abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61741960
quote:
Op donderdag 18 september 2008 16:43 schreef boskameel het volgende:
Volgens mij heeft een elektrische gitaar dunnere snaren had ik eens gehoord. Weet niet of het bij allemaal zo is.
Bijna altijd. Omdat de snaren van een elektrische gitaar toch versterkt worden, hoeven ze niet zoveel geluid te geven en werken dunne snaren prima. Je hebt wel elektrische gitaren met dikkere snaren, maar het is niet gebruikelijk.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_61742950
Hoe sla je dit aan (nothing else matters)?

1
2
3
4
5
6
e|-7------7p0-----|
B|---0----0---0---|
G|-----0--------0-|
D|----------------|
A|----------------|
E|-0--------------|

Het eerste akkoord, moet je dan de E open spelen en dan heel snel de e erna spelen? Bij mij klinkt het niet zoals het zou moeten volgens mij ;(.

En het stukje met 7/0 p 0, wat bedoelen ze daarmee?
  donderdag 18 september 2008 @ 22:07:27 #28
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_61743053
snaar aanslaan op de 7e fret, en daarna meteen loslaten zodat je 2 tonen achter elkaar hoort

En dit speel je met je vingers en niet met een plectrum
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  donderdag 18 september 2008 @ 22:08:00 #29
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_61743073
En de eerste sla je dus tegelijk aan (bijvoorbeeld met je duim en ringvinger)
It's Time To Shine
  donderdag 18 september 2008 @ 22:10:22 #30
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_61743174

Misschien niet de beste, maar op youtube is genoeg te vinden
It's Time To Shine
pi_61744983
quote:
Op donderdag 18 september 2008 15:55 schreef M4a1 het volgende:

[..]

oh, ja maar dat weet ik ook wel allemaal hoor

nee ik bedoel dat het met niet zo interesseert dat de toevoeging add7 betekent dat die noot daar en die noot zus en die noot zo moet ten opzichte van het major akkoord
[..]

Maakt niet zo heel erg uit, dan speel je het zonder de capo; doe je net of de capo die je in het filmpje ziet, jouw nut* is (dus de A bvb gewoon vanaf de eerste fret spelen), dan klinkt het weliswaar anderhalve toon lager, maar verandert niet zo heel veel aan het nummer verder.

Voor de nut*:
[ afbeelding ]
Klinkt toch niet zo mooi als met ding..
------------------
pi_61746676
quote:
Op donderdag 18 september 2008 22:07 schreef qu63 het volgende:
snaar aanslaan op de 7e fret, en daarna meteen loslaten zodat je 2 tonen achter elkaar hoort

En dit speel je met je vingers en niet met een plectrum
Lastig stukje zeg. vooral voor een beginner als ik .
pi_61746836
ja nothing else matters is niet niks... je kan beter met een nummer beginnen dat alleen uit akkoorden bestaat, zoals wonderwall, hotel california, breakfast at tiffany's... zo'n dingen...

Vuistregeltje (wat lang niet altijd opgaat btw...): hoe groter en bekender de artiest, hoe moeilijker de nummers.
pi_61746995
Daar kwam ik net achter ja, haha . Maar hoe leren jullie het? Eerst akkoorden leren en daarna pas nummers, of eerst nummers en daarna kijken welke akkoorden het zijn?
pi_61747008
Vraagje nog, Voor JordyB misschien, die is volgens mij wel flink ervaren...

ik wil heél graag de lead (linkerdude) van onderstaand nummer leren, maar ik krijg voor de godsklere de snelheid niet geregeld
Iemand tips voor zowel makkelijk vastpakken links als het picken rechts? (ik zie niet goed wat ie doet op het filmpje?)

(tab: guitar pro tab, tekst tab )

op dit moment gebruik ik alleen picks met het plectrum naar beneden, kan ik beter heen-en-weer over de snaar (benaming? ) gaan met plectrum? Dat kan ik nl nog niet

[ Bericht 15% gewijzigd door M4a1 op 19-09-2008 00:17:49 ]
  vrijdag 19 september 2008 @ 00:03:23 #36
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_61747083
quote:
Op donderdag 18 september 2008 23:53 schreef M4a1 het volgende:
ja nothing else matters is niet niks... je kan beter met een nummer beginnen dat alleen uit akkoorden bestaat, zoals wonderwall, hotel california, breakfast at tiffany's... zo'n dingen...

Vuistregeltje (wat lang niet altijd opgaat btw...): hoe groter en bekender de artiest, hoe moeilijker de nummers.
Nouja, Oasis, the Eagles, etc. zijn toch geen kleine jongens

En Queen is bijvoorbeeld wel 'makkelijk' mee te spelen, maar niet makkelijk na te doen
It's Time To Shine
pi_61747138
Ik ben nu bezig met "jingle bells" . Die gaat wel .
pi_61747158
Ohja, "tabs" zijn toch enkele snaren aanslaan, en "chords" toch met complete akkoorden ?

Ik vind tabs zo leeg klinken eigenlijk.
  vrijdag 19 september 2008 @ 00:08:57 #39
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_61747193
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 00:07 schreef boskameel het volgende:
Ohja, "tabs" zijn toch enkele snaren aanslaan, en "chords" toch met complete akkoorden ?

tabs zijn tablaturen, de manier waarop het opgeschreven is.

het kan in notenschrift waarvbij je zelf moet uitzoeken welke sneer je op welke fret moet indrukken, of als tab, dan staat het voor je geschreven en moet je alleen nog uitzoeken met welke vinger je de snaar in moet drukken.

chords zijn akkoorden, een combinatie van noten
It's Time To Shine
pi_61747327
quote:
Op donderdag 18 september 2008 23:59 schreef boskameel het volgende:
Daar kwam ik net achter ja, haha . Maar hoe leren jullie het? Eerst akkoorden leren en daarna pas nummers, of eerst nummers en daarna kijken welke akkoorden het zijn?
Zoek gewoon wat nummers op die je leuk vindt, kijk of daar nummers bij zitten waarvan je de meeste akkoorden al kent (je zal je verbazen wat je met E A G Em D en C allemaal al kan spelen!) en oefen die. Niks zo vervelend als een gaaf nummer hebben dat je maar niet lukt omdat je nog niet goed genoeg bent (zie mijn vraag ).

Het is echt superleuk en motiverend als je iets kan spelen dat 'de meeste mensen' kennen, want dan kan je ook al eens laten horen wat je al kan enzo.
Of, natuurlijk gewoon iets voor jezelf
  vrijdag 19 september 2008 @ 00:17:39 #41
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_61747373
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 00:07 schreef boskameel het volgende:

probeer deze tabs anders eens
http://www.ultimate-guita(...)fool_me_solo_tab.htm
http://www.ultimate-guitar.com/tabs/q/queen/dead_on_time_tab.htm
It's Time To Shine
pi_61747733
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 00:15 schreef M4a1 het volgende:

[..]

Zoek gewoon wat nummers op die je leuk vindt, kijk of daar nummers bij zitten waarvan je de meeste akkoorden al kent (je zal je verbazen wat je met E A G Em D en C allemaal al kan spelen!) en oefen die. Niks zo vervelend als een gaaf nummer hebben dat je maar niet lukt omdat je nog niet goed genoeg bent (zie mijn vraag ).

Het is echt superleuk en motiverend als je iets kan spelen dat 'de meeste mensen' kennen, want dan kan je ook al eens laten horen wat je al kan enzo.
Of, natuurlijk gewoon iets voor jezelf
Ik zou Iris wel heel graag willen kunnen spelen, maar dat duurt denk ik nog wel even . Denk dat ik toch eerst een paar akkoorden heel goed ga oefenen .
  vrijdag 19 september 2008 @ 01:00:36 #43
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_61748043
lol.

A B C D E F G

Leer je toch wel in een weekje. Elke dag één akkoord leren
En dan kan je idd alles spelen.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_61748177
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 01:00 schreef GoodGawd het volgende:
lol.

A B C D E F G

Leer je toch wel in een weekje. Elke dag één akkoord leren
En dan kan je idd alles spelen.
F is barré.
Barré suckt ass.
Na 5 maanden spelen nog altijd moeite met het switchen naar een F vanuit sommige akkoorden.
pi_61750599
quote:
Op donderdag 18 september 2008 23:59 schreef M4a1 het volgende:
Vraagje nog, Voor JordyB misschien, die is volgens mij wel flink ervaren...

ik wil heél graag de lead (linkerdude) van onderstaand nummer leren, maar ik krijg voor de godsklere de snelheid niet geregeld
Iemand tips voor zowel makkelijk vastpakken links als het picken rechts? (ik zie niet goed wat ie doet op het filmpje?)

(tab: guitar pro tab, tekst tab )

op dit moment gebruik ik alleen picks met het plectrum naar beneden, kan ik beter heen-en-weer over de snaar (benaming? ) gaan met plectrum? Dat kan ik nl nog niet
Ja, als je up- en downstrokes combineert ("alternate picking"), kan je veel sneller dan wanneer je alleen downstrokes zou gebruiken.

Probleem is alleen wel dat je linker- en rechterhand perfect synchroom moeten werken, anders klinkt het niet. Het duurt best lang voordat je dat goed in de vingers hebt. Dat betekent dus oefenen. En gebruik een metronoom!

Je hebt een redelijke metronoom online op www.metronomeonline.com

wat de linker dude betreft kan je uitgaan van de tab lijkt me... De linker dude speelt de eerste gitaar, de rechter dude speelt de 2e gitaar. Is er iets dat je niet begrijpt uit de tab?

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 19-09-2008 09:15:49 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_61751927
Ja zou je me misschien kunnen vertellen hoe je je hand neerzet bij de derde maat (daar waar de D snaar op 12e fret gespeeld wordt.) ik speel nu de D snaar met ringvinger en de G snaar met wijsvinger, en dan klem ik de G daarna met de ringvinger mee in wanneer G snaar op 12e fret gespeeld moet worden, als je snapt wat ik bedoel, maar dat gaat niet echt snel genoeg.

Ik ga eens proberen met de metronoom, thanx

[ Bericht 4% gewijzigd door M4a1 op 19-09-2008 10:17:56 ]
pi_61757510
quote:
Op donderdag 18 september 2008 20:01 schreef M4a1 het volgende:

[..]

Hoi ballistic, welkom

Het korte antwoord: ja!

Langer antwoord:
Ik heb ook niet zo lang geleden (maand of 5) m'n eerste akoestische gitaar gekocht, en ik had dezelfde pijn als jij. Geloof me, het is gewoon een weekje of 2, 3 doorbijten en dan heb je niet zo'n last meer van de pijn, dan krijg je wat meer eelt op je vingers.
Daarnaast, een electrische gitaar speelt over het algemeen wel makkelijker naar mijn mening; je hoeft minder hard te duwen. Máár, daar staat wel tegenover dat de snaren vaak een stuk dunner en scherper zijn, dus zit je nog met hetzelfde probleem

Gewoon volhouden, en als het pijn doet even ophouden en wat anders doen, dag erna weer doorspelen. Gaat vanzelf over
Bedankt voor je uitgebreide antwoord
Zal binnenkort maar weer is naar de Feedback gaan dan
pi_61760918
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 10:08 schreef M4a1 het volgende:
Ja zou je me misschien kunnen vertellen hoe je je hand neerzet bij de derde maat (daar waar de D snaar op 12e fret gespeeld wordt.) ik speel nu de D snaar met ringvinger en de G snaar met wijsvinger, en dan klem ik de G daarna met de ringvinger mee in wanneer G snaar op 12e fret gespeeld moet worden, als je snapt wat ik bedoel, maar dat gaat niet echt snel genoeg.

Ik ga eens proberen met de metronoom, thanx
Ik denk eigenlijk wel dat dat de techniek is. Je kan wat tijd winnen als je een snaar hoger gaat spelen, maar dan kom je al na een halve maat in de problemen.

Dus toch op die manier, maar sneller. Voor mezelf is het nummer qua snelheid te hoog gegrepen, hoor...
pi_61762260
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:12 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk wel dat dat de techniek is. Je kan wat tijd winnen als je een snaar hoger gaat spelen, maar dan kom je al na een halve maat in de problemen.

Dus toch op die manier, maar sneller. Voor mezelf is het nummer qua snelheid te hoog gegrepen, hoor...
hmm..

maar eens kijken hoe hard mijn doorzettingsvermogen is dan
pi_61763858
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 16:04 schreef M4a1 het volgende:

[..]

hmm..

maar eens kijken hoe hard mijn doorzettingsvermogen is dan
Ik denk dat je mij hoger inschat dan werkelijk het geval is...
Ik heb geen les gehad en hou niet van oefenen. Vooral dat laatste betekent dat dat ik gewoon niet goed in staat ben om zulk soort gitaarmuziek te spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')