Wat mij betreft mag er wel wat meer opgetreden worden tegen users die:quote:Op maandag 8 september 2008 21:32 schreef Dagonet het volgende:
Een paar maandjes geleden was de sfeer wat grimmiger en vervelender in NWS. Users en mods lagen met elkaar overhoop en dat kwam topics niet ten goede.
Dat leidde er onder andere toe dat ik NWS weer kwam modden.
En hoe is het nu? Moet er wat veranderen, wat doen we als mods goed, wat doen we niet goed, wat moeten we volgens jullie veranderen?
En nu niet allemaal roepen dat Meki geband moet worden, het ís verleidelijk maar dat gaan we niet zomaar doen..
Vooral dit ja, en dan vooral dat amerika-deel.quote:Op maandag 8 september 2008 21:39 schreef Ponco het volgende:
- alleen komen om te bashen (tegen moslims of tegen Amerikanen)
Dat zijn idd vaak wel de leuke nieuwsberichten om te lezen. Die zijn w.m.b. zeer welkom.quote:Op maandag 8 september 2008 21:42 schreef Dagonet het volgende:
Wat ik zelf wel zou willen zien maar waar ik persoonlijk weinig aan toekom is het diversere nieuws, de vage dingetjes en kleine berichtjes. Er is een te grote homogeniteit aan topics waardoor mensen denk ik ook wel wegblijven.
TT Censuur is helaas nog steeds vaak aam de orde van de dag, je verzint een orginele TT die afwijkt van het orginele kranten/nieuwsbericht en hoppa, daar is een overijverige mod die meent dat je gewoon de kop uit het nieuwsbericht als TT MOET gebruiken. (TT-Censuur)quote:Op dinsdag 9 september 2008 01:05 schreef El_Matador het volgende:
Geen enkele moderatie nodig; iedereen (inclusief Meki) moet kunnen zeggen wat hij/zij vindt. Ben je het daar niet mee eens, kan je altijd in discussie treden of desnoods een pbtje sturen.
Censuur is uit den boze.
De beste stuurlui staan aan wal.quote:
Als jij mod wordtquote:Op maandag 8 september 2008 23:10 schreef Meki het volgende:
Ik denk dat alle opgelost kan worden als ik moderator ben van nws
Ik vind het beter dat dagonet hier is
beter dan sp3c die mij haat
Heb je hier recente voorbeelden van of is het nog oud zeer? De enige TT's die ik verander zijn wanneer ze echt inhoudelijk onjuist zijn of een heel verkeerd beeld opwekken, zoals dat miljonairtopic van laatst.quote:Op dinsdag 9 september 2008 01:23 schreef Loedertje het volgende:
[..]
TT Censuur is helaas nog steeds vaak aam de orde van de dag, je verzint een orginele TT die afwijkt van het orginele kranten/nieuwsbericht en hoppa, daar is een overijverige mod die meent dat je gewoon de kop uit het nieuwsbericht als TT MOET gebruiken. (TT-Censuur)
Weg met de creativiteit van de users, WIJ bepalen hoe de TT's zijn.
Moderatie is geen censuur natuurlijk. Ook is moderatie een verplichting, de site-eigenaar is hoofdelijjk aansprakelijk voor hetgeen door gasten op zijn site geplaatst wordt. Doen wij niet aan moderatie dan kan de site binnen no-time gesloten worden omdat het niet meer te handhaven is. Ongeacht wat wij er zelf van vinden is het dus noodzaak de te extreme/racistische/haatzaaiende of criminaliteitsoproepende zaken te verwijderen. Verder is moderatie nodig om topics leefbaar te houden, de eerste reply in dit topic geeft aan waar dit nodig is bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 9 september 2008 01:05 schreef El_Matador het volgende:
Geen enkele moderatie nodig; iedereen (inclusief Meki) moet kunnen zeggen wat hij/zij vindt. Ben je het daar niet mee eens, kan je altijd in discussie treden of desnoods een pbtje sturen.
Censuur is uit den boze.
Klopt, maar de scheidslijn tussen die twee is altijd al erg dun geweest natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 september 2008 09:05 schreef Scaurus het volgende:
Af en toe lijken POL en NWS elkaar te overlappen.
Ik weet wel een redelijk recent voorbeeld. Ik vond de aanpassing destijds vrij opmerkelijk, omdat ik de TT één-op-één overnam van het artikel dat ik had gevonden (zie de link uit de OP).quote:Op dinsdag 9 september 2008 08:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Heb je hier recente voorbeelden van of is het nog oud zeer? De enige TT's die ik verander zijn wanneer ze echt inhoudelijk onjuist zijn of een heel verkeerd beeld opwekken, zoals dat miljonairtopic van laatst.
Eensch.quote:Op maandag 8 september 2008 21:39 schreef Ponco het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag er wel wat meer opgetreden worden tegen users die:
- alleen komen om te bashen (tegen moslims of tegen Amerikanen)
- een nutteloze bijdrage leveren aan een topic (bijvoorbeeld: "Waar gaan we heen in Nederland?")
- op de persoon spelen (bijvoorbeeld: "Jij bent zo'n dom varken")
- iets neerzetten zonder argumenten
Daarnaast mag er wel wat meer ingegrepen worden bij discussies waarbij het weer neerkomt op het links/rechtsverhaal.
quote:Daar kwam nog bij dat één moderator zich behoorlijk respectloos opstelde naar users.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Overlap POL en NWS.... zal altijd wel blijven.
Het verschil tussen beleid en bijbehorende effecten is namelijk flinterdun.
Daar zat ik ook fout zoals ik daar ook al zei. Mon excuse nogmaals.quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik weet wel een redelijk recent voorbeeld. Ik vond de aanpassing destijds vrij opmerkelijk, omdat ik de TT één-op-één overnam van het artikel dat ik had gevonden (zie de link uit de OP).
Ben ik het zeker mee eens, als door de TT niet een heel verkeerd beeld geschapen wordt (zoals Meki nog wel eens doet met z'n TT's bijvoorbeeld). Ik weet bijv. dat Loedertje juist heel vaak met haar TT's meer zegt dan met het bewuste bericht.quote:Tegelijkertijd kan ik niet beweren, dat ik in [NWS] hierover een bepaalde tendens waarneem.
Echter ben ik het wel met Loedertje eens, dat hierop niet té overijverig zou moeten worden gemodereerd, omdat ik me ook kan bedenken dat de richting die de TS aan een discussie wil geven door het veranderen van de TT teniet wordt gedaan.
Dank!quote:Tot slot heb ik een veer over, want sinds dat er niet meer 'op politieke voorkeur wordt gemodereerd' is er duidelijk vooruitgang en is de grimmigheid verdwenen.
Ga zo door!
Ik bewaar niet alle TT's in een TT-Archief hoor.quote:Op dinsdag 9 september 2008 08:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Heb je hier recente voorbeelden van ? De enige TT's die ik verander ..
Dat weet ik toch? Maar ik zie het ook niet altijd en dan kan ik m'n collega's wat gerichter aansturen zoals zij mij ook moeten aansturen soms.quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:46 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik bewaar niet alle TT's in een TT-Archief hoor.
Om gezever te voorkomen copy-paste ik áls ik een thread open maar blijf het jammer vinden dat het zo moet.
Overigens sprak ik in het algemeen over de TT-Censuur en was mijn posting niet louter voor Dagonet.
De links-rechts discussies zouden wat eerder mogen worden afgekapt voor dat de termen '39-'45 weer door de lucht vliegen.quote:
Nou ja leren, leren. We krijgen te horen hoe jullie erover denken, echt begrijpen is een ander punt.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Eigenlijk is NWS zonder Moslim-bashtopics niet zoveel aan. Dankzij die topics leren veel users hier van Mutant01, Meki, Youssef en mij hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit. Het is wel jammer dat er een aantal users zijn die gaan schermen met semi-termen als "kneus" en "sukkel".²
Nee, eigenlijk niet. Ik gebruikte hem meer als opvulling voor mijn opsomming. Ik mis hem wel, jammer dat hij er niet meer is op Fok!.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:32 schreef Dagonet het volgende:
Youssef? Waar is hij, weet jij dat?
Er heerst inderdaad een gebrek aan wil om te begrijpen. Roepen dat Marokkanen kankergezwellen zijn die allemaal uitgeroeid moeten worden is zeg maar de manier om een normale discussie te voeren hier. Nee, dan is POL voor de wat serieuzere mensen gelukkig een juist alternatief voor NWS, die gedoemd is te mislukken met dit soort gebruikers.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja leren, leren. We krijgen te horen hoe jullie erover denken, echt begrijpen is een ander punt.
dat zie jij dan volkomen verkeerd. mensen die dat zeggen hebben het over kutmarokkanen. je weet wel het gajus dat metname jouw soort, de goeden, een slechte naam geeft.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er heerst inderdaad een gebrek aan wil om te begrijpen. Roepen dat Marokkanen kankergezwellen zijn die allemaal uitgeroeid moeten worden is zeg maar de manier om een normale discussie te voeren hier.
Maar we proberen dan ook begrijpelijk te zijn voor mensen die minimaal de basisschool hebben afgerond. We kunnen natuurlijk niet met elke "intelligentie" niveau mee.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja leren, leren. We krijgen te horen hoe jullie erover denken, echt begrijpen is een ander punt.
elke niveau?quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar we proberen dan ook begrijpelijk te zijn voor mensen die minimaal de basisschool hebben afgerond. We kunnen natuurlijk niet met elke "intelligentie" niveau mee.²
Ja, en volgens velen hier gaat dat "slechts" om 95% van alle Marokkanen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat zie jij dan volkomen verkeerd. mensen die dat zeggen hebben het over kutmarokkanen.
kan ik er wat aan doen dat het zo'n grote groep belhamels is.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, en volgens velen hier gaat dat "slechts" om 95% van alle Marokkanen.²
Kan mij geen reet schelen, vooral met je belachelijke 95% is fout en 5% is goed maak je je belachelijk in dit soort discussies en je laat eigenlijk alleen maar zien dat je geen discussie wil, maar gewoon lekker wil trollen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat zie jij dan volkomen verkeerd. mensen die dat zeggen hebben het over kutmarokkanen. je weet wel het gajus dat metname jouw soort, de goeden, een slechte naam geeft.
Nee, dat kun je niet.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kan ik er wat aan doen dat het zo'n grote groep belhamels is.
dood wensen? kankergezwel?quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kan mij geen reet schelen, vooral met je belachelijke 95% is fout en 5% is goed maak je je belachelijk in dit soort discussies en je laat eigenlijk alleen maar zien dat je geen discussie wil, maar gewoon lekker wil trollen.
Het is sowieso niet normaal om groepen mensen als kankergezwel dood te wensen, hoe schofterig ze ook zijn.
Hey, als we het over beperkte verstandelijke vermogens van bepaalde groeperingen hebben, dan weet ik er nog wel een paarquote:Op dinsdag 9 september 2008 15:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar we proberen dan ook begrijpelijk te zijn voor mensen die minimaal de basisschool hebben afgerond. We kunnen natuurlijk niet met elke "intelligentie" niveau mee.²
En wat doen we met lastige doch goedaardige kanker? Christus te paard, zelden zo'n hypocriet gezien zeg.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dood wensen? kankergezwel?
waar heb jij het over. het woord kankermarokkanen? je weet dat er ook goedaardige, doch lastige, kanker is?
Zou jij dit zelf willen hebben?quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:43 schreef zoalshetis het volgende:
je weet dat er ook goedaardige, doch lastige, kanker is?
wat we er mee doen? wegsnijden uit een gezond lichaam, als het écht moet. wat doe jij ermee?quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En wat doen we met lastige doch goedaardige kanker? Christus te paard, zelden zo'n hypocriet gezien zeg.
Dat denk ik niet. Ik denk dat er een enorm gat zit tussen allochtone users die een normale discussie willen voeren en mensen zoals zoalshetis die lekker willen trollen en domme uitspraken in dergelijke topics doen. Oftewel de autochtonen die zich gedragen als losgeslagen apen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hey, als we het over beperkte verstandelijke vermogens van bepaalde groeperingen hebben, dan weet ik er nog wel een paar.
Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat er dus echt nog wel een gat zit tussen de 'allochtoonse' (sorry dat ik het zo uitdruk) Fokkers en de 'autochtonen' qua levensvisie en zienswijze.
Klinkt een beetje kut, maar hopelijk snap je wat ik bedoel.
zou jij verkracht willen worden als je je wulps zou kleden?quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zou jij dit zelf willen hebben?²
Héhé, eindelijk iemand die me gelijkt geeft. Dit doet me deugd. Was dit nou zo moeilijk?quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:46 schreef Elfletterig het volgende:
NWS gaat om veel meer dan de aanwezigheid van een aantal Marokkanen.
je mag jequote:Op dinsdag 9 september 2008 15:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Héhé, eindelijk iemand die me gelijkt geeft. Dit doet me deugd. Was dit nou zo moeilijk?²
Ik vind het bij jou altijd lastig om je mening te delen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Héhé, eindelijk iemand die me gelijkt geeft. Dit doet me deugd. Was dit nou zo moeilijk?²
Ja natuurlijk zou ik dat willen, dan vraag ik er toch gewoon om? Anders zou ik me normaal kleden.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zou jij verkracht willen worden als je je wulps zou kleden?
lol. mijn antwoord is dat ik vind dat ik het woord kanker alleen mag hanteren als aanduiding en niet als wens. of hebben ze echt allemaal kanker? zou best eens kunnen met al die inteelt.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja natuurlijk zou ik dat willen, dan vraag ik er toch gewoon om? Anders zou ik me normaal kleden.
En wat is jouw antwoord op mijn stabiele vraag?²
Dat is wederzijds Mutant01. Meki is leuk enzo, maar hij wordt belachelijk gemaakt en niet echt serieus genomen. Ik voelde de plicht om als intellectuele Marokkaan jou bij te staan.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:52 schreef Mutant01 het volgende:
Ik voel me gesterkt door je aanwezigheid BSB.
Correctie , hij maakt zichzelf belachelijk.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is wederzijds Mutant01. Meki is leuk enzo, maar hij wordt belachelijk gemaakt en niet echt serieus genomen. Ik voelde de plicht om als intellectuele Marokkaan jou bij te staan.²
dit is dan ook typisch een staaltje marokkaanse verongelijkdheid en slachtofferisme. daarom komt het ook niet snel goed tussen de autochtoon en de marokkaanse allochtoon in nederland. de goeden verpesten het voor de slechten en de slechten verpesten het voor de goeden.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:01 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Correctie , hij maakt zichzelf belachelijk.
Dat hij taalkundig en sociaal minder sterk overkomt als ik wil niet zeggen dat hij dom is.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:01 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
ik maak mezelf zovaak volkomen belachelijk, wil niet zeggen dat ik dom ben. masochistisch misschien, maar dom?quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat hij taalkundig en sociaal minder sterk overkomt als ik wil niet zeggen dat hij dom is.²
Zoals het grootste percentage van die bevolkingsgroep in Nederland. Wat doen jullie daar al gemeenschap eigenlijk aan om dat te verbeteren?quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat hij taalkundig en sociaal minder sterk is:{²
dit topic ging over hoe het nu met nws gaat. de discussie die hier ontstaat is volkomen representatief voor nws. iedereen moet kunnen zeggen hoe en wat hij vindt, dan kan een ander daar weer op reageren. anders wordt het zo saai.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:18 schreef Dagonet het volgende:
Dit topic ging over NWS.
Altijd maar indiviualistisch denken en als het je uitkomt ineens denken in de saamhorigheid der groepen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:19 schreef Loedertje het volgende:
Wat doen jullie daar al gemeenschap eigenlijk aan om dat te verbeteren?
goed he!quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Altijd maar indiviualistisch denken en als het je uitkomt ineens denken in de saamhorigheid der groepen.²
Je zou toch zeggen dat mijn inbreng alles weer naar een hoger peil brengt. Ik ben geduldig, maar de eerste signalen wijzen gelukkig, wederom, op mijn gelijk.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:19 schreef zoalshetis het volgende:
dit topic ging over hoe het nu met nws gaat. de discussie die hier ontstaat is volkomen representatief voor nws.
mij inbreng? waar heb je het allemaal over?quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat mij inbreng alles weer naar een hoger peil brengt. Ik ben geduldig, maar de eerste signalen wijzen gelukkig, wederom, op mijn gelijk.²
Mja, inderdaad liever hier dan elders in topicsquote:Op dinsdag 9 september 2008 16:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dit topic ging over hoe het nu met nws gaat. de discussie die hier ontstaat is volkomen representatief voor nws. iedereen moet kunnen zeggen hoe en wat hij vindt, dan kan een ander daar weer op reageren. anders wordt het zo saai.
Ik post sinds kort weer in NWS, vandaar. Onze gezamenlijke doelstelling moet worden gehaald. Dat jullie notabene door 2 oldschool Marokkanen moeten worden geadviseerd. Er komt echt niets uit jullie eigen groep.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mij inbreng? waar heb je het allemaal over?
Ik strijd hier voor gelijkheid en voor vrede en dat noem jij belachelijkquote:Op dinsdag 9 september 2008 16:01 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik strijd hier voor gelijkheid en voor vrede en dat noem jij belachelijk
omg, dit meen je echt he?quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is hier idd geen POL.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:25 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
De links-rechts discussies zouden wat eerder mogen worden afgekapt voor dat de termen '39-'45 weer door de lucht vliegen.
Dan krijg je losstaande berichten in één centraal topic, dat lijkt mij persoonlijk helemaal niets.quote:Ook zouden de Marokkaantjes/Moslim/Islam berichten in een centraal topique mogen van mij, en sticky zou helemaal mooi zijn.
Je komt ook niet elke ban in MED tegen.quote:Ook het bannen van users zou wat gelijkmatiger mogen, er zijn ook niet rechtse () users die ook trollen, maar die kom je niet tegen in MED.
Zei jij ook niet, 'als je het er niet mee eens bent dan ben je mijn vijand' ?quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Bedankt, daar kan ik wat mee!quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het is hier idd geen POL.
[..]
Dan krijg je losstaande berichten in één centraal topic, dat lijkt mij persoonlijk helemaal niets.
[..]
Je komt ook niet elke ban in MED tegen..
Maar dat terzijde is het vaak rechts die in hun opmerkingen de policygrens overschrijden of zich teveel opwinden en door het lint gaan. Er zijn genoeg rechtse users die zich beheersen.
Als jij geen vrede wilt dan ben je me vijandquote:Op dinsdag 9 september 2008 16:42 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Zei jij ook niet, 'als je het er niet mee eens bent dan ben je mijn vijand' ?
Lekker peace and salaam ja.
Het is weer leuk geweest Meki, genoeg nu.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Als jij geen vrede wilt dan ben je me vijand
een openbaar forum waarbij teveel op elkaar gereageerd wordt? huh, het zou verboden moeten worden.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:49 schreef SCH het volgende:
Er wordt nog steeds veel te veel op elkaar gereageerd. Kunnen we niet een proef doen waarbij het niet zichtbaar is welke user er aan het woord is. Zou een stuk schelen volgens mij.
Neem een stuk tape en plak de linkerkant van je scherm af.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:49 schreef SCH het volgende:
Er wordt nog steeds veel te veel op elkaar gereageerd. Kunnen we niet een proef doen waarbij het niet zichtbaar is welke user er aan het woord is. Zou een stuk schelen volgens mij.
of mensen met een andere mening dan jij hebt. leer daar eens mee te leven. het staat je vrij commentaar te leveren, of niet te lezen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:06 schreef Mutant01 het volgende:
NWS is gewoon niet te redden, heb er jaren aan gepoogd te werken...maar het is echt onwerkbaar met zoveel trolls en semi-trolls.
In topics waar het niet over de islam gaat is het anders prima toeven. Het probleem zit hem in die topics. Verbieden kan niet en waar is de scheidslijn tussen mening en trollquote:Op dinsdag 9 september 2008 17:06 schreef Mutant01 het volgende:
NWS is gewoon niet te redden, heb er jaren aan gepoogd te werken...maar het is echt onwerkbaar met zoveel trolls en semi-trolls.
Een andere mening hebben valt bij mij niet onder de categorie troll. Bij jou is dat kennelijk anders. Nonsens uitkramen is wat anders dan een andere mening hebben.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
of mensen met een andere mening dan jij hebt. leer daar eens mee te leven. het staat je vrij commentaar te leveren, of niet te lezen.
ik vind het nonsens dat jij dit zo ziet of ervaart. snap je het nu een beetje?quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een andere mening hebben valt bij mij niet onder de categorie troll. Bij jou is dat kennelijk anders. Nonsens uitkramen is wat anders dan een andere mening hebben.
Kom nou toch, die scheidslijn is wat mij betreft zeer duidelijk. Een mening bestaat bij de gratie van argumenten. Trollen is gewoon oneliners neerkwakken, kankermarokkaan roepen, over wegsnijden van gezwellen praten en deportatie aanhalen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
In topics waar het niet over de islam gaat is het anders prima toeven. Het probleem zit hem in die topics. Verbieden kan niet en waar is de scheidslijn tussen mening en troll
Aangezien jij een troll bent snap ik dat wel ja.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind het nonsens dat jij dit zo ziet of ervaart. snap je het nu een beetje?
wat is het wezenlijke verschil tussen een kutnederlander/kaaskop en een kankermarokkaan. ik denk dat beide aanduidingen gaat over klootzakken.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kom nou toch, die scheidslijn is wat mij betreft zeer duidelijk. Een mening bestaat bij de gratie van argumenten. Trollen is gewoon oneliners neerkwakken, kankermarokkaan roepen, over wegsnijden praten van gezwellen en deportatie aanhalen.
ik ben geen troll, sorry to burst your bubble. en jij weet dat ook wel, maar troll bekt schijnbaar erg lekker om mensen monddood te maken.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Aangezien jij een troll bent snap ik dat wel ja.
Waarom de term kankermarokkaan gebruiken als je het over klootzakken kan hebben? Zulke krachttermen zijn echt niet gepast in een discussie. Helemaal niet gezien de omvang van de ziekte kanker en de associatie die sommige mensen daarbij hebben. Om nog maar te zwijgen over je trollopmerking dat 95% van de Marokkanen een zogezegde kankermarokkaan is.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat is het wezenlijke verschil tussen een kutnederlander/kaaskop en een kankermarokkaan. ik denk dat beide aanduidingen gaat over klootzakken.
Of het representatief is, lijkt me eerder de wens van de gedachte.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:19 schreef zoalshetis het volgende:
dit topic ging over hoe het nu met nws gaat. de discussie die hier ontstaat is volkomen representatief voor nws.
ik moest lachenquote:Op dinsdag 9 september 2008 17:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Neem een stuk tape en plak de linkerkant van je scherm af.
Nee hoor, ik heb de macht niet om je monddood te maken. Dus ik kan dat ook helemaal met de term troll. De term troll is gewoon een aanduiding die het gevolg is van je eigen handelingen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ben geen troll, sorry to burst your bubble. en jij weet dat ook wel, maar troll bekt schijnbaar erg lekker om mensen monddood te maken.
sry hoor maar dit is iets van pot, ketel etc.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb de macht niet om je monddood te maken. Dus ik kan dat ook helemaal met de term troll. De term troll is gewoon een aanduiding die het gevolg is van je eigen handelingen.
Want anders had je bijvoorbeeld zoalshetis monddood gemaakt?quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb de macht niet om je monddood te maken. Dus ik kan dat ook helemaal met de term troll. De term troll is gewoon een aanduiding die het gevolg is van je eigen handelingen.
Dat staat ergens? Of wil je graag dingen lezen? Als dat zo was had ik dat in voorgaande jaren wel gedaan he.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:19 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Want anders had je bijvoorbeeld zoalshetis monddood gemaakt?
Dus als je de macht zou hebben zou je dat wel doen?quote:Nee hoor, ik heb de macht niet om je monddood te maken.
Je valt in herhaling.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:25 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Dus als je de macht zou hebben zou je dat wel doen?
en jij in snelle edits. trouwens een mod kan iemand niet bannen toch? of was je ook fa?quote:
Edit of geen edit, de essentie stond al in de eerste post. En nee een mod kan niet bannen, maar een mod kan heel goed een user op de hielen zitten door notes op te sparen en de user gewoon aan te geven bij de FA's. En dan is het in 99% van de gevallen gewoon gedaan met de user.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en jij in snelle edits. trouwens een mod kan iemand niet bannen toch? of was je ook fa?
Antwoord staat er toch al.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:28 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Geef dan antwoord met je ninja edit.
Jij komt hier bijna nooit.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Meki moet juist blijven, het is gewoon te amusant met hem.
Kijk weer zo'n edit.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Antwoord staat er toch al.Dus je weet dat ik ge-edit heb, maar je leest mijn edit niet. Wat een nutteloze functie is het dan he.
Het is die 1% van de FA's die echt goed zijn!quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Edit of geen edit, de essentie stond al in de eerste post. En nee een mod kan niet bannen, maar een mod kan heel goed een user op de hielen zitten door notes op te sparen en de user gewoon aan te geven bij de FA's. En dan is het in 99% van de gevallen gewoon gedaan met de user.
Dat is geen edit, dat is een normale post.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:33 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Kijk weer zo'n edit.
Als je nou gewoon vantevoren weet wat je wil typen is dat allemaal niet nodig.
Ik lurk, omdat de discussie meestal toch al verziekt is.quote:
et?quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is geen edit, dat is een normale post.
Nee, de helft stond er eerst niet.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is geen edit, dat is een normale post.
1% van de gevallen Aaah, niet van de FA's.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het is die 1% van de FA's die echt goed zijn!
99 %..... nou eerder 60-70 %. En dan ben je al een goeie.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:29 schreef Mutant01 het volgende:
Edit of geen edit, de essentie stond al in de eerste post. En nee een mod kan niet bannen, maar een mod kan heel goed een user op de hielen zitten door notes op te sparen en de user gewoon aan te geven bij de FA's. En dan is het in 99% van de gevallen gewoon gedaan met de user.
Van de post die je quote stond alles er al vanaf het begin.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:35 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Nee, de helft stond er eerst niet.
Mwah, ik meldde ze bijna nooit aan. In mijn hele modschap misschien net 5 of 6 users aangemeld.. duurt soms een tijdje maar de uiteindelijke score was bij mij 100%quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:35 schreef Drugshond het volgende:
[..]
99 %..... nou eerder 60-70 %. En dan ben je al een goeie.
Wat jammer dat ik er geen screenshot van heb.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Van de post die je quote stond alles er al vanaf het begin.
quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:37 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Wat jammer dat ik er geen screenshot van heb.
Dat haalde ik heel soms per week.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mwah, ik meldde ze bijna nooit aan. In mijn hele modschap misschien net 5 of 6 users aangemeld.. duurt soms een tijdje maar de uiteindelijke score was bij mij 100%
wees er maar trots op.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:40 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat haalde ik heel soms per week.
Dat verklaart de score van 60 -70 %quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:40 schreef Drugshond het volgende:
[..]
ja jij was een topperquote:Op dinsdag 9 september 2008 17:40 schreef Drugshond het volgende:
[..]
de moeilijke tijd was vooral te danken aan incapabele vrijwilligers.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:44 schreef Mutant01 het volgende:
Drugshond was zeker een topper, we hebben zeer moeilijke tijden in NWS gehad. Als vrijwilliger zou je er zelfs haast een burn-out van krijgen. Het is ongelooflijk wat users allemaal uit kunnen kramen.
Wel toevallig dan dat er dan nooit een capabele vrijwilliger is geweest op NWS. Ook toevallig dat die vrijwilligers die van NWS naar POL gingen, daar dan weer wel capable waren!quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de moeilijke tijd was vooral te danken aan incapabele vrijwilligers.
Noem er eens eentje?quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wel toevallig dan dat er dan nooit een capabele vrijwilliger is geweest op NWS. Ook toevallig dat die vrijwilligers die van NWS naar POL gingen, daar dan weer wel capable waren!
At your service.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:41 schreef zoalshetis het volgende:
wees er maar trots op.
pakje staat je goedquote:
quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik uiteraard, pffffffffff alsof je dat niet wist.
En daarom sta je nu op zwart?quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik uiteraard, pffffffffff alsof je dat niet wist.
Volgens mij zat DH er ook dicht tegenaan.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:44 schreef Mutant01 het volgende:
Drugshond was zeker een topper, we hebben zeer moeilijke tijden in NWS gehad. Als vrijwilliger zou je er zelfs haast een burn-out van krijgen. Het is ongelooflijk wat users allemaal uit kunnen kramen.
Ik ben zelf gestopt. Het is time-consuming Aaah.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
En daarom sta je nu op zwart?
Je was toe aan een nieuwe uitdaging zeg je dan. Heeft niks met tijd te maken, want je bent nu ook niet weg te slaan van fok.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben zelf gestopt. Het is time-consuming Aaah.
Nu niet nee, dat komt omdat ik nu praktisch geen colleges meer heb. Dan ga je automatisch rondhangen samen met je matties op het forumquote:Op dinsdag 9 september 2008 17:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Je was toe aan een nieuwe uitdaging zeg je dan. Heeft niks met tijd te maken, want je bent nu ook niet weg te slaan van fok.![]()
ik geloof wel dat dr veel tijd in gaat zitten, zeker achter de schermen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Je was toe aan een nieuwe uitdaging zeg je dan. Heeft niks met tijd te maken, want je bent nu ook niet weg te slaan van fok.![]()
NWS is ook een uitlaatklep, er is inderdaad een verband tussen nieuwssoort en users en zelfs FA's die daar weer op reageren. Welke cursussen volgen FA's allemaal om zoiets onder controle te krijgen?quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:55 schreef Dagonet het volgende:
En de moeilijke tijd is niet te wijten aan crew of zelfs users maar aan het nieuws zelf. Eerder dit jaar vond ik de sfeer dezelfde grimmige kant opgaan als rond 2004, de bommeldingzomer en de Theo/JahJah vete. Steeds meer loopgraven en naar elkaar spugen
en het eerder gemelde selectief bannen hielp ook meequote:Op dinsdag 9 september 2008 17:55 schreef Dagonet het volgende:
En de moeilijke tijd is niet te wijten aan crew of zelfs users maar aan het nieuws zelf. Eerder dit jaar vond ik de sfeer dezelfde grimmige kant opgaan als rond 2004, de bommeldingzomer en de Theo/JahJah vete. Steeds meer loopgraven en naar elkaar spugen
Geloof ik ook wel, zeker als je dat serieus wilt doen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:56 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
ik geloof wel dat dr veel tijd in gaat zitten, zeker achter de schermen.
da's een van de redenen waarom ik nooit mod zou worden op Fok!
Er bestaat geen cursus voor NWS, er zijn volgens mij tig mods gesneuveld op dit subforum. En FA's durfden volgens mij jaren lang hun handen niet te branden aan dit helse gedeeltequote:Op dinsdag 9 september 2008 17:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
NWS is ook een uitlaatklep, er is inderdaad een verband tussen nieuwssoort en users en zelfs FA's die daar weer op reageren. Welke cursussen volgen FA's allemaal om zoiets onder controle te krijgen?
Even voor de duidelijkheid, ik heb dat nooit meegemaakt. En ik heb echt een tijd meegedraaid achter de schermen. Van selectief bannen is geen sprake.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:57 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
en het eerder gemelde selectief bannen hielp ook mee
Vergeet POL niet, dat is het ware wespennest.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er bestaat geen cursus voor NWS, er zijn volgens mij tig mods gesneuveld op dit subforum. En FA's durfden volgens mij jaren lang hun handen niet te branden aan dit helse gedeelte
Dat heb ik toen allemaal moeten opgeven toen ik blauw was.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:55 schreef Dagonet het volgende:
Steeds meer loopgraven en naar elkaar spugen
ik vond je eigenlijk best een goede mod. heb ik geloof ik ook niet onder stoelen of banken gestoken. als user ben je wat zeikerig en trollerig, maar als mod deed je het goed.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben zelf gestopt. Het is time-consuming Aaah.
Als je je gedreven voelt om mod te worden, zeg maar als roeping, dan zal een mod het goed doen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Geloof ik ook wel, zeker als je dat serieus wilt doen.
Nee man, POL is vet relaxt om te modden. Sowieso zijn de discussies daar veel serieuzer, minder sensatiegericht dan NWS. NWS is veel actueler, sneller, emotioneler.quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Vergeet POL niet, dat is het ware wespennest.
Mods moeten rust uitstralen op een subforum als NWS en POL. Emotie van een mod is dan eigenlijk uit den boze, omdat dat snel als verwijt kan worden gebruikt.
Kregen we maar cursussen. Dan zou ik het misschien nog overwegen op m'n cv te zetten "gaf jarenlang dagelijkse leiding aan een zootje ongeregeld en tuig".quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
NWS is ook een uitlaatklep, er is inderdaad een verband tussen nieuwssoort en users en zelfs FA's die daar weer op reageren. Welke cursussen volgen FA's allemaal om zoiets onder controle te krijgen?
Gesneuveld niet echt.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er bestaat geen cursus voor NWS, er zijn volgens mij tig mods gesneuveld op dit subforum. En FA's durfden volgens mij jaren lang hun handen niet te branden aan dit helse gedeelte
Weet je nog de tijd van Nederlandse vlaggetjes?quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, ik heb dat nooit meegemaakt. En ik heb echt een tijd meegedraaid achter de schermen. Van selectief bannen is geen sprake.
Ik weet nog wel een tijdje dat het inderdaad de rage was om je mening via je avatar te uiten. Zoals bijv de "ewww kijk daar, een moslim" avatar, met de opvolger "ewww kijk daar, een homo" avatar en uiteindelijk de "ewww kijk daar, een kaaskop" avatar. Maar toen was ik geen NWS/POL mod, dus ik weet niet hoe het toen achter de schermen ging.quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:05 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Weet je nog de tijd van Nederlandse vlaggetjes?
Die mocht je in POL/NWS ineens niet meer hebben, terwijl je het rood en de che's je om de oren vlogen
ik reken jou het ook niet aanquote:Op dinsdag 9 september 2008 18:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik weet nog wel een tijdje dat het inderdaad de rage was om je mening via je avatar te uiten. Zoals bijv de "ewww kijk daar, een moslim" avatar, met de opvolger "ewww kijk daar, een homo" avatar en uiteindelijk de "ewww kijk daar, een kaaskop" avatar. Maar toen was ik geen NWS/POL mod, dus ik weet niet hoe het toen achter de schermen ging.
Dan wordt het vies gekkie en glassex is duur.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Neem een stuk tape en plak de linkerkant van je scherm af.
Duurder dan herensex?quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan wordt het vies gekkie en glassex is duur.
Ik las vandaag ergens iets over glazen kledings, maar condooms?quote:
verdorie, ik moest lachenquote:Op dinsdag 9 september 2008 18:34 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik las vandaag ergens iets over glazen kledings, maar condooms?
tjeesz, als deze debiel niet heel goed aangeeft wat er mis is met NWS weet ik het ook niet meer.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat we er mee doen? wegsnijden uit een gezond lichaam, als het écht moet. wat doe jij ermee?
Je moet een gezonde interesse hebben voor nieuws en daarbij om kunnen gaan met meningen die niet de jouwe zijn en verder valt het (op enkele trolletjes na) best wel mee dus dat sneuvelen heeft er meer mee te maken dat je op een gegeven moment (volgens mij) gewoon te weinig tijd hebt om je intensief bezig te houden met NWS en de NWS-Mods doorgaans zelf vaak inzien dat het dan even tijd is om al dan niet tijdelijk (Zie Dagonetquote:Op dinsdag 9 september 2008 17:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er bestaat geen cursus voor NWS, er zijn volgens mij tig mods gesneuveld op dit subforum.
Ik heb die periode niet bewust meegemaaktquote:Op dinsdag 9 september 2008 18:09 schreef Mutant01 het volgende:
Ik weet nog wel een tijdje dat het inderdaad de rage was om je mening via je avatar te uiten. Zoals bijv de "ewww kijk daar, een moslim" avatar, met de opvolger "ewww kijk daar, een homo" avatar en uiteindelijk de "ewww kijk daar, een kaaskop" avatar. Maar toen was ik geen NWS/POL mod, dus ik weet niet hoe het toen achter de schermen ging.
quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:48 schreef t-8one het volgende:
[..]
tjeesz, als deze debiel niet heel goed aangeeft wat er mis is met NWS weet ik het ook niet meer.
Wat een walgelijk figuur die zoalshetis
Weet je? Kijk eens in een vorig feedbacktopic en volgens mij heb ik je er ook al eens een PM over gestuurd.. De enige reden waarom we vragen naar een bron (en daarin denken alle NWS mods hetzelfde) is deze: [NWS FB] Al bijna 24 uur geen FBquote:Op dinsdag 9 september 2008 22:44 schreef Loedertje het volgende:
[..]
. Alleen als je merkt dat een mod niet op ge hoogte is (wat is de bron>? ik heb dit bericht nog nooit ergens gezien ! (i.p.v. even zelf gaan kijken) )
quote:Open je een topic en c/p je een tekst van een site? Dan ook een link naar de site waar je het vandaan hebt. Niet alleen belangrijk om het artikel op waarde te kunnen schatten door users maar ook omdat er anders veel sneller klachten binnenkomen over plagiaat.
Dat vetgemaakte stukje begrijp ik niet, leg eens uit.quote:Op woensdag 10 september 2008 00:43 schreef paddy het volgende:
Geloof me nu maar dat het echt geen machtsspelletjes zijn ofzo, maar dat je er echt geneuzel mee kunt krijgen![]()
Mja, de bron (sommige bronnen) zullen niet tolereren dat je alleen maar even een door hun geschreven stukje post. Die willen dat je minimaal een link naar de bron gaat vermelden (minimale reclame). Voor sommige bronnen is dat nog niet eens genoeg en willen meer reclame voor hun site zien in die copy/paste. Wanneer je daar geen gehoor aan geeft, zullen hun zich weer op een boete beroepenquote:Op woensdag 10 september 2008 03:10 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat vetgemaakte stukje begrijp ik niet, leg eens uit.
Goh écht ?quote:Op woensdag 10 september 2008 09:41 schreef paddy het volgende:
Mja, de bron (sommige bronnen) zullen niet tolereren dat je alleen maar even een door hun geschreven stukje post. Die willen dat je minimaal een link naar de bron gaat vermelden (minimale reclame). Voor sommige bronnen is dat nog niet eens genoeg en willen meer reclame voor hun site zien in die copy/paste. Wanneer je daar geen gehoor aan geeft, zullen hun zich weer op een boete beroepen![]()
Nogal. Je censureert.quote:
Ik zie regelmatig mailtjes over het gebruik van berichten (meestal buiten NWS) zonder bronvermelding waar de auteur zich op z'n auteursrecht beroept en op z'n minst een bronvermelding wil zien (gelukkig kunnen we dan naar bijv NWS wijzen waar het standaard is en dat het er af en toe doorheen kan glippen).quote:Op woensdag 10 september 2008 15:26 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Goh écht ?
Hoevaak heeft FOK! (of andere sites) dan zo'n boete gekregen ?
(Of een waarschuwing dat er een reclamelink moet komen)
Vaag verhaal maar goed, jij zult het wel weten, ik wacht geduldig op je antwoord.
Dit gáát over NWS, Paddy geeft aan dat men hier dreigementen heeft gehad n.a.v. mensen die niet aan bronvermelding doen (Ik heb in 9 jaar FOK! nog nooit zoiets op NWS/POL gezien.quote:Op woensdag 10 september 2008 21:57 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik zie regelmatig mailtjes over het gebruik van berichten (meestal buiten NWS) zonder bronvermelding waar de auteur zich op z'n auteursrecht beroept en op z'n minst een bronvermelding wil zien (gelukkig kunnen we dan naar bijv NWS wijzen waar het standaard is en dat het er af en toe doorheen kan glippen).
Nee, dit (bronvermelding) gaat een stuk breder dan alleen NWS.quote:Op donderdag 11 september 2008 00:57 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dit gáát over NWS, Paddy geeft aan dat men hier dreigementen heeft gehad n.a.v. mensen die niet aan bronvermelding doen (Ik heb in 9 jaar FOK! nog nooit zoiets op NWS/POL gezien.
enigste? ga je schamen.quote:Op donderdag 11 september 2008 12:14 schreef Drugshond het volgende:
Nou de enigste die geen bronvermelding hoeft te doen is M_77. Dat kunnen we blind raden.
Welke claims dan?quote:Op donderdag 11 september 2008 11:32 schreef Dagonet het volgende:
en soms komen claims en klachten pas na een paar jaar binnen. De eis is dus harder geworden.
Wel even wat dingen geblanked, geen zin om dat weer op te rakelen namelijkquote:In volgende topic wordt een tekst/afbeelding inzake xxxx letterlijk overgenomen in een topic, hierdoor wordt het auteursrecht verbroken met als gevolg dat wij verdere stapopen mogen ondernemen. Nu zien we dit niet graag gebeuren en willen we vriendelijk vragen het gedeelte van xxxx uit het topic te verwijderen of te vervangen door een link naar de locatie van de pagine.
Ehmmmmm, was dat niet Jerney Kaagman AKA Christina Henriette die met haar Brabantse toeptafel in de playboy stond.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:09 schreef Dagonet het volgende:
Even een mailtje opgeduikeld ter illustratie:
[..]
Wel even wat dingen geblanked, geen zin om dat weer op te rakelen namelijk![]()
Zo zijn er nog wel meer mails over berichten en als het om foto's gaat is het nog erger want daar heeft Danny al genoeg gezeik mee gehad qua vorderingen.
En ZHI, het gaat niet om niet gewenste meningen, het gaat om bronvermelding he, geen bron geen bericht.
Och mên, je moest eens weten. Users die hun account willen opzeggen komen niet vragen om hulp maar sturen meteen een sommatie met hele lappen wetteksten uit het WBP en FOK! moet dit en FOK! moet zus en wel direkt en eis dit nu en eis dat zo.quote:Op donderdag 11 september 2008 17:08 schreef zoalshetis het volgende:
wat me altijd het meest opvalt is dat de kanslozen der aarde het hardst om rechtzaken ed roepen.
Dat heeft met vertrouwen te maken denk ik. Of streetwise reageren, terwijl dat misschien helemaal niet hoeft. Je ziet veel agressie. Ik denk wel dat je de echte advocaten en wannabe's snel van elkaar kunt onderscheiden.quote:Op donderdag 11 september 2008 17:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Och mên, je moest eens weten. Users die hun account willen opzeggen komen niet vragen om hulp maar sturen meteen een sommatie met hele lappen wetteksten uit het WBP en FOK! moet dit en FOK! moet zus en wel direkt en eis dit nu en eis dat zo.
Terwijl ik vandaag ook een mailtje kreeg van een user uit 2002 die z'n account wilde opheffen omdat hij er toch al jaren niets mee deed en of wij hem konden helpen. Meteen z'n profiel leeggehaald en al en nog wat mailtjes heen en weer op een vriendelijke toon.
Wordt er een foto verkeerd gequote dan hangt men meteen in de hoogste bomen en kirt men als Spong in een heren Korfbalteam. Compleet met verkeerd begrepen halve stukken auteursrecht..
Maar even op een vriendelijke toon beginnen is er amper meer bij tegenwoordig.
Verharding?quote:Op donderdag 11 september 2008 17:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Och mên, je moest eens weten. Users die hun account willen opzeggen komen niet vragen om hulp maar sturen meteen een sommatie met hele lappen wetteksten uit het WBP en FOK! moet dit en FOK! moet zus en wel direkt en eis dit nu en eis dat zo.
Terwijl ik vandaag ook een mailtje kreeg van een user uit 2002 die z'n account wilde opheffen omdat hij er toch al jaren niets mee deed en of wij hem konden helpen. Meteen z'n profiel leeggehaald en al en nog wat mailtjes heen en weer op een vriendelijke toon.
Wordt er een foto verkeerd gequote dan hangt men meteen in de hoogste bomen en kirt men als Spong in een heren Korfbalteam. Compleet met verkeerd begrepen halve stukken auteursrecht..
Maar even op een vriendelijke toon beginnen is er amper meer bij tegenwoordig.
Mee eens, maar iedere user wil natuurlijk de aandacht voor hun interesse trekken. Een pakkende TT vind ik nog steeds wel een kunst. En zolang die de inhoud van het bericht dekt ben ik alleen maar voor. Users dwalen wel vaker wat af van de OP, en zo streng is NWS daar niet op. Wanneer de TS het echt ontopic over de OP wil hebben, geeft hij dit ook wel aan en dan houden de mods daar wel rekening mee. Qua bronnen erbij zetten? Heb ik van jou geleerd, trouwensquote:Op donderdag 11 september 2008 18:44 schreef Drugshond het volgende:
ff voor de goede orde.... ik sta (nog steeds) achter het beleid van fatsoenlijke TT's en bronvermeldingen. Het is leuk om semi-te-bluffen in een topic.... maar na 500x slaat zoiets echt wel dood.
Ergens moet de discussie de lading dekken en niet de TT of bron..Maar ik vrees dat dit een utopie is.
-- Nuance is hier wel een beetje op zijn plaats. --
Wat mij betreft is de bronvermelding ook wel goed hoor, maar een enkele bron neemt daar geen genoegen mee. Ik kan dan zelf ook wel even zoeken en de link erbij zetten van de bewuste bron. Ik maak daar geen probleem van, want weet dan waar je het bericht weg hebtquote:Op donderdag 11 september 2008 14:51 schreef Elfletterig het volgende:
Ik noem altijd wel de bron, maar ik wist niet dat je ook een link moet geven. Misschien is het handig om bij het tekstvak een opmerking toe te voegen na de zin over de algemene voorwaarden en policy. Iets in de geest van: Bij het citeren van externe bronnen altijd een bronvermelding met link plaatsen.
Dat zou een boel incomplete openingsposts kunnen voorkomen en daarmee ook claims.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |