abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 september 2008 @ 16:09:29 #1
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61622400
De topics vliegen weer om de oren alhier

Dus mensen hier uw ervaringen tips en oplossingen voor het voorkomen in de friend zone te komen of pogingen te doen uit de friendzone te geraken (als dat niet al een utopie is)

Dus wat zijn de signalen dat je rap naar de friend zone beweegt en hoe hou je dat tegen?

Zijn er oplossingen om uit de friend zone te geraken (je bent immers verliefd enzo)?

Is het typisch iets van vrouwen om verliefden snel naar de zone te verplaatsen of kunnen mannen dat evengoed (of zijn ze te simpel daarvoor)

Shoot!
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 14 september 2008 @ 16:14:57 #2
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_61622545
Niet afwachten, actie ondernemen. En ja, dan ga je een paar keer op je bek.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  zondag 14 september 2008 @ 16:18:20 #3
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61622631
mja de psychologie erachter is natuurlijk ook wel interessant natuurlijk...

je hebt goed contact hebt het naar je zin maar je bent verliefd geworden en aan de ene kant weet je dat als je het opbiecht dat je de huidige relatie op het spel kan zetten (ongemak, schaamte enzo) aan de andere kant is het niet vertellen natuurlijk garantie voor interne ellende

maar dan zijn er natuurlijk ook nog de succes verhalen...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 14 september 2008 @ 16:18:40 #4
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_61622639
Niet eerst maanden lang elkaar helemaal 'beter leren kennen', gewoon neuken.
  zondag 14 september 2008 @ 16:48:48 #5
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_61623373
Als je iemand net kent (te) persoonlijke gesprekken hebben is altijd gevaarlijk. Dan krijg je al heel snel zo'n vertrouwensband die richting vriendschap gaat en blijft er te weinig over om te ontdekken.
pi_61625895
tvp

eigenlijk ben ik alleen maar nieuwsgierig naar wat de vrouwen hierover te zeggen hebben

[ Bericht 33% gewijzigd door Xeanor op 14-09-2008 18:57:45 ]
  zondag 14 september 2008 @ 20:54:43 #7
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_61629470
Waar blijft Q eigenlijk? Ik kreeg zo de indruk dat hij een ervaringsdeskundige is
pi_61630319
TS begint?

iig, niceguys always finish last.
Lambo of Rekt
pi_61630397
How to avoid:

1. Niet teveel praten over persoonlijke issues, maar over (gezamenlijke) interesses etc.
2. Ruggegraat, dus durf nee te zeggen als je iets niet wilt/mag en niet zielig doen.
3. Maak (sexueel getinte) grapjes
pi_61631072
Feestjes + alcohol
Harder, Better, Faster, Stronger.
pi_61634691
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:22 schreef Wei_Jun het volgende:
How to avoid:

1. Niet teveel praten over persoonlijke issues, maar over (gezamenlijke) interesses etc.
2. Ruggegraat, dus durf nee te zeggen als je iets niet wilt/mag en niet zielig doen.
3. Maak (sexueel getinte) grapjes
Inderdaad, gewoon je eigen plan trekken en zorgen dat er een seksuele spanning voelbaar is.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_61636867
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:41 schreef noody het volgende:
Feestjes + alcohol
Om eerlijk te zijn waren al mn vriendinnetjes eerst vrienden van me.
Ik ben vergeten wat ik als signature had...
  maandag 15 september 2008 @ 12:52:27 #13
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_61642543
Ga vooral niet krampachtig proberen te regisseren wat er tussen jou en betrokkene gebeurt; als je er meer van wil maken dan laat je dat blijken (niet met lauwe hints, maar zéggen) dan kan het iig niet aan jou liggen en behoed je je voor een hoop tijdverlies als het niet wederzijds is.

Indien niet wederzijds: jammer dan!
Heb vooral niet de illusie dat je er iets aan kan veranderen, hoewel er best voorbeelden van success-stories zijn is die kans nihil.
Ga vooral ook niet mee in haar voorstel om 'vrienden' te blijven, dat zegt ze om je aandacht niet kwijt te raken maar jij hoeft je niet weg te cijferen voor haar. Tenzij je écht denkt dat je blij zal worden van die leuke vriendschap. Dan moet je 't zelf maar weten.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_61653166
Interresant topic. Ik denk dat ik hier maar ga lurken. Misschien leer ik er nog wat van. Misschien is dit offtopic maar als hetroman een goede vriendin hebben is toch ook niks mis mee.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_61655387
Uit een ander topic: Meer willen dan een goede vriendschap...
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 02:03 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Komt omdat meiden meestal niet op een van de jongens vallen die op haar lijstje van mannelijke vrienden staan, misschien wel ooit geweest, maar na beter leren kennen hem van 'potentieel vriendje' naar 'vrienden' verplaatst.
Jongens waar meiden op vallen zijn meestal degenen die ze vaag kennen van werk/studie/uitgaan en alleen sporadisch contact mee hebben gehad. Dus een mysterieuze vent die tenminste aan één van haar eisen voldoet en daardoor interessant genoeg is om meer over hem te weten te komen. Daarna volgen 3 mogelijkheden voor haar:

1) het klikt en er bloeit een relatie op
2) het klikt niet door een afknapper maar hij is aardig en nuttig genoeg, dus gewoon vrienden en niet meer
3) het klikt absoluut niet en contact wordt verbroken

Dit is mijn theorie, klopt niet 100%, maar komt aardig in de buurt dacht ik zo.
pi_61658591
Vaak zijn het ook mannen he. Valt jullie dat niet op?
Elke keer weer: ik ben verliefd op een vriendin/vrouwelijke collega van me.

Misschien komt het omdat mannen nogal snel geneigd zijn hun hormonen hun tol laten spelen?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_61660302
Ik heb een maandje geleden gewoon opgebiecht dat ik gevoelens had voor de dame in kwestie. Dat was op de tweede date. Zij kon die op dat moment nog niet beantwoorden. Die avond is ze wel wat voor me gaan voelen zei ze.

Ik zie wel hoe het loopt

Deze keer had ik gewoon zoiets van: actie ondernemen!! Niet te lang om elkaar heen blijven draaien, maar gewoon DOEN! Vanaf het begin dus al...
pi_61664519
Dat gaan melden van gevoelens Tja, je laat het gewoon blijken en dan vind je vanzelf uit of ze beantwoord worden.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  dinsdag 16 september 2008 @ 11:08:35 #19
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_61669474
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:46 schreef DuTank het volgende:
Vaak zijn het ook mannen he. Valt jullie dat niet op?
Elke keer weer: ik ben verliefd op een vriendin/vrouwelijke collega van me.

Misschien komt het omdat mannen nogal snel geneigd zijn hun hormonen hun tol laten spelen?
Mannen kunnen geen zuiver platonische vriendschap met een vrouw onderhouden; zolang er nog niets amoureus is voorgevallen tussen de twee, blijven liefdes- of lustgevoelens (gemakkelijk te verwarren) een grote rol spelen. Vandaar dat het vaak mannen zijn die hier tegenaan lopen.

Vrouwen hebben dit probleem niet zo vaak, ze kunnen een vriendschap met een man prima platonisch houden - vandaar dat de laddertheorie ook stelt dat vrouwen 2 ladders hebben en mannen maar één.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  dinsdag 16 september 2008 @ 23:31:06 #20
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_61691029
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 11:08 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Mannen kunnen geen zuiver platonische vriendschap met een vrouw onderhouden; zolang er nog niets amoureus is voorgevallen tussen de twee, blijven liefdes- of lustgevoelens (gemakkelijk te verwarren) een grote rol spelen. Vandaar dat het vaak mannen zijn die hier tegenaan lopen.

Vrouwen hebben dit probleem niet zo vaak, ze kunnen een vriendschap met een man prima platonisch houden - vandaar dat de laddertheorie ook stelt dat vrouwen 2 ladders hebben en mannen maar één.
Ik zat al te denken, hoe lang voordat de laddertheorie om de hoek komt kijken
pi_61691298
quote:
Op zondag 14 september 2008 18:42 schreef Xeanor het volgende:
tvp

eigenlijk ben ik alleen maar nieuwsgierig naar wat de vrouwen hierover te zeggen hebben
Ik zie het probleem als vrouw eigenlijk niet zo. Mannen willen over het algemeen altijd wel. En dus is het vaak aan de vrouw om 'afstand' te bewaren als je niets amoureus wilt met de man in kwestie.
Helaas voor mannen zit de sociale gedragscode zo in elkaar...
Make my day!
  dinsdag 16 september 2008 @ 23:47:35 #22
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_61691557
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 23:39 schreef agter het volgende:

[..]

Ik zie het probleem als vrouw eigenlijk niet zo. Mannen willen over het algemeen altijd wel. En dus is het vaak aan de vrouw om 'afstand' te bewaren als je niets amoureus wilt met de man in kwestie.
Ben ik het niet mee eens. Alsof vrouwen alles te bepalen hebben

Er zijn zat vrouwen die ook wel willen maar uiteindelijk niet durven!
pi_61691748
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 23:47 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Alsof vrouwen alles te bepalen hebben

Er zijn zat vrouwen die ook wel willen maar uiteindelijk niet durven!
Tuurlijk hebben vrouwen niet alles te bepalen. Zeker niet als je een 'echte' relatie wilt. Maar als het om sex gaat, ja, dan hebben vrouwen het wel meer voor het kiezen dan mannen. En kunnen dus ook selectiever zijn.

Maar in zijn algemeen, en ik weet dat ik generaliseer, zijn vrouwen wat behoudender.
Het is natuurlijk niet voor niets dat als je statistieken bekijkt met mensen die vreemd gaan, dat mannen beduidend hoger scoren dan vrouwen.
(ik vraag me dan altijd af met wie die mannen het dan doen )
Zelfs al zou de verklaring zijn dat vrouwen er minder voor uit willen komen, dan zegt dat toch ook wel wat over vrouwen?
Make my day!
pi_61692281
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 23:39 schreef agter het volgende:

[..]

Hoezo 'probleem als vrouw' ? Ik neem aan dat een vrouw het beste weet hoe het in elkaar steekt, niet? Wat de mannen in dit topic willen weten is hoe ze uit de friends-zone komen, want ze snappen zelf allemaal niets van hoezo de vrouwen uberhaupt een 'friends-zone' hebben. Vrouwen begrijpen dit waarschijnlijk wat beter, en kunnen daarom ook denk ik het beste de vraag kan beantwoorden.
pi_61692407
quote:
Op woensdag 17 september 2008 00:16 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Hoezo 'probleem als vrouw' ? Ik neem aan dat een vrouw het beste weet hoe het in elkaar steekt, niet? Wat de mannen in dit topic willen weten is hoe ze uit de friends-zone komen, want ze snappen zelf allemaal niets van hoezo de vrouwen uberhaupt een 'friends-zone' hebben. Vrouwen begrijpen dit waarschijnlijk wat beter, en kunnen daarom ook denk ik het beste de vraag kan beantwoorden.
Ja, en dus schrijf ik als vrouw dat ik het probleem van de friend-zone niet als probleem zie.
Dus eigenlijk wat jij ook schrijft...als vrouw heb ik dat probleem niet, dat met die friend-zone.
Ik ben blij dat die friendzone er is!
Sterker nog, ik denk dat die friendzone er gewoon is om juist NIET een relatie te beginnen / sex te hebben (als vrouw zijnde).
Dus voor okay-mannen waar je geen relatie mee wilt, maar die je wel aardig vindt.
Daar is die zone voor uitgevonden...
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')