quote:
Op zondag 14 september 2008 14:19 schreef Dipkip het volgende:Blij om te horen dat de echte oorzaak achterhaald is. Ik hoop dat de operatie goed gaat en poes weer helemaal beter wordt.
Over je vriendin: besef je wel dat als je de katten weg doet je dit nu doet vanwege haar onwetendheid / onwennigheid en niet vanwege dat zij echt last heeft van jouw dieren (zo was het toen je dit topic opende).
Dat je vriendin nu niet ineens fan is van de poezen is logisch. Maar zij hoeft niet alles geweldig te vinden wat jij doet. Het gaat er om, heeft zij er echt werkelijk last van? Ik sta ook niet te juichen van enthousiasme bij alle hobbies van mijn vriend en alle zooi die daarom in huis komt en ik heb er ook wel eens een beetje last van (troep in huis, herrie, kan niet zomaar in het weekend wat leuks doen met hem). Maar ja, ieder mens heeft recht op zijn eigen dingen. Dit zijn zijn dingen en ik hou van hem dus ik neem dat er gewoon bij.
Ik vind dat je niet dieren weg moet doen omdat zij er 'niet mee heeft'. Zij hoeft toch ook niets met die dieren? Tis toch niet alsof zij de kattenbakken schoon moet maken of de dierenarts moet betalen? Zolang de dieren voor haar geen echt groot probleem opleveren (als ze haar steeds onder zouden zeiken zou ik haar standpunt namelijk best begrijpen) vind ik dat ze ze jou moet gunnen. Omdat jij er zo veel warmte en plezier van hebt, en ze jou dat gunt, ook al vind ze er zelf niets aan.
Als ik mn schoonmoeder niet mag ga ik immers ook niet zeggen 'ik vind het daar niet zo gezellig, laten we voortaan ergens anders koffie gaan drinken'. Mijn vriend houdt van haar. Al zou ze een draak zijn en op mn schoot plassen, we gaan er heen, klaar.
Jij houdt van je katten en hen niet meer hebben zou jou heel veel pijn doen, dat merken we toch echt aan hoe je post. Als je vriendin echt van je houdt (zoals jij blijkbaar van haar houdt, dat je het in overweging neemt) dan zet ze zich er overheen en laat ze jou lekker je katten houden. Dat vind ik echt, als ze wil dat jij zoveel verdriet hebt omdat zij ergens 'niks mee heeft' dan denk ik niet dat zij het soort vrouw is waar je dit voor over moet hebben. Zat ze nou juist te janken omdat ze het zo vreselijk vind voor je maar ze echt gek wordt van de jeuk over dr hele lijf, dan zou ik dit echt niet zo schrijven.
Ik kan eerlijk gezegd niet anders zeggen dan dat ik het hier mee eens ben. En jullie hebben PAS 5 maanden wat. NIet AL 5 maanden, maar PAS.
Ja, ik heb in vorige relaties ook wel eens gedacht dat ik nog lang bij die persoon zou zijn... maar dat was dus mooi niet zo. Ik zou er dan ook niet van opkijken, als je er over een half jaar achter komt dat de relatie toch niet werkt (of zij komt daaracher, kan ook) en dat het beter is als jullie uit elkaar gaan. Dan is het weg vriendin, maar boven alles weg poesjes.
Mijn vriend is gek van produceren, daar heb ik ook last van. Zelfs nu. Zn herrie die door het huis heen gaat... maar toch ontneem ik hem dat niet. In een relatie is het niet alleen geven, maar ook nemen. Ik zou het serieus een stomme zet van je vinden, als je je poesjes voor haar weg zou doen.
Maar goed, wie ben ik