Nice! Nu nog een manier vinden om zulke plassen water te maken, maar daar kom ik nog wel uitquote:Op zondag 8 maart 2009 22:14 schreef Hukkie het volgende:
Stond een tijd terug een tutorial over in een photoshopblad, zal het eens opzoeken.
-edit-
Kom ik deze tutorial tegen, die precies daarover gaat.
glas water pakken en omkiepen/leeg gooien en dat op de foto proberen te krijgen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:20 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Nice! Nu nog een manier vinden om zulke plassen water te maken, maar daar kom ik nog wel uit
Ik dacht eigenlijk meer aan een emmer, omdat het relatief dun moet zijn. Maar oefenen met een glas is wel een goed plan, het geeft een stuk minder rotzooi om op te ruimen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:34 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
glas water pakken en omkiepen/leeg gooien en dat op de foto proberen te krijgen.
denk dat dat het ongeveer is als ik naar het voorbeeld kijk..
kan er ook vierkant naast zitten hoor.
dan zou ik beginnen met een borrelglaasje. (heb het niet zo op opruimen)quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:37 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk meer aan een emmer, omdat het relatief dun moet zijn. Maar oefenen met een glas is wel een goed plan, het geeft een stuk minder rotzooi om op te ruimen.
klinkt leuk maar bij mij staat die optie er dus niet bij filter. Waar moet dat staan dan?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:32 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Filter > Filter Gallery (in de engelse versie dan).
Voor a3 heb je MINSTENS een grotere foto nodig....dus, grotere foto/scan maken!quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:45 schreef harrie1 het volgende:
wie kan deze foto voor mijn vader bewerken / op-poetsen?
we willen deze afdrukken op een a3 formaatr (mits mogenlijk)
wie kan ons helpen?
ik heb nero foto bewerking geprobeert maar het resultaat was erg slecht
hier het url
http://img26.imageshack.us/img26/5727/94729034.jpg
hier heb een bewerkte versie:quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:45 schreef harrie1 het volgende:
wie kan ons helpen?
hier het url
Dat ziet er uit als CS2quote:
Fijn wel he? Hoe meer ik ermee werk, hoe meer voordelen ik tegenkom.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:23 schreef katerwater het volgende:
Ik heb net de trial van ps cs4 geïnstalleerd.
Ik zit met mijn 512mb ram dik onder de systeemvereisten, maar hij werkt prima!
Kan het eigenlijk kwaad om onder de systeemvereisten te werken?
rechtermuisknop op de laag die je samen wilt voegen met die eronder, merge downquote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:44 schreef Paul het volgende:
Vraagje
Hoe krijg ik een paar lagen tot 1 gevoegd zodat ik bijv 3 lagen als copy in 1 laag kan gebruiken ( engele photoshop ) Waarschijnlijk is het makkelijk maar kan het niet vinden
Snap het niet en het wil nietquote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
rechtermuisknop op de laag die je samen wilt voegen met die eronder, merge down
dit duidelijker?quote:
t kan anders ook via layers en dan onderaan merge downquote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:03 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik heb al die opties niet
[ afbeelding ]
Ohja zie het al ja thx kusjequote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
t kan anders ook via layers en dan onderaan merge down
dankjewel voor de snelle reply! ik het proberenquote:Op donderdag 19 maart 2009 00:26 schreef Hukkie het volgende:
Kan niet met photoshop en zeker niet met paint, heb net een stukje geprobeerd (met brushen in photoshop) en het is te doen. Kost alleen wat tijd
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 09:42 schreef Incolumis het volgende:
gewoon nog een cirkel tekenen? en dan vullen?
Waarom maken ze niet zoiets als bij paint dat je gewoon van die cirkels kan makenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:35 schreef Kamermans het volgende:
handigste manier is denk ik een circel maken, en vervolgens dan bij layer options de fill opacity op 0 zetten en dan een de inner border aanvinken. bij de inner border kan je de kleur en dikte van de rand instellen.
Toch jammer dat nog steeds niemand me kan vertellen waar die filter gallery moet staan.quote:Op woensdag 11 maart 2009 10:46 schreef diginoob het volgende:
[..]
klinkt leuk maar bij mij staat die optie er dus niet bij filter. Waar moet dat staan dan?
Hier printscreen:
[ afbeelding ]
UIt de commentaren onder die gast zn foto's maak ik op dat hij aan PP doet. In het meest gangbare geval is dat een afkorting voor Photoshop bewerkingen.quote:Op maandag 23 maart 2009 15:07 schreef Zith het volgende:
http://www.flickr.com/photos/muzzlehatch/sets/72157602044194844/
Deze persoon heeft (naast uitstekende foto's) een hele typische kleurenpallet/filter die volgens mij van PS af komt; beetje donker ofzo...
Iemand een idee hoe ik degelijke foto's van maken?Of komt dit gewoon zo uit z'n camera?
Het geheim van deze foto's zit em in het moment op de dag dat hij ze schiet denk ik. 's ochtends vroeg of eind van de middag. Wanneer de zon heel laag staat. Denk ik....quote:Op maandag 23 maart 2009 15:07 schreef Zith het volgende:
Deze persoon heeft (naast uitstekende foto's) een hele typische kleurenpallet/filter die volgens mij van PS af komt; beetje donker ofzo...
Iemand een idee hoe ik degelijke foto's van maken?Of komt dit gewoon zo uit z'n camera?
quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:45 schreef harrie1 het volgende:
wie kan ons helpen?
hier het url
Zoek ff naar Alien Skin Exposure. That does the trick.quote:Op maandag 23 maart 2009 15:07 schreef Zith het volgende:
In photoshop kan je dat redelijk makkelijk doen met twee lagen, en dan afhankelijk van je wensen de blending mode en zaken zoals de opacity aanpassen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 22:48 schreef Snowflake het volgende:
Wie wil mij helpen? Ik wil een Ying-yang symbool in/op een lotusbloem laten verzinken.
Iemand?
Alvast bedankt!
Ik ben bang dat je foto's alleen zo perfect zwart/wit krijgt als je hem helemaal met de pen tool overtrekt...quote:Op maandag 18 mei 2009 22:10 schreef BaggerUser het volgende:
iemand enig idee hoe je in photoshop bij benadering een foto ongeveer zo kan bewerken?
[ afbeelding ]
Volgens mij moeten er wel actions te vinden zijn die een soort cartoon maken van je foto, zit nu op mijn werk, dus kan niet ff een voorbeeld zoeken.quote:Op maandag 18 mei 2009 22:10 schreef BaggerUser het volgende:
iemand enig idee hoe je in photoshop bij benadering een foto ongeveer zo kan bewerken?
[ afbeelding ]
heb je je foto's op adobe rgb of srgb staan?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:10 schreef DownPoison het volgende:
Als ik foto`s open in photoshop zijn de kleuren veel feller/sterker dan in andere programma`s of op internet.
Eerst had ik hier nooit last van, weet niet waardoor het ineens kan.
iemand een idee hoe ik dat weer goed kan krijgen?
srgb, maar ik heb allebei al geprobeerd, maakt geen verschilquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:27 schreef Ynske het volgende:
[..]
heb je je foto's op adobe rgb of srgb staan?
normaal maakt t wel uit, de srgb heeft veel meer kleur op internet ivm het niet ondersteunen van profielenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:32 schreef DownPoison het volgende:
[..]
srgb, maar ik heb allebei al geprobeerd, maakt geen verschil
ook als ik foto`s gewoon van internet haal en ze open in photoshop hebben ze ineens heel veel kleur. Ligt dat dan ook daar aan?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:33 schreef Ynske het volgende:
[..]
normaal maakt t wel uit, de srgb heeft veel meer kleur op internet ivm het niet ondersteunen van profielen
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:23 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Volgens mij moeten er wel actions te vinden zijn die een soort cartoon maken van je foto, zit nu op mijn werk, dus kan niet ff een voorbeeld zoeken.
ok, bij benaderingquote:Op maandag 18 mei 2009 22:10 schreef BaggerUser het volgende:
[ afbeelding ]
lijkt wel een beetje op die foute tattooquote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:32 schreef pea4fun het volgende:
[..]
ok, bij benadering
Ik heb van deze foto
[ afbeelding ]
met de op het web opgezochte action dit gemaakt
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:27 schreef Incolumis het volgende:
[..]
lijkt wel een beetje op die foute tattoo
Oke het gaat al iets die kant op maar t lijkt er nog niet echt op hequote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:34 schreef pea4fun het volgende:
[..]
ik doe ook maar mijn best om te helpen, ik zeg niet dat ik het mooi vind
was dat niet met n verloop toewijzen? kan je als t goed is het punt van verloop ook verleggen zodat het beter uitkomt en zo veel tinten gebruiken als je wiltquote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:32 schreef pea4fun het volgende:
[..]
ok, bij benadering
Ik heb van deze foto
[ afbeelding ]
met de op het web opgezochte action dit gemaakt
[ afbeelding ]
Ah, ik kende ook nog wel een simpel techniekje waarbij de guassian blur gebruikt wordt, maar de manier waarop het in die tutorial gedaan wordt geeft een beter resultaat zie ik nu. ('t belangrijkste verschil zit hem in 't inverten van de kleuren)quote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:24 schreef Hukkie het volgende:
[ afbeelding ]
Aan de hand van deze tutorial.
Aangezien het een haastklus was, kreeg ik de indruk dat het niet voor puur eigen gebruik was. Als dat wel zo is, ga vooral je gang.quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:18 schreef Rumboon het volgende:
[..]
Als ik het niet ga verspreiden, wat maakt het uit?
als je denkt dat het niet uit maakt, kun je het ook vragen aan de fotograaf van de foto.quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:18 schreef Rumboon het volgende:
[..]
Als ik het niet ga verspreiden, wat maakt het uit?
OK. Aangezien jullie de details willen weten. Het is voor een meisje waar ik gek op ben, maar die niet lekker in haar vel zit (depressief). De reden dat ik met haar heb gebroken. Laatst zag ik haar deze foto plaatsen op haar blog:quote:Op donderdag 21 mei 2009 01:10 schreef Omniej het volgende:
Enige waar ik benieuwd naar ben is waar je het eigenlijk voor nodig hebt?
Ik denk dat dat toch wel het minste is wat een eventuele Photoshopper zou willen weten...
ah kijk dat hielp me goed op weg! vervolgens nog wat met de curves gespeeld... en voila!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:24 schreef Hukkie het volgende:
[ afbeelding ]
Aan de hand van deze tutorial.
Geen idee wat je probleem is, het enige wat ik erover kan vinden is dit:quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:45 schreef sander-3 het volgende:
Vrijwel identiekAlleen zijn de randen wat dikker.
Anyway, weet iemand antwoord toevallig op mijn vraag?Over die layer selecteer methode, die steeds een andere functie krijgt.. ik irriteer me er he-le-maal kapot aan..
Dit dus.quote:This little-known shortcut is a fantastic way to select a layer. Simply Ctrl+Alt+right-click (Win) or Command+Option+right-click (Mac) the layer in the document window. This works from within all tools except the Hand tool, and it works regardless of the Move tool's Auto-Select setting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |