Familyland? Wist niet dat ze hier in de buurt een attractiepark haddenquote:Op zondag 31 augustus 2008 02:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bij het uitlaten van de hond kom ik af en toe langs de kazerne en rechts van de deur heb ik idd weleens een donker gekleurde vrouw gezien, die overigens niet naakt was. Maar je staat recht tegenover de kazerne op iemand te wachten??? Op het weggetje dat van familyland afkomt, bedoel je???
Het politiebureau is slechts sporadisch bemand, daar worden over het algemeen door politie geen mensen naar toe gebracht, die gaan naar Bergen op Zoom, vermoed ik.
[..]
In BoZ zitten er 4 (eentje is voorlopig gesloten omdat ze klanten de deur uit lieten gaan met meer dan 5 gram en dat mag niet .quote:Nooit gezien.
In de gemeente Woensdrecht zijn, naar mijn weten, ook geen coffyshops gevestigd. En op die carpool plaats wordt niet gehandeld.
Het zijn hooligans. Klaar. Natuurlijk, ze zullen ongetwijfeld politieke meningen hebben en dat heeft er veel mee te maken, maar uiteindelijk vinden ze het gewoon opwindend om de "andere kant" in elkaar te slaan. Het is zo banaal, en meer is het niet, lijkt mij, ongeacht al het mooie politieke behang.quote:Op zondag 31 augustus 2008 02:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die dit soort demonstraties aangrijpen voor tegenacties, waarbij deze tegenstanders er ook nog heilig van overtuigd zijn dat een tegenactie zinvol is.
Ah, weer een 'liberaal' die zijn eigen welgevallige krenten uit liberale pap pikt. Zo werkt het natuurlijk niet.quote:Op zondag 31 augustus 2008 01:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Edit: Ofwel, communisme is een mooie theorie maar een slechte praktijk, en een sociaal-democratische-liberale gemeenschap zou een mooie oplossing zijn imho.
En niet vvd-liberaal, uiteraard.
Dat is een camping annex bungalowpark annex bowlingbaan annex zwembad.quote:Op zondag 31 augustus 2008 02:17 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Familyland? Wist niet dat ze hier in de buurt een attractiepark hadden
Ah, okee, maar dat was dan de mare-chaussee kazerne. Het politiebureau staat ernaast, met beetje een futuristisch uiterlijk en is eigenlijk bijna nooit bemand. En meteen ook het enige politiebureau in de gehele gemeente Woensdrecht. Af en toe als er ergens een kat in de boom zit dan rukken ze uit, maar dan word je wel eerst verbonden met het bureau in Bergen.quote:Maar neen, we zaten met z'n 4-en in de auto,vanuit Antwerpen naar BoZ, van 1 inzittende was de ID kaart verlopen en hij had openstaande boetes, die moest hij dus in Hoogerheide betalen , dat uitkleden kan te maken hebben met het feit dat hij enigzins beschonken was van het Belgische bier en daardoor ietwat wazig was.
[..]
Net zo plat dus eigenlijk als Ajax - Feyenoord-rellen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 02:18 schreef Monidique het volgende:
Het zijn hooligans. Klaar. Natuurlijk, ze zullen ongetwijfeld politieke meningen hebben en dat heeft er veel mee te maken, maar uiteindelijk vinden ze het gewoon opwindend om de "andere kant" in elkaar te slaan. Het is zo banaal, en meer is het niet, lijkt mij, ongeacht al het mooie politieke behang.
Jij bekijkt het misschien vanuit de feitelijke situatie, en maakt daaruit een constatering. Ik hou meer van een soort wiskundige aanpak, je definieert een aantal grondbeginselen en bouwt op die fundering een uitleg van de consequenties van die grondbeginselen toegepast op concrete situaties. Bij liberalisme bestaat die fundering onder andere uit het streven naar zo veel mogelijk persoonlijke vrijheid, en daar hoort dus ook bij dat er de vrijheid is om op economisch gebied eigen keuzes te mogen maken.quote:Op zondag 31 augustus 2008 02:28 schreef reem het volgende:
Nou Bolkesteijn, zo werkt het dus wel. Het liberalisme is een dusdanig brede stroming binnen de politieke filosofie dat er voor iedereen wel wat bij zit. Zoals ik al eerder aangaf: een liberaal kan best achter collectieve rechten staan ipv alleen individuele rechten.
Ja en in de echte wereld stemt men VVD omdat anders die stink werkelozen err met het geld vandoor gaan.quote:Op zondag 31 augustus 2008 02:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Jij bekijkt het misschien vanuit de feitelijke situatie, en maakt daaruit een constatering. Ik hou meer van een soort wiskundige aanpak, je definieert een aantal grondbeginselen en bouwt op die fundering een uitleg van de consequenties van die grondbeginselen toegepast op concrete situaties. Bij liberalisme bestaat die fundering onder andere uit het streven naar zo veel mogelijk persoonlijke vrijheid, en daar hoort dus ook bij dat er de vrijheid is om op economisch gebied eigen keuzes te mogen maken.
Nee, ook ik benader het vanuit een filosofische positie. Het streven naar zoveel mogelijk persoonlijke vrijheid sluit collectieve rechten niet per definitie uit. Ik heb de laatste tijd veel werken gelezen van Will Kymlicka, een beetje DE autoriteit op het gebied van collectieve rechten binnen het liberalisme, en hij heeft een zeer overtuigend verhaal wat betreft het samenspel van persoonlijke en collectieve rechten binnen een liberaal kader.quote:Op zondag 31 augustus 2008 02:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Jij bekijkt het misschien vanuit de feitelijke situatie, en maakt daaruit een constatering. Ik hou meer van een soort wiskundige aanpak, je definieert een aantal grondbeginselen en bouwt op die fundering een uitleg van de consequenties van die grondbeginselen toegepast op concrete situaties. Bij liberalisme bestaat die fundering onder andere uit het streven naar zo veel mogelijk persoonlijke vrijheid, en daar hoort dus ook bij dat er de vrijheid is om op economisch gebied eigen keuzes te mogen maken.
Wat zijn collectieve rechten? Waarom zou een collectief ergens aanspraak op maken en wat is het nu daar van?quote:Op zondag 31 augustus 2008 02:48 schreef reem het volgende:
Nee, ook ik benader het vanuit een filosofische positie. Het streven naar zoveel mogelijk persoonlijke vrijheid sluit collectieve rechten niet per definitie uit. Ik heb de laatste tijd veel werken gelezen van Will Kymlicka, een beetje DE autoriteit op het gebied van collectieve rechten binnen het liberalisme, en hij heeft een zeer overtuigend verhaal wat betreft het samenspel van persoonlijke en collectieve rechten binnen een liberaal kader.
Will Kymlicka is een Karl Marx wannabequote:Op zondag 31 augustus 2008 02:48 schreef reem het volgende:
[..]
Nee, ook ik benader het vanuit een filosofische positie. Het streven naar zoveel mogelijk persoonlijke vrijheid sluit collectieve rechten niet per definitie uit. Ik heb de laatste tijd veel werken gelezen van Will Kymlicka, een beetje DE autoriteit op het gebied van collectieve rechten binnen het liberalisme, en hij heeft een zeer overtuigend verhaal wat betreft het samenspel van persoonlijke en collectieve rechten binnen een liberaal kader.
Heb je ooit wat van zijn werken gelezen of sloeg je meteen op tilt bij het lezen van de woorden "collectieve rechten". ?quote:Op zondag 31 augustus 2008 02:50 schreef Ps2K het volgende:
Will Kymlicka is een Karl Marx wannabe
Waarom zijn collectieve rechten noodzakelijk binnen liberale samenleving? Als de vrijheid van het individu is gewaarborgd, is automatisch ook de vrijheid van het collectief gewaarborgd.quote:Op zondag 31 augustus 2008 02:51 schreef reem het volgende:
rechten gebaseerd op een bepaald groepskenmerk: denk aan bijvoorbeeld migranten, nationale minderheden, vrouwen, homo's etcetera.
Karlr Marx, ja. Zijn observaties zijn goed, zijn oplossingen zijn kut. Waarom zou je de rest lezen? Dat zijn niks anders dan parasieten die meeliften op het succes van Marx.quote:Op zondag 31 augustus 2008 02:51 schreef reem het volgende:
[..]
Heb je ooit wat van zijn werken gelezen of sloeg je meteen op tilt bij het lezen van de woorden "collectieve rechten". ?
Par-fucking-don??? Wil je dat nooit meer herhalen!!!quote:Op zondag 31 augustus 2008 01:04 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
In Zwolle, Holland,
Pfff niet correct, je hebt Holland en Friesland ;')quote:Op zondag 31 augustus 2008 05:31 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Par-fucking-don??? Wil je dat nooit meer herhalen!!!
Zwolle ligt in Nederland! Niet in Holland!
Een beetje mijn mooie stad plaatsen in het verderfelijke Holland! Nimmer!
Zo, en nu weer on-topic!
Je hebt Nederland, in Nederland ligt Holland en Friesland, maar dat is niet heel Nederland, en zeker niet Zwolle.quote:Op zondag 31 augustus 2008 05:35 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Pfff niet correct, je hebt Holland en Friesland ;')
quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 22:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Extreemrechts is in dit land gevaarlijker en een grotere bedreiging voor de democratie en de maatschappij in het algemeen dan extreem links.
Eh... nee?quote:Op zondag 31 augustus 2008 01:49 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Jij kotst toch op de de pedopartij en zou willen dat ze verdwijnen?
Buiten het zicht van iedereen volwassenen ?
Het gros van de mensen dus welquote:
Mensen het recht op meningsuiting willen weg nemen is een vorm van censuur.quote:Op zondag 31 augustus 2008 10:51 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Het gros van de mensen dus wel
Evenals de meningen over de NVU.
Het zijn vieze nazi's en daarom moet hen het recht ontnomen worden om hun mening uit te dragen (alsof dat hun denkwijzes laat verdwijnen..)
Nee, dat niet. Maar een bepaalde overheids"bemoeienis"/bescherming door een overheid maar vrije samenleving zou prettig zijn. Als je flinke belastingen betaald maar daarvoor wel perfect OV, goede basic nutsvoorzieningen, gezondheidszorg etcetera hebt ...quote:Op zondag 31 augustus 2008 02:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Begrijp ik nu goed dat je jezelf ziet als extreemlinks dan?
Ik denk dat het Marxisme een pseudo-wetenschap is overigens, als theorie dus ondeugdelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |