Kun je beter een V70 D5 kopen van een paar jaartjes ouder, veel betrouwbaardere motoren en meer vermogen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:19 schreef Koploperkopper het volgende:
Hoi,
Ben opzoek naar een Zweed die diesel lust. Het Saab hoofdstuk heb ik afgesloten aangezien ze daar geen kaas hebben gegeten van fatsoenlijke (en hoofdzakelijk, betrouwbare) dieselmotoren.
Mijn oog is dus nu gevallen op een '04 Volvo S40 2.0D, rond de 130.000km op de teller. Wat zijn nou de echte aandachtspunten van het vernieuwde S40 model? Hoe zit het met de 4 cilinder diesel motor? En kan iemand mij misschien meer vertellen over AUX/iPod-aansluitingen in dit model?
Bvd,
Groetjes
Het extra vermogen geef ik niet zoveel om, je zegt echter wel betrouwbaarder, zijn de 4 cilinder dieselmotoren dit niet? Verder wil ik wel perse een S40 (heel misschien een V50), ik vind het een mooie wagen, goed formaat en het up-to-date interieur, dit vind ik bij de 2e gen. V70/S60/S80 persoonlijk wat minder.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:22 schreef r8ality het volgende:
[..]
Kun je beter een V70 D5 kopen van een paar jaartjes ouder, veel betrouwbaardere motoren en meer vermogen.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:19 schreef Koploperkopper het volgende:
Hoi,
Ben opzoek naar een Zweed die diesel lust. Het Saab hoofdstuk heb ik afgesloten aangezien ze daar geen kaas hebben gegeten van fatsoenlijke (en hoofdzakelijk, betrouwbare) dieselmotoren.
2.0D is ook wel betrouwbaar, maar het D5 blok net iets meer .quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:26 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Het extra vermogen geef ik niet zoveel om, je zegt echter wel betrouwbaarder, zijn de 4 cilinder dieselmotoren dit niet? Verder wil ik wel perse een S40 (heel misschien een V50), ik vind het een mooie wagen, goed formaat en het up-to-date interieur, dit vind ik bij de 2e gen. V70/S60/S80 persoonlijk wat minder.
Dat was ik sowieso al niet van plan, wil wel mee kunnen komen met het verkeer.quote:
Hmja, de 4 cilinders zijn zeker Ford-blokken, of niet?quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:02 schreef r8ality het volgende:
[..]
2.0D is ook wel betrouwbaar, maar het D5 blok net iets meer .
De 1.6 D heeft enorm veel last van Black Sludge en dat moet jou bekend voor komen als ex Saab rijder. Het is een PSA motor net als de 2.0 D. Ik heb nog geen slechte verhalen over de 2.0 gehoord.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:14 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Dat was ik sowieso al niet van plan, wil wel mee kunnen komen met het verkeer.
Of zijn er nog andere redenen behalve dat-ie traag is?
Ben geen ex-Saab rijder. Met het afsluiten van het Saab hoofdstuk doelde ik eigenlijk op mijn zoektocht naar een Zweed met diesel.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:29 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De 1.6 D heeft enorm veel last van Black Sludge en dat moet jou bekend voor komen als ex Saab rijder. Het is een PSA motor net als de 2.0 D. Ik heb nog geen slechte verhalen over de 2.0 gehoord.
Zo bijzonder is het niet. Ze hebben ook de 2.4 diesel en 2.5 tdi van audi gebruikt. Ik dacht dat alleen de oude 5 cilinders van Volvo zelf zijn!?quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:42 schreef Koploperkopper het volgende:
Maar een franse motor dus, bijzonder.
Wat versta je onder oud?quote:Op donderdag 22 januari 2009 14:11 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Zo bijzonder is het niet. Ze hebben ook de 2.4 diesel en 2.5 tdi van audi gebruikt. Ik dacht dat alleen de oude 5 cilinders van Volvo zelf zijn!?
De 2.5 10v en de 2.5 20v.quote:Op donderdag 22 januari 2009 14:22 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Wat versta je onder oud?
De huidige 5 cilinders zijn van Volvo in elk geval.
Een Audi motor kan ik nog begrijpen, maar ik vind een Franse motor een gewaagde keuze voor zo'n betrouwbaar merk, maar gelukkig heeft het dus goed uitgepakt als ik het zo hoor en lees.quote:Op donderdag 22 januari 2009 14:11 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Zo bijzonder is het niet. Ze hebben ook de 2.4 diesel en 2.5 tdi van audi gebruikt. Ik dacht dat alleen de oude 5 cilinders van Volvo zelf zijn!?
Volvo verandert wel het 1 en ander eraan.quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:58 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Een Audi motor kan ik nog begrijpen, maar ik vind een Franse motor een gewaagde keuze voor zo'n betrouwbaar merk, maar gelukkig heeft het dus goed uitgepakt als ik het zo hoor en lees.
Al is het meestal de electronica die het af laat weten bij Franse wagens.
Had ik ook vorige week.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:16 schreef Dimitri_ het volgende:
Oja 1 dingetje!
Er brandt een controlelampje dat er een lampje stuk is. Echter is er geen enkel lampje stuk voor zover ik weet.. Ofja, lampjes onder de motorkap en van de kofferbak zijn stuk, maar daar zal toch geen controlelampje voor zijn?
Dat is het enige probleem, op een auto van 20 jaar oud.
Volvo.
Ah, het lampjes-kapot-lampje. Das het eerste lampje wat door mij eruitgehaald is na aanschaf .quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:16 schreef Dimitri_ het volgende:
Oja 1 dingetje!
Er brandt een controlelampje dat er een lampje stuk is. Echter is er geen enkel lampje stuk voor zover ik weet.. Ofja, lampjes onder de motorkap en van de kofferbak zijn stuk, maar daar zal toch geen controlelampje voor zijn?
Dat is het enige probleem, op een auto van 20 jaar oud.
Volvo.
Heb ik zeker geluk Bij mij werkt het na 22,5 jaar nog primaquote:Op donderdag 22 januari 2009 19:43 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ah, het lampjes-kapot-lampje. Das het eerste lampje wat door mij eruitgehaald is na aanschaf .
De theorie van het systeem is leuk, maar 9.99 van de 10x werkt het niet fatsoenlijk .
Als je alles enigzins origineel houdt wel ja, zeker bij de 7-series. Maar ik heb een 1-serie met xenon en achter LED-lampjes. Dus dan gaat ie over de flos .quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:44 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb ik zeker geluk Bij mij werkt het na 22,5 jaar nog prima
Maar dan moet je ook niet gaan afgeven op dat systeem maar op je eigen geprutsquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:03 schreef r8ality het volgende:
[..]
Als je alles enigzins origineel houdt wel ja, zeker bij de 7-series. Maar ik heb een 1-serie met xenon en achter LED-lampjes. Dus dan gaat ie over de flos .
Gaat niet. Xenon gebruikt maar 1 van de koplamp-aansluitingen. Dus de tweede loopt altijd los te bungelen, ergo, lampje aan. Niet dat dat lampje toen nog werkte, maar goed .quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Maar dan moet je ook niet gaan afgeven op dat systeem maar op je eigen gepruts
Ook met xenon en led lampjes is het werkend te krijgen, mits je de juiste weerstandwaarden aanlevert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |