quote:Op zondag 24 augustus 2008 17:34 schreef ThaBrain het volgende:
[..]
En daar heb ik het dus 2 jaar mee uitgehouden
Zij zag in zichzelf al verschijnselen van iemand met borderline. Het was/is een heel slim meisje hoorquote:Op zondag 24 augustus 2008 19:36 schreef Chev het volgende:
Nice brain... tja daar ga je niet van uit natuurlijk, vrouwen kunnen behoorlijk wispelturig zijn over bepaalde dingen (uit een man zijn oogpunt), en je ziet er niet bepaald altijd een soort syndroom of wat dan ook achter
Dat maakt t ook weer uitdagendquote:Op zondag 24 augustus 2008 19:49 schreef Miesjel het volgende:
... ik trek toch een beetje de gekke aan.
Jaja, ik snap je maar al te goed. Maar een keer een saaie relatie lijkt me wel wat. Er beweegt genoeg om me heen nu. Nieuw werk, nieuw huis (bijna).quote:Op zondag 24 augustus 2008 20:04 schreef Koepert het volgende:
[..]
Dat maakt t ook weer uitdagend![]()
Maar define "makkelijke relatie" en zou t daar niet juist saai van worden? Niet dat er alleen maar problemen moeten zijn, maar dat er een soort 'uitdaging' in zit. Weet niet goed hoe t uit te leggen, maar je snapt me (hopelijk) wel
En mensen kunnen ook leren omgaan met borderline.quote:Op zondag 24 augustus 2008 19:46 schreef ThaBrain het volgende:
[..]
Zij zag in zichzelf al verschijnselen van iemand met borderline. Het was/is een heel slim meisje hoorZe is eens een keer wezen praten met een bedrijfsarts en die dag ook al dingen, maar dat was niet als consult geloof ik.
Toch heb ik het idee dat ze het voor het grootste deel zichzelf aanpraat
Dat heb ik inmiddels ook gelezenquote:Op zondag 24 augustus 2008 20:44 schreef Integrity het volgende:
[..]
En mensen kunnen ook leren omgaan met borderline.
Niet iedereen past bij elkaar, maar als je zelf issues hebt moet je ze ook zelf oplossen. Desnoods met hulp.quote:Op zondag 24 augustus 2008 21:19 schreef ThaBrain het volgende:
[..]
Dat heb ik inmiddels ook gelezenZe vertikte het alleen om naar een dokter of psycholoog toe te gaan. Ze vindt het wel best zo en heeft geen zin in medicijnen en/of therapie. Dan moet ze het zelf weten toch
Of willen oplossen.. daar ontbreekd het ook vaak aan (zelfkennis)quote:Op zondag 24 augustus 2008 21:30 schreef Integrity het volgende:
[..]
Niet iedereen past bij elkaar, maar als je zelf issues hebt moet je ze ook zelf oplossen. Desnoods met hulp.
quote:Op zondag 24 augustus 2008 21:30 schreef Integrity het volgende:
[..]
Niet iedereen past bij elkaar, maar als je zelf issues hebt moet je ze ook zelf oplossen. Desnoods met hulp.
Bij haar ligt het dus aan de wil om het op te lossen. Ze ervaart het ook voor zichzelf als een probleem geloof ik. Ik heb tijdens mijn relatie met haar al flink aan haar kop lopen zeiken dat ze eens naar een dokter/psycholoog moest gaan. Dat deed ze gewoon niet. Op een gegeven moment houdt het op he.quote:Op zondag 24 augustus 2008 21:35 schreef Chev het volgende:
[..]
Of willen oplossen.. daar ontbreekd het ook vaak aan (zelfkennis)
Dat is het sleutelwoord om om te gaan met die stoornis. Zelfkennis. De manier waarop je je eigen gevoelen en gedachten kunt herkennen. Als je die op een afstand kunt leren zien, dan kun je jezelf losmaken vd situatie.quote:Op zondag 24 augustus 2008 21:35 schreef Chev het volgende:
[..]
Of willen oplossen.. daar ontbreekd het ook vaak aan (zelfkennis)
Ik durf ook niet zomaar meer een relatie aan te gaan hoor, maar ik vind dat een relatie (ondanks de spontaniteit die je misschien zou denken te missen als je er zo serieus over praat) iets is voor het leven en dus niet iets ondoordachts.quote:Op zondag 24 augustus 2008 21:40 schreef ThaBrain het volgende:
[..]
[..]
Bij haar ligt het dus aan de wil om het op te lossen. Ze ervaart het ook voor zichzelf als een probleem geloof ik. Ik heb tijdens mijn relatie met haar al flink aan haar kop lopen zeiken dat ze eens naar een dokter/psycholoog moest gaan. Dat deed ze gewoon niet. Op een gegeven moment houdt het op he.
Zelf accepteerde ik haar gewoon zoals ze was. Ik kon het wel hebben. Dat borderline heb je natuurlijk in meerdere gradaties en ik denk dat zij niet een van de ergere gevallen is. Zij is degene geweest die de knoop doorhakte dat het gewoon niet werkte tussen haar en mij. Achteraf ben ik daar best blij om
Een relatie zie ik ook als iets voor het leven. Ik ben niet zo van de scharrels. Doe mij maar gewoon een vaste relatie. En tjah...als de verhoudingen zo scheef liggen dat de een wel alles over heeft voor de ander, maar dat andersom niet zo is, is er toch echt wat mis met de relatie. Het is dan beter om te stoppen, hoe moeilijk het ook is. Erkennen dat het niet werkt en ook niet zal gaan werken is een moeilijke stap, helemaal voor de partij die nog wel de hoop heeft dat het zal gaan werken.quote:Op zondag 24 augustus 2008 21:58 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik durf ook niet zomaar meer een relatie aan te gaan hoor, maar ik vind dat een relatie (ondanks de spontaniteit die je misschien zou denken te missen als je er zo serieus over praat) iets is voor het leven en dus niet iets ondoordachts.
Nu ben je een keer mijn spiegeltjequote:Op zondag 24 augustus 2008 23:18 schreef Chev het volgende:
En de partij doe nog hoop heeft moet ook willen inzien dat het je partner laten begrijpen van deze scheven verhoudingen iets is waar je (ex)vriend(in) zelf achter moet komen meestal...
Je kan iemand nog zoveel vertellen maar als ie niet luisterd zal hij/zij het nooit doorkrijgen jammergenoeg..
Vaak zie je zoiets ook pas té laat omdat je uit wanhoop alles maar gaat doen om de relatie goed te houden..
Het dit in iedrgeval uit persoonlijk ervaring ervaren.. het recht zetten van zo'n verhouding kan leiden tot onenigheden omdat de ander dat niet gewend is, dus rustig aan laten wennen en niet meteen 180% omgooien.
Ik begrijp heel goed dat je nu meer naar je gevoel gaat luisteren. Daar moet je altijd naar luisteren.quote:Op maandag 25 augustus 2008 08:27 schreef ThaBrain het volgende:
[..]
Nu ben je een keer mijn spiegeltje
Ik heb ook niet geprobeerd het meteen 180 graden om te gooien. Ik heb eerst alles geprobeerd om de relatie goed te houden, dat ging alleen ten koste van mezelf (hoe ik was). Tuurlijk heb ik af en toe wel mijn stem laten gelden. Ik wilde gewoon dat ze eens naar de dokter toe ging, maar dat deed ze steeds maar niet. Omdat dat toch iets is wat ze zelf moest doen, heb ik het op een gegeven moment maar opgegeven. Erover blijven doorzeuren had zeker ruzies opgeleverd
Ik zie bij mijn nieuwe vlam ook al dingen waar ik het niet helemaal mee eens ben. En ja dat na een eerste dateOp termijn zal ik die dingen bij haar aankaarten
Eerst maar eens een relatie opbouwen en vertrouwen in elkaar krijgen. Al denk ik wel dat ik het deze keer wat makkelijker heb, omdat ze niet zo gek is in haar kop als mijn ex, voor zover ik weet dan
Nu denken jullie misschien van: ben je niet een beetje vroeg met die dingen zien? Nee...zoals altijd weeg ik overal de voors en tegens tegenover elkaar. Ik probeer de mogelijkheden te zien in plaats van de beperkingen. Het lijkt alsof ik alles vanuit mijn verstand doe, maar dat is zeker niet zoIk heb in de relatie met mijn ex meer leren luisteren naar mijn gevoel. En nu laat ik mijn gevoel meer spreken
Vroeger was ik overal heel erg kritisch op, dat is nu gelukkig minder geworden
Ik vertrouw m'n gevoel eigenlijk ook niet zo erg meer.. mijn gevoel heeft me blind gemaakt voor een hoop dingen in mijn laatste relatie.. zo blind dat ik mezelf vergat te zijn, en niet zag wat er aan de hand was.quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:19 schreef Pim26 het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed dat je nu meer naar je gevoel gaat luisteren. Daar moet je altijd naar luisteren.
Je hebt een hoop geleerd in je vorige relatie, neem die punten mee.
Ik heb ook een hoop geleerd, ik heb nu veel contact met allerlei dames maar ik ben wel heel ''achterdochtig en afstandelijk''.
Ik ga gewoon goed kijken wat ik zie en analyseer gewoon een stuk beter nu. Me gevoel heeft me vorige keer in de steek gelaten.
Maargoed, te negatief denken heb je ook niets aan, dus gewoon genieten en kijken hoe alles loopt he! Liefde is het mooiste wat er is als het goed gaat
ThaBrain succes ermee he!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(edit dit stuk mag dus overgeslagen worden... zie post hieronder)
Misschien is het beter om gewoon een makkelijke vriendin te zoekenzoals ze al zei (nu ze verlieft is): Ik hoop dat je iemand vind die wel bij je past....
[ Bericht 1% gewijzigd door Chev op 25-08-2008 19:44:31 ]Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Liefde: Hans Teeuwen || Youp ||Theo Maassen
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
Nou dat vind ik dus juist kut, ik ging juist heel veel koken met me ex samen. Dat vond ik juist heel gezellig, ik een biertje, zij een wijntje erbij en dan gezellig in de keuken op het aanrecht zitten en kletsen en koken...quote:Op maandag 25 augustus 2008 19:42 schreef Chev het volgende:
Eureka.. zo'n klote gevoel als dat ik had van zeg maar 15:00 - 19:00 hoe goed ik me voel nu
Ben lekker aan het koken, lekkere harde juize muziek op de radio, en merk dat dat m'n gedachtes ENORM afleid![]()
Ik heb m'n ex niet nodig om gelukkig te worden (jaja flip/flop emotie) maar denk dat ik véél vaker ga koken is wel leuk
Vooral mee doorgaan!! Lekker ritme in je leven jezelf dingen opleggen alleen dan wel op jouw manierquote:Op maandag 25 augustus 2008 19:42 schreef Chev het volgende:
Eureka.. zo'n klote gevoel als dat ik had van zeg maar 15:00 - 19:00 hoe goed ik me voel nu
Ben lekker aan het koken, lekkere harde juize muziek op de radio, en merk dat dat m'n gedachtes ENORM afleid![]()
Ik heb m'n ex niet nodig om gelukkig te worden (jaja flip/flop emotie) maar denk dat ik véél vaker ga koken is wel leuk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |