Goed dat je het zegt, ga ik morgen even shoppen.:)quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:21 schreef intoxicated het volgende:
Jaahoor... 25mg diclofenac kan je nu gewoon OTC krijgen
Het mooiste is nog dat de kassiëre bij aankoop vraagt of je advies over de medicijnen wilquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:21 schreef intoxicated het volgende:
Jaahoor... 25mg diclofenac kan je nu gewoon OTC krijgen
Inderdaad, dat doen ze ook gewoon met paracetamol. Ga de volgende keer eens een erg ingewikkelde vraag verzinnen :p. Iets van 'ik heb last van pijn bij slijmbeursontsteking, mag ik nu diclofenac gebruiken?' Dan zou de (assistent-)drogist moeten aangeven dat ik diclofenac niet met corticosteroiden mag gebruiken, cave GI-bijwerking, maar kun je dat van een Kruidvatmedewerker verwachten? Kortom: geen goed idee, diclofenac OTC.quote:Op woensdag 3 september 2008 15:17 schreef leejow het volgende:
[..]
Het mooiste is nog dat de kassiëre bij aankoop vraagt of je advies over de medicijnen wil
Ik heb wel een (long)arts ermee zien lopen maar hij gebruikte het alleen om zijn vakantiefoto's te showen tijdens de lunchpauzes.quote:Op woensdag 3 september 2008 17:09 schreef dotKoen het volgende:
..........
Hebben jullie nog tips, of wellicht al een arts met een iPhone (in de kliniek dan) zien lopen?
Ik zeg toch ook: Het lijkt er opquote:Op dinsdag 2 september 2008 06:27 schreef starla het volgende:
[..]
Dat moet nog maar blijken. RF is in ieder geval al negatief.
Aanstaande maandag pas represent.quote:Op vrijdag 5 september 2008 12:43 schreef Seam het volgende:
Begin jij nu pas ? Ik moest deze week al 80 pagina's leren
Oh, het Nijmeegse eerstjaarsvak dat ik nu volg (vorig jaar gemist, nageplaatst) is een stuk relaxter: wat hoofdstukjes uit het spannende boek 'Het geneeskundig proces', uiteraard onder meer geschreven door dr. Van de Lisdonk, de blokcoördinator van het vak.quote:Op vrijdag 5 september 2008 12:43 schreef Seam het volgende:
Begin jij nu pas ? Ik moest deze week al 80 pagina's leren
Maar sowieso zijn de MPV blokkenquote:Op vrijdag 5 september 2008 15:35 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Oh, het Nijmeegse eerstjaarsvak dat ik nu volg (vorig jaar gemist, nageplaatst) is een stuk relaxter: wat hoofdstukjes uit het spannende boek 'Het geneeskundig proces', uiteraard onder meer geschreven door dr. Van de Lisdonk, de blokcoördinator van het vak.
Ook een tweetal consulten met een simulatiepatient in de collegezaal: ik had wel het idee dat de simulatiepatient de huisarts die tegenover haar zat een beetje van de wijs maakte.
Juist.quote:
Ik ook! Vandaag ook nog eens te horen gekregen dat het tentamen voor 40% uit anatomie bestaat.quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:31 schreef iofn het volgende:
Sinds vanmiddag weet ik weer hoe kut ik anatomie ook weer vond.
quote:Op woensdag 10 september 2008 18:39 schreef iofn het volgende:
Blijkt er een keuzeblok alternatieve geneeswezen zijn geweest waarin er elke week vier uur gemediteerd werd, het lijkt hier godverdomme de VU wel.
Hier wel een keuzeblok, maar volgens de studiegids is dat enkel over alternatieve geneeswijzen, niet alternatieve 'geneeswijzen' zelf.quote:Op woensdag 10 september 2008 18:39 schreef iofn het volgende:
Blijkt er een keuzeblok alternatieve geneeswezen zijn geweest waarin er elke week vier uur gemediteerd werd, het lijkt hier godverdomme de VU wel.
Waarom de KNMG meewerkt aan de onderzoeksvraag of 'het wenselijk is dat niet-reguliere behandelwijzen geïntroduceerd worden in het curriculum van de geneeskundeopleiding' is me niet geheel duidelijk, ik dacht dat ze dit jaar een duidelijk standpunt tegen alternatieve behandelwijzen hadden ingenomen.quote:Graag vraagt de KNMG, mede namens E K (student geneeskunde aan de Radboud universiteit Nijmegen), je medewerking aan een onderzoek naar kennis, ervaring, en mening van geneeskundestudenten in Nederland over niet reguliere behandelwijzen (denk aan acupunctuur, homeopathie, orthomanuele geneeskunde, ect.).
Een belangrijke vraag ter beantwoording binnen dit onderzoek is of de geneeskundestudent het wenselijk vindt dat niet-reguliere behandelwijzen geïntroduceerd worden in het curriculum van de geneeskundeopleiding. Publicaties n.a.v. dit onderzoek zullen op de website van Arts in Spe (www.artsinspe.nl) vermeld worden.
Serieus? Wat een watjes daar in Grunn :p.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:51 schreef Mr.Blonde89 het volgende:
Vandaag intro in de snijzaal van het UMCG gehad. Ik trok het, geheel volgens verwachting, goed. Wel leuk dat er toch altijd een paar knock out gaan.
Gebeurt zo vaak. Vooral bij de eerste keer OK schijnt. Kan me er ook wel iets bij voorstellen, de meur die van de burn afkomt van die elektrische scalpel is best penetrantquote:Op donderdag 11 september 2008 16:27 schreef Nuna het volgende:
Bij mij is nog nooit iemand flauwgevallen tijdens de snijzaal. Ook wel debiel hoor, en die mensen moeten arts worden?
Hm, mijn eerste keer OK vond ik juist alleen maar erg interessantquote:Op donderdag 11 september 2008 16:43 schreef Repeat het volgende:
[..]
Gebeurt zo vaak. Vooral bij de eerste keer OK schijnt. Kan me er ook wel iets bij voorstellen, de meur die van de burn afkomt van die elektrische scalpel is best penetrant
Vorig jaar was ik ook eerstejaars in Groningen maar ging het prima hoor met iedereenquote:Op donderdag 11 september 2008 15:51 schreef Mr.Blonde89 het volgende:
Vandaag intro in de snijzaal van het UMCG gehad. Ik trok het, geheel volgens verwachting, goed. Wel leuk dat er toch altijd een paar knock out gaan.
Dit jaar tijdens de introductie, werden er 2 niet goed toen de mantoux prik werd gezet, dus ja.....die mensen hadden wel hun plekje aan mij mogen gevenquote:Op donderdag 11 september 2008 16:27 schreef Nuna het volgende:
Bij mij is nog nooit iemand flauwgevallen tijdens de snijzaal. Ook wel debiel hoor, en die mensen moeten arts worden?
Krijgen jullie ook Hep A van de uni? Wij moesten daarvoor betalen, alleen hep B gratis ...quote:Op donderdag 11 september 2008 19:03 schreef Seam het volgende:
Vandaag vaccinatie Hepatitis A en B moeten halen en blijkbaar waren daar vandaag al 2 mensen bij flauwgevallen
We kregen een combinatie aangebodenquote:Op donderdag 11 september 2008 19:13 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Krijgen jullie ook Hep A van de uni? Wij moesten daarvoor betalen, alleen hep B gratis ...
Hihi, in mijn jaar gingen er ook iets van 2 ondersteboven. Zie je ze even later trillend met een bekertje water op een stoel zitten. Ik vond die penetrante formalinelucht de eerste keer minder erg dan ik hem nu vind. Ben een beetje verkeerd om geconditioneerd geloof ik. Als ik er nu ben, ga ik na een uur meestal met een licht gevoel in m'n hoofd weer weg.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:51 schreef Mr.Blonde89 het volgende:
(nog) niks. Gelukkig mag je ook in blok 3 een keuzeproject doen. Even kijken of ik twee weken op de SEH meelopen kan regelenquote:
Ik merk niet zoveel van die lucht, gelukkig. In mijn jaar is volgens mij niemand flauwgevallen in de snijzaal.quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:42 schreef Pluizel het volgende:
[..]
Hihi, in mijn jaar gingen er ook iets van 2 ondersteboven. Zie je ze even later trillend met een bekertje water op een stoel zitten. Ik vond die penetrante formalinelucht de eerste keer minder erg dan ik hem nu vind. Ben een beetje verkeerd om geconditioneerd geloof ik. Als ik er nu ben, ga ik na een uur meestal met een licht gevoel in m'n hoofd weer weg.
Maastricht, Nijmegen en Groningen zijn het best aangeschreven maar alle universiteiten zijn gewoon goed qua Geneeskundequote:Op vrijdag 12 september 2008 18:25 schreef Ollie_Williams het volgende:
Welke universiteit is aangeraden om geneeskunde te studeren? Ik heb mij er eigenlijk nog totaal niet in verdiept en over anderhalf jaar doe ik al examens VWO.
*meldt*quote:Op woensdag 3 september 2008 23:29 schreef DDM het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook: Het lijkt er op
RF zegt helemaal niets.
Gezien de voorgeschiedenis en dit klinische beeld wat niet snel te plaatsen is (ook niet na aanvullend onderzoek) vind ik (op zijn minst) een echo cor gerechtvaardigd.
Komt mooi uit, dat zijn nou net de drie universiteiten waar ik het liefst heen zou gaan (qua stad).quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:37 schreef MaxC het volgende:
[..]
Maastricht, Nijmegen en Groningen zijn het best aangeschreven maar alle universiteiten zijn gewoon goed qua Geneeskunde![]()
Utrecht is erg moeilijk om in te komen aangezien er weinig plaatsen beschikbaar zijn en enorm veel mensen erheen willen.
Klinkt als Nijmegen, zo'n soort verhaal heb ik ook gehoordquote:Op vrijdag 12 september 2008 13:02 schreef NoLoveLost het volgende:
In de collgezaal werd er een keer een film van een bevalling vertoond , op een gigantisch scherm en helemaal ingezoemd. Toen viel er wel een jongen flauw, bij het uitscheur gedeelte. Je zult maar zwanger zijn van hem.
Vergeet niet dat Maastricht een 'speciaal' systeem heeft, het PGO. Mij lijkt het een goede manier, maar komt wel veel zelfstudie bijkijken en je moet ook veel samenwerken met andere studenten.quote:Op vrijdag 12 september 2008 19:10 schreef Ollie_Williams het volgende:
[..]
Komt mooi uit, dat zijn nou net de drie universiteiten waar ik het liefst heen zou gaan (qua stad).
Wat vond je trouwens van de introductie dit jaar?quote:Op donderdag 11 september 2008 15:51 schreef Mr.Blonde89 het volgende:
Ik zou toch zeker een Utrecht of Rotterdam boven Nijmegen en Groningen verkiezen hoorquote:Op vrijdag 12 september 2008 18:37 schreef MaxC het volgende:
[..]
Maastricht, Nijmegen en Groningen zijn het best aangeschreven maar alle universiteiten zijn gewoon goed qua Geneeskunde![]()
Utrecht is erg moeilijk om in te komen aangezien er weinig plaatsen beschikbaar zijn en enorm veel mensen erheen willen.
Nee, UvA. Maar het gebeurd vaker dusquote:
quote:Op vrijdag 12 september 2008 22:22 schreef NoLoveLost het volgende:
[..]
Nee, UvA. Maar het gebeurd vaker dus.
Moet zeggen dat ik het zelf ook niet zo'n fijn beeld vond. Ik dacht: "Ahh! Wil ik wel kinderen". En later in dat blok toen het over fertiliteitsproblemen ging dacht ik: "Ik moet NU kinderen krijgen, straks is het te laat".
Het introkamp was erg leuk gedaan. Grootste pluspunten waren de zangleraren en het EHBO spel, de grootste nadelen waren dat zaken als het EHBO spel en cluedo wat te lang duurden.quote:Op vrijdag 12 september 2008 21:35 schreef MaxC het volgende:
[..]
Wat vond je trouwens van de introductie dit jaar?![]()
Zat in de PanIC dus leuk om ervaringen te horen
Mooiquote:Op zaterdag 13 september 2008 12:00 schreef Mr.Blonde89 het volgende:
[..]
Het introkamp was erg leuk gedaan. Grootste pluspunten waren de zangleraren en het EHBO spel, de grootste nadelen waren dat zaken als het EHBO spel en cluedo wat te lang duurden.
Kortom: Een geslaagde intro!![]()
Edit: En dinsdag "stoute sprookjes"
Alleen van handen en nee ik rook niet(meer, al drie en nogwat jaar niet)quote:Op zaterdag 13 september 2008 14:33 schreef gohan16 het volgende:
nagels zowel van je tenen als vingers?
PS: rook je?
Dat met die boutjes en moertjes was geniaaaal!quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:21 schreef MaxC het volgende:
[..]
Mooi
Ja dinsdag is thema een beetje kut maar alle leuke thema's werden afgewezen![]()
Wordt in ieder geval wel een topfeest, hopelijk net zo'n succes als het intergratiefeest
MarMar, ik begrijp dat je best wel in onzekerheid zit over je uiteindelijke diagnose en prognose en dat je hier zoekt naar ideeën en meningen daarover. Hoewel sommigen het oppikken als een interessant puzzeltje, vraag ik me af of je er echt bij gebaat bent als iedereen hier een differentiaaldiagnose gaat maken bij de klachten die je nu noemt, terwijl we niet eens weten of de diagnoses die we dan verzinnen niet al lang zijn uitgesloten door je behandelend arts. Zou je echt willen dat iemand een paar ernstige ziektebeelden noemt die goed aansluiten bij enkele van de symptomen die je noemt, waarna je weken in onzekerheid zit, totdat je van je arts hoort dat er van die ziektes absoluut geen sprake is? Dat gevaar schuilt hier naar mijn mening nu namelijk een beetje. Desalniettemin wens ik je wel veel beterschap, en ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgtquote:Op zaterdag 13 september 2008 12:48 schreef MarMar het volgende:
Oke.. nieuwe symptoompjes erbij...
[...]
Het ging mij om het puzzelgedeeltequote:Op zaterdag 13 september 2008 16:22 schreef intoxicated het volgende:
[..]
MarMar, ik begrijp dat je best wel in onzekerheid zit over je uiteindelijke diagnose en prognose en dat je hier zoekt naar ideeën en meningen daarover. Hoewel sommigen het oppikken als een interessant puzzeltje, vraag ik me af of je er echt bij gebaat bent als iedereen hier een differentiaaldiagnose gaat maken bij de klachten die je nu noemt, terwijl we niet eens weten of de diagnoses die we dan verzinnen niet al lang zijn uitgesloten door je behandelend arts. Zou je echt willen dat iemand een paar ernstige ziektebeelden noemt die goed aansluiten bij enkele van de symptomen die je noemt, waarna je weken in onzekerheid zit, totdat je van je arts hoort dat er van die ziektes absoluut geen sprake is? Dat gevaar schuilt hier naar mijn mening nu namelijk een beetje. Desalniettemin wens ik je wel veel beterschap, en ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt![]()
Geloof mij, dat kun je niet. Sommige mensen merken niet eens dat ze ernstig ziek zijn, terwijl ze dat wél zijn. Ik ben van mening dat het vaker andersom is en dat je soms moet accepteren dat er gewoon geen verklaring(en) zijn voor je klachten.quote:Op zaterdag 13 september 2008 16:34 schreef MarMar het volgende:
Ik geloof er namelijk heilig in dat je zelf wel kunt aanvoelen hoe ernstig ziek je bent, misschien niet zo heel wetenschappelijk, maar ik meen dat te weten.
Mee eens, maar ik ben geen sommig mensquote:Op zondag 14 september 2008 13:45 schreef Nuna het volgende:
[..]
Geloof mij, dat kun je niet. Sommige mensen merken niet eens dat ze ernstig ziek zijn, terwijl ze dat wél zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |