Gebruik je mijn actieve topics hier op FOK!? Of gewoon de index?quote:Op zondag 24 augustus 2008 00:05 schreef Freubeltje41 het volgende:
Goh ben wel erg goed he, heb jullie gevondenOok dat is een probleem nog hier. Trusten Oh Oh en Topspin, ik ga nog ff internetten en dan ook slapen, doegggggg
Nog 10 minutenquote:Op zondag 24 augustus 2008 00:10 schreef Freubeltje41 het volgende:
Ja doe ik nu ook. Ik zat hier nooit he, ben hier gekomen door Thomas en Non en Nokwanda. Dus ben nog aan het uitviegelen hoe alles werkt. Nokwanda stuurde me gewoon altijd de link, dus ik ben een beetje verwend zeg maar. En hup slapen dan, anders heb je nog geen nachtrust
Inderdaad wekt het geen goede frisheid op om tot 0400 door te gaan, 2 weken geleden wel een paar keer gedaan en vorige week ook nog maar de nachtrust wordt er niet bepaald beter op. Goud van oud van radio10 gold bedoel je? Jaren 60 en 70? Ik ben van de jaren 80 en 90 en geboren in 1977, jaren 2000 zijn modern voor mij. Jaren 2000quote:Op zondag 24 augustus 2008 00:15 schreef Freubeltje41 het volgende:
Ik stap ook weinig. Als ik eens wegga dan ga ik naar goud van oudDus je zit nog buiten met je twee truien. Ik heb de neiging om hier de verwarming aan te zetten, koud, bah. Kan ook slaapgebrek zijn maar vind het niks warm. En tot 0400 zit ik ook niet meer achter mijn lap. Deed het vaak wel maar je wordt er vaak de volgende dag niet zo vrolijk van zeg maar
nou ik danste dus altijd op goud van oud. Ben al een oudje hoor, van 1967, dus tien jaar ouder. En luister wel naar de jaren 2000 hahha, maar omdat nu de hele avond te horen, nee bedankt, doe mij dan maar Gloria Gaynor enzoquote:Op zondag 24 augustus 2008 00:18 schreef Topspin het volgende:
[..]
Inderdaad wekt het geen goede frisheid op om tot 0400 door te gaan, 2 weken geleden wel een paar keer gedaan en vorige week ook nog maar de nachtrust wordt er niet bepaald beter op. Goud van oud van radio10 gold bedoel je? Jaren 60 en 70? Ik ben van de jaren 80 en 90 en geboren in 1977, jaren 2000 zijn modern voor mij. Jaren 2000Hoe moet je het anders ook noemen. De jaren 20
Jaren 2000 kan ik ook wel waarderen maar mijn roots van het uitgaansleven ligt toch in de jaren 90 dus als ik die muziek hoor dan denk ik vanzelf terug aan vakanties in Italie en spanje en nog meer plus iedere week van donderdag tot en met zondag uitgaan.quote:Op zondag 24 augustus 2008 00:21 schreef Freubeltje41 het volgende:
[..]
nou ik danste dus altijd op goud van oud. Ben al een oudje hoor, van 1967, dus tien jaar ouder. En luister wel naar de jaren 2000 hahha, maar omdat nu de hele avond te horen, nee bedankt, doe mij dan maar Gloria Gaynor enzo
Tsssssssssss nou nou nou, dat valt me weer tegen haha. Dan maar een keer luisteren jij, dan ken je die ook weerquote:Op zondag 24 augustus 2008 00:25 schreef Topspin het volgende:
[..]
Jaren 2000 kan ik ook wel waarderen maar mijn roots van het uitgaansleven ligt toch in de jaren 90 dus als ik die muziek hoor dan denk ik vanzelf terug aan vakanties in Italie en spanje en nog meer plus iedere week van donderdag tot en met zondag uitgaan.
De muziek van 2000 heb ik vooral thuis geluisterd en geen associaties met uitgaan dus vanzelf zegt het op de een of andere manier minder dan de nummers waar ik in discotheken uit mijn dak ging.
Gloria Gaynor ken ik dus niet
Kan soms traag gaan en als users offline gaan dan is het pas de volgende dag van antwoord terug krijgen en soms blijven users weken lang offline zomaar zonder het te vermelden.quote:Op zondag 24 augustus 2008 00:25 schreef Freubeltje41 het volgende:
Precies, moet alleen wennen aan dat slow chat. Vaak verwacht ik altijd gelijk antwoord terug. Net zoals op msn zeg maar, alhoewel daar sommigen ook niks terug zeggen, dan is het ook net slow chat
Morgen eens gaan kopenquote:Op zondag 24 augustus 2008 00:26 schreef Freubeltje41 het volgende:
[..]
Tsssssssssss nou nou nou, dat valt me weer tegen haha. Dan maar een keer luisteren jij, dan ken je die ook weer
Ja ik zie hetquote:Op zondag 24 augustus 2008 00:27 schreef Topspin het volgende:
[..]
Kan soms traag gaan en als users offline gaan dan is het pas de volgende dag van antwoord terug krijgen en soms blijven users weken lang offline zomaar zonder het te vermelden.
Ook niet steeds de vermelding dat users gaan slapen en nog meer hier
Ik zeg dan wel vaker dat ik ga slapen maar dan is dat meestal pas na 2 uur nadat ik dat vermeld heb hier.
Hahaha ik stuur je hem wel dan als je hem niet kunt vinden, ik denk eerlijk gezegd dat het geen muziek voor jou is. Maar dat denk ik, wie weet ga je daar ook wel op swingenquote:Op zondag 24 augustus 2008 00:28 schreef Topspin het volgende:
[..]
Morgen eens gaan kopen
Op internet valt alles te kopen tegen redelijke prijs![]()
Zolang je maar een paar uur slaap hebt gehad, 3-4 uur schijnt voldoende te zijn om uitgerust wakker te worden. De REM slaap of iets dergelijks en de rest boven die 4 uur wordt gezien als luxe slaap. Slaap je dan door inplaats van uit dan ben je vaak vermoeider dan de 8 uur aanhouden.quote:Op zondag 24 augustus 2008 00:29 schreef Freubeltje41 het volgende:
[..]
Ja ik zie hetAch heb ik ook vaak last van. Neem me voor om eens op tijd mijn bed in te gaan en dan wordt het altijd laat, dus dat doe ik niet meer. Ben eigenlijk wel een avondmens, alhoewel ik er tegenwoordig smorgens ook wel goed uit kan komen. Dus ochtend en avondmens, wat wil ik nog meer
Zal morgen eens gaan zoeken op internet ben wel benieuwd hoe het aanhoortquote:Op zondag 24 augustus 2008 00:31 schreef Freubeltje41 het volgende:
[..]
Hahaha ik stuur je hem wel dan als je hem niet kunt vinden, ik denk eerlijk gezegd dat het geen muziek voor jou is. Maar dat denk ik, wie weet ga je daar ook wel op swingen
Oke, slaap lekker dan. ik ga hier de boel opruimen en ook maar mijn bed opzoeken. Morgen weer de hele dag weg, en als alles mee zit dan morgenavond naar een vriendin en daar blijven slapen denk ik. Moet een Barcardy Mojito of zoiets proeven, nou dan maar niet meer rijden denk ikquote:Op zondag 24 augustus 2008 00:33 schreef Topspin het volgende:
Zo, stekkers zijn uitgetrokken van de laptop, heb nu nog 1 1/2 uur aan batterij maar ik ga zometeen echt offline:
Euh ik zeg ff heel wijs niets hahaquote:Op zondag 24 augustus 2008 00:35 schreef Topspin het volgende:
Zo erg zal het toch niet zijn of wel soms?
Bacardiquote:Op zondag 24 augustus 2008 00:35 schreef Freubeltje41 het volgende:
[..]
Oke, slaap lekker dan. ik ga hier de boel opruimen en ook maar mijn bed opzoeken. Morgen weer de hele dag weg, en als alles mee zit dan morgenavond naar een vriendin en daar blijven slapen denk ik. Moet een Barcardy Mojito of zoiets proeven, nou dan maar niet meer rijden denk ik
Once I was afraid...I will survive...I will survive?quote:Op zondag 24 augustus 2008 00:37 schreef Freubeltje41 het volgende:
Moet je die ene zoeken, i will survive, die vind ik wel tof, heb hem ook als ringtone op mob staan
quote:Op zondag 24 augustus 2008 00:37 schreef Topspin het volgende:
[..]
Bacardi
Wodka Jus
Johnny Walker
Hertog Jan
Ben geen alcoholist, ik hou alleen van een drankje op zijn tijd omdat. " In de hemel schenken ze geen bier, daarom drink ik het liever hier".
Ja diequote:Op zondag 24 augustus 2008 00:38 schreef Topspin het volgende:
[..]
Once I was afraid...I will survive...I will survive?
quote:Op zondag 24 augustus 2008 09:29 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ja die
Geweldig nummer.
Goeiemorgen allemaal.
@Freubeltje, stalken hoeft nu niet. je hebt het gevonden. En ik kreeg een berichtje van Melanie. Vandaag o ongeveer 13.00 uur komen ze om Thomas te halen.
Zal ik mijn kind ook maar even smssen. Die was op een feestje en bleef "slapen". Die wil er vast ook wel zijn dan.
Zul je ook wel moeten proeven voordat je iets verkoopt of hoeft dat niet als medewerker daar? Slijterij waar ik vaker whisky koop als kado voor anderen daar kan het personeel helemaal uitleggen hoe het smaakt. Whisky slijterij is het dan ook en daar kun je ook in de winkel proeven voor het kopen.quote:Op zondag 24 augustus 2008 00:39 schreef Freubeltje41 het volgende:
[..]Ik ook niet, maar werk sinds kort in een slijterij, dus krijg van allerlei tips enzo, dus dan ook maar weer uitproberen. Ik hou van mixies, niet zozeer van bier en wijn. Drink zelf goedkope wijn, die canei, met bubbeltjes, de rest vind ik maar niks. En blueberry met sinas is lekker, smaakt naar raketijsje
Nou ben benieuwd Nok. Ja geweldig nummer he. succes zo met thomasquote:Op zondag 24 augustus 2008 09:29 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ja die
Geweldig nummer.
Goeiemorgen allemaal.
@Freubeltje, stalken hoeft nu niet. je hebt het gevonden. En ik kreeg een berichtje van Melanie. Vandaag o ongeveer 13.00 uur komen ze om Thomas te halen.
Zal ik mijn kind ook maar even smssen. Die was op een feestje en bleef "slapen". Die wil er vast ook wel zijn dan.
Ja klopt. Hebben proeverijen enzo. Maar nog niet meegemaakt, werk er nog geen jaar en moest eerst mijn svh diploma halen. Dus nu op naar de proeverijenquote:Op zondag 24 augustus 2008 12:45 schreef Topspin het volgende:
[..]
Zul je ook wel moeten proeven voordat je iets verkoopt of hoeft dat niet als medewerker daar? Slijterij waar ik vaker whisky koop als kado voor anderen daar kan het personeel helemaal uitleggen hoe het smaakt. Whisky slijterij is het dan ook en daar kun je ook in de winkel proeven voor het kopen.
Gall & Gall weten ze ook vaak hoe bepaalde sterke drank smaakt of is dat geen verplichting als je in een drankhandel staat?
Ahja, succes Nok
Wel okey om met het bedrijf naar proeverijen te gaanquote:Op zondag 24 augustus 2008 12:56 schreef Freubeltje41 het volgende:
[..]
Ja klopt. Hebben proeverijen enzo. Maar nog niet meegemaakt, werk er nog geen jaar en moest eerst mijn svh diploma halen. Dus nu op naar de proeverijen
Straks kun je whisky en wijn misschien beter waarderen als je door de zure appel hebt heen gebetenquote:Op zondag 24 augustus 2008 13:05 schreef Freubeltje41 het volgende:
Nou Nok, ik weet het niet, ben meer van de mixies en die proeverijen zijn meestal wijn en whiskey enzo. Maar tis wel zo dat je wel je vakkennis moet hebben, dus daar gaan we naar de vakantie mee aan de slag. En Topspin, dat valt gelukkig mee hoor. Tenminste nog niet meegemaakt. Maar ik heb nooit verwacht dat er zoveel drank verkocht werd. Dat is best veel in een week
Doe dat, eerst maar die koffie jahquote:Op zondag 24 augustus 2008 13:23 schreef Topspin het volgende:
FF koffie zetten en dan meteen de video bekijken
Koffie is ff nodig want ik ben nog niet helemaal van de partij
Verse pot koffie gezetquote:Op zondag 24 augustus 2008 13:25 schreef Freubeltje41 het volgende:
[..]
Doe dat, eerst maar die koffie jah
Carnaval heb ik jaren overgeslagen omdat ik niet goed tegen de mensenmenigte kan en zeker niet als het hectisch hossen en springen isquote:Op zondag 24 augustus 2008 13:46 schreef Freubeltje41 het volgende:
Ja ken die ook. Gut carnaval, dit jaar voor het eerst niet geweest. Vier het hier ook altijd. Volgend jaar maar weer. Gewoon lekker gek doen zonder alcohol. Ik rij altijd zelf, dus netjes aan de cola. Dan hou je het ook beter vol. Vind het altijd wel lachen
quote:Op zondag 24 augustus 2008 17:41 schreef Freubeltje41 het volgende:
Nou heb nog geen lijstje, ik gooi altijd van alles in die koffer en dan vaak van goh als ik daar ben van, dat ligt nog thuis haha. Ach zijn maar acht dagen he. En vaak is het wel zo, dat je veel te veel mee sleept. Maar moet nog zonnebrand halen, die zooi van vorig jaar is niet meer goed. Maar kan weleens kijken naar die lijstjes op internet, bedankt voor de tip
Ja dat zou lullig zijn. Geen paspoort meenemen of je ticket vergeten. Dat staat wel op een papiertje hier, ben wel zo'n muts dat ik dat in alle drukte zou vergeten dus.quote:Op zondag 24 augustus 2008 17:46 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Vergeet je paspoort en je ticket niet
Heeeeel heel heel veel plezier met de schattige spinnetjes met 8 roze pumpjesquote:
Dat krijg je nu van dat af-en-toe meelezenquote:Op zondag 24 augustus 2008 18:34 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Heeeeel heel heel veel plezier met de schattige spinnetjes met 8 roze pumpjes
En denk je dat dat anders wordt als jij wel hier gepost hebt?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:21 schreef senesta het volgende:
Ik had hier nog helemaal niet gepost, ik vond het al zo rustig in de SC
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 07:25 schreef nokwanda het volgende:
[..]
En denk je dat dat anders wordt als jij wel hier gepost hebt?
goeiemorgen
dat is hier ook vaak de truck senesta!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 07:42 schreef senesta het volgende:
[..]
want dan zie ik hem in mijn At weer voorbij komen
![]()
Goedemorgen Nok en en drac
hmmm succes!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:11 schreef oh-oh het volgende:Hai.
Pffff kantoor staat nu al op zn kop, dus dat belooft weer wat voor vandaag
Ronja vanmorgen ookquote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:21 schreef oh-oh het volgende:Thnx.
Ach tis alweer bijna weekend he?
Tis een soort van chaos die in de lucht hangt, zelfs de honden zijn weer idioot overdreven druk.
But of course!quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 08:58 schreef Maes het volgende:
Mogguh![]()
Oh-oh, heb je nog meer foto's van Georgie??
Hey Mor!quote:Op maandag 1 september 2008 13:35 schreef Morretje het volgende:Wat is het stil hier...
Ik was weer eens een weekendje bij mams, dat gaat nu weer standaard worden..
We hebben hier een irritant achterbuurkind. Hij heeft al een keer vanuit zijn tuin patatjes over de schutting gegooid.. Blijkbaar zonder dat zijn ouders dat in de gaten hadden, totdat wij er wat van zeiden. Nu liggen er zeker 5 ballonnen in de tuin.. En dan ook heel vaak van die hele kleine plastic 'kogeltjes'.. Wat moet ik daar nu mee? Het is tot nu toe altijd in het weekend gebeurt, als we er dus niet zijn..
Nee hoor, doen ze daar aan maandafsluitingen?quote:
Ik kijk het nog 1 nacht aan en dan zal ik eens wat rondbellen (wie eigenlijk buiten de DA). Deze poes is niet te benaderen, ik heb haar nu een jaar en misschien 10 keer kunnen aanhalen, erg angstig, blazen en heeft al eens shoarma van me arm proberen te maken dus ze laat zich niet zomaar pakken tenzij ze ergens half dood ligt.quote:Op maandag 1 september 2008 15:53 schreef ferrari_rood het volgende:
ik zal dat meteen doen. Grote kans dat iemand het beestje vind (is waarschijnlijk in paniek) en naar de DA brengt.
Kikker of Disney?quote:Op maandag 1 september 2008 17:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ik kijk het nog 1 nacht aan en dan zal ik eens wat rondbellen (wie eigenlijk buiten de DA). Deze poes is niet te benaderen, ik heb haar nu een jaar en misschien 10 keer kunnen aanhalen, erg angstig, blazen en heeft al eens shoarma van me arm proberen te maken dus ze laat zich niet zomaar pakken tenzij ze ergens half dood ligt.
Gelukkig wel gechipt maarja daar heb je niet veel aan.
Kikkerquote:
Thanks, ik ga zo naar buiten laatste rondje van vandaag doen om te zoekenquote:Op maandag 1 september 2008 21:52 schreef draculettetje het volgende:
vervelend admiraal!
succes met de zoektocht!
Disney en Kikker zijn onafscheidelijk, Disney heeft ook 2 dagen lang door het hele huis lopen miauwen en janken tot vervelens toe.quote:Op maandag 1 september 2008 22:38 schreef nokwanda het volgende:
Zijn die twee zo lekker close?
Maar is kikker nou een kater en Disney de poes of andersom? Of beide het een of het ander?
Ik ben de weg kwijt.
Hij heeft een soort van tunnelvisie en ziet dus wel wat, vooral in de verte kan hij goed zien.quote:Op maandag 1 september 2008 22:59 schreef Greys het volgende:
Barbaaf, kan me voorstellen dat je wilde uitzoeken wat dat met die spinnenpumps was![]()
Er is hier wel weinig geklept zeg toen ik op vakantie was
Oh-oh, wat gewellllldig van dat Chineesje (nou ja, haal dat -je maar weg!).
En hij ziet dus nog wel iets? Waarom is ie weggedaan eigenlijk? Of heb ik daar nou weer net overheen gelezen?
Ken ik haar?quote:Op maandag 1 september 2008 13:46 schreef oh-oh het volgende:
Ik was het hele weekend druk druk druk, vriendin over uit Lelystad,
Weet ik niet hequote:
oei da's nie fijnquote:Op dinsdag 2 september 2008 09:05 schreef Qwea het volgende:
Godver, baloe heeft alweer bloed in zn poep en is nu ook aan de diarree
quote:Op dinsdag 2 september 2008 08:53 schreef nokwanda het volgende:
Ik zie Greys ook wel met zo'n gaaf gevlekt Chineesje
Jullie ook?
neequote:
en zei de DA nog wat?quote:Op dinsdag 2 september 2008 09:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
neezonet Maar naar de DA gebracht. Had toch al om 16u een afspraak
Ik voel me compleet bagger. Alsof ik 30.000 kilo beton op me heb gekregen. ALLES doet pijnquote:Op dinsdag 2 september 2008 14:08 schreef Greys het volgende:
Q, sterkte met arme Baloeloe
En zelf voelde je je toch ook niet al te best? Is dat al wat beter?
MB!
Typisch, meestal gillen spinnen nietquote:Op dinsdag 2 september 2008 07:47 schreef draculettetje het volgende:
trouwens ik moest gisteravond nog aan jullie denken
zat echt een hele grote spin, die onder luid gegil en dergelijke naar buiten is gezet
Wij wonen nog niet samen, maar we hebben besloten dat als we dat binnenkort wel gaan doen, we elk onze eigen rekening houden, en een gezamelijke rekening bij de rabobank nemenquote:Op dinsdag 2 september 2008 16:08 schreef Greys het volgende:
Baafje
Ik heb zowaar net 2 rekeningen betaald, toch het gevoel iets nuttigs gedaan te hebben!
En de vaatwasser uitgeruimd. En Oprah is afgelopen![]()
Hoe doen jullie dat met rekeningen? Wij hebben een gezamenlijke rekening voor de gezamenlijke lasten (hypotheek, energie, water enz.) en daarmee is het een drama, omdat alleen Heer Greys daar de inloggegevens van heeft om te kunnen internetbankieren (ik kan wel zien wat er bij en af komt, maar hij krijgt het smsje met de code) en ik krijg die man maar niet aangespoord om te op tijd te doen. Nu weer herinneringen en extra kosten![]()
Toen ik alleen woonde was ik ook zo'n drama, maar nu gaat het met mijn eigen centjes prima en ik krijg geen herinneringen meer. Hij heeft al 2 herinneringen van een bekeuring liggen bv en weer extra kosten. Maar het is zijn eigen geld van die bekeuring en dus moet ik me er maar niet teveel mee bemoeien
pff qwea alles even goed in de gaten houden dus!quote:Op dinsdag 2 september 2008 18:15 schreef Qwea het volgende:
*zucht
Nou, geen Gardia. Als zn poep over 2 dagen geen vorm heeft en nog steeds bloed bevat moet ik terug komen. Hij mag ook maar 2x daags een half bekertje eten.
Hij heeft medicatie meegekregen voor het bloed, en voor een laagje te leggen (bescherming) over zn darmen. Stomorgyl en Finidiar.
Zn poot was niet opieuw kapot, maar wel overbelast. Vaak lopen, maar hele kleine stukjes. Max 5 min. Over 10 dagen terug komen voor poot controle. En voor wat betreft de voedselallergie ; als zn maag weer rustig is (het leek wel oorlog daar binnen) dan gaan we dingen toevoegen. BV zn koekjes.
vandaag wel naar je zwaaien?quote:Op woensdag 3 september 2008 08:06 schreef nokwanda het volgende:Doe maar een kop of 3 om dit brakke hoofd wakker te krijgen
Goeiemorgen.
quote:Op woensdag 3 september 2008 08:11 schreef draculettetje het volgende:
[..]
vandaag wel naar je zwaaien?
Kan niet meerquote:
dank! het zit er weer! maandag weerquote:Op woensdag 3 september 2008 08:27 schreef nokwanda het volgende:
[..]
euh... ja, nu ben ik wel in de buurt van Nijmegen (hoewel niet thuis. Ik werk vandaag bij mijn vriendin thuis)
Succes vandaag![]()
Geen poepjes voor vandaag voor alsnog. Ook geen diarree dus.quote:Op woensdag 3 september 2008 16:11 schreef draculettetje het volgende:
hoe is het nu qwea?
Dat staat er dus niet bij, van wie ze zijnquote:Op dinsdag 2 september 2008 23:10 schreef Morretje het volgende:
Oh enne Greys, van wie krijg jij notes?Hoe kan dat nou?
heb je serieus 4.50 betaald?quote:Op woensdag 3 september 2008 19:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat staat er dus niet bij, van wie ze zijn
Eén lieve positieve note, da's ook wel leuk!
En twee beetje neutrale en eentje dat ik aan Stemmingmakerij? Jazeker wel!!! doe, in NWS.
Maar van wie die negatieve is weet ik wel, daar hoef ik niet naar te raden.
Hier ook hoor, vroeg er niet voor niets naar..quote:Op woensdag 3 september 2008 20:04 schreef nokwanda het volgende:
Nou ben ik nieuwsgierig Of is dat stemmingmakerij?
quote:Op woensdag 3 september 2008 22:25 schreef Qwea het volgende:
Ned op ned 3, een deel van de test.
Ik snap het nog steeds niet, ik zou ook flippen. Een hond staat in een grote paardenbak, met de rug tegen de wand aan, vastgebonden. Dan worden er allerlei dingen in rap tempo op hem afgevuurd. Een ratel, een sirene, 3 mensen die bereigend komen aanrennen, een nephond die langs hem heen wordt getrokken, een hand die hem aait, een kind (pop) wat telkens aan hem opgedrongen wordt.
En dan vinden ze het raar dat dat beest op een gegeven moment flipt van de stress en angst. En omdat hij niet weg kan, flipt hij nog veeeeeeeeeeel meer.Serieus, de mensen die deze test bedacht hebben mogen haske dood.
Ik heb een brief naar Marianne Thieme geschreven. Morgen 1 naar de minister en het MVLquote:Op donderdag 4 september 2008 21:08 schreef Topspin het volgende:
De overheid denk zich overal mee te kunnen bemoeien en blijven neurotisch zoeken naar nieuwe zaken waar ze de vinger in de pap willen hebben inplaats van dat ze eens echt goed gaan regeren houden ze zich bezig met bijzaken die niet eens ernstig zijn. Ze kunnen zich beter bezig gaan houden met armoede bestrijding maar dat is een probleem dat te complex is dus zoeken ze een andere weg om de intentie te wekken dat ze zinvol zijn dus recht hebben om als minister door het leven te gaan.
Zal de petitie morgen ondertekenen. Mijn hond is vaker gepest geworden door kinderen die een stok door de draad deden steken om hem te willen kwellen en kinderen die met opzet een voetbal tegen de draad schoppen. Mijn hond na al die keren blaffen aan de draad om zich te verdedigen.
Stel je gaat een mens treiteren met opzet keer op keer, dan gaat een mens toch ook van zich afbijten? Plaats een mens eens in een situatie waarbij ze hem bewust gek maken, grote kans dat zo'n mens een mes gaat trekken in het extreme geval en een knal verkopen in het mildere geval. Schelden wat ik als blaffen zie in het normale geval.
Geen idee of het wat uithaalt, maar ik MOEST wat doen.quote:Geachte Mevrouw Thieme,
Onlangs is mij te ore gekomen dat Minister Verburg de R.A.D (Regeling Agressieve Dieren) volgens de Pittbull kenmerken af gaat schaffen. Dit is natuurlijk ontzettend toe te juichen. Die hele regeling sloeg helemaal nergens op. Honden werden afgemaakt alleen omdat ze de uiterlijke kenmerken van een pitbull zouden hebben.
Maar de wet die ervoor in de plaats komt, baart mij (en vele andere hondenbezitters) grote zorgen. Volgens die wet, kan de hond in beslag genomen worden als deze verstijfd, een lip optrekt of gromt. Al deze dingen zijn natuurlijk gedrag van een hond. De hond zal dit gedrag vertonen als hij o.a ergens angstig voor is, en wil waarschuwen. Deze lichaamstalen van de hond hoeven dus niet perse iets met agressie te maken te hebben. Meestal gaat het juist om defensief gedrag of waarschuwend gedrag.
Het is absoluut verwerpelijk dat een hond in de nieuwe regeling, zoals die minister Verburg voor ogen staat, al in beslag genomen kan worden vanwege vermeend “ongewenst, agressief gedrag” zoals grommen, verstijven of het optrekken van een lip en vervolgens groot risico loopt om gedood te worden. Het is volstrekt onacceptabel en onnodig om een hond die niet voor de test slaagt, meteen te doden. Honden kunnen tot welke leeftijd dan ook, dingen bij en afleren.
Veel honden zijn bang voor dingen die afwijken van wat ze gewend zijn. Voor de ene hond is dat een uniform of een pet, voor de andere een paraplu of een rugzak. Ook mensen die dronken zijn, op krukken lopen of spastisch zijn, boezemen honden angst in. Dan grommen ze, zetten hun haren omhoog en proberen weg te lopen. Moeten al deze honden voortaan in beslag genomen worden en een test ondergaan?
De hond die in beslag genomen gaat worden zit vastgebonden en wordt geconfronteerd met voor hem zeer veel beangstigende zaken. Ook deels zonder de veiligheid van zijn baas. In het echt zal de hond nooit zoveel beangstigende confrontaties tegelijk meemaken en ze niet kunnen ontwijken. Dus waarom de hond blootstellen aan een test, die geenszins in vergelijking met de werkelijkheid staat.
Terwijl de hond niet kan wegvluchten, zal hij bijvoorbeeld ingesloten worden door vreemde mensen, eerst in langzaam tempo en daarna in snel tempo. Zal er door een vreemd mens een paraplu herhaaldelijk vlak voor zijn neus geopend worden en zal er een pop tegen hem aangeduwd worden. Ook sluipt een vreemd mens naar hem toe en begint hem strak in de ogen te kijken (iets wat honden als zeer bedreigend kunnen ervaren. In hondentaal betekend dit dat de hond uitgedaagd wordt). Als de hond wegkijkt zal de vreemde hem blijven volgen. Wanneer de hond in paniek raakt tijdens de test en zich hierdoor in de val voelend defensief opstelt is zijn doodvonnis getekend. Terwijl (en ik kan het niet vaak genoeg benadrukken) dit natuurlijk gedrag is. Als wij ons als mensen in de val gelokt voelen, gaan wij ons ook defensief opstellen. Met honden is dit gewoonweg niet anders.
Minister Verburg zegt dat zij met deze nieuwe regeling het aantal bijtincidenten wil verminderen. Enkel komen de meeste bijtincidenten voor in huiselijke kring. Dat betekend dat niet de hond, maar het baasje de oorzaak van deze bijtwonden/bijtincidenten is. De baas heeft gefaald in de rangorde, hij/zij heeft de hond geen duidelijke rangorde gegeven. Is het dan logisch dat de hond wordt afgemaakt? Of zou het veel logischer zijn om in de nieuwe R.A.D de eigenaar centraal te stellen?
Ik ben dan ook voor een wet, waarbij de eigenaar centraal staat. Stuur de eigenaar inclusief hond op een cursus, stel eventueel een muilkorf of aanlijnplicht in. In Zwitserland bestaat al zo’n cursus. Daar is het verplicht als men een hond wil houden om een cursus te volgen
waarin men leert hoe men met de hond, en zijn omgeving om moet gaan. De overheid daar, neemt wel verantwoordelijkheid. De overheid aldaar wil wel tijd en moeite steken in een rechtvaardige wet, en zich er niet vanaf maken met een simpele test die volgens deskundigen niet deugt.
Het is immers niet veel anders dan met een rijbewijs. Eerst zullen er lessen gevolgd moeten worden om daarna examen te doen. Indien je geslaagd bent mag je de weg op. Waarom dan geen cursus instellen waarbij de eigenaar een certificaat moet halen voor het bekwaamd kunnen omgaan met de hond.
De positief voorspellende waarde die aangeeft of een in de test agressief bevonden hond in de toekomst daadwerkelijk zal bijten bedraagt slechts 46 % . Dat betekent dat 54 % van de geteste honden onterecht zal worden doodgemaakt. Vraagt u zichzelf eens af of dit eerlijk is.
De nieuwe RAD van minister Verburg zal het aantal bijtincidenten dus niet verminderen. Bovendien zullen jaarlijks veel honden en hun eigenaren er de dupe van worden. En krijgen mensen die een hekel aan honden hebben, van de overheid een stok in handen geduwd, waarmee ze zelf ‘ongewenst agressief gedrag’ kunnen gaan vertonen en honden en hun eigenaren gemakkelijk het leven zuur kunnen maken.
Ik wil u dan ook verzoeken om u in deze hele discussie rondom de nieuwe regelgeving te mengen, en op te treden. Want u, als partijleider van de PVDD, bent het toch ook niet eens met deze nieuwe regeling?
Gaarne zou ik bericht van u terug ontvangen, of een ontvangst bevestiging ontvangen.
Met vriendelijke groeten,
Een bezorgde hondeneigenaar.
Qwea
Eens. En als je dus een hond hebt (die heb ik ook) die soms wel eens agressief is , muilkorf hem dan. Maar kom niet met zo'n kut test. Misschien moet je ff in F&F kijken, daar staat een heel topic over dit onderwerpquote:Op donderdag 4 september 2008 21:19 schreef Topspin het volgende:
Goede briefHopelijk leest die minister het ook, vaak hebben ze het druk en schenken ze niet echt altijd aandacht aan ons nederige onderdanige burgers, zeker niet als het om kritiek gaat. Maar je weet maar nooit of die minister een koppige is of open staat voor de mening van de burger.
Heb dan ook zo'n vermoeden dat zo'n minister zelf geen huisdieren heeft of zelfs een hekel heeft aan honden, dat het een persoonlijke vete is als het ware. Iemand die honden kan waarderen zal nooit zo'n test in leven roepen.
Mijn hond is dus wel eens erg assertief in de tuin, ook op straat kan hij tekeer gaan als iemand met een boodschappen karretje loopt omdat hij die boodschappenkar als gevaarlijk ziet. Maar ik heb mijn hond kort aan de lijn als ik iets zie naderen waar hij bang voor kan worden. Dat ze zich dan druk gaan maken over mensen die honden los laten lopen. Wat kan er immers gebeuren als je je hond aanlijnt en korter doet aanlijnen bij kinderen met skateboard of voetbal?
Je hebt ook hondenbezitters met zogenaamde rustige honden, hondenbezitters met gigantische herders die de rust zelver lijken en zulke honden zouden dus slagen voor zo'n test. Die bezitters laten wel de hond loslopen en dan is de kans altijd aanwezig dat zo'n op het eerste gezicht rustige hond alsnog gaat doordraaien. Zo'n grote herdershond loopt hier vaker los met zijn baasje ernaast, mijn hond die 5 keer kleiner is blaft dan tegen die hond en die "rustige" herder vervolgens in aanvalspositie alsof hij op ieder moment dodelijk kan toeslaan.
Wat is dan erger? Rustige honden die los lopen of drukkere honden aan de lijn? En dan sowieso ook rustige honden die zomaar ander gedrag kunnen gaan vertonen. Honden zijn niet voorspelbaar.
Een loslopende kat kan overigens ook een oog uitkrabben van kinderen die een kat willen aaien. Zo heb je ook vogels die kunnen aanvallen zoals een paar jaar geleden het geval was. Zo kun je alle dieren afmaken ook.
door gemsnt. Wil jij ook de petitie tekenen? Wat heeft Graus te maken met dieren?quote:Op donderdag 4 september 2008 21:23 schreef Greys het volgende:
Ik heb eergister avond mails gestuurd aan Thieme èn aan Dion Graus van de PVV over hogere straffen voor dierenmishandeling, nadat die herderpup was doodgeschopt in Rotterdam.
Kreeg van Thieme een standaard mailtje terug en van Dion Graus een heel uitgebreide mail
Q, bedoel je een bericht voor op de FP? Van Senesta?
De stand is 1720 euro ongeveer momenteel. En we moeten dus op naar de 2000 en daar hebben we nog wat donateurs voor nodig. Weet je zo genoeg? Er is nog een donatie onderweg.
Muilkorven is niet eens echt nodig, in de tuin kan hij niets doen behalve blaffen, tuin is helemaal afgezet dus als mijn hond daar af en toe zijn lip omhoog doet en tanden laat zien is geen ramp. Kan mijn hond de hele dag aan de lijn houden in de tuin maar dat is ook dierenmishandeling. En dat blaffen gebeurt hoogstens 3-5 keer per dag dus niet de hele dag door zoals bij sommige mensen het geval is.quote:Op donderdag 4 september 2008 21:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Eens. En als je dus een hond hebt (die heb ik ook) die soms wel eens agressief is , muilkorf hem dan. Maar kom niet met zo'n kut test. Misschien moet je ff in F&F kijken, daar staat een heel topic over dit onderwerp
Ik ga ook tekenen.quote:Op donderdag 4 september 2008 21:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
door gemsnt. Wil jij ook de petitie tekenen? Wat heeft Graus te maken met dieren?
*anders daarvoor brief gaat sturen
quote:Geachte mevrouw *Greys*,
Ik strijd al jaren voor Dierenpolitie, zwaardere boetes, gevangenisstraffen en een levenslang verbod op het houden van dieren voor dierenbeulen. Helaas krijg ik te weinig steun in deze dieronvriendelijke Tweede Kamer. Zelfs de Partij voor de Dieren steunt mij niet in mijn gevecht voor zware gevangenisstraffen voor deze zieke mensen welke dieren mishandelen en zelfs doden. Wel zijn mijn moties aangenomen voor een Nationaal Alarmnumer voor Dieren, bv 113, een nationale, professionele Dierenambulance organisatie en meer controle en handhaving op Dierenwelzijn. Voorts heb ik vele toezeggingen van de verantwoordelijke minister gekregen betreffende Dierenwelzijn waardoor ik geen motie hoefde indienen.
Tot slot ben ik degene geweest welke ervoor heeft gezorgd dat de verschrikelijke RAD (Regeling Agressieve Dieren) werd afgeschaft. Voor ik de Tweede Kamer inging heb ik gewerkt als Dierenambassadeur en een programma gefinancierd, geproduceerd en gepresenteerd voor dieren in nood, opvangcentra voor dieren, De Dierenbescherming en werden er in dit programma oproepen/opsporingen gedaan over/naar dierenmishandelaren. De vele Kamervragen welke ik de afgelopen twee jaar heb gesteld haalden niets uit. Ik beloof u dat ik mijn strijd tegen onfatsoen en hufterigheid met dieren nimmer zal opgeven! Bedankt voor uw mailtje.
Dion Graus
Lid Tweede Kamer der Staten-Generaal
Partij voor de Vrijheid
Doet mij eens dat mail adres van Graus? Doet ik mn brief per mail aan hemquote:Op donderdag 4 september 2008 21:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ga ook tekenen.
En wat Graus met dieren te maken heeft? De PVV zal niet de eerste zijn waar je aan denkt als het om dieren gaat omdat je meteen aan Wilders denkt, maar Dion Graus zet zich er enorm voor in. Hier zijn antwoordmail, let vooral ook op de laatste zin, waarin hij het woord 'hufterigheid' gebruiktEn let ook even op wat hij zegt over de 'steun'
van de Partij van de Dieren... En lees ook even wat hij allemaal al voor elkaar heeft gekregen...
[..]
Jaquote:Op donderdag 4 september 2008 21:42 schreef Greys het volgende:
d.graus@tweedekamer.nl kwam het mailtje van
Heb je het gelezen? Hij doet in elk geval zijn best he?
Ja je kunt er van vinden wat je wilt, van de PVV, maar het is zéker geen 'One Issue Partij' waar ze zo vaak voor uitgemaakt worden. Alleen dat hele islamgebeuren is meestal het enige dat mensen willen zien.quote:Op donderdag 4 september 2008 22:14 schreef nokwanda het volgende:Doet de PVV eindelijk iets goeds imo
nou, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik voornamelijk daarom pvv stemquote:Op donderdag 4 september 2008 22:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja je kunt er van vinden wat je wilt, van de PVV, maar het is zéker geen 'One Issue Partij' waar ze zo vaak voor uitgemaakt worden. Alleen dat hele islamgebeuren is meestal het enige dat mensen willen zien.
Nou ja.... willen zien. Dat is waarmee ook het meest mee naar buiten wordt getreden.quote:Op donderdag 4 september 2008 22:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja je kunt er van vinden wat je wilt, van de PVV, maar het is zéker geen 'One Issue Partij' waar ze zo vaak voor uitgemaakt worden. Alleen dat hele islamgebeuren is meestal het enige dat mensen willen zien.
Het spreekt (uiteraard weer imo) voor de persoonquote:Op donderdag 4 september 2008 22:19 schreef Greys het volgende:
Ja daar kan je voor- of tegenstander van zijn, maar ik vind juist dat het wel eens wat bekender mag worden dat die Graus zich wat mij betreft harder en strijdiger inzet voor dieren dan de hele Partij voor de Dieren
Tjah, ik had toch wel verwacht dat Thieme op haar achterste poten zou staan.quote:Op donderdag 4 september 2008 22:19 schreef Greys het volgende:
Ja daar kan je voor- of tegenstander van zijn, maar ik vind juist dat het wel eens wat bekender mag worden dat die Graus zich wat mij betreft harder en strijdiger inzet voor dieren dan de hele Partij voor de Dieren
quote:Op donderdag 4 september 2008 22:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
Tjah, ik had toch wel verwacht dat Thieme op haar achterste poten zou staan.![]()
Ik snap je!quote:Op donderdag 4 september 2008 22:31 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Nou ja.... willen zien. Dat is waarmee ook het meest mee naar buiten wordt getreden.
Mensen kunnen ook wel niet willen zien dat ik eigenlijk donkerblond ben. Maar dat zou ook best weleens kunnen komen omdat ik mijn haar knalrood verf
Wat wil je horen?quote:Op donderdag 4 september 2008 22:55 schreef nokwanda het volgende:
hey you
Kom je een slaapliedje voor me zingen?
Thula S'thandwa samiquote:
Als we er nou gewoon samen gaan wonen, maar dan ieder in een aparte vleugel.quote:Op donderdag 4 september 2008 23:05 schreef Greys het volgende:
Senes!![]()
Oh jongens, ik heb mijn droomhuis gevonden! Ik zit wel vaker op Funda te neuzen naar droomhuizen, maar deze is echt gewellllllllldig, KIJK!!! En dan vooral naar de foto's van de inrichtingKomen jullie dan op de thee?
Ha ha, dat vind ik nog eens een planquote:Op donderdag 4 september 2008 23:08 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Als we er nou gewoon samen gaan wonen, maar dan ieder in een aparte vleugel.
Dan is het nog niet op te hoesten.
Wat als we er nou de F&F wooncommune van maken en dat we dan daar ook allemaal lieve huisdiertjes opvangen?
Wat nou op de thee komen. We blijven gewoon.
Viel jij er ook op? Ja he?quote:Op donderdag 4 september 2008 23:08 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Als we er nou gewoon samen gaan wonen, maar dan ieder in een aparte vleugel.
Dan is het nog niet op te hoesten.
Wat als we er nou de F&F wooncommune van maken en dat we dan daar ook allemaal lieve huisdiertjes opvangen?
Wat nou op de thee komen. We blijven gewoon.
quote:Op donderdag 4 september 2008 23:07 schreef senesta het volgende:
Wat een heerlijk huis![]()
In die tuin kun je heel wat bananenplanten en palmpjes kwijt![]()
Ik vind het trouwens ook wel een huisje waar ik Nok in zou kunnen zien op de één of andere manier
quote:Op donderdag 4 september 2008 23:11 schreef Greys het volgende:
Whahaha Nok, kijk dan wat ik schrijf over die kinderkamer hierboven!![]()
Whihihi. Dat veranderen we dan wel.quote:Op donderdag 4 september 2008 23:14 schreef nokwanda het volgende:
Dat laddertje staat ook wat raar voor dat punthekje trouwens
Als je Nijmegen en omgeving intoetst en boven de 5 ton gaat zitten kom je vanzelf daar terechtquote:Op donderdag 4 september 2008 23:18 schreef Greys het volgende:
Hebben ze in Berg en Dal (is dat echt een plaatsnaam?) ook villa's?
Dan ga ik dat even op Funda intypen
Wat wel leuk is aan Wassenaar is, is dat ze er een asiel/opvanghuis speciaal voor bejaarde dieren hebben
Was dat niet oorspronkelijk vooral voor paarden?quote:Op donderdag 4 september 2008 23:18 schreef Greys het volgende:
Hebben ze in Berg en Dal (is dat echt een plaatsnaam?) ook villa's?
Dan ga ik dat even op Funda intypen
Wat wel leuk is aan Wassenaar is, is dat ze er een asiel/opvanghuis speciaal voor bejaarde dieren hebben
Ik ken alleen de Paardenkamp in Soest, speciaal voor bejaarde schillenpaardjes, oude politiepaarden enzoquote:Op donderdag 4 september 2008 23:18 schreef senesta het volgende:
[..]
Was dat niet oorspronkelijk vooral voor paarden?
Die maakte ik vroeger anders. Alleen werd het dan een giechelliedje ipv een slaapliedje:quote:Op donderdag 4 september 2008 23:45 schreef Topspin het volgende:
Lekker optrekje dat huisje, 1,5 miljoen euro moet toch te doen zijn voor iedereen
Ahja....Slaap nokje slaap, daar buiten loopt een aap, een aap met grote voeten, die eet zijn bananen als koeken. Slaap nokje slaap, daarbuiten loopt een aap
* nokwanda kijkt hoopvol naar Greys staatslotquote:Op donderdag 4 september 2008 23:50 schreef Greys het volgende:
Whehehe, da's een slaapliedje van niets hoor Topspin.
Maar de bedoeling is goed![]()
Hou jij ook van die inrichting van dat huis? Hebben we er nog een a.s. bewoner bij? Gezellig
* Greys kijkt hoopvol naar haar staatslot
jaaahaaaaaaquote:Op donderdag 4 september 2008 23:58 schreef oh-oh het volgende:
Aaaaaaah mag ik ook en nemen we George dan dr bij??????
Jaaaaaaaa, dat had Nok ook al genoemd dat George er dan bij moest! En jij!quote:Op donderdag 4 september 2008 23:58 schreef oh-oh het volgende:
Aaaaaaah mag ik ook en nemen we George dan dr bij??????
Nieuwe wet "agressieve" honden deel 2quote:Op vrijdag 5 september 2008 08:34 schreef draculettetje het volgende:
ik zal vast een stukje hebben gemist qwea, maar ik snap het niet helemaal
er waren geen hondjes om mee te spelen dus ronja heeft goed geluisterd!
ow ja dat had ik wel gezienquote:Op vrijdag 5 september 2008 09:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nieuwe wet "agressieve" honden deel 2
Hij heeft gepoeptquote:
quote:Op vrijdag 5 september 2008 09:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hij heeft gepoept![]()
![]()
Mooi hard, mooie keutel. Net de DA gebeld die me strax even terug belt. Vroeg me af of ik weer zn normale hoeveelheid voer mocht gaan geven nu.
Hey tof zeg!quote:Op vrijdag 5 september 2008 08:21 schreef Qwea het volgende:
Ik heb reeds weken geleden een nieuw debat aangevraagd welk binnen enkele weken zal plaatsvinden! Bedankt voor uw mailtje.
Dion Graus
Lid Tweede Kamer der Staten-Generaal
Partij voor de Vrijheid
ik ga al ha haquote:Op vrijdag 5 september 2008 10:51 schreef Qwea het volgende:
Ja hoi! Expert Zwollebiedt een vriezer van 230 liter NETTO aan, voor 239 euro, waar 17 euro verwijderings bijdrage overheen komt. Ze brengen hem gratis. Bij dat ding, zit een droge want systeem, en hij is energie zuinig!
Gaarne asap beslissen, de aanbieding is beperkt geldig!
iedereen even nach het asiel topic!
dus spice nu ook wat haren geverfd?!quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:16 schreef nokwanda het volgende:Wat een schatje
Tis iig harig en lijkt dus knuffelbaar.
Hier lichtelijke zorgen vanochtend. Spice had opens een lichtrode vlek op haar wang. Ik dacht dat ze weer een abcesje had gehad dat ik niet had opgemerkt op haar toch al bolle wang. Dus ik op onderzoek. Maar dat was wel een erg ronde vlek. Bleek het te zijn van een vlek die ik had gemaakt op de vloer van de badkamer toen ik gister mijn haar verfde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |