abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:13:08 #126
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_61504633
Oh, en Troel, ik vind die kleertjes die je gescoord hebt voor dat knappe ventje van je ook echt h'éél erg lief en leuk. En het staat hem ook super .
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:16:49 #127
35189 Troel
scherp en bot
pi_61504717
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:13 schreef Guuzewuus het volgende:
Oh, en Troel, ik vind die kleertjes die je gescoord hebt voor dat knappe ventje van je ook echt h'éél erg lief en leuk. En het staat hem ook super .
Mijn portemonnee vond ze wat minder lief Helaas geen mensen meer in de omgeving die kleertjes in Rubens maat overhebben. Zou echt veel geld schelen om zoveelstehands over te kunnen nemen. Maarja, buurjongen zit nog nagenoeg in dezelfde maat en van mijn schoonzusje hoef ik hoe dan ook niets te verwachten (en neefje is niet echt veel groter dan Ruben, dus die scheelt ook niet veel qua maat, ook al issie een jaar ouder).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61505825
Hier leek het er even op dat hetzelfde drama ging beginnen als gister. Net voor het eten wordt ze vreselijk moe. Toch een paar happen eten en maar brullen. Lekker wat water gegeven en toen haar slaapzak aangedaan en al brullend en met flink protest in bed gelegd, deur dicht, andere deur dicht en eerst zelf even eten. Toen ik klaar was met eten was ze waarschijnlijk zo moe van het brullen dat ze gewoon in slaap was gevallen, en nu slaapt ze gewoon lekker in haar eigen bedje. Pip erbij en de andere Pip op haar hoofd.

(M. had net helemaal tranen in zn ogen omdat Jen zo aan het huilen was. Ik ben hier niet de enige die het erg moeilijk vind haar te laten huilen, maar het moet gewoon geen gewoonte gaan worden dat ik van half 7 tot half 10 een brullend kind heb. Ze mankeert niets, heeft gegeten en gedronken, dan zoekt ze het gewoon maar even uit op bed, dan kan ik tenminste even eten.)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_61507527
Ik geef bij 2 boterhammen nog 120/4 melk. Ze krijgt 's morgens een papfles 180/6 met 6 scheppen bambix en 's avonds als ze goed heeft gegeten 120/4 en anders 150/5. Verder wat water of sap, maar dat zijn maar een paar slokjes vaak. En yoghurt, ik denk iets van 50 ml...
Niet zoveel als ik lees dat ze aan een liter moeten komen...

Donderdag naar het CB, ben benieuwd.

Op brood hier: zonnestroop (zonnatura, appel/peer), kaas (even in de magnetron dan plakt het beter ), ham (soms), alleen boter, vruchtenmoes, geitenkaas (van die zachte).
Fake it till you make it...
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:24:30 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61511560
Guuzewuus, ik herken het wel hoor.
Ik heb het best aardig naar mijn zin op mijn werk, wil overigens wel nog steeds iets anders, maar het is niet zo dat ik de hele dag denk 'ik wil naar huis, ik wil naar huis' maar ik ben wel heel blij als de dag om is en ik ben ervan overtuigd dat ik me ook prima zou kunnen vermaken hele dagen thuis. Hij is zo superleuk, dat verveelt echt niet!
pi_61511927
Ik ben met Saar gestopt om te Rapleyen. Ze is er gewoon niet geschikt voor
Had gisteren een stuk mango gegeven (met handvatje er aan gesneden ) en tot 3 keer toe beet ze een groot stuk af wat ze heel door probeerde te slikken en waar ze vervolgens bijna in bleef
Vanmorgen dus fijn een stukkie mango gepureerd. Extra veel, wat overblijft is voor mij
Saartje
pi_61512072
Denk dat ik me ook wel kan vinden in de gedachte van Guuzewuus en de reactie van BE . Ik kan het eigenlijk nog helemaal niet weten, want Jasja is pas een maand maar toen lief het laatst had over 'als jij weer gaat werken' zat ik met tranen in mijn ogen . Maar ik heb echt heel erg leuk werk dus ga ervan uit dat ik straks ook heus wel weer zin heb maar het zal waarschijnlijk zo zijn als BE zegt..

Vandaag voor het eerst naar het CB geweest. Ze belden me om 12 uur, "Waar was u, u had een afspraak om 11.45" terwijl ik dus echt 13.45 in mijn hoofd had . Laten we het nog maar onder zwangerschapsdementie scharen.. Ik woon gelukkig om de hoek dus was er binnen 5 minuten. Jasja (hoewel in allerijl uit haar diepste slaap gerukt) heeft zich voorbeeldig gedragen. Op wat kleine dingen na die ze even in de gaten houden was alles ok.

Ze is de laatste dagen zoveel aan het leren! Na het eerste sprongetje wat inderdaad een paar dagen heeft gezorgd voor een onrustig kind is ze nu weer het zonnetje! Ze kan nu echt lachen en is ook helemaal bezig met knuffels, trekt alles naar haar toe in de box en ligt er dan helemaal mee te kroelen . Zie hier foto's van vanmorgen in bed, helemaal happy met haar kroelpopje.

Ik ben echt blij, kreeg de indruk dat ze zich de laatste tijd echt een beetje lag te vervelen maar nog niets kon om zichzelf te vermaken. Nu is ze zelf lekker bezig.
Maar ze wordt wel heel snel groot , mijn kleine popje weegt nu alweer een kilo meer dan bij de geboorte.
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:46:22 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61512138
Wat een lieve foto's! Klein lief poppeke!
  dinsdag 9 september 2008 @ 23:03:58 #134
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61512608
Wat schattig, die foto's met de knuffels.

Marlien draaide vandaag van haar rug naar haar buik!!
Vervolgens zat ze te mopperen dat ze haar armpje niet meer kon gebruiken. Het armpje waar ze overheen gedraaid had, lag naar beneden, uit zicht en dan is 'ie natuurlijk onbruikbaar . Gelukkig heeft ze een moeder die het armpje weer omhoog kon doen .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 10 september 2008 @ 08:38:20 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61516252
Marlien, wat goed zeg!

Bij Sasha gaat het ook maar door. We hoorden vanmorgen enthousiast gesputter uit de box en jawel hoor. Op je knietjes bij de spijlen, zo trots als een pauw!
Oh, en het gekrijs van afgelopen weekend is verklaard... er is een puntje van een hoektand zichtbaar!
Ik dacht het al wel, want ik mag boven niet meer poetsen, maar ik mag dus zelfs niet eens naar zijn bovenkaak kijken.

Hmmm, vanmiddag nog maar eens spieken, want nu ga ik weer twijfelen of ik het wel goed gezien heb. Dit vind ik namelijk net. Ok, het is maar bij benadering natuurlijk, maar ik vind het wel heel vlot dan, als er in dat schema'tje staat 16-20 maanden.
quote:
In welk volgorde?

Terwijl de leeftijd sterk verschilt, is de volgorde waarin de tanden groeien meestal dezelfde. Eerst komen de middelste, onderste snijtanden kijken. Dan volgen de twee middelste snijtanden bovenaan, vervolgens de twee buitenste snijtanden bovenaan en daarna de buitenste snijtanden onderaan.

Ter informatie:
Bovenste/onderste snijtanden: 6-8 maanden / 6-7 maanden
Bovenste /onderste buitenste snijtanden: 7-10 maanden / 8-11 maanden
Eerste kiezen 10-16 maanden
Hoektanden: 16-20 maanden
Tweede kiezen: 20-30 maanden.

Bron
pi_61516306
Madelieve, die tweede foto
Zo kijkt Leander ook heel vaak, haha. Superfoto!
pi_61516323
Maar Sasha had toch ook al heel vroeg z'n ondertandjes?
Dus wie weet ook vroeg de hoektanden.

Blijf het sneu vinden dat ze er zo'n last van kunnen hebben
pi_61516340
Maar Be, sasha is toch ook gewoon snel met tanden? En het is maar een schema, alsof alle babies zich daaraan houden.

Hier ging het slapen vannacht best aardig. Gister sliep ze tot 11 uur, toen wilde ze eten. Om 2 uur weer, toen probeerde ze toch nog een keer "Als ik nu ga brullen, dan kan ik wel naast mama" . Even pech voor ons en gewoon even laten mopperen, wat binnen 2 minuten omsloeg naar kreunen, en na een minuut was ze weer in een diepe slaap. En vanmorgen werd ze netjes door de wekker wakker.
  woensdag 10 september 2008 @ 09:14:30 #139
35189 Troel
scherp en bot
pi_61516799
Ruben mag zich vandaag weer melden bij de huisarts voor de krentenbaard. Gelukkig gaf de assistente al aan dat het inderdaad wel erg zielig was.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61516818
bah zeg troel, je blijft maar bezig zo....
  woensdag 10 september 2008 @ 09:25:13 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61517028
Jeetje Troel...
Ik ben nu elk vlekje dat ik op Sasha's gezicht zie aan het insmeren met sudocreme, op aanraden van de huisarts, want het heerst bij ons in de buurt ook en ik hoop het toch te kunnen voorkomen.

Maar wat gek dat Ruben het zo vaak krijgt... zijn er meer kindjes bij de opvang die het hebben?

Sasha is idd wel snel met tandjes, maar dit is wel heeeeul snel dan. Maar goed, het kan natuurlijk wel. Het zou een hoop verklaren. Het huilen en hij kwijlt met hele emmers tegelijk.
pi_61517169
Ik smeer Jen dr hoofdje nu sinds het bezoek aan het cb in. Eerst met babyolie, maar dan ruikt ze na een dag naar frituur. Nu dus met zalf en de berg is inderdaad echt al een stuk minder.

Ik mag niet in Jen dr mondje kijken....
  woensdag 10 september 2008 @ 09:36:07 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_61517228
quote:
Op woensdag 10 september 2008 09:25 schreef Brighteyes het volgende:
Jeetje Troel...
Ik ben nu elk vlekje dat ik op Sasha's gezicht zie aan het insmeren met sudocreme, op aanraden van de huisarts, want het heerst bij ons in de buurt ook en ik hoop het toch te kunnen voorkomen.

Maar wat gek dat Ruben het zo vaak krijgt... zijn er meer kindjes bij de opvang die het hebben?

Sasha is idd wel snel met tandjes, maar dit is wel heeeeul snel dan. Maar goed, het kan natuurlijk wel. Het zou een hoop verklaren. Het huilen en hij kwijlt met hele emmers tegelijk.

Dat kwijlen doet Ruben ook al tijden, maar echt nog geen tanden hoor

Bij de opvang zijn er voor zover ik weet geen andere kindjes. Maarja, zoals Lois en p_iglet ook al zeiden schijnt het gewoon iets te zijn wat je bij je draagt. Het breekt eigenlijk telkens uit na een periode waarin ik lek gestoken ben door muggen en ik bij Ruben ook wat ontdek, dus misschien dat hij er dan extra gevoelig voor is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 10 september 2008 @ 09:38:06 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61517266
Ik vond het ook net een beetje een gek idee om Ruben zo zonder tandjes te zien omdat ik al zo gewend ben aan een mondje met tandjes erin.
Lekker ventje hoor! Ik ben jaloers op zijn haartjes.
pi_61517705
quote:
Op woensdag 10 september 2008 08:38 schreef Brighteyes het volgende:

Hmmm, vanmiddag nog maar eens spieken, want nu ga ik weer twijfelen of ik het wel goed gezien heb. Dit vind ik namelijk net. Ok, het is maar bij benadering natuurlijk, maar ik vind het wel heel vlot dan, als er in dat schema'tje staat 16-20 maanden.
[..]
BE, je hebt van die eigenwijze kinders... hier zijn we begonnen met hoek- of snijtandjes boven (ik weet het nog steeds niet of het nou echt de hoektandjes zijn of niet, maar ze zijn wel puntig dus ik denk het wel).
En nu is er van de week een ondervoortand doorgekomen, andere komt er denk ik ook aan. En boven lijkt er ook een voortand aan te komen.
En waar kiezen moeten komen is het ook allemaal hobbelig en bobbelig. Als we tandenpoetsen of als ze wat bijt aan die kant trekt ze een heel verwrongen gezichtje .
Schemaatjes zijn leuk, maar kind doet t toch lekker in zijn/haar eigen tempo blijkbaar .
Fake it till you make it...
pi_61517874
Wij zijn ons gisteren echt te pletter geschrokken...

Papa stond te koken, ik had Floortje eten gegeven en was nog even yoghurt voor haar in een schaaltje aan het doen aan de aanrecht (2 stappen bij haar vandaan).
Horen we ineens een kreetje en het laatste wat ik zag was dat ze soort van aan de tafel bungelde met haar handjes, náást haar triptrap...? Ze viel naar beneden en landde op haar billen...
We snappen écht écht écht écht ECHT niet hoe dat ze dát voor elkaar heeft gekregen...
Getsie... Gelukkig was er na een korte 'geschrokken' huilbui weinig aan de hand en kletste ze er weer vrolijk op los, maar man... mn hart sloeg er echt een paar over...
(ik heb de handleiding er nog eens op na gelezen, maar we hebben hem echt zo in gebruik zoals zij aangeven...)

En dan: lief lief Leentje, gefeliciteerd!
Ons Leen is één!!
  woensdag 10 september 2008 @ 10:12:04 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61517921
DeLiedje, wat eng!
En gelukkig dat ze op haar billetjes landde. Oh jakkes!

Ik heb toevallig 2 weken geleden bij de Prenatal een tuigje gehaald en die heb ik in gebruik bij de tripp-trapp. Met idd de gedachte dat je zo'n slangenmensje hebben als Floortje die zich nu al uit zo'n dingen weten te wurmen.
pi_61518034
DeLiedje, wat eng!! Wij hebben ook een stoel waar, als Jen het straks zou willen, ze zelf zich uit kan wurmen.
pi_61518190
liedje, da's schrikken zeg!

maneki, saartje is toch pas 6,5 maand? dat rapleyen is in 't begin ook nog erg lastig hoor. het lijkt me wat vroeg om 't al helemaal af te schaffen?
pi_61518283
Ik ben er met Jen ook mee gestopt. Inderdaad fruit in stukken vind ik gewoon doodeng.

Brood gaat wel heel erg goed. Wij rapleyen dus alleen brood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')