Ik haal eerst de RAW-bestanden via Adobe Bridge door de RAW-editor heen, daarin fix ik vooral de witbalans en de levels/curves (voor een iets beter contrast e.d.). Wat ik meestal ook al in de RAW-editor doe is de horizon rechtzetten en eventueel croppen als dat nodig is, het toffe is dat die wijzigingen in de raw editor 'non-destructive' (en dus terug te draaien) zijn. Erg handig natuurlijk als je de originele, ongewijzigde raw weer terug wilt hebben.quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:24 schreef Stansfield het volgende:
Beste photoshopexperts. Sinds kort heb ik me een klein beetje verdiept in fotografie en dus ook een beetje in photoshop.
Maar wat zijn een beetje de gebruikelijke kleine aanpassingen die jullie doen in photoshop, dus zonder allerlei effecten, maar gewoon even wat verbeteren van jullie foto;s?
Is Adobe bridge ongeveer hetzelfde als Ligthroom?quote:Op zaterdag 12 september 2009 22:35 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik haal eerst de RAW-bestanden via Adobe Bridge door de RAW-editor heen, daarin fix ik vooral de witbalans en de levels/curves (voor een iets beter contrast e.d.). Wat ik meestal ook al in de RAW-editor doe is de horizon rechtzetten en eventueel croppen als dat nodig is, het toffe is dat die wijzigingen in de raw editor 'non-destructive' (en dus terug te draaien) zijn. Erg handig natuurlijk als je de originele, ongewijzigde raw weer terug wilt hebben.
Als een foto nog iets meer nabewerking verdient wil ik 'm nog wel eens apart door Photoshop heen halen... Dat is dan meestal om bijvoorbeeld iets weg te werken, een gradientje toe te passen, te burnen/dodgen, een verscherping toe te passen of iets geavanceerdere kleurcorrecties te doen. Verdomd veel kan ook al in de raw-editor overigens, maar dan heb je toch iets minder controle vind ik.
(alles in m'n tweede alinea gaat qua bewerken al wel een stuk verder trouwens, veruit de meeste foto's bewerk ik alleen op de manier in alinea 1)
Ik importeer alle foto's van mijn camera in Lightroom, en dan doe ik witbalans correcties en belichtingscorrecties. Verder eigenlijk hetzelfde als Omniejquote:Op zaterdag 12 september 2009 21:24 schreef Stansfield het volgende:
Beste photoshopexperts. Sinds kort heb ik me een klein beetje verdiept in fotografie en dus ook een beetje in photoshop.
Maar wat zijn een beetje de gebruikelijke kleine aanpassingen die jullie doen in photoshop, dus zonder allerlei effecten, maar gewoon even wat verbeteren van jullie foto;s?
Bridge is een soort windows verkenner.. Lightroom is een programma waar je je foto's mee kunt ordenen, en RAW kunt bewerkenquote:Op zaterdag 12 september 2009 23:10 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Is Adobe bridge ongeveer hetzelfde als Ligthroom?
Yep.quote:Op maandag 14 september 2009 19:04 schreef Coraline. het volgende:
Bridge is niet alleen een verkenner natuurlijk, de raw editor en metadata kan daar ook bewerkt worden en dat is minstens zo handig als lightroom.
Gif is altijd 256 kleuren, targa en PNG bieden transparantie aan met 16-bit of zelfs 32-bit kleurdiepte. Maar dat is onder voorbehoud. voorderest een tvp van een cs-noob!quote:Op zondag 7 september 2008 21:05 schreef katerwater het volgende:
Kan best, maar waarom gebruik je .tga?
Ik had er nog nooit van gehoord tot dit topic... Het is niet veelgebruikt en al heel oud.
echt??quote:Op maandag 21 september 2009 20:52 schreef RonaldV het volgende:
WAAAAYYYY over the top! Echt veel te veel!
Probeer het eens met 'subtiel', maak alleen haar wangen en voorhoofd wat gladder, en werk het vlekje op haar bovenarm weg. een goeie fotoshop herken je niet direct als zodanig, en liefst helemaal niet.
quote:Op maandag 21 september 2009 22:13 schreef aychelle het volgende:
jessica voor
[ afbeelding ]
jessica ná
[ afbeelding ]
ik ben ook niet zo'n fan van onnatuurlijk felle make-up, maar dit is wel veel beter gedaan dan de vorige. Ze ziet er tenminste nog uit als een mens! Het is niet mijn smaak, maar wel goed gedaan!quote:
dankjequote:Op maandag 21 september 2009 22:20 schreef RonaldV het volgende:
[..]
ik ben ook niet zo'n fan van onnatuurlijk felle make-up, maar dit is wel veel beter gedaan dan de vorige. Ze ziet er tenminste nog uit als een mens! Het is niet mijn smaak, maar wel goed gedaan!
bedoel je done in camera raw? dan past hij het idd niet toe, maar slaat de bewerking alleen op in het xml (geloof ik) bestandquote:Op woensdag 23 september 2009 20:00 schreef Stansfield het volgende:
Ik zit met een probleempje.
Ik zit dit filmpje te bekijken.
http://www.photofacts.nl/(...)et_raw_bestanden.asp
Waarmee je foto's dus lichtelijk kunt verbeteren via bridge en camera raw. Dit gaat allemaal prima, alleen als ik dan op done druk zie ik in bridge die foto nog steeds verbeterd maar als ik die dan open vanuit de locatie waar die staat dan is het nog steeds de oude. Hoe sla ik het echt goed op zeg maar.
Via de PRTSCN op je toetsenbord?quote:Op donderdag 24 september 2009 23:24 schreef BuupWerk het volgende:
ik kom er niet uit en ik zoek hulp...
ik wil van google maps een aantal plaatjes hebben van mijn reis in amerika voor in mijn fotoboek...die ik maak via HEMA...wie o wie kan mij helpen ??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |