heb snel even wat simpels gefabriekt voor je, weet niet of je het wat vindquote:Op maandag 17 augustus 2009 13:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:
En welke lettertype zou ik het beste kunnen gebruiken? Kan zo niet echt een geschikte vinden
Top, ziet er wel nice uit!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:34 schreef Desii het volgende:
[..]
heb snel even wat simpels gefabriekt voor je, weet niet of je het wat vind
enkel tekst
[ afbeelding ]
tekst met logo
[ afbeelding ]
tuurlijk ene... ik zal gelijk ff de spelling aanpassenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:52 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Top, ziet er wel nice uit!
Zou je beiden de achtergrond transparant kunnen maken?
Het was inderdaad wachten op een reactie van een rooie..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2009 18:40:37 ]
Kijk is aan, hartstikke bedankt!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:09 schreef Desii het volgende:
[..]
tuurlijk ene... ik zal gelijk ff de spelling aanpassen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 18:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Het was inderdaad wachten op een reactie van een rooie..
[ afbeelding ]Je wou een mooi logo toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
Selectie maken van het "object", (dit geval het haar?)quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 03:06 schreef GasTurbine het volgende:
Weet iemand een trucje hoe je iemands haar fatsoenlijk een lichtblonde kleur kan geven. Ik zit het nu een beetje met CS2 uit te vogelen maar het gaat niet van harte. Normaal ben ik meer van het knip- en plakwerk.
Edit: de vraag formuleer ik noobachtig en ik kan aardig overweg met layers en filters, maar een goede duw in de richting is gewenst.
Wat bedoel je precies met 'op dezelfde maat zetten'? Bij Image -> Image Size (of de Nederlandse vertaling daarvan) kun je in elk geval 't afbeeldingsformaat aanpassen. Je kunt ook de crop tool gebruiken om delen uit een afbeelding te knippen (dus als je die croptool op een vast formaat instelt, kun je al je afbeeldingen ook in het zelfde formaat croppen).quote:Op woensdag 2 september 2009 15:36 schreef BuupWerk het volgende:
ik heb een paar plaatjes die op dezelfde maat gezet moeten worden...gewoon zwart wit soort van kleurboek dingen...wil iemand me helpen ??
Da's op zich niet zo heel erg moeilijk... In CS4 zit een animations menu ingebouwd, in oudere Photoshop versies moet je gebruikmaken van ImageReady. Als je het animations menuutje opent wijst het zich redelijk vanzelf eigenlijk (als je op z'n minst al wel een beetje basiskennis hebt tenminstequote:Op woensdag 2 september 2009 23:42 schreef Semmm het volgende:
Weet iemand of het moeilijk is om een kaartje te maken op photoshop die hangt en door de wind een beetje heen en weer beweegt, of kan ik dan beter een ander programma zoeken?
Heb ik geprobeerd, maar vind t best lastig want het moet niet alleen van links naar rechts waaien maar oop in de diepte zegmaarquote:Op donderdag 3 september 2009 17:24 schreef Omniej het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met 'op dezelfde maat zetten'? Bij Image -> Image Size (of de Nederlandse vertaling daarvan) kun je in elk geval 't afbeeldingsformaat aanpassen. Je kunt ook de crop tool gebruiken om delen uit een afbeelding te knippen (dus als je die croptool op een vast formaat instelt, kun je al je afbeeldingen ook in het zelfde formaat croppen).
Ik heb geen idee wat je precies wilt bereiken hoor (een voorbeeldje van een paar van je plaatjes zou handig kunnen zijn), maar misschien heb je al er al iets aan.
[..]
Da's op zich niet zo heel erg moeilijk... In CS4 zit een animations menu ingebouwd, in oudere Photoshop versies moet je gebruikmaken van ImageReady. Als je het animations menuutje opent wijst het zich redelijk vanzelf eigenlijk (als je op z'n minst al wel een beetje basiskennis hebt tenminste).
Foto's bewerken en dan vervolgens "bewerken -> omzetten naar profiel" en kies hier sRGB.quote:Op woensdag 2 september 2009 09:42 schreef Erasmo het volgende:
Ik schiet veel foto's op zee(dus veel blauw/groen erin) en gebruik Argb, hoe kan ik nou mijn foto's het beste op internet zetten zonder dat ze flets worden?
Tsja, Photoshop is er niet het meest ideale programma voor in ieder geval... Als het per se met Photoshop moet zou je echt frame voor frame dat kaartje aan moeten passen (free transform, dan kleiner/groter maken en/of met distortion/perspective spelen).quote:Op donderdag 3 september 2009 17:41 schreef Semmm het volgende:
[..]
Heb ik geprobeerd, maar vind t best lastig want het moet niet alleen van links naar rechts waaien maar oop in de diepte zegmaar
Ja daaromquote:Op vrijdag 4 september 2009 20:12 schreef Omniej het volgende:
[..]
Tsja, Photoshop is er niet het meest ideale programma voor in ieder geval... Als het per se met Photoshop moet zou je echt frame voor frame dat kaartje aan moeten passen (free transform, dan kleiner/groter maken en/of met distortion/perspective spelen).
't Zal hoe dan ook een hoop gedoe zijn.
Dat weet ik ook niet helaas.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:23 schreef Semmm het volgende:
Welk programma raad jij aan te gebruiken hiervoor, of weet je dat ook niet?
Flashquote:Op vrijdag 4 september 2009 21:23 schreef Semmm het volgende:
[..]
Ja daarom
Welk programma raad jij aan te gebruiken hiervoor, of weet je dat ook niet?
Ik haal eerst de RAW-bestanden via Adobe Bridge door de RAW-editor heen, daarin fix ik vooral de witbalans en de levels/curves (voor een iets beter contrast e.d.). Wat ik meestal ook al in de RAW-editor doe is de horizon rechtzetten en eventueel croppen als dat nodig is, het toffe is dat die wijzigingen in de raw editor 'non-destructive' (en dus terug te draaien) zijn. Erg handig natuurlijk als je de originele, ongewijzigde raw weer terug wilt hebben.quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:24 schreef Stansfield het volgende:
Beste photoshopexperts. Sinds kort heb ik me een klein beetje verdiept in fotografie en dus ook een beetje in photoshop.
Maar wat zijn een beetje de gebruikelijke kleine aanpassingen die jullie doen in photoshop, dus zonder allerlei effecten, maar gewoon even wat verbeteren van jullie foto;s?
Is Adobe bridge ongeveer hetzelfde als Ligthroom?quote:Op zaterdag 12 september 2009 22:35 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik haal eerst de RAW-bestanden via Adobe Bridge door de RAW-editor heen, daarin fix ik vooral de witbalans en de levels/curves (voor een iets beter contrast e.d.). Wat ik meestal ook al in de RAW-editor doe is de horizon rechtzetten en eventueel croppen als dat nodig is, het toffe is dat die wijzigingen in de raw editor 'non-destructive' (en dus terug te draaien) zijn. Erg handig natuurlijk als je de originele, ongewijzigde raw weer terug wilt hebben.
Als een foto nog iets meer nabewerking verdient wil ik 'm nog wel eens apart door Photoshop heen halen... Dat is dan meestal om bijvoorbeeld iets weg te werken, een gradientje toe te passen, te burnen/dodgen, een verscherping toe te passen of iets geavanceerdere kleurcorrecties te doen. Verdomd veel kan ook al in de raw-editor overigens, maar dan heb je toch iets minder controle vind ik.
(alles in m'n tweede alinea gaat qua bewerken al wel een stuk verder trouwens, veruit de meeste foto's bewerk ik alleen op de manier in alinea 1)
Ik importeer alle foto's van mijn camera in Lightroom, en dan doe ik witbalans correcties en belichtingscorrecties. Verder eigenlijk hetzelfde als Omniejquote:Op zaterdag 12 september 2009 21:24 schreef Stansfield het volgende:
Beste photoshopexperts. Sinds kort heb ik me een klein beetje verdiept in fotografie en dus ook een beetje in photoshop.
Maar wat zijn een beetje de gebruikelijke kleine aanpassingen die jullie doen in photoshop, dus zonder allerlei effecten, maar gewoon even wat verbeteren van jullie foto;s?
Bridge is een soort windows verkenner.. Lightroom is een programma waar je je foto's mee kunt ordenen, en RAW kunt bewerkenquote:Op zaterdag 12 september 2009 23:10 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Is Adobe bridge ongeveer hetzelfde als Ligthroom?
Yep.quote:Op maandag 14 september 2009 19:04 schreef Coraline. het volgende:
Bridge is niet alleen een verkenner natuurlijk, de raw editor en metadata kan daar ook bewerkt worden en dat is minstens zo handig als lightroom.
Gif is altijd 256 kleuren, targa en PNG bieden transparantie aan met 16-bit of zelfs 32-bit kleurdiepte. Maar dat is onder voorbehoud. voorderest een tvp van een cs-noob!quote:Op zondag 7 september 2008 21:05 schreef katerwater het volgende:
Kan best, maar waarom gebruik je .tga?
Ik had er nog nooit van gehoord tot dit topic... Het is niet veelgebruikt en al heel oud.
echt??quote:Op maandag 21 september 2009 20:52 schreef RonaldV het volgende:
WAAAAYYYY over the top! Echt veel te veel!
Probeer het eens met 'subtiel', maak alleen haar wangen en voorhoofd wat gladder, en werk het vlekje op haar bovenarm weg. een goeie fotoshop herken je niet direct als zodanig, en liefst helemaal niet.
quote:Op maandag 21 september 2009 22:13 schreef aychelle het volgende:
jessica voor
[ afbeelding ]
jessica ná
[ afbeelding ]
ik ben ook niet zo'n fan van onnatuurlijk felle make-up, maar dit is wel veel beter gedaan dan de vorige. Ze ziet er tenminste nog uit als een mens! Het is niet mijn smaak, maar wel goed gedaan!quote:
dankjequote:Op maandag 21 september 2009 22:20 schreef RonaldV het volgende:
[..]
ik ben ook niet zo'n fan van onnatuurlijk felle make-up, maar dit is wel veel beter gedaan dan de vorige. Ze ziet er tenminste nog uit als een mens! Het is niet mijn smaak, maar wel goed gedaan!
bedoel je done in camera raw? dan past hij het idd niet toe, maar slaat de bewerking alleen op in het xml (geloof ik) bestandquote:Op woensdag 23 september 2009 20:00 schreef Stansfield het volgende:
Ik zit met een probleempje.
Ik zit dit filmpje te bekijken.
http://www.photofacts.nl/(...)et_raw_bestanden.asp
Waarmee je foto's dus lichtelijk kunt verbeteren via bridge en camera raw. Dit gaat allemaal prima, alleen als ik dan op done druk zie ik in bridge die foto nog steeds verbeterd maar als ik die dan open vanuit de locatie waar die staat dan is het nog steeds de oude. Hoe sla ik het echt goed op zeg maar.
Via de PRTSCN op je toetsenbord?quote:Op donderdag 24 september 2009 23:24 schreef BuupWerk het volgende:
ik kom er niet uit en ik zoek hulp...
ik wil van google maps een aantal plaatjes hebben van mijn reis in amerika voor in mijn fotoboek...die ik maak via HEMA...wie o wie kan mij helpen ??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |