Laten we het even omdraaienquote:
Alles is gelukt, tot aan waar jij begint over VLOOKUP.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:30 schreef DaFan het volgende:
Maak een lijst met alle nummers en alle prijzen in een nieuw werkblad. Selecteer alle nummers en geef een naam -> Invoegen -> Naam.
Ga naar je cellen in je eerste werkblad, kies voor Data -> Validatie, kies voor Lijst, en in de balk de naam van je lijst invoegen.
Gebruik om de prijzen op te zoeken een VLOOKUP in je rechterkolom.
Ja ik heb hem al.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:55 schreef DaFan het volgende:
VERTICAAL.ZOEKEN
Een van de basisformules die je moet kennen...kijk maar in de Help, is duidelijk genoeg. Sorry
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:00 schreef mstr het volgende:
[..]
Ja ik heb hem al.
Ik heb nu:
=VERT.ZOEKEN(C19;$C$3:$C$17;7;0)
C19 is waar de lijst staat.
Van C3 tot C17 moet hij zoeken naar hetzelfde als C19.
En dan staat in de 7e rij, de prijs, die hij moet weergeven.
En als ik dat invoer, krijg ik: #VERW!
=VERT.ZOEKEN(C19;$C$3:$G$17;5;0)
Het is een rooster. Horizontaal staan groepen en verticaal tijden. Zo kan ik bijvoorbeeld voor een groep X van 09:00 - 11:00u met een kleur vastleggen waar ze zitten. Bijvoorbeeld met een celkleur groen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:00 schreef DaFan het volgende:
Lekker mstr
McGilles, op basis waarvan moet de cel gekleurd worden en hoe bepaal je welke cel? Het kan wel met een macro namelijk.
Als cel A1 groen is, dan moet bijvoorbeeld in tabblad 2 A1 ook groen zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:39 schreef DaFan het volgende:
Ja maar dat kan gewoon handmatig toch? Waarom zou A5 gekleurd moeten zijn met dezelfde kleur als A1? Maw, wat is de voorwaarde?
E5:Q40quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:48 schreef DaFan het volgende:
Ah op die fiets.
Kan je me het bereik geven waar die cellen inzitten? Ik kan er vanavond (tis hier 11 uur) niet meer aan werken maar morgen wel.
A1:Z26 bv
en weer iemand die in de val van nederlands versus internationale notering valtquote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:05 schreef VoreG het volgende:
Waarom kan ik niet gewoon met percentages rekenen (ik ga er logischerwijs van uit dat ik iets fout doe)
Ik heb in B12 een geldbedrag staan en in E7 het rentepercentage.
Nu moet er in D12 het bedrag komen dat aan rente wordt betaald.
Ik heb nu staan =(B12/100)*E7 alleen dan krijg ik een error vanwege het percentage dat in E7 staat.
Nu kan ik in E7 natuurlijk wel het % teken weghalen, maar dat wil ik niet.
Ik moet geen . maar een , gebruiken... Nu werkt het wel
1 2 3 4 5 6 | For Each c In Range("E5:Q39") Kleur = c.Interior.ColorIndex Sheets("Sheet2").Cells(c.Row, c.Column).Interior.ColorIndex = Kleur Next |
Thanks! Het werkt perfect!!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 06:45 schreef DaFan het volgende:
McGilles:
Maak een knop, dubbelklik erop, en zet dit in het event:
[ code verwijderd ]
Als je nu op de knop drukt, worden dezelfde cellen in Sheet2 ook die kleur (gebruik alleen de basiskleuren).
Als je dit onhandig vindt, heb ik nog wel iets anders maar het werkt nog niet 100%, en nu eventjes geen zin meer in (Excel liep vast enzo ) dus laat maar weten.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | If Not Intersect(Target, Range("E5:Q39")) Is Nothing Then If Target.Value <> "x" Then Exit Sub Application.EnableEvents = False Target.Interior.ColorIndex = 10 Sheets("Sheet2").Cells(Target.Row, Target.Column).Interior.ColorIndex = 10 Target.Value = "" Application.EnableEvents = True End If End Sub |
Dit werkt inderdaad beter, alleen nu kan ik geen meerdere kleuren gebruikenquote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:35 schreef DaFan het volgende:
Hier, betere versie.
Alt-F11, dubbelklik Sheet1 en voer dit in:
[ code verwijderd ]
Nu kan je een 'x' zetten in de cel die je gekleurd wil hebben, en doet hij hetzelfde voor Sheet2. Geen klikken, alleen een x zetten (die vervolgens weer weggehaald wordt)
Sheet2 aanpassen naar je sheetnaam, Target.Row en Target.Column aanpassen met bv -1 om er D4:P38 te maken in sheet2
en de aanhalingstekensquote:
Ik neem aan dat je het onderwerp bedoeld? En ik begrijp niet precies wat je wilt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 23:01 schreef Chandler het volgende:
Best simpel dus
Dan gelijk een andere vraag, ik doe namelijk mijn gehele boekhouding in Excel vind het lekker handig en overzichtelijk op de manier hoe ik het heb opgezet, nu zou ik echter ook willen dat ik er het ontwerp van de facturen en dergelijke in zou kunnen verwerken. Hoe gaat dat in zijn werk? een formulier in excel maken?
Hope you understand my point
Dat zou dan inderdaad het volgende probleem zijn waar ik tegenaan ga lopen.. want Utrecht West en Utrecht Stad komen allebei voor.quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:24 schreef DaFan het volgende:
manny wat doe je dan als er meer dan 1 overeenkomst is, of kan dat niet?
Dus dat Utrecht én Utrecht Zuid voorkomt in kolom E?
Mijn boekhouding ziet er ongeveer zo uit:quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:05 schreef Deetch het volgende:
Ik neem aan dat je het onderwerp bedoeld? En ik begrijp niet precies wat je wilt.
Kun je uitleggen hoe je excel sheet er nu uitziet en wat je wilt doen met het onderwerp van de factuur en wat en dergelijke inhoudt?
Ik kwam er ook achter .quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:07 schreef DaFan het volgende:
Kan je beter in het Excel topic doen.
[EXCEL] Het grote Excel vragen topic, #7
En onder View code is het de bedoeling dat je zelf de code schrijft
quote:In VB is het een stuk lastiger omdat je geen 'database' hebt. Als je het in Excel icm VBA doet heb je gewoon een overzicht waar je idd gewoon een knopje kan drukken achter iemands naam, waarbij hij de waarde opzoekt die het nu is, en er 1 bij optelt. Simpel.
Moet dat per se met een code dan? Je zou zeggen gewoon een buttontje trekken en die de opdracht geven om Cel X +1 te doen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:26 schreef DaFan het volgende:
Dat wordt geen leuk karweitje, lelijk en traag. Ik zie nu al 60 knoppen, dus 60 keer code (praktisch allemaal hetzelfde, maar toch).
Zou een andere opzet kiezen, bv 2 dropdowns met naam en drank, en één knop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |