Om maar meteen een begin te gevenquote:Op dinsdag 16 september 2008 13:03 schreef PoepSnoet het volgende:
Ik zit te dubben of ik binnenkort wat met mijn ex moet gaan drinken, om de spanning er even af te halen zegmaar. Zodat mochten we elkaar een keer tegenkomen in de stad er niet meteen een ongemakkelijk situatie ontstaat. We hebben geen ruzie dus dat zou het niet onmogelijk moeten maken denk ik. Ideeën?
Ik ook nietquote:Op dinsdag 16 september 2008 14:33 schreef Chev het volgende:
Nice.. ik ben niet last post
Wel een post geplaatst in het vorige topic als reactie op post van Landgeld
Zie HIER
Ik zou zelf dit niet doen, als je elkaar tegenkomt zou ik het op me af laten komen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:45 schreef PoepSnoet het volgende:
Hier maar verder he
Link naar vorig topic: De kunst van het loslaten van je ex #63
[..]
Om maar meteen een begin te geven
Maar is het dan niet juist prettiger als je dit in een gecontroleerde omgeving kan doen, in plaats van erachter komen dat je ineens naast elkaar zit in de bios?quote:Op dinsdag 16 september 2008 16:30 schreef arjan1202 het volgende:
[..]
Ik zou zelf dit niet doen, als je elkaar tegenkomt zou ik het op me af laten komen.
Succes zometeen!!quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:10 schreef Takk... het volgende:
Ik heb straks de grote test, als je het zo mag noemen.
Na 3 weken geen contact is het toch tijd dat ze de post komt halen, op haar initiatief uiteraard mij zal het tegenwoordig een zorg zijn, ik gooi het allemaal op een hoop
De afgelopen tijd voel ik me gewoon goed, gaat lekker ben weer wat socialer aan het doen, meer stappen en bij vrienden op bezoek etc.
Dit voelt goed, lekker, heerlijk!
Ben wel benieuwd naar hoe ik me vanavond als ze de deur uit gaat voel, ik verwacht nu dat het gewoon gezellig is en dat ik daarna blij ben dat ze de deur uit is
Waarschijnlijk helpt het ook dat ik nu iemand anders leuker dan leuk vind
Je maakt je druk om iets wat misschien kan gebeuren. Snap wat je bedoelt en wat je ermee wilt, maar ben zelf het type van ik zie het dan wel. Weet niet hoe lang het precies voor jou is geleden dat het uit is gegaan?quote:Op dinsdag 16 september 2008 16:57 schreef PoepSnoet het volgende:
[..]
Maar is het dan niet juist prettiger als je dit in een gecontroleerde omgeving kan doen, in plaats van erachter komen dat je ineens naast elkaar zit in de bios?
Laat maar weten hoe het is gegaan!!quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:10 schreef Takk... het volgende:
Ik heb straks de grote test, als je het zo mag noemen.
Na 3 weken geen contact is het toch tijd dat ze de post komt halen, op haar initiatief uiteraard mij zal het tegenwoordig een zorg zijn, ik gooi het allemaal op een hoop
De afgelopen tijd voel ik me gewoon goed, gaat lekker ben weer wat socialer aan het doen, meer stappen en bij vrienden op bezoek etc.
Dit voelt goed, lekker, heerlijk!
Ben wel benieuwd naar hoe ik me vanavond als ze de deur uit gaat voel, ik verwacht nu dat het gewoon gezellig is en dat ik daarna blij ben dat ze de deur uit is
Waarschijnlijk helpt het ook dat ik nu iemand anders leuker dan leuk vind
Ben jij de steun en interesse, of ben je degene die het nodig heeft. Kunnen we je beter indelenquote:Op dinsdag 16 september 2008 21:29 schreef Koepert het volgende:
Gaat goed hiermaar ben dr ff weer bij..steun, interesse ed..
Dat is goed nieuws! Beter dan ruziënd over vanalles weer gedag zeggen tegen elkaar.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:55 schreef Takk... het volgende:
Nou ze is de deur uit, ging eigenlijk erg goed
Geen gevoelens toen ik haar weer zag, nu ook (nog) niet.
Gewoon even bijkletsen meer niet, uiteindelijk zoals het de laatste tijd van de relatie was, vertellen wat je had gedaan die dag/tijd en dan loopt het gesprek vast.
Nu hebben we ook niet echt de tijd ervoor genomen om diepere gesprekken te voeren maar dat gaat ook niet meer merk ik wel, zoals het ook de laatste maanden van de relatie niet meer ging.
Ik denk/weet dat ik er wel overheen ben ja, en nogmaals het helpt om je hoofd vol te hebben van iemand anders, waar ik dus tijdens het weerzien van mijn ex regelmatig aan moest denken
Ja ik voel me goed!!!
Haha ik was t nodig, maar ik kan t nu biedenquote:Op dinsdag 16 september 2008 21:52 schreef PoepSnoet het volgende:
[..]
Ben jij de steun en interesse, of ben je degene die het nodig heeft. Kunnen we je beter indelen
Hmm klinkt goed,quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:55 schreef Takk... het volgende:
Nou ze is de deur uit, ging eigenlijk erg goed
Geen gevoelens toen ik haar weer zag, nu ook (nog) niet.
Gewoon even bijkletsen meer niet, uiteindelijk zoals het de laatste tijd van de relatie was, vertellen wat je had gedaan die dag/tijd en dan loopt het gesprek vast.
Nu hebben we ook niet echt de tijd ervoor genomen om diepere gesprekken te voeren maar dat gaat ook niet meer merk ik wel, zoals het ook de laatste maanden van de relatie niet meer ging.
Ik denk/weet dat ik er wel overheen ben ja, en nogmaals het helpt om je hoofd vol te hebben van iemand anders, waar ik dus tijdens het weerzien van mijn ex regelmatig aan moest denken
Ja ik voel me goed!!!
Ja dan zit je inderdaad wel fout maar je hebt haar niks fouts aangedaan maar jezelf, zoals ik het begrijp ben je tijdens de relatie op aandringen van je ex toch gaan studeren maar stond je hier zelf niet achter, zeg ik het zo goed?quote:Op dinsdag 16 september 2008 23:06 schreef Chev het volgende:
Hmm ik realiseer me net wat eigenlijk.. mijn ex wou dat ik ging leren en studeren om cariëre te maken, omdat ik dat eigenlijk al jaren voor me uitschuif en omdat ik daar geen zin in had, en ik het geld niet écht nodig had naar mijn idee, ofwel geen motivatie.
Heb die poging gewaagt, maar is niet gelukt onder alle stres en discussies van het huis en samenwonen enzo..
Dat was dus eigenlijk een, of de laatste testen ik ben ervoor gezakt.
Dat bedoelde ze dus dat ik ook fout zat.. maarja ik mag dan gul zijn voor m'n meissie in ben geen suikeroompje die haar leventje kan betalen, mits het nodig is voor kinderen enzo, want dan heb ik een doel om naar te streveneen meid moet van mij ook financieel op haar eigen 2 benen kunnen staan vind ik.
Maarja zoiets mag je ook niet eisen van iemand binnen 2-3 maanden (letterlijke deadline) om te doen onder dreiging van: ik maakt het uit als je het niet doe.
Deze avond hier ook geen problemen, niet echt afleiding gehad maar een beetje zitten soggenquote:Op woensdag 17 september 2008 00:30 schreef Pim26 het volgende:
[..]
Hmm klinkt goed,
vertel morgen ff hoe het dan gaat...
De avond zelf had ik geen problemen, genoeg afleiding en ging goed slapen.
De volgende ochtend begon ik met evalueren en nadenken enzo ( ze zag er vet slecht uit enzo.. vet afgevallen, dikk wallen enzo, toen maakte ik me zorgen )
Klopt ja..quote:Op woensdag 17 september 2008 00:35 schreef Takk... het volgende:
[..]
Ja dan zit je inderdaad wel fout maar je hebt haar niks fouts aangedaan maar jezelf, zoals ik het begrijp ben je tijdens de relatie op aandringen van je ex toch gaan studeren maar stond je hier zelf niet achter, zeg ik het zo goed?
Als dit zo is dan zit je fout, zeker zoiets moet je doen omdat je dat zelf wil, niet omdat iemand hier om vraagt.
Tja we live and we learn.. ik vond het belangrijk om samen te zijn en ook af en toe wat voor mezelf te doen, maar die balans was helemaal off op een gegeven moment, en zaten we in 't weekend meer dingen 'voor onszelf' te doen (vaker haar idee laatste maanden) omdat we zoveel discussies en ruzies haddenquote:Op woensdag 17 september 2008 00:35 schreef Takk... het volgende:
Uiteraard moet je alle 2 in een relatie onafhankelijk zijn, zowel financieel als op sociaal gebied.
Ik heb wel geleerd dat ik mijn eigen leventje behoud in de toekomst, samen dingen doen en dingen apart van elkaar doen, erg belangrijk denk ik.
Als ik dit zo lees mag je eigenlijk wel blij wezen dat je van haar af bent. Iemand die je constant wil veranderen en je niet accepteerd zoals je bent wil je toch ook niet?quote:Op woensdag 17 september 2008 08:35 schreef Chev het volgende:
Klopt ja..ze probeerde me de laatste maanden van alles aan me te veranderen, kleding, smaak, timing, studie, carriere(geld), werk..... misschien omdat ze dacht dat ze anders niet gelukkig kon zijn met me, of dat ik geen (financiele) stabiele toekomst kon bieden... (Waar de dat nou vandaag heeft
), ofwel een gebrek aan vertrouwen in me, of in haarzelf, en ik het maar proberen hè..
![]()
Ik ben er nog wel tegenin gegaan en op een gegeven moment STOP gezegt en m'n eigen planning getrokken, en dit aan haar uitgelegt, maar dat was blijkbaar een figuurlijke druppel die haar emmer deed overlopen, en voordat ik iets kon doen was ze verlieft op een ander.
Studie en geld (ambitie?) was toch wel een van de belangrijkere dingen op haar lijstje, maar ze was al zó negatief over alles wat ik deed dat er weinig van me over was, en ik elke dag zoveel stres had dat ik nergens meer aan toe kwam.
Je zal wel gelijk hebben Takk, bedankt soms moet je horen dat je ook fout ben geweest, maar dat het beter is om geen relatie té hebben op valse verwachtingen.quote:Op woensdag 17 september 2008 08:47 schreef Takk... het volgende:
Chev ben blij dat je ervan af bent, een vrouw die je alleen maar wil veranderen en dus niet om je geeft om wie je bent is je niet waard.
Je begint een relatie omdat je geeft om iemand zoals die is, niet om die later te veranderen en dingen op te leggen, daar kan je echt niks mee beginnen.
Die druppel was dus de realisatie dat ze je niet kon veranderen, zij zal vinden dat je niks voor haar over hebt wat dikke onzin is, je moet veranderen omdat je dat zelf wil niet omdat iemand anders dit wil.
Je houdt het dan ook op lange termijn niet vol als je 'probeert' te veranderen voor de ander, en je liegt ook stiekem want je doet iets waar je niet achter staat.
Chev geniet van wie jij bent, doe de dingen die je tijdens de relatie niet deed, doe wat jij wil doen!
Maar dit weet jij al
In een relatie moet je rekening met elkaar houden, evenveel geven als nemen, elkaar steunen en ondersteunen, elkaar stimuleren en accepteren en open en eerlijk zijn tegenover je partner en jezelf en blijven praten over de dingen die je belangrijk vind in het leven en je partner, maar nooit iemand dwingen om te veranderen.quote:Op woensdag 17 september 2008 09:06 schreef cmck het volgende:
[..]
Als ik dit zo lees mag je eigenlijk wel blij wezen dat je van haar af bent. Iemand die je constant wil veranderen en je niet accepteerd zoals je bent wil je toch ook niet?
Bij mij is het nu exact een week uit. En alhoewel ik heel veel verdriet gehad heb (nog steeds) heb ik ook ontzettend veel nagedacht. Vooral de afgelopen 4 dagen. Ik realiseer me dat ik wat dat betreft eigenlijk 180 was van wat jouw ex was. Ik dwong mezelf om hem te accepteren zoals hij was. Vooral de laatste paar maanden ben ik erachter gekomen dat hij totaal niet nadenkt over de emoties die hij los kan maken bij andere mensen als hij bepaalde dingen doet of zegt. En als hij iets zei of deed wat mij kwetste of wat mij teleurstelde, dwong ik mezelf om het maar gewoon te accepteren. Want ik had voor een relatie met hem gekozen, dus dan kies ik automatisch ook voor zijn slechte eigenschappen.
Uiteraard is dit helemaal niet goed. Het bracht frustraties bij mij naar boven die ik niet kon uiten omdat ik bang was dat hij boos op mij zou worden omdat ik hem niet accepteerde zoals hij was.
Ik denk dat ik in de toekomst toch iets meer uit mijn schulp moet gaan kruipen. Ik moet gewoon mijn mond open trekken als mij iets dwars zit. En dan wil dat niet automatisch zeggen dat ik wil dat hij verandert, maar gewoon dat hij iets meer rekening houdt met me
Antwoord 1: Je doet het al goed, je spreekt en ziet hem niet meer, maar het heeft tijd nodig. En idd hyves is een klote medium wat dat betreftquote:Op woensdag 17 september 2008 13:21 schreef VrouwelijkICE het volgende:
Nu paar maandjes uit. Doe genoeg andere leuke dingen en gevoel wordt zwakker voor hem, maar dat is omdat ik hem niet zie of spreek. Maar toch spookt hij nog iedere dag door mijn hoofd. Hoe zou het met hem gaan? Zou hij al andere meiden ontmoet hebben? Denkt hij nog aan mij? En dan dat stomme HYVES. Steeds zie ik hem vooraan staan bij mijn vrienden. En dan denk ik weer aan hem. Zal ik erop klikken? Enzovoorts.
Hij wil eigenlijk gewoon contact houden als vrienden (hij maakte het uit), en dat wil ik ook wel, maar ik weet niet of dat slim is. Ik voel me niet meer echt verliefd, maar ben bang dat het weer terugkomt als ik hem weer zie en spreek. Maar wil wel contact houden want het is een gouden jongen. Maar durf eigenlijk niet, bang dat gevoel terugkomt.
Ik weet dus niet meer wat ik moet doen.
Vraag 1: hoe knip ik hem uit mijn gedachten?
Vraag 2: zal ik weer met hem afspreken?
Tja wanneer ben je klaar voor een confrontatie? Ik zou mezelf pijlen door naar 'jullie' plekjes te gaan en te zien hoe het gaat, en of je nog té veel waarde hecht aan speciale herinneringen samen, en of je er nog gevoel bij heb of niet.quote:Op woensdag 17 september 2008 13:21 schreef VrouwelijkICE het volgende:
Ik weet dus niet meer wat ik moet doen.
Vraag 1: hoe knip ik hem uit mijn gedachten?
Vraag 2: zal ik weer met hem afspreken?
Tja als je in ieder geval 2 maanden wacht dan kan je normaal nadenken over jezelf en wat je wil.quote:Op woensdag 17 september 2008 13:27 schreef ThaBrain het volgende:
[knip]
Ik ben inmiddels over mijn ex heen (na eigenlijk pas ruim 3 maanden) en ben wel weer klaar voor een nieuwe relatie. Ook helpt een nieuwe relatie met het "vergeten" van je ex, voor zover dat kan dan. Ik zie mijn nieuwe vlam niet als een rebounder. [/knip]
Dankjewel voor je antwoord!quote:Op woensdag 17 september 2008 13:55 schreef arjan1202 het volgende:
[..]
Antwoord 1: Je doet het al goed, je spreekt en ziet hem niet meer, maar het heeft tijd nodig. En idd hyves is een klote medium wat dat betreftHou je in en kijk niet, en als jet het echt niet kan laten ff snel klikken en snel weer weg klikken
Klinkt raar maar helpt wel haha.
Antwoord 2: Is iets persoonlijks, als jij hem uit je gedachten wil knippen, dan moet je niet afspreken. Gun jezelf de tijd om het te verwerken en achter je te laten, je voelt zelf aan wanneer de tijd rijp is om weer contact op te nemen.
Hoop dat je hier wat aan hebt! Wat nog meer helpt is er veel op uit te trekken en leuke dingen gaan doen. Zelf of met vrienden/kenissen/collega's dit helpt mij enorm om het te verwerken en zo kan ik er ook veel over praten want praten helpt echt enorm!
Ja, daar hecht ik nog veel waarde aan... krijg het steeds benauwd en buikpijn als ik op 'onze' plekjes ben...quote:Op woensdag 17 september 2008 15:15 schreef Chev het volgende:
Tja wanneer ben je klaar voor een confrontatie? Ik zou mezelf pijlen door naar 'jullie' plekjes te gaan en te zien hoe het gaat, en of je nog té veel waarde hecht aan speciale herinneringen samen, en of je er nog gevoel bij heb of niet.
Hoe lang duurt dat nog?quote:edit: Voor mezelf denk ik nog niet klaar te zijn na 2 1/2 maand, voor mij is het écht alles of niks, en op dit moment is het niks.
Antwoord vraag 1:
Ik denk niet dat je iemand kan wissen uit je gedachten.. dat kan uit je pc of telefoon maar nooit uit je hoofd, maar het kan wel vervagen tot het slechts een van de duizenden herinneringen is.
Dat van dat hyves heb ik exact hetzelfde gehadquote:Op woensdag 17 september 2008 17:46 schreef VrouwelijkICE het volgende:
[..]
Dankjewel voor je antwoord!![]()
Vanmiddag heb ik wel op z'n Hyves gekeken, met trillende handen en een bonkend hartje... wat Hyves allemaal wel niet bij een mens kan losmaken hè![]()
Ik weet dat ik de tijd moet nemen, maar ik wil er helemaal geen tijd voor nemen, ik wil hem nú zien, gewoon nu als vrienden, waarom staat mijn gevoel dat niet toe!Ik mis hem! Zowel als vriend (relatie), maar ook gewoon vriendschappelijk. Ik wil met hem praten, stoeien...
Het enige probleem is dat ik hem niet zou moeten missen als vriend (relatie)...
Maarja, afwachten afwachten...
Het voelt alsof ik mezelf probeer te dwingen om niks meer voor hem te voelen... omdat ik bang ben dat het (als ik er 'rustig' de tijd voor neem) anders nog veeel te lang gaat duren... en voor dat je het weet zijn we vervreemd van elkaar![]()
Ben jij over je ex heen en hoe lang duurde dat bij jou dan, arjan?
Tja who knows.. als je het weet mag je het zeggen, want ik wil het ook weten!quote:
Ach weet je, ze was well chil 3 1/2 jaar lang, maar zou het graag willen begrijpen, ookal weet ik dat dat niet mogelijk is. Ze heeft het gewoon na 3 1/2 jaar opgegevenquote:Op woensdag 17 september 2008 09:06 schreef cmck het volgende:
Als ik dit zo lees mag je eigenlijk wel blij wezen dat je van haar af bent. Iemand die je constant wil veranderen en je niet accepteerd zoals je bent wil je toch ook niet?
M'n ouders zeiden al tegen me dat ik nog 'te' goed over haar dachtquote:Op woensdag 17 september 2008 08:47 schreef Takk... het volgende:
Chev ben blij dat je ervan af bent, een vrouw die je alleen maar wil veranderen en dus niet om je geeft om wie je bent is je niet waard.
Je begint een relatie omdat je geeft om iemand zoals die is, niet om die later te veranderen en dingen op te leggen, daar kan je echt niks mee beginnen.
Die druppel was dus de realisatie dat ze je niet kon veranderen, zij zal vinden dat je niks voor haar over hebt wat dikke onzin is, je moet veranderen omdat je dat zelf wil niet omdat iemand anders dit wil.
Je houdt het dan ook op lange termijn niet vol als je 'probeert' te veranderen voor de ander, en je liegt ook stiekem want je doet iets waar je niet achter staat.
Chev geniet van wie jij bent, doe de dingen die je tijdens de relatie niet deed, doe wat jij wil doen!
Maar dit weet jij al
JUIST, dit willen we horen Chev!quote:Op woensdag 17 september 2008 23:29 schreef Chev het volgende:
-knip-
het is ik en nu, niet langer haar.
Ik ken het, want ik en mijn ex willen ook een goede vriendschap maar weten beide dat het gewoon veel tijd nodig heeft. Maar dat komt heus wel! Tijd heelt alle wonden, en ja daar koop je nu niets voor ik weet hetquote:Op woensdag 17 september 2008 21:12 schreef VrouwelijkICE het volgende:
Maar ik wíl helemaal niet wachten! Ik mis hem.. als vriend natuurlijk, maar ook als maatje... buiten onze relatie konden we het ook gewoon goed vinden... we delen dezelfde interesses en konden goed praten.. ik kon hem helpen met vanalles... en ik mis het gewoon, en ik weet ook dat hij dat ook zo ervaart...
Maar ik weet ook dat het niet werkt, vriendschap als één van de twee verliefd is. Maar wachten, wachten, het is verscheurend...
Voelde jij je na 3 weken al top?quote:Op donderdag 18 september 2008 12:39 schreef arjan1202 het volgende:
[..]
Ik ken het, want ik en mijn ex willen ook een goede vriendschap maar weten beide dat het gewoon veel tijd nodig heeft. Maar dat komt heus wel! Tijd heelt alle wonden, en ja daar koop je nu niets voor ik weet het
Heb geduld, en trek er lekker op uit zoals ik in mijn vorige post allemaal al heb gezegd![]()
Het werkt namelijk ik zie het bij mezelf.
ja raar maar waar, maar ben ook ben elke dag van huis geweest en bezig geweest. En over 2 weken heb ik operatie, en zit ik 2 a 3 maanden thuis, dus denk dat ik nog wel een klap krijg hoor.quote:Op donderdag 18 september 2008 13:26 schreef Chev het volgende:
[..]
Voelde jij je na 3 weken al top?![]()
Ik het hetzelfde gedaan als jij en voel me dat nog niet eens na 10 wekenjaloers
![]()
Mijn tip: Veel slapen, ik slaap bijna altijd 30 minuutjes van m'n werk naar huis in de trein als ik moe ben van het werk en van stres in mijn hoofd, daarna voel ik me weer beter, en 's avonds naar bed als je moe ben, niet rekken maar daar kom je vanzelf achter (ofwel jezelf tegen komen).
Welkom bij de gedumpt club dny09.quote:Op donderdag 18 september 2008 23:01 schreef dny09 het volgende:
Hoi iedereen, ik kom bijdeze ook even me hart luchten....
Na een relatie van 1 jaar en daarna 1 jaar een aan/uit -sex relatie ben ik nu aan de kant geschoven...
Het was echt een klote relatie die echt van geen kanten klopte maar ik ben echt zo kapot! niet meer normaal. Na dat ze na een half jaar na het starten van onze relatie op vakantie ging, was ze op vakantie vreemd gegaan...
Na dat ze weer terug in NL kwam wilde ze het uitmaken maar ik pijnsde er niet over en probeerde haar gevoel terug te winnen en dat ging 4 maanden goed. Na een poosje toen ging ze weer vreemd met een vriend van me!!!!! Dus mijn wereld storte weer in, en ik deed NOG beter me best omhaar weer het hofje te maken en dat ging weer een paar maanden goed en toen dook ze WEER in bed met een ander! Ik had het toen wel echt gehad en we besloten er een punt achter te zetten na een paar weken geen contact kwamen we toch weer samen en doken we weer het bed in en deden we weer al die dingen die je doet als je weer een koppeltje bent. Ik besefte al wel dat ze niet te vertrouwen was maar ik voelde me echt weer super goed, ook haar om me heen deed me super goed...Na dit alles besloten we maar om geen relatie te beginnen en gewoon maar wat aan te klooien, maar dat aanklooien was zo erg dat we op een gegeven moment toch weer iedere avond bijna bij elkaar sliepen en dingetjes deden die stelletjes doen! in die totale tijd dat we wat met elkaar omgingen hadden we ook vet vaak ruzie ik kon niks goed doen in haar ogen en ieder meisje waar ik contact mee had moest voor haar wijken... en ze schold me ook voor van alles en nog wat uit en als ik dan me bek open trekte kreeg ik de wind van voren met als responce JE BENT ECHT EEN GORE EIKEL, WAAROM MOET JE ALLES OP ME TERUG GEVEN en waarom moet je me altijd onder uit halen bla bla bla..... Echt zo lomp vond ik dat en geloof me, ik kwam gewoon voor me zelf op maarja ik was dus altijd de boos doener volgens haar! En dan nu sinds afgelopen zondag wilde ze me opeens niet meer zien omdat ze nu op eens met haar huisgenoot gaat waar ik toevallig ook ruzie mee heb ( Ja kan het leven nog mooier). Tot nu toe zit ik echt elke dag te janken en voel ik me zwaar leeg en zwaar kut, ik krijg ook geen hap door me keel en ik heb nergens zin in dit is echt KLOTE!!!!!!
Geloof me, je wilt niet dat het weer goed komt. Probeer de scherven van je leven bij elkaar te krijgen en ga verder. Zoek zoveel mogelijk hulp bij vrienden, familie, mensen op forums en toevallig passerende vreemden. De belangrijkste les die ik je kan geven is, breek al het contact! Mocht het toch bestemd zijn, dan vinden jullie elkaar echt wel weer. Maar nu eerst stilte.quote:Op vrijdag 19 september 2008 00:15 schreef dny09 het volgende:
Bedankt voor je reactie... omdat het al meerdere keren uit is geweest en we weer samen zijn gekomen hoop ik dat dit nu ook gebeurd, ook al hoopt 1 kant dat ook weer van niet! Ik weet zelf dat als ik hier mee door blijf gaan ik me zelf voor de gek houd! Hetmoeilijkste aan dit vind ik dat ik heel me hart bij haar kon luchten, natuurlijk heb ik vrienden maar ik had maar een echte vriend waar op ik altijd kon bouwen en terug vallen en dat was zij. En dat heb ik nu dus niet meer voor me gevoel en dat geeft me een bang gevoelA.s zondag ben ik jarig en word ik 23 en ik had met haar een hele leuke weekend geplanned en die valt nu dus helemaal in het water. Ik heb haar dinsdag voor het laatste gezien ze kwam spullen halen en droppen en ze is na 1 uur vertokken en ze liet me zowaar jankend aan me lot over... Ik heb haar tot vannavond met rust gelaten en haar aangesproken op msn ze reageerde niet en ging plots offline heb haar nog gesmt over wat er aan de hand is? en haar verteld dat ze me beste vriend is (wat ze heel goed weet) en ik haar als beste vriend niet kwijt wil maar tot dusver nog geen gehoor. En juist dit breekt me helemaal op ik heb nog net geen zelfmoord neigingen zeg maar, maar ik voel me echt zwaar depri door dit alles! Heb net ook maar haar msn geblokeerd en verwijderd en ze was al zondag na me woede aanval al uit me hyves geflikkerd en heb me hyves op alleen zichtbaar voor vrienden gezet. thx en slaap lekker iedereen
Zoals al eerder is gezegd, je wilt niet dat dit goed komt.quote:Op vrijdag 19 september 2008 00:15 schreef dny09 het volgende:
Bedankt voor je reactie... omdat het al meerdere keren uit is geweest en we weer samen zijn gekomen hoop ik dat dit nu ook gebeurd, ook al hoopt 1 kant dat ook weer van niet! Ik weet zelf dat als ik hier mee door blijf gaan ik me zelf voor de gek houd! Hetmoeilijkste aan dit vind ik dat ik heel me hart bij haar kon luchten, natuurlijk heb ik vrienden maar ik had maar een echte vriend waar op ik altijd kon bouwen en terug vallen en dat was zij. En dat heb ik nu dus niet meer voor me gevoel en dat geeft me een bang gevoelA.s zondag ben ik jarig en word ik 23 en ik had met haar een hele leuke weekend geplanned en die valt nu dus helemaal in het water. Ik heb haar dinsdag voor het laatste gezien ze kwam spullen halen en droppen en ze is na 1 uur vertokken en ze liet me zowaar jankend aan me lot over... Ik heb haar tot vannavond met rust gelaten en haar aangesproken op msn ze reageerde niet en ging plots offline heb haar nog gesmt over wat er aan de hand is? en haar verteld dat ze me beste vriend is (wat ze heel goed weet) en ik haar als beste vriend niet kwijt wil maar tot dusver nog geen gehoor. En juist dit breekt me helemaal op ik heb nog net geen zelfmoord neigingen zeg maar, maar ik voel me echt zwaar depri door dit alles! Heb net ook maar haar msn geblokeerd en verwijderd en ze was al zondag na me woede aanval al uit me hyves geflikkerd en heb me hyves op alleen zichtbaar voor vrienden gezet. thx en slaap lekker iedereen
Hé Snoet, tja 1 maand is best wel erg, zit nog vers in mijn herinnering, maar ook een pluspunt je gaat je nieuwe dingen realiseren wat er wel of niet goed was aan de relatie.quote:Op vrijdag 19 september 2008 08:17 schreef PoepSnoet het volgende:
Het is nu precies een maand geleden dat ik haar voor het laatst gezien heb, heb geen oog dicht gedaan en blijf er aan denken hoe fijn ze het nu heeft bij die ander en ik er niets aan kan doen of veranderen.![]()
Ja van mij mag de verwerking wel wat sneller gaan allemaal.![]()
WTFquote:Op donderdag 18 september 2008 23:01 schreef dny09 het volgende:
Hoi iedereen, ik kom bijdeze ook even me hart luchten....
Na een relatie van 1 jaar en daarna 1 jaar een aan/uit -sex relatie ben ik nu aan de kant geschoven...
Het was echt een klote relatie die echt van geen kanten klopte maar ik ben echt zo kapot! niet meer normaal. Na dat ze na een half jaar na het starten van onze relatie op vakantie ging, was ze op vakantie vreemd gegaan...
Na dat ze weer terug in NL kwam wilde ze het uitmaken maar ik pijnsde er niet over en probeerde haar gevoel terug te winnen en dat ging 4 maanden goed. Na een poosje toen ging ze weer vreemd met een vriend van me!!!!! Dus mijn wereld storte weer in, en ik deed NOG beter me best omhaar weer het hofje te maken en dat ging weer een paar maanden goed en toen dook ze WEER in bed met een ander! Ik had het toen wel echt gehad en we besloten er een punt achter te zetten na een paar weken geen contact kwamen we toch weer samen en doken we weer het bed in en deden we weer al die dingen die je doet als je weer een koppeltje bent. Ik besefte al wel dat ze niet te vertrouwen was maar ik voelde me echt weer super goed, ook haar om me heen deed me super goed...Na dit alles besloten we maar om geen relatie te beginnen en gewoon maar wat aan te klooien, maar dat aanklooien was zo erg dat we op een gegeven moment toch weer iedere avond bijna bij elkaar sliepen en dingetjes deden die stelletjes doen! in die totale tijd dat we wat met elkaar omgingen hadden we ook vet vaak ruzie ik kon niks goed doen in haar ogen en ieder meisje waar ik contact mee had moest voor haar wijken... en ze schold me ook voor van alles en nog wat uit en als ik dan me bek open trekte kreeg ik de wind van voren met als responce JE BENT ECHT EEN GORE EIKEL, WAAROM MOET JE ALLES OP ME TERUG GEVEN en waarom moet je me altijd onder uit halen bla bla bla..... Echt zo lomp vond ik dat en geloof me, ik kwam gewoon voor me zelf op maarja ik was dus altijd de boos doener volgens haar! En dan nu sinds afgelopen zondag wilde ze me opeens niet meer zien omdat ze nu op eens met haar huisgenoot gaat waar ik toevallig ook ruzie mee heb ( Ja kan het leven nog mooier). Tot nu toe zit ik echt elke dag te janken en voel ik me zwaar leeg en zwaar kut, ik krijg ook geen hap door me keel en ik heb nergens zin in dit is echt KLOTE!!!!!!
Guus Meeuwis Verlied Zijnquote:Op woensdag 17 september 2008 23:29 schreef Chev het volgende:
[..]
Tja who knows.. als je het weet mag je het zeggen, want ik wil het ook weten!
Maybe net zolang als jij dat nog wil en toelaat, ookal is dat een cliche antwoord.
Ik geloof (nog) niet in een hechte vriendschap ná een relatie, ligt natuurlijk ook aan de manier waarop het uitgegaan is denk ik.
[..]
Ach weet je, ze was well chil 3 1/2 jaar lang, maar zou het graag willen begrijpen, ookal weet ik dat dat niet mogelijk is. Ze heeft het gewoon na 3 1/2 jaar opgegevennadat ik een huis gekocht had , en dat was toch té beangstigend voor haar, de rest weet ik niet.
Takk beschijft het denk ik heel goed:
[..]
M'n ouders zeiden al tegen me dat ik nog 'te' goed over haar dachten ze hebben gelijk, ze heeft me gewoon vervangen voor een ander toen het moeilijk werd
![]()
Ze heeft nog een hoop te leren in het leven over je met anderen om moet gaan, ik had goed voor haar kunnen zijn als ze dat had toegelaten, maar daar moet ik nu niet meer aan denkenlaat haar nieuwe lover haar grillenmaar ontdekken en dezelfde conclusie trekken die ik ook gedaan heeft
![]()
Ik denk aan mezelf, doe nieuwe dingen en verwerk in alle rust zonder enig contact met haar mijn gevoel, ze verdient mijn verdriet niet meer.
Nice... luister nu Juize FM.. liedje: How could you...., luister op eigen risico.
Even een quote van haar: "Je bent lief voor me geweest en zal mijn kinderen over je vertellen"
God er zijn zoveel dingen die ze gezegt heeftdie hebben allemaal zó weinig waarde nu.
Ik heb geen behoefte om hyves te bezoeken, heb zelf mijn hves verwijders en al het contact stop gezet voorlopig, dat vind ik het beste.
Voor degene die goed Engels kennen, luister even goed naar deze nummers:
Jon Bon Jovi - It's my life!!
Linkin Park - What the hell are you waiting for?
Linkin Park - Some times, some things, turn into dump things, and that's where you put your foot down
Frank Sinatra - I did it my way
Marco Borsato - Zonder jouw (VEEEEEEET)
Toen m'n ex het uitgemaakt had (2e echte keer), ze speelde al vaker met het idee, maar toen dus definitief, heb ik deze op m'n huves gezet, en die heeft ze gezien:
Vroeg ze: Is die aan mij gericht?
Ik: Ja, zo'n beetje wel ja..
Later nog wel gesproken, in emotie dingen gezegt, maar dit liedje komt wel op zijn plaats.. het is voorgoed voorbij...denk ikde toekomst staat nooit vast, maar ik probeer daar niet aan te denken het is ik en nu, niet langer haar.
Naja volgens mij ben ik hier de ziek gestoorde door haar elke keer weer terug te nemen en der weer te vertrouwen... Ze beloofde me elke keer weer dat ze had ingezien dat ze verkeerd bezig was en ik maar weer der in trappen!quote:
Dat maakt jou niet ziek en gestoord. Jij zoekt de liefde terug die je ooit van haar kreeg. En de mogelijke negatieve gevolgen zie je op dat moment niet.quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:21 schreef dny09 het volgende:
[..]
Naja volgens mij ben ik hier de ziek gestoorde door haar elke keer weer terug te nemen en der weer te vertrouwen... Ze beloofde me elke keer weer dat ze had ingezien dat ze verkeerd bezig was en ik maar weer der in trappen!
Ze is zelf 1 en al negatieve energiequote:Op vrijdag 19 september 2008 19:21 schreef dny09 het volgende:
dat ze me niet meer wenst te spreken en het haar teveel negeatieve energie kost om nog tijd in me te steken en ik maar moest op rotten want ze wil geen vrienden meer zijn!
Doe dit jezelf niet aan, geloof me.quote:wtf ik vroeg alleen of ze boos op me was ofzo omdat ze niet op me reageerde toen ik haar aansprak op msn, en of ze nog mijn maatje wilde blijven
Naja ik was gewoon verliefd dan laat je blijkbaar gewoon meer toe van die persoon dan van de geen waar je niks om geeft.... als ik dit zo terug lees schaam ik me eigenlijk wel een beetje, dat ik mij zo heb laten gebruiken en zo stom ben geweest om steeds waar aan der voetjes te liggen... maarja who can blaim me, ik was in love en zag in haar hoe gek het ook klinkt wel de warequote:Op zondag 21 september 2008 15:34 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ze is zelf 1 en al negatieve energie![]()
[..]
Doe dit jezelf niet aan, geloof me.
Heb zelf ook een relatie van 6 jr gehad waarna ze opeens de stekker eruittrok. Ik weet hoe het voelt.quote:Op zondag 21 september 2008 15:58 schreef dny09 het volgende:
[..]
Naja ik was gewoon verliefd dan laat je blijkbaar gewoon meer toe van die persoon dan van de geen waar je niks om geeft.... als ik dit zo terug lees schaam ik me eigenlijk wel een beetje, dat ik mij zo heb laten gebruiken en zo stom ben geweest om steeds waar aan der voetjes te liggen... maarja who can blaim me, ik was in love en zag in haar hoe gek het ook klinkt wel de ware
Ze smste me gistere nacht om me te feliciteren met me verjaardag maar het deed me niks (ookal was het een geforceerd smsje) wat ik eigenlijk niet had verwacht. normaal zou ik waarschijnlijk een smsje terug sturen en haar de hemel in prijzen dat ze me als nog feliciteerde op dit moment...maar ik had daar geen behoeften aan en nog geen klein beetje twijfel zelfs. toch vind ik dat heel raar want ik mis haar wel of mis ik gewoon toch iemand om me heen? want ik voel me wel heel leeg van binnen
Mooi man! je hebt de eerste stap al gezet de rest komt vanzelf met de tijdquote:Op zondag 21 september 2008 15:21 schreef dny09 het volgende:
We zijn nu inmiddels 1 week verder en sinds vrijdag goed op stap geweest en heb eigenlijk bijna niet aan haar gedacht en al helemaal geen neigingen gehad om toch stiekem contact te zoeken
Alleen tis weer zondag dus ben bang dat vannavond mijn depri gevoelens weer terug komen en ik me weer kut ga voelen. Maarja tot dusver gaat het beter als gedacht en zit ik eigenlijk best wel goed in me vel, ik ben nog lang niet over haar heen maar de start is gemaakt zo lijkt en voelt het
p.s nog bedankt voor jullie reacties!!
Ken dat Arjan.. het zijn korte momenten hèquote:Op maandag 22 september 2008 12:14 schreef arjan1202 het volgende:
heb sinds gister weer ff een dip :S zat al te wachten moet een keer komen na 2 goede weken
Opeens allemaal herrineringen die naar boven komen, en het gemis van iemand om je heen en waar je van houd. Vooral het eenzaam zijn voelt het ergste.
Bah blijft kut...
Als zij degene is die het uitgemaakt heeft dan heeft bellen alleen zin als je écht iets moet weten, als dat niet zo is dan doe uit nieuwschierigheid je jezelf alleen maar pijn en heeft dat geen zin, trust mequote:Op woensdag 24 september 2008 09:40 schreef arjan1202 het volgende:
het zijn juist goede herrineringenmaar die zou je nu tijdelijk idd even weg willen stoppen.
En later idd weer terug stoppen hehe
Het is gewoon het alleen zijn wat het meeste opbreekt,je wil gewoon iemand om je heen hebben. En dan met name die ene persoon.
En lijkt net of ze van de aarbodem is verdwenen, zie er niet meer op msn, hyves dus heb ene kant ook een gevoel dat er wat is. Want vlak nadat uit was, nog wel gesproken maar nu opeens aantal weken doodstil, en haar kennende is dat niet iets voor haar. Zit beetje te twijfelen om te bellen, maar heb ik mezelf alleen maar weer mee. Moeilijk dit
Bij iedere relatie worden dingen gezegt,quote:Op woensdag 24 september 2008 12:57 schreef arjan1202 het volgende:
zij heeft het uitgemaakt, we hadden ook afgesproken als er wat was dat we elkaar ook konden bellen.
Ik ga het ook niet doen, maar moet mezelf echt inhouden en tegen houden.
Vandaag weer iemand gesproken die ik heb leren kennen via n'n ex, die vroeg ook:quote:Op woensdag 24 september 2008 12:57 schreef arjan1202 het volgende:
Ben ook druk bezig en veel weg, maar er zijn momenten dat je het rustig heb die zijn het moeilijkst.
En idd leven gaat door en er wacht vast nog ergens anders een meisje
Maar ervaring genoeg opgedaan voor een relatie is toch een mooi voordeel
Hmm fijn hèquote:Op woensdag 24 september 2008 19:28 schreef Alec690 het volgende:
- Ik heb haar niet gelijk overal verwijderd (msn, hyves etc.) Veel mensen zeggen dat dit juist wel verstandig is, maar het heeft mij geholpen om snel bevestiging te krijgen dat het écht over is. (Ja, mijn ex ging er direct vandoor met een ander)
Kortom, de beuk erin!
Uhm, het ene weekend slaapt je vriendin nog bij je, het volgende week ligt ze bij haar nieuwe lover. Dat voelt inderdaad kut. Destijds voelde het als een hel, nu kan ik er wel om lachen.quote:Op woensdag 24 september 2008 20:21 schreef Chev het volgende:
[..]
Hmm fijn hè, ja dan is het meteen over heb ik ook gemerkt,, 5 weken nog contact, nu 3 maanden verder en ex (volgens mij) nog zwevend op de roze wolk, maar dat kan me niet meer boeien, wil ook geen contact meer (voel me nu sterk)
![]()
Maar vanavond ga ik me weer lekker onder de mensen begeven
Een liefdes verklaring tijdens haar nieuwe relatiequote:Op woensdag 24 september 2008 23:41 schreef Alec690 het volgende:
[..]
Ik ben d'r in de tussentijd nog een paar keer tegengekomen, heb nog een liefdesverklaring gehad via msn (ja, ze is gek op me, maar uit voorzorg heeft ze het maar uitgemaakt omdat ze bang was om me kwijt te raken![]()
![]()
![]()
)
[..]
Egoboost viel opzich wel mee, alleen maar meer vraagtekens. Hetzelfde als 'ik rij maar alvast tegen die boom aan, dan kan het niet meer onverwachts gebeuren.'quote:Op donderdag 25 september 2008 08:29 schreef Chev het volgende:
[..]
Een liefdes verklaring tijdens haar nieuwe relatie
Ben wel ff benieuwd, hoe lang heeft het geduurt voordat ze dat deed?
Is vast wel een enorme ego boost geweest voor je
Die van mij had het ook uitgemaakt omdat ik dat anders gedaan had zei ze later (tja logisch als je met een ander wil hè)
Dat je niet direct het bed induikt met iemand wil nog volgens mij niet zeggen dat je niet over je ex heen bent.quote:Op zaterdag 27 september 2008 04:42 schreef Pim26 het volgende:
liefde sucks!
Ik ben over me ex heen, t mooie is, 2 dames willen telkens afspreken maar ik heb er geen zin noch behoefte aan. Met eentje ging ik webcammen en die zegt gewoon letterlijk, ik wil met je naar bed..
Maar nog geen zin aan...
Daarom betwijfel ik of ik 100 % over me ex heen ben, want anders had ik wel direct op 1 van die uitnodigingen gereageerd? Of hadden jullie ook tijdelijk geen behoefte om te daten ??
Een vrouw die meteen met je naar bed wil en het zo expliciet zegt is niet uit op een relatie denk ik maar gewoon keiharde sex, ook niks mis meequote:Op zaterdag 27 september 2008 04:42 schreef Pim26 het volgende:
liefde sucks!
Ik ben over me ex heen, t mooie is, 2 dames willen telkens afspreken maar ik heb er geen zin noch behoefte aan. Met eentje ging ik webcammen en die zegt gewoon letterlijk, ik wil met je naar bed..
Maar nog geen zin aan...
Daarom betwijfel ik of ik 100 % over me ex heen ben, want anders had ik wel direct op 1 van die uitnodigingen gereageerd? Of hadden jullie ook tijdelijk geen behoefte om te daten ??
Dat zou ik ook wel willen wetenquote:Op zondag 28 september 2008 20:02 schreef PoepSnoet het volgende:
Knap dat je met 1 kunststukje een relatie die aan een zijden draadje hing weer goedgemaakt hebt. Vertel
Nog geen contact op nemen. Had vorige week precies hetzelfde gevoel die drang om contact op te nemen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 11:02 schreef VrouwelijkICE het volgende:
Even een update
Ik denk nog veel aan hem, maar voel niet meer erg heftige verliefde gevoelens. Dat gebeurt echter wel als ik weer ga nadenken over al die leuke dingen die we gedaan hebben... dat ik in zijn armen lag voor de tv enzo..
Ondertussen heb ik hem al 2 maanden niet gezien of gesproken (en dat voelt als een half jaar) en ik mis hem heel erg. Ik merk nu ook dat de vriendschap, de band die we hadden, verwatert. Dat wil ik niet. Ik mis hem zo erg, nu vooral als vriend... ik denk er steeds over om contact op te nemen. Maar ik ben bang dat ik dan weer terugval in het oude patroon, verliefde lange nachten (van mijn kant dus) waarin ik alleen maar huilend in bed lig...
Maarja zou ik die angst niet altijd houden?
Vroeg of laat ga ik toch écht weer contact opnemen.
En hoe weet je dat het nog veel te vroeg is daarvoor?quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:46 schreef arjan1202 het volgende:
[..]
Nog geen contact op nemen. Had vorige week precies hetzelfde gevoel die drang om contact op te nemen.
Hou jezelf in het is nog veels te vroeg daarvoor, als jullie beide een vriendschap willen komt dat met de tijd wel weer goed, dit hoort gewoon bij het proces.
En betreffende angst durf ik niet te zeggen want ben net zover als jouin het proces ongeveer 7 weken.
Krijg zelf van mensen te horen dat ik wel veranderd ben sinds het uit is, ze vinden dat ik mezelf weer ben, veel lachen, spontaan. Heb dit zelf nooit zo ervaren maar opzich schrok ik hier wel van, in me eerste relatie werd dit ook al gezegd. Heb daar zelf helemaal geen idee van, moet hier de volgende keer dus wel opletten blijkbaar ben ik onbewust dus niet de persoon die ik ben naar de buitenwereld toe. Maar wel in de relatie![]()
Je zegt het zelfquote:Op dinsdag 30 september 2008 12:56 schreef VrouwelijkICE het volgende:
[..]
En hoe weet je dat het nog veel te vroeg is daarvoor?
Wil je hem als vriend of wil je dat alleen maar omdat je hem dan misschien makkelijker terug kan krijgen?quote:Op dinsdag 30 september 2008 11:02 schreef VrouwelijkICE het volgende:Als ik weer ga nadenken over al die leuke dingen die we gedaan hebben... Ik mis hem heel erg. Ik ben bang dat ik dan weer terugval in het oude patroon, verliefde lange nachten (van mijn kant dus) waarin ik alleen maar huilend in bed lig... Ik niet. Ik mis hem zo erg, nu vooral als vriend... ik denk er steeds over om contact op te nemen. Maarja zou ik die angst niet altijd houden?
zoals chev al zei aangaf.quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:56 schreef VrouwelijkICE het volgende:
[..]
En hoe weet je dat het nog veel te vroeg is daarvoor?
Tja al het negatiefs heeft wat positiefs en al het negatieve heeft ook positieve kanten.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:03 schreef arjan1202 het volgende:
Go chev!gelukkig heelt de tijd alle wonden
Ik ga 7 oktober onder het mes, gaat een moeilijke tijd aankomen, ongeveer 2 maanden thuis zitten en herstellen, hoop dat het gaat meevallen en dat ik zo snel mogelijk er weer op uit kan trekken.
Had in deze periode wel me ex vriendin kunnen gebruiken als steun, maar helaas
Je rijd niet toevallig een witte station (6-8 zitter) met stickers op de achterramen?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:29 schreef cmck het volgende:
Toch merk ik dat ik soms weer naar andere jongens aan het kijken ben. En ook echt overal. Tijdens sporten, op mijn werk (ik werk als programmeur dus er lopen genoeg mannen rond) zelf op de weg als ik aan het autorijden ben![]()
En ik ben bang dat ze er voorlopig nog wel blijft zitten.quote:Vriendschap... voor mij is het bitter en ben er zeker nog niet klaar voor, antwoorden krijg ik niet denk ik, zelfs niet als ik contact herstel, of ik dat over 2 weken ga doen ben ik nog steeds niet over uit, of ik mijn afscheids brief stuur ook nog niet.. ze is er nog tja ookal wil ik het niet, ze is er nog..
Dit klinkt heel stom, maar in dit geval hoeft de meest verstandige keuze niet de juiste te zijn. Ik wil absoluut niet kwaadspreken over jouw ex, maar ik vind haar erg kort door de bocht als ze denkt dat je alleen serieus met je toekomst bezig bent als je studeert. Mijn ex heeft zelfs geen diploma van de middelbare school. Hij werkt al vanaf zijn 16de. En ondanks dat ik me soms irriteerde aan zijn gedrag en ik iemand ben die zeker met de toekomst bezig is en serieus denkt over relaties heb ik hem dit nooit kwaijk genomen. Waarom niet? Simpel. Hij hield van zijn werk. Hij had een vast contact, was geld aan het spraren voor een eigen huis en er ging geen dag voorbij dat hij niet met plezier naar zijn werk toeging. (alhoewelquote:Omdat mijn vriendin (edit.. m'n ex dus type 't nog vaak verkeerd) me zo heb lopen pushen te gaan studeren, en ik helemaal geen motivatie of intresse daarin heb voel ik me helemaal bezwaard om er aan te beginnen, ik weet dat het verstandiger is, waarom ik het niet doe snap ik ook niet, maar ik zit er wel 'n beetje mee.. als ik het nu zou doen, waarom ik het dan toen niet gedaan heb.... natuurlijk omdat ik het niet nodig vond, en zij het wou en ik zelf niet.. word daar soms wel 'n beetje gek van mezelf heb soms het gevoel alsof er wel wat mis met me is omdat ik niet doe wat het verstandigste is.
Daar ben ik inderdaad wel een beetje bang voor ja. Dat hij geen antwoord kan geven op mijn vragen. Maar weet je, (en dat zal waarschijnlijk gewoon mijn manier zijn om dingen te verwerken) ik wil gewoon mijn ei kwijt. Ik weet wel van mezelf wat ik zeggen en ik wil gewoon mijn ei kwijt.quote:@cmck ik heb die kans wel enigsinds gehad, maar ik had toen nog té veel verdriet, zie de dingen nu anders, ik heb haar toen een hoop vragen gesteld, maar sommige bleven onbeantwoord omdat ze geen antwoord kon geven (of ze nog van me hield o.a.) zeer pijnlijk, ze is nu al 3 maanden met die andere gast, betwijfel of ze nog aan me denkt eerlijk gezegt, te druk met haar eigen leventje, en wat er gebeurd als ik die brief stuur weet ik natuurlijk ook niet.
Goed gezegd en het klopt helemaal. Ik weet ook zeker dat er meer aan de hand is dan "dat zijn gevoel voor mij verdwenen is". En het gekke is dat famileleden en vrienden van mij (die er eigenlijk compleet buiten staan maar die er wel een vrij objectieve kijk op hebben) heltzelfde denken als wat ik denk.quote:Maar ik ga geen ping-pong strijd aandie niemand wint.
Het 'waarom' is vaak geen antwoord op te geven cmck, er is nooit een 'goede' reden voor in de ogen van degene die het te horen krijgt.
Hoe erg dat ook is, je kan er een verzinnen of een opglegt krijgen maar dan nog zit er vaak meer achter dan je in eerste instantie door had.
Geeft niet, soms lul ik ook maar watquote:Sorry dat ik wat in mi'n eigen ik praat maar tik maar weer 's, zoals gewoonlijk van me af.
Nee, sorry. Ik bereid een zilvergrijze Fiat Punto met een klein Ajax-shirtje bij mijn achteruitkijkspiegelquote:Je rijd niet toevallig een witte station (6-8 zitter) met stickers op de achterramen? kwam die paar weken terug tegen was wel een leuke flirt
Je ei kwijt helpt ontzettend veel! heb nadat het uit was, meteen week daarna met mijn ex gesproken. Omdat me van alles dwars zat, en dit vond ze geen probleem een begreep het gelukkig ook.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 11:59 schreef cmck het volgende:
Daar ben ik inderdaad wel een beetje bang voor ja. Dat hij geen antwoord kan geven op mijn vragen. Maar weet je, (en dat zal waarschijnlijk gewoon mijn manier zijn om dingen te verwerken) ik wil gewoon mijn ei kwijt. Ik weet wel van mezelf wat ik zeggen en ik wil gewoon mijn ei kwijt.
Het was ook kort door de bocht.. op het laatst was materialisme het enige wat blijkbaar belangrijk was, en ze allerlei dingen in haar hoofd haalde, en ik heb er zelfs nog even aan toegegeven, veel dingen 'belooft' terwijl ik niks in die natuur van haar terug eisten natuurlijk, alleen dat we meer samen (zonder haar ouders) konden zijn, maarja als ik me niet daaraan kon houden deed zij dat ook niet denk ik.. heb ook gezegt dat ik 't toen gewoon niet kon doen, misschien was dat té veel druk voor haar van haar omgeving.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 11:59 schreef cmck het volgende:
Dit klinkt heel stom, maar in dit geval hoeft de meest verstandige keuze niet de juiste te zijn. Ik wil absoluut niet kwaadspreken over jouw ex, maar ik vind haar erg kort door de bocht als ze denkt dat je alleen serieus met je toekomst bezig bent als je studeert.
[knip]
Dit advies wil ik jou ook meegeven. Doe nooit en te nimmer iets waar je niet voor de volle 100% achter staat. Dan bereik je het meest en een vriendin die jou daarin niet steunt is gewoon niet goed. Bovendien ben je nog jong en moet je nog heel wat jaartjes werken en dan kan je beter werk aannemen wat je leuk vind
Ik dus ook en ik ga dat in mijn afscheids brief verwerken, wil er nog een paar dingetjes in kwijt, geen directe verwijten maar heb een kort stukje gemaakt en 3e persoons perspectief voor mezelf over hoe de dingen gegaan zijn, als klein voorbeeltje dit stuk:quote:Op donderdag 2 oktober 2008 11:59 schreef cmck het volgende:
Daar ben ik inderdaad wel een beetje bang voor ja. Dat hij geen antwoord kan geven op mijn vragen. Maar weet je, (en dat zal waarschijnlijk gewoon mijn manier zijn om dingen te verwerken) ik wil gewoon mijn ei kwijt. Ik weet wel van mezelf wat ik zeggen en ik wil gewoon mijn ei kwijt.
Bij mij gebeurd precies hetzelfde, maar ze is direct doorgestapt naar de volgende.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 11:59 schreef cmck het volgende:
Goed gezegd en het klopt helemaal. Ik weet ook zeker dat er meer aan de hand is dan "dat zijn gevoel voor mij verdwenen is". En het gekke is dat famileleden en vrienden van mij (die er eigenlijk compleet buiten staan maar die er wel een vrij objectieve kijk op hebben) heltzelfde denken als wat ik denk.
Ach, studeren zou verstandig zijn, ik zou er meer geld mee verdienen, ik zou het wat makkelijker krijgen, en zou luxere dingen kunnen kopen, en me beter kunnen voorbereiden op toekomstige dingen.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 18:52 schreef Takk... het volgende:
Chev, als je alsnog echt wil gaan studeren omdat je dat echt zelf wil en het niet doet met andere bedoelingen, waarom zou je het dan niet doen?!
kortom ze zoekt iemand die als geldschieter kan fungeren voor haar slechtlopende zaak.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 20:20 schreef Chev het volgende:
[..]
Ach, studeren zou verstandig zijn, ik zou er meer geld mee verdienen, ik zou het wat makkelijker krijgen, en zou luxere dingen kunnen kopen, en me beter kunnen voorbereiden op toekomstige dingen.
Ik kan me erg slecht kan concentreren op studie boeken, en ben vaak na 10 minuten in die droge stof het al zat en wil dan gewoon andere dingen doen, ik heb wel eerder wat diploma's gehaald (2-3 jaar terug) maar ik kan mezelf er niet toe zetten eigeniljk, iedere keer kwam er iets tussen of had ik betere dingen te doen, of had gewoonweg geen zin, ik heb het wel geprobeerd maar paar keer examen gedaan 'n jaar terug, maar ben toen gezakt en heb het toen eerlijk gezegt zo gelaten.
Ik zal op een gegeven moment wel wat aan mijn studie moeten doen.
Maar als je me vraagt, waarom leer je niet, dan heb ik daar geen goed of logisch antwoord op, ik weet alleen dat ik er de motivatie en/of inspiratie al een paar jaar niet voor heb om 's avonds na een dag (van deur tot deur 12 uur) nog achter m'n boeken te gaan zitten thuis en liever leukere dingen met mijn leven leven.
Geld boeit me niet zoveel omdat ik het goed heb, ik kan met gemak al mijn vaste laste van mijn huis, boodschappen en hobbies betalen, en kan dus de dingen doen die ik wil doen en geld over houden!
Als ik niet meer zou kunnen sparen, of een gezin zou moeten onderhouden of iets tegenkomen waarvoor ik meer geld nodig zou hebben dan zou ik meer motivatie hebben, maar is het zo erg om gewoon tevreden te zijn?moet er altijd maar meer?
Carriere maken zou me wel intressanter werk opleveren misschien maar ik vind het op het moment nog wel best zo eigenlijk.
Ik zit eraan te denken om hem na dit weekend te bellen (zondagavond ofzo). Zowieso moet ik hem nog een keer spreken aangezien ik nog wat spulletjes van hem ben tegengekomen. Dit wil ik graag teruggeven. Het is echter nog maar de vraag of hij er behoefte aan heeft. Ik heb sinds dat het uit is echt niks meer van hem gehoord. Vorige week was hij jarig en toen heb ik hem ook niet durven te feliciteren. Gewoon omdat alles nog zoveel pijn deed.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:23 schreef arjan1202 het volgende:
[..]
Je ei kwijt helpt ontzettend veel! heb nadat het uit was, meteen week daarna met mijn ex gesproken. Omdat me van alles dwars zat, en dit vond ze geen probleem een begreep het gelukkig ook.
Na dat gesprek is het bij mij ontzettend snel gegaan, met het verwerken.
Hoop dat je je ei kwijt kunt want het werkt echt!
Da's ook weer kort door de bocht TeenWolfquote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:11 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
kortom ze zoekt iemand die als geldschieter kan fungeren voor haar slechtlopende zaak.
Precies! Als ik zelf wil beginnen dan begin ik, als ik zelf wil stoppen dan stop ik, ik denk dat zoiets alleen maar die persoon zelf kan doen, je kan het wel stimuleren en steunen maar niet forceren omdat je dan een negatieve verhouding krijgt.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:00 schreef Takk... het volgende:
Als je het echt wil, en het niet enkel voor het geld, gemak, de luxe, en toekomstige dingen doet maar omdat JIJ het zelf wil en het je interesseert moet je het gewoon doen maar dan wel gemotiveerd want anders gaat het niet werken.
Maar zoals je zelf al aangeeft zit je er op dit moment niet op te wachten maar misschien is dit over een week, maand, jaar wel anders.
Ach in het dagelijks leven ontplooi ik me genoeg denk ik, intresseer me eigenlijk in alles wat er op m'n pad komt en ik intressant vindquote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:00 schreef Takk... het volgende:
En vrouwen vinden dat prettig, ik ben nog geen vrouw tegengekomen die een vent zoekt die overdag werkt en in de avond als een zoutzak met haar op de bank wil hangen, niet elke avond in ieder geval
Denk er rustig over na, ik heb mijn ex alle spullen al terug gegeven en ben 2 weken later teruggekomen voor de spullen die ik terug wou hebben, was echt super moeilijk... zou haar nu ook echt nog niet willen zien, ze heeft nog een dititale camera met foto's van het concert, mijn oude computer, wat kleine haltertjes en een bordspel.. als ze mij die spullen terug wou geven dan mag ze die van mij weggooien, die spullen hebben geen waarde voor me, en het is me gewoonweg niet waard om haar daarvoor weer te moeten zien, maarja ligt eraan hoe het uitgegaan is denk ik..quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 08:56 schreef cmck het volgende:
Ik zit eraan te denken om hem na dit weekend te bellen (zondagavond ofzo). Zowieso moet ik hem nog een keer spreken aangezien ik nog wat spulletjes van hem ben tegengekomen. Dit wil ik graag teruggeven. Het is echter nog maar de vraag of hij er behoefte aan heeft. Ik heb sinds dat het uit is echt niks meer van hem gehoord. Vorige week was hij jarig en toen heb ik hem ook niet durven te feliciteren. Gewoon omdat alles nog zoveel pijn deed.
Toch merk ik elke dag dat ik me vandaag alweer een klein beetje beter voelde als gisteren. Hier probeer ik kracht uit te putten. En nu is het tijd voor de volgende stap: Ik ben nog kwetsbaar, maar wel sterk genoeg om mijn eerste gesprek met hem aan te gaan en hem de dingen te vertellen die me op mijn hart liggen.
Als je denkt er klaar voor te zijn moet je het gewoon doen, en na het gesprek merk je meteen al dat er een grote last van je schouders valt, dat was bij mij wel het geval.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 08:56 schreef cmck het volgende:
[..]
Ik zit eraan te denken om hem na dit weekend te bellen (zondagavond ofzo). Zowieso moet ik hem nog een keer spreken aangezien ik nog wat spulletjes van hem ben tegengekomen. Dit wil ik graag teruggeven. Het is echter nog maar de vraag of hij er behoefte aan heeft. Ik heb sinds dat het uit is echt niks meer van hem gehoord. Vorige week was hij jarig en toen heb ik hem ook niet durven te feliciteren. Gewoon omdat alles nog zoveel pijn deed.
Toch merk ik elke dag dat ik me vandaag alweer een klein beetje beter voelde als gisteren. Hier probeer ik kracht uit te putten. En nu is het tijd voor de volgende stap: Ik ben nog kwetsbaar, maar wel sterk genoeg om mijn eerste gesprek met hem aan te gaan en hem de dingen te vertellen die me op mijn hart liggen.
Snel is relatief inderdaadquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:30 schreef Takk... het volgende:
Gefeliciteerd Brain!![]()
Wat maakt het uit of het snel is, wat is snel uberhaupt?!
Zolang het goed voelt is het goed![]()
Geniet van het samen zijn.
Welkom op dit topicquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:24 schreef Roy24 het volgende:
Helaas zie ik veel van jullie verdriet in mijzelf terug, na 5 jaar samengewoond te hebben heeft mijn vriendin mij verlaten, ze zei dat we uitelkaar waren gegroeid en dat ze niet meer verliefd op me was.
Ik ben nu 1 week vrijgezel maar word echt knetter! ik wil haar zien bellen smsen etc etc etc
maar weet gewoon dat zij de persoon is die me heeft gedumpt ik voel me gebroken! en dan doe ik me alleen maar zelf nog meer pijn. ze was mijn eerste echte liefde
Brian Proficiat!
Idem dito hierquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 20:42 schreef cmck het volgende:
[..]
Welkom op dit topic![]()
Same story hier.
Mijn eerste echte liefde waarvan ik dacht dat de ware was mijn laatste liefde zou zijn heeft mij 3 1/2 week geleden laten zitten omdat "het gevoel weg was". Wij hebben dan wel niet samengewoond, maar ik heb het er ongelooflijk moelijk mee.
Mijn "huilfase" is echter wel voorbij. Ik merk nu dat ik mijn goede momenten heb waarbij ik nog veel aan hem denk maar me realiseer dat alles wel weer goed komt met me en ik slecht momenten waarbij ik ook veel aan hem denk en denk dat ik nooit meer iemand anders zal vinden.
Tips die ik je kan geven? Tjah, iedereen gaat hier op een andere manier mee om. Maar wat mij heel erg geholpen heeft is praten. Praten, praten en nog een praten. En huilen. Heel veel huilen. Je kan je ogen niet sluiten voor het feit dat er iemand in je leven is geweest met wie je zo ontzettend veel gedeeld hebt.
Ga ook niet teveel van jezelf eisen. Zeker de eerste 2 weken niet. Probeer zo veel mogelijk afleiding te zoeken, maar als je eens een keertje echt geen zin hebt in iets hoef je het ook niet te doen.
Sterkte
Dankje... Denk ook dat ze in de war is... maar ik nu ook... Ik kan en wil dit niet zomaar opgeven... en ja, we praten, al sinds vrijdag, bijna constant, als ze thuis is... en het voelt alsof er niets is veranderd, behalve dat we elkaar al sinds vrijdag ochtend niet meer hebben aangeraakt...quote:Op zondag 5 oktober 2008 13:23 schreef Takk... het volgende:
Klinkt alsof je (ex)? vriendin behoorlijk in de war is, lijkt mij niet dat ze dit op een vrijdagochtend beslist, maar hier al langer mee loopt en het (nog) niet met haar moeder heeft durven bespreken.
Misschien wil/heeft ze even ruimte nodig om alles op een rijtje te zetten, dit zou jou ook goed doen denk ik.
Het zou handig zijn als je toch een woonruimte in de buurt kon vinden, al is het maar tijdelijk, want jij moet wel heel veel opgeven als je terug naar je ouders gaat 150 km verderop.
Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd!
Lekker is dat dan.. kan jealleen vertellen dat er geen goede manier van uitmaken bestaatquote:Op maandag 6 oktober 2008 09:52 schreef kraaksandaal het volgende:
Ik wil eigenlijk van mijn partner af maar dat lukt niet.
Ik weet hoe dat voelt.. ik heb zelf ook nog héél lang hoop gehad dat het goed zou komen, dat ze wel zou inzien dat de ander niet de juiste voor haar is, dat haar beslissing een verkeerde was en terug in je armen zou vallen en dat alles met wat kleine aanpassingen wel goed komt en je hierover gewoon kan lachen een jaar later.quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:06 schreef Pien85 het volgende:
Ben een beetje in paniek... Tot vannacht had ik ergens nog het gevoel dat er nog hoop was, dat het nog wel goed zou komen, ooit... misschien niet nu, maar over een tijdje...
Nu niet meer... en de onduidelijkheid blijft...
Het klotige is dat je er na veel jaren toch aan gaat hechten.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:35 schreef Chev het volgende:
[..]
Lekker is dat dan.. kan jealleen vertellen dat er geen goede manier van uitmaken bestaat
Succes
Nee ik ga het niet inpeperen hoor. Ik blijf gewoon zakelijkquote:Op maandag 6 oktober 2008 09:49 schreef Chev het volgende:
Brain, denk je echt dat inpeperen je gaat helpen?
Je kan wel zeggen dat je geen contact meer wil maar je hoeft ook niet té zeggen hoeveel beter je nieuwe liefde is vergeleken met jou.. zou jij toch ook niet willen?
Succes
Laat je haar reactie even weten, mocht je het hebben verteld van je nieuwe vriendin aan haar morgen ?quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:00 schreef ThaBrain het volgende:
[..]
Nee ik ga het niet inpeperen hoor. Ik blijf gewoon zakelijk. Ik ontmoet haar alleen voor de spullen en verder heb ik nergens anders behoefte aan. Maar als ze erom vraagt of ik al een ander heb...denk ik dat ik alleen vertel dat ik een ander heb. Verder hoeft ze niet te weten hoeveel beter mijn nieuwe vriendin is
Ik zal het uit mezelf niet ter sprake brengen.
Ik heb zeker 2 maanden (misschien 'n half jaar) geleeft met mijn ex vriendin die mij waarschijnlijk al niet meer wou.. hoe moeilijk ik dat ook vind.quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:26 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Het klotige is dat je er na veel jaren toch aan gaat hechten.
Ik wil het best vertellen hoor. Ik kreeg alleen net een smsje van mn ex dat ze met koorts in bed ligt en dat ze mailt als ze beter isquote:Op maandag 6 oktober 2008 12:18 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Laat je haar reactie even weten, mocht je het hebben verteld van je nieuwe vriendin aan haar morgen ?
hahahaha, ze denkt nu zeker van dat als jij haar ziet dat je haar weer terugwilt enzo. Mocht je haar echt zien en je doet heel ongeinteresseerd in haar en dat je bovendien zegt dat je heel snel moet zijn met die spullen omdat je naar je vriendin moet dan zal ze van een koude kermis thuiskomen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:37 schreef ThaBrain het volgende:
[..]
Ik wil het best vertellen hoor. Ik kreeg alleen net een smsje van mn ex dat ze met koorts in bed ligt en dat ze mailt als ze beter is![]()
Dat was vorige week ook al zo
Het gaat dus niet door zometeen![]()
Ik wil van haar af zijnNu duurt het weer langer. Ik wil gewoon mijn spullen hebben en haar daarna niet meer hoeven zien.
Nee hoor...ik denk niet dat ze zo denkt. Zo is ze nietquote:Op maandag 6 oktober 2008 15:47 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
hahahaha, ze denkt nu zeker van dat als jij haar ziet dat je haar weer terugwilt enzo. Mocht je haar echt zien en je doet heel ongeinteresseerd in haar en dat je bovendien zegt dat je heel snel moet zijn met die spullen omdat je naar je vriendin moet dan zal ze van een koude kermis thuiskomen.
Hi Pienquote:Op zondag 5 oktober 2008 13:28 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Dankje... Denk ook dat ze in de war is... maar ik nu ook... Ik kan en wil dit niet zomaar opgeven... en ja, we praten, al sinds vrijdag, bijna constant, als ze thuis is... en het voelt alsof er niets is veranderd, behalve dat we elkaar al sinds vrijdag ochtend niet meer hebben aangeraakt...
Maar het doet zo veel pijn...
Hier woonruimte zoeken is niet zo makkelijk, zeker nu niet, het is hier echt een dorp vol studenten, die nu net allemaal weer begonnen zijn met hun studie, dus hoe hard ik ook zoek, er staat op het moment gewoon niets leeg...
Ik ga hem er maar niet inkoppenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 01:52 schreef oddman het volgende:
Dus, zijn hier nog interessante dames die op zoek zijn naar een reboudje?
Gisteravond weer een stuk van mijn afscheids brief te schrijven, heb hem al twee keer herschreven, hij is onderhand 3 kantjes, vind ik alweer te lang, en ga hem misschien nogmaals schrijven.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 07:57 schreef cmck het volgende:
[..]
[knip
Want ik was bereid om te vechten. Voor hem en voor mijn relatie.
Maar je kan niet in je eentje vechten. Hoe moeilijk het ook is. Gevoelens gaan niet "opeens" van de een op de andere dag weg. Vaak is het iets structureels wat al aan de gang is. Of bij de persoon in kwestie is er iets gebeurd wat hij/zij niet wenst te delen met de ander.
[knip
Ja zeg, wat een flagrante tikvaut. Gefixt, hoorquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:04 schreef oddman het volgende:
[..]
Ja zeg, wat een flagrante tikvaut. Gefixt, hoor.
Dat bedoelde ik eigenlijk niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die fout zie ik nu pas.![]()
bedank voor de link ik ga ze zeker kijkenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:20 schreef Chev het volgende:
[..]
Gisteravond weer een stuk van mijn afscheids brief te schrijven, heb hem al twee keer herschreven, hij is onderhand 3 kantjes, vind ik alweer te lang, en ga hem misschien nogmaals schrijven.
Ik wil nog wat informatie doorgeven aan haar over dat ik haar geblokkeerd heb en dat mijn mobiele abbo binnenkort verloopt, weet niet of het haar nog wat doet, maakt ook eigenlijk niet zoveel meer uit, ik ben goed op weg om dit af te kunnen sluiten, vriendschap lijkt me lastig en vermijd ik liever.
Wat cmck schreef, je kan niet 'opeens' van de een op de andere dag niet meer van iemand houden, de WAAROM vraag is zo gvergete last op m'n schouders, ik heb wel m'n eigen ideeën erover en die hou ik voor mezelf, daar moet ze zelf maar achter komen, ze heeft niet voor mij gekozen en that's it.
Ik las vanmorgen de Metro (krant), er stond een sectie over verhaaltjes van lezers over hun zomerliefde, daarin stonden (alleen dames in dit geval) die hun vriend in Nederland verlieten voor een vakantie liefdeen denk bij mezelf, waarom?
![]()
Waarom laten mensen (vaak in moeilijke periodes) zichzelf verlieft worden en ze alles wat ze samen hebben opgebouwd uit hun handen vallen, al het goede verlaten voor iets waar ze geen idee van hebben of het beter of slechter is, omdat verliefheid heb lekkerste gevoel is dat je kan hebben?
Da's toch absurt, échte liefde (na 'n paar jaar) geeft dat zelfde gevoel maar heeft ook z'n ups&downs waardoor het soms lijkt alsof je 'op een andere manier van iemand houd' ja duh.. niemand is perfect en je leeft toch samen voor de mooie momenten in het leven toch![]()
Ik wil die brief zó schrijven dat ze het misschien begrijpt, dat hem uitleest en er misschien wel over nadenkt, maar heb zo m'n twijfels. Uiteinderlijk gaat het er toch om dat ik het kwijt ben, en dit voor mij geen nasleep meer krijgt.
Het gaat best wel goed, heb bijna geen emo buien meer en wil ik haar gezicht voor me zien moet ik er goed m'n best voor doen, het vervaagt allemaal 'n beetje na ruim 3 maanden, vergeten of wissen lukt niet, wil ik ook niet.
En een nieuwe relatie? No thanksben niet op zoek naar een ander, eerder op zoek naar méér van het leven en mezelf, al mis ik soms wel het gezeldschap
(en daarmee bedoel ik echt niet alleen de sex
)
@onzichtbare
Zie je post nu pas.. 9 jaar is ook erg veel jaen kids!
Snap dat soort dingen niet.. hoop het ook nooit zelf mee te maken, iemand leuk vinden of verlieft worden kan je gebeuren maar dan heb je de keuze om het gewoon te negeren als je al iets goeds heb.
Ik wil je wel helpen joh, type maar van je af, misschien helpt het mij ook nog een stukje
Heb wat linkjes verzameld voor je, misschien heb je er wat aan, ik heb veel van me af getypt maar heb nog steeds geen antwoorden op alle vragen, wel dat er in iedergeval niks met mij mis is, dat ik ook wel dingen beter anders of beter had kunnen doen.
Tijdens vaste relatie zomaar verlieft op een ander?
Toekomst perspectief, carriere, geld, ambitie belangrijk?
De kunst van het loslaten van je ex #59
De kunst van het loslaten van je ex #60
De kunst van het loslaten van je ex #61
De kunst van het loslaten van je ex #62
De kunst van het loslaten van je ex #63
echt klote voor je ik begrijp hoe je je voelt zoals je kan lezen een paar post terug is mijn relatie 3 weken geleden uit elkaar geklapt na 9 jaar...... en er zitten kinderen tussen....quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:16 schreef VrouwelijkICE het volgende:
Ik wil niet meer feesten, ik wil niets meer... Ik wil gewoon hem, alleen maar hem, is dat nou teveel gevraagd? Een knuffel, een kus, het zou me zo gelukkig maken... waarom kan hij me geen liefde geven? Waarom niet...
Ik heb geprobeerd afleiding te zoeken en veel uit te gaan en heb ook al weer wat andere jongens ontmoet, maar hij gaat maar niet uit m'n hoofd.. en die andere jongens zijn helemaal niet zo leuk als hij![]()
Ik zie het niet meer zitten.
Ik wil niet meer.
Mis je haar dan of mis je gewoon iemand om je heen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:28 schreef Chev het volgende:
En toch.. soms zomaar 't gevoel dat ik haar mis.. ik ga er van uit dat ik dat over een paar maanden ook niet meer heb![]()
Ken een nummer, en daar komt de volgende zin in voor.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:20 schreef Chev het volgende:
[..]
Ik las vanmorgen de Metro (krant), er stond een sectie over verhaaltjes van lezers over hun zomerliefde, daarin stonden (alleen dames in dit geval) die hun vriend in Nederland verlieten voor een vakantie liefdeen denk bij mezelf, waarom?
![]()
Waarom laten mensen (vaak in moeilijke periodes) zichzelf verlieft worden en ze alles wat ze samen hebben opgebouwd uit hun handen vallen, al het goede verlaten voor iets waar ze geen idee van hebben of het beter of slechter is, omdat verliefheid heb lekkerste gevoel is dat je kan hebben?
Da's toch absurt, échte liefde (na 'n paar jaar) geeft dat zelfde gevoel maar heeft ook z'n ups&downs waardoor het soms lijkt alsof je 'op een andere manier van iemand houd' ja duh.. niemand is perfect en je leeft toch samen voor de mooie momenten in het leven toch![]()
ik mis iemand om mij heen, en heb soms van die dagen dat ik hoop dat het mijn ex is.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:58 schreef Takk... het volgende:
[..]
Mis je haar dan of mis je gewoon iemand om je heen?
Ik mis mijn ex niet, maar ik mis iemand om mij heen waar ik echt alles mee kan delen, dat mis ik.
Ben ik het met je eens ja, soms zou je willen dat het je ex wasquote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:14 schreef arjan1202 het volgende:
[..]
ik mis iemand om mij heen, en heb soms van die dagen dat ik hoop dat het mijn ex is.
maar als ik heel reel ben mis ik iemand om mij heen.
Ben gister geopereerd, moet nu 2 weken thuis zitten, en heb nu wel het gevoel, van wat zou het nu fijn zijn om je geliefde bij je te hebben ook om je te steunen.
Tuurlijk heb je vrienden, familie en collega's die naar je vragen maar is totaal anders.
Ik moet zeggen (en ja dat meen ik echt) dat de dingen tussen haar en mij op dit moment, nu we geen relatie meer hebben, maar nog wel samen in 1 huis zitten stukken beter, en veel relaxter verlopen dan daarvoor. Natuurlijk mis ik haar als mijn partner, maar als gewoon een vriendin vind ik haar op dit moment gewoon even leuker, kan op die manier sommige dingen, haar buien, haar gevloek als er iets mis gaat, en haar gemopper, veel makkelijker loslaten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 07:57 schreef cmck het volgende:
[..]
Hi Pien
Wat een kutverhaal dit. Met mij was het eigenlijk percies hetzelfde: Hij maakte het uit omdat het gevoel bij hem was weg. Alleen vertelde mijn ex het al een maand van tervoren. Hij zei toen dat hij twijfelde over ons omdat er verschillen waren in intresses en karakter (Lees: zijn gevoelens voor mij gingen dus weg)
Omdat dit toch wel 2 totaal verschillende dingen zijn kwam het voor mij toch nog als een donderslag aan bij heldere hemel toen hij het uitmaakte. Want ik hechtte niet zoveel waarde aan het feit dat we verschilde. Ik dacht dat we elkaar juist goed konden aanvullen en dat hij zich dat vanzelf wel zou realiseren. Dus ik liet hem twijfelen en denken en gaf hem ruimte. Als hij mij gewoon de waarheid had verteld had ik zeker acties ondernomen. Want ik was bereid om te vechten. Voor hem en voor mijn relatie.
Maar je kan niet in je eentje vechten. Hoe moeilijk het ook is. Gevoelens gaan niet "opeens" van de een op de andere dag weg. Vaak is het iets structureels wat al aan de gang is. Of bij de persoon in kwestie is er iets gebeurd wat hij/zij niet wenst te delen met de ander.
Het beste is om voorlopig geen contact te zoeken. Dan kan je rustig voor jezelf nadenken en alles op een rijtje zetten. Want in het begin zie je ook niet waarom het uit is. Je weet niet wat er fout gegaan is. Het enige wat je wil is werken aan je relatie omdat je dan zeker weet dat het weer goed komt.
Nieuwe woonruimte zoeken kan een hele goede afleiding zijn. Daar ben ik ook mee bezig. Je krijgt het gevoel weer terug dat je je leven weer onder controle heb. Probeer ook veel comtact op te zoeken met vrienden en familie. Want praten helpt ook.
Heel veel sterkte.
Kijk, goed nieuws!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:40 schreef Pien85 het volgende:
Overigens werd ik vandaag gebelt door een meneer die 2 kamers voor me te huur heeft, in een boerderij op de bovenste etage (eigen voordeur, dus eigen woning!) En onze hond is daar ook gewoon welkom, ik ga zaterdag ochtend kijken, maar wil wel even iets van de prijs af lullen (particuliere huur, dus moet kunnen)!
Ja, zeker goed nieuws, maar pas haalbaar als ik echt iets van de prijs af kan lullen haha.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:44 schreef Takk... het volgende:
[..]
Kijk, goed nieuws!
Hopelijk is het wat voor je![]()
Ik heb ook nog een korte tijd met mijn ex samengewoont, sfeer was opzienbarend beter en gezelliger dan tijdens de relatie, echt te vreemd.
Maar was wel blij toen ze wat voor zichzelf had gevonden, kan je het toch een stuk beter een plaats geven.
Je bent al een stuk verder dan ik.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 18:45 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Ja, zeker goed nieuws, maar pas haalbaar als ik echt iets van de prijs af kan lullen haha.
Mijn ex en haar ouders gaan wel mee kijken zaterdag, gelukkig, want dat zou ik echt niet alleen kunnen... Ben blij dat, zeker haar ouders, mij willen helpen en bijstaan waar mogelijk, en ook dat mijn ex en ik nog op zon goede manier met elkaar om kunnen gaan, dat verzacht de pijn...
Heb af en toe wel van die momenten dat ik denk dat het weer goed komt, maar wil er niet te veel bij stilstaan, mezelf geen valse hoop geven, maar dat is verdomde moeilijk...
Op dit potje past alleen een ander potjequote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:13 schreef cmck het volgende:
[..]
"Op elk potje past een denkseltje en ik zal heus wel weer gelukkig worden. En als het niet met haar is, dan
Guus meeuwisquote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:08 schreef arjan1202 het volgende:
[..]
Ken een nummer, en daar komt de volgende zin in voor.
Verlieft zijn is veel leuker en makkelijker dan houden van.
Vind deze zin heel veel zeggen, en voor sommige is dit ook het geval. Zo voelt het voor mij wel, zal voor mij ex niet gelden ieder geval.
Ben ik het met je eens cmck, en als het te serieus word dan word het eng.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:30 schreef cmck het volgende:
Ik twijfel serieus of hij wel volwassen genoeg is voor een vaste relatie. Iedereen vind het natuurlijk leuk om verliefd te zijn en om dan bij mekaar te zijn, maar owee als het serieus gaat worden en je hebt opeens verplichtingen tegenover elkaar
Een paar weken geleden zei je volgens mij eens in een post dat als je een relatie hebt je stapje voor stapje neemt, en als het uit is je soms wel 6 stappen tegelijk neemt. Ik zie nu dat je gelijk hebt. Ik leer hier echt ontzetten veel van. Ik denk nog erg veel na over mijn relatie, mijn ex, waarom het fout is gegaan en mensen zeggen wel dat ik dat niet moet doen en me moet bezighouden met de toekomst, maar het voordeel van dat piekeren is dat je alles op een rijtje kan zetten.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:08 schreef Chev het volgende:
[..]
Ben ik het met je eens cmck, en als het te serieus word dan word het eng.
Wetenschap zegt dat je na 2 jaar niet langer verlieft en maar je gaat houden van, dat mag dan kloppen, maar als het serieus word en het werken word aan een relatie, blijkt voor sommige minder makkelijk en is het blijkbaar de makkelijke weg (het opnieuw verlieft worden of het uitmaken & geen vast keuze hoeven maken) is blijkbaar makkelijker![]()
Ach voordeel bij een nadeel, we zijn weer "vrij" kunnen nu alles weer doen, wijzer en sterker doorgaan, maar moeten eerst even de shit van ons afschudden blijkbaar en weer in jezelf geloven
Kijk een echte kenner hehequote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:30 schreef cmck het volgende:
[..]
Guus meeuwis![]()
Maar je hebt wel gelijk.
Vaak zie je dat mensen absoluut niet bereid zijn om aan hun relatie te werken.
Mijn ex was ook wel zo'n iemand. Begin augustus gaf hij aan te twijfelen, en in plaats van te werken aan zijn relatie, ging hij zich bezighouden met dingen die die hij opeens interessanter vond: zijn motor, zijn beste vriend, zijn motor, op een gegeven moment kon hij geeneens vertellen wanneer de volgende keer zou zijn dat we elkaar weer zagen, omdat hij dat even moest kijken met zijn werk. Terwijl ik mijn stinkende best om hem ervan te overtuigen dat we echt een goed stel waren en dat ik hem echt gelukkig kon maken.
Nog een voorbeeld: half augustus hoorde ik dat ik promotie had gemaakt. Ik was echt heel blij omdat ik er zo hard voor gewerkt had. Toevallig zou hij dezelfde avond langskomen dus ik belde hem op met de vraag of hij met me uit eten wou gaan om het te vieren (uiteraard op mijn kosten) maar hij had geen zin.
Ik twijfel serieus of hij wel volwassen genoeg is voor een vaste relatie. Iedereen vind het natuurlijk leuk om verliefd te zijn en om dan bij mekaar te zijn, maar owee als het serieus gaat worden en je hebt opeens verplichtingen tegenover elkaar
Ik weet wat je door maakt, wat jij schrijf, hoe je denkt, ik wil ook overal vanaf zijn, dat moet je zelf doen met wat hulp van anderen, je ouders, vrienden, bekenden, en het is erg lastig, maar iedere week zal je je beterder voelen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 09:42 schreef cmck het volgende:
[..]
Een paar weken geleden zei je volgens mij eens in een post dat als je een relatie hebt je stapje voor stapje neemt, en als het uit is je soms wel 6 stappen tegelijk neemt. Ik zie nu dat je gelijk hebt. Ik leer hier echt ontzetten veel van. Ik denk nog erg veel na over mijn relatie, mijn ex, waarom het fout is gegaan en mensen zeggen wel dat ik dat niet moet doen en me moet bezighouden met de toekomst, maar het voordeel van dat piekeren is dat je alles op een rijtje kan zetten.
Het is bijna een maand uit. Ik merk dat ik er nu vanuit twee kanten naar kijk. Aan de ene kant hou ik nog ontzetten veel van hem, mis ik hem ontzettend en wil ik niets liever dan het wer bijleggen. Aan de andere kant vraag ik me af of hij echt wel de man was met wie ik samen oud zou worden. Immers, als je echt voor elkaar bestemd bent ga je neit uit elkaar.
Toch doet het me nog heel veel pijn om andere stelletjes samen gelukkig te zien. Terwijl ik blij voor ze moet zijn, omdat ik weet hoe mooi een relatie kan zijn. Een vriendin van me bijvoorbeeld die een huis heeft gekocht met haar vriend, collega's die trouwplannen hebben, andere vrouwen van mijn leeftijd die helemaal gesettled zijn. En dan kijken ze je echt zo zielig aan als je zegt dat je alleen bent.
Ik wil geen liefdesverdriet meer voelen. Ik wil gewoon de man tegenkomen waarmee ik de rest van mijn leven door ga brengen...
Ik vind vooral "op straat" een nummer wat je moet luisteren als het net uit isquote:Op donderdag 9 oktober 2008 10:42 schreef arjan1202 het volgende:
[..]
En ben dinsdag geopereerd, en had toch stiekem verwacht dat ze misschien wel een belletje zou doen, maar niets gehoord. We willen in de toekomst een goede vriendschap, als ze gebeld had, vond ik dat een goede stap in die richting. Of misschien is het toch slim geweest dat ze niets laat horen. Komen we later pas achtermaar zit nog steeds met die drang om haar te bellen weet niet waarom
Ja op straat is een toppertje dan! ben toen zelf ook gaan denken kom op er zijn ergere dingen en er komt wel weer een ander meisje in je leven.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:03 schreef cmck het volgende:
[..]
Ik vind vooral "op straat" een nummer wat je moet luisteren als het net uit is![]()
Maar, ik zou niet zo snel je conclusies trekken hoor.
Mijn ex was een kleine twee weken jarig nadat het uitging. Ik heb toen bewust geen contact met hem opgenomen. Waarom niet? Op zijn profielfoto op hyves had hij een foto van ons tweeën neergezet maar waarbij hij mijn weggeknipt had, ik hij had me geblokt op msn. Dit zijn twee goede redenen waardoor ik het idee krijg dat hij echt geen contact met me wil. Daarom heb ik hem niet gefeliciteerd. Een week later kwam ik erachter dat hij me weer gewoon had toegevoegd en weer een week later besloot ik maar om contact op te nemen. Ondanks dat hij met een vrij slap excuus kwam reageerde hij toch begripvol en positief.
Ik wil niet zeggen dat dit bij jou ook het geval is, maar soms moet je iemand gewoon tijd gunnen
En anders wil ik je best bellen![]()
Niet zo'n doomdenker zijn hoor, je hebt een leuke tijd met elkaar gehad! Gevolgt misschien wel door een minder mooie tijd, maar 't leven is zoiezo ups&downs.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 07:06 schreef Miesjel het volgende:
Exen zouden van de aardbodem moeten verdwijnen.
En terecht, wij begrijpen elkaarquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:41 schreef PhoenixNLx het volgende:
nou ik deze zaterdag al.... lekker met matties zuipen![]()
Tjohquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 00:02 schreef McReal het volgende:
Ik meld me eigen hier ook maar ..
Na 13 jaar relatie zit ik nu bijna 1 week weer alleen (ik ben nu 39 en zij is nu 30) m,n zoon (6jaar) en hondje zijn met haar mee naar haar moeder
De laatste dag van m,n vakantie (dat was in week 34) kreeg ik te horen dat ze niet meer van mij hield en er een punt achter onze relatie te zetten
Ons huis wat we te koop hebben staan nu wil ik toch voor mezelf houden
Toch best wel kut zo,n leeg huis nu
Same here, maar 't voelt wel goed..quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 17:01 schreef PhoenixNLx het volgende:
ja dat is wel gewoon klote! ik heb niet het idee bij mij dat er iemand anders speelt. Vind het wel vreemd dat ze er niet verder voor wilde vechten... Zij was altijd helemaal hyper van mij en ik vond haar ook wel leuk,maar had altijd het idee dat ik haar minder leuk vond dan zij mij.... Ze stelde zichzelf op de 2de plek en ik kwam voorop. Ik heb altijd gezegd dat dat niet goed was en ikzelf altijd mezelf op de eerste plek zet en haar er meteen onder.
Ik dacht altijd dat ik het uit zou maken, dus dit kwam wel even verrast. Ik denk alleen dat ik het samenzijn ga missen... maar daar wen je ook vanzelf aan! sterkte chev!
Thnxquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 20:27 schreef cmck het volgende:
Phoenix en Tommeke, ik wens jullie een fijn weekend.
Ik ben eigenlijk sinds dat hij met mijn vriend uit is niet meer echt de kroeg ingeweest. Soms even een biertje gehapt, maar over het algemeen heb ik op andere manieren afleiding gezocht (uit eten, bioscoop e.d) en ik hou eigenlijk zowieso niet echt meer van stappen. Ik denk dat iedereen zijn eigen manier zoekt om het te verwerken denk ik.
Een gegeven rede is vaak ook niet de oplossing, ik heb er wel 20 gekregen maar er was er maar 1 die er toe deed: Ze koos voor een ander.quote:
Als je als vrienden uit elkaar gaat, is het aleen maar goed en veel beter als dat ze je verlaat voor iemand anders. Ik spreek uit ervaring helaas!... Wij hebben na een hevige relatie van 15 jaar een punt erachter gezet. Een 3 maanden geleden heb ik dat hier ook beschreven en woon sinds 1 Augustug in een eigen appartement. En vanaf het moment dat ik op mn eigen woon, is onze vriendschap steeds beter geworden. We laten elkaar wel met rust uiteraard. Buiten de weekenden om, want dan zien we elkaar iedere vrijdag en zaterdag in ons lokale cafe, en moet echt zeggen dat we het nog steeds goed met elkaar kunnen vinden , aleen tja onze relatie is echt op..... wel jammer uiteraard want 15 jaar is niet iets wat je zomaar weggooit.... Maar al met al zijn we alle twee super tevreden nu... Zo zie je maar dat het toch nog goed kan komen. Aleen de gevoelens zul je voorlopig wel blijven houden als je haar ziet. Dat is niet zomaar weg en supermoeilijk om los te laten....quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:34 schreef Tommeke het volgende:
Nou, ik mag me sinds gister hier ook melden...
Ook in vriendschap uit elkaar gegaan.. Het was gewoon op, vooral bij haar.. Ik had er nog wel voor willen gaan, maar het is niet anders. Ze zegt dat we elkaar nog wel moeten blijven zien en alle leuke dingen die we altijd doen moeten blijven doen, maar niet in relatievorm... maarja ik vind dat altijd een beetje naief. Ik zie wel hoe het gaat, ik wil haar ook wel blijven zien, maar je weet nooit hoe dat zich ontwikkelt..
We zien wel, volgende week ff lekker op stap in Amsterdam
Kan ik me niks bij voorstellen.. zij maakt het uit na een klote periode van ruim 1/2 jaar, toen ze vond dat ik niet goed genoeg m'n best deed voor onze toekomst, ik werd diep ongelukkig ervan en zij had 'opeens iemand anders' fucking bullshit.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 21:10 schreef Naxxium het volgende:
[..]
Als je als vrienden uit elkaar gaat, is het aleen maar goed en veel beter als dat ze je verlaat voor iemand anders. Ik spreek uit ervaring helaas!... Wij hebben na een hevige relatie van 15 jaar een punt erachter gezet. Een 3 maanden geleden heb ik dat hier ook beschreven en woon sinds 1 Augustug in een eigen appartement. En vanaf het moment dat ik op mn eigen woon, is onze vriendschap steeds beter geworden. We laten elkaar wel met rust uiteraard. Buiten de weekenden om, want dan zien we elkaar iedere vrijdag en zaterdag in ons lokale cafe, en moet echt zeggen dat we het nog steeds goed met elkaar kunnen vinden , aleen tja onze relatie is echt op..... wel jammer uiteraard want 15 jaar is niet iets wat je zomaar weggooit.... Maar al met al zijn we alle twee super tevreden nu... Zo zie je maar dat het toch nog goed kan komen. Aleen de gevoelens zul je voorlopig wel blijven houden als je haar ziet. Dat is niet zomaar weg en supermoeilijk om los te laten....
Voor de nieuwelingen, welcocme to the club, en bedenk 3 keer voordat je iets zegt waar je spijt van krijgt....
Ik ga al 3 maanden niet meer uit in de stad, omdat ik er geen zin in heb en haar niet toevallig met haar nieuwe lover (zoenend) tegen te komen in de stad.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 22:11 schreef McReal het volgende:
Klote gevoel dat zaterdag avond alleen in dit huis ... tis nu net een week .. en op stap gaan heb ik ook geen zin in deed ik vroeger ook weinig
gaat vanzelf over, believe me, geef het de tijd en voor je het weet ben je zo weer een tijd verderquote:Op zondag 12 oktober 2008 18:49 schreef PhoenixNLx het volgende:
en maar op mn mobiel kijken of ik een smsje krijg :/
heb wel haar nummer verwijderd uit mij tel, msn verwijderd en alle smsjes gewist etc etc...
vind het toch moeilijker dan ik dacht... denk nog veel aan haar... hoe het met haar gaat enzo...
Klinkt bekendquote:Op maandag 13 oktober 2008 08:57 schreef PhoenixNLx het volgende:
Toen bedacht ik me ineens dat ze de laptop had geleend en ik had het gevoel dat ze er iets van een brief ofzo had opgezet voor mij...dus ik mijn laptop pakken en ja hoor, gedichten erop.... Over hoe een puinhoop haar leven is etc en dat ze samen met mij het aankan etc etc....(dit is 2 weken geleden) Ook zat ik vant weekend smsje te lezen van haar waarbij ze vertelde hoeveel ze van me hield en dat ze haar leven wilde delen met me. Ik snap er gewoon niks van, ineens wilde ze niet meer... ze wilde er niet voor vechten... het is zo onbegrijpelijk voor me.
Op een gegeven moment doe je allebei je eigen ding, en pas als je het kwijt ben beseft je wat je verloren heb.quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Meldt me ook ff, kutzooi. Maar ik heb er alles aan gedaan, aangegeven dat ik mijn droombaan voor haar op wilde geven, maar helaas ze kon het gevoel niet meer terugvinden (lees: hoofd zit vol van een ander). Ze heeft het wel echt geprobeert, ook nog gewoon sex gehad enzo en ze zag die ander in die weken dat wij het probeerden niet. Maar net iets te laat aangegeven dat ik helemaal voor haar wilde gaan, kut.
mee eens! Mijn ex was altijd zo in de wolken van mij en ze stelde mij boven alles... was altijd enthousiast over me etc. dus had het gevoel van: ik kan alles doen, ze blijft toch wel bij me... heb het hierover ook gehad,maar er kwam weinig verandering in. Heb denk ik haar ook voor lief genomen en nu ik haar kwijt ben, besef ik wat ik verloren heb...quote:Op maandag 13 oktober 2008 12:29 schreef Chev het volgende:
[..]
Op een gegeven moment doe je allebei je eigen ding, en pas als je het kwijt ben beseft je wat je verloren heb.
Maar als haar hoofd vol zat van een ander en ze dat niet kon negeren dan is dat ook niet jouw fout geweest.
Good luck, blijkbaar is de herfst afgebroken.
Morgen stuurd ik een afscheids brief naar m'n ex
Herkenbaarquote:Op maandag 13 oktober 2008 12:32 schreef PhoenixNLx het volgende:
[..]
mee eens! Mijn ex was altijd zo in de wolken van mij en ze stelde mij boven alles... was altijd enthousiast over me etc. dus had het gevoel van: ik kan alles doen, ze blijft toch wel bij me... heb het hierover ook gehad,maar er kwam weinig verandering in. Heb denk ik haar ook voor lief genomen en nu ik haar kwijt ben, besef ik wat ik verloren heb...
life goes on!
Het was vooral dat ik mijn andere droom, die ik van kinds af aan al had, volgde. Maar er achter gekomen ben dat zij toch veel meer voor me betekende dat ik gedacht had...Maar het is idd lente in haar hoofd nu.quote:Op maandag 13 oktober 2008 12:29 schreef Chev het volgende:
[..]
Op een gegeven moment doe je allebei je eigen ding, en pas als je het kwijt ben beseft je wat je verloren heb.
Maar als haar hoofd vol zat van een ander en ze dat niet kon negeren dan is dat ook niet jouw fout geweest.
Good luck, blijkbaar is de herfst afgebroken.
Morgen stuurd ik een afscheids brief naar m'n ex
je moet natuurlijk niet al te hard van stapel lopen... als je alsmaar weekendjes weg gaat en uit eten gaat dan is dat op een gegeven moment ook niet meer leuk en spannend.... op een gegeven moment krijg je zelfs dat ze zoiets gaat hebben van: gaan we niet uit eten? wat raar :/quote:Op maandag 13 oktober 2008 12:52 schreef ThaBrain het volgende:
[..]
Herkenbaar
Je weet pas wat je mist als je het kwijt bent.
Maar...van fouten kan je leren. In een volgende relatie kan je het beter proberen te doen
Dat heb ik nu dus. Ik doe nu veel beter mijn best. Er zijn dingen die ik in de relatie met mijn ex niet heb gedaan en die ik wel had moeten doen. Daar ben ik nu aan het werken. Ik ben veel ondernemender. In de relatie met mijn ex gingen we eigenlijk amper de deur uit op een gegeven moment. Ik heb nu sinds anderhalve week officieel iets met een andere dame en ik doe nu veel beter mijn best. Ik heb al plannen om een weekendje met haar naar Londen te gaan enzo.
Ben je té lief = niet goedquote:Op maandag 13 oktober 2008 12:32 schreef PhoenixNLx het volgende:
[..]
mee eens! Mijn ex was altijd zo in de wolken van mij en ze stelde mij boven alles... was altijd enthousiast over me etc. dus had het gevoel van: ik kan alles doen, ze blijft toch wel bij me... heb het hierover ook gehad,maar er kwam weinig verandering in. Heb denk ik haar ook voor lief genomen en nu ik haar kwijt ben, besef ik wat ik verloren heb...
life goes on!
Ahja wist dat ik wat vergeten wasquote:Op maandag 13 oktober 2008 14:53 schreef PhoenixNLx het volgende:
jij bent TE bijdehandhaha
enne TEvreden dan?mag dat ook niet??
Ow nee hoor... Ik loop niet te hard van stapel hoorquote:Op maandag 13 oktober 2008 12:57 schreef PhoenixNLx het volgende:
[..]
je moet natuurlijk niet al te hard van stapel lopen... als je alsmaar weekendjes weg gaat en uit eten gaat dan is dat op een gegeven moment ook niet meer leuk en spannend.... op een gegeven moment krijg je zelfs dat ze zoiets gaat hebben van: gaan we niet uit eten? wat raar :/
hetzelfde geld voor een jongen die altijd lelijk doet tegen iemand en een klootzak is, maar als hij dan 1x aardig en lief doet dan valt dat veel erger op en wordt dat gewadeerd. terwijl als je altijd aardig en lief bent en 1x sacho bent dat je dan meteen daarop afgerekend wordt...
niet om je weekendje london in duigen te laten vallen hoor,begrijp me niet verkeerd
Hoe je een vrouw gelukkig maakt?quote:Op maandag 13 oktober 2008 14:16 schreef Chev het volgende:
[..]
Ben je té lief = niet goed
Ben je te grof = niet goed
Ben je té enthausiast = niet goed
Ben je té negatief = niet goed.
Ben je té snel = niet goed
Ben je té traag = niet goed
Ben je aanwezig = niet goed
Ben je té afwezig = niet goed
Ben je té ongezellig = niet goed
Ben je té gezellig = niet goed (?)
Overal waar té voor staat is dus niet goed..
Uhm.. doei!
Geniaalquote:Op maandag 13 oktober 2008 16:01 schreef tntkiller het volgende:
[..]
ff een grapje tussendoor moet kunnen...zit al te lang te malen in me hoofd gelukkig gaat dat iets beter nu..
Zo hee dat klinkt goedquote:
De laptop dame en de bus dame zijn 2 verschillende, met beide heb ik nog niet eens contact hoorquote:Op maandag 13 oktober 2008 20:54 schreef
ThaBrain het volgende:
[..]
Zo hee dat klinkt goed![]()
Laat wel even de uitslag weten he
En ik ben ook wel benieuwd naar die blonde dame van jeHet gaat wel steeds beter met je he
Volgende week maandag zie ik mijn ex (hopelijk deze keer wel) zodat ze me mijn spullen terug kan geven. Dan ben ik eindelijk van haar af.
nou het is gelukkig een part-time baantje! en ik loop nu afstudeerstage tot 17u zeg maar en dan ga ik 18u weer werken bij part-time baantje... en zij moet wel eens tot 18u dus elkaar totaal ontwijken lukt niet zeg maarquote:
Tja denk 't wel ja.. maar ik kies voor mezelf en m'n verstand nu nog even liever, ga niet de eerste de beste pakken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:59 schreef arjan1202 het volgende:
krijg nu wel weer de behoefte om verder te kijken hehe, kan gelukkig weer lopen binnenkort met vrijgezelle maat op vrouwenjacht
Is het mannelijk instinct chev
Je weet het zelf het beste Arjanquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:59 schreef arjan1202 het volgende:
mijn ex zat weer op hyves status van de relatie veranderd naar onbekend hmmmmmm
opzich heb ik best wel raar gevoel nu, maar ene kant ook niet.
Ga er denk ik is bellen vragen hoe het gaat, weet ik meteen hoe ver ik ben, mezelf is testen
Is nu toch 2 maanden verder.
Achteraf zal blijken of dit slim is of niet maar ik zoek graag mijn grenzen op, en ja dat is af en toe niet slim hehe
krijg steeds voicemail gadverdamme, heb ik een stap die ik wil zetten, krijg ik der niet te pakken bahquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:19 schreef Chev het volgende:
[..]
Tja denk 't wel ja.. maar ik kies voor mezelf en m'n verstand nu nog even liever, ga niet de eerste de beste pakken.
Voel(de) me vanavond beetje eenzaam eerlijk gezegt, maarja gaat wel weer over, ben benieuwd of ik nog iets terug krijg van m'n ex, want heb haar die kans gegeven per email, brief of telefoon en dat leverd ook wel een raar gevoel op.
[..]
Je weet het zelf het beste Arjan
* jezelf aan praten dat het niet meer goed komt, en het accepteren en erbij neerleggen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:17 schreef lollypops het volgende:Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik geen valse verwachtingen krijg... Niet weer zo diepe terugval in het verwerkingsproces... De avond zelf met plezier beleef(kijk er nu als een berg tegenop)...
Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen !!!
Alvast heel erg bedankt!!
Je moet jezelf aanpraten dat het niet meer goed gaat komen. Het is niet voor niets uit gegaanquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:17 schreef lollypops het volgende:
Nou wil ik graag jullie advies/hulp vragen:
Er zijn enkele dingen waar ik me op voor wil bereiden( 8 nov. is het concert):Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik geen valse verwachtingen krijg... Niet weer zo diepe terugval in het verwerkingsproces... De avond zelf met plezier beleef(kijk er nu als een berg tegenop)...
Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen !!!
Alvast heel erg bedankt!!
En wederom komt het probleem 'we willen gaan samenwonen, maar ben te onzeker om de stap te nemen' naar bovenquote:
Da's dus ook precies wat ik denk dat er speelt, maar wat ze zich zelf nog niet eens realiseert....quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:15 schreef Chev het volgende:
[..]
En wederom komt het probleem 'we willen gaan samenwonen, maar ben te onzeker om de stap te nemen' naar boven![]()
Het is voor het gevoel van sommige zo'n grote stap, het vastleggen en de onzekerheid, van het opnieuw vaststellen van regels binnen een relatie en gevoelens en zekerheden voor elkaar opnieuw bevestigen moeten worden is beangstigend.
Gooi daar nog een beetje onzekerheid aan toe en je hebt een mix die geheid problemen geeft die door de persoon die dit problem heeft alleen zelf op kan lossen![]()
Inderdaad.... binnen een half uurtje had ze even mn hele toekomst ondersteboven gekeerd.... In eerste instantie voelde ik er namelijk niet zo heel veel voor om naar Den Haag te verhuizen, maar voornamelijk uit praktische overwegingen (ze heeft een vast contract nu... als je dat opzegt en in een andere regio werk gaat zoeken, welke werkgever geeft je nou nog een vast contract als ie weet dat je ms hebt??) ben ik uiteindelijk toch omgegaan en zou dan maar naar Den Haag verhuizen.... Daarbij bleek dat huren (wat toch meestal wat makkelijker gaat mocht e.e.a niet goed uitpakken) vrijwel onmogelijk was... met zn 2en verdienen we dermate veel dat de huurprijs niet leuk meer is en kopen de veel logischere keus is... maar dat geeft wel enorme verplichtingen. Mn hele toekomst is dus in 1 keer om zeep geholpen en een echt doel heb ik nu (even) niet meer....quote:Kan me voorstellen dat jij hier ook behoorlijk onzeker van word al dat ge aan-en-uit, en je wil vastklampen aan haar omdat zij jouw alles en zekerheid is (heb ik het mis?).
Misschien dat een pauze inderdaad geen slecht idee is, en zeker als ik er over een jaartje ofzo op terug zal kijken... maar het voelt heel slecht nu. Voornamelijk omdat ze nu heel erg zeker lijkt te zijn en het heel erg defenitief aan het maken is allemaal. Dat is denk ik ook een deel zelf-bescherming van dr (en waarschijnlijk ook voor mij) en ben dan ook dolblij dat een vriendin van ons een beetje op haar gaat letten voor me (als in zorgen dat t wel goed met dr gaat.... ze hoeft me helemaal niets te vertellen natuurlijk; da's allemaal niet meer mijn zaak, maar ik wil wel dat ze het allemaal een beetje aankan)quote:En meerdere malen probeerd samen kan me ook wel indenken, zelf heeft mijn ex het in 3 jaar tijd ook al een paar keer geprobeerd omdat ze onzeker was, maar daar zag ik toen meteen doorheen![]()
Misschien is een pauze inlassen geen slecht idee om allebij even wat rust terug te vinden, dit heb ik niet gedaan en had denk ik beter geweest, al had hetzelfde eind resultaat gehad.
Da's waar ja... maarja, ik ben inmiddels ge-oefend in het door haar gedumpt worden en aangezien mevrouw 20x per jaar van mening verandert en nooit beslissingen neemt en daar ook bij blijft kijk ik nergens meer van opquote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:40 schreef arjan1202 het volgende:
denk dat het beste is jezelf er bij neer leggen en accepteren.
Het is nu voor de 4de 3e keer uitgegaan wat is de garantie dat het de volgende keer goed gaat? Zo kan je natuurlijk niet echt vertrouwen scheppen, jij zal altijd met twijfels blijven lopen stel dat het weer uit gaat.
En daar heb je jezelf mee.
Ik wil ook helemaal niet proberen haar beslissing te veranderen... heeft heel weinig nut natuurlijk als het niet meer van 2 kanten komt. Ik wil wel proberen te begrijpen waarom het zo is, wat er dan mis was etc... het lijkt me dat zelfs een vrouw niet 4 jaar nodig heeft om te weten hoe iemand is en of je van iemand houdt of niet. En wat ik al helemaal niet begrijp is dat je zo'n grote beslissing dan van het een op het andere moment maakt en het niet eerst rustig voor jezelf op een rijtje zet of er over gaat praten, maar meteen gaat handelen. Maar dat zal ook vast wel weer een onbegrijpelijk staaltje van vrouwen-logica zijnquote:En vrouwen zijn meer emotie/gevoels mensen en mannen beslissen meer op feiten of praktisch zaken, kom niet echt op de juiste woorden hoop dat je het snaptJa we zijn toch op vakantie geweest, en we hebben nooit ruzie gehad, en we zouden gaan samenwonen. Ken het allemaal, maar als de beslissing al is gemaakt door haar, verander je dat niet meer en dat moet je ook niet gaan proberen.
Ik ga dr wel vanuit ja.... maar zo beroerd als nu heb ik me de vorige 2 keer niet gevoeld.... maar iig bedankt voor de supportquote:En dat eten en slapen gaat wel over, verwerk alles accepteer alles en het komt weer helemaal goed me je!
Het hoeft ook niets te veranderen, maar het zou het wel begrijpelijk kunnen maken en daardoor makkelijker te accepteren. Dit voelt (voor mij ten minste) als een steek in mn rugquote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:14 schreef arjan1202 het volgende:
het is ook vrouwen logica, en voor de vrouwen onder ons is niet lullig bedoelt
Achteraf zal je beter snappen waarom ze deze beslissing zelf heeft genomen, want ik zie nu in dat als ik er met er over had gepraat het toch niets had veranderd en het alleen maar erger had kunnen maken.
tja,...mogelijk...ik weet het ondertussen allemaal niet meer.... maar dit vind ik ook geen manier van doenquote:En ze heeft er wel degelijk over nagedacht, alleen omdat ze het jou zo direct/meteen zegt komt het voor jou over alsof ze dit in 1 keer heeft beslist.
En er zit ook geen logica in, omdat het gevoelens en emoties zijn en niet alle emoties en gevoelens kan je onder controle hebben maar daar wordt je door geleid.
tjezus...daar wordt je ook niet vrolijk van inderdaadquote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:50 schreef Chev het volgende:
Vertel mij wat maat.. ff ruim 4 jaar samen, ik tekende voor een huis met haar op mijn kosten, half jaar zeer heftige discussies en stres om dingen die misschien wel zouden gaan gebeuren, en dan heeft ze opeens een ander.
Zit daar logica in? Is er iets waardoor ik het beter zal gaan begrijpen?
Nee ze had allang haar beslising gemaakt (minstens 2 maanden in mijn geval) en wou in eerste instantie haar eigen 'gevoel' in bedwang houden omdat ze wel wist dat ze van me hield, maar ook van een ander opeens, is blijkbaar nogal moeilijk voor sommige mensen (lees: mannen en vrouwen).
Ben bang dat je niet alles te weten komt, je je neer moet leggen bij sommige dingen die zij, ookal twijfel je soms of ze waar zijn, want dat gaat gebeuren.. ik heb ook zo m'n twijfels bij haar aqua trainingen, ookal ben ik er zo goed als zeker van dat ze echt niet vreemdgegaan is,voordat ze het uitmaakte (ben 1x meegegaan), maar ik verdenk haar er wel van dat ze al wel gezoend zijn met haar nieuwe lover ookal zwoor ze van niet.
't maakt je kwaad die onzekerheid en het 'waarom' iemand het het ondoordacht en plotseling uitmaakt om iets wat niet jouw fout is.
En toch moet ik ook dat alles achter me latenhet leven is niet altijd eerlijk, ookal ben je dat wel 100% tegenover je partner voor zover je kan.
Bah dat zei die van mij ook al 'ik ging anders van je houden' ofwel 'ik werd gek van een ander en wil je niet kwetsen dus verzin ik een lulsmoes'quote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:46 schreef PhoenixNLx het volgende:
mijn vriendin was ook smoor op me, 2 weken voordat ze et uitmaakte had ze et nog over samenwonen enzo en ineens 2 weken daarna maakt ze et uit, of wilde ze et uitmaken, want het gevoel was weg(broer/ zus relatie).... je snapt et niet!!!!!!!!!!
Ligt eraan of je de tijd en moeite neemt om na te denken wat er fout is gegaan aan een relatiequote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:57 schreef arjan1202 het volgende:
[knip]
Zo zie je maar dat het voor degene die het uitmaakt soms zelfs moeilijker is dan degene die het overkomt
[knip]
same here.... da's wel de ergste schop tegen de balletjes aan die je kunt krijgen.... mocht je er ooit achter komen, dan hoor ik 't graag... misschien dat het hier 't zelfde isquote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:46 schreef PhoenixNLx het volgende:
mijn vriendin was ook smoor op me, 2 weken voordat ze et uitmaakte had ze et nog over samenwonen enzo en ineens 2 weken daarna maakt ze et uit, of wilde ze et uitmaken, want het gevoel was weg(broer/ zus relatie).... je snapt et niet!!!!!!!!!!
Af en toe heb ik inderdaad wel dat idee dat ze zo in elkaar steken... het moet allemaal 24/7 helemaal perfect zijn en bij een momentje van mindere verliefdheid is het plots allemaal helemaal anders en klopt het niet meer.... Alsof de doorzettingskracht ontbreekt bij vrouwen. Wat dat betreft is het bij mannen (of iig bij mij zo) dat als het even niet zo lekker gaat dat het juist een motivatie is om eraan te werken en niet meteen de handdoek in de ring te gooien.... toch lijkt dat voor vrouwen een stuk makkelijker te zijn.... een beetje van stop er maar mee, dan doet het even pijn maar ben je er vanaf in plaats van eraan te werken om het weer goed te maken. Het gevolg is dus (in mijn geval dan) dat we ondertussen al 4 jaar lopen te kloten en we nu voor de 3e keer uit elkaar zijn.... en voor hoelang?? Ik denk namelijk dat we zolang we elkaar zien we altijd die gevoelens zullen houdenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:58 schreef Chev het volgende:
[..]
Bah dat zei die van mij ook al 'ik ging anders van je houden' ofwel 'ik werd gek van een ander en wil je niet kwetsen dus verzin ik een lulsmoes'want toen ik later vroeg: 'hou je nog van me' zei ze nog dat ze die vraag niet beantwoorden en dat 'dat dat niet zomaar over ging', maar ze haar keuze had gemaakt.
Als het een tijdje niet lekker gaat denken vrouwen zeker dat 't nog steeds een sprookje is![]()
Aan een relatie moet je werken om het goed te houden, lief voor elkaar blijven zijn, consessies (oplossingen) creëren en elkaar accepteren zoals je ben, en geen eisen of ultimatums aan de ander geven.
Van mensen die 75 jaar getrouwd zijn hoor je ook wel 's dat ze een wat mindere periode met elkaar hebben doorgemaakt en dat die op langere termijn best ook wel een half of heel jaar kan zijn, maar je blijft bij elkaar omdat je vertrouwd in elkaars liefde.
Als er geen vertrouwen meer is dan is er niks meer, ik vertrouwde mijn ex volledig, zelfs dat ze belofte dat ze niet is vreemd gegaan of contact heeft gehad met die jongen voordat ze het uitmaakte geloof ik, ook al weet ik dat ze wel eerst heeft gecheckt de dag voor het uitmaken, of het gevoel wederzijts was.. en of daar een zoen aan te pas kwam sluit ik niet uit.
Maar omdat we nooit tegen elkaar logen over belangrijke dingen (smoesje tja.. doen we allemaal wel 's)geloof ik wel dat er (verders) niks is gebeurd.
Tja ik ken een koppeltje die zijn al 4x uit elkaar geweest en zijn nu weer bij elkaar, maar of dat voor altijd is en of ze beide even gelukkig zijn?... soms twijfel ik er aan, maar soms lijkt het goed zo.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:06 schreef kroegtijger het volgende:
Ik denk namelijk dat we zolang we elkaar zien we altijd die gevoelens zullen houden
heel herkenbaar.... we kunnen niet met elkaar, maar ook niet zonder elkaar. Het stomme van alles is nog wel dat op de momenten dat we niets hebben zeg maar, maar wel weer lopen aan te kloten voor een half jaartje dat het dan juist allemaal perfect gaat, we zijn dan alle2 dolgelukkig en stront-verliefd.... dan besluiten we dus om het nog eens te proberen maar nu rustigaan, voorzichtig etc en dat gaat dan een paar maanden goed, en van het een op het andere moment slaat bij haar die knop weer om en is 't fout. Het lijkt me echt pure bindings-angst van haar kant (daar ik er nog geen enkele keer problemen mee heb gehad.... af en toe wel heel even wat benauwd omdat het dan soms wat snel gaat, maar daar zet je je overheen en komt elke keer weer op zn pootjes terrecht). Alsof ze zich niet over dat laatste stapje heen durft te zetten en er dan maar weer een punt achter zet.... om gek van te wordenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:55 schreef Chev het volgende:
[..]
Tja ik ken een koppeltje die zijn al 4x uit elkaar geweest en zijn nu weer bij elkaar, maar of dat voor altijd is en of ze beide even gelukkig zijn?... soms twijfel ik er aan, maar soms lijkt het goed zo.
tsja, wat dat betreft is het een crap-situatie voor je die ik godzijdank niet heb... en nu wil ik je absuluut geen valse hoop geven oid, maar je hoort soms ook wel eens dat het juist goed is, dat ze inzien wat ze hebben weggegooid etc... maar reken er maar niet op (hard maar helaas waar....quote:Als m'n ex niet een ander had had ik er ook achteraan blijven gaan..
Soms moet je gewoon tevreden zijn met wat je heb.. het avontuur en de nieuwgheid zal toch ook met een ander eraf gaan, en dan zit je in hetzelfde schuitje en voel je je hetzelfde.
Dus of je blijft van relatie wisselen en houd alles zo spannend als het maar kan of je zorgt er gewoon voor dat als je relatie in een dip komt je er samen weer bovenop komt, probeer wat nieuws, ga samen wat vaker weg leuke dingen doen.
M'n ex had het zelfs in het laatste half jaar nog over dat we weer 's lekker naar de veluwe moesten gaan zoals vorig jaar.. man dat was geweldig die tijd.. maar voorbij.
Misschien dat m'n ex me een email terug stuurd en e.e.a wil uitpraten, maar ik ga nergens van uit al kijk ik nu wel wat vaker naar m'n email nu ik weet dat die brief daar is aangekomen..
Ze heeft geen ander zo ver ik weet en zo ver ik er ken zal dat ook niet zo zijn.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:58 schreef Chev het volgende:
[..]
Ligt eraan of je de tijd en moeite neemt om na te denken wat er fout is gegaan aan een relatieen niet meteen doorstoomd naar een ander (lees: rebound/2e k(N)eus?)
tsja; zo heeft ieder zn eigen manier van verwerken.... stappen e.d. is ook niet iets waar ik nu op zit te wachten, maar een maatje van me die begin dit jaar in ongeveer zo'n situatie zat heeft zich 2 maanden lang helemaal vol gegoten en is volledig effe los gegaan...en hij is dr van opgeknapt...quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:30 schreef arjan1202 het volgende:
[..]
Ze heeft geen ander zo ver ik weet en zo ver ik er ken zal dat ook niet zo zijn.
Maar zoals ik eerdere topics heb verteld is ze meteen dingen gaan doen die ze eerst niet deed, ontzettend veel stappen etc etc.. en ik heb eerst ff tijd voor mezelf genomen om het te verwerken en daarna weer erop uit te gaan. Maar goed heb der gesmst en ze vond het wel fijn dat ik begrip voor haar situatie had, en alles ging goed met der dus daar ben ik wel blij om
hmm, ik denk dat vrouwen daar langer over nagedacht hebben en het langer speelt dan wij denken. Mijn vriendin liep er al een maand mee(zonder dat ik het merkte....) en dan lijkt het voor ons snel te gaan(binnen een week uit) maar hun hebben het al 3-4 weken verborgen en hebben zeg maar al een rouwprocesje gehad...quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:06 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Af en toe heb ik inderdaad wel dat idee dat ze zo in elkaar steken... het moet allemaal 24/7 helemaal perfect zijn en bij een momentje van mindere verliefdheid is het plots allemaal helemaal anders en klopt het niet meer.... Alsof de doorzettingskracht ontbreekt bij vrouwen. Wat dat betreft is het bij mannen (of iig bij mij zo) dat als het even niet zo lekker gaat dat het juist een motivatie is om eraan te werken en niet meteen de handdoek in de ring te gooien.... toch lijkt dat voor vrouwen een stuk makkelijker te zijn.... een beetje van stop er maar mee, dan doet het even pijn maar ben je er vanaf in plaats van eraan te werken om het weer goed te maken. Het gevolg is dus (in mijn geval dan) dat we ondertussen al 4 jaar lopen te kloten en we nu voor de 3e keer uit elkaar zijn.... en voor hoelang?? Ik denk namelijk dat we zolang we elkaar zien we altijd die gevoelens zullen houden
I know dude, ik ben er klaar voor om het helemaal af te sluiten, bereid me voor op een slopende brief, en géén antwoord zou ik wel jammer vinden.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:15 schreef kroegtijger het volgende:
tsja, wat dat betreft is het een crap-situatie voor je die ik godzijdank niet heb... en nu wil ik je absuluut geen valse hoop geven oid, maar je hoort soms ook wel eens dat het juist goed is, dat ze inzien wat ze hebben weggegooid etc... maar reken er maar niet op (hard maar helaas waar....)
Dat zou natuurlijk best kunnen, maar dan zou ik me toch behoorlijk genaaid moeten voelen; dat zijn juist dingen waarvan ik het belangrijk vindt om over te praten. Dat stilletjes voor jezelf houden en plots in 1x het hele ding op tafel flappen terwijl je ze het zelf allang wist, dat maakt het imho alleen maar erger.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 08:41 schreef PhoenixNLx het volgende:
[..]
hmm, ik denk dat vrouwen daar langer over nagedacht hebben en het langer speelt dan wij denken. Mijn vriendin liep er al een maand mee(zonder dat ik het merkte....) en dan lijkt het voor ons snel te gaan(binnen een week uit) maar hun hebben het al 3-4 weken verborgen en hebben zeg maar al een rouwprocesje gehad...
volgens mij hoor, ben geen relatiedeskundige
Ja, geen antwoord is misschien nog wel erger dan een kut-brief krijgen.... dat laat je helemaal een beetje rondzwemmen en doen alsof je niet bestaat...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:54 schreef Chev het volgende:
[..]
I know dude, ik ben er klaar voor om het helemaal af te sluiten, bereid me voor op een slopende brief, en géén antwoord zou ik wel jammer vinden.
Klinkt herkenbaar.... maar inderdaad wil gevoel en verstand nog wel eens met elkaar overhoop liggen.... Als je me nu zou vragen of ik weer terug met dr wil, dan is mn verstand die zou zeggen nee, nu nog niet.... daarvoor moeten we eerst dingen op een rijtje zetten en uitwerken, en mn gevoel zou zonder nadenken zeggen ja. En gevoel overheerst nu enorm nogquote:En ja, mischien, realiseerd ze zich dat nu 't e.e.a nu wel, al betwijfel ik het, ze is met een ander en zou het niet toe willen geven in angst om dat óók weer kwijt te raken.
Maar ik denk niet dat ik verder met haar in een relatie kan/wil omdat ze zoveel issues en onzekerheden had en deze volgens mij (en anderen) reflecteerde op mij, en me erg veel pijn heeft gedaan.
Er mag wel iets heel erg raars gebeuren wil ik nog er over een relatie met haar na gaan denken.
Tuurlijk is er nog gevoel maar het verstand overheerst nu, en het is soms nog pijnlijk, maar ik moet er door heen![]()
Helaas heb je dat zelf meestal niet in de hand.... dat zijn dingen die gebeuren of niet gebeuren....quote:Ik blijf nu ff alleen, heb wel behoefte aan genegenheid maar een relatie, voorlopig niet tenzij ik er tegenaan loop, ik ben nu voor 90% van de tijd sterk genoeg om op mezelf te zijn en wil eerst alles zelf op ore krijgen voordat ik mezelf weer vastleg.
Ik forceer mezelf om dat in de hand te houdenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:35 schreef kroegtijger het volgende:
Helaas heb je dat zelf meestal niet in de hand.... dat zijn dingen die gebeuren of niet gebeuren....
da's waar ja... maar goed, voorlopig wil ik daar nog niet eens aan denken.... ben nog steeds helemaal van de kaart van afgelopen weekend. (gisteren wel voor t eerst mn "avond-eten" (2 tosti's) binnen kunnen houden..... olequote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:57 schreef Chev het volgende:
[..]
Ik forceer mezelf om dat in de hand te houdenen dat lukt aardig.
Ofwel ben nog niet écht op jacht, ik observeer nu en als ik er een flirt uit haal is dat prima (doe ik wel steeds meer, maar ben nu behoorlijk kieskeurig) , als het meer word dan wil ik daar ook voor de volle 100% achter staan, en niet omdat mijn gevoel overheerst..
Natuurlijk als je op een gegeven moment verlieft word dan verlies je die keuze 'n beetje, en dat vind ik nog best wel beangstigend, opnieuw de controlle loslaten en me gevoel in een ander d'r handen geven, ben ik erg voorzichtig in.
Oh ja.. dat herken ik nog wel dude,quote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:15 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
da's waar ja... maar goed, voorlopig wil ik daar nog niet eens aan denken.... ben nog steeds helemaal van de kaart van afgelopen weekend. (gisteren wel voor t eerst mn "avond-eten" (2 tosti's) binnen kunnen houden..... ole)
Muziek is niet altijd zo'n heel goed idee.... Op mn werk staat de hele dag Radio 2 aan....een grotere tranen-trekker is er niet te vinden geloof ikquote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:24 schreef Chev het volgende:
[..]
Oh ja.. dat herken ik nog wel dude,mijn enige advies, doe iets, al is het maar was opvouwen, aan je auto sleutelen, wandelen, fietsen, probeer emo muziek te vermeiden, harde muziek (van juize fm en linkin park) hielp mij ff te rammen, en ja wees maar emo soms, praat met iedereen die het horen wil maar vooral met mensen die om je geven.
Het irritante is dat alles en iedereen in mn omgeving wel iets van een relatie met haar heeft (zelfde vriendengroep dus praten maakt t niet altijd makkelijker) en een hele hoop van haar spullen liggen nog bij mij thuis.... aan de ene kant heel kut omdat je er steeds mee geconfronteerd wordt, en aan de andere kant ook wel iets van een troost om een of andere redenquote:En verders.. iedereen verwerkt het op zijn eigen manier, ik heb 3 maanden lang bijna elke dag verdriet gehad, laatste 1 1/2 maand korte momenten als uitlaat klep en soms zomaar best wel heftig, maar deed dat alleen als ik even helemaal alleen was, en er zat iedere keer wel wat van oorzaak achter (foto's herinneringen..) , en heb dat nu sinds een paar weken niet meer gelukkig, soms voel ik het opkomen en dan verdruk ik het kijkhard, betekend niet dat dat altijd lukt.. maar zijn nu korte momentjes gelukkig.
ff zucht en voel ik me weer opgelucht, in mijn hoofd dat er betere tijden komen, maar dat ik geen haast heb in het levenwant de zon gaat onder en komt vanzelf weer op met nieuwe kansen in het leven.
Zeg nooit nooit, maar wees reël en bescherm jezelf, de dingen die je de ene dag denkt of zegt kunnen de andere dag anders zijn, defintief bestaat nietmaar 'nu ff niet' is een goede instelling.
Het is nog niet eens zo zeer dat ik weer met haar verder wil zoals hiervoor.... dat werkte kennelijk niet (anders haal je niet zo defenitief een streep door de rekening) maar wij zijn hiervoor altijd gewoon bevriend geweest.... en dat ze daar ook een streep door haalt, dat doet nog veel meer pijn... en wat ik ook doe, zeg, hoor, zie etc...het maakt het allemaal niet beter. Heb gisteren een paar uur met een vriend van me nog erover gesproken en ook dat lijkt gewoon geen hol uit te maken...het blijft maar een beetje raden naar wat er nou is / was waarom het zo moest. Het voelt gewoon alsof t niet kloptquote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:49 schreef Chev het volgende:
Raar hè dat je alles wat je nog van een ander heb op een of andere manier lijkt te helpen.
Maar dat is omdat je haar niet WIL vergeten, het gevoel niet kwijt WIL en je eigenlijk gewoon verder WIL en dat al die dngen je helpen dat gevoel te versterken, dat ze nog wel langskomt voor haar spullen, dat ze toch nog verder wil, je nog een kans krijgt om het goed te maken ect.
Maar het enige wat dat eigenlijk doet is je verdriet vergroten en de klap harder en moeilijker te verwerken.
Zou die spullen in een doos stoppen alvast, en de dingen die je écht wil bewaren (denk daar goed over na) ergens weg zetten.
Als ik er nu aan denk, foto's en spulletjes die ik nog wel heb.. wat niet veel is koester ik ook nog hoor.
Voor m'n gevoel zou ik ook zo weer het vertrouwde gevoel terug willen, maar mijn verstand zegt dat dat niet kan, en niet goed voor me is.
Zucht ene moment voel je je zó sterk en andere moment denk je 'verdomme' :s het HAD allemaal zo veel beter gekunt, en WAAROM wou ze niet ect.
ik heb inderdaad ook al te horen gekregen "mn moeder en vriendinnen van me begrijpen het wel; het is een vrouwen-ding"....quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:15 schreef Chev het volgende:
't is denk ik pure zelf bescherming.
In mijn ervaring als vrouwen het gevoel hebben dat het niet meer kan dan blokkeren ze alles binnen een week, sluiten het hermetisch af en worden (in iedergeval in mail contact) ijskoud.
Als je ze persoonlijk spreek dan zal ze aardig zijn tegen je, maar afstandelijk omdat ze bang is voor haar eigen gevoel.
Misschien geld dit wel over het algemeen voor mensen hun relatie uitmaken, ik weet 't niet.
In iedergeval als zij het écht wil dan kan je alles zeggen of doen maar dan komt het toch niet goed, andersom ook niet overigens.
In mijn geval was zij overtuigt van dat ik niks aan de toekomst deeden als je iets wil geloven dan geloof je het ook, als iets niet wil zien of geloven dan geloof je het niet.
Heel appart eigenlijk, ze heeft vaker gezegt 'm'n ouders denken er ook zo over' ofwel make up your own f***king mind!
ge-wel-dig... ik denk dat ze et voor zichzelf probeert af te sluiten ofzo... Als je je goed voelt, kan je ook een soort van afsluitingssmsje sturen... heb ik laatst ook gedaan... 4 smsjes lang ofzo... en daarna was mijn gevoel ook anders... en had ik eigenlijk schijt aan haar gekregen (uiteraard val ik wel eens terug naar dat ik haar mis(of iemand...))quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:45 schreef kroegtijger het volgende:
ik begin ondertussen toch echt wel knettergek ervan te worden....nu ook weer een smsje van dr (uit t niets, zonder dat ik haar heb gebeld of sms of wat dan ook) met erin "sorry dat het zo is gelopen maar heb tijd voor mezelf nu nodig en kan je nu dus niet zien of met je praten....."
wat moet ik daar nou weer mee??t probleem is ook dat ze het allemaal lief bedoeld enzo en ik niet eens boos op dr kan zijn voor wat er is gebeurd... kon ik maar boos zijn; dan had ik ten minste begrepen wat er nou aan de hand was. Waarom zijn dit soort dingen voor vrouwen altijd zo'n verschrikkelijk moeilijk iets?? Het is toch geen hogere wiskunde of wat dan ook??
Mwoch, dit was duidelijk toch geen afsluitings-smsje.... dit was meer bedoeld als zichzelf even proberen te beschermen...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:48 schreef PhoenixNLx het volgende:
[..]
ge-wel-dig... ik denk dat ze et voor zichzelf probeert af te sluiten ofzo... Als je je goed voelt, kan je ook een soort van afsluitingssmsje sturen... heb ik laatst ook gedaan... 4 smsjes lang ofzo... en daarna was mijn gevoel ook anders... en had ik eigenlijk schijt aan haar gekregen (uiteraard val ik wel eens terug naar dat ik haar mis(of iemand...))
ok, dat kan alleen jij het beste beslissen denk ikquote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:55 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Mwoch, dit was duidelijk toch geen afsluitings-smsje.... dit was meer bedoeld als zichzelf even proberen te beschermen...
en de versturende partij natuurlijkquote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:09 schreef PhoenixNLx het volgende:
[..]
ok, dat kan alleen jij het beste beslissen denk ik
ow dat ken ik ook jaquote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:10 schreef arjan1202 het volgende:
lol me eerste ex begint nu tegen me te praten na 2 jaar, haar relatie is nu ook uit.
Ze bied der excuses aan voor haar kinderachtige gedrag de laatste tijd, zit met een bek vol tanden haha.
Wat kan een mens toch een raar wezen zijn af en toe
Grappig dat je er over begint.. kreeg vanmiddag een mailtje terug.. is niet echt een brief meer een stuk vuil waar wat ondoordachte woorden op staanquote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:09 schreef ThaBrain het volgende:
[..]
ow dat ken ik ook ja
toen het uit was met mijn ex, begon er ook weer een dametje waarmee ik ooit wat geklooid heb tegen me aan te praten![]()
En Chev...al bericht terug inmiddels? Of verwacht je pas bericht in het weekend?
Reden dat het uit gegaan is: Ex kon geen eigen keuze maken, was té onzeker, werd verlieft op een anderquote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:11 schreef PhoenixNLx het volgende:
het klinkt echt zo als mijn vriendin btw... ook door ouders en thuis situatie (uit huis gekickt enzo)
maar ja wat moet je nou met zo'n brief... misschien is het beste nu gewoon met rust laten en haar 'proberen' te vergeten...i guess?
Over een tijd ga je het toch waarderen dat ze eerlijk is geweest, dat heb ik ieder geval wel. Ze heeft me niet aan het lijntje gehouden en gewoon eerlijk gezegd dat haar gevoel anders werd voor mij, meer een maatje dan haar vriend. Mijn eerste ex heeft me aan het lijntje gehouden en dat heeft ze geweten ookquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:55 schreef kroegtijger het volgende:
pffff, als ik dat hier zo lees valt 't bij mij allemaal nog wel mee eigenlijkDie van mij gaf eerlijk toe van me te hebben gehouden, en nog steeds heel veel, maar dat het gevoel erbij anders lijkt te zijn geworden.... da's ten minste wel eerlijk, alhoewel ik er weinig van kan volgen
Oh, maar ik waardeer dat al wel vanaf dag 1 hoor... alleen snap ik dr geen donder vanquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:46 schreef arjan1202 het volgende:
[..]
Over een tijd ga je het toch waarderen dat ze eerlijk is geweest, dat heb ik ieder geval wel. Ze heeft me niet aan het lijntje gehouden en gewoon eerlijk gezegd dat haar gevoel anders werd voor mij, meer een maatje dan haar vriend. Mijn eerste ex heeft me aan het lijntje gehouden en dat heeft ze geweten ooken daar was ik na een dag overheen
Op zich kan ik het wel waarderen dat ze het uitgemaakt heeft omdat ze gevoelens had voor ander (al had ze dat van te voren gecheckt *zucht*).quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:46 schreef arjan1202 het volgende:
[..]
Over een tijd ga je het toch waarderen dat ze eerlijk is geweest, dat heb ik ieder geval wel. Ze heeft me niet aan het lijntje gehouden en gewoon eerlijk gezegd dat haar gevoel anders werd voor mij, meer een maatje dan haar vriend. Mijn eerste ex heeft me aan het lijntje gehouden en dat heeft ze geweten ooken daar was ik na een dag overheen
Ik heb niks door gehad aan die ouders, ze stelde zich altijd neutraal of aardig tegenover me op, me uitnodigen voor barbeques en feesten en ik gezellig meedoen, en ik vertrouwde hun .. wist ik veel blijkbaar hadden ze andere plannen met hun dochter.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:50 schreef PhoenixNLx het volgende:
Ja, ik had aan het begin van mijn relatie al problemen met de ouders van mijn ex. Mijn ouders zeiden al meteen van: gsat, stop ermee want ze gaan nooit veranderen...
Ik denk dat sommige mensen echt niet kunnen veranderen. Het inlevingsvermogen van sommige mensen is der mate klein dat er nooit verandering zal komen.
vind het wel klote dat je zo met je ex moet stoppen chev... Maar misschien is het op lange termijn toch beter, want ik heb nu nog contact af en toe met mijn ex en heb in principe geen ruzie of iets... maar misschien over een tijdje als ik iemand anders tegenkom, dat ik me dan zowat schuldig voel tegenover mijn ex(als ik daarmee dan nog contact heb) om met dat nieuwe meisje wat te krijgen...
volgens mij komt dat zeer regelmatig voorquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:59 schreef Chev het volgende:
Je kan toch niet op een 'andere manier' 3 1/2 jaar van iemand houden, en dan zeggen dat het niet echt was?
Of kan dit wel?
Wat ik hiervan denk? Simpel. Zelfbescherming.quote:Anywayz, wat maken jullie hier van?:
Nu besef ik zelf dat houden van, en echt houden van een heel verschil is.
Ik hield van je, op een toch andere manier, wat ik nu met [nieuwe vriend] heb is ECHT houden van.
Het is niet zo dat ik je vergeten ben, je was lief voor me, maar nu besef ik dat het tussen ons (van mij kant) geen echte liefde was.
Het gekke is dat "verdwijnende gevoelens" reden nummer 1 is om het uit te maken en volgens mij is dat ook in 90% van de gevallen hier op dit forum de reden inclusief bij mij....quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:55 schreef kroegtijger het volgende:
pffff, als ik dat hier zo lees valt 't bij mij allemaal nog wel mee eigenlijkDie van mij gaf eerlijk toe van me te hebben gehouden, en nog steeds heel veel, maar dat het gevoel erbij anders lijkt te zijn geworden.... da's ten minste wel eerlijk, alhoewel ik er weinig van kan volgen
Yup... .precies hetzelfde denk ik er over inclusief zelfde gevoelens.... mevrouw wist t binnen 2 seconden even helemaal 180 graden om te draaien en alles was andersquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:39 schreef cmck het volgende:
[..]
Het gekke is dat "verdwijnende gevoelens" reden nummer 1 is om het uit te maken en volgens mij is dat ook in 90% van de gevallen hier op dit forum de reden inclusief bij mij....
Ik kan er ook nog steeds weinig van volgen. Hoe kan je gevoel voor iemand verdwijnen of veranderen? Dat kan toch niet zomaar? Ergens moet er een moment zijn geweest dat je doorhad wat er aan de hand was en dat je er voor koos om er niet aan te werken.
Ik hou nog steeds van mijn ex. Ik wordt daar zo langzamerhand radeloos van. Ik wou dat ik hem kon haten, dat ik boos op hem kon worden, maar het enige wat ik doe is me zorgen maken of alles wel goed met hem gaat..
Bij mij en me ex is t uitgegaan door haar moeder... Dat weet ik zeker.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:50 schreef cmck het volgende:
Tjah, ik lees bij sommige mensen ook het woord: "ouders".
Soms gaan er gedachten door mijn hoofd waarbij ik denk dat zijn ouders ook een behoorlijke rol hebben gespeeld in zijn keuze om het uit te maken:
Je kan niet genieten van andere meisjes omdat je haar nog steeds mistquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 05:12 schreef Pim26 het volgende:
[..]
Ik mis haar nog steeds,, Ik ken haar mobiele nummer uit me hoofd.. maar heb haar al 6 weken niet gesmst..
Of hyves en msn enzo heeft ze me nog altijd geblokkeert... Jammer.. maja... das haar manier waarschijnlijk..
Het erge van alles is, ik kan niet genieten van de aandacht van meisjes die ik nu krijg... T doet me niets... Dat vind ik heel raar en snap ik niet...
Maja...
Hier moet ik toch even op reagerenquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 21:47 schreef Chev het volgende:
Onzin.. misschien heb je wat te veel toegegeven, maar te lief zijn bestaat niet!
Helemaal mee eens, gewoon eens tegengas durven geven is heel wat waard. Dat heb ik wel geleerd...quote:Op zondag 19 oktober 2008 09:08 schreef arjan1202 het volgende:
[..]
Hier moet ik toch even op reageren
Het bestaat wel degelijk want ik was het in mijn eerste relatie ook veels te lief, en op den duur gaat dat fout, je moet ook ook nee en is tegengas geven. Niet altijd te lief zijn.
Dat is mijn ervaring zelf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |