abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 september 2008 @ 16:09:29 #1
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61622400
De topics vliegen weer om de oren alhier

Dus mensen hier uw ervaringen tips en oplossingen voor het voorkomen in de friend zone te komen of pogingen te doen uit de friendzone te geraken (als dat niet al een utopie is)

Dus wat zijn de signalen dat je rap naar de friend zone beweegt en hoe hou je dat tegen?

Zijn er oplossingen om uit de friend zone te geraken (je bent immers verliefd enzo)?

Is het typisch iets van vrouwen om verliefden snel naar de zone te verplaatsen of kunnen mannen dat evengoed (of zijn ze te simpel daarvoor)

Shoot!
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 14 september 2008 @ 16:14:57 #2
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_61622545
Niet afwachten, actie ondernemen. En ja, dan ga je een paar keer op je bek.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  zondag 14 september 2008 @ 16:18:20 #3
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61622631
mja de psychologie erachter is natuurlijk ook wel interessant natuurlijk...

je hebt goed contact hebt het naar je zin maar je bent verliefd geworden en aan de ene kant weet je dat als je het opbiecht dat je de huidige relatie op het spel kan zetten (ongemak, schaamte enzo) aan de andere kant is het niet vertellen natuurlijk garantie voor interne ellende

maar dan zijn er natuurlijk ook nog de succes verhalen...
  zondag 14 september 2008 @ 16:18:40 #4
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_61622639
Niet eerst maanden lang elkaar helemaal 'beter leren kennen', gewoon neuken.
  zondag 14 september 2008 @ 16:48:48 #5
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_61623373
Als je iemand net kent (te) persoonlijke gesprekken hebben is altijd gevaarlijk. Dan krijg je al heel snel zo'n vertrouwensband die richting vriendschap gaat en blijft er te weinig over om te ontdekken.
pi_61625895
tvp

eigenlijk ben ik alleen maar nieuwsgierig naar wat de vrouwen hierover te zeggen hebben

[ Bericht 33% gewijzigd door Xeanor op 14-09-2008 18:57:45 ]
  zondag 14 september 2008 @ 20:54:43 #7
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_61629470
Waar blijft Q eigenlijk? Ik kreeg zo de indruk dat hij een ervaringsdeskundige is
pi_61630319
TS begint?

iig, niceguys always finish last.
Lambo of Rekt
pi_61630397
How to avoid:

1. Niet teveel praten over persoonlijke issues, maar over (gezamenlijke) interesses etc.
2. Ruggegraat, dus durf nee te zeggen als je iets niet wilt/mag en niet zielig doen.
3. Maak (sexueel getinte) grapjes
pi_61631072
Feestjes + alcohol
Harder, Better, Faster, Stronger.
pi_61634691
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:22 schreef Wei_Jun het volgende:
How to avoid:

1. Niet teveel praten over persoonlijke issues, maar over (gezamenlijke) interesses etc.
2. Ruggegraat, dus durf nee te zeggen als je iets niet wilt/mag en niet zielig doen.
3. Maak (sexueel getinte) grapjes
Inderdaad, gewoon je eigen plan trekken en zorgen dat er een seksuele spanning voelbaar is.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_61636867
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:41 schreef noody het volgende:
Feestjes + alcohol
Om eerlijk te zijn waren al mn vriendinnetjes eerst vrienden van me.
Ik ben vergeten wat ik als signature had...
  maandag 15 september 2008 @ 12:52:27 #13
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_61642543
Ga vooral niet krampachtig proberen te regisseren wat er tussen jou en betrokkene gebeurt; als je er meer van wil maken dan laat je dat blijken (niet met lauwe hints, maar zéggen) dan kan het iig niet aan jou liggen en behoed je je voor een hoop tijdverlies als het niet wederzijds is.

Indien niet wederzijds: jammer dan!
Heb vooral niet de illusie dat je er iets aan kan veranderen, hoewel er best voorbeelden van success-stories zijn is die kans nihil.
Ga vooral ook niet mee in haar voorstel om 'vrienden' te blijven, dat zegt ze om je aandacht niet kwijt te raken maar jij hoeft je niet weg te cijferen voor haar. Tenzij je écht denkt dat je blij zal worden van die leuke vriendschap. Dan moet je 't zelf maar weten.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_61653166
Interresant topic. Ik denk dat ik hier maar ga lurken. Misschien leer ik er nog wat van. Misschien is dit offtopic maar als hetroman een goede vriendin hebben is toch ook niks mis mee.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_61655387
Uit een ander topic: Meer willen dan een goede vriendschap...
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 02:03 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Komt omdat meiden meestal niet op een van de jongens vallen die op haar lijstje van mannelijke vrienden staan, misschien wel ooit geweest, maar na beter leren kennen hem van 'potentieel vriendje' naar 'vrienden' verplaatst.
Jongens waar meiden op vallen zijn meestal degenen die ze vaag kennen van werk/studie/uitgaan en alleen sporadisch contact mee hebben gehad. Dus een mysterieuze vent die tenminste aan één van haar eisen voldoet en daardoor interessant genoeg is om meer over hem te weten te komen. Daarna volgen 3 mogelijkheden voor haar:

1) het klikt en er bloeit een relatie op
2) het klikt niet door een afknapper maar hij is aardig en nuttig genoeg, dus gewoon vrienden en niet meer
3) het klikt absoluut niet en contact wordt verbroken

Dit is mijn theorie, klopt niet 100%, maar komt aardig in de buurt dacht ik zo.
pi_61658591
Vaak zijn het ook mannen he. Valt jullie dat niet op?
Elke keer weer: ik ben verliefd op een vriendin/vrouwelijke collega van me.

Misschien komt het omdat mannen nogal snel geneigd zijn hun hormonen hun tol laten spelen?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_61660302
Ik heb een maandje geleden gewoon opgebiecht dat ik gevoelens had voor de dame in kwestie. Dat was op de tweede date. Zij kon die op dat moment nog niet beantwoorden. Die avond is ze wel wat voor me gaan voelen zei ze.

Ik zie wel hoe het loopt

Deze keer had ik gewoon zoiets van: actie ondernemen!! Niet te lang om elkaar heen blijven draaien, maar gewoon DOEN! Vanaf het begin dus al...
pi_61664519
Dat gaan melden van gevoelens Tja, je laat het gewoon blijken en dan vind je vanzelf uit of ze beantwoord worden.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  dinsdag 16 september 2008 @ 11:08:35 #19
94676 Garisson72
pi_61669474
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:46 schreef DuTank het volgende:
Vaak zijn het ook mannen he. Valt jullie dat niet op?
Elke keer weer: ik ben verliefd op een vriendin/vrouwelijke collega van me.

Misschien komt het omdat mannen nogal snel geneigd zijn hun hormonen hun tol laten spelen?
Mannen kunnen geen zuiver platonische vriendschap met een vrouw onderhouden; zolang er nog niets amoureus is voorgevallen tussen de twee, blijven liefdes- of lustgevoelens (gemakkelijk te verwarren) een grote rol spelen. Vandaar dat het vaak mannen zijn die hier tegenaan lopen.

Vrouwen hebben dit probleem niet zo vaak, ze kunnen een vriendschap met een man prima platonisch houden - vandaar dat de laddertheorie ook stelt dat vrouwen 2 ladders hebben en mannen maar één.
  dinsdag 16 september 2008 @ 23:31:06 #20
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_61691029
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 11:08 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Mannen kunnen geen zuiver platonische vriendschap met een vrouw onderhouden; zolang er nog niets amoureus is voorgevallen tussen de twee, blijven liefdes- of lustgevoelens (gemakkelijk te verwarren) een grote rol spelen. Vandaar dat het vaak mannen zijn die hier tegenaan lopen.

Vrouwen hebben dit probleem niet zo vaak, ze kunnen een vriendschap met een man prima platonisch houden - vandaar dat de laddertheorie ook stelt dat vrouwen 2 ladders hebben en mannen maar één.
Ik zat al te denken, hoe lang voordat de laddertheorie om de hoek komt kijken
pi_61691298
quote:
Op zondag 14 september 2008 18:42 schreef Xeanor het volgende:
tvp

eigenlijk ben ik alleen maar nieuwsgierig naar wat de vrouwen hierover te zeggen hebben
Ik zie het probleem als vrouw eigenlijk niet zo. Mannen willen over het algemeen altijd wel. En dus is het vaak aan de vrouw om 'afstand' te bewaren als je niets amoureus wilt met de man in kwestie.
Helaas voor mannen zit de sociale gedragscode zo in elkaar...
Make my day!
  dinsdag 16 september 2008 @ 23:47:35 #22
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_61691557
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 23:39 schreef agter het volgende:

[..]

Ik zie het probleem als vrouw eigenlijk niet zo. Mannen willen over het algemeen altijd wel. En dus is het vaak aan de vrouw om 'afstand' te bewaren als je niets amoureus wilt met de man in kwestie.
Ben ik het niet mee eens. Alsof vrouwen alles te bepalen hebben

Er zijn zat vrouwen die ook wel willen maar uiteindelijk niet durven!
pi_61691748
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 23:47 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Tuurlijk hebben vrouwen niet alles te bepalen. Zeker niet als je een 'echte' relatie wilt. Maar als het om sex gaat, ja, dan hebben vrouwen het wel meer voor het kiezen dan mannen. En kunnen dus ook selectiever zijn.

Maar in zijn algemeen, en ik weet dat ik generaliseer, zijn vrouwen wat behoudender.
Het is natuurlijk niet voor niets dat als je statistieken bekijkt met mensen die vreemd gaan, dat mannen beduidend hoger scoren dan vrouwen.
(ik vraag me dan altijd af met wie die mannen het dan doen )
Zelfs al zou de verklaring zijn dat vrouwen er minder voor uit willen komen, dan zegt dat toch ook wel wat over vrouwen?
Make my day!
pi_61692281
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 23:39 schreef agter het volgende:

[..]

Hoezo 'probleem als vrouw' ? Ik neem aan dat een vrouw het beste weet hoe het in elkaar steekt, niet? Wat de mannen in dit topic willen weten is hoe ze uit de friends-zone komen, want ze snappen zelf allemaal niets van hoezo de vrouwen uberhaupt een 'friends-zone' hebben. Vrouwen begrijpen dit waarschijnlijk wat beter, en kunnen daarom ook denk ik het beste de vraag kan beantwoorden.
pi_61692407
quote:
Op woensdag 17 september 2008 00:16 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Hoezo 'probleem als vrouw' ? Ik neem aan dat een vrouw het beste weet hoe het in elkaar steekt, niet? Wat de mannen in dit topic willen weten is hoe ze uit de friends-zone komen, want ze snappen zelf allemaal niets van hoezo de vrouwen uberhaupt een 'friends-zone' hebben. Vrouwen begrijpen dit waarschijnlijk wat beter, en kunnen daarom ook denk ik het beste de vraag kan beantwoorden.
Ja, en dus schrijf ik als vrouw dat ik het probleem van de friend-zone niet als probleem zie.
Dus eigenlijk wat jij ook schrijft...als vrouw heb ik dat probleem niet, dat met die friend-zone.
Ik ben blij dat die friendzone er is!
Sterker nog, ik denk dat die friendzone er gewoon is om juist NIET een relatie te beginnen / sex te hebben (als vrouw zijnde).
Dus voor okay-mannen waar je geen relatie mee wilt, maar die je wel aardig vindt.
Daar is die zone voor uitgevonden...
Make my day!
pi_61693245
Heeej man!
Ik heb ongeveer het zelfde als jou... (check my topic)
Heb een meisje anderhalf jaar leren kennen in de discotheek.. En we zien elkaar nu bijna elke dag.. naja zowizo 4 keer in de week.. Gewoon vrienden als het aan haar ligt.. Maar ff to the point: IK denk dat het moeilijk is als je eenmaal een vriendschap hebt opgebouw... De stap te zetten om het haar te vertellen dat je haar leuk vind.. of te zoenen.. Bang om een blouwtje te lopen.. En 'DENK' dat vrouwen het niet zien aankomen dat je ze leuk vind.. vooral omdat jullie vrienden met elkaar zijn/waren..

Hoop dat je hier wat aan hebtt!!!!

laterzzzz
Thats me!
  woensdag 17 september 2008 @ 07:40:43 #27
94676 Garisson72
pi_61694237
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 23:31 schreef Ludootje het volgende:

Ik zat al te denken, hoe lang voordat de laddertheorie om de hoek komt kijken
Vooral aangezien er in de TT een term wordt gebruikt die afkomstig is uit diezelfde laddertheorie, heeft het eigenlijk nóg lang geduurd, vinjenie?
  woensdag 17 september 2008 @ 08:11:04 #28
94676 Garisson72
pi_61694463
quote:
Op woensdag 17 september 2008 00:22 schreef agter het volgende:

Ja, en dus schrijf ik als vrouw dat ik het probleem van de friend-zone niet als probleem zie.
Dus eigenlijk wat jij ook schrijft...als vrouw heb ik dat probleem niet, dat met die friend-zone.
Sterker nog, ik denk dat die friendzone er gewoon is om juist NIET een relatie te beginnen / sex te hebben (als vrouw zijnde).
Dus voor okay-mannen waar je geen relatie mee wilt, maar die je wel aardig vindt.
puur enkel & alleen vanuit jouw positie bekeken, ja. Helaas voor jou ben je niet alleen op deze planeet, en kan de man in die frendszone besluiten dat hij daar helemaal niet wil zitten en dat hij de sprong wil wagen (daar ging de OP over). Op dat moment kan de situatie heel snel heel ugly worden, óók voor jou.
pi_61697099
quote:
Op woensdag 17 september 2008 00:22 schreef agter het volgende:

[..]

Maar mannen hebben daar dus een hekel aan, want ze willen niet in die friends-zone terecht komen indien ze de vrouw in kwestie leuk vinden. Verder heb je nog niets beantwoord over hoe ze mogelijk 'uit' die friendszone kunnen komen. Je zit alleen maar wat te zeuren over het feit dat mannen erover zeuren.
pi_61697965
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:40 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Maar mannen hebben daar dus een hekel aan, want ze willen niet in die friends-zone terecht komen indien ze de vrouw in kwestie leuk vinden. Verder heb je nog niets beantwoord over hoe ze mogelijk 'uit' die friendszone kunnen komen. Je zit alleen maar wat te zeuren over het feit dat mannen erover zeuren.
Uhhh, er werd om een mening gevraagd, dus heb ik die gegeven...
Make my day!
  woensdag 17 september 2008 @ 11:21:23 #31
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61697996
quote:
Op woensdag 17 september 2008 11:19 schreef agter het volgende:

[..]

Uhhh, er werd om een mening gevraagd, dus heb ik die gegeven...
laten we de vraag anders stellen... is er iets wat een jongen kan doen om ervoor te zorgen dat hij uit de friend-zone kan blijven en zo nog een kans maakt zijn verliefdheid te concretiseren?
pi_61698201
quote:
Op woensdag 17 september 2008 08:11 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

puur enkel & alleen vanuit jouw positie bekeken, ja. Helaas voor jou ben je niet alleen op deze planeet, en kan de man in die frendszone besluiten dat hij daar helemaal niet wil zitten en dat hij de sprong wil wagen (daar ging de OP over). Op dat moment kan de situatie heel snel heel ugly worden, óók voor jou.
Ik reageerde op "eigenlijk ben ik alleen maar nieuwsgierig naar wat de vrouwen hierover te zeggen hebben". Vandaar de ietwat egocentrische post.

Inhoudelijk: Wat versta je onder ugly?

Als een man de sprong waagt en zegt dat hij verliefd is, en meer wil, dan zal ik daar normaal een gesprek mee aangaan. Het kan 2 dingen betekenen:
1. Ik leg hem uit dat ik die gevoelens niet voor hem heb...en hoop dat zijn verliefdheid over gaat. Misschien een tijdje wat minder zien, of het wat afstandeljker houden...en daarover afspraken maken.
2. Ik merk dat ik ook gevoelens heb en spreek dat ook uit.

In beide gevallen heeft dat op zich niets te maken met de friendzone. Als ik een avondje ga stappen met lekkere kerels kan er ook sprake van bovenstaande zijn.

Wat ik wel een valkuil vind, maar dan voornamelijk voor mannen, is dat er een verleiding is om zo'n man te plagen / uit te dagen. Je kent iemand heel goed, je hebt een goede band, en je weet dat die persoon verliefd op je is...
Een etentje samen, of samen ergens heengaan (wat vooraf altijd heel gewoon was), kan opeens erg zwoel worden. En omdat je de man in kwestie ook gewoon vertrouwd (je kent hem immers als goede vriend), zul je als vrouw daar extra aandacht aan moeten besteden, dat je hem niet te veel uitdaagt.
En er zullen genoeg vrouwen zijn die het leuk vinden om met de man in kwestie te spelen...
Make my day!
pi_61698222
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 23:47 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Inderdaad, de gemiddelde vrouw zie ik vaak zo ingepalmd worden door players.
quote:
De vrouw : Ja maar de man hoort het initiatief te nemen
De man : wtf, emancipatie? pwned
De vrouw : eeh, geemancipeerd als het mij uitkomt, k?

Zo werkt het, of je dat nou leuk vindt of niet
Lambo of Rekt
pi_61698436
quote:
Op woensdag 17 september 2008 11:21 schreef Re het volgende:

[..]

laten we de vraag anders stellen... is er iets wat een jongen kan doen om ervoor te zorgen dat hij uit de friend-zone kan blijven en zo nog een kans maakt zijn verliefdheid te concretiseren?
D'r is mij wel eens verteld dat mannen in de eerste blik op een vrouw bepalen of een vrouw fuckable is. En dus of ze interesse hebben.
Dat hebben vrouwen ook, maar dat duurt iets langer. Fuckable is snel bepaald maar of iemand okay voor een relatie is, daar heb je meestal wel een iets diepere indruk van iemand voor nodig.
Bij mannen in de friendzone heb je die indruk echt al wel gekregen. En natuurlijk vraag je je als vrouw af hoe het zou zijn om met de persoon te vrijen, maar meestal vind ik de man in kwestie vaak al saai. Je kent iemand bijv. al 2 jaar als goede vriend. Dus is de persoon niet spannend meer.

Om als man hier uit te komen, zul je toch iets spannends moeten doen. Spanning opbouwen. Iets wat de vrouw nog niet gezien heeft bij je. Geef mooie linegerie. Neem haar mee naar het strand als het donker is voor een wandeling. Alles is okay zolang je je maar niet opsteld als die goede vriend. Want iedere associatie daarmee is dodelijk.
Je wilt tenslotte dat ze verliefd op jou wordt! Dat zij vlinders krijgt.

Ik denk dat het gewoon uitspreken als man dat je verliefd bent, en je verders als vriend blijven gedragen, dat dat het niet gaat doen.
Make my day!
pi_61698477
quote:
Op woensdag 17 september 2008 11:31 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Inderdaad, de gemiddelde vrouw zie ik vaak zo ingepalmd worden door players.
[..]

De vrouw : Ja maar de man hoort het initiatief te nemen
De man : wtf, emancipatie? pwned
De vrouw : eeh, geemancipeerd als het mij uitkomt, k?

Zo werkt het, of je dat nou leuk vindt of niet
Ik dacht dat het topic ging over: Man is verliefd en wil, vrouw is niet verliefd en wil nog niets.
Dus lijkt het me logisch dat de actie van de man moet komen omdat hij iets wil veranderen.
Make my day!
pi_61698577
quote:
Op woensdag 17 september 2008 11:42 schreef agter het volgende:

[..]

Ik dacht dat het topic ging over: Man is verliefd en wil, vrouw is niet verliefd en wil nog niets.
Dus lijkt het me logisch dat de actie van de man moet komen omdat hij iets wil veranderen.
Dan heb je een verkeerde interpretatie van het topic denk ik. Als je de OP leest gaat het niet om een man welke een vrouw wilt. Het gaat over de friends-zone. Deze kan aan beide kanten voorkomen. Dat dit nou vaker gebeurt bij mannen die een vrouw willen dan andersom is bijzaak.
Lambo of Rekt
pi_61698697
quote:
Op woensdag 17 september 2008 11:46 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dan heb je een verkeerde interpretatie van het topic denk ik. Als je de OP leest gaat het niet om een man welke een vrouw wilt. Het gaat over de friends-zone. Deze kan aan beide kanten voorkomen. Dat dit nou vaker gebeurt bij mannen die een vrouw willen dan andersom is bijzaak.
Dan zette dit zinnetje me op het verkeerde been:
"Is het typisch iets van vrouwen om verliefden snel naar de zone te verplaatsen of kunnen mannen dat evengoed (of zijn ze te simpel daarvoor)"

En wat denk je? Doen mannen dat ook zo makkelijk?
Mijn idee is dat als een vrouw verliefd is op een man, deze man haar niet zo snel in de friendzone zal plaatsen.
Make my day!
pi_61698877
quote:
Op woensdag 17 september 2008 11:51 schreef agter het volgende:

[..]

"Is het typisch iets van vrouwen om verliefden snel naar de zone te verplaatsen of kunnen mannen dat evengoed (of zijn ze te simpel daarvoor)"
Ok.
quote:
Mijn idee is dat als een vrouw verliefd is op een man, deze man haar niet zo snel in de friendzone zal plaatsen.
Nee, mannen doen dat niet net zo makkelijk. Mannen zorgen er eerder voor dat ze een vrouw waar ze niets mee willen liever niet kennen. Ze houden dus een contact oppervlakkig en laten dat doodbloeden. Vrienden zijn met vrouwen werkt niet zo goed voor mannen. Zoals eerder gezegd in dit topic ziet een man vaak potentie in de vrouwen waarmee hij omgaat, zoniet.. hard maar waar; dan kent hij de vrouw liever niet.

De enige manier waarop mannen met een vrouw kunnen omgaan waar ze zelf niets in zien is dat het een bekende is (bijvoorbeeld; vriendin van vriend). Of vriendin van (wel potentieel kandidate) vriendin. Nu zijn er best wel mannen die dus wel vriendschappelijke relaties kunnen hebben met vrouwen waar ze totaal geen potentie in zien, deze mannen zijn vaak homo.

Dit is iets wat ik keer op keer om me heen zie gebeuren. De mannen stoten als het ware de vrouw af als ze er echt niets in zien. Een friendszone bestaat niet echt bij mannen, slechts bij enkele.
Lambo of Rekt
  woensdag 17 september 2008 @ 12:01:38 #39
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61698937
quote:
Op woensdag 17 september 2008 11:58 schreef EggsTC het volgende:
--
De enige manier waarop mannen met een vrouw kunnen omgaan waar ze zelf niets in zien is dat het een bekende is (bijvoorbeeld; vriendin van vriend). Of vriendin van (wel potentieel kandidate) vriendin. Nu zijn er best wel mannen die dus wel vriendschappelijke relaties kunnen hebben met vrouwen waar ze totaal geen potentie in zien, deze mannen zijn vaak homo.

mja, als de friendzone van 2 kanten is ingesteld zonder de onderliggende verliefde behoeften kan het makkelijk van 2 kanten komen hoor... maar ik denk dat er wel vaker een disblans is ten faveure van de vrouw
pi_61699075
quote:
Op woensdag 17 september 2008 12:01 schreef Re het volgende:

[..]

mja, als de friendzone van 2 kanten is ingesteld zonder de onderliggende verliefde behoeften kan het makkelijk van 2 kanten komen hoor... maar ik denk dat er wel vaker een disblans is ten faveure van de vrouw
Ja, het kan wel. Alleen bij vrijgezelle mannen is dit bijna nooit het geval. Zelfs mannen die "bezet" zijn onderhouden wel contacten met vrouwen, tuurlijk. Maar dat is of erg oppervlakkig (hoi-doei-dag-relatie) of ze zoeken backups. En het zijn geen verliefde behoeften, voor de man zijn het vaak ook behoeften gebaseerd op lust, gewoon een keer neuken dus.

Kijk maar eens in je omgeving hoeveel van die playerventjes met echt "lelijke" vrouwen omgaan omdat ze zo'n goede vriendschap hebben. Ik durf te wedden dat ze op 1 hand te tellen zijn, of dat er niet eens handen voor nodig zijn om ze te tellen

Edit; playerventjes is hierin maar een voorbeeld, het beste voorbeeld wat je kan krijgen omdat het contrastverschil gewoon groot is. Zij gaan alleen "voor de lekkerste chicks".
Lambo of Rekt
pi_61699211
Ja. Dus for the sake of the topic gaan we er gewoon vanuit dat mannen geen friendzonde hebben en vrouwen wel... Maakt het even gemakkelijker praten...

Dan denk ik dat die friendzone door vrouwen is uitgevonden. En dus ook een doel heeft bij vrouwen. Vrouwen hebben er iets aan, anders zouden ze het niet in stand houden.
Het heeft namelijk heel veel voordelen voor de vrouw. Volgens mij alleen maar voordelen. En voor de man zie ik die voordelen niet zo.

Als ik je post lees waarin staat dat mannen vrouwen afstoten waarin ze echt niets zien, dan kun je, denk ik, de conclusie trekken dat alle (of de meeste) mannen die bij een vrouw in de friendzone zitten, dus iets (hoe klein dan ook) in die vrouw zien. Anders zouden ze er niet mee omgaan, in jouw strekking.

Dit geeft die vrouw toch een bepaalde positie. Daar is zij zich echt niet zo letterlijk van bewust. Maar het moet haar wel voordelen geven. Anders had die zone niet bestaan.

Eigenlijk vind ik dit een sociologisch topic, weet je!
Welke voordelen heeft een vrouw door mannen in de friendzone te houden? Als je denkt aan oude tijden, dan kan ik wel wat voordelen opnoemen...

- Bescherming van meerdere mannen mocht zij in een fysiek benarde situatie terecht komen (oorlog).
- De vader van haar mogelijk toekomstige kinderen is dan al haar beste vriend, zal er niet snel vandoor gaan en dus voor haar en de kinderen zorgen.
- Ze heeft continu keus voor het genetisch beste zaad + beste papa.
- Ze kan die mannen inzetten voor zaken waar ze zelf niet goed in is: Jagen (of een klusje in huis).
- Zo zal ze ook het beste vlees krijgen...
- Ze kan die mannen inzetten om andere mannen van zich af te houden.

Edit: Ik bedenk maar wat, hoor!
Maar vind er eigenlijk wel een sociologische achtergrond in zitten in de materie.
Make my day!
  woensdag 17 september 2008 @ 12:24:58 #42
94676 Garisson72
pi_61699410
quote:
Op woensdag 17 september 2008 11:29 schreef agter het volgende:

Inhoudelijk: Wat versta je onder ugly?
'Ugly' als in: de situatie tussen de vrouw en de verliefde man kan dan heel snel veranderen van een ontspannen, leuke vriendschap naar een moeilijke krampachtige toestand. Dan wordt er vaak over gepraat, waaruit dan bijvoorbeeld het volgende kan komen:
quote:
1. Ik leg hem uit dat ik die gevoelens niet voor hem heb...en hoop dat zijn verliefdheid over gaat. Misschien een tijdje wat minder zien, of het wat afstandeljker houden...en daarover afspraken maken.
... maar de vriendschap blijft maar zelden overeind. Er is namelijk iets fundamenteel veranderd, de afstandelijkheid frustreert de man waarschijnlijk, voor de vrouw hoeft het op die manier ook niet meer zo nodig, en de boel bloedt dood. Legio voorbeelden zijn hiervan.
quote:
Wat ik wel een valkuil vind, maar dan voornamelijk voor mannen, is dat er een verleiding is om zo'n man te plagen / uit te dagen. Je kent iemand heel goed, je hebt een goede band, en je weet dat die persoon verliefd op je is...
Een etentje samen, of samen ergens heengaan (wat vooraf altijd heel gewoon was), kan opeens erg zwoel worden. En omdat je de man in kwestie ook gewoon vertrouwd (je kent hem immers als goede vriend), zul je als vrouw daar extra aandacht aan moeten besteden, dat je hem niet te veel uitdaagt.
En er zullen genoeg vrouwen zijn die het leuk vinden om met de man in kwestie te spelen...
... want die aandacht is toch wel leuk hè? Wat je dan ook vaak hoort: de man heeft er uiteindelijk genoeg van, komt zijn verliefdheid teboven en trekt dientengevolge zijn aandacht voor haar in, waarna zij ineens nog veel aanhankelijker naar hem gaat gedragen in de hoop die aandacht terug te krijgen. Mooi spelletje toch.
  woensdag 17 september 2008 @ 12:26:18 #43
94676 Garisson72
pi_61699443
quote:
Op woensdag 17 september 2008 11:51 schreef agter het volgende:

Mannen hébben geen friendzone. Althans, niet voor vrouwen.
  woensdag 17 september 2008 @ 12:30:05 #44
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_61699521
quote:
Op zondag 14 september 2008 16:09 schreef Re het volgende:
De topics vliegen weer om de oren alhier

Dus mensen hier uw ervaringen tips en oplossingen voor het voorkomen in de friend zone te komen of pogingen te doen uit de friendzone te geraken (als dat niet al een utopie is)

Dus wat zijn de signalen dat je rap naar de friend zone beweegt en hoe hou je dat tegen?

Zijn er oplossingen om uit de friend zone te geraken (je bent immers verliefd enzo)?

Is het typisch iets van vrouwen om verliefden snel naar de zone te verplaatsen of kunnen mannen dat evengoed (of zijn ze te simpel daarvoor)

Shoot!
De signalen? als ze begint over andere jongens of andere onzin zoals problemen met zelfbeeld
oplossingen? waarom zou je iemand willen overtuigen die jou niet wil kan je beter die energie in jezelf stoppen en iemand anders zoeken.
typisch iets van vrouwen? waarschijnlijk, vrouwen zijn onzeker en hebben veel bevestiging nodig...die friendzone helpt daarbij.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  woensdag 17 september 2008 @ 12:33:08 #45
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_61699596
Als je bij mij in de friendszone zit, zit je daar omdat ik je een hele aardige gozer vind, maar het niet op je zou kunnen. Zegmaar. Dan is het dus onmogelijk om daaruit te komen, omdat ik gewoon niet op je val, je bent alleen leuk als vriend, omdat ik je aardig vind. En ik neuk niet met iedereen die ik aardig vind.

Ik denk dat mannen gewoon geen vriendschappen onderhouden met vrouwen waar ze het niet op zouden kunnen, omdat ze het idee hebben dat ze daar weinig aan hebben, vrienden zijn ze met mannen, daar hebben ze geen vrouwen voor nodig. Ze begrijpen daarom dus niet dat vrouwen hen als vriend aardig kunnen vinden, maar verder niets met ze willen, nooit.

Om maar even te generaliseren.
  woensdag 17 september 2008 @ 12:42:21 #46
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_61699818
Om toch even met dit juweeltje aan te komen, vond hem wel toepasselijk voor dit topic:
quote:
A woman has a close male friend. This means that he is probably interested in her, which is why he hangs around so much. She sees him strictly as a friend. This always starts out with, you're a great guy, but I don't like you in that way. This is roughly the equivalent for the guy of going to a job interview and the company saying, You have a great resume, you have all the qualifications we are looking for, but we're not going to hire you. We will, however, use your resume as the basis for comparison for all other applicants. But, we're going to hire somebody who is far less qualified and is probably an alcoholic. And if he doesn't work out, we'll hire somebody else, but still not you. In fact, we will never hire you. But we will call you from time to time to complain about the person that we hired.
Met dank aan je goede vrienden van Bash.org
  woensdag 17 september 2008 @ 12:48:17 #47
94676 Garisson72
pi_61699948
quote:
Op woensdag 17 september 2008 12:33 schreef Walging het volgende:
Ik denk dat mannen gewoon geen vriendschappen onderhouden met vrouwen waar ze het niet op zouden kunnen, omdat ze het idee hebben dat ze daar weinig aan hebben, vrienden zijn ze met mannen, daar hebben ze geen vrouwen voor nodig. Ze begrijpen daarom dus niet dat vrouwen hen als vriend aardig kunnen vinden, maar verder niets met ze willen, nooit.
Toch komt het wel gewoon voor, vrienschappen tussen man en vrouw.

Hoe werkt het dan voor een man? Zoals ik het zelf zie (en dan helpt het dat ik toevallig ook man ben ) bedenk je bij het kennismaken met een vrouw na een paar minuten al hoe fuckable deze vrouw precies is en dus wáár die vrouw precies terechtkomt op jouw ladder.

Als betrokkene erg hoog terechtkomt, dan gaat die factor voor de man een hele grote rol spelen tijdens hun vriendschap; als hij bij de vrouw in de friendszone zit, is deze vriendschap dus behoorlijk scheef want hij heeft nogal andere motieven dan zij.

Als ze echter heel laag terechtkomt dan zal hij er niet veel meer over nadenken (hij heeft immers vrouwen op die ladder op veel hogere posities staan waar hij zijn vuige gedachten op richt) en kan er dus een normale, gelijkwaardige vriendschap ontstaan.
  woensdag 17 september 2008 @ 13:06:34 #48
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_61700297
Die vriendschap kán ontstaan ja. Maar gebeurt dat ook echt? Ik kan me zo voorstellen dat je als man meer aandacht besteedt aan je vrouwelijke 'vrienden' die hoog scoren op je fuckability-ladder, omdat je bij hen een doel nastreeft, namelijk seks. Daar doe je dus je best voor. Vrouwen die laag scoren, waar je het überhaupt niet mee zou kunnen, worden dan (lijkt mij) een beetje verwaarloosd, je hebt wel wat beters te doen, je hebt toch al (mannelijke) vrienden.

Ik denk dat vrouwen meer behoefte hebben aan vriendschap (met mannen), zij zullen dus wél attent en belangstellend zijn naar mannen toe die hen op seksueel gebied niet interesseren, omdat zij een vriendschap met hen nastreven. Een man (die haar wel ziet zitten) zal dit soort acties opvatten als signalen dat zij meer wil, en hij zal aan blijven modderen met die vriendschap omdat hij denkt dat hij kans maakt. Wanneer hij 'de sprong' waagt, en zij wijst hem af, is hij hoogst verbaasd omdat zij hem in zijn ogen toch echt wel interessant vond, waarom deed ze anders zo? Waarschijnlijk zal de vrouw zeggen dat ze niets met hem wil omdat hij zo'n goede vriend is en ze dat niet wil verpesten, maar eigenlijk is het zo dat hij in de eerste plaats zo'n goede vriend geworden is omdát ze niets met hem wil, dat zegt ze alleen niet omdat ze 'aardig' wil zijn.

En natuurlijk komt het voor dat een man en een vrouw oprecht vrienden zijn en verder niets van elkaar willen (eigenlijk meestal wanneer ze ooit al seks met elkaar gehad hebben valt me op), maargoed, uitzondering en regel enzo heah.
pi_61700372
Welk voordeeel heeft het voor vrouwen om mannen in een friendzone te houden terwijl de man dat helemaal niet wil?
Make my day!
  woensdag 17 september 2008 @ 13:13:06 #50
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_61700429
Dat heeft geen voordeel (okee, misschien wil ze graag geadoreerd worden), maar als de man niet duidelijk is (dus niets probeert omdat hij bang is voor afwijzing ofzo) zou het kunnen gebeuren dat de vrouw niet doorheeft dat hij helemaal niet zit te wachten op een vriendschap met haar.

Mannen en vrouwen begrijpen vaak gewoon niet van elkaar dat ze allebei verschillende motieven hebben om een 'vriendschap' te onderhouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')