abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:35:57 #1
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61511865
UPDATE:

TS heeft inmiddels besloten om toch eerst nog langs een andere dierenarts te gaan voor een second opinion en daar bleek dat de kat een blaassteen heeft, het vervelende gedrag lijkt dus een medische oorzaak te hebben.

Vanaf hier kun je meelezen hoe het met Cagney gaat sinds de diagnose:

Kat plast op de bank..

Hoe het begon:
quote:
Ik zoek met spoed een nieuw baasje voor mijn twee katten (beide lapjeskat):
Cagney (schildpadmotief) en Lacey (wit met zwart). Beide zijn tien jaar oud.

Ik kan niet langer goed voor ze zorgen doordat ik veel van huis ben. Lacey heeft daar niet zo last van lijkt het, maar Cagney wel. Ze is in mijn huis gaan plassen. Ik ben naar de dierenarts gweest met haar, verschillende keren, heb kuren gekregen tegen blaasontsteking, er is bloedonderzoek gedaan, maar volgens de DA is ze gezond. Niets hielp en het wordt alleen maar erger. Daarbij lijkt ze jaloers te zijn op mijn vriendin. Het is namelijk wel zo dat sinds ik een relatie heb de katten ook minder aandacht krijgen. Cagney is verzot op aandacht en is erg aanhalig. Afgelopen weekend heeft ze echter op mijn vriendin haar schoot geplast. Ik kan hier alleen jaloezie achter zien, als het ziekte was dan had ze dat vast niet op die manier gedaan en bovendien is ze verder wel normaal.

Hoe dan ook, ik heb besloten na aanleiding van dit alles dat het beter is als ze een baasje krijgen die veel tijd voor ze heeft, waar ze ook eventueel naar buiten kunnen (dat kon bij mij ook niet). Dan zal het ongetwijfeld beter zijn voor ze. Ook is het voor mezelf op dit moment beter.

Als er dus iemand is die interesse heeft, dan hoor ik het graag.

Overigens moet ik zeggen dat het me wel aan mijn hart gaat, maar ik heb geen andere keus.

nog twee foto's

[ Bericht 12% gewijzigd door senesta op 12-09-2008 21:30:38 ]
patat ftw :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 september 2008 @ 22:38:48 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61511950
Daniman, ik hoop dat zich een lief nieuw baasje meldt voor Cagney en Lacey
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:39:26 #3
135452 spanishgirl
**El amor no hace promesas**
pi_61511964
Waarom moet Lacey weg, als hij goed tegen alleen zijn kan??
**El amor es como una roca, no se borra con el viento; sino con el tiempo**
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:44:25 #4
223658 .livvy
You know..I know..
pi_61512087
Haha die kat :d die pwnd je vriendin gewoon
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:46:06 #5
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61512135
ze zijn altijd samen geweest en als cagney dan toch weg gaat heb ik liever dat ze samen gaan. Bovendien is uberhaupt de zorg voor katten me teveel geworden en zijn ze (IMO) beter af bij iemand anders
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:49:01 #6
123812 Muracatun
gek en toch lief...
pi_61512211
het zijn heel lieve katten helaas heb ik al een hond en sja dat gaat niet samen

Succes daniel! En degene die ze wil natuurlijk
Keyboard not found - Press F1 to continue.
pi_61512323

aub hier één baas.
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:55:34 #8
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61512377
Mooie beestjes hoop dat ze snel een nieuw baasje vinden.
pi_61513295
Het aanbieden van dieren in Flora & Fauna!

Je moet ook even dat vragenlijstje invullen .
  Moderator woensdag 10 september 2008 @ 00:11:45 #10
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_61514122
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 23:31 schreef ijsmeis het volgende:
Het aanbieden van dieren in Flora & Fauna!

Je moet ook even dat vragenlijstje invullen .
Dat dus
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 september 2008 @ 00:18:37 #11
163650 Greys
pi_61514225
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 22:35 schreef daniman het volgende:
Bovendien is uberhaupt de zorg voor katten me teveel geworden en zijn ze (IMO) beter af bij iemand anders
Zal verder niet lastig of moeilijk doen, maar over dit zinnetje val ik toch wel een beetje
Hoe lang heb je de katten al en hoe lang heb je je nieuwe vriendin? Niet dat je je vriendin de deur uit moet doen, maar aangezien je zelf aangeeft dat de katten minder aandacht krijgen nu je je vriendin hebt, hebben jullie dan wel al uitgebreid geprobeerd hoe het gaat als je vriendin een tijdje overdreven veel kroelt met de katten? Dus juist EXTRA aandacht geven, zodat ze niets te klagen hebben? Dat ze aan de nieuwe situatie kunnen wennen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 10 september 2008 @ 00:43:04 #12
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61514592
Naam huisdier: Cagney en Lacey
Soort: kat
Ras: lapjeskat
Leeftijd: 10
Dierenpaspoort beschikbaar: nee
Gechipt: nee
Gesteriliseerd/Gecastreerd: ja
Datum laatste inenting (indien noodzakelijk): nvt
Datum laatste dierenartsbezoek: cagney: 28 augustus 2008, lacey: niet
Reden laatste dierenartsbezoek: cagney: vermoeden dat ze ziek was
Aard van het beestje: zindelijk, lacey op zichzelf en schuw, cagney aanhalig, beide heel lief en vriendelijk in omgang met mensen en kinderen
Omgang met kinderen: goed
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): waarschijnlijk door eenzaamheid en jaloezie plast cagney bij mij op bank... heeft hierdoor ook wel eens blaasontsteking ontwikkeld.
Volgt het dier een speciaal dieet?: nee
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: overgenomen van een fok user, vier jaar geleden
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: zie OP
Verdere dingen: als je vragen hebt, vraag ze gerust.
  woensdag 10 september 2008 @ 09:11:02 #13
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61516725
Op schoot geplast Sorry, maar dat is te grappig

Van welke FOK user heb je ze overgenomen?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 september 2008 @ 09:17:46 #14
13151 crew  Rewimo
pi_61516869
Ze komen bij Jessie vandaan Het zijn twee hele lieve katten
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_61517359
Ik wist niet dat katten blaasontsteking konden krijgen van op de bank plassen

In ieder geval veel succes en hoop dat ze een fijn thuis vinden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 september 2008 @ 09:49:44 #16
13151 crew  Rewimo
pi_61517496
Als ik het goed begrijp kreeg poes blaasontsteking van de stress en ging ze daardoor op de bank plassen, niet andersom
pi_61520230
quote:
Op woensdag 10 september 2008 09:49 schreef Rewimo het volgende:
Als ik het goed begrijp kreeg poes blaasontsteking van de stress en ging ze daardoor op de bank plassen, niet andersom
Dan staat het er verkeerd
quote:
Op woensdag 10 september 2008 00:43 schreef daniman het volgende:
waarschijnlijk door eenzaamheid en jaloezie plast cagney bij mij op bank... heeft hierdoor ook wel eens blaasontsteking ontwikkeld.
  woensdag 10 september 2008 @ 12:34:49 #18
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61521328
"hierdoor" sloeg (of moest slaan) op "waarschijnlijk door eenzaamheid en jaloezie"

het staat er idd een beetje vreemd maar zoals ik het hier zeg bedoel ik het
pi_61524911
Misschien nog handig om te weten of het katten zijn die buiten komen of niet. (ivm nieuwe baasjes die op een flat wonen enzo)

(en misschien is dat ook handig om dat standaard op dat lijstje te zetten? Bij dierenasiels.com staat dat er ook bij, of ie op een flat kan ofniet)
(:
  woensdag 10 september 2008 @ 16:50:57 #20
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61527163
Ik heb ze op een flat gehad waar ze altijd binnen zaten gezien en erg drukke weg en geen handige manier dat ze zelf naar binnen en buiten konden. Bij de vorige eigenaar (jessie) konden ze dat wel (die woonde in een rijtjeshuis). Maar das al vier jaar geleden.

Wie ze wil hebben, ik heb dan ook het volgende voor je:
-kattenbak
-kattenbakschep
-twee duo bakjes voor eten en drinken
-groot blik voor voer

[ Bericht 25% gewijzigd door daniman op 10-09-2008 16:56:59 ]
pi_61527220
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 22:49 schreef Muracatun het volgende:
het zijn heel lieve katten helaas heb ik al een hond en sja dat gaat niet samen

Succes daniel! En degene die ze wil natuurlijk
onzin, heb 3 katten en een hond..
mn schoonmoeder trouwens ook..

dus dat is een fabeltje
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 september 2008 @ 16:57:15 #22
163650 Greys
pi_61527347
quote:
Op woensdag 10 september 2008 00:18 schreef Greys het volgende:

[..]

Zal verder niet lastig of moeilijk doen, maar over dit zinnetje val ik toch wel een beetje
Hoe lang heb je de katten al en hoe lang heb je je nieuwe vriendin? Niet dat je je vriendin de deur uit moet doen, maar aangezien je zelf aangeeft dat de katten minder aandacht krijgen nu je je vriendin hebt, hebben jullie dan wel al uitgebreid geprobeerd hoe het gaat als je vriendin een tijdje overdreven veel kroelt met de katten? Dus juist EXTRA aandacht geven, zodat ze niets te klagen hebben? Dat ze aan de nieuwe situatie kunnen wennen?
Zou je hier alsjeblieft nog op willen antwoorden?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 10 september 2008 @ 17:48:40 #23
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61528757
quote:
Op woensdag 10 september 2008 16:52 schreef Ladylike het volgende:

[..]

dus dat is een fabeltje
Nee hoor. Mijn hond en katten gaat ook niet samen
pi_61529575
quote:

[..]

dus dat is een fabeltje
Ik gok dat het erg van de hond (en de katten) af hangt..

Succes!
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
pi_61529597
Iets van 'Als je er niet voor kunt zorgen moet je er ook niet aan beginnen'.
  woensdag 10 september 2008 @ 18:24:15 #26
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61529601
quote:

[..]

dus dat is een fabeltje
Dat het bij jou werkt betekent niet dat dat overal werkt, hoor
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 september 2008 @ 19:01:34 #27
13151 crew  Rewimo
pi_61530507
quote:
Op woensdag 10 september 2008 18:24 schreef Heider00sje het volgende:
Iets van 'Als je er niet voor kunt zorgen moet je er ook niet aan beginnen'.
Da's niet helemaal eerlijk. Daniman heeft ze 4 jaar geleden overgenomen en ik weet dat hij dol is op zijn katten en dat hij deze situatie echt niet leuk vindt. Als ie ze nou pas een paar maanden had of zo... maar nu vind ik je reactie niet terecht.
  woensdag 10 september 2008 @ 22:02:31 #28
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61536815
quote:
Op woensdag 10 september 2008 16:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Zou je hier alsjeblieft nog op willen antwoorden?
katten vier jaar, vriendin vijf maanden, niet geprobeerd.
  woensdag 10 september 2008 @ 22:04:42 #29
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61536937
quote:
Op woensdag 10 september 2008 19:01 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Da's niet helemaal eerlijk. Daniman heeft ze 4 jaar geleden overgenomen en ik weet dat hij dol is op zijn katten en dat hij deze situatie echt niet leuk vindt. Als ie ze nou pas een paar maanden had of zo... maar nu vind ik je reactie niet terecht.
dank je rewimo. Ik vind de reactie die je gequote hebt nogal kort door de bocht. Ik had al bijna geen zin meer om hier nog te reageren. Ik heb er meer aan als ik reacties krijg waar ik wel wat aan heb.
pi_61537092
quote:
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): waarschijnlijk door eenzaamheid en jaloezie plast cagney bij mij op bank... heeft hierdoor ook wel eens blaasontsteking ontwikkeld.
Volgt het dier een speciaal dieet?: nee
Door eenzaamheid en jaloezie een blaasontsteking ontwikkeld gaat er bij mij niet in.
Toch nog eens grondig laten uitzoeken door een - andere- dierenarts, mss ben je met wél een speciaal dieet van die ellende af.

En nog meer tips...

Verder sterkte met het zoeken van een nieuw baasje, heb je ook nog andere bronnen gebruikt?
pi_61537761
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:04 schreef daniman het volgende:
dank je rewimo. Ik vind de reactie die je gequote hebt nogal kort door de bocht. Ik had al bijna geen zin meer om hier nog te reageren. Ik heb er meer aan als ik reacties krijg waar ik wel wat aan heb.
Het is fok, je kent fok schijnbaar, dan weet je wat je kunt verwachten: zowel goedbedoelde als ongenuanceerde meningen.

Om één post meteen niet meer in het topic willen posten vind ik een tikje overgevoelig. Niet iedereen zit op een forum om anderen te helpen, sommigen willen ook gewoon hun mening geven en daar is niets mis mee.
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:08 schreef Bluezz het volgende:
Door eenzaamheid en jaloezie een blaasontsteking ontwikkeld gaat er bij mij niet in.
Bij mij ook niet. Ik kan me niet voorstellen dat ee dierenarts zegt: deze kat was zo eenzaam, hij kreeg er blaasontsteking van.

Misschien kan TS hier nader op ingaan?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 11 september 2008 @ 00:08:41 #32
163650 Greys
pi_61540744
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:02 schreef daniman het volgende:

[..]

katten vier jaar, vriendin vijf maanden, niet geprobeerd.
Nogmaals, echt niet rot bedoeld, maar is het echt geen optie dat nog te proberen?
Misschien dat de katten na wat extra aandacht van je vriendin haar juist heel tof gaan vinden
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61541549
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:04 schreef daniman het volgende:

[..]

Dan reken je op een positief bericht.
Mijn haren gaan hier van overeind,je katten moeten eigenlijk plaats maken voor je vriendin.
En denk je dat een plassende kat makkelijk te plaatsen is.
Maar ik hoop dat er liefde volle mensen zijn die deze katten op nemen.
pi_61541612
quote:

[..]

dus dat is een fabeltje
dacht ik ook. hier gaat alles goed. Maar ene zoeperzatke beweert dat dat alles niet gecombineerd kan worden. Te beginnen bij konijn en cavia. Maar ja, ze is niet goed snik, Je kan best een beetje mixen hoor. Trek je van haar niks aan.
pi_61541641
TS, ik weet niet hoe vaak je vriendin bij je is maar misschien zou zij de zorgtaken over kunnen nemen? Als zij de voornaamste verzorger is, stel dat zij wat meer tijd doorbrengt in jouw huis zodat je katten minder alleen zijn? Dan ziet de situatie er al heel anders uit.

En, hoe schoon is je kattenbak?
  donderdag 11 september 2008 @ 10:00:45 #36
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61544537
quote:
Op donderdag 11 september 2008 01:18 schreef MLI het volgende:
TS, ik weet niet hoe vaak je vriendin bij je is maar misschien zou zij de zorgtaken over kunnen nemen? Als zij de voornaamste verzorger is, stel dat zij wat meer tijd doorbrengt in jouw huis zodat je katten minder alleen zijn? Dan ziet de situatie er al heel anders uit.

En, hoe schoon is je kattenbak?
de kattenbak schep ik elke dag schoon en maak hem ook regelmatig helemaal schoon. Aan de kattenbak zou het volgens mij niet moeten liggen.
Tja wat je voorstelt zal gezien haar onregelmatige diensten en afstand van dr werk ook niet lukken. Bovendien denk ik niet dat ze dat zou willen. en misschien vinden jullie dat niet OK als ze dat niet wil maar ja ik kan dr ook moeilijk dwingen.
  donderdag 11 september 2008 @ 10:04:38 #37
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61544597
quote:
Op donderdag 11 september 2008 01:09 schreef vronie het volgende:

[..]

Dan reken je op een positief bericht.
Mijn haren gaan hier van overeind,je katten moeten eigenlijk plaats maken voor je vriendin.
En denk je dat een plassende kat makkelijk te plaatsen is.
Maar ik hoop dat er liefde volle mensen zijn die deze katten op nemen.
tja ik heb die katten altijd wel gewoon verzorgd dus dan vind ik "als je er niet voor kunt zorgen..." kort door de bocht.
En ik weet ook dat een kat die plast buiten de bak niet meteen klinkt als jaaaa laten we die van hem overnemen.
Maar kan ik het helpen dat ze het doen? En ok misschien zat ik er naast met mijn conclusie maar mijn besluit staat vast. Ik wil mijn katten een ander baasje geven. Ik hou van ze maar de katten zullen dan (hoop ik) meer aandacht krijgen dan nu en voor mij is het ook beter want (en sorry dat ik het zo stel) het wordt mij nu ook teveel. En dan vinden jullie me maar een lul.
  donderdag 11 september 2008 @ 10:12:22 #38
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61544727
quote:
Op donderdag 11 september 2008 00:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Nogmaals, echt niet rot bedoeld, maar is het echt geen optie dat nog te proberen?
Misschien dat de katten na wat extra aandacht van je vriendin haar juist heel tof gaan vinden
zolang ik ze nog heb, kunnen we dat proberen. Maar zal wel verder blijven zoeken naar een baasje.
quote:
Toch nog eens grondig laten uitzoeken door een - andere- dierenarts, mss ben je met wél een speciaal dieet van die ellende af.
waarom helpen al die kuren dan niet en komt het steeds weer terug? Waar komt dat dan steeds vandaan? Blaasgruis? Ik heb de urine ook al eens laten onderzoeken en daar kwam ook niets uit. Ik zou idd nog een keer kunnen proberen bij een andere dierenarts, maar das dan het laatste wat ik me weet te bedenken om nog te doen.
pi_61546161
quote:
Op donderdag 11 september 2008 01:15 schreef Djep het volgende:
dacht ik ook. hier gaat alles goed. Maar ene zoeperzatke beweert dat dat alles niet gecombineerd kan worden. Te beginnen bij konijn en cavia. Maar ja, ze is niet goed snik, Je kan best een beetje mixen hoor. Trek je van haar niks aan.
Gatverdamme zeg, wat ben jij een ongelofelijke forumverziekende galbak. Wat voor kneus moet jij wel niet zijn dat je enkel omdat iemand het niet met je eens is in ieder topic gaat lopen jammeren over hoe belachelijk dat wel niet is, zelfs als het 0,0 met het topic te maken heeft.

Hoe kun je je in godsnaam zo op je pik getrapt voelen omdat iemand vind dat konijnen en cavia's niet goed samengaan wat voor ultiem triest geval ben je dan.... Ik zit echt met verbazing te lezen.
quote:
Op donderdag 11 september 2008 10:12 schreef daniman het volgende:
zolang ik ze nog heb, kunnen we dat proberen. Maar zal wel verder blijven zoeken naar een baasje.
Dus ook al wordt het probleem opgelost, dan nog moeten de katten weg?
quote:
Op donderdag 11 september 2008 10:12 schreef daniman het volgende:
waarom helpen al die kuren dan niet en komt het steeds weer terug? Waar komt dat dan steeds vandaan? Blaasgruis? Ik heb de urine ook al eens laten onderzoeken en daar kwam ook niets uit. Ik zou idd nog een keer kunnen proberen bij een andere dierenarts, maar das dan het laatste wat ik me weet te bedenken om nog te doen.
Je hebt alleen nog maar op blaasgruis laten testen en nu besluit je maar dat het psychisch is en dat de katten weg moeten?

Lekker dan, je kat heeft steeds blaasontsteking en jij probeert haar te herplaatsen met de mededeling dat de kat medisch niets mankeert 'want het zal wel psychisch zijn'. Je zou huisarts moeten worden, die zijn ook zo fan van die redenatie

Sorry maar ik vind echt dat je óf niet zulke dingen moet beweren óf iemand die er voor geleerd heeft moet vinden die het met je eens is, want zoals ik het lees heeft die kat gewoon een medisch probleem en wil je er daarom vanaf. Lekker makkelijk om maar even te beslissen dat het psychisch is en vast bij de volgende eigenaar ineens niet meer voorkomt...

Wees gewoon eerlijk - denk dat je dan een veel grotere kans hebt dat iemand je kat in huis neemt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 september 2008 @ 11:33:45 #40
13151 crew  Rewimo
pi_61546365
quote:
Op donderdag 11 september 2008 11:25 schreef Dipkip het volgende:
Wees gewoon eerlijk - denk dat je dan een veel grotere kans hebt dat iemand je kat in huis neemt.
Hij vertelt toch juist dat de kat in huis plast? Wat is daar niet eerlijk aan?

Het zou pas oneerlijk zijn als hij dat verzwijgt of een smoes verzint (allergie of zo) om van de katten af te komen.
pi_61546505
Hij zegt dat de kat in huis plast door aandachttekort.

Terwijl de kat doorlopend blaasontstekingen heeft, wat hij niet verder heeft laten onderzoeken door de dierenarts dan naar blaasgruis zoeken in de urine.

Ik vind dat nogal een verschil. Het zou voor mij uitmaken als ik de katten wilde adopteren.
pi_61546674
In huis plassen kan voor katten heeeel veel oorzaken hebben. En er zijn zo mogelijk nog meer manier om te proberen er van af te komen.

Te beginnen met simpele dingen als 1 kattenbak per kat +1. Dus 3 bakken in jouw geval. Sommige katten ontwikkelen om wat voor reden dan ook een onbedwingbare behoefte om in een andere bak te willen plassen dan waar ze poepen of juist hun bak helemaal voor zichzelf te willen hebben.

Ook andere bakken, zoals zonder deurtje of open kunnen helpen.
Ander grid, noem maar op.

Als je zeker weet dat ze echt echt echt een goede plaats hebben om hun behoefte te doen zou ik zeker verder gaan met dierenarts bezoekjes. Hoe vaak plast je kat per dag? Zijn de nieren goed? Wat voor voer geef je? Kan je beter voer geven? (Bijvoorbeeld premium brokken, of eten zonder granen, tenslotte zijn katten vlees eters en in veel brokken zitten granen als vulmiddel!) Hoeveel drinken je katten?

Hoe vaak ben je bij de dierenarts geweest? Wat heb je allemaal wel en niet geprobeerd? En een second opinion bij een andere dierenarts zou ik zeker overwegen!

Heel veel succes, ik hoop van harte dat je het plas probleem kan oplossen zodat je op je gemak naar een ander huisje kan zoeken voor je katten. En ik weet zeker dat mensen ze dan een stuk aantrekkelijker zullen vinden!
  donderdag 11 september 2008 @ 12:08:30 #43
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61547226
quote:
Op donderdag 11 september 2008 11:39 schreef Dipkip het volgende:
Hij zegt dat de kat in huis plast door aandachttekort.

Terwijl de kat doorlopend blaasontstekingen heeft, wat hij niet verder heeft laten onderzoeken door de dierenarts dan naar blaasgruis zoeken in de urine.

Ik vind dat nogal een verschil. Het zou voor mij uitmaken als ik de katten wilde adopteren.
FYI: (heb ik dat niet in de OP gezet?) ik heb ook al kuren voor blaasontstekingen gehad die ze moest doorlopen, maar het plassen blijft. Ook is er een bloedonderzoek geweest, en daar kwam uit:
-niets mis met lever
-niets mis met nieren
-geen suikerziekte

dus ik heb wel wat meer gedaan dan alleen op 1 ding controleren.
  donderdag 11 september 2008 @ 12:12:49 #44
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61547314
quote:
Op donderdag 11 september 2008 11:46 schreef Hekates het volgende:

Als je zeker weet dat ze echt echt echt een goede plaats hebben om hun behoefte te doen zou ik zeker verder gaan met dierenarts bezoekjes. Hoe vaak plast je kat per dag? Zijn de nieren goed? Wat voor voer geef je? Kan je beter voer geven? (Bijvoorbeeld premium brokken, of eten zonder granen, tenslotte zijn katten vlees eters en in veel brokken zitten granen als vulmiddel!) Hoeveel drinken je katten?

Hoe vaak ben je bij de dierenarts geweest? Wat heb je allemaal wel en niet geprobeerd? En een second opinion bij een andere dierenarts zou ik zeker overwegen!

Heel veel succes, ik hoop van harte dat je het plas probleem kan oplossen zodat je op je gemak naar een ander huisje kan zoeken voor je katten. En ik weet zeker dat mensen ze dan een stuk aantrekkelijker zullen vinden!
omdat ik niet altijd thuis ben kan ik dat dus niet goed zeggen, maar ze (Cagney dus) gaat ook wel op de kattenbak. Maar soms dus ook niet. Het is niet zo dat ze helemaal niet op de kattenbak gaat of wil.
Ik heb inderdaad 1 kattenbak voor twee katten. Drinken en eten doen ze voor zover ik weet gewoon normaal.

ik zal het dan toch overwegen, het is voor iedereen fijner als dat plas probleem wordt opgelost, en vooral ook voor de kat. Tenzij het toch een gedragskwestie is. Maar het op schoot plassen bij mijn vriendin lijkt me overigens toch wel een gedragskwestie. Dus het kan heel goed of dat of beide zijn.

-edit- heb een afspraak gemaakt bij een andere dierenarts om nog een controle te doen. Ik hoop dat daar dan iets uitkomt waarmee het plasprobleem kan worden opgelost. Een tweede kattenbak zou ik alleen kunnen realiseren in de vorm van een kleinere open bak/teiltje met kattengrit, ik heb geen ruimte voor een tweede kattenbak zoals ik die nu heb, helaas.

[ Bericht 9% gewijzigd door daniman op 11-09-2008 12:23:20 ]
pi_61547861
Het kan best zijn dat ze neidig is omdat je ze minder aandacht geeft vanwege een vriendin. Wellicht voelen ze zich wel verraden en ingeruild.

Kat van een vriendin van mij was jaloers dat er een nieuwe kat in huis kwam en meer aandacht kreeg dan hij, en hij begon ook te plassen. Op de schone was, in hoekjes van het huis, noem maar op. Van alles geprobeerd maar niks werkte. Ze heeft hem toen weggedaan maar voelde zich zo schuldig en rot dat ze hem na een dag alweer heeft opgehaald. Ze had zich toen voorgenomen nog meer aandacht aan hem te schenken (want dat had ze al geprobeerd toen hij bleef plassen) en toen was het over.

Het kan dus overgaan. Maar je moet er wel wat moeite voor doen. En dan bedoel ik niet met medische meuk enzo, maar wat betreft aandacht.
Ikzelf ben er absoluut geen voorstander van als mensen hun huisdieren wegdoen omdat ze geen aandacht meer kunnen schenken. Ik vind dat zielig.

Maargoed. Ik hoop voor je katten dat ze een baasje krijgen die alle tijd van de wereld heeft en ze lekker kan vertroetelen en dat ze niet jaloers worden oid.
Tralalalaaa
pi_61548660
Als het plassen komt doordat ze zich niet prettig voelt op de bak die jullie nu hebben, dan is een afwasteiltje of 2 met grid in eerste instantie een prima oplossing hoor!

Je merkt snel genoeg of het wat verschil maakt. Ook zou je eens kunnen kijken of je de huidige bak op een andere plaats zou kunnen zetten. Katten schijnen graag rustig te willen zitten als ze moeten, dus de bak naast een wasmachine kan kat er toe "dwingen" om soms die bak te negeren.

Iets anders wat ik ook gehoord heb ik dat je een stekker kan kopen die een geurtje afgeeft waarbij katten zich prettig gaan voelen. Felliway geloof ik. Dat schijnt soms ook te helpen om dit soort problemen op te lossen.

En wbt dierenarts bezoekjes: Ik heb je in ieder geval verkeerd begrepen en had niet door dat je je kat al een keer helemaal had laten testen. Natuurlijk kan het geen kwaad om dat nog eens te doen, zeker als er geruime tijd tussen zit nu. De situatie kan tenslotte verandert zijn! Maar het laat gedrags problemen wel aannemelijker klinken dan ik net dacht.

Heel veel succes!!
  donderdag 11 september 2008 @ 13:13:24 #47
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61548742
quote:
Op donderdag 11 september 2008 12:34 schreef Take_A_Picture het volgende:

Het kan dus overgaan. Maar je moet er wel wat moeite voor doen. En dan bedoel ik niet met medische meuk enzo, maar wat betreft aandacht.
Ikzelf ben er absoluut geen voorstander van als mensen hun huisdieren wegdoen omdat ze geen aandacht meer kunnen schenken. Ik vind dat zielig.
En dat het dier daar blijft zonder aandacht vind je niet zielig?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 september 2008 @ 13:31:33 #48
13151 crew  Rewimo
pi_61549118
Ik zou het inderdaad veel erger vinden als je je niks van je kat aantrok, dan dat je een thuis voor het beestje zoekt waar hij lekker veel aandacht krijgt. Dat getuigt er tenminste van dat je het belang van de kat voorop stelt.
pi_61549278
quote:
Op donderdag 11 september 2008 12:08 schreef daniman het volgende:
FYI: (heb ik dat niet in de OP gezet?) ik heb ook al kuren voor blaasontstekingen gehad die ze moest doorlopen, maar het plassen blijft. Ook is er een bloedonderzoek geweest, en daar kwam uit:
-niets mis met lever
-niets mis met nieren
-geen suikerziekte

dus ik heb wel wat meer gedaan dan alleen op 1 ding controleren.
Ik zie alleen staan dat ze gezond zou zijn, en later heeft ze ineens doorlopend blaasontstekingen. Ik zou dat niet gezond noemen.
  donderdag 11 september 2008 @ 13:40:33 #50
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61549295
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:31 schreef Rewimo het volgende:
Ik zou het inderdaad veel erger vinden als je je niks van je kat aantrok, dan dat je een thuis voor het beestje zoekt waar hij lekker veel aandacht krijgt. Dat getuigt er tenminste van dat je het belang van de kat voorop stelt.
Nou ho ho, hij zegt vanaf het begin al dat vriendin een groot probleem is, maar hij wil niet proberen kat en vriendin vriendjes te laten worden.
  Moderator donderdag 11 september 2008 @ 13:44:25 #51
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_61549361
Nou goed, het is jammer dat de katten weg moeten, ze zien er erg lief uit.

Maar ik ben in ieder geval wel blij dat TS de kat nog een keer laat onderzoeken, plasproblemen zijn best enorm vervelend en misschien is er met een simpel medicijn of met aangepast voer wel een helehoop aan te doen.

En anders hoop ik dat er snel een goed baasje word gevonden die alle tijd voor de beestjes heeft
pi_61549394
Ah het zoveelste topic waarbij huisdieren afgedankt worden na de komst van een nieuw vriendje of vriendinnetje.
  donderdag 11 september 2008 @ 15:16:10 #53
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61551807
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:45 schreef Stali het volgende:
Ah het zoveelste topic waarbij huisdieren afgedankt worden na de komst van een nieuw vriendje of vriendinnetje.
verdorie ik krijg wat van dit soort reacties.

A: mijn vriendin heeft, hoewel ze niet met katten is opgegroeid en dus niet zoveel met katten heeft, wel het beest ook aandacht geschonken, aangehaald en zo. Cagney kwam aan haar toe, die leek wel vrienden te willen worden met haar. Cagney heeft bij ons beiden op schoot gezeten als we eens een film keken en dan haalden we haar allebei aan. Toen had ze nog niet bij mijn vriendin op schoot geplast. Logisch dat ze, nadat cagney op haar schoot heeft geplast afgelopen weekend, ze niet meer die kat in de buurt wil hebben. Cagney ligt bij mij nog vaak genoeg op schoot. Op mijn schoot plast ze nooit.
B: we zijn nu vijf maanden verder sinds mijn relatie begon met die vriendin. Tis dus niet zo dat ik gelijk om haar die katten wegdoe. Ik doe ze niet eens om haar weg, het komt door de situatie en ik na lang overwegen heb besloten dat ze meer aandacht verdienen dan dat ze nu krijgen.
pi_61553635
quote:
Op donderdag 11 september 2008 15:16 schreef daniman het volgende:
Logisch dat ze, nadat cagney op haar schoot heeft geplast afgelopen weekend, ze niet meer die kat in de buurt wil hebben.
Om heel eerlijk te zijn vind ik dat niet zo logisch. Die kat heeft één ongelukje gehad, en je zegt zelf dat ie blaasontsteking heeft, nou dan kan dat toch gebeuren als je je best doet om te zorgen dat de kat je accepteert dan is één zo'n ongelukje geen reden om die kat niet meer te aaien.

Maar nogmaals mijn vraag: als het opgelost wordt (het plassen) wil je ze dan nog steeds wegdoen?

Want zo ja kunnen wij kletsen dat we een ons wegen over het aaien van de kat maar dan heeft geen enkel advies zin, alleen een plek waar je ze kwijt kan.
pi_61556688
quote:
Op donderdag 11 september 2008 11:25 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Gatverdamme zeg, wat ben jij een ongelofelijke forumverziekende galbak. Wat voor kneus moet jij wel niet zijn dat je enkel omdat iemand het niet met je eens is in ieder topic gaat lopen jammeren over hoe belachelijk dat wel niet is, zelfs als het 0,0 met het topic te maken heeft.

Hoe kun je je in godsnaam zo op je pik getrapt voelen omdat iemand vind dat konijnen en cavia's niet goed samengaan wat voor ultiem triest geval ben je dan.... Ik zit echt met verbazing te lezen.
[..]

Dus ook al wordt het probleem opgelost, dan nog moeten de katten weg?
[..]

Je hebt alleen nog maar op blaasgruis laten testen en nu besluit je maar dat het psychisch is en dat de katten weg moeten?

Lekker dan, je kat heeft steeds blaasontsteking en jij probeert haar te herplaatsen met de mededeling dat de kat medisch niets mankeert 'want het zal wel psychisch zijn'. Je zou huisarts moeten worden, die zijn ook zo fan van die redenatie

Sorry maar ik vind echt dat je óf niet zulke dingen moet beweren óf iemand die er voor geleerd heeft moet vinden die het met je eens is, want zoals ik het lees heeft die kat gewoon een medisch probleem en wil je er daarom vanaf. Lekker makkelijk om maar even te beslissen dat het psychisch is en vast bij de volgende eigenaar ineens niet meer voorkomt...

haphaphap, mrs packman
  Moderator donderdag 11 september 2008 @ 18:18:55 #56
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_61556729
quote:
Op donderdag 11 september 2008 16:23 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Om heel eerlijk te zijn vind ik dat niet zo logisch. Die kat heeft één ongelukje gehad, en je zegt zelf dat ie blaasontsteking heeft, nou dan kan dat toch gebeuren als je je best doet om te zorgen dat de kat je accepteert dan is één zo'n ongelukje geen reden om die kat niet meer te aaien.

Maar nogmaals mijn vraag: als het opgelost wordt (het plassen) wil je ze dan nog steeds wegdoen?

Want zo ja kunnen wij kletsen dat we een ons wegen over het aaien van de kat maar dan heeft geen enkel advies zin, alleen een plek waar je ze kwijt kan.
Mja en nu schop ik misschien tegen wat schenen aan maar hij heeft hier natuurlijk ook geen adviestopic geopend.
Hij heeft zijn besluit blijkbaar al genomen
  donderdag 11 september 2008 @ 18:19:46 #57
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61556748
Leek me duidelijk, dus, wie heeft de popcorn?
pi_61556987
quote:
Op donderdag 11 september 2008 18:18 schreef senesta het volgende:
Mja en nu schop ik misschien tegen wat schenen aan maar hij heeft hier natuurlijk ook geen adviestopic geopend.
Hij heeft zijn besluit blijkbaar al genomen
Ik vraag het alleen maar. Voor alle duidelijkheid. Enzo.
pi_61557925
Goed bezig Daniman, van wat ik er van lees. Het kan ook ruimtegebrek vs aandacht vs nieuwe situatie/vriendin vs andere plek kattebak zijn. Een combinatie, en als ze eenmaal buiten de kattenbak plassen is dat ongelofelijk hardnekkig!!
Etens- waterbakken ook op andere plekken gezet? Ver weg van de kattebak, kan allemaal helpen.

Onwenselijk gedrag, vooral plassen op schoot, is natuurlijk dodelijk voor de romantiek, en dan heb je er genoeg van, maar realiseer je ook wat je de katten aandoet door ze 'weg' te doen.
Maar realiseer je je ook, dat een mens altijd voor een dier gaat, en iedereen die dat tegenspreekt is gek
pi_61559636
quote:
Op donderdag 11 september 2008 15:16 schreef daniman het volgende:

[..]

verdorie ik krijg wat van dit soort reacties.

A: mijn vriendin heeft, hoewel ze niet met katten is opgegroeid en dus niet zoveel met katten heeft, wel het beest ook aandacht geschonken, aangehaald en zo. Cagney kwam aan haar toe, die leek wel vrienden te willen worden met haar. Cagney heeft bij ons beiden op schoot gezeten als we eens een film keken en dan haalden we haar allebei aan. Toen had ze nog niet bij mijn vriendin op schoot geplast. Logisch dat ze, nadat cagney op haar schoot heeft geplast afgelopen weekend, ze niet meer die kat in de buurt wil hebben. Cagney ligt bij mij nog vaak genoeg op schoot. Op mijn schoot plast ze nooit.
B: we zijn nu vijf maanden verder sinds mijn relatie begon met die vriendin. Tis dus niet zo dat ik gelijk om haar die katten wegdoe. Ik doe ze niet eens om haar weg, het komt door de situatie en ik na lang overwegen heb besloten dat ze meer aandacht verdienen dan dat ze nu krijgen.

Het was op zich ook niet persoonlijk bedoeld maar het is wel een feit dat dit echt het zoveelste topic is waarin dieren worden afgedankt vanwege de komst van een vriendje of vriendinnetje. Gewoon er niet voor gaan, niks.

Het kersje op de slagroomtaart was nog wel Lupa Solitaria, diehard F&F-er en wist iedereen wel te vertellen hoe men met dieren om diende te gaan. Tot dat het solitaria van Lupa op een een heidense manier verdween en ze haar honden voor zijn allergie weggedaan heeft. Enfin, paar weken later was het uit. Dag hondjes, dag vriendje. Enfin, nog geen veertien dagen geleden postte dat vriendje hier op FOK! dat hij eigenlijk gewoon een hekel aan honden heeft.

Dan kun jij heel fijn zeggen dat jij al 5 maanden ( ) wat met dat meisje hebt en je sinds dat je haar kent vaak van huis weg bent en het beestje uit jaloezie op haar schoot gepiest heeft. Maar hop, nu ben jij hier een heel nobel mens omdat je je dieren voor het gemak ook maar allebei afdankt want je bent immers voor ze op zoek naar een beter onderkomen. Nou wees geprezen door alle echte dierenliefhebbertjes want bij alle plaatjes van nieuwe aanwinsten is het hier en oh maar verder wordt enige kritiek uiteraard niet op prijs gesteld. Och, asiels zitten bomvol door dit soort willoosheid maar ach die wroeging kan wel op een andere manier gesust worden.

F&Fers. .
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 11 september 2008 @ 20:29:05 #61
163650 Greys
pi_61560051
Stali, ik hou van je
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61560101
Volgens mij zijn de meningen in dit topic anders aardig verdeelt over of het keitof kusjekroel is van TS om een nieuw huis te zoeken voor zn katten (hij zou ze ook aan een boom kunnen binden!) of dat TS juist veel te makkelijk zn dieren opzij schuift (hij zou ook meer zn best kunnen doen!).
  donderdag 11 september 2008 @ 20:33:48 #63
105263 Litso
Interlectueel.
pi_61560194
quote:
Op donderdag 11 september 2008 20:13 schreef Stali het volgende:

[..]

Het was op zich ook niet persoonlijk bedoeld maar het is wel een feit dat dit echt het zoveelste topic is waarin dieren worden afgedankt vanwege de komst van een vriendje of vriendinnetje. Gewoon er niet voor gaan, niks.

Het kersje op de slagroomtaart was nog wel Lupa Solitaria, diehard F&F-er en wist iedereen wel te vertellen hoe men met dieren om diende te gaan. Tot dat het solitaria van Lupa op een een heidense manier verdween en ze haar honden voor zijn allergie weggedaan heeft. Enfin, paar weken later was het uit. Dag hondjes, dag vriendje. Enfin, nog geen veertien dagen geleden postte dat vriendje hier op FOK! dat hij eigenlijk gewoon een hekel aan honden heeft.

Dan kun jij heel fijn zeggen dat jij al 5 maanden ( ) wat met dat meisje hebt en je sinds dat je haar kent vaak van huis weg bent en het beestje uit jaloezie op haar schoot gepiest heeft. Maar hop, nu ben jij hier een heel nobel mens omdat je je dieren voor het gemak ook maar allebei afdankt want je bent immers voor ze op zoek naar een beter onderkomen. Nou wees geprezen door alle echte dierenliefhebbertjes want bij alle plaatjes van nieuwe aanwinsten is het hier en oh maar verder wordt enige kritiek uiteraard niet op prijs gesteld. Och, asiels zitten bomvol door dit soort willoosheid maar ach die wroeging kan wel op een andere manier gesust worden.

F&Fers. .
Wat heeft dat hele verhaal over Lupa in godsnaam met deze situatie te maken?
Sorry hoor, maar hij heeft netjes aangegeven wat het probleem is, wat er wel en niet geprobeerd is, en waarom hij zijn besluit heeft genomen. Uiteraard is het belangrijk dat iedereen niet zomaar zijn katten aan de kant zet als dat even zo uitkomt, maar wanneer het nu eenmaal beter is wanneer de katten een nieuw onderkomen zoeken kan je moeilijk iemand dwingen de katten alsnog te houden.
Kortom, en dit is niet alleen aan jou gericht maar aan een boel mensen in dit topic, maak er toch eens niet zo'n heisa van! Een beetje kritisch kijken naar dit soort topics is niet verkeerd, integendeel, we hebben niet voor niks de regels aangescherpt. Maar wanneer er dan ook argumenten en uitleg worden gegeven moet het niet zo zijn dat TS zich alsnog moet staan verdedigen als een Ajax-supporter in de Kuip.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_61560419
Ik heb ook ooit via F&F een nieuw huisje gezocht voor mijn hondje wat niet bij mij kon blijven wonen, en toen heeft niemand gezegd dat ik het nog eens moest proberen. Het ligt ook nogal aan het verhaal er achter en hoe je het brengt denk ik.
pi_61560480
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:13 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

En dat het dier daar blijft zonder aandacht vind je niet zielig?
Hij heeft 4 jaar alle aandacht kunnen schenken die de diertjes nodig hadden en er was niks aan de hand, en nu niet meer. Dat vind ik zielig.
Tralalalaaa
pi_61560564
quote:
Op donderdag 11 september 2008 20:33 schreef Litso het volgende:

[..]

Wat heeft dat hele verhaal over Lupa in godsnaam met deze situatie te maken?
Sorry hoor, maar hij heeft netjes aangegeven wat het probleem is, wat er wel en niet geprobeerd is, en waarom hij zijn besluit heeft genomen. Uiteraard is het belangrijk dat iedereen niet zomaar zijn katten aan de kant zet als dat even zo uitkomt, maar wanneer het nu eenmaal beter is wanneer de katten een nieuw onderkomen zoeken kan je moeilijk iemand dwingen de katten alsnog te houden.
Kortom, en dit is niet alleen aan jou gericht maar aan een boel mensen in dit topic, maak er toch eens niet zo'n heisa van! Een beetje kritisch kijken naar dit soort topics is niet verkeerd, integendeel, we hebben niet voor niks de regels aangescherpt. Maar wanneer er dan ook argumenten en uitleg worden gegeven moet het niet zo zijn dat TS zich alsnog moet staan verdedigen als een Ajax-supporter in de Kuip.

Lupa was een heel mooi voorbeeld maar voor de vorm kan ik er nog wel wat meer opnoemen hoor. .
En ik maak helemaal nergens een heisa van maar ik mag wel wat algemene kritiek hebben zonder dat het meteen wordt afgedaan met "van dit soort reacties word ik nu zo ziek".
  donderdag 11 september 2008 @ 20:51:25 #67
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61560650
quote:
Op donderdag 11 september 2008 20:13 schreef Stali het volgende:

[..]

F&Fers. .
woooooooooooooow, dat van lupa is me helemaal ontgaan. Is daar een topic van?
  donderdag 11 september 2008 @ 20:51:55 #68
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61560668
quote:
Op donderdag 11 september 2008 20:51 schreef Qwea het volgende:

[..]

woooooooooooooow, dat van lupa is me helemaal ontgaan. Is daar een topic van?
Wat zij zegt.
  donderdag 11 september 2008 @ 21:04:13 #69
105263 Litso
Interlectueel.
pi_61560995
Om de boel voor te zijn, hier is het topic: Goed tehuis gezocht voor mijn 2 honden Doerak en Lurch
Ik stel voor dat we daar niet met zijn allen over gaan zitten kibbelen, ik vind dit topic toch een totaal andere insteek hebben. Kritische vragen heb ik geen problemen mee, maar houd het beleefd en rustig gaarne
pi_61561985
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:04 schreef Litso het volgende:
Om de boel voor te zijn, hier is het topic: Goed tehuis gezocht voor mijn 2 honden Doerak en Lurch
Ik stel voor dat we daar niet met zijn allen over gaan zitten kibbelen, ik vind dit topic toch een totaal andere insteek hebben. Kritische vragen heb ik geen problemen mee, maar houd het beleefd en rustig gaarne
Waarom post jij het linkje dan? Lijkt mij totaal overbodig.
Dat topic is maar een voorbeeld en nogmaals ik kan nog wel wat recentere topics oplepelen hoor.
Maar wordt F&F een soort gratis afhaalplaats van surrogaatdieren? Dat is mijn kritiek.

De tegenhanger is bv. dit topic: Gezocht! Goed thuis en lief baasje voor Foxy

Maar een topic als dit over 2 katten en het topic van Lupa gaat over je huisdier dumpen voor een neukertje die je net kent en daar valt w.m.b. 5 lullige maandjes kennismaken ook onder. En het topic voor Foxy is een probleem waar een oplossing voor gevonden moet/ moest worden en dus totaal iets anders.

Maar blijkbaar is het nu schering en inslag dat alleenstaande twintigers hun dieren mogen aanbieden in F&F omdat het om e.o.a. kulreden even niet meer past en i.p.v. er moeite voor doen worden die dieren maar afgedankt. "Gratis Poes" was ook zo'n leuke tt. Op die manier kun je van F&F wel een dumpforum maken terwijl het naar mijn idee een subforum is voor dieren - en/of plantenliefhebbers.
  donderdag 11 september 2008 @ 21:51:54 #71
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61562342
Mag ik nog wel even vragen of die honden nu naar Sanger gingen? Staat niet in het topic
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 11 september 2008 @ 21:52:51 #72
163650 Greys
pi_61562379
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:51 schreef Harajuku. het volgende:
Mag ik nog wel even vragen of die honden nu naar Sanger gingen? Staat niet in het topic
Misschien handiger om daar Lits even over te PM-en ofzo of in het FB topic te vragen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61565689
iedereen heeft voor de zoveelste keer weer een mening klaar over iemand die afstand moet doen van zijn beestjes

hoe komt het toch dat men hun allemaal zo aanvalt? niemand maar ook niemand kan echt beordelen waarom iemadn zijn katten of honden weg moet doen, voor de een weegt het zwaarder dan voor de ander, er zijn zoveel redenen

kijk, als je echt niet om ze geeft dan kan je altijd dumpen maar ts'ers hier doen er alles aan om hun een betere plek te geven of mag dat niet ?
want als iemand een allergie heeft is het wel redelijk dat er afstand wordt gedaan van zijn/haar huisgenot maar als iemand anders door problemen met zijn werk, nieuwe privesitautie minder tijd heeft mag het niet ?
wie zijin jullie om dit te beordelen en te veroordelen
  donderdag 11 september 2008 @ 23:45:59 #74
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61565822
quote:
Op donderdag 11 september 2008 23:39 schreef Charisma het volgende:
iedereen heeft voor de zoveelste keer weer een mening klaar over iemand die afstand moet doen van zijn beestjes

hoe komt het toch dat men hun allemaal zo aanvalt? niemand maar ook niemand kan echt beordelen waarom iemadn zijn katten of honden weg moet doen, voor de een weegt het zwaarder dan voor de ander, er zijn zoveel redenen

kijk, als je echt niet om ze geeft dan kan je altijd dumpen maar ts'ers hier doen er alles aan om hun een betere plek te geven of mag dat niet ?
want als iemand een allergie heeft is het wel redelijk dat er afstand wordt gedaan van zijn/haar huisgenot maar als iemand anders door problemen met zijn werk, nieuwe privesitautie minder tijd heeft mag het niet ?
Niemand kan het weten? Hij zegt het toch zelf Maar als je zijn eigen woorden gebruikt is het ineens not done
  donderdag 11 september 2008 @ 23:46:41 #75
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61565843
En jezus, jij typt nog slechter dan ik met drank op
pi_61565871
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:40 schreef Stali het volgende:

[..]

Maar een topic als dit over 2 katten en het topic van Lupa gaat over je huisdier dumpen voor een neukertje die je net kent en daar valt w.m.b. 5 lullige maandjes kennismaken ook onder. .

.
wat heb jij snel een mening klaar , bah wat een suggestie toch , dit is onder de gordel Stali, op jou advies zou ik als TS echt helemaal niet staan wachten
  donderdag 11 september 2008 @ 23:48:38 #77
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61565888
Okay, je zit te faken
pi_61565898
quote:
Op donderdag 11 september 2008 23:46 schreef Harajuku. het volgende:
En jezus, jij typt nog slechter dan ik met drank op
ik zit op mijn werk lieverd en ja ik tik snel en maak dan fouten maar ook weer zo een leuke reactie
pi_61565905
quote:
Op donderdag 11 september 2008 23:48 schreef Harajuku. het volgende:
Okay, je zit te faken
nee ik geef mijn mening , dit is een forum
  donderdag 11 september 2008 @ 23:50:45 #80
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61565928
quote:
Op donderdag 11 september 2008 23:49 schreef Charisma het volgende:

[..]

nee ik geef mijn mening , dit is een forum
Met die Lupa kwestie is het schijnbaar bekend dat de verkering 5 weken later uitging Dus wat nu snel mening klaar en yada yada. Jij hebt snel je mening klaar want lezen doe jíj dan blijkbaar niet.
pi_61565989
quote:
Op donderdag 11 september 2008 23:39 schreef Charisma het volgende:
Wij zijn de mensen die andere mensen hun afdankdiertjes in huis nemen en merken wat het beestje echt scheelt. Dat wat afgedaan werd als 'krijgt niet genoeg aandacht' toch een medisch probleem blijkt te zijn met een oplossing. Dat 'agressief' vaak 'angstig' blijkt te zijn. Of allergisch 'inruilen voor een puppy' inhoudt. Dat er zelfs mensen zijn die een dier weg doen omdat het 'te aanhankelijk' is. En als je zulke dingen vaak genoeg ziet gebeuren, word je kritischer dan 'de eigenaar weet het het best en zal er wel een reden voor hebben en alles al geprobeerd hebben'. Wil je weten wát je precies in huis haalt, als je het dier opneemt. Mede omdat je niet wil dat het dier nog eens herplaatst moet worden, omdat de échte problemen van het dier ineens betekenen dat het niet in je eigen situatie past.
pi_61566053
hij heeft het over 5 lullege maandjes gehad en dat gaat over de vriendin van de TS die hij 5 maanden kent, hoe hij het omschrijft vind ik onder de gordel . ik heb het dus niet over de inhoud maar over de tekst
als jij er anders over denkt - prima ! lets be open
pi_61566117
quote:
Op donderdag 11 september 2008 23:53 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Wij zijn de mensen die andere mensen hun afdankdiertjes in huis nemen en merken wat het beestje echt scheelt. Dat wat afgedaan werd als 'krijgt niet genoeg aandacht' toch een medisch probleem blijkt te zijn met een oplossing. Dat 'agressief' vaak 'angstig' blijkt te zijn. Of allergisch 'inruilen voor een puppy' inhoudt. Dat er zelfs mensen zijn die een dier weg doen omdat het 'te aanhankelijk' is. En als je zulke dingen vaak genoeg ziet gebeuren, word je kritischer dan 'de eigenaar weet het het best en zal er wel een reden voor hebben en alles al geprobeerd hebben'. Wil je weten wát je precies in huis haalt, als je het dier opneemt. Mede omdat je niet wil dat het dier nog eens herplaatst moet worden, omdat de échte problemen van het dier ineens betekenen dat het niet in je eigen situatie past.
ik ben het volledig met je eens , dat is echt belangrijk om te weten
ik maak ook genoeg dit soort dingen mee en heb ook al twee katten opgevangen waar de eigenaren niet eens op zoek naar waren gegaan
wat mij opvalt dat er veelal - en dna zeg ik niet door iedereen ! - gelijk een kritische noot wordt geplaatst van" je hebt het niet eens geprobeerd etc"
doorvragen is okay maar sommige reacties vind ik gewoonweg niets te maken hebben met het onderwerp
pi_61566433
quote:
Op donderdag 11 september 2008 23:59 schreef Charisma het volgende:
sommige reacties vind ik gewoonweg niets te maken hebben met het onderwerp
Fok!, Charisma, Charisma, Fok!
  vrijdag 12 september 2008 @ 00:16:59 #85
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61566466
Hij heeft het toch niet geprobeerd, wtf moet je dan zeggen
  vrijdag 12 september 2008 @ 08:14:43 #86
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61568851
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 00:16 schreef Harajuku. het volgende:
Hij heeft het toch niet geprobeerd, wtf moet je dan zeggen
wat heb ik niet geprobeerd?

Als ik die katten echt harteloos had willen dumpen, dan had ik ook wel:

- ze een spuitje kunnen laten geven (maar dat is hen hun leven ontnemen wat totaal niet kan, ik zou dat alleen doen als ze een ziekte zouden krijgen waar ze de rest van hun leven (zwaar) onder zouden moeten lijden)
- ze meenemen naar het bos en daar dumpen, zodat ze voer worden voor de roofvogels. Nee dank je, dat verdient geen enkel dier en mijn katten dus ook niet.

Al wat ik vraag is een nieuw onderkomen voor mijn dieren. Ik heb vanmiddag een afspraak bij de dierenarts om cagney nog eens te laten nakijken. Ik kan morgenochtend een of twee teiltjes erbij kopen en daar grit in doen om te kijken of dat nog iets uitmaakt. Ik wil echt wel alles proberen.

Maar waarom wordt ik zo aangevallen over het feit dat ik de katten een nieuw baasje wil geven? OK, in den beginne hadden de katten nergens last van. Ik begin me gewoon schuldig te voelen dat ik vraag of iemand mijn katten wil hebben

En Stali, zo praat je niet over mijn vriendin.
  vrijdag 12 september 2008 @ 08:46:27 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_61569162
quote:
Op donderdag 11 september 2008 23:50 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Met die Lupa kwestie is het schijnbaar bekend dat de verkering 5 weken later uitging Dus wat nu snel mening klaar en yada yada. Jij hebt snel je mening klaar want lezen doe jíj dan blijkbaar niet.
Ik moet me wel heel sterk vergissen of Lupa zit gewoon onder een nieuwe naam op dit forum en de verkering is gewoon nog aan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_61569515
Daniman, wil je nog antwoord geven op mijn vraag?
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 08:46 schreef Lienekien het volgende:
Ik moet me wel heel sterk vergissen of Lupa zit gewoon onder een nieuwe naam op dit forum en de verkering is gewoon nog aan.
Dan zou het opnieuw aan zijn, of heiden heeft een hele tijd geleden zitten liegen dat hij blij was dat ie van dr af was. Die zat behoorlijk zn gal te spuwen.
  vrijdag 12 september 2008 @ 09:13:09 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_61569598
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 09:08 schreef Dipkip het volgende:
Daniman, wil je nog antwoord geven op mijn vraag?
[..]

Dan zou het opnieuw aan zijn, of heiden heeft een hele tijd geleden zitten liegen dat hij blij was dat ie van dr af was. Die zat behoorlijk zn gal te spuwen.
Dat herinner ik me verder niet. Maar 1 en 1 is gewoon 2.

Enfin, on topic maar weer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_61569792
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 08:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij heb je gelijk. In het echt vond ik haar niet op Lupa lijken, maar ik kan me Lupa niet meer zo herinneren. Maar in het fotoboek hebben ze beide blauwgrijze ogen en studeren Nederlands. En de kloon heeft in het echt oranje/rood-haar.

Moet dan wel .
pi_61569801
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 08:14 schreef daniman het volgende:

[..]

- ze een spuitje kunnen laten geven (maar dat is hen hun leven ontnemen wat totaal niet kan, ik zou dat alleen doen als ze een ziekte zouden krijgen waar ze de rest van hun leven (zwaar) onder zouden moeten lijden)
- ze meenemen naar het bos en daar dumpen, zodat ze voer worden voor de roofvogels. Nee dank je, dat verdient geen enkel dier en mijn katten dus ook niet.

Al wat ik vraag is een nieuw onderkomen voor mijn dieren. Ik heb vanmiddag een afspraak bij de dierenarts om cagney nog eens te laten nakijken. Ik kan morgenochtend een of twee teiltjes erbij kopen en daar grit in doen om te kijken of dat nog iets uitmaakt. Ik wil echt wel alles proberen.

Maar waarom wordt ik zo aangevallen over het feit dat ik de katten een nieuw baasje wil geven? OK, in den beginne hadden de katten nergens last van. Ik begin me gewoon schuldig te voelen dat ik vraag of iemand mijn katten wil hebben

Wil je ons op de hoogte houden van wat de dierenarts zei? Wie weet heeft die ook nog wel goede tips!
En ik ben erg benieuwd of wat extra kattenbakken gaat helpen.

Andere goedkope tips die ik net weer tegenkwam was de plassende kat eten geven op de plaats waar ze geplast hebben. (Natuurlijk wel eerst goed schoonmaken) De meeste katten zullen het instinct hebben om hun eten schoon te willen houden.

Maak nooit schoon met chloor, dat schijnen katten lekker te vinden om tegen te plassen ofzo, dan denken ze alleen maar dat het goed is. Je kattenbakken kan je dus WEL met chloor schoonmaken om het aantrekkelijker te maken.

Tot slot heb ik ook nog gehoord dat je peper op de probleem plaatsen kan strooien. En er wat iets met aluminium folie, maar dat kon ook tegen krabben zijn, dat weet ik niet meer.

Denk je nog na over een felliway stekker?

Ongeacht of je katten nu weg moeten vanwege het plassen, of hoe dan ook weg moeten. Het is voor jou, de katten en de eventuele toekomstige eigenaren stukken prettiger als het plas probleem wordt opgelost natuurlijk!
  † In Memoriam † vrijdag 12 september 2008 @ 09:53:08 #92
7074 moussy
kuttekop
pi_61570373
Wat was de reden ook al weer dat ze bij Jessie weg moesten? En, is de kat pas gaan plassen nadat vriendin over de vloer kwam?

Poes plaste op schoot, ging ze er ook even lekker voor hurken, of kwam het er spontaan uitlopen? Als het dat laatste is zou je ook kunnen denken dat ze gewoon incontinent is, of dat er toch iets meer aan de hand is als alleen alleen maar jaloezie. Een blaasontsteking krijg je natuurlijk niet van jaloezie of stress Loop anders eens binnen bij een andere DA ook al wil je ze weg doen, je wil niemand! opzadelen met een plaskat natuurlijk.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 12 september 2008 @ 09:54:08 #93
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61570401
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 09:25 schreef Hekates het volgende:

[..]

Wil je ons op de hoogte houden van wat de dierenarts zei? Wie weet heeft die ook nog wel goede tips!
En ik ben erg benieuwd of wat extra kattenbakken gaat helpen.

Andere goedkope tips die ik net weer tegenkwam was de plassende kat eten geven op de plaats waar ze geplast hebben. (Natuurlijk wel eerst goed schoonmaken) De meeste katten zullen het instinct hebben om hun eten schoon te willen houden.

Maak nooit schoon met chloor, dat schijnen katten lekker te vinden om tegen te plassen ofzo, dan denken ze alleen maar dat het goed is. Je kattenbakken kan je dus WEL met chloor schoonmaken om het aantrekkelijker te maken.

Tot slot heb ik ook nog gehoord dat je peper op de probleem plaatsen kan strooien. En er wat iets met aluminium folie, maar dat kon ook tegen krabben zijn, dat weet ik niet meer.

Denk je nog na over een felliway stekker?

Ongeacht of je katten nu weg moeten vanwege het plassen, of hoe dan ook weg moeten. Het is voor jou, de katten en de eventuele toekomstige eigenaren stukken prettiger als het plas probleem wordt opgelost natuurlijk!
Dank je voor alle tips! En ik zal zeker laten weten wat te dierenarts zei.
  vrijdag 12 september 2008 @ 09:58:04 #94
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61570485
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 09:53 schreef moussy het volgende:
Wat was de reden ook al weer dat ze bij Jessie weg moesten? En, is de kat pas gaan plassen nadat vriendin over de vloer kwam?

Poes plaste op schoot, ging ze er ook even lekker voor hurken, of kwam het er spontaan uitlopen? Als het dat laatste is zou je ook kunnen denken dat ze gewoon incontinent is, of dat er toch iets meer aan de hand is als alleen alleen maar jaloezie. Een blaasontsteking krijg je natuurlijk niet van jaloezie of stress Loop anders eens binnen bij een andere DA ook al wil je ze weg doen, je wil niemand! opzadelen met een plaskat natuurlijk.
Hoi Moussy,

Jessie was er allergisch voor geworden.
Ik zou aan mijn vriendin moeten vragen of ze dat nog weet maar ik neem aan dat ze er voor ging hurken want dat doet ze namelijk altijd als ik haar erop betrap dat ze plast. Ik ga vanmiddag dus idd naar een andere DA voor een second opinion. Ben benieuwd wat daar uit komt. Ik laat me iig niet afschepen met slechts weer een kuur voor blaasontsteking. Laten ze maar op blaasgruis oid controleren.

Dipkip you're next Sorry had door alle reacties waarschijnlijk er niet aan gedacht te antwoorden.
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:05:51 #95
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61570642
quote:
Op donderdag 11 september 2008 16:23 schreef Dipkip het volgende:
dat was misschien een voorbarige reactie want gisteren was mijn vriendin ook weer bij mij en heeft ze de poes ook een tijdje geaaid enzo en de kat vond het heerlijk. Ik had me daar dus in vergist. Ze heeft ook gezegd dat ik ze niet om haar weg hoefde te doen.
quote:
en
Door alle reacties van iedereen wordt ik wel zo langzamerhand aan het twijfelen gebracht. Eerst in ieder geval het plasprobleem maar eens zien op te lossen. Maar ja even los van alles: is het wel verantwoord om die katten zo nu en dan anderhalve dag alleen te laten? Ik kan toch moeilijk tegen mijn vriendin zeggen dat ze altijd maar naar mij moet komen ipv naar haar? (en nee, samenwonen is nog geen optie)
quote:
en dipkip schreef ook nog:
Ik heb inderdaad het topic gestart met de reden om een nieuw baasje te vinden.
ik ben in ieder geval blij met alle adviezen die ik gekregen heb mbt het probleem van het plassen.

Ik doe iig mijn best voor ze, dat verdienen ze!
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:06:41 #96
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61570663
-edit- verkeerde knop
  † In Memoriam † vrijdag 12 september 2008 @ 10:08:47 #97
7074 moussy
kuttekop
pi_61570706
Oh ja, ze was toen idd zo aan het rommelen. Ik vroeg het omdat de gezinssamenstelling inmiddels bij jessie ook verandert is, dat als het aan de man lag of zo, want die is ingeruild

Probeer het nog even na te vragen over het hurken voor je naar de DA gaat, het is nml best wel een belangrijk iets. Ik heb nog niet zo gek lang een plasser in moeten laten slapen, hij liet het gewoon lopen en dat is natuurlijk foute boel. Kat met blaasgruisgeschiedenis, waarbij het gruis nooit zichtbaar is geweest dmv een simpel stikje door de urine te halen, zo verstopt zat hij al. Dat is trouwens allemaal goedgekomen hoor, alleen had hij nu tumoren.

Wat voor voer geef je, gezien de hele blaasontsteking geschiedenis? Speciaal voer of 'normaal' voer?

-edit- hoe vaak is zo nu en dan anderhalve dag alleen thuis?
pi_61570758
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:05 schreef daniman het volgende:
Door alle reacties van iedereen wordt ik wel zo langzamerhand aan het twijfelen gebracht. Eerst in ieder geval het plasprobleem maar eens zien op te lossen. Maar ja even los van alles: is het wel verantwoord om die katten zo nu en dan anderhalve dag alleen te laten? Ik kan toch moeilijk tegen mijn vriendin zeggen dat ze altijd maar naar mij moet komen ipv naar haar? (en nee, samenwonen is nog geen optie)
Persoonlijk zou ik bijvoorbeeld twee of drie keer per maand anderhalve dag alleen laten met een oppas die tussendoor een keertje komt voeren en ze even knuffelt geen probleem vinden. In ieder geval niet zo'n groot probleem dat ik de katten weg zou doen. Er is toch vast wel iemand in je omgeving die die twee moppies af en toe even eten en een aai over de bol wil geven? En als je ze verder als je er bent veel aandacht geeft is dat echt niet zielig.
  Admin vrijdag 12 september 2008 @ 10:14:04 #99
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_61570820
Ik ben door dit topic weer helemaal op de hoogte van alle FOK! in and outs
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 september 2008 @ 10:18:57 #100
13151 crew  Rewimo
pi_61570923
Toen qltel en ik nog niet samenwoonden bleven onze katten geregeld een weekend alleen (2 nachten). Dat ging prima. Uiteraard kregen ze volop aandacht als we thuis waren. Anderhalve dag moet prima kunnen lijkt me.

Het plasprobleem is belangrijker. Je moet echt achter de oorzaak zien te komen. Misschien is het zoals Moussy zegt puur lichamelijk, en dan is het wellicht op te lossen.
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:19:04 #101
105263 Litso
Interlectueel.
pi_61570925
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:14 schreef yvonne het volgende:
Ik ben door dit topic weer helemaal op de hoogte van alle FOK! in and outs
Zijn we eindelijk weer ontopic...
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:22:21 #102
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61571004
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:08 schreef moussy het volgende:
Oh ja, ze was toen idd zo aan het rommelen. Ik vroeg het omdat de gezinssamenstelling inmiddels bij jessie ook verandert is, dat als het aan de man lag of zo, want die is ingeruild

Probeer het nog even na te vragen over het hurken voor je naar de DA gaat, het is nml best wel een belangrijk iets. Ik heb nog niet zo gek lang een plasser in moeten laten slapen, hij liet het gewoon lopen en dat is natuurlijk foute boel. Kat met blaasgruisgeschiedenis, waarbij het gruis nooit zichtbaar is geweest dmv een simpel stikje door de urine te halen, zo verstopt zat hij al. Dat is trouwens allemaal goedgekomen hoor, alleen had hij nu tumoren.

Wat voor voer geef je, gezien de hele blaasontsteking geschiedenis? Speciaal voer of 'normaal' voer?

-edit- hoe vaak is zo nu en dan anderhalve dag alleen thuis?
Ik heb dat geloof ik eens gehoord van Lady-wrb waar ik zo heeel soms nog eens mee spreek op MSN van Jessie. Maar nee, Jessie is dus geen optie.
Mijn vriendin is vrij vandaag dus dan bel ik dr zo wel even.
Vervelend van je kat. Tja met tumoren kun je niet anders dan in laten slapen idd anders lijdt het diertje onnodig.

Toen ik de katten van jessie overnam gebruikte ik eerst IAMS. Na anderhalf jaar ben ik op goedkoper supermarkt kattenvoer overgegaan omdat IAMs me te duur werd. Inmiddels zou ik me wel weer duurder voer kunnen veroorloven dus ik zou terug kunnen gaan op voer als IAMS, Royal canin, of indien de DA me iets speciaals voorschrijft, dat.

Zo nu en dan is niet echt met regelmaat. We wisselen af maar het hangt ook af van de situatie. Het zal zo ongeveer gemiddeld 1x per week zijn, schat ik zo in.
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:11 schreef Dipkip het volgende:
Persoonlijk zou ik bijvoorbeeld twee of drie keer per maand anderhalve dag alleen laten met een oppas die tussendoor een keertje komt voeren en ze even knuffelt geen probleem vinden. In ieder geval niet zo'n groot probleem dat ik de katten weg zou doen. Er is toch vast wel iemand in je omgeving die die twee moppies af en toe even eten en een aai over de bol wil geven? En als je ze verder als je er bent veel aandacht geeft is dat echt niet zielig.
okee, alleen die oppas had ik dus niet. Mijn broers/schoonzussen en ouders willen dat in ieder geval niet en vrienden wonen allemaal te ver weg. En de buurman zie ik nooit. Tis dus wel zoeken wie dat dan wel zou kunnen doen, als dat helpt.
pi_61571120
Ik zal trouwens even uitleggen waarom ik het zo ontzettend goed vind dat je een second opinion gaat halen over het plassen. Je voelt je duidelijk aangevallen in dit topic en in sommige gevallen natuurlijk ook met reden. Hopenlijk kan je in ieder geval mijn reactieszo beter plaatsen.

Vorig jaar heb ik zelf een blaasontsteking gehad. Hiervoor ben ik bij de huisarts geweest en heb ik antibiotica gekregen. Hiermee leek het minder te worden, maar het voelde nog niet 100% goed. Maar ja antibiotica killt nu een keer zonder te discrimineren dus het zal wel dacht ik...
2 weken later had ik koorts 39 tot 40 graden in vlagen. Enorme buikpijn aan de rechter zijkant. En alles wat ik at kwam er weer uit. En het meeste van wat ik dronk ook... Bij mijn vriend ben ik toen naar zijn huisarts gegaan, ik durfde niet met die koorts in de trein te gaan zitten. Moest urine inleveren, zat bloed in. Langskomen, die zelfde middag nog. En daarna werd ik doorgestuurd naar de eerste hulp in het ziekenhuis. Kans op blinde darm onsteking of iets aan de nieren. 7 uur, 2 echos en een CRT scan later... Diagnose: nierbekkenonsteking. 4 dagen later, antibiotica coctail, continu infuus, en antimisselijkheids medicijnen later mocht ik weer naar huis toe. De bacterie die mijn blaasontsteking veroorzaakte bleek resistent te zijn geweest tegen de medicatie die mijn huisarts voorschreef. Dat komt niet zo vaak voor en de kans is nog kleiner dat de bacterien zich daarna naar de nieren verplaatsen, maar het KAN wel!

Bij mezelf ben ik nu heeel erg alert op blaas problemen. Ik weet niet of dit soort dingen het zelfde werken bij katten, maar grotendeels wel denk ik zo. En ik betwijfel of bij katten urine snel op kweek gezet word om na te gaan welke bacterie de problemen veroorzaakt zodat ze een daarop uitgezochte vorm van antibiotica kunnen voorschrijven. Bij mensen doen ze dat tenslotte ook niet meteen, dat hebben ze pas in het ziekenhuis gedaan bij mij.

Ik ben ook nog nieuwschierig naar wat voor voer je ze geeft trouwens. Wellicht kan je daar ook nog wat in verbeteren. Ik moest bijvoorbeeld heeel erg veel drinken toen ik zo ziek was. Dan spoelen je nieren schoon en is je urine minder geconcentreerd. Katten drinken van nature weinig. Dat zou je kunnen verbeteren door ze natvoer te geven, dan krijgen ze op die manier vocht binnen. Of af en toe een beetje kattenmelk. Voor stromend water zorgen, zoals een druppende kraan. Lekker "vies" regenton/wijver water aanbieden etc...
pi_61571248
Mijn kat blijft af en toe trouwens 2 dagen alleen. Soms komt het gewoon zo uit. Dan komt er 1 keer iemand langs om hem te voeren en een beetje te knuffelen.

Meestal neem ik mijn kat lekker mee als ik naar mijn vriend toe ga. Hij moet dan samen met mij ongeveer 2 en een half uur onderweg zijn. Daarvan kan hij 2 uur in de trein lekker uit zijn mandje. Dan zit hij aan een tuigje. Hij kijkt dat uit het raam meestal. En soms komt hij op schoot zitten. De rest van het weekend krijgt hij dan volop aandacht van mij en mijn vriend. (Mijn vriend begint meestal al met het aaien van Fred terwijl hij mij nog niet eens geknuffeld heeft ) Fred lijkt het allemaal prima te vinden, die ligt lekker rustig van de aandacht te genieten in de trein, behalve de tijd dat hij in de bus en auto in een afgesloten mandje zit, dan is het leven erg MAAUUUUWWW MMRAAAUUUW!!!
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:38:33 #105
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61571375
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:33 schreef Hekates het volgende:
Mijn kat blijft af en toe trouwens 2 dagen alleen. Soms komt het gewoon zo uit. Dan komt er 1 keer iemand langs om hem te voeren en een beetje te knuffelen.

Meestal neem ik mijn kat lekker mee als ik naar mijn vriend toe ga. Hij moet dan samen met mij ongeveer 2 en een half uur onderweg zijn. Daarvan kan hij 2 uur in de trein lekker uit zijn mandje. Dan zit hij aan een tuigje. Hij kijkt dat uit het raam meestal. En soms komt hij op schoot zitten. De rest van het weekend krijgt hij dan volop aandacht van mij en mijn vriend. (Mijn vriend begint meestal al met het aaien van Fred terwijl hij mij nog niet eens geknuffeld heeft ) Fred lijkt het allemaal prima te vinden, die ligt lekker rustig van de aandacht te genieten in de trein, behalve de tijd dat hij in de bus en auto in een afgesloten mandje zit, dan is het leven erg MAAUUUUWWW MMRAAAUUUW!!!
dan neem ik aan dat je in beide woningen voer/water bakjes, kattenbak e..d heb staan?
als cagney in de reismand zit is ze stil en kijkt ze om zich heen. lacey hangt dan de drama queen uit en gaat op dr zieligst zitten mauwen

is dat op schoot plassen dan echt geen gedrags iets?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 september 2008 @ 10:51:52 #106
13151 crew  Rewimo
pi_61571694
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:38 schreef daniman het volgende:
is dat op schoot plassen dan echt geen gedrags iets?
Dat zou kunnen maar dan moet je eigenlijk eerst uitsluiten dat er een medische oorzaak is. Is die er niet, dan kan het een gedragsprobleem zijn.
pi_61571830
Onze kat van 11 jaar had iets aan haar nieren, in de laatste dagen van haar leven ging ze ook op schoot plassen, omdat ze gewoon geen puf meer had om naar de kattenbak te lopen. We hebben een aantal dagen gedialyseerd (niets fancy, gewoon 400 ml fysiologisch zout aan het infuus) Toen moest ze heel veel plassen, maar wederom, wij moesten haar op de kattenbak tillen. Het ging iets beter na 3 dagen, maar daarna weer veel slechter. Dus er zat niks anders op dan haar uit haar lijden te verlossen

Maar aan jouw verhaal te lezen, is het niet zo ernstig... Je kan nagaan of ze veel meer drinkt dan de andere poes, dat is toch een teken dat ze het aan haar nieren heeft.

De poes waarover ik het nu heb, hadden we toen ze 9 was uit het asiel gehaald. Het was een binnenkat, maar door allergie van de eigenaar, moest ze naar buiten. Toen ging ze dus ook op de meest rare plaatsen plassen. Bij ons is ze nooit naar buiten geweest en hebben we nooit meer last gehad van wildplassen, alleen op het einde dus...

Dus wat ik eigenlijk wil zeggen is dat als de stress situatie weg is, ze zich ook weer heel snel normaal gaan gedragen.
pi_61571861
Op schoot plassen/ naast de bak plassen KAN een gedrags kwestie zijn. Maar zoals je al gehoord hebt van mensen in dit topic die wel eens probleem katten hebben opgevangen. Het kan ook prima een medische oorzaak hebben. En er zijn helaas veel mensen die maar erg weinig moeite doen om echt zeker te weten dat het niet lichamelijk is.

Als het een gedragskwestie is heb je ook nog legio mogelijkheden om het af te leren. Waaronder de makkelijke en goedkope tips die ik al noemde zoals eten op de probleem plaatsen zetten. Je kan het helemaal doortrekken naar het uiterste van duur en intensief, dan kom je uit bij kattentherapie. Ik kan me voorstellen omdat je toch al twijfelt over of je de katten nu wel of niet meer een goed huis kan bieden dat je dat niet meer wilt proberen. Maar wie weet vergis ik mij en is het plassen echt het grootste punt.

Bij mijn vriend staat inderdaad een kattenbak. Voor voeren gebruiken we soepkommen/glazen toetjes schaaltjes. Fred eet zijn eten vele malen sneller op als het in glazen bakjes zit dan wanneer het in mooie plastic voerbakjes staat. Dus meneer krijgt zijn zin daar in.
Verder neem ik zijn favoriete speelhengel mee, liggen er postbode elastieken bij mijn vriend (zijn leuker dan speelhengels als je Fred zo ziet, maf beest) en heeft mijn vriend een laserpointer (die heb ik niet dus das een tractatie voor Fred die hij alleen daar krijgt )
We hebben het balkon daar zo afgezet dat hij er veilig op kan, dus hij kan daar lekker wel naar buiten, dat kan hij bij mij niet. En een van de handdoeken waar hij bij mij thuis op ligt gaat altijd mee de trein in en komt bij mijn vriend op een stoel te liggen.

Dat is het wel zo een beetje, het enige wat hij daar niet heeft is een mooie krabpaal. Hij mag de kokosmat bij de voordeur misbruiken, dat doet hij bij mij thuis ook, maar daar lijkt hij zelden behoefte aan te hebben in een weekend bij mijn vriend. Blijkbaar is een paar dagen zonder krabben ook prima voor een kat.
  vrijdag 12 september 2008 @ 11:31:32 #109
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61572672
De groepspraktijk dierenartsen van mijn woonplaats heeft gebeld. Ze zeiden dat ze de historie van dierenartsbezoekjes van cagney nog eens hebben bekeken en nu willen een röntgenfoto maken van cagney maken. Ik heb teruggebeld (ze hadden miijn voicemail ingesproken) en kan er 16.45 uur terecht. Ik ben heel benieuwd wat daar uitkomt. Sorry voor mijn reacties aan het begin van het topic. Misschien kan het topic beter omgebouwd gaan worden tot een "kat plast op de bank topic".
pi_61572787
T.v.p. .

Succes, ben benieuwd naar wat er uitkomt.
Tof trouwens dat je toch de moeite wil doen om te kijken wat er aan de hand is.
pi_61572800
Nou dat hangt helemaal van jou af hoor. Als het plassen voor jou de druppel is, en dat kunnen we met veel tips helpen oplossen, dan doen we dat allemaal graag.

Als je echt denkt dat je katten zich niet prettig voelen als ze af en toe een paar dagen alleen samen zijn en je wilt hoe dan ook een ander huisje voor ze zoeken, dan is dat je goed recht natuurlijk. En dan nog wil ik in ieder geval graag helpen om te zorgen dat je kat niet meer binnenplast. Dan is ze makkelijker te plaatsen en zolang ze nog bij jouw woont ben jij daar ook veel gelukkiger mee lijkt me zo.

En spannend zeg een rontgenfoto! Dat klinkt haast alsof ze wat vermoeden/vrezen. Ik zal duimen dat het niets ernstigs is!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 september 2008 @ 11:46:18 #112
13151 crew  Rewimo
pi_61572991
Dat ze een foto willen maken duidt er in elk geval op dat er mogelijk een lichamelijke oorzaak is. Ben benieuwd!

Hou je er wel rekening mee dat het eventueel ook vervelend nieuws zou kunnen opleveren?
  vrijdag 12 september 2008 @ 12:04:23 #113
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61573393
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 11:46 schreef Rewimo het volgende:
Dat ze een foto willen maken duidt er in elk geval op dat er mogelijk een lichamelijke oorzaak is. Ben benieuwd!

Hou je er wel rekening mee dat het eventueel ook vervelend nieuws zou kunnen opleveren?
daar hou ik idd rekening mee. Ik ga dan ook niet alleen, zodat als het iets ernstigs is, er iig iemand is die er voor me kan zijn.
pi_61574614
heel veel sterkte
  † In Memoriam † vrijdag 12 september 2008 @ 13:09:28 #115
7074 moussy
kuttekop
pi_61574903
fijn de DA denkt ook al mee

Begrijp ik goed dat ze bij je blijft als ze stopt met plassen? Voer hoeft trouwens niet enorm duur te zijn, maar premium voer zou wel beter zijn dan zoute granen brokjes van een. De aldi en de lidl hebben nu ook al premium voer, zit in foliezakken.
pi_61575651
heb even meegelezen en ben wel benieuwd wat de dierenarts ervan zegt..

tvptje dus..

1 van mijn 2 katten begon opeens op de bank te plassen en als ze dat eenmaal gedaan hebben, kom je er moeilijk van af.. Heb toen een 2e kattenbak neergezet, hielp niet.. Heb uiteindelijk mijn bank weg moeten doen en een leren bank gekocht en sindsdien nooit meer die problemen gehad...
Signature
  Moderator vrijdag 12 september 2008 @ 13:45:39 #117
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_61575757
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 11:31 schreef daniman het volgende:
De groepspraktijk dierenartsen van mijn woonplaats heeft gebeld. Ze zeiden dat ze de historie van dierenartsbezoekjes van cagney nog eens hebben bekeken en nu willen een röntgenfoto maken van cagney maken. Ik heb teruggebeld (ze hadden miijn voicemail ingesproken) en kan er 16.45 uur terecht. Ik ben heel benieuwd wat daar uitkomt. Sorry voor mijn reacties aan het begin van het topic. Misschien kan het topic beter omgebouwd gaan worden tot een "kat plast op de bank topic".
Als je dat wilt kan ik de TT aanpassen hoor
  vrijdag 12 september 2008 @ 14:29:18 #118
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61576682
doe maar, omdat het topic nu meer over de gezondheid van cagney gaat. Bovendien heeft men gelijk, het is beter dat cagney eerst beter is voordat ik dr aan iemand kan geven die een kat wil. Maar op het moment heb ik zoiets van: ze blijven nog maar lekker even bij mij. Dus verander de TT maar. Weet ik alleen niet wat je met het begin van de topic moet.
  Moderator vrijdag 12 september 2008 @ 15:16:30 #119
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_61577811
Die update ik dan wel even voor je, is dat goed?
  † In Memoriam † vrijdag 12 september 2008 @ 15:21:41 #120
7074 moussy
kuttekop
pi_61577939
kan er geen streep door de TT en dan plaspoes er achter of zo? Dat scheelt weer editten
  vrijdag 12 september 2008 @ 15:24:47 #121
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61578022
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 08:14 schreef daniman het volgende:

[..]

Ik bedoelde qua vriendin en zo. En nadat daar tips voor gegeven werden was het nog steeds "Ik probeer het wel máár ze gaan de deur uit"

Maar ik heb nu wat nieuwe reacties gelezen en blijkbaar denk je er nu toch anders over soit
  vrijdag 12 september 2008 @ 15:32:33 #122
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61578228
Oh en nu nog verder gelezen. Succes bij de DA, en hopelijk kunnen ze toch bij jou blijven.

Wel fijn dat je het in ieder geval eerst wil oplossen
  vrijdag 12 september 2008 @ 18:02:22 #123
92409 Twinky
Little star.
pi_61581790
tvp! Ben benieuwd hoe het verder gaat. Tof dat je nog even bezig gaat met het probleem!
dan helpt het 'gezeik' van de FOK!kers dus wel
  vrijdag 12 september 2008 @ 19:02:30 #124
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61583107
op de rontgenfoto was een blaas-steen te zien en die moet operatief verwijderd gaan worden. Dat is nu dus iig duidelijk. Heb ook nog pijnstillers en antibiotica meegekregen, maar die laatste moet dan via een doseringsspuit in de mond en dat krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar. Hoe doe je iets achter in een kattenbek als die kat niet wilt?
  vrijdag 12 september 2008 @ 19:02:56 #125
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61583119
oh ja en is goed moderators
  vrijdag 12 september 2008 @ 19:13:44 #126
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61583412
Kat in de houdgreep en/of in een handdoek wikkelen en dan heel hard je best gaan doen
  vrijdag 12 september 2008 @ 19:14:11 #127
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61583426
Je wikkelt de kat in een handdoek.Zet hem op schoot, beetje aaien.
Bek open maken met links, spuiten met rechts, klaar.
  vrijdag 12 september 2008 @ 19:29:23 #128
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61583873
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 19:02 schreef daniman het volgende:
op de rontgenfoto was een blaas-steen te zien en die moet operatief verwijderd gaan worden. Dat is nu dus iig duidelijk. Heb ook nog pijnstillers en antibiotica meegekregen, maar die laatste moet dan via een doseringsspuit in de mond en dat krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar. Hoe doe je iets achter in een kattenbek als die kat niet wilt?
2 man, 1 die de kat in de houdgreep pakt met een handdoek. Jij met de spuit. 2 vingers aan de zijkant van het bekje, en wat druk zetten. Niet teveel. Dan gaat het bekje open, spuitje erin, voila.

En mag het anders niet door melk of eten? Dat deed ik ook wel eens.
  † In Memoriam † vrijdag 12 september 2008 @ 19:42:41 #129
7074 moussy
kuttekop
pi_61584214
quote:
'gelukkig' is er iets gevonden en kan er iets aan gedaan worden! Goed van je, dat je toch nog een keertje naar de DA bent gegaan. Sterkte voor poes en met het proppen van de medicatie. Wanneer gaan ze haar opereren?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 september 2008 @ 19:48:13 #130
13151 crew  Rewimo
pi_61584334
Dus toch een medische oorzaak! Goed dat je dat nu weet. Een handdoek en doorzettingsvermogen moeten voldoende zijn om de spuit erin te krijgen
pi_61586717
En na het inspuiten even wrijven onder het kinnetje, als het lukt, dat zorgt voor een slikreflex. Afgekeken bij de dierenarts. Sterkte met alles!
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_61588088
He Daniman, het zal je een worst zijn maar ik vind je een held!
Het valt niet mee nu maar echt geweldig dat je dit doet.

Verder wat She, Verita en ook Qwea zeggen .

Wens je veel sterkte en ik hoop dat je het verloop blijft posten.
  zaterdag 13 september 2008 @ 00:06:26 #133
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61592113
Dank allen voor de tips en het sterkte wensen. (en alle andere berichten)
Voor ik dit wist en het probeerde (zonder succes) heb ik de kat enkel woest gemaakt.
Morgen nieuwe kans en misschien kan ik het idd ook wel door voer doen. maar eerst nog eens op de directe manier proberen.

Dinsdagochtend is op de planning. Moet ik eerst naar de huisarts voor een bultje op mijn hoofd en daarna door naar de Groepspraktijk dierenartsen. kost wel tussen de 200 en 300 euro wat ik eigenlijk moeilijk kan missen maar ik heb het voor mijn lieve poezekedijntje over

Helaas kan ik de katten toch niet houden uiteindelijk. Tis allemaal een beetje gedoe en ik vind het wel erg jammer Dus zal de vraag naar een nieuw baasje toch blijven Ik heb iig cagney dan beter kunnen maken.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 13 september 2008 @ 00:09:55 #134
163650 Greys
pi_61592195
Ik ben in elk geval blij dat je nu weet wat haar mankeert, dat je er achteraan bent gegaan. Ben trots op je!

En heel stiekem heb ik toch nog een beetje hoop dat de katten en je vriendin elkaar lief gaan vinden, vooral ook als het plasprobleem over is strakjes, en dat je ze toch kunt houden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 13 september 2008 @ 00:19:25 #135
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61592410
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 00:09 schreef Greys het volgende:
Ik ben in elk geval blij dat je nu weet wat haar mankeert, dat je er achteraan bent gegaan. Ben trots op je!

En heel stiekem heb ik toch nog een beetje hoop dat de katten en je vriendin elkaar lief gaan vinden, vooral ook als het plasprobleem over is strakjes, en dat je ze toch kunt houden.
Ik hoop het ook maar verwacht het bijna niet. Vandaag zei ze nog dat het van haar niet zo hoefde die katten en toen ik daar fel op reageerde was het huilen. Nou had ik haar wel gekwetst daarmee en daar had ik ook spijt van, maar gunst katten zijn mijn lievelingsdieren sinds ik uit het ei kroop, en ik hecht me gewoon aan huisdieren. Maar ik wil haar gewoon ook niet kwijt omdat ze verder gewoon alles is waar ik naar op zoek was in een vriendin.

Een ding weet ik wel, als het even kan wil ik wel direct dat ze een baasje krijgen en niet dat ze in een asiel terecht komen. In een asiel weet je ook niet wanneer en wat voor een baasje ze krijgen.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 13 september 2008 @ 00:31:40 #136
163650 Greys
pi_61592661
Nee echt, het asiel moet je koste wat het kost zien te voorkomen hoor. Niet dat het een hel is daar ofzo, maar die beestjes zijn al best op leeftijd en dat kan je ze niet aandoen joh

Ik vind eerlijk gezegd dat je vriendin wel een HEEL groot offer van je vraagt, mag ik dat zeggen zonder ruzie te maken? Ja he? Ze houdt toch van je? Dan kan ze toch niet van je vragen dat je je lievelingsdieren de deur uit zet? Vooral als het plasprobleem over is... wat is dan het probleem nog volgens haar? (Serieuze en geen aanvallende vraag, ben er gewoon erg benieuwd naar ). Want 'het hoeft van haar niet zo', wat ze vandaag tegen je zei, dat is absoluut geen reden genoeg om je dieren er uit te zetten. Dat moet jij toch ook zo voelen?

Mijn vriend vond het in het begin 'niet zo' dat ik een hondje heb. Hij is meer een kattenmens, had helemaal NIETS met honden. En al helemaal zo'n klein harig wurm, dat vond ie maar een beetje mieterig als hij daarmee over straat zou gaan. En nu geven ze elkaar een weltrustenkus voordat ze gaan slapen
Ik had toen zoiets 'als je van mij houdt, dan leer je ook van Bink te houden of in elk geval gewoon te tolereren en er goed mee om te gaan'. Maar hondje had meneer al heel snel om!

Nou ja, ik wil je echt geen preek geven. Sorry als het zo overkomt. Maar ik ben wel heel benieuwd wat ze nog meer als reden heeft dan, als de oplossing voor het plasprobleem nu in zicht is. 'Het hoeft van mij niet zo', daar zou ze wat mij betreft niet mee weg komen. Als ze nou uitslag van teen tot kruin kreeg van je katten, oke, maar dit...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61592668
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 00:19 schreef daniman het volgende:

[..]

Ik hoop het ook maar verwacht het bijna niet. Vandaag zei ze nog dat het van haar niet zo hoefde die katten en toen ik daar fel op reageerde was het huilen. Nou had ik haar wel gekwetst daarmee en daar had ik ook spijt van, maar gunst katten zijn mijn lievelingsdieren sinds ik uit het ei kroop, en ik hecht me gewoon aan huisdieren. Maar ik wil haar gewoon ook niet kwijt omdat ze verder gewoon alles is waar ik naar op zoek was in een vriendin.

Een ding weet ik wel, als het even kan wil ik wel direct dat ze een baasje krijgen en niet dat ze in een asiel terecht komen. In een asiel weet je ook niet wanneer en wat voor een baasje ze krijgen.
Dit vind ik heel erg om te lezen. Dubbel. Ik hoop dat je voor jezelf een goede beslissing neemt.
Als je dit gevoel hebt hoef je ook niet zonder slag of stoot toe te geven he? Want hoe gek is zij dan eigenlijk op jou? Toen ze je ontmoette viel ze op jou met katten en nu moeten die beesten maar liever weg.
Lastige situatie maar zoals je handelt, daaruit blijkt wel dat je om je Cagney & Lacey geeft. Rek het sowieso. Vijf maanden met je meisje is voor jou misschien heel lang maar dat is het niet echt.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 13 september 2008 @ 00:33:22 #138
163650 Greys
pi_61592696
Stali, we zaten tegelijk te posten

En het zal wel overdreven zijn, maar ik wil nogmaals benadrukken dat ik het absoluut niet aanvallend bedoel. Ik vind het juist zo enorm sneu voor je en ik ben zo bang dat je in een opwelling een verkeerde beslissing maakt
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 13 september 2008 @ 00:34:26 #139
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61592724
quote:

[..]

Gisteren of vanochtend postte je nog dat je vriendin niet wil dat je ze voor haar weg doet.
  zaterdag 13 september 2008 @ 00:34:37 #140
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61592728
Get your story straight.
pi_61592784
Dat is precies waar ik ook bang voor ben. Alles voor het meisje en tja...
Vijf maanden valt echt nog onder pril, ik vind het nogal iets wat de vriendin met tranen van TS eist.
  zaterdag 13 september 2008 @ 00:38:37 #142
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61592813
Mijn vriend kon de boom in.
pi_61592910
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 00:38 schreef Harajuku. het volgende:
Mijn vriend kon de boom in.
Bij een echte vriend is dit ook niet in frage, laat staan in de liefde.
Ze wist van stonde af aan (neem ik aan) dat hij 2 katten heeft.
  zaterdag 13 september 2008 @ 00:45:49 #144
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61592974
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 00:43 schreef Stali het volgende:

[..]

Bij een echte vriend is dit ook niet in frage, laat staan in de liefde.
Ze wist van stonde af aan (neem ik aan) dat hij 2 katten heeft.
Precies. Mijn vriend zou vanaf het begin weten hoe ik over mijn dieren denk en het niet eens in zijn hoofd durven halen om zoiets van mij te vragen. En aan de andere kant denk ik er niet eens over of mijn dieren weg te doen voor een vent, zeker niet na 5 maanden. En ffs, t beest heeft één keer op haar geplast, als ze nu ontzettend allergisch was zoals Greys al zei
pi_61592978
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 00:34 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Gisteren of vanochtend postte je nog dat je vriendin niet wil dat je ze voor haar weg doet.
Vrouwen kunnen soms e.e.a. best wel handig brengen. .
Ik geloof wel dat TS oprecht is.
  zaterdag 13 september 2008 @ 00:46:08 #146
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61592984
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 00:33 schreef Greys het volgende:
Stali, we zaten tegelijk te posten

En het zal wel overdreven zijn, maar ik wil nogmaals benadrukken dat ik het absoluut niet aanvallend bedoel. Ik vind het juist zo enorm sneu voor je en ik ben zo bang dat je in een opwelling een verkeerde beslissing maakt
Ik vat het niet aanvallend op hoor niet meer. Ik ben blij dat jullie er voor me zijn, jullie begrijpen wat ik voor die schatjes voel.

ik ga ze iig niet naar het asiel brengen. En als het plasprobleem over is en ik mijn huis gewoon schoon heb, dan zullen we wel verder zien.

Eigenlijk hebben Stali en jij helemaal gelijk. In het begin klaagde ze ook nooit over die katten. Maar volgens mij heeft mijn moeder ermee te maken. Die houdt absoluut niet van dieren. Als het aan haar lag hadden die katten bij de eerste de beste kwaaltjes al een spuitje gehad.

Eigenlijk zou ik de bal gewoon moeten terugkaatsen. Kijken wat er dan gezegd wordt.

@Haradinges: Dat dacht ik op dat moment, omdat ze dat eerder ook eens gezegd had. Vanmiddag zei ze dit.

Voor mij is het ook moeilijk. Ik ben blij dat die rontgenfoto gemaakt is en dat er iets gevonden is zodat ik er iets tegen kan doen.
Cagney bleek trouwens ook nog 1 tot 1,5 kilo te licht te zijn. Ik had al het idee dat ze mager was, maar niet dat het zo erg was!

Hopelijk sterkt ze snel weer aan!
  zaterdag 13 september 2008 @ 00:47:12 #147
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61593009
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 00:46 schreef Stali het volgende:

[..]

Vrouwen kunnen soms e.e.a. best wel handig brengen. .
Ik geloof wel dat TS oprecht is.
Ik ben het hele topic nog aardig geweest, maar ik wil nu wel zeggen dat het mij inderdaad beter lijkt dat TS ze dumpt. Wel fijn dat ie eerst het probleem nog fixed tho.
  zaterdag 13 september 2008 @ 00:48:57 #148
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61593042
Ja jezus, wat wil je nu? Als jij blijkbaar niet eens weet wat jouw vriendin wil (de link tussen jouw moeder en je vriendin ontgaat me even) praat dan eens normaal met haar Je hebt het hier niet over een plant of zo
pi_61593074
quote:
Ah, dus toch een lich oorzaak.
en Want dan is het te verhelpen.
Sterkte verder met alles.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 13 september 2008 @ 00:51:05 #150
163650 Greys
pi_61593079
Daniman, je hebt het hart in elk geval op de goede plaats zitten.
En ik ben blij dat je het niet als aanval zag, want geloof het of niet, we hebben niet alleen het beste met de katten voor, maar zeker ook met jou!

De bal terugkaatsen, hoe bedoel je dat precies? Als ik jou was, zou ik zonder ruzie te maken zeggen dat je het zou kunnen begrijpen als ze ziek van de katten werd ofzo, maar dat ze nu wel erg veel van je vraagt. En dat je, omdat je zoveel om zowel haar als de katten geeft, graag samen tot een oplossing wilt komen. Omdat je de kattendames en je verkering-dame allemaal niet kwijt wilt.

Ik hoop dat je ons op de hoogte wilt houden. Echt!
En ik wens je sterkte en wijsheid en ik hoop dat je niet over je heen laat lopen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 13 september 2008 @ 00:52:22 #151
163650 Greys
pi_61593100
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 00:47 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik ben het hele topic nog aardig geweest, maar ik wil nu wel zeggen dat het mij inderdaad beter lijkt dat TS ze dumpt. Wel fijn dat ie eerst het probleem nog fixed tho.
Ben ik niet met je eens.
Je andere opmerking over dat hij met zijn vriendin op een normale manier moet gaan praten lijkt me een beter plan
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † zaterdag 13 september 2008 @ 00:52:25 #152
7074 moussy
kuttekop
pi_61593101
Daniman, als je nou eens af kunt spreken dat er gewoon geen poezels bijkomen, dus ook niet als dit duo zijn tijd heeft gehad... en dan vertel je gewoon niet dat ze oud kunnen worden

Echt, je bent gek op je katten en ook van je vriendin, maar je zou het haar misschien onbewust wel gaan verwijten dat je je pluizenbalen voor haar weg hebt gedaan. Bekijk het gewoon over een half jaartje nog eens, dan is de plasseritis ook over en ligt die plas op schoot ook niet meer vers in het geheugen. Het zijn al mutsies op leeftijd en ze zitten gewoon goed bij je, óók als ze zo af en toe alleen zullen zijn.

Mijn is absoluut geen kattenmens, maar hij moest er gewoon mee leren leven dat ik dat wel ben. Ik bracht 2 katten met me mee in de relatie en die hebben nooit tussen ons in gestaan, dat mocht ook niet want die waren er gewoon eerder dan dat hij er was <punt!!> en dat moest hij maar accepteren. Later vond ie katten zo leuk dat ie er zelf 1 mee naar huis gesleept heeft je weet nooit hoe het nog kan lopen en zeker niet nu het nog best pril is tussen jullie 2.
  zaterdag 13 september 2008 @ 00:52:43 #153
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61593107
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 00:48 schreef Harajuku. het volgende:
Ja jezus, wat wil je nu? Als jij blijkbaar niet eens weet wat jouw vriendin wil (de link tussen jouw moeder en je vriendin ontgaat me even) praat dan eens normaal met haar Je hebt het hier niet over een plant of zo
maak jij je nou maar niet zo druk! Ik kan het toch ook niet helpen dat ze eerst het ene zei en een ander moment het andere?

Ik ben geen god die alles maar weet!

En wat mijn moeder betreft leg dat maar gewoon lekker naast je neer
  zaterdag 13 september 2008 @ 00:54:37 #154
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61593144
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 00:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens.
Je andere opmerking over dat hij met zijn vriendin op een normale manier moet gaan praten lijkt me een beter plan
Ach schei uit.

"Mijn vriendin wil ze niet dus ze gaan weg"
"Oh, mn vriendin wil t toch wel dus misschien blijven ze wel"
"Oh, vriendin wil ze toch weer weg dus ze blijven zeker niet"

Nou, schouderklopje hoor.
  zaterdag 13 september 2008 @ 00:57:08 #155
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61593200
@moussy greys en wie zei nog meer dat ik niet zomaar mijn katten weg moest doen om haar:

jullie hebben gelijk maar ik weet even niet hoe. Tis al laat en ik ben aan de ouzo Morgen kan ik vast weer helderder denken
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 13 september 2008 @ 00:57:38 #156
163650 Greys
pi_61593213
Hara: Schei uit? Moi?

De discussie ging hier gelukkig weer een beetje op een prettige toon en wat mij betreft verdient hij inderdaad een schouderklopje ja, dat hij er in elk geval nu achter is gekomen wat de oorzaak van het plasprobleem is. Had hij ook niet kunnen doen.

Ik sta er ook zeer kritisch tegenover dat hij zich schijnbaar iets teveel laat vertellen door zijn vriendin, maar dat kunnen we hem ook op een vriendelijke manier duidelijk maken. Toch?
Niet iedereen staat zo sterk in zijn schoenen op alle momenten, moet je maar denken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61593216
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 00:45 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Precies. Mijn vriend zou vanaf het begin weten hoe ik over mijn dieren denk en het niet eens in zijn hoofd durven halen om zoiets van mij te vragen. En aan de andere kant denk ik er niet eens over of mijn dieren weg te doen voor een vent, zeker niet na 5 maanden. En ffs, t beest heeft één keer op haar geplast, als ze nu ontzettend allergisch was zoals Greys al zei
Nee, bij mij moet ook niemand ermee aankomen. Ik hou zielsveel van Ollie en is feitelijk de meest hulpbehoevende van dit gezin. Wat mij betreft kunnen ze het hier leuk uitzoeken, maar het hondje is alles.

Maar... de vriendin van TS is niet opgegroeid met huisdieren (begreep ik uit posts bovenaan) en weet dus ook niet hoe het is om van een huisdier te houden en is het in haar belevenis een soort aquarium. Ja leuk, maar het piest op mijn schoot en doet maar in huis en ik hou er niet van dus doe maar liever weg.

TS houdt duidelijk wel van Cagney & Lacey maar is tegelijkertijd in zijn nopjes met zijn meisje. Dat is natuurlijk heel moeilijk en begrijpelijk. Maar ik hoop van harte dat hij ze voorlopig nog niet wegdoet.
Stel er desnoods een termijn aan, maar vijf maanden is echt peanuts om zo'n opoffering te doen.
pi_61593255
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 00:57 schreef daniman het volgende:
@moussy greys en wie zei nog meer dat ik niet zomaar mijn katten weg moest doen om haar:

jullie hebben gelijk maar ik weet even niet hoe. Tis al laat en ik ben aan de ouzo Morgen kan ik vast weer helderder denken
De enige die dat kan en mag beslissen ben je zelf.
Alleen je richt nogal wat aan met dit soort topics, dat is al 100 jaar zo hier
  zaterdag 13 september 2008 @ 01:00:54 #159
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61593274
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 00:54 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ach schei uit.

Nou, schouderklopje hoor.
maak je niet druk, en anders: er zijn nog honderden andere topics op fok.

Ik ben gewoon soms onzeker en daar kan ik niets aan doen. Een ieder die er problemen mee heeft, heeft pech.
  zaterdag 13 september 2008 @ 01:01:29 #160
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61593284
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 00:57 schreef Greys het volgende:
Hara: Schei uit? Moi?

De discussie ging hier gelukkig weer een beetje op een prettige toon en wat mij betreft verdient hij inderdaad een schouderklopje ja, dat hij er in elk geval nu achter is gekomen wat de oorzaak van het plasprobleem is. Had hij ook niet kunnen doen.

Ik sta er ook zeer kritisch tegenover dat hij zich schijnbaar iets teveel laat vertellen door zijn vriendin, maar dat kunnen we hem ook op een vriendelijke manier duidelijk maken. Toch?
Niet iedereen staat zo sterk in zijn schoenen op alle momenten, moet je maar denken.
Nou ja, schei uit bedoel ik gewoon algemeen hè

Dat hij naar de dierenarts is gegaan heb ik ook toegejuicht, neemt niet weg dat hij nog steeds te makkelijk met die dieren omspringt. Lenin had vast ook goede kwaliteiten, hè. Maken zijn andere dingen niet ongedaan.

Daarbij is er een wezenlijk verschil tussen niet sterk in je schoenen staan en van het ene op t andere moment je dieren, waar je oh zo veel van houdt, maar gelijk bereid bent weg te doen.
  zaterdag 13 september 2008 @ 01:02:20 #161
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61593301
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:00 schreef daniman het volgende:

[..]

Ik ben gewoon soms onzeker en daar kan ik niets aan doen. Een ieder die er problemen mee heeft, heeft pech.
Ja, en dit topic is er ook.
  zaterdag 13 september 2008 @ 01:03:15 #162
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61593312
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 00:59 schreef Bluezz het volgende:
Alleen je richt nogal wat aan met dit soort topics, dat is al 100 jaar zo hier
wat wil je daar nu mee zeggen? :-?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 13 september 2008 @ 01:05:38 #163
163650 Greys
pi_61593360
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:00 schreef daniman het volgende:

[..]

Ik vind het knap van je dat je dat toegeeft.
En schaam je niet, dat hebben we allemaal wel eens. Kan me Hara d'r felheid ook wel voorstellen - moet eerlijk zeggen dat ik er nu ook anders tegenaan kijk dan in het begin van het topic - maar ik vind het aan de andere kant weer stoer van jou dat je zo eerlijk bent en in elk geval open staat voor advies.

Slaap er maar eens lekker een nachtje over.
Ik zal je niet kielhalen mocht je alsnog beslissen dat het beter is dat de katten weg gaan, maar ik hoop dat je er lang genoeg over nadenkt en nog even onze posts van de vorige bladzijde morgenochtend op je frisse ouzo-vrije hoofd laat inwerken
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 13 september 2008 @ 01:07:01 #164
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61593378
Whut, jullie vinden dit fel? Ik reageer nog normaal.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 13 september 2008 @ 01:07:24 #165
163650 Greys
pi_61593384
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:03 schreef daniman het volgende:

[..]

wat wil je daar nu mee zeggen? :-?
Denk dat ze bedoelde dat er allerlei emoties en gevoelens van meelezers gaan meespelen en dat het wel eens heftig kan worden in dit soort topics daardoor
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 13 september 2008 @ 01:08:31 #166
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61593397
Waarom moet alles dan kusjekroel? Ik durf er mijn handen voor in t vuur te steken dat jullie nooit a la dit bezig zouden gaan;

Waarom mag dat niet gezegd worden? Serieus, hè.

Edit: Ik ben ook niet uit op OMG VIEZE TERINGHOND BETER NEEM JE NOOIT MEER DIEREN EN KINDEREN oid, maar ik vind dat zulke dingen best gezegd mogen worden ipv alleen kusjekroel.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 13 september 2008 @ 01:08:41 #167
163650 Greys
pi_61593401
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:07 schreef Harajuku. het volgende:
Whut, jullie vinden dit fel? Ik reageer nog normaal.
Ik vond alleen dat 'Ja wat wil je nou? Lijkt me beter dat TS ze toch maar dumpt' of zoiets nogal aan de felle kant. Maar ik ken je inmiddels een beetje, dus voor jouw doen viel het nog mee ja
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 13 september 2008 @ 01:09:28 #168
163650 Greys
pi_61593417
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:08 schreef Harajuku. het volgende:
Waarom moet alles dan kusjekroel? Ik durf er mijn handen voor in t vuur te steken dat jullie nooit a la dit bezig zouden gaan;

Waarom mag dat niet gezegd worden? Serieus, hè.
Van wie mag dat niet gezegd worden dan?
Ik vond dat niet het felle gedeelte
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61593423
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:02 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, en dit topic is er ook.
Wees eens een beetje lief? Ik begrijp je reactie wel maar die jongen zit ermee en doet een hoop voor die kat en hij doet beide katten hopelijk niet zomaar zonder slag of stoot weg. Zie TT. .
  zaterdag 13 september 2008 @ 01:10:40 #170
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61593436
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik vond alleen dat 'Ja wat wil je nou? Lijkt me beter dat TS ze toch maar dumpt' of zoiets nogal aan de felle kant. Maar ik ken je inmiddels een beetje, dus voor jouw doen viel het nog mee ja
Nou, ik bedoel gewoon als je ze 5 keer in 2 dagen de deur uit wil gooien om een relatie van 5 maanden dat het misschien inderdaad beter is voor de dieren. Je moet er 100% voor gaan of niet. Niet every other day "goh, misschien toch maar op zoek naar een nieuwe baas"
  zaterdag 13 september 2008 @ 01:12:23 #171
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61593462
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:10 schreef Stali het volgende:

[..]

Wees eens een beetje lief? Ik begrijp je reactie wel maar die jongen zit ermee en doet een hoop voor die kat en hij doet beide katten hopelijk niet zomaar zonder slag of stoot weg. Zie TT. .
Ja, en na die TT change heeft ie alweer gezegd dat ze toch weg gaan Kom áán zeg.

Enfin, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, en dan is 't klaar voor dit topic ook vertieft, yes? Mag ik nog in t clubje blijven?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 13 september 2008 @ 01:14:00 #172
163650 Greys
pi_61593492
Hara, lekkere troela, zie je PM

*kusjekroel*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61593517
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:10 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Nou, ik bedoel gewoon als je ze 5 keer in 2 dagen de deur uit wil gooien om een relatie van 5 maanden dat het misschien inderdaad beter is voor de dieren. Je moet er 100% voor gaan of niet. Niet every other day "goh, misschien toch maar op zoek naar een nieuwe baas"
Die jongen schrijft toch dat hij dat niet wil he?
Ik snap wel wat je bedoelt want gisteren was ik het zoveelste topic met dit onderwerp ook spuugzat maar er zit vandaag zo een positieve wending in. Vergeet dat even niet want daar gaat het juist om.
  zaterdag 13 september 2008 @ 01:17:05 #174
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61593548
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:15 schreef Stali het volgende:

[..]

Die jongen schrijft toch dat hij dat niet wil he?
Ik snap wel wat je bedoelt want gisteren was ik het zoveelste topic met dit onderwerp ook spuugzat maar er zit vandaag zo een positieve wending in. Vergeet dat even niet want daar gaat het juist om.
Dát vergeet ik niet. Maar vergeet jij niet dat hij alweer de katten weg wilde doen? MAar zoals ik al zei, ik heb mijn zegje gedaan en verder ben ik bereid om op normale toon verder te gaan omdat hij met dit proces vast nog wel wat hulp nodig zal hebben, mbt de operatie ed.
  zaterdag 13 september 2008 @ 01:19:17 #175
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61593587
-edit- post weer weggehaald was niet meer van toepassing
  zaterdag 13 september 2008 @ 01:20:24 #176
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61593602
Wtf Ik zeg al 3 keer dat ik op normale voet verder wil gaan. Dus, laten we dat doen.
pi_61593618
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:17 schreef Harajuku. het volgende:

Dát vergeet ik niet. Maar vergeet jij niet dat hij alweer de katten weg wilde doen? MAar zoals ik al zei, ik heb mijn zegje gedaan en verder ben ik bereid om op normale toon verder te gaan omdat hij met dit proces vast nog wel wat hulp nodig zal hebben, mbt de operatie ed.
  zaterdag 13 september 2008 @ 01:22:37 #178
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61593637
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:21 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Wat, heb je liever dat ik TS verder ga afzeiken?
  zaterdag 13 september 2008 @ 01:24:25 #179
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61593660
Ik ga wel foto's van Sawyer googlen

Tot morgen
pi_61593664
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:22 schreef Harajuku. het volgende:

Wat, heb je liever dat ik TS verder ga afzeiken?
Ja doe! Ik vermaak me kostelijk in dit topic
Na me eerst dood geërgerd te hebben aan aannames en opdringerigheid van advies geven etc.
pi_61593680
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:19 schreef daniman het volgende:
-edit- post weer weggehaald was niet meer van toepassing
Wel waar. Over C&L verder en voorlopig even niet over wegdoen. .
  zaterdag 13 september 2008 @ 01:26:33 #182
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61593692
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:24 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ja doe! Ik vermaak me kostelijk in dit topic
Na me eerst dood geërgerd te hebben aan aannames en opdringerigheid van advies geven etc.
Waar heb ik me bezig gehouden met aannames? Ik gebruik alleen TS zijn woorden.

Ja, Sawyer wacht wel op me
pi_61593703
NM, ik zit je op te fokken
Sawyer is beter
  zaterdag 13 september 2008 @ 01:27:57 #184
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61593713
!
pi_61593714
Ik wil je voor Dinsdag veel sterkte wensen,met Cagney,en jij zelf ook bij de Dokter.
Wat zal dat beesje pijn hebben gehad,niet zo gek dat je dan overal gaat plassen.
(ik heb het met een poes het zelfde ondervonden)
Ik denk ook dat hij wel op een dieetvoer moet,van de DA.
Ik hoop echt dat je Vriendin overstag gaat,en je katten accepteerd.
Klinkt misschien zwaar,maar ik moet er niet aan denken dat een vriend ,man of partner niet van dieren zou houden.
pi_61593751
Ik woon hier met een nietechtdierenvriend in huis, die zelfs een kat voor me gekocht heeft!
En nu vind ie het al vreselijk om haar naar een pension te brengen voor de vakantie..... Het heeft tijd nodig Daniman, het komt vast goed. Jij kan haar leren hoe van dieren te houden en haar te wijzen op leuke lieve kanten van de katten toch?
  zaterdag 13 september 2008 @ 01:39:41 #187
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61593874
tja ik geloof er wil in, een vriend van mij hield eerst ook niet van katten maar is door een kat die hem steeds maar opzocht ee kattenliefhebber geworden.

Katten kunnen een hoop warmte en troost geven. En gezelligheid. Als ik op de bank naar de tv lag te kijken kwam cagney altijd meteen naar me toe, lekker tegen me aan liggen
of als ik me eens rot voel, dan kruipt cagney op mijn schoot en door haar dan te aaien voel ik me iets minder rot.
pi_61593900
Dat zeg ik
  zaterdag 13 september 2008 @ 01:41:29 #189
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61593905
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:27 schreef vronie het volgende:
Wat zal dat beesje pijn hebben gehad,niet zo gek dat je dan overal gaat plassen.
ik wou dat ik het eerder wist en er destijds al wat aan had kunnen doen. Maar dat ligt dus misschien wel aan de DA waar ik toen steeds heen ging.
  zaterdag 13 september 2008 @ 01:42:04 #190
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61593915
Oh, dat is wel grappig. Max, de hond, kwam altijd gelijk naar me toe als ik verdrietig was oid. Zijn hoofd in mijn schoot en bleef maar tegen me aanduwen dat ik hem moest aaien. Jazz, de kat, geeft nog net kopjes wanneer ik sad ben.

Maar 't is wel offtopic .
  zaterdag 13 september 2008 @ 01:42:49 #191
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61593928
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:41 schreef daniman het volgende:

[..]

ik wou dat ik het eerder wist en er destijds al wat aan had kunnen doen. Maar dat ligt dus misschien wel aan de DA waar ik toen steeds heen ging.
Als jij al vaker met dit probleem bij de DA bent geweest kun jij daar verder ook niets aan doen.
pi_61593968
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:39 schreef daniman het volgende:
tja ik geloof er wil in, een vriend van mij hield eerst ook niet van katten maar is door een kat die hem steeds maar opzocht ee kattenliefhebber geworden.

Katten kunnen een hoop warmte en troost geven. En gezelligheid. Als ik op de bank naar de tv lag te kijken kwam cagney altijd meteen naar me toe, lekker tegen me aan liggen
of als ik me eens rot voel, dan kruipt cagney op mijn schoot en door haar dan te aaien voel ik me iets minder rot.
Kippenvel,ik hoop dat ik genoeg zeg
  zaterdag 13 september 2008 @ 01:45:31 #193
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61593973
ik heb eigenlijk helemaal nog niet gezegd trouwens dat de kat ook pijnstillers heeft gekregen. Als het goed is, heeft ie dus (iets) minder pijn nu!
  † In Memoriam † zaterdag 13 september 2008 @ 01:45:45 #194
7074 moussy
kuttekop
pi_61593979
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 00:06 schreef daniman het volgende:
. kost wel tussen de 200 en 300 euro wat ik eigenlijk moeilijk kan missen
Vraag anders even of je het in 2/3x kan betalen, is helemaal niet gek of zo er zijn zat mensen die dat doen.
  zaterdag 13 september 2008 @ 01:48:00 #195
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61594012
Dat zou wel schelen idd!
pi_61594020
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:45 schreef daniman het volgende:
ik heb eigenlijk helemaal nog niet gezegd trouwens dat de kat ook pijnstillers heeft gekregen. Als het goed is, heeft ie dus (iets) minder pijn nu!
Je bent goed bezig.
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:45 schreef moussy het volgende:

Vraag anders even of je het in 2/3x kan betalen, is helemaal niet gek of zo er zijn zat mensen die dat doen.
Ga uit mijn toetsebord Mous
  † In Memoriam † zaterdag 13 september 2008 @ 01:49:33 #197
7074 moussy
kuttekop
pi_61594036
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:31 schreef Bluezz het volgende:
Ik woon hier met een nietechtdierenvriend in huis, die zelfs een kat voor me gekocht heeft!
En nu vind ie het al vreselijk om haar naar een pension te brengen voor de vakantie..... Het heeft tijd nodig Daniman, het komt vast goed. Jij kan haar leren hoe van dieren te houden en haar te wijzen op leuke lieve kanten van de katten toch?

Mijn nietechtdierenvriend is he-le-maal om gegaan met Dirk. Terwijl Dirk best stout kan zijn dat vind ie dan weer mooi
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 13 september 2008 @ 01:50:29 #198
163650 Greys
pi_61594058
Gewoon even vragen aan de DA ja, of je het in delen mag betalen. Schijnt inderdaad veel vaker voor te komen dat ze dat gewoon prima vinden

En goed van de pijnstillers, dan zal ze lekker slapen in elk geval
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61594071
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:49 schreef moussy het volgende:

Mijn nietechtdierenvriend is he-le-maal om gegaan met Dirk. Terwijl Dirk best stout kan zijn dat vind ie dan weer mooi
ja maar een Dirk willen we allemaal
  zaterdag 13 september 2008 @ 01:52:49 #200
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61594095
lol net ging cagney op de bank, ik liep erheen en ze ging al weer eraf. Toen liep ze naar de keuken en toen ik naar de keuken liep ging zij de kattenbak in. Toen ze er weer uitkwam heb ik haar maar beloond met een kattensnoepje (en lacey ook want die komt ook meteen aangerend zodra die kast opengaat)
pi_61594098
quote:
Hier gaf jij het zelf aan
  † In Memoriam † zaterdag 13 september 2008 @ 01:53:28 #202
7074 moussy
kuttekop
pi_61594108
Onze DA biedt het zelfs aan, maar die is sowieso niet zo moeilijk. Ik kwam laatst met een dood en doodzieke hond aanrennen in de mini ruimte in een ander dorpje waar die dan ook spreekuur houdt. Hij had er geen pin, niets. Ik kreeg de rekening 3 weken later thuis gestuurd ipv dat ik bijv later snel even kwam pinnen.
  † In Memoriam † zaterdag 13 september 2008 @ 01:55:24 #203
7074 moussy
kuttekop
pi_61594132
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:51 schreef Bluezz het volgende:

[..]

ja maar een Dirk willen we allemaal
Dirk heeft allemaal half broertjes en zusjes gekregen, ik ga niet kijken!! denk ik.... zo 1 Dirkje is genoeg... vooral als ik de verhalen hoor van mijn moeder over zijn zusjes
  zaterdag 13 september 2008 @ 01:58:07 #204
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61594168
lol kittens zijn ook zooooo aandoenlijk

post maar veel foto's in de komende tijd van dirkje

ik zal dat van dat betalen dinsdag es vragen bij de DA

Een keer raden wie er nu bij mij op schoot ligt terwijl ik hier met jullie zit.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 13 september 2008 @ 02:02:05 #205
163650 Greys
pi_61594225
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:58 schreef daniman het volgende:
Een keer raden wie er nu bij mij op schoot ligt terwijl ik hier met jullie zit.
Je vriendin?

Sorry, flauw
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 13 september 2008 @ 02:02:51 #206
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61594236
Ik pis in mn broek
  † In Memoriam † zaterdag 13 september 2008 @ 02:03:24 #207
7074 moussy
kuttekop
pi_61594242
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 02:02 schreef Greys het volgende:

[..]

Je vriendin?

Sorry, flauw
de huislama van de bovenburen natuurlijk!
pi_61594255
Cagney
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 13 september 2008 @ 02:07:25 #209
163650 Greys
pi_61594295
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 02:04 schreef vronie het volgende:
Cagney
Oh wacht, die zou het ook kunnen zijn ja!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 13 september 2008 @ 02:08:49 #210
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61594305
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 02:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Doe niet zo gek man
pi_61594328
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 02:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Jullie zijn wel erg melig he
  zaterdag 13 september 2008 @ 12:54:29 #212
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61598234
quote:

[..]

Niet om je aan te vallen hoor, maar ik had dr snel mn huis uitgetrapt. Dat had mijn vent over mn hond moeten zeggen
pi_61599009
Ze is wél eerlijk
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:24:28 #214
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61599829
tja maar zo ben ik dan ook weer niet qwea... dat is het. Ik ben vredelievend en misschien soms TE vredelievend.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 13 september 2008 @ 17:46:42 #215
163650 Greys
pi_61603812
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:24 schreef daniman het volgende:
tja maar zo ben ik dan ook weer niet qwea... dat is het. Ik ben vredelievend en misschien soms TE vredelievend.
Voor je katten is het iets minder vredelievend
Maar praat er nou nog maar eens goed over met je vriendin (wanneer zie je haar weer?) om te vragen wat het probleem nou nog is als het plassen is opgelost
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 13 september 2008 @ 17:47:29 #216
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61603829
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:24 schreef daniman het volgende:
Ik ook, maar als mijn vriend dat zou zeggen, had ik zn tas voor hem ingepakt hoor
pi_61603903
Je mag d'r best wat tegengas geven hoor. Voor je het weet word jij aan de kant gezet omdat je te lief bent
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 13 september 2008 @ 17:57:40 #218
163650 Greys
pi_61604042
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 17:50 schreef ferrari_rood het volgende:
Je mag d'r best wat tegengas geven hoor. Voor je het weet word jij aan de kant gezet omdat je te lief bent
Nou, daar zeg je ook nog wat
En dan ben je niet alleen je meisje, maar ook je poezels kwijt
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 september 2008 @ 18:00:25 #219
13151 crew  Rewimo
pi_61604098
Ik zou toch wel duidelijk maken dat je katten ook heel belangrijk voor je zijn. En die waren er nu eenmaal eerder dan je vriendin. De katten horen bij jou, dat zal ze moeten accepteren. Volgens mij heb je je door dit topic inmiddels gerealiseerd hoe dierbaar ze je zijn

Je zou, zoals iemand al aangaf, met haar af kunnen spreken dat er geen andere katten komen als deze er niet meer zijn (en dan bedoel ik door ouderdom ). Wie weet ervaart ze in de tussentijd hoe leuk en lief katten zijn en wil ZIJ straks weer nieuwe

Wat de rekening betreft kun je inderdaad vragen of je in delen mag betalen. Zelden een DA meegemaakt die dat niet goed vond hoor
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 13 september 2008 @ 18:38:50 #220
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61604947
Mijn DA vindt in delen betalen ook prima. Gelukkig nog nooit in delen te hoeven betalen
pi_61610985
Niet om hier nou een R&P topic van te maken. Maar soms mag je best wel es wat tegengas geven in een relatie hoor, zij mag best wat respect (leren) tonen naar jou toe, en accepteren dat JIJ nou eenmaal van katten houdt. Van een keertje nee zeggen gaat je relatie niet naar de knoppen.
(:
  zondag 14 september 2008 @ 00:26:15 #222
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61612890
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 23:03 schreef nein het volgende:
Van een keertje nee zeggen gaat je relatie niet naar de knoppen.
als dat zo zou zijn had ik geen relatie meer
pi_61619817
Blij om te horen dat de echte oorzaak achterhaald is. Ik hoop dat de operatie goed gaat en poes weer helemaal beter wordt.

Over je vriendin: besef je wel dat als je de katten weg doet je dit nu doet vanwege haar onwetendheid / onwennigheid en niet vanwege dat zij echt last heeft van jouw dieren (zo was het toen je dit topic opende).

Dat je vriendin nu niet ineens fan is van de poezen is logisch. Maar zij hoeft niet alles geweldig te vinden wat jij doet. Het gaat er om, heeft zij er echt werkelijk last van? Ik sta ook niet te juichen van enthousiasme bij alle hobbies van mijn vriend en alle zooi die daarom in huis komt en ik heb er ook wel eens een beetje last van (troep in huis, herrie, kan niet zomaar in het weekend wat leuks doen met hem). Maar ja, ieder mens heeft recht op zijn eigen dingen. Dit zijn zijn dingen en ik hou van hem dus ik neem dat er gewoon bij.

Ik vind dat je niet dieren weg moet doen omdat zij er 'niet mee heeft'. Zij hoeft toch ook niets met die dieren? Tis toch niet alsof zij de kattenbakken schoon moet maken of de dierenarts moet betalen? Zolang de dieren voor haar geen echt groot probleem opleveren (als ze haar steeds onder zouden zeiken zou ik haar standpunt namelijk best begrijpen) vind ik dat ze ze jou moet gunnen. Omdat jij er zo veel warmte en plezier van hebt, en ze jou dat gunt, ook al vind ze er zelf niets aan.

Als ik mn schoonmoeder niet mag ga ik immers ook niet zeggen 'ik vind het daar niet zo gezellig, laten we voortaan ergens anders koffie gaan drinken'. Mijn vriend houdt van haar. Al zou ze een draak zijn en op mn schoot plassen, we gaan er heen, klaar.

Jij houdt van je katten en hen niet meer hebben zou jou heel veel pijn doen, dat merken we toch echt aan hoe je post. Als je vriendin echt van je houdt (zoals jij blijkbaar van haar houdt, dat je het in overweging neemt) dan zet ze zich er overheen en laat ze jou lekker je katten houden. Dat vind ik echt, als ze wil dat jij zoveel verdriet hebt omdat zij ergens 'niks mee heeft' dan denk ik niet dat zij het soort vrouw is waar je dit voor over moet hebben. Zat ze nou juist te janken omdat ze het zo vreselijk vind voor je maar ze echt gek wordt van de jeuk over dr hele lijf, dan zou ik dit echt niet zo schrijven.
  zondag 14 september 2008 @ 14:55:12 #224
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61620624
quote:
Op zondag 14 september 2008 14:19 schreef Dipkip het volgende:
Blij om te horen dat de echte oorzaak achterhaald is. Ik hoop dat de operatie goed gaat en poes weer helemaal beter wordt.

Over je vriendin: besef je wel dat als je de katten weg doet je dit nu doet vanwege haar onwetendheid / onwennigheid en niet vanwege dat zij echt last heeft van jouw dieren (zo was het toen je dit topic opende).

Dat je vriendin nu niet ineens fan is van de poezen is logisch. Maar zij hoeft niet alles geweldig te vinden wat jij doet. Het gaat er om, heeft zij er echt werkelijk last van? Ik sta ook niet te juichen van enthousiasme bij alle hobbies van mijn vriend en alle zooi die daarom in huis komt en ik heb er ook wel eens een beetje last van (troep in huis, herrie, kan niet zomaar in het weekend wat leuks doen met hem). Maar ja, ieder mens heeft recht op zijn eigen dingen. Dit zijn zijn dingen en ik hou van hem dus ik neem dat er gewoon bij.

Ik vind dat je niet dieren weg moet doen omdat zij er 'niet mee heeft'. Zij hoeft toch ook niets met die dieren? Tis toch niet alsof zij de kattenbakken schoon moet maken of de dierenarts moet betalen? Zolang de dieren voor haar geen echt groot probleem opleveren (als ze haar steeds onder zouden zeiken zou ik haar standpunt namelijk best begrijpen) vind ik dat ze ze jou moet gunnen. Omdat jij er zo veel warmte en plezier van hebt, en ze jou dat gunt, ook al vind ze er zelf niets aan.

Als ik mn schoonmoeder niet mag ga ik immers ook niet zeggen 'ik vind het daar niet zo gezellig, laten we voortaan ergens anders koffie gaan drinken'. Mijn vriend houdt van haar. Al zou ze een draak zijn en op mn schoot plassen, we gaan er heen, klaar.

Jij houdt van je katten en hen niet meer hebben zou jou heel veel pijn doen, dat merken we toch echt aan hoe je post. Als je vriendin echt van je houdt (zoals jij blijkbaar van haar houdt, dat je het in overweging neemt) dan zet ze zich er overheen en laat ze jou lekker je katten houden. Dat vind ik echt, als ze wil dat jij zoveel verdriet hebt omdat zij ergens 'niks mee heeft' dan denk ik niet dat zij het soort vrouw is waar je dit voor over moet hebben. Zat ze nou juist te janken omdat ze het zo vreselijk vind voor je maar ze echt gek wordt van de jeuk over dr hele lijf, dan zou ik dit echt niet zo schrijven.
Ik kan eerlijk gezegd niet anders zeggen dan dat ik het hier mee eens ben. En jullie hebben PAS 5 maanden wat. NIet AL 5 maanden, maar PAS.

Ja, ik heb in vorige relaties ook wel eens gedacht dat ik nog lang bij die persoon zou zijn... maar dat was dus mooi niet zo. Ik zou er dan ook niet van opkijken, als je er over een half jaar achter komt dat de relatie toch niet werkt (of zij komt daaracher, kan ook) en dat het beter is als jullie uit elkaar gaan. Dan is het weg vriendin, maar boven alles weg poesjes.

Mijn vriend is gek van produceren, daar heb ik ook last van. Zelfs nu. Zn herrie die door het huis heen gaat... maar toch ontneem ik hem dat niet. In een relatie is het niet alleen geven, maar ook nemen. Ik zou het serieus een stomme zet van je vinden, als je je poesjes voor haar weg zou doen.

Maar goed, wie ben ik
  † In Memoriam † zondag 14 september 2008 @ 19:11:27 #225
37843 lady-wrb
kortaf
pi_61626562
ik zou het niet eens in overweging nemen om mijn kat uit huis te plaatsen. voor niemand.
vreemd dat ze daar dan pas na maanden mee komt.
en mocht je ze voor haar toch wegdoen, ben je dan niet bang dat het tussen jullie in komt te staan?
en wat als ze volgende keer wil dat je inrichting van je flat verandert\?
of dat ze toch liever per maserati vervoerd wordt?
misschien kan je voorstellen dat ze voortaan maar niet meer bij jou in huis komt, maar jij alleen naar haar?
hoeft zij die katten niet meer te zien en kan jij je poezels gewoon houden.

maar nog even wat anders. heb jij toevallig ook laten kijken hoe het met de nierfunctie is gesteld?
ik wil je niet bang maken, maar het zou ook te maken kunnen hebben met een beginnend nierfalen.
dat is als het nog niet zo heel erg is, redelijk goed met medicijnen in de hand te houden.
?
  zondag 14 september 2008 @ 21:46:29 #226
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61631245
wat ze destijds eens heeft gezegd was, ik heb niet zoveel met poezen maar je hoeft ze om mij niet weg te doen. Dat zei ze iig voordat cagney op dr schoot had geplast. Daarna zei ze "van mij hoeven ze niet, maar je huis moet iig schoon zijn." Dat was het logischerwijs niet echt met het plassen in huis. Daar komt hopelijk na dinsdag verandering in.
Ik hoop lady-wrb dat het qua gezondheid hier ophoudt, ik bedoel dat ze na dit weer gewoon beter is. Ik heb het geld niet meer op dit moment voor nog meer DA bezoekjes en heb al mezelf gesteld dat dit voor mij de laatste keer DA is. Anders kom ik te erg in de schulden en was net blij dat ik schulden had weten af te lossen.
  zondag 14 september 2008 @ 21:47:35 #227
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61631274
quote:
Op zondag 14 september 2008 19:11 schreef lady-wrb het volgende:

en mocht je ze voor haar toch wegdoen, ben je dan niet bang dat het tussen jullie in komt te staan?
en wat als ze volgende keer wil dat je inrichting van je flat verandert\?
of dat ze toch liever per maserati vervoerd wordt?
idd, ik heb ook nog mijn eigen leven en ben geen slaaf!
pi_61638459
Jeetje zag wat een ontwikkelingen!

Hardstikke goed dat je haar laat behandelen zeg, ondanks de hoge kosten! Veel dierenartsen hebben wel mogelijkheden om rekeningen in delen te betalen hoor, daar kan je zeker naar vragen. Ik hoop dat ze heel snel weer beter is. En ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan tussen jouw en je meisje.
  maandag 15 september 2008 @ 11:12:52 #229
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61640413
Ik wilde zeggen "Ik weet nog wel een kei goeie dierenarts. Die is gespecialiseerd in poesjes, en de kosten vallen ook best mee IMHO"

Maar je woont in Apeldoorn zie ik

Apeldoorn -> Nieuw-Amsterdam is een uur rijden dacht ik
pi_61641298
Je kunt idd even wat DA afbellen vanwege de prijs. Vaak zijn ze in dorpen goedkoper (in ieder geval is wel hier het geval) 50 euro of 22 euro voor een enting vind ik nogal een verschil.
  maandag 15 september 2008 @ 11:56:52 #231
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61641393
Ik betaal aan mijn DA (die dus gespecialiseerd in katten is. Ik ga er met mn hond naar toe, want ik heb nog NOOIT een betere dierenarts gezien) 21 euro aan consult. En stel je poesje heeft wat, en het gaat wat kosten, dan weet ik vrij zeker dat ze er niet moeilijk over zal doen om het in termijnen te betalen.
  maandag 15 september 2008 @ 11:59:22 #232
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61641444
Ooh, en qua operatie kosten scheelt het ook nog al bij verschillende da's. Ik zou gewoon wat DA's afbellen en vragen wat dat +- gaat kosten.

Als je het nr van mij DA moet, dan hoor ik het wel
  maandag 15 september 2008 @ 13:25:02 #233
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61643363
quote:
Op maandag 15 september 2008 11:59 schreef Qwea het volgende:
Ooh, en qua operatie kosten scheelt het ook nog al bij verschillende da's. Ik zou gewoon wat DA's afbellen en vragen wat dat +- gaat kosten.

Als je het nr van mij DA moet, dan hoor ik het wel
als ik er voor naar Nieuw amsterdam moet, dan heeft het weinig zin, wat ik uitspaar ben ik dan volgens mij aan benzine kwijt.
  maandag 15 september 2008 @ 13:27:41 #234
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61643429
quote:
Op maandag 15 september 2008 13:25 schreef daniman het volgende:

[..]

als ik er voor naar Nieuw amsterdam moet, dan heeft het weinig zin, wat ik uitspaar ben ik dan volgens mij aan benzine kwijt.
Je kan altijd vragen wat een operatie daar kost. Als het 100 euro goedkoper is, bespaar je 70 euro

Je bent heen 15 euro kwijt, en terug. = 30 euro.
pi_61643948
Als je nou niet meer voor onverwachte geintjes wilt komen te staan met je katten, kan je voor 10 euro per maand ook een ziektekostenverzekering voor je kat afsluiten he
(:
  maandag 15 september 2008 @ 14:00:39 #236
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61644244
quote:
Op maandag 15 september 2008 13:48 schreef nein het volgende:
Als je nou niet meer voor onverwachte geintjes wilt komen te staan met je katten, kan je voor 10 euro per maand ook een ziektekostenverzekering voor je kat afsluiten he
Ja, leuk en aardig. Maar die katten zijn 10 jaar, huidige kwalen worden niet meer gedekt en je bent ipv 10, 15 euro p/m kwijt.

pi_61644390
quote:
Op maandag 15 september 2008 14:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja, leuk en aardig. Maar die katten zijn 10 jaar, huidige kwalen worden niet meer gedekt en je bent ipv 10, 15 euro p/m kwijt.

Met een beetje dierenarts valt er dan wel wat te ritselen he?
Of je neemt meteen een andere dierenarts en gaat opnieuw voor een knobbeltje en doet alsof je van niks weet.
Ik vind het wel een goeie tip hoor. Als die katten tien zijn, dan is 15 euro per maand toch nog peanuts?
  maandag 15 september 2008 @ 14:12:29 #238
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61644508
quote:
Op maandag 15 september 2008 14:07 schreef Stali het volgende:

[..]

Met een beetje dierenarts valt er dan wel wat te ritselen he?
Of je neemt meteen een andere dierenarts en gaat opnieuw voor een knobbeltje en doet alsof je van niks weet.
Ik vind het wel een goeie tip hoor. Als die katten tien zijn, dan is 15 euro per maand toch nog peanuts?
Je bent verplicht dacht ik om een uitreksel mee te sturen van het medisch verleden van je dier. Het zou een beetje raar zijn als je nu een totaal nieuwe dierenarts zou hebben, en er valt niks mee te sturen. De verzekering is (helaas) niet geheel achterlijk.

15 euro per maand is opzich niet veel, maar als je bedenkt dat alle dingen die ze dus nu hebben gehad niet worden gedekt, vind ik het best veel geld.

Dan zou ik ervoor kiezen om dat per maand op zij te leggen. Trouwens, je hebt het verkeerde topic dat knobbeltje is dat andere topic

en daarnaast moet je dacht ik voor kanker e.d aanvullend verzekerd zijn. Dat kost aanzienelijk meer. En dit gaat over een kat he, dat knobbeltje over een hond. En een hond is waaaaaaay duurder.
pi_61645076
quote:
Op maandag 15 september 2008 14:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nahja t gaat om t idee, straks krijgt ze nog es kanker ofzo..dan ben je wel meer kwijt dan 15e p/m
(:
  maandag 15 september 2008 @ 14:33:55 #240
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61645184
quote:
Op maandag 15 september 2008 14:31 schreef nein het volgende:

[..]

Nahja t gaat om t idee, straks krijgt ze nog es kanker ofzo..dan ben je wel meer kwijt dan 15e p/m
quote:
en daarnaast moet je dacht ik voor kanker e.d aanvullend verzekerd zijn. Dat kost aanzienelijk meer.
Maar opzich heb je een punt. Al zou ik gewoon het geld per maand wegleggen. Ik spaar 20 euro per maand voor mn hond. Niet dat dat echt helpt hoor. Laatst een operatie van 1200 euro
  maandag 15 september 2008 @ 14:39:14 #241
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61645359
1200 euro! Dang!
  maandag 15 september 2008 @ 14:42:05 #242
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61645433
quote:
Op maandag 15 september 2008 14:39 schreef daniman het volgende:
1200 euro! Dang!
Ooh das nog niks hoor. 2.5 jaar daarvoor 700 euro. Per maand ruim 100 euro aan medicatie en 80 euro in de 3 weken aan voer. En dan zit ik ook nog +- 1x per maand bij de DA met hem.

Dieren zijn duur

Maar ik heb het met liefde voor hem over. Ik heb altijd gezegd "Al moet ik er minder om eten, hij krijgt het beste"
  maandag 15 september 2008 @ 15:31:38 #243
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61646760
waar de f*ck haal je al dat geld vandaan dan joh? Uit die verzekering?
  maandag 15 september 2008 @ 15:32:13 #244
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61646771
quote:
Op maandag 15 september 2008 15:31 schreef daniman het volgende:
waar de f*ck haal je al dat geld vandaan dan joh? Uit die verzekering?
Van mn spaarrekening

Mn vriend heeft zn vorige operatie betaald. En hij wilde deze ook wel betalen, of delen. Maar dat wou ik niet. Zo gauw als ik om de 1 of andere reden niet meer voor Baloe kan zorgen, mag hij het doen

+ ik woon nog thuis en studeer. Ik hoef geen kostgeld e.d te betalen omdat Baloe me al handen vol met geld kost
  maandag 15 september 2008 @ 15:45:59 #245
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61647203
kijk, dat scheelt allemaal een hoop. En met een goed betalend bijbaantje kun je je dat dan wel veroorloven. Bij mij is het anders, ik woon op mezelf en ben dus veel geld kwijt aan huur, en allerlei vaste lasten. En daarnaast dan dus nog dingen als boodschappen enzo en de verzorging van mijn katten. Bij mij is het geld er op deze manier dus sneller doorheen en ga morgen zeker vragen of het in termijnen betaald kan worden.
  maandag 15 september 2008 @ 15:47:00 #246
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61647236
Ik heb geen bijbaan. Ik studeer enkel.
pi_61647480
Ik weet niet hoe oud je bent en of je nog studeert ofzo, maar misschien zijn er ook nog wel mensen die jou kunnen en willen steunen.

Als ik in de problemen zou komen zou ik altijd terug kunnen vallen op mijn moeder bijvoorbeeld. Al moet het wel heeel ernstig worden zou ik aan haar toegeven dat ik niet uitkom met mijn geld.

Het is in iedergeval wel heel klote voor je. Ik was laatst rond de 150 euro kwijt aan de dierenarts voor consult, jaarlijkse entingen en verwijderen van tandsteen. Gelukkig kan dat er prima vanaf. Ik werk nu al bijna een jaar.
  maandag 15 september 2008 @ 15:57:10 #248
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61647536
quote:
Op maandag 15 september 2008 15:45 schreef daniman het volgende:
kijk, dat scheelt allemaal een hoop. En met een goed betalend bijbaantje kun je je dat dan wel veroorloven. Bij mij is het anders, ik woon op mezelf en ben dus veel geld kwijt aan huur, en allerlei vaste lasten. En daarnaast dan dus nog dingen als boodschappen enzo en de verzorging van mijn katten. Bij mij is het geld er op deze manier dus sneller doorheen en ga morgen zeker vragen of het in termijnen betaald kan worden.
Ooh daarnaast doe ik ook gewoon boodschappen bij mijn vriend, ga ik af en toe uit, en uit eten.

Maar ik moet wel zeggen dat het allemaal ook maar nét past
  maandag 15 september 2008 @ 15:57:43 #249
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61647556
Ik heb een fulltime baan. Op mijn ouders bn ik al eens teruggevallen en die hebben het ook niet zo breed, dus dat is geen optie.

Maar goed, eerst maar eens zien wat er na morgen gebeurt.
pi_61647601
qwea krijgt veel studiefinanciering? Of heb je er een lening bij?
  maandag 15 september 2008 @ 15:59:55 #251
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61647634
quote:
Op maandag 15 september 2008 15:59 schreef ferrari_rood het volgende:
qwea krijgt veel studiefinanciering? Of heb je er een lening bij?
Geen van beide. Ik heb een wajong uitkering

Maar dat is ook alles behalve een vet pot hoor.
pi_61647664
Klote hoor, zo'n hoog bedrag. Maar je mag heus wel gespreid betalen.
(:
pi_61647691
maar nog altijd meer dan mijn bij benadering 57euro (heb nu uithuiswonende) studiefinanciering daarvan kon ik nog niet eens mijn collegegeld betalen.
  maandag 15 september 2008 @ 16:04:47 #254
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61647784
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:01 schreef ferrari_rood het volgende:
maar nog altijd meer dan mijn bij benadering 57euro (heb nu uithuiswonende) studiefinanciering daarvan kon ik nog niet eens mijn collegegeld betalen.
Dan verdienen je ouders teveel

Maar goed, terug ontopic.
  maandag 15 september 2008 @ 16:05:23 #255
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61647812
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:00 schreef nein het volgende:
Klote hoor, zo'n hoog bedrag. Maar je mag heus wel gespreid betalen.
Niet alle da's doen dat he.
pi_61647854
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:05 schreef Qwea het volgende:

[..]

Niet alle da's doen dat he.
Nahh..maar toch wel de meeste?
(:
  maandag 15 september 2008 @ 16:07:21 #257
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61647880
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:06 schreef nein het volgende:

[..]

Nahh..maar toch wel de meeste?
Van de 4 die ik heb gehad, doet enkel mijn huidge dat. Althans, ik ben er van overtuigd dat ze dat doet. Ik heb het nog nooit bij haar hoeven te doen.

De rest niet Maar goed, ik weet niet hoe dat bij andere DA's zit natuurlijk.
  † In Memoriam † maandag 15 september 2008 @ 16:44:33 #258
7074 moussy
kuttekop
pi_61649091
Daniman, heb je al rond gebeld of een andere DA het voor minder doet? Ik was voor een baarmoederverwijdering en medicatie (op vrijdagavond ) 354,- kwijt. en dat was voor een herdershond. Ik vind 200 á 300 euro voor een operatie van een poesie wel een hoop geld, of is dat incl de foto's + medicatie+ consult van afgelopen keer?
  maandag 15 september 2008 @ 16:57:10 #259
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61649540
Ik heb hem al het nr van mijn DA gepmt, met de melding dat hij maar eens moest vragen wat hij daar kwijt was. Geen idee of hij dat doet.
  maandag 15 september 2008 @ 18:58:58 #260
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_61652909
Via een ander topic kwam ik in dit topic terecht met die verzekeringen. Klinkt namelijk helemaal niet zo verkeerd. Ik heb nu wel een apart spaarpotje waar ik geld in gooi, maar er hoeft maar 1x iets goed mis te zijn en je komt al in de problemen. Ik ben een student dus als ik een rekening krijg van een paar honderd euro is het wel even slikken

Mijn vraag is alleen: ik ben nog nooit naar een DA geweest. Ik heb mijn kat nu een maandje uit het dierenasiel (heb wel een paspoort waarin staat dat hij gezond is en voor het laatst in april is ingeënt), maar moet ik om zo'n verzekering af te sluiten eerst langs een DA of is dat voldoende bewijs dat ik niet een verzekering afsluit voor een kat die doodziek is ?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 15 september 2008 @ 19:05:12 #261
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61653092
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:58 schreef Maraca het volgende:
Via een ander topic kwam ik in dit topic terecht met die verzekeringen. Klinkt namelijk helemaal niet zo verkeerd. Ik heb nu wel een apart spaarpotje waar ik geld in gooi, maar er hoeft maar 1x iets goed mis te zijn en je komt al in de problemen. Ik ben een student dus als ik een rekening krijg van een paar honderd euro is het wel even slikken

Mijn vraag is alleen: ik ben nog nooit naar een DA geweest. Ik heb mijn kat nu een maandje uit het dierenasiel (heb wel een paspoort waarin staat dat hij gezond is en voor het laatst in april is ingeënt), maar moet ik om zo'n verzekering af te sluiten eerst langs een DA of is dat voldoende bewijs dat ik niet een verzekering afsluit voor een kat die doodziek is ?

Volgens mij is die verklaring genoeg. www.proteq.nl daar kun je bellen en mailen.

Overigens ;

http://www.proteq.nl/index.asp?NavigationId=854
quote:
Twee verzekeringspakketten en een Aanvullende Dekking
De Proteq Dier & Zorg Verzekering biedt u twee verzekeringspakketten met een brede dekking en de mogelijkheid om een extra Aanvullende Dekking af te sluiten.

Ziektekostenpakket Standaard
Uw hond of kat verzekerd van de beste zorg na een ongeval en bij ziekte. Wat wordt vergoed?
Kosten van een dierenarts in Nederland * kosten van een specialist in Nederland * Opname en verblijf in een dierenkliniek * Alle noodzakelijke operaties, afhankelijk van de gekozen dekking * alle in Nederland geregistreerde medicijnen * geneesmiddelen toegestaan volgens de diergeneesmiddelenwet * narcose, röntgenfoto’s, echografie * laboratoriumonderzoek * verbandmiddelen, prothesen, implantaten, sonde voeding * euthanasie * gebitssanering op medische indicatie

Specialistische behandelingen die niet in Nederland uitgevoerd worden maar wel in België vallen onder bepaalde voorwaarden ook onder de dekking. Looptijd 1 of 5 jaar

Aanvullende Dekking
Extra zekerheid. Onder de Aanvullende Dekking valt:
- Medische kosten in het buitenland tijdens een vakantie
- Fysiotherapie
- Tandheelkunde
- Oncologie
- Homeopathie
- Acupunctuur
De Aanvullende Dekking is niet los af te sluiten en alleen in combinatie met een 5 jaar contract. De jaarpremie is ¤ 45,-
[Terug naar boven]

Wat wordt niet vergoed?
De volgende kosten worden niet vergoed:
* Preventieve behandelingen zoals inentingen, vlooien- en wormenmiddelen
* Diagnose en behandeling van alle aandoeningen aan heupen en ellebogen bij honden, ongeacht de aanleiding. Bij aandoening aan deze gewrichten vergoedt Proteq alleen het 1e consult

Alle andere aandoeningen zijn gewoon meeverzekerd als het dier gezond is bij aanmelding.

Eigen bijdrage
De eigen bijdrage is 19%. De eigen bijdrage voor sterilisatie en castratie is 50%
  maandag 15 september 2008 @ 19:06:11 #262
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61653121
Dus als je een dier hebt die een operatie moet. En je bent bv zoals ik 1200 euro kwijt. Dan moet je 228 zelf dokken.
  maandag 15 september 2008 @ 19:10:16 #263
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61653241
Daniman, ik ga je even een PM sturen (de tweede van vandaag.) Wil je die even bekijken aub?
  maandag 15 september 2008 @ 19:12:20 #264
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61653305
Ik heb namelijk 1 van de assistentes van mijn DA op msn, aan wie ik vertelde dat je 300 euro kwijt bent.
quote:
Miranda zegt (19:09):
300???
das een dure
Qwea | Bij MM in Den Helder zegt (19:09):
ja
Qwea | Bij MM in Den Helder zegt (19:09):
dat zei ik ook al
helft voldoet ong
Qwea | Bij MM in Den Helder zegt (19:10):
*pmt
Qwea | Bij MM in Den Helder zegt (19:10):
*en in topic zet
Miranda zegt (19:10):
maar we hebben geen vast bedrag ervoor hoor
Miranda zegt (19:10):
maar 300 wordt het niet
Qwea | Bij MM in Den Helder zegt (19:11):
ik vond 300 ook aso duur
Miranda zegt (19:11):
ja das kosten sterilisatie grote hond man
  maandag 15 september 2008 @ 19:13:29 #265
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_61653339
Bedankt voor de website! Ga zo de polis even nalezen Kwam via een 'premieberekening' uit op iets meer dan 13 euro (excl assurantiebelasting) en dat heb ik met liefde over voor mijn kat. Kan een hoop ellende besparen
  maandag 15 september 2008 @ 19:14:38 #266
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61653379
quote:
Op maandag 15 september 2008 19:13 schreef Maraca het volgende:
Bedankt voor de website! Ga zo de polis even nalezen Kwam via een 'premieberekening' uit op iets meer dan 13 euro (excl assurantiebelasting) en dat heb ik met liefde over voor mijn kat. Kan een hoop ellende besparen
idd. Maar hou er wel rekening mee dat je dus een eigen bijdrage hebt
  maandag 15 september 2008 @ 19:16:19 #267
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_61653437
quote:
Op maandag 15 september 2008 19:14 schreef Qwea het volgende:

[..]

idd. Maar hou er wel rekening mee dat je dus een eigen bijdrage hebt
Ik blijf er een apart spaarpotje voor houden. Maar liever 300 euro dan 1.200
  maandag 15 september 2008 @ 19:20:06 #268
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61653567
quote:
Op maandag 15 september 2008 19:16 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik blijf er een apart spaarpotje voor houden. Maar liever 300 euro dan 1.200
Eens. En het kan behoorlijk hoog oploppen, een huisdier
  † In Memoriam † maandag 15 september 2008 @ 20:46:12 #269
7074 moussy
kuttekop
pi_61656466
quote:
Op maandag 15 september 2008 19:12 schreef Qwea het volgende:
Ik heb namelijk 1 van de assistentes van mijn DA op msn, aan wie ik vertelde dat je 300 euro kwijt bent.
[..]

Zie je wel... tis echt een idioot hoog bedrag.

welke DA heb je in DH? Ik niet 1 meer
  maandag 15 september 2008 @ 21:00:25 #270
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_61656913
quote:
Op maandag 15 september 2008 19:20 schreef Qwea het volgende:

[..]

Eens. En het kan behoorlijk hoog oploppen, een huisdier
Mijn katje is het absoluut waard.. het is zo'n moppie..
Vooral als hij zijn oogjes (pupillen) heel groot opzet.. dan smelt ik gewoon
  maandag 15 september 2008 @ 21:29:17 #271
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61657939
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:46 schreef moussy het volgende:

[..]

Zie je wel... tis echt een idioot hoog bedrag.

welke DA heb je in DH? Ik niet 1 meer
In Den Helder duursema. Maar ik woon nog thuis met Baloe, en ben bij Makatsi in Nieuw-Amsterdam. Daar heb ik ook de assistente van op msn

Zelden ga ik trouwens naar duursema. Ja, voor de kleine dingen. Maar voor de grote dingen ga ik naar VCHN in hippolytushoef
  † In Memoriam † maandag 15 september 2008 @ 21:51:02 #272
7074 moussy
kuttekop
pi_61658799
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:29 schreef Qwea het volgende:

[..]

In Den Helder duursema. Maar ik woon nog thuis met Baloe, en ben bij Makatsi in Nieuw-Amsterdam. Daar heb ik ook de assistente van op msn

Zelden ga ik trouwens naar duursema. Ja, voor de kleine dingen. Maar voor de grote dingen ga ik naar VCHN in hippolytushoef
Ik ging ook altijd naar Duursema, maar na gedoe met die ouwe van ons ren ik er niet zo hard meer naar toe. Nu gaan we naar DAP schagen. VCHN in hippo ken ik niet, maar das ook nog een afstand die te doen is
  maandag 15 september 2008 @ 22:01:01 #273
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61659271
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:51 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik ging ook altijd naar Duursema, maar na gedoe met die ouwe van ons ren ik er niet zo hard meer naar toe. Nu gaan we naar DAP schagen. VCHN in hippo ken ik niet, maar das ook nog een afstand die te doen is
Recentiets over duursema mogen in mn PM

Hippo is 30 min rijden. Alleen betaal je wel 40 euro aan normaal consult

De rest zoals rottenveel, duinpark en die aan de rotonde weiger ik om naar toe te gaan.
  † In Memoriam † dinsdag 16 september 2008 @ 09:16:27 #274
7074 moussy
kuttekop
pi_61667284
40 euro

Tijdje terug was ik op vrijdagnacht 18 euro kwijt Ik blijf wel bij DAP

Duursema is een goede dierenarts hoor, bij de rest zal je me ook niet zien. Zo ben ik ook bij DAP gekomen, omdat 1 of andere drol dienst had die nacht.
pi_61668553
Met het risico de draad weer offtopic te trekken...

Hoe kan je eigenlijk een dierenarts beoordelen? Toen ik mijn kat kreeg heb ik gewoon in de telefoongids de dichstbijzijnde praktijk opgezocht. Ze lijken netjes, schoon en ze zijn aardig. Geen idee of ze duur zijn of goedkoop eigenlijk. Ben pas achteraf tot de ontdekking gekomen dat je bij dierenartsen van te voren naar de prijs kan informeren en kan vergelijken enzo...
Maar hoe kan je op kwaliteit beoordelen als leek?

En verder OT: Hoe is het nu met je beide poezedames?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 16 september 2008 @ 10:40:18 #276
163650 Greys
pi_61668836
Met het risico een bemoeial te zijn
Misschien toch beter een apart topic te openen over dierenarts ervaringen en kosten?

Dat het hier alleen nog over TS en zijn Cagney en Lacey gaat?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 16 september 2008 @ 10:57:34 #277
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61669222
hm ik was te laat vond ik om nog na het lezen van alles de afspraak te annuleren van vanochtend en ergens anders heen te gaan. Toen waren ze gisteravond al dicht. Daarbij zou cagney dan waarschijnlijk alleen maar langer moeten wachten omdat je dan wel heel veel geluk moet hebben dat cagney vandaag nog terecht had gekunnen.
Ik heb haar vanochtend naar de dierenarts gebracht waar ik vrijdag ook was. Ik heb gevraagd of ik in delen kon betalen en dat is geen probleem.
Overigens was die 200 tot 300 euro voor een middelgrote hond met hetzelfde probleem. Kan dus goed zijn dat ik wat goedkoper uit ben.

Cagney was er zoals altijd rustig onder. Ze moet waarschijnlijk wel speciaal voer maar dat hoor ik dan nog.
Lacey gaat hier gewoon lekker dr eigen gang.
Ik werk thuis vandaag en kan haar vanmiddag weer ophalen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 16 september 2008 @ 10:59:45 #278
163650 Greys
pi_61669279
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 10:57 schreef daniman het volgende:
hm ik was te laat vond ik om nog na het lezen van alles de afspraak te annuleren van vanochtend en ergens anders heen te gaan. Toen waren ze gisteravond al dicht. Daarbij zou cagney dan waarschijnlijk alleen maar langer moeten wachten omdat je dan wel heel veel geluk moet hebben dat cagney vandaag nog terecht had gekunnen.
Goede beslissing! Langer wachten is niet fijn
quote:
Ik heb haar vanochtend naar de dierenarts gebracht waar ik vrijdag ook was. Ik heb gevraagd of ik in delen kon betalen en dat is geen probleem.
Overigens was die 200 tot 300 euro voor een middelgrote hond met hetzelfde probleem. Kan dus goed zijn dat ik wat goedkoper uit ben.
Dat zijn ook goede berichten. Zal duimen dat het wat meevalt voor je en fijn dat het in delen mag.
quote:
Cagney was er zoals altijd rustig onder. Ze moet waarschijnlijk wel speciaal voer maar dat hoor ik dan nog. Lacey gaat hier gewoon lekker dr eigen gang.
Ik werk thuis vandaag en kan haar vanmiddag weer ophalen.
Hou ons op de hoogte
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 september 2008 @ 11:05:22 #279
13151 crew  Rewimo
pi_61669403
Spannend, Daniman, ik ben heel benieuwd wat ze uiteindelijk aantreffen. Sterkte met wachten!
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_61669427
Wat Greys zegt! Goed voor Cagney, ik duim mee en we willen natuurlijk ook horen hoe het afloopt.

Probeer trouwens (als je daar tijd voor hebt) voordat je Cagney weer ophaalt nog een keer alle plekken van ongelukjes goed schoon te maken. Ik geloof dat een sopje met Biotex werd aangeraden. Dit om te voorkomen dat ze terug valt in het verkeerde gedrag van buiten de bak plassen. Als ze niet kan ruiken dat ze foutjes gemaakt heeft, heb je daar minder kans op.

Verder zou ik ook aan de dierenarts vragen of je Cagney thuis nog speciaal moet/mag behandelen. Ik zou me bijvoorbeeld kunnen voorstellen dat je haar als ze thuis komt, net als een kitten, eerst op de bak zet, voordat je haar weer gewoon laat rondlopen. Even weer helemaal terug naar 0 en zeker weten dat ze de bak dus weer terug vind.
  dinsdag 16 september 2008 @ 11:08:16 #281
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61669463
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 10:27 schreef Hekates het volgende:
Met het risico de draad weer offtopic te trekken...

Hoe kan je eigenlijk een dierenarts beoordelen? Toen ik mijn kat kreeg heb ik gewoon in de telefoongids de dichstbijzijnde praktijk opgezocht. Ze lijken netjes, schoon en ze zijn aardig. Geen idee of ze duur zijn of goedkoop eigenlijk. Ben pas achteraf tot de ontdekking gekomen dat je bij dierenartsen van te voren naar de prijs kan informeren en kan vergelijken enzo...
Maar hoe kan je op kwaliteit beoordelen als leek?

En verder OT: Hoe is het nu met je beide poezedames?
Nou, ik had van die sjonnies aan de foon in den helder ;

"Ja hoi, mijn hond heeft ALWEER hotspots. Ik heb hydrocortiderm en cefaral nodig. Kan ik dat ff ophalen?"
-Hotspots? Is dat?

Toen ik VCHN in hippo belde ;

"Ja hoi, Mijn hond heeft ALWEER hotspot. Ik heb hydrocortiderm nodig en cefaral."
- Nou, ik zou dermapet nemen. Hydro is bij ons veel duurder. Daarnaast hebben wij geen cefaral, maar kan de hond wel een injectie tegen de jeuk krijgen. Heeft hij er veel?
"4 en een ontstoken exceem poot"
-Das niet normaal hoor. Komt u anders even langs, uitgebereid bespreken met de DA en dan een eventuele oorzaak vinden

Afijn, ik heb 1.5 binnen gezeten daar, en toen kwam de DA tot de conclusie dat het ws een voedselallergie was. 1.5 u voor 80 euro (weekend consult ), een heleboel informatie en een ws oorzaak verder.
pi_61669506
Ok, ik snap het verschil in gevoel er bij.

Helaas wilde ik alleen langskomen voor een algemene controle en ben ik zelf nog een redelijke poezen noob, dus zo een soort gesprek heb ik niet gehad.
  dinsdag 16 september 2008 @ 11:15:20 #283
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61669634
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 11:06 schreef Hekates het volgende:
Wat Greys zegt! Goed voor Cagney, ik duim mee en we willen natuurlijk ook horen hoe het afloopt.

Probeer trouwens (als je daar tijd voor hebt) voordat je Cagney weer ophaalt nog een keer alle plekken van ongelukjes goed schoon te maken. Ik geloof dat een sopje met Biotex werd aangeraden. Dit om te voorkomen dat ze terug valt in het verkeerde gedrag van buiten de bak plassen. Als ze niet kan ruiken dat ze foutjes gemaakt heeft, heb je daar minder kans op.

Verder zou ik ook aan de dierenarts vragen of je Cagney thuis nog speciaal moet/mag behandelen. Ik zou me bijvoorbeeld kunnen voorstellen dat je haar als ze thuis komt, net als een kitten, eerst op de bak zet, voordat je haar weer gewoon laat rondlopen. Even weer helemaal terug naar 0 en zeker weten dat ze de bak dus weer terug vind.
ben ik idd van plan. Chloor voor de kattenbak en de banken en gangetje tussen woonkamer, slaapkamer en badkamer ook maar goed doen, want volgens mij heeft ze het daar ook wel eens gedaan. Peper op de bank hielp iig niet, ze pieste daar gewoon overheen.

punt met cagney is dat ze heel eigenwijs is. Als ik dr op de bak zet dan krijg ik haar er niet zomaar in en dan moet ik echt de uitgang blokkeren. Dan wordt ze wrs boos en wil ze alleen maar weg. Dus daar ben ik een beetje huiverig voor want ze moet dan ook weer niet een aversie tegen die bak krijgen.

Ik houd jullie op de hoogte!
  dinsdag 16 september 2008 @ 11:18:42 #284
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61669723
hm nu mis ik een cagney die lekker op mijn schoot ligt om geaaid te worden en Lacey is geen schootkat
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 september 2008 @ 11:23:24 #285
13151 crew  Rewimo
pi_61669848
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 11:15 schreef daniman het volgende:

punt met cagney is dat ze heel eigenwijs is. Als ik dr op de bak zet dan krijg ik haar er niet zomaar in en dan moet ik echt de uitgang blokkeren. Dan wordt ze wrs boos en wil ze alleen maar weg. Dus daar ben ik een beetje huiverig voor want ze moet dan ook weer niet een aversie tegen die bak krijgen.

Ik houd jullie op de hoogte!
Dan zou ik haar zeker niet dwingen Gewoon binnen zetten en haar eigen gang laten gaan. Over het algemeen zijn ze in het begin nog wat suf van de narcose en willen ze toch alleen maar slapen. Je zou wel kunnen overwegen om een lekker ligplekje voor haar te maken in de buurt van de kattenbak, zodat ze daarvoor geen hele einden hoeft te lopen. Dat valt niet mee als je net geopereerd bent

Denk er ook aan dat Lacey weleens geïrriteerd kan reageren omdat Cagney naar dierenarts ruikt
  dinsdag 16 september 2008 @ 11:26:05 #286
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61669907
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 11:23 schreef Rewimo het volgende:

Denk er ook aan dat Lacey weleens geïrriteerd kan reageren omdat Cagney naar dierenarts ruikt
waar moet ik dan precies aan denken? Dat ze cagney een haal geeft?
pi_61669931
De andere plasplekken absoluut niet met chloor schoonmaken de kattenbak wel. Je kan eventueel de kap er tijdelijk afhalen. Ze is waarschijnlijk nog wat suf van de narcose en dan in de instap wel lastig. Fire ging na de narcose zelfs in de kattenbak slapen toen had ik zoiets van kom maar in het mandje.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 september 2008 @ 11:27:23 #288
13151 crew  Rewimo
pi_61669936
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 11:26 schreef daniman het volgende:
waar moet ik dan precies aan denken? Dat ze cagney een haal geeft?
Ik weet niet hoe fel ze is Maar hier wordt er door de andere twee nog weleens geblazen als er eentje terugkomt van de DA.
pi_61670069
Als je ook open bakken neer zet met grid, kan je haar er toch op zetten zonder te dwingen? Dat ze meteen weer weg loopt daarna zou niet erg moeten zijn. Ze heeft dan in ieder geval gezien waar het staat.

En een van haar favo kussens in de buurt leggen van een bak is idd wel een erg goed plan.
  dinsdag 16 september 2008 @ 12:08:00 #290
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61670947
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 11:27 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe fel ze is Maar hier wordt er door de andere twee nog weleens geblazen als er eentje terugkomt van de DA.

Lacey is meestal de onderdanige en Cagney de baas in huis. Ben dus benieuwd hoe dat hier dan zal gaan.
  dinsdag 16 september 2008 @ 14:11:48 #291
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61673986
inmiddels zit er een felliway stekker in het stopcontact, staat er een teiltje met grit bij en ga ik de bank grondig schoonmaken met beaphar. Dat moet een stuk opschieten, hoop ik iig.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 16 september 2008 @ 14:22:17 #292
163650 Greys
pi_61674246
Daniman, hulde voor al je goede werk!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61674318
Ik heb geen idee wat Beaphar is, maar laat dat de pret niet drukken.
Je bent goed bezig en ik ga duimen dat Cagney als ze straks thuis is weer helemaal ok is en de ongelukjes daarmee ook verledentijd zijn.
  † In Memoriam † dinsdag 16 september 2008 @ 16:05:31 #294
7074 moussy
kuttekop
pi_61677130
Is ze al thuis?
  dinsdag 16 september 2008 @ 16:44:44 #295
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61678316
Cagney is nu net weer thuis. Ze loopt nog een beetje stlletjes rond. Heb haar net een beetje voer gegeven wat ik mee heb gekregen van de DA. Ze was al weer aardig wakker zeiden ze. Nu maar hopen dat met al mijn maatregelen ook het plassen op de bank ophoud.
  dinsdag 16 september 2008 @ 16:47:36 #296
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61678390
ze ruikt trouwens idd behoorlijk naar dierenarts zeg!
pi_61678684
Wat hebben ze nu precies geopereerd? Hebben ze die bal uit haar blaas gehaald? En moet ze nu speciale brokken hebben?
(:
  dinsdag 16 september 2008 @ 17:02:32 #298
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61678866
ze hebben dus dat steentje dat in die hlaas zat eruit gehaald en opgestuurd om te kijken welk voer voor cagney het beste zal zijn. Tot die tijd heb ik gratis een zak met een bepaald soort royal canin meegekregen dat iig ook moet helpen.

-edit- oh ja ze ligt nu trouwens lekker op mijn schoot
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 16 september 2008 @ 17:17:22 #299
163650 Greys
pi_61679237
Was het een groot steentje? Zeiden ze dat dat de oorzaak kon zijn van het plassen?

En fijn dat ze weer bij je op schoot ligt
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 16 september 2008 @ 17:25:02 #300
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61679430
mag ik vragen wat je nou kwijt was?
  dinsdag 16 september 2008 @ 17:25:32 #301
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61679441
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 17:17 schreef Greys het volgende:
Was het een groot steentje? Zeiden ze dat dat de oorzaak kon zijn van het plassen?

En fijn dat ze weer bij je op schoot ligt
daar hebben ze niks over gezegd...

Op schoot zit ze niet meer, nu zit ze in het teiltje met grit wat ik heb neergezet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')