Hangt er vanaf.. Is het in essentie een foto of ben je in photoshop vanaf 0 begonnen?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:21 schreef Traser het volgende:
Hee, Waar kun je je eigen Gephotoshopte werkjes zetten?
stuur de fotos maar op, dan zal ik wel een poging doenquote:Op maandag 19 januari 2009 15:14 schreef Xtreem het volgende:
Photoshop helden,
Binnenkort lever ik mijn scriptie (over investeringsfondsen) in, en deze moet een bijzonder gelikte voorpagina krijgen. Hierbij denk ik aan een mooie 'compilatie' van een stuk of 4 a 5 foto's die mooi in elkaar overlopen.
Nu heb ik alleen de tijd noch de kennis van photoshop om deze te maken.
Wie o wie zou dit voor mij willen doen?
Wat heb ik te bieden:
- eeuwige dank
- vermelding in mijn scriptie
- digitale versie van m'n scriptie
Voor zover ik weet hebben we tegenwoordig geen design-forum meer, en eerlijk gezegd weet ik zo ook geen plek waar je dit soort dingen kan posten. Ik heb net even in DIG gekeken, en daar zag ik zo snel ook geen topic waarin dit zou passen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:34 schreef Traser het volgende:
StockBewerking net als dit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar ik heb ook zelf gemaakt werkjes Vanaf 0.
Als dit te moeilijk (/kort) uitgelegd is moet je het even zeggen he, maar:quote:Op zondag 18 januari 2009 11:41 schreef Pwnie het volgende:
Weet iemand een prog of site waar je een aantal foto´s kan inladen en die daarna in elkaar overlopen?
Ik wil namelijk iets van een header maken voor mijn personal site en in photoshop krijg ik dat niet echt voor elkaar :| althans het resultaat is bagger!
Merci!quote:Op maandag 19 januari 2009 15:58 schreef Kamermans het volgende:
[..]
stuur de fotos maar op, dan zal ik wel een poging doen
wil je de tekst die er op moet komen zelf toevoegen? of zal ik daar meteen aan de slag mee gaan?
Photoshop. Voorwaarde is wel dat je weet hoe het moet he.quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:56 schreef beheerder01 het volgende:
Weet iemand met welke programma het makkelijkste is om zo'n foto te maken.
Zwart-wit foto's bewerken door kleuren toevoegen.
Vb
[ afbeelding ]
WTF? Weer een stuk software op de lijst erbij waarbij ik de nederlandse taal expliciet NIET wil.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:11 schreef ebeaydojraes het volgende:
Both release candidates provide additional raw file support for the Nikon D3X and Olympus E-30 cameras. In addition,the Lightroom 2.3 Release Candidate provides a solution to a memory leak that affected some customers of the Lightroom 2.2 release.
Adobe is also pleased to announce the availability of Lightroom in eight new languages, including Dutch, Italian, Portuguese, Spanish, Swedish, Korean, Chinese (simplified) and Chinese (traditional). The Lightroom 2.3 Release Candidate available on Adobe Labs includes these additional languages, and Adobe greatly appreciates any feedback the community can provide the Lightroom team.
---------
In een grijs verleden voor het kredietcrisis topic deze eens gemaaktquote:Op maandag 19 januari 2009 15:14 schreef Xtreem het volgende:
Photoshop helden,
Binnenkort lever ik mijn scriptie (over investeringsfondsen) in, en deze moet een bijzonder gelikte voorpagina krijgen. Hierbij denk ik aan een mooie 'compilatie' van een stuk of 4 a 5 foto's die mooi in elkaar overlopen.
Nu heb ik alleen de tijd noch de kennis van photoshop om deze te maken.
Wie o wie zou dit voor mij willen doen?
Wat heb ik te bieden:
- eeuwige dank
- vermelding in mijn scriptie
- digitale versie van m'n scriptie
Misschien dat spelen met shadows/highlights in PS wat oplevert?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:40 schreef Erasmo het volgende:
Wellicht een vector van maken?
Deze foto:
[ afbeelding ]
Ik wil de uitgeten en dichtgelopen stukken wat minder hebben, hoe het beste aan te pakken?
regio's isoleren en inschilderen/clonen op een aparte laag. Dan masker gebruiken om het een natuurlijke overgang te maken. Ik denk dat je dan het mooiste resultaat hebt.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:40 schreef Erasmo het volgende:
Wellicht een vector van maken?
Deze foto:
[ afbeelding ]
Ik wil de uitgeten en dichtgelopen stukken wat minder hebben, hoe het beste aan te pakken?
Dat verneukt de rest van de fotoquote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:50 schreef kvdv het volgende:
[..]
Misschien dat spelen met shadows/highlights in PS wat oplevert?
Ok dat clonen enzo kan ik wel, maar hoe maak ik die overgang mbv. het masker?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:05 schreef Evil_Boterbloem het volgende:
[..]
regio's isoleren en inschilderen/clonen op een aparte laag. Dan masker gebruiken om het een natuurlijke overgang te maken. Ik denk dat je dan het mooiste resultaat hebt.
Zo hee, dat is een hele andere foto geworden! Ik vind de vogels minder, maar de rest super!quote:Op donderdag 5 februari 2009 21:21 schreef Kamermans het volgende:
hier een bewerking die ik zojuist gemaakt heb:
[ afbeelding ]
Heb ik gedaan.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:30 schreef Kamermans het volgende:
als ik jou was zou ik ze inscannen met zo'n 25% overlap, en dan vervolgens via photomerge aan elkaar voegen
Niemand?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:53 schreef killko het volgende:
Hallo,
Heb even een kort vraagje die in dit topic waarschijnlijk wel beantwoord kan worden.
Ik heb een grote (A3) foto gekregen met vouwen en krasjes erin, een oude zwart-wit foto. Hier mag ik de krasjes uithalen. Ik heb de foto ingescand met een A4-scanner, dus dat moest in 2 delen gebeuren. Nu heb ik ze naast elkaar gezet in Photoshop, maar ik heb een kleurverschil, waarschijnlijk door de scanner ofzo. Weet iemand hoe ik dit gelijk krijg? Ik heb het al geprobeerd met Levels, maar daarmee krijg ik ze niet precies gelijk.
[ afbeelding ]
Zoiets? Maar hij is erg lastig. Er blijft steeds een vreemde en vooral subtiele kleurzweem achter. Rechts heeft na de bewerking ook wat stukjes wit gekregen dus het kan zijn dat je met deze bewerking detail verliest. Is het mogelijk om de 2 delen in het klein te posten? Dan is er een iets groter referentiekader.quote:
gebruik je handmatige instellingen of automatisch op je scanner?quote:
De witbalans stel je in photoshop toch in met Levels, of ben ik nu in verwarring?quote:
Misschien moet ik inderdaad een keer een groter deel van de foto plaatsen, want het kleurverschil dat zelfs in dit kleine deel nog zichtbaar is (na je bewerking) is zo duidelijk zichtbaar in de rest.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:36 schreef P_B het volgende:
[..]
Zoiets? Maar hij is erg lastig. Er blijft steeds een vreemde en vooral subtiele kleurzweem achter. Rechts heeft na de bewerking ook wat stukjes wit gekregen dus het kan zijn dat je met deze bewerking detail verliest. Is het mogelijk om de 2 delen in het klein te posten? Dan is er een iets groter referentiekader.
Photoshop-bestand staat trouwens hier. Dan kan je eventueel de adjustment-layers alvast naar je eigen document slepen. Voorbeeld is van groep 1 maar er zit nog een 2e groep bij met een iets andere manier.
[ afbeelding ]
Op de scanner heb ik geen instellingen gewijzigd voor beide foto's. Ik vermoed dus dat er iets automatisch is gegaan, al ken ik die functie niet echt dan*, of dat het licht wat invloed heeft gehad. Toch heb ik niet heel veel zin om ze opnieuw te scannen, omdat ik al veel tijd kwijt ben aan het verwijderen van krasjes en vouwen in de afbeelding.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:44 schreef Ynske het volgende:
[..]
gebruik je handmatige instellingen of automatisch op je scanner?
wanneer je handmatig instelt zou er geen verschil moeten komen wanneer je het papier verplaatst, en zou je het in PS weer naadloos kunnen terug brengen tot 1 bestand
Hey die is leuk... kijken of ik mijn vrouw zo gek krijg om te poserenquote:Op zondag 8 maart 2009 22:14 schreef Hukkie het volgende:
Stond een tijd terug een tutorial over in een photoshopblad, zal het eens opzoeken.
-edit-
Kom ik deze tutorial tegen, die precies daarover gaat.
Zeer leuk gedaan. Nu alleen Gisele Bündchen even charteren en de rest is eenvoudig.quote:Op zondag 8 maart 2009 22:14 schreef Hukkie het volgende:
Stond een tijd terug een tutorial over in een photoshopblad, zal het eens opzoeken.
-edit-
Kom ik deze tutorial tegen, die precies daarover gaat.
Je hebt alleen d'r hoofd nodig, het lichaam schijnt niet van haar te zijn...quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:09 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Zeer leuk gedaan. Nu alleen Gisele Bündchen even charteren en de rest is eenvoudig.
Filter > Filter Gallery (in de engelse versie dan).quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:18 schreef diginoob het volgende:
Hoe maak ik dat de filter gallery/browser zichtbaar dat een voorbeeldminiatuurtje geeft van het effect van alle verschillende standaard filters?
7.0
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |