Ali vindt de R.-K kerk dan ook satanisch.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:12 schreef Topspin het volgende:
Over toveren. Bij het altaar in de Rooms Katholieke kerk als ze bezig zijn met wijn en brood steeds als ritueel komt dat ook over alsof ze bezig zijn met toveren en magie. Vindt het altijd duivels overkomen om te zien hoe ze rituelen laten zien. Ook steeds met die bel luidden en dan komen ze weer in KKK pakken aanlopen helemaal in het wit.
Gemist dus dat hij dat beweerde, ik volg het topic ook niet op de voet de hele tijdquote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Ali vindt de R.-K kerk dan ook satanisch.
Nee, door radicaal aan de beleving van het geloof en de levenswijze van anderen voorbij te gaan en te stellen dat de ZDA de enige eliteclub ter wereld is die alle waarheid in pacht heeft. Als je het niet eens bent met een stroming zeg dat dan gewoon, maar respecteer de mensen die het je vertellen zonder ze op te dringen dat ze fout bezig zijn. Want dat is namelijk alleen maar in jouw ogen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Door gebruik te maken van mijn recht op vrijheid van meningsuiting?
Welke acties bedoel je?quote:Waarom neem je geen verantwoordelijkheid voor je eigen acties?
Dat is slechts jouw mening.quote:Waarom ben je zo gigantisch hypocriet in alles wat je zegt, doet, beweert, gelooft?
[[quote]
Je hoeft het geloof ook niet te respecteren, maar de mens erachter. Die zou je iets meer maatschappelijk geaccepteerd te woord kunnen staan.quote:Hoe kan ik een geloof respecteren waarvan ik geloof dat het misleidend is en in je eigen nadeel werkt?
Nogmaals, ik respecteer jouw geloof wel, maar ik respecteer jou als mens niet door je rottige manier van uitdrukken.quote:ik kan er alleen met mijn verstand niet bij dat sommige mensen niet kunnen respecteren omdat ik iets anders geloof dan hen
Ik stalken? Je bent niet lekker!! Ik heb net zoveel recht om in deze topics mijn mening te verkondigen als jij. Laat dat even heel duidelijk zijn.quote:ik zal je niet 50 topics lang stalken om je ervan proberen te overtuigen dat je ongelijk hebt en ik gelijk, zoals Elizabeth doet.
Ik ook niet. Ik amuseer me kostelijk, dat heb ik toch al gezegd.quote:Ik laat mijn hele emotionele gesteldheid toch niet afhangen van de mening of overtuiging van een ander?
Nou, niet echt. Ik heb medelijden met je.quote:Ik vermoed dan alleen maar dat ik een gevoelige snaar heb geraakt en mensen aanvoelen dat er een kern van waarheid in mijn boodschap zit. Hence die vergelijking met de rennende bankrover. Volgens mij prik ik regelmatig door leugens heen die mensen zichzelf hebben wijsgemaakt en dat doet pijn.
Waarom zie jij jezelf toch als martelaar?quote:Alleen als de antwoorden dingen zijn die je niet wil horen, word je beledigd en boos en zul je de gever van de antwoorden willen vernietigen of de mond snoeren. En dat is precies wat hier regelmatig gebeurt.
Hear hear.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:35 schreef ToT het volgende:
Dus mensen raken alleen beledigd als je ze de waarheid vertelt? Niet iedereen zit zo in elkaar en zulke conclusies trekken is ook niet bepaald netjes: alsof je zomaar in een discussie kunt zeggen: "Ah, jij wordt boos, dus vind je dat ik gelijk heb!"
Alsof jij in de afgelopen 13 topics niet af en toe boos bent geweest.
Verder moet ik wel zeggen dat ik WEL enorm respect voor je hebt dat je mensen wil helpen, maar aan de andere kant is het wel weer onvoorstelbaar arrogant om te geloven dat we hulp nodig hebben: dat kleine groepje waar jij bij hoort (ik weet niet hoeveel leden de ZDA heeft) denkt het beter te weten dan de 6 miljard andere burgers op deze planeet?
Waar haal jij het recht vandaan om zo over je ouders en zus te spreken? Waar haal jij het recht vandaan om hun leven af te doen als iets wat geen waarde heeft. Waar haal jij het recht vandaan om te zeggen dat ze geen verantwoordelijkheid nemen? Ondankbaar zijn? Dus zelfs bij je eigen familie doe je wat je hier ook doet. Totaal respectloos. Het is HUN manier van leven. En dat heb jij maar te accepteren tot op het moment dat jij gelijk krijgt, mocht dat al gebeuren. Pas dan kun jij zeggen: ' Zie je wel, nanananananaaaaaaaaaa'. Eerder niet.quote:Ik zie het ook bij mijn familie trouwens. Mijn moeder en zus, je wil ze iets vertellen, maar ze willen het liever allemaal niet weten. Ik begrijp dat echt niet. Alsof het leven totaal geen waarde voor ze heeft, alsof ze niets om zichzelf geven, alsof ze er niet het beste van willen maken ookal zijn er mensen die dat tegenwerken. Ergens kan ik daar heel pissig om worden, zo'n ondankbaarheid voor het leven, zo careless ermee om gaan, zo'n onwil om verantwoordelijkheid te nemen.
Ooit van symboliek gehoord?? jezus zelf zei tijdens het laatste avondmaal dat als zijn discipelen voortaan bij elkaar zouden komen en het brood breken dat ze dat zouden doen voor zijn gedachtenis. Dus is het brood het lichaam van Jezus.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:19 schreef Topspin het volgende:
[..]
Gemist dus dat hij dat beweerde, ik volg het topic ook niet op de voet de hele tijd
Weer een mysterie uit de wereld voor mij nu
Hoe ze in de R-K kerk bezig zijn de hele tijd bij het altaar en dan een hele zaal vol kerkgangers die aan het kijken zijnIedere zondag, kerstmis, en begrafenis hetzelfde wat ze laten zien ook
Doet me sterk denken aan een of andere duistere sekte
Dan breken ze een grote hosti ( ik noem het altijd tosti) doormidden en zeggen ze hardop..." Dit is het lichaam van Christus"Hoe kan een stuk gedroogd flinterdun brood het lichaam van Christus zijn
En dan nog de wierrook die zo sterk is dat de ogen spontaan gaan tranen als ze met dat ding gaan zwaaien
Ik denk, ik denk, ik denk, maar kan geen diersoort bedenken zo snel bij wie het oogwit te zien is zoals bij de mens, standaart, wel bij stress, angst e.d., maar niet zo standaart.quote:Ja leuk is dat, het is me opgevallen dat de mens, als enige (diersoort?) ZICHTBAAR !!! oogwit heeft Zodat jij kunt zien of je bekenen wordt of niet door diegene (paranoide modus )
Noem mij een dier waar je zonder met je handen aan zit, het oogwit ziet Erodome --> mischien is dat wel wat ons uniek maakt tov de dieren
Heb zowat nul,nul verstand van de bijbel, ben wel van plan om zodra ik deze 3 reiki boeken uit heb om de bijbel te lenen in de bieb en de bijbelverklaring voor dummies ook.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:28 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ooit van symboliek gehoord?? jezus zelf zei tijdens het laatste avondmaal dat als zijn discipelen voortaan bij elkaar zouden komen en het brood breken dat ze dat zouden doen voor zijn gedachtenis. Dus is het brood het lichaam van Jezus.
Deze vind ik toch ook wel erg grof, zeker het licht van de 10 geboden...quote:weg ermee!!
Kan komen door ondoordacht schrijven of handelen, door de verslaving aan dit topic dat hij heeft ook.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Deze vind ik toch ook wel erg grof, zeker het licht van de 10 geboden...
Eert uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land, dat u de HEERE uw God geeft.
Ali, dit is al de 2de keer dat mij opvalt dat je op een vrij negatieve manier spreekt over je ouders, over je vader en nu over je moeder en zus.
Je zal vast je redenen hebben ervoor, maar om dat nu in het openbaar en op deze manier over je moeder te doen strookt niet echt met dat gebod.
Het ritueel vindt hij waarschijnlijk Satanisch, dat ritueel dat door de mens is gemaakt als kopie van Jezus zijn manier van doen. En dan het ritueel dat in tienduizenden kerken gedaan wordt iedere week 10 keer per kerk per week jaar in jaar uit steeds maar weer.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:42 schreef ToT het volgende:
Tijdens het laatste avondmaal brak Jezus het brood en zei: "Neem en eet hiervan Gij allen, want dit is mijn lichaam dat voor u gegeven wordt"
Het zelfde met de wijn, dat was Zijn bloed.
En Ali vindt dit satanisch.
Volgens mij staat in de Bijbel dat Jezus wil dat men dit blijft doen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:46 schreef Topspin het volgende:
[..]
Het ritueel vindt hij waarschijnlijk Satanisch, dat ritueel dat door de mens is gemaakt als kopie van Jezus zijn manier van doen. En dan het ritueel dat in tienduizenden kerken gedaan wordt iedere week 10 keer per week maar weer.
Bijbel lenen nogquote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Volgens mij staat in de Bijbel dat Jezus wil dat men dit blijft doen.
Ik vergeet nooit meer dat ik een vriendinnetje van mij ophaalde bij de kerk, ze was misdienaar en had me bezworen dat ik wel gewoon in de kerkbanken kon gaan zitten en dat ik dan niet naar voren zou hoeven komen aangezien ik moeilijk aan die boel mee kon doen als niet-katholiek.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:33 schreef Topspin het volgende:
[..]
Heb zowat nul,nul verstand van de bijbel, ben wel van plan om zodra ik deze 3 reiki boeken uit heb om de bijbel te lenen in de bieb en de bijbelverklaring voor dummies ook.
Alsnog vreemd dat ze het lichaam van Christus noemen zelfs al is het symboliek, dan moet ik erg ver doordenken zittend daar op een houten bank waar ik spontaan een hernia van krijg.
Ik heb het ook weggehaald want het gaat ook tever. Zou jij dat ook willen doen alsjeblieft. Je begrijpt alleen niet wat voor emoties ik heb bij degenen van wie ik nog het meeste hou, en dan zien hoe careless ze er mee om gaan. Dat is erg, erg, frustrerend. Het is alsof ik mensen expres in een bad kokend water zie springen, en als je ze wil waarschuwen dat ze hun vingers in hun oren stoppen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Deze vind ik toch ook wel erg grof, zeker het licht van de 10 geboden...
Eert uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land, dat u de HEERE uw God geeft.
Ali, dit is al de 2de keer dat mij opvalt dat je op een vrij negatieve manier spreekt over je ouders, over je vader en nu over je moeder en zus.
Je zal vast je redenen hebben ervoor, maar om dat nu in het openbaar en op deze manier over je moeder te doen strookt niet echt met dat gebod.
Dat zal het idd wel zijn, dat de woordern zwaarder overkomen dan dat ze zijn, laten we daar maar vanuit gaan.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:43 schreef Topspin het volgende:
[..]
Kan komen door ondoordacht schrijven of handelen, door de verslaving aan dit topic dat hij heeft ook.
Ik heb online ook wel eens negatief over mijn ouders geschreven maar dat was door andere redenen en ook niet bedoeld omdat ik te erg in mijn eigen foute wereldje leefde. Wel heb ik ervan geleerd en het was alleen online te noemen, in het echt keek ik heel anders tegen de zaak aan.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik vergeet nooit meer dat ik een vriendinnetje van mij ophaalde bij de kerk, ze was misdienaar en had me bezworen dat ik wel gewoon in de kerkbanken kon gaan zitten en dat ik dan niet naar voren zou hoeven komen aangezien ik moeilijk aan die boel mee kon doen als niet-katholiek.
Ik daar zittend terwijl ik mijn uiterste best deed onzichtbaar te worden, maar de tijd kwam dat mensen naar voren moesten komen voor die hosti e.d.
Ik bleef zitten in de eerste instantie, zat vrij ver naar achteren, dacht dat dat wel kon, mooi niet dus, er zaten nog mensen achter mij en die bleven wachten op mij, om verder opvallen en verstoring te verkomen toen maar naar voren gelopen, de hosti was niet heel onsmakelijk tot mijn geluk, maar mijn rode hoofd moet opgevallen zijn toen en het geen idee hebben wat van me verwacht werd ook.
Vooral het heel stiekum grinniken en leedvermaak van dat vriendinnetje en nog een vriend van me is me bijgebleven
Daarin was de jahova's getuigen kerk veel relaxder toen mijn moeder zich had laten overhalen het voor 1 keertje te proberen(dat was 1 keer en nooit weer vond mijn moeder), daar mochten we als kinderen gewoon spelen en kregen we snoepjes tussendoor, geen in de houding voor kinderen, die mogen zich ook niet dopen enzo, dat mag pas als je ouder bent.
Bij de protestanse kerk ben ik nooit bij een mis geweest, wel gewoon op visite geweest, heel veel hele vriendelijke uitleg gehad en ik mocht ook nog op het orgel spelen.
Done!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik heb het ook weggehaald want het gaat ook tever. Zou jij dat ook willen doen alsjeblieft. Je begrijpt alleen niet wat voor emoties ik heb bij degenen van wie ik nog het meeste hou, en dan zien hoe careless ze er mee om gaan. Dat is erg, erg, frustrerend.
Dankjewel.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Done!
Zie het goede in mensen, zeker als het om je ouders gaat, laat ze leven zoals ze willen en volg je eigen pad, bezie hun leven met zachtheid en acceptatie.
quote:Ali Kannibali, zou jij me iets kunnen uitleggen? Ik begrijp dat de Zevende-dags Adventisten afstamt van de protestantse kerk, maar moet ik het nu zien als een christelijke stroming als het Katholicisme en het protestantisme of als een aparte stroming binnen het protestantisme? En als dat zo is, op welke punten zijn jullie anders dan protestanten?
Ik moet zeggen dat de jahova's getuigen die ik ken erg standvastig zijn en daarin ook nog een openheid kennen naar anderen toe, hun naasteliefde beperkt zich niet tot hun eigen kringetje.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:55 schreef Topspin het volgende:
[..]
De Hosti vind ik altijd erg plakken aan het gehemelte nog erger dan kauwgum.
Heb verhalen van mijn grootmoeder dat haar moeder bij de Jehova's was tijdens de tijd van Hitler en dat was uit den boze, zeker omdat de man van haar contacten had met de SS. In de oorlog stiekem contact onderhouden met de Jehova's
Weet het hele verhaal niet, wil dat nog eens navragen zolang mijn oma nog in leven is.
Dat in een rij staan om de hosti te krijgen vind ik ook irritant en dan net voordat je bij de priester staat de handen vouwen en dan zegt de priester wat en vervolgens moet je wat terug zeggen. Bij mij gaat dat altijd fout, sowieso het vouwen van de handen en dan zeg ik vaak "Amen" niet terug. Zo snel mogelijk weer zitten op die "relaxte" banken ook om te wachten totdat het valse koor het eindlied gaat zingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |