quote:Heeft iemand van jullie weleens gegevens uit een andere excel file gehaald zonder deze eerst te moeten openen? Ik heb nl. een excel data sheet van 25 MB ofzo waar ik af en toe een waarde uit moet plukken.
Als ik elke keer de betreffende sheet moet openen kost me dat 5 minuten (op een snelle PC)
Misschien zeer simplistisch, maar sla het op als een PDF of druk het gewoon af?quote:Op woensdag 3 september 2008 17:06 schreef Deetch het volgende:
Openstaande vraag van mij uit vorige topic:
[..]
Daar heb ik toch niks aan? Dan moet ik uit een uitgeprinte sheet van 25 MB zelf de gegevens nog weer overtypen. Dat wil ik juist automatisch zonder het bestand eerst te moeten openen.quote:Op woensdag 3 september 2008 20:54 schreef nicolasvermeersch het volgende:
[..]
Misschien zeer simplistisch, maar sla het op als een PDF of druk het gewoon af?
1 |
Goed bezig.quote:Op zondag 7 september 2008 14:13 schreef RayMania het volgende:
Het is al gelukt.
Erg eenvoudig en ziet er cool uit.
1 2 3 | ComboBox1.Additem Range("A" & i).Value Next i |
1 |
1 |
1 |
Ik heb 2002. Ik heb geen find & select, alleen find & replace. En ik heb ook geen 'special'.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:51 schreef DaFan het volgende:
Maak een streepje in een lege cel, kopiëren, selecteer je bereik waar je blanks wil vervangen, ga naar Find & Select, Go to Special...
Kies blanks, OK, Plakken.
Ik weet niet welke versie je hebt, staat er namelijk niet bij, dus je mag zelf uitzoeken waar je Go To kan vinden(Dit is 2007)
Als microsuf nu eens alle opties op de zelfde plek liet staan en gewoon 1 taal binnen de software gebruikte.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:10 schreef DaFan het volgende:
Eerst beter kijken dan klagen
En volgende keer dus je versie erbij zetten (inc taal!!)
Dus iedereen moet maar Engels leren?quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:16 schreef Deetch het volgende:
[..]
Als microsuf nu eens alle opties op de zelfde plek liet staan en gewoon 1 taal binnen de software gebruikte.
Ik moet er ook maar van uitgaan dat iederen <2003 heeft volgende keer, ligt ook wel een beetje aan mijquote:Op dinsdag 9 september 2008 18:16 schreef Deetch het volgende:
[..]
Als microsuf nu eens alle opties op de zelfde plek liet staan en gewoon 1 taal binnen de software gebruikte.
Voor computerprogramma's? Sowieso de betere optie imo.quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:42 schreef leolinedance het volgende:
Dus iedereen moet maar Engels leren?
Ik heb 2007 op de desktop en 2002 op de laptop. Ik snap niet hoe Microsoft het heeft kunnen bedenken om de gehee layout aan te passen, erg vervelend! Hier ziet er wel mooier uit, maar Excel draait bij mij om fuinctionaliteit. 2002 werkt naar mijn mening veel beter.quote:Op woensdag 10 september 2008 01:59 schreef DaFan het volgende:
[..]
Ik moet er ook maar van uitgaan dat iederen <2003 heeft volgende keer, ligt ook wel een beetje aan mijIk ben degene hier met de afwijkende versie en de afwijkende taal
[..]
Voor computerprogramma's? Sowieso de betere optie imo.
Ik heb gebruik gemaakt van een ALS( functie, logisch natuurlijk dat hij dan bijbehorende cellen leeg laat.quote:Op vrijdag 12 september 2008 12:54 schreef DaFan het volgende:
Hoezo is het leeg, is de cel leeg in tabblad 1?
En wat zijn je originele formules?
Dat is inderdaad exact hetgene wat ik zoek! Daar was ik zelf niet opgekomen! Heel erg bedankt!quote:Op vrijdag 12 september 2008 15:41 schreef DaFan het volgende:
Heb je hier wat aan
http://www.mrexcel.com/forum/showpost.php?p=1683244&postcount=4
Kwam er zelf niet uit dus maar even doorgespeeld naar de echte pro'sJe moet het alleen even aanpassen voor je eigen sheet, maar denk dat je daar wel uit komt.
Eerste:quote:Op zaterdag 13 september 2008 18:19 schreef Jiveje het volgende:
Ik heb een aantal vraagjes. Ten eerst wil ik weten hoe ik Excel iets kan laten tellen, om precies te zijn. Ik wil dat excel in D4 een aantal neerzet, dat gelijk is aan het aantal cellen tussen A1:A100 waarin een waarde staat. Dus als er 80 cellen een waarde hebben, wil ik dat excel in D4 '80' neerzet. Ik zit te denken aan een soort COUNT-functie maar ik weet niet of dat allemaal kan met Excel.
Dan nog een stapje verder, nu wil ik nog dat excel het aantal cellen optelt (in range E1:E100) waarin het woordje 'WIN' staat, en het aantal cellen dat daaraan voldoet vervolgens in cel D5 zet.
Iemand tips?
Keer 2 uur bezig geweest met een UDF schrijven, komt er ander met 'gebruik die-en-die formule gewoon'quote:Op zondag 14 september 2008 10:11 schreef Deetch het volgende:
haha lol, zulke dingen heb ik ook wel eens. Dat je met een omweg hetzelfde bereikt en dan blijkt er gewoon een simpele functie voor te zijn.
Ben je een halve dag bezig een macro te schrijven van 40 regels, zegt een collega oh maar daar is ook een add-in voor ofzo of je maakt een functie en verteld dat trots aan een collega en die zegt oh je bedoelt deze standaardfunctie?
Dat is makkelijker met data --> text to columns. Dan delimited en scheidingsteken een spatie, klaarquote:Op woensdag 17 september 2008 11:23 schreef DaFan het volgende:
Als het altijd om een postcode gaat is het simpel (A1 bevat de tekst)
=LEFT(A1,4)
=RIGHT(A1,2)
Als het altijd 2 woorden oid zijn die gescheiden zijn door een spatie kan je dit proberen:
=LEFT(A1,FIND(" ",A1)-1)
=RIGHT(A1,LEN(A1)-FIND(" ",A1))
Vertalingen mag je zelf opzoeken (taal erbij zetten als je een post maakt zoals ik in de post hierboven ook al had aangegeven).
En wat is dat in de 2007 excel versie in het nederlands?quote:Op woensdag 17 september 2008 11:58 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dat is makkelijker met data --> text to columns. Dan delimited en scheidingsteken een spatie, klaar
Ik denk:quote:Op woensdag 17 september 2008 11:59 schreef Stansfield het volgende:
[..]
En wat is dat in de 2007 excel versie in het nederlands?
als je je originele data niet meer nodig hebt wel.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:04 schreef Stansfield het volgende:
tnx. Dat is helemaal makkelijk.
Dat zou je nog op kunnen lossen door ff de kolom te kopieren.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:12 schreef Deetch het volgende:
[..]
als je je originele data niet meer nodig hebt wel.
Dependant lists met data validation:quote:Op woensdag 17 september 2008 16:54 schreef teamlead het volgende:
Hoe doe ik het volgende:
In Cell A2 wordt een waarde ingevuld (A of B). Ik wil graag dat in cel B2 dan een dropdown verschijnt met bijbehorende keuzemogelijkheden.
Als ik validation gebruik, kan ik de inhoud van de dropdown list niet afhankelijk maken van de waarde van cel A2 (althans: niet met een ordinaire "IF")
Iemand enig idee
1 2 3 | 100 200 150 200 600 180 |
1 2 3 4 5 | 100 200 10 120 900 37 200 600 1800 340 38 27 |
1 2 3 | 100 200 150 10 200 600 180 1800 |
VBA code bedoel je?quote:Op donderdag 18 september 2008 13:43 schreef BierKoning het volgende:
Ik heb weer een leuke!
Ik heb een code, die in principe op dit neer komt: tel 30 dagen bij Bx op, en kopieer Cx - Ex naar sheet 2.
stel je nu de volgende sheet voor:
A1 = Mr Excel
B1 = 16/09/2008
C1 = 1
D1 = 2
E1 = 3
A2 = Mrs Excel
B2 = 16/08/2008
C2 = 10
D2 = 20
E2 = 30
Is het nu mogelijk dat ik een scrolldown menuutje heb waar ik Mr Excel of Mrs Excel kan zien, en dat excel dan de code uitvoert bij de cellen die bij die naam hoort?
Waarnaar upload je ze? In een map op je computer/remote computer?quote:Op maandag 22 september 2008 08:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik maak zelf dagrapporten over het weer, grafiek en al worden erbij ingezet, nu kan ik dit allemaal op internet laten tonen maar dan moet ik elke dag alles weer uploaden etc, is er een mogelijkheid om dit via excel te laten doen? Zit hier een upload optie? Zou wereld tijd schelen
Ok anders;quote:
Als ik een , gebruik werkt het niet. Ik moet een ; gebruiken.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:50 schreef DaFan het volgende:
=IF(AND(C6=>7,C6<=8),1,IF(AND(C6=>9,C6<=10),2,0)
Waarom gebruik je puntkomma als je een Engelse versie hebt? Alleen de Europese versies gebruiken dat voor zover ik weet.
Hoe wil je C6 en B6 optellen en vooral in welke cel?
Volgens mij kan je gewoon dit gebruiken (als ik je goed begrijp)
=(IF(AND(C6=>7,C6<=8),1,IF(AND(C6=>9,C6<=10),2,0))+(=IF(B6>=3.3,1,0))
In F6:quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:59 schreef VoreG het volgende:
[..]
Als ik een , gebruik werkt het niet. Ik moet een ; gebruiken.
Ik heb nu in B6 een score staan. Deze score kan van 1 t/m 10 lopen, indien de score een 3,3 of hoger is krijg je 1 punt.
In C6 staat ook een score. Deze score kan ook van 1 t/m 10 lopen, indien deze score een 7 of 8 is, krijg je 1 punt. Is de score een 9 of 10 krijg je twee punten.
In D6 komt er een score van 0 t/m 100. Indien deze score hoger is dan 85 dan krijg je 1 punt.
Al deze punten moeten bij elkaar worden opgeteld en uiteindelijk moet in F6 op basis van het totaal aantal punten een tekst komen.
Als je een lastige macro wilt, ja dat kan. Maar niet nu, morgen heb ik wel tijd. Ziet je sheet er zo uit als op dat plaatje? (maw, kan er gewoon een nieuwe rij worden toegevoegd of moeten er 2 cellen worden toegevoegd?).quote:Op dinsdag 23 september 2008 16:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand die mij kan helpen?
Heb een excel lijstje (zie foto) en nu wil ik het volgende:
Als ik onder de losse getal iets invul dat ie automatisch de datum erbij toevoegt en daaronder weer een vakje openlaat om weer nieuwe gegevens in te voeren. En dat ie uiteraard de somformule automatisch aanpast.
Is dit uberhaubt mogelijk? ben gewoon een noob
[ afbeelding ]
Ik ben er mee op weg inderdaad. Heb eindelijk het 1e deel (IF(AND(C6=>7;C6<=8);1;IF(AND(C6=>9;C6<=10);2;0))quote:Op dinsdag 23 september 2008 16:10 schreef DaFan het volgende:
[..]
In F6:
=(IF(B6=>3,3;1;0) + (IF(AND(C6=>7;C6<=8);1;IF(AND(C6=>9;C6<=10);2;0)) + (IF(D6=>85;1;0))
Zo zou hij moeten werken. Let wel op: Dit geeft het totaal aan punten aan! Je kan dit bv in een hulpcel zetten (Z6 bv), en die verbergen. In F6 krijg je dan de IF-statements om de tekst te maken (of doe een VLOOKUP waarbij je op een ander tabblad de scores zet met rechts ervan in een nieuwe cel de tekst die zou moeten verschijnen, in mijn ogen een nettere oplossing formula-technisch).
Omdat het aantal IF-statements een maximum van 7 kent kan dit niet allemaal in 1 formule in F6.
Hoop dat dit werkt.
Zou gewoon een volledige rij kunnen worden toegevoegdquote:Op dinsdag 23 september 2008 16:12 schreef DaFan het volgende:
[..]
Als je een lastige macro wilt, ja dat kan. Maar niet nu, morgen heb ik wel tijd. Ziet je sheet er zo uit als op dat plaatje? (maw, kan er gewoon een nieuwe rij worden toegevoegd of moeten er 2 cellen worden toegevoegd?).
1 |
Als je dan ook nog de dollartekens wil strippen krijg je een langere formule dan jouw oplossing, maar het kan wel oneindig veel cellen bekijken ipv maximaal 7 (IF-statements).quote:$A$1 wins
1 |
1 |
1 |
Ja, thx. Dat lijkt er wel op. Alleen Komt bij mij na 999, in cel A2 1000 - 1999 (B2). Heb je formule geprobeerd maar deze leidt steeds tot nul....quote:Op woensdag 24 september 2008 11:50 schreef DaFan het volgende:
Zoiets bedoel je?
(Begint in A1, vergeten erbij te maken op het plaatje).
C1
[ code verwijderd ]
C2 is doorgetrokken van boven.
Het zou ook moeten werk.... alleen hier nog niet. Ik ga even hetzelfde model maken voordat ik de fomule op de hele database loslaat. Mijn waarde (getallen , boven ondergrens) betstaat uit 12 cijfer. Dat is toch niet het probleem?quote:
Toch niet. SOMPRODUCT werkt. Ik heb jij formule ook werkend in het voorbeeld, maar in de lijst blijft die op 0 staan. Mijn getallen zijn:quote:Op woensdag 24 september 2008 13:35 schreef DaFan het volgende:
IS het niet SOMPRODUKT? Althans volgens http://dolf.trieschnigg.nl/excel/excel.html welIk heb geen NL versie.
12 getallen zou verder geen probleem moeten zijn. is geen probleem, werkt hier ook!
Hebbes !! Was appels met peren aan het vergelijken. De boven- ondergrens zijn 12 cijferige getallen. De getallen (kolom E in het voorbeeld) zijn echter 13 cijferig. Dat brengt met echter op het volgende probleem; hoe kan ik het 13 cijfer voor alle 1914 stuk verwijderen?. Het is steeds het 13 getal dat daar helemaal niet hoort te staan.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:35 schreef DaFan het volgende:
IS het niet SOMPRODUKT? Althans volgens http://dolf.trieschnigg.nl/excel/excel.html welIk heb geen NL versie.
12 getallen zou verder geen probleem moeten zijn. is geen probleem, werkt hier ook!
Nou.. ik heb nu 1914 verschillende getallen zoals 224043501371. De laaste getal (12e positie) hoort daar helemaal niet te staan. Het moet dus worden 22404350137.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:10 schreef DaFan het volgende:
Ik snap niet precies wat je wil maar maak een kolom met =RECHTS(A1,12) en plak die later over je oude kolom heen als waardes? (Copy, Plakken speciaal).
Helemaal gelukt. Thx. die somproduct formule moet ik toch eens een keer uitzoeken, snap er niets vanquote:Op woensdag 24 september 2008 14:26 schreef DaFan het volgende:
Probeer in een lege kolom =LINKS(E1,12), kopieer de kolom, plak hem over de E-kolom heen met Plakken speciaal -> Waarden.
En ja, Sumproduct is een hele interessante functie
Hij doet het! Alleen ik begrijp de formule niet en wat die doet.quote:Op woensdag 24 september 2008 00:06 schreef DaFan het volgende:
Tweede vraag:
Maak van <21 en 22> (foutje in je plaatje btw), eens 1 en 22, zonder de tekens. Probeer dan:
[ code verwijderd ]
Je kan niet de tekens erbij gebruiken. Wat je wel kan doen is een rij aanmaken met 1 en 22 erin, die verbergen, en in de rij erboven bv '21 en jonger' en '22 en ouder' schrijven zodat het lijkt alsof er gewoon de tekst staat, maar Excel werkt dan met de 1 en 22.
Zet MATCH eens in een losse cell en kijk wat de uitkomst is, lees dan de Help-file erbij. Idem voor HLOOKUP (het gaat hier vooral om de laatste 0 in de formule, erg belangrijk!) en kijk of je er zelf uit komt.quote:Op woensdag 24 september 2008 15:49 schreef VoreG het volgende:
[..]
Hij doet het! Alleen ik begrijp de formule niet en wat die doet.
Ik snap het nog niet helemaal, ook niet met de example van Excel erbij.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:00 schreef DaFan het volgende:
[..]
Zet MATCH eens in een losse cell en kijk wat de uitkomst is, lees dan de Help-file erbij. Idem voor HLOOKUP (het gaat hier vooral om de laatste 0 in de formule, erg belangrijk!) en kijk of je er zelf uit komt.
En geen probleem natuurlijk, blij dat ik hier van dienst kan zijn.
Ok.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:23 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ik snap het nog niet helemaal, ook niet met de example van Excel erbij.
Het gaat inderdaad om VBA code, namelijk deze:quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Dim CopyRange As Range, NextCell As Range Set CopyRange = Sheet2.Range("A4,B4,C4,S4,T4,U4,V4") Set NextCell = Sheet3.Cells(Cells.Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1, 0) CopyRange.Copy NextCell.PasteSpecial Application.CutCopyMode = False Sheets("Certificate_Database").Select Range("S4:V4").Select Application.CutCopyMode = False Selection.ClearContents Datum = Worksheets("Certificate_Database").Range("N4").Value Worksheets("Certificate_Database").Range("N4").Value = Datum + 730 End Sub |
Uit de help:quote:Op donderdag 25 september 2008 20:22 schreef luciferist het volgende:
waarom kan ik bij cel b3 geen letter C als naam aangeven in het naamvak?
er staat nb geen waarde in het vakje zelf en er is nog geen andere cel met de naam.
[ afbeelding ]
Op dit moment heb ik 180 rijen aan data (dit loopt sowieso erg op). Deze data omvat kolom A tm AA. In deze data staat informatie die ik elk jaar wil verlengen, dit doe ik door middel van de VBA command button in een post eerder van mij. Deze komt in principe op dit neer: tel 30 dagen bij Bx op, en kopieer Cx - Ex naar sheet 2.quote:Op vrijdag 26 september 2008 01:08 schreef DaFan het volgende:
[..]
BierKoning: Ik snap echt niet wat je nou wil. Eerst begin je over VLOOKUP, dan over VBA codeKan je een voorbeeld geven van hoe het zou moeten werken?
1 |
Maandag ben ik weer op mijn werk, dan ga ik het meteen uitproberen, bedankt.quote:Op vrijdag 26 september 2008 12:48 schreef DaFan het volgende:
Ga naar B1, Conditionnal formatting en gebruik deze formule:
[ code verwijderd ]
(A1:A3 is je eerste kolom, B1:B3 is je 2e kolom, kan je zelf wel aanpassen neem ik aan). De dollartekens zijn wel belangrijk. Kies zelf maar welke opmaak je dan wilt.
Kopieer nu B1 en kies je gehele kolom, Rechtermuisknop -> Plakken speciaal -> Formats.
Succes.
Ik zou dit met subtotals doen (te vinden onder "data"). Opletten dat je niet kiest voor "sum" maar voor "count".quote:Op woensdag 17 september 2008 15:52 schreef Stansfield het volgende:
Nog een kleine vraag. Ik heb een hele lijst met postcodes. Nu wil ik graag weten hoeveel er per postcode zijn. Dus hoevaak komt in die lijst de postcode 1111 voro en hoevaak de postcode 1112 en zo verder.
Hoe zou dat handig kunnen anders dan een filter en dan per postcode filteren en dan tellen hoeveel er zijn.
Geen probleem, eindelijk eens iemand met een Engelse versiequote:Op vrijdag 26 september 2008 12:54 schreef Karina het volgende:
[..]
Maandag ben ik weer op mijn werk, dan ga ik het meteen uitproberen, bedankt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Dim c As Range For Each c In d If c <> "" Then VindCel = c.Value Next End Function |
Inderdaad, ik zat met allemaal IF te werken en dat ging nergens over. Dit werkt goed, heb het op werk nodig dus vanavond even proberenquote:Op maandag 29 september 2008 02:08 schreef DaFan het volgende:
Ik kwam er niet uit met normale formules dus ik heb een UDF (User Defined Function) gemaakt. Deze geeft de niet-lege cel weer (en als er meerdere zijn, de laatste).
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om een lange IF-statement te maken, maar dat lukt je niet meer als je meer dan 7 cellen hebt die je wil bekijken.
Ga naar Visual Basic (Alt-F11), rechtermuisknop in het linkerpaneel, kies Invoegen -> Module. Plak dit hierin:
[ code verwijderd ]
Nu kan je =VINDCEL(A1:E1) gebruiken.
Het is gelukt, alleen omdat de kolommen in verschillende sheets stonden was ik een beetje aan het klooien, dus ik heb de betreffende kolommen in dezelfde sheet gezet en toen lukte het.quote:Op vrijdag 26 september 2008 13:01 schreef DaFan het volgende:
[..]
Geen probleem, eindelijk eens iemand met een Engelse versie
Dit zou ik ook met subtotals oplossen.quote:Op maandag 29 september 2008 15:35 schreef Wytze het volgende:
Goedemogguh,
Hier komt er weer eentje aan:
Ik heb een heel erg groot raport.van 652.000 rijen, met allemaal producten (waarvan veel dezelfde) met hun aantal keren verkocht erachter. De producten komen uit meerdere maanden. vandaar dat vele namen hetzelfde zijn. Ik heb nu alles onder elkaar staan, en wil dit graag mergen. dus dat bijv.
Crokyships Bolognesse 300 gram - 2
Crokyships Bolognesse 300 gram - 4
Crokyships Bolognesse 300 gram - 1
Crokyships Bolognesse 300 gram - 3
Lays 150 gram Paprika - 7
Lays 150 gram Paprika - 2
Lays 150 gram Paprika - 1
Lays 150 gram Paprika - 4
Resulteert in:
Crokyships Bolognesse 300 gram - 10
Lays 150 gram Paprika - 14
Ik ben met een pivot table aan het stoeien geweest, maar met die nieuwe versie van Excel, geeft me dat niet helemaal 't gewenste effect.
1 |
ok primaquote:
=ALS(B8 <>"zo";" ";ALS(H44="ja";((ALS(J8>AC8;AC8;J8))-(ALS(I8<AB8;AC8;I8)))*24;" "))quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:35 schreef DaFan het volgende:
Kijk nog even. Zo dus:
=ALS(OF(B8={"zo";"za";"FE"});ALS(H44="ja";((ALS(J8>AC8;AC8;J8))-(ALS(I8<AB8;AC8;I8)))*24;" "),"")
nee doet het niet, kut hequote:Op dinsdag 30 september 2008 16:50 schreef DaFan het volgende:
Dat =ALS(OF(B8={"za","zo","FE"}) etc zou gewoon moeten werken, maar zo dan
=ALS(OF(B8="zo",B8="za",B8="FE");ALS(H44="ja";((ALS(J8>AC8;AC8;J8))-(ALS(I8<AB8;AC8;I8)))*24;" ")," ")
editquote:Op dinsdag 30 september 2008 16:56 schreef DaFan het volgende:
Haal dat 2e gedeelte eens weg, dat maakt het voor mij niet makkelijker.
Ik heb dit:
=IF(OR(A1={"za","zo","FE"}),1,0)
Als A1 nu óf za, óf zo, óf FE is, komt er 1 uit, anders 0. (2007).
Deze doet precies hetzelfde:
=IF(OR(A1="za",A1="zo",A1="FE"),1,0) en zou iig in alle versies moeten werken.
Nu mag je zelf uitvogelen waar je het overige deel van je formule plaatst
Heb engelse versie dus vertaling kan misschien niet kloppenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:35 schreef saban het volgende:
Ik heb een blad waarbij alle cellen een kleur (geel) hebben. Ook zijn al die cellen leeg, echter wanneer een cel wel een waarde heeft wil ik dat deze groen wordt, is dit mogelijk?
Een soort van IsSetValue(color: green);
Jullie snappen vast wel wat ik bedoel.
Wel in het Nederlands
Dit werkt alleen bij cellen welke nog geen kleur hebben, maar alle cellen zijn al geel, ze moeten groen worden wanneer er een waarde is ingevuld.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:41 schreef Deetch het volgende:
[..]
Heb engelse versie dus vertaling kan misschien niet kloppen
Selecteer cel A1 en dan in menu opmaak (format in engels)
Voorwaardelijke opmaak kiezen en dan bij voorwaarde 1 kies je formule is en in de regel erachter typ je: =A1<>""
en bij de opmaak kies je dan celvulling groen
Laten we het even omdraaienquote:
Alles is gelukt, tot aan waar jij begint over VLOOKUP.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:30 schreef DaFan het volgende:
Maak een lijst met alle nummers en alle prijzen in een nieuw werkblad. Selecteer alle nummers en geef een naam -> Invoegen -> Naam.
Ga naar je cellen in je eerste werkblad, kies voor Data -> Validatie, kies voor Lijst, en in de balk de naam van je lijst invoegen.
Gebruik om de prijzen op te zoeken een VLOOKUP in je rechterkolom.
Ja ik heb hem al.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:55 schreef DaFan het volgende:
VERTICAAL.ZOEKEN
Een van de basisformules die je moet kennen...kijk maar in de Help, is duidelijk genoeg. Sorry
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:00 schreef mstr het volgende:
[..]
Ja ik heb hem al.
Ik heb nu:
=VERT.ZOEKEN(C19;$C$3:$C$17;7;0)
C19 is waar de lijst staat.
Van C3 tot C17 moet hij zoeken naar hetzelfde als C19.
En dan staat in de 7e rij, de prijs, die hij moet weergeven.
En als ik dat invoer, krijg ik: #VERW!
=VERT.ZOEKEN(C19;$C$3:$G$17;5;0)
Het is een rooster. Horizontaal staan groepen en verticaal tijden. Zo kan ik bijvoorbeeld voor een groep X van 09:00 - 11:00u met een kleur vastleggen waar ze zitten. Bijvoorbeeld met een celkleur groen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:00 schreef DaFan het volgende:
Lekker mstr
McGilles, op basis waarvan moet de cel gekleurd worden en hoe bepaal je welke cel? Het kan wel met een macro namelijk.
Als cel A1 groen is, dan moet bijvoorbeeld in tabblad 2 A1 ook groen zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:39 schreef DaFan het volgende:
Ja maar dat kan gewoon handmatig toch? Waarom zou A5 gekleurd moeten zijn met dezelfde kleur als A1? Maw, wat is de voorwaarde?
E5:Q40quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:48 schreef DaFan het volgende:
Ah op die fiets.
Kan je me het bereik geven waar die cellen inzitten? Ik kan er vanavond (tis hier 11 uur) niet meer aan werken maar morgen wel.
A1:Z26 bv
en weer iemand die in de val van nederlands versus internationale notering valtquote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:05 schreef VoreG het volgende:
Waarom kan ik niet gewoon met percentages rekenen (ik ga er logischerwijs van uit dat ik iets fout doe)
Ik heb in B12 een geldbedrag staan en in E7 het rentepercentage.
Nu moet er in D12 het bedrag komen dat aan rente wordt betaald.
Ik heb nu staan =(B12/100)*E7 alleen dan krijg ik een error vanwege het percentage dat in E7 staat.
Nu kan ik in E7 natuurlijk wel het % teken weghalen, maar dat wil ik niet.
Ik moet geen . maar een , gebruiken... Nu werkt het wel
1 2 3 4 5 6 | For Each c In Range("E5:Q39") Kleur = c.Interior.ColorIndex Sheets("Sheet2").Cells(c.Row, c.Column).Interior.ColorIndex = Kleur Next |
Thanks! Het werkt perfect!!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 06:45 schreef DaFan het volgende:
McGilles:
Maak een knop, dubbelklik erop, en zet dit in het event:
[ code verwijderd ]
Als je nu op de knop drukt, worden dezelfde cellen in Sheet2 ook die kleur (gebruik alleen de basiskleuren).
Als je dit onhandig vindt, heb ik nog wel iets anders maar het werkt nog niet 100%, en nu eventjes geen zin meer in (Excel liep vast enzo) dus laat maar weten.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | If Not Intersect(Target, Range("E5:Q39")) Is Nothing Then If Target.Value <> "x" Then Exit Sub Application.EnableEvents = False Target.Interior.ColorIndex = 10 Sheets("Sheet2").Cells(Target.Row, Target.Column).Interior.ColorIndex = 10 Target.Value = "" Application.EnableEvents = True End If End Sub |
Dit werkt inderdaad beter, alleen nu kan ik geen meerdere kleuren gebruikenquote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:35 schreef DaFan het volgende:
Hier, betere versie.
Alt-F11, dubbelklik Sheet1 en voer dit in:
[ code verwijderd ]
Nu kan je een 'x' zetten in de cel die je gekleurd wil hebben, en doet hij hetzelfde voor Sheet2. Geen klikken, alleen een x zetten (die vervolgens weer weggehaald wordt)
Sheet2 aanpassen naar je sheetnaam, Target.Row en Target.Column aanpassen met bv -1 om er D4:P38 te maken in sheet2
en de aanhalingstekensquote:
Ik neem aan dat je het onderwerp bedoeld? En ik begrijp niet precies wat je wilt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 23:01 schreef Chandler het volgende:
Best simpel dus
Dan gelijk een andere vraag, ik doe namelijk mijn gehele boekhouding in Excel vind het lekker handig en overzichtelijk op de manier hoe ik het heb opgezet, nu zou ik echter ook willen dat ik er het ontwerp van de facturen en dergelijke in zou kunnen verwerken. Hoe gaat dat in zijn werk? een formulier in excel maken?
Hope you understand my point
quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:24 schreef DaFan het volgende:
manny wat doe je dan als er meer dan 1 overeenkomst is, of kan dat niet?
Dus dat Utrecht én Utrecht Zuid voorkomt in kolom E?
Mijn boekhouding ziet er ongeveer zo uit:quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:05 schreef Deetch het volgende:
Ik neem aan dat je het onderwerp bedoeld? En ik begrijp niet precies wat je wilt.
Kun je uitleggen hoe je excel sheet er nu uitziet en wat je wilt doen met het onderwerp van de factuur en wat en dergelijke inhoudt?
Ik kwam er ook achterquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:07 schreef DaFan het volgende:
Kan je beter in het Excel topic doen.
[EXCEL] Het grote Excel vragen topic, #7
En onder View code is het de bedoeling dat je zelf de code schrijft
quote:In VB is het een stuk lastiger omdat je geen 'database' hebt. Als je het in Excel icm VBA doet heb je gewoon een overzicht waar je idd gewoon een knopje kan drukken achter iemands naam, waarbij hij de waarde opzoekt die het nu is, en er 1 bij optelt. Simpel.
Moet dat per se met een code dan? Je zou zeggen gewoon een buttontje trekken en die de opdracht geven om Cel X +1 te doen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:26 schreef DaFan het volgende:
Dat wordt geen leuk karweitje, lelijk en traag. Ik zie nu al 60 knoppen, dus 60 keer code (praktisch allemaal hetzelfde, maar toch).
Zou een andere opzet kiezen, bv 2 dropdowns met naam en drank, en één knop.
dat is dus de code alleenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:37 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Moet dat per se met een code dan? Je zou zeggen gewoon een buttontje trekken en die de opdracht geven om Cel X +1 te doen.
En we hebben nog een veel groter assortiment:P Dus het zullen er enkele honderden worden.
1 2 3 4 5 6 7 | HuidigAantal = Range("A1").Value HuidigAantal = HuidigAantal + 1 Range("A1").Value End Sub |
Hoe zet ik die code er precies in?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:48 schreef DaFan het volgende:
Het is niet zo lastig, maar je code, PER KNOP, ziet er zo uit:
[ code verwijderd ]
Hiervoor moet je dus élke keer de naam van je knop veranderen en de Range("xx") veranderen. Daarnaast word je workbook ontzettend traag van zoveel knoppen en macro's.
Hoe maak k een knop dan? en een formulierquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:05 schreef DaFan het volgende:
Knop in je sheet maken, dubbelklikken op de knop (of View code), dit erin plakken.
Maar de elegantere oplossing in inderdaad wat Deetch zegt, maar dan moet je ook een formulier maken en dergelijke.
1 2 3 4 5 | Aantal = Range("A1").Value Aantal = Aantal + 1 Range("A1").Value = Aantal |
Stuur me even een email (zie mijn profiel). Ik had niks te doen en heb een excel sheetje voor je liggen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:33 schreef hello_moto1992 het volgende:
Sorry, maar het werkt niet.
Daar kan ik zeker wat mee, helaas voornamelijk foutmeldingen genereren. Zelfs als ik letterlijk nabouw wat er op de pagina wordt voorgesteld. Ik probeer et vanavond even op andere versie van excel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 09:18 schreef DaFan het volgende:
Manny kijk eens of je hier wat mee kan:
http://excelchampion.com/tip06.htm
1 |
nein, Utrecht staat niet altijd vooraan in de cel. Ik probeer eerst zelf nog wat te beunen, en zal dan eens kijken op mrExcel.comquote:Op woensdag 8 oktober 2008 04:04 schreef DaFan het volgende:
Als Utrecht altijd het eerste woord is in het stadsdeel (dus Utrecht Zuid, niet Zuid Utrecht bv), dan kan je zoeken op de volgende string:
[ code verwijderd ]
Waar A1:A5 je zoekkolom is en B1 de cel waar de zoekterm instaat. Volgens mij werkt dat ook wel met arrays.
Als je er morgen nog niet uitbent zou ik proberen op MrExcel.com een topic de openen. Daar zitten de échte guru'sJe moet dan wel duidelijke screens en zo posten, dan gaat het allemaal wat sneller.
kun je hier iets mee?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:46 schreef DeStedebouwer het volgende:
In een excel werkblad heb ik een cel en daar moet een afbeelding IN.
Wanneer ik de afmeting van die cel verander dient de afbeelding mee te schalen. Is dit mogelijk?
En zo ja, is het ook mogelijk een hele rits afbeeldingen (die in een zelfde map staan) automatisch in een kolom van cellen in te voegen?
Zou een hoop werk besparen namelijk
een aanzet kan zijn: =if(vlookup(C1;$A$1:$B$10000;2;false)=d1;"goed";"fout") en dat doortrekkenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:30 schreef Karina het volgende:
Ik heb weer een probleem met het vergelijken van kolommen, dit keer nog ingewikkelder. Kolom A en B horen bij elkaar en bevatten de juiste informatie. Kolom C en D horen ook bij elkaar, maar komen uit een andere bron en kunnen fouten bevatten. Ik wil kolom C en D gemarkeerd hebben als ze niet overeenkomen met A en B.
De lijst van kolom A en B bevat meer gegevens dan de lijst C en D en simpelweg sorteren en dan vergelijken zal niet gaan.
Voorbeeldje van wat ik wil (C en D het liefst zo gemarkeerd dat het makkelijk terug te vinden is).
Netjes kolommetjes maken lukte helaas niet, maar de eerste en tweede horen bij elkaar en de derde en vierde kolom horen bij elkaar. Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel
A5689 9 A5689 8 fout
b9078 8 c5490 3 fout
c5490 7 b9078 8 goed
a9077 6 c5490 7 goed
A en B en C en D moeten dus precies aan elkaar gelijk zijn (de combinatie).
Excel 2003 Engels trouwens.
De kolommen 3 en 4 die overeenkomen met 1 en 2 heb ik ook nog maar bold gemaakt, zodat makkelijker te zien is waarom ze goed zijn. Maar ik wil dus de FOUTE gemarkeerd hebben.
Ik ga het weer uitproberen morgen! Bedankt alvast.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:06 schreef placebeau het volgende:
[..]
een aanzet kan zijn: =if(vlookup(C1;$A$1:$B$10000;2;false)=d1;"goed";"fout") en dat doortrekken
Eigenschappen van het plaatje -> Beveiliging -> Size and move with cellsquote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:46 schreef DeStedebouwer het volgende:
In een excel werkblad heb ik een cel en daar moet een afbeelding IN.
Wanneer ik de afmeting van die cel verander dient de afbeelding mee te schalen. Is dit mogelijk?
Ik weet niet hoe je sheet eruit ziet, maar ik zou gaan werken met Names. Die kan je namelijk variabel in lengte maken en dus gebruiken om je grafiek op te bouwen. Ik heb even een simpel voorbeeldje gemaakt:quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:25 schreef placebeau het volgende:
vraag:
ik heb een blad met een aantal grafieken
nu zou er een variabele moeten komen die ik in de sheet kan invoeren (noem: nb_years bvb) en als ik die variabele aanpas zouden alle grafieken die lengte moeten aannemen. (bijv als nb_years = 15 zouden telkens de 15 eerste waarden van de tabel moeten worden ingevuld)
Het liefst zou ik hebben dat er geen VB code aan te pas komt omdat het programma en de loop tijd al ruimschoot genoeg zijn.
ik heb geprobeerd met de functie offset te werken binnen de grafiekfuncties series, maar dat wil hij om één of andere reden niet aanvaarden, anders was het snel gelukt.
alvast bedankt
1 |
Hier lukt het me helaas niet mee.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:06 schreef placebeau het volgende:
[..]
een aanzet kan zijn: =if(vlookup(C1;$A$1:$B$10000;2;false)=d1;"goed";"fout") en dat doortrekken
1 |
1 |
tja, dan zouden we het moeten zien.quote:
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat dit niet gaat werken. Misschien heb ik het toch niet goed uitgelegd:quote:Op donderdag 9 oktober 2008 08:12 schreef DaFan het volgende:
Ik heb deze die je kan gebruiken in Conditionnal formatting.
Deze gaat in C1 en moet je dmv kopiëren, plakken speciaal, formats toepassen op de andere cellen.
[ code verwijderd ]
Deze markeert de foute entries in kolom C. Als je dit ook voor A, B en D wil moet je het maar even laten weten.
die namen een formule toekennen lukt me, thxquote:Op donderdag 9 oktober 2008 00:03 schreef DaFan het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe je sheet eruit ziet, maar ik zou gaan werken met Names. Die kan je namelijk variabel in lengte maken en dus gebruiken om je grafiek op te bouwen. Ik heb even een simpel voorbeeldje gemaakt:
A1:A10 bevatten de cijfers 1 t/m 10. In D1 staat het getal waarmee ik de lengte van de 'grafiek' wil aangeven. Ik heb een nieuwe Naam aangemaakt (Invoegen -> Naam), die ik 'Bereik' heb genoemd met de volgende formule:
[ code verwijderd ]
Als ik nu in D1 bv 6 invoer, heeft Bereik de range A1:A6. Als ik 2 invoer is het A1:A2.
Hoop dat dit duidelijk is en dat je het kan toepassen in je sheet.
heel erg bedanktquote:Op donderdag 9 oktober 2008 09:27 schreef DaFan het volgende:
Je moet de volgende format gebruiken:
[ filenaam ].xls![ naam ]
Dus als je Bereik hebt, en je bestand heet Book1, je moet gebruiken:
Book1.xls!Bereik
(In je source data dus)
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:23 schreef DaFan het volgende:
En je kan er een comment bij maken, die krijg je te zien als je er met je muis overheen gaat.
$F$5 gebruikenquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 01:09 schreef MacorgaZ het volgende:
Is er een manier om een formule te kopiëren en te plakken, met behoud van 1 waarde? Ik heb namelijk in bv hok F5 de wisselkoers voor euro-dollar staan, en wil allemaal bedragen delen door de wisselkoers, dus door F5. Als ik echter een formule kopieer en plak, wordt F5 automatisch veranderd naar F6, F7, F8, etc., en krijg ik een "divide by 0"-error.
Waarschijnlijk een simpele oplossing, maar die wordt toch zeer op prijs gesteld!
Nee dat lukt niet, jammer genoeg. Ik kan wel (proberen) uitleggen waarom het niet werkt maar probeer het zelf maar eens.quote:Op zondag 12 oktober 2008 05:25 schreef DaFan het volgende:
McGilles je kan toch gewoon de For...Next loops achter elkaar zetten in één Sub?
1 2 3 4 5 | Kleur = c.Interior.ColorIndex Sheets("Sheet2").Cells(c.Row + 3, c.Column - 1).Interior.ColorIndex = Kleur Sheets("Sheet2").Cells(c.Row - 34, c.Column).Interior.ColorIndex = Kleur Next |
Run-Time error '1004':quote:
Je hebt gewoon een aantal normaal verdeelde waarden die je wilt uitzetten in een grafiek?quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:39 schreef znarch het volgende:
Weet iemand hoe ik de standaardnormale verdeling in mijn staafgrafiek krijg ?
Bedankt voor de moeite, maar mijn broer was even langs en wist de oplossing, het bestand is klaarquote:Op zondag 12 oktober 2008 10:04 schreef DaFan het volgende:
Oh snap.
Je kan natuurlijk niet Row - 34 doen als de Row 5 is. Ik ben het even kwijt. Zal morgen even voor je kijken.
Ik heb een histogram waar ik simpelweg de curve van de standaardnormale verdeling in wilquote:Op zondag 12 oktober 2008 18:56 schreef McGilles het volgende:
[..]
Je hebt gewoon een aantal normaal verdeelde waarden die je wilt uitzetten in een grafiek?
Dan maak je toch zelf even een normale verdeling?quote:Op zondag 12 oktober 2008 19:39 schreef znarch het volgende:
[..]
Ik heb een histogram waar ik simpelweg de curve van de standaardnormale verdeling in wilOm het te vergelijken met de waarden die er al in staan.
Ga naar de VBA editor (Alt-F11), Insert -> Module en plak dit erin:quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:43 schreef Gitarist het volgende:
Is het mogelijk om in een werkblad automatisch de datum waarop het bestand voor het laatst is opgeslagen in te voegen?
Ik ken wel de functies voor het invoegen van de datum van vandaag, maar die geeft als je het bestand bijv. morgen opent de datum van morgen en dat is in dit geval niet gewenst.
1 2 3 4 5 | LastSaved = ActiveWorkbook.BuiltinDocumentProperties(12) End Function |
In de Nerlandse versie kan dit volgens mij met een Aantal.Als formulequote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:53 schreef Jackdb het volgende:
Ik gebruik momenteel de Engelstalige versie van Office 2007 en loop tegen een probleem aan:
Ik heb een excelsheet met een rij klantnamen en daarachter een kolom met de naam "offerte" Onder deze "offerte" kolom komt te staan of de klant wel of geen offerte heeft gehad (antwoord "ja" of "nee")
Nu wil ik onderaan deze kolom in 1 cel het totaal AANTAL klanten krijgen dat WEL een offerte heeft gehad. Deze cel moet dus alle "ja" antwoorden uit de kolom optellen.
Mijn vraag is hoe ik dit kan doen. Als je weet hoe dit moet laat het dan aub weten, want volgens mij moet dit met een bepaalde functie te doen zijn, maar ik weet niet hoe.
Nee op de x-as..quote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:23 schreef DaFan het volgende:
Akelalala, wat bedoel je hiermee:
"Echter krijg ik de volgorde B bovenaan en dan C - D - E en dan A onderaan."
In je legenda?
Ja, Links naar rechts inderdaad...quote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:29 schreef DaFan het volgende:
Ok links naar rechts dus
Ik zal morgen even kijken of ik het probleem kan reproduceren in 2007. (GMT+10, dus zo pitten).
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:18 schreef Akelalala het volgende:
[..]
In de Nerlandse versie kan dit volgens mij met een Aantal.Als formule
=AANTAL.ALS('Bereik waar het uit moet komen;"Antwoord in jouw geval Ja").
Is dit in het engels niet iets als Count? Ik weet heb hier zo ook geen engelse versie bij de hand. Sorry.
Bedankt voor de snelle reactie, dit is de formule die ik zocht.quote:
Heel erg bedankt voor de moeite, maar het wil bij mij echt niet lukken.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 02:25 schreef DaFan het volgende:
Akelalala heb je headers boven je tabel? Als je ze niet gebruikt, kan je dan eens proberen de cel boven A leeg te laten, en de cel boven de waarden te vullen met 'Waarden' bv en dan vanaf de lege cel selecteren naar de 30 (dus 2x6 tabel) en er dan een grafiek van maken.
Als je nu wél headers gebruikt (dus boven beide kolommen), probeer die dan eens niet mee te selecteren, eerst een grafiek van te maken en dan later de namen van de serie toe te voegen.
Als ik gewoon een 2x5 maak met de gegevens erin, en die selecteer, dan maakt Excel er meteen een goede grafiek van, met A-E op de x-as.
mail de sheet dan eens naar mij (zie profiel) dan kan ik kijken wat er mis is.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:16 schreef Akelalala het volgende:
[..]
Heel erg bedankt voor de moeite, maar het wil bij mij echt niet lukken.
Ik blijf hetgeen krijgen waarvoor ik mijn probleem ook hier neer had gezet.. Ik heb echt geen idee waaar dit aan kan liggen. Ben er echt behoorlijk gefrusteerd door in ieder geval
Correctie: Ik weet niet hoe ik het gedaan heb, maar nu zit de waarde die ik onderaan wil hebben ook daadwerkelijk onderaan... Het is niet helemaal zoals ik het in gedachten had, maar het is in ieder geval iets.
Heel erg bedankt, maar dat gaat helaas niet, omdat het een beetje bedrijfsgeheime info is...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:23 schreef Deetch het volgende:
[..]
mail de sheet dan eens naar mij (zie profiel) dan kan ik kijken wat er mis is.
ah ok. Heb je het probleem ook als je een nieuwe sheet maakt met fictieve gegevens en andere namen etc of ligt het specifiek aan deze ene sheet?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:35 schreef Akelalala het volgende:
[..]
Heel erg bedankt, maar dat gaat helaas niet, omdat het een beetje bedrijfsgeheime info is...
Dat zou ik nog eens moeten uitzoeken. Heb het nu al opgelost door te kijken welke volgorde excel neemt en de gegevens dan in een nieuwe tabel te zetten in deze bepaalde volgorde. Dat gaat goed nu het allemaal relatief kleine tabellen zijn, maar het word wat lastiger op het moment dat het enorme tabellen zijn waar je grafiekken uit wil hebben. Maar goed, dat is voor latere zorg. gelukkig is het voor deze presentatie in orde.. .quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:05 schreef Deetch het volgende:
[..]
ah ok. Heb je het probleem ook als je een nieuwe sheet maakt met fictieve gegevens en andere namen etc of ligt het specifiek aan deze ene sheet?
Niet alleen het aantal namen, anders is het gewoon simpel effe tellen zeg maar. Maar het gaat om veel meer gegevens die we uit de totale tabel moeten halen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 01:40 schreef DaFan het volgende:
Dus kort; je moet gewoon het aantal personen in die 50000 regels hebben?
1 |
Top, dat werktquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:15 schreef DaFan het volgende:
Als je in Excel een verwijzing maakt naar een ander workbook ziet het er als volgt uit (in dit geval Book2.xls):
[ code verwijderd ]
Dit kan je niet doortrekken omdat de dollartekens er staan. Deze worden gebruikt om de verwijzing absoluut te maken en worden niet dus aangepast als je ze doortrekt. Verwijder de dollartekens voor de A/B als je de kolommen wilt kunnen doortrekken, of de dollartekens voor de rij-nummers om de rijen door te trekken. Je kan ook de hele boel selecteren en F4 drukken om door de opties heen te gaan (hou de formule balk in de gaten).
Succes.
Het is me niet gelukt n.a.v. jouw aanwijzing om dat millimeterpapier voor de dag te krijgen. Ik wil de X-as op schaal omdat ik de y-as gebruik voor de cumulatieve relatieve frequentie en mijn klassen niet allemaal dezelfde klassenbreedte hebben.quote:Op zondag 26 oktober 2008 05:54 schreef DaFan het volgende:
Grafiek op "millimeterpapier" in Excel
Ik heb je vraag daar toch beantwoord?
En waarom zou je de x-as op schaal willen? Bedoel je de y-as of heb je een gekantelde grafiek?
Yes, gelukt, de millimeterlijnen staan er nu in elk geval horizontaal.quote:Op zondag 26 oktober 2008 06:10 schreef DaFan het volgende:
Als je rechtermuisknop op de y-as doet en erbij zet 'Add minor gridlines'? Die kan je dan formatten en de stapgrootte aanpassen.
Ik krijg het niet voor elkaar om de x-as categoriën op schaal te krijgen, sorry
zou je mij een voorbeeldje kunnen sturen, want snap er helemaal niets van.quote:Op zondag 26 oktober 2008 04:23 schreef DaFan het volgende:
Ik zou er een macro'tje met een formulier bij maken. Je maakt dan een knop waarmee je het formulier aanroept, in het formulier maak je een dropdown met alle artikelen en 2 velden waar je voorraad toe kan voegen of eraf kan halen.
Wat ik zou doen is:quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:20 schreef teamlead het volgende:
Hoi
Ik heb een export uit een database, waarin tijden in seconden staan vermeld (bijv: tijd ingelogd:3575846)
Om het een beetje overzichtelijker te houden, wilde ik dit omzetten naar uu"mm:sss , maar met format cells krijg ik dan alleen 0:00:00
Dusss... wat doe ik fout
dan moet je eerst nog wel delen door 3600 natuurlijkquote:Op maandag 27 oktober 2008 11:22 schreef teamlead het volgende:
voor wat betreft dat formatten:
als ik 119646 seconden format als als [uu]:mm:ss krijg ik 2871504:00:00.. klopt toch niet helemaal
Hoe werkt dat dan? Als A1 een aantal seconden is en ik wil met jouw formule in A2 de uren minuten en seconden hebben?quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:09 schreef DaFan het volgende:
McGilles je kan A2 gewoon formatten als [uu]:mm:ss. Let op de rechte haken, daarmee geef je aan dat Excel moet doortellen (verder dan 24 uur).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |