Achter dat zwarte scherm op de voorgrond weet ik niet. Achter dat scherm op de achtergrond lopen de sporen naar Leeuwarden en Groningen Noord.quote:Op dinsdag 16 september 2008 08:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EN hoeveel lijken liggen er achter dat zwarte scherm?
Hmm, goed dat je er even op wijst, ik zal er op letten de volgende keer.quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:51 schreef thatsme het volgende:
Met de belgische locs ging het nog wel is mis als deze de stroomafnemer omhoog lieten op spanningsloze bruggen. Vandaar dat deze ze wel naar beneden moeten doen,
27-28 sep stoomfestival in Mariembourg. klikquote:Op dinsdag 16 september 2008 13:47 schreef Dichterbijer het volgende:
TGVtjeeee
Staan er nog bijzonder spoorevenementen op het program?
waarom niet in Mariënberg?quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
27-28 sep stoomfestival in Mariembourg. klik
Beide even editen aubquote:Hier alweer deel 121 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:
Vorig topic.
inderdaad, was laatst getuige ervan dat ie dus de wagons met auto's achter de rijtuigen voor het personenvervoer koppelde. alleen maar dure auto's erop zo wat.. dure engels auto's, ferrari's, bmw's en van een bmw z3 ging het auto-alarm door het aan elkaar koppelen vast. maar neem aan dat dat eigenlijk elke keer gebeurt.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:41 schreef Dichterbijer het volgende:
Wat ie doet: auto wagons rangeren op Den Bosch...
bron : de Stentorquote:ZWOLLE - Op de bouwlocatie van de nieuwe IJsselbrug heeft ProRail aan de Zwolse kant twee vliegtuigbommen gevonden uit de Tweede Wereldoorlog.
De Explosieven Opruimingsdienst heeft gisteren onderzoek verricht bij de bouwlocatie van de Hanzelijnbrug, en komt binnen enkele dagen met een plan om de bommen zo snel en veilig mogelijk te verwijderen. Dan zal ook duidelijk worden wat de tijdelijke gevolgen zijn voor omwonenden, trein-, scheepvaart- en wegverkeer. De vindlocaties worden afgeschermd en bewaakt. De vondst van de explosieven heeft naar verwachting geen gevolg voor de opleverdatum van de brug. De tijdelijke vertraging die nu optreedt kan worden opgelost binnen de marges van de bouwplanning.
Zijn steeds plannen om weer leven te blazen in aardig wat spoorlijnen, alleen is jammer genoeg daar tot nu toe weinig van terecht gekomen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 16:11 schreef Dr_Flash het volgende:
en hoe zit het met al die woeste plannen om weer met Lightrail over dat lijntje te gaan kachelen?![]()
Nimby's helemaal flippen natuurlijk
quote:Het treinverkeer tussen Gouda en Den Haag is volledig gestremd. Oorzaak is een botsing tussen een trein en de oplegger van een vrachtwagen. Of er gewonden zijn gevallen, is niet bekend.
De trein botste rond 16.30 uur bij Zoetermeer op de oplegger. Onduidelijk is nog hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren.
Spoorbeheerder ProRail adviseert reizigers tussen Den Haag en Gouda om te rijden via Rotterdam. Er is nog wel beperkt treinverkeer mogelijk tussen Gouda en Zoetermeer-Oost.
quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
Iemand enig idee wat deze:
[ afbeelding ]
in Oss doet??
U gaat door voor de koelkast. Lees en leer, voor de overige figuren in dit topicquote:Op dinsdag 16 september 2008 15:02 schreef Duvel het volgende:
Goederen, in Veghel zit/zat een bedrijf in mengvoeder of zo? Of iets met graan.
Staat op de planning, met een mede forumlid, hopende dat hij tegen die tijd krukken-loop-vrij is :pquote:Op dinsdag 16 september 2008 17:33 schreef SpeedyRich het volgende:
gaan jullie ook naar eurospoor in oktober?
Men is er bij een niet nader te noemen adviesbureau nog steeds mee bezigquote:Op dinsdag 16 september 2008 16:11 schreef Dr_Flash het volgende:
en hoe zit het met al die woeste plannen om weer met Lightrail over dat lijntje te gaan kachelen?![]()
Nimby's helemaal flippen natuurlijk
Hoe gaat die trein dan in Veghel komenquote:Op dinsdag 16 september 2008 17:56 schreef Zug-Chef het volgende:
U gaat door voor de koelkast. Lees en leer, voor de overige figuren in dit topic
Jazeker, en tegen die tijd is ook mijn eerste salaris gestortquote:Op dinsdag 16 september 2008 17:33 schreef SpeedyRich het volgende:
gaan jullie ook naar eurospoor in oktober?
In ieder geval met de fiets, verder gewoon over de rails lijkt mij.quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:00 schreef Cothen het volgende:
[..]
Hoe gaat die trein dan in Veghel komen
Dit wissel is weer in ere hersteld?quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:06 schreef Zug-Chef het volgende:
In ieder geval met de fiets, verder gewoon over de rails lijkt mij.
Niet dat ik weet.quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:08 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dit wissel is weer in ere hersteld?
Tof, maar wij hebben reeds een gouden exemplaar.quote:Op dinsdag 16 september 2008 17:56 schreef Zug-Chef het volgende:
U gaat door voor de koelkast.
Niet helemaal dus. Hij ging naar de CHV in Oss, niet in Veghel.quote:Op dinsdag 16 september 2008 17:56 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
[..]
U gaat door voor de koelkast. Lees en leer, voor de overige figuren in dit topic
Foutquote:Op dinsdag 16 september 2008 22:21 schreef Willy84 het volgende:
Hoi![]()
Deze week formulier inleveren om me week ov om te ruilen voor een weekend. Heb behoorlijk weinig als ik 4 dagen pw 15 min fietsen van me huis stage loop
Maar het zijn wel dezelfde nimby's die als eerste van de trein gebruik willen maken.quote:Op dinsdag 16 september 2008 16:11 schreef Dr_Flash het volgende:
en hoe zit het met al die woeste plannen om weer met Lightrail over dat lijntje te gaan kachelen?![]()
Nimby's helemaal flippen natuurlijk
Ik kijk er nauwelijks meer van op. Al was het een Sprinter.quote:Op dinsdag 16 september 2008 17:30 schreef Thetallguy het volgende:
Maastricht/Heerlen - Alkmaar werd vanochtend gereden met 1x PlanV en 1x PlanT, comfortabel
http://foto.dennistd.nl , zoek maar uit, meldt het wel ffquote:Op dinsdag 16 september 2008 22:34 schreef Dichterbijer het volgende:
Oproep
Ik wil bezig gaan om nieuwe headers te maken voor de OP... maar heb daar nog fototjes voor nodig
PM mij welke ik mag gebruiken voor de OP
quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:34 schreef Dichterbijer het volgende:
Oproep
Ik wil bezig gaan om nieuwe headers te maken voor de OP... maar heb daar nog fototjes voor nodig
PM mij welke ik mag gebruiken voor de OP
Dat kan niet meerquote:Op dinsdag 16 september 2008 22:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Fout![]()
Eerst kwijtmaken
Dan nieuwe aanvragen
Dan omwisselen![]()
( Hmmmm waar is dat addertje)
Denk het wel.. Als de HiSpeed plannen OOIT waarheid wordenquote:Op dinsdag 16 september 2008 23:14 schreef Fixers het volgende:
Ik kan mezelf inmiddels wel als regelmatig reiziger van de zuurstok-express bestempelen. Mag ik dan opmerken dat er allejezus weinig voorzieningen zijn op roosendaal. Helemaal voor een "internationaal station" waar ze reizigers van en naar de richting breda een half uur parkeren. Als ze zelfs een kiosk op Houten hebben neergeplempt (die overigens hooguit 6 maanden lang 3 uurtjes per dag open is geweest) dan zou je verwachten dat roosendaal tot de nok gevuld is met servex.
Of moeten we het nog maar even uitzingen met dat ene kioskje in afwachting van de NS-Hispeed OV-terminal in Breda?
Alsof dat ineens ZO levensbelangrijk is?quote:Op dinsdag 16 september 2008 23:21 schreef Koen66 het volgende:
Als het aan NS ligt, net als Zeeland en Dordrecht, zonder rechtstreekse verbinding met Schiphol.
Dat niet, het is meer mijn aversie tegen monopolistisch gedrag, het afschaffen van aantrekkelijke alternatieven van de HSL (als ie ooit gaat rijden), zoals de Benelux en rechtstreekse intercity verbindingen via Schiphol..quote:Op dinsdag 16 september 2008 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alsof dat ineens ZO levensbelangrijk is?
Als dat waar is, dan is het wel een erge miskoop. En dat van die nieuwe motoren zal wel komen, omdat ze die via een testbank aan het bijstellen zijn en het vervangen van een motor sneller gaat dan het opnieuw afstellen denk ik.quote:Ik wil er wel een opmerking over maken, dat de GTW treinstellen in het noorden aardig divers zijn in het optrekken de laatste tijd.
De ene gaat heel snel, en de ander weer veel langzamer.
Van een bekende machinst heb ik gehoord, dat er veelste veel geprutst word met de motoren. Dit allemaal om het zaakje lager in niveau te brengen.
Ook is het momenteel zo, dat zowat alle treinstellen voor de 2e keer nieuwe motoren erin hebben. Bij de ene omdat ze eraan toe zijn, en de ander omdat ze opgeblazen zijn.
Tsja, als dat nu zo al begint in de vrij korte tijd dat ze hier rond rijden.
Hoe moet het dan over enkele jaren? Dit kan dan gewoon niet meer uit.
En de machinsten noemen het niet voor niks deze trein Slurp i.p.v. Spurt
Votih is sowieso al bezig met de motoren, sinds het begin van de spurt.quote:Op woensdag 17 september 2008 01:15 schreef Peterselieman het volgende:
Als dat waar is, dan is het wel een erge miskoop. En dat van die nieuwe motoren zal wel komen, omdat ze die via een testbank aan het bijstellen zijn en het vervangen van een motor sneller gaat dan het opnieuw afstellen denk ik.
Mja, vergane glorie misschien wel een beetje. Maar goed, het is allicht beter dan op zo veel plekken in Duitsland, waar gigantische stationsgebouwen staan die volledig dichtgetimmerd en ondergekladderd zijnquote:Op dinsdag 16 september 2008 23:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ach, Roosendaal ik snap het wel een beetje hoor. Er is wel alles maar het geeft allemaal zo'n desolate indruk. Waar vroeger het het vol bedrijvigheid was is het nu allemaal wat karig. Dat komt wellicht eerder door de grootsheid van het pand...
Ach, ik noem Hoek van Holland Haven, ook zoiets..
Zoals hier in Brake (Unterweser)quote:Op woensdag 17 september 2008 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, vergane glorie misschien wel een beetje. Maar goed, het is allicht beter dan op zo veel plekken in Duitsland, waar gigantische stationsgebouwen staan die volledig dichtgetimmerd en ondergekladderd zijn
quote:Op woensdag 17 september 2008 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoals hier in Brake (Unterweser)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 17 september 2008 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, vergane glorie misschien wel een beetje. Maar goed, het is allicht beter dan op zo veel plekken in Duitsland, waar gigantische stationsgebouwen staan die volledig dichtgetimmerd en ondergekladderd zijn
quote:Dit is ook 1 van de redenen waarom de gemeente en de provincie erop hameren bij de NS dat ze 't niet degraderen
De GTWs van Veolia brullen anders aardig hoor. Heeft Arriva dan andere typen motoren of gewoon teveel ermee gekloot?quote:Op woensdag 17 september 2008 11:54 schreef Socios het volgende:
De eerste dag dat ik met een Spurt reed, vond ik al dat de motoren niet 'klopte'. Het is altijd maar een 'vaag' dieselgeluid, dat niet echt sterkte representeert zoals bijvoorbeeld een Plan U.
Klopt er reed laatst een ICM+ICM combinatie rond en een DDAR, maar het is nu weer VIRM. Zelfde als naar Den helder reed laatst ook een ICM.quote:Op woensdag 17 september 2008 17:51 schreef Nightshadow het volgende:
Hmmm, de laatste tijd zie ik (zelfs in de spits) nog wel eens afwisselende treinen rijden op de lijn Zwolle-Nijmegen
Maandag (17:29) reed een ICM op deze lijn (normaal bijna alleen in de hele vroege en hele late uren)
Vandaag (17:27) zag ik een DD-AR Zutphen binnenrijden op deze "Intercity"-lijn. Dit moet wel bijna de trein van 17:29 zijn..
Vraag mij af waarom dat nou zo opeens is..
Die GTW's van Veolia zijn volgens mij wel een generatie nieuwer dan die dingen van Arriva. De ervaringen die Arriva heeft gehad zijn neem ik aan door Stadler verwerkt.quote:Op woensdag 17 september 2008 18:13 schreef Eix het volgende:
[..]
De GTWs van Veolia brullen anders aardig hoor. Heeft Arriva dan andere typen motoren of gewoon teveel ermee gekloot?![]()
Of krijgen we deze ellende ook nog op de Maaslijn...![]()
"Misbruik wordt gestraft"?quote:Op woensdag 17 september 2008 21:57 schreef Tecnix het volgende:
Dus de trein begon te rijden, en ja hoor meneer trekt aan de noodstopiedereen meteen boos
zal wel hequote:Op woensdag 17 september 2008 22:05 schreef Cothen het volgende:
[..]
"Misbruik wordt gestraft"?
Ofwel: deed de conducteur nog een bonnetje schrijven?
En weer een mysterie ontrafeltquote:Amersfoort-Hilversum
Melding donderdag 18 september 2008, 00:32 uur:
Oorzaak: wisselstoring
Tussen Baarn en Amersfoort rijden geen treinen door een wisselstoring.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min.
Prognose: de verstoring duurt nog tot 1:00 uur.
Reizigers tussen Amersfoort en Schiphol reizen via Utrecht C en Duivendr.
Reizigers tussen Amersfoort en Amsterdam Centraal reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Amersfoort en Weesp reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Amersfoort en Hilversum reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Amersfoort en Baarn reizen via Den Dolder.
bron: http://mobiel.ns.nl/mobiel/storingen.action
dat is wel heel bijzonder! Weet je zeker dat ie uit Zwolle kwam? Bij mijn weten rijdt daar alleen maar DDM (en zo nu en dan DDAR en Plan V/T).quote:Op donderdag 18 september 2008 01:05 schreef ReisT het volgende:
(..)
Goed, ik ondertussen met de SGMm uit Zwolle naar Centraal(..)
DDM ridjt bij mijn weten toch echt niet naar Zwolle hoor... (of je moet een DDAR met mDDM bedoelen (motorwagen))quote:Op donderdag 18 september 2008 07:54 schreef ghizzer het volgende:
[..]
dat is wel heel bijzonder! Weet je zeker dat ie uit Zwolle kwam? Bij mijn weten rijdt daar alleen maar DDM (en zo nu en dan DDAR en Plan V/T).
Bij de ongereviseerde dingen is die er niet. Normaalgesproken worden die bananen alleen maar in de spits ingezet op een deel van het traject, dus ze hebben zeker geen reserve mat voor handen gehad.quote:Op donderdag 18 september 2008 11:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hier op leiden staan 3 banaantjes klaar als intercity naar utrecht. De eerste gedachte die in mij op komt is: en de 1e klas dan?
God nou, Leiden - Utrecht is dan ook wel VIJFTIG kilometerquote:Op donderdag 18 september 2008 11:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja PSM. Ik weet dat die er niet zijn ;-) . Maar voor een intercity die ik van het begin tot eind uit moet zingen vind ik het wel erg karig...
In zo'n ding wel. ik vond Schiedam Centrum - Vlaardingen Centrum al een hele toer in die dingen.quote:Op donderdag 18 september 2008 11:23 schreef Dr_Flash het volgende:
God nou, Leiden - Utrecht is dan ook wel VIJFTIG kilometerZoeen drama
heb nog nooit in zon ding gezeten zelfsquote:
Tis dat het niet meer kan, maar zou bijna zeggen: kom eens gezellig in een Rotterdamsche Metro zitten uit 1968. Zelfs dat zit nog beter dan een banaan.quote:
[offtopic]Er rijden geen metro's meer uit 1968![/offtopic]quote:Op donderdag 18 september 2008 11:38 schreef Cothen het volgende:
[..]
Tis dat het niet meer kan, maar zou bijna zeggen: kom eens gezellig in een Rotterdamsche Metro zitten uit 1968. Zelfs dat zit nog beter dan een banaan.
Volgens mij heeft ie hem laten gaanquote:Op woensdag 17 september 2008 22:05 schreef Cothen het volgende:
[..]
"Misbruik wordt gestraft"?
Ofwel: deed de conducteur nog een bonnetje schrijven?
Als ik in Gouda was geweest, had je best even bij mij op mijn recent gereviseerd plee mogen zeiken, maar ja, ik zit in Utrecht.quote:Op donderdag 18 september 2008 11:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Aanvulling. Trein kapot tussen alphen en en woerden. Weet ik meteen waarom ik zo een karig ding had. Gestrand op alphen. Op dit moment staat een complete intercity zich in 1 lichtrail te proppen, en ik kan nog steeds niet zeiken...
Het ritje van en naar het spoorwegmuseum vond ik meer dan genoeg in zo'n ding. In Groningen heb ik wel eens zo'n SGM zien staan, maar dat was voor instructie.quote:Op donderdag 18 september 2008 11:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
heb nog nooit in zon ding gezeten zelfs
maarja, heb dan ook nog geen SGM in Enschede gezien
Toch was dat best lachen eigenlijkquote:Op donderdag 18 september 2008 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
Het ritje van en naar het spoorwegmuseum
tsja, eigenlijk zou ie er ook moeten zijn voor twee dagen en dan één persoonquote:Op donderdag 18 september 2008 14:15 schreef Dr_Flash het volgende:
knaker wat heb ik daar nou aanIk ga toch nooit met z'n tweeën of zo
Dat zou helemaal relaxt zijn jaquote:Op donderdag 18 september 2008 14:19 schreef dennistd het volgende:
tsja, eigenlijk zou ie er ook moeten zijn voor twee dagen en dan één persoon
Kun je daar eens wat meer over vertellen?quote:Op donderdag 18 september 2008 16:22 schreef Peterselieman het volgende:
Op de nevenlijnen waar andere vervoerders rijden, worden tegenwoordig laserguns gebruikt om de overwegen aan te sturen.
Oh gewoon een soort afstandbediening dus eigenlijkquote:Op donderdag 18 september 2008 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
Het klinkt spannender dan dat het is.
Goed, en wat als er nou een ledig mat ritje door wil stomen?quote:Op donderdag 18 september 2008 16:22 schreef Peterselieman het volgende:
Echt gesleuteld wordt er volgens mij niet meer. Op trajecten die door de NS gereden worden, is het zo dat er een tijdmechanisme ingebouwd zit op het moment dat een trein een bepaald punt passeert en een station naderet. Na die tijd gaan de bomen naar beneden en kan de trein bij dat station vertrekken.
jaquote:Op donderdag 18 september 2008 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh gewoon een soort afstandbediening dus eigenlijk
Op Leeuwarden - Groningen kan die gewoon doorkarren en bij onbediend gebied zal er even afgeremd moeten worden en het laserpistool gebruikt moeten worden, al is meestal volledige stilstand niet nodig.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Goed, en wat als er nou een ledig mat ritje door wil stomen?
Dat is Duitsland. Hier in Nederland zullen denk ik eventueel enkele spoorwegovergangen aangereden moeten worden, totdat de trein het ATB-NG baken passeert en weer goed gesignaleerd wordt en er weer een normaal tempo gereden kan worden.quote:Overigen nog een uitzondering op de regel bedenk ik me nu: Toen we door een bijna aanrijding richting leer te lang stilstonden lagen daardoor all duitse overwegen in storing, toen moest er bij iedere overweg gestopt worden en gesleuteld worden zodat de bomen toch naar beneden gingen:)
Daar heb je nou de stop-door schakeling voor!quote:Op donderdag 18 september 2008 17:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Goed, en wat als er nou een ledig mat ritje door wil stomen?
Lekker nagedachtquote:De bouw van een nieuwe stationshal in
Arnhem is uitgesteld.Er is nog geen
aannemer die de futurische hal voor de
prijs van de gemeente wil bouwen.Tot
2012 blijft een noodstation in gebruik,
waarover nu al veel reizigers klagen.
willen ze borat inzetten?quote:Op donderdag 18 september 2008 20:35 schreef Willy84 het volgende:
Het wordt toch alleen maar duurder of we moeten wat mensen uit Kachstan halen die het heel goedkoop kunnen doen.
Omdat ook gelijk het hele emplacement op z'n kop wordt gezet.quote:Op donderdag 18 september 2008 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd waarom men denkt dat dat tot 2012 gaat zijn. Echt acceptabel is het natuurlijk niet, daar![]()
dat klinkt bj mij nog niet als "per 10-12-2012 is het allemaal hip en fris en fruitig"quote:Op donderdag 18 september 2008 22:56 schreef Duvel het volgende:
Omdat ook gelijk het hele emplacement op z'n kop wordt gezet.
zo beter?quote:Op donderdag 18 september 2008 21:52 schreef thatsme het volgende:
een levendige openingspagina!
Leuk natuurlijk, theoriequote:Op donderdag 18 september 2008 23:00 schreef Duvel het volgende:
Zie:
http://www.prorail.nl/Pub(...)n%20in%20Arnhem.aspx
In Boxtel, Helmond en Deurne wordt ook gesleuteld. In Deurne bij vetrek van de 5200 voor de overwegbomen.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:15 schreef Mathijz het volgende:
In Hoorn word er standaard nog met een sleutel gewerkt. En in Obdam zit die stop-door schakeling dus niet.
Die staat al vol helaas....quote:Op vrijdag 19 september 2008 08:43 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Spammerd... zet hem dan in je sig
zo beter ouwe mopperpot?quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Zet hem dan op zijn minst onder je www-knopje
ONtopic: voor de Noorderlingen: morgen door werkzaamheden tussen Swk en Mp rijden de ACTS-treinen om via Buitenpost![]()
NIMBY-boetes?quote:Op vrijdag 19 september 2008 09:36 schreef Zug-Chef het volgende:
ONtopic: voor de Noorderlingen: morgen door werkzaamheden tussen Swk en Mp rijden de ACTS-treinen om via Buitenpost![]()
Mooi, ga ik ff kijkenquote:Op vrijdag 19 september 2008 09:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Zet hem dan op zijn minst onder je www-knopje
ONtopic: voor de Noorderlingen: morgen door werkzaamheden tussen Swk en Mp rijden de ACTS-treinen om via Buitenpost![]()
Wat bieden jullie elkaar aan op de Plee?quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Bedankt voor het Plee aanbod btw
Overwhere ook nogquote:Op donderdag 18 september 2008 18:15 schreef Mathijz het volgende:
In Hoorn word er standaard nog met een sleutel gewerkt. En in Obdam zit die stop-door schakeling dus niet.
Mij is het ook niet duidelijk hoor, wat je bedoeldquote:Op vrijdag 19 september 2008 14:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Bedankt voor het Plee aanbod btw
Alsof je gedachten kon lezen Zugquote:Op vrijdag 19 september 2008 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Ach so. Oki opgelost
Voor de gene die het interesseert, sinds vandaag nieuw op mijn website een uitgebreide lijst met spotplekken/fotolocaties door heel Nederland (uitgezonderd Zuid-Limburg, Zeeland, Noord-Noord-Holland en Flevoland). Zie hier onder Spotplekken.
ik denk nog wel een tijdje: men zou een vervolg op de kapingsfilm willen maken waarvoor ie gebruikt wordtquote:Op vrijdag 19 september 2008 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe lang is dat nog met die 766 in het geel? Ik wil die ook weleens op de plaat hebben
quote:Zeker vijftien treinrovers zijn zaterdag in India om het leven gekomen toen ze per abuis een tank met gifgas openden.
Ze waren bezig met het stelen van diesel uit een vrachttrein in de olierijke deelstaat Assam. Leden van de gewapende bende hadden de trein eerder tot stilstand gebracht door de machinist te bedreigen.
Dat maakte de politie bekend. Volgens een woordvoerder werden in totaal ongeveer dertig bewusteloze personen aangetroffen bij de trein.
Ook trof de politie tientallen lege olievaten aan, die de rovers hadden willen vullen met diesel.
ach..quote:Op zaterdag 20 september 2008 15:05 schreef Cothen het volgende:
De NS mag nog wel wat leren op het gebied van communicatie richting de reiziger.
Vandaag rijdt de Sprinter Amsterdam Zuid - Rhenen niet verder dan Driebergen-Zeist om vervolgens verkeerd spoor weer terug te gaan richting Utrecht. In Driebergen-Zeist werd dit kenbaar gemaakt door het afsluiten van de perrons met een lintje. Zonder een pamflet of een bordje of wat dan ook. De reiziger moest zelf maar uitvinden dat hij naar de andere kant van het station moest lopen. De omroeper vertelde gelukkig wel dat de trein zou vertrekken van spoor 1.
Bij Bunnik was het niet gebruikte perron zelfs gewoon toegankelijk. Of er omgeroepen werd weet ik niet, maar het leverde wel een leuk tafereel op toen mijn trein in Bunnik verkeers spoor aankwam: vaders die bagage en kinderen bij elkaar raapte om snel naar het andere perron te rennen.
Ben benieuwd! Zou er misschien ook naartoe, maar kon helaas niet...quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
Zo, vandaag even naar Stadskanaal geweest met de Arriva GTW. Daarna nog even doorgegaan naar Musselkanaal. Foto's en filmpjes volgen.
tis nog altijd beter dan een plank T of Vquote:Op zondag 21 september 2008 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Jammer dat het zulke KUT treinen zijn, maar toch, leuke foto's
Lagesnelheids tractieproef zekerquote:Op zondag 21 september 2008 21:28 schreef Willy84 het volgende:
Gaaf! Dit weekend nam NS de dienst over op het kippenlijntje met VIRM viertjes!
Niets dan lof voor deze mooie rapportagequote:Op zondag 21 september 2008 16:50 schreef Socios het volgende:
Treintjes in de duinen van Zandvoort aan Zee.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanmiddag op de gevoelige plaat vastgelegd.
quote:108 Teletekst ma 22 sep
***************************************
Vertrouwen in ov-chipkaart opgezegd
***************************************
` Consumentenorganisaties hebben zich
uit het overleg over de ov-chipkaart
teruggetrokken.Het gaat om de ANWB,de
CG-raad voor chronisch zieken en
gehandicapten,de studentenvakbond LSVb,
de reizigersorganisatie Rover en de
Consumentenbond.
Volgens de vijf organisaties biedt de
chipkaart in zijn huidige vorm vooral
veel nadelen.Knelpunten als prijs,
privacy en praktische problemen rond
overstappen zijn na vier jaar nog niet
opgelost,zeggen ze.
Ze willen dat staatssecretaris Huizinga
van Verkeer en Waterstaat de invoering
van de ov-chipkaart opschort.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Das op zich ook niet zo vreemd als je ziet waar het station ligt...quote:Op maandag 22 september 2008 14:58 schreef King_of_Kool het volgende:
[...] Helaas wordt dit station al jaren niet meer gebruikt [...]
Klopt, mocht Markelo in de toekomst gaan groeien zal er wellicht weer een beroep op worden gedaan. Nu zijn we afhankelijk van stations in Goor, Holten Rijssen of Lochem.quote:Op maandag 22 september 2008 15:13 schreef Cothen het volgende:
[..]
Das op zich ook niet zo vreemd als je ziet waar het station ligt...
Whaha, dat zal toch niet? Of toch?quote:Op maandag 22 september 2008 15:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan iemand even bevestigen dat het personeelsnummer van de HC te vinden is Als bluetooth ID van zijn railpocket.. ?
Volgensmij toch echt wel..quote:Op maandag 22 september 2008 15:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Whaha, dat zal toch niet? Of toch?
t zou me niet eens verbazen eigenlijk. Kunnen best goede redenen voor zijn om dat zo te doenquote:
Als ik De Stentor mag geloven wordt geprobeerd het station van Laren/Almen weer in ere te herstellen. Het zou dan station Almen gaan heten. Tegenwoordig zitten er krakers in het stationsgebouw en wordt het dubbel spoor gebruikt als passeerhaven omdat het enkelspoors is.quote:Op maandag 22 september 2008 15:17 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Klopt, mocht Markelo in de toekomst gaan groeien zal er wellicht weer een beroep op worden gedaan. Nu zijn we afhankelijk van stations in Goor, Holten Rijssen of Lochem.
quote:Reizigers tussen Den Haag Centraal en Eindhoven/Tilburg kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Tilburg kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Roosendaal en Amsterdam Centraal kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Tilburg en Dordrecht kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Eindhoven kunnen omreizen via s-Hertogenbosch.
Reizigers tussen Roosendaal en Utrecht Centraal kunnen omreizen via s-Hertogenbosch.
Misschien gaan ze containers rijdenquote:Op maandag 22 september 2008 20:56 schreef dennistd het volgende:
In Hengelo is men bezig met het vernieuwen van het spoor in het verlengde van de Akzo=aansluiting (van hier naar rechtsonder). Volgens mij wordt Akzo alleen niet meer per trein bediend...
hey! daar was ik gister nogquote:Op maandag 22 september 2008 18:51 schreef Socios het volgende:
Staat dat stationsgebouw in Markelo er nog? Lijkt wel wat op dat van Horst - Sevenum.
[ afbeelding ]
Ik neem even de vrijheid om dat gebeuren nog een keer te posten, nou het op een nieuwe host staatquote:Op dinsdag 23 september 2008 10:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Die dag had ik wel wat beters te doen
En, wie heeft gewonnen?quote:Op zondag 21 september 2008 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
De stoomtrein die tijdens de hardloopwedstrijd waarbij de lopers het tegen de trein opnemen Musselkanaal binnenrijdt.
De Rapid:quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat heet een "Bolle Neus". In België en Luxemburg rijden die inmiddels als museumlocs rond. Vroegâh hebben er ook electrische varianten van gereden in Zweden.
* Ou-Tannu had Prima internets in de trein van utrecht naar leeuwardenquote:Op dinsdag 23 september 2008 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
Is geen nieuws toch. Ze kunnen het nu al voor een prikkie per treinstel oplossen, maar ja het moet allemaal hightech en duur he
nice treintjesquote:Op dinsdag 23 september 2008 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat het alweer zo lang geleden is![]()
Shinkansenparade.
van voor naar achter:
een Shinkansen 500
een Shinkansen 200
een Shinkansen 700
een Shinkansen 300
vier Shinkansens 700
een Shinkansen 200
een Shinkansen 300
een Shinkansen 200
een Shinkansen 300
een Shinkansen 700
Volgend jaar ga ik er weer in een paar zittenquote:Op dinsdag 23 september 2008 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat het alweer zo lang geleden is![]()
Shinkansenparade.
van voor naar achter:
een Shinkansen 500
een Shinkansen 200
een Shinkansen 700
een Shinkansen 300
vier Shinkansens 700
een Shinkansen 200
een Shinkansen 300
een Shinkansen 200
een Shinkansen 300
een Shinkansen 700
Visueel niet de mooiste oplossing btwquote:Op dinsdag 23 september 2008 17:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Internet in trein laat op zich wachten.
Lousy zooi. In de Thalys hebben ze dat al een jaar of zo.
Nog niet in alle Thallys treinen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 17:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Internet in trein laat op zich wachten.
Lousy zooi. In de Thalys hebben ze dat al een jaar of zo.
Is dat de beste reden om het in ICM en VIRMs nog niet in te voeren?quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:41 schreef Gutz het volgende:
En is t voor de ns wel de moeite waard om bv in een ddar een inet verbinding te gooien. K betwijfel het.
Zelfde als internet op stations, het aantal gebruikers is betrekkelijk laag. Zelfs de doelgroep (zakenmensen) gebruiken het amper, omdat je meestal toch maar paar minuten tot een kwartier op het station doorbrengt. En de doelgroep bezit vaak over G3 laptopkaart.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:15 schreef Charango het volgende:
@Darkwing: I agree, heeft ook als voordeel dat er met 3G meer concurrentie is zodat NS/KPN de reiziger niet nog verder kunnen gaan uitknijpen met duur internet.
Of willen ze dan miljoenen gaan investeren in een methode zodat je geen 3G kan ontvangen in de trein?
volgens de vertrekstaat vertrekt er anders zo nu en dan wel eens een trein van spoor 1 in de ochtend...quote:Op dinsdag 23 september 2008 18:31 schreef dennistd het volgende:
In Enschede heeft vanmorgen of gisteravond zeer waarschijnlijk een trein tegen het juk gezeten. Vanmorgen stond er een koploper op spoor 1, waar normaal 's morgens niets staat. Deze stond op nog geen 5 centimeter van het juk, en in het hour daatvan zat een gat op de plaats van de koppeling.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik geloof dat ik nog nooit een succesvolle WiFi verbinding heb opgezet op een station: altijd baggerbereik en traag als dikke stront.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:29 schreef Brembo het volgende:
[..]
Zelfde als internet op stations, het aantal gebruikers is betrekkelijk laag. Zelfs de doelgroep (zakenmensen) gebruiken het amper, omdat je meestal toch maar paar minuten tot een kwartier op het station doorbrengt. En de doelgroep bezit vaak over G3 laptopkaart.
Normaal gesproken, wat je ook terugvind op de vertrekstaat, vertrekken er alleen stoptreinen op spoort 1. Maar het is inderdaad heel onlogisch. Over het algemeen komen de stoptreinen uit Zwolle aan op spoor 1, om vervolgens naar spoor 2 of spoor 3 te gaan.quote:Op woensdag 24 september 2008 02:39 schreef Cothen het volgende:
[..]
volgens de vertrekstaat vertrekt er anders zo nu en dan wel eens een trein van spoor 1 in de ochtend...
Tis overigens niet de meeste logische spoorverdeling daar...
nouja, de stopper naar zwolle staat er wel eens, maar die kan lastig gereden worden met elektrisch materieel :quote:Op woensdag 24 september 2008 02:39 schreef Cothen het volgende:
[..]
volgens de vertrekstaat vertrekt er anders zo nu en dan wel eens een trein van spoor 1 in de ochtend...
Nouja, spoor 4 is logisch voor de intercity icm de lengte. Spoor 2 wordt 's morgens gebruikt voor de stoptrein van/naar Apeldoorn.quote:Tis overigens niet de meeste logische spoorverdeling daar...
Opvallend dat daarop bovenin de station Rijssen, Holten en Deventer Colmschate missen, die toch echt worden aangedaan door de stopper naar Apeldoorn.quote:
Serie 0 is vanaf nu toch ook voorgoed uit dienst?quote:Op dinsdag 23 september 2008 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Omdat het alweer zo lang geleden is![]()
Eind november rijdt serie 0 voor het laatst.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:06 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Serie 0 is vanaf nu toch ook voorgoed uit dienst?
Kansloos.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
'Cursus roltrap lopen voor treinreizigers'
Dat materieel is er niet 'opeens' hoor. NS zit gewoon wat ruimer in de VIRMpjes door de nieuwe viertjes.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:29 schreef Brembo het volgende:
[..]
Verbaast me de laatste tijd dat 3700 volledig met VIRM (VI) wordt gereden, eindelijk ruimte. Maar dat ze nu opeens materieel voor hebben, verbaast me.
Idd. Alleen al het feit dat het hele nieuwsbericht op nu.nl onder de rubriek "Opmerkelijk" stond gaf dat treffend aanquote:
Met lok voor en achter overigensquote:Op woensdag 24 september 2008 14:53 schreef Peterselieman het volgende:
En daarnaast ICK in de 2000 tussen Den Haag CS en Arnhem
Wel als de achterste loc defect is en de voorste onderweg ook defect raaktquote:Op woensdag 24 september 2008 17:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kunnen ze hem iig niet stil zetten wegens een defecte loc : +
als de wielen blokkeren hoeft er maar eentje kapot te zijn, ookquote:Op woensdag 24 september 2008 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wel als de achterste loc defect is en de voorste onderweg ook defect raakt
precies. Maar "wegens een defecte loc" kan dus ook nog steedsquote:Op woensdag 24 september 2008 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
Dat kan ook wel zonder loc, als de remmen van de wagons niet gelost willen worden
84 ton uit m'n hoofd.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:58 schreef Fixers het volgende:
Wat weegt zo'n 1800 dan eigenlijk, dat je het met 10 man aan het rollen krijgt?
zolang t maar op TIJD rijd kan t me allemaal onder een trein komenquote:Op woensdag 24 september 2008 20:34 schreef Duvel het volgende:
En trekduw, andere compressor, andere chopper, nieuwere ATB, andere installatie voor parkeren van materieel. Om maar wat voorbeeldjes te geven.
wel als die bergafwaards moetquote:Op woensdag 24 september 2008 20:55 schreef Duvel het volgende:
Zonder compressor en choppers en zo, rijdt ie helemaal niet.
quote:Op woensdag 24 september 2008 20:55 schreef Duvel het volgende:
Zonder compressor ATB en choppers en zo, rijdt ie helemaal niet.
Ik had het al gecorrigeerd. Zonder ATB rijdt ie in elk geval niet op tijd.quote:
Let de NS wel op dat er niet per ongeluk een ICK naar Nijmegen wordt toegestuurd?quote:Op woensdag 24 september 2008 14:53 schreef Peterselieman het volgende:
De instroom daarvan is nu eindelijk op gang gekomen, nadat er wat tussendeuren vervangen waren. Die bestonden namelijk uit 2 platen glas en de NS wilde dat die uit 1 plaat zouden bestaan. Daarom duurde het ingebruik nemen van een aantal stellen wat langer.
De 1900 is deze week verworden tot een lijn waar van alles rijdt. Tussen Den Haag en Venlo is naast ICRm, ICK en VIRM ook ICL, DDM-1 en DD-AR gezien. En daarnaast ICK in de 2000 tussen Den Haag CS en Arnhem
Een buffel heeft er nog niet ingezeten denk ik zoquote:Op woensdag 24 september 2008 22:09 schreef Charango het volgende:
Wat de 1900 betreft lijkt Den Haag Centraal een soort van goochelaars-hoed te worden. Ik vraag me af welke konijnen er nog meer uit zullen springen. ICE, Albatros, Amtrak? Het zou mij niet meer verbazen
Snap alleen niet waarom een kruising zo ingewikkeld moet zijn, gewoon een spoor van 10 m wat de tramrails kruist en die 10 m zonder bovenleiding is ook niet zo erg lijkt me.quote:De gemeente Utrecht streeft er in overleg met ProRail naar de aansluiting van de Oosterspoorbaan op te heffen. Hiermee kan een lastige kruising tussen trambaan en Oosterspoorbaan achterwege blijven. Vanwege de spooruitbreiding van VleuGel zou ook zonder trambaan nog maar een beperkt gebruik van deze aansluiting mogelijk zijn. Na het buitengebruik stellen van het zuidelijke deel van de Oosterspoorbaan, zou overwogen kunnen worden een tramaansluiting naar het Spoorwegmuseum te creëren. Er ontstaan zo kansen voor de inzet van (museum)trams vanaf Utrecht Centraal naar het museum.
Folder trambaan naar de Uithof (PDF)
Wel Plan V?quote:Op woensdag 24 september 2008 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
De afgelopen tijd heeft daar alles gereden van NSR op DH, DM'90, SGM(m) en Plan T na, al heeft de laatste er wel enkele maanden geleden een keer in gezeten.
ja DH wordt lastig om dat nog ff in te zetten hequote:Op woensdag 24 september 2008 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
De afgelopen tijd heeft daar alles gereden van NSR op DH, DM'90, SGM(m) en Plan T na, al heeft de laatste er wel enkele maanden geleden een keer in gezeten.
Godnondju ! Iedereen heeft er al ingezeten, en ik heb maal 2 keer voor mijn neus zien wegrijdenquote:Op donderdag 25 september 2008 08:24 schreef Nightshadow het volgende:
Vandaag op de 3700 ri. zwolle 2x de nieuwe VIRM achter elkaar gekoppeld
ik heb ze zelfs nog niet zien stilstaan, maar ik ben dan ook nog niet westelijker dan hengelo geweest de afgelopen tijdquote:
Toendertijd nog planmatig ookquote:Op woensdag 24 september 2008 22:29 schreef Eix het volgende:
Kan me herinneren dat ik 3 jaar terug ofzo lekker schraal een Vtje kreeg naar Eindhoven in de late avond. Enorm comfortabel natuurlijk als je helemaal vanaf Den Haag C. reist. Hoop niet dat ze dat nog doen.
Ik heb er nog steeds niet in gezeten, ze reden langs mijn trein heen (ik zit altijd in de Syntus, die vanaf spoor 3 vertrekt om :07 en :37 en links blijft rijden) en dan op spoor 2 vertrekt de Intercity naar Zwolle om :04 en :34 (bijna altijd paar min vertraging) en die blijft dus rechts rijden. Vervolgens moet de Intercity het spoor blijven volgen (links) en de syntus stoptrein moet naar rechts.. Dus ik zie nogal vaak de Intercity twee maal voorbij rijden..quote:Op donderdag 25 september 2008 08:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Godnondju ! Iedereen heeft er al ingezeten, en ik heb maal 2 keer voor mijn neus zien wegrijden
quote:Op donderdag 25 september 2008 09:35 schreef Mathijz het volgende:
Nieuwe VIRM rijdt zeker niet in Noord- Holland?
quote:
Hier idem, maar dan nauwelijks zuidelijker dan Leeuwarden en Groningen.quote:Op donderdag 25 september 2008 09:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
ik heb ze zelfs nog niet zien stilstaan, maar ik ben dan ook nog niet westelijker dan hengelo geweest de afgelopen tijd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |