abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 september 2008 @ 21:29:49 #201
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_61630675
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:28 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Appartementjes zijn verhoudingsgewijs ook duur daar... Het is een mooie buurt, maar echt duur...
True, maar niet onbetaalbaar .
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zondag 14 september 2008 @ 21:30:03 #202
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_61630688
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat vinden we trouwens hier van: een serie downloaden die hier nog niet verkrijgbaar is maar in de VS al op tv geweest is? Is dat ook moreel verwerpelijk?
Ik vind het vooral stom van de productiebedrijven. Hallo, tegenwoordig is het allemaal niet meer zo regionaal. Hou daar dan ook niet zo krampachtig aan vast...
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  zondag 14 september 2008 @ 21:31:05 #203
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_61630726
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:29 schreef Plato1980 het volgende:
True, maar niet onbetaalbaar .
True, maar niet wat ik aan een appartement zou willen uitgeven...
pi_61630760
Deze is ook wel leuk: Je download een film/serie die al te zien is geweest op de Nederlandse tv met ondertiteling en al. Moreel verwerpelijk?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 14 september 2008 @ 21:32:43 #205
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_61630781
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:31 schreef AirwiN het volgende:

[..]

True, maar niet wat ik aan een appartement zou willen uitgeven...
Dat is een keuze.
pi_61630831
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat vinden we trouwens hier van: een serie downloaden die hier nog niet verkrijgbaar is maar in de VS al op tv geweest is? Is dat ook moreel verwerpelijk?
Nee. Net als bijvoorbeeld een aantal albums die ik wil hebben die niet door de rechthebbende op cd worden uitgebracht. Als jij niet aan me wil verkopen (en niet verkopen wat ik wil hebben is een goede manier daarvoor), moet je niet zeiken. Moreel gezien dus. Legaal is het uiteraard een ander verhaal.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_61630849
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:30 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Ik vind het vooral stom van de productiebedrijven. Hallo, tegenwoordig is het allemaal niet meer zo regionaal. Hou daar dan ook niet zo krampachtig aan vast...
Stom is het zeker, maar dat is het hele DRM gebeuren bij bijvoorbeeld Spore ook. Het gaat mij erom of het moreel verwerpelijk is.

Dat een spel downloaden, geen cent er aan uitgeven en wel de volledige functionaliteit van het spel hebben verwerpelijk is is iets wat we allemaal wel zullen toegeven.

Maar ik ben benieuwd hoe er over de randgevalletjes gedacht wordt
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_61630853
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Deze is ook wel leuk: Je download een film/serie die al te zien is geweest op de Nederlandse tv met ondertiteling en al. Moreel verwerpelijk?
Ja. Als het hier op tv is gezien is het vrijwel per definitie ontzettende rotzooi, dus dan is het bronmateriaal al verwerpelijk.
pi_61630885
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:33 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nee. Net als bijvoorbeeld een aantal albums die ik wil hebben die niet door de rechthebbende op cd worden uitgebracht. Als jij niet aan me wil verkopen (en niet verkopen wat ik wil hebben is een goede manier daarvoor), moet je niet zeiken. Moreel gezien dus. Legaal is het uiteraard een ander verhaal.
Tja, het is ieders goed recht om zijn eigendommen niet of wel te verkopen toch?
pi_61630906
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:34 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ja. Als het hier op tv is gezien is het vrijwel per definitie ontzettende rotzooi, dus dan is het bronmateriaal al verwerpelijk.
Hehehe!
pi_61630922
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Tja, het is ieders goed recht om zijn eigendommen niet of wel te verkopen toch?
Ja. Maar als jij weigert te verkopen, dan hoef je natuurlijk niet te komen huilen over gederfde inkomsten. Toch? .
  zondag 14 september 2008 @ 21:40:30 #212
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_61631042
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:34 schreef Litpho het volgende:
pi_61631045
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:36 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ja. Maar als jij weigert te verkopen, dan hoef je natuurlijk niet te komen huilen over gederfde inkomsten. Toch? .
Kijk, zo komen we ergens.

Maar stel nou eens dat inkomsten niet de reden zijn (ja ik weet het, het is natuurlijk volkomen hypothetisch in het geval van films ) dat er niet verkocht wordt? Moeten we dan die wens niet respecteren?
pi_61631140
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Kijk, zo komen we ergens.

Maar stel nou eens dat inkomsten niet de reden zijn (ja ik weet het, het is natuurlijk volkomen hypothetisch in het geval van films ) dat er niet verkocht wordt? Moeten we dan die wens niet respecteren?
Nee. Dan ben ik ontzettend egocentrisch. Net als AirwiN voel ik niet de behoefte om me daar omheen te smoezen . Ik heb bijv. ook een album op mp3 wat ik nog niet onder de $300 op ebay heb zien weggaan. Leuk album hoor, maar niet zo leuk dat ik dat er voor neer ga tellen. Het debuut van Tori Amos daarentegen (wat al jaren out of print is) heb ik wel voor net iets meer dan reguliere cd-prijs uiteindelijk te pakken gekregen, maar had ik daarvoor ook op mp3.
pi_61631270
Als ik al muziek luister is dat tegenwoordig meestal via youtube trouwens. Ben ik nou een slecht mens?
pi_61631306
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ben ik nou een slecht mens?
Ja. Maar ligt dat aan youtube?
  zondag 14 september 2008 @ 21:49:13 #217
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_61631323
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Als ik al muziek luister is dat tegenwoordig meestal via youtube trouwens. Ben ik nou een slecht mens?
Dat doe ik dan weer wel .
pi_61631616
Overigens, als ik echt de behoefte zou voelen om copyrightschending goed te praten zou ik even de heffing aanhalen die speciaal daarvoor over lege media als cd's en DVD's betaald moet worden.

Heb ik altijd wel heel typisch gevonden, je betaalt een heffing voor iets wat je niet mag doen zónder dat er bekend is of je het wel doet

Gelukkig komt dat geld goed terecht bij de getroffen mensen, CL zit vast en zeker maandelijks gretig op de cheque van Stichting de Thuiskopie die die gelden verdeelt (of althans, dat zouden ze moeten doen) te wachten
pi_61631668
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
CL zit vast en zeker maandelijks gretig op de cheque van Stichting de Thuiskopie die die gelden verdeelt (of althans, dat zouden ze moeten doen) te wachten
Even los van je niet al te onterechte sarcasme, CL maakt vertalingen voor een opdrachtgever. Wie denk je dat het copyright van die vertalingen krijgt? CL? .
  zondag 14 september 2008 @ 21:59:14 #220
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_61631683
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Overigens, als ik echt de behoefte zou voelen om copyrightschending goed te praten zou ik even de heffing aanhalen die speciaal daarvoor over lege media als cd's en DVD's betaald moet worden.

Heb ik altijd wel heel typisch gevonden, je betaalt een heffing voor iets wat je niet mag doen zónder dat er bekend is of je het wel doet

Gelukkig komt dat geld goed terecht bij de getroffen mensen, CL zit vast en zeker maandelijks gretig op de cheque van Stichting de Thuiskopie die die gelden verdeelt (of althans, dat zouden ze moeten doen) te wachten
Dat geld gaat volledig naar de Marco Borsato's in dit land volgens mij... Als ik zou mogen kiezen tussen Marco en CL, weet ik wel aan wie ik het zou geven...
pi_61631767
Hallo.
pi_61631823
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:58 schreef Litpho het volgende:

[..]

Even los van je niet al te onterechte sarcasme, CL maakt vertalingen voor een opdrachtgever. Wie denk je dat het copyright van die vertalingen krijgt? CL? .
Nuance ontkracht vaak het sarcasme, bovendien ben ik al wel weer genuanceerd genoeg geweest voor vanavond.

* Grrrrrrrr schakelt terug naar niveautje Verdonk/Wilders en geeft moslims de schuld van copyrightschending
pi_61631895
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:59 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Dat geld gaat volledig naar de Marco Borsato's in dit land volgens mij... Als ik zou mogen kiezen tussen Marco en CL, weet ik wel aan wie ik het zou geven...
Volgens mij ziet zelfs Marco daar niet zoveel van. De laatste keer dat ik iets in het nieuws las over die stichting ging het volgens mij over het feit dat ze nogal problemen hadden met de verdeling.
  zondag 14 september 2008 @ 22:04:50 #224
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_61631904
quote:
Op zondag 14 september 2008 22:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:

* Grrrrrrrr schakelt terug naar niveautje Verdonk/Wilders en geeft moslims de schuld van copyrightschending
Volgens mij deed CL dat net echt, zij het enigszins verkapt .
pi_61631922
quote:
Op zondag 14 september 2008 22:01 schreef Tegan het volgende:
Hallo.
miss T

Hoesie nu ?
You hold onto friends by keeping your heart a little softer than your head.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')