quote:Heeft iemand van jullie weleens gegevens uit een andere excel file gehaald zonder deze eerst te moeten openen? Ik heb nl. een excel data sheet van 25 MB ofzo waar ik af en toe een waarde uit moet plukken.
Als ik elke keer de betreffende sheet moet openen kost me dat 5 minuten (op een snelle PC)
Misschien zeer simplistisch, maar sla het op als een PDF of druk het gewoon af?quote:Op woensdag 3 september 2008 17:06 schreef Deetch het volgende:
Openstaande vraag van mij uit vorige topic:
[..]
Daar heb ik toch niks aan? Dan moet ik uit een uitgeprinte sheet van 25 MB zelf de gegevens nog weer overtypen. Dat wil ik juist automatisch zonder het bestand eerst te moeten openen.quote:Op woensdag 3 september 2008 20:54 schreef nicolasvermeersch het volgende:
[..]
Misschien zeer simplistisch, maar sla het op als een PDF of druk het gewoon af?
1 |
Goed bezig.quote:Op zondag 7 september 2008 14:13 schreef RayMania het volgende:
Het is al gelukt.
Erg eenvoudig en ziet er cool uit.
1 2 3 | ComboBox1.Additem Range("A" & i).Value Next i |
1 |
1 |
1 |
Ik heb 2002. Ik heb geen find & select, alleen find & replace. En ik heb ook geen 'special'.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:51 schreef DaFan het volgende:
Maak een streepje in een lege cel, kopiëren, selecteer je bereik waar je blanks wil vervangen, ga naar Find & Select, Go to Special...
Kies blanks, OK, Plakken.
Ik weet niet welke versie je hebt, staat er namelijk niet bij, dus je mag zelf uitzoeken waar je Go To kan vinden(Dit is 2007)
Als microsuf nu eens alle opties op de zelfde plek liet staan en gewoon 1 taal binnen de software gebruikte.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:10 schreef DaFan het volgende:
Eerst beter kijken dan klagen
En volgende keer dus je versie erbij zetten (inc taal!!)
Dus iedereen moet maar Engels leren?quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:16 schreef Deetch het volgende:
[..]
Als microsuf nu eens alle opties op de zelfde plek liet staan en gewoon 1 taal binnen de software gebruikte.
Ik moet er ook maar van uitgaan dat iederen <2003 heeft volgende keer, ligt ook wel een beetje aan mijquote:Op dinsdag 9 september 2008 18:16 schreef Deetch het volgende:
[..]
Als microsuf nu eens alle opties op de zelfde plek liet staan en gewoon 1 taal binnen de software gebruikte.
Voor computerprogramma's? Sowieso de betere optie imo.quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:42 schreef leolinedance het volgende:
Dus iedereen moet maar Engels leren?
Ik heb 2007 op de desktop en 2002 op de laptop. Ik snap niet hoe Microsoft het heeft kunnen bedenken om de gehee layout aan te passen, erg vervelend! Hier ziet er wel mooier uit, maar Excel draait bij mij om fuinctionaliteit. 2002 werkt naar mijn mening veel beter.quote:Op woensdag 10 september 2008 01:59 schreef DaFan het volgende:
[..]
Ik moet er ook maar van uitgaan dat iederen <2003 heeft volgende keer, ligt ook wel een beetje aan mijIk ben degene hier met de afwijkende versie en de afwijkende taal
[..]
Voor computerprogramma's? Sowieso de betere optie imo.
Ik heb gebruik gemaakt van een ALS( functie, logisch natuurlijk dat hij dan bijbehorende cellen leeg laat.quote:Op vrijdag 12 september 2008 12:54 schreef DaFan het volgende:
Hoezo is het leeg, is de cel leeg in tabblad 1?
En wat zijn je originele formules?
Dat is inderdaad exact hetgene wat ik zoek! Daar was ik zelf niet opgekomen! Heel erg bedankt!quote:Op vrijdag 12 september 2008 15:41 schreef DaFan het volgende:
Heb je hier wat aan
http://www.mrexcel.com/forum/showpost.php?p=1683244&postcount=4
Kwam er zelf niet uit dus maar even doorgespeeld naar de echte pro'sJe moet het alleen even aanpassen voor je eigen sheet, maar denk dat je daar wel uit komt.
Eerste:quote:Op zaterdag 13 september 2008 18:19 schreef Jiveje het volgende:
Ik heb een aantal vraagjes. Ten eerst wil ik weten hoe ik Excel iets kan laten tellen, om precies te zijn. Ik wil dat excel in D4 een aantal neerzet, dat gelijk is aan het aantal cellen tussen A1:A100 waarin een waarde staat. Dus als er 80 cellen een waarde hebben, wil ik dat excel in D4 '80' neerzet. Ik zit te denken aan een soort COUNT-functie maar ik weet niet of dat allemaal kan met Excel.
Dan nog een stapje verder, nu wil ik nog dat excel het aantal cellen optelt (in range E1:E100) waarin het woordje 'WIN' staat, en het aantal cellen dat daaraan voldoet vervolgens in cel D5 zet.
Iemand tips?
Keer 2 uur bezig geweest met een UDF schrijven, komt er ander met 'gebruik die-en-die formule gewoon'quote:Op zondag 14 september 2008 10:11 schreef Deetch het volgende:
haha lol, zulke dingen heb ik ook wel eens. Dat je met een omweg hetzelfde bereikt en dan blijkt er gewoon een simpele functie voor te zijn.
Ben je een halve dag bezig een macro te schrijven van 40 regels, zegt een collega oh maar daar is ook een add-in voor ofzo of je maakt een functie en verteld dat trots aan een collega en die zegt oh je bedoelt deze standaardfunctie?
Dat is makkelijker met data --> text to columns. Dan delimited en scheidingsteken een spatie, klaarquote:Op woensdag 17 september 2008 11:23 schreef DaFan het volgende:
Als het altijd om een postcode gaat is het simpel (A1 bevat de tekst)
=LEFT(A1,4)
=RIGHT(A1,2)
Als het altijd 2 woorden oid zijn die gescheiden zijn door een spatie kan je dit proberen:
=LEFT(A1,FIND(" ",A1)-1)
=RIGHT(A1,LEN(A1)-FIND(" ",A1))
Vertalingen mag je zelf opzoeken (taal erbij zetten als je een post maakt zoals ik in de post hierboven ook al had aangegeven).
En wat is dat in de 2007 excel versie in het nederlands?quote:Op woensdag 17 september 2008 11:58 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dat is makkelijker met data --> text to columns. Dan delimited en scheidingsteken een spatie, klaar
Ik denk:quote:Op woensdag 17 september 2008 11:59 schreef Stansfield het volgende:
[..]
En wat is dat in de 2007 excel versie in het nederlands?
als je je originele data niet meer nodig hebt wel.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:04 schreef Stansfield het volgende:
tnx. Dat is helemaal makkelijk.
Dat zou je nog op kunnen lossen door ff de kolom te kopieren.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:12 schreef Deetch het volgende:
[..]
als je je originele data niet meer nodig hebt wel.
Dependant lists met data validation:quote:Op woensdag 17 september 2008 16:54 schreef teamlead het volgende:
Hoe doe ik het volgende:
In Cell A2 wordt een waarde ingevuld (A of B). Ik wil graag dat in cel B2 dan een dropdown verschijnt met bijbehorende keuzemogelijkheden.
Als ik validation gebruik, kan ik de inhoud van de dropdown list niet afhankelijk maken van de waarde van cel A2 (althans: niet met een ordinaire "IF")
Iemand enig idee
1 2 3 | 100 200 150 200 600 180 |
1 2 3 4 5 | 100 200 10 120 900 37 200 600 1800 340 38 27 |
1 2 3 | 100 200 150 10 200 600 180 1800 |
VBA code bedoel je?quote:Op donderdag 18 september 2008 13:43 schreef BierKoning het volgende:
Ik heb weer een leuke!
Ik heb een code, die in principe op dit neer komt: tel 30 dagen bij Bx op, en kopieer Cx - Ex naar sheet 2.
stel je nu de volgende sheet voor:
A1 = Mr Excel
B1 = 16/09/2008
C1 = 1
D1 = 2
E1 = 3
A2 = Mrs Excel
B2 = 16/08/2008
C2 = 10
D2 = 20
E2 = 30
Is het nu mogelijk dat ik een scrolldown menuutje heb waar ik Mr Excel of Mrs Excel kan zien, en dat excel dan de code uitvoert bij de cellen die bij die naam hoort?
Waarnaar upload je ze? In een map op je computer/remote computer?quote:Op maandag 22 september 2008 08:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik maak zelf dagrapporten over het weer, grafiek en al worden erbij ingezet, nu kan ik dit allemaal op internet laten tonen maar dan moet ik elke dag alles weer uploaden etc, is er een mogelijkheid om dit via excel te laten doen? Zit hier een upload optie? Zou wereld tijd schelen
Ok anders;quote:
Als ik een , gebruik werkt het niet. Ik moet een ; gebruiken.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:50 schreef DaFan het volgende:
=IF(AND(C6=>7,C6<=8),1,IF(AND(C6=>9,C6<=10),2,0)
Waarom gebruik je puntkomma als je een Engelse versie hebt? Alleen de Europese versies gebruiken dat voor zover ik weet.
Hoe wil je C6 en B6 optellen en vooral in welke cel?
Volgens mij kan je gewoon dit gebruiken (als ik je goed begrijp)
=(IF(AND(C6=>7,C6<=8),1,IF(AND(C6=>9,C6<=10),2,0))+(=IF(B6>=3.3,1,0))
In F6:quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:59 schreef VoreG het volgende:
[..]
Als ik een , gebruik werkt het niet. Ik moet een ; gebruiken.
Ik heb nu in B6 een score staan. Deze score kan van 1 t/m 10 lopen, indien de score een 3,3 of hoger is krijg je 1 punt.
In C6 staat ook een score. Deze score kan ook van 1 t/m 10 lopen, indien deze score een 7 of 8 is, krijg je 1 punt. Is de score een 9 of 10 krijg je twee punten.
In D6 komt er een score van 0 t/m 100. Indien deze score hoger is dan 85 dan krijg je 1 punt.
Al deze punten moeten bij elkaar worden opgeteld en uiteindelijk moet in F6 op basis van het totaal aantal punten een tekst komen.
Als je een lastige macro wilt, ja dat kan. Maar niet nu, morgen heb ik wel tijd. Ziet je sheet er zo uit als op dat plaatje? (maw, kan er gewoon een nieuwe rij worden toegevoegd of moeten er 2 cellen worden toegevoegd?).quote:Op dinsdag 23 september 2008 16:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand die mij kan helpen?
Heb een excel lijstje (zie foto) en nu wil ik het volgende:
Als ik onder de losse getal iets invul dat ie automatisch de datum erbij toevoegt en daaronder weer een vakje openlaat om weer nieuwe gegevens in te voeren. En dat ie uiteraard de somformule automatisch aanpast.
Is dit uberhaubt mogelijk? ben gewoon een noob
[ afbeelding ]
Ik ben er mee op weg inderdaad. Heb eindelijk het 1e deel (IF(AND(C6=>7;C6<=8);1;IF(AND(C6=>9;C6<=10);2;0))quote:Op dinsdag 23 september 2008 16:10 schreef DaFan het volgende:
[..]
In F6:
=(IF(B6=>3,3;1;0) + (IF(AND(C6=>7;C6<=8);1;IF(AND(C6=>9;C6<=10);2;0)) + (IF(D6=>85;1;0))
Zo zou hij moeten werken. Let wel op: Dit geeft het totaal aan punten aan! Je kan dit bv in een hulpcel zetten (Z6 bv), en die verbergen. In F6 krijg je dan de IF-statements om de tekst te maken (of doe een VLOOKUP waarbij je op een ander tabblad de scores zet met rechts ervan in een nieuwe cel de tekst die zou moeten verschijnen, in mijn ogen een nettere oplossing formula-technisch).
Omdat het aantal IF-statements een maximum van 7 kent kan dit niet allemaal in 1 formule in F6.
Hoop dat dit werkt.
Zou gewoon een volledige rij kunnen worden toegevoegdquote:Op dinsdag 23 september 2008 16:12 schreef DaFan het volgende:
[..]
Als je een lastige macro wilt, ja dat kan. Maar niet nu, morgen heb ik wel tijd. Ziet je sheet er zo uit als op dat plaatje? (maw, kan er gewoon een nieuwe rij worden toegevoegd of moeten er 2 cellen worden toegevoegd?).
1 |
Als je dan ook nog de dollartekens wil strippen krijg je een langere formule dan jouw oplossing, maar het kan wel oneindig veel cellen bekijken ipv maximaal 7 (IF-statements).quote:$A$1 wins
1 |
1 |
1 |
Ja, thx. Dat lijkt er wel op. Alleen Komt bij mij na 999, in cel A2 1000 - 1999 (B2). Heb je formule geprobeerd maar deze leidt steeds tot nul....quote:Op woensdag 24 september 2008 11:50 schreef DaFan het volgende:
Zoiets bedoel je?
(Begint in A1, vergeten erbij te maken op het plaatje).
C1
[ code verwijderd ]
C2 is doorgetrokken van boven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |