abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:19:04 #101
105263 Litso
Interlectueel.
pi_61570925
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:14 schreef yvonne het volgende:
Ik ben door dit topic weer helemaal op de hoogte van alle FOK! in and outs
Zijn we eindelijk weer ontopic...
"Dat is echt ontzettend zielig" Š
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:22:21 #102
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61571004
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:08 schreef moussy het volgende:
Oh ja, ze was toen idd zo aan het rommelen. Ik vroeg het omdat de gezinssamenstelling inmiddels bij jessie ook verandert is, dat als het aan de man lag of zo, want die is ingeruild

Probeer het nog even na te vragen over het hurken voor je naar de DA gaat, het is nml best wel een belangrijk iets. Ik heb nog niet zo gek lang een plasser in moeten laten slapen, hij liet het gewoon lopen en dat is natuurlijk foute boel. Kat met blaasgruisgeschiedenis, waarbij het gruis nooit zichtbaar is geweest dmv een simpel stikje door de urine te halen, zo verstopt zat hij al. Dat is trouwens allemaal goedgekomen hoor, alleen had hij nu tumoren.

Wat voor voer geef je, gezien de hele blaasontsteking geschiedenis? Speciaal voer of 'normaal' voer?

-edit- hoe vaak is zo nu en dan anderhalve dag alleen thuis?
Ik heb dat geloof ik eens gehoord van Lady-wrb waar ik zo heeel soms nog eens mee spreek op MSN van Jessie. Maar nee, Jessie is dus geen optie.
Mijn vriendin is vrij vandaag dus dan bel ik dr zo wel even.
Vervelend van je kat. Tja met tumoren kun je niet anders dan in laten slapen idd anders lijdt het diertje onnodig.

Toen ik de katten van jessie overnam gebruikte ik eerst IAMS. Na anderhalf jaar ben ik op goedkoper supermarkt kattenvoer overgegaan omdat IAMs me te duur werd. Inmiddels zou ik me wel weer duurder voer kunnen veroorloven dus ik zou terug kunnen gaan op voer als IAMS, Royal canin, of indien de DA me iets speciaals voorschrijft, dat.

Zo nu en dan is niet echt met regelmaat. We wisselen af maar het hangt ook af van de situatie. Het zal zo ongeveer gemiddeld 1x per week zijn, schat ik zo in.
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:11 schreef Dipkip het volgende:
Persoonlijk zou ik bijvoorbeeld twee of drie keer per maand anderhalve dag alleen laten met een oppas die tussendoor een keertje komt voeren en ze even knuffelt geen probleem vinden. In ieder geval niet zo'n groot probleem dat ik de katten weg zou doen. Er is toch vast wel iemand in je omgeving die die twee moppies af en toe even eten en een aai over de bol wil geven? En als je ze verder als je er bent veel aandacht geeft is dat echt niet zielig.
okee, alleen die oppas had ik dus niet. Mijn broers/schoonzussen en ouders willen dat in ieder geval niet en vrienden wonen allemaal te ver weg. En de buurman zie ik nooit. Tis dus wel zoeken wie dat dan wel zou kunnen doen, als dat helpt.
patat ftw :)
pi_61571120
Ik zal trouwens even uitleggen waarom ik het zo ontzettend goed vind dat je een second opinion gaat halen over het plassen. Je voelt je duidelijk aangevallen in dit topic en in sommige gevallen natuurlijk ook met reden. Hopenlijk kan je in ieder geval mijn reactieszo beter plaatsen.

Vorig jaar heb ik zelf een blaasontsteking gehad. Hiervoor ben ik bij de huisarts geweest en heb ik antibiotica gekregen. Hiermee leek het minder te worden, maar het voelde nog niet 100% goed. Maar ja antibiotica killt nu een keer zonder te discrimineren dus het zal wel dacht ik...
2 weken later had ik koorts 39 tot 40 graden in vlagen. Enorme buikpijn aan de rechter zijkant. En alles wat ik at kwam er weer uit. En het meeste van wat ik dronk ook... Bij mijn vriend ben ik toen naar zijn huisarts gegaan, ik durfde niet met die koorts in de trein te gaan zitten. Moest urine inleveren, zat bloed in. Langskomen, die zelfde middag nog. En daarna werd ik doorgestuurd naar de eerste hulp in het ziekenhuis. Kans op blinde darm onsteking of iets aan de nieren. 7 uur, 2 echos en een CRT scan later... Diagnose: nierbekkenonsteking. 4 dagen later, antibiotica coctail, continu infuus, en antimisselijkheids medicijnen later mocht ik weer naar huis toe. De bacterie die mijn blaasontsteking veroorzaakte bleek resistent te zijn geweest tegen de medicatie die mijn huisarts voorschreef. Dat komt niet zo vaak voor en de kans is nog kleiner dat de bacterien zich daarna naar de nieren verplaatsen, maar het KAN wel!

Bij mezelf ben ik nu heeel erg alert op blaas problemen. Ik weet niet of dit soort dingen het zelfde werken bij katten, maar grotendeels wel denk ik zo. En ik betwijfel of bij katten urine snel op kweek gezet word om na te gaan welke bacterie de problemen veroorzaakt zodat ze een daarop uitgezochte vorm van antibiotica kunnen voorschrijven. Bij mensen doen ze dat tenslotte ook niet meteen, dat hebben ze pas in het ziekenhuis gedaan bij mij.

Ik ben ook nog nieuwschierig naar wat voor voer je ze geeft trouwens. Wellicht kan je daar ook nog wat in verbeteren. Ik moest bijvoorbeeld heeel erg veel drinken toen ik zo ziek was. Dan spoelen je nieren schoon en is je urine minder geconcentreerd. Katten drinken van nature weinig. Dat zou je kunnen verbeteren door ze natvoer te geven, dan krijgen ze op die manier vocht binnen. Of af en toe een beetje kattenmelk. Voor stromend water zorgen, zoals een druppende kraan. Lekker "vies" regenton/wijver water aanbieden etc...
pi_61571248
Mijn kat blijft af en toe trouwens 2 dagen alleen. Soms komt het gewoon zo uit. Dan komt er 1 keer iemand langs om hem te voeren en een beetje te knuffelen.

Meestal neem ik mijn kat lekker mee als ik naar mijn vriend toe ga. Hij moet dan samen met mij ongeveer 2 en een half uur onderweg zijn. Daarvan kan hij 2 uur in de trein lekker uit zijn mandje. Dan zit hij aan een tuigje. Hij kijkt dat uit het raam meestal. En soms komt hij op schoot zitten. De rest van het weekend krijgt hij dan volop aandacht van mij en mijn vriend. (Mijn vriend begint meestal al met het aaien van Fred terwijl hij mij nog niet eens geknuffeld heeft ) Fred lijkt het allemaal prima te vinden, die ligt lekker rustig van de aandacht te genieten in de trein, behalve de tijd dat hij in de bus en auto in een afgesloten mandje zit, dan is het leven erg MAAUUUUWWW MMRAAAUUUW!!!
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:38:33 #105
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61571375
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:33 schreef Hekates het volgende:
Mijn kat blijft af en toe trouwens 2 dagen alleen. Soms komt het gewoon zo uit. Dan komt er 1 keer iemand langs om hem te voeren en een beetje te knuffelen.

Meestal neem ik mijn kat lekker mee als ik naar mijn vriend toe ga. Hij moet dan samen met mij ongeveer 2 en een half uur onderweg zijn. Daarvan kan hij 2 uur in de trein lekker uit zijn mandje. Dan zit hij aan een tuigje. Hij kijkt dat uit het raam meestal. En soms komt hij op schoot zitten. De rest van het weekend krijgt hij dan volop aandacht van mij en mijn vriend. (Mijn vriend begint meestal al met het aaien van Fred terwijl hij mij nog niet eens geknuffeld heeft ) Fred lijkt het allemaal prima te vinden, die ligt lekker rustig van de aandacht te genieten in de trein, behalve de tijd dat hij in de bus en auto in een afgesloten mandje zit, dan is het leven erg MAAUUUUWWW MMRAAAUUUW!!!
dan neem ik aan dat je in beide woningen voer/water bakjes, kattenbak e..d heb staan?
als cagney in de reismand zit is ze stil en kijkt ze om zich heen. lacey hangt dan de drama queen uit en gaat op dr zieligst zitten mauwen

is dat op schoot plassen dan echt geen gedrags iets?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 september 2008 @ 10:51:52 #106
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61571694
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:38 schreef daniman het volgende:
is dat op schoot plassen dan echt geen gedrags iets?
Dat zou kunnen maar dan moet je eigenlijk eerst uitsluiten dat er een medische oorzaak is. Is die er niet, dan kan het een gedragsprobleem zijn.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_61571830
Onze kat van 11 jaar had iets aan haar nieren, in de laatste dagen van haar leven ging ze ook op schoot plassen, omdat ze gewoon geen puf meer had om naar de kattenbak te lopen. We hebben een aantal dagen gedialyseerd (niets fancy, gewoon 400 ml fysiologisch zout aan het infuus) Toen moest ze heel veel plassen, maar wederom, wij moesten haar op de kattenbak tillen. Het ging iets beter na 3 dagen, maar daarna weer veel slechter. Dus er zat niks anders op dan haar uit haar lijden te verlossen

Maar aan jouw verhaal te lezen, is het niet zo ernstig... Je kan nagaan of ze veel meer drinkt dan de andere poes, dat is toch een teken dat ze het aan haar nieren heeft.

De poes waarover ik het nu heb, hadden we toen ze 9 was uit het asiel gehaald. Het was een binnenkat, maar door allergie van de eigenaar, moest ze naar buiten. Toen ging ze dus ook op de meest rare plaatsen plassen. Bij ons is ze nooit naar buiten geweest en hebben we nooit meer last gehad van wildplassen, alleen op het einde dus...

Dus wat ik eigenlijk wil zeggen is dat als de stress situatie weg is, ze zich ook weer heel snel normaal gaan gedragen.
pi_61571861
Op schoot plassen/ naast de bak plassen KAN een gedrags kwestie zijn. Maar zoals je al gehoord hebt van mensen in dit topic die wel eens probleem katten hebben opgevangen. Het kan ook prima een medische oorzaak hebben. En er zijn helaas veel mensen die maar erg weinig moeite doen om echt zeker te weten dat het niet lichamelijk is.

Als het een gedragskwestie is heb je ook nog legio mogelijkheden om het af te leren. Waaronder de makkelijke en goedkope tips die ik al noemde zoals eten op de probleem plaatsen zetten. Je kan het helemaal doortrekken naar het uiterste van duur en intensief, dan kom je uit bij kattentherapie. Ik kan me voorstellen omdat je toch al twijfelt over of je de katten nu wel of niet meer een goed huis kan bieden dat je dat niet meer wilt proberen. Maar wie weet vergis ik mij en is het plassen echt het grootste punt.

Bij mijn vriend staat inderdaad een kattenbak. Voor voeren gebruiken we soepkommen/glazen toetjes schaaltjes. Fred eet zijn eten vele malen sneller op als het in glazen bakjes zit dan wanneer het in mooie plastic voerbakjes staat. Dus meneer krijgt zijn zin daar in.
Verder neem ik zijn favoriete speelhengel mee, liggen er postbode elastieken bij mijn vriend (zijn leuker dan speelhengels als je Fred zo ziet, maf beest) en heeft mijn vriend een laserpointer (die heb ik niet dus das een tractatie voor Fred die hij alleen daar krijgt )
We hebben het balkon daar zo afgezet dat hij er veilig op kan, dus hij kan daar lekker wel naar buiten, dat kan hij bij mij niet. En een van de handdoeken waar hij bij mij thuis op ligt gaat altijd mee de trein in en komt bij mijn vriend op een stoel te liggen.

Dat is het wel zo een beetje, het enige wat hij daar niet heeft is een mooie krabpaal. Hij mag de kokosmat bij de voordeur misbruiken, dat doet hij bij mij thuis ook, maar daar lijkt hij zelden behoefte aan te hebben in een weekend bij mijn vriend. Blijkbaar is een paar dagen zonder krabben ook prima voor een kat.
  vrijdag 12 september 2008 @ 11:31:32 #109
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61572672
De groepspraktijk dierenartsen van mijn woonplaats heeft gebeld. Ze zeiden dat ze de historie van dierenartsbezoekjes van cagney nog eens hebben bekeken en nu willen een röntgenfoto maken van cagney maken. Ik heb teruggebeld (ze hadden miijn voicemail ingesproken) en kan er 16.45 uur terecht. Ik ben heel benieuwd wat daar uitkomt. Sorry voor mijn reacties aan het begin van het topic. Misschien kan het topic beter omgebouwd gaan worden tot een "kat plast op de bank topic".
pi_61572787
T.v.p. .

Succes, ben benieuwd naar wat er uitkomt.
Tof trouwens dat je toch de moeite wil doen om te kijken wat er aan de hand is.
pi_61572800
Nou dat hangt helemaal van jou af hoor. Als het plassen voor jou de druppel is, en dat kunnen we met veel tips helpen oplossen, dan doen we dat allemaal graag.

Als je echt denkt dat je katten zich niet prettig voelen als ze af en toe een paar dagen alleen samen zijn en je wilt hoe dan ook een ander huisje voor ze zoeken, dan is dat je goed recht natuurlijk. En dan nog wil ik in ieder geval graag helpen om te zorgen dat je kat niet meer binnenplast. Dan is ze makkelijker te plaatsen en zolang ze nog bij jouw woont ben jij daar ook veel gelukkiger mee lijkt me zo.

En spannend zeg een rontgenfoto! Dat klinkt haast alsof ze wat vermoeden/vrezen. Ik zal duimen dat het niets ernstigs is!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 september 2008 @ 11:46:18 #112
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61572991
Dat ze een foto willen maken duidt er in elk geval op dat er mogelijk een lichamelijke oorzaak is. Ben benieuwd!

Hou je er wel rekening mee dat het eventueel ook vervelend nieuws zou kunnen opleveren?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 12 september 2008 @ 12:04:23 #113
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61573393
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 11:46 schreef Rewimo het volgende:
Dat ze een foto willen maken duidt er in elk geval op dat er mogelijk een lichamelijke oorzaak is. Ben benieuwd!

Hou je er wel rekening mee dat het eventueel ook vervelend nieuws zou kunnen opleveren?
daar hou ik idd rekening mee. Ik ga dan ook niet alleen, zodat als het iets ernstigs is, er iig iemand is die er voor me kan zijn.
pi_61574614
heel veel sterkte
  † In Memoriam † vrijdag 12 september 2008 @ 13:09:28 #115
7074 moussy
kuttekop
pi_61574903
fijn de DA denkt ook al mee

Begrijp ik goed dat ze bij je blijft als ze stopt met plassen? Voer hoeft trouwens niet enorm duur te zijn, maar premium voer zou wel beter zijn dan zoute granen brokjes van een. De aldi en de lidl hebben nu ook al premium voer, zit in foliezakken.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_61575651
heb even meegelezen en ben wel benieuwd wat de dierenarts ervan zegt..

tvptje dus..

1 van mijn 2 katten begon opeens op de bank te plassen en als ze dat eenmaal gedaan hebben, kom je er moeilijk van af.. Heb toen een 2e kattenbak neergezet, hielp niet.. Heb uiteindelijk mijn bank weg moeten doen en een leren bank gekocht en sindsdien nooit meer die problemen gehad...
Signature
  Moderator vrijdag 12 september 2008 @ 13:45:39 #117
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_61575757
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 11:31 schreef daniman het volgende:
De groepspraktijk dierenartsen van mijn woonplaats heeft gebeld. Ze zeiden dat ze de historie van dierenartsbezoekjes van cagney nog eens hebben bekeken en nu willen een röntgenfoto maken van cagney maken. Ik heb teruggebeld (ze hadden miijn voicemail ingesproken) en kan er 16.45 uur terecht. Ik ben heel benieuwd wat daar uitkomt. Sorry voor mijn reacties aan het begin van het topic. Misschien kan het topic beter omgebouwd gaan worden tot een "kat plast op de bank topic".
Als je dat wilt kan ik de TT aanpassen hoor
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 12 september 2008 @ 14:29:18 #118
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61576682
doe maar, omdat het topic nu meer over de gezondheid van cagney gaat. Bovendien heeft men gelijk, het is beter dat cagney eerst beter is voordat ik dr aan iemand kan geven die een kat wil. Maar op het moment heb ik zoiets van: ze blijven nog maar lekker even bij mij. Dus verander de TT maar. Weet ik alleen niet wat je met het begin van de topic moet.
  Moderator vrijdag 12 september 2008 @ 15:16:30 #119
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_61577811
Die update ik dan wel even voor je, is dat goed?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  † In Memoriam † vrijdag 12 september 2008 @ 15:21:41 #120
7074 moussy
kuttekop
pi_61577939
kan er geen streep door de TT en dan plaspoes er achter of zo? Dat scheelt weer editten
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 12 september 2008 @ 15:24:47 #121
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61578022
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 08:14 schreef daniman het volgende:

[..]

wat heb ik niet geprobeerd?

Als ik die katten echt harteloos had willen dumpen, dan had ik ook wel:

- ze een spuitje kunnen laten geven (maar dat is hen hun leven ontnemen wat totaal niet kan, ik zou dat alleen doen als ze een ziekte zouden krijgen waar ze de rest van hun leven (zwaar) onder zouden moeten lijden)
- ze meenemen naar het bos en daar dumpen, zodat ze voer worden voor de roofvogels. Nee dank je, dat verdient geen enkel dier en mijn katten dus ook niet.

Al wat ik vraag is een nieuw onderkomen voor mijn dieren. Ik heb vanmiddag een afspraak bij de dierenarts om cagney nog eens te laten nakijken. Ik kan morgenochtend een of twee teiltjes erbij kopen en daar grit in doen om te kijken of dat nog iets uitmaakt. Ik wil echt wel alles proberen.

Maar waarom wordt ik zo aangevallen over het feit dat ik de katten een nieuw baasje wil geven? OK, in den beginne hadden de katten nergens last van. Ik begin me gewoon schuldig te voelen dat ik vraag of iemand mijn katten wil hebben

En Stali, zo praat je niet over mijn vriendin.
Ik bedoelde qua vriendin en zo. En nadat daar tips voor gegeven werden was het nog steeds "Ik probeer het wel máár ze gaan de deur uit"

Maar ik heb nu wat nieuwe reacties gelezen en blijkbaar denk je er nu toch anders over soit
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 12 september 2008 @ 15:32:33 #122
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61578228
Oh en nu nog verder gelezen. Succes bij de DA, en hopelijk kunnen ze toch bij jou blijven.

Wel fijn dat je het in ieder geval eerst wil oplossen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 12 september 2008 @ 18:02:22 #123
92409 Twinky
Little star.
pi_61581790
tvp! Ben benieuwd hoe het verder gaat. Tof dat je nog even bezig gaat met het probleem!
dan helpt het 'gezeik' van de FOK!kers dus wel
  vrijdag 12 september 2008 @ 19:02:30 #124
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61583107
op de rontgenfoto was een blaas-steen te zien en die moet operatief verwijderd gaan worden. Dat is nu dus iig duidelijk. Heb ook nog pijnstillers en antibiotica meegekregen, maar die laatste moet dan via een doseringsspuit in de mond en dat krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar. Hoe doe je iets achter in een kattenbek als die kat niet wilt?
  vrijdag 12 september 2008 @ 19:02:56 #125
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61583119
oh ja en is goed moderators
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')