quote:Ik zoek met spoed een nieuw baasje voor mijn twee katten (beide lapjeskat):
Cagney (schildpadmotief) en Lacey (wit met zwart). Beide zijn tien jaar oud.
Ik kan niet langer goed voor ze zorgen doordat ik veel van huis ben. Lacey heeft daar niet zo last van lijkt het, maar Cagney wel. Ze is in mijn huis gaan plassen. Ik ben naar de dierenarts gweest met haar, verschillende keren, heb kuren gekregen tegen blaasontsteking, er is bloedonderzoek gedaan, maar volgens de DA is ze gezond. Niets hielp en het wordt alleen maar erger. Daarbij lijkt ze jaloers te zijn op mijn vriendin. Het is namelijk wel zo dat sinds ik een relatie heb de katten ook minder aandacht krijgen. Cagney is verzot op aandacht en is erg aanhalig. Afgelopen weekend heeft ze echter op mijn vriendin haar schoot geplast. Ik kan hier alleen jaloezie achter zien, als het ziekte was dan had ze dat vast niet op die manier gedaan en bovendien is ze verder wel normaal.
Hoe dan ook, ik heb besloten na aanleiding van dit alles dat het beter is als ze een baasje krijgen die veel tijd voor ze heeft, waar ze ook eventueel naar buiten kunnen (dat kon bij mij ook niet). Dan zal het ongetwijfeld beter zijn voor ze. Ook is het voor mezelf op dit moment beter.
Als er dus iemand is die interesse heeft, dan hoor ik het graag.
Overigens moet ik zeggen dat het me wel aan mijn hart gaat, maar ik heb geen andere keus.
nog twee foto's
Dat dusquote:Op dinsdag 9 september 2008 23:31 schreef ijsmeis het volgende:
Het aanbieden van dieren in Flora & Fauna!
Je moet ook even dat vragenlijstje invullen.
Zal verder niet lastig of moeilijk doen, maar over dit zinnetje val ik toch wel een beetjequote:Op dinsdag 9 september 2008 22:35 schreef daniman het volgende:
Bovendien is uberhaupt de zorg voor katten me teveel geworden en zijn ze (IMO) beter af bij iemand anders
Dan staat het er verkeerdquote:Op woensdag 10 september 2008 09:49 schreef Rewimo het volgende:
Als ik het goed begrijp kreeg poes blaasontsteking van de stress en ging ze daardoor op de bank plassen, niet andersom
quote:Op woensdag 10 september 2008 00:43 schreef daniman het volgende:
waarschijnlijk door eenzaamheid en jaloezie plast cagney bij mij op bank... heeft hierdoor ook wel eens blaasontsteking ontwikkeld.
onzin, heb 3 katten en een hond..quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:49 schreef Muracatun het volgende:
het zijn heel lieve kattenhelaas heb ik al een hond en sja dat gaat niet samen
![]()
Succes daniel! En degene die ze wil natuurlijk
Zou je hier alsjeblieft nog op willen antwoorden?quote:Op woensdag 10 september 2008 00:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Zal verder niet lastig of moeilijk doen, maar over dit zinnetje val ik toch wel een beetje
Hoe lang heb je de katten al en hoe lang heb je je nieuwe vriendin? Niet dat je je vriendin de deur uit moet doen, maar aangezien je zelf aangeeft dat de katten minder aandacht krijgen nu je je vriendin hebt, hebben jullie dan wel al uitgebreid geprobeerd hoe het gaat als je vriendin een tijdje overdreven veel kroelt met de katten? Dus juist EXTRA aandacht geven, zodat ze niets te klagen hebben? Dat ze aan de nieuwe situatie kunnen wennen?
Nee hoor. Mijn hond en katten gaat ook niet samenquote:Op woensdag 10 september 2008 16:52 schreef Ladylike het volgende:
[..]
onzin, heb 3 katten en een hond..
mn schoonmoeder trouwens ook..
dus dat is een fabeltje
Ik gok dat het erg van de hond (en de katten) af hangt..quote:Op woensdag 10 september 2008 16:52 schreef Ladylike het volgende:
[..]
dus dat is een fabeltje
Dat het bij jou werkt betekent niet dat dat overal werkt, hoorquote:Op woensdag 10 september 2008 16:52 schreef Ladylike het volgende:
[..]
dus dat is een fabeltje
Da's niet helemaal eerlijk. Daniman heeft ze 4 jaar geleden overgenomen en ik weet dat hij dol is op zijn katten en dat hij deze situatie echt niet leuk vindt. Als ie ze nou pas een paar maanden had of zo... maar nu vind ik je reactie niet terecht.quote:Op woensdag 10 september 2008 18:24 schreef Heider00sje het volgende:
Iets van 'Als je er niet voor kunt zorgen moet je er ook niet aan beginnen'.
katten vier jaar, vriendin vijf maanden, niet geprobeerd.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Zou je hier alsjeblieft nog op willen antwoorden?
dank je rewimo. Ik vind de reactie die je gequote hebt nogal kort door de bocht. Ik had al bijna geen zin meer om hier nog te reageren. Ik heb er meer aan als ik reacties krijg waar ik wel wat aan heb.quote:Op woensdag 10 september 2008 19:01 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Da's niet helemaal eerlijk. Daniman heeft ze 4 jaar geleden overgenomen en ik weet dat hij dol is op zijn katten en dat hij deze situatie echt niet leuk vindt. Als ie ze nou pas een paar maanden had of zo... maar nu vind ik je reactie niet terecht.
Door eenzaamheid en jaloezie een blaasontsteking ontwikkeld gaat er bij mij niet in.quote:Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): waarschijnlijk door eenzaamheid en jaloezie plast cagney bij mij op bank... heeft hierdoor ook wel eens blaasontsteking ontwikkeld.
Volgt het dier een speciaal dieet?: nee
Het is fok, je kent fok schijnbaar, dan weet je wat je kunt verwachten: zowel goedbedoelde als ongenuanceerde meningen.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:04 schreef daniman het volgende:
dank je rewimo. Ik vind de reactie die je gequote hebt nogal kort door de bocht. Ik had al bijna geen zin meer om hier nog te reageren. Ik heb er meer aan als ik reacties krijg waar ik wel wat aan heb.
Bij mij ook niet. Ik kan me niet voorstellen dat ee dierenarts zegt: deze kat was zo eenzaam, hij kreeg er blaasontsteking van.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:08 schreef Bluezz het volgende:
Door eenzaamheid en jaloezie een blaasontsteking ontwikkeld gaat er bij mij niet in.
Nogmaals, echt niet rot bedoeld, maar is het echt geen optie dat nog te proberen?quote:Op woensdag 10 september 2008 22:02 schreef daniman het volgende:
[..]
katten vier jaar, vriendin vijf maanden, niet geprobeerd.
Dan reken je op een positief bericht.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:04 schreef daniman het volgende:
[..]
dank je rewimo. Ik vind de reactie die je gequote hebt nogal kort door de bocht. Ik had al bijna geen zin meer om hier nog te reageren. Ik heb er meer aan als ik reacties krijg waar ik wel wat aan heb.
dacht ik ook. hier gaat alles goed. Maar ene zoeperzatke beweert dat dat alles niet gecombineerd kan worden. Te beginnen bij konijn en cavia. Maar ja, ze is niet goed snik, Je kan best een beetje mixen hoor. Trek je van haar niks aan.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:52 schreef Ladylike het volgende:
[..]
dus dat is een fabeltje
de kattenbak schep ik elke dag schoon en maak hem ook regelmatig helemaal schoon. Aan de kattenbak zou het volgens mij niet moeten liggen.quote:Op donderdag 11 september 2008 01:18 schreef MLI het volgende:
TS, ik weet niet hoe vaak je vriendin bij je is maar misschien zou zij de zorgtaken over kunnen nemen? Als zij de voornaamste verzorger is, stel dat zij wat meer tijd doorbrengt in jouw huis zodat je katten minder alleen zijn? Dan ziet de situatie er al heel anders uit.
En, hoe schoon is je kattenbak?
tja ik heb die katten altijd wel gewoon verzorgd dus dan vind ik "als je er niet voor kunt zorgen..." kort door de bocht.quote:Op donderdag 11 september 2008 01:09 schreef vronie het volgende:
[..]
Dan reken je op een positief bericht.
Mijn haren gaan hier van overeind,je katten moeten eigenlijk plaats maken voor je vriendin.
En denk je dat een plassende kat makkelijk te plaatsen is.
Maar ik hoop dat er liefde volle mensen zijn die deze katten op nemen.
zolang ik ze nog heb, kunnen we dat proberen. Maar zal wel verder blijven zoeken naar een baasje.quote:Op donderdag 11 september 2008 00:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Nogmaals, echt niet rot bedoeld, maar is het echt geen optie dat nog te proberen?
Misschien dat de katten na wat extra aandacht van je vriendin haar juist heel tof gaan vinden
waarom helpen al die kuren dan niet en komt het steeds weer terug? Waar komt dat dan steeds vandaan? Blaasgruis? Ik heb de urine ook al eens laten onderzoeken en daar kwam ook niets uit. Ik zou idd nog een keer kunnen proberen bij een andere dierenarts, maar das dan het laatste wat ik me weet te bedenken om nog te doen.quote:Door eenzaamheid en jaloezie een blaasontsteking ontwikkeld gaat er bij mij niet in.
Toch nog eens grondig laten uitzoeken door een - andere- dierenarts, mss ben je met wél een speciaal dieet van die ellende af.
Gatverdamme zeg, wat ben jij een ongelofelijke forumverziekende galbak. Wat voor kneus moet jij wel niet zijn dat je enkel omdat iemand het niet met je eens is in ieder topic gaat lopen jammeren over hoe belachelijk dat wel niet is, zelfs als het 0,0 met het topic te maken heeft.quote:Op donderdag 11 september 2008 01:15 schreef Djep het volgende:
dacht ik ook. hier gaat alles goed. Maar ene zoeperzatke beweert dat dat alles niet gecombineerd kan worden. Te beginnen bij konijn en cavia. Maar ja, ze is niet goed snik, Je kan best een beetje mixen hoor. Trek je van haar niks aan.
Dus ook al wordt het probleem opgelost, dan nog moeten de katten weg?quote:Op donderdag 11 september 2008 10:12 schreef daniman het volgende:
zolang ik ze nog heb, kunnen we dat proberen. Maar zal wel verder blijven zoeken naar een baasje.
Je hebt alleen nog maar op blaasgruis laten testen en nu besluit je maar dat het psychisch is en dat de katten weg moeten?quote:Op donderdag 11 september 2008 10:12 schreef daniman het volgende:
waarom helpen al die kuren dan niet en komt het steeds weer terug? Waar komt dat dan steeds vandaan? Blaasgruis? Ik heb de urine ook al eens laten onderzoeken en daar kwam ook niets uit. Ik zou idd nog een keer kunnen proberen bij een andere dierenarts, maar das dan het laatste wat ik me weet te bedenken om nog te doen.
Hij vertelt toch juist dat de kat in huis plast? Wat is daar niet eerlijk aan?quote:Op donderdag 11 september 2008 11:25 schreef Dipkip het volgende:
Wees gewoon eerlijk - denk dat je dan een veel grotere kans hebt dat iemand je kat in huis neemt.
FYI: (heb ik dat niet in de OP gezet?) ik heb ook al kuren voor blaasontstekingen gehad die ze moest doorlopen, maar het plassen blijft. Ook is er een bloedonderzoek geweest, en daar kwam uit:quote:Op donderdag 11 september 2008 11:39 schreef Dipkip het volgende:
Hij zegt dat de kat in huis plast door aandachttekort.
Terwijl de kat doorlopend blaasontstekingen heeft, wat hij niet verder heeft laten onderzoeken door de dierenarts dan naar blaasgruis zoeken in de urine.
Ik vind dat nogal een verschil. Het zou voor mij uitmaken als ik de katten wilde adopteren.
omdat ik niet altijd thuis ben kan ik dat dus niet goed zeggen, maar ze (Cagney dus) gaat ook wel op de kattenbak. Maar soms dus ook niet. Het is niet zo dat ze helemaal niet op de kattenbak gaat of wil.quote:Op donderdag 11 september 2008 11:46 schreef Hekates het volgende:
Als je zeker weet dat ze echt echt echt een goede plaats hebben om hun behoefte te doen zou ik zeker verder gaan met dierenarts bezoekjes. Hoe vaak plast je kat per dag? Zijn de nieren goed? Wat voor voer geef je? Kan je beter voer geven? (Bijvoorbeeld premium brokken, of eten zonder granen, tenslotte zijn katten vlees eters en in veel brokken zitten granen als vulmiddel!) Hoeveel drinken je katten?
Hoe vaak ben je bij de dierenarts geweest? Wat heb je allemaal wel en niet geprobeerd? En een second opinion bij een andere dierenarts zou ik zeker overwegen!
Heel veel succes, ik hoop van harte dat je het plas probleem kan oplossen zodat je op je gemak naar een ander huisje kan zoeken voor je katten. En ik weet zeker dat mensen ze dan een stuk aantrekkelijker zullen vinden!
En dat het dier daar blijft zonder aandacht vind je niet zielig?quote:Op donderdag 11 september 2008 12:34 schreef Take_A_Picture het volgende:
Het kan dus overgaan. Maar je moet er wel wat moeite voor doen. En dan bedoel ik niet met medische meuk enzo, maar wat betreft aandacht.
Ikzelf ben er absoluut geen voorstander van als mensen hun huisdieren wegdoen omdat ze geen aandacht meer kunnen schenken. Ik vind dat zielig.
Ik zie alleen staan dat ze gezond zou zijn, en later heeft ze ineens doorlopend blaasontstekingen. Ik zou dat niet gezond noemen.quote:Op donderdag 11 september 2008 12:08 schreef daniman het volgende:
FYI: (heb ik dat niet in de OP gezet?) ik heb ook al kuren voor blaasontstekingen gehad die ze moest doorlopen, maar het plassen blijft. Ook is er een bloedonderzoek geweest, en daar kwam uit:
-niets mis met lever
-niets mis met nieren
-geen suikerziekte
dus ik heb wel wat meer gedaan dan alleen op 1 ding controleren.
Nou ho ho, hij zegt vanaf het begin al dat vriendin een groot probleem is, maar hij wil niet proberen kat en vriendin vriendjes te laten worden.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:31 schreef Rewimo het volgende:
Ik zou het inderdaad veel erger vinden als je je niks van je kat aantrok, dan dat je een thuis voor het beestje zoekt waar hij lekker veel aandacht krijgt. Dat getuigt er tenminste van dat je het belang van de kat voorop stelt.
verdorie ik krijg wat van dit soort reacties.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:45 schreef Stali het volgende:
Ah het zoveelste topic waarbij huisdieren afgedankt worden na de komst van een nieuw vriendje of vriendinnetje.
Om heel eerlijk te zijn vind ik dat niet zo logisch. Die kat heeft één ongelukje gehad, en je zegt zelf dat ie blaasontsteking heeft, nou dan kan dat toch gebeurenquote:Op donderdag 11 september 2008 15:16 schreef daniman het volgende:
Logisch dat ze, nadat cagney op haar schoot heeft geplast afgelopen weekend, ze niet meer die kat in de buurt wil hebben.
quote:Op donderdag 11 september 2008 11:25 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Gatverdamme zeg, wat ben jij een ongelofelijke forumverziekende galbak. Wat voor kneus moet jij wel niet zijn dat je enkel omdat iemand het niet met je eens is in ieder topic gaat lopen jammeren over hoe belachelijk dat wel niet is, zelfs als het 0,0 met het topic te maken heeft.
Hoe kun je je in godsnaam zo op je pik getrapt voelen omdat iemand vind dat konijnen en cavia's niet goed samengaanwat voor ultiem triest geval ben je dan.... Ik zit echt met verbazing te lezen.
[..]
Dus ook al wordt het probleem opgelost, dan nog moeten de katten weg?![]()
[..]
Je hebt alleen nog maar op blaasgruis laten testen en nu besluit je maar dat het psychisch is en dat de katten weg moeten?
Lekker dan, je kat heeft steeds blaasontsteking en jij probeert haar te herplaatsen met de mededeling dat de kat medisch niets mankeert 'want het zal wel psychisch zijn'. Je zou huisarts moeten worden, die zijn ook zo fan van die redenatie![]()
Sorry maar ik vind echt dat je óf niet zulke dingen moet beweren óf iemand die er voor geleerd heeft moet vinden die het met je eens is, want zoals ik het lees heeft die kat gewoon een medisch probleem en wil je er daarom vanaf. Lekker makkelijk om maar even te beslissen dat het psychisch is en vast bij de volgende eigenaar ineens niet meer voorkomt...
Wees gewoon eerlijk - denk dat je dan een veel grotere kans hebt dat iemand je kat in huis neemt.
Mja en nu schop ik misschien tegen wat schenen aan maar hij heeft hier natuurlijk ook geen adviestopic geopend.quote:Op donderdag 11 september 2008 16:23 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn vind ik dat niet zo logisch. Die kat heeft één ongelukje gehad, en je zegt zelf dat ie blaasontsteking heeft, nou dan kan dat toch gebeurenals je je best doet om te zorgen dat de kat je accepteert dan is één zo'n ongelukje geen reden om die kat niet meer te aaien.
Maar nogmaals mijn vraag: als het opgelost wordt (het plassen) wil je ze dan nog steeds wegdoen?
Want zo ja kunnen wij kletsen dat we een ons wegen over het aaien van de kat maar dan heeft geen enkel advies zin, alleen een plek waar je ze kwijt kan.
Ik vraag het alleen maar. Voor alle duidelijkheid. Enzo.quote:Op donderdag 11 september 2008 18:18 schreef senesta het volgende:
Mja en nu schop ik misschien tegen wat schenen aan maar hij heeft hier natuurlijk ook geen adviestopic geopend.
Hij heeft zijn besluit blijkbaar al genomen
quote:Op donderdag 11 september 2008 15:16 schreef daniman het volgende:
[..]
verdorie ik krijg wat van dit soort reacties.
A: mijn vriendin heeft, hoewel ze niet met katten is opgegroeid en dus niet zoveel met katten heeft, wel het beest ook aandacht geschonken, aangehaald en zo. Cagney kwam aan haar toe, die leek wel vrienden te willen worden met haar. Cagney heeft bij ons beiden op schoot gezeten als we eens een film keken en dan haalden we haar allebei aan. Toen had ze nog niet bij mijn vriendin op schoot geplast. Logisch dat ze, nadat cagney op haar schoot heeft geplast afgelopen weekend, ze niet meer die kat in de buurt wil hebben. Cagney ligt bij mij nog vaak genoeg op schoot. Op mijn schoot plast ze nooit.
B: we zijn nu vijf maanden verder sinds mijn relatie begon met die vriendin. Tis dus niet zo dat ik gelijk om haar die katten wegdoe. Ik doe ze niet eens om haar weg, het komt door de situatie en ik na lang overwegen heb besloten dat ze meer aandacht verdienen dan dat ze nu krijgen.
Wat heeft dat hele verhaal over Lupa in godsnaam met deze situatie te maken?quote:Op donderdag 11 september 2008 20:13 schreef Stali het volgende:
[..]
Het was op zich ook niet persoonlijk bedoeld maar het is wel een feit dat dit echt het zoveelste topic is waarin dieren worden afgedankt vanwege de komst van een vriendje of vriendinnetje. Gewoon er niet voor gaan, niks.
Het kersje op de slagroomtaart was nog wel Lupa Solitaria, diehard F&F-er en wist iedereen wel te vertellen hoe men met dieren om diende te gaan. Tot dat het solitaria van Lupa op een een heidense manier verdween en ze haar honden voor zijn allergie weggedaan heeft. Enfin, paar weken later was het uit. Dag hondjes, dag vriendje. Enfin, nog geen veertien dagen geleden postte dat vriendje hier op FOK! dat hij eigenlijk gewoon een hekel aan honden heeft.
Dan kun jij heel fijn zeggen dat jij al 5 maanden () wat met dat meisje hebt en je sinds dat je haar kent vaak van huis weg bent en het beestje uit jaloezie op haar schoot gepiest heeft. Maar hop, nu ben jij hier een heel nobel mens omdat je je dieren voor het gemak ook maar allebei afdankt want je bent immers voor ze op zoek naar een beter onderkomen. Nou wees geprezen door alle echte dierenliefhebbertjes want bij alle plaatjes van nieuwe aanwinsten is het
hier en oh
maar verder wordt enige kritiek uiteraard niet op prijs gesteld. Och, asiels zitten bomvol door dit soort willoosheid maar ach die wroeging kan wel op een andere manier gesust worden.
F&Fers..
Hij heeft 4 jaar alle aandacht kunnen schenken die de diertjes nodig hadden en er was niks aan de hand, en nu niet meer. Dat vind ik zielig.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:13 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
En dat het dier daar blijft zonder aandacht vind je niet zielig?
quote:Op donderdag 11 september 2008 20:33 schreef Litso het volgende:
[..]
Wat heeft dat hele verhaal over Lupa in godsnaam met deze situatie te maken?
Sorry hoor, maar hij heeft netjes aangegeven wat het probleem is, wat er wel en niet geprobeerd is, en waarom hij zijn besluit heeft genomen. Uiteraard is het belangrijk dat iedereen niet zomaar zijn katten aan de kant zet als dat even zo uitkomt, maar wanneer het nu eenmaal beter is wanneer de katten een nieuw onderkomen zoeken kan je moeilijk iemand dwingen de katten alsnog te houden.
Kortom, en dit is niet alleen aan jou gericht maar aan een boel mensen in dit topic, maak er toch eens niet zo'n heisa van! Een beetje kritisch kijken naar dit soort topics is niet verkeerd, integendeel, we hebben niet voor niks de regels aangescherpt. Maar wanneer er dan ook argumenten en uitleg worden gegeven moet het niet zo zijn dat TS zich alsnog moet staan verdedigen als een Ajax-supporter in de Kuip.
woooooooooooooow, dat van lupa is me helemaal ontgaan. Is daar een topic van?quote:Op donderdag 11 september 2008 20:13 schreef Stali het volgende:
[..]
Het was op zich ook niet persoonlijk bedoeld maar het is wel een feit dat dit echt het zoveelste topic is waarin dieren worden afgedankt vanwege de komst van een vriendje of vriendinnetje. Gewoon er niet voor gaan, niks.
Het kersje op de slagroomtaart was nog wel Lupa Solitaria, diehard F&F-er en wist iedereen wel te vertellen hoe men met dieren om diende te gaan. Tot dat het solitaria van Lupa op een een heidense manier verdween en ze haar honden voor zijn allergie weggedaan heeft. Enfin, paar weken later was het uit. Dag hondjes, dag vriendje. Enfin, nog geen veertien dagen geleden postte dat vriendje hier op FOK! dat hij eigenlijk gewoon een hekel aan honden heeft.
Dan kun jij heel fijn zeggen dat jij al 5 maanden () wat met dat meisje hebt en je sinds dat je haar kent vaak van huis weg bent en het beestje uit jaloezie op haar schoot gepiest heeft. Maar hop, nu ben jij hier een heel nobel mens omdat je je dieren voor het gemak ook maar allebei afdankt want je bent immers voor ze op zoek naar een beter onderkomen. Nou wees geprezen door alle echte dierenliefhebbertjes want bij alle plaatjes van nieuwe aanwinsten is het
hier en oh
maar verder wordt enige kritiek uiteraard niet op prijs gesteld. Och, asiels zitten bomvol door dit soort willoosheid maar ach die wroeging kan wel op een andere manier gesust worden.
F&Fers..
Wat zij zegt.quote:Op donderdag 11 september 2008 20:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
woooooooooooooow, dat van lupa is me helemaal ontgaan. Is daar een topic van?
Waarom post jij het linkje dan? Lijkt mij totaal overbodig.quote:Op donderdag 11 september 2008 21:04 schreef Litso het volgende:
Om de boel voor te zijn, hier is het topic: Goed tehuis gezocht voor mijn 2 honden Doerak en Lurch
Ik stel voor dat we daar niet met zijn allen over gaan zitten kibbelen, ik vind dit topic toch een totaal andere insteek hebben. Kritische vragen heb ik geen problemen mee, maar houd het beleefd en rustig gaarne
Misschien handiger om daar Lits even over te PM-en ofzo of in het FB topic te vragen?quote:Op donderdag 11 september 2008 21:51 schreef Harajuku. het volgende:
Mag ik nog wel even vragen of die honden nu naar Sanger gingen? Staat niet in het topic
Niemand kan het weten? Hij zegt het toch zelfquote:Op donderdag 11 september 2008 23:39 schreef Charisma het volgende:
iedereen heeft voor de zoveelste keer weer een mening klaar over iemand die afstand moet doen van zijn beestjes
hoe komt het toch dat men hun allemaal zo aanvalt? niemand maar ook niemand kan echt beordelen waarom iemadn zijn katten of honden weg moet doen, voor de een weegt het zwaarder dan voor de ander, er zijn zoveel redenen
kijk, als je echt niet om ze geeft dan kan je altijd dumpen maar ts'ers hier doen er alles aan om hun een betere plek te geven of mag dat niet ?
want als iemand een allergie heeft is het wel redelijk dat er afstand wordt gedaan van zijn/haar huisgenot maar als iemand anders door problemen met zijn werk, nieuwe privesitautie minder tijd heeft mag het niet ?
wie zijin jullie om dit te beordelen en te veroordelen
wat heb jij snel een mening klaar , bah wat een suggestie toch , dit is onder de gordel Stali, op jou advies zou ik als TS echt helemaal niet staan wachtenquote:Op donderdag 11 september 2008 21:40 schreef Stali het volgende:
[..]
Maar een topic als dit over 2 katten en het topic van Lupa gaat over je huisdier dumpen voor een neukertje die je net kent en daar valt w.m.b. 5 lullige maandjes kennismaken ook onder. .
.
ik zit op mijn werk lieverd en ja ik tik snel en maak dan fouten maar ook weer zo een leuke reactiequote:Op donderdag 11 september 2008 23:46 schreef Harajuku. het volgende:
En jezus, jij typt nog slechter dan ik met drank op
Met die Lupa kwestie is het schijnbaar bekend dat de verkering 5 weken later uitgingquote:Op donderdag 11 september 2008 23:49 schreef Charisma het volgende:
[..]
nee ik geef mijn mening , dit is een forum
Wij zijn de mensen die andere mensen hun afdankdiertjes in huis nemen en merken wat het beestje echt scheelt. Dat wat afgedaan werd als 'krijgt niet genoeg aandacht' toch een medisch probleem blijkt te zijn met een oplossing. Dat 'agressief' vaak 'angstig' blijkt te zijn. Of allergisch 'inruilen voor een puppy' inhoudt. Dat er zelfs mensen zijn die een dier weg doen omdat het 'te aanhankelijk' is. En als je zulke dingen vaak genoeg ziet gebeuren, word je kritischer dan 'de eigenaar weet het het best en zal er wel een reden voor hebben en alles al geprobeerd hebben'. Wil je weten wát je precies in huis haalt, als je het dier opneemt. Mede omdat je niet wil dat het dier nog eens herplaatst moet worden, omdat de échte problemen van het dier ineens betekenen dat het niet in je eigen situatie past.quote:Op donderdag 11 september 2008 23:39 schreef Charisma het volgende:
wie zijin jullie om dit te beordelen en te veroordelen
ik ben het volledig met je eens , dat is echt belangrijk om te wetenquote:Op donderdag 11 september 2008 23:53 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Wij zijn de mensen die andere mensen hun afdankdiertjes in huis nemen en merken wat het beestje echt scheelt. Dat wat afgedaan werd als 'krijgt niet genoeg aandacht' toch een medisch probleem blijkt te zijn met een oplossing. Dat 'agressief' vaak 'angstig' blijkt te zijn. Of allergisch 'inruilen voor een puppy' inhoudt. Dat er zelfs mensen zijn die een dier weg doen omdat het 'te aanhankelijk' is. En als je zulke dingen vaak genoeg ziet gebeuren, word je kritischer dan 'de eigenaar weet het het best en zal er wel een reden voor hebben en alles al geprobeerd hebben'. Wil je weten wát je precies in huis haalt, als je het dier opneemt. Mede omdat je niet wil dat het dier nog eens herplaatst moet worden, omdat de échte problemen van het dier ineens betekenen dat het niet in je eigen situatie past.
Fok!, Charisma, Charisma, Fok!quote:Op donderdag 11 september 2008 23:59 schreef Charisma het volgende:
sommige reacties vind ik gewoonweg niets te maken hebben met het onderwerp
wat heb ik niet geprobeerd?quote:Op vrijdag 12 september 2008 00:16 schreef Harajuku. het volgende:
Hij heeft het toch niet geprobeerd, wtf moet je dan zeggen
Ik moet me wel heel sterk vergissen of Lupa zit gewoon onder een nieuwe naam op dit forum en de verkering is gewoon nog aan.quote:Op donderdag 11 september 2008 23:50 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Met die Lupa kwestie is het schijnbaar bekend dat de verkering 5 weken later uitgingDus wat nu snel mening klaar en yada yada. Jij hebt snel je mening klaar want lezen doe jíj dan blijkbaar niet.
Dan zou het opnieuw aan zijn, of heiden heeft een hele tijd geleden zitten liegen dat hij blij was dat ie van dr af was. Die zat behoorlijk zn gal te spuwen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 08:46 schreef Lienekien het volgende:
Ik moet me wel heel sterk vergissen of Lupa zit gewoon onder een nieuwe naam op dit forum en de verkering is gewoon nog aan.
Dat herinner ik me verder niet. Maar 1 en 1 is gewoon 2.quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:08 schreef Dipkip het volgende:
Daniman, wil je nog antwoord geven op mijn vraag?
[..]
Dan zou het opnieuw aan zijn, of heiden heeft een hele tijd geleden zitten liegen dat hij blij was dat ie van dr af was. Die zat behoorlijk zn gal te spuwen.
Volgens mij heb je gelijk. In het echt vond ik haar niet op Lupa lijken, maar ik kan me Lupa niet meer zo herinneren. Maar in het fotoboek hebben ze beide blauwgrijze ogen en studeren Nederlands. En de kloon heeft in het echt oranje/rood-haar.quote:Op vrijdag 12 september 2008 08:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik moet me wel heel sterk vergissen of Lupa zit gewoon onder een nieuwe naam op dit forum en de verkering is gewoon nog aan.
Wil je ons op de hoogte houden van wat de dierenarts zei? Wie weet heeft die ook nog wel goede tips!quote:Op vrijdag 12 september 2008 08:14 schreef daniman het volgende:
[..]
wat heb ik niet geprobeerd?
Als ik die katten echt harteloos had willen dumpen, dan had ik ook wel:
- ze een spuitje kunnen laten geven (maar dat is hen hun leven ontnemen wat totaal niet kan, ik zou dat alleen doen als ze een ziekte zouden krijgen waar ze de rest van hun leven (zwaar) onder zouden moeten lijden)
- ze meenemen naar het bos en daar dumpen, zodat ze voer worden voor de roofvogels. Nee dank je, dat verdient geen enkel dier en mijn katten dus ook niet.
Al wat ik vraag is een nieuw onderkomen voor mijn dieren. Ik heb vanmiddag een afspraak bij de dierenarts om cagney nog eens te laten nakijken. Ik kan morgenochtend een of twee teiltjes erbij kopen en daar grit in doen om te kijken of dat nog iets uitmaakt. Ik wil echt wel alles proberen.
Maar waarom wordt ik zo aangevallen over het feit dat ik de katten een nieuw baasje wil geven? OK, in den beginne hadden de katten nergens last van. Ik begin me gewoon schuldig te voelen dat ik vraag of iemand mijn katten wil hebben![]()
En Stali, zo praat je niet over mijn vriendin.
Dank je voor alle tips! En ik zal zeker laten weten wat te dierenarts zei.quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:25 schreef Hekates het volgende:
[..]
Wil je ons op de hoogte houden van wat de dierenarts zei? Wie weet heeft die ook nog wel goede tips!
En ik ben erg benieuwd of wat extra kattenbakken gaat helpen.
Andere goedkope tips die ik net weer tegenkwam was de plassende kat eten geven op de plaats waar ze geplast hebben. (Natuurlijk wel eerst goed schoonmaken) De meeste katten zullen het instinct hebben om hun eten schoon te willen houden.
Maak nooit schoon met chloor, dat schijnen katten lekker te vinden om tegen te plassen ofzo, dan denken ze alleen maar dat het goed is. Je kattenbakken kan je dus WEL met chloor schoonmaken om het aantrekkelijker te maken.
Tot slot heb ik ook nog gehoord dat je peper op de probleem plaatsen kan strooien. En er wat iets met aluminium folie, maar dat kon ook tegen krabben zijn, dat weet ik niet meer.
Denk je nog na over een felliway stekker?
Ongeacht of je katten nu weg moeten vanwege het plassen, of hoe dan ook weg moeten. Het is voor jou, de katten en de eventuele toekomstige eigenaren stukken prettiger als het plas probleem wordt opgelost natuurlijk!
Hoi Moussy,quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:53 schreef moussy het volgende:
Wat was de reden ook al weer dat ze bij Jessie weg moesten? En, is de kat pas gaan plassen nadat vriendin over de vloer kwam?
Poes plaste op schoot, ging ze er ook even lekker voor hurken, of kwam het er spontaan uitlopen? Als het dat laatste is zou je ook kunnen denken dat ze gewoon incontinent is, of dat er toch iets meer aan de hand is als alleen alleen maar jaloezie. Een blaasontsteking krijg je natuurlijk niet van jaloezie of stressLoop anders eens binnen bij een andere DA ook al wil je ze weg doen, je wil niemand! opzadelen met een plaskat natuurlijk.
dat was misschien een voorbarige reactie want gisteren was mijn vriendin ook weer bij mij en heeft ze de poes ook een tijdje geaaid enzo en de kat vond het heerlijk. Ik had me daar dus in vergist. Ze heeft ook gezegd dat ik ze niet om haar weg hoefde te doen.quote:Op donderdag 11 september 2008 16:23 schreef Dipkip het volgende:
Om heel eerlijk te zijn vind ik dat niet zo logisch. Die kat heeft één ongelukje gehad, en je zegt zelf dat ie blaasontsteking heeft, nou dan kan dat toch gebeurenals je je best doet om te zorgen dat de kat je accepteert dan is één zo'n ongelukje geen reden om die kat niet meer te aaien.
Door alle reacties van iedereen wordt ik wel zo langzamerhand aan het twijfelen gebracht. Eerst in ieder geval het plasprobleem maar eens zien op te lossen. Maar ja even los van alles: is het wel verantwoord om die katten zo nu en dan anderhalve dag alleen te laten? Ik kan toch moeilijk tegen mijn vriendin zeggen dat ze altijd maar naar mij moet komen ipv naar haar? (en nee, samenwonen is nog geen optie)quote:en
Maar nogmaals mijn vraag: als het opgelost wordt (het plassen) wil je ze dan nog steeds wegdoen?
Ik heb inderdaad het topic gestart met de reden om een nieuw baasje te vinden.quote:en dipkip schreef ook nog:
Want zo ja kunnen wij kletsen dat we een ons wegen over het aaien van de kat maar dan heeft geen enkel advies zin, alleen een plek waar je ze kwijt kan.
Persoonlijk zou ik bijvoorbeeld twee of drie keer per maand anderhalve dag alleen laten met een oppas die tussendoor een keertje komt voeren en ze even knuffelt geen probleem vinden. In ieder geval niet zo'n groot probleem dat ik de katten weg zou doen. Er is toch vast wel iemand in je omgeving die die twee moppies af en toe even eten en een aai over de bol wil geven? En als je ze verder als je er bent veel aandacht geeft is dat echt niet zielig.quote:Op vrijdag 12 september 2008 10:05 schreef daniman het volgende:
Door alle reacties van iedereen wordt ik wel zo langzamerhand aan het twijfelen gebracht. Eerst in ieder geval het plasprobleem maar eens zien op te lossen. Maar ja even los van alles: is het wel verantwoord om die katten zo nu en dan anderhalve dag alleen te laten? Ik kan toch moeilijk tegen mijn vriendin zeggen dat ze altijd maar naar mij moet komen ipv naar haar? (en nee, samenwonen is nog geen optie)
Zijn we eindelijk weer ontopic...quote:Op vrijdag 12 september 2008 10:14 schreef yvonne het volgende:
Ik ben door dit topic weer helemaal op de hoogte van alle FOK! in and outs
Ik heb dat geloof ik eens gehoord van Lady-wrb waar ik zo heeel soms nog eens mee spreek op MSN van Jessie. Maar nee, Jessie is dus geen optie.quote:Op vrijdag 12 september 2008 10:08 schreef moussy het volgende:
Oh ja, ze was toen idd zo aan het rommelen. Ik vroeg het omdat de gezinssamenstelling inmiddels bij jessie ook verandert is, dat als het aan de man lag of zo, want die is ingeruild![]()
Probeer het nog even na te vragen over het hurken voor je naar de DA gaat, het is nml best wel een belangrijk iets. Ik heb nog niet zo gek lang een plasser in moeten laten slapen, hij liet het gewoon lopen en dat is natuurlijk foute boel. Kat met blaasgruisgeschiedenis, waarbij het gruis nooit zichtbaar is geweest dmv een simpel stikje door de urine te halen, zo verstopt zat hij al. Dat is trouwens allemaal goedgekomen hoor, alleen had hij nu tumoren.
Wat voor voer geef je, gezien de hele blaasontsteking geschiedenis? Speciaal voer of 'normaal' voer?
-edit- hoe vaak is zo nu en dan anderhalve dag alleen thuis?
okee, alleen die oppas had ik dus niet. Mijn broers/schoonzussen en ouders willen dat in ieder geval niet en vrienden wonen allemaal te ver weg. En de buurman zie ik nooit. Tis dus wel zoeken wie dat dan wel zou kunnen doen, als dat helpt.quote:Op vrijdag 12 september 2008 10:11 schreef Dipkip het volgende:
Persoonlijk zou ik bijvoorbeeld twee of drie keer per maand anderhalve dag alleen laten met een oppas die tussendoor een keertje komt voeren en ze even knuffelt geen probleem vinden. In ieder geval niet zo'n groot probleem dat ik de katten weg zou doen. Er is toch vast wel iemand in je omgeving die die twee moppies af en toe even eten en een aai over de bol wil geven? En als je ze verder als je er bent veel aandacht geeft is dat echt niet zielig.
dan neem ik aan dat je in beide woningen voer/water bakjes, kattenbak e..d heb staan?quote:Op vrijdag 12 september 2008 10:33 schreef Hekates het volgende:
Mijn kat blijft af en toe trouwens 2 dagen alleen. Soms komt het gewoon zo uit. Dan komt er 1 keer iemand langs om hem te voeren en een beetje te knuffelen.
Meestal neem ik mijn kat lekker mee als ik naar mijn vriend toe ga. Hij moet dan samen met mij ongeveer 2 en een half uur onderweg zijn. Daarvan kan hij 2 uur in de trein lekker uit zijn mandje. Dan zit hij aan een tuigje. Hij kijkt dat uit het raam meestal. En soms komt hij op schoot zitten. De rest van het weekend krijgt hij dan volop aandacht van mij en mijn vriend. (Mijn vriend begint meestal al met het aaien van Fred terwijl hij mij nog niet eens geknuffeld heeft) Fred lijkt het allemaal prima te vinden, die ligt lekker rustig van de aandacht te genieten in de trein, behalve de tijd dat hij in de bus en auto in een afgesloten mandje zit, dan is het leven erg MAAUUUUWWW MMRAAAUUUW!!!
Dat zou kunnen maar dan moet je eigenlijk eerst uitsluiten dat er een medische oorzaak is. Is die er niet, dan kan het een gedragsprobleem zijn.quote:Op vrijdag 12 september 2008 10:38 schreef daniman het volgende:
is dat op schoot plassen dan echt geen gedrags iets?
daar hou ik idd rekening mee. Ik ga dan ook niet alleen, zodat als het iets ernstigs is, er iig iemand is die er voor me kan zijn.quote:Op vrijdag 12 september 2008 11:46 schreef Rewimo het volgende:
Dat ze een foto willen maken duidt er in elk geval op dat er mogelijk een lichamelijke oorzaak is. Ben benieuwd!
Hou je er wel rekening mee dat het eventueel ook vervelend nieuws zou kunnen opleveren?
Als je dat wilt kan ik de TT aanpassen hoorquote:Op vrijdag 12 september 2008 11:31 schreef daniman het volgende:
De groepspraktijk dierenartsen van mijn woonplaats heeft gebeld. Ze zeiden dat ze de historie van dierenartsbezoekjes van cagney nog eens hebben bekeken en nu willen een röntgenfoto maken van cagney maken. Ik heb teruggebeld (ze hadden miijn voicemail ingesproken) en kan er 16.45 uur terecht. Ik ben heel benieuwd wat daar uitkomt. Sorry voor mijn reacties aan het begin van het topic. Misschien kan het topic beter omgebouwd gaan worden tot een "kat plast op de bank topic".
Ik bedoelde qua vriendin en zo. En nadat daar tips voor gegeven werden was het nog steeds "Ik probeer het wel máár ze gaan de deur uit"quote:Op vrijdag 12 september 2008 08:14 schreef daniman het volgende:
[..]
wat heb ik niet geprobeerd?
Als ik die katten echt harteloos had willen dumpen, dan had ik ook wel:
- ze een spuitje kunnen laten geven (maar dat is hen hun leven ontnemen wat totaal niet kan, ik zou dat alleen doen als ze een ziekte zouden krijgen waar ze de rest van hun leven (zwaar) onder zouden moeten lijden)
- ze meenemen naar het bos en daar dumpen, zodat ze voer worden voor de roofvogels. Nee dank je, dat verdient geen enkel dier en mijn katten dus ook niet.
Al wat ik vraag is een nieuw onderkomen voor mijn dieren. Ik heb vanmiddag een afspraak bij de dierenarts om cagney nog eens te laten nakijken. Ik kan morgenochtend een of twee teiltjes erbij kopen en daar grit in doen om te kijken of dat nog iets uitmaakt. Ik wil echt wel alles proberen.
Maar waarom wordt ik zo aangevallen over het feit dat ik de katten een nieuw baasje wil geven? OK, in den beginne hadden de katten nergens last van. Ik begin me gewoon schuldig te voelen dat ik vraag of iemand mijn katten wil hebben![]()
En Stali, zo praat je niet over mijn vriendin.
2 man, 1 die de kat in de houdgreep pakt met een handdoek. Jij met de spuit. 2 vingers aan de zijkant van het bekje, en wat druk zetten. Niet teveel. Dan gaat het bekje open, spuitje erin, voila.quote:Op vrijdag 12 september 2008 19:02 schreef daniman het volgende:
op de rontgenfoto was een blaas-steen te zien en die moet operatief verwijderd gaan worden. Dat is nu dus iig duidelijk. Heb ook nog pijnstillers en antibiotica meegekregen, maar die laatste moet dan via een doseringsspuit in de mond en dat krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar. Hoe doe je iets achter in een kattenbek als die kat niet wilt?
'gelukkig' is er iets gevonden en kan er iets aan gedaan worden! Goed van je, dat je toch nog een keertje naar de DA bent gegaan. Sterkte voor poes en met het proppen van de medicatie. Wanneer gaan ze haar opereren?quote:Op vrijdag 12 september 2008 19:02 schreef daniman het volgende:
op de rontgenfoto was een blaas-steen te zien en die moet operatief verwijderd gaan worden. Dat is nu dus iig duidelijk. Heb ook nog pijnstillers en antibiotica meegekregen, maar die laatste moet dan via een doseringsspuit in de mond en dat krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar. Hoe doe je iets achter in een kattenbek als die kat niet wilt?
Ik hoop het ook maar verwacht het bijna niet. Vandaag zei ze nog dat het van haar niet zo hoefde die katten en toen ik daar fel op reageerde was het huilen. Nou had ik haar wel gekwetst daarmee en daar had ik ook spijt van, maar gunst katten zijn mijn lievelingsdieren sinds ik uit het ei kroop, en ik hecht me gewoon aan huisdieren. Maar ik wil haar gewoon ook niet kwijt omdat ze verder gewoon alles is waar ik naar op zoek was in een vriendin.quote:Op zaterdag 13 september 2008 00:09 schreef Greys het volgende:
Ik ben in elk geval blij dat je nu weet wat haar mankeert, dat je er achteraan bent gegaan. Ben trots op je!
En heel stiekem heb ik toch nog een beetje hoop dat de katten en je vriendin elkaar lief gaan vinden, vooral ook als het plasprobleem over is strakjes, en dat je ze toch kunt houden.
Dit vind ik heel erg om te lezen. Dubbel. Ik hoop dat je voor jezelf een goede beslissing neemt.quote:Op zaterdag 13 september 2008 00:19 schreef daniman het volgende:
[..]
Ik hoop het ook maar verwacht het bijna niet. Vandaag zei ze nog dat het van haar niet zo hoefde die katten en toen ik daar fel op reageerde was het huilen. Nou had ik haar wel gekwetst daarmee en daar had ik ook spijt van, maar gunst katten zijn mijn lievelingsdieren sinds ik uit het ei kroop, en ik hecht me gewoon aan huisdieren. Maar ik wil haar gewoon ook niet kwijt omdat ze verder gewoon alles is waar ik naar op zoek was in een vriendin.
Een ding weet ik wel, als het even kan wil ik wel direct dat ze een baasje krijgen en niet dat ze in een asiel terecht komen. In een asiel weet je ook niet wanneer en wat voor een baasje ze krijgen.
Gisteren of vanochtend postte je nog dat je vriendin niet wil dat je ze voor haar weg doet.quote:Op zaterdag 13 september 2008 00:19 schreef daniman het volgende:
[..]
Ik hoop het ook maar verwacht het bijna niet. Vandaag zei ze nog dat het van haar niet zo hoefde die katten en toen ik daar fel op reageerde was het huilen. Nou had ik haar wel gekwetst daarmee en daar had ik ook spijt van, maar gunst katten zijn mijn lievelingsdieren sinds ik uit het ei kroop, en ik hecht me gewoon aan huisdieren. Maar ik wil haar gewoon ook niet kwijt omdat ze verder gewoon alles is waar ik naar op zoek was in een vriendin.
Een ding weet ik wel, als het even kan wil ik wel direct dat ze een baasje krijgen en niet dat ze in een asiel terecht komen. In een asiel weet je ook niet wanneer en wat voor een baasje ze krijgen.
Bij een echte vriend is dit ook niet in frage, laat staan in de liefde.quote:
Precies. Mijn vriend zou vanaf het begin weten hoe ik over mijn dieren denk en het niet eens in zijn hoofd durven halen om zoiets van mij te vragen. En aan de andere kant denk ik er niet eens over of mijn dieren weg te doen voor een vent, zeker niet na 5 maanden. En ffs, t beest heeft één keer op haar geplast, als ze nu ontzettend allergisch was zoals Greys al zeiquote:Op zaterdag 13 september 2008 00:43 schreef Stali het volgende:
[..]
Bij een echte vriend is dit ook niet in frage, laat staan in de liefde.
Ze wist van stonde af aan (neem ik aan) dat hij 2 katten heeft.
Vrouwen kunnen soms e.e.a. best wel handig brengen.quote:Op zaterdag 13 september 2008 00:34 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Gisteren of vanochtend postte je nog dat je vriendin niet wil dat je ze voor haar weg doet.
Ik vat het niet aanvallend op hoorquote:Op zaterdag 13 september 2008 00:33 schreef Greys het volgende:
Stali, we zaten tegelijk te posten![]()
En het zal wel overdreven zijn, maar ik wil nogmaals benadrukken dat ik het absoluut niet aanvallend bedoel. Ik vind het juist zo enorm sneu voor je en ik ben zo bang dat je in een opwelling een verkeerde beslissing maakt
Ik ben het hele topic nog aardig geweest, maar ik wil nu wel zeggen dat het mij inderdaad beter lijkt dat TS ze dumpt. Wel fijn dat ie eerst het probleem nog fixed tho.quote:Op zaterdag 13 september 2008 00:46 schreef Stali het volgende:
[..]
Vrouwen kunnen soms e.e.a. best wel handig brengen..
Ik geloof wel dat TS oprecht is.
Ah, dus toch een lich oorzaak.quote:Op vrijdag 12 september 2008 19:02 schreef daniman het volgende:
Ben ik niet met je eens.quote:Op zaterdag 13 september 2008 00:47 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik ben het hele topic nog aardig geweest, maar ik wil nu wel zeggen dat het mij inderdaad beter lijkt dat TS ze dumpt. Wel fijn dat ie eerst het probleem nog fixed tho.
maak jij je nou maar niet zo druk! Ik kan het toch ook niet helpen dat ze eerst het ene zei en een ander moment het andere?quote:Op zaterdag 13 september 2008 00:48 schreef Harajuku. het volgende:
Ja jezus, wat wil je nu? Als jij blijkbaar niet eens weet wat jouw vriendin wil (de link tussen jouw moeder en je vriendin ontgaat me even) praat dan eens normaal met haarJe hebt het hier niet over een plant of zo
Ach schei uit.quote:Op zaterdag 13 september 2008 00:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens.
Je andere opmerking over dat hij met zijn vriendin op een normale manier moet gaan praten lijkt me een beter plan
Nee, bij mij moet ook niemand ermee aankomen. Ik hou zielsveel van Ollie en is feitelijk de meest hulpbehoevende van dit gezin. Wat mij betreft kunnen ze het hier leuk uitzoeken, maar het hondje is alles.quote:Op zaterdag 13 september 2008 00:45 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Precies. Mijn vriend zou vanaf het begin weten hoe ik over mijn dieren denk en het niet eens in zijn hoofd durven halen om zoiets van mij te vragen. En aan de andere kant denk ik er niet eens over of mijn dieren weg te doen voor een vent, zeker niet na 5 maanden. En ffs, t beest heeft één keer op haar geplast, als ze nu ontzettend allergisch was zoals Greys al zei
De enige die dat kan en mag beslissen ben je zelf.quote:Op zaterdag 13 september 2008 00:57 schreef daniman het volgende:
@moussy greys en wie zei nog meer dat ik niet zomaar mijn katten weg moest doen om haar:
jullie hebben gelijk maar ik weet even niet hoe. Tis al laat en ik ben aan de ouzoMorgen kan ik vast weer helderder denken
maak je niet druk, en anders: er zijn nog honderden andere topics op fok.quote:Op zaterdag 13 september 2008 00:54 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ach schei uit.
"Mijn vriendin wil ze niet dus ze gaan weg"
"Oh, mn vriendin wil t toch wel dus misschien blijven ze wel"
"Oh, vriendin wil ze toch weer weg dus ze blijven zeker niet"
Nou, schouderklopje hoor.
Nou ja, schei uit bedoel ik gewoon algemeen hèquote:Op zaterdag 13 september 2008 00:57 schreef Greys het volgende:
Hara: Schei uit? Moi?![]()
![]()
De discussie ging hier gelukkig weer een beetje op een prettige toon en wat mij betreft verdient hij inderdaad een schouderklopje ja, dat hij er in elk geval nu achter is gekomen wat de oorzaak van het plasprobleem is. Had hij ook niet kunnen doen.
Ik sta er ook zeer kritisch tegenover dat hij zich schijnbaar iets teveel laat vertellen door zijn vriendin, maar dat kunnen we hem ook op een vriendelijke manier duidelijk maken. Toch?
Niet iedereen staat zo sterk in zijn schoenen op alle momenten, moet je maar denken.
quote:Op zaterdag 13 september 2008 01:00 schreef daniman het volgende:
[..]
maak je niet druk, en anders: er zijn nog honderden andere topics op fok.
Ik ben gewoon soms onzeker en daar kan ik niets aan doen. Een ieder die er problemen mee heeft, heeft pech.
wat wil je daar nu mee zeggen? :-?quote:Op zaterdag 13 september 2008 00:59 schreef Bluezz het volgende:
Alleen je richt nogal wat aan met dit soort topics, dat is al 100 jaar zo hier
Ik vind het knap van je dat je dat toegeeft.quote:Op zaterdag 13 september 2008 01:00 schreef daniman het volgende:
[..]
maak je niet druk, en anders: er zijn nog honderden andere topics op fok.
Ik ben gewoon soms onzeker en daar kan ik niets aan doen. Een ieder die er problemen mee heeft, heeft pech.
Denk dat ze bedoelde dat er allerlei emoties en gevoelens van meelezers gaan meespelen en dat het wel eens heftig kan worden in dit soort topics daardoorquote:Op zaterdag 13 september 2008 01:03 schreef daniman het volgende:
[..]
wat wil je daar nu mee zeggen? :-?
Ik vond alleen dat 'Ja wat wil je nou? Lijkt me beter dat TS ze toch maar dumpt' of zoiets nogal aan de felle kant. Maar ik ken je inmiddels een beetje, dus voor jouw doen viel het nog mee jaquote:Op zaterdag 13 september 2008 01:07 schreef Harajuku. het volgende:
Whut, jullie vinden dit fel? Ik reageer nog normaal.
Van wie mag dat niet gezegd worden dan?quote:Op zaterdag 13 september 2008 01:08 schreef Harajuku. het volgende:
Waarom moet alles dan kusjekroel? Ik durf er mijn handen voor in t vuur te steken dat jullie nooit a la dit bezig zouden gaan;
"Mijn vriendin wil ze niet dus ze gaan weg"
"Oh, mn vriendin wil t toch wel dus misschien blijven ze wel"
"Oh, vriendin wil ze toch weer weg dus ze blijven zeker niet"
Waarom mag dat niet gezegd worden? Serieus, hè.
Wees eens een beetje lief? Ik begrijp je reactie wel maar die jongen zit ermee en doet een hoop voor die kat en hij doet beide katten hopelijk niet zomaar zonder slag of stoot weg. Zie TT.quote:
Nou, ik bedoel gewoon als je ze 5 keer in 2 dagen de deur uit wil gooien om een relatie van 5 maanden dat het misschien inderdaad beter is voor de dieren. Je moet er 100% voor gaan of niet. Niet every other day "goh, misschien toch maar op zoek naar een nieuwe baas"quote:Op zaterdag 13 september 2008 01:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vond alleen dat 'Ja wat wil je nou? Lijkt me beter dat TS ze toch maar dumpt' of zoiets nogal aan de felle kant. Maar ik ken je inmiddels een beetje, dus voor jouw doen viel het nog mee ja![]()
Ja, en na die TT change heeft ie alweer gezegd dat ze toch weg gaanquote:Op zaterdag 13 september 2008 01:10 schreef Stali het volgende:
[..]
Wees eens een beetje lief? Ik begrijp je reactie wel maar die jongen zit ermee en doet een hoop voor die kat en hij doet beide katten hopelijk niet zomaar zonder slag of stoot weg. Zie TT..
Die jongen schrijft toch dat hij dat niet wil he?quote:Op zaterdag 13 september 2008 01:10 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nou, ik bedoel gewoon als je ze 5 keer in 2 dagen de deur uit wil gooien om een relatie van 5 maanden dat het misschien inderdaad beter is voor de dieren. Je moet er 100% voor gaan of niet. Niet every other day "goh, misschien toch maar op zoek naar een nieuwe baas"
Dát vergeet ik niet. Maar vergeet jij niet dat hij alweer de katten weg wilde doen? MAar zoals ik al zei, ik heb mijn zegje gedaan en verder ben ik bereid om op normale toon verder te gaan omdat hij met dit proces vast nog wel wat hulp nodig zal hebben, mbt de operatie ed.quote:Op zaterdag 13 september 2008 01:15 schreef Stali het volgende:
[..]
Die jongen schrijft toch dat hij dat niet wil he?
Ik snap wel wat je bedoelt want gisteren was ik het zoveelste topic met dit onderwerp ook spuugzat maar er zit vandaag zo een positieve wending in. Vergeet dat even niet want daar gaat het juist om.
quote:Op zaterdag 13 september 2008 01:17 schreef Harajuku. het volgende:
Dát vergeet ik niet. Maar vergeet jij niet dat hij alweer de katten weg wilde doen? MAar zoals ik al zei, ik heb mijn zegje gedaan en verder ben ik bereid om op normale toon verder te gaan omdat hij met dit proces vast nog wel wat hulp nodig zal hebben, mbt de operatie ed.
Wat, heb je liever dat ik TS verder ga afzeiken?quote:
Ja doe! Ik vermaak me kostelijk in dit topicquote:Op zaterdag 13 september 2008 01:22 schreef Harajuku. het volgende:
Wat, heb je liever dat ik TS verder ga afzeiken?
Wel waar. Over C&L verder en voorlopig even niet over wegdoen.quote:Op zaterdag 13 september 2008 01:19 schreef daniman het volgende:
-edit- post weer weggehaald was niet meer van toepassing
Waar heb ik me bezig gehouden met aannames? Ik gebruik alleen TS zijn woorden.quote:Op zaterdag 13 september 2008 01:24 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja doe! Ik vermaak me kostelijk in dit topic
Na me eerst dood geërgerd te hebben aan aannames en opdringerigheid van advies geven etc.
ik wou dat ik het eerder wist en er destijds al wat aan had kunnen doen. Maar dat ligt dus misschien wel aan de DA waar ik toen steeds heen ging.quote:Op zaterdag 13 september 2008 01:27 schreef vronie het volgende:
Wat zal dat beesje pijn hebben gehad,niet zo gek dat je dan overal gaat plassen.
Als jij al vaker met dit probleem bij de DA bent geweest kun jij daar verder ook niets aan doen.quote:Op zaterdag 13 september 2008 01:41 schreef daniman het volgende:
[..]
ik wou dat ik het eerder wist en er destijds al wat aan had kunnen doen. Maar dat ligt dus misschien wel aan de DA waar ik toen steeds heen ging.
Kippenvel,ik hoop dat ik genoeg zegquote:Op zaterdag 13 september 2008 01:39 schreef daniman het volgende:
tja ik geloof er wil in, een vriend van mij hield eerst ook niet van katten maar is door een kat die hem steeds maar opzocht ee kattenliefhebber geworden.
Katten kunnen een hoop warmte en troost geven. En gezelligheid. Als ik op de bank naar de tv lag te kijken kwam cagney altijd meteen naar me toe, lekker tegen me aan liggen
of als ik me eens rot voel, dan kruipt cagney op mijn schoot en door haar dan te aaien voel ik me iets minder rot.
Vraag anders even of je het in 2/3x kan betalen, is helemaal niet gek of zo er zijn zat mensen die dat doen.quote:Op zaterdag 13 september 2008 00:06 schreef daniman het volgende:
. kost wel tussen de 200 en 300 euro wat ik eigenlijk moeilijk kan missen
Je bent goed bezig.quote:Op zaterdag 13 september 2008 01:45 schreef daniman het volgende:
ik heb eigenlijk helemaal nog niet gezegd trouwens dat de kat ook pijnstillers heeft gekregen. Als het goed is, heeft ie dus (iets) minder pijn nu!
Ga uit mijn toetsebord Mousquote:Op zaterdag 13 september 2008 01:45 schreef moussy het volgende:
Vraag anders even of je het in 2/3x kan betalen, is helemaal niet gek of zo er zijn zat mensen die dat doen.
quote:Op zaterdag 13 september 2008 01:31 schreef Bluezz het volgende:
Ik woon hier met een nietechtdierenvriend in huis, die zelfs een kat voor me gekocht heeft!
En nu vind ie het al vreselijk om haar naar een pension te brengen voor de vakantie.....Het heeft tijd nodig Daniman, het komt vast goed. Jij kan haar leren hoe van dieren te houden en haar te wijzen op leuke lieve kanten van de katten toch?
ja maar een Dirk willen we allemaalquote:Op zaterdag 13 september 2008 01:49 schreef moussy het volgende:![]()
![]()
Mijn nietechtdierenvriend is he-le-maal om gegaan met Dirk. Terwijl Dirk best stout kan zijndat vind ie dan weer mooi
Hier gaf jij het zelf aanquote:Op vrijdag 12 september 2008 19:02 schreef daniman het volgende:
Dirk heeft allemaal half broertjes en zusjes gekregen, ik ga niet kijken!! denk ik.... zo 1 Dirkje is genoeg... vooral als ik de verhalen hoor van mijn moeder over zijn zusjesquote:Op zaterdag 13 september 2008 01:51 schreef Bluezz het volgende:
[..]
ja maar een Dirk willen we allemaal
Je vriendin?quote:Op zaterdag 13 september 2008 01:58 schreef daniman het volgende:
Een keer raden wie er nu bij mij op schoot ligt terwijl ik hier met jullie zit.
Oh wacht, die zou het ook kunnen zijn ja!quote:Op zaterdag 13 september 2008 02:04 schreef vronie het volgende:
Cagney
Doe niet zo gek manquote:Op zaterdag 13 september 2008 02:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh wacht, die zou het ook kunnen zijn ja!
Jullie zijn wel erg melig hequote:Op zaterdag 13 september 2008 02:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh wacht, die zou het ook kunnen zijn ja!
Niet om je aan te vallen hoor, maar ik had dr snel mn huis uitgetrapt. Dat had mijn vent over mn hond moeten zeggenquote:Op zaterdag 13 september 2008 00:19 schreef daniman het volgende:
[..]
Voor je katten is het iets minder vredelievendquote:Op zaterdag 13 september 2008 14:24 schreef daniman het volgende:
tja maar zo ben ik dan ook weer niet qwea... dat is het. Ik ben vredelievend en misschien soms TE vredelievend.
Ik ook, maar als mijn vriend dat zou zeggen, had ik zn tas voor hem ingepakt hoorquote:Op zaterdag 13 september 2008 14:24 schreef daniman het volgende:
tja maar zo ben ik dan ook weer niet qwea... dat is het. Ik ben vredelievend en misschien soms TE vredelievend.
Nou, daar zeg je ook nog watquote:Op zaterdag 13 september 2008 17:50 schreef ferrari_rood het volgende:
Je mag d'r best wat tegengas geven hoor. Voor je het weet word jij aan de kant gezet omdat je te lief bent
quote:Op zaterdag 13 september 2008 23:03 schreef nein het volgende:
Van een keertje nee zeggen gaat je relatie niet naar de knoppen.
Ik kan eerlijk gezegd niet anders zeggen dan dat ik het hier mee eens ben. En jullie hebben PAS 5 maanden wat. NIet AL 5 maanden, maar PAS.quote:Op zondag 14 september 2008 14:19 schreef Dipkip het volgende:
Blij om te horen dat de echte oorzaak achterhaald is. Ik hoop dat de operatie goed gaat en poes weer helemaal beter wordt.
Over je vriendin: besef je wel dat als je de katten weg doet je dit nu doet vanwege haar onwetendheid / onwennigheid en niet vanwege dat zij echt last heeft van jouw dieren (zo was het toen je dit topic opende).
Dat je vriendin nu niet ineens fan is van de poezen is logisch. Maar zij hoeft niet alles geweldig te vinden wat jij doet. Het gaat er om, heeft zij er echt werkelijk last van? Ik sta ook niet te juichen van enthousiasme bij alle hobbies van mijn vriend en alle zooi die daarom in huis komt en ik heb er ook wel eens een beetje last van (troep in huis, herrie, kan niet zomaar in het weekend wat leuks doen met hem). Maar ja, ieder mens heeft recht op zijn eigen dingen. Dit zijn zijn dingen en ik hou van hem dus ik neem dat er gewoon bij.
Ik vind dat je niet dieren weg moet doen omdat zij er 'niet mee heeft'. Zij hoeft toch ook niets met die dieren? Tis toch niet alsof zij de kattenbakken schoon moet maken of de dierenarts moet betalen? Zolang de dieren voor haar geen echt groot probleem opleveren (als ze haar steeds onder zouden zeiken zou ik haar standpunt namelijk best begrijpen) vind ik dat ze ze jou moet gunnen. Omdat jij er zo veel warmte en plezier van hebt, en ze jou dat gunt, ook al vind ze er zelf niets aan.
Als ik mn schoonmoeder niet mag ga ik immers ook niet zeggen 'ik vind het daar niet zo gezellig, laten we voortaan ergens anders koffie gaan drinken'. Mijn vriend houdt van haar. Al zou ze een draak zijn en op mn schoot plassen, we gaan er heen, klaar.
Jij houdt van je katten en hen niet meer hebben zou jou heel veel pijn doen, dat merken we toch echt aan hoe je post. Als je vriendin echt van je houdt (zoals jij blijkbaar van haar houdt, dat je het in overweging neemt) dan zet ze zich er overheen en laat ze jou lekker je katten houden. Dat vind ik echt, als ze wil dat jij zoveel verdriet hebt omdat zij ergens 'niks mee heeft' dan denk ik niet dat zij het soort vrouw is waar je dit voor over moet hebben. Zat ze nou juist te janken omdat ze het zo vreselijk vind voor je maar ze echt gek wordt van de jeuk over dr hele lijf, dan zou ik dit echt niet zo schrijven.
idd, ik heb ook nog mijn eigen leven en ben geen slaaf!quote:Op zondag 14 september 2008 19:11 schreef lady-wrb het volgende:
en mocht je ze voor haar toch wegdoen, ben je dan niet bang dat het tussen jullie in komt te staan?
en wat als ze volgende keer wil dat je inrichting van je flat verandert\?
of dat ze toch liever per maserati vervoerd wordt?
als ik er voor naar Nieuw amsterdam moet, dan heeft het weinig zin, wat ik uitspaar ben ik dan volgens mij aan benzine kwijt.quote:Op maandag 15 september 2008 11:59 schreef Qwea het volgende:
Ooh, en qua operatie kosten scheelt het ook nog al bij verschillende da's. Ik zou gewoon wat DA's afbellen en vragen wat dat +- gaat kosten.
Als je het nr van mij DA moet, dan hoor ik het wel
Je kan altijd vragen wat een operatie daar kost. Als het 100 euro goedkoper is, bespaar je 70 euroquote:Op maandag 15 september 2008 13:25 schreef daniman het volgende:
[..]
als ik er voor naar Nieuw amsterdam moet, dan heeft het weinig zin, wat ik uitspaar ben ik dan volgens mij aan benzine kwijt.
Ja, leuk en aardig. Maar die katten zijn 10 jaar, huidige kwalen worden niet meer gedekt en je bent ipv 10, 15 euro p/m kwijt.quote:Op maandag 15 september 2008 13:48 schreef nein het volgende:
Als je nou niet meer voor onverwachte geintjes wilt komen te staan met je katten, kan je voor 10 euro per maand ook een ziektekostenverzekering voor je kat afsluiten he
Met een beetje dierenarts valt er dan wel wat te ritselen he?quote:Op maandag 15 september 2008 14:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, leuk en aardig. Maar die katten zijn 10 jaar, huidige kwalen worden niet meer gedekt en je bent ipv 10, 15 euro p/m kwijt.
Je bent verplicht dacht ik om een uitreksel mee te sturen van het medisch verleden van je dier. Het zou een beetje raar zijn als je nu een totaal nieuwe dierenarts zou hebben, en er valt niks mee te sturen. De verzekering is (helaas) niet geheel achterlijk.quote:Op maandag 15 september 2008 14:07 schreef Stali het volgende:
[..]
Met een beetje dierenarts valt er dan wel wat te ritselen he?
Of je neemt meteen een andere dierenarts en gaat opnieuw voor een knobbeltje en doet alsof je van niks weet.
Ik vind het wel een goeie tip hoor. Als die katten tien zijn, dan is 15 euro per maand toch nog peanuts?
Nahjaquote:Op maandag 15 september 2008 14:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, leuk en aardig. Maar die katten zijn 10 jaar, huidige kwalen worden niet meer gedekt en je bent ipv 10, 15 euro p/m kwijt.
quote:Op maandag 15 september 2008 14:31 schreef nein het volgende:
[..]
Nahjat gaat om t idee, straks krijgt ze nog es kanker ofzo..dan ben je wel meer kwijt dan 15e p/m
quote:en daarnaast moet je dacht ik voor kanker e.d aanvullend verzekerd zijn. Dat kost aanzienelijk meer.
Ooh das nog niks hoor. 2.5 jaar daarvoor 700 euro. Per maand ruim 100 euro aan medicatie en 80 euro in de 3 weken aan voer. En dan zit ik ook nog +- 1x per maand bij de DA met hem.quote:Op maandag 15 september 2008 14:39 schreef daniman het volgende:
1200 euro! Dang!
Van mn spaarrekeningquote:Op maandag 15 september 2008 15:31 schreef daniman het volgende:
waar de f*ck haal je al dat geld vandaan dan joh? Uit die verzekering?
Ooh daarnaast doe ik ook gewoon boodschappen bij mijn vriend, ga ik af en toe uit, en uit eten.quote:Op maandag 15 september 2008 15:45 schreef daniman het volgende:
kijk, dat scheelt allemaal een hoop. En met een goed betalend bijbaantje kun je je dat dan wel veroorloven. Bij mij is het anders, ik woon op mezelf en ben dus veel geld kwijt aan huur, en allerlei vaste lasten. En daarnaast dan dus nog dingen als boodschappen enzo en de verzorging van mijn katten. Bij mij is het geld er op deze manier dus sneller doorheen en ga morgen zeker vragen of het in termijnen betaald kan worden.
Geen van beide. Ik heb een wajong uitkeringquote:Op maandag 15 september 2008 15:59 schreef ferrari_rood het volgende:
qwea krijgt veel studiefinanciering? Of heb je er een lening bij?
Dan verdienen je ouders teveelquote:Op maandag 15 september 2008 16:01 schreef ferrari_rood het volgende:
maar nog altijd meer dan mijn bij benadering 57euro (heb nu uithuiswonende) studiefinanciering daarvan kon ik nog niet eens mijn collegegeld betalen.
Niet alle da's doen dat he.quote:Op maandag 15 september 2008 16:00 schreef nein het volgende:
Klote hoor, zo'n hoog bedrag. Maar je mag heus wel gespreid betalen.
Van de 4 die ik heb gehad, doet enkel mijn huidge dat. Althans, ik ben er van overtuigd dat ze dat doet. Ik heb het nog nooit bij haar hoeven te doen.quote:
quote:Op maandag 15 september 2008 18:58 schreef Maraca het volgende:
Via een ander topic kwam ik in dit topic terecht met die verzekeringen. Klinkt namelijk helemaal niet zo verkeerd. Ik heb nu wel een apart spaarpotje waar ik geld in gooi, maar er hoeft maar 1x iets goed mis te zijn en je komt al in de problemen. Ik ben een student dus als ik een rekening krijg van een paar honderd euro is het wel even slikken
Mijn vraag is alleen: ik ben nog nooit naar een DA geweest. Ik heb mijn kat nu een maandje uit het dierenasiel (heb wel een paspoort waarin staat dat hij gezond is en voor het laatst in april is ingeënt), maar moet ik om zo'n verzekering af te sluiten eerst langs een DA of is dat voldoende bewijs dat ik niet een verzekering afsluit voor een kat die doodziek is?
quote:Twee verzekeringspakketten en een Aanvullende Dekking
De Proteq Dier & Zorg Verzekering biedt u twee verzekeringspakketten met een brede dekking en de mogelijkheid om een extra Aanvullende Dekking af te sluiten.
Ziektekostenpakket Standaard
Uw hond of kat verzekerd van de beste zorg na een ongeval en bij ziekte. Wat wordt vergoed?
Kosten van een dierenarts in Nederland * kosten van een specialist in Nederland * Opname en verblijf in een dierenkliniek * Alle noodzakelijke operaties, afhankelijk van de gekozen dekking * alle in Nederland geregistreerde medicijnen * geneesmiddelen toegestaan volgens de diergeneesmiddelenwet * narcose, röntgenfoto’s, echografie * laboratoriumonderzoek * verbandmiddelen, prothesen, implantaten, sonde voeding * euthanasie * gebitssanering op medische indicatie
Specialistische behandelingen die niet in Nederland uitgevoerd worden maar wel in België vallen onder bepaalde voorwaarden ook onder de dekking. Looptijd 1 of 5 jaar
Aanvullende Dekking
Extra zekerheid. Onder de Aanvullende Dekking valt:
- Medische kosten in het buitenland tijdens een vakantie
- Fysiotherapie
- Tandheelkunde
- Oncologie
- Homeopathie
- Acupunctuur
De Aanvullende Dekking is niet los af te sluiten en alleen in combinatie met een 5 jaar contract. De jaarpremie is ¤ 45,-
[Terug naar boven]
Wat wordt niet vergoed?
De volgende kosten worden niet vergoed:
* Preventieve behandelingen zoals inentingen, vlooien- en wormenmiddelen
* Diagnose en behandeling van alle aandoeningen aan heupen en ellebogen bij honden, ongeacht de aanleiding. Bij aandoening aan deze gewrichten vergoedt Proteq alleen het 1e consult
Alle andere aandoeningen zijn gewoon meeverzekerd als het dier gezond is bij aanmelding.
Eigen bijdrage
De eigen bijdrage is 19%. De eigen bijdrage voor sterilisatie en castratie is 50%
quote:Miranda zegt (19:09):
300???
Miranda zegt (19:09):
das een dure
Qwea | Bij MM in Den Helder zegt (19:09):
ja
Qwea | Bij MM in Den Helder zegt (19:09):
dat zei ik ook al
Miranda zegt (19:09):
helft voldoet ong
Qwea | Bij MM in Den Helder zegt (19:10):
*pmt
Qwea | Bij MM in Den Helder zegt (19:10):
*en in topic zet
Miranda zegt (19:10):
maar we hebben geen vast bedrag ervoor hoor
Miranda zegt (19:10):
maar 300 wordt het niet
Qwea | Bij MM in Den Helder zegt (19:11):
ik vond 300 ook aso duur
Miranda zegt (19:11):
ja das kosten sterilisatie grote hond man
idd. Maar hou er wel rekening mee dat je dus een eigen bijdrage hebtquote:Op maandag 15 september 2008 19:13 schreef Maraca het volgende:
Bedankt voor de website! Ga zo de polis even nalezenKwam via een 'premieberekening' uit op iets meer dan 13 euro (excl assurantiebelasting) en dat heb ik met liefde over voor mijn kat. Kan een hoop ellende besparen
Ik blijf er een apart spaarpotje voor houden. Maar liever 300 euro dan 1.200quote:Op maandag 15 september 2008 19:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
idd. Maar hou er wel rekening mee dat je dus een eigen bijdrage hebt
Eens. En het kan behoorlijk hoog oploppen, een huisdierquote:Op maandag 15 september 2008 19:16 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik blijf er een apart spaarpotje voor houden. Maar liever 300 euro dan 1.200
Zie je wel... tis echt een idioot hoog bedrag.quote:Op maandag 15 september 2008 19:12 schreef Qwea het volgende:
Ik heb namelijk 1 van de assistentes van mijn DA op msn, aan wie ik vertelde dat je 300 euro kwijt bent.
[..]
Mijn katje is het absoluut waard.. het is zo'n moppie..quote:Op maandag 15 september 2008 19:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
Eens. En het kan behoorlijk hoog oploppen, een huisdier![]()
In Den Helder duursema. Maar ik woon nog thuis met Baloe, en ben bij Makatsi in Nieuw-Amsterdam. Daar heb ik ook de assistente van op msnquote:Op maandag 15 september 2008 20:46 schreef moussy het volgende:
[..]
Zie je wel... tis echt een idioot hoog bedrag.
welke DA heb je in DH? Ik niet 1 meer![]()
Ik ging ook altijd naar Duursema, maar na gedoe met die ouwe van ons ren ik er niet zo hard meer naar toe. Nu gaan we naar DAP schagen. VCHN in hippo ken ik niet, maar das ook nog een afstand die te doen isquote:Op maandag 15 september 2008 21:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
In Den Helder duursema. Maar ik woon nog thuis met Baloe, en ben bij Makatsi in Nieuw-Amsterdam. Daar heb ik ook de assistente van op msn
Zelden ga ik trouwens naar duursema. Ja, voor de kleine dingen. Maar voor de grote dingen ga ik naar VCHN in hippolytushoef
Recentiets over duursema mogen in mn PMquote:Op maandag 15 september 2008 21:51 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik ging ook altijd naar Duursema, maar na gedoe met die ouwe van ons ren ik er niet zo hard meer naar toe. Nu gaan we naar DAP schagen. VCHN in hippo ken ik niet, maar das ook nog een afstand die te doen is
Goede beslissing! Langer wachten is niet fijnquote:Op dinsdag 16 september 2008 10:57 schreef daniman het volgende:
hm ik was te laat vond ik om nog na het lezen van alles de afspraak te annuleren van vanochtend en ergens anders heen te gaan. Toen waren ze gisteravond al dicht. Daarbij zou cagney dan waarschijnlijk alleen maar langer moeten wachten omdat je dan wel heel veel geluk moet hebben dat cagney vandaag nog terecht had gekunnen.
Dat zijn ook goede berichten. Zal duimen dat het wat meevalt voor je en fijn dat het in delen mag.quote:Ik heb haar vanochtend naar de dierenarts gebracht waar ik vrijdag ook was. Ik heb gevraagd of ik in delen kon betalen en dat is geen probleem.
Overigens was die 200 tot 300 euro voor een middelgrote hond met hetzelfde probleem. Kan dus goed zijn dat ik wat goedkoper uit ben.
Hou ons op de hoogtequote:Cagney was er zoals altijd rustig onder. Ze moet waarschijnlijk wel speciaal voer maar dat hoor ik dan nog. Lacey gaat hier gewoon lekker dr eigen gang.
Ik werk thuis vandaag en kan haar vanmiddag weer ophalen.
Nou, ik had van die sjonnies aan de foon in den helder ;quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:27 schreef Hekates het volgende:
Met het risico de draad weer offtopic te trekken...
Hoe kan je eigenlijk een dierenarts beoordelen? Toen ik mijn kat kreeg heb ik gewoon in de telefoongids de dichstbijzijnde praktijk opgezocht. Ze lijken netjes, schoon en ze zijn aardig. Geen idee of ze duur zijn of goedkoop eigenlijk. Ben pas achteraf tot de ontdekking gekomen dat je bij dierenartsen van te voren naar de prijs kan informeren en kan vergelijken enzo...
Maar hoe kan je op kwaliteit beoordelen als leek?
En verder OT: Hoe is het nu met je beide poezedames?
ben ik idd van plan. Chloor voor de kattenbak en de banken en gangetje tussen woonkamer, slaapkamer en badkamer ook maar goed doen, want volgens mij heeft ze het daar ook wel eens gedaan. Peper op de bank hielp iig niet, ze pieste daar gewoon overheen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:06 schreef Hekates het volgende:
Wat Greys zegt! Goed voor Cagney, ik duim mee en we willen natuurlijk ook horen hoe het afloopt.
Probeer trouwens (als je daar tijd voor hebt) voordat je Cagney weer ophaalt nog een keer alle plekken van ongelukjes goed schoon te maken. Ik geloof dat een sopje met Biotex werd aangeraden. Dit om te voorkomen dat ze terug valt in het verkeerde gedrag van buiten de bak plassen. Als ze niet kan ruiken dat ze foutjes gemaakt heeft, heb je daar minder kans op.
Verder zou ik ook aan de dierenarts vragen of je Cagney thuis nog speciaal moet/mag behandelen. Ik zou me bijvoorbeeld kunnen voorstellen dat je haar als ze thuis komt, net als een kitten, eerst op de bak zet, voordat je haar weer gewoon laat rondlopen. Even weer helemaal terug naar 0 en zeker weten dat ze de bak dus weer terug vind.
Dan zou ik haar zeker niet dwingenquote:Op dinsdag 16 september 2008 11:15 schreef daniman het volgende:
punt met cagney is dat ze heel eigenwijs is. Als ik dr op de bak zet dan krijg ik haar er niet zomaar in en dan moet ik echt de uitgang blokkeren. Dan wordt ze wrs boos en wil ze alleen maar weg. Dus daar ben ik een beetje huiverig voor want ze moet dan ook weer niet een aversie tegen die bak krijgen.
Ik houd jullie op de hoogte!
waar moet ik dan precies aan denken? Dat ze cagney een haal geeft?quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:23 schreef Rewimo het volgende:
Denk er ook aan dat Lacey weleens geïrriteerd kan reageren omdat Cagney naar dierenarts ruikt
Ik weet niet hoe fel ze isquote:Op dinsdag 16 september 2008 11:26 schreef daniman het volgende:
waar moet ik dan precies aan denken? Dat ze cagney een haal geeft?
Lacey is meestal de onderdanige en Cagney de baas in huis. Ben dus benieuwd hoe dat hier dan zal gaan.quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:27 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe fel ze isMaar hier wordt er door de andere twee nog weleens geblazen als er eentje terugkomt van de DA.
daar hebben ze niks over gezegd...quote:Op dinsdag 16 september 2008 17:17 schreef Greys het volgende:
Was het een groot steentje? Zeiden ze dat dat de oorzaak kon zijn van het plassen?
En fijn dat ze weer bij je op schoot ligt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |