True, maar niet onbetaalbaarquote:Op zondag 14 september 2008 21:28 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Appartementjes zijn verhoudingsgewijs ook duur daar... Het is een mooie buurt, maar echt duur...
Ik vind het vooral stom van de productiebedrijven. Hallo, tegenwoordig is het allemaal niet meer zo regionaal. Hou daar dan ook niet zo krampachtig aan vast...quote:Op zondag 14 september 2008 21:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat vinden we trouwens hier van: een serie downloaden die hier nog niet verkrijgbaar is maar in de VS al op tv geweest is? Is dat ook moreel verwerpelijk?
True, maar niet wat ik aan een appartement zou willen uitgeven...quote:
Dat is een keuze.quote:Op zondag 14 september 2008 21:31 schreef AirwiN het volgende:
[..]
True, maar niet wat ik aan een appartement zou willen uitgeven...
Nee. Net als bijvoorbeeld een aantal albums die ik wil hebben die niet door de rechthebbende op cd worden uitgebracht. Als jij niet aan me wil verkopen (en niet verkopen wat ik wil hebben is een goede manier daarvoor), moet je niet zeiken. Moreel gezien dus. Legaal is het uiteraard een ander verhaal.quote:Op zondag 14 september 2008 21:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat vinden we trouwens hier van: een serie downloaden die hier nog niet verkrijgbaar is maar in de VS al op tv geweest is? Is dat ook moreel verwerpelijk?
Stom is het zeker, maar dat is het hele DRM gebeuren bij bijvoorbeeld Spore ook. Het gaat mij erom of het moreel verwerpelijk is.quote:Op zondag 14 september 2008 21:30 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik vind het vooral stom van de productiebedrijven. Hallo, tegenwoordig is het allemaal niet meer zo regionaal. Hou daar dan ook niet zo krampachtig aan vast...
Ja. Als het hier op tv is gezien is het vrijwel per definitie ontzettende rotzooi, dus dan is het bronmateriaal al verwerpelijk.quote:Op zondag 14 september 2008 21:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Deze is ook wel leuk: Je download een film/serie die al te zien is geweest op de Nederlandse tv met ondertiteling en al. Moreel verwerpelijk?
Tja, het is ieders goed recht om zijn eigendommen niet of wel te verkopen toch?quote:Op zondag 14 september 2008 21:33 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee. Net als bijvoorbeeld een aantal albums die ik wil hebben die niet door de rechthebbende op cd worden uitgebracht. Als jij niet aan me wil verkopen (en niet verkopen wat ik wil hebben is een goede manier daarvoor), moet je niet zeiken. Moreel gezien dus. Legaal is het uiteraard een ander verhaal.
Hehehe!quote:Op zondag 14 september 2008 21:34 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja. Als het hier op tv is gezien is het vrijwel per definitie ontzettende rotzooi, dus dan is het bronmateriaal al verwerpelijk.
Ja. Maar als jij weigert te verkopen, dan hoef je natuurlijk niet te komen huilen over gederfde inkomsten. Toch?quote:Op zondag 14 september 2008 21:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tja, het is ieders goed recht om zijn eigendommen niet of wel te verkopen toch?
quote:Op zondag 14 september 2008 21:34 schreef Litpho het volgende:
Ja. Als het hier op tv is gezien is het vrijwel per definitie ontzettende rotzooi, dus dan is het bronmateriaal al verwerpelijk.
Kijk, zo komen we ergens.quote:Op zondag 14 september 2008 21:36 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja. Maar als jij weigert te verkopen, dan hoef je natuurlijk niet te komen huilen over gederfde inkomsten. Toch?.
Nee. Dan ben ik ontzettend egocentrisch. Net als AirwiN voel ik niet de behoefte om me daar omheen te smoezenquote:Op zondag 14 september 2008 21:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kijk, zo komen we ergens.
Maar stel nou eens dat inkomsten niet de reden zijn (ja ik weet het, het is natuurlijk volkomen hypothetisch in het geval van films) dat er niet verkocht wordt? Moeten we dan die wens niet respecteren?
Ja. Maar ligt dat aan youtube?quote:
Dat doe ik dan weer welquote:Op zondag 14 september 2008 21:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Als ik al muziek luister is dat tegenwoordig meestal via youtube trouwens. Ben ik nou een slecht mens?
Even los van je niet al te onterechte sarcasme, CL maakt vertalingen voor een opdrachtgever. Wie denk je dat het copyright van die vertalingen krijgt? CL?quote:Op zondag 14 september 2008 21:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
CL zit vast en zeker maandelijks gretig op de cheque van Stichting de Thuiskopie die die gelden verdeelt (of althans, dat zouden ze moeten doen) te wachten
Dat geld gaat volledig naar de Marco Borsato's in dit land volgens mij...quote:Op zondag 14 september 2008 21:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Overigens, als ik echt de behoefte zou voelen om copyrightschending goed te praten zou ik even de heffing aanhalen die speciaal daarvoor over lege media als cd's en DVD's betaald moet worden.
Heb ik altijd wel heel typisch gevonden, je betaalt een heffing voor iets wat je niet mag doen zónder dat er bekend is of je het wel doet![]()
Gelukkig komt dat geld goed terecht bij de getroffen mensen, CL zit vast en zeker maandelijks gretig op de cheque van Stichting de Thuiskopie die die gelden verdeelt (of althans, dat zouden ze moeten doen) te wachten
Nuance ontkracht vaak het sarcasme, bovendien ben ik al wel weer genuanceerd genoeg geweest voor vanavond.quote:Op zondag 14 september 2008 21:58 schreef Litpho het volgende:
[..]
Even los van je niet al te onterechte sarcasme, CL maakt vertalingen voor een opdrachtgever. Wie denk je dat het copyright van die vertalingen krijgt? CL?.
Volgens mij ziet zelfs Marco daar niet zoveel van. De laatste keer dat ik iets in het nieuws las over die stichting ging het volgens mij over het feit dat ze nogal problemen hadden met de verdeling.quote:Op zondag 14 september 2008 21:59 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat geld gaat volledig naar de Marco Borsato's in dit land volgens mij...Als ik zou mogen kiezen tussen Marco en CL, weet ik wel aan wie ik het zou geven...
Volgens mij deed CL dat net echt, zij het enigszins verkaptquote:Op zondag 14 september 2008 22:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
* Grrrrrrrr schakelt terug naar niveautje Verdonk/Wilders en geeft moslims de schuld van copyrightschending
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |