Het was slechts een gokje. Ik zat er dus naast. Ik relativeerde het ook een beetje aan het feit dat fabrikanten altijd de beste tussenweg tussen levensduur en kracht proberen te vinden met een fabrieks ECU, en dat het meestal gewoon slechter voor de motor is dan een fabrieks ECU.quote:Op maandag 26 januari 2009 12:43 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
En waarom zou dat ook opgaan voor het uitlaatsysteem van een 480 Turbo? Zit een enorm verschil tussen, bij zowel het blok als het uitlaatsyteem.
Een 480 Turbo zou ik niet laten chippen. Het 1.7 liter Renault blokje kan de hoeveelheid extra vermogen maar met moeite aan. Het blok is niet ontworpen voor een turbo, vandaar ook het lage vermogen. Betrouwbaarheid daalt aanzienlijk als er meer vermogen uit dat blok gehaald moet worden.
Ah kijk, dat wist ik niet.quote:Op maandag 26 januari 2009 12:46 schreef PICHT het volgende:
[..]
Oorspronkelijk waren de 1.7 turbo blokken ook door Porsche onder handen genomen en die wilde het standaard op 170pk houden. Volvo heeft zelf de veiligheidsmarge op 120pk gelaten. De normale turbodruk ligt ook op ongeveer 0,60 bar en het blok kan ruim het dubbele hebben. Op 1 bar zit het dan alsnog binnen de veiligheidsmarge.
Over andere uitlaattrajecten heb ik wat de 480 betreft niks over gelezen. Op diverse 480 fora zijn er genoeg mensen die hem ook gechipt hebben en daar niks aan hebben verandert. Enkel de versnellingsbak, die schijnt nog wel wat problemen te geven met meer vermogen.
Ik zou nog wel een paar elandstickers willen hebben, das toch weer +20 pk!
Je hebt nog maar 6 maanden te leven?quote:Op maandag 26 januari 2009 16:07 schreef bluebit het volgende:
ai, ik ga binnen nu en zes maanden ex-volvorijder worden
nope, ik had er zelf een gekocht maar krijg nu een auto van de zaak, dus nu moet die fijne diesel de deur uit helaas.quote:Op maandag 26 januari 2009 16:46 schreef r8ality het volgende:
Lease-contract loopt af? Koop je er toch zelf 1 .
tsja, dat eerste ben ik wel nog enigszins aan het overwegen, zo'n prachtige 260 of zo.quote:Op maandag 26 januari 2009 23:49 schreef r8ality het volgende:
Koop je een oldtimer Volvo. Kost niets als ie stilstaat .
En kon je op de zaak geen Volvo uitzoeken? .
Sellout! Nep-Volvorijder .quote:Op dinsdag 27 januari 2009 07:54 schreef bluebit het volgende:
[..]
tsja, dat eerste ben ik wel nog enigszins aan het overwegen, zo'n prachtige 260 of zo.
In feite had ik vrije keuze voor een lease auto tot een lease bedrag van ongeveer 600 euro.
Een C30 zou dus nog wel kunnen, maar ik vind ze te duur (dan zou mijn besteedbaar inkomen ongeveer gelijk blijven en ik wil er graag op vooruit gaan)
dus ik ga een Prius rijden (jaja, ik weet het!)
dus voortaan kan ik alleen maar jaloers kijken naar echte auto's met co2 uitstoot en me alleen troosten dat ik debiel weinig betaal aan bijtelling.
ja ja, ik verdien het, ik weet het.quote:
Laat me, man!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:10 schreef r8ality het volgende:
Dus voor 100 euro per maand ga je in een Prius rijden. Dude, wtf .
Gewoon doorrijden met de V40 kan toch ook Of de V40 verkopen en iets anders kopen?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:20 schreef bluebit het volgende:
[..]
Laat me, man!
een C30 kostte het dubbele en dan krijg ik een hatchback waar je nog geen ikea gehaktbal in kwijt krijgt.
een s40 of v50 is drie keer zo duur. en dan hebben we het nog niet over V70, xc60 of xc90.
andere mooie autos bestaan er niet, dus dan kan ik net zo goed een prius gaan rijden.
Gelukkig maar! De prius is zo vervuilend om te produceren dat hij ondanks zijn lage verbruik de productie vervuiling niet meer goed maakt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:06 schreef bluebit het volgende:
even voor de goede orde : ik ga geen prius rijden omdat ik iets geef om het milieu. I
ow, ga hier niet over beginnen! Dat onderzoek klopt voor geen meter en dat is ook uitgebreid aangetoond door tno (hier zijn linkjes zat over te vinden waaronder op tros radar forum)quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:14 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Gelukkig maar! De prius is zo vervuilend om te produceren dat hij ondanks zijn lage verbruik de productie vervuiling niet meer goed maakt.
jaja, ik snap precies wat je bedoeld. Als ik iets meer geld had, zou ik het er graag instoppen!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:18 schreef r8ality het volgende:
Ik had het niet over het milieu, ik had het over geld in je hobby stoppen.
De CVT van de Prius is trouwens geen echte CVT, het lijkt meer op een automaatbak dan op de welbekende dafjes-aandrijving. En drive by wire is alleen maar irritant .
In mijn 144 komt over 2 weken een andere motor in en andere (stijvere) vering. Terwijl eigenlijk zowat alle rubbers van de ophanging/aandrijving vervangen moeten worden, het ding bij de voorruit wegroest, op diverse andere plekken wegroest, etc. Economisch heeeel dom dus. En toch doe ik het? Waarom? Omdat ik van mijn groene zeecontainer houdt en vooral omdat het een Volvo is die het al 35 jaar uithoudt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:27 schreef bluebit het volgende:
[..]
jaja, ik snap precies wat je bedoeld. Als ik iets meer geld had, zou ik het er graag instoppen!
maar goed, we zijn het er allemaal over eens, ik verkoop een auto en krijg een semi-invaliden auto er voor terug. Ja, ik ben me er bewust van, ja ik moet er mee leren leven, ja ik verdien het om beledigd en genegeerd te worden, ja ik verwacht een sociaal isolement.
Dat is de prijs die een prius rijder zal moeten betalen, maar wellicht ziet de toekomst er anders uit
Ik werk al 3 jaar voor een ICT-detacheerder waarbij ik 2 tot 5 dagen per week (ben nog student) ook 130km+ moet rijden (paar keer al 170km per dag). Rijd er gemiddeld 25.000 in het jaar. Ding heeft me nog nooit laten staan.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:51 schreef bluebit het volgende:
respect voor die liefde!
maar ik vermoed dat jij minder afhankelijk van die auto, tenminste je hoeft niet elke dag 130 km te rijden van thuis naar werk en terug en eventueel nog daarbovenop klanten bezoeken. Als ik dat niet zou moeten doen, dan zou ik ook wel wat meer risico durven te lopen met de auto (risico in de zin van dat je zo nu en dan eens een keer langs de weg stil staat of onverwacht hogere onderhoudskosten).
ach ja, zoals gezegd, ik sluit zeer zeker niet uit dat ik prive nog een volvo ga kopen, ik kan het toch niet laten vermoedelijk. ik zag zojuist iemand roepen dat ie een amazone rijdt, wellicht is dat iets voor mijn vriendin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |