Weet ikquote:Op dinsdag 9 september 2008 15:30 schreef Ticootje het volgende:
Troel, de jam van de zonnatura is ook zonder suiker. Wij hebben hier voor Jen alleen maar de producten van zonnatura op brood.
Ja, het staat op mijn mooie overzicht dat ik zowel bij het cb kreeg als van de dietist.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:46 schreef p_iglet het volgende:
Ticootje ze hoeven echt geen 150ml per kilo aan vocht per dag hoor.
Totaal aan vocht rond de liter houden is prima, incl melk.
Anders zou een kindje van bijna 1 en een kilo of 11 1650ml moeten drinken, de meeste kindjes van 1-2 jaar hebben al moeite genoeg met 1 a 1,5 liter.
Mijn portemonnee vond ze wat minder liefquote:Op dinsdag 9 september 2008 18:13 schreef Guuzewuus het volgende:
Oh, en Troel, ik vind die kleertjes die je gescoord hebt voor dat knappe ventje van je ook echt h'éél erg lief en leuk. En het staat hem ook super.
quote:In welk volgorde?
Terwijl de leeftijd sterk verschilt, is de volgorde waarin de tanden groeien meestal dezelfde. Eerst komen de middelste, onderste snijtanden kijken. Dan volgen de twee middelste snijtanden bovenaan, vervolgens de twee buitenste snijtanden bovenaan en daarna de buitenste snijtanden onderaan.
Ter informatie:
Bovenste/onderste snijtanden: 6-8 maanden / 6-7 maanden
Bovenste /onderste buitenste snijtanden: 7-10 maanden / 8-11 maanden
Eerste kiezen 10-16 maanden
Hoektanden: 16-20 maanden
Tweede kiezen: 20-30 maanden.
Bron
quote:Op woensdag 10 september 2008 09:25 schreef Brighteyes het volgende:
Jeetje Troel...
Ik ben nu elk vlekje dat ik op Sasha's gezicht zie aan het insmeren met sudocreme, op aanraden van de huisarts, want het heerst bij ons in de buurt ook en ik hoop het toch te kunnen voorkomen.
Maar wat gek dat Ruben het zo vaak krijgt... zijn er meer kindjes bij de opvang die het hebben?
Sasha is idd wel snel met tandjes, maar dit is wel heeeeul snel dan. Maar goed, het kan natuurlijk wel. Het zou een hoop verklaren. Het huilen en hij kwijlt met hele emmers tegelijk.
BE, je hebt van die eigenwijze kinders... hier zijn we begonnen met hoek- of snijtandjes boven (ik weet het nog steeds niet of het nou echt de hoektandjes zijn of niet, maar ze zijn wel puntig dus ik denk het wel).quote:Op woensdag 10 september 2008 08:38 schreef Brighteyes het volgende:
Hmmm, vanmiddag nog maar eens spieken, want nu ga ik weer twijfelen of ik het wel goed gezien heb. Dit vind ik namelijk net. Ok, het is maar bij benadering natuurlijk, maar ik vind het wel heel vlot dan, als er in dat schema'tje staat 16-20 maanden.
[..]
Ja maar het pureert ook zo lastig he, dat broodquote:Op woensdag 10 september 2008 10:26 schreef Ticootje het volgende:
Brood gaat wel heel erg goed. Wij rapleyen dus alleen brood.
Jen heeft een periode gehad dat ze doorsliep.quote:Op woensdag 10 september 2008 10:53 schreef simmu het volgende:
even een vraagje: als een kindje een keertje doorgeslapen heeft 's nachts, blijft dat dan of gaat dat nog ff af en toe?
selene kwam vanochtend pas om kwart over 6
Dat ookquote:Op woensdag 10 september 2008 10:54 schreef TearSong het volgende:
[..]
Ja maar het pureert ook zo lastig he, dat brood
quote:Op woensdag 10 september 2008 10:54 schreef Maneki.Neko het volgende:
BLABWABLABLABWABWAAAAAKRIEKRIEKRIEEEEE
Ja ik weet het, het zal ook wel ff de schrik zijn geweest waarom ik er zo rigoreus mee wilde stoppenquote:Op woensdag 10 september 2008 10:22 schreef bixister het volgende:
liedje, da's schrikken zeg!
maneki, saartje is toch pas 6,5 maand? dat rapleyen is in 't begin ook nog erg lastig hoor. het lijkt me wat vroeg om 't al helemaal af te schaffen?
Het moet binnenkort geknipt worden, moet ik je wat opsturen?quote:Op woensdag 10 september 2008 09:38 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vond het ook net een beetje een gek idee om Ruben zo zonder tandjes te zien omdat ik al zo gewend ben aan een mondje met tandjes erin.
Lekker ventje hoor! Ik ben jaloers op zijn haartjes.
En dat is dus precies zoals het niet moet...quote:Op woensdag 10 september 2008 11:01 schreef Ticootje het volgende:
Ik verbaas me er soms over dat Jen het inderdaad wel voor elkaar krijgt om een doperwtje op te pakken. Heel netjes tussen duim en wijsvinger en dan netjes naar dr ...... neus.. en daarna dr mond.
Ik heb zelfs al zitten denken om een ehbocursus te gaan volgen. Misschien sowieso wel handig, maar mocht jen dan ergens in stikken dan weet ik tenminste hoe ik moet handelen. Tot zover heb ik haar 1x op de kop gehouden en flink op dr rug geklopt... Toen stond het zweet wel op mn rug hoor.
quote:Op woensdag 10 september 2008 10:53 schreef simmu het volgende:
even een vraagje: als een kindje een keertje doorgeslapen heeft 's nachts, blijft dat dan of gaat dat nog ff af en toe?
Dat deden wij ook, maar toen ging Ruben op zijn tenen staanquote:Op woensdag 10 september 2008 11:09 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
En dat is dus precies zoals het niet moet...
dan heb je kans op nekschade
volgens mijn 1 keertje ehbo cursus (geen expert, dus DISCLAIMER!!!) moet je als je kind lijkt te stikken, het kind op je onderarm leggen met het gezicht in je hand, en buik dus op je onderarm en benen achter je elleboog gevouwen, en dan op de rug slaan, ergens onder het middenrif. zo ondersteun je wel het hoofdje, en kan je het eten ahw omhoog slaan.
oh en toen eli in de tripptrapp ging staan, hebben we het onderste plankje 1 stapje omlaag geschoven.
ah well, we zien het wel, ik ga het toch niet forceren, dus als ze 's nachts nog een flesje wil krijgt ze dat hoorquote:Op woensdag 10 september 2008 11:10 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat kan rustig eenmalig zijn
Hier gaat het raplyen super trouwens. Ruben eet zo nectarine uit het handje enzo
Ow en ik vergat helemaal Lishe te feliciteren!
quote:Op woensdag 10 september 2008 11:49 schreef freecell het volgende:
Van mij mag hij als een gek groeien hoor, maar hij doet het gewoon niet...
Hij draagt nu 44 en 50. En zowaar ook al iets in 56. Al heeft hij ook aardig wat véél te grote dingen in 50.
Inderdaadquote:Op woensdag 10 september 2008 11:45 schreef Brighteyes het volgende:
Zou op zich niet verkeerd zijn, maar een beetje spek mag er iig als babietje wel aan toch?Da's zo lekker om in te bijten.
Troel, Sasha gaat idd ook staan in de tripp-trapp, vandaar het tuigje.
Ruben is ook in die maatjes begonnen (nouja, niet in 44 eigenlijk, vond dat zonde geld, dan maar wat te grote kleertjesquote:Op woensdag 10 september 2008 11:49 schreef freecell het volgende:
Van mij mag hij als een gek groeien hoor, maar hij doet het gewoon niet...
Hij draagt nu 44 en 50. En zowaar ook al iets in 56. Al heeft hij ook aardig wat véél te grote dingen in 50.
Ruben heeft dus echt geen spekkies hoorquote:Op woensdag 10 september 2008 12:20 schreef TearSong het volgende:Yara zit ook in maat 74 hoor. En ze heeft toch behoorlijk wat spekkies
Dana sliep al heel snel door snachts, de keren dat ik er tussendoor uit moest omdat ze honger had oid kan ik echt op 1 hand tellen. Dus het zou kunnen dat Selene er ook zo eentje is, maar zoals hierboven al werd gezegd kan t ook blijven wisselen natuurlijk...afwachtenquote:Op woensdag 10 september 2008 10:53 schreef simmu het volgende:
Nouja, het rare is dat er dus soms wel pus enzo uitkomt en je ook van die mooie rode vlekken krijgt, maar dat scheen dus juist te zijnd at het lichaam goed met die dingen omging. Nouja, het is niet anders.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:45 schreef Brighteyes het volgende:
Troel, idd balen van die waterwratjes, ik las in een van de andere topics (kleuter-peuter geloof ik) daar vanmorgen ook wat over. Ben even op Wiki gaan kijken, maar er lijkt idd weinig tegen te doen...
Oh en Bla, het is wel heel lang idd, maar als zij het er goed op doet...
Ik weet wel dat wij Sasha dan gewoon wakker maakten voor nog een late fles om een uur of 11, anders kwam ik niet uit met het aantal flessen die hij op een dag zou moeten krijgen.
Tussikind, misschien een idee om dat even te halen. Het is echt zo zielig.quote:Op donderdag 11 september 2008 09:35 schreef Brighteyes het volgende:
Sasha gelukkig alleen bij het wakker worden.
En toen heb ik hem wat druppeltjes gegeven, Tussikind en dat leek wel te helpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |