abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 september 2008 @ 11:40:54 #1
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61670266

Hier alweer deel 124 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

Vorig topic.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder interesse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Hispeed, goederenzut doen ze niet meer. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), worden alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Randstadrail
Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor. Kijk voor meer (niet erg up-to-date) info: op http://www.randstadrail.nl

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?

Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de Randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden tegenwoordig uit met alleen maar Spurts (GTW's), daarvoor reden er Wadlopers en DM90's.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.

Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.

Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje van de Twentse stad Almelo naar het Vechtdal. Sinds mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden door Syntus (in opdracht van CXX) met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten, met eindelijk een goede aansluiting in Mariënberg op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Sinds september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.

Veolia is in Nederland wat betreft het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december 2006 onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwyck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Sinds december 2007 rijdt Veolia op de Maaslijn met nieuw spul, net zoals Arriva heeft Veolia GTW's besteld (maar dan met meer stoelen: 5-op-een-rij ipv 4), en noemt de dingen "Velios".

De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>

Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen plek was in de dienstregeling om de gewone stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er op een los spoortje een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover).

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.

Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.

NS Hispeed (nogal een misleidende naam omdat er in ons landje niks met hoge snelheid rijdt) houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (ICRm) en waren voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Tegenwoordig hebben de Benelux-rijtuigen (met uitzondering van de Bs) een 'zuurstok'-kleurstelling. Binnenkort krijgt de Benelex nieuwe locs, die op de HSL kunnen rijden.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met de problemen dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen) en dat reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede kunnen reizen.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSH tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.

Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

Sinds eind 2007 wagen een aantal vaste bezoekers van deze reeks zich aan wat uitzoekwerk, en dan verschijnen er bij toerbeurt leuke diepte-verhaaltjes over bepaalde stations:

Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!

En voorts geldt:

Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!

[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 16-09-2008 22:09:47 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 september 2008 @ 11:42:50 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61670318
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 08:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

EN hoeveel lijken liggen er achter dat zwarte scherm?
Achter dat zwarte scherm op de voorgrond weet ik niet. Achter dat scherm op de achtergrond lopen de sporen naar Leeuwarden en Groningen Noord.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 16 september 2008 @ 11:47:31 #3
200192 Darkwing_Duck
pi_61670438
Met excuus dat ik hem niet meteen opende , had niet door dat ik m sloot
pi_61670474
tvp
  dinsdag 16 september 2008 @ 11:51:00 #5
86072 thatsme
and That's you!
pi_61670519
Met de belgische locs ging het nog wel is mis als deze de stroomafnemer omhoog lieten op spanningsloze bruggen. Vandaar dat deze ze wel naar beneden moeten doen,
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  dinsdag 16 september 2008 @ 13:37:18 #6
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61673112
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 11:51 schreef thatsme het volgende:
Met de belgische locs ging het nog wel is mis als deze de stroomafnemer omhoog lieten op spanningsloze bruggen. Vandaar dat deze ze wel naar beneden moeten doen,
Hmm, goed dat je er even op wijst, ik zal er op letten de volgende keer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 16 september 2008 @ 13:40:25 #7
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_61673188
tvpeetje
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_61673342
TGVtjeeee

Staan er nog bijzonder spoorevenementen op het program?
pi_61673603
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 13:47 schreef Dichterbijer het volgende:
TGVtjeeee

Staan er nog bijzonder spoorevenementen op het program?
27-28 sep stoomfestival in Mariembourg. klik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 16 september 2008 @ 14:18:59 #10
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61674153
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

27-28 sep stoomfestival in Mariembourg. klik
waarom niet in Mariënberg?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_61674220
Omdat we daar al vaak genoeg komen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 september 2008 @ 14:25:48 #12
Maffe Fries
pi_61674327
Komend weekend zijn er open dagen van de STAR in Stadskanaal, waarbij onder andere Blokkendoos Jaap en de DE 186 van de HSA komen
  dinsdag 16 september 2008 @ 14:27:37 #13
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_61674361
Iemand enig idee wat deze:

in Oss doet??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_61674663
Wat ie doet: auto wagons rangeren op Den Bosch...
  dinsdag 16 september 2008 @ 14:43:54 #15
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_61674723
Ja, maar hij staat dus in Oss...

Heeft dat iets te maken met die kapotte goederentrein van gisteren??
  dinsdag 16 september 2008 @ 14:44:06 #16
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_61674727
quote:
Hier alweer deel 121 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

Vorig topic.
Beide even editen aub
pi_61674742
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 14:41 schreef Dichterbijer het volgende:
Wat ie doet: auto wagons rangeren op Den Bosch...
inderdaad, was laatst getuige ervan dat ie dus de wagons met auto's achter de rijtuigen voor het personenvervoer koppelde. alleen maar dure auto's erop zo wat.. dure engels auto's, ferrari's, bmw's en van een bmw z3 ging het auto-alarm door het aan elkaar koppelen vast. maar neem aan dat dat eigenlijk elke keer gebeurt.
  dinsdag 16 september 2008 @ 14:47:08 #18
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_61674814
quote:
ZWOLLE - Op de bouwlocatie van de nieuwe IJsselbrug heeft ProRail aan de Zwolse kant twee vliegtuigbommen gevonden uit de Tweede Wereldoorlog.
De Explosieven Opruimingsdienst heeft gisteren onderzoek verricht bij de bouwlocatie van de Hanzelijnbrug, en komt binnen enkele dagen met een plan om de bommen zo snel en veilig mogelijk te verwijderen. Dan zal ook duidelijk worden wat de tijdelijke gevolgen zijn voor omwonenden, trein-, scheepvaart- en wegverkeer. De vindlocaties worden afgeschermd en bewaakt. De vondst van de explosieven heeft naar verwachting geen gevolg voor de opleverdatum van de brug. De tijdelijke vertraging die nu optreedt kan worden opgelost binnen de marges van de bouwplanning.
bron : de Stentor
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 september 2008 @ 15:01:54 #20
Maffe Fries
pi_61675244
Dat is nog het restant van het Duits Lijntje

http://nl.wikipedia.org/w(...)esel_(Duits_Lijntje)
  dinsdag 16 september 2008 @ 15:02:11 #21
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61675253
Goederen, in Veghel zit/zat een bedrijf in mengvoeder of zo? Of iets met graan.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61677210
Een reportage van het stukje spoor dat er nog ligt: http://www.verlatenspoor.nl/reportage16-0.htm
So we just called him Fred too
pi_61677297
en hoe zit het met al die woeste plannen om weer met Lightrail over dat lijntje te gaan kachelen?

Nimby's helemaal flippen natuurlijk
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 september 2008 @ 16:12:48 #24
Maffe Fries
pi_61677335
Tijdje geleden zijn er wadlopers naar de in meen Rotterdamse haven gebracht om daarna verscheept te worden naar Polen en Albanië. Echter staan de 3222 en 3226 nog steeds aan de kade, aldus een bericht op Beneluxspoor en is er nog geen uitzicht op wat er met de stellen moet gebeuren. Wel staan ze behoorlijk in de weg daar.
pi_61677756
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 16:11 schreef Dr_Flash het volgende:
en hoe zit het met al die woeste plannen om weer met Lightrail over dat lijntje te gaan kachelen?

Zijn steeds plannen om weer leven te blazen in aardig wat spoorlijnen, alleen is jammer genoeg daar tot nu toe weinig van terecht gekomen.
............................
  dinsdag 16 september 2008 @ 16:46:13 #26
200192 Darkwing_Duck
pi_61678352
Ik zal de OP zo snel mogelijk wijzigen als ik thuis ben.

Voor nu : net met de politie gebeld voor spoorlopers ter hoogte van amsterdam muiderpoort
pi_61679595
Maastricht/Heerlen - Alkmaar werd vanochtend gereden met 1x PlanV en 1x PlanT, comfortabel
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_61679598
quote:
Het treinverkeer tussen Gouda en Den Haag is volledig gestremd. Oorzaak is een botsing tussen een trein en de oplegger van een vrachtwagen. Of er gewonden zijn gevallen, is niet bekend.

De trein botste rond 16.30 uur bij Zoetermeer op de oplegger. Onduidelijk is nog hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren.
Spoorbeheerder ProRail adviseert reizigers tussen Den Haag en Gouda om te rijden via Rotterdam. Er is nog wel beperkt treinverkeer mogelijk tussen Gouda en Zoetermeer-Oost.
pi_61679646
gaan jullie ook naar eurospoor in oktober?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_61680202
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 14:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
Iemand enig idee wat deze:
[ afbeelding ]
in Oss doet??
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 15:02 schreef Duvel het volgende:
Goederen, in Veghel zit/zat een bedrijf in mengvoeder of zo? Of iets met graan.
U gaat door voor de koelkast. Lees en leer, voor de overige figuren in dit topic
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 17:33 schreef SpeedyRich het volgende:
Staat op de planning, met een mede forumlid, hopende dat hij tegen die tijd krukken-loop-vrij is :p
pi_61680286
quote:

Men is er bij een niet nader te noemen adviesbureau nog steeds mee bezig
pi_61680302
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 17:56 schreef Zug-Chef het volgende:
U gaat door voor de koelkast. Lees en leer, voor de overige figuren in dit topic
Hoe gaat die trein dan in Veghel komen
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 17:33 schreef SpeedyRich het volgende:
Jazeker, en tegen die tijd is ook mijn eerste salaris gestort
pi_61680433
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 18:00 schreef Cothen het volgende:

[..]

Hoe gaat die trein dan in Veghel komen
In ieder geval met de fiets, verder gewoon over de rails lijkt mij.
pi_61680475
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 18:06 schreef Zug-Chef het volgende:
In ieder geval met de fiets, verder gewoon over de rails lijkt mij.
Dit wissel is weer in ere hersteld?
  dinsdag 16 september 2008 @ 18:14:01 #35
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61680616
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 18:08 schreef Cothen het volgende:

[..]

Dit wissel is weer in ere hersteld?
Niet dat ik weet.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 16 september 2008 @ 18:14:55 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61680645
quote:
U gaat door voor de koelkast.
Tof, maar wij hebben reeds een gouden exemplaar.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61680843
Vandaag DD-AR in de 3700, gezien te Deventer.
  dinsdag 16 september 2008 @ 18:24:18 #38
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_61680944
quote:

[..]

[..]

Niet helemaal dus. Hij ging naar de CHV in Oss, niet in Veghel.
Hij is er iig nu aangekomen, en staat op foto en film
pi_61688675
Hoi
Deze week formulier inleveren om me week ov om te ruilen voor een weekend. Heb behoorlijk weinig als ik 4 dagen pw 15 min fietsen van me huis stage loop
pi_61689116
Oproep
Ik wil bezig gaan om nieuwe headers te maken voor de OP... maar heb daar nog fototjes voor nodig
PM mij welke ik mag gebruiken voor de OP
pi_61689173
Pluk maar wat van mn www af, maar laat het wel ff vooraf weten aan mij. Kennisgeving is genoeg.
  dinsdag 16 september 2008 @ 22:37:39 #42
200192 Darkwing_Duck
pi_61689201
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 22:21 schreef Willy84 het volgende:
Hoi
Deze week formulier inleveren om me week ov om te ruilen voor een weekend. Heb behoorlijk weinig als ik 4 dagen pw 15 min fietsen van me huis stage loop
Fout

Eerst kwijtmaken

Dan nieuwe aanvragen

Dan omwisselen

( Hmmmm waar is dat addertje )
pi_61689234
En bij de eerste de beste controle meteen de lul zijn ja Lijkt me niet zo handig heur.
  dinsdag 16 september 2008 @ 22:42:51 #44
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_61689343
quote:

Maar het zijn wel dezelfde nimby's die als eerste van de trein gebruik willen maken.

Het wordt hoog tijd dat nimby's compleet vleugellam worden gemaakt. In China gaat men al vanaf dag één aan de slag met een spoorproject.
  dinsdag 16 september 2008 @ 22:44:43 #45
111382 Ofyles2
pi_61689399
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 17:30 schreef Thetallguy het volgende:
Maastricht/Heerlen - Alkmaar werd vanochtend gereden met 1x PlanV en 1x PlanT, comfortabel
Ik kijk er nauwelijks meer van op. Al was het een Sprinter.
  Redactie Sport dinsdag 16 september 2008 @ 22:59:02 #46
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61689911
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 22:34 schreef Dichterbijer het volgende:
Oproep
Ik wil bezig gaan om nieuwe headers te maken voor de OP... maar heb daar nog fototjes voor nodig
http://foto.dennistd.nl , zoek maar uit, meldt het wel ff
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_61690043
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 22:34 schreef Dichterbijer het volgende:
Oproep
tof dat je dat op deze manier regelt. Op eoa manier kan je niet dir-browsen bij mij. Maar als je hier http://www.pbase.com/dr_flash wat kan vinden, mag je dat wmb gebruiken hoor. ff een mailtje naar dr.flash [apezak] gmail is genoeg.
pi_61690389
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 22:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Fout

Eerst kwijtmaken

Dan nieuwe aanvragen

Dan omwisselen

( Hmmmm waar is dat addertje )
Dat kan niet meer Je vervangende kaart mag alleen van de soort zijn die je ook bent kwijtgeraakt (dus weekkaart kwijt -> alleen nieuwe weekkaart).. Vroeger kon het wel idd
pi_61690455
Ik kan mezelf inmiddels wel als regelmatig reiziger van de zuurstok-express bestempelen. Mag ik dan opmerken dat er allejezus weinig voorzieningen zijn op roosendaal. Helemaal voor een "internationaal station" waar ze reizigers van en naar de richting breda een half uur parkeren. Als ze zelfs een kiosk op Houten hebben neergeplempt (die overigens hooguit 6 maanden lang 3 uurtjes per dag open is geweest) dan zou je verwachten dat roosendaal tot de nok gevuld is met servex.

Of moeten we het nog maar even uitzingen met dat ene kioskje in afwachting van de NS-Hispeed OV-terminal in Breda?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 september 2008 @ 23:20:03 #50
Maffe Fries
pi_61690651
De keren dat ik anders in Roosendaal was, was het er vrij uitgestorven trouwens. Het is vergane glorie aldaar.
  dinsdag 16 september 2008 @ 23:21:08 #51
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_61690694
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 23:14 schreef Fixers het volgende:
Ik kan mezelf inmiddels wel als regelmatig reiziger van de zuurstok-express bestempelen. Mag ik dan opmerken dat er allejezus weinig voorzieningen zijn op roosendaal. Helemaal voor een "internationaal station" waar ze reizigers van en naar de richting breda een half uur parkeren. Als ze zelfs een kiosk op Houten hebben neergeplempt (die overigens hooguit 6 maanden lang 3 uurtjes per dag open is geweest) dan zou je verwachten dat roosendaal tot de nok gevuld is met servex.

Of moeten we het nog maar even uitzingen met dat ene kioskje in afwachting van de NS-Hispeed OV-terminal in Breda?
Denk het wel.. Als de HiSpeed plannen OOIT waarheid worden dan is Roosendaal gedegradeerd tot eindpunt van het stoppertje Antwerpen-Roosendaal, en verder slechts binnenlands verkeer. Als het aan NS ligt, net als Zeeland en Dordrecht, zonder rechtstreekse verbinding met Schiphol.
Same shit, different day
SC hopper present
pi_61691038
Ik begrijp het probleem niet. In Roosendaal is een royale restauratie, een toilet, en ook nog een volledig geoutilleerde kiosk. Wat mis je daar?
pi_61691072
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 23:21 schreef Koen66 het volgende:
Als het aan NS ligt, net als Zeeland en Dordrecht, zonder rechtstreekse verbinding met Schiphol.
Alsof dat ineens ZO levensbelangrijk is?
  dinsdag 16 september 2008 @ 23:41:53 #54
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_61691374
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Alsof dat ineens ZO levensbelangrijk is?
Dat niet, het is meer mijn aversie tegen monopolistisch gedrag, het afschaffen van aantrekkelijke alternatieven van de HSL (als ie ooit gaat rijden), zoals de Benelux en rechtstreekse intercity verbindingen via Schiphol..
Same shit, different day
SC hopper present
  dinsdag 16 september 2008 @ 23:54:35 #55
200192 Darkwing_Duck
pi_61691773
Ach, Roosendaal ik snap het wel een beetje hoor. Er is wel alles maar het geeft allemaal zo'n desolate indruk. Waar vroeger het het vol bedrijvigheid was is het nu allemaal wat karig. Dat komt wellicht eerder door de grootsheid van het pand...

Ach, ik noem Hoek van Holland Haven, ook zoiets..
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 september 2008 @ 01:15:59 #56
Maffe Fries
pi_61693139
Even een quootje van NS4201 van Somda:
quote:
Ik wil er wel een opmerking over maken, dat de GTW treinstellen in het noorden aardig divers zijn in het optrekken de laatste tijd.
De ene gaat heel snel, en de ander weer veel langzamer.
Van een bekende machinst heb ik gehoord, dat er veelste veel geprutst word met de motoren. Dit allemaal om het zaakje lager in niveau te brengen.
Ook is het momenteel zo, dat zowat alle treinstellen voor de 2e keer nieuwe motoren erin hebben. Bij de ene omdat ze eraan toe zijn, en de ander omdat ze opgeblazen zijn.

Tsja, als dat nu zo al begint in de vrij korte tijd dat ze hier rond rijden.
Hoe moet het dan over enkele jaren? Dit kan dan gewoon niet meer uit.
En de machinsten noemen het niet voor niks deze trein Slurp i.p.v. Spurt
Als dat waar is, dan is het wel een erge miskoop. En dat van die nieuwe motoren zal wel komen, omdat ze die via een testbank aan het bijstellen zijn en het vervangen van een motor sneller gaat dan het opnieuw afstellen denk ik.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 september 2008 @ 01:25:51 #57
Maffe Fries
pi_61693225
De terzijdestelling van het ICK wordt nog even uitgesteld, omdat het niet vlot gaat met de ingebruikname van de nieuwe VIRM-stellen. Inmiddels wachten al 6 stellen op het toelatingscertificaat.
pi_61694000
quote:
Op woensdag 17 september 2008 01:15 schreef Peterselieman het volgende:
Als dat waar is, dan is het wel een erge miskoop. En dat van die nieuwe motoren zal wel komen, omdat ze die via een testbank aan het bijstellen zijn en het vervangen van een motor sneller gaat dan het opnieuw afstellen denk ik.
Votih is sowieso al bezig met de motoren, sinds het begin van de spurt.
Ik heb van een bekende machinist al gehoord dat verscheidene treinen met opgeblazen motoren hebben gestaan.
Maar ja, zo snel zijn ze ook niet echt meer, wat erg jammer is
pi_61694937
@ de mensen die reageerden:
Bedankt voor de reacties. Zal het tzt melden
pi_61698774
De eerste dag dat ik met een Spurt reed, vond ik al dat de motoren niet 'klopte'. Het is altijd maar een 'vaag' dieselgeluid, dat niet echt sterkte representeert zoals bijvoorbeeld een Plan U.
pi_61699520
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 23:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ach, Roosendaal ik snap het wel een beetje hoor. Er is wel alles maar het geeft allemaal zo'n desolate indruk. Waar vroeger het het vol bedrijvigheid was is het nu allemaal wat karig. Dat komt wellicht eerder door de grootsheid van het pand...

Ach, ik noem Hoek van Holland Haven, ook zoiets..
Mja, vergane glorie misschien wel een beetje. Maar goed, het is allicht beter dan op zo veel plekken in Duitsland, waar gigantische stationsgebouwen staan die volledig dichtgetimmerd en ondergekladderd zijn
pi_61701459
quote:
Op woensdag 17 september 2008 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, vergane glorie misschien wel een beetje. Maar goed, het is allicht beter dan op zo veel plekken in Duitsland, waar gigantische stationsgebouwen staan die volledig dichtgetimmerd en ondergekladderd zijn
Zoals hier in Brake (Unterweser)

woensdag 17 september 2008 @ 16:48:57 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61706042
quote:
Op woensdag 17 september 2008 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zoals hier in Brake (Unterweser)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61706945
Even terug naar de bedrijvigheid die in Roosendaal weg is, er zijn in Roosendaal plannen om heel het spoorgebied op de schop te gooien. Station opknappen, kantoorpanden op de locatie van de Van Gend & Loos loods
Dit is ook 1 van de redenen waarom de gemeente en de provincie erop hameren bij de NS dat ze 't niet degraderen tot eindstation richting Belgie zodat deze investering van het spooremplacement doorgang kan vinden.
Meer info zal wel ergens op www.stationroosendaal.nl staan.

[ Bericht 7% gewijzigd door Gutz op 17-09-2008 17:29:37 (foutje) ]
  woensdag 17 september 2008 @ 17:38:14 #65
200192 Darkwing_Duck
pi_61707201
quote:
Op woensdag 17 september 2008 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:

quote:
Dit is ook 1 van de redenen waarom de gemeente en de provincie erop hameren bij de NS dat ze 't niet degraderen
pi_61707500
Hmmm, de laatste tijd zie ik (zelfs in de spits) nog wel eens afwisselende treinen rijden op de lijn Zwolle-Nijmegen

Maandag (17:29) reed een ICM op deze lijn (normaal bijna alleen in de hele vroege en hele late uren)
Vandaag (17:27) zag ik een DD-AR Zutphen binnenrijden op deze "Intercity"-lijn. Dit moet wel bijna de trein van 17:29 zijn..

Vraag mij af waarom dat nou zo opeens is..
  woensdag 17 september 2008 @ 18:13:23 #67
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_61708025
quote:
Op woensdag 17 september 2008 11:54 schreef Socios het volgende:
De eerste dag dat ik met een Spurt reed, vond ik al dat de motoren niet 'klopte'. Het is altijd maar een 'vaag' dieselgeluid, dat niet echt sterkte representeert zoals bijvoorbeeld een Plan U.
De GTWs van Veolia brullen anders aardig hoor. Heeft Arriva dan andere typen motoren of gewoon teveel ermee gekloot?

Of krijgen we deze ellende ook nog op de Maaslijn...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Sport woensdag 17 september 2008 @ 20:16:01 #68
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61711597
Zo, mijn nieuwe treinensite is af:
http://trein.dennistd.nl/
PM mij!
pi_61711688
quote:
Op woensdag 17 september 2008 17:51 schreef Nightshadow het volgende:
Hmmm, de laatste tijd zie ik (zelfs in de spits) nog wel eens afwisselende treinen rijden op de lijn Zwolle-Nijmegen

Maandag (17:29) reed een ICM op deze lijn (normaal bijna alleen in de hele vroege en hele late uren)
Vandaag (17:27) zag ik een DD-AR Zutphen binnenrijden op deze "Intercity"-lijn. Dit moet wel bijna de trein van 17:29 zijn..

Vraag mij af waarom dat nou zo opeens is..
Klopt er reed laatst een ICM+ICM combinatie rond en een DDAR, maar het is nu weer VIRM. Zelfde als naar Den helder reed laatst ook een ICM.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 september 2008 @ 20:21:00 #70
Maffe Fries
pi_61711738
Nice Dennis
  woensdag 17 september 2008 @ 20:30:15 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61712064
quote:
Op woensdag 17 september 2008 18:13 schreef Eix het volgende:

[..]

De GTWs van Veolia brullen anders aardig hoor. Heeft Arriva dan andere typen motoren of gewoon teveel ermee gekloot?

Of krijgen we deze ellende ook nog op de Maaslijn...
Die GTW's van Veolia zijn volgens mij wel een generatie nieuwer dan die dingen van Arriva. De ervaringen die Arriva heeft gehad zijn neem ik aan door Stadler verwerkt.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 september 2008 @ 20:33:06 #72
Maffe Fries
pi_61712162
Ze zijn niet een generatie nieuwer, maar wel verfijnder. De Arriva GTW's zijn de eerste van de vierde generatie en daarom hebben ze ze ook met korting gekregen daar. De ervaringen die Arriva er mee heeft opgedaan zullen wel in die van Veolivla verwerkt zijn.
  woensdag 17 september 2008 @ 21:57:27 #73
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_61715506
Wat een klapjosti in de trein vanmorgen Zat ik op mijn dode gemak in de IC van Berlin naar Schiphol is er een duitser die te laat uitstapt in Hilversum en in de trein blijft staan voor een gesloten deur terwijl zijn vriend buiten al stond.

Dus de trein begon te rijden, en ja hoor meneer trekt aan de noodstop iedereen meteen boos
pi_61715809
quote:
Op woensdag 17 september 2008 21:57 schreef Tecnix het volgende:
Dus de trein begon te rijden, en ja hoor meneer trekt aan de noodstop iedereen meteen boos
"Misbruik wordt gestraft"?
Ofwel: deed de conducteur nog een bonnetje schrijven?
pi_61718381
quote:
Op woensdag 17 september 2008 22:05 schreef Cothen het volgende:

[..]

zal wel he
sorry.
  donderdag 18 september 2008 @ 01:05:47 #76
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_61721788
Sorry, dit vage verhaal moet er even uit::
Waar is de NS 's nachts nu helemaal mee bezig op station Overvecht?

Even voor twaalven meldt een vriendelijke omroepster dat de trein van 23.49 naar Ut over 5 minuten komt. Vreemd, want in de verte zie ik juist het silhouet van een 1700 opdoemen. Er arriveert dus een trein vanuit Hilversum op spoor 2, maar het blijkt een stam ICL (met reizigers ook nog). CTA meldt Niet Instappen wat ook niet kan omdat de deuren vergendeld blijven. Iemand anders op het perron vraagt of die trein naar Utrecht gaat, maar hoe moet ik dat nou weten?

Goed, ik ondertussen met de SGMm uit Zwolle naar Centraal, denk die ICL zal er zo ook aan komen maar deze komt niet. Die moet dus nog op Overvecht staan denk ik dan, dus ik daar weer heen (met ICM als sprIntercity naar Vathorst).
Daar aangekomen geen ICL meer, die moet dus naar Amersfoort zijn gegaan. Wel is ineens het koplopergehalte te Overvecht wel erg groot: twee drietjes op spoor 3 die naar Amersfoort gaan, twee stellen leeg mat die ook naar Amf moeten op spoor 2 en dan nog eens drie lege stellen op spoor 1.

foto: kijkje door de ICMm 4022, door het raam is een stukje oranje banken van de ICM ernaast te zien.

Die van spoor 3 vertrekt eerst dan die van spoor 1. Dan kwam er nog een vertraagde stopper (V+T) uit Hvs naar Ut die moest over spoor 1 omdat 2 dus nog bezet was.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 september 2008 @ 01:09:29 #77
Maffe Fries
pi_61721852
Kan zijn dat Hilversum-Amersfoort tijdelijk buitendienst was en dat er daarom besloten is om op Utrecht Overvecht te keren? Levert voor de reizigers het minste tijdverlies op.
pi_61721918
quote:
Amersfoort-Hilversum
Melding donderdag 18 september 2008, 00:32 uur:
Oorzaak: wisselstoring

Tussen Baarn en Amersfoort rijden geen treinen door een wisselstoring.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min.
Prognose: de verstoring duurt nog tot 1:00 uur.
Reizigers tussen Amersfoort en Schiphol reizen via Utrecht C en Duivendr.
Reizigers tussen Amersfoort en Amsterdam Centraal reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Amersfoort en Weesp reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Amersfoort en Hilversum reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Amersfoort en Baarn reizen via Den Dolder.
bron: http://mobiel.ns.nl/mobiel/storingen.action
En weer een mysterie ontrafelt
  donderdag 18 september 2008 @ 01:14:02 #79
146033 ReisT
pi_61721931
Dat zie ik nu dus ook.

Daar staat niks over omleidingen verder, maar dat was mss met de eerste trein dus wel zo.
pi_61723230
quote:
Op donderdag 18 september 2008 01:05 schreef ReisT het volgende:
(..)
Goed, ik ondertussen met de SGMm uit Zwolle naar Centraal(..)
dat is wel heel bijzonder! Weet je zeker dat ie uit Zwolle kwam? Bij mijn weten rijdt daar alleen maar DDM (en zo nu en dan DDAR en Plan V/T).
  donderdag 18 september 2008 @ 09:14:55 #81
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61724248
Wellicht afkomstig uit de dienst Utrecht - Baarn?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 18 september 2008 @ 09:58:07 #82
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61725034
quote:
Op donderdag 18 september 2008 07:54 schreef ghizzer het volgende:

[..]

dat is wel heel bijzonder! Weet je zeker dat ie uit Zwolle kwam? Bij mijn weten rijdt daar alleen maar DDM (en zo nu en dan DDAR en Plan V/T).
DDM ridjt bij mijn weten toch echt niet naar Zwolle hoor... (of je moet een DDAR met mDDM bedoelen (motorwagen))
PM mij!
pi_61725227

Met de aankoop van 10 lokken van Railion van de serie 1600, leek de inzet van de 1250 en 6700 voor de Containertreinen uit Leeuwarden definitief verleden tijd. De afgelopen weken werd immers al gereden met een gehuurde RN1600. Toch rijden deze week weer de oudgedienden voor trein 60264/60263. Op de zonnige ochtend van donderdag 18 september passeren ACTS 1251 en 6703 met containertrein 60263 de toekomstige locatie voor het P&R-station Werpsterhoek. Nu is daar gelukkig nog niets van te zien. Het bordje 162 links in beeld geeft de kilometrering aan van de spoorlijn Arnhem - Leeuwarden, waarbij vanaf Arnhem begonnen is.

Klik voor een vergroting:
  donderdag 18 september 2008 @ 11:06:30 #84
200192 Darkwing_Duck
pi_61726528
Hier op leiden staan 3 banaantjes klaar als intercity naar utrecht. De eerste gedachte die in mij op komt is: en de 1e klas dan?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 september 2008 @ 11:08:18 #85
Maffe Fries
pi_61726566
Wederom een mooie plaat

Ik denk trouwens dat de 1250 er toch binnenkort echt uitgaat. Mijn vermoeden is dat ze voor het eind van het jaar wel weg zijn. Het kan trouwens wel zijn dat ze de 6700 nog even aanhouden, omdat er in Leeuwarden nog met een dieselloc gerangeerd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 september 2008 @ 11:09:56 #86
Maffe Fries
pi_61726610
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hier op leiden staan 3 banaantjes klaar als intercity naar utrecht. De eerste gedachte die in mij op komt is: en de 1e klas dan?
Bij de ongereviseerde dingen is die er niet. Normaalgesproken worden die bananen alleen maar in de spits ingezet op een deel van het traject, dus ze hebben zeker geen reserve mat voor handen gehad.
  Redactie Sport donderdag 18 september 2008 @ 11:14:49 #87
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61726715
is dit wat voor in de OP?

Het nieuws is afkomstig van mijn site http://trein.dennistd.nl
PM mij!
  donderdag 18 september 2008 @ 11:15:58 #88
200192 Darkwing_Duck
pi_61726747
Ja PSM. Ik weet dat die er niet zijn ;-) . Maar voor een intercity die ik van het begin tot eind uit moet zingen vind ik het wel erg karig...
pi_61726898
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja PSM. Ik weet dat die er niet zijn ;-) . Maar voor een intercity die ik van het begin tot eind uit moet zingen vind ik het wel erg karig...
God nou, Leiden - Utrecht is dan ook wel VIJFTIG kilometer Zoeen drama
pi_61726974
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:23 schreef Dr_Flash het volgende:
God nou, Leiden - Utrecht is dan ook wel VIJFTIG kilometer Zoeen drama
In zo'n ding wel. ik vond Schiedam Centrum - Vlaardingen Centrum al een hele toer in die dingen.
pi_61727050
jullie zijn echt niks gewend
  Redactie Sport donderdag 18 september 2008 @ 11:32:55 #92
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61727089
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:
heb nog nooit in zon ding gezeten zelfs
maarja, heb dan ook nog geen SGM in Enschede gezien
PM mij!
  donderdag 18 september 2008 @ 11:34:47 #93
200192 Darkwing_Duck
pi_61727132
Ja eh ik moet gewoon zeiken en dat kan niet. Dat probleem ken jij nooit fles? ;-)

[ Bericht 4% gewijzigd door Darkwing_Duck op 18-09-2008 11:45:21 ]
  Redactie Sport donderdag 18 september 2008 @ 11:36:19 #94
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61727175
Daar is de noodknop deurbediening toch voor?
Dan kun je de deur even opendoen om te zeiken
PM mij!
pi_61727225
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Tis dat het niet meer kan, maar zou bijna zeggen: kom eens gezellig in een Rotterdamsche Metro zitten uit 1968. Zelfs dat zit nog beter dan een banaan.
  donderdag 18 september 2008 @ 11:42:24 #96
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61727329
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:38 schreef Cothen het volgende:

[..]

Tis dat het niet meer kan, maar zou bijna zeggen: kom eens gezellig in een Rotterdamsche Metro zitten uit 1968. Zelfs dat zit nog beter dan een banaan.
[offtopic]Er rijden geen metro's meer uit 1968![/offtopic]
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 18 september 2008 @ 11:44:11 #97
200192 Darkwing_Duck
pi_61727380
Aanvulling. Trein kapot tussen alphen en en woerden. Weet ik meteen waarom ik zo een karig ding had. Gestrand op alphen. Op dit moment staat een complete intercity zich in 1 lichtrail te proppen, en ik kan nog steeds niet zeiken...
  donderdag 18 september 2008 @ 11:52:59 #98
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_61727578
quote:
Op woensdag 17 september 2008 22:05 schreef Cothen het volgende:

[..]

Volgens mij heeft ie hem laten gaan
  donderdag 18 september 2008 @ 12:02:23 #99
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61727798
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Aanvulling. Trein kapot tussen alphen en en woerden. Weet ik meteen waarom ik zo een karig ding had. Gestrand op alphen. Op dit moment staat een complete intercity zich in 1 lichtrail te proppen, en ik kan nog steeds niet zeiken...
Als ik in Gouda was geweest, had je best even bij mij op mijn recent gereviseerd plee mogen zeiken, maar ja, ik zit in Utrecht.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 18 september 2008 @ 12:02:56 #100
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61727811
En het leuke is: omdat ze het hele stationsgebied van Alphen willen "herinrichten" staan er ook geen bomen meer.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 september 2008 @ 12:04:40 #101
Maffe Fries
pi_61727841
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:32 schreef dennistd het volgende:

[..]

heb nog nooit in zon ding gezeten zelfs
maarja, heb dan ook nog geen SGM in Enschede gezien
Het ritje van en naar het spoorwegmuseum vond ik meer dan genoeg in zo'n ding. In Groningen heb ik wel eens zo'n SGM zien staan, maar dat was voor instructie.
pi_61730313
quote:
Op donderdag 18 september 2008 12:04 schreef Peterselieman het volgende:

Het ritje van en naar het spoorwegmuseum
Toch was dat best lachen eigenlijk
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 september 2008 @ 13:51:47 #103
Maffe Fries
pi_61730420
Mja, al die koters in die andere bak hadden wel veel lawaai, maar voor de rest was het idd wel lachen.
pi_61730930
Zeg, hoe zit het eigenlijk met de Blokker/Kruidvat/eBay/Herfsttour en dat soort aanbiedingen? Weet iemand of er misschien weer wat op komst is?

Ik wil namelijk nog wel even een voortgangsinspectie Ontvlechting Baarn gaan combineren met een inwijd-ritje van die electro-GTW op de Merwede-Lingelijn (heeft dat ding ook een naam eigenlijk? )
  Redactie Sport donderdag 18 september 2008 @ 14:13:21 #105
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61731012
PM mij!
pi_61731062
knaker wat heb ik daar nou aan Ik ga toch nooit met z'n tweeën of zo
  Redactie Sport donderdag 18 september 2008 @ 14:16:58 #107
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61731095
de gedragsregels in de arriva-treinen op de merwede-linge-lijn zijn trouwens wel moeilijk:
http://www.arriva.nl/met-(...)-holland-gelderland/

ook de enkele reis leer is nog niet af
http://www.arriva.nl/met-(...)-holland-gelderland/
PM mij!
  Redactie Sport donderdag 18 september 2008 @ 14:19:38 #108
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61731175
quote:
Op donderdag 18 september 2008 14:15 schreef Dr_Flash het volgende:
knaker wat heb ik daar nou aan Ik ga toch nooit met z'n tweeën of zo
tsja, eigenlijk zou ie er ook moeten zijn voor twee dagen en dan één persoon
PM mij!
pi_61731267
quote:
Op donderdag 18 september 2008 14:19 schreef dennistd het volgende:
tsja, eigenlijk zou ie er ook moeten zijn voor twee dagen en dan één persoon
Dat zou helemaal relaxt zijn ja
pi_61734051
Kan iemand mij vertellen waarom op sommige stations nog wel een sleutel word gebruikt voor vertrek en op andere stations niet? Regelmatig sluit de overweg al terwijl de trein nog binnenmoet komen en mensen in en uit moet laten stappen.
pi_61734102
Ik denk omdat dat veiliger is en het in Vriezenveen-noord toch niemand boeit of de bomen nou 3 of 5 minuten dicht zijn
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 september 2008 @ 16:22:00 #112
Maffe Fries
pi_61734267
Echt gesleuteld wordt er volgens mij niet meer. Op trajecten die door de NS gereden worden, is het zo dat er een tijdmechanisme ingebouwd zit op het moment dat een trein een bepaald punt passeert en een station naderet. Na die tijd gaan de bomen naar beneden en kan de trein bij dat station vertrekken. Echter zullen in de herst de bomen wel naar beneden gaan om mocht de trein doorglijden er voor te zorgen dat er geen ongelukken gebeuren.

Op de nevenlijnen waar andere vervoerders rijden, worden tegenwoordig laserguns gebruikt om de overwegen aan te sturen. Dus geen gesleutel meer. Misschien dat het alleen nog tussen Zwolle en Wierden op de oude manier gebeurt, maar verder in normale reizigersdienst geloof ik niet meer.
pi_61734832
quote:
Op donderdag 18 september 2008 16:22 schreef Peterselieman het volgende:
Op de nevenlijnen waar andere vervoerders rijden, worden tegenwoordig laserguns gebruikt om de overwegen aan te sturen.
Kun je daar eens wat meer over vertellen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 september 2008 @ 17:01:30 #114
Maffe Fries
pi_61735140
Het klinkt spannender dan dat het is. Op alle nevenlijnen zijn de sleutelkastjes nog wel aanwezig, maar zijn ook palen geplaatst waarop kastjes zitten waar de machinist zijn laserapparaat op kan richten om zo de seinen, wissels en overwegbomen te bedienen. Hoeft ie niet overal de cabine uit te gaan en kan hij dus sneller weer vertrekken
  Redactie Sport donderdag 18 september 2008 @ 17:03:32 #115
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61735179
En het is ook een stuk simpeler: als de machinist een overvolle gtw doormoet om op het perron te komen, en er vervolgens weer doorheen moet om de cabine in te kunnen
PM mij!
pi_61735470
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
Het klinkt spannender dan dat het is.
Oh gewoon een soort afstandbediening dus eigenlijk
  donderdag 18 september 2008 @ 17:21:12 #117
200192 Darkwing_Duck
pi_61735520
quote:
Op donderdag 18 september 2008 16:22 schreef Peterselieman het volgende:
Echt gesleuteld wordt er volgens mij niet meer. Op trajecten die door de NS gereden worden, is het zo dat er een tijdmechanisme ingebouwd zit op het moment dat een trein een bepaald punt passeert en een station naderet. Na die tijd gaan de bomen naar beneden en kan de trein bij dat station vertrekken.
Goed, en wat als er nou een ledig mat ritje door wil stomen?

Overigen nog een uitzondering op de regel bedenk ik me nu: Toen we door een bijna aanrijding richting leer te lang stilstonden lagen daardoor all duitse overwegen in storing, toen moest er bij iedere overweg gestopt worden en gesleuteld worden zodat de bomen toch naar beneden gingen:)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 september 2008 @ 17:26:03 #118
Maffe Fries
pi_61735609
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:

Oh gewoon een soort afstandbediening dus eigenlijk
ja
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:

Op Leeuwarden - Groningen kan die gewoon doorkarren en bij onbediend gebied zal er even afgeremd moeten worden en het laserpistool gebruikt moeten worden, al is meestal volledige stilstand niet nodig.
quote:
Overigen nog een uitzondering op de regel bedenk ik me nu: Toen we door een bijna aanrijding richting leer te lang stilstonden lagen daardoor all duitse overwegen in storing, toen moest er bij iedere overweg gestopt worden en gesleuteld worden zodat de bomen toch naar beneden gingen:)
Dat is Duitsland. Hier in Nederland zullen denk ik eventueel enkele spoorwegovergangen aangereden moeten worden, totdat de trein het ATB-NG baken passeert en weer goed gesignaleerd wordt en er weer een normaal tempo gereden kan worden.
  donderdag 18 september 2008 @ 18:00:18 #119
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61736241
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Daar heb je nou de stop-door schakeling voor!
http://home.hetnet.nl/~marctiny/stopdoor.html
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61736519
In Hoorn word er standaard nog met een sleutel gewerkt. En in Obdam zit die stop-door schakeling dus niet.
pi_61737480
http://www.nu.nl/news/175(...)ing_Spoorwegwet.html

Mja, wat zullen we zeggen. Het is toch weer belastinggeld
pi_61739730
quote:
De bouw van een nieuwe stationshal in
Arnhem is uitgesteld.Er is nog geen
aannemer die de futurische hal voor de
prijs van de gemeente wil bouwen.Tot
2012 blijft een noodstation in gebruik,
waarover nu al veel reizigers klagen.
Lekker nagedacht eerst platgooien, dan zien dat niemand het nieuwe wil bouwen

De Duitsers hadden het in 1944 niet beter gekund.

Ben wel benieuwd waarom men denkt dat dat tot 2012 gaat zijn. Echt acceptabel is het natuurlijk niet, daar
pi_61739832
Het wordt toch alleen maar duurder of we moeten wat mensen uit Kachstan halen die het heel goedkoop kunnen doen.
  Redactie Sport donderdag 18 september 2008 @ 20:43:02 #124
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61740050
quote:
Op donderdag 18 september 2008 20:35 schreef Willy84 het volgende:
Het wordt toch alleen maar duurder of we moeten wat mensen uit Kachstan halen die het heel goedkoop kunnen doen.
willen ze borat inzetten?

Mijn nieuwe treinensite
PM mij!
pi_61740079
diesduur
pi_61741561
@ dennistd: Site = niiiiceeee (om maar in Borat-termen te spreken)
Socialist in Mercedes
  Redactie Sport donderdag 18 september 2008 @ 21:42:23 #127
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61742091
Hebben jullie nog een idee waarmee ik hem uit kan breiden, of evt. verbeterpunten?

Mijn nieuwe treinensite
PM mij!
  donderdag 18 september 2008 @ 21:52:46 #128
86072 thatsme
and That's you!
pi_61742489
een levendige openingspagina!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  donderdag 18 september 2008 @ 22:31:02 #129
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_61743956
Zo twee eerste klas kaartjes binnen, met de ice van Utrecht naar Dusseldorf via db.de en dusseldorf-Utrecht via NShispeed tegelijk besteld tegelijk per post binnen, wat een stelletje lutsers daar bij Hispeed, fatsoenlijk boeken is al te ingewikkeld voor ze. Affijn mij (en Bram) hoor je niet mopperen eind oktober mannenweekend im Deutschland!!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 18 september 2008 @ 22:56:01 #130
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61745006
quote:
Op donderdag 18 september 2008 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd waarom men denkt dat dat tot 2012 gaat zijn. Echt acceptabel is het natuurlijk niet, daar
Omdat ook gelijk het hele emplacement op z'n kop wordt gezet.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61745135
quote:
Op donderdag 18 september 2008 22:56 schreef Duvel het volgende:
Omdat ook gelijk het hele emplacement op z'n kop wordt gezet.
dat klinkt bj mij nog niet als "per 10-12-2012 is het allemaal hip en fris en fruitig"

Maar goed, ik ben slechthorend, het zou kunnen he
  donderdag 18 september 2008 @ 23:00:49 #132
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61745201
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 18 september 2008 @ 23:01:55 #133
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61745240
quote:
Op donderdag 18 september 2008 21:52 schreef thatsme het volgende:
een levendige openingspagina!
zo beter?

Mijn nieuwe treinensite
PM mij!
pi_61745265
quote:
Leuk natuurlijk, theorie
pi_61750055
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:15 schreef Mathijz het volgende:
In Hoorn word er standaard nog met een sleutel gewerkt. En in Obdam zit die stop-door schakeling dus niet.
In Boxtel, Helmond en Deurne wordt ook gesleuteld. In Deurne bij vetrek van de 5200 voor de overwegbomen.
pi_61750187
quote:
Op donderdag 18 september 2008 23:01 schreef dennistd het volgende:

[..]

Mijn nieuwe treinensite
Spammerd... zet hem dan in je sig
  Redactie Sport vrijdag 19 september 2008 @ 09:09:38 #137
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61750623
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 08:43 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Spammerd... zet hem dan in je sig
Die staat al vol helaas....

Mijn nieuwe treinensite
PM mij!
pi_61751219
Zet hem dan op zijn minst onder je www-knopje

ONtopic: voor de Noorderlingen: morgen door werkzaamheden tussen Swk en Mp rijden de ACTS-treinen om via Buitenpost
  Redactie Sport vrijdag 19 september 2008 @ 10:02:40 #139
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61751774
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 09:36 schreef Zug-Chef het volgende:

ONtopic: voor de Noorderlingen: morgen door werkzaamheden tussen Swk en Mp rijden de ACTS-treinen om via Buitenpost
zo beter ouwe mopperpot?
PM mij!
  vrijdag 19 september 2008 @ 10:34:33 #140
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61752587
quote:
NIMBY-boetes?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61753594
NIMBY's moeten dood.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 september 2008 @ 11:16:01 #142
Maffe Fries
pi_61753762
De NIMBY's hebben in dit geval niets te vertellen, omdat de trein moet rijden en er geen alternatief is
  vrijdag 19 september 2008 @ 12:45:37 #143
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61756390
Ja dat was de vorige keer ook zo, en toen hadden ze ook genoeg te zaniken.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 september 2008 @ 14:14:59 #144
200192 Darkwing_Duck
pi_61759182
quote:

Mooi, ga ik ff kijken

Bedankt voor het Plee aanbod btw
pi_61764626
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 14:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat bieden jullie elkaar aan op de Plee?
  vrijdag 19 september 2008 @ 17:52:11 #146
200192 Darkwing_Duck
pi_61764633
Fles, niet zo onnozel doen
pi_61764695
Oh, dan weet ik gewoon niet waar het over gaat Zal wel niet erg boeiend zijn ook, voor mij dan
pi_61765767
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:15 schreef Mathijz het volgende:
Overwhere ook nog
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
pi_61765933
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 14:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Mij is het ook niet duidelijk hoor, wat je bedoeld
  vrijdag 19 september 2008 @ 19:05:01 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61765967
Hij doelt op mijn aanbod van m'n wc gebruik te maken, ware het niet dat ik niet in Gouda was. Denk ik.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61766643
Ach so. Oki opgelost

Voor de gene die het interesseert, sinds vandaag nieuw op mijn website een uitgebreide lijst met spotplekken/fotolocaties door heel Nederland (uitgezonderd Zuid-Limburg, Zeeland, Noord-Noord-Holland en Flevoland). Zie hier onder Spotplekken.
  vrijdag 19 september 2008 @ 22:28:32 #152
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_61770833
Voor mij een primeur vandaag. Door problemen bij Ermelo reed mijn stoptreintje van Amersfoort CS naar Overvecht van 17.14 niet. Wat kwam er op spoor 7 om 17.23 opdagen jawel de Intercity van 17.10 naar Rotterdam. Een heuse koploper als stoptrein, de samenstelling 3x3 leidde wel tot dit probleempje op Overvecht .

(gsm low res) Wel netjes aangegeven door de conducteur, moet ik hem complimenteren.

Vorige week Cartesiusweg (sdkaartje in digi vergeten) vandaar wederom gsmpic, die al een poos op een lage resolutie staat de 766 met een mat'64.

vrijdag 19 september 2008 @ 23:10:02 #153
146033 ReisT
pi_61771870
Ah, heb ik dus toch goed gezien dat dat 9 bakken waren in Overvecht; ik kon dat niet goed zien want stond aan het andere einde van het perron waar ik in de 4032 gestapt ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door ReisT op 19-09-2008 23:17:15 ]
pi_61772218
Hoe lang is dat nog met die 766 in het geel? Ik wil die ook weleens op de plaat hebben
  vrijdag 19 september 2008 @ 23:59:07 #155
200192 Darkwing_Duck
pi_61772735
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Ach so. Oki opgelost

Voor de gene die het interesseert, sinds vandaag nieuw op mijn website een uitgebreide lijst met spotplekken/fotolocaties door heel Nederland (uitgezonderd Zuid-Limburg, Zeeland, Noord-Noord-Holland en Flevoland). Zie hier onder Spotplekken.
Alsof je gedachten kon lezen Zug , Ik wou je toch eens gaan pmen voor dit soort plekjes,maar zo kan het ook, bedankt
  vrijdag 19 september 2008 @ 23:59:24 #156
200192 Darkwing_Duck
pi_61772747
foutje
  Redactie Sport zaterdag 20 september 2008 @ 10:11:22 #157
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61776103
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe lang is dat nog met die 766 in het geel? Ik wil die ook weleens op de plaat hebben
ik denk nog wel een tijdje: men zou een vervolg op de kapingsfilm willen maken waarvoor ie gebruikt wordt
PM mij!
pi_61776111
Gister voor het eerst in een nieuwe VIRM gezeten. Dat remgeluid klonk buitengewoon ongezond, veel erger dan mat'64. Je zag mensen elkaar aankijken van "dit gaat niet goed"
Boehoe!
pi_61776139
Misschien een kopje 'nieuwigheid'? Als je buiten de trein bent vind ik het irritanter klinken dan in de VIRM zelf dat remgeluid.
pi_61777254
bron
quote:
Zeker vijftien treinrovers zijn zaterdag in India om het leven gekomen toen ze per abuis een tank met gifgas openden.
Ze waren bezig met het stelen van diesel uit een vrachttrein in de olierijke deelstaat Assam. Leden van de gewapende bende hadden de trein eerder tot stilstand gebracht door de machinist te bedreigen.
Dat maakte de politie bekend. Volgens een woordvoerder werden in totaal ongeveer dertig bewusteloze personen aangetroffen bij de trein.
Ook trof de politie tientallen lege olievaten aan, die de rovers hadden willen vullen met diesel.
pwn
pi_61777846
whehe, sukkels
  Redactie Sport zaterdag 20 september 2008 @ 14:15:09 #162
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61779817
Zo, de samenvatting van de afgelopen week op spoorgebied:
http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=22
PM mij!
pi_61780624
De NS mag nog wel wat leren op het gebied van communicatie richting de reiziger.

Vandaag rijdt de Sprinter Amsterdam Zuid - Rhenen niet verder dan Driebergen-Zeist om vervolgens verkeerd spoor weer terug te gaan richting Utrecht. In Driebergen-Zeist werd dit kenbaar gemaakt door het afsluiten van de perrons met een lintje. Zonder een pamflet of een bordje of wat dan ook. De reiziger moest zelf maar uitvinden dat hij naar de andere kant van het station moest lopen. De omroeper vertelde gelukkig wel dat de trein zou vertrekken van spoor 1.

Bij Bunnik was het niet gebruikte perron zelfs gewoon toegankelijk. Of er omgeroepen werd weet ik niet, maar het leverde wel een leuk tafereel op toen mijn trein in Bunnik verkeers spoor aankwam: vaders die bagage en kinderen bij elkaar raapte om snel naar het andere perron te rennen.
pi_61782440
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 15:05 schreef Cothen het volgende:
De NS mag nog wel wat leren op het gebied van communicatie richting de reiziger.

Vandaag rijdt de Sprinter Amsterdam Zuid - Rhenen niet verder dan Driebergen-Zeist om vervolgens verkeerd spoor weer terug te gaan richting Utrecht. In Driebergen-Zeist werd dit kenbaar gemaakt door het afsluiten van de perrons met een lintje. Zonder een pamflet of een bordje of wat dan ook. De reiziger moest zelf maar uitvinden dat hij naar de andere kant van het station moest lopen. De omroeper vertelde gelukkig wel dat de trein zou vertrekken van spoor 1.

Bij Bunnik was het niet gebruikte perron zelfs gewoon toegankelijk. Of er omgeroepen werd weet ik niet, maar het leverde wel een leuk tafereel op toen mijn trein in Bunnik verkeers spoor aankwam: vaders die bagage en kinderen bij elkaar raapte om snel naar het andere perron te rennen.
ach..

je wil niet weten wat voor chaos t gister was

geen Intercitys / stoppers tussen Zwolle en utrecht.. dus iedereen omreizen via DEVENTER
een uit zn voegen barstende VIRM welke met +15 aankwam op deventer
de trein richting schiphol ( terug naar amersfoort ) had ook 15+ door dat er nog wat meer ontregelt was..

oftewel met 15+ op amersfoort aangekomen, daar de optijd rijdende IC naar utrecht gepakt.. en daar slechts een overstap van 9 min over gehouden ipv 30 min
  Redactie Sport zaterdag 20 september 2008 @ 17:28:16 #165
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61782994
sinds wanneer rijdt de NMBS tussen zwolle en groningen?
volgens 9292ov rijdt ie op maandagmporgen de trein van 8.17u uit zwolle

[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 20-09-2008 17:49:07 ]
PM mij!
pi_61783033
LOL die moet je ff op HGBTF posten
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 september 2008 @ 20:10:35 #167
Maffe Fries
pi_61786370
Zo, vandaag even naar Stadskanaal geweest met de Arriva GTW. Daarna nog even doorgegaan naar Musselkanaal. Foto's en filmpjes volgen.
pi_61786660
In oktober zijn er test ritten met passagiers op de HSL (Ook al zullen ze niet boven de 160 km/h komen )

Hier kan je inschrijven:
http://www.nshispeed.nl/omwonenden

(omwonenden maken waarschijnlijk dus alleen een kans )
pi_61788102
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
Zo, vandaag even naar Stadskanaal geweest met de Arriva GTW. Daarna nog even doorgegaan naar Musselkanaal. Foto's en filmpjes volgen.
Ben benieuwd! Zou er misschien ook naartoe, maar kon helaas niet...
pi_61788112
Edit: foutje
pi_61788325

Terwijl het vandaag in heel Nederland een mooie fraaie nazomerdag was, was het in en rondom Groningen weer eens bagger weer ten top. Omdat tussen Steenwijk en Meppel vandaag spoorwerkzaamheden waren, werden de ACTS-treinen omgeleid via Groningen. De eerste trein, naar de Maasvlakte West, kwam helemaal niet opdagen. De tweede trein, naar de Amsterdamse Houtrakpolder, reed uiteindelijk met 60 minuten vertraging voorbij de Suikerunie Fabriek ter hoogte van Hoogkerk, met als tractie de van MRCE gehuurde 513-9.
pi_61789787
Tussen Amersfoort en Apeldoorn was er vandaag ook een probleem met de defecte kippentrein.
(zo'n blauwe van connexion op de valleilijn) Die stond stil en het spoor te blokkeren.
De intercity vanuit Apeldoorn is van voor Barneveld tot in Amersfoort over het andere spoor gereden
om er langs te kunnen.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_61794135
@Zug:
De 60249 gaat waarschijnlijk rijden met 2x 7100 loc. Ook rijdt de blauwe engel vandaag een drietal slagen van Veendam naar Groningen.
pi_61794555
Ik had het al opgemerkt inderdaad. Gisteren 2x Portfeeders met de trein naar Veendam, waarvan er 1 wordt uitgewisseld met een 7100 in standaard ACTS-kleuren, die op Onnen staat/stond. Helaas is het weer buiten weer eens drama bagger, dus mij zul je vandaag niet zien
pi_61794612
Zonplaatjes van de DE-II heb ik overigens al, van de rit voor de Friese Modelbouw Club in Oktober 2006:

pi_61796131
Schitterende platen!
pi_61799657
DE2 186

Mooie trein
pi_61802675
Treintjes in de duinen van Zandvoort aan Zee.

Vanmiddag op de gevoelige plaat vastgelegd.
pi_61806510
Jammer dat het zulke KUT treinen zijn, maar toch, leuke foto's
pi_61807699
quote:
Op zondag 21 september 2008 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Jammer dat het zulke KUT treinen zijn, maar toch, leuke foto's
tis nog altijd beter dan een plank T of V
pi_61809731
Gaaf! Dit weekend nam NS de dienst over op het kippenlijntje met VIRM viertjes!
pi_61810169
quote:
Op zondag 21 september 2008 21:28 schreef Willy84 het volgende:
Gaaf! Dit weekend nam NS de dienst over op het kippenlijntje met VIRM viertjes!
Lagesnelheids tractieproef zeker !!!!! want op de kippelijn rijd t toch niet door !

( ja ik weet dat t komt door gare werkzaamheden )
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 september 2008 @ 21:48:19 #183
Maffe Fries
pi_61810443
Gister even naar Stadskanaal geweest naar de STAR.

GTW 10317 stond gereed voor de rit naar Stadskanaal

De HSA DE-II 186 te Wildervank waar we het stel kruisten

De GTW wordt afgerangeerd te Stadskanaal

Een van de treinen die reed

De stoomtrein die tijdens de hardloopwedstrijd waarbij de lopers het tegen de trein opnemen Musselkanaal binnenrijdt.

Mat'24 is present in de vorm van Blokkendoos Jaap

Het interieur van Jaap

Een rijrichtingswals van Jaap

Een bakkie

De GTW en de Blauwe Engel naast elkaar

De GTW met gevarensein aan in Veendam

De rest van de foto's staat hier:
http://s54.photobucket.co(...)an/Train/Stadskanaal
pi_61810888
quote:
Op zondag 21 september 2008 16:50 schreef Socios het volgende:
Treintjes in de duinen van Zandvoort aan Zee.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vanmiddag op de gevoelige plaat vastgelegd.
Niets dan lof voor deze mooie rapportage
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_61815061
Hoi,

Even een vraag. Ik zit vaak in de intercity van Utrecht naar Maastricht, richting Eindhoven. Nu valt het me op dat die intercity vaak vaart mindert tot ong. 30 km per uur, soms staat ie gewoon stil, gedurende 1 minuut ofzo. Waarom is dit? Ik erger me er dood aan, aangezien ik dan soms mijn aansluiting mis.
  maandag 22 september 2008 @ 08:07:25 #186
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61817236
Dan zal er een andere trein voor zitten, zodat jouw trein tegen een rood sein aan loopt.

Of een of andere vingerverver is vergeten het sein te bedienen, maar met alle automatisering komt dat niet zo vaak meer voor.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61822932
Bij het rijden van 30km/h kan er ook een spoorloper zijn gesignaleerd of iemand die te ver is doorgereden bij een overweg en letterlijk onder de boom staat met zijn auto.
pi_61823871
Mooie reportage PSM

En mooi dat Riek blijkbaar nog bestaat (dat bakkie)
pi_61823952
quote:
108 Teletekst ma 22 sep
Vertrouwen in ov-chipkaart opgezegd

` Consumentenorganisaties hebben zich
uit het overleg over de ov-chipkaart
teruggetrokken.Het gaat om de ANWB,de
CG-raad voor chronisch zieken en
gehandicapten,de studentenvakbond LSVb,
de reizigersorganisatie Rover en de
Consumentenbond.

Volgens de vijf organisaties biedt de
chipkaart in zijn huidige vorm vooral
veel nadelen.Knelpunten als prijs,
privacy en praktische problemen rond
overstappen zijn na vier jaar nog niet
opgelost,zeggen ze.

Ze willen dat staatssecretaris Huizinga
van Verkeer en Waterstaat de invoering
van de ov-chipkaart opschort.
volgende nieuws weer&verkeer sport
  maandag 22 september 2008 @ 14:17:31 #190
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61824587
Jemig! Dat zag je echt niet aankomen!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61824766
Ik kan helaas geen bron meer vinden maar ik meen te herinneren dat men in Rotterdam verwees naar plaatsen als Hong Kong: Het invoeren van een dergelijk systeem zou makkelijk 25 jaar kunnen duren.

En we zijn nog maar 5 jaar bezig... Nog een paar jaar te gaan...

Overigens mijns inziens incompetent beleid dat voor de problemen zorgt. Alle problemen met prijs, dure retourtjes en duur overstappen kunnen eenvoudig opgelost worden, maar niemand die het daadwerkelijk wil oplossen.
  maandag 22 september 2008 @ 14:39:37 #192
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61825008
Ja maar kom nou, een stad vergelijken met een heel land! Ook al zijn ze even groot.

In alleen Rotterdam en Amsterdam of zo, zou het systeem prima werken, maar ik wil als ik naar Groningen ga met de trein gewoon een retourtje, en niet dat gezeik met die chipkaart. En zeker niet als een of andere broekhoestjosti de boel kan kraken.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61825189
Ik wil gewoon een chipkaart, maar dan wel zonder dat ik bij het overstappen tussen trein en metro door de poortjes moet. Een beetje programmeur kan de verwerkingssoftware zo maken dat het zelf kan bedenken waar overgestapt is op de trein en als ik op dezelfde dag terug ga, kan dat ook geregistreerd worden, zodat ik toch het voordelige retour tarief betaal.

Er zijn zoveel mogelijkheden, maar niemand die het wil gebruiken.

Die half-om-half invoering is ook niet handig natuurlijk. Gewoon het hele land in één keer voorzien van poortjes en alle bussen en trams met chip-apparatuur en dan in één keer landelijk invoeren. Geef elke Nederlander zo'n pas en zet een mannetjes neer bij de trein die eerste maand helpen.
Het wisselen van vervoerder krijgen we ook door de maag gesplitst, dus waarom het wisselen van betaalmiddel dan ook niet gleijk in één keer.
  maandag 22 september 2008 @ 14:58:10 #194
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_61825434

Het oude station van Markelo. Gebouwd in 1863. Helaas wordt dit station al jaren niet meer gebruikt en tegenwoordig rijdt de Syntus op dit traject van Zutphen naar Hengelo. Vond het wel mooie foto's om te posten en tevens t.v.p.
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
pi_61825628
Ik heb wel slechtere tvp's gezien
  maandag 22 september 2008 @ 15:11:55 #196
200192 Darkwing_Duck
pi_61825733
Kan iemand even bevestigen dat het personeelsnummer van de HC te vinden is Als bluetooth ID van zijn railpocket.. ?
pi_61825760
quote:
Op maandag 22 september 2008 14:58 schreef King_of_Kool het volgende:
[...] Helaas wordt dit station al jaren niet meer gebruikt [...]
Das op zich ook niet zo vreemd als je ziet waar het station ligt...
  maandag 22 september 2008 @ 15:17:09 #198
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_61825836
quote:
Klopt, mocht Markelo in de toekomst gaan groeien zal er wellicht weer een beroep op worden gedaan. Nu zijn we afhankelijk van stations in Goor, Holten Rijssen of Lochem.
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
  maandag 22 september 2008 @ 15:21:53 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61825950
quote:
Op maandag 22 september 2008 15:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan iemand even bevestigen dat het personeelsnummer van de HC te vinden is Als bluetooth ID van zijn railpocket.. ?
Whaha, dat zal toch niet? Of toch?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 22 september 2008 @ 15:42:50 #200
200192 Darkwing_Duck
pi_61826465
quote:
Op maandag 22 september 2008 15:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Whaha, dat zal toch niet? Of toch?
Volgensmij toch echt wel..
pi_61826732
quote:
Op maandag 22 september 2008 15:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Volgens mij toch echt wel..
t zou me niet eens verbazen eigenlijk. Kunnen best goede redenen voor zijn om dat zo te doen
pi_61829921
quote:
Op maandag 22 september 2008 15:17 schreef King_of_Kool het volgende:

[..]

Klopt, mocht Markelo in de toekomst gaan groeien zal er wellicht weer een beroep op worden gedaan. Nu zijn we afhankelijk van stations in Goor, Holten Rijssen of Lochem.
Als ik De Stentor mag geloven wordt geprobeerd het station van Laren/Almen weer in ere te herstellen. Het zou dan station Almen gaan heten. Tegenwoordig zitten er krakers in het stationsgebouw en wordt het dubbel spoor gebruikt als passeerhaven omdat het enkelspoors is.
Bron: http://www.destentor.nl/r(...)jgt-treinstation.ece

Weet iemand waarom er al een tijdje een zwarte Traxx in Zutphen staat?
pi_61831470
Staat dat stationsgebouw in Markelo er nog? Lijkt wel wat op dat van Horst - Sevenum.

pi_61831934
Dit is ook niet zo vreemd, het zijn beide gebouwen uit de SS-klasse 5 Meer info

Overigens SS in dit geval voor (Maatschappij ter exploitatie der) Staats Spoorwegen. Een van de voorlopers van de NS.
pi_61832415

Een trein naar nergens met vertraging...

edit:
gelukkig is mobielns.nl duidelijker:

Het blijkt de omgeleide Thalys te zijn

Hoewel bijna 4 uur vertraging ook opmerkelijk is....

Hoe krijgen ze het trouwens verzonnen:
quote:
Reizigers tussen Den Haag Centraal en Eindhoven/Tilburg kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Tilburg kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Roosendaal en Amsterdam Centraal kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Tilburg en Dordrecht kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Eindhoven kunnen omreizen via s-Hertogenbosch.
Reizigers tussen Roosendaal en Utrecht Centraal kunnen omreizen via s-Hertogenbosch.

[ Bericht 48% gewijzigd door Fred2 op 22-09-2008 19:32:05 ]
  Redactie Sport maandag 22 september 2008 @ 20:56:27 #206
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61835128
In Hengelo is men bezig met het vernieuwen van het spoor in het verlengde van de Akzo=aansluiting (van hier naar rechtsonder). Volgens mij wordt Akzo alleen niet meer per trein bediend...
PM mij!
pi_61835303
Daar deugt duidelijk van alles niet Cothen
pi_61835502
quote:
Op maandag 22 september 2008 20:56 schreef dennistd het volgende:
In Hengelo is men bezig met het vernieuwen van het spoor in het verlengde van de Akzo=aansluiting (van hier naar rechtsonder). Volgens mij wordt Akzo alleen niet meer per trein bediend...
Misschien gaan ze containers rijden
  Redactie Sport maandag 22 september 2008 @ 21:20:00 #209
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61835808
meneer burgerking-aanveger denkt dat ik ook nog serieus verwacht dat er een NMBS-trein naar Groningen rijdt:
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=2&t=10166
PM mij!
pi_61836084
vertrekt er geen treinen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 september 2008 @ 21:38:42 #211
Maffe Fries
pi_61836345
Hij werkt er niet meer, dennis. En ja hij heeft er de ballen verstand van, want de 500 vertrekt om .17 wel vanuit Zwolle richting Groningen
pi_61836634
quote:
Op maandag 22 september 2008 18:51 schreef Socios het volgende:
Staat dat stationsgebouw in Markelo er nog? Lijkt wel wat op dat van Horst - Sevenum.

[ afbeelding ]
hey! daar was ik gister nog
pi_61840370
Ik 30NOV vorig jaar.
pi_61843959
quote:
Op maandag 22 september 2008 23:50 schreef Socios het volgende:
Ik 30NOV vorig jaar.
Hey, toen was ik er oak !
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_61845171
quote:
Op maandag 22 september 2008 23:50 schreef Socios het volgende:
Ik 30NOV vorig jaar.
Die dag had ik wel wat beters te doen
pi_61845338
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 10:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Die dag had ik wel wat beters te doen
Ik neem even de vrijheid om dat gebeuren nog een keer te posten, nou het op een nieuwe host staat

Rotterdam Centraal, 30 november 2007. Thalys 4532 staat klaar om met een vertraging van 10 minuten te vertrekken richting Paris-Nord.

Hamburg Hbf, 1 december 2007. DSB-treinstel 5278 staat klaar om als EuroCity 386 te vertrekken richting Flensburg, Kolding en Aarhus.

Hässleholm, 2 december 2007. Treinstel 3111 staat klaar als stoptrein naar Kristianstad.

Kristianstad C, 2 december 2007. Treinstellen 4339 en 3170 wachten op nieuwe inzet.

Karlskrona C, 2 december 2007. X52-treinstel 9033 staat klaar om te vertrekken als stoptrein naar Emmaboda.

Kalmar C, 2 december 2007. SJ-loc 1404 aan kop van een reizigerstrein.

Kalmar C, 2 december 2007. Treinstel 1383 staat klaar als "Kustpilen" richting Linköping. Deze driebaks dieselstellen kunnen 180 km/h, en doen dat ook meestal.

Linköping C, 2 december 2007. Twee treinstellen van de X2000-hogesnelheidstreinen kruisen elkaar. De linker trein vertrekt richting Malmö, de rechter richting Stockholm. Treinen rijden in Zweden doorgaans links.

Linköping C, 2 december 2007. Tweebaks elektrisch treinstel 3236 als stoptrein naar Norrköping C.

Norrköping C, 3 december 2007. Twee bovenleidings-montagewagens.

Norrköping C, 3 december 2007. Een X2000-stuurstandrijtuig met motorwagen.

Norrköping C, 3 december 2007. GreenCargo-dieselloc 350 passeert het station met een gemengde goederentrein in zuidelijke richting.

Göteborg C, 3 december 2007. SJ-loc 1418 is zojuist binnengelopen met een InterCity uit Falköping en Katrineholm.

Göteborg C, 3 december 2007. Het fraaie ouderwetse bistro-rijtuig in voornoemde InterCity.

Nässjö C, 3 december 2007. Treinstel 3224 is zojuist binnengelopen vanuit Skövde en Jönköping.

Nässjö C, 3 december 2007. Diesel-ééntje 1292 staat te wachten op zijn inzet als stoptrein naar Alvesta.

Nässjö C, 3 december 2007. Diesel-ééntje 1299 staat op het punt te vertrekken als stoptrein naar Jönköping.

Stockholm C, 4 december 2007. Dubbeldekker 3727 als sneltrein naar Gävle.

Gävle, Spoorwegmuseum, 4 december 2007. X52-treinstel 9065 dendert langs.

Gävle, Spoorwegmuseum, 4 december 2007. Electrisch smalspoor-rangeerlocje "Herman Behrman".

Norrköping, 5 december 2007. Treinstel 3235 is net binnengekomen uit Mjölby en Linköping, en zal zo dadelijk keren.

Alvesta, 5 december 2007. GreenCargo-diesellocje V5 169 staat aan de kant met een gemengde goederentrein in zuidelijke richting.

Alvesta, 5 december 2007. Y32-dieseltreinstel 1410 staat op het punt te vertrekken richting Växjö.

Alvesta, 5 december 2007. SJ-stoomloc 1139 on static display.

Alvesta, 5 december 2007. Diesellocs 1042 en 1031 staan voor rood sein te wachten met een houttrein in noordelijke richting.

Enjoy
pi_61845590
@ Flash:
Laatste foto is de Zweedse Höndeköp-ing?
All in all; mooie pic's.
Socialist in Mercedes
pi_61845624
Dat heet een "Bolle Neus". In België en Luxemburg rijden die inmiddels als museumlocs rond. Vroegâh hebben er ook electrische varianten van gereden in Zweden.
  dinsdag 23 september 2008 @ 13:19:18 #219
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_61848812
quote:
Op zondag 21 september 2008 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
De stoomtrein die tijdens de hardloopwedstrijd waarbij de lopers het tegen de trein opnemen Musselkanaal binnenrijdt.
En, wie heeft gewonnen? Leuke foto's verder.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 september 2008 @ 13:25:12 #220
Maffe Fries
pi_61848944
Thanks. Een deel van de hardlopers was sneller dan de trein. Daar zorgt de organisatie wel voor natuurlijk
  dinsdag 23 september 2008 @ 15:14:59 #221
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61851264
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 10:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat heet een "Bolle Neus". In België en Luxemburg rijden die inmiddels als museumlocs rond. Vroegâh hebben er ook electrische varianten van gereden in Zweden.
De Rapid:
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61852843
Precies. De Rapid
pi_61854992
Internet in trein laat op zich wachten.

Lousy zooi. In de Thalys hebben ze dat al een jaar of zo.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 september 2008 @ 17:48:20 #224
Maffe Fries
pi_61855081
Is geen nieuws toch. Ze kunnen het nu al voor een prikkie per treinstel oplossen, maar ja het moet allemaal hightech en duur he
  Redactie Sport dinsdag 23 september 2008 @ 18:31:08 #225
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61855922
In Enschede heeft vanmorgen of gisteravond zeer waarschijnlijk een trein tegen het juk gezeten. Vanmorgen stond er een koploper op spoor 1, waar normaal 's morgens niets staat. Deze stond op nog geen 5 centimeter van het juk, en in het hour daatvan zat een gat op de plaats van de koppeling.

PM mij!
pi_61857105

Omdat het alweer zo lang geleden is

Shinkansenparade.

van voor naar achter:

een Shinkansen 500
een Shinkansen 200
een Shinkansen 700
een Shinkansen 300
vier Shinkansens 700
een Shinkansen 200
een Shinkansen 300
een Shinkansen 200
een Shinkansen 300
een Shinkansen 700

pi_61857368
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
Is geen nieuws toch. Ze kunnen het nu al voor een prikkie per treinstel oplossen, maar ja het moet allemaal hightech en duur he
* Ou-Tannu had Prima internets in de trein van utrecht naar leeuwarden tot mn laptop accu leeg was!

dus.. doe meteen ff stopcontacten in de 2de klasse!!!
pi_61857407
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Shinkansenparade.

van voor naar achter:

een Shinkansen 500
een Shinkansen 200
een Shinkansen 700
een Shinkansen 300
vier Shinkansens 700
een Shinkansen 200
een Shinkansen 300
een Shinkansen 200
een Shinkansen 300
een Shinkansen 700

nice treintjes

als je daar als springer voor komt.. dan kunnen ze je van de punt schrapen..

springer tussen eindhoven en helmond schijnt vandaag
pi_61858124
quote:
[ afbeelding ]

Shinkansenparade.

van voor naar achter:

een Shinkansen 500
een Shinkansen 200
een Shinkansen 700
een Shinkansen 300
vier Shinkansens 700
een Shinkansen 200
een Shinkansen 300
een Shinkansen 200
een Shinkansen 300
een Shinkansen 700

Volgend jaar ga ik er weer in een paar zitten
Geile shizzle

En in het kader opmerkelijk:

Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 23 september 2008 @ 21:28:54 #230
200192 Darkwing_Duck
pi_61861341
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 17:43 schreef Dr_Flash het volgende:

Visueel niet de mooiste oplossing btw
pi_61861771
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 17:43 schreef Dr_Flash het volgende:

Nog niet in alle Thallys treinen.

En is t voor de ns wel de moeite waard om bv in een ddar een inet verbinding te gooien. K betwijfel het.
pi_61861846
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:41 schreef Gutz het volgende:
En is t voor de ns wel de moeite waard om bv in een ddar een inet verbinding te gooien. K betwijfel het.
Is dat de beste reden om het in ICM en VIRMs nog niet in te voeren?
pi_61863633
ICMm / nieuwe Virms zou t prima kunnen? in de ouwe troep kan ik het me voorstellen dat er niets mee gedaan wordt je gaat geen internet aanbieden in een PLANK T / V
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:48:53 #234
200192 Darkwing_Duck
pi_61864500
Over 3 jaar heeft 70% 3G en wellicht iedereen die het echt onderweg wil heeft t nu al..
pi_61865473
@Darkwing: I agree, heeft ook als voordeel dat er met 3G meer concurrentie is zodat NS/KPN de reiziger niet nog verder kunnen gaan uitknijpen met duur internet.

Of willen ze dan miljoenen gaan investeren in een methode zodat je geen 3G kan ontvangen in de trein?
Socialist in Mercedes
pi_61865861
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:15 schreef Charango het volgende:
@Darkwing: I agree, heeft ook als voordeel dat er met 3G meer concurrentie is zodat NS/KPN de reiziger niet nog verder kunnen gaan uitknijpen met duur internet.

Of willen ze dan miljoenen gaan investeren in een methode zodat je geen 3G kan ontvangen in de trein?
Zelfde als internet op stations, het aantal gebruikers is betrekkelijk laag. Zelfs de doelgroep (zakenmensen) gebruiken het amper, omdat je meestal toch maar paar minuten tot een kwartier op het station doorbrengt. En de doelgroep bezit vaak over G3 laptopkaart.

Verbaast me de laatste tijd dat 3700 volledig met VIRM (VI) wordt gereden, eindelijk ruimte. Maar dat ze nu opeens materieel voor hebben, verbaast me.
pi_61868284
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 18:31 schreef dennistd het volgende:
In Enschede heeft vanmorgen of gisteravond zeer waarschijnlijk een trein tegen het juk gezeten. Vanmorgen stond er een koploper op spoor 1, waar normaal 's morgens niets staat. Deze stond op nog geen 5 centimeter van het juk, en in het hour daatvan zat een gat op de plaats van de koppeling.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
volgens de vertrekstaat vertrekt er anders zo nu en dan wel eens een trein van spoor 1 in de ochtend...

Tis overigens niet de meeste logische spoorverdeling daar...
  woensdag 24 september 2008 @ 08:00:07 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61868885
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:29 schreef Brembo het volgende:

[..]

Zelfde als internet op stations, het aantal gebruikers is betrekkelijk laag. Zelfs de doelgroep (zakenmensen) gebruiken het amper, omdat je meestal toch maar paar minuten tot een kwartier op het station doorbrengt. En de doelgroep bezit vaak over G3 laptopkaart.
Ik geloof dat ik nog nooit een succesvolle WiFi verbinding heb opgezet op een station: altijd baggerbereik en traag als dikke stront.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61869184
quote:
Op woensdag 24 september 2008 02:39 schreef Cothen het volgende:

[..]

volgens de vertrekstaat vertrekt er anders zo nu en dan wel eens een trein van spoor 1 in de ochtend...

Normaal gesproken, wat je ook terugvind op de vertrekstaat, vertrekken er alleen stoptreinen op spoort 1. Maar het is inderdaad heel onlogisch. Over het algemeen komen de stoptreinen uit Zwolle aan op spoor 1, om vervolgens naar spoor 2 of spoor 3 te gaan.

Op de 3700 vertrekken nu in de spits zelfs al vaak 2x VIRM-4'tjes.. Dat zijn wel dubbel zoveel zitplaatsen dan de 3x Plan V die eerst hier reed
  Redactie Sport woensdag 24 september 2008 @ 09:30:16 #240
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61870030
quote:

[..]

nouja, de stopper naar zwolle staat er wel eens, maar die kan lastig gereden worden met elektrisch materieel :
quote:
Nouja, spoor 4 is logisch voor de intercity icm de lengte. Spoor 2 wordt 's morgens gebruikt voor de stoptrein van/naar Apeldoorn.
Alleen de stopper naar Zwolle is wat onhandig:
Hij komt aan op spoor 1, en wordt vervolgens binnen 10 minuten alweer naar spoor 3 gerangeerd.
Het zou makkelijker zijn als met de stopper van x.17 van spoor 3 zou laten gaan, en die van x.47 van spoor 1. Alleen laatkomers moeten dan opletten dat ze de goede trein nemen (trein komt aan op x.15 en x.45)
PM mij!
  Redactie Sport woensdag 24 september 2008 @ 09:35:53 #241
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61870154
quote:

[..]

de vertrekstaat
Opvallend dat daarop bovenin de station Rijssen, Holten en Deventer Colmschate missen, die toch echt worden aangedaan door de stopper naar Apeldoorn.
PM mij!
pi_61871382
Vroeger had je in bepaalde intercity´s de mogelijkheid om in de trein te bellen (o.a. in de 800 meen ik), paar jaar later belde iedereen met de mobiele telefoon... Nu hetzelfde met internet, straks mogelijk om te internetten in de trein... Daarna kan het overal met 3G...
  woensdag 24 september 2008 @ 10:57:45 #243
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_61872098
oei, nice veel fotoos weer, continue please
pi_61872288
quote:
Serie 0 is vanaf nu toch ook voorgoed uit dienst?
  woensdag 24 september 2008 @ 11:10:36 #245
200192 Darkwing_Duck
pi_61872397
'Cursus roltrap lopen voor treinreizigers'
Uitgegeven: 24 september 2008 10:41
Laatst gewijzigd: 24 september 2008 10:43

UTRECHT - Je moet rennen om de trein te halen. De roltrap naar het perron staat vol mensen die kennelijk geen haast hebben en ook geen ruimte laten voor wie dat wel heeft.

Een situatie die veel ergernis oplevert bij treinreizigers.

Prorail gaat opnieuw proberen daar iets aan te doen. In Amersfoort komt een proef met voetstapjes op de roltrap. Die moeten mensen duidelijk maken dat zij rechts kunnen stilstaan, zodat de gehaaste medereizeiziger links kan passeren.

Donderdagochtend om 08.00 uur wordt de proef geïntroduceerd met een 'basiscursus roltrap nemen' door actrice Irene van der Aart.

Engeland

"In veel landen, zoals Engeland, is het heel gebruikelijk dat mensen op de roltrap rechts staan en links kunnen passeren", aldus een woordvoerster van ProRail.

Er is al eerder geprobeerd de treinreiziger in Nederland wat "Engelse discipline" bij te brengen. Maar dat heeft kennelijk geen blijvend resultaat gehad.

(c) ANP
pi_61873328
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:06 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Serie 0 is vanaf nu toch ook voorgoed uit dienst?
Eind november rijdt serie 0 voor het laatst.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 24 september 2008 @ 11:49:05 #247
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61873479
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
'Cursus roltrap lopen voor treinreizigers'
Kansloos.

Helaas.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61874034
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 september 2008 @ 12:28:29 #249
Maffe Fries
pi_61874511
Mooie omweg voor de Bermuda-express
pi_61875460
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Kansloos.

Helaas.
Het is ook veel leuker om mensen uit de weg te beuken.
  woensdag 24 september 2008 @ 14:48:29 #251
146033 ReisT
pi_61877684
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:29 schreef Brembo het volgende:

[..]
Verbaast me de laatste tijd dat 3700 volledig met VIRM (VI) wordt gereden, eindelijk ruimte. Maar dat ze nu opeens materieel voor hebben, verbaast me.
Dat materieel is er niet 'opeens' hoor. NS zit gewoon wat ruimer in de VIRMpjes door de nieuwe viertjes.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 september 2008 @ 14:53:06 #252
Maffe Fries
pi_61877793
De instroom daarvan is nu eindelijk op gang gekomen, nadat er wat tussendeuren vervangen waren. Die bestonden namelijk uit 2 platen glas en de NS wilde dat die uit 1 plaat zouden bestaan. Daarom duurde het ingebruik nemen van een aantal stellen wat langer.

De 1900 is deze week verworden tot een lijn waar van alles rijdt. Tussen Den Haag en Venlo is naast ICRm, ICK en VIRM ook ICL, DDM-1 en DD-AR gezien. En daarnaast ICK in de 2000 tussen Den Haag CS en Arnhem
pi_61878181
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Kansloos.

Helaas.
Idd. Alleen al het feit dat het hele nieuwsbericht op nu.nl onder de rubriek "Opmerkelijk" stond gaf dat treffend aan
pi_61878236
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:53 schreef Peterselieman het volgende:
En daarnaast ICK in de 2000 tussen Den Haag CS en Arnhem
Met lok voor en achter overigens
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 september 2008 @ 15:15:07 #255
Maffe Fries
pi_61878271
Wel zo handig daar in Arnhem
pi_61881858
quote:
Op woensdag 24 september 2008 15:15 schreef Peterselieman het volgende:
Wel zo handig daar in Arnhem
kunnen ze hem iig niet stil zetten wegens een defecte loc : +
  woensdag 24 september 2008 @ 19:09:04 #257
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_61883941
Nieuwe VIRM gesport op schiphol
pi_61884356
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:09 schreef Tecnix het volgende:
Welke sport doen ze dan?
  woensdag 24 september 2008 @ 19:45:03 #259
106942 Eix
pi_61884940
Vanochtend ICL in de 1900. Prima vertoeven dus voor mij tussen Eindhoven en Rotterdam C. Alleen terug natuurlijk weer V-IRM.
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_61884943
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:24 schreef Nightshadow het volgende:
Welke sport doen ze dan?
Treintrekken natuurlijk. Duh
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 september 2008 @ 19:48:44 #261
Maffe Fries
pi_61885035
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:41 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

kunnen ze hem iig niet stil zetten wegens een defecte loc : +
Wel als de achterste loc defect is en de voorste onderweg ook defect raakt
pi_61885074
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wel als de achterste loc defect is en de voorste onderweg ook defect raakt
als de wielen blokkeren hoeft er maar eentje kapot te zijn, ook
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 september 2008 @ 19:52:42 #263
Maffe Fries
pi_61885149
Dat kan ook wel zonder loc, als de remmen van de wagons niet gelost willen worden
pi_61885212
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
Dat kan ook wel zonder loc, als de remmen van de wagons niet gelost willen worden
precies. Maar "wegens een defecte loc" kan dus ook nog steeds
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 september 2008 @ 19:56:22 #265
Maffe Fries
pi_61885251
Wat allemaal wel niet kan
pi_61885313
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Treintrekken natuurlijk. Duh
Wat weegt zo'n 1800 dan eigenlijk, dat je het met 10 man aan het rollen krijgt?
pi_61885622
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:58 schreef Fixers het volgende:
Wat weegt zo'n 1800 dan eigenlijk, dat je het met 10 man aan het rollen krijgt?
84 ton uit m'n hoofd.

Ja, 84 ton
pi_61886071
Overigens staat er van de 1700 dat die 86 ton weegt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 september 2008 @ 20:32:07 #269
Maffe Fries
pi_61886166
Dat kan prima. Die locs zijn nieuwer dan de serie 1800. Scheelt bijna 10 jaar.
  woensdag 24 september 2008 @ 20:34:33 #270
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61886239
En trekduw, andere compressor, andere chopper, nieuwere ATB, andere installatie voor parkeren van materieel. Om maar wat voorbeeldjes te geven.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61886598
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:34 schreef Duvel het volgende:
En trekduw, andere compressor, andere chopper, nieuwere ATB, andere installatie voor parkeren van materieel. Om maar wat voorbeeldjes te geven.
zolang t maar op TIJD rijd kan t me allemaal onder een trein komen
  woensdag 24 september 2008 @ 20:55:48 #272
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61886910
Zonder compressor en choppers en zo, rijdt ie helemaal niet.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61886984
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:55 schreef Duvel het volgende:
Zonder compressor en choppers en zo, rijdt ie helemaal niet.
wel als die bergafwaards moet
pi_61887075
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:55 schreef Duvel het volgende:
Zonder compressor ATB en choppers en zo, rijdt ie helemaal niet.
sorry.
pi_61887851
speedyruk je jat OuTannu zn ava
  woensdag 24 september 2008 @ 21:31:14 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61888220
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:01 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]
Ik had het al gecorrigeerd. Zonder ATB rijdt ie in elk geval niet op tijd.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 september 2008 @ 21:37:17 #277
Maffe Fries
pi_61888465
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
speedyruk je jat OuTannu zn ava
Dat het je nu pas opvalt
pi_61888682
Sinds 1 september "aspirant HC" super leuk alles etc alleen totaal geen binding mee als in geen ervaring of fam etc.

Geen gek idee om het hier ook is te volgen, kwa mat wat er allemaal rijd.
Ik zwaai naar dieren.
pi_61889155
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat het je nu pas opvalt
die flikker is hier niet zo vaak
  woensdag 24 september 2008 @ 21:58:32 #280
111382 Ofyles2
pi_61889303
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:53 schreef Peterselieman het volgende:
De instroom daarvan is nu eindelijk op gang gekomen, nadat er wat tussendeuren vervangen waren. Die bestonden namelijk uit 2 platen glas en de NS wilde dat die uit 1 plaat zouden bestaan. Daarom duurde het ingebruik nemen van een aantal stellen wat langer.

De 1900 is deze week verworden tot een lijn waar van alles rijdt. Tussen Den Haag en Venlo is naast ICRm, ICK en VIRM ook ICL, DDM-1 en DD-AR gezien. En daarnaast ICK in de 2000 tussen Den Haag CS en Arnhem
Let de NS wel op dat er niet per ongeluk een ICK naar Nijmegen wordt toegestuurd?

Of worden de stammen tegelijkertijd getrokken en geduwd?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 september 2008 @ 22:04:01 #281
Maffe Fries
pi_61889503
mja, tegelijk trekken en duwen dat gaat niet, omdat de achterste loc altijd door mee moet lopen. Als er een loc voor en achterop de trein zit, dan moet het geen probleem zijn. Anders wel, want omrangeren is op Arnhem eigenlijk uit den boze.
pi_61889695
@ Geerd: Ga je gang

Wat de 1900 betreft lijkt Den Haag Centraal een soort van goochelaars-hoed te worden. Ik vraag me af welke konijnen er nog meer uit zullen springen. ICE, Albatros, Amtrak? Het zou mij niet meer verbazen
Socialist in Mercedes
  Redactie Sport woensdag 24 september 2008 @ 22:20:27 #283
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61890091
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:09 schreef Charango het volgende:
Wat de 1900 betreft lijkt Den Haag Centraal een soort van goochelaars-hoed te worden. Ik vraag me af welke konijnen er nog meer uit zullen springen. ICE, Albatros, Amtrak? Het zou mij niet meer verbazen
Een buffel heeft er nog niet ingezeten denk ik zo
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 september 2008 @ 22:21:49 #284
Maffe Fries
pi_61890137
De afgelopen tijd heeft daar alles gereden van NSR op DH, DM'90, SGM(m) en Plan T na, al heeft de laatste er wel enkele maanden geleden een keer in gezeten.
pi_61890240
De aansluiting op de Maliebaan op het spoor richting Bunnik/Houten lijkt te gaan verdwijnen in de toekomst, in het plan van Randstadspoor was die nog ingetekend een aansluiting op het spoor naar Bunnik.
quote:
De gemeente Utrecht streeft er in overleg met ProRail naar de aansluiting van de Oosterspoorbaan op te heffen. Hiermee kan een lastige kruising tussen trambaan en Oosterspoorbaan achterwege blijven. Vanwege de spooruitbreiding van VleuGel zou ook zonder trambaan nog maar een beperkt gebruik van deze aansluiting mogelijk zijn. Na het buitengebruik stellen van het zuidelijke deel van de Oosterspoorbaan, zou overwogen kunnen worden een tramaansluiting naar het Spoorwegmuseum te creëren. Er ontstaan zo kansen voor de inzet van (museum)trams vanaf Utrecht Centraal naar het museum.

Folder trambaan naar de Uithof (PDF)
Snap alleen niet waarom een kruising zo ingewikkeld moet zijn, gewoon een spoor van 10 m wat de tramrails kruist en die 10 m zonder bovenleiding is ook niet zo erg lijkt me.
  woensdag 24 september 2008 @ 22:29:53 #286
106942 Eix
pi_61890440
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
De afgelopen tijd heeft daar alles gereden van NSR op DH, DM'90, SGM(m) en Plan T na, al heeft de laatste er wel enkele maanden geleden een keer in gezeten.
Wel Plan V?

Kan me herinneren dat ik 3 jaar terug ofzo lekker schraal een Vtje kreeg naar Eindhoven in de late avond. Enorm comfortabel natuurlijk als je helemaal vanaf Den Haag C. reist. Hoop niet dat ze dat nog doen.
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 september 2008 @ 22:33:56 #287
Maffe Fries
pi_61890610
Wel Plan V ja, met name tussen Eindhoven en Venlo als er weer eens een verstoring is geweest.
pi_61891629
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
ja DH wordt lastig om dat nog ff in te zetten he
  donderdag 25 september 2008 @ 07:04:56 #289
200192 Darkwing_Duck
pi_61895873
Dus we hebben een nieuwe nominatie voor schrootlijn 2008?
pi_61896362
Vandaag op de 3700 ri. zwolle 2x de nieuwe VIRM achter elkaar gekoppeld
  donderdag 25 september 2008 @ 08:35:57 #291
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61896489
Ja, ze zijn inmiddels allemaal weg van de Cartesiusweg.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 25 september 2008 @ 08:36:33 #292
200192 Darkwing_Duck
pi_61896499
quote:
Op donderdag 25 september 2008 08:24 schreef Nightshadow het volgende:
Vandaag op de 3700 ri. zwolle 2x de nieuwe VIRM achter elkaar gekoppeld
Godnondju ! Iedereen heeft er al ingezeten, en ik heb maal 2 keer voor mijn neus zien wegrijden
  donderdag 25 september 2008 @ 08:50:50 #293
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61896666
Ik heb ze alleen zien stilstaan.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 25 september 2008 @ 09:09:28 #294
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61896930
quote:
Op donderdag 25 september 2008 08:50 schreef Duvel het volgende:
ik heb ze zelfs nog niet zien stilstaan, maar ik ben dan ook nog niet westelijker dan hengelo geweest de afgelopen tijd
PM mij!
pi_61897176
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:29 schreef Eix het volgende:
Kan me herinneren dat ik 3 jaar terug ofzo lekker schraal een Vtje kreeg naar Eindhoven in de late avond. Enorm comfortabel natuurlijk als je helemaal vanaf Den Haag C. reist. Hoop niet dat ze dat nog doen.
Toendertijd nog planmatig ook
pi_61897252
quote:
Op donderdag 25 september 2008 08:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Godnondju ! Iedereen heeft er al ingezeten, en ik heb maal 2 keer voor mijn neus zien wegrijden
Ik heb er nog steeds niet in gezeten, ze reden langs mijn trein heen (ik zit altijd in de Syntus, die vanaf spoor 3 vertrekt om :07 en :37 en links blijft rijden) en dan op spoor 2 vertrekt de Intercity naar Zwolle om :04 en :34 (bijna altijd paar min vertraging) en die blijft dus rechts rijden. Vervolgens moet de Intercity het spoor blijven volgen (links) en de syntus stoptrein moet naar rechts.. Dus ik zie nogal vaak de Intercity twee maal voorbij rijden..

Snap eigenlijk niet waarom ze dit niet veranderen.
pi_61897315
Nieuwe VIRM rijdt zeker niet in Noord- Holland?
pi_61897497
quote:
Op donderdag 25 september 2008 09:35 schreef Mathijz het volgende:
Nieuwe VIRM rijdt zeker niet in Noord- Holland?
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:09 schreef Tecnix het volgende:
pi_61898205
Gesport nog wel
pi_61898911
quote:
Op donderdag 25 september 2008 08:50 schreef Duvel het volgende:
Ik ken ze alleen nog maar van plaatjes
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 september 2008 @ 11:26:43 #301
Maffe Fries
pi_61899675
quote:
Op donderdag 25 september 2008 09:09 schreef dennistd het volgende:

[..]

ik heb ze zelfs nog niet zien stilstaan, maar ik ben dan ook nog niet westelijker dan hengelo geweest de afgelopen tijd
Hier idem, maar dan nauwelijks zuidelijker dan Leeuwarden en Groningen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')