Inderdaad, gewoon je eigen plan trekken en zorgen dat er een seksuele spanning voelbaar is.quote:Op zondag 14 september 2008 21:22 schreef Wei_Jun het volgende:
How to avoid:
1. Niet teveel praten over persoonlijke issues, maar over (gezamenlijke) interesses etc.
2. Ruggegraat, dus durf nee te zeggen als je iets niet wilt/mag en niet zielig doen.
3. Maak (sexueel getinte) grapjes
Om eerlijk te zijn waren al mn vriendinnetjes eerst vrienden van me.quote:Op zondag 14 september 2008 21:41 schreef noody het volgende:
Feestjes + alcohol
quote:Op vrijdag 12 september 2008 02:03 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Komt omdat meiden meestal niet op een van de jongens vallen die op haar lijstje van mannelijke vrienden staan, misschien wel ooit geweest, maar na beter leren kennen hem van 'potentieel vriendje' naar 'vrienden' verplaatst.
Jongens waar meiden op vallen zijn meestal degenen die ze vaag kennen van werk/studie/uitgaan en alleen sporadisch contact mee hebben gehad. Dus een mysterieuze vent die tenminste aan één van haar eisen voldoet en daardoor interessant genoeg is om meer over hem te weten te komen. Daarna volgen 3 mogelijkheden voor haar:
1) het klikt en er bloeit een relatie op
2) het klikt niet door een afknapper maar hij is aardig en nuttig genoeg, dus gewoon vrienden en niet meer
3) het klikt absoluut niet en contact wordt verbroken
Dit is mijn theorie, klopt niet 100%, maar komt aardig in de buurt dacht ik zo.
Mannen kunnen geen zuiver platonische vriendschap met een vrouw onderhouden; zolang er nog niets amoureus is voorgevallen tussen de twee, blijven liefdes- of lustgevoelens (gemakkelijk te verwarren) een grote rol spelen. Vandaar dat het vaak mannen zijn die hier tegenaan lopen.quote:Op maandag 15 september 2008 21:46 schreef DuTank het volgende:
Vaak zijn het ook mannen he. Valt jullie dat niet op?
Elke keer weer: ik ben verliefd op een vriendin/vrouwelijke collega van me.
Misschien komt het omdat mannen nogal snel geneigd zijn hun hormonen hun tol laten spelen?
Ik zat al te denken, hoe lang voordat de laddertheorie om de hoek komt kijkenquote:Op dinsdag 16 september 2008 11:08 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Mannen kunnen geen zuiver platonische vriendschap met een vrouw onderhouden; zolang er nog niets amoureus is voorgevallen tussen de twee, blijven liefdes- of lustgevoelens (gemakkelijk te verwarren) een grote rol spelen. Vandaar dat het vaak mannen zijn die hier tegenaan lopen.
Vrouwen hebben dit probleem niet zo vaak, ze kunnen een vriendschap met een man prima platonisch houden - vandaar dat de laddertheorie ook stelt dat vrouwen 2 ladders hebben en mannen maar één.
Ik zie het probleem als vrouw eigenlijk niet zo. Mannen willen over het algemeen altijd wel. En dus is het vaak aan de vrouw om 'afstand' te bewaren als je niets amoureus wilt met de man in kwestie.quote:Op zondag 14 september 2008 18:42 schreef Xeanor het volgende:
tvp
eigenlijk ben ik alleen maar nieuwsgierig naar wat de vrouwen hierover te zeggen hebben
Ben ik het niet mee eens. Alsof vrouwen alles te bepalen hebbenquote:Op dinsdag 16 september 2008 23:39 schreef agter het volgende:
[..]
Ik zie het probleem als vrouw eigenlijk niet zo. Mannen willen over het algemeen altijd wel. En dus is het vaak aan de vrouw om 'afstand' te bewaren als je niets amoureus wilt met de man in kwestie.
Helaas voor mannen zit de sociale gedragscode zo in elkaar...
Tuurlijk hebben vrouwen niet alles te bepalen. Zeker niet als je een 'echte' relatie wilt. Maar als het om sex gaat, ja, dan hebben vrouwen het wel meer voor het kiezen dan mannen. En kunnen dus ook selectiever zijn.quote:Op dinsdag 16 september 2008 23:47 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Alsof vrouwen alles te bepalen hebben
Er zijn zat vrouwen die ook wel willen maar uiteindelijk niet durven!
Hoezo 'probleem als vrouw' ? Ik neem aan dat een vrouw het beste weet hoe het in elkaar steekt, niet? Wat de mannen in dit topic willen weten is hoe ze uit de friends-zone komen, want ze snappen zelf allemaal niets van hoezo de vrouwen uberhaupt een 'friends-zone' hebben. Vrouwen begrijpen dit waarschijnlijk wat beter, en kunnen daarom ook denk ik het beste de vraag kan beantwoorden.quote:Op dinsdag 16 september 2008 23:39 schreef agter het volgende:
[..]
Ik zie het probleem als vrouw eigenlijk niet zo. Mannen willen over het algemeen altijd wel. En dus is het vaak aan de vrouw om 'afstand' te bewaren als je niets amoureus wilt met de man in kwestie.
Helaas voor mannen zit de sociale gedragscode zo in elkaar...
Ja, en dus schrijf ik als vrouw dat ik het probleem van de friend-zone niet als probleem zie.quote:Op woensdag 17 september 2008 00:16 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Hoezo 'probleem als vrouw' ? Ik neem aan dat een vrouw het beste weet hoe het in elkaar steekt, niet? Wat de mannen in dit topic willen weten is hoe ze uit de friends-zone komen, want ze snappen zelf allemaal niets van hoezo de vrouwen uberhaupt een 'friends-zone' hebben. Vrouwen begrijpen dit waarschijnlijk wat beter, en kunnen daarom ook denk ik het beste de vraag kan beantwoorden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |