abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61324024

Vorige delen
Geneeskunde
Geneeskunde [Deel 2]
Geneeskunde [Deel 3]
Geneeskunde [Deel 4]
Geneeskunde [Deel 5]
Geneeskunde [Deel 6]
Geneeskunde [Deel 7]
Geneeskunde [Deel 8]
Geneeskunde [Deel 9]
Geneeskunde [Deel 10]
Geneeskunde [Deel 11]
Geneeskunde [Deel 12]
Geneeskunde [Deel 13]
Geneeskunde [Deel 14]
Geneeskunde [Deel 15]
Geneeskunde [Deel 16]
Geneeskunde [Deel 17]
Geneeskunde [Deel 18]
Geneeskunde [Deel 19]
Geneeskunde [Deel 20]
Geneeskunde [Deel 21]
Geneeskunde [Deel 22]
Geneeskunde [Deel 23]
Geneeskunde [Deel 24]
Geneeskunde [Deel 25]
Geneeskunde [Deel 26]
Geneeskunde [Deel 27]
Geneeskunde [Deel 28]
Geneeskunde [Deel 29]
Geneeskunde [Deel 30]

Geneeskundewebsites voor studenten en co-assistenten
  • Geneeskundestudent
  • Arts en Student
  • Medisch Student
  • Co-motions
  • Overzicht handige links van mol_air

IB Groep
  • Loten? Hoe en wat

Universiteiten (aantal studieplaatsen), toelatingsmogelijkheden en per universiteit de regelmatige posters (jaar van aanvang)

Rijksuniversiteit Groningen (410)
  • Zij-instroom
  • 40 collegeweken per jaar
    einfach_mich (2005)
    ArendBarend (2006)
    MaxC (2007)
    Pluizel (2006)

VU Amsterdam (350)
  • Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen)
    Goodspeed.(2005)
    DDM (2000?)
    7.Leonardo (2007)
    pmdomela (2008)

Universiteit van Amsterdam (350)
  • Decentrale selectie (50% van de plaatsen)
    Zwaardvisch (2003)

Universiteit Leiden (315)
  • Zij-instroom
  • 39 collegeweken per jaar
    intoxicated (2004)
    Repeat (2005)
    entwined (2004)
    Dr.Plien (2004)
    nlse (2004)
    arabicangel667 (2005)
    mol_air (2004)
    Bhai (2005)
    Asclepius (2001)
    Hoolaa (2005)
    Elby1988 (2007)

Universiteit Utrecht (344)
  • Decentrale selectie, SUMMA (vierjarig)
  • 40 collegeweken per jaar (vanaf 2006 BaMa, CRU\\\'06)
    dr.dunno
    Jan-Ton (2005)
    darkie_blue (2003)
    M1RR1E (2005)
    gohan16 (2005)
    Naoual17 (2005)
    Leejow (2007)
    iofn (2005)

Erasmus Universiteit Rotterdam (410)
  • Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen)
    Singa (2005)
    Wuder (2004)
    Heinekenner (2007)
    Switchboy (2007)

Radboud Universiteit Nijmegen (330)
  • 40 collegeweken per jaar
    fee-tje (2003)
    Nuna (2006)
    ralfie (2003)
    Kantar (2007)
    dotKoen (2007)

Universiteit Maastricht (341)
    The_DopeMan (2003)
    nevaeh87 (2005)
    chriztiaan (2006)
    DR878 (2005)
    Duuvelke (2007)

Anders
    Sven-
    Spyronius (2006: Biomedische Wetenschappen Utrecht, zou zo PvdA stemmer kunnen zijn, gaat met 75% zekerheid toch voor SUMMA)
    (staat je naam er niet bij en moet dat wel... meld ff in dit topic voeg jezelf toe op de wiki pagina)

De bron van de OP vind je hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Geneeskunde

[ Bericht 0% gewijzigd door intoxicated op 02-09-2008 16:58:19 ]
  • "Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
    pi_61324119
    Zo, even een tvp.
      dinsdag 2 september 2008 @ 16:49:06 #3
    105263 Litso
    Interlectueel.
    pi_61324156
    zo, even centraal
    "Dat is echt ontzettend zielig" ©
    pi_61324795
    Ik dank god op mn blote knieën dat Leiden die onzin met bodypainten niet heeft.
    pi_61325471
    Wij hadden al in de eerste weken in Groningen anatomie in vivo
    Gewoon met potloden inderdaad, en vooral jongens met meisjes ivm de goede spieren.

Vond het wel grappig
    If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
    pi_61329502
    Jaahoor... 25mg diclofenac kan je nu gewoon OTC krijgen
    "Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
    pi_61334569
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 20:21 schreef intoxicated het volgende:
    Goed dat je het zegt, ga ik morgen even shoppen.:)
      dinsdag 2 september 2008 @ 23:41:55 #8
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_61335824
    Tegenwoordig zie ik de gekste geneesmiddelen zomaar in de supermarkt liggen :S

vooral een groot feest voor de laxeermiddelengebruikende anorexiapatientjes....
    Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
    pi_61336238
    toetsvoortgangsprobleem
    I used to be schizofrenic, but we're okay now.
    pi_61341712
    Oeh yeah, toets te asociaal dik in the pocket
    "Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
    pi_61348403
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 20:21 schreef intoxicated het volgende:
    Het mooiste is nog dat de kassiëre bij aankoop vraagt of je advies over de medicijnen wil
    pi_61350307
    quote:
    Op woensdag 3 september 2008 15:17 schreef leejow het volgende:

[..]

Het mooiste is nog dat de kassiëre bij aankoop vraagt of je advies over de medicijnen wil
    Inderdaad, dat doen ze ook gewoon met paracetamol. Ga de volgende keer eens een erg ingewikkelde vraag verzinnen :p. Iets van 'ik heb last van pijn bij slijmbeursontsteking, mag ik nu diclofenac gebruiken?' Dan zou de (assistent-)drogist moeten aangeven dat ik diclofenac niet met corticosteroiden mag gebruiken, cave GI-bijwerking, maar kun je dat van een Kruidvatmedewerker verwachten? Kortom: geen goed idee, diclofenac OTC.
    pi_61351643
    In één van de vorige topics werd trouwens de iPhone als geneeskunde-PDA genoemd. Ik heb inmiddels een iPhone met daarop een aantal medische programma's:

• Epocrates RX, een gratis medicatieprogramma, wel Amerikaans (acetaminophen ed.).
  • Eponyms, een lijst met medische eponiemen en hun verklaringen.
  • En w.m.b. het nuttigste programma: Mediquations, 63 medische berekeningen in 1 programma.

Hebben jullie nog tips, of wellicht al een arts met een iPhone (in de kliniek dan) zien lopen?
  •   woensdag 3 september 2008 @ 23:09:45 #14
    157826 Heinekenner
    je bent wat je weet
    pi_61363235
    quote:
    Op woensdag 3 september 2008 17:09 schreef dotKoen het volgende:
    ..........

Hebben jullie nog tips, of wellicht al een arts met een iPhone (in de kliniek dan) zien lopen?
    Ik heb wel een (long)arts ermee zien lopen maar hij gebruikte het alleen om zijn vakantiefoto's te showen tijdens de lunchpauzes.
    haat het niet dan schaad het niet...
    pi_61363975
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 06:27 schreef starla het volgende:

[..]

Dat moet nog maar blijken. RF is in ieder geval al negatief.
    Ik zeg toch ook: Het lijkt er op

RF zegt helemaal niets.

Gezien de voorgeschiedenis en dit klinische beeld wat niet snel te plaatsen is (ook niet na aanvullend onderzoek) vind ik (op zijn minst) een echo cor gerechtvaardigd.
    pi_61365711
    tvp

newbie meldt zich
    I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
    pi_61369292
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 00:47 schreef Seam het volgende:
    tvp

newbie meldt zich
    Hoe bevallen de eerste dagen?
    pi_61371336
    ff wennen na de middelbare school
    Ik heb nu meestal maar 1x keer per dag 2 uurtjes of een onderwijsgroep of een lezing .. De rest is allemaal zelfstudie
    Net nog een belachelijk saaie lezing gehad over professioneel gedrag. Lijkt mij eigenlijk allemaal vanzelfsprekend, maar goed. Ik heb er in ieder geval wel heel veel zin in de komende zes jaren
    pi_61371975
    tvp
    Ik weet het ook niet
    pi_61373363
    waar slaat de TT eigenlijk op? recidivist?
    pi_61373373
    Misschien dat deze studie 6 jaar duurt ipv 4?
    pi_61373408
    of 8? na 4 jaar op de helft?

Meeste (beta)studies duren toch 5 jaar?
    pi_61374886
    In de TT staat: na 4 jaar ben je net over de helft, dus voorbij 3

Wat een discussie
    pi_61379475
    Wat MaxC zegt dus
    pi_61392458
    Laatste dagje oogheelkunde alweer
    't Was leuk, veel leuker nog dan ik had verwacht
    pi_61397622
    Zo weer een geslaagde intro georganiseerd. Nu weer terug naar de werkelijkheid
    pi_61399077
    Begin jij nu pas ? Ik moest deze week al 80 pagina's leren
    pi_61402273
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 12:43 schreef Seam het volgende:
    Aanstaande maandag pas represent.
    pi_61404072
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 12:43 schreef Seam het volgende:
    Oh, het Nijmeegse eerstjaarsvak dat ik nu volg (vorig jaar gemist, nageplaatst) is een stuk relaxter: wat hoofdstukjes uit het spannende boek 'Het geneeskundig proces', uiteraard onder meer geschreven door dr. Van de Lisdonk, de blokcoördinator van het vak.

Ook een tweetal consulten met een simulatiepatient in de collegezaal: ik had wel het idee dat de simulatiepatient de huisarts die tegenover haar zat een beetje van de wijs maakte .
    pi_61407086
    Het geneeskundig proces
    pi_61407149
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 15:35 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Oh, het Nijmeegse eerstjaarsvak dat ik nu volg (vorig jaar gemist, nageplaatst) is een stuk relaxter: wat hoofdstukjes uit het spannende boek 'Het geneeskundig proces', uiteraard onder meer geschreven door dr. Van de Lisdonk, de blokcoördinator van het vak.

Ook een tweetal consulten met een simulatiepatient in de collegezaal: ik had wel het idee dat de simulatiepatient de huisarts die tegenover haar zat een beetje van de wijs maakte .
    Maar sowieso zijn de MPV blokken Eigenlijk gewoon vakantie
    pi_61407807
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 17:24 schreef iofn het volgende:
    Het geneeskundig proces
    Inderdaad
    pi_61420466
    Owja dat hele "duh" boek.
    pi_61425005
    Ben ik blij dat ik dat niet krijg
      zaterdag 6 september 2008 @ 13:18:11 #35
    68638 Zwansen
    He is so good it is scary...
    pi_61425092
    Af en toe wel een klein beetje spijt dit nooit geprobeerd te hebben. Lijkt me nog steeds erg interessant.
    pi_61466605
    Leuk voor jullie dat Nijmegen rustig aan begint, dankzij de vu ben ik na 1 week al bijna volleerd dermatoloog
    pi_61469502
    Vakantie
    Lekker weer ook
    pi_61470406
    Vandaag weer begonnen, hiep hoi.
    pi_61473801
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 00:47 schreef Seam het volgende:
    tvp

newbie meldt zich
    Idem.
    pi_61476556
    Vandaag hadden we een casus over onderkoeling
    Maar ik heb wel mijn introductie van de snijzaal gehad en dat was best leuk
    pi_61478690
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 17:24 schreef iofn het volgende:
    Het geneeskundig proces
    Juist.

Hier gaat alles ook nog steeds gewoon z'n gangetje... Vandaag echt half gebivakkeerd in de collegezaal, van 11 tot 17 met lunchpauze. Gaap.

Werd vannacht ineens wakker door (of met) een bloedneus. Iemand enig idee? Heb zaterdag een biercantus gehad (maar zo heel heftig was die nou ook weer niet) en lag in bed met m'n vriendje maar de kans dat ie me in zijn slaap een bloedneus heeft geslagen is vrij minimaal

Heb dit vroeger al meerdere keren gehad maar recentelijk eigenlijk niet meer, niet in m'n neus zitten peuteren of zo, niet verkouden, alleen een beetje moe. Ik denk ook niet dat het echt gevaarlijk is, maar wel vervelend als je elke keer je sloop moet wassen omdat ie onder het bloed zit...
    pi_61479127
    Bij mij hebben ze uiteindelijk m'n locus kieselbachi (Sobotta!) mogen coaguleren. Even vervelend, maar daarna een leven lang plezier
    pi_61479689
    hm, dat klinkt niet leuk

(haha!)
    pi_61484367
    Ah, het is weer tijd voor de co-assistent . Fijn trouwens dat studenten uit de provincie worden gestereotypeerd als autistische, lompe 'Aaltjes' :p

Ja hoor, HIV-besmetting 'onvermijdelijk' bij gebruik scoop HIV-besmette patient.

[ Bericht 22% gewijzigd door dotKoen op 08-09-2008 21:59:06 ]
    pi_61485396
    Kom kom, dat is toch ook zo
    pi_61505097
    Sinds vanmiddag weet ik weer hoe kut ik anatomie ook weer vond.
    pi_61505513
    Inschrijven voor co-schappen. Leuker kunnen we het niet maken, wel ingewikkelder
    pi_61506736
    Haha, feest inderdaad. En volgens mij is het voor jullie nu nog moeilijker geworden hè?
      dinsdag 9 september 2008 @ 22:50:28 #49
    205557 NoLoveLost
    Girls can tell
    pi_61512243
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 18:31 schreef iofn het volgende:
    Sinds vanmiddag weet ik weer hoe kut ik anatomie ook weer vond.
    Ik ook! Vandaag ook nog eens te horen gekregen dat het tentamen voor 40% uit anatomie bestaat.
    Jihaa! Maar goed, het blok heet niet voor niets aandoeningen aan het bewegingsapparaat.

Hoeveel uur sta je in de snijzaal? En welk blok?

Zelf prepareren is dan wel weer leuk (maar alleen als het goed gaat, vet is vervelend en laat mijn stoffelijk overschot nou net iemand zijn die graag bij Mac Donalds at...)
    pi_61528398
    40? Auw.

Ik was vandaag ook weer in de snijzaal te vinden... Diepere spieren, zucht. Ik hou die hele onderarm echt niet bij, met al die vingerextensoren en dan ook nog longus en brevis en damn! Anatomie! Boohoo
    pi_61529981
    Blijkt er een keuzeblok alternatieve geneeswezen zijn geweest waarin er elke week vier uur gemediteerd werd, het lijkt hier godverdomme de VU wel.
    pi_61531102
    Anatomie is leuk en ik studeer er op het moment niet eens voor, ok het is veel, maar wel super interessant.
    pi_61533030
    quote:
    Op woensdag 10 september 2008 18:39 schreef iofn het volgende:
    Blijkt er een keuzeblok alternatieve geneeswezen zijn geweest waarin er elke week vier uur gemediteerd werd, het lijkt hier godverdomme de VU wel.
    pi_61541586
    quote:
    Op woensdag 10 september 2008 18:39 schreef iofn het volgende:
    Blijkt er een keuzeblok alternatieve geneeswezen zijn geweest waarin er elke week vier uur gemediteerd werd, het lijkt hier godverdomme de VU wel. -O-
    Hier wel een keuzeblok, maar volgens de studiegids is dat enkel over alternatieve geneeswijzen, niet alternatieve 'geneeswijzen' zelf.

Wel hebben we hier Grannula, of iig de lokale tak (edit: die heten blijkbaar WIG) ervan rondzweven met posters en folder. Hebben jullie trouwens die enquête van KNMG gekregen over alternatieve behandelwijzen? Zat bij mij de 5e in m'n mailbox:
    quote:
    Graag vraagt de KNMG, mede namens E K (student geneeskunde aan de Radboud universiteit Nijmegen), je medewerking aan een onderzoek naar kennis, ervaring, en mening van geneeskundestudenten in Nederland over niet reguliere behandelwijzen (denk aan acupunctuur, homeopathie, orthomanuele geneeskunde, ect.).
    Een belangrijke vraag ter beantwoording binnen dit onderzoek is of de geneeskundestudent het wenselijk vindt dat niet-reguliere behandelwijzen geïntroduceerd worden in het curriculum van de geneeskundeopleiding. Publicaties n.a.v. dit onderzoek zullen op de website van Arts in Spe (www.artsinspe.nl) vermeld worden.
    Waarom de KNMG meewerkt aan de onderzoeksvraag of 'het wenselijk is dat niet-reguliere behandelwijzen geïntroduceerd worden in het curriculum van de geneeskundeopleiding' is me niet geheel duidelijk, ik dacht dat ze dit jaar een duidelijk standpunt tegen alternatieve behandelwijzen hadden ingenomen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pharkus op 04-07-2018 07:32:47 ]
    pi_61543978
    Dat idee heb ik in die enquete inderdaad maar even zorgvuldig de grond in geboord
    pi_61546994
    Wij moeten als schriftelijke opdracht voor het thema temperatuur een flyer maken .. over de marathon lopen.
    pi_61552731
    Vandaag intro in de snijzaal van het UMCG gehad. Ik trok het, geheel volgens verwachting, goed. Wel leuk dat er toch altijd een paar knock out gaan.
    pi_61553590
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 15:51 schreef Mr.Blonde89 het volgende:
    Vandaag intro in de snijzaal van het UMCG gehad. Ik trok het, geheel volgens verwachting, goed. Wel leuk dat er toch altijd een paar knock out gaan.
    Serieus? Wat een watjes daar in Grunn :p.
    pi_61553757
    Bij mij is nog nooit iemand flauwgevallen tijdens de snijzaal. Ook wel debiel hoor, en die mensen moeten arts worden ?
    pi_61554183
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 16:27 schreef Nuna het volgende:
    Bij mij is nog nooit iemand flauwgevallen tijdens de snijzaal. Ook wel debiel hoor, en die mensen moeten arts worden ?
    Gebeurt zo vaak. Vooral bij de eerste keer OK schijnt. Kan me er ook wel iets bij voorstellen, de meur die van de burn afkomt van die elektrische scalpel is best penetrant

[ Bericht 0% gewijzigd door Repeat op 11-09-2008 17:09:44 ]
    pi_61554926
    Ik ging n keer stage lopen op de angiokamer in m'n middelbare schooltijd... Pacemakerimplantatie, hop, daar lag ik.

En tsja... Ik wilde opzich wel arts worden ja
    pi_61555217
    Awww
    Maar volgens mij is dat allemaal best goedgekomen toch?

* intoxicated is nog nooit flauwgevallen bij studie-gerelateerde activiteiten ...
    pi_61555259
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 16:43 schreef Repeat het volgende:

[..]

Gebeurt zo vaak. Vooral bij de eerste keer OK schijnt. Kan me er ook wel iets bij voorstellen, de meur die van de burn afkomt van die elektrische scalpel is best penetrant
    Hm, mijn eerste keer OK vond ik juist alleen maar erg interessant ! Wat bloed meer of minder, wat maakt het uit .
    pi_61555762
    quote:
    Vorig jaar was ik ook eerstejaars in Groningen maar ging het prima hoor met iedereen
    pi_61557272
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 16:27 schreef Nuna het volgende:
    Dit jaar tijdens de introductie, werden er 2 niet goed toen de mantoux prik werd gezet, dus ja.....die mensen hadden wel hun plekje aan mij mogen geven
    pi_61557753
    Vandaag vaccinatie Hepatitis A en B moeten halen en blijkbaar waren daar vandaag al 2 mensen bij flauwgevallen
    pi_61557970
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 19:03 schreef Seam het volgende:
    Vandaag vaccinatie Hepatitis A en B moeten halen en blijkbaar waren daar vandaag al 2 mensen bij flauwgevallen
    Krijgen jullie ook Hep A van de uni? Wij moesten daarvoor betalen, alleen hep B gratis ...
    pi_61558341
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 19:13 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Krijgen jullie ook Hep A van de uni? Wij moesten daarvoor betalen, alleen hep B gratis ...
    We kregen een combinatie aangeboden
    Als je nu alleen B neemt, moet je later betalen voor A.
      vrijdag 12 september 2008 @ 09:42:47 #69
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_61570161
    quote:
    Hihi, in mijn jaar gingen er ook iets van 2 ondersteboven. Zie je ze even later trillend met een bekertje water op een stoel zitten. Ik vond die penetrante formalinelucht de eerste keer minder erg dan ik hem nu vind. Ben een beetje verkeerd om geconditioneerd geloof ik. Als ik er nu ben, ga ik na een uur meestal met een licht gevoel in m'n hoofd weer weg.
    Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
    pi_61571288
    Bah uitgeloot voor alle leuke keuzeprojecten
    pi_61573932
    Waarmee ben je nu opgezadeld?
    pi_61574394
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 12:27 schreef iofn het volgende:
    Waarmee ben je nu opgezadeld?
    (nog) niks. Gelukkig mag je ook in blok 3 een keuzeproject doen. Even kijken of ik twee weken op de SEH meelopen kan regelen
    pi_61574704
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 09:42 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Hihi, in mijn jaar gingen er ook iets van 2 ondersteboven. Zie je ze even later trillend met een bekertje water op een stoel zitten. Ik vond die penetrante formalinelucht de eerste keer minder erg dan ik hem nu vind. Ben een beetje verkeerd om geconditioneerd geloof ik. Als ik er nu ben, ga ik na een uur meestal met een licht gevoel in m'n hoofd weer weg.
    Ik merk niet zoveel van die lucht, gelukkig. In mijn jaar is volgens mij niemand flauwgevallen in de snijzaal.

In de collgezaal werd er een keer een film van een bevalling vertoond , op een gigantisch scherm en helemaal ingezoemd. Toen viel er wel een jongen flauw, bij het uitscheur gedeelte. Je zult maar zwanger zijn van hem .
    pi_61574970
    Leiden?
    pi_61582284
    Welke universiteit is aangeraden om geneeskunde te studeren? Ik heb mij er eigenlijk nog totaal niet in verdiept en over anderhalf jaar doe ik al examens VWO.
    It's raining sideways!
    pi_61582538
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 18:25 schreef Ollie_Williams het volgende:
    Welke universiteit is aangeraden om geneeskunde te studeren? Ik heb mij er eigenlijk nog totaal niet in verdiept en over anderhalf jaar doe ik al examens VWO.
    Maastricht, Nijmegen en Groningen zijn het best aangeschreven maar alle universiteiten zijn gewoon goed qua Geneeskunde

Utrecht is erg moeilijk om in te komen aangezien er weinig plaatsen beschikbaar zijn en enorm veel mensen erheen willen.
    pi_61582563
    quote:
    Op woensdag 3 september 2008 23:29 schreef DDM het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook: Het lijkt er op

RF zegt helemaal niets.

Gezien de voorgeschiedenis en dit klinische beeld wat niet snel te plaatsen is (ook niet na aanvullend onderzoek) vind ik (op zijn minst) een echo cor gerechtvaardigd.
    *meldt*

vrijdag de 19e naar internist..

Voor zover ik er wat van kan maken begint het meer en meer op een soort reuma te lijken atm.

nog wat cijfertjes: cmv 91 waarbij vermelding dat 96 acuut was en 71 twijfelachtig.

* MarMar houdt jullie op de hoogte van het gepuzzel.
    pi_61583333
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 18:37 schreef MaxC het volgende:

[..]

Maastricht, Nijmegen en Groningen zijn het best aangeschreven maar alle universiteiten zijn gewoon goed qua Geneeskunde

Utrecht is erg moeilijk om in te komen aangezien er weinig plaatsen beschikbaar zijn en enorm veel mensen erheen willen.
    Komt mooi uit, dat zijn nou net de drie universiteiten waar ik het liefst heen zou gaan (qua stad).
    It's raining sideways!
    pi_61584092
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 13:02 schreef NoLoveLost het volgende:

In de collgezaal werd er een keer een film van een bevalling vertoond , op een gigantisch scherm en helemaal ingezoemd. Toen viel er wel een jongen flauw, bij het uitscheur gedeelte. Je zult maar zwanger zijn van hem .
    Klinkt als Nijmegen, zo'n soort verhaal heb ik ook gehoord .
    Nice, over 2 maand ga ik die dus ook zien waarschijnlijk
    pi_61586107
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 19:10 schreef Ollie_Williams het volgende:

[..]

Komt mooi uit, dat zijn nou net de drie universiteiten waar ik het liefst heen zou gaan (qua stad).
    Vergeet niet dat Maastricht een 'speciaal' systeem heeft, het PGO. Mij lijkt het een goede manier, maar komt wel veel zelfstudie bijkijken en je moet ook veel samenwerken met andere studenten.
    Verder kun je eigenlijk kijken naar welke stad jou het leukst lijkt. Zoveel verschil zit er verder niet echt tussen de verschillende uni's..
    pi_61587586
    quote:
    Wat vond je trouwens van de introductie dit jaar?
    Zat in de PanIC dus leuk om ervaringen te horen
    pi_61588721
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 18:37 schreef MaxC het volgende:

[..]

Ik zou toch zeker een Utrecht of Rotterdam boven Nijmegen en Groningen verkiezen hoor
    pi_61589082
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 13:12 schreef intoxicated het volgende:
    Leiden?
    Nee, UvA. Maar het gebeurd vaker dus .

Moet zeggen dat ik het zelf ook niet zo'n fijn beeld vond. Ik dacht: "Ahh! Wil ik wel kinderen". En later in dat blok toen het over fertiliteitsproblemen ging dacht ik: "Ik moet NU kinderen krijgen, straks is het te laat".
    pi_61589111
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 22:22 schreef NoLoveLost het volgende:

[..]

Nee, UvA. Maar het gebeurd vaker dus .

Moet zeggen dat ik het zelf ook niet zo'n fijn beeld vond. Ik dacht: "Ahh! Wil ik wel kinderen". En later in dat blok toen het over fertiliteitsproblemen ging dacht ik: "Ik moet NU kinderen krijgen, straks is het te laat".
    pi_61597405
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 21:35 schreef MaxC het volgende:

[..]

Wat vond je trouwens van de introductie dit jaar?
    Zat in de PanIC dus leuk om ervaringen te horen
    Het introkamp was erg leuk gedaan. Grootste pluspunten waren de zangleraren en het EHBO spel, de grootste nadelen waren dat zaken als het EHBO spel en cluedo wat te lang duurden.

Kortom: Een geslaagde intro!

Edit: En dinsdag "stoute sprookjes"
    pi_61597723
    quote:
    Op zaterdag 13 september 2008 12:00 schreef Mr.Blonde89 het volgende:

[..]

Het introkamp was erg leuk gedaan. Grootste pluspunten waren de zangleraren en het EHBO spel, de grootste nadelen waren dat zaken als het EHBO spel en cluedo wat te lang duurden.

Kortom: Een geslaagde intro!

Edit: En dinsdag "stoute sprookjes"
    Mooi

Ja dinsdag is thema een beetje kut maar alle leuke thema's werden afgewezen
    Wordt in ieder geval wel een topfeest, hopelijk net zo'n succes als het intergratiefeest
    pi_61598155
    Oke.. nieuwe symptoompjes erbij...
    vingers lijken krom te trekken, als ik mn handen rechtdoe alsof een elastiek ze weer krom trekt
    aderen mn in onderarmen en elleboogholte erg duidelijk zichtbaar, beetje blauwige waas op sommige plekken, alsof afgebonden net als vlak voor bloedprikken.
    en mn nagels verkleuren blauwig paarsig
    pi_61600013
    nagels zowel van je tenen als vingers?

PS: rook je?
    pi_61600303
    quote:
    Op zaterdag 13 september 2008 14:33 schreef gohan16 het volgende:
    nagels zowel van je tenen als vingers?

PS: rook je?
    Alleen van handen en nee ik rook niet(meer, al drie en nogwat jaar niet) vroeg arts aan de telefoon net ook, die kon er nu niet zoveel mee.. maar ik ga maandag wel ff bellen of ik niet wat eerder naar de internist kan..
    pi_61601523
    quote:
    Op zaterdag 13 september 2008 12:21 schreef MaxC het volgende:

[..]

Mooi

Ja dinsdag is thema een beetje kut maar alle leuke thema's werden afgewezen
    Wordt in ieder geval wel een topfeest, hopelijk net zo'n succes als het intergratiefeest
    Dat met die boutjes en moertjes was geniaaaal!
    pi_61601983
    quote:
    Op zaterdag 13 september 2008 12:48 schreef MarMar het volgende:
    Oke.. nieuwe symptoompjes erbij...
    [...]
    MarMar, ik begrijp dat je best wel in onzekerheid zit over je uiteindelijke diagnose en prognose en dat je hier zoekt naar ideeën en meningen daarover. Hoewel sommigen het oppikken als een interessant puzzeltje, vraag ik me af of je er echt bij gebaat bent als iedereen hier een differentiaaldiagnose gaat maken bij de klachten die je nu noemt, terwijl we niet eens weten of de diagnoses die we dan verzinnen niet al lang zijn uitgesloten door je behandelend arts. Zou je echt willen dat iemand een paar ernstige ziektebeelden noemt die goed aansluiten bij enkele van de symptomen die je noemt, waarna je weken in onzekerheid zit, totdat je van je arts hoort dat er van die ziektes absoluut geen sprake is? Dat gevaar schuilt hier naar mijn mening nu namelijk een beetje. Desalniettemin wens ik je wel veel beterschap, en ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt
    pi_61602189
    quote:
    Op zaterdag 13 september 2008 16:22 schreef intoxicated het volgende:

[..]

MarMar, ik begrijp dat je best wel in onzekerheid zit over je uiteindelijke diagnose en prognose en dat je hier zoekt naar ideeën en meningen daarover. Hoewel sommigen het oppikken als een interessant puzzeltje, vraag ik me af of je er echt bij gebaat bent als iedereen hier een differentiaaldiagnose gaat maken bij de klachten die je nu noemt, terwijl we niet eens weten of de diagnoses die we dan verzinnen niet al lang zijn uitgesloten door je behandelend arts. Zou je echt willen dat iemand een paar ernstige ziektebeelden noemt die goed aansluiten bij enkele van de symptomen die je noemt, waarna je weken in onzekerheid zit, totdat je van je arts hoort dat er van die ziektes absoluut geen sprake is? Dat gevaar schuilt hier naar mijn mening nu namelijk een beetje. Desalniettemin wens ik je wel veel beterschap, en ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt
    Het ging mij om het puzzelgedeelte
    Ziektebeelden kan ik zelf ook wel op googelen en ik zit niet zo heel snel in onzekerheid. Ik geloof er namelijk heilig in dat je zelf wel kunt aanvoelen hoe ernstig ziek je bent, misschien niet zo heel wetenschappelijk, maar ik meen dat te weten.
    Waar het mee begon was dat de arts uit een paar vage resultaten niet veel kon maken en van de ene naar de andere mogelijke diagnose ging en ik wel eens wilde weten watvoor meningen daar nog meer over waren zodat ik misschien een stukje back up had bij de huisarts

* MarMar is niet zo snel banggepraat

maar dank je voor je lieve medeleven
    pi_61612632
    Word maar gauw beter
    pi_61619135
    quote:
    Op zaterdag 13 september 2008 16:34 schreef MarMar het volgende:

Ik geloof er namelijk heilig in dat je zelf wel kunt aanvoelen hoe ernstig ziek je bent, misschien niet zo heel wetenschappelijk, maar ik meen dat te weten.
    Geloof mij, dat kun je niet. Sommige mensen merken niet eens dat ze ernstig ziek zijn, terwijl ze dat wél zijn. Ik ben van mening dat het vaker andersom is en dat je soms moet accepteren dat er gewoon geen verklaring(en) zijn voor je klachten.

Toch hoop ik voor je dat ze iets vinden en dat je beter wordt
    pi_61619317
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 13:45 schreef Nuna het volgende:

[..]

Geloof mij, dat kun je niet. Sommige mensen merken niet eens dat ze ernstig ziek zijn, terwijl ze dat wél zijn.
    Mee eens, maar ik ben geen sommig mens Het heeft er wel mee te maken hoe goed je intuïtie werkt en meer van die dingen, maar dat is voor een ander topic

Sommige dingen weet je gewoon en als je ze niet wist, heb je vaak een stemmetje in je hoofd genegeerd die het stiekem toch wist....
    pi_61624730
    Hmm... Nu moet ik moet een presentatie maken over de 3 meest voorkomende knieletsels, kan ik geen cijfers vinden. Wie helpt deze eerstejaarsbaas uit de brand?
    Bij gebrek aan cijfers ga ik artrose, voetbalknie en de gescheurde voorste kruisband toelichten.
    pi_61625075
    Artritis of reuma komen ook erg vaak voor bij oudere mensen..
    pi_61625104
    Hier heb je alvast wel wat aan:
    http://nhg.artsennet.nl/upload/104/standaarden/M66/std.htm#noot3

Maar de standaard niet-traumatische knieletsels is nog niet in te zien voor niet-NHG-leden, dat kan pas vanaf augustus 2008 ( ) volgens de website
    pi_61625154
    Meniscus en VKB zeker, artose... tja. Misschien kapselscheur of reuma? Mediaalbandletsel komt wel vaak voor bij een VKB, dus die kan ook nog wel....
    pi_61625485
    Meniscusletsels
    Patellafemoraal pijnsyndroom
    Artritis vs Gonartrose
    I feel kinda Locrian today
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')