quote:Uitzending 4 september
familie Grünewald – Bar in Spanje – Deel 1
Uitzenddatum: 4-9-2008 20.30 uur Ned 1 TROS
Rijschoolhouder Jules (43) en beveiligingsmedewerker Rintai Grünewald (44) zijn fervente Spanjegangers. Al jaren bezoeken zij het dorpje El Campello waar Rintai niet van het strand te slaan is en ook Jules zich helemaal thuis voelt.
Als de familie de kans krijgt om hun Spaanse stamkroeg voor een klein prijsje over te nemen, hoeft ze hier dan ook niet lang over na te denken. Samen met hun zonen Julius (13) en Mugen (10) vertrekken Jules en Rintai uit Arnhem. Dochter Mandy van 20 blijft, met pijn in het hart, achter. Een paar dagen voor vertrek krijgt de familie plotseling een verontrustende e-mail. De eigenaresse ziet af van de verkoop van de bar. En dat terwijl Jules en Rintai hun banen al hebben opgezegd, het huis is verhuurd en hun hele hebben en houwen al per container onderweg is naar Spanje. Op hoop van zegen stapt de familie toch in het vliegtuig naar Spanje. En of dát de juiste beslissing is…?
idemquote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:40 schreef dronkeykong het volgende:
Wow dat is niet zo netjes zeg![]()
In ieder geval een tvp zodat ik het niet vergeet te kijken
dan kijk je toch nietquote:Op donderdag 4 september 2008 19:49 schreef BasEnAad het volgende:
Saai, is al uitgemolken dat concept in talloze programma's.
onbegrijpelijk.quote:Op donderdag 4 september 2008 21:23 schreef Maravilla het volgende:
Wat een manier van afreizen en alles achter je laten. Amateuristisch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Why? Weggaan zonder een contract o.i.d?quote:
Op de dag van vertrek wist ze dat het allemaal op losse schroeven stond en dat de kans dat het niet door zou gaan nog groot zou zijn. En in de eerste week(weken) heeft ze een schijnverhaal opgehouden tegen iedereen thuis, dat het allemaal in orde was en dat het er goed vertoeven was. Alleen hun dochter in Nederland wist de waarheid.quote:Op donderdag 4 september 2008 21:46 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Why? Weggaan zonder een contract o.i.d?
Ik heb alleen de laatste 10 min gezien.
In het stukje wat kwam zei die vrouw ook: 'sorry dat ik gelogen heb tegen de mensen thuis', why?
Ik kan me voorstellen dat ze dat zegt om haar familie niet ongerust te maken.quote:Op vrijdag 5 september 2008 07:29 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Op de dag van vertrek wist ze dat het allemaal op losse schroeven stond en dat de kans dat het niet door zou gaan nog groot zou zijn. En in de eerste week(weken) heeft ze een schijnverhaal opgehouden tegen iedereen thuis, dat het allemaal in orde was en dat het er goed vertoeven was. Alleen hun dochter in Nederland wist de waarheid.
Dat het erg vaak mis gaat is wat overdreven, maar de "deelnemers" lopen wel inderdaad opvallend vaak tegen problemen aan die ze met een goede voorbereiding hadden kunnen voorkomen.quote:Op donderdag 4 september 2008 20:45 schreef ilona-scuderia het volgende:
Nu op Ned.1
Goed programma, vooral omdat het erg vaak mis gaat
In dit geval wel diep triest, wat een teringstreek van die Belgen...![]()
Was dat niet Kreta?quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:15 schreef marcodej het volgende:
Is dat hetzelfde programma als toen met een jong pauperstel van begin twintig dat in Spanje een restaurantje wilde beginnen en dat compleet misging?
Inderdaad, was Griekenland. Raakte helemaal kant noch wal, inderdaad.quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:25 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Was dat niet Kreta?
Dat was echt zo kansloos inderdaad
Nou om eerlijk te zijn ben ik nu net gaan kijken voor een stuk leedvermaak.quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:01 schreef Sphere het volgende:
Voor mensen die kijken voor leedvermaak heb ik echt 0,0 respect.![]()
Aan medelijden kon ik me toch niet ontrekken toen ik die vent met zijn hond zag staan totaal verloren op straat.quote:Op zondag 7 september 2008 18:09 schreef Razor21 het volgende:
Heerlijk programma dit als er geen problemen zijn in "ik vertrek" kijkt er ook geen hond.
Ik heb hier totaal geen medelijden mee , ja met die kinderen en die hond.
Je gaat toch niet zomaar emigreren zonder dat je een GOED DUIDELIJK contract hebt ondertekend???
Kan niet wachten tot volgende week![]()
nou ik ga eens checken maar verwacht geen happy endingquote:Op maandag 8 september 2008 01:43 schreef Elwood1802 het volgende:
Nou, als je het gasten boek leest van die site weet je al wat het is geworden
De hond heeft een snuit, die belgen zijn rare snuiters.quote:Op dinsdag 9 september 2008 01:09 schreef F04 het volgende:
Zonet Deel 1 gezien van het nieuwe seizien, en het lijtk me echt niet 'fun' om dat dan als kind zijnde mee te maken als alles tegen zit. Die Belgische verkopers zijn ook maar rare snuiten hoor.
Ik had het deze keer op de kalender gezetquote:Op donderdag 11 september 2008 13:23 schreef Oblivion het volgende:
Was het alweer vergeten, wil toch het einde even zien...
Euhm, er wordt wat anders gezegd....quote:Op donderdag 11 september 2008 18:10 schreef Elwood1802 het volgende:
Voor de mensne die willen weten of ze blijven: ja, ze blijven, en alles komt goed
En als ik dat nou niet wilde weten?quote:Op donderdag 11 september 2008 18:10 schreef Elwood1802 het volgende:
Voor de mensne die willen weten of ze blijven: ja, ze blijven, en alles komt goed
quote:Op donderdag 11 september 2008 20:50 schreef Droopie het volgende:
Dit meen je niet....
Als jij een hondje van ons krijgt ga jij dan naar school
in en in triest deze mensen..sorry hoor
Is dit serieus? (heb het eerste stuk gemist...)quote:Op donderdag 11 september 2008 20:48 schreef evert het volgende:
hoe kun je dat je kinderen aan doen.... beloven internationale school en ineens is er geen geld meer.... speciaal onderwijs in nederland en nu zonder spaanse kennis ineens op een school droppen....
Of ze echt slecht zijn weet ik niet, volgens mij zijn ze niet zo slim en doortastend...Dat cash geld is ook niet echt jofel nee...quote:Op donderdag 11 september 2008 20:58 schreef Droopie het volgende:
nou ik voel nattigheid met cash vraag me niet waarom....
voor die kinderen hoop ik dat het goed komt, maar die mensen zijn slecht..
Voor die jongste maakt het volgens mij niet zo heel veel uit, maar voor die oudere zoon erg slecht idd.quote:Op donderdag 11 september 2008 20:48 schreef evert het volgende:
hoe kun je dat je kinderen aan doen.... beloven internationale school en ineens is er geen geld meer.... speciaal onderwijs in nederland en nu zonder spaanse kennis ineens op een school droppen....
hij is sympathiek maar naief. zij een takketrol.quote:Op donderdag 11 september 2008 21:19 schreef Denewar het volgende:
ik gun het hem wel, alleen haar niet )wat een takkewijf), mevrouw ligt al weer thuis, als ik hem was een een lekker spaans dameetje meenemen!!
Nederlandse gierigheid op zijn bestquote:Op donderdag 11 september 2008 21:21 schreef Droopie het volgende:
Lul...je vind het helemaal niet erg dat de vlammetjes op zijn...
Je praat je vrouw na..gisteren was je mooiste avond van je leven zonder je wijf...
Alleen niet het verstand van zaken, vermoed ik.quote:Op donderdag 11 september 2008 21:23 schreef Denewar het volgende:
Hij moet gewoon eens opstaan!!! Hij kan het redden daar! hij heeft de energie en de drive!
Ze zijn alweer terug in Nederlandquote:Op donderdag 11 september 2008 21:36 schreef bierzuipert het volgende:
gelukkig toch nog een goed eind voor de familie
waarom eindigd deze aflevering dan zoquote:Op donderdag 11 september 2008 21:43 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ze zijn alweer terug in Nederland
Omdat dit een jaar geleden is opgenomen.quote:Op donderdag 11 september 2008 21:46 schreef bierzuipert het volgende:
[..]
waarom eindigd deze aflevering dan zo
Malloten!quote:Op donderdag 11 september 2008 21:44 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Oja dat omkopen met een hondje. Die na 1 week alweer het huis uit moest
Voor iemand die het programma niet gezien heeft is dit een hele wazige zinquote:Op donderdag 11 september 2008 21:21 schreef Droopie het volgende:
Lul...je vind het helemaal niet erg dat de vlammetjes op zijn...
Je praat je vrouw na..gisteren was je mooiste avond van je leven zonder je wijf...
Later zaten ze in een groter huis...quote:Op donderdag 11 september 2008 23:23 schreef Sphere het volgende:
[..]
Inderdaad, leek sprekend op mijn hond. Kon wel janken toen ik dit zag.![]()
Precies, en voor die hond vond ik het even zielig.quote:Op donderdag 11 september 2008 23:25 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Later zaten ze in een groter huis...
Waar was de hond?![]()
En het maar gek vinden dat het kind zo door draait elke keer...
Die is beter af, hoop ik.quote:Op donderdag 11 september 2008 23:27 schreef Sphere het volgende:
[..]
Precies, en voor die hond vond ik het even zielig.
quote:Op donderdag 11 september 2008 23:51 schreef Sphere het volgende:
Voor de geïnteresseerden, hier een link naar het gastenboek van de serie.
Nou het was dan ook gewoon een dik kutkind dat al een labrador had en op de een of andere dwangmatige manier er nog precies zo'n hond bij moest hebben.quote:Op vrijdag 12 september 2008 01:02 schreef ElizabethR het volgende:
Schandalig dat dit soort volk ouders zijn. En zich later maar af vragen waarom zoonlief zo rebels is.
En dan heb ik het nog niet eens over hun oerstomme manier van handelen daar in Spanje, 30.000 euro overmaken zonder dat er zelfs sprake is van een voorlopig koopcontract. En waarom die mensen nog 15.000 in het handje wilden, mevrouw Rinta, omdat ze weten wat zwart geld is domme doos!!
Ik heb me echt vreselijk kwaad lopen maken op die mensen. Zo ga je niet met kinderen om. En ook niet met dieren. Mijn hart brak voor dat joch toen ie fijn die hond weer mocht inleveren van mams. Kutwijf!
quote:Op vrijdag 12 september 2008 02:03 schreef Elwood1802 het volgende:
Nou, je kan het ook overdrijven met je gebroken hart
Nou dat zag ik toch heel anders.quote:Op vrijdag 12 september 2008 02:39 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nou het was dan ook gewoon een dik kutkind dat al een labrador had en op de een of andere dwangmatige manier er nog precies zo'n hond bij moest hebben.
Nee ok, maar dit TROS-programma filmt ook vaak een bepaald soort vertrekkersquote:Op vrijdag 12 september 2008 04:51 schreef jpjedi het volgende:
Ach als ik dat programma zo eens kijk dan hebben we het nog niet zo slecht gedaan.![]()
Expats zijn ook niet zo interessant voor het programma aangezien alles geregeld en betaald is.
Dat melde ik aan het begin van het topic ook al onder een spoilerquote:Op vrijdag 12 september 2008 10:58 schreef linny67 het volgende:
http://www.spanjeforum.nl/ Zie bij Ik Vertrek de posts van ene Jenny die zegt o.a. dat de bar reeds geruime tijd al dicht zit en dat de familie is vertrokken.
dat pak wat zij hadden was een groter pak dan dat jij als consument in de supermarkt koopt hoor.quote:Op vrijdag 12 september 2008 00:50 schreef Elwood1802 het volgende:
Booh die vlammetjes zijn toch zeker wel 5eur
Niet normaal hoe duur, die moet je er niet in één avond doorheen jagen!!11einz!!1
Kansloze personen verder, totaal geen benul wat er in de overeenkomst staat en maar zeuren dat het zo druk is op de eerste dag
Missschien wel waar, maar je bent de eerste dag open, wordt geholpen door 'vrienden' en als er dan vlammetjes worden gemaakt en uitgedeeld moet je de volgende ochtend niet gaan zeiken.quote:Op vrijdag 12 september 2008 12:22 schreef Sphere het volgende:
[..]
dat pak wat zij hadden was een groter pak dan dat jij als consument in de supermarkt koopt hoor.![]()
Bovendien ging het volgens mij niet om 1 pak.
Verder eensch.
Dan nog, bij een opening maak je altijd kostenquote:Op vrijdag 12 september 2008 12:22 schreef Sphere het volgende:
[..]
dat pak wat zij hadden was een groter pak dan dat jij als consument in de supermarkt koopt hoor.![]()
Bovendien ging het volgens mij niet om 1 pak.
Verder eensch.
Absoluut mee eens, verder.quote:Op vrijdag 12 september 2008 12:52 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Dan nog, bij een opening maak je altijd kostenDus als ze dat niet willen moeten ze lekker in NL. blijven.
Wel kregen de gasten een oranjebitter, dat kon er nog net vanaf!
Dat zeker, alleen verdient die bar wel slimmere eigenaars dan hen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 12:16 schreef Naamah het volgende:
Vond trouwens wel dat het echt een leuke bar was, wat je zo van binnen zag zag er echt heel leuk en gezellig uit.
Nou ze zag er toch nog goed uit voor haar 44 jaar.quote:Maar goed ze zal nu wel verkeersregelaar zijn in Arnhem en omstreken, kan ze mooi tegen die mensen zeiken en klagen ipv tegen haar man, kinderen en hond. Wat een trol van een mens.
Tsja het is maar wat je smaak is.quote:Op vrijdag 12 september 2008 13:18 schreef linny67 het volgende:
[..]
Nou ze zag er toch nog goed uit voor haar 44 jaar.
Vond het vnl. belachelijk dat die vrouw ging afgeven op die vrienden, die de hele dag hebben zitten helpen, terwijl ze zelf de hele avond zielig heeft thuis gezeten. Geloof trouwens ook niet dat ze door haar rug is gegaan, maar dat ze gewoon geen oppas had voor de kidsquote:Op vrijdag 12 september 2008 12:52 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Dan nog, bij een opening maak je altijd kostenDus als ze dat niet willen moeten ze lekker in NL. blijven.
Wel kregen de gasten een oranjebitter, dat kon er nog net vanaf!
Het is allemaal die hond zijn schuldquote:Op vrijdag 12 september 2008 13:50 schreef linny67 het volgende:
Tja je ziet wat zon, roken en drinken voor je doet.
Volgens de site zijn er maar twee afleveringen over deze familie, volgende week gaat weer over iets anders.quote:Op vrijdag 12 september 2008 11:04 schreef linny67 het volgende:
Re: SF meeting EL Paseo EL Campello? Ergens eind september?, Jenny_mutxamel 8-9-2008, 11:57 uur
--------------------------------------------------------------------------------
Heb zojuist gehoord, dat deze mensen weer terug in NL zijn. Dit werd me verteld door iemand, wiens kinderen op dezelfde school zitten als één van de jongens. Opnamen van die school komen volgende week op TV.
quote:Uitzending 18 september
Sabine van Leuken & Raghnall Bermudez - Salsaschool Aruba
Als de Eindhovense Sabine (23) salsa-les neemt, valt ze als een blok voor haar Arubaanse dansleraar Raghnall (23). Al snel vormen de twee, zowel op de dansvloer als in de liefde, een paar. Na vier jaar in Nederland te hebben gewoond, is het voor Raghnall tijd om weer terug te gaan naar zijn geboorteland.
Aan Sabine de keus: alleen achter blijven in Nederland of met Rahnall mee naar Aruba… Hoewel ze het afscheid van haar familie en vrienden erg moeilijk vindt, kiest Sabine voor het laatste. Op Aruba gaan ze samen salsalessen geven aan toeristen en de lokale bevolking. Vol enthousiasme, maar zónder startkapitaal, struinen Sabine en Raghnall alle hotels af, in de hoop hun salsalessen aan de man te brengen.
Dit blijkt nog niet zo makkelijk. Hun grootste doelgroep: Amerikaanse overwinteraars op leeftijd, geeft de voorkeur aan bingo of luiert liever dan dat ze klassikaal dansen. Lukt het Sabine en Raghnall om Aruba alsnog enthousiast te krijgen over de salsa en zo hun droom te verwezenlijken?
Dit bericht van die Jenny waar jij op doelt is van 8 september. Ik denk dat zij de volgende aflevering (nr. 2) bedoelt i.p.v. volgende week. In aflevering 2 zaten namelijk opnames van een school ( die waar de omkooppoging met het hondje voor moet gebeuren voor die jongen er naartoe wil) en ik denk dat ze deze bedoelt mede omdat deze Jenny daar in Spanje woont.quote:Op vrijdag 12 september 2008 14:00 schreef Naamah het volgende:
[..]
Volgens de site zijn er maar twee afleveringen over deze familie, volgende week gaat weer over iets anders.
Je kunt het natuurlijk ook overdrijven.....quote:Op vrijdag 12 september 2008 10:09 schreef linny67 het volgende:
Ik werd eerlijk gezegd goed kwaad toen ik zag hoe deze mensen hun kinderen op deze manier mishandelden. Vooral als je kind al op een speciale school zit moet je zorgen voor goede opvang. En het constant betrekken van die kinderen in hun problemen is regelrecht misdadig.
Misschien, maar ik kan je vertellen dat kinderen een flinke tik overhouden aan dit soort dingen.quote:Je kunt het natuurlijk ook overdrijven
Iedereen in dit topic heeft moeite met hun handelswijze, het ging mij om de in mijn ogen te ver gaande classificaties die je gaf.quote:Op vrijdag 12 september 2008 14:57 schreef linny67 het volgende:
Sorry maar ik heb altijd enorm moeite met zo'n stel egoisten. Maarmisschien ben ik een enorme doos omdat ik het belang van mijn kinderen altijd voorop stel. So be it.
Daar kan ik nou wakker van liggen....quote:Op vrijdag 12 september 2008 23:33 schreef ia het volgende:
En stel dat die "vlammetjes" op waren, wat kost dat dan?
Als je op zulke kleine futiliteiten al gestressed raakt..![]()
En echt die moeder.. Heel het gezin mee trekken in haar stress
Zou je bijna denken inderdaad. Echter zoiets krijg je toch niet verzonnen?quote:Op zaterdag 13 september 2008 08:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vraag me bijna af of het allemaal wel echt is....
Ik geloof niet dat de TROS iets script cq toelaat dat de producent iets script.quote:Op zaterdag 13 september 2008 08:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vraag me bijna af of het allemaal wel echt is....
Nou De Italiaanse Droom bleek ook redelijk fake te zijn als ik dat topic zo lees dus...quote:Op maandag 15 september 2008 13:57 schreef Sphere het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de TROS iets script cq toelaat dat de producent iets script.
Het is geen Talpa/ SBS 6 of iets degelijks...
Hooguit laten ze de mensen even "iets" over" doen ivm technische problemen of camerastandpunten.
klopt dat bleek helemaal in scene te zijn gezet... En dat bij de KRO. Al heb ik wel van het programma genoten dus is de opzet geslaagd.quote:Op maandag 15 september 2008 16:45 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nou De Italiaanse Droom bleek ook redelijk fake te zijn als ik dat topic zo lees dus...
quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:27 schreef Elwood1802 het volgende:
Heb even een paar families opgezocht en gekeken of ze een site hadden van hun hotel/camping whatever.
Bij één familie hebben ze 21 dagen gefilmd maar er gebeurden geen rare dingen dus zonden ze het niet uit
En één van de eerste afleveringen in Wallis moest het echtpaar net doen of de leidingen bevroren waren
En hoe kom je aan deze inside info?quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:27 schreef Elwood1802 het volgende:
Heb even een paar families opgezocht en gekeken of ze een site hadden van hun hotel/camping whatever.
Bij één familie hebben ze 21 dagen gefilmd maar er gebeurden geen rare dingen dus zonden ze het niet uit
En één van de eerste afleveringen in Wallis moest het echtpaar net doen of de leidingen bevroren waren
Omdat men denkt dat een eigen zaak heel eenvoudig is. Vooral in het buitenland, "want daar heb je minder regels"quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:52 schreef qwerty_x het volgende:
Ik ben zelf al enige keren geemigreerd en ken de nodige immigranten
maar zo droevig als ze het in dit programma tonen, heb ik nog nooit gezien of gehoord
het lijkt inderdaad wel (bijna) nep
waarom gaat eigenlijk iedereen een camping, hotel of bar beginnen ??
In Nederland is het niveau van de horeca anders wel behoorlijk sneu hoor, en men doet het omdat het simpel lijkt net zoals Koreanen in de VS een stomerij beginnen en Turken in NL een snipperschaapzaak.quote:Op dinsdag 16 september 2008 01:20 schreef Sphere het volgende:
[..]
Omdat men denkt dat een eigen zaak heel eenvoudig is. Vooral in het buitenland, "want daar heb je minder regels"
Teveel regels zijn uiteraard niet goed, maar in beginsel zorgen regels zorgen wel voor een bepaalde mate van kwaliteit, met name bij horeca. En al helemaal als je zelf niet weet waar je mee bezig bent.
Ik weet niet of dat bij "Ik vertrek" was, want je hebt wel meer van die programma's maar ik vergeet nooit meer dat jonge stel wat in Griekenland een restaurantje begon terwijl ze nog geen ei konden bakken.quote:Op dinsdag 16 september 2008 01:20 schreef Sphere het volgende:
[..]
Omdat men denkt dat een eigen zaak heel eenvoudig is. Vooral in het buitenland, "want daar heb je minder regels"
Teveel regels zijn uiteraard niet goed, maar in beginsel zorgen regels zorgen wel voor een bepaalde mate van kwaliteit, met name bij horeca. En al helemaal als je zelf niet weet waar je mee bezig bent.
Verder wordt er geen uitleg gedaan door deze poster.quote:Re: Vanavond Ned 1 20.30 Ik vertrek.....
, wiku 13-9-2008, 12:09 uur
Uit informatie die we hier opvangen vrees ik dat het Spanjeavontuur voor hen slecht is afgelopen, jammer voor deze mensen maar het is wel eens goed dat de TV ook de negatieve en vaak minder mooie kanten van een vertrek en opstarten van een zaak in Spanje laat zien...
Voor diegene die hier iet willen kopen, er zijn genoeg Nederlandse en Belgische makelaars en notarissen die wel te vertrouwen zijn en waar je zonder problemen mee kunt samenwerken.
Onze woning kochten we rechtstreeks van bouwfirma TM en ook dit is probleemloos verlopen...
Opzich niet zo gek toch? Als alles perfect zou lopen zou er geen hond naar kijken.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:15 schreef Prowl het volgende:
Een ex collega van mijn oom is gefilmd voor Ik vertrek (of Geen weg Terug, 1 van de beide iig) naar Turkije, waar ze een B&B overnamen, maar omdat alles gewoon liep zoals het moest zijn ze voortijdig gestopt met filmen![]()
Ze zenden alleen de kijkcijfer-kanon-drama-families uit zoals die gasten in Griekenland die hun lening nu nog aan het afbetalen zijn
Dat was bij Ik vertrek, ja.quote:Op dinsdag 16 september 2008 03:31 schreef Tante Bep het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat bij "Ik vertrek" was, want je hebt wel meer van die programma's maar ik vergeet nooit meer dat jonge stel wat in Griekenland een restaurantje begon terwijl ze nog geen ei konden bakken.
Echt te erg, gewoon.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:41 schreef Manu82 het volgende:
Dat is deze geniale aflevering
http://player.omroep.nl/?aflID=3415536
quote:Serie reportages. Leeftijd speelt geen enkele rol als je je droom wilt verwezenlijken. Andre en Henka zijn rond de twintig en kijken voor het eerst over de landsgrenzen heen. Zelfs de eerste kennismaking met Schiphol is al een avontuur. De bestemming van Andre en Henka is het Griekse Kreta. Daar willen ze met een persoonlijke lening van vijftien duizend euro een eetcafé overnemen en openen. Zonder enige horecaervaring en benodigde vergunningen is dat een bijhoorlijk riskante onderneming. Ook de taal is een probleem, ze spreken niet alleen geen Grieks, maar zelfs Engels is lastig. En met veel Engelstalige toeristen is het de vraag of hun droom ooit werkelijkheid wordt.
Kijk, als een bedrijf goed draait, is 15.000 euro in 10 jaar met de bijkomende rente echt geen probleem. Alleen is dat goede draaien wel een probleem, schat ik zo in.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:44 schreef Prowl het volgende:
En toch vond ik ze best dapper alleen vraag ik me af hoe krom die de komende 10 jaar moeten liggen om alle gemaakte schulden af te betalen
quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:37 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Maar die mensen in Wallis waren ook echt extreem saai dus tja dan moet je wat
Een belangrijke reden waarom ik dit programma kijk is uit intresse in de Nederlander, veel van dat soort zaken zijn mij als echte Amsterdammer gewoon onbekend![]()
Net die uitzending nog even teruggekeken. Wat een drama.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:41 schreef Manu82 het volgende:
Het mooiste vond ik toch wel dat ze naar een reisbureau gingen om te kijken hoe Kreta eruit zagquote:Op dinsdag 16 september 2008 16:24 schreef Sphere het volgende:
[..]
Net die uitzending nog even teruggekeken. Wat een drama.
"Ja, die vergunningen heb ik nog niet nee. Ik vind het allemaal veels te ingewikkeld en te lastig hoor. En als er een controleur komt? Nou ja, ik spreek toch de taal niet, gna, gna"
quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:41 schreef Manu82 het volgende:
Zo even kijkenquote:Op dinsdag 16 september 2008 14:41 schreef Manu82 het volgende:
Ja, zo'n terugblik uitzending, maar kan hem niet vinden en heb geen zin om alle afleveringen te kijkenquote:Op dinsdag 16 september 2008 18:21 schreef roburt het volgende:
ah heerlijk maar er was toch ook een deel 2 dat ze weer terug waren?
Sorry hoor maar gewoon nederlands is ook al te moeilijkquote:Ook de taal is een probleem, ze spreken niet alleen geen Grieks, maar zelfs Engels is lastig.
gevonden:quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:26 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Ja, zo'n terugblik uitzending, maar kan hem niet vinden en heb geen zin om alle afleveringen te kijken
Moet je even kijken op www.uitzendinggemist.nl
Ze hebben inmiddels dus ook een kindquote:Op dinsdag 16 september 2008 19:21 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Dat is dus mijn buurjongen, die vorige week in de steek is gelaten door zijn vriendin en zij niet meer naar hun zoontje omkijkt.
Oja! Die herinner ik me ook nog wel! Ook weer eens terugkijken, die was leuk idd!quote:Op donderdag 18 september 2008 20:07 schreef roburt het volgende:
daar in tegen was dit veruit de beste aflevering![]()
http://germiyankaas.web-log.nl/
http://www.fjellbygdabeito.no/
de irkaas(?) die naar noorwegen ging om kaas te maken.
Die had dat topic geopend van zijn eigen aflveringquote:Op dinsdag 16 september 2008 19:34 schreef Naamah het volgende:
Die jongen heeft toen toch nog een tijdje hier gepost in een topic dat over hem ging?
het gaat volgende week weer verder. Tegenwoordig twee afleveringen per "avontuur".quote:Op donderdag 18 september 2008 21:38 schreef Palomar het volgende:
Is het programma nu eigenlijk afgelopen of gaat het volgende week weer door? Ben nu wel benieuwd hoe het afloopt.
Dat huis was trouwens 560 euro per maand. Dat is wel supergoedkoop voor zo'n riant huis, maar blijft toch 560 euro.
Goeie gozerquote:Op donderdag 18 september 2008 20:07 schreef roburt het volgende:
daar in tegen was dit veruit de beste aflevering![]()
http://germiyankaas.web-log.nl/
http://www.fjellbygdabeito.no/
de irkaas(?) die naar noorwegen ging om kaas te maken.
Is die stream al onlinequote:Op donderdag 18 september 2008 21:25 schreef Landgeld het volgende:
pfff, wat een optimisme van beide kanten... damn.
- Ff op de Iphone berekenen hoeveel ze winst zouden makenzelfs per jaar....
- Dure mega-koelkast, dure TV, dure apple PC + groot beeldscherm
- Relatief goedkoop, maar ik denk toch vrij duur appartement?
....en nu zaten ze al krapHoe moet dat geld ooit terugkomen als de mensen nu al zo niet-enthousiasme zijn. Volgens mij kunnen ze beter bij de locals beginnen o.i.d.
Maar ik zie ze zo weer terug in Nederland zijn...die twee
linkie van dat topique?quote:Op donderdag 18 september 2008 21:42 schreef Slappy het volgende:
[..]
Die had dat topic geopend van zijn eigen aflvering![]()
Ik heb zelfs weggezapt.quote:Op vrijdag 19 september 2008 01:24 schreef Sphere het volgende:
Deze aflevering viel mij zwaar tegen zeg.
Is er een 'een jaar later' aflevering gemaakt van hun? Linkje?quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:37 schreef Elwood1802 het volgende:
Gisteravond even de uitzendig teruggekeken van HENKA EN ANDREEen jaar later.. Hij vond het allemaal maar een tropenrooster hier in Nederland, en ging ff flink geld verdienen zodat ze weer terug konden in de zomer.
Wat ze overigens nooit gedaan hebben aangezien het al sinds de zomer van 2007 leeg staat
Ik doe met je mee!quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:49 schreef Naamah het volgende:
[..]
Is er een 'een jaar later' aflevering gemaakt van hun? Linkje?
Agree...quote:Op vrijdag 19 september 2008 18:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat is die Reggie een irritant bazig betweterig mannetje zeg
Jaaaah, dat is 'm!quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:41 schreef Manu82 het volgende:
Joh, ook gemist door dat k*t voetbal, thanks!quote:
boomhuttenkampquote:Op zaterdag 20 september 2008 18:01 schreef WammesWaggel het volgende:
Vanavond op Ned 2 om circa 20.25 is er een ander programma over een vrouw die een boomhuttenkamp in Polen gaat beginnen, en dat schijnt niet zo simpel te gaan als ze hoopte
Aanpakken en wegwezenquote:Op zaterdag 20 september 2008 18:04 schreef Manu82 het volgende:
Welk programma, staat niks over in de tv-gids?
Ik ergerde me ook wezenloos aan hem. Klein pedanterikje is het.quote:Op vrijdag 19 september 2008 18:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat is die Reggie een irritant bazig betweterig mannetje zeg
Ned 3quote:Op zaterdag 20 september 2008 18:01 schreef WammesWaggel het volgende:
Vanavond op Ned 2 om circa 20.25 is er een ander programma over een vrouw die een boomhuttenkamp in Polen gaat beginnen, en dat schijnt niet zo simpel te gaan als ze hoopte
Ja dat bedoel ikquote:
Nou, die lerares ging zelf anders ook aardig tekeer hoor, bovendien bleek ze het sponsorgeld in beheer te hebben waarvan niemand verder iets wist of begreep hoe het zat omdat zij gewoonweg weigerde om er duidelijkheid in te scheppen.quote:Op zondag 21 september 2008 09:25 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik
Wat een walgelijke kerel was dat zeg die zo tekeer ging tegen die lerares
En wat een naief gedoe verder, die kids kwamen aan en er was geen hout gekocht
haaaaaaaaaai!quote:
quote:Op zondag 21 september 2008 16:16 schreef Tabloid het volgende:
Het roer om kwam toch altijd op RTL 4?
wat een figuren....ik zou ze eens lekker met beide benen op de grond zetten.quote:zoon moet een lening voor ze aangaan enzovoort! Pfew..
En dan ook moet en niet als het kan.quote:Op donderdag 25 september 2008 20:58 schreef bierzuipert het volgende:
of je effe voor 25.000 wil lenen voor je pa en ma![]()
wat een vernedering
hebben die lui geen schaamtegevoel
quote:Op donderdag 25 september 2008 20:58 schreef schatje het volgende:
Oh ja, die vrouw die een vis op de markt kocht en weer in de zee gooide.
Haha je dat dacht ik ook net. Ze gaat opeens heel kinderlijk praten dan.quote:Op donderdag 25 september 2008 21:30 schreef bierzuipert het volgende:
wat een kakelstem heeft zij toch
en het lijkt erop dat ze haar stem wat verdraait zodra ze met de lokale bevolking praat![]()
Ik vind dat het het leuk voor elkaar hebben daar!quote:Op donderdag 25 september 2008 20:37 schreef Naamah het volgende:
He leuk idd, terugblikuitzending! Ook over die mensen die naar zo'n onbewoond eilandje gingen verhuizen en daar een hotel begonnen, ook echt een legendarische uitzending was dat!!!
Inderdaad beschamend.quote:Op vrijdag 26 september 2008 09:28 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Dat gezin in Tsjechie![]()
Dat ze het aan hun zoon durven te vragen om even 25.000 euro te lenen![]()
Al zou ik later in de financiele problemen komen, ik zou nooit aan mijn kinderen vragen of ze voor mij willen lenen.
Dat zeker, maar dat jochie een jaar niet naar school en zo in z'n eentje daar.. dat vind ik toch wel minder. Ik vind toch dat die ouders niet zo lang hadden mogen wachten met hem naar school doen, een jaar zonder is gewoon te lang. Ze deden het voorkomen alsof het allemaal met papieren te maken had, maar kan me niet voorstellen dat zij daar niet zelf ook enige schuld aan hebben..quote:Op vrijdag 26 september 2008 11:13 schreef Sphere het volgende:
[..]
Ik vind dat het het leuk voor elkaar hebben daar!
Dat was in dat Britse programma op dat eiland bij Nigaragua ofzo met die vrouw met enorme tieten en een rijke nerd als man, die later overleed.quote:Op donderdag 25 september 2008 20:59 schreef Naamah het volgende:
Hehe gezellig! Was al bang dat ik hier alleen was! Begon deze vrouw ook niet iets met een van de bouwvakkers? Er was in elk geval iets voorgevallen, toch?
Dat is mooi, dan zal Ludmilla vast ook wel terug komen.quote:Op vrijdag 26 september 2008 12:17 schreef zzzzzzz het volgende:
Op hun website staat meer informatie: http://www.navenkove.nl/
Het lijkt erop dat het toch goed gaat komen.
kansloos die mensen echt..quote:Op zaterdag 27 september 2008 23:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat is mooi, dan zal Ludmilla vast ook wel terug komen.![]()
![]()
Idd verschrikkelijk dat je je zoon om 25 mille gaat vragen omdat je zo nodig door wilt gaan![]()
Ik heb mijn twijfels of het goed gaat komen..volgens mij hebben ze niet gekeken of er ook mensen naar dit gebied willen komen en of er echt iets te doen is. Dan gaan mensen daar niet snel heen. En of ze daar kunnen aarden vraag ik me ook sterk af... ze zijn niet populair in het dorp anders dan laten de dorpsbewoners niet die Ludmilla en aannemer de boel oplichten en tsjechies spreken ze nog niet schat ik zo in.
Wat dat betreft doen de maleisiers het een stuk beter, die proberen nog een beetje contact te maken met de bevolking, alhoewel die vrouw wss nooit tijd neemt om een praatje te maken met hen.
Het viel me trouwens op dat die vrouw over haar zoon zei dat het vervelend was dat ie een jaar zat te niksen en dat ze gelijk erachteraan zei dat het vooral voor haar ook erg stressig was. Het gaat allemaal wel meer om de droom van de ouders, dan om de zoon..... die ook nog eens niet naar de grote stad mocht van pa..
quote:Als iedereen die op onze site kijkt nu eens minimaal 1 euro overmaakt (als een soort kerstkadootje) naar onze Nederlandse rekening:
giro 1734885 t.n.v. J. Hoek te Tsjechie
Ze pakken het op die site ook helemaal verkeerd aan, want hun eigen problemen en wereldje staan centraal. Niet alleen het citaat, maar ook het hele verhaal wie ze zijn en wat ze vinden en doen... terwijl het de bedoeling van de site is om reserveringen te verkopen!quote:Als iedereen die op onze site kijkt nu eens minimaal 1 euro overmaakt (als een soort kerstkadootje) naar onze Nederlandse rekening:
giro 1734885 t.n.v. J. Hoek te Tsjechie
enquote:Hoekcity, de basis van onze droom, proberen wij van de grond te krijgen.
Hoekcity is een plaats met normen en waarden
En waar de fuck ligt Heemskerk??quote:(..) mooie plaatsje Radim gelegen in de provincie Pardubice (Oost-Bohemen), 110 km ten oosten van Praag en ongeveer 1100 km van Heemskerk.
Heemskerk ligt in Nederland, naast Beverwijk.quote:Op zondag 28 september 2008 09:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ze pakken het op die site ook helemaal verkeerd aan, want hun eigen problemen en wereldje staan centraal. Niet alleen het citaat, maar ook het hele verhaal wie ze zijn en wat ze vinden en doen... terwijl het de bedoeling van de site is om reserveringen te verkopen!
Mensen die op vakantie gaan, gaan niet naar een hotel waar mensen hun problemen even over je uit gaan storten....Als ik die site lees en ik stel mij voor dat iemand dan geboekt heeft, weet ik al wat er gaat gebeuren als ik daadwerkelijk daar als gast naar toe ga: de familie Hoek gaat bij mij bedelen voor een extra fooi, ik krijg zeurverhalen over hoe moeilijk het was en nog steeds is, over dat ze zulke fijne jongens heeft met liefde en respect die ook financieel goed meegeholpen hebben, bla, bla, bla. Mensen, ik ben op vakantie!
Nog een citaat om aan te geven hoe dit echtpaar meer met zichzelf bezig is, dan met de gasten of met het Tsjechische dorp, dat trouwens al gekoloniseerd is:
[..]
en
[..]
En waar de fuck ligt Heemskerk??
Trouwens ook nog klantonvriendelijk op de site: prijzen in kronen en dan eigen wisselkoersen hanteren, en een toeslag in de winter voor extra stookkosten en daar bovenop in de decemeber nog weer extra kosten. Pff, ik dacht dat het klimaat ging veranderen. En dan de verkapte toeslag zoals 'Eindschoonmaak 625 kronen ( VERPLICHT!!!!) "
Maar het afgelopen seizoen ging kennelijk zo goed dat de prijzen maar gelijk gemiddeld 16% verhoogd zijn.... Natuurlijk er is ook inflatie, maar dat is nooit zoveel en als er nou in de zomer 2008 eindelijk wat mensen komen, dan ga je toch niet gelijk daarna de prijzen verhogen? Dan jaag je gelijk nieuwe mensen weer weg lijkt me.
Maar goed, lijkt me niet erg zakelijk allemaal..
Maar ze wachten gewoon nog tot ze de loterij winnen of een John de Mol figuur ze een paar ton kado doetquote:
en dan nog de Vrijwillersquote:Ludmilla uit Lozice in tsjechie voor haar oneindige inzet en hulp.
quote:Vrijwillers
Lieve mensen,
We hebben allemaal onze eigen dromen, maar soms hebben we een beetje hulp nodig om ze uit te laten komen.
Lijkt het jullie leuk om ons te helpen dan heb ik hier een lijstje.
Wij denken aan:
mond op mond reclame
naar onze tv uitzending kijken
· hulp in natura (voor de boomgaard, de bouw enz.)
· maken van folders en marketing
· geven van leuke recepten
· enz.enz.
Ja, nu je het zegt! Ik heb die twee uitzendingen door elkaar gehaald.. of eigenlijk samengevoegd tot een uitzending! Dat was idd de meest legendarische en bizarre aflevering ever!quote:Op zaterdag 27 september 2008 22:27 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat was in dat Britse programma op dat eiland bij Nigaragua ofzo met die vrouw met enorme tieten en een rijke nerd als man, die later overleed.
Wellicht was dat wel de meest bizarre aflevering van al dit soort shows
quote:Crisis bij 'Ik Vertrek' van onze redactie
Emigreren dat is leuk , hoewel !?
Vanavond gaat er een nieuwe reeks van de TROS-serie Ik Vertrek van start. Meer dan ooit krijgen de gezinnen, die in het buitenland een nieuw bestaan willen opbouwen, te maken met de nodige crisissen die komen kijken bij een emigratie. "Onze redacteuren hebben nog nooit zoveel crisisgesprekken met deelnemers gevoerd als dit jaar", vertelt eindredacteur Ellen Danhof.
Vaak blijken dromen anders uit te pakken dan gedacht. Ellen: "Dit jaar hebben we regelmatig elkaar aangekeken en gedacht: 'Waar eindigt deze ellende, hoe gaat dit verhaal aflopen'" De redactieleden bieden dan een luisterend oor voor de deelnemers: "Even de ellende van je afpraten en een Nederlandse stem horen. Dat kan opluchten als je hier ver vandaan woont."
In vier van de 23 afleveringen wordt er ook teruggeblikt naar gezinnen die in eerdere afleveringen hebben meegedaan.
Dit meldt mediajournaal.nl
quote:Nederlanders die hun geluk in het buitenland gaan beproeven worden gevolgd. Om uiteenlopende redenen vertrekken steeds meer mensen uit Nederland. De zon, vrijheid, mentaliteit of ouderwets ondernemerschap spelen een rol in de verstrekkende beslissing om je voorgoed in het buitenland te vestigen en hier huis en haard achter te laten. Waar gaan ze naartoe? Waarom en wat laten ze achter? We zien de laatste voorbereidingen in Nederland, het emotionele afscheid van vrienden en familie en de eerste onzekere stappen in het land van bestemming. Van alle voorspoed en tegenslag is de kijker direct getuige gedurende de eerste spannende maanden in het nieuwe thuisland.
André (37) en Betty (39) Ottens vormen samen met hun kinderen Laura (5) en Sebastian (8) een gelukkig gezinnetje. André staat bekend als heldhaftig brandweerman bij de Groningse kazerne en Betty zwaait al jaren de scepter in de schoonmaakbranche. Toch verruilen ze dit veilige bestaan in het Drentse dorpje Peize voor het onbekende Oost-Duitse Bad Suderode. De familie vertrekt om daar een kolossaal pand met de naam Haus Felsengrund om te toveren tot een pension met tien kamers en een à la carte restaurant. Althans, dat denken André en Betty. Voordat ze de vraagprijs van EUR 425.000,- kunnen neertellen, moeten ze namelijk eerst hun huis in Peize nog verkopen. En dát wil maar niet lukken. Een groot probleem, aangezien alle papieren zijn getekend en het pand is aangekocht zónder voorbehoud van financiering. De familie Ottens dreigt in één klap al haar bezit kwijt te raken. Hun veilige vertrouwde leventje in Peize lijkt ineens wel erg ver weg.
die kinderen vinden er nu al geen hol aanquote:Op donderdag 2 oktober 2008 20:40 schreef marcodej het volgende:
"De kinderen vinden het ook leuk om weg te gaan..." *Meisje nee schudden*... Vader: "Nee?"
"en daarna ga ik Duits praten als ik de woordjes ken..."quote:Op donderdag 2 oktober 2008 20:55 schreef Naamah het volgende:
Dat meisje!"Weet je wat ik doe, Sebas? Eerst doe ik een beetje verlegen en dan, als ik alle woorden ken ...." weet niet wat ze daarna nou nog zei..
volgens mij wel, van een van hen hadden ze gelijk geld gekregenquote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:31 schreef bierzuipert het volgende:
rare familie maar die kinderen zijn wel bijdehand!![]()
![]()
maarre hadden ze de brandveiligheid nog geregeld voordat die gasten kwamen?
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:18 schreef marcodej het volgende:
"Dat zelfs je eigen dochter je niet eens meer papa noemt, maar ober!
Doe niet zo ongelooflijk blasé zeg!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:08 schreef linny67 het volgende:
Vond dit trouwens meer een uitzending voor de lokale omroep Twente ofzo. Mensen zelf en gasten hadden allemaal dat boerse accent.
Oef, wat een slechte sites. Vol spel- en stijlfouten. Daar zou ik graag eens even aan werken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:36 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Website
http://www.hausdieviereulen.nl/pension_felsengrund.htm
Indeed en dan ook nog een vakantie plannen naar een eiland, iets wat dat jochie nou precies NIET wilde.quote:Op vrijdag 26 september 2008 19:43 schreef Naamah het volgende:
[..]
Dat zeker, maar dat jochie een jaar niet naar school en zo in z'n eentje daar.. dat vind ik toch wel minder. Ik vind toch dat die ouders niet zo lang hadden mogen wachten met hem naar school doen, een jaar zonder is gewoon te lang. Ze deden het voorkomen alsof het allemaal met papieren te maken had, maar kan me niet voorstellen dat zij daar niet zelf ook enige schuld aan hebben..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |