Ik heb zelfs weggezapt.quote:Op vrijdag 19 september 2008 01:24 schreef Sphere het volgende:
Deze aflevering viel mij zwaar tegen zeg.
Is er een 'een jaar later' aflevering gemaakt van hun? Linkje?quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:37 schreef Elwood1802 het volgende:
Gisteravond even de uitzendig teruggekeken van HENKA EN ANDREEen jaar later.. Hij vond het allemaal maar een tropenrooster hier in Nederland, en ging ff flink geld verdienen zodat ze weer terug konden in de zomer.
Wat ze overigens nooit gedaan hebben aangezien het al sinds de zomer van 2007 leeg staat
Ik doe met je mee!quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:49 schreef Naamah het volgende:
[..]
Is er een 'een jaar later' aflevering gemaakt van hun? Linkje?
Agree...quote:Op vrijdag 19 september 2008 18:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat is die Reggie een irritant bazig betweterig mannetje zeg
Jaaaah, dat is 'm!quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:41 schreef Manu82 het volgende:
Dat is deze geniale aflevering
http://player.omroep.nl/?aflID=3415536
Joh, ook gemist door dat k*t voetbal, thanks!quote:
boomhuttenkampquote:Op zaterdag 20 september 2008 18:01 schreef WammesWaggel het volgende:
Vanavond op Ned 2 om circa 20.25 is er een ander programma over een vrouw die een boomhuttenkamp in Polen gaat beginnen, en dat schijnt niet zo simpel te gaan als ze hoopte
Aanpakken en wegwezenquote:Op zaterdag 20 september 2008 18:04 schreef Manu82 het volgende:
Welk programma, staat niks over in de tv-gids?
Ik ergerde me ook wezenloos aan hem. Klein pedanterikje is het.quote:Op vrijdag 19 september 2008 18:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat is die Reggie een irritant bazig betweterig mannetje zeg
Ned 3quote:Op zaterdag 20 september 2008 18:01 schreef WammesWaggel het volgende:
Vanavond op Ned 2 om circa 20.25 is er een ander programma over een vrouw die een boomhuttenkamp in Polen gaat beginnen, en dat schijnt niet zo simpel te gaan als ze hoopte
Ja dat bedoel ikquote:
Nou, die lerares ging zelf anders ook aardig tekeer hoor, bovendien bleek ze het sponsorgeld in beheer te hebben waarvan niemand verder iets wist of begreep hoe het zat omdat zij gewoonweg weigerde om er duidelijkheid in te scheppen.quote:Op zondag 21 september 2008 09:25 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik
Wat een walgelijke kerel was dat zeg die zo tekeer ging tegen die lerares
En wat een naief gedoe verder, die kids kwamen aan en er was geen hout gekocht
haaaaaaaaaai!quote:
quote:Op zondag 21 september 2008 16:16 schreef Tabloid het volgende:
Het roer om kwam toch altijd op RTL 4?
wat een figuren....ik zou ze eens lekker met beide benen op de grond zetten.quote:zoon moet een lening voor ze aangaan enzovoort! Pfew..
En dan ook moet en niet als het kan.quote:Op donderdag 25 september 2008 20:58 schreef bierzuipert het volgende:
of je effe voor 25.000 wil lenen voor je pa en ma![]()
wat een vernedering
hebben die lui geen schaamtegevoel
quote:Op donderdag 25 september 2008 20:58 schreef schatje het volgende:
Oh ja, die vrouw die een vis op de markt kocht en weer in de zee gooide.
Haha je dat dacht ik ook net. Ze gaat opeens heel kinderlijk praten dan.quote:Op donderdag 25 september 2008 21:30 schreef bierzuipert het volgende:
wat een kakelstem heeft zij toch
en het lijkt erop dat ze haar stem wat verdraait zodra ze met de lokale bevolking praat![]()
Ik vind dat het het leuk voor elkaar hebben daar!quote:Op donderdag 25 september 2008 20:37 schreef Naamah het volgende:
He leuk idd, terugblikuitzending! Ook over die mensen die naar zo'n onbewoond eilandje gingen verhuizen en daar een hotel begonnen, ook echt een legendarische uitzending was dat!!!
Inderdaad beschamend.quote:Op vrijdag 26 september 2008 09:28 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Dat gezin in Tsjechie![]()
Dat ze het aan hun zoon durven te vragen om even 25.000 euro te lenen![]()
Al zou ik later in de financiele problemen komen, ik zou nooit aan mijn kinderen vragen of ze voor mij willen lenen.
Dat zeker, maar dat jochie een jaar niet naar school en zo in z'n eentje daar.. dat vind ik toch wel minder. Ik vind toch dat die ouders niet zo lang hadden mogen wachten met hem naar school doen, een jaar zonder is gewoon te lang. Ze deden het voorkomen alsof het allemaal met papieren te maken had, maar kan me niet voorstellen dat zij daar niet zelf ook enige schuld aan hebben..quote:Op vrijdag 26 september 2008 11:13 schreef Sphere het volgende:
[..]
Ik vind dat het het leuk voor elkaar hebben daar!
Dat was in dat Britse programma op dat eiland bij Nigaragua ofzo met die vrouw met enorme tieten en een rijke nerd als man, die later overleed.quote:Op donderdag 25 september 2008 20:59 schreef Naamah het volgende:
Hehe gezellig! Was al bang dat ik hier alleen was! Begon deze vrouw ook niet iets met een van de bouwvakkers? Er was in elk geval iets voorgevallen, toch?
Dat is mooi, dan zal Ludmilla vast ook wel terug komen.quote:Op vrijdag 26 september 2008 12:17 schreef zzzzzzz het volgende:
Op hun website staat meer informatie: http://www.navenkove.nl/
Het lijkt erop dat het toch goed gaat komen.
kansloos die mensen echt..quote:Op zaterdag 27 september 2008 23:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat is mooi, dan zal Ludmilla vast ook wel terug komen.![]()
![]()
Idd verschrikkelijk dat je je zoon om 25 mille gaat vragen omdat je zo nodig door wilt gaan![]()
Ik heb mijn twijfels of het goed gaat komen..volgens mij hebben ze niet gekeken of er ook mensen naar dit gebied willen komen en of er echt iets te doen is. Dan gaan mensen daar niet snel heen. En of ze daar kunnen aarden vraag ik me ook sterk af... ze zijn niet populair in het dorp anders dan laten de dorpsbewoners niet die Ludmilla en aannemer de boel oplichten en tsjechies spreken ze nog niet schat ik zo in.
Wat dat betreft doen de maleisiers het een stuk beter, die proberen nog een beetje contact te maken met de bevolking, alhoewel die vrouw wss nooit tijd neemt om een praatje te maken met hen.
Het viel me trouwens op dat die vrouw over haar zoon zei dat het vervelend was dat ie een jaar zat te niksen en dat ze gelijk erachteraan zei dat het vooral voor haar ook erg stressig was. Het gaat allemaal wel meer om de droom van de ouders, dan om de zoon..... die ook nog eens niet naar de grote stad mocht van pa..
quote:Als iedereen die op onze site kijkt nu eens minimaal 1 euro overmaakt (als een soort kerstkadootje) naar onze Nederlandse rekening:
giro 1734885 t.n.v. J. Hoek te Tsjechie
Ze pakken het op die site ook helemaal verkeerd aan, want hun eigen problemen en wereldje staan centraal. Niet alleen het citaat, maar ook het hele verhaal wie ze zijn en wat ze vinden en doen... terwijl het de bedoeling van de site is om reserveringen te verkopen!quote:Als iedereen die op onze site kijkt nu eens minimaal 1 euro overmaakt (als een soort kerstkadootje) naar onze Nederlandse rekening:
giro 1734885 t.n.v. J. Hoek te Tsjechie
enquote:Hoekcity, de basis van onze droom, proberen wij van de grond te krijgen.
Hoekcity is een plaats met normen en waarden
En waar de fuck ligt Heemskerk??quote:(..) mooie plaatsje Radim gelegen in de provincie Pardubice (Oost-Bohemen), 110 km ten oosten van Praag en ongeveer 1100 km van Heemskerk.
Heemskerk ligt in Nederland, naast Beverwijk.quote:Op zondag 28 september 2008 09:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ze pakken het op die site ook helemaal verkeerd aan, want hun eigen problemen en wereldje staan centraal. Niet alleen het citaat, maar ook het hele verhaal wie ze zijn en wat ze vinden en doen... terwijl het de bedoeling van de site is om reserveringen te verkopen!
Mensen die op vakantie gaan, gaan niet naar een hotel waar mensen hun problemen even over je uit gaan storten....Als ik die site lees en ik stel mij voor dat iemand dan geboekt heeft, weet ik al wat er gaat gebeuren als ik daadwerkelijk daar als gast naar toe ga: de familie Hoek gaat bij mij bedelen voor een extra fooi, ik krijg zeurverhalen over hoe moeilijk het was en nog steeds is, over dat ze zulke fijne jongens heeft met liefde en respect die ook financieel goed meegeholpen hebben, bla, bla, bla. Mensen, ik ben op vakantie!
Nog een citaat om aan te geven hoe dit echtpaar meer met zichzelf bezig is, dan met de gasten of met het Tsjechische dorp, dat trouwens al gekoloniseerd is:
[..]
en
[..]
En waar de fuck ligt Heemskerk??
Trouwens ook nog klantonvriendelijk op de site: prijzen in kronen en dan eigen wisselkoersen hanteren, en een toeslag in de winter voor extra stookkosten en daar bovenop in de decemeber nog weer extra kosten. Pff, ik dacht dat het klimaat ging veranderen. En dan de verkapte toeslag zoals 'Eindschoonmaak 625 kronen ( VERPLICHT!!!!) "
Maar het afgelopen seizoen ging kennelijk zo goed dat de prijzen maar gelijk gemiddeld 16% verhoogd zijn.... Natuurlijk er is ook inflatie, maar dat is nooit zoveel en als er nou in de zomer 2008 eindelijk wat mensen komen, dan ga je toch niet gelijk daarna de prijzen verhogen? Dan jaag je gelijk nieuwe mensen weer weg lijkt me.
Maar goed, lijkt me niet erg zakelijk allemaal..
Maar ze wachten gewoon nog tot ze de loterij winnen of een John de Mol figuur ze een paar ton kado doetquote:
en dan nog de Vrijwillersquote:Ludmilla uit Lozice in tsjechie voor haar oneindige inzet en hulp.
quote:Vrijwillers
Lieve mensen,
We hebben allemaal onze eigen dromen, maar soms hebben we een beetje hulp nodig om ze uit te laten komen.
Lijkt het jullie leuk om ons te helpen dan heb ik hier een lijstje.
Wij denken aan:
mond op mond reclame
naar onze tv uitzending kijken
· hulp in natura (voor de boomgaard, de bouw enz.)
· maken van folders en marketing
· geven van leuke recepten
· enz.enz.
Ja, nu je het zegt! Ik heb die twee uitzendingen door elkaar gehaald.. of eigenlijk samengevoegd tot een uitzending! Dat was idd de meest legendarische en bizarre aflevering ever!quote:Op zaterdag 27 september 2008 22:27 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat was in dat Britse programma op dat eiland bij Nigaragua ofzo met die vrouw met enorme tieten en een rijke nerd als man, die later overleed.
Wellicht was dat wel de meest bizarre aflevering van al dit soort shows
quote:Crisis bij 'Ik Vertrek' van onze redactie
Emigreren dat is leuk , hoewel !?
Vanavond gaat er een nieuwe reeks van de TROS-serie Ik Vertrek van start. Meer dan ooit krijgen de gezinnen, die in het buitenland een nieuw bestaan willen opbouwen, te maken met de nodige crisissen die komen kijken bij een emigratie. "Onze redacteuren hebben nog nooit zoveel crisisgesprekken met deelnemers gevoerd als dit jaar", vertelt eindredacteur Ellen Danhof.
Vaak blijken dromen anders uit te pakken dan gedacht. Ellen: "Dit jaar hebben we regelmatig elkaar aangekeken en gedacht: 'Waar eindigt deze ellende, hoe gaat dit verhaal aflopen'" De redactieleden bieden dan een luisterend oor voor de deelnemers: "Even de ellende van je afpraten en een Nederlandse stem horen. Dat kan opluchten als je hier ver vandaan woont."
In vier van de 23 afleveringen wordt er ook teruggeblikt naar gezinnen die in eerdere afleveringen hebben meegedaan.
Dit meldt mediajournaal.nl
quote:Nederlanders die hun geluk in het buitenland gaan beproeven worden gevolgd. Om uiteenlopende redenen vertrekken steeds meer mensen uit Nederland. De zon, vrijheid, mentaliteit of ouderwets ondernemerschap spelen een rol in de verstrekkende beslissing om je voorgoed in het buitenland te vestigen en hier huis en haard achter te laten. Waar gaan ze naartoe? Waarom en wat laten ze achter? We zien de laatste voorbereidingen in Nederland, het emotionele afscheid van vrienden en familie en de eerste onzekere stappen in het land van bestemming. Van alle voorspoed en tegenslag is de kijker direct getuige gedurende de eerste spannende maanden in het nieuwe thuisland.
André (37) en Betty (39) Ottens vormen samen met hun kinderen Laura (5) en Sebastian (8) een gelukkig gezinnetje. André staat bekend als heldhaftig brandweerman bij de Groningse kazerne en Betty zwaait al jaren de scepter in de schoonmaakbranche. Toch verruilen ze dit veilige bestaan in het Drentse dorpje Peize voor het onbekende Oost-Duitse Bad Suderode. De familie vertrekt om daar een kolossaal pand met de naam Haus Felsengrund om te toveren tot een pension met tien kamers en een à la carte restaurant. Althans, dat denken André en Betty. Voordat ze de vraagprijs van EUR 425.000,- kunnen neertellen, moeten ze namelijk eerst hun huis in Peize nog verkopen. En dát wil maar niet lukken. Een groot probleem, aangezien alle papieren zijn getekend en het pand is aangekocht zónder voorbehoud van financiering. De familie Ottens dreigt in één klap al haar bezit kwijt te raken. Hun veilige vertrouwde leventje in Peize lijkt ineens wel erg ver weg.
die kinderen vinden er nu al geen hol aanquote:Op donderdag 2 oktober 2008 20:40 schreef marcodej het volgende:
"De kinderen vinden het ook leuk om weg te gaan..." *Meisje nee schudden*... Vader: "Nee?"
"en daarna ga ik Duits praten als ik de woordjes ken..."quote:Op donderdag 2 oktober 2008 20:55 schreef Naamah het volgende:
Dat meisje!"Weet je wat ik doe, Sebas? Eerst doe ik een beetje verlegen en dan, als ik alle woorden ken ...." weet niet wat ze daarna nou nog zei..
volgens mij wel, van een van hen hadden ze gelijk geld gekregenquote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:31 schreef bierzuipert het volgende:
rare familie maar die kinderen zijn wel bijdehand!![]()
![]()
maarre hadden ze de brandveiligheid nog geregeld voordat die gasten kwamen?
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:18 schreef marcodej het volgende:
"Dat zelfs je eigen dochter je niet eens meer papa noemt, maar ober!
Doe niet zo ongelooflijk blasé zeg!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:08 schreef linny67 het volgende:
Vond dit trouwens meer een uitzending voor de lokale omroep Twente ofzo. Mensen zelf en gasten hadden allemaal dat boerse accent.
Oef, wat een slechte sites. Vol spel- en stijlfouten. Daar zou ik graag eens even aan werken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:36 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Website
http://www.hausdieviereulen.nl/pension_felsengrund.htm
Indeed en dan ook nog een vakantie plannen naar een eiland, iets wat dat jochie nou precies NIET wilde.quote:Op vrijdag 26 september 2008 19:43 schreef Naamah het volgende:
[..]
Dat zeker, maar dat jochie een jaar niet naar school en zo in z'n eentje daar.. dat vind ik toch wel minder. Ik vind toch dat die ouders niet zo lang hadden mogen wachten met hem naar school doen, een jaar zonder is gewoon te lang. Ze deden het voorkomen alsof het allemaal met papieren te maken had, maar kan me niet voorstellen dat zij daar niet zelf ook enige schuld aan hebben..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |