486
quote:
Op maandag 26 januari 2009 23:49 schreef r8ality het volgende:
Koop je een oldtimer Volvo. Kost niets als ie stilstaat .

En kon je op de zaak geen Volvo uitzoeken? .
tsja, dat eerste ben ik wel nog enigszins aan het overwegen, zo'n prachtige 260 of zo.
In feite had ik vrije keuze voor een lease auto tot een lease bedrag van ongeveer 600 euro.
Een C30 zou dus nog wel kunnen, maar ik vind ze te duur (dan zou mijn besteedbaar inkomen ongeveer gelijk blijven en ik wil er graag op vooruit gaan)

dus ik ga een Prius rijden (jaja, ik weet het!)

dus voortaan kan ik alleen maar jaloers kijken naar echte auto's met co2 uitstoot en me alleen troosten dat ik debiel weinig betaal aan bijtelling.
pi_65444834
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 07:54 schreef bluebit het volgende:

[..]

tsja, dat eerste ben ik wel nog enigszins aan het overwegen, zo'n prachtige 260 of zo.
In feite had ik vrije keuze voor een lease auto tot een lease bedrag van ongeveer 600 euro.
Een C30 zou dus nog wel kunnen, maar ik vind ze te duur (dan zou mijn besteedbaar inkomen ongeveer gelijk blijven en ik wil er graag op vooruit gaan)

dus ik ga een Prius rijden (jaja, ik weet het!)

dus voortaan kan ik alleen maar jaloers kijken naar echte auto's met co2 uitstoot en me alleen troosten dat ik debiel weinig betaal aan bijtelling.
Sellout! Nep-Volvorijder .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_65444907
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 08:31 schreef r8ality het volgende:

[..]

Sellout! Nep-Volvorijder .
ja ja, ik verdien het, ik weet het.

zodra ik een mooie 260 coupe heb gekocht, meld ik me weer hier met fier opgeheven hoofd.
pi_65444994
Maar je had dus zelf een V40 diesel? Als je die verkoopt kun je toch makkelijk een of andere 240 op diesel of gas kopen? Laat je die fucking Prius mooi thuis staan, of desnoods vraag je kilometervergoeding aan.

Sorry, ik heb een beetje een hekel aan goedkope leaserijders .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_65445363
jup, V40 met commonrail diesel motor, een droom om in te rijden. helaas rij ik gewoonweg teveel zakelijke kilometers (pakweg 40.000)

km vergoeding kreeg ik eerst al : 300 euro per maand netto. helaas is dat bij verre niet voldoende voor de lasten te dekken :
100 euro all-risk verzekering
90 euro wegenbelasting
250 euro diesel per maand
100 euro onderhoud
125 euro afschrijving.

oftewel de auto kost me 665 euro per maand (300 euro reiskosten vergoeding + 100 euro km vergoeding nu er van af halen), dus de auto kost me netto 265 euro per maand.

De prius kost me maximaal 130 euro per maand, dus mijn besteedbaar inkomen is zojuist gestegen met ruim 100 euro.

tsja, ik begrijp jouw standpunt zeer zeker wel, ik geloof dat je mijn standpunt ook wel snapt. Ik denk dat ik mijn vader eens ga vragen of ie samen met mij een 262 bertone wilt kopen en gaan opknappen.
pi_65445404
Dus voor 100 euro per maand ga je in een Prius rijden. Dude, wtf .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_65445581
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:10 schreef r8ality het volgende:
Dus voor 100 euro per maand ga je in een Prius rijden. Dude, wtf .
Laat me, man!
een C30 kostte het dubbele en dan krijg ik een hatchback waar je nog geen ikea gehaktbal in kwijt krijgt.
een s40 of v50 is drie keer zo duur. en dan hebben we het nog niet over V70, xc60 of xc90.

andere mooie autos bestaan er niet, dus dan kan ik net zo goed een prius gaan rijden.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 09:24:55 #189
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_65445691
Volvorijder meldt zich!

Privé: Volvo 131 Amazon met B20A
Zakelijk: V50 D5

Historie privé: ca. 10 x 343/340/360 in verschillende uitvoeringen
Historie zakelijk: V40 1.9D, S60 D5
pi_65445886
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:20 schreef bluebit het volgende:

[..]

Laat me, man!
een C30 kostte het dubbele en dan krijg ik een hatchback waar je nog geen ikea gehaktbal in kwijt krijgt.
een s40 of v50 is drie keer zo duur. en dan hebben we het nog niet over V70, xc60 of xc90.

andere mooie autos bestaan er niet, dus dan kan ik net zo goed een prius gaan rijden.
Gewoon doorrijden met de V40 kan toch ook Of de V40 verkopen en iets anders kopen?
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_65446235
ja, zou kunnen. maar goed, dan zou ik over maximaal twee jaar een nieuwe (2e hands) auto moeten kopen, kost me ook weer minimaal 10000 euro die ik bij moet gaan leggen om dezelfde klasse, zelfde km stand etc te kopen. Dat betekent in mijn geval dus een afschrijving over 3.5 jaar van ruim 250 euro per maand (oftewel mijn eerdere rekensom klopt niet, afschrijving is te laag ingeschat).

ik rij gewoonweg teveel kilometers per jaar om enigszins economisch prive een auto te kunnen rijden (of ik moet een daewoo matiz gaan rijden of een ander koekblik).

andere auto kopen is geen optie, welke andere auto zou ik dan in godsnaam willen kopen (behalve een volvo).
pi_65446551
Economisch een auto rijden bestaat zowiezo niet. Tenzij je Toos heet en inderdaad in een Matiz gaat rijden. Het feit dat je in dit topic post wil zeggen dat je een autoliefhebber bent, en voor liefhebbers maken kosten in de regel niet zoveel uit, iig minder dan bij de A naar B automobilist...
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_65448520
God ja, ik hou van auto's, liefst een v8 turbodiesel zonder roetfilter!
maar ik ben niet bereid om alles aan de kant te zetten voor de auto, het moet allemaal een beetje leuk blijven.

even voor de goede orde : ik ga geen prius rijden omdat ik iets geef om het milieu. Ik ga uitsluitend voor het belastingvoordeel! En als techneut moet ik toegeven dat een aantal technische puntjes van de prius me wel interesseren (cvt, hoog koppel en drive by wire oid).

ik ben wel enigszins benieuwd naar die C30 buttplug (of hoe heette dat hybride concept ook alweer)
pi_65448756
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:06 schreef bluebit het volgende:


even voor de goede orde : ik ga geen prius rijden omdat ik iets geef om het milieu. I
Gelukkig maar! De prius is zo vervuilend om te produceren dat hij ondanks zijn lage verbruik de productie vervuiling niet meer goed maakt.
pi_65448887
Ik had het niet over het milieu, ik had het over geld in je hobby stoppen.

De CVT van de Prius is trouwens geen echte CVT, het lijkt meer op een automaatbak dan op de welbekende dafjes-aandrijving. En drive by wire is alleen maar irritant .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_65449187
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:14 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Gelukkig maar! De prius is zo vervuilend om te produceren dat hij ondanks zijn lage verbruik de productie vervuiling niet meer goed maakt.
ow, ga hier niet over beginnen! Dat onderzoek klopt voor geen meter en dat is ook uitgebreid aangetoond door tno (hier zijn linkjes zat over te vinden waaronder op tros radar forum)
Een prius is gewoon milieu-vriendelijker dan vergelijkbare conventionele auto's.

Persoonlijk rij ik met name snelweg, of die milieuvriendelijkheid dan nog zo groot is, betwijfel ik verder ook.
en nogmaals, ik draag bij voorkeur mijn t-shirt waarop een platgereden aarde met een bandenspoor afgebeeld staat met eronder de tekst "Was that a bump?"
pi_65449230
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:18 schreef r8ality het volgende:
Ik had het niet over het milieu, ik had het over geld in je hobby stoppen.

De CVT van de Prius is trouwens geen echte CVT, het lijkt meer op een automaatbak dan op de welbekende dafjes-aandrijving. En drive by wire is alleen maar irritant .
jaja, ik snap precies wat je bedoeld. Als ik iets meer geld had, zou ik het er graag instoppen!

maar goed, we zijn het er allemaal over eens, ik verkoop een auto en krijg een semi-invaliden auto er voor terug. Ja, ik ben me er bewust van, ja ik moet er mee leren leven, ja ik verdien het om beledigd en genegeerd te worden, ja ik verwacht een sociaal isolement.

Dat is de prijs die een prius rijder zal moeten betalen, maar wellicht ziet de toekomst er anders uit
pi_65449538
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:27 schreef bluebit het volgende:

[..]

jaja, ik snap precies wat je bedoeld. Als ik iets meer geld had, zou ik het er graag instoppen!

maar goed, we zijn het er allemaal over eens, ik verkoop een auto en krijg een semi-invaliden auto er voor terug. Ja, ik ben me er bewust van, ja ik moet er mee leren leven, ja ik verdien het om beledigd en genegeerd te worden, ja ik verwacht een sociaal isolement.

Dat is de prijs die een prius rijder zal moeten betalen, maar wellicht ziet de toekomst er anders uit
In mijn 144 komt over 2 weken een andere motor in en andere (stijvere) vering. Terwijl eigenlijk zowat alle rubbers van de ophanging/aandrijving vervangen moeten worden, het ding bij de voorruit wegroest, op diverse andere plekken wegroest, etc. Economisch heeeel dom dus. En toch doe ik het? Waarom? Omdat ik van mijn groene zeecontainer houdt en vooral omdat het een Volvo is die het al 35 jaar uithoudt.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_65449951
respect voor die liefde!

maar ik vermoed dat jij minder afhankelijk van die auto, tenminste je hoeft niet elke dag 130 km te rijden van thuis naar werk en terug en eventueel nog daarbovenop klanten bezoeken. Als ik dat niet zou moeten doen, dan zou ik ook wel wat meer risico durven te lopen met de auto (risico in de zin van dat je zo nu en dan eens een keer langs de weg stil staat of onverwacht hogere onderhoudskosten).

ach ja, zoals gezegd, ik sluit zeer zeker niet uit dat ik prive nog een volvo ga kopen, ik kan het toch niet laten vermoedelijk. ik zag zojuist iemand roepen dat ie een amazone rijdt, wellicht is dat iets voor mijn vriendin.
pi_65450083
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:51 schreef bluebit het volgende:
respect voor die liefde!

maar ik vermoed dat jij minder afhankelijk van die auto, tenminste je hoeft niet elke dag 130 km te rijden van thuis naar werk en terug en eventueel nog daarbovenop klanten bezoeken. Als ik dat niet zou moeten doen, dan zou ik ook wel wat meer risico durven te lopen met de auto (risico in de zin van dat je zo nu en dan eens een keer langs de weg stil staat of onverwacht hogere onderhoudskosten).

ach ja, zoals gezegd, ik sluit zeer zeker niet uit dat ik prive nog een volvo ga kopen, ik kan het toch niet laten vermoedelijk. ik zag zojuist iemand roepen dat ie een amazone rijdt, wellicht is dat iets voor mijn vriendin.
Ik werk al 3 jaar voor een ICT-detacheerder waarbij ik 2 tot 5 dagen per week (ben nog student) ook 130km+ moet rijden (paar keer al 170km per dag). Rijd er gemiddeld 25.000 in het jaar. Ding heeft me nog nooit laten staan.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')