De schade van copyrightschending kan veel hoger oplopen dan de schade van een inbraak en de diefstal van een paar auto's.quote:Op zondag 14 september 2008 20:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Lijkt me vrij duidelijk dat de materiele schade veel groter is als je én je ontwerpkosten niet terugverdient én je ook nog eens je productiekosten kwijt bent zonder er iets tastbaars voor terug te krijgen.
Ik had bij het speeddaten nog een vrouw uit Den Haag aan de tafel zitten. Die kreeg natuurlijk meteen een dikke 'Nee'.quote:Op zondag 14 september 2008 20:58 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het is dan ook een erg toffe stad.
Absoluutquote:Op zondag 14 september 2008 20:58 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het is dan ook een erg toffe stad.
Je hebt je ontwerp nog steedsquote:Op zondag 14 september 2008 20:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Inderdaad, ik denk dat een goed ontwerp meer waard is dan een paar auto's.
Ook dat, sinds ik over ben gestapt op de spelcomputer, koop ik al mijn spellen. Maar goed, daar krijg ik ook legaal de gelegenheid om spellen te proberen voor ik ze koop. Ideaal! En CD hoer was ik al toen ik geen geld had...quote:Op zondag 14 september 2008 20:57 schreef Q. het volgende:
AirwiN heeft zoveel geld dat hij gewoon alles kan kopen in de extra dure uitvoering zonder beveiliging..
Wat geen klap meer waard is als ze dat op grote schaal kopiëren in China!quote:
Buma in me zak maar buma is een grap.quote:Op zondag 14 september 2008 20:59 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De schade van copyrightschending kan veel hoger oplopen dan de schade van een inbraak en de diefstal van een paar auto's.
Dat vind ik juist positief, als je het een beetje handig aanpkat hoef je nooit in de slechte delen van de stad te komen.quote:Op zondag 14 september 2008 20:59 schreef Burdie het volgende:
Maar je hebt er wel veel uitersten.
Tenzij ze er gratis sambal bij doen, dan kan je altijd nog een handeltje daarin beginnen.quote:Op zondag 14 september 2008 21:00 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Wat geen klap meer waard is als ze dat in grote schaal kopiëren in China!
Ik heb in beide delen gewoond; eerst in het statenkwartier, later in Moerwijk.quote:Op zondag 14 september 2008 21:00 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat vind ik juist positief, als je het een beetje handig aanpkat hoef je nooit in de slechte delen van de stad te komen.
Schade is zowel bij copyrightschending als bij diefstal volledig afhankelijk van de schaal waarop het gebeurt.quote:Op zondag 14 september 2008 20:59 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De schade van copyrightschending kan veel hoger oplopen dan de schade van een inbraak en de diefstal van een paar auto's.
Ja, maar anderen hebben het ook en dus krijg je er concurrentie bij. Dat geld van die auto's krijgt zo'n dealer daarentegen wel terug van de verzekering.quote:
Ik heb bijna al mijn cd's legaal en als ik er eens eentje kopieer is dat ook vaak tijdelijk tot ik geld heb om hem echt te kopen. Bijna al mijn cd-aankopen zijn vervangingen van illegale kopieen.quote:Op zondag 14 september 2008 20:59 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ook dat, sinds ik over ben gestapt op de spelcomputer, koop ik al mijn spellen. Maar goed, daar krijg ik ook legaal de gelegenheid om spellen te proberen voor ik ze koop. Ideaal! En CD hoer was ik al toen ik geen geld had...
Idemquote:Op zondag 14 september 2008 21:03 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik heb bijna al mijn cd's legaal en als ik er eens eentje kopieer is dat ook vaak tijdelijk tot ik geld heb om hem echt te kopen. Bijna al mijn cd-aankopen zijn vervangingen van illegale kopieen.
Praktisch iedereen die in Den Haag woont/gewoond heeft vindt het een geweldige stad.quote:Op zondag 14 september 2008 21:02 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb in beide delen gewoond; eerst in het statenkwartier, later in Moerwijk.
Maar vond het allebei geweldig.
Den Haag
.
Mooie stad achter de duinen!
Ik acht de kans groot dat mijn volgende woning ook in Den Haag is. Veel rond gekeken in de buurt, maar het haalt het niet bij Den Haag...quote:Op zondag 14 september 2008 21:04 schreef Plato1980 het volgende:
Praktisch iedereen die in Den Haag woont/gewoond heeft vindt het een geweldige stad.
Doe nou eens niet zo ongenuanceerd Air... Het is niet zo dat een chinese fabrikant in Europa exacte kopieën van Mercedes kan gaan verkopen.quote:Op zondag 14 september 2008 21:00 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Wat geen klap meer waard is als ze dat op grote schaal kopiëren in China!
Idemquote:Op zondag 14 september 2008 21:03 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik heb bijna al mijn cd's legaal en als ik er eens eentje kopieer is dat ook vaak tijdelijk tot ik geld heb om hem echt te kopen. Bijna al mijn cd-aankopen zijn vervangingen van illegale kopieen.
Je weet het nooit zeker natuurlijk, maar ik zie mezelf ook nog wel geruime tijd in Den Haag wonen.quote:Op zondag 14 september 2008 21:05 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik acht de kans groot dat mijn volgende woning ook in Den Haag is. Veel rond gekeken in de buurt, maar het haalt het niet bij Den Haag...
Ja en die schade kan in de miljarden lopen, 'iets' meer dan bij een inbraak in een bedrijfquote:Op zondag 14 september 2008 21:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Copyright schade blijft beperkt tot het aantal verkopen dat je door de schending misloopt. Dat dat op kan lopen is duidelijk, maar dat kan bij diefstal ook.
Waar hij weer een hogere premie voor terug krijgt. Die concurrentie zal wel meevallen, auto's kan je niet via een kabeltje uit de muur verspreiden. Probeer maar eens 1000 'illegale' modellen het land in te krijgen. Ja, je kan ze een voor een binnen rijden vanuit china natuurlijkquote:Op zondag 14 september 2008 21:02 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja, maar anderen hebben het ook en dus krijg je er concurrentie bij. Dat geld van die auto's krijgt zo'n dealer daarentegen wel terug van de verzekering.
Mijn lief wil er niet wonen, dus de kans is klein, maar ik zou zelf Rijswijk nog wel een erg goed alternatief vinden voor Den Haag.quote:Op zondag 14 september 2008 21:05 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik acht de kans groot dat mijn volgende woning ook in Den Haag is. Veel rond gekeken in de buurt, maar het haalt het niet bij Den Haag...
SCHAAL!! Paar posts terug heb ik het al gezegd, 1 miljoen illegale producten zal wel meer schade opleveren dan 1 gejat product ja.quote:Op zondag 14 september 2008 21:08 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja en die schade kan in de miljarden lopen, 'iets' meer dan bij een inbraak in een bedrijf
Waarom wil hij dat niet?quote:Op zondag 14 september 2008 21:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mijn lief wil er niet wonen, dus de kans is klein, maar ik zou zelf Rijswijk nog wel een erg goed alternatief vinden voor Den Haag.
quote:Op zondag 14 september 2008 21:07 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je weet het nooit zeker natuurlijk, maar ik zie mezelf ook nog wel geruime tijd in Den Haag wonen.
quote:Op zondag 14 september 2008 21:07 schreef Plato1980 het volgende:
Je weet het nooit zeker natuurlijk, maar ik zie mezelf ook nog wel geruime tijd in Den Haag wonen.
Nee, maar bepaalde delen van dat ontwerp wel natuurlijkquote:Op zondag 14 september 2008 21:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Waar hij weer een hogere premie voor terug krijgt. Die concurrentie zal wel meevallen, auto's kan je niet via een kabeltje uit de muur verspreiden. Probeer maar eens 1000 'illegale' modellen het land in te krijgen. Ja, je kan ze een voor een binnen rijden vanuit china natuurlijk
Nog een reden waarom ik mijn DVD's wel gewoon koop...quote:Op zondag 14 september 2008 21:11 schreef CherryLips het volgende:
Ander voorbeeld dan auto's:
Doordat mensen dvd's downloaden en zelf hun eigen paupervertaling in Berbers Nederlands eronder zetten, worden er minder dvd's verkocht, minder uitgebracht, minder vertaald, en dan heb je een sad CL. Er zit wel copyright op mijn vertalingen trouwens, niet tof als iemand die vertaling lekker gratis downloadt, want als meer mensen dat gaan doen krijg ik minder betaald.
De enige reden waarom ik eigenlijk geen CD's koop is dat ik ze dan vervolgens weer moet rippen, want ik luister alles via m'n PC. Dan is downloaden toch een stuk handiger.quote:Op zondag 14 september 2008 21:03 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat is nog te lang sparen...quote:
Oh, ik geef meteen toe dat ik het ook gewoon soms doe omdat het gewoon lekker goedkoop is. Maar dat maakt de rest van mijn argumenten niet minder valide.quote:Op zondag 14 september 2008 20:57 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Absoluut wel, maar dan niet met allemaal mooidoenerij er omheen. Ik doe het omdat ik er geen geld aan wil uitgeven, klaar. Daar is niks moreel correct aan en de bijbehorende mooie verhalen zul je van mij dan ook niet horen.
Een appartementje zit er wel in, maar een heel huis is wat duur.quote:
Kijk, nou geef je zelf al toe dat het wel meevalt met die concurentiequote:Op zondag 14 september 2008 21:12 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, maar bepaalde delen van dat ontwerp wel natuurlijk.
Nou zijn de Chinese auto's nog niet echt een doorslaand succes, maar wat niet is kan nog komen.
Sneu, heel, heeeeeel, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg sneu die kerel!quote:Op zondag 14 september 2008 21:19 schreef Ludootje het volgende:
Over een briljante rickroll gesproken btw
http://antispore.com/
Hoe geniaal is die?
Lezen...! vooral de laatste alinea van de laatste blogpostquote:Op zondag 14 september 2008 21:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Sneu, heel, heeeeeel, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg sneu die kerel!
Gelukkig kijk ik mijn films eigenlijk altijd zonder Nederlandse ondertiteling.quote:Op zondag 14 september 2008 21:11 schreef CherryLips het volgende:
Ander voorbeeld dan auto's:
Doordat mensen dvd's downloaden en zelf hun eigen paupervertaling in Berbers Nederlands eronder zetten, worden er minder dvd's verkocht, minder uitgebracht, minder vertaald, en dan heb je een sad CL. Er zit wel copyright op mijn vertalingen trouwens, niet tof als iemand die vertaling lekker gratis downloadt, want als meer mensen dat gaan doen krijg ik minder betaald.
Door mensen als jij heeft CL minder werkquote:Op zondag 14 september 2008 21:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Gelukkig kijk ik mijn films eigenlijk altijd zonder Nederlandse ondertiteling.
quote:Op zondag 14 september 2008 21:23 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Lezen...! vooral de laatste alinea van de laatste blogpost
Hij is te briljant
quote:The object of the game is to evolve from a “spore” into demon-like intelligent space creatures that violently take over the galaxy. Such as this one below.
quote:But the Bible teaches us that God was not done with man. For we were His creation and He then spoke to Noah in Genesis 8:21-27 after the flood.
“21. The LORD smelled the pleasing aroma and said in his heart: “Never again will I curse the ground because of man, even though every inclination of his heart is evil from childhood. And never gonna give you up. 22. “Never gonna let you down.” 23.”Never gonna run around and desert you.” 24. “Never gonna make you cry.” 25. “Never gonna say goodbye.” 26. “Never gonna tell a lie and hurt you.” 27.”Never truly believe anything you read on the Internet. There will always be cases of Poe’s Law.”
It’s these teachings that I’ve spent my life learning, believing and becoming, that have made me the woman that I am today.
Et tu Plato?quote:Op zondag 14 september 2008 21:23 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Door mensen als jij heeft CL minder werk.
Appartementjes zijn verhoudingsgewijs ook duur daar... Het is een mooie buurt, maar echt duur...quote:Op zondag 14 september 2008 21:14 schreef Plato1980 het volgende:
Een appartementje zit er wel in, maar een heel huis is wat duur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |