quote:Ik zoek met spoed een nieuw baasje voor mijn twee katten (beide lapjeskat):
Cagney (schildpadmotief) en Lacey (wit met zwart). Beide zijn tien jaar oud.
Ik kan niet langer goed voor ze zorgen doordat ik veel van huis ben. Lacey heeft daar niet zo last van lijkt het, maar Cagney wel. Ze is in mijn huis gaan plassen. Ik ben naar de dierenarts gweest met haar, verschillende keren, heb kuren gekregen tegen blaasontsteking, er is bloedonderzoek gedaan, maar volgens de DA is ze gezond. Niets hielp en het wordt alleen maar erger. Daarbij lijkt ze jaloers te zijn op mijn vriendin. Het is namelijk wel zo dat sinds ik een relatie heb de katten ook minder aandacht krijgen. Cagney is verzot op aandacht en is erg aanhalig. Afgelopen weekend heeft ze echter op mijn vriendin haar schoot geplast. Ik kan hier alleen jaloezie achter zien, als het ziekte was dan had ze dat vast niet op die manier gedaan en bovendien is ze verder wel normaal.
Hoe dan ook, ik heb besloten na aanleiding van dit alles dat het beter is als ze een baasje krijgen die veel tijd voor ze heeft, waar ze ook eventueel naar buiten kunnen (dat kon bij mij ook niet). Dan zal het ongetwijfeld beter zijn voor ze. Ook is het voor mezelf op dit moment beter.
Als er dus iemand is die interesse heeft, dan hoor ik het graag.
Overigens moet ik zeggen dat het me wel aan mijn hart gaat, maar ik heb geen andere keus.
nog twee foto's
Dat dusquote:Op dinsdag 9 september 2008 23:31 schreef ijsmeis het volgende:
Het aanbieden van dieren in Flora & Fauna!
Je moet ook even dat vragenlijstje invullen.
Zal verder niet lastig of moeilijk doen, maar over dit zinnetje val ik toch wel een beetjequote:Op dinsdag 9 september 2008 22:35 schreef daniman het volgende:
Bovendien is uberhaupt de zorg voor katten me teveel geworden en zijn ze (IMO) beter af bij iemand anders
Dan staat het er verkeerdquote:Op woensdag 10 september 2008 09:49 schreef Rewimo het volgende:
Als ik het goed begrijp kreeg poes blaasontsteking van de stress en ging ze daardoor op de bank plassen, niet andersom
quote:Op woensdag 10 september 2008 00:43 schreef daniman het volgende:
waarschijnlijk door eenzaamheid en jaloezie plast cagney bij mij op bank... heeft hierdoor ook wel eens blaasontsteking ontwikkeld.
onzin, heb 3 katten en een hond..quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:49 schreef Muracatun het volgende:
het zijn heel lieve kattenhelaas heb ik al een hond en sja dat gaat niet samen
![]()
Succes daniel! En degene die ze wil natuurlijk
Zou je hier alsjeblieft nog op willen antwoorden?quote:Op woensdag 10 september 2008 00:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Zal verder niet lastig of moeilijk doen, maar over dit zinnetje val ik toch wel een beetje
Hoe lang heb je de katten al en hoe lang heb je je nieuwe vriendin? Niet dat je je vriendin de deur uit moet doen, maar aangezien je zelf aangeeft dat de katten minder aandacht krijgen nu je je vriendin hebt, hebben jullie dan wel al uitgebreid geprobeerd hoe het gaat als je vriendin een tijdje overdreven veel kroelt met de katten? Dus juist EXTRA aandacht geven, zodat ze niets te klagen hebben? Dat ze aan de nieuwe situatie kunnen wennen?
Nee hoor. Mijn hond en katten gaat ook niet samenquote:Op woensdag 10 september 2008 16:52 schreef Ladylike het volgende:
[..]
onzin, heb 3 katten en een hond..
mn schoonmoeder trouwens ook..
dus dat is een fabeltje
Ik gok dat het erg van de hond (en de katten) af hangt..quote:Op woensdag 10 september 2008 16:52 schreef Ladylike het volgende:
[..]
dus dat is een fabeltje
Dat het bij jou werkt betekent niet dat dat overal werkt, hoorquote:Op woensdag 10 september 2008 16:52 schreef Ladylike het volgende:
[..]
dus dat is een fabeltje
Da's niet helemaal eerlijk. Daniman heeft ze 4 jaar geleden overgenomen en ik weet dat hij dol is op zijn katten en dat hij deze situatie echt niet leuk vindt. Als ie ze nou pas een paar maanden had of zo... maar nu vind ik je reactie niet terecht.quote:Op woensdag 10 september 2008 18:24 schreef Heider00sje het volgende:
Iets van 'Als je er niet voor kunt zorgen moet je er ook niet aan beginnen'.
katten vier jaar, vriendin vijf maanden, niet geprobeerd.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Zou je hier alsjeblieft nog op willen antwoorden?
dank je rewimo. Ik vind de reactie die je gequote hebt nogal kort door de bocht. Ik had al bijna geen zin meer om hier nog te reageren. Ik heb er meer aan als ik reacties krijg waar ik wel wat aan heb.quote:Op woensdag 10 september 2008 19:01 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Da's niet helemaal eerlijk. Daniman heeft ze 4 jaar geleden overgenomen en ik weet dat hij dol is op zijn katten en dat hij deze situatie echt niet leuk vindt. Als ie ze nou pas een paar maanden had of zo... maar nu vind ik je reactie niet terecht.
Door eenzaamheid en jaloezie een blaasontsteking ontwikkeld gaat er bij mij niet in.quote:Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): waarschijnlijk door eenzaamheid en jaloezie plast cagney bij mij op bank... heeft hierdoor ook wel eens blaasontsteking ontwikkeld.
Volgt het dier een speciaal dieet?: nee
Het is fok, je kent fok schijnbaar, dan weet je wat je kunt verwachten: zowel goedbedoelde als ongenuanceerde meningen.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:04 schreef daniman het volgende:
dank je rewimo. Ik vind de reactie die je gequote hebt nogal kort door de bocht. Ik had al bijna geen zin meer om hier nog te reageren. Ik heb er meer aan als ik reacties krijg waar ik wel wat aan heb.
Bij mij ook niet. Ik kan me niet voorstellen dat ee dierenarts zegt: deze kat was zo eenzaam, hij kreeg er blaasontsteking van.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:08 schreef Bluezz het volgende:
Door eenzaamheid en jaloezie een blaasontsteking ontwikkeld gaat er bij mij niet in.
Nogmaals, echt niet rot bedoeld, maar is het echt geen optie dat nog te proberen?quote:Op woensdag 10 september 2008 22:02 schreef daniman het volgende:
[..]
katten vier jaar, vriendin vijf maanden, niet geprobeerd.
Dan reken je op een positief bericht.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:04 schreef daniman het volgende:
[..]
dank je rewimo. Ik vind de reactie die je gequote hebt nogal kort door de bocht. Ik had al bijna geen zin meer om hier nog te reageren. Ik heb er meer aan als ik reacties krijg waar ik wel wat aan heb.
dacht ik ook. hier gaat alles goed. Maar ene zoeperzatke beweert dat dat alles niet gecombineerd kan worden. Te beginnen bij konijn en cavia. Maar ja, ze is niet goed snik, Je kan best een beetje mixen hoor. Trek je van haar niks aan.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:52 schreef Ladylike het volgende:
[..]
dus dat is een fabeltje
de kattenbak schep ik elke dag schoon en maak hem ook regelmatig helemaal schoon. Aan de kattenbak zou het volgens mij niet moeten liggen.quote:Op donderdag 11 september 2008 01:18 schreef MLI het volgende:
TS, ik weet niet hoe vaak je vriendin bij je is maar misschien zou zij de zorgtaken over kunnen nemen? Als zij de voornaamste verzorger is, stel dat zij wat meer tijd doorbrengt in jouw huis zodat je katten minder alleen zijn? Dan ziet de situatie er al heel anders uit.
En, hoe schoon is je kattenbak?
tja ik heb die katten altijd wel gewoon verzorgd dus dan vind ik "als je er niet voor kunt zorgen..." kort door de bocht.quote:Op donderdag 11 september 2008 01:09 schreef vronie het volgende:
[..]
Dan reken je op een positief bericht.
Mijn haren gaan hier van overeind,je katten moeten eigenlijk plaats maken voor je vriendin.
En denk je dat een plassende kat makkelijk te plaatsen is.
Maar ik hoop dat er liefde volle mensen zijn die deze katten op nemen.
zolang ik ze nog heb, kunnen we dat proberen. Maar zal wel verder blijven zoeken naar een baasje.quote:Op donderdag 11 september 2008 00:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Nogmaals, echt niet rot bedoeld, maar is het echt geen optie dat nog te proberen?
Misschien dat de katten na wat extra aandacht van je vriendin haar juist heel tof gaan vinden
waarom helpen al die kuren dan niet en komt het steeds weer terug? Waar komt dat dan steeds vandaan? Blaasgruis? Ik heb de urine ook al eens laten onderzoeken en daar kwam ook niets uit. Ik zou idd nog een keer kunnen proberen bij een andere dierenarts, maar das dan het laatste wat ik me weet te bedenken om nog te doen.quote:Door eenzaamheid en jaloezie een blaasontsteking ontwikkeld gaat er bij mij niet in.
Toch nog eens grondig laten uitzoeken door een - andere- dierenarts, mss ben je met wél een speciaal dieet van die ellende af.
Gatverdamme zeg, wat ben jij een ongelofelijke forumverziekende galbak. Wat voor kneus moet jij wel niet zijn dat je enkel omdat iemand het niet met je eens is in ieder topic gaat lopen jammeren over hoe belachelijk dat wel niet is, zelfs als het 0,0 met het topic te maken heeft.quote:Op donderdag 11 september 2008 01:15 schreef Djep het volgende:
dacht ik ook. hier gaat alles goed. Maar ene zoeperzatke beweert dat dat alles niet gecombineerd kan worden. Te beginnen bij konijn en cavia. Maar ja, ze is niet goed snik, Je kan best een beetje mixen hoor. Trek je van haar niks aan.
Dus ook al wordt het probleem opgelost, dan nog moeten de katten weg?quote:Op donderdag 11 september 2008 10:12 schreef daniman het volgende:
zolang ik ze nog heb, kunnen we dat proberen. Maar zal wel verder blijven zoeken naar een baasje.
Je hebt alleen nog maar op blaasgruis laten testen en nu besluit je maar dat het psychisch is en dat de katten weg moeten?quote:Op donderdag 11 september 2008 10:12 schreef daniman het volgende:
waarom helpen al die kuren dan niet en komt het steeds weer terug? Waar komt dat dan steeds vandaan? Blaasgruis? Ik heb de urine ook al eens laten onderzoeken en daar kwam ook niets uit. Ik zou idd nog een keer kunnen proberen bij een andere dierenarts, maar das dan het laatste wat ik me weet te bedenken om nog te doen.
Hij vertelt toch juist dat de kat in huis plast? Wat is daar niet eerlijk aan?quote:Op donderdag 11 september 2008 11:25 schreef Dipkip het volgende:
Wees gewoon eerlijk - denk dat je dan een veel grotere kans hebt dat iemand je kat in huis neemt.
FYI: (heb ik dat niet in de OP gezet?) ik heb ook al kuren voor blaasontstekingen gehad die ze moest doorlopen, maar het plassen blijft. Ook is er een bloedonderzoek geweest, en daar kwam uit:quote:Op donderdag 11 september 2008 11:39 schreef Dipkip het volgende:
Hij zegt dat de kat in huis plast door aandachttekort.
Terwijl de kat doorlopend blaasontstekingen heeft, wat hij niet verder heeft laten onderzoeken door de dierenarts dan naar blaasgruis zoeken in de urine.
Ik vind dat nogal een verschil. Het zou voor mij uitmaken als ik de katten wilde adopteren.
omdat ik niet altijd thuis ben kan ik dat dus niet goed zeggen, maar ze (Cagney dus) gaat ook wel op de kattenbak. Maar soms dus ook niet. Het is niet zo dat ze helemaal niet op de kattenbak gaat of wil.quote:Op donderdag 11 september 2008 11:46 schreef Hekates het volgende:
Als je zeker weet dat ze echt echt echt een goede plaats hebben om hun behoefte te doen zou ik zeker verder gaan met dierenarts bezoekjes. Hoe vaak plast je kat per dag? Zijn de nieren goed? Wat voor voer geef je? Kan je beter voer geven? (Bijvoorbeeld premium brokken, of eten zonder granen, tenslotte zijn katten vlees eters en in veel brokken zitten granen als vulmiddel!) Hoeveel drinken je katten?
Hoe vaak ben je bij de dierenarts geweest? Wat heb je allemaal wel en niet geprobeerd? En een second opinion bij een andere dierenarts zou ik zeker overwegen!
Heel veel succes, ik hoop van harte dat je het plas probleem kan oplossen zodat je op je gemak naar een ander huisje kan zoeken voor je katten. En ik weet zeker dat mensen ze dan een stuk aantrekkelijker zullen vinden!
En dat het dier daar blijft zonder aandacht vind je niet zielig?quote:Op donderdag 11 september 2008 12:34 schreef Take_A_Picture het volgende:
Het kan dus overgaan. Maar je moet er wel wat moeite voor doen. En dan bedoel ik niet met medische meuk enzo, maar wat betreft aandacht.
Ikzelf ben er absoluut geen voorstander van als mensen hun huisdieren wegdoen omdat ze geen aandacht meer kunnen schenken. Ik vind dat zielig.
Ik zie alleen staan dat ze gezond zou zijn, en later heeft ze ineens doorlopend blaasontstekingen. Ik zou dat niet gezond noemen.quote:Op donderdag 11 september 2008 12:08 schreef daniman het volgende:
FYI: (heb ik dat niet in de OP gezet?) ik heb ook al kuren voor blaasontstekingen gehad die ze moest doorlopen, maar het plassen blijft. Ook is er een bloedonderzoek geweest, en daar kwam uit:
-niets mis met lever
-niets mis met nieren
-geen suikerziekte
dus ik heb wel wat meer gedaan dan alleen op 1 ding controleren.
Nou ho ho, hij zegt vanaf het begin al dat vriendin een groot probleem is, maar hij wil niet proberen kat en vriendin vriendjes te laten worden.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:31 schreef Rewimo het volgende:
Ik zou het inderdaad veel erger vinden als je je niks van je kat aantrok, dan dat je een thuis voor het beestje zoekt waar hij lekker veel aandacht krijgt. Dat getuigt er tenminste van dat je het belang van de kat voorop stelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |