abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:03:39 #1
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61230683
quote:
Noodbevel in Zwolle om demonstratie
Uitgegeven: 29 augustus 2008 20:39
Laatst gewijzigd: 29 augustus 2008 20:39

AMSTERDAM - De burgemeester van Zwolle heeft een noodbevel uitgevaardigd, omdat de Nederlandse Volksunie zaterdag vanaf 13.00 uur in de stad demonstreert.

Uit angst voor tegendemonstranten geldt het bevel van 10.00 uur tot 20.00 uur. De politie kan dan ordeverstoorders uit het centrum en stationsgebied weren.

Antifascisten roepen op Indymedia op om een wandeling tegen de nationalisten te houden. Volgens hen is het 'natuurlijk te zot voor woorden dat gevaarlijke neonazi's de vrijheid van meningsuiting van anderen beperken door simpelweg zelf te demonstreren'.

Demonstratie

Vorig weekeinde vond een nationalistische demonstratie plaats in Alphen aan den Rijn. Vijftig jongeren van de Nationaal Socialitische Actie demonstreerden voor een 'nationalistische vrijplaats'.

Vijf demonstranten werden opgepakt voor lichte vergrijpen, verder verliep de actie rustig.
Blijkbaar ontgaat de AFA's de ironie van het verdedigen van de vrijheid van meningsuiting door anderen de mond te snoeren.

Aan de andere kant zijn het ook wel lieverdjes he, die NVU'ers, als ik zo kijk naar wat ze niet mogen meenemen naar de demonstratie volgens de NVU site is hun doelgroep toch ook wel duidelijk:
quote:
Lijst van verboden symbolen en tekens en regels:

Hakenkruis, SS runen, cijferlettercombinatie 18, 88, Blood & Honour (BH), C18, wolfsangel, triskel of Zuid-Afrikaanse AWB partij insigne.
En:
quote:
Geen discriminerende teksten, geen racistische teksten (w.o. 'Heil Hitler' en/of 'Sieg Heil'), geen Hitler-groet, geen NSB tekens, geen Keltische kruizen, geen cijferlettercombinaties, geen vlaggen, jassen, flyers o.i.d. met de tekst 'KKK', geen vlaggen, jassen, flyers o.i.d. met de tekst 'White Power', geen vlaggen, jassen, flyers o.i.d. met de tekst 'White Pride', geen vlaggen, jassen, flyers o.i.d. met de tekst 'Blood en Honour', geen vlaggen, jassen, flyers o.i.d. met de tekst 'Racial Volunteer Force', geen 'Reichskriegs' vlag.
Gezellige bende daar.

[ Bericht 4% gewijzigd door Misstique op 29-08-2008 23:32:42 ]
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_61230726
Tof, ik moet morgen de stad in.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_61230886
niet te geloven dat het al mag. Zoiets staan ze bijna nergens toe
stupidity has become as common as common sense was before
pi_61230981
Fijne burgemeester hebben wij idd.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_61231412
En zo aan het begin van een nieuw voetbalseizoen is het voor de echte die hard natuurlijk leuk winkelen in Zwolle

Maar het zal wel loslopen allemaal.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_61232109
Note to self: niet de stad in dus... En hopen dat het allemaal een beetje meevalt uiteindelijk.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_61232192
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:25 schreef Pappie_Culo het volgende:

Maar het zal wel loslopen allemaal.
Ahuh, vandaar dat deze flyer/poster verspreid is in Zwolle:



en deze:

I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_61232216
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:43 schreef Marijkezwolle het volgende:
Note to self: niet de stad in dus... En hopen dat het allemaal een beetje meevalt uiteindelijk.
De Assendorp vermijden iig.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:48:53 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61232293
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:25 schreef Pappie_Culo het volgende:

Maar het zal wel loslopen allemaal.
Mwach, de noodverordening (die er niet voor niets is) is op zich vrij duidelijk hoor.
http://www.zwolle.nl/cms/(...)/$file/noodbevel.pdf
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:56:35 #10
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_61232553
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:03 schreef Dagonet het volgende:


Ik vind ook dat de AFA de grondwettelijke vrije meningsuiting/ recht tot demonstratie hiermee structureel blokkeert. Dat zou hard moeten worden aangepakt. Bovendien als ik zie wat de NVU hier allemaal niet mag maar wat op een standaard Koerdische demonstratie allemaal wel kan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat men met twee (jan)maten meet.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_61232575
(indymedia bericht)
quote:
Zwolle nazi-vrij
Wandeling tegen nazis.
Zaterdag 30 Augustus 13.00 uur. Start hoek assendorperstraat/Luttenbergstraat Zwolle.
Houd je niet van wandelen? Geen probleem! Voel je vrij om langs de naziroute je eigen ding te doen!

De burgemeester van Zwolle heeft toestemming gegeven aan een demonstratie van de fascistische NVU in Zwolle. Deze demonstratie zal as. zaterdag 30 Aug gehouden worden om 13.00 Ook dreigt de burgemeester een tegendemonstratie te verbieden omdat hij de veiligheid van mensen die hieraan mee willen doen niet kan garanderen.. Het is natuurlijk te zot voor woorden dat gevaarlijke neonazi's de vrijheid van meningsuiting van anderen beperken door simpelweg zelf te demonstreren. Vandaar deze oproep tot massaal verzet.

N.B. Naziroute: Station-stationsweg-Burg.v.Roijensingel-Luttenbergstraat-Wethouder Alferinkweg-Hortensiastraat-Deventerstraatweg-Oosterlaan-Station.

GEEN TOLERANTIE VOOR DE INTOLERANTEN!
Dus je kan wel wat confrontatie verwachten.. en in 't bericht staat dus de route.
pi_61232630
Heel goed van AFA
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:03:08 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61232781
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:56 schreef Napalm het volgende:

Bovendien als ik zie wat de NVU hier allemaal niet mag
'

Ik weet niet of dat een eis voor de vergunning is of dat de NVU dat zelf besloten heeft. Dat ze dat soort dingen moeten uitsluiten omdat ze anders wel meegenomen worden is mij al veelzeggend genoeg met wat voor neonazi's je hier van doen hebt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_61232821
Leuk zo'n noodverordening. Vond vooral het onderste gedeelte over bezwaarmaken enzo wel boeiend. Je kunt bezwaarmaken binnen zes weken en als je dat tijdig doet zal de rechter er nog even naar kijken. Zou dat nog voor morgen lukken als ik nu bezwaar maak?
Mooi oranje is niet lelijk!
pi_61232837
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:57 schreef OldJeller het volgende:
Dus je kan wel wat confrontatie verwachten
Dat hoop ik echt van niet. De route die ze lopen is door een wat oudere wijk van Zwolle, waar veel oudere mensen wonen en jonge gezinnetjes. Ook veel studenten overigens.
Idiote keuze ook, die route, aangezien die wijk barst van de kleine straatjes en steegjes.

In Apeldoorn mochten ze ook demonstreren, maar dan op een industrieterrein.
Zwolle nodigt ze meteen uit in een drukke, gezellige wijk. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:06:27 #16
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61232901
TT aangepast, het is een bevel, geen verordening. Zitten wat andere haken en ogen aan.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_61233167
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 22:04 schreef Misstique het volgende:

[..]

Dat hoop ik echt van niet. De route die ze lopen is door een wat oudere wijk van Zwolle, waar veel oudere mensen wonen en jonge gezinnetjes. Ook veel studenten overigens.
Idiote keuze ook, die route, aangezien die wijk barst van de kleine straatjes en steegjes.

In Apeldoorn mochten ze ook demonstreren, maar dan op een industrieterrein.
Zwolle nodigt ze meteen uit in een drukke, gezellige wijk. .
die steegjes zijn juist handig als de plisie eraan komt
pi_61233204
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 22:13 schreef Devrim_ het volgende:

die steegjes zijn juist handig als de plisie eraan komt
No shit, Sherlock.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_61233245
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:45 schreef Misstique het volgende:

[..]

Ahuh, vandaar dat deze flyer/poster verspreid is in Zwolle:

[ afbeelding ]

en deze:

[ afbeelding ]
Je kan alles zeggen over AFA, maar ze hebben wel coole posters.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:23:08 #20
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_61235275
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 22:04 schreef Misstique het volgende:

[..]

Dat hoop ik echt van niet. De route die ze lopen is door een wat oudere wijk van Zwolle, waar veel oudere mensen wonen en jonge gezinnetjes. Ook veel studenten overigens.
Idiote keuze ook, die route, aangezien die wijk barst van de kleine straatjes en steegjes.

In Apeldoorn mochten ze ook demonstreren, maar dan op een industrieterrein.
Zwolle nodigt ze meteen uit in een drukke, gezellige wijk. .
Twee groepen met compleet tegengestelde ideologieen die niet te beroerd zijn om erop te klappen, temidden van een woonwijk die slecht te controleren valt en met normale mensen die graag hun spulletjes heel willen houden.

Het minste wat je dan kan doen als gemeente is idd de tegendemonstatie verbieden, zo slim waren ze dan nog net wel, maar voor de rest...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_61235310
tvp voor rellen meldingen.
............................
pi_61236861
Ze lopen om de wijk heen.

Daarbij moet aangetekend worden dat de Assendorp zo'n beetje de meest tolerante wijk van Nederland is. Wat ze hier moeten is mij een compleet raadsel.

We hebben hier zelfs een moskee die niet weg mag van de omwonenden. Hij wordt te klein en willen naar iets groters, maar de buurt vind het veel te gezellig dat ze hier zitten.

En daar lopen dus racisten en facisten een rondje omheen...
pi_61236945
Godver... het komt zowat voor mijn huis langs... scheelt 30 meter
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  † In Memoriam † zaterdag 30 augustus 2008 @ 01:00:21 #24
13819 Loedertje
Trotse GILF.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 01:28:09 #25
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_61237994
De AFA komt NIET, alleen autonome antifa's
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 01:31:12 #26
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_61238045
Nazi's horen trouwens geen bewegingsvrijheid te krijgen...Appeasementpolitiek zorgt ervoor dat ze vrij spel hebben in hun manifestaties
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 01:34:19 #27
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_61238099
De CJB wou een ludieke actie houden tegen de NVU namelijk eerder of later dan de demonstratie zelf negerzoenen en jodenkoeken uitdelen in de stad en mensen informeren, maar dat mocht niet van de gemeente:

CJB-actie afgelast, verzet tegen NVU blijft
ZWOLLE – De Communistische Jongeren Beweging heeft naar aanleiding van een gesprek met gemeente en politie besloten de actie van zaterdag 30 augustus tegen de NVU voorlopig op te schorten. De politie was niet bereid om op twee acties tegelijk te letten en de veiligheid van de deelnemers zou in gevaar kunnen komen.

Uit het gesprek bleek dat ongeveer de helft van de 75 verwachte NVU-aanhangers met het openbaar vervoer zullen komen. Zij kunnen een bedreiging vormen voor tegenstanders die zich op het stationsplein manifesteren. Een woordvoerder van de politie zei niet in staat te zijn om twee acties tegelijk in de gaten te houden. Toegevingen op gebied van locatie en tijdstip waren niet mogelijk.

Het aflasten van de tegenactie gebeurt beslist niet van harte, maar is op dit moment de enige mogelijkheid. Een tegenactie zou waarschijnlijk door burgemeester Meijer verboden worden, wat problemen zou opleveren als het toch door zou gaan. Wat echter de doorslag gaf was de veiligheid van deelnemers aan de tegenactie.

Gevaarlijke tendens

Dit gegeven roept wel een aantal vragen op. Als de NVU demonstreert, worden ze doorgaans begeleid door honderden ME’ers. Dit kost handenvol geld, dat bleek eerder in Oss. Burgemeester Meijer heeft beperkingen opgelegd (geen racistische uitingen, geen wapens, enz.), maar in andere gemeentes zijn deze nooit afgedwongen, waardoor de NVU alsnog met racistische teksten kon rondlopen en nazistische strijdliederen kon zingen.

Ook het feit dat een tegenactie onmogelijk wordt vanwege de dreiging van geweld is vreemd te noemen. De ME moet wel uitrukken om Zwolle tegen een demonstratie van neonazi’s te beschermen, waar tientallen gewelddadige en racistische types op afkomen. Maar een bescheiden tegengeluid beschermen tegen deze figuren is geen optie.

Het heeft geen zin om de gemeente Zwolle specifiek verwijten te maken, de CJB heeft immers zelf ingestemd met de afgelasting vanwege de veiligheid. Het is echter wel onderdeel van een trend in Nederlandse gemeentes. Die staan extreemrechtse demonstraties toe vanwege de vrijheid van meningsuiting. Maar in feite wordt de groep die de grootste bedreiging vormt voor de openbare orde beloond met meer vrijheid, terwijl tegenstanders voor hun eigen veiligheid moeten wachten.

Verzet blijft nodig

De afgelasting betekent niet dat de NVU zonder tegengeluid door Zwolle kan marcheren. Een manifestatie kan voorkomen worden, maar het kan niet zo zijn dat Zwollenaren zich niet langs de route mogen uiten. Als het ooit zover komt dat de neonazi’s een hele stad kunnen gijzelen en elk tegengeluid kunnen muilkorven, dan is het eind zoek. De CJB is dan ook solidair met alle groepen en personen die het er niet bij laten en de NVU duidelijk maken dat ze niet welkom zijn.

De CJB zal nog nadenken over een bredere actie rond het thema antifascisme in Zwolle. Hier zal ook worden ingegaan op het beleid van gemeente en politie voor acties van de NVU en dergelijke groeperingen.

http://www.voorwaarts.net/site/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=91&cntnt01returnid=15
pi_61238520
De NVU houdt nette en volledig legale demonstraties. Dat is een grondrecht dat iedereen heeft. Die AFA-fascisten die anderen met grof geweld grondrechten willen onthouden hadden allang opgepakt moeten worden.

De AFA is echt lachwekkend. Fascisten die zich anti-fascisten noemen terwijl ze oproepen tot geweld en er zelf ook niet voor terugdeinzen om mensen met geweld te beletten hun mening te geven. Dat is zo'n beetje hetzelfde als een moordenaar die roept dat moorden verkeerd is.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  † In Memoriam † zaterdag 30 augustus 2008 @ 02:09:20 #29
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_61238563
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 02:04 schreef Neuralnet het volgende:
De NVU houdt nette en volledig legale demonstraties. Dat is een grondrecht dat iedereen heeft. Die AFA-fascisten die anderen met grof geweld grondrechten willen onthouden hadden allang opgepakt moeten worden.
Idd, geen onvertogen woord tijdens de demonstratie door de NVU.
(wel misselijkmakende mensen aan de zijlijn die allerlei dingen riepen, tokkievolk)

En..
WEL in héél Bergen op Zoom van die leuke hakenkruizen op muren met *stop de nazi's* gespoten door dat tokkievolk.
pi_61239365
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:46 schreef Misstique het volgende:

[..]

De Assendorp vermijden iig.
is lastig als je er woont
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_61239651
Een schaduwzijde van het recht op vrije meningsuiting is dat ook dit uitschot helaas rechts heeft om te demonstreren. Dat recht moet gespecteerd worden. Hoe minder aandacht voor deze figuren, hoe beter.
pi_61240235
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 06:49 schreef Elfletterig het volgende:
Een schaduwzijde van het recht op vrije meningsuiting is dat ook dit uitschot helaas rechts heeft om te demonstreren. Dat recht moet gespecteerd worden. Hoe minder aandacht voor deze figuren, hoe beter.
Het links uitschot mag ook demonstreren, wat ze maar als te graag doen.
Ik zie trouwens geen verschil tussen de NVU en dat AFA tuig
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 augustus 2008 @ 09:53:34 #33
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61240365
Die AFA is even fascistisch als waar ze tegen demonstreren.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 augustus 2008 @ 09:54:55 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61240376
Woon je in BoZ loeder??

Ik heb jaren in steenbergen gewerkt.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:35:45 #35
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_61241663
Wat een sympathie ineens voor een stelletje nazi's, als je zo net vind, schrijf je toch lekker even in?
pi_61241759
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 11:35 schreef rood_verzet het volgende:
Wat een sympathie ineens voor een stelletje nazi's, als je zo net vind, schrijf je toch lekker even in?


Die AFA is net zo debiel als de NVU. Misschien zelfs een beetje meer aangezien ze anderen de mond proberen te snoeren.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_61241783
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 11:35 schreef rood_verzet het volgende:
Wat een sympathie ineens voor een stelletje nazi's, als je zo net vind, schrijf je toch lekker even in?
Ik zie anders nergens een sympathiserende post hoor. Ze hebben gewoon het recht om te demonstreren, net zoals iedere burger, ongeacht hun gedachtegoed.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:03:13 #38
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_61242053
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 11:42 schreef waht het volgende:

[..]



Die AFA is net zo debiel als de NVU. Misschien zelfs een beetje meer aangezien ze anderen de mond proberen te snoeren.
Je hebt geen idee waarover je lult, de AFA houdt geeneens vandaag geeneens een tegendemo. Nazi's verdienen het godverdomme om hun mond gesnoerd te hebben, beetje vergeten wat ze 68 jaar geleden gedaan hebben? Vele mensen hebben grote moeite met het feit dat nazi's rond mogen paraderen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:06:42 #39
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61242120
Zwolle - Nazi vrij sinds 14 april 1945!
pi_61242154
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 12:03 schreef rood_verzet het volgende:
Je hebt geen idee waarover je lult, de AFA houdt geeneens vandaag geeneens een tegendemo. Nazi's verdienen het godverdomme om hun mond gesnoerd te hebben, beetje vergeten wat ze 68 jaar geleden gedaan hebben? Vele mensen hebben grote moeite met het feit dat nazi's rond mogen paraderen.
Ik heb er meer moeite mee dat enge clubjes als de AFA ze door middel van intimidatie ze de mond proberen te snoeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Strolie75 op 30-08-2008 12:21:18 ]
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_61242216
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 12:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Welkom in een democratie.
Nouja, zo'n drama is het nou ook weer niet. Ook in Nederland heerst onder een gedeelte van de bevolking een ernstig gebrek aan wijsheid, what else is new. Eigenlijk kun je dat die ' nazi's ' uit boerengehuchten niet eens kwalijk nemen. Die zijn vaak te dom om te poepen. Je ziet regelmatig interviews met dat soort jongens/meiden op televisie, en op de waarom-vraag komt nooit een fatsoenlijk antwoord. Zal voor de AFA's ook wel gelden, die ken ik niet, maar toch: het blijft een veel te kleine groep om daar zo'n discussie over te vormen. Ze mogen hun ding doen, zo lang het bij vreedzaam demonstreren blijft, ja, ook als het niet-vreedzame acties ondersteunt. Vinden ze toch nooit genoeg aanhang voor, en zodra ze over de schreef dreigen te gaan, zijn ze strafbaar.

Wat mij betreft prima dus. 75 mensen, las ik ergens. Valt me nog mee.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:29:52 #43
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_61242505
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 12:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Welkom in een democratie.
Dit geval heeft niets met democratie te maken, de toenemende tolerantie van extreemrechts in alle vormen, past met de huidige haatcampagne's tegen activistisch links. Het is een schande als je vroeger een revolutionair jongere was, alle kraakpanden moeten ontruimd worden en de media loopt met deze hetze voorop. Wel daar heb ik faliekant schijt aan. Schijt aan iedereen die deze kleinburgerlijke haat ondersteund.
pi_61242543
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 12:29 schreef rood_verzet het volgende:
Dit geval heeft niets met democratie te maken, de toenemende tolerantie van extreemrechts in alle vormen, past met de huidige haatcampagne's tegen activistisch links. Het is een schande als je vroeger een revolutionair jongere was, alle kraakpanden moeten ontruimd worden en de media loopt met deze hetze voorop. Wel daar heb ik faliekant schijt aan. Schijt aan iedereen die deze kleinburgerlijke haat ondersteund.
Ik heb schijt aan jou, en aan je mening.
Maar je mag hem wel van me verkondigen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_61242849
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 12:03 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Je hebt geen idee waarover je lult, de AFA houdt geeneens vandaag geeneens een tegendemo. Nazi's verdienen het godverdomme om hun mond gesnoerd te hebben, beetje vergeten wat ze 68 jaar geleden gedaan hebben? Vele mensen hebben grote moeite met het feit dat nazi's rond mogen paraderen.
Ben jij vergeten wat het communisme heeft aangericht? En toch hang jij die idioterie aan....
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_61242985
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 12:49 schreef axis303 het volgende:

[..]

Ben jij vergeten wat het communisme heeft aangericht? En toch hang jij die idioterie aan....
Communisme is in theorie een goed idee, nazisme niet!
pi_61243762
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 12:03 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Je hebt geen idee waarover je lult, de AFA houdt geeneens vandaag geeneens een tegendemo. Nazi's verdienen het godverdomme om hun mond gesnoerd te hebben, beetje vergeten wat ze 68 jaar geleden gedaan hebben? Vele mensen hebben grote moeite met het feit dat nazi's rond mogen paraderen.
Er zijn meer mensen vermoord door die commie's, dan door de nazi's
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_61243788
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 13:41 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Er zijn meer mensen vermoord door die commie's, dan door de nazi's
Niet in Nederland.
pi_61243896
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 12:03 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Je hebt geen idee waarover je lult, de AFA houdt geeneens vandaag geeneens een tegendemo. Nazi's verdienen het godverdomme om hun mond gesnoerd te hebben, beetje vergeten wat ze 68 jaar geleden gedaan hebben?


Nee dat ben ik niet vergeten, meneer "rood_verzet". Ben jij 'beetje vergeten' wat die "roden" uit die landen oostelijk van hier gedaan hebben?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:35:37 #50
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61244659
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 12:29 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Dit geval heeft niets met democratie te maken, de toenemende tolerantie van extreemrechts in alle vormen, past met de huidige haatcampagne's tegen activistisch links. Het is een schande als je vroeger een revolutionair jongere was, alle kraakpanden moeten ontruimd worden en de media loopt met deze hetze voorop. Wel daar heb ik faliekant schijt aan. Schijt aan iedereen die deze kleinburgerlijke haat ondersteund.
Voorlopig zijn er in naoorlogs nederland meer slachtoffers gevallen door extreem links dan extreem rechts. Activistisch links is wat mij betreft hetzelfde gevaar.
pi_61245163
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 13:42 schreef IHVK het volgende:

[..]

Niet in Nederland.
in de laatste 50 jaren niet?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_61246970
Alles wat extreem is is "te", en "te" is nooit goed behalve in tevreden Ik heb geen goed woord over voor zowel extreem rechts als extreem links.... En tsjaa, zoals al eerder gezegd, vrijheid van meningsuiting wordt als erg belangrijk gezien in dit land, dat recht hebben dus ook mensen waarvan ik het niet eens kan zijn met de mening die zij verkondigen. Hoort erbij...
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_61247202
Ik hoop dat ze elkaar flink de hersens inslaan. Extreem links en extreem rechts zijn allebei extreem dom.

Wie niet horen wil, moet maar voelen, dus een confrontatie lijkt me de beste optie. Dat er maar veel rood en bruin bloed mag vloeien.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61247368
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 16:40 schreef El_Matador het volgende:
Ik hoop dat ze elkaar flink de hersens inslaan. Extreem links en extreem rechts zijn allebei extreem dom.

Wie niet horen wil, moet maar voelen, dus een confrontatie lijkt me de beste optie. Dat er maar veel rood en bruin bloed mag vloeien.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_61247551
quote:
Betoging loopt uit de hand
zaterdag 30 augustus 2008
ZWOLLE - De betoging van de Nederlandse Volksunie (NVU) is zaterdag flink uit de hand gelopen. Tijdens de betoging raakten tegendemonstranten slaags met de politie. De ME heeft charges uitgevoerd. Er zijn verschillende tegendemonstranten opgepakt.


De betoging kwam moeilijk op gang. Aanvankelijk was het de bedoeling dat de demonstratie van de NVU om 13.00 van start zou gaan, maar de betogers vertrokken veel later vanaf de verzamelplaats aan de Westerlaan.

Tijdens de betoging stonden de VNU-betogers en tegendemonstranten tegen elkaar, gescheiden door een ME-kordon. De sfeer werd steeds grimmiger en de ME moest enkele charges uitvoeren. Hierbij liepen enkele demonstranten verwondingen op. De houding van de politie leidde tot groot ongenoegen bij de tegendemonstranten. "Het is volstrekt belachelijk dat wij uit elkaar zijn geslagen. Waarom richten ze zich niet tegen de neo-nazi's?"
Bron

Goh, verrassende ontwikkeling. . Leuk voor alle inwoners van die buurt.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 augustus 2008 @ 17:08:51 #56
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61247697
quote:
"Het is volstrekt belachelijk dat wij uit elkaar zijn geslagen. Waarom richten ze zich niet tegen de neo-nazi's?"
God, wat een treurigheid.
pi_61247811
Jammer dat de ME er was. 30 stuks neonazi minder in de wereld had mijn weekend nog beter gemaakt.
pi_61247839
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 16:59 schreef Misstique het volgende:

[..]

Bron

Goh, verrassende ontwikkeling. . Leuk voor alle inwoners van die buurt.
Ik zou het geweldig vinden, een gratis bokswedstrijd bij jou voor de deur?! Helemaal prima om er lekker vanaf je balkonnetje af en toe wat teksten in te slingeren om beide kampen nog es wat extra op te fokken, perfect.

Ik lees dus hieruit dat de betoging prima is verlopen. De twee hersencellen hebben hun agressie weer op elkaar kunnen botvieren en Zwolle staat (weer) op de kaart.

Prima toch?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61247846
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 14:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Voorlopig zijn er in naoorlogs nederland meer slachtoffers gevallen door extreem links dan extreem rechts. Activistisch links is wat mij betreft hetzelfde gevaar.
Het maakt mij niet uit wie het wedstrijdje van andersdenkenden rammen wint, extremisme is gewoon zum kotzen. Het zegt al veel dat de NVU bij een demonstratie tegen het verdrag van Lissabon een verbod tegen nazistische symbolistiek moet uitvaardigen. De NVU is een one-issue partij die zich legaal probeert te profileren dmv lulkoek om de hete brij heen, net zoals de AFA ook enkel tot doel heeft om nazistische uitwassen desnoods met geweld en vooral met oogkleppen achterna te jagen en maar niet schijnt te snappen dat hun zaak beter gediend is zonder hun aanwezigheid.
Laat die laffe vermomde nazi's zichzelf maar belachelijk maken of strafbaar stellen!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_61247858
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:15 schreef stbabylon het volgende:
Jammer dat de ME er was. 30 stuks neonazi minder in de wereld had mijn weekend nog beter gemaakt.
mwah, een stuk of 30 van dat werkschuwe tuig minder had mijn weekend ook niet verpest hoor
trouwens het zijn altijd weer die linksen die bij dit soort demonstraties rotzooi trappen.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_61247879
Strafbaar stellen? Kom nou zeg. Laat die mislukte pubertjes toch lekker siegheilen als ze zich daar groot(s) door voelen. Net als die kneusjes met Che Guevara T-shirtjes lekker "antifascistische" leuzen moeten kunnen roepen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61247897
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:17 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het maakt mij niet uit wie het wedstrijdje van andersdenkenden rammen wint, extremisme is gewoon zum kotzen. Het zegt al veel dat de NVU bij een demonstratie tegen het verdrag van Lissabon een verbod tegen nazistische symbolistiek moet uitvaardigen. De NVU is een one-issue partij die zich legaal probeert te profileren dmv lulkoek om de hete brij heen, net zoals de AFA ook enkel tot doel heeft om nazistische uitwassen desnoods met geweld en vooral met oogkleppen achterna te jagen en maar niet schijnt te snappen dat hun zaak beter gediend is zonder hun aanwezigheid.
Laat die laffe vermomde nazi's zichzelf maar belachelijk maken of strafbaar stellen!
Hear hear!
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_61247917






















En ff een paar foto's

[ Bericht 37% gewijzigd door swollywood op 31-08-2008 16:05:06 (opnieuw geupload bij andere host :)) ]
pi_61247923
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:18 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

mwah, een stuk of 30 van dat werkschuwe tuig minder had mijn weekend ook niet verpest hoor
trouwens het zijn altijd weer die linksen die bij dit soort demonstraties rotzooi trappen.
Extreem links slaat neo-nazi's het ziekenhuis in, die krijgen mijn volle steun.
pi_61247968


WTF??

dat symbool!!!! ok, NVU, totaal verboden maken, makkelijk zat nu!
pi_61248003
Goh wat gek zeg, al die foto's en niet één verwijzing naar dat verdrag van Lissabon
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_61248037
Goeie foto's, dank.

Bij de meeste van die lui kan je ze uitwisselen tussen beide kampen, dat geeft het extreme van hun gedrag alleen maar aan.

Wel laf trouwens dat die extreemlinksen zich helemaal onherkenbaar maken. Die idiote neonazi's komen er tenminste voor uit waar ze voor staan, hoe ziek hun ideetjes ook mogen zijn, die tegenstanders verschuilen zich en hebben geen enkele visie. Het enige wat die uit kunnen kramen is "Teuge!".
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61248070


WTF??

dat symbool!!!! ok, totaal verboden maken, makkelijk zat nu!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61248098
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:22 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Extreem links slaat neo-nazi's het ziekenhuis in, die krijgen mijn volle steun.
Extreem-links is gevaarlijker dan een stel kaalgeschoren kaalkoppen.

Krakerrousers hebben dan ook mijn volledige sympatie.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_61248122
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:22 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Extreem links slaat neo-nazi's het ziekenhuis in, die krijgen mijn volle steun.
De enige die vandaag klappen gehad hebben zijn de tegendemonstranten.
En de NVU lachte zich de ballen uit de broek, die gasten lieten zich niet provoceren, die gingen alleen maar etteren via de megafoons die ze bij zich hadden.
pi_61248123
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:27 schreef El_Matador het volgende:
Wel laf trouwens dat die extreemlinksen zich helemaal onherkenbaar maken. Die idiote neonazi's komen er tenminste voor uit waar ze voor staan, hoe ziek hun ideetjes ook mogen zijn, die tegenstanders verschuilen zich en hebben geen enkele visie.
Euh.. diegenen achter het krakersspandoek zijn extreem-rechts hoor. Gewoon NVU leden die daar lopen.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_61248128
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:29 schreef El_Matador het volgende:

WTF??

dat symbool!!!! ok, totaal verboden maken, makkelijk zat nu!
Gast? Welk symbool! Zij dragen een driebenig hakenkruis! Dwaas!
pi_61248144
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:32 schreef swollywood het volgende:

[..]

De enige die vandaag klappen gehad hebben zijn de tegendemonstranten.
En de NVU lachte zich de ballen uit de broek, die gasten lieten zich niet provoceren, die gingen alleen maar etteren via de megafoons die ze bij zich hadden.
Doordat de ME er was. Als die er niet was, was het probleem op een kwart van de route opgelost.
pi_61248185
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:32 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Gast? Welk symbool! Zij dragen een driebenig hakenkruis! Dwaas!
So what?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61248191
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:32 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Gast? Welk symbool! Zij dragen een driebenig hakenkruis! Dwaas!
Ja, hij probeert de discussie nu te drijven in de richting van "die commies hebben minstens zoveel mensen omgelegd", daarbij even voorbijgaand aan de racistische instelling van het uitroeiingsbeleid van de nazi's. Op de volgende pagina krijgen we ws. de discussie "ja maar wie bepaalt wat goed of slecht is, das toch subjectief?"
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_61248198
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:32 schreef Misstique het volgende:

[..]

Euh.. diegenen achter het krakersspandoek zijn extreem-rechts hoor. Gewoon NVU leden die daar lopen.
Kan je nagaan hoe makkelijk je die kneusjes door elkaar haalt. Zijn er ook nog foto's gemaakt van de tegenstanders?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61248212
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:32 schreef Misstique het volgende:

[..]

Euh.. diegenen achter het krakersspandoek zijn extreem-rechts hoor. Gewoon NVU leden die daar lopen.
Inderdaad. En als ze doorhadden dat ze op de foto gingen, ging het spandoek nog iets hoger
Lang leve de telelens!
pi_61248223
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

So what?
Over een hakenkruis heen lullen... dat kleine beetje respect voor jou dat ik nog had.... daaahaaag.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 17:40:35 #79
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_61248273
Jammer dat de Nederlandse vlag zo misbruikt wordt, da's nu bijna een symbool van kaalkopperigheid.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_61248309
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kan je nagaan hoe makkelijk je die kneusjes door elkaar haalt. Zijn er ook nog foto's gemaakt van de tegenstanders?
De 4e, 5e en 6e foto waren tegenstanders.

[ Bericht 14% gewijzigd door swollywood op 31-08-2008 22:17:40 ]
pi_61248323
Je zult net eventjes lekker willen skaten, wordt je het terrein afgeslagen. En dat allemaal dankzij een demonstratie die 99,999999% van de Zwollenaren NIET wilden.

edit: Oh wacht, ehrm, iets teveel negens... 99,999% dan maar
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 17:47:15 #82
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61248383
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:22 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Extreem links slaat neo-nazi's het ziekenhuis in, die krijgen mijn volle steun.
Die neo-nazi's vallen ook absoluut bij voorbaat niet op donkere vrouwen.

Extreem-links is misschien nog wel erger dan extreem-rechts trouwens, maar laat ze elkaar maar lekker doodslaan.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 17:47:34 #83
179525 Nemain
Zo winnen we de oorlog nooit
pi_61248390
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:44 schreef stbabylon het volgende:
Je zult net eventjes lekker willen skaten, wordt je het terrein afgeslagen. En dat allemaal dankzij een demonstratie die 99,999999% van de Zwollenaren NIET wilden.

edit: Oh wacht, ehrm, iets teveel negens... 99,999% dan maar
Ik wilde naar het station maar ik mocht er niet langs. Alsof ik met mijn fietsje in ga rijden op een Opel Kadett vol skinheads.
En daarom, voor wij elkander weer vergeten
Laten wij zacht zijn voor elkander, kind
pi_61248401
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:35 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, hij probeert de discussie nu te drijven in de richting van "die commies hebben minstens zoveel mensen omgelegd", daarbij even voorbijgaand aan de racistische instelling van het uitroeiingsbeleid van de nazi's. Op de volgende pagina krijgen we ws. de discussie "ja maar wie bepaalt wat goed of slecht is, das toch subjectief?"
Kom op zeg. Niemand gaat hier de acties van de Nazi-personen uit de jaren 30 en 40 van de vorige eeuw goed praten. Het waren walgelijke personen die in de hel moeten branden. Iedereen die zich daarmee identificeert is een idioot.

Nu het volgende. De AFA bezigt zich met acties die overeenkomen met die van diezelfde Nazi-personen uit de jaren 30, 40 van de vorige eeuw. Met behulp van bedreiging, geweld en/of de dreiging van geweld proberen ze andersdenkenden de mond te snoeren. Iedereen die geweld wil gebruiken om zijn/haar ideėen uit te dragen is eveneens een idioot.

(Dit nog afgezien van de waardeloze ideologie die 'communisme' heet. Doet er in dit topic ook niet toe.)
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 17:48:38 #85
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_61248407
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:44 schreef stbabylon het volgende:
Je zult net eventjes lekker willen skaten, wordt je het terrein afgeslagen. En dat allemaal dankzij een demonstratie die 99,999999% van de Zwollenaren NIET wilden.

edit: Oh wacht, ehrm, iets teveel negens... 99,999% dan maar
99,99% van de Nederlandse bevolking heeft helemaal niets met de demonstraties van Koerden in Nederland. Moeten we die dan gaan verbieden? Of is dat alleen voor demonstraties voor iets waar jij tegen bent?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_61248408
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:47 schreef Nemain het volgende:

[..]

Ik wilde naar het station maar ik mocht er niet langs. Alsof ik met mijn fietsje in ga rijden op een Opel Kadett vol skinheads.
Nee, daar kun je beter een iets zwaardere auto voor gebruiken
pi_61248434
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:47 schreef Dr.Crane het volgende:

[..]

Die neo-nazi's vallen ook absoluut bij voorbaat niet op donkere vrouwen.
Dankjewel voor die totaal nergens opslaande vergelijking.
pi_61248447
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:47 schreef Dr.Crane het volgende:

[..]


Extreem-links is misschien nog wel erger dan extreem-rechts trouwens, maar laat ze elkaar maar lekker doodslaan.
Precies
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_61248479
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:48 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Nee, daar kun je beter een iets zwaardere auto voor gebruiken
je hebt het zelf niet in de gaten, maar je niveau zit net zo zwaar laag als die kaalkoppige bavianen.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_61248504
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:52 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

je hebt het zelf niet in de gaten, maar je niveau zit net zo zwaar laag als die kaalkoppige bavianen.
Heb ik heel goed in de gaten, ik heb het verlaagd speciaal voor hun. En ja, misschien draaf ik door. Zal wel weer wegzakken, maar nu ben ik even flink hellig om wat ze in mijn mooie tolerante stad hebben geprobeerd.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 17:55:21 #91
179525 Nemain
Zo winnen we de oorlog nooit
pi_61248525
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:48 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Nee, daar kun je beter een iets zwaardere auto voor gebruiken


En ik hoor net dat zusjelief vastzat op het station, zelfs zij is weggejaagd door de ME en politie te paard, terwijl ze alleen naar huis wilde met de bus. Vind dat toch wel een beetje ver gaan.
En daarom, voor wij elkander weer vergeten
Laten wij zacht zijn voor elkander, kind
pi_61248552
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:48 schreef waht het volgende:

[..]

Kom op zeg. Niemand gaat hier de acties van de Nazi-personen uit de jaren 30 en 40 van de vorige eeuw goed praten. Het waren walgelijke personen die in de hel moeten branden. Iedereen die zich daarmee identificeert is een idioot.

Nu het volgende. De AFA bezigt zich met acties die overeenkomen met die van diezelfde Nazi-personen uit de jaren 30, 40 van de vorige eeuw. Met behulp van bedreiging, geweld en/of de dreiging van geweld proberen ze andersdenkenden de mond te snoeren. Iedereen die geweld wil gebruiken om zijn/haar ideėen uit te dragen is eveneens een idioot.

(Dit nog afgezien van de waardeloze ideologie die 'communisme' heet. Doet er in dit topic ook niet toe.)
Als je even terugscrollt zie je een post van mij die ongeveer hierop neerkomt.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_61248604
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:54 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Heb ik heel goed in de gaten, ik heb het verlaagd speciaal voor hun. En ja, misschien draaf ik door. Zal wel weer wegzakken, maar nu ben ik even flink hellig om wat ze in mijn mooie tolerante stad hebben geprobeerd.
het geeft maar weer eens aan hoe gevaarlijk extremen zijn.

Alleen ik vrees de linkse kant meer, die brullen niet alleen, die bedreigen, vernielen, ja moorden zelfs, meer dan die achterlijke kaalkoppige neanderthalers.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_61248663
Overigens was de tegenstand vandaag in Zwolle een gemeleerd gezelschap van allerlei jongeren die geen neo-nazi's in hun stad wilden.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:07:46 #95
179525 Nemain
Zo winnen we de oorlog nooit
pi_61248722
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:03 schreef stbabylon het volgende:
Overigens was de tegenstand vandaag in Zwolle een gemeleerd gezelschap van allerlei jongeren die geen neo-nazi's in hun stad wilden.
Dat viel mij idd ook op. Niet alleen maar van dat langharige spul, maar ook Turken/Mocro's/Antillianen en kampers met matje en gouden oorbel..
En daarom, voor wij elkander weer vergeten
Laten wij zacht zijn voor elkander, kind
pi_61248784
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:07 schreef Nemain het volgende:

[..]

Dat viel mij idd ook op. Niet alleen maar van dat langharige spul, maar ook Turken/Mocro's/Antillianen en kampers met matje en gouden oorbel..
Ik heb ook het nodige FC-Zwolle-tuig zien rondlopen. Die komen op elke rel af.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:12:05 #97
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61248794
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:32 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Gast? Welk symbool! Zij dragen een driebenig hakenkruis! Dwaas!
Je tolerantie is een voorbeeld voor ons allen.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:13:15 #98
179525 Nemain
Zo winnen we de oorlog nooit
pi_61248819
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:11 schreef swollywood het volgende:

[..]

Ik heb ook het nodige FC-Zwolle-tuig zien rondlopen. Die komen op elke rel af.
Als ze maar mogen vechten toch. Net piranha's wanneer die bloed ruiken.
En daarom, voor wij elkander weer vergeten
Laten wij zacht zijn voor elkander, kind
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:14:27 #99
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61248844
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:35 schreef Mwanatabu het volgende:

daarbij even voorbijgaand aan de racistische instelling van het uitroeiingsbeleid van de nazi's."
Ach kom, uitgeroeid worden omdat je niet in het ideaal beeld past is beter dan uitgeroeid worden omdat je kleur niet klopt? Wat vandaag rondliep waren aan beide zijden klootzakken. Ga nu niet de ene partij boven de ander stellen.
pi_61248850
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:12 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je tolerantie is een voorbeeld voor ons allen.
Maar je mag toch ook met die misselijke hamer en sikkel rondlopen?
Het symbool van een ideologie die miljoenen mensen de dood in heeft gejaagd?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:16:01 #101
202014 JJH
Knetter. O+
pi_61248880
Blij dat ik niet thuis was vanmiddag. Ze zijn hier zo goed als voor de deur langsgekomen.

Toen ik trouwens om 5 naar huis fietste was er al niks meer te zien.
pi_61248888
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:12 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je tolerantie is een voorbeeld voor ons allen.
Ok, we laten hakenkruizen en SS symbolen weer toe, want tsja, miljoenen joden afslachten is ook maar een mening...
pi_61248920
ik heb er niks van gemerkt, ben vandaag ff naar de stad gegaan, daarna biertjes gedronken op het terras en daarna weer terug (deels door het aangegeven gebied) Blijkbaar geluk gehad
pi_61248925
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:16 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ok, we laten hakenkruizen en SS symbolen weer toe, want tsja, miljoenen joden afslachten is ook maar een mening...
kerel wat draaf jij vreselijk door
El-Matador kreeg voor minder 48 uur
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:17:59 #105
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61248927
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:16 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ok, we laten hakenkruizen en SS symbolen weer toe, want tsja, miljoenen joden afslachten is ook maar een mening...
Hakenkruizen en SS symbolen zouden wat mij betreft sowieso niet verboden moeten worden inderdaad.
pi_61248941
Ze hadden maar een vergunning tot 5 uur, dus als je er na die tijd langsgekomen bent, had je nergens last van.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:21:14 #107
202014 JJH
Knetter. O+
pi_61249000
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:18 schreef swollywood het volgende:
Ze hadden maar een vergunning tot 5 uur, dus als je er na die tijd langsgekomen bent, had je nergens last van.
Lees ik net ook op http://www.weblogzwolle.nl , staan ook nog een paar andere foto's op
pi_61249185
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hakenkruizen en SS symbolen zouden wat mij betreft sowieso niet verboden moeten worden inderdaad.
Fijne kerel ben jij.

Jasper Bos uit Zwolle is de naam, mochten we elkaar ooit tegen komen, kun je het dan even zeggen, dan weet ik dat ik geen vrienden met je hoef te worden.
pi_61249198
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:48 schreef Napalm het volgende:

[..]

99,99% van de Nederlandse bevolking heeft helemaal niets met de demonstraties van Koerden in Nederland. Moeten we die dan gaan verbieden? Of is dat alleen voor demonstraties voor iets waar jij tegen bent?
Die demonstraties zijn niet bedreigend of beledigend naar andere volken toe. Hoewel sommige Turken het er vast niet mee eens zijn, is het geen haat boodschap tegen een gemeenschap.

Dat is dit wel. "Ben je anders, dan mogen we je niet".
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:40:38 #110
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_61249372
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:11 schreef swollywood het volgende:

[..]

Ik heb ook het nodige FC-Zwolle-tuig zien rondlopen. Die komen op elke rel af.
Nou nou nou, beetje jammer dat ik ook nog op zo'n foto sta, Swollywood ;/
Trouwens, niet alleen tegendemonstranten hebben pijn gehad vandaag denk ik ...
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:43:02 #111
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_61249419
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Die demonstraties zijn niet bedreigend of beledigend naar andere volken toe. Hoewel sommige Turken het er vast niet mee eens zijn, is het geen haat boodschap tegen een gemeenschap.

Dat is dit wel. "Ben je anders, dan mogen we je niet".
demonstratie recht afhankelijk van de inhoud? Riekt naar "vrijheid van Godsdienst indien jouw God wel een echte is.."
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_61249433
Overigens zijn er ook mensen opgepakt voor het roepen van: ZWOLLE NAZI VRIJ

Heerlijk... NVU mag met driebenige swastika's rondlopen en dat roepen mag niet...

SCHANDE!
pi_61249531
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:14 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Maar je mag toch ook met die misselijke hamer en sikkel rondlopen?
Het symbool van een ideologie die miljoenen mensen de dood in heeft gejaagd?
De ideologie heeft dat niet gedaan maar Stalin.
Dat even terzijde
pi_61249539
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:40 schreef PaRaR het volgende:

[..]

Nou nou nou, beetje jammer dat ik ook nog op zo'n foto sta, Swollywood ;/
Trouwens, niet alleen tegendemonstranten hebben pijn gehad vandaag denk ik ...
Whehehe, zie het nu pas

Idd, ik heb een ME-er een vol blikje bier tegen zijn kop zien krijgen en een normale agent kreeg een trap in zijn maag van omstanders toen hij een arrestatie probeerde af te schermen door er met zijn armen wijd voor te gaan staan.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:54:37 #115
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61249652
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:29 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Fijne kerel ben jij.

Jasper Bos uit Zwolle is de naam, mochten we elkaar ooit tegen komen, kun je het dan even zeggen, dan weet ik dat ik geen vrienden met je hoef te worden.
Want? Omdat ik vind dat ze niet verboden moeten worden ben ik ook direct sympathisant van het gedachtegoed wat ze tegenwoordig uitdragen? Je hebt niet zo'n groot snappertje he Jasper Bos uit Zwolle?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:56:36 #116
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61249678
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:49 schreef tsijben het volgende:

[..]

De ideologie heeft dat niet gedaan maar Stalin.
Dat even terzijde
De swastika is ook gekaapt door Adolf.
pi_61249690
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Want? Omdat ik vind dat ze niet verboden moeten worden ben ik ook direct sympathisant van het gedachtegoed wat ze tegenwoordig uitdragen? Je hebt niet zo'n groot snappertje he Jasper Bos uit Zwolle?
Nee, dat zeg ik niet, maar als jij vind dat dat soort dingen toegestaan mogen worden, wetende dat er grote groepen daar gebruik van gaan maken om een enorme groep mensen ZWAAR te beledigen, vind ik jou niet geschikt om bevriend mee te raken.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:58:44 #118
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61249705
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:57 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet, maar als jij vind dat dat soort dingen toegestaan mogen worden, wetende dat er grote groepen daar gebruik van gaan maken om een enorme groep mensen ZWAAR te beledigen, vind ik jou niet geschikt om bevriend mee te raken.
Dus feitelijk ben je tegen vrijheid van meningsuiting? En je vind het handiger wanneer extremisten ondergronds in schimmige partijtjes zich organiseren buiten het zicht van iedereen?
pi_61249718
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dus feitelijk ben je tegen vrijheid van meningsuiting? En je vind het handiger wanneer extremisten ondergronds in schimmige partijtjes zich organiseren buiten het zicht van iedereen?
Interpreteer mijn woorden zoals je wil.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 augustus 2008 @ 19:00:38 #120
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61249732
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:59 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Interpreteer mijn woorden zoals je wil.
Makkelijk he, aannames maken wat suggestieve postjes plaatsen maar als je een écht antwoord moet formuleren de vraag maar gewoon negeren.
pi_61249740
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:49 schreef tsijben het volgende:

[..]

De ideologie heeft dat niet gedaan maar Stalin.
Dat even terzijde
En Mao, Pol Pot.........
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_61249816
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De swastika is ook gekaapt door Adolf.
Daarom is ook niets mis met het symbool maar met de nazistische gedachte erachter.
Beide symbolen hebben helaas een slechte naam hier en dus hebben mensen er vooroordelen bij.
Het verschil is dat Stalin een ideologie misbruikte en Hitler een symbool.
pi_61249818
AFA vecht trouwens niet alleen tegen neo-nazi's, ook tegen anders denkenden
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_61249830
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 19:01 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

En Mao, Pol Pot.........
Daar kan de ideologie niets aan doen, het zit nu eenmaal in mensen om dingen te misbruiken.
pi_61249855
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 19:06 schreef tsijben het volgende:

[..]

Daar kan de ideologie niets aan doen, het zit nu eenmaal in mensen om dingen te misbruiken.
Het grote verschil is dat het Marxisme/Communisme in beginsel WEL positief is. Dat kun je niet zeggen van het Nazisme.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 19:11:18 #126
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_61249932
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:57 schreef stbabylon het volgende:
Nee, dat zeg ik niet, maar als jij vind dat dat soort dingen toegestaan mogen worden, wetende dat er grote groepen daar gebruik van gaan maken om een enorme groep mensen ZWAAR te beledigen, vind ik jou niet geschikt om bevriend mee te raken.
Prima toch, dan weet je ze te herkennen en kun je er met een grote boog omheen.

Waarom denk je dat de NVU zelf aankondigt dat z'n aanhang geen foute tekens mee mag nemen naar een demonstratie? Omdat ze zelf ook donders goed weten dat op een paar lowlifes na geen hond ze serieus neemt als ze met swastika's rondlopen.
Ik ga naar huis.
pi_61249934
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 19:08 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Het grote verschil is dat het Marxisme/Communisme in beginsel WEL positief is. Dat kun je niet zeggen van het Nazisme.
het beginsel ja, voor de rest is het een utopie.
Neemt niet weg, dat er wel in de naam van het communisme miljoenen en miljoenen zijn vermoord.
De grootste massamoordenaars waren aanhangers van het communisme, hoe je het ook went of keert
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_61250896
* DING DING *

stbabylon K.O!
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 19:58:58 #129
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_61250939
Prachtig hoe allerlei groeperingen vandaag goed met elkaar samenwerkten om de fascisten buiten de Zwolse stadspoorten te houden! Zwolle Nazi vrij!
pi_61250986
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ach kom, uitgeroeid worden omdat je niet in het ideaal beeld past is beter dan uitgeroeid worden omdat je kleur niet klopt? Wat vandaag rondliep waren aan beide zijden klootzakken. Ga nu niet de ene partij boven de ander stellen.
Als je even terugscrollt had ik dat hoofdstuk al geschreven
Maar qua symboliek is het hakenkruis algemeen geaccepteerd fout en wordt door veel meer mensen als schokkend ervaren en daarvoor werd het ook gevoerd, dįt bedoelde ik.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_61251238
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 19:57 schreef Sok41 het volgende:
* DING DING *

stbabylon K.O!
Al die linkse rakkers hier zijn gewoon bevooroordeeld bezig.

Beide groepen zijn fout. Maar dat extreem-links maakt het in Zwolle nog erger dan het al is, en de linkse rakkers in dit topic hebben dat niet eens door. Hoe treurig, zulke naļviteit.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 20:18:32 #132
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61251502
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:27 schreef El_Matador het volgende:
Wel laf trouwens dat die extreemlinksen zich helemaal onherkenbaar maken.
Dat vond ik ook typisch... Maar ja, ze hadden daar dan ook niets te zoeken! Ik weet ook niet waar ze bang voor zijn na herkenning, 't is niet alsof ze werk hebben waar iemand er iets van zegt. Laat me raden: net als bij hun veldslagen met de ME bij hun kraakpanden, weten ze dondersgoed dat herkenning nodig is om vervolgd te kunnen worden. M.a.w.: ze waren gewoon weer van plan crimineel te zijn, zoals altijd.

Extreemlinks wil iedereen die anders denkt monddood maken! Meestal met geweld, soms met kogels (Pim Fortuyn) en het werkt nog ook, want veel mensen durven al heel lang niet voor hun mening uit te komen.
censuur :O
pi_61251552
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 20:18 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat vond ik ook typisch... Maar ja, ze hadden daar dan ook niets te zoeken! Ik weet ook niet waar ze bang voor zijn na herkenning, 't is niet alsof ze werk hebben waar iemand er iets van zegt. Laat me raden: net als bij hun veldslagen met de ME bij hun kraakpanden, weten ze dondersgoed dat herkenning nodig is om vervolgd te kunnen worden. M.a.w.: ze waren gewoon weer van plan crimineel te zijn, zoals altijd.

Extreemlinks wil iedereen die anders denkt monddood maken! Meestal met geweld, soms met kogels (Pim Fortuyn) en het werkt nog ook, want veel mensen durven al heel lang niet voor hun mening uit te komen.
zoiets http://www.meldlinksgeweld.com/index.php?option=com_content&task=view&id=8&Itemid=15 bedoel je?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 20:22:54 #134
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_61251628
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 20:18 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat vond ik ook typisch... Maar ja, ze hadden daar dan ook niets te zoeken! Ik weet ook niet waar ze bang voor zijn na herkenning, 't is niet alsof ze werk hebben waar iemand er iets van zegt. Laat me raden: net als bij hun veldslagen met de ME bij hun kraakpanden, weten ze dondersgoed dat herkenning nodig is om vervolgd te kunnen worden. M.a.w.: ze waren gewoon weer van plan crimineel te zijn, zoals altijd.

Extreemlinks wil iedereen die anders denkt monddood maken! Meestal met geweld, soms met kogels (Pim Fortuyn) en het werkt nog ook, want veel mensen durven al heel lang niet voor hun mening uit te komen.
Alsof ze Nazi's zich niet bedekt hadden met sjalen en shirtjes. Hypocriete kneusje.
pi_61251773
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 20:22 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Alsof ze Nazi's zich niet bedekt hadden met sjalen en shirtjes. Hypocriete kneusje.
Blinde vink
In alle acties die dat extremistisch links tuig doet, hebben ze hun gezicht bedekt.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 20:29:57 #136
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_61251858
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 20:26 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Blinde vink
In alle acties die dat extremistisch links tuig doet, hebben ze hun gezicht bedekt.
En gelijk hebben ze!
pi_61251861
Is het relevant wie zich wel en niet bedekte? Ik bedoel, op andersdenkenden inslaan of ze anderszins zich niet laten uiten op welke manier of hoek dan ook is bad, mkay?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_61251928
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 20:29 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

En gelijk hebben ze!
brrrr jij bent ook al zo'n engerd
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 20:50:06 #139
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_61252428
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:43 schreef stbabylon het volgende:
Overigens zijn er ook mensen opgepakt voor het roepen van: ZWOLLE NAZI VRIJ

Heerlijk... NVU mag met driebenige swastika's rondlopen en dat roepen mag niet...

SCHANDE!
Wat is er erg aan een driebenige swastika???
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_61252512
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:43 schreef Napalm het volgende:

[..]

demonstratie recht afhankelijk van de inhoud? Riekt naar "vrijheid van Godsdienst indien jouw God wel een echte is.."
Als ik een vergunning vraag voor een schuur in mn tuin en ik leg een zwembad aan, heb ik ook een probleem.

Dit tuig had een vergunning om te protesteren tegen het verdrag van libanon. Dat deden ze niet, dus de politie had ze stuk voor stuk op moeten pakken.
pi_61252533
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 20:50 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Wat is er erg aan een driebenige swastika???
Het hakenkruis van zuidafrika? Oh, gewoon een leuk plaatje.
pi_61252555
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 20:18 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat vond ik ook typisch... Maar ja, ze hadden daar dan ook niets te zoeken! Ik weet ook niet waar ze bang voor zijn na herkenning, 't is niet alsof ze werk hebben waar iemand er iets van zegt. Laat me raden: net als bij hun veldslagen met de ME bij hun kraakpanden, weten ze dondersgoed dat herkenning nodig is om vervolgd te kunnen worden. M.a.w.: ze waren gewoon weer van plan crimineel te zijn, zoals altijd.

Extreemlinks wil iedereen die anders denkt monddood maken! Meestal met geweld, soms met kogels (Pim Fortuyn) en het werkt nog ook, want veel mensen durven al heel lang niet voor hun mening uit te komen.
Die onherkenbare mensen waren RECHTS dodo.

Die twintigers in normale truien vol herkenbaar in beeld, dat waren de linkse tegenprotestanten.
pi_61252556
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 20:30 schreef Mwanatabu het volgende:
Is het relevant wie zich wel en niet bedekte? Ik bedoel, op andersdenkenden inslaan of ze anderszins zich niet laten uiten op welke manier of hoek dan ook is bad, mkay?
Ja, je bent laf als je een mening meent te hebben, maar in real life kom je daar niet openlijk voor uit. Wat dat betreft, is extreem-links meer laf dan even foute extreem-rechts.
pi_61252629
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 20:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Die onherkenbare mensen waren RECHTS dodo.

Die twintigers in normale truien vol herkenbaar in beeld, dat waren de linkse tegenprotestanten.
Wat een onzin. Je ziet op de foto's duidelijk een verschil in kledij, waar de meeste leden van extreem-rechts te herkennen waren, was extreem-links voor het leeuwendeel onherkenbaar gekleed. Alsof extreem-links beseft dat ze nogal fout bezig zijn, door te gaan demonstreren...

Sowieso, extreem-links en extreem-rechts zijn beide fout. Dat is wat zeker is. Maar wat nog zekerder is, is dat extreemlinks daarbij ook nog laf, opportunistisch en hypocriet is. Iets wat je van extreem-rechts niet kunt zeggen. En dat proberen jullie te verdraaien, stelletje kontdraaiers .
pi_61252724
Ach, lang leve de middelmaat.
pi_61252869
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 20:58 schreef WhyNoName het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je ziet op de foto's duidelijk een verschil in kledij, waar de meeste leden van extreem-rechts te herkennen waren, was extreem-links voor het leeuwendeel onherkenbaar gekleed. Alsof extreem-links beseft dat ze nogal fout bezig zijn, door te gaan demonstreren...

Sowieso, extreem-links en extreem-rechts zijn beide fout. Dat is wat zeker is. Maar wat nog zekerder is, is dat extreemlinks daarbij ook nog laf, opportunistisch en hypocriet is. Iets wat je van extreem-rechts niet kunt zeggen. En dat proberen jullie te verdraaien, stelletje kontdraaiers .
Zo, sprak Hitlers schandknaap vurig.

Zie ook even het commentaar van Swollywood, die de foto's gemaakt heeft.
pi_61252936
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 00:23 schreef stbabylon het volgende:


We hebben hier zelfs een moskee
Goh...welkom in NL.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_61252941
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 21:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Zo, sprak Hitlers schandknaap vurig.

Zie ook even het commentaar van Swollywood, die de foto's gemaakt heeft.
tjonge wat een niveau hier weer
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_61252979
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 20:55 schreef WhyNoName het volgende:

[..]

Ja, je bent laf als je een mening meent te hebben, maar in real life kom je daar niet openlijk voor uit. Wat dat betreft, is extreem-links meer laf dan even foute extreem-rechts.
Oh dus als je je kop niet kaalscheert en je profileert als een extremist, dan is dat erger dan als je vol trots een hakenkruis op je kop laat zetten?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_61253055
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 20:22 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Alsof ze Nazi's zich niet bedekt hadden met sjalen en shirtjes. Hypocriete kneusje.
School niet afgemaakt zeker?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:18:44 #151
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_61253110
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 20:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Het hakenkruis van zuidafrika? Oh, gewoon een leuk plaatje.
Ik was even vergeten dat we in Zuid-afrika woonden.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_61253182
Even tussen het links- en rechts gebash door, de ME heeft terecht ingegrepen.
De AFA's verstoorden de orde
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_61253259
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 21:18 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Ik was even vergeten dat we in Zuid-afrika woonden.
Het Zuid-Afrikaanse 777 teken was de andere kant op. Maar neemt niet weg, dat dat teken en het omgekeerde teken op de vlag vandaag puur als vervanging van een verboden teken dienen. En dan heb ik het niet over de Hindoestaanse swastika.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:24:23 #154
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_61253266
Staat er nou trouwens op die AFAposter Patriots? :")
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:25:38 #155
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_61253306
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 21:24 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Het Zuid-Afrikaanse 777 teken was de andere kant op. Maar neemt niet weg, dat dat teken en het omgekeerde teken op de vlag vandaag puur als vervanging van een verboden teken dienen. En dan heb ik het niet over de Hindoestaanse swastika.
Een 6 is ook een 9 als je hem omdraait. Dat betekent dus dat 6 en 9 eigenlijk dezelfde waarde hebben?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_61253313
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 21:21 schreef Het_hupt het volgende:
Even tussen het links- en rechts gebash door, de ME heeft terecht ingegrepen.
De AFA's verstoorden de orde
Je bedoelt de jongeren van allerlei alure? Antilianen, Turken, blanke voetbal'supporters', skaters, polo-dragers, kampers met gouden kettingen en ja, zelfs een paar rechtgeaarde anti-fa's, maar die waren in de minderheid. Wanneer dringt het hier door dat onder iedereen heel veel mensen te vinden zijn die een hekel hebben aan neo-nazi's!
pi_61253387
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 21:25 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Je bedoelt de jongeren van allerlei alure? Antilianen, Turken, blanke voetbal'supporters', skaters, polo-dragers, kampers met gouden kettingen en ja, zelfs een paar rechtgeaarde anti-fa's, maar die waren in de minderheid. Wanneer dringt het hier door dat onder iedereen heel veel mensen te vinden zijn die een hekel hebben aan neo-nazi's!
net zo als aan links-extremisten, verkijk je daar echt niet
Hier waren ze bijna bij het circus weggeslagen met hun "Tegen wilde dieren" acties.
Het was maar goed dat er politie bij was
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:32:51 #158
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_61253474
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 21:25 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Je bedoelt de jongeren van allerlei alure? Antilianen, Turken, blanke voetbal'supporters', skaters, polo-dragers, kampers met gouden kettingen en ja, zelfs een paar rechtgeaarde anti-fa's, maar die waren in de minderheid. Wanneer dringt het hier door dat onder iedereen heel veel mensen te vinden zijn die een hekel hebben aan neo-nazi's!
Ik woon in Assendorp (waarom de route liep van deze "demonstratie") en ik heb ook maar weinig AFA's gezien, laat staan dat ze de orde verstoorden. De charges die ik gezien heb werden uitgevoerd tegen jongeren die op mij overkwamen als FC Zwolle-supporters, skaters en studenten.

Het was trouwens lekker handig om de route langs die skate-baan te laten lopen. Vanaf dat punt kregen ze er een hoop geļrriteerde tegendemonstranten bij.
pi_61253487
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 21:29 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

net zo als aan links-extremisten, verkijk je daar echt niet
Hier waren ze bijna bij het circus weggeslagen met hun "Tegen wilde dieren" acties.
Het was maar goed dat er politie bij was
De tegendemonstranten bestond maar voor een heel klein deel uit links-extremisten. Dat probeert hij te zeggen.

En die staan niet op de foto's zich te verbergen, maar dat waren de extreem rechtse demonstranten/nazi's, aldus Swollywood die er met zn telelens foto's van maakte "omdat het spandoek anders wat verder omhoog ging".
pi_61253548
Ik wist niet dat nazi's nog zijn toegestaan
wie betaalt de politiekosten
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:49:12 #161
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_61253803
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 21:16 schreef Hathor het volgende:

[..]

School niet afgemaakt zeker?
Nee. Ik leef graag van de uitkering, en bedankt nog he!
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:49:54 #162
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_61253819
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 21:35 schreef Meki het volgende:
Ik wist niet dat nazi's nog zijn toegestaan
wie betaalt de politiekosten
Wie betaalt het naar buiten gooien van krakers? Wie betaalt 'inburgeringsclubjes' en andere subsidiesponzen? Wie subsidieert gebedshuizen? Wie subsidieert de subsidies die kansenwijkkinderen krijgen als ze sporten zodat ze een paar voetbalschoenen kunnen kopen?

Ik heb ook zoveel dingen waar ik niet voor wil betalen, deal with it.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_61253974
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 21:25 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Je bedoelt de jongeren van allerlei alure? Antilianen, Turken, blanke voetbal'supporters', skaters, polo-dragers, kampers met gouden kettingen en ja, zelfs een paar rechtgeaarde anti-fa's, maar die waren in de minderheid. Wanneer dringt het hier door dat onder iedereen heel veel mensen te vinden zijn die een hekel hebben aan neo-nazi's!
Extreem links is in dit land irritanter/actiever/overheersender dan extreem rechts.
pi_61254032
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 21:58 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Extreem links is in dit land irritanter/actiever/overheersender dan extreem rechts.
http://www.meldlinksgeweld.com/
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_61254043
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 21:58 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Extreem links is in dit land irritanter/actiever/overheersender dan extreem rechts.
Extreemrechts is in dit land gevaarlijker en een grotere bedreiging voor de democratie en de maatschappij in het algemeen dan extreem links.
pi_61254046
Een geweldloze demonstratie met geweld aanpakken, goed hoor.
quote:
De NVU demonstreerde tegen het Verdrag van Lissabon en tegen de EU dictatuur uit Brussel.
Wel grappig, dit zijn ook extreem-linkse standpunten.
pi_61254064
quote:
Ja, van Gogh en Fortuin zijn echt resultaten van extreem links

Een religieuze gek (zover ik weet zijn er geen linkse religieuze stromingen) en een psychotische idioot die niet in een hoek te plaatsen is.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:03:55 #168
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_61254067
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Extreemrechts is in dit land gevaarlijker en een grotere bedreiging voor de democratie en de maatschappij in het algemeen dan extreem links.
We vervallen in het communisme
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_61254075
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:02 schreef geenID het volgende:
Een geweldloze demonstratie met geweld aanpakken, goed hoor.
[..]

Wel grappig, dit zijn ook extreem-linkse standpunten.
Heb je iets van dat terug gezien in deze demonstratie?
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:04:42 #170
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_61254086
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 21:58 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Extreem links is in dit land irritanter/actiever/overheersender dan extreem rechts.
Je hebt de posting niet eens gelezen waarop je reageert man.
pi_61254113
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Heb je iets van dat terug gezien in deze demonstratie?
Over het algemeen komen de standpunten wel overeen. Anti-globalisatie, etc., alleen een wat andere onderbouwing.
pi_61254627
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:06 schreef geenID het volgende:

[..]

Over het algemeen komen de standpunten wel overeen. Anti-globalisatie, etc., alleen een wat andere onderbouwing.
Heb je er iets van teruggezien in die demonstratie?
pi_61255155
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Heb je er iets van teruggezien in die demonstratie?
Ik was er niet? Jij wel? Maar lees maar eens wat programma's door van gelieerde partijen.
pi_61255188
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:54 schreef geenID het volgende:

[..]

Ik was er niet? Jij wel? Maar lees maar eens wat programma's door van gelieerde partijen.
Ik heb de foto's gezien. Daar stond niets op wat met de vergunning te maken had.
pi_61255533
heej swollywood, zie alleen maar kruisjes ???
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_61255680
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:04 schreef beantherio het volgende:

[..]

Je hebt de posting niet eens gelezen waarop je reageert man.
Natuurlijk niet. Ik ga een beetje die rotzooi van die blaaskaak lezen. Ik wilde gewoon weer een paar mensen uit de marge op hun plek zetten.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 23:31:53 #177
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61256000
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 20:22 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Alsof ze Nazi's zich niet bedekt hadden met sjalen en shirtjes. Hypocriete kneusje.
Bekijk de foto's eens voor je dom roept!
censuur :O
pi_61256204
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 23:31 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Bekijk de foto's eens voor je dom roept!
Sprak de retarded pot terwijl hij de ketel liep te verwijten!!!

Wat had Swollywood ook al weer gezegd, en had ik al een keer of drie voor je herhaald? Wat was het ook al weer? oja!!
Een aantal mensen die elkaar quote:
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:27 schreef El_Matador het volgende:
Goeie foto's, dank.

Bij de meeste van die lui kan je ze uitwisselen tussen beide kampen, dat geeft het extreme van hun gedrag alleen maar aan.

Wel laf trouwens dat die extreemlinksen zich helemaal onherkenbaar maken. Die idiote neonazi's komen er tenminste voor uit waar ze voor staan, hoe ziek hun ideetjes ook mogen zijn, die tegenstanders verschuilen zich en hebben geen enkele visie. Het enige wat die uit kunnen kramen is "Teuge!".
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:32 schreef Misstique het volgende:

[..]

Euh.. diegenen achter het krakersspandoek zijn extreem-rechts hoor. Gewoon NVU leden die daar lopen.
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:37 schreef swollywood het volgende:

[..]

Inderdaad. En als ze doorhadden dat ze op de foto gingen, ging het spandoek nog iets hoger
Lang leve de telelens!
Oftewel:

Die lui waar jij nu zo over loopt te zeiken (terecht!) zijn niet de (onder andere linkse)tegendemonstranten, maar de neonazi's!
pi_61256260
Sjongejonge ze pesten je wel he
pi_61256328
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 23:44 schreef tho_Omas het volgende:
Sjongejonge ze pesten je wel he
Hij had het niet eens tegen mij, maar van die wilders-rukkertjes die het dood normaal vinden dat die minihitlertjes hun privé parade mogen houden en dat je daar niet tegen mag demonstreren is gewoon erg raar en erg gevaarlijk.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 23:50:20 #181
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61256429
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 23:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Hij had het niet eens tegen mij, maar van die wilders-rukkertjes die het dood normaal vinden dat die minihitlertjes hun privé parade mogen houden en dat je daar niet tegen mag demonstreren is gewoon erg raar en erg gevaarlijk.
Hmmm je vereert de moordenaar van een van de Amerikaanse presidenten. Ben jij nu een LeeHarveyOswald-rukkertje? Sneu hoor!
Wellicht is het je ontgaan dat bepaalde mensen het RECHT hadden te demonstreren, en andere lui niet. Lastig he, een democratie!
censuur :O
pi_61256552
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 23:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Hij had het niet eens tegen mij, maar van die wilders-rukkertjes die het dood normaal vinden dat die minihitlertjes hun privé parade mogen houden en dat je daar niet tegen mag demonstreren is gewoon erg raar en erg gevaarlijk.
Want Wilders is extreem rechts? Als ieder op zijn beurt demonstreert dan krijg je dit geeier niet. Ik hoop voor je dat de poolkappen smelten, de ijsberen uitsterven en de uitkeringen omlaag gaan, met je complottheoriėen.
pi_61256559
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 23:50 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hmmm je vereert de moordenaar van een van de Amerikaanse presidenten. Ben jij nu een LeeHarveyOswald-rukkertje? Sneu hoor!
Wellicht is het je ontgaan dat bepaalde mensen het RECHT hadden te demonstreren, en andere lui niet. Lastig he, een democratie!
Ooit gehoord van conspiracy theory?

Wbt. recht om te demonstreren, ze hadden het recht om te demonstreren tegen het verdrag van Lissabon. Heb je daar ook maar iets van terug gezien?
pi_61256630
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 23:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ooit gehoord van conspiracy theory?

Wbt. recht om te demonstreren, ze hadden het recht om te demonstreren tegen het verdrag van Lissabon. Heb je daar ook maar iets van terug gezien?
Wat overigens nog los staat van het feit dat jij links beschuldigt van wat rechts doet, nl. laf verschuilen.

Eerste sloeg overigens op mn nick.
  zondag 31 augustus 2008 @ 00:07:10 #185
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_61256760
Ha, een collega van me staat op die foto's.. rennen voor de ME
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_61256889
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Extreemrechts is in dit land gevaarlijker en een grotere bedreiging voor de democratie en de maatschappij in het algemeen dan extreem links.
Hoe motiveer je dat? Extreemlinks heeft enkele niches, zoals dierenrechtenactiviteiten en milieu, maar valt niet de kern van de democratie aan en extreemrechts wil de democratie inwisselen voor dictatuur? Staat wel tegenover dat extreemlinks talrijker in aantal is en extreemrechts veel geringer in aantal en over het algemeen niet erg snugger.
Overigens denk ik dat extreemlinks noch extreemrechts een erg grote bedreiging vormen voor onze democratie. Nog.
I´m back.
  zondag 31 augustus 2008 @ 00:16:22 #187
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61256942
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 23:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:


Wbt. recht om te demonstreren, ze hadden het recht om te demonstreren tegen het verdrag van Lissabon. Heb je daar ook maar iets van terug gezien?
Niet om het één of ander (want het leek er niet op dat het nog ter sprake zou komen) maar na één toespraak is de rest afgelast om verdere onrust te vermijden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_61256978
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 00:16 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Niet om het één of ander (want het leek er niet op dat het nog ter sprake zou komen) maar na één toespraak is de rest afgelast om verdere onrust te vermijden.
Ze droegen spandoeken die kenbaar maakten dat zij tegen die EU verdragen waren?
I´m back.
  zondag 31 augustus 2008 @ 00:22:06 #189
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61257011
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 00:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze droegen spandoeken die kenbaar maakten dat zij tegen die EU verdragen waren?
Neuh, niet van wat ik gezien heb op de foto's. Ook de eerste toespraak ging niet over Lissabon. Dat was natuurlijk ook allemaal maar een dekmantel om iets van legitimiteit te verkrijgen om daarna weer te gaan huilen over links, multiculturaliteit en andere zaken.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 31 augustus 2008 @ 00:22:25 #190
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_61257018
Die extreem-linksen willen de demonstratie van extreem-rechts voorkomen omdat men geen fascistische ideeėn tolereert. Extreem-links respecteert dus niet de vrijheid van meningsuiting van extreem rechts.

Aan de andere kant wil extreem-rechts gebruik maken van een vrijheid (die van meningsuiting) die zodra ze zelf aan de macht zouden zijn ook meteen opgeheven zou worden.

Conclusie: twee bewegingen die absoluut niet serieus genomen hoeven te worden, slechts een fractie van de samenleving vertegenwoordigen en op geen enkele manier een bedreiging voor de rechtstaat vormen.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_61257047
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 00:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe motiveer je dat? Extreemlinks heeft enkele niches, zoals dierenrechtenactiviteiten en milieu, maar valt niet de kern van de democratie aan en extreemrechts wil de democratie inwisselen voor dictatuur? Staat wel tegenover dat extreemlinks talrijker in aantal is en extreemrechts veel geringer in aantal en over het algemeen niet erg snugger.
Overigens denk ik dat extreemlinks noch extreemrechts een erg grote bedreiging vormen voor onze democratie. Nog.
Door de opkomst van de "simpele zielen" politieke partijen, one-or-two issue politici, nieuw-rechts, rechtspopulistisch, Leefbaar XXX, Foute makelaars in de politiek (LPF, alles rondom verdonk). Dit vormt een politiek podium en een opstap voor de figuren die hier rondliepen. De figuren die liefst echt terug gaan naar Nederland als tijdens de 2e wereldoorlog. Liefst zonder bommen op de steden, maar wel met rassenvervolging en haat jegens anderen.

Linksextremisme is veel groter, en nog houdt dat op bij een enkele vrachtwagen in de fik of één a twee nertsenfarms per jaar gesloopt (Ik zou van Gogh en Fortuin ook nooit als slachtoffers van links neer zetten - er zat een enkele, niet-politiek gebonden gek achter Pim Fortuin, en een geloofsextremist achter van Gogh). Ondanks dat linksextremisme veel groter is, merken we er veel en veel minder van. Ik heb nog nooit gehoord van een kaalkop die inelkaar is geslagen door 150 hippies.

In het blanke kakker-dorpje waar ik vandaan kom zijn wel allochtonen door de groep kaalkoppen die daar rondliep in elkaar getrapt.

Daarnaast is "extreem links" ook niet zo zeer tegen beperkingen voor mensen, en "extreem rechts" wel. Dat is ook gevaarlijk imho. Selectie op kleur, geloof, afkomst...
pi_61257066
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 00:07 schreef reem het volgende:
Ha, een collega van me staat op die foto's.. rennen voor de ME
Een oud-klasgenoot van mn vriendin staat op die foto's tussen de kaalkoppen
  zondag 31 augustus 2008 @ 00:28:06 #193
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61257093
LHO, door categorisch bepaalde gevallen af te wijzen als zijnde niet veroorzaakt door extreem-links ben je hetzelfde bezig als moslims die zeggen dat terroristen geen echte moslims zijn en voetbalfans die hooligans geen fans noemen. Het is allemaal niet willen erkennen dat er in jouw groepje ook rotte appels kunnen voorkomen.

Die one horse politicie, het populisme en alle andere dingen die jij in je post noemt zijn het resultaat van een democratie, daar moet je mee leven of je moet de democratie afschaffen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_61257117
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 00:22 schreef reem het volgende:
Die extreem-linksen willen de demonstratie van extreem-rechts voorkomen omdat men geen fascistische ideeėn tolereert. Extreem-links respecteert dus niet de vrijheid van meningsuiting van extreem rechts.

Aan de andere kant wil extreem-rechts gebruik maken van een vrijheid (die van meningsuiting) die zodra ze zelf aan de macht zouden zijn ook meteen opgeheven zou worden.

Conclusie: twee bewegingen die absoluut niet serieus genomen hoeven te worden, slechts een fractie van de samenleving vertegenwoordigen en op geen enkele manier een bedreiging voor de rechtstaat vormen.
Dat is wel een aardige analyse: verruiming van de vrijheid van meningsuiting eisen, om zodoende met populistische, intolerante, absolutistische denkbeelden volgelingen te vergaren, en om, nadat zij de macht verkregen hebben, dezelfde vrijheid van meningsuiting, voor andersdenkenden, subiet weer af te schaffen.
I´m back.
pi_61257123
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 00:28 schreef Dagonet het volgende:
LHO, door categorisch bepaalde gevallen af te wijzen als zijnde niet veroorzaakt door extreem-links ben je hetzelfde bezig als moslims die zeggen dat terroristen geen echte moslims zijn en voetbalfans die hooligans geen fans noemen. Het is allemaal niet willen erkennen dat er in jouw groepje ook rotte appels kunnen voorkomen.

Die one horse politicie, het populisme en alle andere dingen die jij in je post noemt zijn het resultaat van een democratie, daar moet je mee leven of je moet de democratie afschaffen.
Iemand mag van mij best VVD stemmen. En als de VVD genoeg macht krijgt, krijg je dingen die ik vervelend vindt. Kan gebeuren. Zelfde met CDA, CU, ...

Maar als een CD tien jaar geleden verboden werd, als de NSB na de oorlog niet echt gewenst meer was, waarom mogen dit soort nazi-bewegingen dan wel? Het vormt een bedreiging voor ons allemaal - zelfs voor henzelf.
pi_61257219
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 00:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Door de opkomst van de "simpele zielen" politieke partijen, one-or-two issue politici, nieuw-rechts, rechtspopulistisch, Leefbaar XXX, Foute makelaars in de politiek (LPF, alles rondom verdonk). Dit vormt een politiek podium en een opstap voor de figuren die hier rondliepen. De figuren die liefst echt terug gaan naar Nederland als tijdens de 2e wereldoorlog. Liefst zonder bommen op de steden, maar wel met rassenvervolging en haat jegens anderen.

Linksextremisme is veel groter, en nog houdt dat op bij een enkele vrachtwagen in de fik of één a twee nertsenfarms per jaar gesloopt (Ik zou van Gogh en Fortuin ook nooit als slachtoffers van links neer zetten - er zat een enkele, niet-politiek gebonden gek achter Pim Fortuin, en een geloofsextremist achter van Gogh). Ondanks dat linksextremisme veel groter is, merken we er veel en veel minder van. Ik heb nog nooit gehoord van een kaalkop die inelkaar is geslagen door 150 hippies.

In het blanke kakker-dorpje waar ik vandaan kom zijn wel allochtonen door de groep kaalkoppen die daar rondliep in elkaar getrapt.

Daarnaast is "extreem links" ook niet zo zeer tegen beperkingen voor mensen, en "extreem rechts" wel. Dat is ook gevaarlijk imho. Selectie op kleur, geloof, afkomst...
Ja, mee eens wb 'oud' extreemrechts versus extreemlinks. Oud extreemrechts vormt geen bedreiging voor onze democratie denk ik, wel voor lijf en leden van individuele burgers. En 'Nieuw rechts' kun je weer niet helemaal vergelijken met oud extreemrechts, maar vormt wel een redelijke bedreiging voor de democratie en rechtsstaat zoals wij die kennen idd.
I´m back.
  zondag 31 augustus 2008 @ 00:37:19 #197
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_61257239
LHO, gezien de dramatische verkiezingsuitslagen voor extreem-rechtse partijen sinds WO2, het gebrek aan intellect en organisatie (dat laatste zie je duidelijk aan de constante versplintering van de partijen) denk ik dat je door een verbod op extreem-rechtse partijen je ze alleen maar een stok geeft om mee te slaan.

Het is toch de ultieme overwinning van de liberale democratie, dat zo'n stelletje kneuzen zich dmv een demonstratie belachelijk kan maken (ze waren wel met 40! ) - en dat geen enkel weldenkend mens op die lui stemt...
[b]@RemiLehmann[/b]
  zondag 31 augustus 2008 @ 01:04:11 #198
192617 Opus_Iustitiae
Opus Iustitiae Pax
pi_61257625
Linksextremisme (marxisme etc.) is wel degelijk acuter gevaarlijk in Nederland, omdat de mensen de gevolgen van deze ideologie hier niet voldoende aan den lijve ondervonden hebben.

Marxisten zullen onmiddelijk ontkennen dat ofwel Stalin, Mao, Pol Pot etc. moorden begingen uit naam van de ideologie, ofwel zeggen dat het hun persoonlijke misdaad was.

Net zoals neo-nationaalsocialisten soms beweren dat de misdaden in het oosten niets met Hitler te maken hadden.

Het marxisme roept op tot de stichting (revolutie) van de Dictatuur van het Proletariaat. Nationaalsocialisme tot een nationale revolutie voor de dictatuur van het Noordras.

Beide dictaturen. Ik kies liever voor de ideologieėn van de neutrale landen in WO2: voor een beetje monarchie (Zweden), een beetje op laag niveau democratie (Zwitserland) en een beetje tussenweg tussen kapitalisme en marxisme (corporatief Portugal). En vooral voor een fatsoenlijke christelijke morele ordening. Dus een verbod op ideologieėn die het doden van mensen als middel legitiem achten. Dus verbod op nationaalsocialistische en marxistische en anarchistische partijen, en andere partijen die niet expliciet belijden dat de menselijke levensrechten onschendbaar zijn.

In Zwolle, Holland, hebben echter alleen de extreem-linkse ratten hun gezicht laten zien. Agressie uitlokken. Om die neonazi-demonstratie geeft toch geen kat. Maar de linkse mannen die nooit werken en profiteren op de kap van de staat, willen hun verzetje en belevenis in het weekend. Dus kwamen ze af.

En de gemeenschap van belastingbetalers mag het weer betalen.

In deze aangelegenheid valt de NVU, afgezien van hun verwerpelijk racisme, niets te verwijten.

Ik ben het met ze eens mbt het Verdrag van Lissabon en de Europese Unie die zich tot dictatuur ontwikkelt. Alleen wil ik evenmin een dictatuur van Germanen of proletariėrs zoals NVU en Antifa voorstaan.

De NVU heeft geen geweld gebruikt. In feite gebruiken zij de gelegenheid die de onverschillige en liberale samenleving heb biedt.

Bij mij waren beide groeperingen verboden, in 'mijn' 'ideale' land. Waarom? Vanwege de verwerpelijke standpunten en gebrek aan eerbied voor de mens an sich, en vanwege het feit dat dit soort ongein miljoenen euro's kost aan de gemeenschap as such.
Mundus vult decipi
  zondag 31 augustus 2008 @ 01:07:42 #199
192617 Opus_Iustitiae
Opus Iustitiae Pax
pi_61257666
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 00:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Door de opkomst van de "simpele zielen" politieke partijen, one-or-two issue politici, nieuw-rechts, rechtspopulistisch, Leefbaar XXX, Foute makelaars in de politiek (LPF, alles rondom verdonk). Dit vormt een politiek podium en een opstap voor de figuren die hier rondliepen. De figuren die liefst echt terug gaan naar Nederland als tijdens de 2e wereldoorlog. Liefst zonder bommen op de steden, maar wel met rassenvervolging en haat jegens anderen.

Linksextremisme is veel groter, en nog houdt dat op bij een enkele vrachtwagen in de fik of één a twee nertsenfarms per jaar gesloopt (Ik zou van Gogh en Fortuin ook nooit als slachtoffers van links neer zetten - er zat een enkele, niet-politiek gebonden gek achter Pim Fortuin, en een geloofsextremist achter van Gogh). Ondanks dat linksextremisme veel groter is, merken we er veel en veel minder van. Ik heb nog nooit gehoord van een kaalkop die inelkaar is geslagen door 150 hippies.

In het blanke kakker-dorpje waar ik vandaan kom zijn wel allochtonen door de groep kaalkoppen die daar rondliep in elkaar getrapt.

Daarnaast is "extreem links" ook niet zo zeer tegen beperkingen voor mensen, en "extreem rechts" wel. Dat is ook gevaarlijk imho. Selectie op kleur, geloof, afkomst...
Extreem-links is tegen mensenrechten, tegen het levensrecht van mensen. Tegen mensen met (beperkt) privébezit. Extreem-links wil mensen hun bestaansrecht en hun bezit dat dit garandeert afpakken, alle mensen afhankelijk maken van de totale Staat. De nazi's lieten in elk geval nog boeren zelfstandig toe. En middenstand (beperkt).

Extreem-links is voor beperkingen en uitroeiing van anderen. De uitroeiing van de koelakken en de uitroeiing van de adel, de Kerk, de geschiedenis, de christelijke moraal, uitroeiing van andersdenkenden.

Oh wat positief.

Het nieuwe extreem-rechts doet alleen aan 'selectie', niet aan uitroeiing zoals de SS van 1942/1943-45. Selectie en segregatie zijn natuurlijk ook niet goed, maar minder erg dan wat extreem-links nog altijd wil. Rassenscheiding betekent geen massamoord. Selectie van migranten evenmin.

Dictatuur: Neen. Niet van nazi's, niet van commies, niet van de EU.
Mundus vult decipi
pi_61257745
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 01:04 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
Linksextremisme (marxisme etc.) is wel degelijk acuter gevaarlijk in Nederland, omdat de mensen de gevolgen van deze ideologie hier niet voldoende aan den lijve ondervonden hebben.

Marxisten zullen onmiddelijk ontkennen dat ofwel Stalin, Mao, Pol Pot etc. moorden begingen uit naam van de ideologie, ofwel zeggen dat het hun persoonlijke misdaad was.

Net zoals neo-nationaalsocialisten soms beweren dat de misdaden in het oosten niets met Hitler te maken hadden.

Het marxisme roept op tot de stichting (revolutie) van de Dictatuur van het Proletariaat. Nationaalsocialisme tot een nationale revolutie voor de dictatuur van het Noordras.

Beide dictaturen. Ik kies liever voor de ideologieėn van de neutrale landen in WO2: voor een beetje monarchie (Zweden), een beetje op laag niveau democratie (Zwitserland) en een beetje tussenweg tussen kapitalisme en marxisme (corporatief Portugal). En vooral voor een fatsoenlijke christelijke morele ordening. Dus een verbod op ideologieėn die het doden van mensen als middel legitiem achten. Dus verbod op nationaalsocialistische en marxistische en anarchistische partijen, en andere partijen die niet expliciet belijden dat de menselijke levensrechten onschendbaar zijn.

In Zwolle, Holland, hebben echter alleen de extreem-linkse ratten hun gezicht laten zien. Agressie uitlokken. Om die neonazi-demonstratie geeft toch geen kat. Maar de linkse mannen die nooit werken en profiteren op de kap van de staat, willen hun verzetje en belevenis in het weekend. Dus kwamen ze af.

En de gemeenschap van belastingbetalers mag het weer betalen.

In deze aangelegenheid valt de NVU, afgezien van hun verwerpelijk racisme, niets te verwijten.

Ik ben het met ze eens mbt het Verdrag van Lissabon en de Europese Unie die zich tot dictatuur ontwikkelt. Alleen wil ik evenmin een dictatuur van Germanen of proletariėrs zoals NVU en Antifa voorstaan.

De NVU heeft geen geweld gebruikt. In feite gebruiken zij de gelegenheid die de onverschillige en liberale samenleving heb biedt.

Bij mij waren beide groeperingen verboden, in 'mijn' 'ideale' land. Waarom? Vanwege de verwerpelijke standpunten en gebrek aan eerbied voor de mens an sich, en vanwege het feit dat dit soort ongein miljoenen euro's kost aan de gemeenschap as such.
Er staan veel persoonlijke inzichten en annames in, maar het enige waar ik benieuwd naar ben, is dit: is het waar dat alle extreemlinksjes tegenwoordig Marxistisch/communistisch zijn?
Ik dacht dat een niet onaanzienlijk aantal van hen eerder anarchistisch/semi-libertarisch was juist. En dan vooral die dierenrechtenactivisten en milieufanaten. En verder bevinden zich er nogal wat New-Age-achtige zwevers onder.
Marxisten en communisten kom je alleen nog schaars tegen in Oost-Groningen en die zie je niet bij dit soort demonstraties, volgens mij. Volgens mij een misrekening om de huidige stand van zaken bij extreemlinks samen te vatten onder het kopje Marxistisch/communistisch.
I´m back.
  zondag 31 augustus 2008 @ 01:22:18 #201
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_61257880
Ook ik kan me niet herkennen in het beeld dat er van extreem-links wordt geschetst. En dat terwijl ik toch ook af en toe in 'extreem-linkse' bolwerken ben en enkele bekenden in die hoek heb. In de politieke discussies die ik met ze heb gehad komt vooral een enorme afkeer van de staat naar voren, een streven naar een gemeenschapszin (van burgers - niet van de staat) op microniveau en een afkeer van het kapitalisme als ordenend economisch systeem.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_61257926
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 01:22 schreef reem het volgende:
Ook ik kan me niet herkennen in het beeld dat er van extreem-links wordt geschetst. En dat terwijl ik toch ook af en toe in 'extreem-linkse' bolwerken ben en enkele bekenden in die hoek heb. In de politieke discussies die ik met ze heb gehad komt vooral een enorme afkeer van de staat naar voren, een streven naar een gemeenschapszin (van burgers - niet van de staat) op microniveau en een afkeer van het kapitalisme als ordenend economisch systeem.
Ja, wat ik zei idd, anarchistisch/semi-libertarisch.
En 'respect' voor iedereen, incluis de dieren en het milieu.
I´m back.
  † In Memoriam † zondag 31 augustus 2008 @ 01:35:03 #203
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_61258081
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 09:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Woon je in BoZ loeder??
Sorry, al een tijdje..
quote:
Ik heb jaren in steenbergen gewerkt.
Daar ben ik ooit eens voorgesteld bij een *IT* bedrijf als ERP/HRM Salesmanager of verkoopadviseur (databyte solutions o.i.d.) Verder ken ik Steenbergen dus alleen van naam en het schijnt er nogal prettig vertoeven zijn voor drugstoersime (heb hier in Brabant altijd een beetje het gevoel alsof er van die ANWB toeristische zondagsritjes borden langs de weg staan met een koffieshop-route van 2 uur. Werkelijk, je ziet uit alle landen dat deze streek aandacht krijgt (Franse kentekenplaten, Belgische)

Ze komen een stad of dorp inrijden, weten exact waar ze zmoeten zijn, stappen even 5 minuten uit en lopen daarne weer intens tevreden naar hun auto en rijden weer verder. En dat alleen maar om de welkom in BoZ of tot ziens borden binnen 10 minuten te aanschouwen ( Ej, Jean-Luc, ik heb de borden in een recordtijd gezien, 8 en halve minuut)
pi_61258128
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 01:35 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Sorry, al een tijdje..
[..]

Daar ben ik ooit eens voorgesteld bij een *IT* bedrijf als ERP/HRM Salesmanager of verkoopadviseur (databyte solutions o.i.d.) Verder ken ik Steenbergen dus alleen van naam en het schijnt er nogal prettig vertoeven zijn voor drugstoersime (heb hier in Brabant altijd een beetje het gevoel alsof er van die ANWB toeristische zondagsritjes borden langs de weg staan met een koffieshop-route van 2 uur. Werkelijk, je ziet uit alle landen dat deze streek aandacht krijgt (Franse kentekenplaten, Belgische)

Ze komen een stad of dorp inrijden, weten exact waar ze zmoeten zijn, stappen even 5 minuten uit en lopen daarne weer intens tevreden naar hun auto en rijden weer verder. En dat alleen maar om de welkom in BoZ of tot ziens borden binnen 10 minuten te aanschouwen ( Ej, Jean-Luc, ik heb de borden in een recordtijd gezien, 8 en halve minuut)
Ja, die lui lopen bij de afslag Woensdrecht, komende vanuit Antwerpen, vaak in de fuik van mare-chaussee en/of politie...
I´m back.
  † In Memoriam † zondag 31 augustus 2008 @ 01:49:49 #205
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_61258239
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dus feitelijk ben je tegen vrijheid van meningsuiting? En je vind het handiger wanneer extremisten ondergronds in schimmige partijtjes zich organiseren buiten het zicht van iedereen?
Jij kotst toch op de de pedopartij en zou willen dat ze verdwijnen?
Buiten het zicht van iedereen volwassenen ?
  † In Memoriam † zondag 31 augustus 2008 @ 01:53:02 #206
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_61258271
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 01:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, die lui lopen bij de afslag Woensdrecht, komende vanuit Antwerpen, vaak in de fuik van mare-chaussee en/of politie...
Nou, ik heb een tijdje in Belgie gewerkt maar de aanhoudingen die ik heb meegemaakt waren gek genoeg op de terugreis en altijd door de marecheussee, Nederlander moest dan naar het bureau in Hoogerheide als er iets mis is. Stond een keer op iemand te wachten en kon door het raam rechts van de deur precies zien dat hij zich totaal moest uitkleden (lameldingen stonden open, binnen fel TL licht en dan zie je dus om 23 uur alles.

Heb tot nu toe nog niet begrepen waarom Nederlander daar werden aangehouden terwijl op het parkeerterrein (carpool-plek) bij Hoogerheide Belgen vol trots genoten van hun net gekochte kruidenmengsel.
pi_61258279
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 01:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, wat ik zei idd, anarchistisch/semi-libertarisch.
En 'respect' voor iedereen, incluis de dieren en het milieu.
Enkele lunatics daargelaten uiteraard. Hoewel sommige communistische punten wmb. niet eens zo raar zijn. Onze boeren produceren nu immers ook *iets* voor wat ze produceren en krijgen verder een aanvulling van de overheid om het bestaansrecht te garanderen. Dr is geen boer die er financieel op achteruit zou gaan als we een communistisch stelsel zouden hebben. Echter, is dat een extreem die onwenselijk is.

Wel vindt ik dat bepaalde "service verleners" gewoon bij de overheid hadden moeten blijven, om de serviceverlening te garanderen (KPN, kabelbedrijven, OV bedrijven...).

Edit: Ofwel, communisme is een mooie theorie maar een slechte praktijk, en een sociaal-democratische-liberale gemeenschap zou een mooie oplossing zijn imho.

En niet vvd-liberaal, uiteraard.
  zondag 31 augustus 2008 @ 02:06:21 #208
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_61258418
Het woordje liberaal wordt ook maar te (on)pas gebruikt, waardoor er een begripsvervaging is ontstaan. Aan de andere kant heb je ook hardlines die menen dat collectieve rechten en liberalisme niet samengaan, wat pertinente onzin is.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_61258435
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 01:53 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Nou, ik heb een tijdje in Belgie gewerkt maar de aanhoudingen die ik heb meegemaakt waren gek genoeg op de terugreis en altijd door de marecheussee, Nederlander moest dan naar het bureau in Hoogerheide als er iets mis is. Stond een keer op iemand te wachten en kon door het raam rechts van de deur precies zien dat hij zich totaal moest uitkleden (lameldingen stonden open, binnen fel TL licht en dan zie je dus om 23 uur alles.
Bij het uitlaten van de hond kom ik af en toe langs de kazerne en rechts van de deur heb ik idd weleens een donker gekleurde vrouw gezien, die overigens niet naakt was. Maar je staat recht tegenover de kazerne op iemand te wachten??? Op het weggetje dat van familyland afkomt, bedoel je???
Het politiebureau is slechts sporadisch bemand, daar worden over het algemeen door politie geen mensen naar toe gebracht, die gaan naar Bergen op Zoom, vermoed ik.
quote:
Heb tot nu toe nog niet begrepen waarom Nederlander daar werden aangehouden terwijl op het parkeerterrein (carpool-plek) bij Hoogerheide Belgen vol trots genoten van hun net gekochte kruidenmengsel.
Nooit gezien.
In de gemeente Woensdrecht zijn, naar mijn weten, ook geen coffyshops gevestigd. En op die carpool plaats wordt niet gehandeld.
Wel staan er af en toe vreemde dure auto's, met jonge jochies erin, op de parkeerplaats van Zee1000. Wrs jochies die op het stukje snelweg tussen Antwerpen en Bergen op Zoom klanten proberen te ronselen.

Over het algemeen zie je dat bij die aanhoudingen van mare-chaussee en/of politie gaat om auto's met een buitenlands kenteken. Vaak Belgisch of Frans, hoewel tegenwoordig ook vaak Polen e.d. de klos zijn.
I´m back.
pi_61258487
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 01:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Enkele lunatics daargelaten uiteraard. Hoewel sommige communistische punten wmb. niet eens zo raar zijn. Onze boeren produceren nu immers ook *iets* voor wat ze produceren en krijgen verder een aanvulling van de overheid om het bestaansrecht te garanderen. Dr is geen boer die er financieel op achteruit zou gaan als we een communistisch stelsel zouden hebben. Echter, is dat een extreem die onwenselijk is.

Wel vindt ik dat bepaalde "service verleners" gewoon bij de overheid hadden moeten blijven, om de serviceverlening te garanderen (KPN, kabelbedrijven, OV bedrijven...).

Edit: Ofwel, communisme is een mooie theorie maar een slechte praktijk, en een sociaal-democratische-liberale gemeenschap zou een mooie oplossing zijn imho.

En niet vvd-liberaal, uiteraard.
Begrijp ik nu goed dat je jezelf ziet als extreemlinks dan?
Ik denk dat het Marxisme een pseudo-wetenschap is overigens, als theorie dus ondeugdelijk.
I´m back.
pi_61258502
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die dit soort demonstraties aangrijpen voor tegenacties, waarbij deze tegenstanders er ook nog heilig van overtuigd zijn dat een tegenactie zinvol is. Ik snap niet dat iemand, die vind dat hij een goed politiek verhaal heeft, bang is dat dat idee overvleugeld zal worden als men demonstrerende neo-nazi's gewoon de ruimte geeft. Ik sympathiseer ook zeker niet met neo-nazi's maar ik kan mij er totaal niet druk om maken als zij een demonstratie organiseren, ten eerste is dat natuurlijk hun goedrecht, en ten tweede weet ik gewoon dat hun ideologie weinig draagvlak heeft en eenvoudig te weerleggen is. Er is dus geen enkele reden om je er zo druk over te maken.

Tenzij, tenzij je natuurlijk een flinterdun socialistisch verhaal hebt zoals de AFA's.
  † In Memoriam † zondag 31 augustus 2008 @ 02:17:41 #212
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_61258510
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 02:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bij het uitlaten van de hond kom ik af en toe langs de kazerne en rechts van de deur heb ik idd weleens een donker gekleurde vrouw gezien, die overigens niet naakt was. Maar je staat recht tegenover de kazerne op iemand te wachten??? Op het weggetje dat van familyland afkomt, bedoel je???
Het politiebureau is slechts sporadisch bemand, daar worden over het algemeen door politie geen mensen naar toe gebracht, die gaan naar Bergen op Zoom, vermoed ik.
[..]
Familyland? Wist niet dat ze hier in de buurt een attractiepark hadden

Maar neen, we zaten met z'n 4-en in de auto,vanuit Antwerpen naar BoZ, van 1 inzittende was de ID kaart verlopen en hij had openstaande boetes, die moest hij dus in Hoogerheide betalen , dat uitkleden kan te maken hebben met het feit dat hij enigzins beschonken was van het Belgische bier en daardoor ietwat wazig was.
quote:
Nooit gezien.
In de gemeente Woensdrecht zijn, naar mijn weten, ook geen coffyshops gevestigd. En op die carpool plaats wordt niet gehandeld.
In BoZ zitten er 4 (eentje is voorlopig gesloten omdat ze klanten de deur uit lieten gaan met meer dan 5 gram en dat mag niet .
pi_61258516
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 02:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die dit soort demonstraties aangrijpen voor tegenacties, waarbij deze tegenstanders er ook nog heilig van overtuigd zijn dat een tegenactie zinvol is.
Het zijn hooligans. Klaar. Natuurlijk, ze zullen ongetwijfeld politieke meningen hebben en dat heeft er veel mee te maken, maar uiteindelijk vinden ze het gewoon opwindend om de "andere kant" in elkaar te slaan. Het is zo banaal, en meer is het niet, lijkt mij, ongeacht al het mooie politieke behang.
pi_61258527
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 01:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Edit: Ofwel, communisme is een mooie theorie maar een slechte praktijk, en een sociaal-democratische-liberale gemeenschap zou een mooie oplossing zijn imho.

En niet vvd-liberaal, uiteraard.
Ah, weer een 'liberaal' die zijn eigen welgevallige krenten uit liberale pap pikt. Zo werkt het natuurlijk niet. Verder biedt democratie (tenminste op het massale niveau zoals het zich nu ten toon spreidt) een goede basis voor zeer anti-liberaal beleid, dus waarom je zo pro-democratisch bent snap ik eigenlijk niet.
pi_61258592
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 02:17 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Familyland? Wist niet dat ze hier in de buurt een attractiepark hadden
Dat is een camping annex bungalowpark annex bowlingbaan annex zwembad.
quote:
Maar neen, we zaten met z'n 4-en in de auto,vanuit Antwerpen naar BoZ, van 1 inzittende was de ID kaart verlopen en hij had openstaande boetes, die moest hij dus in Hoogerheide betalen , dat uitkleden kan te maken hebben met het feit dat hij enigzins beschonken was van het Belgische bier en daardoor ietwat wazig was.
[..]
Ah, okee, maar dat was dan de mare-chaussee kazerne. Het politiebureau staat ernaast, met beetje een futuristisch uiterlijk en is eigenlijk bijna nooit bemand. En meteen ook het enige politiebureau in de gehele gemeente Woensdrecht. Af en toe als er ergens een kat in de boom zit dan rukken ze uit, maar dan word je wel eerst verbonden met het bureau in Bergen.
Las trouwens laatst dat ze in de gehele gemeente Bergen op Zoom ook maar twee surveillance wagens hebben, die rond rijden...
I´m back.
  zondag 31 augustus 2008 @ 02:28:35 #216
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_61258595
Nou Bolkesteijn, zo werkt het dus wel. Het liberalisme is een dusdanig brede stroming binnen de politieke filosofie dat er voor iedereen wel wat bij zit. Zoals ik al eerder aangaf: een liberaal kan best achter collectieve rechten staan ipv alleen individuele rechten.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_61258610
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 02:18 schreef Monidique het volgende:
Het zijn hooligans. Klaar. Natuurlijk, ze zullen ongetwijfeld politieke meningen hebben en dat heeft er veel mee te maken, maar uiteindelijk vinden ze het gewoon opwindend om de "andere kant" in elkaar te slaan. Het is zo banaal, en meer is het niet, lijkt mij, ongeacht al het mooie politieke behang.
Net zo plat dus eigenlijk als Ajax - Feyenoord-rellen.
pi_61258686
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 02:28 schreef reem het volgende:
Nou Bolkesteijn, zo werkt het dus wel. Het liberalisme is een dusdanig brede stroming binnen de politieke filosofie dat er voor iedereen wel wat bij zit. Zoals ik al eerder aangaf: een liberaal kan best achter collectieve rechten staan ipv alleen individuele rechten.
Jij bekijkt het misschien vanuit de feitelijke situatie, en maakt daaruit een constatering. Ik hou meer van een soort wiskundige aanpak, je definieert een aantal grondbeginselen en bouwt op die fundering een uitleg van de consequenties van die grondbeginselen toegepast op concrete situaties. Bij liberalisme bestaat die fundering onder andere uit het streven naar zo veel mogelijk persoonlijke vrijheid, en daar hoort dus ook bij dat er de vrijheid is om op economisch gebied eigen keuzes te mogen maken.
  zondag 31 augustus 2008 @ 02:42:02 #219
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_61258698
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 02:40 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Jij bekijkt het misschien vanuit de feitelijke situatie, en maakt daaruit een constatering. Ik hou meer van een soort wiskundige aanpak, je definieert een aantal grondbeginselen en bouwt op die fundering een uitleg van de consequenties van die grondbeginselen toegepast op concrete situaties. Bij liberalisme bestaat die fundering onder andere uit het streven naar zo veel mogelijk persoonlijke vrijheid, en daar hoort dus ook bij dat er de vrijheid is om op economisch gebied eigen keuzes te mogen maken.
Ja en in de echte wereld stemt men VVD omdat anders die stink werkelozen err met het geld vandoor gaan.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  zondag 31 augustus 2008 @ 02:48:08 #220
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_61258756
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 02:40 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Jij bekijkt het misschien vanuit de feitelijke situatie, en maakt daaruit een constatering. Ik hou meer van een soort wiskundige aanpak, je definieert een aantal grondbeginselen en bouwt op die fundering een uitleg van de consequenties van die grondbeginselen toegepast op concrete situaties. Bij liberalisme bestaat die fundering onder andere uit het streven naar zo veel mogelijk persoonlijke vrijheid, en daar hoort dus ook bij dat er de vrijheid is om op economisch gebied eigen keuzes te mogen maken.
Nee, ook ik benader het vanuit een filosofische positie. Het streven naar zoveel mogelijk persoonlijke vrijheid sluit collectieve rechten niet per definitie uit. Ik heb de laatste tijd veel werken gelezen van Will Kymlicka, een beetje DE autoriteit op het gebied van collectieve rechten binnen het liberalisme, en hij heeft een zeer overtuigend verhaal wat betreft het samenspel van persoonlijke en collectieve rechten binnen een liberaal kader.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_61258776
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 02:48 schreef reem het volgende:
Nee, ook ik benader het vanuit een filosofische positie. Het streven naar zoveel mogelijk persoonlijke vrijheid sluit collectieve rechten niet per definitie uit. Ik heb de laatste tijd veel werken gelezen van Will Kymlicka, een beetje DE autoriteit op het gebied van collectieve rechten binnen het liberalisme, en hij heeft een zeer overtuigend verhaal wat betreft het samenspel van persoonlijke en collectieve rechten binnen een liberaal kader.
Wat zijn collectieve rechten? Waarom zou een collectief ergens aanspraak op maken en wat is het nu daar van?
  zondag 31 augustus 2008 @ 02:50:22 #222
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_61258781
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 02:48 schreef reem het volgende:

[..]

Nee, ook ik benader het vanuit een filosofische positie. Het streven naar zoveel mogelijk persoonlijke vrijheid sluit collectieve rechten niet per definitie uit. Ik heb de laatste tijd veel werken gelezen van Will Kymlicka, een beetje DE autoriteit op het gebied van collectieve rechten binnen het liberalisme, en hij heeft een zeer overtuigend verhaal wat betreft het samenspel van persoonlijke en collectieve rechten binnen een liberaal kader.
Will Kymlicka is een Karl Marx wannabe
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  zondag 31 augustus 2008 @ 02:51:04 #223
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_61258791
rechten gebaseerd op een bepaald groepskenmerk: denk aan bijvoorbeeld migranten, nationale minderheden, vrouwen, homo's etcetera.
[b]@RemiLehmann[/b]
  zondag 31 augustus 2008 @ 02:51:51 #224
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_61258801
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 02:50 schreef Ps2K het volgende:
Will Kymlicka is een Karl Marx wannabe
Heb je ooit wat van zijn werken gelezen of sloeg je meteen op tilt bij het lezen van de woorden "collectieve rechten". ?
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_61258821
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 02:51 schreef reem het volgende:
rechten gebaseerd op een bepaald groepskenmerk: denk aan bijvoorbeeld migranten, nationale minderheden, vrouwen, homo's etcetera.
Waarom zijn collectieve rechten noodzakelijk binnen liberale samenleving? Als de vrijheid van het individu is gewaarborgd, is automatisch ook de vrijheid van het collectief gewaarborgd.
  zondag 31 augustus 2008 @ 02:54:30 #226
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_61258831
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 02:51 schreef reem het volgende:

[..]

Heb je ooit wat van zijn werken gelezen of sloeg je meteen op tilt bij het lezen van de woorden "collectieve rechten". ?
Karlr Marx, ja. Zijn observaties zijn goed, zijn oplossingen zijn kut. Waarom zou je de rest lezen? Dat zijn niks anders dan parasieten die meeliften op het succes van Marx.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  zondag 31 augustus 2008 @ 03:05:58 #227
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_61258944
Ik doel op Kymlicka....
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_61259531
edit:

ik mag niet hotlinken hoor ik net
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_61259600
Het vervelende van dit soort stompzinnige demonstraties is dat de maatschappij de rekening betaat. Neo-nazi's gaan onder het mom van een EU-verdrag de straat op, met feitelijk maar één doel: provoceren. Natuurlijk komen de extreemlinkse tegenstanders als vliegen op de stront af en natśśśśrlijk loopt het uit de hand. Het is allemaal zo voorspelbaar als maar kan. En wie betaalt de overuren van de ME? Wie betaalt de aangerichte schade? De burger.
  zondag 31 augustus 2008 @ 04:59:10 #230
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_61259615
Achja, dat is het nadeel van in een rijk land wonen. In ontwikkelingslanden gaat iedereen de straat op om te demonstreren, van rijk tot arm...
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_61259692
those who stand for nothing fall for anything .
pi_61259723
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 01:04 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
In Zwolle, Holland,
Par-fucking-don??? Wil je dat nooit meer herhalen!!!

Zwolle ligt in Nederland! Niet in Holland!

Een beetje mijn mooie stad plaatsen in het verderfelijke Holland! Nimmer!

Zo, en nu weer on-topic!
  zondag 31 augustus 2008 @ 05:35:06 #233
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_61259737
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 05:31 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Par-fucking-don??? Wil je dat nooit meer herhalen!!!

Zwolle ligt in Nederland! Niet in Holland!

Een beetje mijn mooie stad plaatsen in het verderfelijke Holland! Nimmer!

Zo, en nu weer on-topic!
Pfff niet correct, je hebt Holland en Friesland ;')
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_61259753
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 05:35 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Pfff niet correct, je hebt Holland en Friesland ;')
Je hebt Nederland, in Nederland ligt Holland en Friesland, maar dat is niet heel Nederland, en zeker niet Zwolle.

Ik weiger om een Hollander genoemt te worden!

(Fries wil ik een uitzondering voor maken aangezien ik 1/8ste Fries ben )
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 31 augustus 2008 @ 08:48:17 #235
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61260060
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Extreemrechts is in dit land gevaarlijker en een grotere bedreiging voor de democratie en de maatschappij in het algemeen dan extreem links.
echt? Ik zou toch zeggen dat de laatste en zeer schokkende politieke moord die de democratie op zijn grondvesten deed schudden EN een negatieve spiraal van polarisatie in gang heeft gezet afkomstig was van extreem links.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 31 augustus 2008 @ 08:53:10 #236
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61260079
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 01:49 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Jij kotst toch op de de pedopartij en zou willen dat ze verdwijnen?
Buiten het zicht van iedereen volwassenen ?
Eh... nee?
  † In Memoriam † zondag 31 augustus 2008 @ 10:51:58 #237
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_61260982
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 08:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eh... nee?
Het gros van de mensen dus wel
Evenals de meningen over de NVU.
Het zijn vieze nazi's en daarom moet hen het recht ontnomen worden om hun mening uit te dragen (alsof dat hun denkwijzes laat verdwijnen..)
  zondag 31 augustus 2008 @ 10:56:38 #238
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_61261043
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 10:51 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Het gros van de mensen dus wel
Evenals de meningen over de NVU.
Het zijn vieze nazi's en daarom moet hen het recht ontnomen worden om hun mening uit te dragen (alsof dat hun denkwijzes laat verdwijnen..)
Mensen het recht op meningsuiting willen weg nemen is een vorm van censuur.
Dan zelfde geld dus ook voor dat extreem links werkschuw tuig, nee sterker nog, die mogen nog wel veel harder aangepakt worden.
Vernielen, inbreken, bedreigen, ja zelfs moord, deinsen ze niet voor terug.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_61262269
Swollywood ligt het aan mij of doen die foto's het niet meer? Wil eigenlijk wel die gozah op de grond na die honden zien.

[ Bericht 15% gewijzigd door Ulright op 31-08-2008 18:32:27 ]
What the ghell..
pi_61262837
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 02:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Begrijp ik nu goed dat je jezelf ziet als extreemlinks dan?
Ik denk dat het Marxisme een pseudo-wetenschap is overigens, als theorie dus ondeugdelijk.
Nee, dat niet. Maar een bepaalde overheids"bemoeienis"/bescherming door een overheid maar vrije samenleving zou prettig zijn. Als je flinke belastingen betaald maar daarvoor wel perfect OV, goede basic nutsvoorzieningen, gezondheidszorg etcetera hebt ...

De NS had wmb. van de staat moeten blijven. Een commercieel bedrijf kan nooit garantie voor de passagier geven, enkel voor de inkomsten.
pi_61262917
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 02:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ah, weer een 'liberaal' die zijn eigen welgevallige krenten uit liberale pap pikt. Zo werkt het natuurlijk niet. Verder biedt democratie (tenminste op het massale niveau zoals het zich nu ten toon spreidt) een goede basis voor zeer anti-liberaal beleid, dus waarom je zo pro-democratisch bent snap ik eigenlijk niet.
Pro democratisch omdat ik graag wil kiezen wie mij vertegenwoordigt. Zo raar is dat niet. Liberaal als in wat het woordenboek zegt:
quote:
li·be·raal2 (bijvoeglijk naamwoord; liberaler, liberaalst)
1 een zo gering mogelijke overheidsbemoeienis met het maatschappelijk leven voorstaand
2 ruimdenkend
3 niet orthodox op met name kerkelijk gebied
Oftewel, de overheid voor al het broodnodige erg goede zorg laten dragen. De overheid als dienstverlener, eigenlijk.

En dan minder betutteling, de overheid moet een serviceverlener zijn en geen schoolmeester. Dat is eigenlijk mijn strekking.
pi_61262927
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 08:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

echt? Ik zou toch zeggen dat de laatste en zeer schokkende politieke moord die de democratie op zijn grondvesten deed schudden EN een negatieve spiraal van polarisatie in gang heeft gezet afkomstig was van extreem links.
Ik kan mij niet herinneren dat een groep krakers Fortuin heeft vermoord.
pi_61267363
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 23:11 schreef singlemetkids het volgende:
heej swollywood, zie alleen maar kruisjes ???
Datalimiet was overschreden bij de host
Heb ze nu bij tinypic geupload, dus ze staan er weer

Charges ME Zwolle, NVU versus AFA's
  zondag 31 augustus 2008 @ 17:15:02 #244
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_61269135
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:18 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

mwah, een stuk of 30 van dat werkschuwe tuig minder had mijn weekend ook niet verpest hoor
trouwens het zijn altijd weer die linksen die bij dit soort demonstraties rotzooi trappen.
Niet alle mensen die zich inlaten met antifascistische acties zijn per definitie extreem links, laat staan per definitie van die voddenboeren.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zondag 31 augustus 2008 @ 17:16:06 #245
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_61269174
Mooi, het gros van de mensen hier denkt dat bij deze demonstratie's alleen antifa's actief waren, terwijl er veel FC Zwolle supporters deelnamen en inwoners van Zwolle zelf. Dat vertelt de media niet. Probeer je maar eens een groep voetbalsupporters in toom te houden.

Nogmaals de AFA had geen tegendemo georganiseerd, maar riep de mensen wel op in verzet te komen, dat hebben ze gedaan. Het is dus idioot om te constateren dat het alleen de AFA was die een tegengeluid liet horen
  zondag 31 augustus 2008 @ 17:20:01 #246
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_61269261
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 04:55 schreef Elfletterig het volgende:
Het vervelende van dit soort stompzinnige demonstraties is dat de maatschappij de rekening betaat. Neo-nazi's gaan onder het mom van een EU-verdrag de straat op, met feitelijk maar één doel: provoceren. Natuurlijk komen de extreemlinkse tegenstanders als vliegen op de stront af en natśśśśrlijk loopt het uit de hand. Het is allemaal zo voorspelbaar als maar kan. En wie betaalt de overuren van de ME? Wie betaalt de aangerichte schade? De burger.
En hoe verhouden die kosten zich tot de dagelijkse lasten van de overheid?

Nog geen half verschrompeld pindaatje.


Waar hebben we het over
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zondag 31 augustus 2008 @ 17:22:49 #247
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_61269354
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 02:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het zijn hooligans. Klaar. Natuurlijk, ze zullen ongetwijfeld politieke meningen hebben en dat heeft er veel mee te maken, maar uiteindelijk vinden ze het gewoon opwindend om de "andere kant" in elkaar te slaan. Het is zo banaal, en meer is het niet, lijkt mij, ongeacht al het mooie politieke behang.
Je doet alsof dat iets heel vreemds is, maar in iedere oorlog zie je hetzelfde: verschillende partijen strijden vanuit een heel ander idee, vaak met een heel ander doel.

De een wil geld, de ander heeft z'n idealen, weer een ander hoopt persoon X in een bepaalde positie te krijgen en sommigen willen gewoon bloed zien.

Niets nieuws onder de zon.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zondag 31 augustus 2008 @ 17:23:05 #248
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_61269361
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:32 schreef Misstique het volgende:

[..]

Euh.. diegenen achter het krakersspandoek zijn extreem-rechts hoor. Gewoon NVU leden die daar lopen.
Ja dat is tegenwoordig de traditie, dat de nazi's alle onderdelen van de AFA kapen, zo ontstaat (doelbewust?) verwarring bij de bevolking.

In principe is de gehele skinheadcultuur ook gejat, van bretels tot witte veters in kisten aan toe...vroeger allemaal antifascistisch.

Als de afa roze tutu's zou gaan dragen namen ze dat ook over waarschijnlijk
  zondag 31 augustus 2008 @ 17:24:18 #249
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_61269390
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 17:23 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Ja dat is tegenwoordig de traditie, dat de nazi's alle onderdelen van de AFA kapen, zo ontstaat (doelbewust?) verwarring bij de bevolking.

In principe is de gehele skinheadcultuur ook gejat, van bretels tot witte veters in kisten aan toe...vroeger allemaal antifascistisch.

Als de afa roze tutu's zou gaan dragen namen ze dat ook over waarschijnlijk
Ik dacht dat de skinhead cultuur in principe a politiek was.... ooit.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_61270360
quote:
Als de afa roze tutu's zou gaan dragen namen ze dat ook over waarschijnlijk
Valt altijd te proberen

[ Bericht 4% gewijzigd door Ulright op 31-08-2008 18:33:13 ]
What the ghell..
  maandag 1 september 2008 @ 09:46:08 #251
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_61284984
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 12:55 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Communisme is in theorie een goed idee, nazisme niet!
Agh, nu werken we ook hard naar 1 reich, 1 volk, 1 fuhrer (Europa).
  maandag 1 september 2008 @ 09:51:55 #252
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_61285070
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:37 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Over een hakenkruis heen lullen... dat kleine beetje respect voor jou dat ik nog had.... daaahaaag.
Oeh... Een hakenkruis...

  maandag 1 september 2008 @ 10:04:42 #253
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_61285295
Ach, vroeg of laat worden die facisten toch wel aangepakt door de toenemende islamisering...

Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  maandag 1 september 2008 @ 10:05:35 #254
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_61285313
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 17:24 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ik dacht dat de skinhead cultuur in principe a politiek was.... ooit.
Was dat niet in de tijd dat Lonsdale puur een boksmerk was?
pi_61298422
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 12:55 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Communisme is in theorie een goed idee, nazisme niet!
Precies. Want in de theorie rondom communisme past imho geen 'eigen volk eerst' of andere kritische toon naar andere. En dat is wat Nazisme eng maakt. Daar krijg je vervolging van.
  Moderator maandag 1 september 2008 @ 19:15:48 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_61299412
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:33 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Doordat de ME er was. Als die er niet was, was het probleem op een kwart van de route opgelost.
wie is er nu eigenlijk de nazi?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_61325856
quote:
Op maandag 1 september 2008 18:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Precies. Want in de theorie rondom communisme past imho geen 'eigen volk eerst' of andere kritische toon naar andere. En dat is wat Nazisme eng maakt. Daar krijg je vervolging van.
Communisme en nazisme zijn dezelfde loten aan de boom. Het zijn beide uitingen van (extreem) collectivisme. Samen met confessionalisme (ook een collectivistische stroming) zijn zij verantwoordelijk voor de grootste terreur, de grootste massaslachtingen en de grootste onderdrukking in de menselijke historie.

Logisch; collectivistische doctrines redeneren in termen van wij en zij. Wij de gelovigen (confessionelen) versus zij de on/andersgelovigen. Wij het proletariaat tegen zij de kapitaalkrachtigen (communisme). Wij de blanken/Ariers/zwarten/spleetogen versus zij de zwarten/andersgekleurden/blanken/niet-spleetogen (nazisme en andere racistische ideologieen).

Alleen een liberale ideologie, die uitgaat van de kracht van het individu, kan respect hebben voor (de keuzes van) mensen. Omdat mensen op hun individuele kenmerken worden beoordeeld en niet bekeken wordt of ze toevallig zwart zijn of niet, of dat ze een doekje op hun hoofd dragen.

Vandaar:
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 2 september 2008 @ 21:40:34 #259
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_61332036
Het kapitalisme leidt tot onderdrukking van miljoenen, het is de dictatuur van een minderheid (de kapitalisten) tegenover de meerderheid (het proletariaat). Het heeft niet het minste respect voor de individuen die niet van dienst kunnen zijn voor het najagen van megawinsten. Kapitalisme is niet goed voor het individu, maar voor het individualisme, dat is een groot verschil. Het is ook geen wonder dat communisme en socialisme uit onvrede over het liberalisme zijn ontstaan (lees maar eens hoe de situatie er aan toe ging onder de industriele revolutie)

Ook nazisme is een werktuig van het kapitalisme, daar is het individualisme zo ver doorgeschoten dat men mensen niet alleen ziet als minderwaardig vanwege haar sociaal-economische toestand, maar ook vanwege haar afkomst. De nazi's en alle fascisten werden openlijk gesteund door het grootkapitaal
pi_61332474
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 21:40 schreef rood_verzet het volgende:
Het Communisme leidt tot onderdrukking van miljoenen, het is de dictatuur van een minderheid (De Partij) tegenover de meerderheid (zij die niet tot De Partij behoren).
Zo lang de mens menselijk blijft is communisme waardeloos. Onder mieren zou het een prima idee zijn, niet onder mensen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 2 september 2008 @ 22:22:01 #261
130955 Floripas
Blast from the past
pi_61333392
Is dit het topic waar we allemaal heel politiek correct komen melden dat het allebei even erg is en over gaan tot de orde van de dag?
pi_61333550
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 22:22 schreef Floripas het volgende:
Is dit het topic waar we allemaal heel politiek correct komen melden dat het allebei even erg is en over gaan tot de orde van de dag?
Nee, dit is het topic waarin gemeld wordt dat fascisme een loot is aan dezelfde tak als het communisme, en dat is links en dus links is erger dan rechts. .
I´m back.
pi_61333854
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 18:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Communisme en nazisme zijn dezelfde loten aan de boom. Het zijn beide uitingen van (extreem) collectivisme. Samen met confessionalisme (ook een collectivistische stroming) zijn zij verantwoordelijk voor de grootste terreur, de grootste massaslachtingen en de grootste onderdrukking in de menselijke historie.

Logisch; collectivistische doctrines redeneren in termen van wij en zij. Wij de gelovigen (confessionelen) versus zij de on/andersgelovigen. Wij het proletariaat tegen zij de kapitaalkrachtigen (communisme). Wij de blanken/Ariers/zwarten/spleetogen versus zij de zwarten/andersgekleurden/blanken/niet-spleetogen (nazisme en andere racistische ideologieen).

Alleen een liberale ideologie, die uitgaat van de kracht van het individu, kan respect hebben voor (de keuzes van) mensen. Omdat mensen op hun individuele kenmerken worden beoordeeld en niet bekeken wordt of ze toevallig zwart zijn of niet, of dat ze een doekje op hun hoofd dragen.

Vandaar:
[ afbeelding ]
Niets tegen kapitaalkrachtigen, zolang ze maar meer belasting betalen dan een moeder van 3 kinderen die maar 4 uur per week kan werken.
pi_61333915
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 22:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Niets tegen kapitaalkrachtigen, zolang ze maar meer belasting betalen dan een moeder van 3 kinderen die maar 4 uur per week kan werken.
In de huidige tijdgeest ga je dan mis hč. .
I´m back.
pi_61333961
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 22:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In de huidige tijdgeest ga je dan mis hč. .
want?
  Moderator dinsdag 2 september 2008 @ 23:06:51 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_61334775
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 22:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, dit is het topic waarin gemeld wordt dat fascisme een loot is aan dezelfde tak als het communisme, en dat is links en dus links is erger dan rechts. .
het heeft even geduurd maar daar istie hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_61334908
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 21:40 schreef rood_verzet het volgende:
Het kapitalisme leidt tot onderdrukking van miljoenen, het is de dictatuur van een minderheid (de kapitalisten) tegenover de meerderheid (het proletariaat). Het heeft niet het minste respect voor de individuen die niet van dienst kunnen zijn voor het najagen van megawinsten. Kapitalisme is niet goed voor het individu, maar voor het individualisme, dat is een groot verschil. Het is ook geen wonder dat communisme en socialisme uit onvrede over het liberalisme zijn ontstaan (lees maar eens hoe de situatie er aan toe ging onder de industriele revolutie)

Ook nazisme is een werktuig van het kapitalisme, daar is het individualisme zo ver doorgeschoten dat men mensen niet alleen ziet als minderwaardig vanwege haar sociaal-economische toestand, maar ook vanwege haar afkomst. De nazi's en alle fascisten werden openlijk gesteund door het grootkapitaal
Kapitalisme is een economisch systeem waarbij marktwerking de randvoorwaarden schept. Ertegenover heb je de economische tak van communisme.

Liberalisme is een politieke filosofie, communisme/socialisme als politieke tak zou je als tegenhanger daarvan kunnen zien (al is een 3, dan wel 4-benig model beter dan het links-rechts model dat vaak gehanteerd wordt).

Een van de grote problemen van communisme (en dat is precies het geval bij islamisme en nazisme/fascisme) is dat het voor alles denkt een oplossing te bieden. Zowel voor economische vraagstukken als voor politieke als voor religieuze (in het geval van communisme; actieve vervolging van gelovigen).

In ons Westers model hebben we dat gelukkig niet. Iemand kan hier politiek sociaal-democraat, economisch kapitalist en religieus hindoe zijn bijvoorbeeld. Dat maakt dat elke filosofie zich kan bewijzen op elk van de vlakken waar het goed ligt.
Het probleem bij allesomvattende pakketten als fascisme (waar nazisme voor een groot deel onder valt), communisme en religieuze doctrines als islamisme, is dat zodra er conflicten ontstaan tussen het politieke en het economische of het politieke en het religieuze er harde (lees: mensonwaardige) beslissingen genomen moeten worden.

Een schrijnend voorbeeld hiervan is de planeconomie van het communisme. Een ander walgelijk voorbeeld is de dominantie van religie over politiek, waarbij de politiek bepaald wordt door religieuze fanatici. Dat zie je tegenwoordig vooral binnen islamistische gemeenschappen (een Iran, een Saudi-Arabie, maar wijder verspreid) maar ook binnen het neocon-gristenfundamentalistische denken speelt dat op (de VS, en met name de buitenlandpolitiek van dat -nog steeds- machtigste land ter wereld wordt voor een (groot) deel bepaald door op religie gefundeerde ideeen).

Allemaal redenen om collectivisme keihard af te wijzen. Collectivisme maakt mensen nummers en irrelevant. Gruwelijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61334994
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 22:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Niets tegen kapitaalkrachtigen, zolang ze maar meer belasting betalen dan een moeder van 3 kinderen die maar 4 uur per week kan werken.
Een flattaks zou het eerlijkste systeem zijn; elk persoon betaalt eenzelfde percentage van zijn/haar inkomen aan belasting. Dat is niet alleen het eerlijkste, het is ook het meest werkbare. Je hoeft immers geen ingewikkeld belastingssysteem op te stellen om allerlei schijven te handhaven.

Dat de Partij van de Ambtenaren en hun boevenbende in hun kielzog daar niet aan willen, snap ik vanuit hun baantjesverdelingspolitiek meer dan goed. Dat wil niet zeggen dat het de beste keus is.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61335020
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 22:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, dit is het topic waarin gemeld wordt dat fascisme een loot is aan dezelfde tak als het communisme, en dat is links en dus links is erger dan rechts. .
Kun je deze hyperbool ff toelichten?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61335073
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kun je deze hyperbool ff toelichten?
Die spreekt toch voor zichzelf, hij is zelfs redelijk herkenbaar; dit itt wat Floripas concludeert over dit topic.
I´m back.
pi_61335099
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die spreekt toch voor zichzelf, hij is zelfs redelijk herkenbaar; dit itt wat Floripas concludeert over dit topic.
Is dit jouw conclusie over de "demonstratie" van links hersenloos tuig versus rechts hersenloos tuig?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61335213
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Is dit jouw conclusie over de "demonstratie" van links hersenloos tuig versus rechts hersenloos tuig?
Het is niet rechts, het is ook links hersenloos tuig, dude.
I´m back.
pi_61335216
2 x hoe kan het?
I´m back.
pi_61335369
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is niet rechts, het is ook links hersenloos tuig, dude.


Anders reageer je gewoon ff inhoudelijk?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61335411
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]



Anders reageer je gewoon ff inhoudelijk?
Inhoudelijker kan volgens mij niet... .
I´m back.
pi_61335568
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Inhoudelijker kan volgens mij niet... .
Dat tekent je.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61335656
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat tekent je.
Ja, idd in 1 zin inhoudelijker zijn dan al dat geratel van jou in al die pseudo-intellectuele alinea's, ja dat tekent me wel idd.
Good for you kid, dat je dat erkent.
I´m back.
  dinsdag 2 september 2008 @ 23:41:57 #278
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_61335825
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kapitalisme is een economisch systeem waarbij marktwerking de randvoorwaarden schept. Ertegenover heb je de economische tak van communisme.

Liberalisme is een politieke filosofie, communisme/socialisme als politieke tak zou je als tegenhanger daarvan kunnen zien (al is een 3, dan wel 4-benig model beter dan het links-rechts model dat vaak gehanteerd wordt).

Een van de grote problemen van communisme (en dat is precies het geval bij islamisme en nazisme/fascisme) is dat het voor alles denkt een oplossing te bieden. Zowel voor economische vraagstukken als voor politieke als voor religieuze (in het geval van communisme; actieve vervolging van gelovigen).

In ons Westers model hebben we dat gelukkig niet. Iemand kan hier politiek sociaal-democraat, economisch kapitalist en religieus hindoe zijn bijvoorbeeld. Dat maakt dat elke filosofie zich kan bewijzen op elk van de vlakken waar het goed ligt.
Het probleem bij allesomvattende pakketten als fascisme (waar nazisme voor een groot deel onder valt), communisme en religieuze doctrines als islamisme, is dat zodra er conflicten ontstaan tussen het politieke en het economische of het politieke en het religieuze er harde (lees: mensonwaardige) beslissingen genomen moeten worden.

Een schrijnend voorbeeld hiervan is de planeconomie van het communisme. Een ander walgelijk voorbeeld is de dominantie van religie over politiek, waarbij de politiek bepaald wordt door religieuze fanatici. Dat zie je tegenwoordig vooral binnen islamistische gemeenschappen (een Iran, een Saudi-Arabie, maar wijder verspreid) maar ook binnen het neocon-gristenfundamentalistische denken speelt dat op (de VS, en met name de buitenlandpolitiek van dat -nog steeds- machtigste land ter wereld wordt voor een (groot) deel bepaald door op religie gefundeerde ideeen).

Allemaal redenen om collectivisme keihard af te wijzen. Collectivisme maakt mensen nummers en irrelevant. Gruwelijk.
Saudi-Arabie hanteert ook economisch gezien het kapitalisme aan, dus dit weerlegt je gehele betoog. Religieus fanatisme of fascisme zijn beiden niet collectief, ook al doen ze zich zo voor. In de geschiedenis hebben religieuzen, fascisten en kapitalisten constant samen gewerkt om het communisme te bestrijden.
pi_61335878
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, idd in 1 zin inhoudelijker zijn dan al dat geratel van jou in al die pseudo-intellectuele alinea's, ja dat tekent me wel idd.
Good for you kid, dat je dat erkent.
Oftewel: je hebt geen weerwoord, verzint een of andere stroman en "benoemt" degene die te hoog gegrepen is voor je tot "kid".

Ryan3 is failliet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61335933
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:41 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Saudi-Arabie hanteert ook economisch gezien het kapitalisme aan, dus dit weerlegt je gehele betoog.
Dat weerlegt mijn hele betoog helemaal niet?
quote:
Religieus fanatisme of fascisme zijn beiden niet collectief, ook al doen ze zich zo voor. In de geschiedenis hebben religieuzen, fascisten en kapitalisten constant samen gewerkt om het communisme te bestrijden.
En vice versa.

Kapitalisme versus de economische tak van communisme is een economisch-filosofische strijd. Dat politiek maken, dat is de grote fout. Of die nu van Sovjet-Unie of van protectionistisch-Amerikaanse kant komt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 2 september 2008 @ 23:49:59 #281
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_61336079
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat weerlegt mijn hele betoog helemaal niet?
Als je puur en alleen naar de economische kant kijkt wel. Liberalen hebben niets gedaan voor de emancipatie voor minderheden, dit zijn allemaal prestaties geleverd door de roden, wat rechts nu onterecht opeist.
quote:
En vice versa.

Kapitalisme versus de economische tak van communisme is een economisch-filosofische strijd. Dat politiek maken, dat is de grote fout. Of die nu van Sovjet-Unie of van protectionistisch-Amerikaanse kant komt.
Communisme is economisch, politiek en ideologisch. Deze strijd moet tegelijkertijd worden gevoerd. Je kunt geen klasseloze samenleving opbouwen via een kapitalistisch systeem aangezien er dan altijd klassenverschillen blijven. Dit zie je momenteel sterk naar voren komen in China.
pi_61336262
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oftewel: je hebt geen weerwoord, verzint een of andere stroman en "benoemt" degene die te hoog gegrepen is voor je tot "kid".

Ryan3 is failliet.
Nee, iemand zo oud als jij, is nog een kid. .
En nee, je bent absoluut niet te hoog gegrepen voor mij: 'Communisme en nazisme zijn dezelfde loten aan de boom. Het zijn beide uitingen van (extreem) collectivisme'. De gebruikelijk aanloop op Fok! om te beweren dat nazisme niet rechts, maar links is. En vervolgens deze zinsnede: 'Alleen een liberale ideologie, die uitgaat van de kracht van het individu, kan respect hebben voor (de keuzes van) mensen,' om vervolgens een pleidooi te houden voor rechtsliberalisme. Been there, done that, so many frigging times.
Een redenatie die echter verwijst naar Poppers 'The Open Society and Its Enemies' zou dat eventueel nog kunnen neutraliseren, maar ik zie niets van dat alles. Dus als Floripas bla de die bla doet, doe ik blie de die blie. .
And you're still a kid, buddy.
I´m back.
pi_61336305
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:49 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Als je puur en alleen naar de economische kant kijkt wel. Liberalen hebben niets gedaan voor de emancipatie voor minderheden, dit zijn allemaal prestaties geleverd door de roden, wat rechts nu onterecht opeist.
Rechts en liberaal zijn niet uitwisselbaar.

Maar dat je al spreekt van "de roden", dat is al een teken van diepgeworteld collectivisme. Wij tegen hullie. Precies wat de kneusjes in Zwolle dachten. Die van extreem-links en die van extreem-rechts.

"De" emancipatie van minderheden is een product van de Tweede Verlichting, de progressieve beweging van de jaren 60-80. Dat was de basis voor de individualistische stromingen van tegenwoordig. Baas in eigen buik, individualistischer kan je het bijna niet samenvatten. En vergis je niet, door politiek-correcte peer pressure was er nog een hoop links-collectivistische druk.

Gelukkig is dat tegenwoordig een stuk minder en hoef je je niet te schamen om je tot een bepaalde stroming aangetrokken te voelen.
quote:
Communisme is economisch, politiek en ideologisch. Deze strijd moet tegelijkertijd worden gevoerd. Je kunt geen klasseloze samenleving opbouwen via een kapitalistisch systeem aangezien er dan altijd klassenverschillen blijven. Dit zie je momenteel sterk naar voren komen in China.
Een betere onderbouwing van mijn punt kon je niet geven. "De" strijd. Tegelijkertijd. Moeten.

Dwang en terreur zijn inherent aan communisme. Communisme respecteren het individu, en met name de individuele keuzes niet.

Hier in het Westen heb je de luxe je communist te noemen. In communistische regimes heb je niet de luxe je niet-communist te noemen. Fidel Castro liet ongewapende journalisten die kritisch berichtten over zijn regime in de rug schieten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 3 september 2008 @ 00:00:40 #284
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61336347
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:49 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Als je puur en alleen naar de economische kant kijkt wel. Liberalen hebben niets gedaan voor de emancipatie voor minderheden, dit zijn allemaal prestaties geleverd door de roden, wat rechts nu onterecht opeist.
[..]

Communisme is economisch, politiek en ideologisch. Deze strijd moet tegelijkertijd worden gevoerd. Je kunt geen klasseloze samenleving opbouwen via een kapitalistisch systeem aangezien er dan altijd klassenverschillen blijven. Dit zie je momenteel sterk naar voren komen in China.
Ben je nog steeds niet uit die maffe ideetjes van je gegroeid? Hoe oud ben je eigenlijk?
pi_61336399
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, iemand zo oud als jij, is nog een kid. .
Oh, het leeftijd = autoriteitsargument. Kom je ver mee, met die houding. Ik zou een snerende opmerking over "ouwe lul" kunnen maken naar jou toe, maar ik sta boven dat makkelijke scoren dat jij graag toepast.
quote:
En nee, je bent absoluut niet te hoog gegrepen voor mij: 'Communisme en nazisme zijn dezelfde loten aan de boom. Het zijn beide uitingen van (extreem) collectivisme'. De gebruikelijk aanloop op Fok! om te beweren dat nazisme niet rechts, maar links is.
Wat jij als "gebruikelijk" wil zien op FOK!, moet jij helemaal zelf weten. Ik zeg wat ik denk, en als jij daar allerlei mensen die ik niet ken maar voor jou "gebruikelijke" discussies willen aanzwengelen bij wil halen, dat is dat alleen voor jouw rekening. Ik vind het alleen maar zwak.
quote:
En vervolgens deze zinsnede: 'Alleen een liberale ideologie, die uitgaat van de kracht van het individu, kan respect hebben voor (de keuzes van) mensen,' om vervolgens een pleidooi te houden voor rechtsliberalisme. Been there, done that, so many frigging times.
Dat jij cynisch wil zijn, is je eigen keuze. En de term "rechts" is een term die zo vaag en zo stickerachtig is, dat ik hem niet graag gebruik. Blijkbaar wil jij mij daar wel van beschuldigen. Dom hoor.
quote:
Een redenatie die echter verwijst naar Poppers 'The Open Society and Its Enemies' zou dat eventueel nog kunnen neutraliseren, maar ik zie niets van dat alles. Dus als Floripas bla de die bla doet, doe ik blie de die blie. .
And you're still a kid, buddy.
Whatever. Ik hoopte op een serieuze bijdrage van jouw kant.

Helaas.

Ik ga weer met Duplo spelen, tot ziens.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61336549
quote:
Op woensdag 3 september 2008 00:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oh, het leeftijd = autoriteitsargument. Kom je ver mee, met die houding. Ik zou een snerende opmerking over "ouwe lul" kunnen maken naar jou toe, maar ik sta boven dat makkelijke scoren dat jij graag toepast.
[..]
Ja, en over een paar jaar zou je het liefst weer als kid aangesproken willen worden. Dan streelt het je ego. .
quote:
Wat jij als "gebruikelijk" wil zien op FOK!, moet jij helemaal zelf weten. Ik zeg wat ik denk, en als jij daar allerlei mensen die ik niet ken maar voor jou "gebruikelijke" discussies willen aanzwengelen bij wil halen, dat is dat alleen voor jouw rekening. Ik vind het alleen maar zwak.
[..]
Ja, het geeft alleen maar aan dat de argumenten die jij gebruikt zo langzamerhand een grijs gedraaide plaat zijn geworden hč, beetje sleets en voorspelbaar.
quote:
Dat jij cynisch wil zijn, is je eigen keuze. En de term "rechts" is een term die zo vaag en zo stickerachtig is, dat ik hem niet graag gebruik. Blijkbaar wil jij mij daar wel van beschuldigen. Dom hoor.
[..]
Nee, hoorikj beschuldig je nergens van. Alleen je argumentatie will not stick.
quote:
Whatever. Ik hoopte op een serieuze bijdrage van jouw kant.

Helaas.
Verdiep je daar dan eens in.
quote:
Ik ga weer met Duplo spelen, tot ziens.
Had je die al in jouw tijd?
I´m back.
  woensdag 3 september 2008 @ 00:13:57 #287
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_61336631
Wat grappig weer dat de tegenstelling tussen individuele EN collectieve rechten weer terugkomt hier. Net alsof die elkaar uit zouden sluiten. Af en toe lijkt het op FOK! alsof de Berlijnse Muur nooit is gevallen...

De politieke filosofie heeft belangrijke vooruitgang geboekt, maar op FOK! zijn er nog steeds hardcore communisten en libertariers...
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_61336635
quote:
Op woensdag 3 september 2008 00:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en over een paar jaar zou je het liefst weer als kid aangesproken willen worden. Dan streelt het je ego. .
Je vleit me.
quote:
Ja, het geeft alleen maar aan dat de argumenten die jij gebruikt zo langzamerhand een grijs gedraaide plaat zijn geworden hč, beetje sleets en voorspelbaar.
Dat komt omdat jij mij in verband brengt met eerdere discussies die in jouw ogen gingen over "nazisme = links". Als jij dat allemaal wil aanhangen, prima. Dat heb ik nooit beweerd.
quote:
Nee, hoorikj beschuldig je nergens van. Alleen je argumentatie will not stick.
Je hebt nog niets weerlegd, dus dat doet ie wel.
quote:
Verdiep je daar dan eens in.
Mister Oneliner vraagt mij te verdiepen in zijn "argumenten"? Je bent een komiek.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 3 september 2008 @ 00:15:39 #289
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_61336658
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Rechts en liberaal zijn niet uitwisselbaar.

Maar dat je al spreekt van "de roden", dat is al een teken van diepgeworteld collectivisme. Wij tegen hullie. Precies wat de kneusjes in Zwolle dachten. Die van extreem-links en die van extreem-rechts.

"De" emancipatie van minderheden is een product van de Tweede Verlichting, de progressieve beweging van de jaren 60-80. Dat was de basis voor de individualistische stromingen van tegenwoordig. Baas in eigen buik, individualistischer kan je het bijna niet samenvatten. En vergis je niet, door politiek-correcte peer pressure was er nog een hoop links-collectivistische druk.
Collectivisme zoals jij dat omschrijft kom je altijd en overal tegen. Op de basis- en middelbare school, in voetbalclubs, op straat. Verschil is wel dat in het communisme je juist niet mensen beoordeeld op hun uiterlijk of sociaal-economische status.

De emancipatie van minderheden werd al voor gestreden sinds de industriėle revolutie, algemeen kiesrecht werd ook door socialisten behaald.
quote:
Een betere onderbouwing van mijn punt kon je niet geven. "De" strijd. Tegelijkertijd. Moeten.

Dwang en terreur zijn inherent aan communisme. Communisme respecteren het individu, en met name de individuele keuzes niet.

Hier in het Westen heb je de luxe je communist te noemen. In communistische regimes heb je niet de luxe je niet-communist te noemen. Fidel Castro liet ongewapende journalisten die kritisch berichtten over zijn regime in de rug schieten.
Geef me eens een goed doorgrond argument waarom dwang en terreur inherent zijn? Als ik hier uit de pas ga lopen wordt ik ook gedwongen om me aan de wet te houden.

Het is grote en groffe bullshit om te verkondigen dat communisme of communisten niet het individu respecteren. Ik zou zeggen kom eens een kijkje nemen bij een communistische partij, het is enorm gevarieerd aan etniciteiten, subculturen etc.
Voor dat laatste mag ik hopen dat je een goede bron hebt die dit onderbouwd, want je wordt zeker niet zomaar 'in je rug geschoten' door het regime.
pi_61336770
quote:
Op woensdag 3 september 2008 00:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je vleit me.
[..]

Dat komt omdat jij mij in verband brengt met eerdere discussies die in jouw ogen gingen over "nazisme = links". Als jij dat allemaal wil aanhangen, prima. Dat heb ik nooit beweerd.
[..]

Je hebt nog niets weerlegd, dus dat doet ie wel.
[..]

Mister Oneliner vraagt mij te verdiepen in zijn "argumenten"? Je bent een komiek.
Deze discussie kent twee fundamentele neigingen. 1) fascisme is extreem rechts; ik ben lkinks, dus links is goed. 2) fascisme is collectivistisch net als communistisch dus links is slecht, ik ben rechts en rechts is goed.
Popper legt er een ander begripsverband overheen.
Die van een totalitaire en een open samenleving.
Zowel rechts als links kan uitlopen in een totalitaire samenleving of een open samenleving, de keus is aan ons.
De keus heeft dan weer alles te maken met epistemologie.
I´m back.
  woensdag 3 september 2008 @ 00:25:20 #291
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61336848
Voor ons centristen is het gemakkelijk, alle extremen zijn binnen schootsafstand, opgeruimd staat netjes.
  woensdag 3 september 2008 @ 00:29:05 #292
130955 Floripas
Blast from the past
pi_61336929
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

het heeft even geduurd maar daar istie hoor
Kan je me voortaan even sms'en als het weer zo ver is? Ik mis alle pret, pagina zes pfffff.
pi_61336995
quote:
Op woensdag 3 september 2008 00:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Deze discussie kent twee fundamentele neigingen.
Je vergeet; in jouw ogen.

Maar ik wil best even in jouw gedachte meegaan, zo lullig ben ik niet.
quote:
1) fascisme is extreem rechts; ik ben lkinks, dus links is goed.
Daar had ik het niet over. Ik heb de woorden goed en fout niet genoemd, en links en rechts probeer ik te vermijden. Lukt helaas niet altijd.

Fascisme is een besturingssysteem, net als democratie. Daaronder heb je verschillende politieke ideologieen. Nazisme is er slechts 1 van, voor ons in Nederland -helaas- de meest tastbare.
quote:
2) fascisme is collectivistisch net als communistisch dus links is slecht, ik ben rechts en rechts is goed.
Nogmaals; ridiculiseren helpt je niet.

Nazisme is net als communisme collectivistisch. Historisch gezien heeft het de grootste massaterreur opgeleverd. Tegenover collectivisme staat individualisme. Een veel prettiger leefwereld, zoals het huidige Westen al aangeeft.
quote:
Popper legt er een ander begripsverband overheen.
Die van een totalitaire en een open samenleving.
Zowel rechts als links kan uitlopen in een totalitaire samenleving of een open samenleving, de keus is aan ons.
De keus heeft dan weer alles te maken met epistemologie.
Domme ik weet niet wat epistemologie is, noch heeft deze "kid" Popper helemaal gelezen. Sorry.

Ik kan alleen reageren op wat je hier zegt, en dat is in essentie niet anders dan het punt dat ik probeer te maken. Alleen dat verdomde rechts-links verhaal...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61337173
quote:
Op woensdag 3 september 2008 00:15 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Collectivisme zoals jij dat omschrijft kom je altijd en overal tegen. Op de basis- en middelbare school, in voetbalclubs, op straat.
Ik heb hopelijk niet de indruk gewekt dat het niet voorkomt. Wil niet zeggen dat het wenselijke situaties oplevert. Niets zo erg als mensen die het individu verliezen en gaan voor "de club" of individuen uit hun klasje pesten ("groot" als ze zijn in hun collectief).
quote:
Verschil is wel dat in het communisme je juist niet mensen beoordeeld op hun uiterlijk of sociaal-economische status.
Er heerst in communisme een enorme druk tot niet buiten de groep vallen. De standaardisering onder de Sovjets is een schrijnend voorbeeld. Grijs en grauw werd elke vorm van persoonlijke keuze ongedaan gemaakt. Killing.

En als er 1 ideologie is, die zich tot doel gemaakt heeft om mensen te beoordelen (lees: veroordelen) op hun sociaal-economische status, dan is het het communisme.
quote:
De emancipatie van minderheden werd al voor gestreden sinds de industriėle revolutie, algemeen kiesrecht werd ook door socialisten behaald.
De echte emancipatie kwam pas veel later op gang, onder druk van "hippie-achtig" liberalisme. Maar socialisten hebben zeker bijgedragen.
quote:
Geef me eens een goed doorgrond argument waarom dwang en terreur inherent zijn? Als ik hier uit de pas ga lopen wordt ik ook gedwongen om me aan de wet te houden.
Je wil toch niet beweren dat de enorme vrijheid (inderdaad helaas nog veel te weinig) die wij in het Westen genieten te vergelijken is met de gruwelijke terreur van communistische regimes? Antireligieuze bewegingen, boekverbrandingen, censuur, baantjesverdelingen onder gelijkgestemden (komt ook nu nog onder corporatistische boevenpartijen als de PvdA voor, true).
quote:
Het is grote en groffe bullshit om te verkondigen dat communisme of communisten niet het individu respecteren. Ik zou zeggen kom eens een kijkje nemen bij een communistische partij, het is enorm gevarieerd aan etniciteiten, subculturen etc.
Ik heb veel gediscussieerd met communisten, dank je. Ik wil best eens een kijkje nemen bij (jouw) partij. Maar dan ook in discussie.

Etniciteiten en subculturen zijn wederom collectivistische entiteiten.
quote:
Voor dat laatste mag ik hopen dat je een goede bron hebt die dit onderbouwd, want je wordt zeker niet zomaar 'in je rug geschoten' door het regime.
Het is een jaar of 5 terug. Als ik het terugvind, zal ik het je presenteren.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 3 september 2008 @ 17:16:04 #295
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_61351846
quote:
Op woensdag 3 september 2008 00:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb hopelijk niet de indruk gewekt dat het niet voorkomt. Wil niet zeggen dat het wenselijke situaties oplevert. Niets zo erg als mensen die het individu verliezen en gaan voor "de club" of individuen uit hun klasje pesten ("groot" als ze zijn in hun collectief).
Die indruk maakte je inderdaad, wil nog niet zeggen dat je opvatting over collectivisme correct is. Kijk, in het socialisme streeft men er naar gezondheidszorg, huisvesting, werk, scholing en voedsel beschikbaar te maken voor eenieder. Dit betekent dat voor de overgrote meerderheid een enorme druk wegvalt, men hoeft zich minder zorgen te maken. Omdat er gezorgd wordt voor die factoren waar elk mens recht op heeft en eigenlijk vanzelfsprekend zou moeten zijn, is er veel meer ruimte voor persoonlijke ontplooiing. Vele individuen die in deze samenleving geen ruimte of geld hebben om zich te ontwikkelen, worden door het kapitalisme hierin benadeeld.
quote:
Er heerst in communisme een enorme druk tot niet buiten de groep vallen. De standaardisering onder de Sovjets is een schrijnend voorbeeld. Grijs en grauw werd elke vorm van persoonlijke keuze ongedaan gemaakt. Killing.
Standaardisering? Wat bedoel je daarmee? Dat elk huis hetzelfde er uit zag of iedereen dezelfde kleding droeg? Heb je enig idee hoe schijnend de situatie in de Sovjet Unie was na eeuwenlange uitbuiting van het proletariaat, twee wereldoorlogen, een burgeroorlog en talloze blokkades en sabotages? Ik hoop dat je hieruit zelf de conclusie kan trekken dat het niet logisch is om de USSR met westerse landen te vergelijken. Desalniettemin deed de USSR er wel alles aan om persoonlijke ontwikkeling, mocht er ruimte ervoor zijn. Denk maar eens aan sport of kunst.
quote:
En als er 1 ideologie is, die zich tot doel gemaakt heeft om mensen te beoordelen (lees: veroordelen) op hun sociaal-economische status, dan is het het communisme.
Het veroordelen van degene die de meerderheid van de wereld benadelen, maar daar wordt vooral gekeken op welke manier iemand zijn sociaal economische status heeft bereikt. Het is niet zo dat iemand veroordeeld wordt als deze niemand heeft uitgebuit.
quote:
De echte emancipatie kwam pas veel later op gang, onder druk van "hippie-achtig" liberalisme. Maar socialisten hebben zeker bijgedragen.
Holebi bewegingen en emancipatiebewegingen werden voornamelijk geleid door linkse mensen, vaak CPN'ers.
quote:
Je wil toch niet beweren dat de enorme vrijheid (inderdaad helaas nog veel te weinig) die wij in het Westen genieten te vergelijken is met de gruwelijke terreur van communistische regimes? Antireligieuze bewegingen, boekverbrandingen, censuur, baantjesverdelingen onder gelijkgestemden (komt ook nu nog onder corporatistische boevenpartijen als de PvdA voor, true).
Zie mijn verhaaltje iets naar boven. Communisten in de USSR of in andere socialistische landen zijn vaak te ver gegaan in hun anti-religieuze acties, hoewel daar ook een verklaring voor is. De autoriteiten van reactionaire regimes werden gesteund en mede geleid door religieuzen. De paus riep iedere katholiek (waarvan het gros arme arbeiders waren, hun geloof misbruikt door de kerkleiders) in opstand te komen. Tegenwoordig, tenminste in Cuba, is de band aanzienlijk verbeterd tussen religieuzen en de communisten. Er zijn vele gelovigen op Cuba en er zijn vele kerkdiensten. In de Filipijnen werken katholieken samen met maoisten en zo zijn er nog wat voorbeelden te geven. Communisten hebben nooit aan boekverbranding gedaan, overigens.
quote:
Ik heb veel gediscussieerd met communisten, dank je. Ik wil best eens een kijkje nemen bij (jouw) partij. Maar dan ook in discussie.
Je kunt oa hier een discussie starten.
quote:
Etniciteiten en subculturen zijn wederom collectivistische entiteiten.
? Dus?
quote:
Het is een jaar of 5 terug. Als ik het terugvind, zal ik het je presenteren.
Succes

[ Bericht 1% gewijzigd door rood_verzet op 03-09-2008 17:40:19 ]
pi_61353651
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een flattaks zou het eerlijkste systeem zijn; elk persoon betaalt eenzelfde percentage van zijn/haar inkomen aan belasting. Dat is niet alleen het eerlijkste, het is ook het meest werkbare. Je hoeft immers geen ingewikkeld belastingssysteem op te stellen om allerlei schijven te handhaven.

Dat de Partij van de Ambtenaren en hun boevenbende in hun kielzog daar niet aan willen, snap ik vanuit hun baantjesverdelingspolitiek meer dan goed. Dat wil niet zeggen dat het de beste keus is.
Het meest eerlijke systeem hebben we nu. Tot een bepaald bedrag betaald iedereen dezelfde belasting. Van dat bedrag tot een wat hoger bedrag betaal je wat meer, etc etc etc.

Alleen mag van mij de onderste schaal wat kleiner worden en belastingvrij (bijv. Uitkeringen, en minimumloon + 100 ofzo). Dan de groep tot aan 2000 ofzo laag belast, en iedereen die 2 ton of meer verdient, of meer dan een half miljoen kapitaal heeft va. anderhalve ton, 55% belasten ofzo.

En nee, daar straf je mensen met geld niet mee, want die mogen zelf ook van alle dure voorzieningen gebruik maken.
  woensdag 3 september 2008 @ 18:33:38 #297
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61353784
Waar een topic over een demonstratie al niet tot uit kan lopen. .

Het grootste nadeel aan de huidige belastingregeling LHO, is dat er zoveel uitzonderingen zijn.

Aan flattaks kleeft ook een nadeel: alle belastingadviseurs zijn per direkt werkloos. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 3 september 2008 @ 18:33:58 #298
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61353791
Mits je natuurlijk de aftrekposten afschaft.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_61365749
quote:
Op woensdag 3 september 2008 18:33 schreef Dagonet het volgende:
Waar een topic over een demonstratie al niet tot uit kan lopen. .

Het grootste nadeel aan de huidige belastingregeling LHO, is dat er zoveel uitzonderingen zijn.

Aan flattaks kleeft ook een nadeel: alle belastingadviseurs zijn per direkt werkloos. .
Niet om het een of ander, maar dat duimpje had al 3 dagen eerder kunnen plaatsvinden als meneer Dagonet zijn macht niet had gebruikt om mij van dit forum af te schoppen.

Maar dat terzijde.

We hebben hopelijk niet een belastingssysteem om zoveel mogelijk mensen aan het werk te houden. Wel hebben we een systeem om zoveel mogelijk business in een land mogelijk te maken. Hoop ik dan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 4 september 2008 @ 22:29:39 #300
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_61387762
Nog een aantal foto's:

Anti-fascisten + Zwolle supporters verzamelen zich bij de Assendorp (Met Sticks van de rapformatie Opgezwolle op de voorgrond):



Uiteindelijk vertrekt er een groep van +- 200 richting de demo:





Politie voert enkele charges uit:



Meer fotos: http://www.vandasnoord.nl/wazi.htm
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')