abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35079803
Een aantal weken geleden heb ik om verschillende redenen het besluit genomen om een nieuw thuis te gaan zoeken voor mijn twee honden Lurch en Doerak. De directe aanleiding is het feit dat heiden6 enorm allergisch is voor ze. Ook ben ik steeds vaker bij heiden6 in Rotterdam te vinden, zodat de honden zeker twee weekends per maand noodgedwongen in het pension zitten. Dat is ten eerste niet bepaald leuk voor ze en ten tweede kost het me vrij veel geld.

Ik heb besloten om de honden te herplaatsen via de Stichting Hulp en Herplaatsing Huisdieren - http://www.shhh.nl. Vandaag is iemand van de stichting bij me thuis geweest om alles over de honden te weten te komen. Ze was heel eerlijk tegen me en liet weten dat het best lastig zou worden om twee honden te plaatsen, ook al hoeven ze niet per se samen te worden geplaatst. Ze heeft Doerak en Lurch daarom niet onmiddellijk in bemiddeling genomen, maar wil eerst even overleggen met de stichting, om mij geen valse 'hoop' (voor zover je kunt hopen dat je je dieren kwijtraakt) te geven. Eind van de week hoor ik of de stichting ze aanneemt voor de herplaatsing. De reden dat ik ze graag via deze stichting wil herplaatsen is omdat de honden dan officieel het bezit van de stichting blijven tot aan hun dood en dat een eventuele hernieuwde herplaatsing dus ook via de stichting plaatsvindt.

Ik zal in het kort iets over beide honden vertellen, maar vraag gerust als je meer wilt weten.

Dit is Lurch:

Lurch is een stabij-wetterhoun-kruising. Ze is in maart 2001 geboren op de manege waar toen mijn paard stond. Ik ben dus haar eerste eigenaar. De beste manier om Lurch in één woord te beschrijven is: watje. Lurch is lief, enorm knuffelig en vrij onderdanig. Eigenlijk is ze een eeuwige pup. Het liefst zou ze de hele dag op je schoot zitten, ook al is ze daar te groot voor. Ze is een vrijwel probleemloze hond die dol is op alles en iedereen. Het enige 'lastige' aan Lurch is dat ze niet goed alleen kan zijn, ook al heb ik haar daar van jongs af aan wel op getraind. Ze wordt er gewoon niet gelukkig van, dus ze zou het beste af zijn in een huishouden waar al (een) hond(en) is/zijn (of waar ze samen met mijn andere hond Doerak naar toe kan natuurlijk).

Lurch heeft een allergie voor tarwe (jeuk, krabben, niet ernstig, wel vervelend voor haar) en krijgt daarom bij mij verse diepvriesvoeding (Energique 4 / Carnibest), wat ongeveer 1 euro per dag kost. Ze zou ook hypo-allergene brokken kunnen hebben en dan ben je wat goedkoper uit.

Lurch is dol op kinderen en gewend aan katten. Ze is behoorlijk gehoorzaam, maar niet slaafs. 'Hier' is nog wel eens een lastig commando als je buiten allemaal interessante dingen ruikt en ziet. Lurch is jagerig en zou bijvoorbeeld wel achter een konijn aangaan. Ze stamt dan ook af van jachthonden, dus dat is op zich niet vreemd. Ik laat haar niet zo vaak loslopen, maar buiten de bebouwde kom kan het prima zolang er niks te jagen valt.

Dit is Doerak:

Ook Doerak is een stabij-wetterhoun-kruising. Zij is geboren in juli 1999. Doerak is een drukke, enthousiaste en kerngezonde hond. Ze is ongelooflijk speels en wil graag voor je werken, zeker als daar wat lekkers tegenover staat. Doerak heeft geen goede start gemaakt in het leven: ze werd met acht weken op straat gevonden. Ik ben haar tweede eigenaar. De vorige eigenaar was een jongen van 18 die het huis uit ging om te studeren en de hond niet kon meenemen. De moeder kon niet goed overweg met de hond (was bang voor haar; ze is vrij dominant) en daarom hebben ze toen een andere plek voor haar gezocht.

Toen ik Doerak net had, was ze echt een probleemgeval. Dominant, soms zelfs agressief en soms ook erg onzeker. Doerak is heel erg veranderd sinds ik haar heb gekregen (ongeveer twee jaar geleden), maar ze is geen alles-is-goed-hond zoals Lurch. Ze heeft een baas nodig die zeker van zichzelf is en die niet verwacht dat Doerak meteen op je schoot kruipt en dol op je is. Ze heeft haar tijd nodig. De agressie is grotendeels uit haar verdwenen, maar als iets haar niet zint, wil ze nog wel eens een beetje snauwen (zo doe ik haar bij de dierenarts altijd een muilkorfje om uit voorzorg). Ze vindt het niet prettig om door vreemden bruusk te worden benaderd en laat dat heel soms merken met een grommetje.

In het begin heeft Doerak een aantal keer met andere honden gevochten, waarbij zijzelf de initiator was. In totaal is dit in een periode van twee jaar een keer of vijf voorgekomen. De laatste keer dat ze gevochten heeft, was afgelopen zomer, maar toen pakte een andere hond haar bal af, dus er was een duidelijke aanleiding. Omdat Doerak in het verleden een paar keer agressief is geweest naar andere honden, laat ik haar eigenlijk nooit loslopen. De kans dat ze iets doet is niet groot, maar ik vind het zelf heel vervelend als ze de vechtjas uithangt. Doerak is niet echt jagerig.

Hoewel Doerak een 'gebruiksaanwijzing' heeft, heb ik een geweldige hond aan haar. Als je eenmaal weet waar de juiste 'knopjes' zitten, dan doet ze alles voor je. Doerak krijgt net als Lurch verse voeding. Toen ze nog brokken kreeg, was ze een hele slechte eter, vandaar dat ik haar ook vers geef, maar ze heeft geen allergieën o.i.d.

Lurch en Doerak zijn allebei teefjes en allebei gesteriliseerd en gechipt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lupa_Solitaria op 14-02-2006 17:01:52 ]
pi_35080821
Oh, ik ben vergeten om iets over hun grootte te zeggen. Voor veel mensen zullen de stabij en de wetterhoun onbekende rassen zijn. Lurch weegt 20 kilo en Doerak 15. Het zijn middenslag hondjes, ongeveer maatje Cocker Spaniel.
pi_35080885
Ah, je hebt je substituut voor je honden gevonden dus doe je ze maar weg. Had dat ff bedacht voor je ze nam. Persoonlijk vind ik dat als je 1x beesten neemt, je daar ook maar voor moet zorgen.
Jesus saves but death prevails.
pi_35080918
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:16 schreef Shivo het volgende:
Ah, je hebt je substituut voor je honden gevonden dus doe je ze maar weg. Had dat ff bedacht voor je ze nam. Persoonlijk vind ik dat als je 1x beesten neemt, je daar ook maar voor moet zorgen.
Ja, zo zit het echt in elkaar en ik ben blij als ik straks van ze af ben. Wat jij wilt.

Een goed thuis voor ze zoeken valt ook onder 'zorgen voor'. Ik zou ze ook in het asiel kunnen dumpen.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:20:21 #5
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_35081037
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:16 schreef Shivo het volgende:
Ja, dat vind ik eigenlijk ook. Je leven opnieuw indelen is best, maar de honden daaronder laten lijden .

Maargoed. Dit topic is hier niet voor.
pi_35081134
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:20 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ja, dat vind ik eigenlijk ook. Je leven opnieuw indelen is best, maar de honden daaronder laten lijden .

Nee, danku. Iedereen mag vinden wat hij wil, maar het voegt verder weinig toe. Ik vind het heel erg moeilijk om dit te doen, maar het is onder de gegeven omstandigheden wat mij betreft de beste oplossing. En ik ben vastbesloten om ze alleen mee te geven aan iemand die ze een héél goed plekje kan bieden, vandaar ook het besluit om het via de SHHH te spelen. Ze blijven gewoon net zolang bij me totdat de juiste plek gevonden is.
pi_35081162
Wij hadden vroeger een Wetterhoun, en nu een Stabij! Beide zulke leuke honden

Ik denk dat mijn familie er wel voor te vinden is om er nog een hond bij te nemen... ik moet het er ff met ze over hebben, maar mischien wel

mischien een rare vraag, maar wil je ze verkopen of is er geen rpijs aan verbonden?
pi_35081257
Wat rottig zeg, als je nieuwe partner allergisch is voor je beestjes. Een vent die geen katten moet zou er hier niet inkomen, maar allergisch...daar wil ik niet aan denken. Wat een moeilijke beslissing. Kan McStripes wel blijven of kan hij daar ook niet tegen ?

Als het nu via die stichting niet lukt, heb je dan al eens aan herplaatsen via Barfclub (van Barfplaats) gedacht ? Dan krijgen ze in ieder geval vers en kun je misschien via internet wat vaker wat van ze horen.
pi_35081275
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:23 schreef steve2003 het volgende:
Wij hadden vroeger een Wetterhoun, en nu een Stabij! Beide zulke leuke honden

Ik denk dat mijn familie er wel voor te vinden is om er nog een hond bij te nemen... ik moet het er ff met ze over hebben, maar mischien wel

mischien een rare vraag, maar wil je ze verkopen of is er geen rpijs aan verbonden?
Dat hangt er even vanaf of het via de stichting gaat of niet. Ik weet niet of de stichting geld vraagt voor te herplaatsen honden, maar ik denk het niet, want ik moet een flink bedrag betalen voor de herplaatsing. Als het rechtstreeks via mij gaat (wat alleen het geval is als de stichting de honden niet voor de herplaatsing wil nemen), dan wil ik er absoluut geen geld voor.
pi_35081329
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:26 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Wat rottig zeg, als je nieuwe partner allergisch is voor je beestjes. Een vent die geen katten moet zou er hier niet inkomen, maar allergisch...daar wil ik niet aan denken. Wat een moeilijke beslissing. Kan McStripes wel blijven of kan hij daar ook niet tegen ?
Da's even afwachten. Maar mijn katten (heb er twee) zijn buitenkatten én ik heb een schuur. Ik zou die schuur knus kunnen inrichten en dan zouden ze buiten kunnen blijven als heiden6 een weekend hier is. Maar ik ga vaker naar heiden6 toe dan hij naar mij en dan kunnen ze gewoon thuisblijven als iemand ze voert.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:28:27 #11
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_35081331
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:20 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Juist. En over 2 weken gaat haat neuksletje dennis er vandoor met de eerste de beste arubaanse hoer en wil ze de dieren terug.

Moordwijf die Lupa!
From feudal serf to spender.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:29:26 #12
107521 Furia
snoopy weer
pi_35081375
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:28 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Juist. En over 2 weken gaat haat neuksletje dennis er vandoor met de eerste de beste arubaanse hoer en wil ze de dieren terug.

Moordwijf die Lupa!
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:30:43 #13
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_35081417
Daar sta je dan op internet de hele wereld aan te kijken. Niemand iets fout gedaan, en nu als een goedkoop meubelstuk worden ze voor een vent weggedaan.

Zum kotzen!
pi_35081475
Zou het schelden wellicht via de mail kunnen? Het heeft totaal geen nut om dat in dit topic te doen.
pi_35081529
Dacht dat dit niet via Fok mocht?
pi_35081541
Je doet je honden weg voor je neukbuddy?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_35081568
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Je doet je honden weg voor je neukbuddy?
Als jij dat graag wilt denken, dan doe je dat toch?
pi_35081585
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:34 schreef _The_General_ het volgende:
Verkopen niet. Een nieuw tehuis zoeken wel. Ik heb uitgebreid overlegd met Bluezz.
pi_35081590
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:34 schreef _The_General_ het volgende:
Wel in F&F, niet in V&A.. Ofzo. Geloof ik. .
pi_35081609
Kom op Lupa, je moet toch zelf ook wel zien dat dit erg raar overkomt?

Je kunt toch andere keuze's maken en de honden houden? Dit lijkt me de makkelijkste uitweg kiezen?
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:38:03 #21
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_35081638
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat zeg je zelf in je OP.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:38:06 #22
75659 Kwezel
Masturbation is a crime.
pi_35081641
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:30 schreef S1nn3rz het volgende:
Daar sta je dan op internet de hele wereld aan te kijken. Niemand iets fout gedaan, en nu als een goedkoop meubelstuk worden ze voor een vent weggedaan.

Zum kotzen!
inderdaad. gewoon schandalig.
Labia: vrouwelijke variant van een labrador gekruisd met een cavia.
pi_35081645
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ahem:

"De directe aanleiding is het feit dat heiden6 enorm allergisch is voor ze. Ook ben ik steeds vaker bij heiden6 in Rotterdam te vinden, "

Niet zo vreemd dat ik dat idee krijg toch?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:39:11 #24
75659 Kwezel
Masturbation is a crime.
pi_35081675
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zou het schelden wellicht via de mail kunnen? Het heeft totaal geen nut om dat in dit topic te doen.
Is het allemaal tegen het zere been?
Labia: vrouwelijke variant van een labrador gekruisd met een cavia.
pi_35081694
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:36 schreef _The_General_ het volgende:
Kom op Lupa, je moet toch zelf ook wel zien dat dit erg raar overkomt?

Je kunt toch andere keuze's maken en de honden houden? Dit lijkt me de makkelijkste uitweg kiezen?
Ik heb geen zin in deze discussie. Ik heb hier lang en goed over nagedacht en de eerste keer dat ik de SHHH belde, zat ik jankend aan de telefoon. Als mensen hun oordeel meteen willen vellen is dat prima, dat is normaal op Fok, maar ik weet voor mezelf dat ik gezien de gegeven omstandigheden het juiste besluit neem.

Zoals ik al zei, ze blijven net zolang bij me tot het juiste thuis gevonden is. De makkelijkste uitweg zou zijn om ze naar het asiel te brengen. Dat wil ik echter voor geen goud, omdat ik stapelgek ben op mijn dieren en het verschrikkelijk zou vinden als ze zouden wegkwijnen in een kennel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')