Dat valt eigenlijk best wel mee als je het goed bekijkt.quote:Er zijn gewoon veel honden in nederland die potentieel gevaarlijk zijn,en risico opleveren. Maar niet in de ogen van de baasjes natuurlijk. Die zijn verblind door liefde voor hun dier.
Neem nou mensen in dit topic die het doodnormaal vinden dat hun hond agressief gedrag vertoont bij alleen al de aanwezigheid van kinderen. En dan noemen ze het nog een lief beest ook.
honden en katten zijn nu eenmaal dicht bij de mens geplaatst.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik dacht dat mijn mening wel duidelijk is/was.
Gezien de nieuwsberichten vind ik het terecht dat er iets gedaan wordt om agressieve honden aan te kunnen pakken (evt. incluis de baasjes). De manier waarop, daarover kan en mag blijkbaar nog wel gediscussieerd worden.
Het hele Calimerogedrag om katten bij de discussie te betrekken vind ik te makkelijk, te kinderachtig zelfs (beetje als: "Maar meester, hij doet het ook, boohoo.")
Wbt les, er bestaan vele programma's die kinderen kijken waarin veel wordt behandeld op school, zoals huisje boompje beestje, nieuws uit d enatuur, moffel en piertje(hoe heet dat programma nou????).quote:Op woensdag 3 september 2008 12:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Les in omgaan met honden op de basisschool?. Ik heb liever dat kinderen in Nederland echt belangrijke dingen leren, als rekenen en taal. Kinderen al dan niet opvoeden honden leuk te vinden is een taak van de ouders, een school is geen opvoeder.
Verder is het hele plan van aanpakken van broodfokkers en dergelijken allemaal prima.
Maar, wat doe je met de bestaande honden? Die moeten toch ook gekeurd worden?
Nou, die kunnen toch ook gewoon gekeurd worden? Zie mijn DA/registratie verhaal uit het vorige topic.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Les in omgaan met honden op de basisschool?. Ik heb liever dat kinderen in Nederland echt belangrijke dingen leren, als rekenen en taal. Kinderen al dan niet opvoeden honden leuk te vinden is een taak van de ouders, een school is geen opvoeder.
Verder is het hele plan van aanpakken van broodfokkers en dergelijken allemaal prima.
Maar, wat doe je met de bestaande honden? Die moeten toch ook gekeurd worden?
Naast dat het natuurlijk geen slecht idee is om zoiets op school te leren, vind ik ook dat het de taak van de ouders is om daarop te wijzen. Als ik vroeger een hond aaide zomaar, nou reken maar dat ik op mn lazer kreeg van mn ouders. Toen ik klein was, vond ik dat ze niet moesten zeiken, maar nu snap ik heel goed waarom.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Wbt les, er bestaan vele programma's die kinderen kijken waarin veel wordt behandeld op school, zoals huisje boompje beestje, nieuws uit d enatuur, moffel en piertje(hoe heet dat programma nou????).
Daarin wordt vanalles behandeld, ook op dierengebied.
Het gaat dus niet perse om uitgebreide lessen over hondengedrag, het gaat om die basis van geen hond aaien zonder dat je weet dat het mag van de eigenaar, dat kan in 10 minuten geleerd worden bij wijze van spreken en past erg goed binnen de tv programma;s voor school-tv die ik nu net opnoem.
Het gaat dus niet zozeer om te leen honden leuk te vinden, het gaat om risiko weg te nemen van kinderen, dat lijkt me nogal belangerijk.
Als hondeneigenaar weet ik hoevaak het voorkomt dat er zo uit het niets ineens een kind komt die om de ek van je hond gaat hangen, zoveel kinderen die een vastgebonden hond even een aaitje willen geven, zelfs kinderen die in tuinen komen om die pluizehond even te aaien.
Dat zijn grote risiko momenten die makkelijk voorkomen kunnen worden, door dat gewoon in school-tv een keer te behandelen of iets in die geest, wat helemaal in de lijn van de genoemde programma's past.
Wbt bestaande honden, wie een cursus heeft gedaan heeft daar een diploma voor gekregen, maar je kan er ook voor kiezen iedereen te verplichten alsnog een geregistreerde cursus te doen, of ee testje om te zien op welk nivo de hond zit.
Dat is niet zo'n probleem, cursussen kosten echt de wereld niet, dat zou geen probleem moeten zijn voor welke hondeneigenaar dan ook, kan iemand dat niet betalen dan zou iemand geen huisdier moeten hebben want dan is normaal te eten geven al te duur.
Waarom les in hoe je in het verkeer te gedragen, moet je ineens rekening houden met al die mensen die perse een auto willen zeg, leren op school dat je moet kijken voordat je oversteekt, alleen maar omdat er mensen ee auto willen rijden...quote:Op woensdag 3 september 2008 12:57 schreef ozzyat105 het volgende:
Waarom moet alles in het teken van die honden staan? Les hoe je met honden om moet gaan!?... dat gaat toch nergens meer over.
De overlast moet gewoon de kop ingedrukt worden. Desnoods met repressieve maatregelen zoals deze nieuwe wet.
Dat gaat juist overal over.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:57 schreef ozzyat105 het volgende:
Waarom moet alles in het teken van die honden staan? Les hoe je met honden om moet gaan!?... dat gaat toch nergens meer over.
Nee dus, want dat werkt aantoonbaar niet.quote:De overlast moet gewoon de kop ingedrukt worden. Desnoods met repressieve maatregelen zoals deze nieuwe wet.
quote:Op woensdag 3 september 2008 13:13 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat gaat juist overal over.
[..]
Nee dus, want dat werkt aantoonbaar niet.
Repressie.
Werkt.
Zelden.
Tot.
Nooit.
Repressie klinkt leuk als modewoord voor empathie-deficiënten zoals jij, maar het is toch écht veel productiever aan de slag te gaan met methodes die wel effect sorteren.
V.
Ze zijn te laf om het probleem bij de oorzaak aan te pakken, stel je toch eens voor dat je de mensen aanpakt ipv de dieren hard te pakken neemt zeg.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:40 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Voorlopig is die wet al klaar dus zijn er meer mensen die dit de beste oplossing vinden
Niet veel, al zie ik nog wel problemen met naleving en handhaving.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:42 schreef erodome het volgende:
Ze zijn te laf om het probleem bij de oorzaak aan te pakken, stel je toch eens voor dat je de mensen aanpakt ipv de dieren hard te pakken neemt zeg.
Symptoombestrijding die een heleboel dierenleed gaat veroorzaken, die nooit de oorzaak aan gaat pakken en echt dingen gaat oplossen.
Maar wat is er mis met bv het idee dat ik heb voorgedragen en die anderen aandragen?
Ik vind ook dat qua voorlichting kinderen er een taak voornamelijk bij ouders ligt maar ik zou het geen slechte zaak vinden als er ook op scholen aandacht aan word besteed. Als er aandacht kan worden besteed aan het verkeer, aan gevaar van water, aan geloof, aan boerderijdieren, aan het bos en/of planten, aan roken, drank en drugs, etc dan zie ik niet waarom er ook geen aandacht kan worden besteed aan honden of andere huisdieren en de omgang daarmee. Niets mis meequote:Op woensdag 3 september 2008 12:57 schreef ozzyat105 het volgende:
De overlast moet gewoon de kop ingedrukt worden. Desnoods met repressieve maatregelen zoals deze nieuwe wet.
Er waren ook meer mensen die de RAD wetgeving de beste oplossing vonden....quote:Op woensdag 3 september 2008 13:40 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Voorlopig is die wet al klaar dus zijn er meer mensen die dit de beste oplossing vinden
Tsja, maar ik betaal ook genoeg hondenbelasting, dan gebruiken ze dat maar eens daadwerkelijk voor hondenzakenquote:Op woensdag 3 september 2008 13:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Niet veel, al zie ik nog wel problemen met naleving en handhaving.
Want je roept met dat systeem mijns inziens best veel bureaucratie op.
Want nu wordt het gebruikt voor?quote:Op woensdag 3 september 2008 13:54 schreef senesta het volgende:
Tsja, maar ik betaal ook genoeg hondenbelasting, dan gebruiken ze dat maar eens daadwerkelijk voor hondenzaken
Dat beetje belasting wat jij betaalt staat in geen verhouding met het gebruik van parken en de overlast die het met zich mee brengt.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:54 schreef senesta het volgende:
[..]
Tsja, maar ik betaal ook genoeg hondenbelasting, dan gebruiken ze dat maar eens daadwerkelijk voor hondenzaken
Voor zover ik begrepen verdwijnt de hondenbelasting in de pot voor algemene middelen.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Want nu wordt het gebruikt voor?
Idd zeg, betaal me scheel aan hondenbelasting, wordt niets mee gedaan om problematiek/overlast te verminderen.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:54 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik laat mijn hond uit op de daarvoor aangewezen veldjesquote:Op woensdag 3 september 2008 14:00 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Dat beetje belasting wat jij betaalt staat in geen verhouding met het gebruik van parken en de overlast die het met zich mee brengt.
Die veldjes en bordjes die uit de pot algemene middelen worden betaald. Die bedoel je?quote:Op woensdag 3 september 2008 14:03 schreef senesta het volgende:
Ik laat mijn hond uit op de daarvoor aangewezen veldjes![]()
En als hij daar poept ruim ik het nog netjes op ook.
Dat zijn namelijk ook de plekken waar hij los mag lopen, en er staat een bordje zodat mensen weten dat daar honden los kunnen lopen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |