ow!quote:Op zondag 7 september 2008 09:34 schreef Troel het volgende:
En, iets waarvan je hart echt drie keer zo snel gaat kloppen, hij weet heel goed wie zijn mama is. Hij noemt me geen mama, maar "Hana"
Heerlijk he? Ik vind het op zich wel jammer dat dat hier zo snel afgelopen was. Ik vond dat flessen toch veel minder intiem dan het borstgeven. Maarja, voor Bert was dat wel veel intiemer natuurlijkquote:Op zondag 7 september 2008 09:37 schreef freecell het volgende:
[..]
ow!
Hier af en toe wat übercute lachjes, maar nog niet naar ons. Wél uit pure tevredenheid, vooral na het voeden.
Sten weigerde dit ook. Daarom slaapt hij 's nachts in de wagenbak naast ons bed. Dat gaat prima.quote:Op zondag 7 september 2008 09:40 schreef freecell het volgende:
Leander weigerde trouwens gisteren het tweede deel van de nacht en vannacht de hele nacht te slapen in zijn wiegje.
Overdag slaapt hij prima in de kinderwagen, maar in het wiegje naast ons bed, ho maar. Hij was vannacht alleen stil als hij (met zijn eigen dekentje en kruikje, niet onder ons dekbed) bij ons in bed, binnen 'ik kan mama ruiken' bereik mocht liggen. Situatie die ik niet ideaal vind, want dan slaap ik alleen oppervlakkig.
Als hij dit nog een nacht doet, zet ik de kinderwagen ipv het wiegje naast ons bed neer!
Eigenwijs mormeltje!
Ja, dat denk ik ook haast wel. Hij kwijlt als een bezetene en ik mag zijn bovenkaak niet bekijken. Ook niet poetsen, onder wel.quote:Op zondag 7 september 2008 17:37 schreef Deepfreeze het volgende:
BE, tikte jij in het vorige topic niet iets over oortjes-frutten van sasha? Chris plukt ook regelmatig aan zijn oortjes als er tandjes op komst zijn.. Dan zijn ze ook vatbaarder voor verkoudheden. Misschien is dat het?
Bedoel je de eerste keer, de tweede keer of deze keerquote:Op zondag 7 september 2008 18:36 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en krentenbaard heerst hier in de buurt enorm en nu heeft hij ook al een paar dagen rode vlekjes bij zijn mondhoeken en op zijn kin, maar aangezien hij ook zo vreselijk kwijlt denk ik eigenlijk dat het gewoon schraal is.
Troel, hoe snel brak die Krentenbaard bij Ruben door? Hoe begon het?
Een beetje maar eigenlijk, maar tochquote:Op zondag 7 september 2008 18:36 schreef Brighteyes het volgende:
Wat raar zeg... Vervelend ook.
Hoeveel te laag zit hij dan?
Mwah, ik vind het wel meevallen. Hij heeft er compleet geen last van en het is niet te vergelijken met de foto's waar je op kan googlen.quote:Op zondag 7 september 2008 18:52 schreef freecell het volgende:
[..]
Een beetje maar eigenlijk, maar toch![]()
Hij hoort tussen de 36,8 en 37,3 en zit nét aan op 36,7.
Het is niet idioot koud oid, maar wel onder z'n ondergrens...
En krentenbaard ziet er altijd zo zielig uit!
Ja, warm houden inderdaad. Kruikje ertegenaan en lekker strak instoppen in bed.quote:Op zondag 7 september 2008 18:54 schreef Brighteyes het volgende:
Gelukkig niet zo heel veel dan idd, maar hebben ze ook nog gezegd of je iets moet doen als hij eronder zakt? Of is het dan gewoon 'warm houden'.
Wat altijd erg goed werkt is huid-op-huid. Dus gewoon hij in zijn luier bij jou op je blote borst. Lekker samen in bed onder een dekentje.
Maar ja. Dat ga je ook niet de hele dag volhouden natuurlijk.
Dat scheelt alweer danquote:Op zondag 7 september 2008 18:59 schreef Troel het volgende:
[..]
Mwah, ik vind het wel meevallen. Hij heeft er compleet geen last van en het is niet te vergelijken met de foto's waar je op kan googlen.
Whehequote:Op maandag 8 september 2008 14:21 schreef Brighteyes het volgende:
En idd, in slaap vallen vlak voor we bij de tandarts waren en daar lekker doorgeslapen.
Uiteraard thuis wel wakker, maar ik vond 1 uurtje slaap toch echt te weining, sinds 8 uur vanmorgen. Dus onder luid protest in bed gelegd en nu is het toch wel stil.![]()
Dat heb ik me ook afgevraagd dit weekend. Afgelopen vrijdag zijn we bij het CB geweest en hij was enorm! Maar liefst 7,7 kg en (schrik niet) 70 cm! En hij is nog niet eens 5 maandenquote:
Oh, gelukkig maar. Door je posts in het mamatopic dacht ik dat het al veel langer aan de gang was.quote:Op maandag 8 september 2008 20:49 schreef Ticootje het volgende:
Ja, Jen is nu nog steeds op. Ze is gewoon zo vreselijk verkouden... (Normaal doet ze ook wel moeilijk, maar als ze moe is dan slaapt ze echt wel)
Ik heb het hoofdeind al op boeken gezet... Maar zodra ze ligt loopt haar neus weer vol.
Dromen doet ze zeker weten. Soms heeft ze wel een vervelende droom dan hoor ik haar heel erg snikken in haar slaap. Dan maak ik haar wel even wakker, anders wordt ze helemaal overstuur wakker.quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:30 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
en schrikt ze dan ergens van wakker denk je? droomt ze ofzo?
Dan weet ik zéker dan ik geen nachtrust meer krijgquote:Op dinsdag 9 september 2008 10:59 schreef Troel het volgende:
En als je hem 's nachts ook in de woonkamer legt dan![]()
Weet ikquote:Op dinsdag 9 september 2008 15:30 schreef Ticootje het volgende:
Troel, de jam van de zonnatura is ook zonder suiker. Wij hebben hier voor Jen alleen maar de producten van zonnatura op brood.
Ja, het staat op mijn mooie overzicht dat ik zowel bij het cb kreeg als van de dietist.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:46 schreef p_iglet het volgende:
Ticootje ze hoeven echt geen 150ml per kilo aan vocht per dag hoor.
Totaal aan vocht rond de liter houden is prima, incl melk.
Anders zou een kindje van bijna 1 en een kilo of 11 1650ml moeten drinken, de meeste kindjes van 1-2 jaar hebben al moeite genoeg met 1 a 1,5 liter.
Mijn portemonnee vond ze wat minder liefquote:Op dinsdag 9 september 2008 18:13 schreef Guuzewuus het volgende:
Oh, en Troel, ik vind die kleertjes die je gescoord hebt voor dat knappe ventje van je ook echt h'éél erg lief en leuk. En het staat hem ook super.
quote:In welk volgorde?
Terwijl de leeftijd sterk verschilt, is de volgorde waarin de tanden groeien meestal dezelfde. Eerst komen de middelste, onderste snijtanden kijken. Dan volgen de twee middelste snijtanden bovenaan, vervolgens de twee buitenste snijtanden bovenaan en daarna de buitenste snijtanden onderaan.
Ter informatie:
Bovenste/onderste snijtanden: 6-8 maanden / 6-7 maanden
Bovenste /onderste buitenste snijtanden: 7-10 maanden / 8-11 maanden
Eerste kiezen 10-16 maanden
Hoektanden: 16-20 maanden
Tweede kiezen: 20-30 maanden.
Bron
quote:Op woensdag 10 september 2008 09:25 schreef Brighteyes het volgende:
Jeetje Troel...
Ik ben nu elk vlekje dat ik op Sasha's gezicht zie aan het insmeren met sudocreme, op aanraden van de huisarts, want het heerst bij ons in de buurt ook en ik hoop het toch te kunnen voorkomen.
Maar wat gek dat Ruben het zo vaak krijgt... zijn er meer kindjes bij de opvang die het hebben?
Sasha is idd wel snel met tandjes, maar dit is wel heeeeul snel dan. Maar goed, het kan natuurlijk wel. Het zou een hoop verklaren. Het huilen en hij kwijlt met hele emmers tegelijk.
BE, je hebt van die eigenwijze kinders... hier zijn we begonnen met hoek- of snijtandjes boven (ik weet het nog steeds niet of het nou echt de hoektandjes zijn of niet, maar ze zijn wel puntig dus ik denk het wel).quote:Op woensdag 10 september 2008 08:38 schreef Brighteyes het volgende:
Hmmm, vanmiddag nog maar eens spieken, want nu ga ik weer twijfelen of ik het wel goed gezien heb. Dit vind ik namelijk net. Ok, het is maar bij benadering natuurlijk, maar ik vind het wel heel vlot dan, als er in dat schema'tje staat 16-20 maanden.
[..]
Ja maar het pureert ook zo lastig he, dat broodquote:Op woensdag 10 september 2008 10:26 schreef Ticootje het volgende:
Brood gaat wel heel erg goed. Wij rapleyen dus alleen brood.
Jen heeft een periode gehad dat ze doorsliep.quote:Op woensdag 10 september 2008 10:53 schreef simmu het volgende:
even een vraagje: als een kindje een keertje doorgeslapen heeft 's nachts, blijft dat dan of gaat dat nog ff af en toe?
selene kwam vanochtend pas om kwart over 6
Dat ookquote:Op woensdag 10 september 2008 10:54 schreef TearSong het volgende:
[..]
Ja maar het pureert ook zo lastig he, dat brood
quote:Op woensdag 10 september 2008 10:54 schreef Maneki.Neko het volgende:
BLABWABLABLABWABWAAAAAKRIEKRIEKRIEEEEE
Ja ik weet het, het zal ook wel ff de schrik zijn geweest waarom ik er zo rigoreus mee wilde stoppenquote:Op woensdag 10 september 2008 10:22 schreef bixister het volgende:
liedje, da's schrikken zeg!
maneki, saartje is toch pas 6,5 maand? dat rapleyen is in 't begin ook nog erg lastig hoor. het lijkt me wat vroeg om 't al helemaal af te schaffen?
Het moet binnenkort geknipt worden, moet ik je wat opsturen?quote:Op woensdag 10 september 2008 09:38 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vond het ook net een beetje een gek idee om Ruben zo zonder tandjes te zien omdat ik al zo gewend ben aan een mondje met tandjes erin.
Lekker ventje hoor! Ik ben jaloers op zijn haartjes.
En dat is dus precies zoals het niet moet...quote:Op woensdag 10 september 2008 11:01 schreef Ticootje het volgende:
Ik verbaas me er soms over dat Jen het inderdaad wel voor elkaar krijgt om een doperwtje op te pakken. Heel netjes tussen duim en wijsvinger en dan netjes naar dr ...... neus.. en daarna dr mond.
Ik heb zelfs al zitten denken om een ehbocursus te gaan volgen. Misschien sowieso wel handig, maar mocht jen dan ergens in stikken dan weet ik tenminste hoe ik moet handelen. Tot zover heb ik haar 1x op de kop gehouden en flink op dr rug geklopt... Toen stond het zweet wel op mn rug hoor.
quote:Op woensdag 10 september 2008 10:53 schreef simmu het volgende:
even een vraagje: als een kindje een keertje doorgeslapen heeft 's nachts, blijft dat dan of gaat dat nog ff af en toe?
Dat deden wij ook, maar toen ging Ruben op zijn tenen staanquote:Op woensdag 10 september 2008 11:09 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
En dat is dus precies zoals het niet moet...
dan heb je kans op nekschade
volgens mijn 1 keertje ehbo cursus (geen expert, dus DISCLAIMER!!!) moet je als je kind lijkt te stikken, het kind op je onderarm leggen met het gezicht in je hand, en buik dus op je onderarm en benen achter je elleboog gevouwen, en dan op de rug slaan, ergens onder het middenrif. zo ondersteun je wel het hoofdje, en kan je het eten ahw omhoog slaan.
oh en toen eli in de tripptrapp ging staan, hebben we het onderste plankje 1 stapje omlaag geschoven.
ah well, we zien het wel, ik ga het toch niet forceren, dus als ze 's nachts nog een flesje wil krijgt ze dat hoorquote:Op woensdag 10 september 2008 11:10 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat kan rustig eenmalig zijn
Hier gaat het raplyen super trouwens. Ruben eet zo nectarine uit het handje enzo
Ow en ik vergat helemaal Lishe te feliciteren!
quote:Op woensdag 10 september 2008 11:49 schreef freecell het volgende:
Van mij mag hij als een gek groeien hoor, maar hij doet het gewoon niet...
Hij draagt nu 44 en 50. En zowaar ook al iets in 56. Al heeft hij ook aardig wat véél te grote dingen in 50.
Inderdaadquote:Op woensdag 10 september 2008 11:45 schreef Brighteyes het volgende:
Zou op zich niet verkeerd zijn, maar een beetje spek mag er iig als babietje wel aan toch?Da's zo lekker om in te bijten.
Troel, Sasha gaat idd ook staan in de tripp-trapp, vandaar het tuigje.
Ruben is ook in die maatjes begonnen (nouja, niet in 44 eigenlijk, vond dat zonde geld, dan maar wat te grote kleertjesquote:Op woensdag 10 september 2008 11:49 schreef freecell het volgende:
Van mij mag hij als een gek groeien hoor, maar hij doet het gewoon niet...
Hij draagt nu 44 en 50. En zowaar ook al iets in 56. Al heeft hij ook aardig wat véél te grote dingen in 50.
Ruben heeft dus echt geen spekkies hoorquote:Op woensdag 10 september 2008 12:20 schreef TearSong het volgende:Yara zit ook in maat 74 hoor. En ze heeft toch behoorlijk wat spekkies
Dana sliep al heel snel door snachts, de keren dat ik er tussendoor uit moest omdat ze honger had oid kan ik echt op 1 hand tellen. Dus het zou kunnen dat Selene er ook zo eentje is, maar zoals hierboven al werd gezegd kan t ook blijven wisselen natuurlijk...afwachtenquote:Op woensdag 10 september 2008 10:53 schreef simmu het volgende:
Nouja, het rare is dat er dus soms wel pus enzo uitkomt en je ook van die mooie rode vlekken krijgt, maar dat scheen dus juist te zijnd at het lichaam goed met die dingen omging. Nouja, het is niet anders.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:45 schreef Brighteyes het volgende:
Troel, idd balen van die waterwratjes, ik las in een van de andere topics (kleuter-peuter geloof ik) daar vanmorgen ook wat over. Ben even op Wiki gaan kijken, maar er lijkt idd weinig tegen te doen...
Oh en Bla, het is wel heel lang idd, maar als zij het er goed op doet...
Ik weet wel dat wij Sasha dan gewoon wakker maakten voor nog een late fles om een uur of 11, anders kwam ik niet uit met het aantal flessen die hij op een dag zou moeten krijgen.
Tussikind, misschien een idee om dat even te halen. Het is echt zo zielig.quote:Op donderdag 11 september 2008 09:35 schreef Brighteyes het volgende:
Sasha gelukkig alleen bij het wakker worden.
En toen heb ik hem wat druppeltjes gegeven, Tussikind en dat leek wel te helpen.
In het boekje wat ik van het ziekenhuis heb gekregen staat dat een kind 150 ml per kilo per dag nodig heeft.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:21 schreef tinny het volgende:
Gabi (nu 4,5 maand ) heeft zich sinds afgelopen dinsdag in eens op 4 flessen gezet per dag (van 200ml)
Tussen 19:30 en 20:00 gaat er nu het laatste flesje in en dan is het maffen tot 07:00/07:30 de volgende dag.
Ik vraag me alleen wel af of ze nu wel genoeg binnenkrijgt??
Volgens mij niet. Dat had Lilah ook ineens, de hele avond slapen. Maar die maken we nu om 23.00 uur wakker (niet dat ze altijd echt wakker wordt) voor nog een laatste flesquote:Op donderdag 11 september 2008 15:21 schreef tinny het volgende:
Gabi (nu 4,5 maand ) heeft zich sinds afgelopen dinsdag in eens op 4 flessen gezet per dag (van 200ml)
Tussen 19:30 en 20:00 gaat er nu het laatste flesje in en dan is het maffen tot 07:00/07:30 de volgende dag.
Ik vraag me alleen wel af of ze nu wel genoeg binnenkrijgt??
Ja ik denk dat ik dat eens ga doen... Ik ga er van uit dat als ze honger heeft dat ze wel gaat miepen (of wakker er van wordt).. en dat doet ze niet... dus over 2 wkn extra keertje wegen maar en kijken of het nog de goede kant op gaat.quote:Op vrijdag 12 september 2008 10:07 schreef Deepfreeze het volgende:
tinny, Wat ik ervan weet: Lang niet alle kindjes halen die liter.. Meestal blijven ze ergens tussen de 800 en 1000 cc hangen. zo rond de 4 maanden wordt de groei ook langzaam aan wat minder, dus ze hebben ook wat minder nodig.. Als ze verder gezond is, dan komt ze wel om meer als ze honger heeft. Eventueel kun je nog eens extra gaan wegen over 2 weekjes, om te kijken of ze nog goed groeit?
Ik ook niet. Heb haar toch al een flink aantal keren bij de bak weg moeten halenquote:Op vrijdag 12 september 2008 17:04 schreef hestria het volgende:
Hihi Yara, kattenbrokjes zijn ook enorm lekker!! Dennis blijft er ook telkens naar toe kruipen, zelfde als naar de kattenbaken ook al verschoon ik hem regelmatig vind ik dat nu niet zo geweldig
dat heb ik nog steeds met die van 9quote:Op vrijdag 12 september 2008 22:29 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb vandaag Lilah d'r kast opgeruimd. En hij is nog nooit zo leeg geweest, zelfs niet voor haar geboorte. Maat 62 is geruisloos voorbij getrokken en nu moet er echt maat 68 gekocht worden of soms zelfs nog groter. Mijn timmermansoog heeft het er nog even moeilijk mee, ik heb al een paar keer dingen terug willen leggen in de winkel omdat ze me te groot leken
.
Ik ben daar eigenlijk niet zo moeilijk mee. Ik zie alles als een excuus om nieuwe kleren te kopenquote:Op vrijdag 12 september 2008 22:34 schreef bixister het volgende:
en dat wordt alleen maar erger, k_i_m! (vind ik dan - tot nu toe). het gaat zooo hard. en 't is ook vaak zo jammer van al die kleren die niet meer passen.
O, hoop dan maar niet dat al dat orengefriemel voor flaporen gaat zorgenquote:Op vrijdag 12 september 2008 17:55 schreef Brighteyes het volgende:Madelieve, veel kindjes wriemelen ook aan hun oren als ze slaap hebben, dus het kan wel hoor, dat ze voor verschillende doeleinden gebruikt worden.![]()
quote:Op vrijdag 12 september 2008 23:31 schreef Madelieve het volgende:
[..]
mijn moeder heeft serieus mijn oren aan mijn hoofd vastgetaped omdat iemand haar had wijsgemaakt dat ze daarvan rechter zouden gaan staan.
balen zegquote:Op zaterdag 13 september 2008 08:14 schreef tinny het volgende:
Mhhh de moeder van Gabi was gisteren even in tranen. Een vetbult onder haar voet bleek tijdens een second opinion in het ziekenhuis nu toch wat anders, wat? dat weten ze niet daarvoor moet het op kweek en daar komt bij dat er een enorme jaap in de vorm van een sikkel van een cm 10-12 in de onderkant van haar voet wordt gemaakt... dit betekent 4-6 weken uit de running (en ze kan dan dus ook niet voor Gabi zorgen)
dus nu is manlief an het kijken hoe hij dit gaat oplossen....
Dankje.quote:Op vrijdag 12 september 2008 22:36 schreef bixister het volgende:
isetmyfriendonfire, wat een mooie broer! en wat naar dat ie geelzucht heeft!hopelijk snel beterschap!
Jen wist vanaf het begin wat ze met een lepel moest, namelijk mond zo ver mogelijk open.quote:Rond de leeftijd van 5 tot 6 maanden wordt meestal gestart met het eten van de lepel. Alle kinderen moeten daar aan wennen: het is een andere manier van eten dan ze eerder deden en er worden andere smaken aangeboden. Als een kind veel moeite heeft om aan een smaak te wennen is het handig om een smaak te kiezen en die een aantal dagen achter elkaar te geven. Daarna kun je dan overstappen op een andere smaak.
Kinderen die voor het eerst van een lepel gaan eten blijven soms veel en langdurig zuigen en sabbelen op de lepel. Hun tong komt daarbij tussen de lippen door naar buiten, waardoor het lijkt alsof ze het eten niet lekker vinden. Dat is niet zo! Ze moeten dan nog leren om de mond goed open te doen als ze de lepel aan zien komen. En vooral moeten ze leren om met hun tong het eten naar achter in de mond brengen. Het kan wel 6 tot 8 weken duren voor kinderen dat goed kunnen.
Er zijn ook kinderen die het lastig vinden om heel dikke substanties (zoals puree) te eten. Omdat ze er niet op behoeven te kauwen, proberen ze het in één keer door te slikken. Het is daar echter vaak te stevig voor en kokhalzen is het gevolg. Het eten kan dan beter wat dunner gemaakt worden (met melk).
Sommige kinderen hebben veel moeite met het eten van dik vloeibare voeding met stukjes er in. Ze gaan dan kokhalzen, omdat ze het (zonder te kauwen) in één keer weg willen slikken. Deze kinderen kunnen beter eerst leren kauwen (door ze losse stukjes brood of groente/fruit te geven). Als ze dat goed kunnen, zijn ze ook in staat samengestelde substanties te eten.
Hier ook. Als ik d'r even snel moet laten boeren leg ik haar altijd in de box op haar buik, gaat echt veel grondiger en sneller dan over de schouderquote:Op zaterdag 13 september 2008 23:45 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ze heeft heel vaak als ze op haar buik rolt dat ze poepies en boertjes laat, en soms een beetje nat. Dat beetje was nu blijkbaar een beetje boel. Ieuw!
Dat zei de dame van het CB hier. Maar ik vond ze erg smerig en ben er snel mee gestopt...quote:Op zondag 14 september 2008 11:43 schreef Ticootje het volgende:
Wisten jullie trouwens ook dat moeders die borstvoeding geven ook vitamine D druppeltjes moeten hebben? Ik dus niet...
Dat is dus niet waar. In moedermelk zit een andere vorm van ijzer die makkelijker opneembaar is dan in somminge andere dingen.quote:Op zondag 14 september 2008 11:43 schreef Ticootje het volgende:
Hmmz, hier worden de druppels ook erg vaak vergeten.... Ik doe ze nu gewoon op een stukje brood.
Mag ik ook inspringen op bijvoeding.... Vanaf 6 maanden moet een kindje toch echt meer hebben dan alleen moedermelk. Dat heeft te maken met ijzer, daar zit niet genoeg van in de moedermelk. Een kindje zal niet meteen een tekort krijgen, maar bijvoeden is dus wel verstandig. (Aldus mijn dietist)
Wisten jullie trouwens ook dat moeders die borstvoeding geven ook vitamine D druppeltjes moeten hebben? Ik dus niet...
Oeh, rustig slapen na tandenleed: wat een zegen.quote:Op zondag 14 september 2008 13:41 schreef Maneki.Neko het volgende:
Tand 2 is doorWe kunnen weer rustig slapen
![]()
Nou, inderdaad. Mijn dietist beweerde toch echt dat ik nu ook moest beginnen met vlees (vanwege het ijzer). Maar Jen wilt geen vlees...quote:Op zondag 14 september 2008 19:34 schreef p_iglet het volgende:
je wilt niet weten hoeveel gebrekkige kennis er omtrend borstvoeding is bij artsen en instanties!
In de hele studie geneeskunde zit 2 uur!!! onderwijs over borstvoeding, wat ook nog eens bijna alleen maar gaat over de werking en melkaanmaak.
de tekst die letterlijk in het boekje staat klopt ook wel... voor 6 maanden beginnen wordt afgeraden omdat dan idd de borstvoeding terug kan lopen omdat ene kindje minder drinkt, en de ijzeropname van het kindje wordt minder als je te vroeg bijvoeding geeft omdat ze dan niet optimaal alles uit de bv kunnen halen (dus NIET omdat er in de bv niet genoeg zou zitten), voor de voedingswaardes is bijvoeden voor de 6 maanden zeker NIET nodig. Vanaf 6 maanden beetje bij beetje oefenen en meer leren eten is prima.
20quote:Op maandag 15 september 2008 08:43 schreef Webkim het volgende:
[..]
Oeh, rustig slapen na tandenleed: wat een zegen.![]()
Hier is nummer 1 aan het doorkomen (gisteren de lepeltjestest gedaan) en Thomas is al dagen uit zijn hum en ik kan me niet heugen wanneer hij voor het laatst 's nachts een lang stuk heeft geslapen. Dieptepunt was wel vannacht: toen heb ik zelf van vier tot zeven kunnen slapen.
Voor die tijd was -ie echt overstuur, met rode blossen, warm aanvoelen, constant op mijn vingers willen bijten. Pffff, hoeveel tanden telt een gebit ook alweer?
![]()
Die schoentjes van Maarten zijn geweldig!
En bijvoeden is leuk. De gretigheid, de vieze gezichten, de smurrie tot achter de oren.
Freecell, misschien heeft Leander gewoon eens zijn dag niet. Iedereen is wel eens zonder aanwijsbare reden uit zijn hum.![]()
Ticootje, heb je het boek van Kleintjes? Da's een diëtist maar dan een die zich echt gespecialiseerd heeft in de voeding van (kleine) kinderen. Hij is er stellig van overtuigd dat vlees zeker het eerste jaar nog niet nodig is.quote:Op maandag 15 september 2008 09:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou, inderdaad. Mijn dietist beweerde toch echt dat ik nu ook moest beginnen met vlees (vanwege het ijzer). Maar Jen wilt geen vlees...
Wat raar eigenlijk dat als je dus advies vraagt, of dat nu bij een dietist of het cb is, ze eigenlijk allemaal ervan overtuigd zijn dat borstvoeidng na 6 maanden echt niet meer voldoende is...
Zolang je zowel vast voedsel als borstvoeding niet naar binnen propt maar ook niet al te veel weigert (vooral voor wat betreft de BV) zal er toch niet zo snel iets mis zijn? Je hebt nou eenmaal kinderen die met smaak kunnen eten en kinderen die het liever allemaal wat rustig aan doen.quote:Op maandag 15 september 2008 11:36 schreef Ticootje het volgende:
Nee, owlet ik heb dat boek niet, het stond wel op mn verlanglijstje.. Maar ik heb het dus nog niet besteld.
Ik heb 1x kip geprobeerd te geven, dat duwde ze er gelijk weer uit, en 1x filet op brood en ook dat vond ze niets. Dat terwijl ze erg graag haar boterhammetje eet en ik eigenlijk met geen enkele groente of fruit problemen heb dat ze het niet hoeft.
Jen eet nu best wel veel (vind ik). Het CB en de dietist vond haar voedingschema heel erg goed... (Ik kreeg zowaar een compliment) Maar dat maakt me dus best weer aan het twijfelen omdat ze daar toch niet echt verstand hebben van lang borstvoeding geven en de voedingswaarde van borstvoeding na 6 maanden.
Ik denk namelijk dat wat Jen nu eet misschien te veel is.... Niet dat ik het naar binnen prop, ze eet gewoon heerlijk haar boterhammetje en wordt ook helemaal vrolijk als ik aan het smeren ben.
Alle tegenstrijdige verhalen maken je behoorlijk onzeker... (Hetzelfde met hoeveel ze overdag moet drinken... Ik kan haar moeilijk een trechter in de mond stoppen...)
Ja, maar met dingen oppakken is het niet zo erg. Maar ik begin het gedoe om mijn bril, de lamp, noem maar op zat te worden. Waarop Bert doodleuk zegt "ik heb er geen last van" nee schat, jij draagt ook geen bril!quote:Op maandag 15 september 2008 18:09 schreef Ticootje het volgende:
Ik pak dingen maar 2x op. Daarna is het pech...
En over oren trekken; moe, tandje, oorpijn... het kan zoveel zijn. Of ze heeft opeens door dat er oren aan dr hoofd zitten.
Whehequote:Op maandag 15 september 2008 18:10 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar met dingen oppakken is het niet zo erg. Maar ik begin het gedoe om mijn bril, de lamp, noem maar op zat te worden. Waarop Bert doodleuk zegt "ik heb er geen last van" nee schat, jij draagt ook geen bril!
Dat is inderdaad niet lekkerquote:Op dinsdag 16 september 2008 08:49 schreef Ticootje het volgende:
Vannacht om 4 uur vond Jennifer dat er genoeg geslapen was.... Bah wat vroeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |