Zou je bijna denken inderdaad. Echter zoiets krijg je toch niet verzonnen?quote:Op zaterdag 13 september 2008 08:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vraag me bijna af of het allemaal wel echt is....
Ik geloof niet dat de TROS iets script cq toelaat dat de producent iets script.quote:Op zaterdag 13 september 2008 08:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vraag me bijna af of het allemaal wel echt is....
Nou De Italiaanse Droom bleek ook redelijk fake te zijn als ik dat topic zo lees dus...quote:Op maandag 15 september 2008 13:57 schreef Sphere het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de TROS iets script cq toelaat dat de producent iets script.
Het is geen Talpa/ SBS 6 of iets degelijks...
Hooguit laten ze de mensen even "iets" over" doen ivm technische problemen of camerastandpunten.
klopt dat bleek helemaal in scene te zijn gezet... En dat bij de KRO. Al heb ik wel van het programma genoten dus is de opzet geslaagd.quote:Op maandag 15 september 2008 16:45 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nou De Italiaanse Droom bleek ook redelijk fake te zijn als ik dat topic zo lees dus...
quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:27 schreef Elwood1802 het volgende:
Heb even een paar families opgezocht en gekeken of ze een site hadden van hun hotel/camping whatever.
Bij één familie hebben ze 21 dagen gefilmd maar er gebeurden geen rare dingen dus zonden ze het niet uit
En één van de eerste afleveringen in Wallis moest het echtpaar net doen of de leidingen bevroren waren
En hoe kom je aan deze inside info?quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:27 schreef Elwood1802 het volgende:
Heb even een paar families opgezocht en gekeken of ze een site hadden van hun hotel/camping whatever.
Bij één familie hebben ze 21 dagen gefilmd maar er gebeurden geen rare dingen dus zonden ze het niet uit
En één van de eerste afleveringen in Wallis moest het echtpaar net doen of de leidingen bevroren waren
Omdat men denkt dat een eigen zaak heel eenvoudig is. Vooral in het buitenland, "want daar heb je minder regels"quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:52 schreef qwerty_x het volgende:
Ik ben zelf al enige keren geemigreerd en ken de nodige immigranten
maar zo droevig als ze het in dit programma tonen, heb ik nog nooit gezien of gehoord
het lijkt inderdaad wel (bijna) nep
waarom gaat eigenlijk iedereen een camping, hotel of bar beginnen ??
In Nederland is het niveau van de horeca anders wel behoorlijk sneu hoor, en men doet het omdat het simpel lijkt net zoals Koreanen in de VS een stomerij beginnen en Turken in NL een snipperschaapzaak.quote:Op dinsdag 16 september 2008 01:20 schreef Sphere het volgende:
[..]
Omdat men denkt dat een eigen zaak heel eenvoudig is. Vooral in het buitenland, "want daar heb je minder regels"
Teveel regels zijn uiteraard niet goed, maar in beginsel zorgen regels zorgen wel voor een bepaalde mate van kwaliteit, met name bij horeca. En al helemaal als je zelf niet weet waar je mee bezig bent.
Ik weet niet of dat bij "Ik vertrek" was, want je hebt wel meer van die programma's maar ik vergeet nooit meer dat jonge stel wat in Griekenland een restaurantje begon terwijl ze nog geen ei konden bakken.quote:Op dinsdag 16 september 2008 01:20 schreef Sphere het volgende:
[..]
Omdat men denkt dat een eigen zaak heel eenvoudig is. Vooral in het buitenland, "want daar heb je minder regels"
Teveel regels zijn uiteraard niet goed, maar in beginsel zorgen regels zorgen wel voor een bepaalde mate van kwaliteit, met name bij horeca. En al helemaal als je zelf niet weet waar je mee bezig bent.
Verder wordt er geen uitleg gedaan door deze poster.quote:Re: Vanavond Ned 1 20.30 Ik vertrek.....
, wiku 13-9-2008, 12:09 uur
Uit informatie die we hier opvangen vrees ik dat het Spanjeavontuur voor hen slecht is afgelopen, jammer voor deze mensen maar het is wel eens goed dat de TV ook de negatieve en vaak minder mooie kanten van een vertrek en opstarten van een zaak in Spanje laat zien...
Voor diegene die hier iet willen kopen, er zijn genoeg Nederlandse en Belgische makelaars en notarissen die wel te vertrouwen zijn en waar je zonder problemen mee kunt samenwerken.
Onze woning kochten we rechtstreeks van bouwfirma TM en ook dit is probleemloos verlopen...
Opzich niet zo gek toch? Als alles perfect zou lopen zou er geen hond naar kijken.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:15 schreef Prowl het volgende:
Een ex collega van mijn oom is gefilmd voor Ik vertrek (of Geen weg Terug, 1 van de beide iig) naar Turkije, waar ze een B&B overnamen, maar omdat alles gewoon liep zoals het moest zijn ze voortijdig gestopt met filmen![]()
Ze zenden alleen de kijkcijfer-kanon-drama-families uit zoals die gasten in Griekenland die hun lening nu nog aan het afbetalen zijn
Dat was bij Ik vertrek, ja.quote:Op dinsdag 16 september 2008 03:31 schreef Tante Bep het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat bij "Ik vertrek" was, want je hebt wel meer van die programma's maar ik vergeet nooit meer dat jonge stel wat in Griekenland een restaurantje begon terwijl ze nog geen ei konden bakken.
Echt te erg, gewoon.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:41 schreef Manu82 het volgende:
Dat is deze geniale aflevering
http://player.omroep.nl/?aflID=3415536
quote:Serie reportages. Leeftijd speelt geen enkele rol als je je droom wilt verwezenlijken. Andre en Henka zijn rond de twintig en kijken voor het eerst over de landsgrenzen heen. Zelfs de eerste kennismaking met Schiphol is al een avontuur. De bestemming van Andre en Henka is het Griekse Kreta. Daar willen ze met een persoonlijke lening van vijftien duizend euro een eetcafé overnemen en openen. Zonder enige horecaervaring en benodigde vergunningen is dat een bijhoorlijk riskante onderneming. Ook de taal is een probleem, ze spreken niet alleen geen Grieks, maar zelfs Engels is lastig. En met veel Engelstalige toeristen is het de vraag of hun droom ooit werkelijkheid wordt.
Kijk, als een bedrijf goed draait, is 15.000 euro in 10 jaar met de bijkomende rente echt geen probleem. Alleen is dat goede draaien wel een probleem, schat ik zo in.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:44 schreef Prowl het volgende:
En toch vond ik ze best dapper alleen vraag ik me af hoe krom die de komende 10 jaar moeten liggen om alle gemaakte schulden af te betalen
quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:37 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Maar die mensen in Wallis waren ook echt extreem saai dus tja dan moet je wat
Een belangrijke reden waarom ik dit programma kijk is uit intresse in de Nederlander, veel van dat soort zaken zijn mij als echte Amsterdammer gewoon onbekend![]()
Net die uitzending nog even teruggekeken. Wat een drama.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:41 schreef Manu82 het volgende:
Het mooiste vond ik toch wel dat ze naar een reisbureau gingen om te kijken hoe Kreta eruit zagquote:Op dinsdag 16 september 2008 16:24 schreef Sphere het volgende:
[..]
Net die uitzending nog even teruggekeken. Wat een drama.
"Ja, die vergunningen heb ik nog niet nee. Ik vind het allemaal veels te ingewikkeld en te lastig hoor. En als er een controleur komt? Nou ja, ik spreek toch de taal niet, gna, gna"
quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:41 schreef Manu82 het volgende:
Zo even kijkenquote:Op dinsdag 16 september 2008 14:41 schreef Manu82 het volgende:
Ja, zo'n terugblik uitzending, maar kan hem niet vinden en heb geen zin om alle afleveringen te kijkenquote:Op dinsdag 16 september 2008 18:21 schreef roburt het volgende:
ah heerlijk maar er was toch ook een deel 2 dat ze weer terug waren?
Sorry hoor maar gewoon nederlands is ook al te moeilijkquote:Ook de taal is een probleem, ze spreken niet alleen geen Grieks, maar zelfs Engels is lastig.
gevonden:quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:26 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Ja, zo'n terugblik uitzending, maar kan hem niet vinden en heb geen zin om alle afleveringen te kijken
Moet je even kijken op www.uitzendinggemist.nl
Ze hebben inmiddels dus ook een kindquote:Op dinsdag 16 september 2008 19:21 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Dat is dus mijn buurjongen, die vorige week in de steek is gelaten door zijn vriendin en zij niet meer naar hun zoontje omkijkt.
Oja! Die herinner ik me ook nog wel! Ook weer eens terugkijken, die was leuk idd!quote:Op donderdag 18 september 2008 20:07 schreef roburt het volgende:
daar in tegen was dit veruit de beste aflevering![]()
http://germiyankaas.web-log.nl/
http://www.fjellbygdabeito.no/
de irkaas(?) die naar noorwegen ging om kaas te maken.
Die had dat topic geopend van zijn eigen aflveringquote:Op dinsdag 16 september 2008 19:34 schreef Naamah het volgende:
Die jongen heeft toen toch nog een tijdje hier gepost in een topic dat over hem ging?
het gaat volgende week weer verder. Tegenwoordig twee afleveringen per "avontuur".quote:Op donderdag 18 september 2008 21:38 schreef Palomar het volgende:
Is het programma nu eigenlijk afgelopen of gaat het volgende week weer door? Ben nu wel benieuwd hoe het afloopt.
Dat huis was trouwens 560 euro per maand. Dat is wel supergoedkoop voor zo'n riant huis, maar blijft toch 560 euro.
Goeie gozerquote:Op donderdag 18 september 2008 20:07 schreef roburt het volgende:
daar in tegen was dit veruit de beste aflevering![]()
http://germiyankaas.web-log.nl/
http://www.fjellbygdabeito.no/
de irkaas(?) die naar noorwegen ging om kaas te maken.
Is die stream al onlinequote:Op donderdag 18 september 2008 21:25 schreef Landgeld het volgende:
pfff, wat een optimisme van beide kanten... damn.
- Ff op de Iphone berekenen hoeveel ze winst zouden makenzelfs per jaar....
- Dure mega-koelkast, dure TV, dure apple PC + groot beeldscherm
- Relatief goedkoop, maar ik denk toch vrij duur appartement?
....en nu zaten ze al krapHoe moet dat geld ooit terugkomen als de mensen nu al zo niet-enthousiasme zijn. Volgens mij kunnen ze beter bij de locals beginnen o.i.d.
Maar ik zie ze zo weer terug in Nederland zijn...die twee
linkie van dat topique?quote:Op donderdag 18 september 2008 21:42 schreef Slappy het volgende:
[..]
Die had dat topic geopend van zijn eigen aflvering![]()
Ik heb zelfs weggezapt.quote:Op vrijdag 19 september 2008 01:24 schreef Sphere het volgende:
Deze aflevering viel mij zwaar tegen zeg.
Is er een 'een jaar later' aflevering gemaakt van hun? Linkje?quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:37 schreef Elwood1802 het volgende:
Gisteravond even de uitzendig teruggekeken van HENKA EN ANDREEen jaar later.. Hij vond het allemaal maar een tropenrooster hier in Nederland, en ging ff flink geld verdienen zodat ze weer terug konden in de zomer.
Wat ze overigens nooit gedaan hebben aangezien het al sinds de zomer van 2007 leeg staat
Ik doe met je mee!quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:49 schreef Naamah het volgende:
[..]
Is er een 'een jaar later' aflevering gemaakt van hun? Linkje?
Agree...quote:Op vrijdag 19 september 2008 18:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat is die Reggie een irritant bazig betweterig mannetje zeg
Jaaaah, dat is 'm!quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:41 schreef Manu82 het volgende:
Joh, ook gemist door dat k*t voetbal, thanks!quote:
boomhuttenkampquote:Op zaterdag 20 september 2008 18:01 schreef WammesWaggel het volgende:
Vanavond op Ned 2 om circa 20.25 is er een ander programma over een vrouw die een boomhuttenkamp in Polen gaat beginnen, en dat schijnt niet zo simpel te gaan als ze hoopte
Aanpakken en wegwezenquote:Op zaterdag 20 september 2008 18:04 schreef Manu82 het volgende:
Welk programma, staat niks over in de tv-gids?
Ik ergerde me ook wezenloos aan hem. Klein pedanterikje is het.quote:Op vrijdag 19 september 2008 18:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat is die Reggie een irritant bazig betweterig mannetje zeg
Ned 3quote:Op zaterdag 20 september 2008 18:01 schreef WammesWaggel het volgende:
Vanavond op Ned 2 om circa 20.25 is er een ander programma over een vrouw die een boomhuttenkamp in Polen gaat beginnen, en dat schijnt niet zo simpel te gaan als ze hoopte
Ja dat bedoel ikquote:
Nou, die lerares ging zelf anders ook aardig tekeer hoor, bovendien bleek ze het sponsorgeld in beheer te hebben waarvan niemand verder iets wist of begreep hoe het zat omdat zij gewoonweg weigerde om er duidelijkheid in te scheppen.quote:Op zondag 21 september 2008 09:25 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik
Wat een walgelijke kerel was dat zeg die zo tekeer ging tegen die lerares
En wat een naief gedoe verder, die kids kwamen aan en er was geen hout gekocht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |