Beter!quote:Op zondag 14 september 2008 13:48 schreef Godlike02 het volgende:
duffe zondag
Correct.quote:Op zondag 14 september 2008 13:50 schreef TwistedDarling het volgende:
Duffe zondagen zijn okay.
Je kan ze ook kopen natuurlijk.quote:Op zondag 14 september 2008 13:49 schreef PP. het volgende:
Nu weet ik ook weer waarom ik nooit meer spellen download/speel op de PC.
Wat een werk zeg, eerst een torrent zoeken, downloaden, unrarren, iso inladen, installeren, hopen dat de crack werkt... Heb nu helemaal geen zin meer om te spelen.
Nee, wou gewoon spore ff uitproberen, vrees dat m'n pc 'm niet eens fatsoenlijk trekt. Legale spellen haal ik alleen voor m'n 360 en (soms) voor m'n DS.quote:
verkrijgbaar met drm of drm-loos bij de betere illegale bronquote:Op zondag 14 september 2008 13:58 schreef Anthraxx het volgende:
Was de Mac versie van Spore al klaar?
Ik ben daar inmiddels al overheen.quote:Op zondag 14 september 2008 14:46 schreef Ludootje het volgende:
Ik heb een kater.
Ja, hoe moet dat? Ik had Spore gedownload, heb je tig .rar-bestanden met ISO-bestanden erin. En dan?quote:Op zondag 14 september 2008 13:49 schreef PP. het volgende:
Wat een werk zeg, eerst een torrent zoeken, downloaden, unrarren, iso inladen, installeren, hopen dat de crack werkt... Heb nu helemaal geen zin meer om te spelen.
Bij mij is hij nog heftig aanwezigquote:Op zondag 14 september 2008 15:17 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Ik ben daar inmiddels al overheen.
Gisteravond wel een gezellig feestje gehad, wel met leuke mensen gepraat en wellicht gaan we dat nog een vervolg geven.
'middag CL!quote:Op zondag 14 september 2008 15:18 schreef CherryLips het volgende:
Goedemiddag kinders!
Nou mss spore wel ... (de drm er op is echt vreselijk)quote:
Ik koop al zoveel origineel, blijf niet aan de gangquote:
die rar bestanden uitpakken... iso mounten... lees het nfo bestand maar (niet op dubbelklikken maar met notepad openen ofzo)quote:Op zondag 14 september 2008 15:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, hoe moet dat? Ik had Spore gedownload, heb je tig .rar-bestanden met ISO-bestanden erin. En dan?
Heeft iemand de gecrackte versie al aan de praat gekregen dan?quote:Op zondag 14 september 2008 15:29 schreef mrbox het volgende:
[..]
die rar bestanden uitpakken... iso mounten... lees het nfo bestand maar (niet op dubbelklikken maar met notepad openen ofzo)
Normaal gezien klik je het eerste .rar bestand aan en dan pakt hij automatish alle .rar bestanden uit en krijg je een .iso-file. Die .iso-file moet je mounten, met bijvoorbeeld Deamon Tools en dan kun je het normaal gezien wel spelen.quote:Op zondag 14 september 2008 15:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, hoe moet dat? Ik had Spore gedownload, heb je tig .rar-bestanden met ISO-bestanden erin. En dan?
Ik had gister feest van een bekende van mij. Waren opzich wel een aantal leuke mensen te vinden. Heb het niet al te laat meer gemaakt omdat ik no moest sporten vanmorgen.quote:Op zondag 14 september 2008 15:19 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Bij mij is hij nog heftig aanwezig
Was wel reuze gezellig, lekker dansen op foute muziek in de Derrick
Kan bijna niet missenquote:Op zondag 14 september 2008 15:35 schreef CherryLips het volgende:
even kijken hoe dat mounten moet dan...
Hier is Daemon tools te vinden: http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=38787quote:Op zondag 14 september 2008 15:35 schreef CherryLips het volgende:
even kijken hoe dat mounten moet dan...
Ach, je moet toch ergens beginnenquote:Op zondag 14 september 2008 15:54 schreef Godlike02 het volgende:
Illegaal downloaden en niet weten hoe het werkt
In de winkel?quote:Op zondag 14 september 2008 15:59 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Ach, je moet toch ergens beginnen
Vorige week was ik in de e-Plaza (dure winkel, trouwensquote:
Rofl, hilarischquote:Op zondag 14 september 2008 16:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vorige week was ik in de e-Plaza (dure winkel, trouwens) en iemand vroeg naar die flashcards voor de DS, of ze die verkochten
. Want 'daar kun je allemaal spelletjes van internet op zetten'. Knurft. Dus die jongen achter de kassa voorzichtig uitleggen dat dat illegaal was en die man begreep niet gelijk waarom
.
Ach, blijkbaar had je het nodigquote:Op zondag 14 september 2008 16:49 schreef TwistedDarling het volgende:
In slaap vallen tijdens het studeren is niet handig.
Fail!quote:Op zondag 14 september 2008 16:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vorige week was ik in de e-Plaza (dure winkel, trouwens) en iemand vroeg naar die flashcards voor de DS, of ze die verkochten
. Want 'daar kun je allemaal spelletjes van internet op zetten'. Knurft. Dus die jongen achter de kassa voorzichtig uitleggen dat dat illegaal was en die man begreep niet gelijk waarom
.
Daar had ik al eens op gegoogled. Ik probeer vanaf nu te voorkomen dat ik er ooit in kom.quote:Op zondag 14 september 2008 16:52 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Oh, speciaal voor Q volgens mij: [FAQ- How To] avoid the/get out of the FRIEND-ZONE
Al enige successen geboekt?quote:Op zondag 14 september 2008 18:06 schreef Q. het volgende:
[..]
Daar had ik al eens op gegoogled. Ik probeer vanaf nu te voorkomen dat ik er ooit in kom.
Het is net zo leuk als de gemiddelde vrouw! Wel aardig om even mee te spelen, maar na een tijdje heb je het wel weer gehad!quote:Op zondag 14 september 2008 18:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Is het een beetje leuk? hoor er alleen maar negatieve dingen over
quote:Op zondag 14 september 2008 18:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Het is net zo leuk als de gemiddelde vrouw! Wel aardig om even mee te spelen, maar na een tijdje heb je het wel weer gehad!
Vandaag wezen speeddaten, drie minuten moet toch kort genoeg zijn om niet in de friendzone te komen?quote:
Hoe is dat nou?quote:Op zondag 14 september 2008 18:44 schreef Q. het volgende:
[..]
Vandaag wezen speeddaten, drie minuten moet toch kort genoeg zijn om niet in de friendzone te komen?
Hoi, tofferd!quote:
Ervaring mee?quote:Op zondag 14 september 2008 18:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Het is net zo leuk als de gemiddelde vrouw! Wel aardig om even mee te spelen, maar na een tijdje heb je het wel weer gehad!
Tuurlijk niet!quote:
Dan is het maar goed dat je niet hoeft te praten op fok!quote:Op zondag 14 september 2008 18:55 schreef Q. het volgende:
Nou, 20 vrouwen, 3 minuten praten en dan blaast er iemand op een fluitje en ga je naar de volgende tafel. En dan omcirkel je de 'ja' of de 'nee' achter de naam van de deelnemer. Wel een paar keer ja ingevuld maar je weet het eigenlijk toch niet, daar is het te kort voor. Leuk experiment, dat wel. Mn stem is helemaal op nu.
Ik weet niet wat de beste emoticon is voor deze opmerking deze:quote:Op zondag 14 september 2008 18:55 schreef Q. het volgende:
Nou, 20 vrouwen, 3 minuten praten en dan blaast er iemand op een fluitje en ga je naar de volgende tafel. En dan omcirkel je de 'ja' of de 'nee' achter de naam van de deelnemer. Wel een paar keer ja ingevuld maar je weet het eigenlijk toch niet, daar is het te kort voor. Leuk experiment, dat wel. Mn stem is helemaal op nu.
I don't care.quote:Op zondag 14 september 2008 19:01 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de beste emoticon is voor deze opmerking deze:of deze
Wanneer krijg je je matches te horen?quote:Op zondag 14 september 2008 18:55 schreef Q. het volgende:
Dinsdag. Niet dat dat echt boeit, was gewoon leuk om eens mee te maken.quote:Op zondag 14 september 2008 19:03 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wanneer krijg je je matches te horen?
Toch wel leuk om te horen ook lijkt mequote:Op zondag 14 september 2008 19:05 schreef Q. het volgende:
[..]
Dinsdag. Niet dat dat echt boeit, was gewoon leuk om eens mee te maken.
Lijkt me ook! Als je dan toch bent gegaan zou het wel fijn zijn als je dan ook een match hebt lijkt me!quote:Op zondag 14 september 2008 19:09 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Toch wel leuk om te horen ook lijkt me
Heb je niet toevallig bij iedereen 'JA' ingevuld om de kans op een match te vergroten?quote:Op zondag 14 september 2008 19:22 schreef Q. het volgende:
Ik zit allesbehalve in een dip hoor.
Kijk, dat jij dat zou doen....quote:Op zondag 14 september 2008 19:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Heb je niet toevallig bij iedereen 'JA' ingevuld om de kans op een match te vergroten?.
De legale versie van Spore is anders helemaal een ramp, je mag hem namelijk maar 3 keer installeren en moet hem via internet activeren. Ik wou het spel eigenlijk kopen maar toen ik dat hoorde ben ik maar voor de illegale versie gegaan.quote:Op zondag 14 september 2008 13:49 schreef PP. het volgende:
Wat een ontzettende kutsmoes om een spel niet te kopen zeg...quote:Op zondag 14 september 2008 20:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De legale versie van Spore is anders helemaal een ramp, je mag hem namelijk maar 3 keer installeren en moet hem via internet activeren. Ik wou het spel eigenlijk kopen maar toen ik dat hoorde ben ik maar voor de illegale versie gegaan.
Mwa, ik koop beveiligde cd's ook niet hoor. Net als DVD's met die achterlijke Brein-filmpjes. De kopers hebben vaak meer moeite om langs de beveiligingen te komen dan de mensen die het illegaal gebruiken.quote:Op zondag 14 september 2008 20:13 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Wat een ontzettende kutsmoes om een spel niet te kopen zeg...
Ik koop dan ook geen DVD's meer. Hebben ze aan zichzelf te danken. En aan de stand van mijn bankrekening.quote:Op zondag 14 september 2008 20:17 schreef Anthraxx het volgende:
Dan kun je trouwens wel heel veel DVDs niet kopen. Het staat er tegenwoordig bijna overal wel op
Ah, de echte reden achter de kutsmoes!quote:Op zondag 14 september 2008 20:19 schreef Q. het volgende:
Ik koop dan ook geen DVD's meer. Hebben ze aan zichzelf te danken. En aan de stand van mijn bankrekening..
Dat jij je graag in je kont laat naaien door een bedrijf dat alleen maar denkt aan geld ipv hun klanten wil niet zeggen dat ik zo achterlijk moet zijn wel?quote:Op zondag 14 september 2008 20:13 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Meestal is het toch zo dat je het daarna nog een keer kunt aanvragen?quote:Op zondag 14 september 2008 20:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat jij je graag in je kont laat naaien door een bedrijf dat alleen maar denkt aan geld ipv hun klanten wil niet zeggen dat ik zo achterlijk moet zijn wel?![]()
3 keer een spel mogen installeren, kom op zeg. 1 op de laptop en 1 op de desktop, installeer je windows nog een keer en dan zit je al aan 3 keer.
Airwin vindt die filmpjes van Brein bijzonder vermakelijkquote:Op zondag 14 september 2008 20:20 schreef Q. het volgende:
Nee, beveiligingen zijn gewoon kut.
Ik geef je groot gelijk.quote:Op zondag 14 september 2008 20:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat jij je graag in je kont laat naaien door een bedrijf dat alleen maar denkt aan geld ipv hun klanten wil niet zeggen dat ik zo achterlijk moet zijn wel?![]()
3 keer een spel mogen installeren, kom op zeg. 1 op de laptop en 1 op de desktop, installeer je windows nog een keer en dan zit je al aan 3 keer.
Sterker nog, ik heb de Brein tune als beltoon!quote:Op zondag 14 september 2008 20:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Airwin vindt die filmpjes van Brein bijzonder vermakelijk.
Dat dus...quote:Op zondag 14 september 2008 20:31 schreef TwistedDarling het volgende:
Zo'n drama is het toch ook niet om even te wachten tot de breinfilmpjes voorbij zijn op je dvd? Dan kijk je even een minuutje ergens anders naar ofzo.
Daar moet je dan met EA voor bellen en dan moet jij hun BEWIJZEN dat je het spel gekocht hebt. Telefoonkosten zijn voor jouw rekening uiteraard. Ik heb het idee dat je wel even aan de telefoon hangt in de meeste gevallen.quote:Op zondag 14 september 2008 20:24 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Meestal is het toch zo dat je het daarna nog een keer kunt aanvragen?
Het is natuurlijk wel vreemd, je hebt er immers al voor betaald en dan moet je ook nog eens verplicht naar die bedreigingen kijken.quote:Op zondag 14 september 2008 20:31 schreef TwistedDarling het volgende:
Zo'n drama is het toch ook niet om even te wachten tot de breinfilmpjes voorbij zijn op je dvd? Dan kijk je even een minuutje ergens anders naar ofzo.
Wat heb je dan in vredesnaam allemaal gezopenquote:Op zondag 14 september 2008 20:31 schreef Ludootje het volgende:
Oeh, die kater is een blijvertje zeg... Voel me nu de hele dag al lam
Ik ben idd zo'n iemand die al jaren geen cd's / dvd's koopt, omdat ik het geld er gewoon niet voor over heb.quote:Op zondag 14 september 2008 20:30 schreef AirwiN het volgende:
Ik heb overigens net zo'n hekel aan Breinfilmpjes als wie dan ook. Maar ik vind het een slappe reden om aan te geven om geen spullen meer te kopen. Geef dan gewoon toe dat je dat het geld niet waard vindt, dan ben je tenminste eerlijk...
Een inbreker vindt het ook makkelijker om de spullen uit jouw huis te jatten, in plaats van te gaan werken voor z'n geld. Maar dat is zeker weer kromme vergelijking omdat er dat van jou wordt gepikt?
Ik vind sowieso al dat instellingen als Brein kansloos zijn. Zelfde met het Meldpunt Internet Discriminatie. Volgens mij zijn mensen die bij zulk soort instellingen werken vroeger gepest op school.quote:Op zondag 14 september 2008 20:32 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel vreemd, je hebt er immers al voor betaald en dan moet je ook nog eens verplicht naar die bedreigingen kijken.
Ik WOU het spel ook kopen. Maar deze vorm van DRM is zo restrictief dat ik het voor mij een dealbreaker is.quote:Op zondag 14 september 2008 20:30 schreef AirwiN het volgende:
Ik heb overigens net zo'n hekel aan Breinfilmpjes als wie dan ook. Maar ik vind het een slappe reden om aan te geven om geen spullen meer te kopen. Geef dan gewoon toe dat je dat het geld niet waard vindt, dan ben je tenminste eerlijk...
Copyright schending vergelijken met diefstal is idd een zeer kromme vergelijkingquote:Een inbreker vindt het ook makkelijker om de spullen uit jouw huis te jatten, in plaats van te gaan werken voor z'n geld. Maar dat is zeker weer kromme vergelijking omdat er dat van jou wordt gepikt?
Het is ook niet leuk, de filmpjes zijn stom. Maar voor mij geen reden om een film dan maar niet te kopen.quote:Op zondag 14 september 2008 20:32 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel vreemd, je hebt er immers al voor betaald en dan moet je ook nog eens verplicht naar die bedreigingen kijken.
Daarom kijk en luister ik ook niet meer naar de TV en radiouitzendingen van de publieke omroep. Daar betaal ik belasting voor, en dan word ik ongevraagd geconfronteerd met reclame.quote:Op zondag 14 september 2008 20:32 schreef Plato1980 het volgende:
Bier, Quarante Y Tres, Boswandeling, Flugel en rosé kan ik me herinneren.quote:Op zondag 14 september 2008 20:33 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Wat heb je dan in vredesnaam allemaal gezopen?
Dan ben je in ieder geval zuiver in je motieven en daar kan ik alleen maar respect voor hebben.quote:Op zondag 14 september 2008 20:35 schreef Kluts het volgende:
Ik ben idd zo'n iemand die al jaren geen cd's / dvd's koopt, omdat ik het geld er gewoon niet voor over heb.
Helemaal mee eens. Daarom bestel ik ook veel in Amerika en Azië. Dan kost het een fractie van wat het hier kost!quote:Op zondag 14 september 2008 20:35 schreef Kluts het volgende:
Feit is wel dat in andere Europese landen dvd's en cd's veel goedkoper zijn, en ik wil niet zeggen dat ik alles zou kopen als het goedkoper was, maar ik vind de hoogte van de prijzen nu toch wel pure geldtrekkerij.
Zonder reclame zou je nog meer belasting betalen of zou er minder geld geweest zijn om jouw favoriete tramlijn te vernieuwen.quote:Op zondag 14 september 2008 20:36 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Daarom kijk en luister ik ook niet meer naar de TV en radiouitzendingen van de publieke omroep. Daar betaal ik belasting voor, en dan word ik ongevraagd geconfronteerd met reclame.
En je bent zeker ook grote delen van de avond kwijtquote:Op zondag 14 september 2008 20:37 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Bier, Quarante Y Tres, Boswandeling, Flugel en rosé kan ik me herinneren.
Het één is diefstal van intellectueel eigendom en het ander diefstal van goederen... Beide niet legaal...quote:Op zondag 14 september 2008 20:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Copyright schending vergelijken met diefstal is idd een zeer kromme vergelijking
Deze week meegemaakt: ik heb haast, neefje vraagt of ik een DVD op wil zetten, daar is het jong zelf te klein voor. Dan duren die paar seconden verdomt lang.quote:Op zondag 14 september 2008 20:31 schreef TwistedDarling het volgende:
Ja, met name het laatste deelquote:Op zondag 14 september 2008 20:39 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En je bent zeker ook grote delen van de avond kwijt?
Ow, ik dacht dat al dat geld naar Giel Beele ging...quote:Op zondag 14 september 2008 20:38 schreef Plato1980 het volgende:
Zonder reclame zou je nog meer belasting betalen of zou er minder geld geweest zijn om jouw favoriete tramlijn te vernieuwen.
Dan zit er maar 1 ding op:quote:Op zondag 14 september 2008 20:37 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Bier, Quarante Y Tres, Boswandeling, Flugel en rosé kan ik me herinneren.
Over het nut daarvan kun je inderdaad van mening verschillenquote:Op zondag 14 september 2008 20:41 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ow, ik dacht dat al dat geld naar Giel Beele ging...
Zat net al te denken om even bij de cafetaria een biertje te halenquote:Op zondag 14 september 2008 20:42 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dan zit er maar 1 ding op:
Beginnen met waarmee je geeindigd bent, dus ik hoop dat je een van bovenstaande drankjes in huis hebt.
Dat zal ik ook niet ontkennen. Er is echter wel een enorm verschil tussen een inbreker die je auto jat of iemand die je auto exact kopieertquote:Op zondag 14 september 2008 20:39 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Het één is diefstal van intellectueel eigendom en het ander diefstal van goederen... Beide niet legaal...
Dat is een geluidswal en daarachter worden een aantal nieuwe gebouwen gebouwd.quote:Op zondag 14 september 2008 20:42 schreef Burdie het volgende:
Zeg Air, waarom hebben ze de Zwarte Madonna vervangen door een grote stapel containers?
Omdat de ambtenaren van Binnenlandse Zaken en Justitie per sé een nieuw kantoor willen... En dat komt daar te staan...quote:Op zondag 14 september 2008 20:42 schreef Burdie het volgende:
Zeg Air, waarom hebben ze de Zwarte Madonna vervangen door een grote stapel containers?
Nu het al zo laat op de dag was zou ik gewoon nog een litertje water, of nog beter sportdrank drinken en dan gaan slapen.quote:Op zondag 14 september 2008 20:43 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Zat net al te denken om even bij de cafetaria een biertje te halen
Ik was erg trots op mezelf vandaag, ik weet nog alles!quote:Op zondag 14 september 2008 20:39 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En je bent zeker ook grote delen van de avond kwijt?
Amen.quote:Op zondag 14 september 2008 20:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik persoonlijk vind het vreemd dat je je BETALENDE klanten op zo'n manier behandelt.
Als het jou bloed, zweet en tranen heeft gekost om die auto te ontwerpen en te patenteren, word je daar ook niet blij van hoor...quote:Op zondag 14 september 2008 20:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat zal ik ook niet ontkennen. Er is echter wel een enorm verschil tussen een inbreker die je auto jat of iemand die je auto exact kopieert
Het zou mij er op zich ook wel van weerhouden hoor, mij kennende crasht m'n pc af en toe en dan kan ik het spel zeker niet meer installerenquote:Op zondag 14 september 2008 20:13 schreef AirwiN het volgende:
[..]
De Zwarte Madonna zelf was ook een geluidsmuur. Blij dat dat gedrocht gesloopt is.quote:Op zondag 14 september 2008 20:43 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is een geluidswal en daarachter worden een aantal nieuwe gebouwen gebouwd.
Hoe zit dat als je een film in de bioscoop ziet? In principe heb je dan al de rechten betaald. Dus dan zijn er weinig morele bezwaren om die film vervolgens te downloaden lijkt me.quote:Op zondag 14 september 2008 20:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat zal ik ook niet ontkennen. Er is echter wel een enorm verschil tussen een inbreker die je auto jat of iemand die je auto exact kopieert
Kunnen ze geen koffie drinken in hun huidige gebouwen? Okee, maar het worden wel mooie gebouwen. Beter dan dat zwarte mormel wat er eerst stond.quote:Op zondag 14 september 2008 20:44 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Omdat de ambtenaren van Binnenlandse Zaken en Justitie per sé een nieuw kantoor willen... En dat komt daar te staan...
Lijkt me ook het verstandigst voor een zo spoedig mogelijk herstel. Beste kuur tegen een kater: zorgen dat je veel vocht en voedingstoffen binnenkrijgt en slapenquote:Op zondag 14 september 2008 20:44 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nu het al zo laat op de dag was zou ik gewoon nog een litertje water, of nog beter sportdrank drinken en dan gaan slapen.
En ondertussen wel op kosten van betalende Fortis klanten hele dagen zitten zeiken op andere collega's en internetten. Hypocriet!quote:Op zondag 14 september 2008 20:45 schreef Q. het volgende:
Amen.
Beveiligingen van cd's zijn vaak vrij simpel te omzeilen. EN bij DVD's overleef ik die breinfilmpjes ook. Zet dvd aan, even klooien met de versterker, piesen, drinken pakken, telefoon uitzetten, et voila, hij staat al op het menu. Het is idd krom om je betalende klant met zulke filmpjes te bekogelen, maar ze kunnen ze moeilijk op illegale dvd's zettenquote:Op zondag 14 september 2008 20:16 schreef Q. het volgende:
[..]
Mwa, ik koop beveiligde cd's ook niet hoor. Net als DVD's met die achterlijke Brein-filmpjes. De kopers hebben vaak meer moeite om langs de beveiligingen te komen dan de mensen die het illegaal gebruiken.
We laten het er even van afhangen hoe ik het komende half uurtje door komquote:Op zondag 14 september 2008 20:44 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nu het al zo laat op de dag was zou ik gewoon nog een litertje water, of nog beter sportdrank drinken en dan gaan slapen.
Als je via internet zonder problemen een nieuwe code kan regelen, legaal natuurlijk, zou dat vast geen probleem zijn. Het terechte voorbeeld dat Grrrrr aankaart, EA met de waardeloze klantenservice, kan wat mij betreft ook echt niet. als je je klanten met een beveiliging beperkt, dan moet je ook alles op orde hebben om je betalende klanten zo snel en zo goed mogelijk te helpen. En dat ben ik helemaal met hem eens, dat hebben de meeste bedrijven niet...quote:Op zondag 14 september 2008 20:45 schreef CherryLips het volgende:
Het zou mij er op zich ook wel van weerhouden hoor, mij kennende crasht m'n pc af en toe en dan kan ik het spel zeker niet meer installeren.
Fortis? Daar werken echt irritante lui zeg! Heb een weekje op het hoofdkantoor in de catering gewerkt, ben er maar heel snel weggegaanquote:Op zondag 14 september 2008 20:46 schreef AirwiN het volgende:
[..]
En ondertussen wel op kosten van betalende Fortis klanten hele dagen zitten zeiken op andere collega's en internetten. Hypocriet!
Ok, thanx, ik wist niet wat ik zagquote:Op zondag 14 september 2008 20:43 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is een geluidswal en daarachter worden een aantal nieuwe gebouwen gebouwd.
Je was kennelijk al enige tijd niet meer in Den Haag geweestquote:Op zondag 14 september 2008 20:51 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ok, thanx, ik wist niet wat ik zag.
Ik schrok me vlak daarvoor ook al een hoedje van die nieuwe flat op het Rijswijkseplein, die gewoon twee keer zo hoog is als de Struyk!!!
Wie mooi wil zijn...quote:Op zondag 14 september 2008 20:47 schreef Kluts het volgende:
Ik werd vanochtend zowaar helemaal helder en katerloos wakker!
Wel zere voetjes, omdat ik zonodig pumps aanmoest tijdens het stappen.
Klopt weer, maar het is nog steeds minder erg dan dat ze je showroom leeg jattenquote:Op zondag 14 september 2008 20:45 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Als het jou bloed, zweet en tranen heeft gekost om die auto te ontwerpen en te patenteren, word je daar ook niet blij van hoor...
Dat waag ik te betwijfelen.quote:Op zondag 14 september 2008 20:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Klopt weer, maar het is nog steeds minder erg dan dat ze je showroom leeg jatten.
Exact.quote:
Ah, wanneer ga jij weer een auto kapen omdat je het niet eens bent met de BPM?quote:Op zondag 14 september 2008 20:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Overigens vind ik piraterij een moreel correcte wijze om je te verzetten tegen woekerprijzen, kartels, monopolies ed.
Je kunt het spel ook niet doorverkopen, dat is ook het lullige. Ik koop veel tweedehands spellen want dat scheelt soms de helft in de prijs, dan heb ik ze maar niet gelijk op de dag van release, zo'n spast ben ik nou ook weer niet. Maar dat willen ze ook tegengaan, want dat kost die bedrijven geld. En zo'n actie van EA is precies zo'n voorbeeld. Als ik moet kiezen tussen zestig euro voor een game betalen en hem gratis van Internet trekken omdat er geen middenweg is, is de keuze gauw gemaakt.quote:Op zondag 14 september 2008 20:50 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Als je via internet zonder problemen een nieuwe code kan regelen, legaal natuurlijk, zou dat vast geen probleem zijn. Het terechte voorbeeld dat Grrrrr aankaart, EA met de waardeloze klantenservice, kan wat mij betreft ook echt niet. als je je klanten met een beveiliging beperkt, dan moet je ook alles op orde hebben om je betalende klanten zo snel en zo goed mogelijk te helpen. En dat ben ik helemaal met hem eens, dat hebben de meeste bedrijven niet...
Hypocriet is iedereen in zekere mate wel eens. Iedereen die dat ontkent heeft een schokkend gebrek aan zelfkennis.quote:Op zondag 14 september 2008 20:46 schreef AirwiN het volgende:
[..]
En ondertussen wel op kosten van betalende Fortis klanten hele dagen zitten zeiken op andere collega's en internetten. Hypocriet!
Of je vuilnis illegaal in het bos storten omdat je het niet eens bent met de afvalstoffenheffing?quote:Op zondag 14 september 2008 20:55 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ah, wanneer ga jij weer een auto kapen omdat je het niet eens bent met de BPM?
Hey, de laatste weken internet ik bijna niet meer op mn werk!quote:Op zondag 14 september 2008 20:46 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat blijkt wel hequote:Op zondag 14 september 2008 20:52 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je was kennelijk al enige tijd niet meer in Den Haag geweest.
AirwiN heeft zoveel geld dat hij gewoon alles kan kopen in de extra dure uitvoering zonder beveiliging.quote:Op zondag 14 september 2008 20:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hypocriet is iedereen in zekere mate wel eens. Iedereen die dat ontkent heeft een schokkend gebrek aan zelfkennis.
Zelf nooit aan copright schending gedaan zeker Air?
Ga je minder werken dan?quote:Op zondag 14 september 2008 20:56 schreef Q. het volgende:
[..]
Hey, de laatste weken internet ik bijna niet meer op mn werk!. Zal ik ook veel minder doen de komende tijd.
Absoluut wel, maar dan niet met allemaal mooidoenerij er omheen. Ik doe het omdat ik er geen geld aan wil uitgeven, klaar. Daar is niks moreel correct aan en de bijbehorende mooie verhalen zul je van mij dan ook niet horen.quote:Op zondag 14 september 2008 20:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hypocriet is iedereen in zekere mate wel eens. Iedereen die dat ontkent heeft een schokkend gebrek aan zelfkennis.
Zelf nooit aan copright schending gedaan zeker Air?
Lijkt me vrij duidelijk dat de materiele schade veel groter is als je én je ontwerpkosten niet terugverdient én je ook nog eens je productiekosten kwijt bent zonder er iets tastbaars voor terug te krijgen.quote:
Het is dan ook een erg toffe stad.quote:Op zondag 14 september 2008 20:56 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat blijkt wel he.
Maar ik mis de stad wel enorm hoor, als ik er zo weer eventjes ben.
De schade van copyrightschending kan veel hoger oplopen dan de schade van een inbraak en de diefstal van een paar auto's.quote:Op zondag 14 september 2008 20:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Lijkt me vrij duidelijk dat de materiele schade veel groter is als je én je ontwerpkosten niet terugverdient én je ook nog eens je productiekosten kwijt bent zonder er iets tastbaars voor terug te krijgen.
Ik had bij het speeddaten nog een vrouw uit Den Haag aan de tafel zitten. Die kreeg natuurlijk meteen een dikke 'Nee'.quote:Op zondag 14 september 2008 20:58 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het is dan ook een erg toffe stad.
Absoluutquote:Op zondag 14 september 2008 20:58 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het is dan ook een erg toffe stad.
Je hebt je ontwerp nog steedsquote:Op zondag 14 september 2008 20:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Inderdaad, ik denk dat een goed ontwerp meer waard is dan een paar auto's.
Ook dat, sinds ik over ben gestapt op de spelcomputer, koop ik al mijn spellen. Maar goed, daar krijg ik ook legaal de gelegenheid om spellen te proberen voor ik ze koop. Ideaal! En CD hoer was ik al toen ik geen geld had...quote:Op zondag 14 september 2008 20:57 schreef Q. het volgende:
AirwiN heeft zoveel geld dat hij gewoon alles kan kopen in de extra dure uitvoering zonder beveiliging..
Wat geen klap meer waard is als ze dat op grote schaal kopiëren in China!quote:
Buma in me zak maar buma is een grap.quote:Op zondag 14 september 2008 20:59 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De schade van copyrightschending kan veel hoger oplopen dan de schade van een inbraak en de diefstal van een paar auto's.
Dat vind ik juist positief, als je het een beetje handig aanpkat hoef je nooit in de slechte delen van de stad te komen.quote:Op zondag 14 september 2008 20:59 schreef Burdie het volgende:
Maar je hebt er wel veel uitersten.
Tenzij ze er gratis sambal bij doen, dan kan je altijd nog een handeltje daarin beginnen.quote:Op zondag 14 september 2008 21:00 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Wat geen klap meer waard is als ze dat in grote schaal kopiëren in China!
Ik heb in beide delen gewoond; eerst in het statenkwartier, later in Moerwijk.quote:Op zondag 14 september 2008 21:00 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat vind ik juist positief, als je het een beetje handig aanpkat hoef je nooit in de slechte delen van de stad te komen.
Schade is zowel bij copyrightschending als bij diefstal volledig afhankelijk van de schaal waarop het gebeurt.quote:Op zondag 14 september 2008 20:59 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De schade van copyrightschending kan veel hoger oplopen dan de schade van een inbraak en de diefstal van een paar auto's.
Ja, maar anderen hebben het ook en dus krijg je er concurrentie bij. Dat geld van die auto's krijgt zo'n dealer daarentegen wel terug van de verzekering.quote:
Ik heb bijna al mijn cd's legaal en als ik er eens eentje kopieer is dat ook vaak tijdelijk tot ik geld heb om hem echt te kopen. Bijna al mijn cd-aankopen zijn vervangingen van illegale kopieen.quote:Op zondag 14 september 2008 20:59 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ook dat, sinds ik over ben gestapt op de spelcomputer, koop ik al mijn spellen. Maar goed, daar krijg ik ook legaal de gelegenheid om spellen te proberen voor ik ze koop. Ideaal! En CD hoer was ik al toen ik geen geld had...
Idemquote:Op zondag 14 september 2008 21:03 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik heb bijna al mijn cd's legaal en als ik er eens eentje kopieer is dat ook vaak tijdelijk tot ik geld heb om hem echt te kopen. Bijna al mijn cd-aankopen zijn vervangingen van illegale kopieen.
Praktisch iedereen die in Den Haag woont/gewoond heeft vindt het een geweldige stad.quote:Op zondag 14 september 2008 21:02 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb in beide delen gewoond; eerst in het statenkwartier, later in Moerwijk.
Maar vond het allebei geweldig.
Den Haag
.
Mooie stad achter de duinen!
Ik acht de kans groot dat mijn volgende woning ook in Den Haag is. Veel rond gekeken in de buurt, maar het haalt het niet bij Den Haag...quote:Op zondag 14 september 2008 21:04 schreef Plato1980 het volgende:
Praktisch iedereen die in Den Haag woont/gewoond heeft vindt het een geweldige stad.
Doe nou eens niet zo ongenuanceerd Air... Het is niet zo dat een chinese fabrikant in Europa exacte kopieën van Mercedes kan gaan verkopen.quote:Op zondag 14 september 2008 21:00 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Wat geen klap meer waard is als ze dat op grote schaal kopiëren in China!
Idemquote:Op zondag 14 september 2008 21:03 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik heb bijna al mijn cd's legaal en als ik er eens eentje kopieer is dat ook vaak tijdelijk tot ik geld heb om hem echt te kopen. Bijna al mijn cd-aankopen zijn vervangingen van illegale kopieen.
Je weet het nooit zeker natuurlijk, maar ik zie mezelf ook nog wel geruime tijd in Den Haag wonen.quote:Op zondag 14 september 2008 21:05 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik acht de kans groot dat mijn volgende woning ook in Den Haag is. Veel rond gekeken in de buurt, maar het haalt het niet bij Den Haag...
Ja en die schade kan in de miljarden lopen, 'iets' meer dan bij een inbraak in een bedrijfquote:Op zondag 14 september 2008 21:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Copyright schade blijft beperkt tot het aantal verkopen dat je door de schending misloopt. Dat dat op kan lopen is duidelijk, maar dat kan bij diefstal ook.
Waar hij weer een hogere premie voor terug krijgt. Die concurrentie zal wel meevallen, auto's kan je niet via een kabeltje uit de muur verspreiden. Probeer maar eens 1000 'illegale' modellen het land in te krijgen. Ja, je kan ze een voor een binnen rijden vanuit china natuurlijkquote:Op zondag 14 september 2008 21:02 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja, maar anderen hebben het ook en dus krijg je er concurrentie bij. Dat geld van die auto's krijgt zo'n dealer daarentegen wel terug van de verzekering.
Mijn lief wil er niet wonen, dus de kans is klein, maar ik zou zelf Rijswijk nog wel een erg goed alternatief vinden voor Den Haag.quote:Op zondag 14 september 2008 21:05 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik acht de kans groot dat mijn volgende woning ook in Den Haag is. Veel rond gekeken in de buurt, maar het haalt het niet bij Den Haag...
SCHAAL!! Paar posts terug heb ik het al gezegd, 1 miljoen illegale producten zal wel meer schade opleveren dan 1 gejat product ja.quote:Op zondag 14 september 2008 21:08 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja en die schade kan in de miljarden lopen, 'iets' meer dan bij een inbraak in een bedrijf
Waarom wil hij dat niet?quote:Op zondag 14 september 2008 21:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mijn lief wil er niet wonen, dus de kans is klein, maar ik zou zelf Rijswijk nog wel een erg goed alternatief vinden voor Den Haag.
quote:Op zondag 14 september 2008 21:07 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je weet het nooit zeker natuurlijk, maar ik zie mezelf ook nog wel geruime tijd in Den Haag wonen.
quote:Op zondag 14 september 2008 21:07 schreef Plato1980 het volgende:
Je weet het nooit zeker natuurlijk, maar ik zie mezelf ook nog wel geruime tijd in Den Haag wonen.
Nee, maar bepaalde delen van dat ontwerp wel natuurlijkquote:Op zondag 14 september 2008 21:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Waar hij weer een hogere premie voor terug krijgt. Die concurrentie zal wel meevallen, auto's kan je niet via een kabeltje uit de muur verspreiden. Probeer maar eens 1000 'illegale' modellen het land in te krijgen. Ja, je kan ze een voor een binnen rijden vanuit china natuurlijk
Nog een reden waarom ik mijn DVD's wel gewoon koop...quote:Op zondag 14 september 2008 21:11 schreef CherryLips het volgende:
Ander voorbeeld dan auto's:
Doordat mensen dvd's downloaden en zelf hun eigen paupervertaling in Berbers Nederlands eronder zetten, worden er minder dvd's verkocht, minder uitgebracht, minder vertaald, en dan heb je een sad CL. Er zit wel copyright op mijn vertalingen trouwens, niet tof als iemand die vertaling lekker gratis downloadt, want als meer mensen dat gaan doen krijg ik minder betaald.
De enige reden waarom ik eigenlijk geen CD's koop is dat ik ze dan vervolgens weer moet rippen, want ik luister alles via m'n PC. Dan is downloaden toch een stuk handiger.quote:Op zondag 14 september 2008 21:03 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat is nog te lang sparen...quote:
Oh, ik geef meteen toe dat ik het ook gewoon soms doe omdat het gewoon lekker goedkoop is. Maar dat maakt de rest van mijn argumenten niet minder valide.quote:Op zondag 14 september 2008 20:57 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Absoluut wel, maar dan niet met allemaal mooidoenerij er omheen. Ik doe het omdat ik er geen geld aan wil uitgeven, klaar. Daar is niks moreel correct aan en de bijbehorende mooie verhalen zul je van mij dan ook niet horen.
Een appartementje zit er wel in, maar een heel huis is wat duur.quote:
Kijk, nou geef je zelf al toe dat het wel meevalt met die concurentiequote:Op zondag 14 september 2008 21:12 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, maar bepaalde delen van dat ontwerp wel natuurlijk.
Nou zijn de Chinese auto's nog niet echt een doorslaand succes, maar wat niet is kan nog komen.
Sneu, heel, heeeeeel, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg sneu die kerel!quote:Op zondag 14 september 2008 21:19 schreef Ludootje het volgende:
Over een briljante rickroll gesproken btw
http://antispore.com/
Hoe geniaal is die?
Lezen...! vooral de laatste alinea van de laatste blogpostquote:Op zondag 14 september 2008 21:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Sneu, heel, heeeeeel, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg sneu die kerel!
Gelukkig kijk ik mijn films eigenlijk altijd zonder Nederlandse ondertiteling.quote:Op zondag 14 september 2008 21:11 schreef CherryLips het volgende:
Ander voorbeeld dan auto's:
Doordat mensen dvd's downloaden en zelf hun eigen paupervertaling in Berbers Nederlands eronder zetten, worden er minder dvd's verkocht, minder uitgebracht, minder vertaald, en dan heb je een sad CL. Er zit wel copyright op mijn vertalingen trouwens, niet tof als iemand die vertaling lekker gratis downloadt, want als meer mensen dat gaan doen krijg ik minder betaald.
Door mensen als jij heeft CL minder werkquote:Op zondag 14 september 2008 21:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Gelukkig kijk ik mijn films eigenlijk altijd zonder Nederlandse ondertiteling.
quote:Op zondag 14 september 2008 21:23 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Lezen...! vooral de laatste alinea van de laatste blogpost
Hij is te briljant
quote:The object of the game is to evolve from a “spore” into demon-like intelligent space creatures that violently take over the galaxy. Such as this one below.
quote:But the Bible teaches us that God was not done with man. For we were His creation and He then spoke to Noah in Genesis 8:21-27 after the flood.
“21. The LORD smelled the pleasing aroma and said in his heart: “Never again will I curse the ground because of man, even though every inclination of his heart is evil from childhood. And never gonna give you up. 22. “Never gonna let you down.” 23.”Never gonna run around and desert you.” 24. “Never gonna make you cry.” 25. “Never gonna say goodbye.” 26. “Never gonna tell a lie and hurt you.” 27.”Never truly believe anything you read on the Internet. There will always be cases of Poe’s Law.”
It’s these teachings that I’ve spent my life learning, believing and becoming, that have made me the woman that I am today.
Et tu Plato?quote:Op zondag 14 september 2008 21:23 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Door mensen als jij heeft CL minder werk.
Appartementjes zijn verhoudingsgewijs ook duur daar... Het is een mooie buurt, maar echt duur...quote:Op zondag 14 september 2008 21:14 schreef Plato1980 het volgende:
Een appartementje zit er wel in, maar een heel huis is wat duur.
Ik koop zelden DVD's, maar ik download ze ook niet illegaal.quote:
True, maar niet onbetaalbaarquote:Op zondag 14 september 2008 21:28 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Appartementjes zijn verhoudingsgewijs ook duur daar... Het is een mooie buurt, maar echt duur...
Ik vind het vooral stom van de productiebedrijven. Hallo, tegenwoordig is het allemaal niet meer zo regionaal. Hou daar dan ook niet zo krampachtig aan vast...quote:Op zondag 14 september 2008 21:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat vinden we trouwens hier van: een serie downloaden die hier nog niet verkrijgbaar is maar in de VS al op tv geweest is? Is dat ook moreel verwerpelijk?
True, maar niet wat ik aan een appartement zou willen uitgeven...quote:
Dat is een keuze.quote:Op zondag 14 september 2008 21:31 schreef AirwiN het volgende:
[..]
True, maar niet wat ik aan een appartement zou willen uitgeven...
Nee. Net als bijvoorbeeld een aantal albums die ik wil hebben die niet door de rechthebbende op cd worden uitgebracht. Als jij niet aan me wil verkopen (en niet verkopen wat ik wil hebben is een goede manier daarvoor), moet je niet zeiken. Moreel gezien dus. Legaal is het uiteraard een ander verhaal.quote:Op zondag 14 september 2008 21:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat vinden we trouwens hier van: een serie downloaden die hier nog niet verkrijgbaar is maar in de VS al op tv geweest is? Is dat ook moreel verwerpelijk?
Stom is het zeker, maar dat is het hele DRM gebeuren bij bijvoorbeeld Spore ook. Het gaat mij erom of het moreel verwerpelijk is.quote:Op zondag 14 september 2008 21:30 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik vind het vooral stom van de productiebedrijven. Hallo, tegenwoordig is het allemaal niet meer zo regionaal. Hou daar dan ook niet zo krampachtig aan vast...
Ja. Als het hier op tv is gezien is het vrijwel per definitie ontzettende rotzooi, dus dan is het bronmateriaal al verwerpelijk.quote:Op zondag 14 september 2008 21:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Deze is ook wel leuk: Je download een film/serie die al te zien is geweest op de Nederlandse tv met ondertiteling en al. Moreel verwerpelijk?
Tja, het is ieders goed recht om zijn eigendommen niet of wel te verkopen toch?quote:Op zondag 14 september 2008 21:33 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee. Net als bijvoorbeeld een aantal albums die ik wil hebben die niet door de rechthebbende op cd worden uitgebracht. Als jij niet aan me wil verkopen (en niet verkopen wat ik wil hebben is een goede manier daarvoor), moet je niet zeiken. Moreel gezien dus. Legaal is het uiteraard een ander verhaal.
Hehehe!quote:Op zondag 14 september 2008 21:34 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja. Als het hier op tv is gezien is het vrijwel per definitie ontzettende rotzooi, dus dan is het bronmateriaal al verwerpelijk.
Ja. Maar als jij weigert te verkopen, dan hoef je natuurlijk niet te komen huilen over gederfde inkomsten. Toch?quote:Op zondag 14 september 2008 21:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tja, het is ieders goed recht om zijn eigendommen niet of wel te verkopen toch?
quote:Op zondag 14 september 2008 21:34 schreef Litpho het volgende:
Ja. Als het hier op tv is gezien is het vrijwel per definitie ontzettende rotzooi, dus dan is het bronmateriaal al verwerpelijk.
Kijk, zo komen we ergens.quote:Op zondag 14 september 2008 21:36 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja. Maar als jij weigert te verkopen, dan hoef je natuurlijk niet te komen huilen over gederfde inkomsten. Toch?.
Nee. Dan ben ik ontzettend egocentrisch. Net als AirwiN voel ik niet de behoefte om me daar omheen te smoezenquote:Op zondag 14 september 2008 21:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kijk, zo komen we ergens.
Maar stel nou eens dat inkomsten niet de reden zijn (ja ik weet het, het is natuurlijk volkomen hypothetisch in het geval van films) dat er niet verkocht wordt? Moeten we dan die wens niet respecteren?
Ja. Maar ligt dat aan youtube?quote:
Dat doe ik dan weer welquote:Op zondag 14 september 2008 21:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Als ik al muziek luister is dat tegenwoordig meestal via youtube trouwens. Ben ik nou een slecht mens?
Even los van je niet al te onterechte sarcasme, CL maakt vertalingen voor een opdrachtgever. Wie denk je dat het copyright van die vertalingen krijgt? CL?quote:Op zondag 14 september 2008 21:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
CL zit vast en zeker maandelijks gretig op de cheque van Stichting de Thuiskopie die die gelden verdeelt (of althans, dat zouden ze moeten doen) te wachten
Dat geld gaat volledig naar de Marco Borsato's in dit land volgens mij...quote:Op zondag 14 september 2008 21:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Overigens, als ik echt de behoefte zou voelen om copyrightschending goed te praten zou ik even de heffing aanhalen die speciaal daarvoor over lege media als cd's en DVD's betaald moet worden.
Heb ik altijd wel heel typisch gevonden, je betaalt een heffing voor iets wat je niet mag doen zónder dat er bekend is of je het wel doet![]()
Gelukkig komt dat geld goed terecht bij de getroffen mensen, CL zit vast en zeker maandelijks gretig op de cheque van Stichting de Thuiskopie die die gelden verdeelt (of althans, dat zouden ze moeten doen) te wachten
Nuance ontkracht vaak het sarcasme, bovendien ben ik al wel weer genuanceerd genoeg geweest voor vanavond.quote:Op zondag 14 september 2008 21:58 schreef Litpho het volgende:
[..]
Even los van je niet al te onterechte sarcasme, CL maakt vertalingen voor een opdrachtgever. Wie denk je dat het copyright van die vertalingen krijgt? CL?.
Volgens mij ziet zelfs Marco daar niet zoveel van. De laatste keer dat ik iets in het nieuws las over die stichting ging het volgens mij over het feit dat ze nogal problemen hadden met de verdeling.quote:Op zondag 14 september 2008 21:59 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat geld gaat volledig naar de Marco Borsato's in dit land volgens mij...Als ik zou mogen kiezen tussen Marco en CL, weet ik wel aan wie ik het zou geven...
Volgens mij deed CL dat net echt, zij het enigszins verkaptquote:Op zondag 14 september 2008 22:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
* Grrrrrrrr schakelt terug naar niveautje Verdonk/Wilders en geeft moslims de schuld van copyrightschending
Verhip! Nu je het zegt!quote:Op zondag 14 september 2008 22:04 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Volgens mij deed CL dat net echt, zij het enigszins verkapt.
Zo voel ik me elke avondquote:Op zondag 14 september 2008 22:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nuance ontkracht vaak het sarcasme, bovendien ben ik al wel weer genuanceerd genoeg geweest voor vanavond.![]()
Of ze moet met 'Berbernederlands' wat anders bedoeld hebbenquote:
Hajquote:
aahquote:Op zondag 14 september 2008 22:16 schreef Tegan het volgende:
[..]
Haj.
[knip] En die toets die ik morgen ook nog heb maak ik wel high on drugs. Maar ik ben dus nog steeds ziek
.
Hoe is het met jou? Al beter?
De afleveringen die jij downloadt met ondertiteling zijn waarschijnlijk de dvd's van die serie, dus dan is het illegaal, want je downloadt materiaal waar je niet voor hebt betaald en dat anders op dvd verkrijgbaar is. Dat is iets anders dan de serie op tv.quote:Op zondag 14 september 2008 21:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Deze is ook wel leuk: Je download een film/serie die al te zien is geweest op de Nederlandse tv met ondertiteling en al. Moreel verwerpelijk?
nope, ik zet een mooie handtekeningquote:Op zondag 14 september 2008 21:58 schreef Litpho het volgende:
[..]
Even los van je niet al te onterechte sarcasme, CL maakt vertalingen voor een opdrachtgever. Wie denk je dat het copyright van die vertalingen krijgt? CL?.
'Subtiel'. Ik ben bijna net een net meisje.quote:Op zondag 14 september 2008 22:04 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Volgens mij deed CL dat net echt, zij het enigszins verkapt.
Afgezien van dit specifieke voorbeeld bevalt je gedragsverandering me erg goed moet ik zeggen.quote:Op zondag 14 september 2008 22:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
'Subtiel'. Ik ben bijna net een net meisje.
Ja, ik heb het gevoel dat je taalgebruik wat beschaafder geworden isquote:Op zondag 14 september 2008 22:34 schreef CherryLips het volgende:
Gedragsverandering?
Het is je opgevallenquote:Op zondag 14 september 2008 22:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja, ik heb het gevoel dat je taalgebruik wat beschaafder geworden is.
Dit is pas het tweede topic van het weekendquote:Op zondag 14 september 2008 22:37 schreef Pheno het volgende:
Ah, mensen die topics volpompenEn dan is het zo'n mooie dag geweest !
Slechte securityboeken koop jijquote:Op zaterdag 13 september 2008 12:31 schreef mrbox het volgende:
Goedemorgen !
[..]
Je slaat de plank volledig mis.
a) "wiskundig veilig geziende encryptiemodellen ook echt veilig zijn" Dat zijn ze ookde encryptie "faalt" vaak omdat een ander onderdeel in het systeem niet goed geimpenmenteerd is. Je kan het vergelijken met een dik slot aan een ketting waarvan een van de schakels is vervangen door een touwtje.
b) "Welke nerd zet een aansturing van een van de duurdere apparaten op de wereld op een netwerk met toegang naar buiten? " Binnen de security maak je een afweging tussen usability en security, 100% security is een illusie.
c) "Dit systeem is opgezet door een stelletje IT'ers (nee, geen ICT, communicatie is hen vreemd), die met hun WO ICT blaadje lopen te zwaaienmaar nog nooit wat daadwerkelijk live hebben gezet, lijkt het wel. Het KISS principe is hen iig vreemd." Tja
Ik postte nochtans in het vorige topic op pagina 1, nu zijn we op de laatste pagina van het tweede topic. In een zondag.quote:Op zondag 14 september 2008 22:37 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dit is pas het tweede topic van het weekend.
Wow, waar kwam dat ineens vandaan?quote:Op zondag 14 september 2008 22:45 schreef Pheno het volgende:
[..]
Slechte securityboeken koop jijDus jij schrijft machine-aansturingscode voor machines en zet die op datzelfde netwerk waar de dataflow door gaat? Goed bezig. Niets met usability te maken.
WO ICTers, gotta love them
Van het vorig topic.quote:Op zondag 14 september 2008 22:46 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Wow, waar kwam dat ineens vandaan?
Nu nog eens en dan graag in het ABN.quote:Op zondag 14 september 2008 22:45 schreef Pheno het volgende:
[..]
Slechte securityboeken koop jijDus jij schrijft machine-aansturingscode voor machines en zet die op datzelfde netwerk waar de dataflow door gaat? Goed bezig. Niets met usability te maken.
Ja maar gisteren hadden we bijna niet gepostquote:Op zondag 14 september 2008 22:46 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik postte nochtans in het vorige topic op pagina 1, nu zijn we op de laatste pagina van het tweede topic. In een zondag.
Dat het ABN tekort schiet als het over specialistisch zaken gaat kan ik niets aan doen.quote:Op zondag 14 september 2008 22:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nu nog eens en dan graag in het ABN.
quote:Op zondag 14 september 2008 22:45 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik ook, ik ga Studio Voetbal kijkenquote:
In het specifieke geval van de LHC waar we overpraten is dat niet zo heel gek nee.... Master control zaken gaat het in dit specifiek geval dan ook niet om maar wat parameters die gezet kunnen worden.quote:Op zondag 14 september 2008 22:45 schreef Pheno het volgende:
[..]
Je hebt zelf de bron gegeven. Als men daarin beweert dat men 1 laagje verwijderd is van controle over de machine, dan hebben ze dus de aansturing in het netwerk zitten. Zelfs windows Vista is beter beveiligd om direct met drivers te klotenquote:Op zondag 14 september 2008 22:56 schreef mrbox het volgende:
[..]
In het specifieke geval van de LHC waar we overpraten is dat niet zo heel gek nee.... Master control zaken gaat het in dit specifiek geval dan ook niet om maar wat parameters die gezet kunnen worden.
Vind het een beetje unfair omdat je altijd doet alsof je 100% van alle IT gerelateerde zaken verstand hebt en alle IT studenten het maar fout hebben. Ik zeg ook niet dat ik van alle IT gerelateerde zaken verstand heb, dat doe ik ook niet maar in security ben ik juist gespecialiseerd.
Sterker nog ik vind het wel van "ballen" getuigen dat je beweert dat dit geen "KISS" oplossing is en dat je het beter weet dan de geleerden die hier mee bezig zijn geweest. Zie graag je bronnen..
Voor een dode typ je nog aardig.quote:Op maandag 15 september 2008 06:48 schreef Q. het volgende:
Weeeeeer fucking slecht geslapen. Ik ben echt dood nu.
Dan moeten ze maar niet 7x het geld wat ze beheren uitlenen en hopen dat iedereen wel kan terugbetalenquote:Op maandag 15 september 2008 08:05 schreef Q. het volgende:
Bizarre shit op de financiele markten, Lehman Brothers die vandaag kapot gaan, BoA die 'even' Merryl Lynch overneemt op een zondagje...
So true. Jammer dat de verantwoordelijken nu niet gestraft worden voor de teringzooi die ze veroorzaakt hebben...quote:Op maandag 15 september 2008 08:19 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dan moeten ze maar niet 7x het geld wat ze beheren uitlenen en hopen dat iedereen wel kan terugbetalen
Moet je dan alle ministers van Financiën straffen voor het niet invoeren van een degelijke controle?quote:Op maandag 15 september 2008 08:30 schreef Q. het volgende:
[..]
So true. Jammer dat de verantwoordelijken nu niet gestraft worden voor de teringzooi die ze veroorzaakt hebben...
Uiteraard.quote:Op maandag 15 september 2008 08:31 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Moet je dan alle ministers van Financiën straffen voor het niet invoeren van een degelijke controle?
quote:
Hai Q! En rest!quote:
Daar ben ik ook bang voorquote:Op maandag 15 september 2008 08:36 schreef TwistedDarling het volgende:
Deze dag zal wel lekker langzaam voorbij gaan.
Ik denk dat het wel mee zal vallen.quote:Op maandag 15 september 2008 08:36 schreef TwistedDarling het volgende:
Deze dag zal wel lekker langzaam voorbij gaan.
Dat wil ik ook! Afgelopen dagen geen enkele keer fatsoenlijk geslapen.quote:Op maandag 15 september 2008 08:56 schreef Burdie het volgende:Maandag
.
Tijd om terug m'n bed in te rollen.
Meer drinken helpt bij mij in die gevallenquote:Op maandag 15 september 2008 08:57 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat wil ik ook! Afgelopen dagen geen enkele keer fatsoenlijk geslapen.
Verduisteringsgordijn ftwquote:Op maandag 15 september 2008 08:59 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Meer drinken helpt bij mij in die gevallen
Ik heb net nieuwe, verduisterende gordijnen op mn slaapkamer, misschien dat het daar juist door komt dat ik zo slecht slaap. Het is nu namelijk wel heel erg donker.quote:
Dat is in eerste instantie idd even wennen.quote:Op maandag 15 september 2008 09:05 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik heb net nieuwe, verduisterende gordijnen op mn slaapkamer, misschien dat het daar juist door komt dat ik zo slecht slaap. Het is nu namelijk wel heel erg donker.!
Fijn weekend, jaquote:Op maandag 15 september 2008 09:05 schreef Belsezar het volgende:
Goedemorgen!
Iedereen een fijn weekend gehad?
Great! Erg vermoeiend, dat wel.quote:Op maandag 15 september 2008 09:05 schreef Belsezar het volgende:
Goedemorgen!
Iedereen een fijn weekend gehad?
geneukt ?quote:
Inderdaad, ik zou het liefst vandaag ook overslaan, zucht.quote:Op maandag 15 september 2008 09:07 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Fijn weekend, ja
Fijne maandagochtend, niet echt
Ahh ja ik las al dat je slecht hebt geslapen. Vanavond vroeg naar bed dusquote:
Het kan mij niet donker genoeg zijn. Zelfs met verduisterende gordijnen is het nog te lichtquote:Op maandag 15 september 2008 09:05 schreef Q. het volgende:
Ik heb net nieuwe, verduisterende gordijnen op mn slaapkamer, misschien dat het daar juist door komt dat ik zo slecht slaap. Het is nu namelijk wel heel erg donker.!
Dat is helemaal mijn planquote:Op maandag 15 september 2008 09:10 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Inderdaad, ik zou het liefst vandaag ook overslaan, zucht.
[..]
Dat zou ik ook het liefste willen doen maar dat zit er helaas niet in.quote:Op maandag 15 september 2008 09:15 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dat is helemaal mijn plan
Even het hoognodige doen en dan duik ik terug in mijn bedalleen jammer dat ik me daar altijd zo schuldig over voel
Waarschijnlijk ook maar beter voor jequote:Op maandag 15 september 2008 09:25 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Dat zou ik ook het liefste willen doen maar dat zit er helaas niet in.
Das inderdaad niet zo best. Geen goede vriend die je de aantekeningen geeft naderhand?quote:Op maandag 15 september 2008 09:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook maar beter voor je
Volgens mij ga ik me hierdoor niet beter voelen, ga 2 hoorcolleges missen en dat al in de 3e week
Jawel komt wel goedquote:Op maandag 15 september 2008 09:28 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Das inderdaad niet zo best. Geen goede vriend die je de aantekeningen geeft naderhand?
Oh dan kun je zo dus zorgeloos lekker verder slapen. Ik wil ook nog slapen, zit alleen maar te gapen hier op het werk en ik heb al zat koffie gedronken dacht ik zoquote:
Nou eerst nog even 3 uur dataverwerken doen (ook verplicht in het eerste jaarquote:Op maandag 15 september 2008 09:36 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Oh dan kun je zo dus zorgeloos lekker verder slapen. Ik wil ook nog slapen, zit alleen maar te gapen hier op het werk en ik heb al zat koffie gedronken dacht ik zo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |