| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | tekst opzoeken en ordenen gitaar snaren Een Aap Die Geen Bananen Eet (van bovenaf gezien) onderste snaar E tab is bovenste gitaar (laagste), dan A L=Links; Wijsvinger(1), Middelvinger(2), Ringvingen(3), Pink(4), R=Rechts; Up, Down., (-=1 tel pauze(P)) 10 maten=10 tellen X=NIET AANSLAAN, S=STRUM OF SNAAR TABS; E-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- B-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- G-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- D-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- A-------------------------------------------------------6W7M8R9P8R7M6W---6W7M8R9P8R7M6W----2W4R5P4R2W--------2W4R5P4R2W---- E-0-4W5M6R7P6R5M4W-0-4W5M6R7P6R5M4W-0-4W5M6R7P6R5M4W-7R----------------7R--------------0-4W-----------4W-0-4W----------4W-- S-DPD-D-D-D-D-D-D--DPD-D-D-D-D-D-D--DPD-D-D-D-D-D-D--D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D--- E-------------------------------------- B-------------------------------------- G-------------------------------------- D-----4W6M7R6M4W---------4W6M7R6M4W---- A---6M----------6M-----6M----------6M-- E-7R--------------7R7R--------------7R S-DPDPD-D-D-D-D-D-DPDP-DPD-D-D-D-D-D-D- COPYRIGHT (DRD) 2008 |
ben ik niet helemaal mee eens...quote:Op woensdag 24 september 2008 20:16 schreef Fiskus het volgende:
Probeer nu Come as you are van Nirvana te spelen, zelfs zo'n ogenschijnlijk simpel nummer is zó lastig. Ik speel veel te traag, sla vaak mis of raak een andere snaar op dezelfde fret aan zodat het niet klinkt
Voorlopige conclusie: gitaar spelen = echt heel moeilijk/vergt heel veel oefening.
op welke manier is dat makkelijker te lezen?quote:Op woensdag 24 september 2008 20:23 schreef anthony68 het volgende:
Heb nog even tab aangepast om makkelijker te lezen;
[ code verwijderd ]
succes met spelen...
vragen mail me...
metronoom ftw. Daarmee kan je heel precies leren spelen (goede synchronisatie van linker- en rechterhand) en dat is de sleutel om sneller te leren spelen.quote:Op woensdag 24 september 2008 20:27 schreef anthony68 het volgende:
[..]
ben ik niet helemaal mee eens...
als je moeilijke stukken speelt wel ja maar ik ken nu het refrein van "boer er ligt een kip in 't water".
En kan het hele nummer mee spelen.
Nu nog oefenen op me snelheid. Maar als ze langzaam zingen kan ik het wel bijhouden.
Of zelf maat houden met je voetquote:Op woensdag 24 september 2008 21:15 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
metronoom ftw. Daarmee kan je heel precies leren spelen (goede synchronisatie van linker- en rechterhand) en dat is de sleutel om sneller te leren spelen.
Als je een beetje gevoel voor ritme hebt, ja...quote:
Dat is ook zo ja. Ik krijg wel eens last van mn enkelquote:Op woensdag 24 september 2008 21:28 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Als je een beetje gevoel voor ritme hebt, ja...
Een metronoom blijft gewoon in de maat en je kan langzaam de snelheid opschroeven.
Herkenbaar.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:30 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dat is ook zo ja. Ik krijg wel eens last van mn enkelDaar heb je ook geen last van met een metronoom
Nou, je ziet gelijk welke vingers je kunt gebruiken in tegenstelling dat je onder bij eerste plaatje moet zoeken welke vinger bij welke snaar hoort... Ik vindt het zo makkelijker lezen. is niet gangbare tabs maar voor mij makkelijker te lezen...:)quote:Op woensdag 24 september 2008 21:14 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
op welke manier is dat makkelijker te lezen?
Het origineel was makkelijker te lezen.
klopt het eigenlijk wel? Want ik zou het eerder zo doen:quote:Op donderdag 25 september 2008 15:03 schreef anthony68 het volgende:
[..]
Nou, je ziet gelijk welke vingers je kunt gebruiken in tegenstelling dat je onder bij eerste plaatje moet zoeken welke vinger bij welke snaar hoort... Ik vindt het zo makkelijker lezen. is niet gangbare tabs maar voor mij makkelijker te lezen...:)
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | E-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- B-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- G-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- D-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- A-------------------------------------------------------6W7M8R9P8R7M6W---6W7M8R9P8R7M6W----2W4R5P4R2W--------2W4R5P4R2W---- E-0-4W5M6R7P6R5M4W-0-4W5M6R7P6R5M4W-0-4W5M6R7P6R5M4W-7P----------------7M--------------0-4M-----------4M-0-4M----------4M-- S-DPD-D-D-D-D-D-D--DPD-D-D-D-D-D-D--DPD-D-D-D-D-D-D--D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D-D--- E-------------------------------------- B-------------------------------------- G-------------------------------------- D-----4W6M7R6M4W---------4W6M7R6M4W---- A---6M----------6M-----6M----------6M-- E-7R--------------7R7R--------------7R S-DPDPD-D-D-D-D-D-DPDP-DPD-D-D-D-D-D-D- |
Ik ben ook vrijwel net begonnen, maar speel tegenwoordig vooral lekker akkoorden mee. Dat oefent vrij gemakkelijk en je doet ook wel redelijk vlug snelheid op. Bij tabs blijf ik persoonlijk altijd zo hangen bij leuke intro's leren en vervolgens niets verder kunnen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:25 schreef anthony68 het volgende:
Ik voel me al heel stuk beter, ik had een jaar geleden een leergitaarspelen cursus online gedaan maar die leerde alleen akkoren en na les 10 kon ik nog niet spelen, terwijl hun website claimt van wel...
Nee. Maar ik heb zojuis mijn Wii en hele mikmak aan spellen verkocht. Dus ik zit er misschien aan te denken om voor de kerstvakantie een een echte Gibson aan te schaffen...Mmmm..quote:
Alleen dat hele verhaal aan het begin bezorgt me al argwaan.quote:Op dinsdag 30 september 2008 15:47 schreef Mr.J het volgende:
Tvp!
Ga deze week beginnen mbv deze site: http://www.leergitaarspelen.com/
Beetje knullig als je die site zo ziet, maar denk wel dat de lesjes relevant zijn.
Hoe wil je ooit fatsoenlijk gitaar leren spelen als je geen gevoel voor ritme hebtquote:Op woensdag 24 september 2008 21:28 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Als je een beetje gevoel voor ritme hebt, ja...
Een metronoom blijft gewoon in de maat en je kan langzaam de snelheid opschroeven.
Ik zou ze de kost niet willen geven die geen gevoel voor ritme hebben.quote:Op dinsdag 30 september 2008 17:10 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Hoe wil je ooit fatsoenlijk gitaar leren spelen als je geen gevoel voor ritme hebt
True, maar de insteek lijkt me wel ok.quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:08 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Alleen dat hele verhaal aan het begin bezorgt me al argwaan.
Er zijn meer gitaarcursussen te vinden. Ook gratis cursussen, waarbij het niet blijft bij akkoorden (ik heb het idee dat deze cursus vooral om het spelen van akkoorden draait)quote:Op dinsdag 30 september 2008 18:30 schreef Mr.J het volgende:
[..]
True, maar de insteek lijkt me wel ok.
Of heb je zelf een beter idee?
Hmmm, dacht dat hier de focus lag op zo snel mogelijk iets zinnigs uit je gitaar krijgen zonder erg lang te oefenen om zodoende wel het plezier erin te houden.quote:Op dinsdag 30 september 2008 18:39 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Er zijn meer gitaarcursussen te vinden. Ook gratis cursussen, waarbij het niet blijft bij akkoorden (ik heb het idee dat deze cursus vooral om het spelen van akkoorden draait)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |