quote:Op zondag 7 september 2008 01:26 schreef JX het volgende:
HELPIk werk al jaren met Photoshop, maak regelmatig illustraties met transparante achtergronden. Maar ik heb net CS3 geinstalleerd en nu krijg ik gewoon niets opgeslagen met transparante achtergrond
Heb alles al geprobeerd.. nieuw document met instelling transparant en selectie van plaatje daarin gekopieerd - opslaan als gif, tga etc. - instellingen geprobeert te veranderen.. Het blijft een witte achtergrond krijgen na het opslaan.
Ik heb gegoogled, Photoshop help doorzocht, vanalles geprobeerd.. Ik weet het niet meer![]()
Paar jaar terug had ik hetzelfde probleem na een nieuwe installatie van photoshop en toen heeft een wizkid voor mij iets aangepast aan de instellingen. Ik dacht Color Settings.. Maar ik heb na een aantal verschillende Color Settings geprobeert te hebben nog steeds geen verschil.
Bij het opslaan zie ik ook geen optie om het met Transparency op te slaan, zoals bij mijn oudere versie wel zo was.
Iemand enig idee??
quote:Op zondag 7 september 2008 15:34 schreef JX het volgende:
[..]
Ja, ik sla alles in eerste instantie op als .psd, sowieso![]()
Als ik hem via "Save for web & devices" opsla (als .gif), blijft hij inderdaad de transparante achtergrond houden. Maar ik heb daar niet de optie om hem als .tga op te slaan, wat het wel moet wordenOok als ik de "for web & devices" file opnieuw open en dan probeer hem als .tga op te slaan krijgt ie toch weer een witte achtergrond
![]()
Maar goed, voorheen was het gewoon mogelijk om hem via de normale "Save As" op te slaan met Transparency. Ik denk dat het dus iets in mijn Settings/Preferences moet zijn, maar wat?
Hier het orgineel:quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:47 schreef Kamermans het volgende:
post anders ook ff het orgineel, verder zie ik niet echt hoe het standbeeld in elkaar zit, welke kant kijkt die op bijvoorbeeld?
actions zijn acties die je kunt vinden onder Alt- F9quote:Op donderdag 2 oktober 2008 14:04 schreef dutchie het volgende:
Ik voel me ineens heel erg blond, maar wat bedoel je met actions?
Heb CS2 in het Nederlands.
Kan niets vinden wat er in het nl. een beetje op lijkt.
cs3 heeft imageready ingebouwd zitten tegenwoordigquote:Op maandag 6 oktober 2008 12:39 schreef omearos het volgende:
tvp, ik ga hier maar eens neuzen voor tips over photoshop. Ben het mezelf aan het aanleren (al jaren eigenlijk, aan de hand van wat ik op dat moment nodig heb) maar dat gaat nog niet echt snel.
Kan je met PS trouwens iets bewegends maken? Zoals een animated gif oid?
Photoshop (*.psd, *.pdd)quote:Op maandag 6 oktober 2008 05:54 schreef Xilantof het volgende:
Als wat kun je 't bestand dan nog alleen maar opslaan?
Als ik zelf een NEF open in PS en hem met de RAW-converter bewerk, kan ik hem daarna in PS juist in alle soorten bestandsformaten opslaan?
Zwaar ***** is dat, is me ook vaak overkomen. Ziet er namelijk wel vet uit!quote:Op vrijdag 14 november 2008 16:52 schreef Bertje.Monobrauw het volgende:
Hij was nog niet af maar photoshop kreeg een foutmelding en ik had niet opgeslagentoen maar ff snel een screenshot gemaakt
![]()
[ afbeelding ]
je zou een nieuwe laag kunnen aanmaken en daar een vlak selecteren...quote:Op donderdag 20 november 2008 07:50 schreef Sugar het volgende:
Weet iemand me te vertellen of je in Photoshop 7.0 een transparant gekleurd vlak kunt maken, zodat je de foto nog kunt zien erdoorheen? Het zal vast simpel zijn, maar zoals je bij brush wel kun instellen hoe 'dekkend' het moet zijn, zo zie ik dat niet bij de vlakken (rechthoek, ovaal, cirkel). Kan iemand het me vertellen?
Bedankt!!!
toch zijn dit de standaarddingen in photoshop..quote:Op donderdag 20 november 2008 09:37 schreef Sugar het volgende:
Oeh, dat klinkt al best ingewikkeld, een nieuwe laag en daarna nog dekking veranderen. Ik zal eens gaan puzzelen of ik daar uit kom! Dankjewel in elk geval voor je reactie.
Wit selecteren, invert selection, rood als achtergrood kleur selecteren en dan Fill (CTRL+Shift+DEL)?quote:Op maandag 22 december 2008 13:59 schreef Sharkbite2004 het volgende:
Vandaag vroeg een vriend van mij of ik een ingescande tekening van hem even kon veranderen.
Het was een zwart/wit/grijs tekening. Hij wilde dat alles wat zwart/gijs was, rood werd. En het wit moest gewoon wit blijven.
Dacht dat gewoon even te doen met color replacement maar dat werkte dus niet. Al het grijs/zwart werd niet rood, hooguit wat lichter grijs, terwijl de afbeelding wel als RGB stond en niet als Grayscale.
Iemand enig idee hoe ik dit op een nette manier voor elkaar kan krijgen?
Ben al met alleen de paintbucket aan de slag geweest en de magicwand, maar dit schiet niet echt op. Moet vast een snellere en makkelijkere manier voor zijn.
Ik snap wat je bedoelt denk ik. Wat je kan doen is het volgende:quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:00 schreef Robertv het volgende:
Photoshop guru's en gurinnen,
Ik heb vanmiddag een aantal plaatjes geschoten, en van één daarvan wil ik graag een achtergrondje fabriceren. Heeft photoshop een functie dat je bijvoorbeeld een kader van 1280*1024 maakt die je gewoon rond kan slepen in de (fit on screen view) foto en dat je daar een uitsnede van kan maken? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het niet mogelijk is maar ik kan het lastig uitleggen, waardoor het al lastiger wordt om er op te zoeken met google bijv.
Mijn dank is vast groot!
Dat is exact wat ik bedoel! Alleen wordt de uitsnede gemaakt op 100% van de foto, ongeacht hoe ver je uitgezoomd bent. Desalniettemin ben ik voor andere photoshop projectjes nog wel eens op zoek geweest naar deze functie dus alsnog bedankt!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt denk ik. Wat je kan doen is het volgende:
Je selecteert de 'rectangular marquee tool', dan kan je bovenin de breedte en hoogte instellen (even op "fixed size" zetten). Dat vierkant kan je gewoon door je foto heen slepen.
Die selectie kan je gewoon kopieren/plakken en opslaan. Ik heb zelf ook wel eens zitten kijken of met de crop functie ook zoiets mogelijk was, maar zo lukt het ook.
Oh, op die manier. Duidelijkquote:Op zaterdag 10 januari 2009 02:01 schreef Robertv het volgende:
[..]
Dat is exact wat ik bedoel! Alleen wordt de uitsnede gemaakt op 100% van de foto, ongeacht hoe ver je uitgezoomd bent. Desalniettemin ben ik voor andere photoshop projectjes nog wel eens op zoek geweest naar deze functie dus alsnog bedankt!
eerst inzoomen tot 100%quote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:23 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Is het mogelijk om in te stellen dat het nudgen secuurder gaat? Ik moet foto's over elkaar leggen en dat moet erg precies gebeuren. Ik gebruik CS2.
Hangt er vanaf.. Is het in essentie een foto of ben je in photoshop vanaf 0 begonnen?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:21 schreef Traser het volgende:
Hee, Waar kun je je eigen Gephotoshopte werkjes zetten?
stuur de fotos maar op, dan zal ik wel een poging doenquote:Op maandag 19 januari 2009 15:14 schreef Xtreem het volgende:
Photoshop helden,
Binnenkort lever ik mijn scriptie (over investeringsfondsen) in, en deze moet een bijzonder gelikte voorpagina krijgen. Hierbij denk ik aan een mooie 'compilatie' van een stuk of 4 a 5 foto's die mooi in elkaar overlopen.
Nu heb ik alleen de tijd noch de kennis van photoshop om deze te maken.
Wie o wie zou dit voor mij willen doen?
Wat heb ik te bieden:
- eeuwige dank
- vermelding in mijn scriptie
- digitale versie van m'n scriptie
Voor zover ik weet hebben we tegenwoordig geen design-forum meer, en eerlijk gezegd weet ik zo ook geen plek waar je dit soort dingen kan posten. Ik heb net even in DIG gekeken, en daar zag ik zo snel ook geen topic waarin dit zou passen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:34 schreef Traser het volgende:
StockBewerking net als dit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar ik heb ook zelf gemaakt werkjes Vanaf 0.
Als dit te moeilijk (/kort) uitgelegd is moet je het even zeggen he, maar:quote:Op zondag 18 januari 2009 11:41 schreef Pwnie het volgende:
Weet iemand een prog of site waar je een aantal foto´s kan inladen en die daarna in elkaar overlopen?
Ik wil namelijk iets van een header maken voor mijn personal site en in photoshop krijg ik dat niet echt voor elkaar :| althans het resultaat is bagger!
Merci!quote:Op maandag 19 januari 2009 15:58 schreef Kamermans het volgende:
[..]
stuur de fotos maar op, dan zal ik wel een poging doen
wil je de tekst die er op moet komen zelf toevoegen? of zal ik daar meteen aan de slag mee gaan?
Photoshop. Voorwaarde is wel dat je weet hoe het moet he.quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:56 schreef beheerder01 het volgende:
Weet iemand met welke programma het makkelijkste is om zo'n foto te maken.
Zwart-wit foto's bewerken door kleuren toevoegen.
Vb
[ afbeelding ]
WTF? Weer een stuk software op de lijst erbij waarbij ik de nederlandse taal expliciet NIET wil.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:11 schreef ebeaydojraes het volgende:
Both release candidates provide additional raw file support for the Nikon D3X and Olympus E-30 cameras. In addition,the Lightroom 2.3 Release Candidate provides a solution to a memory leak that affected some customers of the Lightroom 2.2 release.
Adobe is also pleased to announce the availability of Lightroom in eight new languages, including Dutch, Italian, Portuguese, Spanish, Swedish, Korean, Chinese (simplified) and Chinese (traditional). The Lightroom 2.3 Release Candidate available on Adobe Labs includes these additional languages, and Adobe greatly appreciates any feedback the community can provide the Lightroom team.
---------
In een grijs verleden voor het kredietcrisis topic deze eens gemaaktquote:Op maandag 19 januari 2009 15:14 schreef Xtreem het volgende:
Photoshop helden,
Binnenkort lever ik mijn scriptie (over investeringsfondsen) in, en deze moet een bijzonder gelikte voorpagina krijgen. Hierbij denk ik aan een mooie 'compilatie' van een stuk of 4 a 5 foto's die mooi in elkaar overlopen.
Nu heb ik alleen de tijd noch de kennis van photoshop om deze te maken.
Wie o wie zou dit voor mij willen doen?
Wat heb ik te bieden:
- eeuwige dank
- vermelding in mijn scriptie
- digitale versie van m'n scriptie
Misschien dat spelen met shadows/highlights in PS wat oplevert?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:40 schreef Erasmo het volgende:
Wellicht een vector van maken?
Deze foto:
[ afbeelding ]
Ik wil de uitgeten en dichtgelopen stukken wat minder hebben, hoe het beste aan te pakken?
regio's isoleren en inschilderen/clonen op een aparte laag. Dan masker gebruiken om het een natuurlijke overgang te maken. Ik denk dat je dan het mooiste resultaat hebt.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:40 schreef Erasmo het volgende:
Wellicht een vector van maken?
Deze foto:
[ afbeelding ]
Ik wil de uitgeten en dichtgelopen stukken wat minder hebben, hoe het beste aan te pakken?
Dat verneukt de rest van de fotoquote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:50 schreef kvdv het volgende:
[..]
Misschien dat spelen met shadows/highlights in PS wat oplevert?
Ok dat clonen enzo kan ik wel, maar hoe maak ik die overgang mbv. het masker?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:05 schreef Evil_Boterbloem het volgende:
[..]
regio's isoleren en inschilderen/clonen op een aparte laag. Dan masker gebruiken om het een natuurlijke overgang te maken. Ik denk dat je dan het mooiste resultaat hebt.
Zo hee, dat is een hele andere foto geworden! Ik vind de vogels minder, maar de rest super!quote:Op donderdag 5 februari 2009 21:21 schreef Kamermans het volgende:
hier een bewerking die ik zojuist gemaakt heb:
[ afbeelding ]
Heb ik gedaan.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:30 schreef Kamermans het volgende:
als ik jou was zou ik ze inscannen met zo'n 25% overlap, en dan vervolgens via photomerge aan elkaar voegen
Niemand?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:53 schreef killko het volgende:
Hallo,
Heb even een kort vraagje die in dit topic waarschijnlijk wel beantwoord kan worden.
Ik heb een grote (A3) foto gekregen met vouwen en krasjes erin, een oude zwart-wit foto. Hier mag ik de krasjes uithalen. Ik heb de foto ingescand met een A4-scanner, dus dat moest in 2 delen gebeuren. Nu heb ik ze naast elkaar gezet in Photoshop, maar ik heb een kleurverschil, waarschijnlijk door de scanner ofzo. Weet iemand hoe ik dit gelijk krijg? Ik heb het al geprobeerd met Levels, maar daarmee krijg ik ze niet precies gelijk.
[ afbeelding ]
Zoiets? Maar hij is erg lastig. Er blijft steeds een vreemde en vooral subtiele kleurzweem achter. Rechts heeft na de bewerking ook wat stukjes wit gekregen dus het kan zijn dat je met deze bewerking detail verliest. Is het mogelijk om de 2 delen in het klein te posten? Dan is er een iets groter referentiekader.quote:
gebruik je handmatige instellingen of automatisch op je scanner?quote:
De witbalans stel je in photoshop toch in met Levels, of ben ik nu in verwarring?quote:
Misschien moet ik inderdaad een keer een groter deel van de foto plaatsen, want het kleurverschil dat zelfs in dit kleine deel nog zichtbaar is (na je bewerking) is zo duidelijk zichtbaar in de rest.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:36 schreef P_B het volgende:
[..]
Zoiets? Maar hij is erg lastig. Er blijft steeds een vreemde en vooral subtiele kleurzweem achter. Rechts heeft na de bewerking ook wat stukjes wit gekregen dus het kan zijn dat je met deze bewerking detail verliest. Is het mogelijk om de 2 delen in het klein te posten? Dan is er een iets groter referentiekader.
Photoshop-bestand staat trouwens hier. Dan kan je eventueel de adjustment-layers alvast naar je eigen document slepen. Voorbeeld is van groep 1 maar er zit nog een 2e groep bij met een iets andere manier.
[ afbeelding ]
Op de scanner heb ik geen instellingen gewijzigd voor beide foto's. Ik vermoed dus dat er iets automatisch is gegaan, al ken ik die functie niet echt dan*, of dat het licht wat invloed heeft gehad. Toch heb ik niet heel veel zin om ze opnieuw te scannen, omdat ik al veel tijd kwijt ben aan het verwijderen van krasjes en vouwen in de afbeelding.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:44 schreef Ynske het volgende:
[..]
gebruik je handmatige instellingen of automatisch op je scanner?
wanneer je handmatig instelt zou er geen verschil moeten komen wanneer je het papier verplaatst, en zou je het in PS weer naadloos kunnen terug brengen tot 1 bestand
Hey die is leuk... kijken of ik mijn vrouw zo gek krijg om te poserenquote:Op zondag 8 maart 2009 22:14 schreef Hukkie het volgende:
Stond een tijd terug een tutorial over in een photoshopblad, zal het eens opzoeken.
-edit-
Kom ik deze tutorial tegen, die precies daarover gaat.
Zeer leuk gedaan. Nu alleen Gisele Bündchen even charteren en de rest is eenvoudig.quote:Op zondag 8 maart 2009 22:14 schreef Hukkie het volgende:
Stond een tijd terug een tutorial over in een photoshopblad, zal het eens opzoeken.
-edit-
Je hebt alleen d'r hoofd nodig, het lichaam schijnt niet van haar te zijn...quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:09 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Zeer leuk gedaan. Nu alleen Gisele Bündchen even charteren en de rest is eenvoudig.
Filter > Filter Gallery (in de engelse versie dan).quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:18 schreef diginoob het volgende:
Hoe maak ik dat de filter gallery/browser zichtbaar dat een voorbeeldminiatuurtje geeft van het effect van alle verschillende standaard filters?
7.0
Nice! Nu nog een manier vinden om zulke plassen water te maken, maar daar kom ik nog wel uitquote:Op zondag 8 maart 2009 22:14 schreef Hukkie het volgende:
-edit-
glas water pakken en omkiepen/leeg gooien en dat op de foto proberen te krijgen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:20 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Nice! Nu nog een manier vinden om zulke plassen water te maken, maar daar kom ik nog wel uit
Ik dacht eigenlijk meer aan een emmer, omdat het relatief dun moet zijn. Maar oefenen met een glas is wel een goed plan, het geeft een stuk minder rotzooi om op te ruimen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:34 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
glas water pakken en omkiepen/leeg gooien en dat op de foto proberen te krijgen.
denk dat dat het ongeveer is als ik naar het voorbeeld kijk..
kan er ook vierkant naast zitten hoor.
dan zou ik beginnen met een borrelglaasje. (heb het niet zo op opruimen)quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:37 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk meer aan een emmer, omdat het relatief dun moet zijn. Maar oefenen met een glas is wel een goed plan, het geeft een stuk minder rotzooi om op te ruimen.
klinkt leuk maar bij mij staat die optie er dus niet bij filter. Waar moet dat staan dan?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:32 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Filter > Filter Gallery (in de engelse versie dan).
Voor a3 heb je MINSTENS een grotere foto nodig....dus, grotere foto/scan maken!quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:45 schreef harrie1 het volgende:
wie kan deze foto voor mijn vader bewerken / op-poetsen?
we willen deze afdrukken op een a3 formaatr (mits mogenlijk)
wie kan ons helpen?
ik heb nero foto bewerking geprobeert maar het resultaat was erg slecht
hier het url
http://img26.imageshack.us/img26/5727/94729034.jpg
hier heb een bewerkte versie:quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:45 schreef harrie1 het volgende:
wie kan ons helpen?
hier het url
Dat ziet er uit als CS2quote:
Fijn wel he? Hoe meer ik ermee werk, hoe meer voordelen ik tegenkom.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:23 schreef katerwater het volgende:
Ik heb net de trial van ps cs4 geïnstalleerd.
Ik zit met mijn 512mb ram dik onder de systeemvereisten, maar hij werkt prima!
Kan het eigenlijk kwaad om onder de systeemvereisten te werken?
rechtermuisknop op de laag die je samen wilt voegen met die eronder, merge downquote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:44 schreef Paul het volgende:
Vraagje
Hoe krijg ik een paar lagen tot 1 gevoegd zodat ik bijv 3 lagen als copy in 1 laag kan gebruiken ( engele photoshop ) Waarschijnlijk is het makkelijk maar kan het niet vinden
Snap het niet en het wil nietquote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
rechtermuisknop op de laag die je samen wilt voegen met die eronder, merge down
dit duidelijker?quote:
t kan anders ook via layers en dan onderaan merge downquote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:03 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik heb al die opties niet
[ afbeelding ]
Ohja zie het al ja thx kusjequote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
t kan anders ook via layers en dan onderaan merge down
dankjewel voor de snelle reply! ik het proberenquote:Op donderdag 19 maart 2009 00:26 schreef Hukkie het volgende:
Kan niet met photoshop en zeker niet met paint, heb net een stukje geprobeerd (met brushen in photoshop) en het is te doen. Kost alleen wat tijd
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 09:42 schreef Incolumis het volgende:
gewoon nog een cirkel tekenen? en dan vullen?
Waarom maken ze niet zoiets als bij paint dat je gewoon van die cirkels kan makenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:35 schreef Kamermans het volgende:
handigste manier is denk ik een circel maken, en vervolgens dan bij layer options de fill opacity op 0 zetten en dan een de inner border aanvinken. bij de inner border kan je de kleur en dikte van de rand instellen.
Toch jammer dat nog steeds niemand me kan vertellen waar die filter gallery moet staan.quote:Op woensdag 11 maart 2009 10:46 schreef diginoob het volgende:
[..]
klinkt leuk maar bij mij staat die optie er dus niet bij filter. Waar moet dat staan dan?
Hier printscreen:
[ afbeelding ]
UIt de commentaren onder die gast zn foto's maak ik op dat hij aan PP doet. In het meest gangbare geval is dat een afkorting voor Photoshop bewerkingen.quote:Op maandag 23 maart 2009 15:07 schreef Zith het volgende:
http://www.flickr.com/photos/muzzlehatch/sets/72157602044194844/
Deze persoon heeft (naast uitstekende foto's) een hele typische kleurenpallet/filter die volgens mij van PS af komt; beetje donker ofzo...
Iemand een idee hoe ik degelijke foto's van maken?Of komt dit gewoon zo uit z'n camera?
Het geheim van deze foto's zit em in het moment op de dag dat hij ze schiet denk ik. 's ochtends vroeg of eind van de middag. Wanneer de zon heel laag staat. Denk ik....quote:Op maandag 23 maart 2009 15:07 schreef Zith het volgende:
Deze persoon heeft (naast uitstekende foto's) een hele typische kleurenpallet/filter die volgens mij van PS af komt; beetje donker ofzo...
Iemand een idee hoe ik degelijke foto's van maken?Of komt dit gewoon zo uit z'n camera?
quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:45 schreef harrie1 het volgende:
wie kan ons helpen?
hier het url
Zoek ff naar Alien Skin Exposure. That does the trick.quote:Op maandag 23 maart 2009 15:07 schreef Zith het volgende:
In photoshop kan je dat redelijk makkelijk doen met twee lagen, en dan afhankelijk van je wensen de blending mode en zaken zoals de opacity aanpassen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 22:48 schreef Snowflake het volgende:
Wie wil mij helpen? Ik wil een Ying-yang symbool in/op een lotusbloem laten verzinken.
Iemand?
Alvast bedankt!
Ik ben bang dat je foto's alleen zo perfect zwart/wit krijgt als je hem helemaal met de pen tool overtrekt...quote:Op maandag 18 mei 2009 22:10 schreef BaggerUser het volgende:
iemand enig idee hoe je in photoshop bij benadering een foto ongeveer zo kan bewerken?
[ afbeelding ]
Volgens mij moeten er wel actions te vinden zijn die een soort cartoon maken van je foto, zit nu op mijn werk, dus kan niet ff een voorbeeld zoeken.quote:Op maandag 18 mei 2009 22:10 schreef BaggerUser het volgende:
iemand enig idee hoe je in photoshop bij benadering een foto ongeveer zo kan bewerken?
[ afbeelding ]
heb je je foto's op adobe rgb of srgb staan?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:10 schreef DownPoison het volgende:
Als ik foto`s open in photoshop zijn de kleuren veel feller/sterker dan in andere programma`s of op internet.
Eerst had ik hier nooit last van, weet niet waardoor het ineens kan.
iemand een idee hoe ik dat weer goed kan krijgen?
srgb, maar ik heb allebei al geprobeerd, maakt geen verschilquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:27 schreef Ynske het volgende:
[..]
heb je je foto's op adobe rgb of srgb staan?
normaal maakt t wel uit, de srgb heeft veel meer kleur op internet ivm het niet ondersteunen van profielenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:32 schreef DownPoison het volgende:
[..]
srgb, maar ik heb allebei al geprobeerd, maakt geen verschil
ook als ik foto`s gewoon van internet haal en ze open in photoshop hebben ze ineens heel veel kleur. Ligt dat dan ook daar aan?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:33 schreef Ynske het volgende:
[..]
normaal maakt t wel uit, de srgb heeft veel meer kleur op internet ivm het niet ondersteunen van profielen
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:23 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Volgens mij moeten er wel actions te vinden zijn die een soort cartoon maken van je foto, zit nu op mijn werk, dus kan niet ff een voorbeeld zoeken.
ok, bij benaderingquote:Op maandag 18 mei 2009 22:10 schreef BaggerUser het volgende:
[ afbeelding ]
lijkt wel een beetje op die foute tattooquote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:32 schreef pea4fun het volgende:
[..]
ok, bij benadering
Ik heb van deze foto
[ afbeelding ]
met de op het web opgezochte action dit gemaakt
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:27 schreef Incolumis het volgende:
[..]
lijkt wel een beetje op die foute tattoo
Oke het gaat al iets die kant op maar t lijkt er nog niet echt op hequote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:34 schreef pea4fun het volgende:
[..]
ik doe ook maar mijn best om te helpen, ik zeg niet dat ik het mooi vind
was dat niet met n verloop toewijzen? kan je als t goed is het punt van verloop ook verleggen zodat het beter uitkomt en zo veel tinten gebruiken als je wiltquote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:32 schreef pea4fun het volgende:
[..]
ok, bij benadering
Ik heb van deze foto
[ afbeelding ]
met de op het web opgezochte action dit gemaakt
[ afbeelding ]
Ah, ik kende ook nog wel een simpel techniekje waarbij de guassian blur gebruikt wordt, maar de manier waarop het in die tutorial gedaan wordt geeft een beter resultaat zie ik nu. ('t belangrijkste verschil zit hem in 't inverten van de kleuren)quote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:24 schreef Hukkie het volgende:
[ afbeelding ]
Aan de hand van deze tutorial.
Aangezien het een haastklus was, kreeg ik de indruk dat het niet voor puur eigen gebruik was. Als dat wel zo is, ga vooral je gang.quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:18 schreef Rumboon het volgende:
[..]
Als ik het niet ga verspreiden, wat maakt het uit?
als je denkt dat het niet uit maakt, kun je het ook vragen aan de fotograaf van de foto.quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:18 schreef Rumboon het volgende:
[..]
Als ik het niet ga verspreiden, wat maakt het uit?
OK. Aangezien jullie de details willen weten. Het is voor een meisje waar ik gek op ben, maar die niet lekker in haar vel zit (depressief). De reden dat ik met haar heb gebroken. Laatst zag ik haar deze foto plaatsen op haar blog:quote:Op donderdag 21 mei 2009 01:10 schreef Omniej het volgende:
Enige waar ik benieuwd naar ben is waar je het eigenlijk voor nodig hebt?
Ik denk dat dat toch wel het minste is wat een eventuele Photoshopper zou willen weten...
ah kijk dat hielp me goed op weg! vervolgens nog wat met de curves gespeeld... en voila!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:24 schreef Hukkie het volgende:
[ afbeelding ]
Aan de hand van deze tutorial.
Geen idee wat je probleem is, het enige wat ik erover kan vinden is dit:quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:45 schreef sander-3 het volgende:
Vrijwel identiekAlleen zijn de randen wat dikker.
Anyway, weet iemand antwoord toevallig op mijn vraag?Over die layer selecteer methode, die steeds een andere functie krijgt.. ik irriteer me er he-le-maal kapot aan..
Dit dus.quote:This little-known shortcut is a fantastic way to select a layer. Simply Ctrl+Alt+right-click (Win) or Command+Option+right-click (Mac) the layer in the document window. This works from within all tools except the Hand tool, and it works regardless of the Move tool's Auto-Select setting.
Erg netjes gedaan.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:25 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
ah kijk dat hielp me goed op weg! vervolgens nog wat met de curves gespeeld... en voila!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gewoon een lagere DPI instellen?quote:Op zondag 24 mei 2009 18:03 schreef -Robbedoes- het volgende:
Ik wil een doek laten maken voor in de tuin.
Zo'n groot reclame doek.
Nu heb ik al wel een adres gevonden waar ik dit wil laten doen, maar de vraag is nu hoe crop ik de foto zodat hij netjes in het frame past.
De maat wordt 1.70 meter hoog en 3.00 meter lang.
Als ik dit in geef bij de verhoudingen in PS dan krijg ik als ik hem crop een enorm groot bestand daarvoor terug.
Niet in jpeg maar zo uit mijn hoofd een tiff file.
Ik geef in 170 cm bij 300 cm of kan ik ook wat anders in geven, bv 17 bij 30 cm zonder dat dit dan gepaard gaat met een enorm kwaliteits verlies.
Ja, dat had ik ook gevonden. Maar het lijkt of er in CS4 een extra functie bij is gekomen, die dezelfde toetscombinatie gebruikt.quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:04 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Geen idee wat je probleem is, het enige wat ik erover kan vinden is dit:
[..]
Dit dus.
Als ik dat doe wordt de kwaliteit toch ook minder?quote:
Ja, maar als je een bestand van 170 bij 300 cm in pixels kleiner wilt hebben, is je DPI verlagen toch de enige mogelijkheid? Het spreekt voor zich dat je kwaliteit verliest. Wil je dat niet, dan zit er denk ik niets anders op dan het grote bestand te behouden.quote:Op maandag 25 mei 2009 07:55 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Als ik dat doe wordt de kwaliteit toch ook minder?
Maar waarom blijft het dan geen jpeg file meer en wordt het automatisch een tiff file?quote:Op maandag 25 mei 2009 13:26 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ja, maar als je een bestand van 170 bij 300 cm in pixels kleiner wilt hebben, is je DPI verlagen toch de enige mogelijkheid? Het spreekt voor zich dat je kwaliteit verliest. Wil je dat niet, dan zit er denk ik niets anders op dan het grote bestand te behouden.
Dat kan je instellen als het goed is. Zodra je een plaatje gaat bewerken en je slaat hem op dan maakt PS er automatisch een PSD of TIFF van (waar de layer informatie behouden blijft). Zodra je opslaat als JPEG wordt het plaatje plat en ben je al je layer informatie kwijt.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:53 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Maar waarom blijft het dan geen jpeg file meer en wordt het automatisch een tiff file?
Lenscorrectiefilter. (Of PTLens)quote:Op zaterdag 6 juni 2009 16:36 schreef Timmos het volgende:
Ok.. Ik heb gisteren eindelijk een soort foto gemaakt die ik al even wou maken.. Een klein stukje land met veel lucht..
Echter.. Ik heb allemaal ''gebogen'' horizonnen.. Hoe is dit recht te trekken in photoshop?
[ afbeelding ]
Klik voor het groter formaat aub (nabewerking is ook nog niet definitief!)
Als je bij de croptool eerst de hele foto selecteert en dan het vinkje perspective aanvinkt dan kom je al een heel eind denk ik...alhoewel, dan valt er misschien weer net een stuk weg....zou je moeten proberen.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 16:36 schreef Timmos het volgende:
Ok.. Ik heb gisteren eindelijk een soort foto gemaakt die ik al even wou maken.. Een klein stukje land met veel lucht..
Echter.. Ik heb allemaal ''gebogen'' horizonnen.. Hoe is dit recht te trekken in photoshop?
[ afbeelding ]
Klik voor het groter formaat aub (nabewerking is ook nog niet definitief!)
Volgens mij kan je best 17 bij 30 cm ingeven, maar waarom informeer je niet even bij de drukker, er zijn vast meer mensen met dit probleem.quote:Op zondag 24 mei 2009 18:03 schreef -Robbedoes- het volgende:
Ik wil een doek laten maken voor in de tuin.
Zo'n groot reclame doek.
Nu heb ik al wel een adres gevonden waar ik dit wil laten doen, maar de vraag is nu hoe crop ik de foto zodat hij netjes in het frame past.
De maat wordt 1.70 meter hoog en 3.00 meter lang.
Als ik dit in geef bij de verhoudingen in PS dan krijg ik als ik hem crop een enorm groot bestand daarvoor terug.
Niet in jpeg maar zo uit mijn hoofd een tiff file.
Ik geef in 170 cm bij 300 cm of kan ik ook wat anders in geven, bv 17 bij 30 cm zonder dat dit dan gepaard gaat met een enorm kwaliteits verlies.
De lenscorrectiefilter die Halinalle noemde werkt ook perfect hoor.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:33 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Als je bij de croptool eerst de hele foto selecteert en dan het vinkje perspective aanvinkt dan kom je al een heel eind denk ik...alhoewel, dan valt er misschien weer net een stuk weg....zou je moeten proberen.
check je pm even, ik heb het bestand transparant voor je gemaaktquote:Op zondag 12 juli 2009 20:20 schreef Londemanmp het volgende:
zou iemand voor mij dit bestand transparant kunnen maken.
het is een eps bestand, dus ready to go in photoshop.
http://www.brandsofthewor(...)36/Peugeot_Sport.eps
alvast bedankt.
Je kunt als het goed is instellen wat voor perspectief je wilt. Bol/hol/recht/auto. Misschien heb je daar een instelling gekozen die de hoeken naar je toe laat komen.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:21 schreef Neo-Mullen het volgende:
Vraagje, als ik een panorama ga mergen met photoshop, dan wordt soms links of recht iets helemaal uit z;n verband getrokken
Wat kan ik hieraan doen?
Nee, heb ik eigenlijk nog nooit gedaan, maar dat is volgens mij omdat ik meestal met een statief de foto's schiet en in dit geval niet.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:53 schreef SlamD het volgende:
Heb je de horizon wel rechtgetrokken op iedere foto voor je ging mergen? Ik was dat laatst een keer vergeten en ik kreeg hele mooie golven...
Deze heb ik op automatisch gezet. Zal ook eens kijken wat deze instellingen nog meer voor resultaten kunnen geven. Thanks so farquote:Op maandag 13 juli 2009 09:46 schreef Noxa het volgende:
[..]
Je kunt als het goed is instellen wat voor perspectief je wilt. Bol/hol/recht/auto. Misschien heb je daar een instelling gekozen die de hoeken naar je toe laat komen.
Je maakt het wel erg lastig als we het ook nog moeten radenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:50 schreef BuupWerk het volgende:
Ik heb eigenlijk een vraagje...
aangezien ik zelf een leek ben met fotoshop zou ik willen vragen of iemand iets voor mij zou willen doen ?!?!
je kunt een site als photobucket gebruikenquote:Op woensdag 22 juli 2009 11:47 schreef BuupWerk het volgende:
Hoe kan ik plaatjes uploaden of versturen...
of zal ik ze ff op hyves zetten ofzo en de links doorsturen ??
Da-issie. Super, thanks man!quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:33 schreef sander-3 het volgende:
En als je eerst dat rondje selecteert, moet je de feather uitschakelen.. dus op 0 zetten.
Je plaatje bij PhotoBucket werkt niet bij mij...quote:
Zoiets inderdaad ja! Thanks!quote:
quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:38 schreef PankPinther het volgende:
Met ieder willekeurig foto edit programma, de kleur schuifjes opzoeken en dan veel rood er bij en veel blauw er uit.
dit is in een loep gedaan en werkt tzelfdequote:Op zondag 16 augustus 2009 19:44 schreef Rihan het volgende:
hi,
ik zag laatst een tutorial voor photoshop om een foto in een bal te krijgen, dat de foto ook zo'n ronding krijgt. nu wil ik graag een foto in een bowlingbal verwerken. dat het net lijkt of de foto op die bal is gedrukt. wie kan me tips geven? of me de link naar de tutorial geven?..
bvd!!
heb snel even wat simpels gefabriekt voor je, weet niet of je het wat vindquote:Op maandag 17 augustus 2009 13:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:
En welke lettertype zou ik het beste kunnen gebruiken? Kan zo niet echt een geschikte vinden
Top, ziet er wel nice uit!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:34 schreef Desii het volgende:
[..]
heb snel even wat simpels gefabriekt voor je, weet niet of je het wat vind
enkel tekst
[ afbeelding ]
tekst met logo
[ afbeelding ]
tuurlijk ene... ik zal gelijk ff de spelling aanpassenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:52 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Top, ziet er wel nice uit!
Zou je beiden de achtergrond transparant kunnen maken?
Het was inderdaad wachten op een reactie van een rooie..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2009 18:40:37 ]
Kijk is aan, hartstikke bedankt!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:09 schreef Desii het volgende:
[..]
tuurlijk ene... ik zal gelijk ff de spelling aanpassen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 18:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Het was inderdaad wachten op een reactie van een rooie..
[ afbeelding ]Je wou een mooi logo toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
Selectie maken van het "object", (dit geval het haar?)quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 03:06 schreef GasTurbine het volgende:
Weet iemand een trucje hoe je iemands haar fatsoenlijk een lichtblonde kleur kan geven. Ik zit het nu een beetje met CS2 uit te vogelen maar het gaat niet van harte. Normaal ben ik meer van het knip- en plakwerk.
Edit: de vraag formuleer ik noobachtig en ik kan aardig overweg met layers en filters, maar een goede duw in de richting is gewenst.
Wat bedoel je precies met 'op dezelfde maat zetten'? Bij Image -> Image Size (of de Nederlandse vertaling daarvan) kun je in elk geval 't afbeeldingsformaat aanpassen. Je kunt ook de crop tool gebruiken om delen uit een afbeelding te knippen (dus als je die croptool op een vast formaat instelt, kun je al je afbeeldingen ook in het zelfde formaat croppen).quote:Op woensdag 2 september 2009 15:36 schreef BuupWerk het volgende:
ik heb een paar plaatjes die op dezelfde maat gezet moeten worden...gewoon zwart wit soort van kleurboek dingen...wil iemand me helpen ??
Da's op zich niet zo heel erg moeilijk... In CS4 zit een animations menu ingebouwd, in oudere Photoshop versies moet je gebruikmaken van ImageReady. Als je het animations menuutje opent wijst het zich redelijk vanzelf eigenlijk (als je op z'n minst al wel een beetje basiskennis hebt tenminstequote:Op woensdag 2 september 2009 23:42 schreef Semmm het volgende:
Weet iemand of het moeilijk is om een kaartje te maken op photoshop die hangt en door de wind een beetje heen en weer beweegt, of kan ik dan beter een ander programma zoeken?
Heb ik geprobeerd, maar vind t best lastig want het moet niet alleen van links naar rechts waaien maar oop in de diepte zegmaarquote:Op donderdag 3 september 2009 17:24 schreef Omniej het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met 'op dezelfde maat zetten'? Bij Image -> Image Size (of de Nederlandse vertaling daarvan) kun je in elk geval 't afbeeldingsformaat aanpassen. Je kunt ook de crop tool gebruiken om delen uit een afbeelding te knippen (dus als je die croptool op een vast formaat instelt, kun je al je afbeeldingen ook in het zelfde formaat croppen).
Ik heb geen idee wat je precies wilt bereiken hoor (een voorbeeldje van een paar van je plaatjes zou handig kunnen zijn), maar misschien heb je al er al iets aan.
[..]
Da's op zich niet zo heel erg moeilijk... In CS4 zit een animations menu ingebouwd, in oudere Photoshop versies moet je gebruikmaken van ImageReady. Als je het animations menuutje opent wijst het zich redelijk vanzelf eigenlijk (als je op z'n minst al wel een beetje basiskennis hebt tenminste).
Foto's bewerken en dan vervolgens "bewerken -> omzetten naar profiel" en kies hier sRGB.quote:Op woensdag 2 september 2009 09:42 schreef Erasmo het volgende:
Ik schiet veel foto's op zee(dus veel blauw/groen erin) en gebruik Argb, hoe kan ik nou mijn foto's het beste op internet zetten zonder dat ze flets worden?
Tsja, Photoshop is er niet het meest ideale programma voor in ieder geval... Als het per se met Photoshop moet zou je echt frame voor frame dat kaartje aan moeten passen (free transform, dan kleiner/groter maken en/of met distortion/perspective spelen).quote:Op donderdag 3 september 2009 17:41 schreef Semmm het volgende:
[..]
Heb ik geprobeerd, maar vind t best lastig want het moet niet alleen van links naar rechts waaien maar oop in de diepte zegmaar
Ja daaromquote:Op vrijdag 4 september 2009 20:12 schreef Omniej het volgende:
[..]
Tsja, Photoshop is er niet het meest ideale programma voor in ieder geval... Als het per se met Photoshop moet zou je echt frame voor frame dat kaartje aan moeten passen (free transform, dan kleiner/groter maken en/of met distortion/perspective spelen).
't Zal hoe dan ook een hoop gedoe zijn.
Dat weet ik ook niet helaas.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:23 schreef Semmm het volgende:
Welk programma raad jij aan te gebruiken hiervoor, of weet je dat ook niet?
Flashquote:Op vrijdag 4 september 2009 21:23 schreef Semmm het volgende:
[..]
Ja daarom
Welk programma raad jij aan te gebruiken hiervoor, of weet je dat ook niet?
Ik haal eerst de RAW-bestanden via Adobe Bridge door de RAW-editor heen, daarin fix ik vooral de witbalans en de levels/curves (voor een iets beter contrast e.d.). Wat ik meestal ook al in de RAW-editor doe is de horizon rechtzetten en eventueel croppen als dat nodig is, het toffe is dat die wijzigingen in de raw editor 'non-destructive' (en dus terug te draaien) zijn. Erg handig natuurlijk als je de originele, ongewijzigde raw weer terug wilt hebben.quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:24 schreef Stansfield het volgende:
Beste photoshopexperts. Sinds kort heb ik me een klein beetje verdiept in fotografie en dus ook een beetje in photoshop.
Maar wat zijn een beetje de gebruikelijke kleine aanpassingen die jullie doen in photoshop, dus zonder allerlei effecten, maar gewoon even wat verbeteren van jullie foto;s?
Is Adobe bridge ongeveer hetzelfde als Ligthroom?quote:Op zaterdag 12 september 2009 22:35 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik haal eerst de RAW-bestanden via Adobe Bridge door de RAW-editor heen, daarin fix ik vooral de witbalans en de levels/curves (voor een iets beter contrast e.d.). Wat ik meestal ook al in de RAW-editor doe is de horizon rechtzetten en eventueel croppen als dat nodig is, het toffe is dat die wijzigingen in de raw editor 'non-destructive' (en dus terug te draaien) zijn. Erg handig natuurlijk als je de originele, ongewijzigde raw weer terug wilt hebben.
Als een foto nog iets meer nabewerking verdient wil ik 'm nog wel eens apart door Photoshop heen halen... Dat is dan meestal om bijvoorbeeld iets weg te werken, een gradientje toe te passen, te burnen/dodgen, een verscherping toe te passen of iets geavanceerdere kleurcorrecties te doen. Verdomd veel kan ook al in de raw-editor overigens, maar dan heb je toch iets minder controle vind ik.
(alles in m'n tweede alinea gaat qua bewerken al wel een stuk verder trouwens, veruit de meeste foto's bewerk ik alleen op de manier in alinea 1)
Ik importeer alle foto's van mijn camera in Lightroom, en dan doe ik witbalans correcties en belichtingscorrecties. Verder eigenlijk hetzelfde als Omniejquote:Op zaterdag 12 september 2009 21:24 schreef Stansfield het volgende:
Beste photoshopexperts. Sinds kort heb ik me een klein beetje verdiept in fotografie en dus ook een beetje in photoshop.
Maar wat zijn een beetje de gebruikelijke kleine aanpassingen die jullie doen in photoshop, dus zonder allerlei effecten, maar gewoon even wat verbeteren van jullie foto;s?
Bridge is een soort windows verkenner.. Lightroom is een programma waar je je foto's mee kunt ordenen, en RAW kunt bewerkenquote:Op zaterdag 12 september 2009 23:10 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Is Adobe bridge ongeveer hetzelfde als Ligthroom?
Yep.quote:Op maandag 14 september 2009 19:04 schreef Coraline. het volgende:
Bridge is niet alleen een verkenner natuurlijk, de raw editor en metadata kan daar ook bewerkt worden en dat is minstens zo handig als lightroom.
Gif is altijd 256 kleuren, targa en PNG bieden transparantie aan met 16-bit of zelfs 32-bit kleurdiepte. Maar dat is onder voorbehoud. voorderest een tvp van een cs-noob!quote:Op zondag 7 september 2008 21:05 schreef katerwater het volgende:
Kan best, maar waarom gebruik je .tga?
Ik had er nog nooit van gehoord tot dit topic... Het is niet veelgebruikt en al heel oud.
echt??quote:Op maandag 21 september 2009 20:52 schreef RonaldV het volgende:
WAAAAYYYY over the top! Echt veel te veel!
Probeer het eens met 'subtiel', maak alleen haar wangen en voorhoofd wat gladder, en werk het vlekje op haar bovenarm weg. een goeie fotoshop herken je niet direct als zodanig, en liefst helemaal niet.
quote:Op maandag 21 september 2009 22:13 schreef aychelle het volgende:
jessica voor
[ afbeelding ]
jessica ná
[ afbeelding ]
ik ben ook niet zo'n fan van onnatuurlijk felle make-up, maar dit is wel veel beter gedaan dan de vorige. Ze ziet er tenminste nog uit als een mens! Het is niet mijn smaak, maar wel goed gedaan!quote:
dankjequote:Op maandag 21 september 2009 22:20 schreef RonaldV het volgende:
[..]
ik ben ook niet zo'n fan van onnatuurlijk felle make-up, maar dit is wel veel beter gedaan dan de vorige. Ze ziet er tenminste nog uit als een mens! Het is niet mijn smaak, maar wel goed gedaan!
bedoel je done in camera raw? dan past hij het idd niet toe, maar slaat de bewerking alleen op in het xml (geloof ik) bestandquote:Op woensdag 23 september 2009 20:00 schreef Stansfield het volgende:
Ik zit met een probleempje.
Ik zit dit filmpje te bekijken.
http://www.photofacts.nl/(...)et_raw_bestanden.asp
Waarmee je foto's dus lichtelijk kunt verbeteren via bridge en camera raw. Dit gaat allemaal prima, alleen als ik dan op done druk zie ik in bridge die foto nog steeds verbeterd maar als ik die dan open vanuit de locatie waar die staat dan is het nog steeds de oude. Hoe sla ik het echt goed op zeg maar.
Via de PRTSCN op je toetsenbord?quote:Op donderdag 24 september 2009 23:24 schreef BuupWerk het volgende:
ik kom er niet uit en ik zoek hulp...
ik wil van google maps een aantal plaatjes hebben van mijn reis in amerika voor in mijn fotoboek...die ik maak via HEMA...wie o wie kan mij helpen ??
Ik heb het gisteravond geprobeerd, alleen opent photoshop dan niet. Kan het zijn dat mijn computer dat niet aankan en camera raw en photoshop geopend. Hij is al weer een tijdje oud.quote:Op donderdag 24 september 2009 10:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
bedoel je done in camera raw? dan past hij het idd niet toe, maar slaat de bewerking alleen op in het xml (geloof ik) bestand
wanneer je open doet, opent hij in PS en dan kun je m opslaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |