Als je beu bent van het enkele tonen leren en akkoorden waar geen liedje bij hoort: één van de makkelijkste liedjes om te leren is wonderwall van oasis. je kan namelijk het hele nummer lang je pink en ringvinger op dezelfde plek laten staan, en hoeft alleen je wijs en middelvinger heen en weer te bewegenquote:Op woensdag 17 september 2008 01:10 schreef boskameel het volgende:
Ah. Ik ben niet hulpeloos verloren dus. Het gaat al beter. Ik probeer nu meer op gevoel te spelen dan steeds te kijken naar de snaren
. Het gaat al wat beter nu.
Damn die ga ik morgen even leren..quote:Op donderdag 18 september 2008 01:30 schreef M4a1 het volgende:
Sorry voor de topichijack, maar ik wilde net wat aan boskameel vertellen, was ie ineens dicht...
[..]
Als je beu bent van het enkele tonen leren en akkoorden waar geen liedje bij hoort: één van de makkelijkste liedjes om te leren is wonderwall van oasis. je kan namelijk het hele nummer lang je pink en ringvinger op dezelfde plek laten staan, en hoeft alleen je wijs en middelvinger heen en weer te bewegen
(staar je niet stuk op de akkoordnamen, kijk gewoon even naar de cijfers, naar wat je moet spelen)
Also, deze is ook héul makkelijk:
Maar hoe moet je dit dan spelen? Als je bijvoorbeeld dit ziet:quote:Op donderdag 18 september 2008 01:30 schreef M4a1 het volgende:
Sorry voor de topichijack, maar ik wilde net wat aan boskameel vertellen, was ie ineens dicht...
[..]
Als je beu bent van het enkele tonen leren en akkoorden waar geen liedje bij hoort: één van de makkelijkste liedjes om te leren is wonderwall van oasis. je kan namelijk het hele nummer lang je pink en ringvinger op dezelfde plek laten staan, en hoeft alleen je wijs en middelvinger heen en weer te bewegen
(staar je niet stuk op de akkoordnamen, kijk gewoon even naar de cijfers, naar wat je moet spelen)
1 2 3 4 5 6 7 | e--3--3--3--3-3-3-3-3--3--3-3--3-3-3--3--3-3-3--3--3-3-3-3-3-3-3----| B--3--3--3--3-3-3-3-3--3--3-3--3-3-3--3--3-3-3--3--3-3-3-3-3-3-3----| G--0--0--0--0-0-0-0-0--0--0-0--0-2-2--2--2-0-0--0--0-0-0-0-0-0-0----| D--2--2--2--2-2-2-0-0--0--0-0--0-0-0--0--0-0-2--2--0-2-2-0-2-2-0----| A--2--2--2--2-2-2-2-2--2--2-2----------------0--0----0-0-0-0-0------| E--0--0--0--0-0-0-3-3--3--3-3---------------------------------------| |
De getallen zijn de fretten (vakjes) op je gitaar. Als er een 0 staat, speel je de open snaar, staat er een 3, druk je je vinger (op de snaarquote:Op donderdag 18 september 2008 08:31 schreef boskameel het volgende:
[..]
Maar hoe moet je dit dan spelen? Als je bijvoorbeeld dit ziet:
[ code verwijderd ]
Waar staan die getallen 0/2/3 dan voor? En lees je van boven naar beneden of van links naar rechts?
Nee, je moet dus bij bijv dit: 1 vinger op 3e fret e-snaar, 3e fret b snaar (doet dit met 1 vinger..)quote:Op donderdag 18 september 2008 10:11 schreef boskameel het volgende:
Aha. Maar dit zijn dus eigenlijk losse noten die je dan speelt, en geen akkoorden? Of praat ik nu poep?
Akkoordenquote:Op donderdag 18 september 2008 10:41 schreef boskameel het volgende:
Ah, ik snap het.
Nog 1 dingetje, waar staan die Em7, G, Dsus4, A7sus4 dan voor?
Een akkoord bestaat uit meerdere noten die je tegelijk speelt, die samen een mooie harmonieuse klank vormen. Afhankelijk van welke noten je speelt, krijgt dat akkoord een andere naam.quote:Op donderdag 18 september 2008 10:41 schreef boskameel het volgende:
Ah, ik snap het.
Nog 1 dingetje, waar staan die Em7, G, Dsus4, A7sus4 dan voor?
Tis wel fijn om de akkoorden te kennen..quote:Op donderdag 18 september 2008 14:12 schreef M4a1 het volgende:
Mja ik denk er niet teveel bij na hoe die akkoorden heten verder. Zit vast een hele logica aan vast, maar ik leer toch de tabs uit m'n hoofd, dus veel maakt het me niet echt uit
Hmm ik heb niet zo'n dingquote:Op donderdag 18 september 2008 01:36 schreef Trigalti het volgende:
[..]
Damn die ga ik morgen even leren..
Hou van dat nummer![]()
![]()
Thx
oh, ja maar dat weet ik ook wel allemaal hoorquote:Op donderdag 18 september 2008 14:58 schreef Trigalti het volgende:
[..]
Tis wel fijn om de akkoorden te kennen..
Stel je voor: Je komt bij een vriend, die speelt wat.. je vraagt hoe?
G D Em C (het is een nacht).
En je kunt het gelijk spelen, scheelt weer tijd.
Maakt niet zo heel erg uit, dan speel je het zonder de capo; doe je net of de capo die je in het filmpje ziet, jouw nut* is (dus de A bvb gewoon vanaf de eerste fret spelen), dan klinkt het weliswaar anderhalve toon lager, maar verandert niet zo heel veel aan het nummer verder.quote:
Hoi ballistic, welkomquote:Op donderdag 18 september 2008 16:39 schreef Ballistic het volgende:
hoi hoi,
Ik heb een vraagje.. Ik heb nooit echt gitaar gespeeld maar ik heb een paar maanden geleden een akoestische gitaar gekregen samen met een zelf-leer-boekje. Maar als ik die snaren indruk doen ze ONTZETTEND GRUWLIJK pijn aan m'n vingers, de dag erna zijn ze gewoon blauw. Ik heb me laten vertellen dat dat allemaal wel over gaat enzo (dat je op een gegeven moment kussentjes vormt), maar godver... Als ik de ene dag een uur lang speel, kan ik de dag erna niet oefenen omdat ze gewoon te pijn doen
Nu was ik laatst bij een vriend en die had een elektrische gitaar, ik probeerde dat ding ff uit en het was zó veel simpeler om snaren ingedrukt te houden. Is dat bij elke elek. gitaar zo? En zou het het nu waard zijn om mijn huidige gitaar aan de kant te leggen, en een (goedkope uiteraard) elektrische te kopen?
ligt er maar net aan welke tab je gebruikt.... DDDDDB is wel vrij lomp met je gewone snaren, maar ik heb ook een tab gezien die gebruik maakt van DADGBD (Double Drop D). Dat is gewoon je normale stemming, maar dan met beide E-snaren tot D omlaag gestemd.quote:Op donderdag 18 september 2008 16:15 schreef boskameel het volgende:
Bij een aantal nummers zie ik dat je de tuning van de snaren moet veranderen. Hoe moet ik dat zien? Zijn dat echt fysiek andere snaren die je erop legt, of kan je ze ook anders aanspannen?
Bijv bij het nummer Iris staat er dit:
Tuning: D D D D D B
Omdat de normale E A D G B E is?
Dan mag je ook meteen met een plectrum leren spelen anders gaat je andere hand er ook aan.quote:Op donderdag 18 september 2008 16:39 schreef Ballistic het volgende:
hoi hoi,
Ik heb een vraagje.. Ik heb nooit echt gitaar gespeeld maar ik heb een paar maanden geleden een akoestische gitaar gekregen samen met een zelf-leer-boekje. Maar als ik die snaren indruk doen ze ONTZETTEND GRUWLIJK pijn aan m'n vingers, de dag erna zijn ze gewoon blauw. Ik heb me laten vertellen dat dat allemaal wel over gaat enzo (dat je op een gegeven moment kussentjes vormt), maar godver... Als ik de ene dag een uur lang speel, kan ik de dag erna niet oefenen omdat ze gewoon te pijn doen
Nu was ik laatst bij een vriend en die had een elektrische gitaar, ik probeerde dat ding ff uit en het was zó veel simpeler om snaren ingedrukt te houden. Is dat bij elke elek. gitaar zo? En zou het het nu waard zijn om mijn huidige gitaar aan de kant te leggen, en een (goedkope uiteraard) elektrische te kopen?
Bijna altijd. Omdat de snaren van een elektrische gitaar toch versterkt worden, hoeven ze niet zoveel geluid te geven en werken dunne snaren prima. Je hebt wel elektrische gitaren met dikkere snaren, maar het is niet gebruikelijk.quote:Op donderdag 18 september 2008 16:43 schreef boskameel het volgende:
Volgens mij heeft een elektrische gitaar dunnere snaren had ik eens gehoord. Weet niet of het bij allemaal zo is.
1 2 3 4 5 6 | B|---0----0---0---| G|-----0--------0-| D|----------------| A|----------------| E|-0--------------| |
Klinkt toch niet zo mooi als met ding..quote:Op donderdag 18 september 2008 15:55 schreef M4a1 het volgende:
[..]
oh, ja maar dat weet ik ook wel allemaal hoor
nee ik bedoel dat het met niet zo interesseert dat de toevoeging add7 betekent dat die noot daar en die noot zus en die noot zo moet ten opzichte van het major akkoord
[..]
Maakt niet zo heel erg uit, dan speel je het zonder de capo; doe je net of de capo die je in het filmpje ziet, jouw nut* is (dus de A bvb gewoon vanaf de eerste fret spelen), dan klinkt het weliswaar anderhalve toon lager, maar verandert niet zo heel veel aan het nummer verder.
Voor de nut*:
[ afbeelding ]
Lastig stukje zeg. vooral voor een beginner als ikquote:Op donderdag 18 september 2008 22:07 schreef qu63 het volgende:
snaar aanslaan op de 7e fret, en daarna meteen loslaten zodat je 2 tonen achter elkaar hoort
En dit speel je met je vingers en niet met een plectrum
Nouja, Oasis, the Eagles, etc. zijn toch geen kleine jongensquote:Op donderdag 18 september 2008 23:53 schreef M4a1 het volgende:
ja nothing else matters is niet niks... je kan beter met een nummer beginnen dat alleen uit akkoorden bestaat, zoals wonderwall, hotel california, breakfast at tiffany's... zo'n dingen...
Vuistregeltje (wat lang niet altijd opgaat btw...): hoe groter en bekender de artiest, hoe moeilijker de nummers.
tabs zijn tablaturen, de manier waarop het opgeschreven is.quote:Op vrijdag 19 september 2008 00:07 schreef boskameel het volgende:
Ohja, "tabs" zijn toch enkele snaren aanslaan, en "chords" toch met complete akkoorden?
Ik vind tabs zo leeg klinken eigenlijk.
Zoek gewoon wat nummers op die je leuk vindt, kijk of daar nummers bij zitten waarvan je de meeste akkoorden al kent (je zal je verbazen wat je met E A G Em D en C allemaal al kan spelen!) en oefen die. Niks zo vervelend als een gaaf nummer hebben dat je maar niet lukt omdat je nog niet goed genoeg bent (zie mijn vraagquote:Op donderdag 18 september 2008 23:59 schreef boskameel het volgende:
Daar kwam ik net achter ja, haha. Maar hoe leren jullie het? Eerst akkoorden leren en daarna pas nummers, of eerst nummers en daarna kijken welke akkoorden het zijn?
probeer deze tabs anders eensquote:Op vrijdag 19 september 2008 00:07 schreef boskameel het volgende:
Ohja, "tabs" zijn toch enkele snaren aanslaan, en "chords" toch met complete akkoorden?
Ik vind tabs zo leeg klinken eigenlijk.
Ik zou Iris wel heel graag willen kunnen spelen, maar dat duurt denk ik nog wel evenquote:Op vrijdag 19 september 2008 00:15 schreef M4a1 het volgende:
[..]
Zoek gewoon wat nummers op die je leuk vindt, kijk of daar nummers bij zitten waarvan je de meeste akkoorden al kent (je zal je verbazen wat je met E A G Em D en C allemaal al kan spelen!) en oefen die. Niks zo vervelend als een gaaf nummer hebben dat je maar niet lukt omdat je nog niet goed genoeg bent (zie mijn vraag).
Het is echt superleuk en motiverend als je iets kan spelen dat 'de meeste mensen' kennen, want dan kan je ook al eens laten horen wat je al kan enzo.
Of, natuurlijk gewoon iets voor jezelf
F is barré.quote:Op vrijdag 19 september 2008 01:00 schreef GoodGawd het volgende:
lol.
A B C D E F G
Leer je toch wel in een weekje. Elke dag één akkoord leren
En dan kan je idd alles spelen.
Ja, als je up- en downstrokes combineert ("alternate picking"), kan je veel sneller dan wanneer je alleen downstrokes zou gebruiken.quote:Op donderdag 18 september 2008 23:59 schreef M4a1 het volgende:
Vraagje nog, Voor JordyB misschien, die is volgens mij wel flink ervaren...
ik wil heél graag de lead (linkerdude) van onderstaand nummer leren, maar ik krijg voor de godsklere de snelheid niet geregeld
Iemand tips voor zowel makkelijk vastpakken links als het picken rechts? (ik zie niet goed wat ie doet op het filmpje?)
(tab: guitar pro tab, tekst tab )
op dit moment gebruik ik alleen picks met het plectrum naar beneden, kan ik beter heen-en-weer over de snaar (benaming?) gaan met plectrum? Dat kan ik nl nog niet
Bedankt voor je uitgebreide antwoordquote:Op donderdag 18 september 2008 20:01 schreef M4a1 het volgende:
[..]
Hoi ballistic, welkom
Het korte antwoord: ja!
Langer antwoord:
Ik heb ook niet zo lang geleden (maand of 5) m'n eerste akoestische gitaar gekocht, en ik had dezelfde pijn als jij. Geloof me, het is gewoon een weekje of 2, 3 doorbijten en dan heb je niet zo'n last meer van de pijn, dan krijg je wat meer eelt op je vingers.
Daarnaast, een electrische gitaar speelt over het algemeen wel makkelijker naar mijn mening; je hoeft minder hard te duwen. Máár, daar staat wel tegenover dat de snaren vaak een stuk dunner en scherper zijn, dus zit je nog met hetzelfde probleem
Gewoon volhouden, en als het pijn doet even ophouden en wat anders doen, dag erna weer doorspelen. Gaat vanzelf over
Ik denk eigenlijk wel dat dat de techniek is. Je kan wat tijd winnen als je een snaar hoger gaat spelen, maar dan kom je al na een halve maat in de problemen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:08 schreef M4a1 het volgende:
Ja zou je me misschien kunnen vertellen hoe je je hand neerzet bij de derde maat (daar waar de D snaar op 12e fret gespeeld wordt.) ik speel nu de D snaar met ringvinger en de G snaar met wijsvinger, en dan klem ik de G daarna met de ringvinger mee in wanneer G snaar op 12e fret gespeeld moet worden, als je snapt wat ik bedoel, maar dat gaat niet echt snel genoeg.
Ik ga eens proberen met de metronoom, thanx
hmm..quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:12 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk wel dat dat de techniek is. Je kan wat tijd winnen als je een snaar hoger gaat spelen, maar dan kom je al na een halve maat in de problemen.
Dus toch op die manier, maar sneller. Voor mezelf is het nummer qua snelheid te hoog gegrepen, hoor...
Ik denk dat je mij hoger inschat dan werkelijk het geval is...quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:04 schreef M4a1 het volgende:
[..]
hmm..
maar eens kijken hoe hard mijn doorzettingsvermogen is dan
Treble betekent gewoon hoge tonen, het tegenovergestelde van bas zeg maar. Als je treble helemaal open zet, krijg je een scheller geluid en als je hem dicht zet een doffer geluid.quote:Op zaterdag 20 september 2008 01:17 schreef Fiskus het volgende:
Nog een vraagje, op mijn versterkertje zit het knopje Treble, is dit hetzelfde als distortion? Als ik er op google krijg ik allerlei vage muziektechnische termen
Ok, dank jequote:Op zaterdag 20 september 2008 01:51 schreef NumberNine het volgende:
[..]
Treble betekent gewoon hoge tonen, het tegenovergestelde van bas zeg maar. Als je treble helemaal open zet, krijg je een scheller geluid en als je hem dicht zet een doffer geluid.
Zoek even naar het knopje "gain" of "drive" als dat er op zit; dat is je distortionquote:Op zaterdag 20 september 2008 02:01 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Ok, dank je
Als ik distortion wil moet ik dus een andere versterker kopen of een pedaal? of zo'n apparaatje?
bij mijn laptop zitten die ruim onder en naast de "enter" toetsquote:Op zondag 21 september 2008 19:14 schreef M4a1 het volgende:
Je weet dat er ook een komma op je toetsenbord zit, naast de punt? Die zitten allebei vlak naast de "enter" toets, voor een volgende regel.
Oh nee lol.quote:Op dinsdag 23 september 2008 00:22 schreef Jordy-B het volgende:
Jazz is niet direct de meest simpele muziekstijl om te leren spelen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | B-------------------------------------------------------------------------- G-------------------------------------------------------------------------- D-------------------------------------------------------------------------- A---------------------------------6789876---6789876-----24542-------24542-- E-0-4567654-0-4567654-0-4567654-7---------7---------0-4-------4-0-4-------4 L---wmrprmw---wmrprmw-------------------r-r-wmrprmw---w-wrprw-w---w-wrprw-W L---1234321---1234321-------------------3-123434321---1-13431-1---1-13431-1 RD-DDDDDDD-D-DDDDDDDD-DDDDDDD-D-DDDDDDD-D-DDDDDDD-D-D-DDDDD-D-D-D-DDDDD-D- E---------------------------- B---------------------------- G---------------------------- D-----46764---------46764---- A---6-------6-----6-------6-- E-7-----------7-7-----------7 L-m-w-wmrmw-m-r-r-m-wmrmw-m-r L-2-12321-2-2-3-3-2-12321-2-3 RD-D-DDDDD-D-D-D-D-DDDDD-D-DD |
1 2 3 4 5 6 | B ---|---|-x-|---|---| G ---|-x-|---|---|---| D ---|---|---|---|---| A ---|---|---|---|---| E ---|---|---|---|---| Em |
Links is laag.. Altijd van boven naar onder (als je vanaf boven op je gitaar kijkt).quote:Op woensdag 24 september 2008 13:46 schreef anthony68 het volgende:
en hoe moet je dit lezen???
welke e is links hoog of laag???
[ afbeelding ]
Zo kan je hem idd interpreteren ja, kan ook met middel, ring en pinkie.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:08 schreef anthony68 het volgende:
[ code verwijderd ]
klopt het als ik dit intepreteer als wijsvinger op 2 fred middelvinger op 3e fred en ringvinger op 2e fred???
van links naar rechts is het EADGBe.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:46 schreef anthony68 het volgende:
en hoe moet je dit lezen???
welke e is links hoog of laag???
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 7 | e-2--middel----|--0---------------------- B-3--ring------|--0---------------------- G-2--wijs------|--1--wijs--------middel-- D-0------------|--2--ring----of--pink---- A-x------------|--2--middel------ring---- E-x------------|--0---------------------- |
Ik zag het staan ja, klinkt best goed (mits het niet te hard staatquote:Op zaterdag 20 september 2008 16:19 schreef M4a1 het volgende:
[..]
Zoek even naar het knopje "gain" of "drive" als dat er op zit; dat is je distortion
Volgens mij zit dat wel op de meeste versterkers als ik me niet vergis...
ja idd lekkere soundquote:Op woensdag 24 september 2008 17:14 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Ik zag het staan ja, klinkt best goed (mits het niet te hard staat) voor een simpel squier versterkertje.
das duidelijk bedankt voor je hulp!!!quote:Op woensdag 24 september 2008 15:04 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
van links naar rechts is het EADGBe.
Dus links is de bassnaar.
De akkoorden speel je zo:
[ code verwijderd ]
Bij het D-akkoord hoor je de E- en A-snaar niet aan te slaan... vandaar de x-jes.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | tekst opzoeken en ordenen gitaar snaren Een Aap Die Geen Bananen Eet (van bovenaf gezien) onderste snaar E tab is bovenste gitaar (laagste), dan A L=Links; Wijsvinger(1), Middelvinger(2), Ringvingen(3), Pink(4), R=Rechts; Up, Down., (-=1 tel pauze(P)) 10 maten=10 tellen X=NIET AANSLAAN, S=STRUM OF SNAAR TABS; E-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- B-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- G-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- D-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- A-------------------------------------------------------6W7M8R9P8R7M6W---6W7M8R9P8R7M6W----2W4R5P4R2W--------2W4R5P4R2W---- E-0-4W5M6R7P6R5M4W-0-4W5M6R7P6R5M4W-0-4W5M6R7P6R5M4W-7R----------------7R--------------0-4W-----------4W-0-4W----------4W-- S-DPD-D-D-D-D-D-D--DPD-D-D-D-D-D-D--DPD-D-D-D-D-D-D--D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D--- E-------------------------------------- B-------------------------------------- G-------------------------------------- D-----4W6M7R6M4W---------4W6M7R6M4W---- A---6M----------6M-----6M----------6M-- E-7R--------------7R7R--------------7R S-DPDPD-D-D-D-D-D-DPDP-DPD-D-D-D-D-D-D- COPYRIGHT (DRD) 2008 |
ben ik niet helemaal mee eens...quote:Op woensdag 24 september 2008 20:16 schreef Fiskus het volgende:
Probeer nu Come as you are van Nirvana te spelen, zelfs zo'n ogenschijnlijk simpel nummer is zó lastig. Ik speel veel te traag, sla vaak mis of raak een andere snaar op dezelfde fret aan zodat het niet klinkt
Voorlopige conclusie: gitaar spelen = echt heel moeilijk/vergt heel veel oefening.
op welke manier is dat makkelijker te lezen?quote:Op woensdag 24 september 2008 20:23 schreef anthony68 het volgende:
Heb nog even tab aangepast om makkelijker te lezen;
[ code verwijderd ]
succes met spelen...
vragen mail me...
metronoom ftw. Daarmee kan je heel precies leren spelen (goede synchronisatie van linker- en rechterhand) en dat is de sleutel om sneller te leren spelen.quote:Op woensdag 24 september 2008 20:27 schreef anthony68 het volgende:
[..]
ben ik niet helemaal mee eens...
als je moeilijke stukken speelt wel ja maar ik ken nu het refrein van "boer er ligt een kip in 't water".
En kan het hele nummer mee spelen.
Nu nog oefenen op me snelheid. Maar als ze langzaam zingen kan ik het wel bijhouden.
Of zelf maat houden met je voetquote:Op woensdag 24 september 2008 21:15 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
metronoom ftw. Daarmee kan je heel precies leren spelen (goede synchronisatie van linker- en rechterhand) en dat is de sleutel om sneller te leren spelen.
Als je een beetje gevoel voor ritme hebt, ja...quote:
Dat is ook zo ja. Ik krijg wel eens last van mn enkelquote:Op woensdag 24 september 2008 21:28 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Als je een beetje gevoel voor ritme hebt, ja...
Een metronoom blijft gewoon in de maat en je kan langzaam de snelheid opschroeven.
Herkenbaar.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:30 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dat is ook zo ja. Ik krijg wel eens last van mn enkelDaar heb je ook geen last van met een metronoom
Nou, je ziet gelijk welke vingers je kunt gebruiken in tegenstelling dat je onder bij eerste plaatje moet zoeken welke vinger bij welke snaar hoort... Ik vindt het zo makkelijker lezen. is niet gangbare tabs maar voor mij makkelijker te lezen...:)quote:Op woensdag 24 september 2008 21:14 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
op welke manier is dat makkelijker te lezen?
Het origineel was makkelijker te lezen.
klopt het eigenlijk wel? Want ik zou het eerder zo doen:quote:Op donderdag 25 september 2008 15:03 schreef anthony68 het volgende:
[..]
Nou, je ziet gelijk welke vingers je kunt gebruiken in tegenstelling dat je onder bij eerste plaatje moet zoeken welke vinger bij welke snaar hoort... Ik vindt het zo makkelijker lezen. is niet gangbare tabs maar voor mij makkelijker te lezen...:)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | E-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- B-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- G-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- D-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- A-------------------------------------------------------6W7M8R9P8R7M6W---6W7M8R9P8R7M6W----2W4R5P4R2W--------2W4R5P4R2W---- E-0-4W5M6R7P6R5M4W-0-4W5M6R7P6R5M4W-0-4W5M6R7P6R5M4W-7P----------------7M--------------0-4M-----------4M-0-4M----------4M-- S-DPD-D-D-D-D-D-D--DPD-D-D-D-D-D-D--DPD-D-D-D-D-D-D--D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D--- E-------------------------------------- B-------------------------------------- G-------------------------------------- D-----4W6M7R6M4W---------4W6M7R6M4W---- A---6M----------6M-----6M----------6M-- E-7R--------------7R7R--------------7R S-DPDPD-D-D-D-D-D-DPDP-DPD-D-D-D-D-D-D- |
Ik ben ook vrijwel net begonnen, maar speel tegenwoordig vooral lekker akkoorden mee. Dat oefent vrij gemakkelijk en je doet ook wel redelijk vlug snelheid op. Bij tabs blijf ik persoonlijk altijd zo hangen bij leuke intro's leren en vervolgens niets verder kunnen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:25 schreef anthony68 het volgende:
Ik voel me al heel stuk beter, ik had een jaar geleden een leergitaarspelen cursus online gedaan maar die leerde alleen akkoren en na les 10 kon ik nog niet spelen, terwijl hun website claimt van wel...
Nee. Maar ik heb zojuis mijn Wii en hele mikmak aan spellen verkocht. Dus ik zit er misschien aan te denken om voor de kerstvakantie een een echte Gibson aan te schaffen...Mmmm..quote:
Alleen dat hele verhaal aan het begin bezorgt me al argwaan.quote:Op dinsdag 30 september 2008 15:47 schreef Mr.J het volgende:
Tvp!
Ga deze week beginnen mbv deze site: http://www.leergitaarspelen.com/
Beetje knullig als je die site zo ziet, maar denk wel dat de lesjes relevant zijn.
Hoe wil je ooit fatsoenlijk gitaar leren spelen als je geen gevoel voor ritme hebtquote:Op woensdag 24 september 2008 21:28 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Als je een beetje gevoel voor ritme hebt, ja...
Een metronoom blijft gewoon in de maat en je kan langzaam de snelheid opschroeven.
Ik zou ze de kost niet willen geven die geen gevoel voor ritme hebben.quote:Op dinsdag 30 september 2008 17:10 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Hoe wil je ooit fatsoenlijk gitaar leren spelen als je geen gevoel voor ritme hebt
True, maar de insteek lijkt me wel ok.quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:08 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Alleen dat hele verhaal aan het begin bezorgt me al argwaan.
Er zijn meer gitaarcursussen te vinden. Ook gratis cursussen, waarbij het niet blijft bij akkoorden (ik heb het idee dat deze cursus vooral om het spelen van akkoorden draait)quote:Op dinsdag 30 september 2008 18:30 schreef Mr.J het volgende:
[..]
True, maar de insteek lijkt me wel ok.
Of heb je zelf een beter idee?
Hmmm, dacht dat hier de focus lag op zo snel mogelijk iets zinnigs uit je gitaar krijgen zonder erg lang te oefenen om zodoende wel het plezier erin te houden.quote:Op dinsdag 30 september 2008 18:39 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Er zijn meer gitaarcursussen te vinden. Ook gratis cursussen, waarbij het niet blijft bij akkoorden (ik heb het idee dat deze cursus vooral om het spelen van akkoorden draait)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |