abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60988656

VS

NO ONE WILL ENTER THE NEW AGE UNLESS THEY TAKE THE LUCIFERIC INITIATION

Alice. A. Bailey

LUCIFER, THE LIGHT-BEARER! STRANGE AND MYSTERIOUS NAME TO GIVE TO THE SPIRIT OF DARKNESS! LUCIFER, THE SON OF THE MORNING! IS IT HE WHO BEARS THE LIGHT, AND WITH ITS SPLENDORS INTOLERABLE BLINDS FEEBLE, SENSUAL OR SELFISH SOULS? DOUBT IT NOT!!

Albert Pike

Geruchten van een New World Order worden steeds talkrijker. New Age filosofieën nemen het collectieve bewustzijn van de westerse mens over. Instabiliteit in het midden oosten, een wereldeconomie op losse schroeven en global warming als opdoemende wereldramp. In wat voor wereld leven wij? Wie maken de dienst uit? Wat zijn de fundamentle filosofieën waarop deze wereld zich ontwikkelt? Welke spirituele krachten manifesteren zich in de wereld? Welke spirituele krachten manifesteren zich in jouw eigen leven? De grootste truuc die de duivel ooit uithaalde, was de mensheid wijsmaken dat hij niet bestaat. Hoe zeker ben jij van je zaak? Welke rol speelt God in jouw leven? Wie of wat is God eigenlijk? Een tyrannieke dictator met beperkende regels en onverbiddelijk temperament, een allesomvattende oerbron van collectief bewustzijn waar wij allemaal deel van uitmaken, of een liefhebbende zelfopofferende God vol van genade maar met een oplopende toorn voor iedereen die onrecht doet? Denk mee, onderzoek mee, discussieer mee. Laat de waarheid de hoogste prioriteit hebben.

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
Deel 10
Deel 11
Deel 12
Deel 13
Deel 14

[ Bericht 51% gewijzigd door Ali_Kannibali op 20-08-2008 19:56:13 ]
  woensdag 20 augustus 2008 @ 19:08:27 #2
224327 SunWu
Qui(s) custodiet ipsos custode
pi_60988679
Ali Kannibali, zou jij me iets kunnen uitleggen? Ik begrijp dat de Zevende-dags Adventisten afstamt van de protestantse kerk, maar moet ik het nu zien als een christelijke stroming als het Katholicisme en het protestantisme of als een aparte stroming binnen het protestantisme? En als dat zo is, op welke punten zijn jullie anders dan protestanten?
tomorrow I'll change
pi_60988765
Over toveren. Bij het altaar in de Rooms Katholieke kerk als ze bezig zijn met wijn en brood steeds als ritueel komt dat ook over alsof ze bezig zijn met toveren en magie. Vindt het altijd duivels overkomen om te zien hoe ze rituelen laten zien. Ook steeds met die bel luidden en dan komen ze weer in KKK pakken aanlopen helemaal in het wit.
Genieten is toegestaan!!!
pi_60988940
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:12 schreef Topspin het volgende:
Over toveren. Bij het altaar in de Rooms Katholieke kerk als ze bezig zijn met wijn en brood steeds als ritueel komt dat ook over alsof ze bezig zijn met toveren en magie. Vindt het altijd duivels overkomen om te zien hoe ze rituelen laten zien. Ook steeds met die bel luidden en dan komen ze weer in KKK pakken aanlopen helemaal in het wit.
Ali vindt de R.-K kerk dan ook satanisch.
pi_60988977
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:17 schreef ToT het volgende:

[..]

Ali vindt de R.-K kerk dan ook satanisch.
Gemist dus dat hij dat beweerde, ik volg het topic ook niet op de voet de hele tijd

Weer een mysterie uit de wereld voor mij nu

Hoe ze in de R-K kerk bezig zijn de hele tijd bij het altaar en dan een hele zaal vol kerkgangers die aan het kijken zijn Iedere zondag, kerstmis, en begrafenis hetzelfde wat ze laten zien ook Doet me sterk denken aan een of andere duistere sekte

Dan breken ze een grote hosti ( ik noem het altijd tosti) doormidden en zeggen ze hardop..." Dit is het lichaam van Christus" Hoe kan een stuk gedroogd flinterdun brood het lichaam van Christus zijn

En dan nog de wierrook die zo sterk is dat de ogen spontaan gaan tranen als ze met dat ding gaan zwaaien

[ Bericht 11% gewijzigd door Topspin op 20-08-2008 19:26:28 ]
pi_60989148
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Door gebruik te maken van mijn recht op vrijheid van meningsuiting?
Nee, door radicaal aan de beleving van het geloof en de levenswijze van anderen voorbij te gaan en te stellen dat de ZDA de enige eliteclub ter wereld is die alle waarheid in pacht heeft. Als je het niet eens bent met een stroming zeg dat dan gewoon, maar respecteer de mensen die het je vertellen zonder ze op te dringen dat ze fout bezig zijn. Want dat is namelijk alleen maar in jouw ogen.
quote:
Waarom neem je geen verantwoordelijkheid voor je eigen acties?
Welke acties bedoel je?
quote:
Waarom ben je zo gigantisch hypocriet in alles wat je zegt, doet, beweert, gelooft?
[[quote]
Dat is slechts jouw mening.
quote:
Hoe kan ik een geloof respecteren waarvan ik geloof dat het misleidend is en in je eigen nadeel werkt?
Je hoeft het geloof ook niet te respecteren, maar de mens erachter. Die zou je iets meer maatschappelijk geaccepteerd te woord kunnen staan.
quote:
ik kan er alleen met mijn verstand niet bij dat sommige mensen niet kunnen respecteren omdat ik iets anders geloof dan hen
Nogmaals, ik respecteer jouw geloof wel, maar ik respecteer jou als mens niet door je rottige manier van uitdrukken.
quote:
ik zal je niet 50 topics lang stalken om je ervan proberen te overtuigen dat je ongelijk hebt en ik gelijk, zoals Elizabeth doet.
Ik stalken? Je bent niet lekker!! Ik heb net zoveel recht om in deze topics mijn mening te verkondigen als jij. Laat dat even heel duidelijk zijn.
quote:
Ik laat mijn hele emotionele gesteldheid toch niet afhangen van de mening of overtuiging van een ander?
Ik ook niet. Ik amuseer me kostelijk, dat heb ik toch al gezegd.
quote:
Ik vermoed dan alleen maar dat ik een gevoelige snaar heb geraakt en mensen aanvoelen dat er een kern van waarheid in mijn boodschap zit. Hence die vergelijking met de rennende bankrover. Volgens mij prik ik regelmatig door leugens heen die mensen zichzelf hebben wijsgemaakt en dat doet pijn.
Nou, niet echt. Ik heb medelijden met je.
quote:
Alleen als de antwoorden dingen zijn die je niet wil horen, word je beledigd en boos en zul je de gever van de antwoorden willen vernietigen of de mond snoeren. En dat is precies wat hier regelmatig gebeurt.
Waarom zie jij jezelf toch als martelaar?
Nogmaals, ik amuseer me met de discussies en speldenprikken.
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 18:35 schreef ToT het volgende:
Dus mensen raken alleen beledigd als je ze de waarheid vertelt? Niet iedereen zit zo in elkaar en zulke conclusies trekken is ook niet bepaald netjes: alsof je zomaar in een discussie kunt zeggen: "Ah, jij wordt boos, dus vind je dat ik gelijk heb!"
Alsof jij in de afgelopen 13 topics niet af en toe boos bent geweest.

Verder moet ik wel zeggen dat ik WEL enorm respect voor je hebt dat je mensen wil helpen, maar aan de andere kant is het wel weer onvoorstelbaar arrogant om te geloven dat we hulp nodig hebben: dat kleine groepje waar jij bij hoort (ik weet niet hoeveel leden de ZDA heeft) denkt het beter te weten dan de 6 miljard andere burgers op deze planeet?
Hear hear.
quote:
Ik zie het ook bij mijn familie trouwens. Mijn moeder en zus, je wil ze iets vertellen, maar ze willen het liever allemaal niet weten. Ik begrijp dat echt niet. Alsof het leven totaal geen waarde voor ze heeft, alsof ze niets om zichzelf geven, alsof ze er niet het beste van willen maken ookal zijn er mensen die dat tegenwerken. Ergens kan ik daar heel pissig om worden, zo'n ondankbaarheid voor het leven, zo careless ermee om gaan, zo'n onwil om verantwoordelijkheid te nemen.
Waar haal jij het recht vandaan om zo over je ouders en zus te spreken? Waar haal jij het recht vandaan om hun leven af te doen als iets wat geen waarde heeft. Waar haal jij het recht vandaan om te zeggen dat ze geen verantwoordelijkheid nemen? Ondankbaar zijn? Dus zelfs bij je eigen familie doe je wat je hier ook doet. Totaal respectloos. Het is HUN manier van leven. En dat heb jij maar te accepteren tot op het moment dat jij gelijk krijgt, mocht dat al gebeuren. Pas dan kun jij zeggen: ' Zie je wel, nanananananaaaaaaaaaa'. Eerder niet.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60989189
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:19 schreef Topspin het volgende:

[..]

Gemist dus dat hij dat beweerde, ik volg het topic ook niet op de voet de hele tijd

Weer een mysterie uit de wereld voor mij nu

Hoe ze in de R-K kerk bezig zijn de hele tijd bij het altaar en dan een hele zaal vol kerkgangers die aan het kijken zijn Iedere zondag, kerstmis, en begrafenis hetzelfde wat ze laten zien ook Doet me sterk denken aan een of andere duistere sekte

Dan breken ze een grote hosti ( ik noem het altijd tosti) doormidden en zeggen ze hardop..." Dit is het lichaam van Christus" Hoe kan een stuk gedroogd flinterdun brood het lichaam van Christus zijn

En dan nog de wierrook die zo sterk is dat de ogen spontaan gaan tranen als ze met dat ding gaan zwaaien
Ooit van symboliek gehoord?? jezus zelf zei tijdens het laatste avondmaal dat als zijn discipelen voortaan bij elkaar zouden komen en het brood breken dat ze dat zouden doen voor zijn gedachtenis. Dus is het brood het lichaam van Jezus.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60989354
quote:
Ja leuk is dat, het is me opgevallen dat de mens, als enige (diersoort?) ZICHTBAAR !!! oogwit heeft Zodat jij kunt zien of je bekenen wordt of niet door diegene (paranoide modus )

Noem mij een dier waar je zonder met je handen aan zit, het oogwit ziet Erodome --> mischien is dat wel wat ons uniek maakt tov de dieren
Ik denk, ik denk, ik denk, maar kan geen diersoort bedenken zo snel bij wie het oogwit te zien is zoals bij de mens, standaart, wel bij stress, angst e.d., maar niet zo standaart.
Het is niet zozeer dat ze dat deel niet hebben, maar dat het verborgen ligt, het oogwit kent verder ook geen nut zover ik weet op het kijken, het is ondoorzichtig.

Het is alleen niet zo dat je niet kan zien of een dier naar jou kijkt of niet en het is ook niet zo dat als de ogen van een mens niet direct op je gericht zijn er niet naar je gekeken wordt

Maar zoals gezegd, elke soort heeft zijn eigen dingen, zo heeft een gekko een fantastisch systeem van klevende gleufjes op zijn pootjes waardoor hij zelfs tegen glas op kan lopen en zelfs ondersteboven nog aan glas kan vasthouden met die pootjes.

Heel bijzonder is het niet?

Het is niet zozeer dat er geen enkel verschil is, diversiteit is een vast gegeven
Alleen is elke soort op zijn eigen manier erg bijzonder, belangerijk en heeft zijn eigen talenten, bijzonderheden en zwakten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_60989355
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:28 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ooit van symboliek gehoord?? jezus zelf zei tijdens het laatste avondmaal dat als zijn discipelen voortaan bij elkaar zouden komen en het brood breken dat ze dat zouden doen voor zijn gedachtenis. Dus is het brood het lichaam van Jezus.
Heb zowat nul,nul verstand van de bijbel, ben wel van plan om zodra ik deze 3 reiki boeken uit heb om de bijbel te lenen in de bieb en de bijbelverklaring voor dummies ook.

Alsnog vreemd dat ze het lichaam van Christus noemen zelfs al is het symboliek, dan moet ik erg ver doordenken zittend daar op een houten bank waar ik spontaan een hernia van krijg.
pi_60989448
quote:
weg ermee!!
Deze vind ik toch ook wel erg grof, zeker het licht van de 10 geboden...

Eert uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land, dat u de HEERE uw God geeft.

[ Bericht 57% gewijzigd door erodome op 20-08-2008 19:55:19 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_60989634
Tijdens het laatste avondmaal brak Jezus het brood en zei: "Neem en eet hiervan Gij allen, want dit is mijn lichaam dat voor u gegeven wordt"

Het zelfde met de wijn, dat was Zijn bloed.

En Ali vindt dit satanisch.
pi_60989665
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Eert uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land, dat u de HEERE uw God geeft.

Ali, dit is al de 2de keer dat mij opvalt dat je op een vrij negatieve manier spreekt over je ouders, over je vader en nu over je moeder en zus.
Je zal vast je redenen hebben ervoor, maar om dat nu in het openbaar en op deze manier over je moeder te doen strookt niet echt met dat gebod.
Kan komen door ondoordacht schrijven of handelen, door de verslaving aan dit topic dat hij heeft ook.

Ik heb online ook wel eens negatief over mijn ouders geschreven maar dat was door andere redenen en ook niet bedoeld omdat ik te erg in mijn eigen foute wereldje leefde. Wel heb ik ervan geleerd en het was alleen online te noemen, in het echt keek ik heel anders tegen de zaak aan.
pi_60989756
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:42 schreef ToT het volgende:
Tijdens het laatste avondmaal brak Jezus het brood en zei: "Neem en eet hiervan Gij allen, want dit is mijn lichaam dat voor u gegeven wordt"

Het zelfde met de wijn, dat was Zijn bloed.

En Ali vindt dit satanisch.
Het ritueel vindt hij waarschijnlijk Satanisch, dat ritueel dat door de mens is gemaakt als kopie van Jezus zijn manier van doen. En dan het ritueel dat in tienduizenden kerken gedaan wordt iedere week 10 keer per kerk per week jaar in jaar uit steeds maar weer.
pi_60989861
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:46 schreef Topspin het volgende:

[..]

Het ritueel vindt hij waarschijnlijk Satanisch, dat ritueel dat door de mens is gemaakt als kopie van Jezus zijn manier van doen. En dan het ritueel dat in tienduizenden kerken gedaan wordt iedere week 10 keer per week maar weer.
Volgens mij staat in de Bijbel dat Jezus wil dat men dit blijft doen.
pi_60989906
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:50 schreef ToT het volgende:

[..]

Volgens mij staat in de Bijbel dat Jezus wil dat men dit blijft doen.
Bijbel lenen nog

Kan zijn dat ik dat morgen ga doen, mag 8 boeken per 3 weken lenen en heb er pas 3 liggen dus dan mag de bijbel er wel naast liggen. Sowieso een boek dat ik gelezen MOET hebben, alleen al om het verhaal maar daarnaast ook om de boodschap die zo nu en dan zeker leerzaam kan zijn.
pi_60989909
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:33 schreef Topspin het volgende:

[..]

Heb zowat nul,nul verstand van de bijbel, ben wel van plan om zodra ik deze 3 reiki boeken uit heb om de bijbel te lenen in de bieb en de bijbelverklaring voor dummies ook.

Alsnog vreemd dat ze het lichaam van Christus noemen zelfs al is het symboliek, dan moet ik erg ver doordenken zittend daar op een houten bank waar ik spontaan een hernia van krijg.
Ik vergeet nooit meer dat ik een vriendinnetje van mij ophaalde bij de kerk, ze was misdienaar en had me bezworen dat ik wel gewoon in de kerkbanken kon gaan zitten en dat ik dan niet naar voren zou hoeven komen aangezien ik moeilijk aan die boel mee kon doen als niet-katholiek.

Ik daar zittend terwijl ik mijn uiterste best deed onzichtbaar te worden, maar de tijd kwam dat mensen naar voren moesten komen voor die hosti e.d.
Ik bleef zitten in de eerste instantie, zat vrij ver naar achteren, dacht dat dat wel kon, mooi niet dus, er zaten nog mensen achter mij en die bleven wachten op mij, om verder opvallen en verstoring te verkomen toen maar naar voren gelopen, de hosti was niet heel onsmakelijk tot mijn geluk, maar mijn rode hoofd moet opgevallen zijn toen en het geen idee hebben wat van me verwacht werd ook.
Vooral het heel stiekum grinniken en leedvermaak van dat vriendinnetje en nog een vriend van me is me bijgebleven

Daarin was de jahova's getuigen kerk veel relaxder toen mijn moeder zich had laten overhalen het voor 1 keertje te proberen(dat was 1 keer en nooit weer vond mijn moeder ), daar mochten we als kinderen gewoon spelen en kregen we snoepjes tussendoor, geen in de houding voor kinderen, die mogen zich ook niet dopen enzo, dat mag pas als je ouder bent.
Bij de protestanse kerk ben ik nooit bij een mis geweest, wel gewoon op visite geweest, heel veel hele vriendelijke uitleg gehad en ik mocht ook nog op het orgel spelen.
pi_60989952
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Ali, dit is al de 2de keer dat mij opvalt dat je op een vrij negatieve manier spreekt over je ouders, over je vader en nu over je moeder en zus.
Je zal vast je redenen hebben ervoor, maar om dat nu in het openbaar en op deze manier over je moeder te doen strookt niet echt met dat gebod.
Ik heb het ook weggehaald want het gaat ook tever. Zou jij dat ook willen doen alsjeblieft. Je begrijpt alleen niet wat voor emoties ik heb bij degenen van wie ik nog het meeste hou, en dan zien hoe careless ze er mee om gaan. Dat is erg, erg, frustrerend. Het is alsof ik mensen expres in een bad kokend water zie springen, en als je ze wil waarschuwen dat ze hun vingers in hun oren stoppen.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 19:53:19 #18
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60989965
Ik ben een bankrover ALi ?

Ik begrijp niet zo goed wat jij te klagen hebt .

Heeft iemand jou gevraagt tot een andere god te bidden ?
Heeft iemand jou gevraagt een rekibehandeling te ondergaan ?
Heeft iemand jou gevraagt alles wat je ooit geleerd heb , ervaren , groeimomenten , liefde, leed enz voor hun geloof op te geven ?

Nee he , DAT heet respect voor iemands geloof , iedereen was druk met luisteren en zeggen Ja , dat herken ik , mooi he en fijn voor je ,
en ik bereik hetzelfde op een andere manier .

En wat doet Ali ? alles wat iemand anders gelooft afkraken tot in iemands leven tot op het bot , tot de dood en als toetje tot in de eeuwigheid , echt alles wat je maar kan bedenken acuut naar de slechte kant slingeren , alles wat je ooit voelde ervaarde in het leven moesten andere mensen voor ali's geloof opofferen , al hun groeimomenten , al hun lief en leed , al hun relaties , ALLES .

EN dan durf JIJ te klagen dat je niet in je geloof word gelaten ??
De wereld draait niet om ali en zijn geloof , iedereen heeft een geloof , de wereld draait om iedereen MET zijn of haar geloof .
Niet alleen JIJ hebt vrijheid van geloof , maar WIJ ook , andere mensen hebben net als JIJ het recht om hun geloof te belijden zonder weer zo'n LEVENSROVER die daar de doodstraf aan verbind in zijn eigen kromme straatje .
JIJ schend anderen hun recht op geloof , REKEN maar dat mensen daar van steigeren , je kan het je alleen voorstellen als het jezelf gebeurd maar het interesseerd je geen ene hol dat je exact dat tegen andere praktiseerd en dat uit angst dat je precies datzelfde overkomt wat je nu bij andere doet .

Ik heb mijn leven van god gekregen , god heeft mijn leven niet aan jouw leven gegeven .
gedraag je dan ook niet zo .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_60990007
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:43 schreef Topspin het volgende:

[..]

Kan komen door ondoordacht schrijven of handelen, door de verslaving aan dit topic dat hij heeft ook.

Ik heb online ook wel eens negatief over mijn ouders geschreven maar dat was door andere redenen en ook niet bedoeld omdat ik te erg in mijn eigen foute wereldje leefde. Wel heb ik ervan geleerd en het was alleen online te noemen, in het echt keek ik heel anders tegen de zaak aan.
Dat zal het idd wel zijn, dat de woordern zwaarder overkomen dan dat ze zijn, laten we daar maar vanuit gaan.
pi_60990025
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik vergeet nooit meer dat ik een vriendinnetje van mij ophaalde bij de kerk, ze was misdienaar en had me bezworen dat ik wel gewoon in de kerkbanken kon gaan zitten en dat ik dan niet naar voren zou hoeven komen aangezien ik moeilijk aan die boel mee kon doen als niet-katholiek.

Ik daar zittend terwijl ik mijn uiterste best deed onzichtbaar te worden, maar de tijd kwam dat mensen naar voren moesten komen voor die hosti e.d.
Ik bleef zitten in de eerste instantie, zat vrij ver naar achteren, dacht dat dat wel kon, mooi niet dus, er zaten nog mensen achter mij en die bleven wachten op mij, om verder opvallen en verstoring te verkomen toen maar naar voren gelopen, de hosti was niet heel onsmakelijk tot mijn geluk, maar mijn rode hoofd moet opgevallen zijn toen en het geen idee hebben wat van me verwacht werd ook.
Vooral het heel stiekum grinniken en leedvermaak van dat vriendinnetje en nog een vriend van me is me bijgebleven

Daarin was de jahova's getuigen kerk veel relaxder toen mijn moeder zich had laten overhalen het voor 1 keertje te proberen(dat was 1 keer en nooit weer vond mijn moeder ), daar mochten we als kinderen gewoon spelen en kregen we snoepjes tussendoor, geen in de houding voor kinderen, die mogen zich ook niet dopen enzo, dat mag pas als je ouder bent.
Bij de protestanse kerk ben ik nooit bij een mis geweest, wel gewoon op visite geweest, heel veel hele vriendelijke uitleg gehad en ik mocht ook nog op het orgel spelen.

De Hosti vind ik altijd erg plakken aan het gehemelte nog erger dan kauwgum.

Heb verhalen van mijn grootmoeder gehoord dat haar moeder bij de Jehova's was tijdens de tijd van Hitler en dat was uit den boze, zeker omdat mijn overgrootvader contacten had met de SS. In de oorlog stiekem contact onderhouden met de Jehova's Komt fout over maar goed, in de oorlog leek alles fout te zijn als ik de verhalen hoor vaker van mensen die het hebben meegemaakt.

Weet het hele verhaal niet, wil dat nog eens navragen zolang mijn oma nog in leven is.

Dat in een rij staan om de hosti te krijgen vind ik ook irritant en dan net voordat je bij de priester staat de handen vouwen en dan zegt de priester wat en vervolgens moet je wat terug zeggen. Bij mij gaat dat altijd fout, sowieso het vouwen van de handen en dan zeg ik vaak "Amen" niet terug. Zo snel mogelijk weer zitten op die "relaxte" banken ook om te wachten totdat het valse koor het eindlied gaat zingen.
pi_60990079
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik heb het ook weggehaald want het gaat ook tever. Zou jij dat ook willen doen alsjeblieft. Je begrijpt alleen niet wat voor emoties ik heb bij degenen van wie ik nog het meeste hou, en dan zien hoe careless ze er mee om gaan. Dat is erg, erg, frustrerend.
Done!

Zie het goede in mensen, zeker als het om je ouders gaat, laat ze leven zoals ze willen en volg je eigen pad, bezie hun leven met zachtheid en acceptatie.
pi_60990132
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Done!

Zie het goede in mensen, zeker als het om je ouders gaat, laat ze leven zoals ze willen en volg je eigen pad, bezie hun leven met zachtheid en acceptatie.
Dankjewel.

Ik had er al wat bijgezet. Stel je voor dat je je eigen ouders expres in een groot bad met kokend water zie springen, dat je ze wil waarschuwen en dat ze vervolgens hun vingers in hun oren stoppen. Dat doet rare dingen met je, ik vind het zeer moeilijk om daar goed mee om te gaan.
pi_60990289
Ouders respecteren heb ik ondertussen "geleerd" ( geleerd tussen aanhalingstekens omdat het vanzelf gaat of is gegaan), maar sowieso als je ouder wordt gaat dat meer vanzelf. Als puber trap je overal tegenaan en ben je rond de 25 dan ook nog wel eens en hoe ouder je wordt des te dichter je bij je ouders komt te staan.

Dat respecteer je ouders lijkt me ook meer iets voor de echt volwassen mensen die dichter bij ouders komen te staan. Je kunt dat gebod moeilijk op pubers of jong volwassen toepassen die sterk hun eigen wil hebben dus ook hun eigen wil willen doorvoeren terwijl ouders vaker willen aansturen. Dan krijg je vanzelf oorlog tussen ouders en kind.

Ouders als vriend zien is pas op latere leeftijd mogelijk volgens mij, ondanks dat je kinderen of pubers hebt die vanaf het begin als vrienden omgaan met ouders maar dat lijkt me uitzonderlijk.

En dan zelfs als volwassen persoon conflicten met ouders hebben waar er niet direct vanzelfsprekend eerbied hoeft te zijn. Alleen het woord eerbied krijg ik soms rillingen van. Met elkaar door 1 deur kunnen kan al voldoende zijn en af en toe een conflict of meningsverschil op de koop toenemen omdat iedereen dat wel eens heeft zeker als je dicht bij elkaar staat.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 20:05:53 #24
224327 SunWu
Qui(s) custodiet ipsos custode
pi_60990318
quote:
Ali Kannibali, zou jij me iets kunnen uitleggen? Ik begrijp dat de Zevende-dags Adventisten afstamt van de protestantse kerk, maar moet ik het nu zien als een christelijke stroming als het Katholicisme en het protestantisme of als een aparte stroming binnen het protestantisme? En als dat zo is, op welke punten zijn jullie anders dan protestanten?

Ali volgens mij heb je over mijn tekst gelezen
tomorrow I'll change
pi_60990380
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:55 schreef Topspin het volgende:

[..]

De Hosti vind ik altijd erg plakken aan het gehemelte nog erger dan kauwgum.

Heb verhalen van mijn grootmoeder dat haar moeder bij de Jehova's was tijdens de tijd van Hitler en dat was uit den boze, zeker omdat de man van haar contacten had met de SS. In de oorlog stiekem contact onderhouden met de Jehova's

Weet het hele verhaal niet, wil dat nog eens navragen zolang mijn oma nog in leven is.

Dat in een rij staan om de hosti te krijgen vind ik ook irritant en dan net voordat je bij de priester staat de handen vouwen en dan zegt de priester wat en vervolgens moet je wat terug zeggen. Bij mij gaat dat altijd fout, sowieso het vouwen van de handen en dan zeg ik vaak "Amen" niet terug. Zo snel mogelijk weer zitten op die "relaxte" banken ook om te wachten totdat het valse koor het eindlied gaat zingen.
Ik moet zeggen dat de jahova's getuigen die ik ken erg standvastig zijn en daarin ook nog een openheid kennen naar anderen toe, hun naasteliefde beperkt zich niet tot hun eigen kringetje.
Heb er met een heel aantal contact gehad(heb ze ook in de familie) en heb nooit het idee gehad niet geaccepteerd te worden ondanks mijn totaal andere visie op het leven.

Er zijn er wel die met de bijbel in hun hand leven en praten, maar zelfs bij hun houdt dat op als je duidelijk bent en zegt niet steeds bekeerd te willen worden, dan houden ze ermee op, kunnen ze gewoon met je praten zonder je er steeds op te wijzen dat wat jij doet fout is in hun visie.

Zo was ik ooit echt naar ziek, zonder dat er om gevraagd werd is mijn hele huis voor me schoongemaakt, voor mijn dieren gezorgt, mijn haar vastgehouden terwijl ik over mijn nek ging, zijn er soepjes gemaakt voor me, is er teder en liefdevol voor me gezorgt zonder dat er van dat persoon ooit de vraag is gekomen om me te bekeren, zonder met de bijbel in de hand me te wijzen op wat zij vast als fouten zag.
Dit zonder een familieband of iets in die geest, gewoon omdat zij dat het juiste vond om te doen, iemand te helpen als je in de mogelijkheid bent.

Ik ben het hier en daar grondig oneens met hun geloofsvisie en heb pittige discussie's gekend met sommigen van hen, maar nooit heeft dat wat betekend voor hun verdere omgang met me.
Het is absoluut niet mijn geloof en ik heb ook dingen gezien waar mijn tenen van kromde bij sommigen, maar velen zijn een mooi vb van hoe het ook kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')