abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 augustus 2008 @ 19:26:11 #1
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_61091335
En hier weer verder

Link naar vorig topic: de kunst van het loslaten van je ex #62

Laatste reactie vorig topic:
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 17:34 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

En daar heb ik het dus 2 jaar mee uitgehouden
pi_61091598
Nice brain... tja daar ga je niet van uit natuurlijk, vrouwen kunnen behoorlijk wispelturig zijn over bepaalde dingen (uit een man zijn oogpunt), en je ziet er niet bepaald altijd een soort syndroom of wat dan ook achter
Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Liefde: Hans Teeuwen || Youp ||Theo Maassen
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
  zondag 24 augustus 2008 @ 19:46:03 #3
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_61091857
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 19:36 schreef Chev het volgende:
Nice brain... tja daar ga je niet van uit natuurlijk, vrouwen kunnen behoorlijk wispelturig zijn over bepaalde dingen (uit een man zijn oogpunt), en je ziet er niet bepaald altijd een soort syndroom of wat dan ook achter
Zij zag in zichzelf al verschijnselen van iemand met borderline. Het was/is een heel slim meisje hoor Ze is eens een keer wezen praten met een bedrijfsarts en die dag ook al dingen, maar dat was niet als consult geloof ik.

Toch heb ik het idee dat ze het voor het grootste deel zichzelf aanpraat
pi_61091961
Dat borderline herken ik wel een beetje in mijn ex. Klopt ook wel met haar houding nu. Ik geloof dat ik nu wel een makkelijke relatie wil Waarschijnlijk gaat me dat niet lukken... ik trek toch een beetje de gekke aan.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
  zondag 24 augustus 2008 @ 20:04:45 #5
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_61092457
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 19:49 schreef Miesjel het volgende:
... ik trek toch een beetje de gekke aan.
Dat maakt t ook weer uitdagend

Maar define "makkelijke relatie" en zou t daar niet juist saai van worden? Niet dat er alleen maar problemen moeten zijn, maar dat er een soort 'uitdaging' in zit. Weet niet goed hoe t uit te leggen, maar je snapt me (hopelijk) wel
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  zondag 24 augustus 2008 @ 20:09:28 #6
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_61092590
Hoi! ik heb mijn ex losgelaten al maandje of 2.5 geleden helemaal. Inmiddels leuke superaardige lieve meid ontmoet, maar dat is allemaal nogal in ontwikkeling, wil niets overhaasten.

Ging in februarie uit na een relatie van 4.5 jaar waarvan 1.5 jaar samenwonen. Tis beter zo.

succes allen!
Imperare sibi maximum imperium est
pi_61092721
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 20:04 schreef Koepert het volgende:

[..]

Dat maakt t ook weer uitdagend

Maar define "makkelijke relatie" en zou t daar niet juist saai van worden? Niet dat er alleen maar problemen moeten zijn, maar dat er een soort 'uitdaging' in zit. Weet niet goed hoe t uit te leggen, maar je snapt me (hopelijk) wel
Jaja, ik snap je maar al te goed. Maar een keer een saaie relatie lijkt me wel wat. Er beweegt genoeg om me heen nu. Nieuw werk, nieuw huis (bijna).
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_61093597
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 19:46 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

Zij zag in zichzelf al verschijnselen van iemand met borderline. Het was/is een heel slim meisje hoor Ze is eens een keer wezen praten met een bedrijfsarts en die dag ook al dingen, maar dat was niet als consult geloof ik.

Toch heb ik het idee dat ze het voor het grootste deel zichzelf aanpraat
En mensen kunnen ook leren omgaan met borderline.
  zondag 24 augustus 2008 @ 21:19:36 #9
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_61094524
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 20:44 schreef Integrity het volgende:

[..]

En mensen kunnen ook leren omgaan met borderline.
Dat heb ik inmiddels ook gelezen Ze vertikte het alleen om naar een dokter of psycholoog toe te gaan. Ze vindt het wel best zo en heeft geen zin in medicijnen en/of therapie. Dan moet ze het zelf weten toch
pi_61094838
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:19 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

Dat heb ik inmiddels ook gelezen Ze vertikte het alleen om naar een dokter of psycholoog toe te gaan. Ze vindt het wel best zo en heeft geen zin in medicijnen en/of therapie. Dan moet ze het zelf weten toch
Niet iedereen past bij elkaar, maar als je zelf issues hebt moet je ze ook zelf oplossen. Desnoods met hulp.
pi_61094968
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:30 schreef Integrity het volgende:

[..]

Niet iedereen past bij elkaar, maar als je zelf issues hebt moet je ze ook zelf oplossen. Desnoods met hulp.
Of willen oplossen.. daar ontbreekd het ook vaak aan (zelfkennis)
Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
  zondag 24 augustus 2008 @ 21:40:19 #12
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_61095096
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:30 schreef Integrity het volgende:

[..]

quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:35 schreef Chev het volgende:

[..]

Bij haar ligt het dus aan de wil om het op te lossen. Ze ervaart het ook voor zichzelf als een probleem geloof ik. Ik heb tijdens mijn relatie met haar al flink aan haar kop lopen zeiken dat ze eens naar een dokter/psycholoog moest gaan. Dat deed ze gewoon niet. Op een gegeven moment houdt het op he.

Zelf accepteerde ik haar gewoon zoals ze was. Ik kon het wel hebben. Dat borderline heb je natuurlijk in meerdere gradaties en ik denk dat zij niet een van de ergere gevallen is. Zij is degene geweest die de knoop doorhakte dat het gewoon niet werkte tussen haar en mij. Achteraf ben ik daar best blij om
pi_61095485
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:35 schreef Chev het volgende:

[..]

Dat is het sleutelwoord om om te gaan met die stoornis. Zelfkennis. De manier waarop je je eigen gevoelen en gedachten kunt herkennen. Als je die op een afstand kunt leren zien, dan kun je jezelf losmaken vd situatie.
pi_61095600
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:40 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

[..]

Bij haar ligt het dus aan de wil om het op te lossen. Ze ervaart het ook voor zichzelf als een probleem geloof ik. Ik heb tijdens mijn relatie met haar al flink aan haar kop lopen zeiken dat ze eens naar een dokter/psycholoog moest gaan. Dat deed ze gewoon niet. Op een gegeven moment houdt het op he.

Zelf accepteerde ik haar gewoon zoals ze was. Ik kon het wel hebben. Dat borderline heb je natuurlijk in meerdere gradaties en ik denk dat zij niet een van de ergere gevallen is. Zij is degene geweest die de knoop doorhakte dat het gewoon niet werkte tussen haar en mij. Achteraf ben ik daar best blij om
Ik durf ook niet zomaar meer een relatie aan te gaan hoor, maar ik vind dat een relatie (ondanks de spontaniteit die je misschien zou denken te missen als je er zo serieus over praat) iets is voor het leven en dus niet iets ondoordachts.
  zondag 24 augustus 2008 @ 22:11:51 #15
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_61096005
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:58 schreef Integrity het volgende:

[..]

Ik durf ook niet zomaar meer een relatie aan te gaan hoor, maar ik vind dat een relatie (ondanks de spontaniteit die je misschien zou denken te missen als je er zo serieus over praat) iets is voor het leven en dus niet iets ondoordachts.
Een relatie zie ik ook als iets voor het leven. Ik ben niet zo van de scharrels. Doe mij maar gewoon een vaste relatie. En tjah...als de verhoudingen zo scheef liggen dat de een wel alles over heeft voor de ander, maar dat andersom niet zo is, is er toch echt wat mis met de relatie. Het is dan beter om te stoppen, hoe moeilijk het ook is. Erkennen dat het niet werkt en ook niet zal gaan werken is een moeilijke stap, helemaal voor de partij die nog wel de hoop heeft dat het zal gaan werken.
pi_61098194
En de partij doe nog hoop heeft moet ook willen inzien dat het je partner laten begrijpen van deze scheven verhoudingen iets is waar je (ex)vriend(in) zelf achter moet komen meestal...

Je kan iemand nog zoveel vertellen maar als ie niet luisterd zal hij/zij het nooit doorkrijgen jammergenoeg..
Vaak zie je zoiets ook pas té laat omdat je uit wanhoop alles maar gaat doen om de relatie goed te houden..

Het dit in iedrgeval uit persoonlijk ervaring ervaren.. het recht zetten van zo'n verhouding kan leiden tot onenigheden omdat de ander dat niet gewend is, dus rustig aan laten wennen en niet meteen 180% omgooien.

[ Bericht 11% gewijzigd door Chev op 24-08-2008 23:35:38 ]
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_61102590
M'n ex wil vrienden met me zijn terwijl ze nog lang niet over me heen is en nog van me houdt.
En dat terwijl ze weet dat ik aan het 2e meisje ná haar bezig ben

Ene dag haat ze je; andere dag wil ze vrienden zijn
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 25 augustus 2008 @ 08:27:51 #18
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_61102758
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 23:18 schreef Chev het volgende:
En de partij doe nog hoop heeft moet ook willen inzien dat het je partner laten begrijpen van deze scheven verhoudingen iets is waar je (ex)vriend(in) zelf achter moet komen meestal...

Je kan iemand nog zoveel vertellen maar als ie niet luisterd zal hij/zij het nooit doorkrijgen jammergenoeg..
Vaak zie je zoiets ook pas té laat omdat je uit wanhoop alles maar gaat doen om de relatie goed te houden..

Het dit in iedrgeval uit persoonlijk ervaring ervaren.. het recht zetten van zo'n verhouding kan leiden tot onenigheden omdat de ander dat niet gewend is, dus rustig aan laten wennen en niet meteen 180% omgooien.
Nu ben je een keer mijn spiegeltje

Ik heb ook niet geprobeerd het meteen 180 graden om te gooien. Ik heb eerst alles geprobeerd om de relatie goed te houden, dat ging alleen ten koste van mezelf (hoe ik was). Tuurlijk heb ik af en toe wel mijn stem laten gelden. Ik wilde gewoon dat ze eens naar de dokter toe ging, maar dat deed ze steeds maar niet. Omdat dat toch iets is wat ze zelf moest doen, heb ik het op een gegeven moment maar opgegeven. Erover blijven doorzeuren had zeker ruzies opgeleverd

Ik zie bij mijn nieuwe vlam ook al dingen waar ik het niet helemaal mee eens ben. En ja dat na een eerste date Op termijn zal ik die dingen bij haar aankaarten Eerst maar eens een relatie opbouwen en vertrouwen in elkaar krijgen. Al denk ik wel dat ik het deze keer wat makkelijker heb, omdat ze niet zo gek is in haar kop als mijn ex, voor zover ik weet dan
Nu denken jullie misschien van: ben je niet een beetje vroeg met die dingen zien? Nee...zoals altijd weeg ik overal de voors en tegens tegenover elkaar. Ik probeer de mogelijkheden te zien in plaats van de beperkingen. Het lijkt alsof ik alles vanuit mijn verstand doe, maar dat is zeker niet zo Ik heb in de relatie met mijn ex meer leren luisteren naar mijn gevoel. En nu laat ik mijn gevoel meer spreken Vroeger was ik overal heel erg kritisch op, dat is nu gelukkig minder geworden
pi_61108766
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 08:27 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

Nu ben je een keer mijn spiegeltje

Ik heb ook niet geprobeerd het meteen 180 graden om te gooien. Ik heb eerst alles geprobeerd om de relatie goed te houden, dat ging alleen ten koste van mezelf (hoe ik was). Tuurlijk heb ik af en toe wel mijn stem laten gelden. Ik wilde gewoon dat ze eens naar de dokter toe ging, maar dat deed ze steeds maar niet. Omdat dat toch iets is wat ze zelf moest doen, heb ik het op een gegeven moment maar opgegeven. Erover blijven doorzeuren had zeker ruzies opgeleverd

Ik zie bij mijn nieuwe vlam ook al dingen waar ik het niet helemaal mee eens ben. En ja dat na een eerste date Op termijn zal ik die dingen bij haar aankaarten Eerst maar eens een relatie opbouwen en vertrouwen in elkaar krijgen. Al denk ik wel dat ik het deze keer wat makkelijker heb, omdat ze niet zo gek is in haar kop als mijn ex, voor zover ik weet dan
Nu denken jullie misschien van: ben je niet een beetje vroeg met die dingen zien? Nee...zoals altijd weeg ik overal de voors en tegens tegenover elkaar. Ik probeer de mogelijkheden te zien in plaats van de beperkingen. Het lijkt alsof ik alles vanuit mijn verstand doe, maar dat is zeker niet zo Ik heb in de relatie met mijn ex meer leren luisteren naar mijn gevoel. En nu laat ik mijn gevoel meer spreken Vroeger was ik overal heel erg kritisch op, dat is nu gelukkig minder geworden
Ik begrijp heel goed dat je nu meer naar je gevoel gaat luisteren. Daar moet je altijd naar luisteren.
Je hebt een hoop geleerd in je vorige relatie, neem die punten mee.

Ik heb ook een hoop geleerd, ik heb nu veel contact met allerlei dames maar ik ben wel heel ''achterdochtig en afstandelijk''.
Ik ga gewoon goed kijken wat ik zie en analyseer gewoon een stuk beter nu. Me gevoel heeft me vorige keer in de steek gelaten.

Maargoed, te negatief denken heb je ook niets aan, dus gewoon genieten en kijken hoe alles loopt he! Liefde is het mooiste wat er is als het goed gaat

ThaBrain succes ermee he!
pi_61114105
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 13:19 schreef Pim26 het volgende:

[..]

Ik begrijp heel goed dat je nu meer naar je gevoel gaat luisteren. Daar moet je altijd naar luisteren.
Je hebt een hoop geleerd in je vorige relatie, neem die punten mee.

Ik heb ook een hoop geleerd, ik heb nu veel contact met allerlei dames maar ik ben wel heel ''achterdochtig en afstandelijk''.
Ik ga gewoon goed kijken wat ik zie en analyseer gewoon een stuk beter nu. Me gevoel heeft me vorige keer in de steek gelaten.

Maargoed, te negatief denken heb je ook niets aan, dus gewoon genieten en kijken hoe alles loopt he! Liefde is het mooiste wat er is als het goed gaat

ThaBrain succes ermee he!
Ik vertrouw m'n gevoel eigenlijk ook niet zo erg meer.. mijn gevoel heeft me blind gemaakt voor een hoop dingen in mijn laatste relatie.. zo blind dat ik mezelf vergat te zijn, en niet zag wat er aan de hand was.

Ik voel me nog steeds niet goed, nog té vaak voel de dag die voorbij gaat als een last op mijn shouders, en als 1 dag verder verwijderd van haar, maar gelukkig geen hele dagen meer, en kan ik mijn emoties nu redelijk goed beheersen door er niet aan te denken.

"Laat haar maar" zeg ik tegen mezelf
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(edit dit stuk mag dus overgeslagen worden... zie post hieronder)

Misschien is het beter om gewoon een makkelijke vriendin te zoeken zoals ze al zei (nu ze verlieft is): Ik hoop dat je iemand vind die wel bij je past....

[ Bericht 1% gewijzigd door Chev op 25-08-2008 19:44:31 ]
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_61118848
Eureka.. zo'n klote gevoel als dat ik had van zeg maar 15:00 - 19:00 hoe goed ik me voel nu

Ben lekker aan het koken, lekkere harde juize muziek op de radio, en merk dat dat m'n gedachtes ENORM afleid

Ik heb m'n ex niet nodig om gelukkig te worden (jaja flip/flop emotie) maar denk dat ik véél vaker ga koken is wel leuk
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_61119487
Dat flip/flop gevoel herken ik wel. Al gaat het de laatste tijd erg lekker. Ik heb een leuk doel gevonden in een huis. Als het allemaal goed gaat woon ik binnenkort in mijn eigen huisje. Ik vind helemaal mooi.
pi_61121171
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:42 schreef Chev het volgende:
Eureka.. zo'n klote gevoel als dat ik had van zeg maar 15:00 - 19:00 hoe goed ik me voel nu

Ben lekker aan het koken, lekkere harde juize muziek op de radio, en merk dat dat m'n gedachtes ENORM afleid

Ik heb m'n ex niet nodig om gelukkig te worden (jaja flip/flop emotie) maar denk dat ik véél vaker ga koken is wel leuk
Nou dat vind ik dus juist kut, ik ging juist heel veel koken met me ex samen. Dat vond ik juist heel gezellig, ik een biertje, zij een wijntje erbij en dan gezellig in de keuken op het aanrecht zitten en kletsen en koken...

Bah, niet aandenken!
Maar juist afleiding zoeken is goed.
pi_61121546
Ik ben weer ff terug bij af Bericht van ex gehad.. nieuwe is zo onzeker, nieuw en verwarrend nog en bovendien ver weg. Heb niet het gevoel er steun aan te hebben hoewel ik dat ook niet mag verwachten misschien. Zit weer ff aan de grond nu, alles is kut, het leven is kut, ik ben ongelukkig en word nooit meer gelukkig

@Thabrain, verhaal gelezen, klinkt toch alsof je ergens in een hoekje nog hoop blijft koesteren, niet doen hoor Hoop dat je nieuwe vlam helemaal goed gaat uitpakken
En improved 8-)
pi_61124403
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:42 schreef Chev het volgende:

Vooral mee doorgaan!! Lekker ritme in je leven jezelf dingen opleggen alleen dan wel op jouw manier .

Het is een tijdje geleden dat ik hier heb gepost, ik heb jullie allemaal wel gevolgd en ik lees steeds positievere dingen!! Lekker bezig allemaal en vooral doorgaan, en de dipjes horen erbij, schrijf ze van je af, het helpt je. Iets meemaken zoals dit is niet niks, en kost tijd voordat het over is.

Zelf ben ik er te lang in blijven hangen helaas, maar achteraf misschien wel goed. Ik heb nu een tijd het contact verbroken, dit bleek toch lastig omdat we toch nog gezamelijke vrienden hebben, en zaken die nog steeds geregeld moeten worden. Dus na een week radiostilte toch weer contact gekregen, en wonderbaarlijk mijn vragen zijn beantwoord. We spreken elkaar nu af en toe op msn, en we zullen elkaar wss wel weer gaan zien, zaterdag ook nog gezien en gesproken, dit was eigenlijk een bevrijding voor mij, geen oude gevoelens, gewoon kunnen zeggen wat ik wil, en mezelf kunnen blijven.

Vandaag goed gesprek gehad op msn, ik kan niet zonder haar en zij niet zonder mij, maar we hebben beide geen liefdegevoelens meer, daarvoor verschillen we teveel. Op bepaalde vlakken heeft zij het moeilijk en daar kan ik haar mee helpen, en dat geld andersom voor mij ook op een vlak. Dus misschien dat het kan, we hebben elkaar belooft om aan te geven wanneer we een grens van elkaar bereikt hebben. Prima zo! Ik ben er niet meer dagelijks mee bezig, ik sta open voor andere vrouwen al ben ik wel heel erg kritisch en veeleisend geworden, en ik denk dat het voorlopig ook wel even goed is om alleen te zijn, ik heb eigenlijk niet veel tijd meer voor een relatie.

Ik heb de knop om kunnen zetten en de knop op "slot" kunnen doen. Ik eet weer gezond, ik geniet van de dingen die ik alleen doe, ik sport weer, ik geniet van de dingen die ik doe met vrienden, ik geniet van mijn werk en studie, ik ben weer gelukkig. En wie weet ooit weer een plekje voor een lieve, mooie, slimme vrouw die wel goed bij mijn leven past.

Ik blijf jullie volgen, het beste!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')