Maastricht, Nijmegen en Groningen zijn het best aangeschreven maar alle universiteiten zijn gewoon goed qua Geneeskundequote:Op vrijdag 12 september 2008 18:25 schreef Ollie_Williams het volgende:
Welke universiteit is aangeraden om geneeskunde te studeren? Ik heb mij er eigenlijk nog totaal niet in verdiept en over anderhalf jaar doe ik al examens VWO.
*meldt*quote:Op woensdag 3 september 2008 23:29 schreef DDM het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook: Het lijkt er op
RF zegt helemaal niets.
Gezien de voorgeschiedenis en dit klinische beeld wat niet snel te plaatsen is (ook niet na aanvullend onderzoek) vind ik (op zijn minst) een echo cor gerechtvaardigd.
Komt mooi uit, dat zijn nou net de drie universiteiten waar ik het liefst heen zou gaan (qua stad).quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:37 schreef MaxC het volgende:
[..]
Maastricht, Nijmegen en Groningen zijn het best aangeschreven maar alle universiteiten zijn gewoon goed qua Geneeskunde![]()
Utrecht is erg moeilijk om in te komen aangezien er weinig plaatsen beschikbaar zijn en enorm veel mensen erheen willen.
Klinkt als Nijmegen, zo'n soort verhaal heb ik ook gehoordquote:Op vrijdag 12 september 2008 13:02 schreef NoLoveLost het volgende:
In de collgezaal werd er een keer een film van een bevalling vertoond , op een gigantisch scherm en helemaal ingezoemd. Toen viel er wel een jongen flauw, bij het uitscheur gedeelte. Je zult maar zwanger zijn van hem.
Vergeet niet dat Maastricht een 'speciaal' systeem heeft, het PGO. Mij lijkt het een goede manier, maar komt wel veel zelfstudie bijkijken en je moet ook veel samenwerken met andere studenten.quote:Op vrijdag 12 september 2008 19:10 schreef Ollie_Williams het volgende:
[..]
Komt mooi uit, dat zijn nou net de drie universiteiten waar ik het liefst heen zou gaan (qua stad).
Wat vond je trouwens van de introductie dit jaar?quote:Op donderdag 11 september 2008 15:51 schreef Mr.Blonde89 het volgende:
Vandaag intro in de snijzaal van het UMCG gehad. Ik trok het, geheel volgens verwachting, goed. Wel leuk dat er toch altijd een paar knock out gaan.
Ik zou toch zeker een Utrecht of Rotterdam boven Nijmegen en Groningen verkiezen hoorquote:Op vrijdag 12 september 2008 18:37 schreef MaxC het volgende:
[..]
Maastricht, Nijmegen en Groningen zijn het best aangeschreven maar alle universiteiten zijn gewoon goed qua Geneeskunde![]()
Utrecht is erg moeilijk om in te komen aangezien er weinig plaatsen beschikbaar zijn en enorm veel mensen erheen willen.
Nee, UvA. Maar het gebeurd vaker dusquote:
quote:Op vrijdag 12 september 2008 22:22 schreef NoLoveLost het volgende:
[..]
Nee, UvA. Maar het gebeurd vaker dus.
Moet zeggen dat ik het zelf ook niet zo'n fijn beeld vond. Ik dacht: "Ahh! Wil ik wel kinderen". En later in dat blok toen het over fertiliteitsproblemen ging dacht ik: "Ik moet NU kinderen krijgen, straks is het te laat".
Het introkamp was erg leuk gedaan. Grootste pluspunten waren de zangleraren en het EHBO spel, de grootste nadelen waren dat zaken als het EHBO spel en cluedo wat te lang duurden.quote:Op vrijdag 12 september 2008 21:35 schreef MaxC het volgende:
[..]
Wat vond je trouwens van de introductie dit jaar?![]()
Zat in de PanIC dus leuk om ervaringen te horen
Mooiquote:Op zaterdag 13 september 2008 12:00 schreef Mr.Blonde89 het volgende:
[..]
Het introkamp was erg leuk gedaan. Grootste pluspunten waren de zangleraren en het EHBO spel, de grootste nadelen waren dat zaken als het EHBO spel en cluedo wat te lang duurden.
Kortom: Een geslaagde intro!![]()
Edit: En dinsdag "stoute sprookjes"
Alleen van handen en nee ik rook niet(meer, al drie en nogwat jaar niet)quote:Op zaterdag 13 september 2008 14:33 schreef gohan16 het volgende:
nagels zowel van je tenen als vingers?
PS: rook je?
Dat met die boutjes en moertjes was geniaaaal!quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:21 schreef MaxC het volgende:
[..]
Mooi
Ja dinsdag is thema een beetje kut maar alle leuke thema's werden afgewezen![]()
Wordt in ieder geval wel een topfeest, hopelijk net zo'n succes als het intergratiefeest
MarMar, ik begrijp dat je best wel in onzekerheid zit over je uiteindelijke diagnose en prognose en dat je hier zoekt naar ideeën en meningen daarover. Hoewel sommigen het oppikken als een interessant puzzeltje, vraag ik me af of je er echt bij gebaat bent als iedereen hier een differentiaaldiagnose gaat maken bij de klachten die je nu noemt, terwijl we niet eens weten of de diagnoses die we dan verzinnen niet al lang zijn uitgesloten door je behandelend arts. Zou je echt willen dat iemand een paar ernstige ziektebeelden noemt die goed aansluiten bij enkele van de symptomen die je noemt, waarna je weken in onzekerheid zit, totdat je van je arts hoort dat er van die ziektes absoluut geen sprake is? Dat gevaar schuilt hier naar mijn mening nu namelijk een beetje. Desalniettemin wens ik je wel veel beterschap, en ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgtquote:Op zaterdag 13 september 2008 12:48 schreef MarMar het volgende:
Oke.. nieuwe symptoompjes erbij...
[...]
Het ging mij om het puzzelgedeeltequote:Op zaterdag 13 september 2008 16:22 schreef intoxicated het volgende:
[..]
MarMar, ik begrijp dat je best wel in onzekerheid zit over je uiteindelijke diagnose en prognose en dat je hier zoekt naar ideeën en meningen daarover. Hoewel sommigen het oppikken als een interessant puzzeltje, vraag ik me af of je er echt bij gebaat bent als iedereen hier een differentiaaldiagnose gaat maken bij de klachten die je nu noemt, terwijl we niet eens weten of de diagnoses die we dan verzinnen niet al lang zijn uitgesloten door je behandelend arts. Zou je echt willen dat iemand een paar ernstige ziektebeelden noemt die goed aansluiten bij enkele van de symptomen die je noemt, waarna je weken in onzekerheid zit, totdat je van je arts hoort dat er van die ziektes absoluut geen sprake is? Dat gevaar schuilt hier naar mijn mening nu namelijk een beetje. Desalniettemin wens ik je wel veel beterschap, en ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt![]()
Geloof mij, dat kun je niet. Sommige mensen merken niet eens dat ze ernstig ziek zijn, terwijl ze dat wél zijn. Ik ben van mening dat het vaker andersom is en dat je soms moet accepteren dat er gewoon geen verklaring(en) zijn voor je klachten.quote:Op zaterdag 13 september 2008 16:34 schreef MarMar het volgende:
Ik geloof er namelijk heilig in dat je zelf wel kunt aanvoelen hoe ernstig ziek je bent, misschien niet zo heel wetenschappelijk, maar ik meen dat te weten.
Mee eens, maar ik ben geen sommig mensquote:Op zondag 14 september 2008 13:45 schreef Nuna het volgende:
[..]
Geloof mij, dat kun je niet. Sommige mensen merken niet eens dat ze ernstig ziek zijn, terwijl ze dat wél zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |