abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61545159
Gisteren heeft Maarten voor het eerst pindakaas op brood gehad
Hij vond het niet vies maar tja...beetje droog he

Papa zat al te vertellen tegen hem dat morgen opa en oma komen. Maarten keek hem echt aan met een blik van "hartstikke leuk pap maar ik krijg dat spul niet weg "
Jam erbij op doen hielp ook niet meer dus maar een nieuwe gesmeerd met wat boter erop
pi_61546131
Wat een avontuur hè Maarten, pindakaas .

Mirte is 9 kilo en 72 cm en weer goedgekeurd op het CB. Gewicht gaat harder dan de rest, maar dat kon tijdelijk zijn zei de vpk. Het liep wel een half uur uit, dat was wat minder. Want het was toch al een beroerde tijd (normaal slaapjes tijd...). Maar goed, ze heeft zich goed gehouden tot de prikken kwamen. Die zijn stom en ze heeft behoorlijk gebruld en was echt aan het snikken. Nu ligt ze even lekker in bed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nijna op 11-09-2008 11:31:58 ]
Fake it till you make it...
pi_61547425
Dana hoest ook een beetje Tico, maar niet teveel gelukkig.

Lekker hoor, een boterham met pindakaas, maar daar moet wel boter op idd

Wij zijn net terug van de kinderarts en ze is helemaal goedgekeurd. Ook de echo van de heupjes zag er goed uit en we hoeven dus niet meer terug te komen
Dana is nu 57 cm en weegt 4920 gram.
pi_61547774
Koen wil niet liggen in de box(niet op zijn rug en al helemaaaaaaaaal niet op zijn buik), niet in zijn wagen, in de cosi gaat nog wel en zit het liefst (recht) op schoot, maar dat is na 3 minuten ook wel weer "not done"
Nee meneer zit het liefst in zijn wipper voor de tv
pi_61548338
Wat bij pindakaas wil helpen, is het ondersteboven in de mond stoppen, dus met de besmeerde kant op de tong. Dan plakt het niet meteen boven in de mond vast
Saartje
pi_61548846
Arachibutyrofobie
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_61548874
Amber deed vanochtend boem

Ik had d'r op een boxkleed op de grond gelegd, op d'r buik, en fier met d'r koppie de lucht in; en toen boem! Liet ze zich zo klappen met d'r gezichtje op de grond
Meteen huilen, even bij mamma troosten, even nagekeken of ze niks had, en daarna was het gelukkig goed! Maar ik schrok wel! (Dat is de eerste keer in een hele reeks dat ik nog zal schrikken waars. ).

Nu is ze rupsje aan het ontdekken in de box

(Ik probeer d'r dus overdag meer wakker te houden en lekker te spelen met tukkies tussendoor, en 's avonds/'s nachts slapen, gaat tot nu toe goed! Beetje meer ritme inbouwen ipv het aan haar alleen over te laten).

Ohw en zingen op de commode tijdens broek verschonen heeft ze ook al door; ze gaat met me 'meezingen' Dan wauwelt ze vrolijk mee op poesje mauw
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_61550033
Och Amber

Leander zijn temperatuur gaat zo goed! Net hem heel lang in de draagdoek gehad en ermee naar de winkel gelopen ed.
Vorige week was hij na zo'n actie behoorlijk afgekoeld, nu was hij langer buiten en nog 7,1 toen we weer binnen waren!
(ik durfde het aan omdat het hier buiten 25 graden is.)
pi_61551555
LLewella, wat gezellig zingen tijdens het verschonen . Naar als ze voor het eerst boem doen.

Freecell, wat goed dat het met Leander zn temperatuur goed gaat!
pi_61551962
Gabi (nu 4,5 maand ) heeft zich sinds afgelopen dinsdag in eens op 4 flessen gezet per dag (van 200ml)
Tussen 19:30 en 20:00 gaat er nu het laatste flesje in en dan is het maffen tot 07:00/07:30 de volgende dag.

Ik vraag me alleen wel af of ze nu wel genoeg binnenkrijgt??
  donderdag 11 september 2008 @ 15:26:15 #211
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61552091
Freecell, fijn dat het zo goed gaat!
En wat schattig dat Amber 'meezingt', Llewella.

Marlien is vanmorgen naar het consultatiebureau geweest. Ze doet het goed (maar dat had ik zelf ook wel door).
Ik had het met de arts erover dat het consultatiebureau wel naar achterstanden kijkt, maar niets doet met voorsprongen. Niet dat het met Marlien op dit moment relevant is, maar met m'n oudste had ik helemaal niet door dat hij op bepaalde gebieden ver voorliep op z'n leeftijdsgenootjes (zal me nu minder snel gebeuren, omdat ik er nu meer rekening mee houd). De arts gaf toe dat het inderdaad wel handig kan zijn om ouders te wijzen op voorsprongen en tips te geven hoe hiermee om te gaan .
Kreeg gelijk te horen dat Marlien haarzelf voor haar leeftijd erg ver kan oprichten als ze op de buik ligt en erg alert is (maar ook dat was ons al opgevallen en dat laatste merkt vrijwel iedereen op, die haar ziet).
Verder heeft ze weer prikjes gehad en alleen tijdens de prikjes moest ze even huilen, zodra de naald weg was, was het weer over. Echt een stoere meid dus .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_61552147
quote:
Op donderdag 11 september 2008 15:21 schreef tinny het volgende:
Gabi (nu 4,5 maand ) heeft zich sinds afgelopen dinsdag in eens op 4 flessen gezet per dag (van 200ml)
Tussen 19:30 en 20:00 gaat er nu het laatste flesje in en dan is het maffen tot 07:00/07:30 de volgende dag.

In het boekje wat ik van het ziekenhuis heb gekregen staat dat een kind 150 ml per kilo per dag nodig heeft.

[edit] maar iets in mij zegt me dat het niet meer dan een liter mocht zijn...
Toch maar eens vragen bij het CB....

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2008 15:44:04 ]
pi_61563213
Saar heeft er vanavond een feestje van gemaakt aan de borst Slokje nemen, rondje draaien, slokje nemen, teentje proeven, slokje nemen, tepelschijf jatten, slokje nemen, rondje draaien, slokje nemen, even lachen naar mama. Zo gezellig! Vond het ontzettend jammer dat ik er niet de tijd voor kon nemen omdat ik een afspraak had staan Ze heeft uiteindelijk nauwelijks gedronken dus ze zal vannacht nog wel een paar keer komen.
Jee wat is ze leuk!
Saartje
pi_61568356
6 ipv 7 voedingen lijkt hier goed aan te slaan
we combineren het gelijk met wat minder slapen en wat meer wipstoeltje en box. de draagzak is ook gearriveerd, dus daar gaan we ook mee oefenen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_61568770
mmmhh gabi weegt 6.3 kg dus dat zou dan 945ml moeten zijn.
Ze krijgt nu 4 flesjes van 200/210 ml...dus... mhhhh
pi_61569506
Maneki, klinkt wel gezellig. Is ze nog vaak gekomen vannacht?

Ik trof toen ik naar bed ging een behoorlijke lucht aan op het kamertje van Mirte . Mevrouw had haar luier gevuld en lag heerlijk te slapen. Heb haar toch maar even verschoond en daarna is ze lekker verder gaan slapen. Want nog een hele nacht in de poep liggen vond ik ook zo wat...
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:00:58 #217
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_61570538
quote:
Op donderdag 11 september 2008 15:21 schreef tinny het volgende:

Volgens mij niet. Dat had Lilah ook ineens, de hele avond slapen. Maar die maken we nu om 23.00 uur wakker (niet dat ze altijd echt wakker wordt) voor nog een laatste fles .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_61570682
tinny, Wat ik ervan weet: Lang niet alle kindjes halen die liter.. Meestal blijven ze ergens tussen de 800 en 1000 cc hangen. zo rond de 4 maanden wordt de groei ook langzaam aan wat minder, dus ze hebben ook wat minder nodig.. Als ze verder gezond is, dan komt ze wel om meer als ze honger heeft. Eventueel kun je nog eens extra gaan wegen over 2 weekjes, om te kijken of ze nog goed groeit?
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:11:37 #219
156412 hestria
erg gastvrij
pi_61570765
hihi, dat is altijd een leuke verassing nijna!! wel fijn dat ze gewoon doorslaapt.

en maneki ze had in ieder geval lol!! kan ik ook altijd zo van genieten als ze zo lief aan het spelen zijn.

en alle kindjes die weer gekeurt en gewogen zijn!!

Hier kan dennis nu uit zich zelf echt goed zitten, dat geeft weer hele nieuwe mogelijkheden, kan je lekker met een bal spelen enz. en trots dat hij is(ikke ook natuurlijk)
En volgens mij komt tandje 8 eraan. Krijg weer 3x per dag slappe luiers en kwijlen dat ie doet. kan alleen nog niet echt iets zien, ik zie een klein bobbeltje, maar kan ook zijn dat ik dat wil zien.
Ook zijn wij nu gestopt met inwikkelen met slaapen, en ligt ie nu in een slaapzak. En ook dat gaat harstikke goed.
En hij heeft de kat te pakken gekregen, arme kat kreeg een volle mep met een blokje op haar kop. Nu durft ze niet meer bij dennis in de buurt te komen, en dennis maar achter haar aan kruipen.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_61571017
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:07 schreef Deepfreeze het volgende:
tinny, Wat ik ervan weet: Lang niet alle kindjes halen die liter.. Meestal blijven ze ergens tussen de 800 en 1000 cc hangen. zo rond de 4 maanden wordt de groei ook langzaam aan wat minder, dus ze hebben ook wat minder nodig.. Als ze verder gezond is, dan komt ze wel om meer als ze honger heeft. Eventueel kun je nog eens extra gaan wegen over 2 weekjes, om te kijken of ze nog goed groeit?
Ja ik denk dat ik dat eens ga doen... Ik ga er van uit dat als ze honger heeft dat ze wel gaat miepen (of wakker er van wordt).. en dat doet ze niet... dus over 2 wkn extra keertje wegen maar en kijken of het nog de goede kant op gaat.
Ook altijd lekker dat zoiets gebeurt als je net een week daarvoor naar het CB bent geweest en ze hier niks over gezegd hebben...
Overigens is het wel enorm prettig dat ze nu om 20:30 ligt te maffen eindelijk weer eens ene paar uurtjes voor onszelf in de avond....
pi_61572985
Floortje is weer gewogen, gemeten en goed gekeurd

9 maanden nu, 8800 gram en 72 cm.
Zo leuk al die kindjes daar, de vorige keer zat ik met mijn grote dochter van 8 maanden te rammelen tussen 5 piepkleine babies, nu waren er allemaal kindjes van 9 of 11 maanden oud, die naar elkaar zwaaien en brabbelen, zo leuk!
pi_61573874
Klinkt gezellig Maneki

Hier een verkouden meisje, echt zielig, ze had een heel verstopt neusje en wou daarom niet drinken en bleef alleen heel hard huilen als ik met de fles in de buurt van dr mondje kwam pff moest er zelf een traantje van laten, nooit gedacht dat ik zo snel van slag zou zijn als mijn kindje zou huilen . Na wat neusspray en t neusje schoonmaken wou ze dr fles gelukkig wel en ze ligt nu heerlijk te slapen.
pi_61575544
Bla, vervelend is dat he? Hier was Jen ook superverkouden, niet alleen snot, maar ook lekker roggelend hoesten, zo dat de tranen over haar wangen liepen. Echt zo zielig.

Saartje, wat een feest aan de borst! (En ik ken het zo goed, even snel drinken omdat je een afspraak moet halen, maar de kleine denkt daar dan heeeel anders over)

Tinny, Jen drinkt ook echt geen 150ml/kg lichaamsgewicht. Dan zou ze meer dan een liter moeten drinken, nou ik kan je verklappen dat ze dat echt niet doet. Als ze dorst heeft dan laat ze dat echt wel merken en ik bied continue de beker met sap aan, daar neemt ze steeds een paar slokken uit en dan vindt ze het weer goed. (Jen is alleen wel iets ouder dan Gabi)

Dennis, jij stoere vent! Goed hoor dat je zelf kan zitten, zo zie je nog meer wat er om je heen gebeurt. En zielige poes. Hier wordt ook niet echt zachtjes geaait. 1 poes loopt al weg als ik Jen op de bank zet.

DeLiedje, ik had het vorige week ook, Jen was heerlijk aan het kieren met het meisje dat naast haar lag. Ze moesten even aan elkaars gezichtje voelen en samen lachen. Maar toen we de afspraak hadden maakte ze dus helemaal geen geluid.... (Weer de vraag, maakt ze wel geluidjes???)

Ik had vanmorgen een slappe poep luier.... En hij stonk! (Zou het dan echt?) Jen is al flink verkouden geweest, zit steeds aan de oortjes te trekken, kwijlt als een bouvier en op alles moet gekauwd worden..... Maar ik mag dus niet in dr mondje kijken. Ik probeer het wel, maar ik zie nog niets.
pi_61576195
Idd vervelend, mijn kleine snotterbel...hoop dat ze er snel vanaf is.

kwijlen als een bouvier whehe
pi_61578750
Hier schuift Yara op haar buik de hele kamer door. Eerst rolde ze overal heen maar dat lijkt nu helemaal voorbij Ze gaat nog best hard ook. Het eerste kattenbrokje is ook alweer gegeten
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  vrijdag 12 september 2008 @ 16:06:29 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61578973
Sasha lijkt net een hagedisje op het moment, dus met de handjes en voetjes precies tegen elkaar in je zelf voorttrekken/afduwen. Heel grappig gezicht, en het gaag idd superhard!
Nu hij ook op zijn knietjes kan zitten zal het wel niet zo heel lang zal duren voor hij genoeg kracht en spanning in zijn beentjes heeft om het kruipen door te krijgen.

En gisteren trok hij zichzelf ineens op tot staan bij een stoel! Tjemig, de laatste maand gebeurt er ineens wel heel veel tegelijk!
pi_61579928

[ Bericht 100% gewijzigd door Madelieve op 12-09-2008 16:46:03 (dubbel) ]
pi_61579938
Ik las dat jullie kindjes aan hun oortjes trekken als er een tandje doorkomt, dat doet Jasja ook, ze zal toch geen tandjes krijgen met 5 weken
Nee, geintje , volgens mij trekt ze aan haar oortjes als er iets dwars zit, dat is me al vaker opgevallen. Vanmorgen kwam er na het orentrekken een hele grote wind (ze lag bij ons in bed en mijn lief had echt zoiets van 'Was zij dat ? Echt? Weet je zeker dat jij het niet zelf was?') haha en een uur later lag ze een flinke poepluier bij elkaar te persen .

Yara, lekker hoor kattenbrokjes . Nou ja, als ik de meur die van die Nutrilon-melk afkomt ruikt geloof ik zo dat kattenbrokjes nog lekkerder zijn
  vrijdag 12 september 2008 @ 17:04:40 #229
156412 hestria
erg gastvrij
pi_61580442
Hihi Yara, kattenbrokjes zijn ook enorm lekker!! Dennis blijft er ook telkens naar toe kruipen, zelfde als naar de kattenbak en ook al verschoon ik hem regelmatig vind ik dat nu niet zo geweldig

Be, Leuk he dat optrekken!! en dan zo lekker wiebelig staan? Dat kruipen gaat ie ook razendsnel doorkrijgen hoor!

Madelieve, Dennis trekt helemaal niet aan zijn oortjes, wel speelt zijn eczeem dan weer helemaal op. En ze kunnen idd verschrikkelijk stinken en ook verschikkelijk produceren!!

Hier naar het inloopspreekuur van het CB geweest. meneer is 71 cm en 9675 gram. Verder over zijn eetpatroon gehad, moet het iets duidelijker eet momenten inbouwen. bij de boterham idd een volle fles, want meneer heeft zijn nachtfles verschoven naar 6:00 waardoor hij dus maar 2x 180/6 krijgt. met een fles bij de boterham komt ie netjes op 3x 180/6. en s'middags mag hij diksap en een rijste wafel en evt nog wat fruit.
En ik mag hem korte stukjes meenemen op de fiets!!! ze kreeg hem wel uit balans maar hij ging zelf weer goed recht zitten. dus dan kan ik als manlief de auto weer heeft michelle op de fiets naar school brengen inplaats van met de bus. doe er met de bus een 35 min over en met de fiets 10 min, want dan kan ik dwars door de weilanden heen steken.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  vrijdag 12 september 2008 @ 17:55:54 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61581614
Oh, dat is lekker dan hestria!

Madelieve, veel kindjes wriemelen ook aan hun oren als ze slaap hebben, dus het kan wel hoor, dat ze voor verschillende doeleinden gebruikt worden.
  vrijdag 12 september 2008 @ 18:13:42 #231
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_61582052
Ik kom hier nog even dag zeggen namens mijn dochter! Ze heeft zelf een leuke verjaardag gehad, ik heb er weinig van meegekregen. (Zie; hoe gaat het met de moeders) Van de herhaling volgt vast een verslag!

Dag en tot het volgende topic!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_61582108
Ik ben dan geen moeder, maar ik post met trots een foto van mijn broertje.

Arda - 08 september 2008.
Hier 2 daagjes oud.

Hij is weer terug naar het ziekenhuis, geelzucht en koorts.

[ Bericht 17% gewijzigd door Isetmyfriendsonfire op 12-09-2008 18:24:13 ]
pi_61583196
Hestria, lekker op de fiets met Dennis... Mijn moeder heeft ook al een fietsstoeltje klaarliggen. (Ik heb geen fiets, en ik denk ook niet dat er een fiets komt)

Jen had vanmiddag een slaap gemist, en dan wordt ze vreselijk vervelend en moe en kan ze niet meer slapen. Nu weet ik ook waar dat drama dan dus van komt, op het kdv laten ze haar ook maar 2x slapen, terwijl ze echt nog 3x nodig heeft.
pi_61588579
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 17:04 schreef hestria het volgende:
Hihi Yara, kattenbrokjes zijn ook enorm lekker!! Dennis blijft er ook telkens naar toe kruipen, zelfde als naar de kattenbak en ook al verschoon ik hem regelmatig vind ik dat nu niet zo geweldig
Ik ook niet. Heb haar toch al een flink aantal keren bij de bak weg moeten halen Nu probeert ze zo snel mogelijk haar hand in de bak te krijgen zodat ze wat korrels in het rond kan strooien. En nog veel leuker is de drinkfontein
It's all up to you
  vrijdag 12 september 2008 @ 22:29:42 #235
14746 k_i_m
pi_61589302
Ik heb vandaag Lilah d'r kast opgeruimd. En hij is nog nooit zo leeg geweest, zelfs niet voor haar geboorte . Maat 62 is geruisloos voorbij getrokken en nu moet er echt maat 68 gekocht worden of soms zelfs nog groter. Mijn timmermansoog heeft het er nog even moeilijk mee, ik heb al een paar keer dingen terug willen leggen in de winkel omdat ze me te groot leken .
In my life
Why do I smile
pi_61589453
en dat wordt alleen maar erger, k_i_m! (vind ik dan - tot nu toe). het gaat zooo hard. en 't is ook vaak zo jammer van al die kleren die niet meer passen.
  † In Memoriam † vrijdag 12 september 2008 @ 22:35:23 #237
7074 moussy
kuttekop
pi_61589480
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 22:29 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb vandaag Lilah d'r kast opgeruimd. En hij is nog nooit zo leeg geweest, zelfs niet voor haar geboorte . Maat 62 is geruisloos voorbij getrokken en nu moet er echt maat 68 gekocht worden of soms zelfs nog groter. Mijn timmermansoog heeft het er nog even moeilijk mee, ik heb al een paar keer dingen terug willen leggen in de winkel omdat ze me te groot leken .
dat heb ik nog steeds met die van 9 ik heb me er maar bij neergelegd dat het nooit meer over gaat ...
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_61589508
isetmyfriendonfire, wat een mooie broer! en wat naar dat ie geelzucht heeft! hopelijk snel beterschap!
  vrijdag 12 september 2008 @ 22:43:32 #239
14746 k_i_m
pi_61589714
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 22:34 schreef bixister het volgende:
en dat wordt alleen maar erger, k_i_m! (vind ik dan - tot nu toe). het gaat zooo hard. en 't is ook vaak zo jammer van al die kleren die niet meer passen.
Ik ben daar eigenlijk niet zo moeilijk mee. Ik zie alles als een excuus om nieuwe kleren te kopen . Ik heb één keer een broekje wat ik heel leuk vond in twee maten gekocht maar over het algemeen vind ik het juist wel leuk dat om de zoveel tijd die kast er weer helemaal anders uitziet.

Ik heb ook allemaal adressen met mensen die ik weer blij kan maken met de kleertjes, dus dat is ook helemaal leuk. Maar mijn wederhelft zat vanmiddag toch wel even te zuchten "oh, past dat ook al niet meer? Maar dat was zo leuk!' of "Dat was heel duur!". Ik vind het zelfs eigenlijk leuker worden, want grotere kleertjes zijn vaak leuker dan die superkleine saaie babypakjes.

Maar echt, van de ene maat naar de andere kon ik nog wel aardig zien op het oog, maar ineens twee maten groter gaat er niet in. Net als bij mezelf, ik trek ook nog steeds broeken uit het rek die ik niet verder dan mijn bovenbenen krijg .
In my life
Why do I smile
pi_61590392
ja, nieuwe kleren kopen/passen is ook wel weer leuk, maar anna heeft nog kleren die ze bijna niet aan gehad heeft, zo veel had ze 't afgelopen seizoen (door enorme donatie kleren van de zus van piets beste vriend). ik zit juist maar te wachten op nieuwgeboren meisjes, in m'n omgeving, de zakken met meidenkleren puilen weer uit. maar er blijven maar jongens geboren worden hier! eergisteren nog een jongetje 2 deuren verderop. bastiaan
pi_61590427
Bix! Sommigen hier op fok hebben meisjes!
It's all up to you
pi_61590516
tearsong, da's waar. maar ik heb ook nog een paar zwangere vriendinnen die voor gaan. (nog 2 te gaan, als dat ook jongetjes blijken te zijn, zal ik 't hier es neergooien. ). [/offtopic]
pi_61591242
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 17:55 schreef Brighteyes het volgende:Madelieve, veel kindjes wriemelen ook aan hun oren als ze slaap hebben, dus het kan wel hoor, dat ze voor verschillende doeleinden gebruikt worden.
O, hoop dan maar niet dat al dat orengefriemel voor flaporen gaat zorgen .
Ik had zelf vroeger behoorlijke flappers (en de ene flapperde ook nog iets meer dan de andere), mijn moeder heeft serieus mijn oren aan mijn hoofd vastgetaped omdat iemand haar had wijsgemaakt dat ze daarvan rechter zouden gaan staan . Uiteraard hielp dat niet en ze zijn zijn vakkundig recht gezet toen ik 12 was. Toen Jasja was geboren, was dat een van de eerste dingen die ik checkte. Vooralsnog heeft ze geen flappertjes en als dat wel zo was geweest had ik gewoon keihard ontkent dat ze die van mij had, is nu toch niets meer van te zien .
pi_61591729
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 23:31 schreef Madelieve het volgende:

[..]
mijn moeder heeft serieus mijn oren aan mijn hoofd vastgetaped omdat iemand haar had wijsgemaakt dat ze daarvan rechter zouden gaan staan .
It's all up to you
pi_61595139
Mhhh de moeder van Gabi was gisteren even in tranen. Een vetbult onder haar voet bleek tijdens een second opinion in het ziekenhuis nu toch wat anders, wat? dat weten ze niet daarvoor moet het op kweek en daar komt bij dat er een enorme jaap in de vorm van een sikkel van een cm 10-12 in de onderkant van haar voet wordt gemaakt... dit betekent 4-6 weken uit de running (en ze kan dan dus ook niet voor Gabi zorgen)

dus nu is manlief an het kijken hoe hij dit gaat oplossen....
  zaterdag 13 september 2008 @ 08:22:25 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_61595166
En toch hangt er bij ons op het CB een pamflet dat bepaalde correcties wel met afplakken gemaakt kunnen worden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61595299
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 08:14 schreef tinny het volgende:
Mhhh de moeder van Gabi was gisteren even in tranen. Een vetbult onder haar voet bleek tijdens een second opinion in het ziekenhuis nu toch wat anders, wat? dat weten ze niet daarvoor moet het op kweek en daar komt bij dat er een enorme jaap in de vorm van een sikkel van een cm 10-12 in de onderkant van haar voet wordt gemaakt... dit betekent 4-6 weken uit de running (en ze kan dan dus ook niet voor Gabi zorgen)

dus nu is manlief an het kijken hoe hij dit gaat oplossen....
balen zeg sterkte!

Hier een hongerlapje vandaag!
Gisteren om 22:30 een borst, toen lekker allemaal slapen (sinds ik hem niet meer terugleg in zijn wieg 's nachts zijn we echt allemaal gelukkiger!)
Toen pas om 4:20 weer
En toen om 6:15
en nu om 8:30....

En wel elke keer bijna een uur actief drinken En ik heb weer wat stuwing opeens, dus hij hoeft mijn tepel maar aan te raken of het loopt er uit

Waar láát het ventje al die melk? Want hij heeft ook niet veel poepluiers, meestal max. 1 per dag de laatste dagen (wél bij elke voeding een plasluier gelukkig)
pi_61596808
Maarten heeft schoentjes
Gisteren wezen winkelen met opa en oma en heb ik schoentjes gekocht
Staat zo lief!
Aller eerste schoentjessss...... je zou er toch haast emo van worden

Stel het word echt te koud dan vind ik alleen sokjes niet meer fijn.

Ziet er wel onwijs schattig en stoer uit
ik heb helaas geen foto ervan en Maarten is nu met papa op stap dus er gauw 1 maken lukt nu niet maar zal binnenkort een foto maken.

EDIT: ff gauw foto met m'n mobiel gemaakt.

Ik had de pindakaas al ondersteboven gegeven maar volgende keer maar boter erbij op.
Ach zag er wel schattig uit dat koppie.
Later weer proberen
Meneer lust echt alles dus ben nu blij dat ik zag dat hij wel smaak heeft. Was al bang dat hij niets proefde

Maarten zit soms ook aan z'n oren en ik denk dat er boventandjes komen.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2008 11:24:19 ]
pi_61597063
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 22:36 schreef bixister het volgende:
isetmyfriendonfire, wat een mooie broer! en wat naar dat ie geelzucht heeft! hopelijk snel beterschap!
Dankje.
Het gaat weer beter, hij komt zo thuis met mijn moeder.
pi_61599124
Ardenlyn, wat een stoere stappertjes .
pi_61603940
Maartens eerste schoentjes leuk hoor

Gefeliciteerd met je broertje isetmyfriendonfire, fijn dat ie zo weer thuis komt!

Balen Tinny, betersschap voor je vrouw.
  zaterdag 13 september 2008 @ 20:34:20 #252
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_61607753
Ik had begrepen dat het goed is om, als kindjes fruit gaan proeven of pap gaan eten (bij 4+ mnd), dat met een lepeltje aan te bieden. Stella is nu ruim 5 maanden, we hebben al zeker 8 keer geprobeerd (en op het dagverblijf proberen ze het ook zo af en toe) met een lepeltje eten te geven, maar ze snapt er echt helemaal niks van .

Stella denkt dat het de bedoeling is alle energie te richten op het afpakken van de lepel (ook als je haar een eigen lepeltje in de hand geeft) om daar dan vervolgens heel stoer mee van het bordje naar de mond te bewegen. Bij dit alles heeft ze voortdurend een dankbare en gelukzalige blik, je krijgt werkelijk waar de indruk dat ze het overheerlijk vindt. Maar ondertussen duwt ze alles, MAAR DAN OOK ALLES direct weer met haar tong naar buiten.

Stella kan zoooooveel, maar Stella kan niet van een lepeltje eten .

Iemand herkenning?
pi_61609333
Ja, eten met een lepeltje is erg belangrijk. En voor sommige kindjes is het best even wennen, maar dat komt heus wel goed.
quote:
Rond de leeftijd van 5 tot 6 maanden wordt meestal gestart met het eten van de lepel. Alle kinderen moeten daar aan wennen: het is een andere manier van eten dan ze eerder deden en er worden andere smaken aangeboden. Als een kind veel moeite heeft om aan een smaak te wennen is het handig om een smaak te kiezen en die een aantal dagen achter elkaar te geven. Daarna kun je dan overstappen op een andere smaak.

Kinderen die voor het eerst van een lepel gaan eten blijven soms veel en langdurig zuigen en sabbelen op de lepel. Hun tong komt daarbij tussen de lippen door naar buiten, waardoor het lijkt alsof ze het eten niet lekker vinden. Dat is niet zo! Ze moeten dan nog leren om de mond goed open te doen als ze de lepel aan zien komen. En vooral moeten ze leren om met hun tong het eten naar achter in de mond brengen. Het kan wel 6 tot 8 weken duren voor kinderen dat goed kunnen.

Er zijn ook kinderen die het lastig vinden om heel dikke substanties (zoals puree) te eten. Omdat ze er niet op behoeven te kauwen, proberen ze het in één keer door te slikken. Het is daar echter vaak te stevig voor en kokhalzen is het gevolg. Het eten kan dan beter wat dunner gemaakt worden (met melk).

Sommige kinderen hebben veel moeite met het eten van dik vloeibare voeding met stukjes er in. Ze gaan dan kokhalzen, omdat ze het (zonder te kauwen) in één keer weg willen slikken. Deze kinderen kunnen beter eerst leren kauwen (door ze losse stukjes brood of groente/fruit te geven). Als ze dat goed kunnen, zijn ze ook in staat samengestelde substanties te eten.
Jen wist vanaf het begin wat ze met een lepel moest, namelijk mond zo ver mogelijk open.
pi_61609648
Misschien moet ze eerst nog wennen aan het eten op zich. Dat naar buiten werken deed Mirte in het begin ook heel veel.
Wat doet ze als ze bv met haar handjes kan/mag eten?
pi_61609660
Nee, geen herkenning.
Wij hebben vanaf 6 mnd bij beide kinderen fruit en groenten aangeboden op de Rapley-manier: ze mogen dan zelf van de tafel/een bordje stukjes pakken en die opeten.
Met een lepeltje eten geven deden we alleen met het toetje (yoghurt ed), en toen waren ze alweer wat ouder. Gaat ook prima.
Toen Myrthe 3,5 mnd was begon het cb over de gevoelige periode voor het leren eten met een lepeltje en dus graag vroeg beginnen met bijvoeden, maar wij hebben het dus anders gedaan. Beide kinderen kunnen nu prima van een lepel eten, ook soep ed.

Dat met de tong naar buiten duwen is heel normaal, en ze hoeft ook echt nog geen bijvoeding als ze pas 5 mnd is nu. Bijvoeding is tot de 1e verjaardag sowieso alleen bijvoeding.

[ Bericht 5% gewijzigd door poemojn op 13-09-2008 22:02:54 ]
  zaterdag 13 september 2008 @ 21:55:21 #256
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61609783
Ik geef de vitaminedruppeltjes ook altijd op een lepeltje, dus Marlien is al een beetje gewend aan een lepeltje. Hoe doen jullie dat dan met de vitaminedruppels?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_61609894
die vergeet ik altijd
pi_61609898
Emma heeft ook pas veel later van een lepeltje leren eten. Vanaf 6 maanden ook op de rapley-manier gegeten. En het is helemaal goed gekomen hoor. Niet te druk om maken, gewoon aan blijven bieden ze krijgt het vanzelf een keer door.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_61609955
Wij zijn idd ook begonnen met Rapley, maar in het begin werkte ze vanalles weer naar buiten . Intussen eet ze ook prima met een lepeltje. En het is BIJvoeding. Het is niet het voornaamste wat ze binnen moeten krijgen, dus neem lekker de tijd. Ze leert het echt wel.
pi_61610342
Wat Poemojn zegt, inclusief het vergeten van de vitaminedruppels zelfs
It's all up to you
pi_61611791
wij druppelden (tegenwoordig denk ik er ook vrijwel nooit meer aan, hoewel 't eigenlijk tot 4 jaar moet geloof ik) 't altijd rechtstreeks in de mond van het betreffende kind. hoofd een beetje achterover, mond open en afwachten maar! vonden ze erg leuk, want 't is altijd even spannend wanneer de 1e druppel valt.
pi_61611926
Saar is een beetje te gulzig geweest vandaag denk ik..toen ik haar na haar middagslaap uit bed wilde halen, lag ze op haar buik, vrolijk met haar handje te petsen in een hoopje kots
Ze heeft heel vaak als ze op haar buik rolt dat ze poepies en boertjes laat, en soms een beetje nat. Dat beetje was nu blijkbaar een beetje boel. Ieuw!

Druppeltjes D doen wij ook rechtstreeks in de mond. geweldig spelletje vind madam dat
Saartje
pi_61615858
Vitaminen gaan hier op een lepeltje. Vit. K wordt geaccepteerd, maar D schijnt heerlijk te zijn. Keihard sabbelen op het lepeltje.
  zondag 14 september 2008 @ 10:32:20 #264
35189 Troel
scherp en bot
pi_61616044
Hier hadden we eerst de vitamine in olie in plaats van die met anijssmaak. Ruben dacht dat er Cinababy kwam en deed zijn mond open, om vervolgens heel vies te kijken vanwege die oliesmaak
Ik moet zeggen dat ik echt niet rouwig ben dat dat spul allemaal al gewoon in de flesvoeding zit.

We hebben iets gevonden wat Ruben niet lust
Couscous
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61616918
Hmmz, hier worden de druppels ook erg vaak vergeten.... Ik doe ze nu gewoon op een stukje brood.

Mag ik ook inspringen op bijvoeding.... Vanaf 6 maanden moet een kindje toch echt meer hebben dan alleen moedermelk. Dat heeft te maken met ijzer, daar zit niet genoeg van in de moedermelk. Een kindje zal niet meteen een tekort krijgen, maar bijvoeden is dus wel verstandig. (Aldus mijn dietist)

Wisten jullie trouwens ook dat moeders die borstvoeding geven ook vitamine D druppeltjes moeten hebben? Ik dus niet...
  zondag 14 september 2008 @ 11:51:33 #266
14746 k_i_m
pi_61617063
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 23:45 schreef Maneki.Neko het volgende:

Ze heeft heel vaak als ze op haar buik rolt dat ze poepies en boertjes laat, en soms een beetje nat. Dat beetje was nu blijkbaar een beetje boel. Ieuw!
Hier ook. Als ik d'r even snel moet laten boeren leg ik haar altijd in de box op haar buik, gaat echt veel grondiger en sneller dan over de schouder .
In my life
Why do I smile
  zondag 14 september 2008 @ 12:22:49 #267
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_61617613
Wij deden de druppels meestal op de pink of op de speen. Hij sabbelde het er dan zonder te morsen van af.
Maar dat was vroeger, toen hij ze nog gewoon kreeg
.... met gevoel voor drama....
pi_61618935
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:43 schreef Ticootje het volgende:

Wisten jullie trouwens ook dat moeders die borstvoeding geven ook vitamine D druppeltjes moeten hebben? Ik dus niet...
Dat zei de dame van het CB hier. Maar ik vond ze erg smerig en ben er snel mee gestopt...
pi_61619065
Tand 2 is door We kunnen weer rustig slapen
Saartje
pi_61621519
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:43 schreef Ticootje het volgende:
Hmmz, hier worden de druppels ook erg vaak vergeten.... Ik doe ze nu gewoon op een stukje brood.

Mag ik ook inspringen op bijvoeding.... Vanaf 6 maanden moet een kindje toch echt meer hebben dan alleen moedermelk. Dat heeft te maken met ijzer, daar zit niet genoeg van in de moedermelk. Een kindje zal niet meteen een tekort krijgen, maar bijvoeden is dus wel verstandig. (Aldus mijn dietist)

Dat is dus niet waar. In moedermelk zit een andere vorm van ijzer die makkelijker opneembaar is dan in somminge andere dingen.
Ook na 6 maanden zou je prima op alleen moedermelk kunnen leven.
Evt zelfs als volwassenen, alleen heb je dan veeeeeeeeeel meer nodig.

Er is wel een kritische periode om te leren eten, bij de meeste kindjes ligt die zo tussen de 6 maanden en een jaar. Dus daarom is het wel belangrijk om te oefenen, maar echt nog niet vanwege de voedingsstoffen.
  zondag 14 september 2008 @ 19:12:43 #271
223453 Guuzewuus
pi_61626595
Leuk om alle reacties en ervaringen te lezen .

Stella duwde ook de vitamines met haar tong naar buiten, maar die veegde ik net zolang weer haar mondje in totdat ze ze per ongeluk doorslikte. Op dit moment krijgt ze alleen nog maar kunstvoeding omdat madam de borst dus weigert (niks ochtend- en avondvoeding, dan doe maar alleen de fles mama ).

Nog even over bijvoeding. Ik heb even het boekje van Zuidzorg erbij gepakt, 'babyvoeding van 0 tot 12 maanden'. En daar staat in dat je met kunstvoeding tussen de 4e en de 6e maand met bijvoeding kunt beginnen. Bij ons op het consultatiebureau zeiden ze dan ook "laat haar maar vast wat proeven, spelen met de smaak, oefenen met eten van een lepeltje (pap en/ of fruit)". Nog zonder het doel er ook daadwerkelijk voedingsstoffen uit te halen. Bedankt Ticootje voor je citaat. Geruststellend om te lezen dat sommige kinderen er 6 tot 8 weken over doen om echt te leren . (Echt ongerust was ik niet hoor, wilde gewoon horen hoe anderen dat ervaarden. )

Er staat verder letterlijk "met borstvoeding is het niet aan te raden om eerder dan 6 maanden met de bijvoeding te beginnen, omdat de borstvoeding dan terug kan lopen en omdat de ijzeropname dan minder wordt" en "voor de voedingswaarde is bijvoeden pas vanaf 6 maanden nodig".

Ik ga er voor het gemak maar even van uit dat ze in zo'n officiële eetfolder geen onzin zetten, toch .
pi_61627113
je wilt niet weten hoeveel gebrekkige kennis er omtrend borstvoeding is bij artsen en instanties!

In de hele studie geneeskunde zit 2 uur!!! onderwijs over borstvoeding, wat ook nog eens bijna alleen maar gaat over de werking en melkaanmaak.

de tekst die letterlijk in het boekje staat klopt ook wel... voor 6 maanden beginnen wordt afgeraden omdat dan idd de borstvoeding terug kan lopen omdat ene kindje minder drinkt, en de ijzeropname van het kindje wordt minder als je te vroeg bijvoeding geeft omdat ze dan niet optimaal alles uit de bv kunnen halen (dus NIET omdat er in de bv niet genoeg zou zitten), voor de voedingswaardes is bijvoeden voor de 6 maanden zeker NIET nodig. Vanaf 6 maanden beetje bij beetje oefenen en meer leren eten is prima.
  zondag 14 september 2008 @ 19:51:48 #273
223453 Guuzewuus
pi_61627567
Tsja .

Maar goed, Stella krijgt dus nu alleen nog maar kunstvoeding .
pi_61628151
dan nog is het proeven en BIJvoeding.
Als je vind dat ze nog wel erg weinig binnen krijgt kun je voorlopig nr 1 voeding blijven geven, en nog niet overstappen op nr 2.
Nr 1 is volledige voeding, terwijl bij nr 2 er wel op gerekend is dat ze wat bijvoeding binnen krijgen.
pi_61637452
Een ontevreden jongetje hier
Werd zonet huilend wakker, geen honger en alleen stil te krijgen met rondlopen. En ook dan nog af en toe flinke huilbuien.
Uiteindelijk toch maar weer geprobeerd om hem aan te leggen. Echt enthousiast issie niet, maar hij drinkt wel en is een vorm van tevreden.

Volgens mij waren het ook geen krampjes
pi_61637814
quote:
Op zondag 14 september 2008 13:41 schreef Maneki.Neko het volgende:
Tand 2 is door We kunnen weer rustig slapen
Oeh, rustig slapen na tandenleed: wat een zegen.
Hier is nummer 1 aan het doorkomen (gisteren de lepeltjestest gedaan ) en Thomas is al dagen uit zijn hum en ik kan me niet heugen wanneer hij voor het laatst 's nachts een lang stuk heeft geslapen. Dieptepunt was wel vannacht: toen heb ik zelf van vier tot zeven kunnen slapen. Voor die tijd was -ie echt overstuur, met rode blossen, warm aanvoelen, constant op mijn vingers willen bijten. Pffff, hoeveel tanden telt een gebit ook alweer?

Die schoentjes van Maarten zijn geweldig!

En bijvoeden is leuk. De gretigheid, de vieze gezichten, de smurrie tot achter de oren.

Freecell, misschien heeft Leander gewoon eens zijn dag niet. Iedereen is wel eens zonder aanwijsbare reden uit zijn hum.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61638215
quote:
Op zondag 14 september 2008 19:34 schreef p_iglet het volgende:
je wilt niet weten hoeveel gebrekkige kennis er omtrend borstvoeding is bij artsen en instanties!

In de hele studie geneeskunde zit 2 uur!!! onderwijs over borstvoeding, wat ook nog eens bijna alleen maar gaat over de werking en melkaanmaak.

de tekst die letterlijk in het boekje staat klopt ook wel... voor 6 maanden beginnen wordt afgeraden omdat dan idd de borstvoeding terug kan lopen omdat ene kindje minder drinkt, en de ijzeropname van het kindje wordt minder als je te vroeg bijvoeding geeft omdat ze dan niet optimaal alles uit de bv kunnen halen (dus NIET omdat er in de bv niet genoeg zou zitten), voor de voedingswaardes is bijvoeden voor de 6 maanden zeker NIET nodig. Vanaf 6 maanden beetje bij beetje oefenen en meer leren eten is prima.
Nou, inderdaad. Mijn dietist beweerde toch echt dat ik nu ook moest beginnen met vlees (vanwege het ijzer). Maar Jen wilt geen vlees...

Wat raar eigenlijk dat als je dus advies vraagt, of dat nu bij een dietist of het cb is, ze eigenlijk allemaal ervan overtuigd zijn dat borstvoeidng na 6 maanden echt niet meer voldoende is...
pi_61638255
quote:
Op maandag 15 september 2008 08:43 schreef Webkim het volgende:

[..]

Oeh, rustig slapen na tandenleed: wat een zegen.
Hier is nummer 1 aan het doorkomen (gisteren de lepeltjestest gedaan ) en Thomas is al dagen uit zijn hum en ik kan me niet heugen wanneer hij voor het laatst 's nachts een lang stuk heeft geslapen. Dieptepunt was wel vannacht: toen heb ik zelf van vier tot zeven kunnen slapen. Voor die tijd was -ie echt overstuur, met rode blossen, warm aanvoelen, constant op mijn vingers willen bijten. Pffff, hoeveel tanden telt een gebit ook alweer?

Die schoentjes van Maarten zijn geweldig!

En bijvoeden is leuk. De gretigheid, de vieze gezichten, de smurrie tot achter de oren.

Freecell, misschien heeft Leander gewoon eens zijn dag niet. Iedereen is wel eens zonder aanwijsbare reden uit zijn hum.
20
pi_61638620
Oh, Zondagnacht was hier drama... Echt zielig. Jen werd plots wakker en meteen heel hard huilen. Ik had haar net al eten gegeven, dus het kon echt geen honger zijn. Nou toch proberen, dat klopte dus want toen ze de borst zag werd het alleen maar erger. Luier check, speen check, Pip check.... Even omhoog tegen mama zitten, nee ook niet... Papa inmiddels wakker, papa troosten... nee ook niet. Papa lopen.... ja toen werd ze een beetje stiller. Nog heel erg snikken... Goed, weer bij mama, weer hard huilen. Toch troost zoeken bij de borst. Toch weer niet, speen check, Pip CHECK.... Eindelijk. Maar ze heeft dus tot 4 uur snikkend naast me gelegen.

Wat bleek, Ik had soep gemaakt.... En in de vermiccelli zat ei... (STOM STOM STOM!!) Nou weten we dat ook weer....

Edit: Jen hoest nu al een tijdje. Ben ik een overbezorgde moeder als ik de huisarts bel??

[ Bericht 6% gewijzigd door Ticootje op 15-09-2008 10:02:47 ]
pi_61639380
nee hoor tico, gewoon bellen als ze al een tijdje hoest, al is het voor je eigen gemoedsrust

Hier gister een kinderstoel met een nijntje verkleiner gekregen van mijn schoonouders. Ze kan er pas over een hele tijd in, maar ik vind het er zo gezellig uitzien, zo'n kinderstoel aan de grote tafel
pi_61639530
Bla, dat is ook heel gezellig hoor. Jen zit bij ons aan tafel vanaf dat ze 5 maanden is. Ik had het gevraagd op het cb of dat mocht, het antwoord was niet te lang... Dus als we begonnen met eten mocht ze er even bij zitten en na 5 minuutjes zette ik haar weer in de wipper.

Nu zit ze de hele maaltijd erbij, behalve als ze de boel bij elkaar brult, dan gaat ze naar bed.
pi_61640047
ik heb ergens gelezen dat het mag vanaf ze stevig los kunnen zitten, en dat verschilt van kind tot kind. En dan idd opbouwen en in t begin niet te lang laten zitten.
Lijkt me echt leuk, en een goede reden om gezellig de tafel te dekken ipv achter de tv/ pc te eten
pi_61640083
quote:
Op maandag 15 september 2008 09:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou, inderdaad. Mijn dietist beweerde toch echt dat ik nu ook moest beginnen met vlees (vanwege het ijzer). Maar Jen wilt geen vlees...

Wat raar eigenlijk dat als je dus advies vraagt, of dat nu bij een dietist of het cb is, ze eigenlijk allemaal ervan overtuigd zijn dat borstvoeidng na 6 maanden echt niet meer voldoende is...
Ticootje, heb je het boek van Kleintjes? Da's een diëtist maar dan een die zich echt gespecialiseerd heeft in de voeding van (kleine) kinderen. Hij is er stellig van overtuigd dat vlees zeker het eerste jaar nog niet nodig is.
pi_61640906
Nee, owlet ik heb dat boek niet, het stond wel op mn verlanglijstje.. Maar ik heb het dus nog niet besteld.

Ik heb 1x kip geprobeerd te geven, dat duwde ze er gelijk weer uit, en 1x filet op brood en ook dat vond ze niets. Dat terwijl ze erg graag haar boterhammetje eet en ik eigenlijk met geen enkele groente of fruit problemen heb dat ze het niet hoeft.

Jen eet nu best wel veel (vind ik). Het CB en de dietist vond haar voedingschema heel erg goed... (Ik kreeg zowaar een compliment) Maar dat maakt me dus best weer aan het twijfelen omdat ze daar toch niet echt verstand hebben van lang borstvoeding geven en de voedingswaarde van borstvoeding na 6 maanden.

Ik denk namelijk dat wat Jen nu eet misschien te veel is.... Niet dat ik het naar binnen prop, ze eet gewoon heerlijk haar boterhammetje en wordt ook helemaal vrolijk als ik aan het smeren ben.

Alle tegenstrijdige verhalen maken je behoorlijk onzeker... (Hetzelfde met hoeveel ze overdag moet drinken... Ik kan haar moeilijk een trechter in de mond stoppen...)
pi_61642032
Enige vlees wat Maarten krijgt is vis.
Ook geen vleeswaren op brood.

Af en toe denk ik ook wel eens bij Maarten dat er geen bodem in z'n maag zit maar hij groeit goed en ziet er gezond uit
Hij krijgt nog 3x op een dag een fles van 180, 1 hele plak brood met beleg en soms nog een halve erbij, 2stuks fruit of 3 kleine fruit en een behoorlijk bordje vol avondeten.En ook sap tussendoor en bij z'n brood en avondeten.
Soms een cracotte oid tussendoor.

Ik vind het best veel voor een kindje van nog geen 9 maand maar blijkbaar heeft hij zoveel nodig. Hij is ook niet te vet en ziet er lekker gezond uit.

Hier eten wij ook lekker aan tafel veel gezelliger.
Brood aan tafel, fruit aan tafel en ik eet een broodje mee en avondeten ook aan tafel.

Moet zeggen dat ik eigenlijk helemaal niet onzeker ben over het eten van Maarten. Weet ook niet waarom want ik kan een behoorlijke piekeraar zijn.
pi_61642138
quote:
Op maandag 15 september 2008 11:36 schreef Ticootje het volgende:
Nee, owlet ik heb dat boek niet, het stond wel op mn verlanglijstje.. Maar ik heb het dus nog niet besteld.

Ik heb 1x kip geprobeerd te geven, dat duwde ze er gelijk weer uit, en 1x filet op brood en ook dat vond ze niets. Dat terwijl ze erg graag haar boterhammetje eet en ik eigenlijk met geen enkele groente of fruit problemen heb dat ze het niet hoeft.

Jen eet nu best wel veel (vind ik). Het CB en de dietist vond haar voedingschema heel erg goed... (Ik kreeg zowaar een compliment) Maar dat maakt me dus best weer aan het twijfelen omdat ze daar toch niet echt verstand hebben van lang borstvoeding geven en de voedingswaarde van borstvoeding na 6 maanden.

Ik denk namelijk dat wat Jen nu eet misschien te veel is.... Niet dat ik het naar binnen prop, ze eet gewoon heerlijk haar boterhammetje en wordt ook helemaal vrolijk als ik aan het smeren ben.

Alle tegenstrijdige verhalen maken je behoorlijk onzeker... (Hetzelfde met hoeveel ze overdag moet drinken... Ik kan haar moeilijk een trechter in de mond stoppen...)
Zolang je zowel vast voedsel als borstvoeding niet naar binnen propt maar ook niet al te veel weigert (vooral voor wat betreft de BV) zal er toch niet zo snel iets mis zijn? Je hebt nou eenmaal kinderen die met smaak kunnen eten en kinderen die het liever allemaal wat rustig aan doen.
Volgens mij is de truc dat je je kind volgt en dat zeker in het eerste jaar je je echt nog geen zorgen hoeft te maken.
Als ze lekker groeit en goed in haar vel zit dan merk je vanzelf of ze honger heeft of niet. En als je BV geeft dan is het ergste dat kan gebeuren dat ze meer wil drinken als ze wat weinig vast voedsel eet. Nou ja, dan geef je dat en dan is het weer in orde
pi_61643944
Wat betreft weigeren: Ik geef nu geen borstvoeding tussen "werktijden". Puur om het feit dat ik niet meer wil kolven door de continue terugkerende borstontstekingen. Nu gaat het super, zolang ik niet kolf komt de ontsteking niet terug. Maar dat komt er wel op neer dat Jen nu zo'n 5 keer per 24 uur drinkt, maar ik heb totaal geen idee hoeveel melk ik nu (nog) heb.
pi_61651436
Even een klein vraagje: ons meiske is heel erg jengelig en trekt soms aan haar oor. Heeft ze dan oorpijn denken jullie? Ziet er heel zielig uit...
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  maandag 15 september 2008 @ 18:04:48 #289
35189 Troel
scherp en bot
pi_61651495
Ze kan ook erg moe zijn, dan trekken ze ook wel aan oren. Om het makkelijker te maken voor ouders.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 15 september 2008 @ 18:06:06 #290
35189 Troel
scherp en bot
pi_61651520
Opvoedperikelen met jonge kinderen

En was het maar alleen dit overigens. Ik snap dat het constant op de grond gooien van dingen ook wel nut heeft, tenslotte leer je dan hoe de zwaartekracht werkt, maar op een of andere manier dringt het niet door tot Ruben dat bepaalde dingen echt gewoon niet mogen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61651591
Ik pak dingen maar 2x op. Daarna is het pech...

En over oren trekken; moe, tandje, oorpijn... het kan zoveel zijn. Of ze heeft opeens door dat er oren aan dr hoofd zitten.
  maandag 15 september 2008 @ 18:10:59 #292
35189 Troel
scherp en bot
pi_61651619
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:09 schreef Ticootje het volgende:
Ik pak dingen maar 2x op. Daarna is het pech...

En over oren trekken; moe, tandje, oorpijn... het kan zoveel zijn. Of ze heeft opeens door dat er oren aan dr hoofd zitten.
Ja, maar met dingen oppakken is het niet zo erg. Maar ik begin het gedoe om mijn bril, de lamp, noem maar op zat te worden. Waarop Bert doodleuk zegt "ik heb er geen last van" nee schat, jij draagt ook geen bril!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61666666
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:10 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, maar met dingen oppakken is het niet zo erg. Maar ik begin het gedoe om mijn bril, de lamp, noem maar op zat te worden. Waarop Bert doodleuk zegt "ik heb er geen last van" nee schat, jij draagt ook geen bril!
Whehe
Kan je hem niet eens naar de oogarts sturen? De meeste mensen zonder bril hebben wel iets van -0,5 oid

Als Leander écht boos is trekt hij zijn muts over zijn hoofd (om vervolgens nog kwader te worden, want iemand trekt iets over zij n ogen )
pi_61666837
Vannacht om 4 uur vond Jennifer dat er genoeg geslapen was.... Bah wat vroeg.
pi_61666891
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 08:49 schreef Ticootje het volgende:
Vannacht om 4 uur vond Jennifer dat er genoeg geslapen was.... Bah wat vroeg.
Dat is inderdaad niet lekker
Succes met wakker blijven vandaag!
pi_61666985
Saar hier was tot gisteravond 22.00 uur aan het spoken en donderjagen. Absoluut niet willen drinken maar wel rondjes draaien, van schoot af gooien, in m`n gezicht maaien en slaan, aan m`n haren trekken..bijna hysterisch!
Uiteindelijk wilde ze wel een slok drinken en daarna heb ik haar maar in bed gelegd, toen was het al lang donker en wilde ze wel. Vanmorgen was ze pas om 7 uur wakker.
Er zal wel iets dwars hebben gezeten, maar ik weet niet wat

Jen ook al zo`n nachtspook
Saartje
pi_61667107
Oh maneki, dat komt mij ook erg bekent voor.... Gister dreigde ze inderdaad hetzelfde te doen, om 6 uur op bed gelegd omdat ze echt moe was. Gelijk slapen!!! Half 7 wakker.... En dan begint het spelletje. Even uit bed, lekker pyjama aan, schone luier even drinken en weer naar bed, want ja ze was echt moe. Nou ik heb er uiteindelijk tot 8 uur over gedaan om haar dus in bed te krijgen. Van 7 tot half 8 laten huilen, elke 5 minuten even kijken, speen weer geven. Om half 8 toch maar weer uit bed gehaald, bij mij op de bank gesust lekker tegen me aan liggen... Half uurtje tutten en toen sliep ze wel meteen... Tot 4 uur dus.

Mijn draakje...
pi_61668057
Het was wrslk. idd moeheid oid. Ze heeft weer de hele nacht heerlijk doorgeslapen (tot 9.15 uur!). Zij slaapt al vanaf het begin goed door. Ben ik wel blij mee als ik jullie verhalen hoor, Maneki en Ticootje. Sterkte er mee.
Of kan mij dat ook nog overkomen....
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_61668484
Ach het went wel... Misschien heeft Jen 2 weken wel doorgeslapen, daarna is het toch elke nacht nog raak. En als ik mijn ouders moet geloven kan dat nog lang duren, ik sliep pas door toen ik 4 was.
  dinsdag 16 september 2008 @ 11:32:13 #300
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_61670061
Hier zijn we druk aan het brood, vers gekookte prakjes en vers fruit. Rachel is nu bijna 10 maanden. Alleen... Ze wil niet drinken. Met veel pijn en moeite krijg ik er net 300 cc pd in 2x n flesje van 100 en 1x 100 via pap terwijl ze 700 moet hebben aan melk. Dat wordt weer heerlijk afgesnauwd worden op het CB donderdag. Verder fruithapjes en brood ( alles met stevigere structuur dus) gaat perfect.
Kruipen, lopen langs de tafel,bank kastjes en zo verder, brabbelt de oren van je kop zo af en toe, en nu met 4 tegelijk doorkomende tandjes waarbij de gekoelde rauwe wortels niet aan te slepen zijn ( of weg te werken zijn, als ze niet meer koud zijn worden ze weg gegooid door Rachel ) drijft ze t toch tot n uitterste. ze is nu weer 260 gram afgevallen in 2 weken dat gaat inhouden dat haar gewicht weer op t zelfde zit als de laatste weging op het CB.
Kortom ik heb er weer ontzettend zin in, en loop eigenlijk met de gedachte om het maar af te zeggen omdat ik geen zin heb om wederom in de hoek getrapt te worden door zo'n geitewollensok van het CB. iemand advies?
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')