Dit soort dingen kunnen anno 2180 nog wel gebeuren lijkt me.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:37 schreef TC03 het volgende:
Dat dit soort dingen anno 2008 nog gebeuren in West-Europa.
De ETA heeft nog nooit een dergelijke aanslag gepleegd, dus dat is echt flauwekul.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:05 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Spanje zit nog steeds met de ETA in haar maag. De aanslagen op metrotreinen waren ook in Madrid.
Jij hebt teveel de dVnccode gelezen eppo.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:57 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Heb je wel eens de beelden van 9/11/01 of 4/10/92 gezien? Een neergestort vliegtuig geeft echt geen witte rook. Witte rook komt uit te schoorsteen van het Vaticaan als er een nieuwe paus gekozen is.
Je bent niet goed op de hoogte. Dat waren treinen en geen metros. Nog altijd is niet bewezen dat die aanslagen door de ETA zijn gepleegd en zelfs als dat wel zo zou zijn, waar ligt dan de vergelijking met deze? Die treinen waren toch duidelijk te zien?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:05 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Spanje zit nog steeds met de ETA in haar maag. De aanslagen op metrotreinen waren ook in Madrid.
Dat kan dan nog wel even duren, want dat lijkt me gezien de berichten verdomd moeilijk.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:12 schreef Strani het volgende:
Ik denk inderdaad dat eerst iedereen geīdentificeerd moet worden voor ze met passagiers-gegevens naar buitenkomen.
De ETA zou nooit achter een dergelijke aanslag zitten, als het een aanslag zou zijn. Zij hebben een totaal andere werkwijze dan bv. Al Qaida. ETA waarschuwt voorafgaand aan een bommelding waardoor er erg weinig of vaak geen slachtoffers vallen maar er enkel schade (en angst?) wordt veroorzaakt.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:05 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Spanje zit nog steeds met de ETA in haar maag. De aanslagen op metrotreinen waren ook in Madrid.
Precies de ETA heeft nooit geprobeerd om veel slachtoffers te maken. Zij richten zich op specifieke mensen en niet op willekeurige burgers.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:28 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
De ETA zou nooit achter een dergelijke aanslag zitten, als het een aanslag zou zijn. Zij hebben een totaal andere werkwijze dan bv. Al Qaida. ETA waarschuwt voorafgaand aan een bommelding waardoor er erg weinig of vaak geen slachtoffers vallen maar er enkel schade (en angst?) wordt veroorzaakt.
Mogelijk Nederlandse naam, kan ook Duits zijn.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:23 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
IK heb 1 nederlandse naam gevonden.
OMG ben jij nou echt zo dom en wereldvreemd?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:06 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
En de kerosine dan? Een vliegtuig dat net een vliegveld verlaten heeft zit meestal redelijk volgetankt.
quote:"It's the closest to hell that I've seen. The bodies were boiling hot, we burnt ourselves collecting them."
quote:An earlier attempt had to be averted after technical issues, which resulted in an inspection of the plane. Passengers were reportedly warned they may need to change planes.
Dit was een ongebruikelijke fout bij Spanair, tenminste de verkeersautoriteiten hebben bij dat bedrijf niets verdachts gesignaleerd.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat een ramp![]()
.
't Begint met berichten over een paar doden en dan lees je nu over > 150 doden.
Statistiek heeft er geen zak mee te maken... je rijdt dagelijks rond met de auto of met de bus... als al die ongelukken even veel media-aandacht zouden krijgen, dan zou je liever te voet gaan.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:32 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik vertrek 1 september... Is dit statistisch gezien goed nieuws voor me?
Ik las gisterenavond (indonesische tijd) nog net een berichtje 'mogelijk 20 gewonden bij vliegtuigongeluk Madrid'... en toen ben ik een film gaan kijken... ook niet mis.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat een ramp![]()
.
't Begint met berichten over een paar doden en dan lees je nu over > 150 doden.
Ze zeiden op het nieuws dat 2 baby's de crash overleefd hadden.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 03:23 schreef AchJa het volgende:
De officiele lijst van El-Mundo: http://estaticos.elmundo.(...)asajeros_spanair.pdf
Nino is toch kind en bebe baby?(mijn Spaans is niet zo best)
Ze spreken nu nog maar over 19 overlevendequote:Namenlijst ramp Madrid gepubliceerd
In Spanje zijn de namen bekendgemaakt van de passagiers uit het verongelukte vliegtuig bij Madrid. Op de lijst van luchtvaartmaatschappij Spanair staan 161 namen. Nationaliteiten staan er niet bij. In totaal zaten er 172 mensen in het toestel, een tweemotorige MD-82.
Volgens de regering zijn er 153 doden. Van de 19 overlevenden zijn sommigen er slecht aan toe. De doden worden naar een beursgebouw in Madrid gebracht. Daar is een mortuarium ingericht.
Premier Zapatero heeft zijn vakantie afgebroken en zijn medeleven betuigd aan de nabestaanden. De vluchtrecorders van het toestel zijn intussen gevonden.
Bron: NOS
Heel triest, maar dit kun je niet vergelijken met Tenerife denk ik. Er waren toen compleet andere omstandigheden en oorzaken, en veel meer doden.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 04:10 schreef tong80 het volgende:
Vreselijk. Doet me denken aan de vliegramp op Tenerife in de jaren 70
gevolgen zijn wel hetzelfde; een vliegramp. Inderdaad met minder slachtoffers, maar dat maakt niet uit. Er zullen in de Bijlmer ook genoeg mensen zitten die allerlei rare dromen krijgen bij het zien van deze beelden.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 07:16 schreef starla het volgende:
[..]
Heel triest, maar dit kun je niet vergelijken met Tenerife denk ik. Er waren toen compleet andere omstandigheden en oorzaken, en veel meer doden.
Wat een achterlijke reactie zeg.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 02:46 schreef indahnesia.com het volgende:
Aah, Europa is aan de beurt met een grote ramp. Kan Indonesie het vingertje uitsteken en stellen dat het hier net zo veilig is
leuke scenequote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:51 schreef ouderejongere het volgende:
Zou het kunnen dat de crash in scene is gezet?
[ afbeelding ]
waar is het vliegtuig?
"gelukkig" heeft de natuur die pinda's mooi te pakken gehad met een tsunami, zo'n 3,5 jaar terug...quote:Op donderdag 21 augustus 2008 07:54 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Wat een achterlijke reactie zeg.
De kans op een serieus ongeluk is vrij klein, veel kleiner dan in het autoverkeer.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:07 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De ETA heeft nog nooit een dergelijke aanslag gepleegd, dus dat is echt flauwekul.
Afgezien daarvan kunnen er wel eens ongelukken gebeuren. Vliegen is op zich heel veilig, de kans dat het misgaat is praktisch nul, maar het kan wel.
Niet?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 02:40 schreef Chancard het volgende:
[..]
Statistiek heeft er geen zak mee te maken...
Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=27325quote:MADRID - Piloten van Spanair stonden op het punt te gaan staken, toen een Spanair-toestel woensdag (20 augustus) neerstortte tijdens de start vanaf de luchthaven van Madrid. Vliegersbond Sepla beklaagde zich over een ''organisatorische chaos'' binnen het bedrijf, meldden Spaanse media donderdag. Sepla uitte onder meer scherpe kritiek op bezuinigingsplannen van moederbedrijf SAS.
De ''constante druk en dreiging van de directie'' zorgen ervoor dat ''onderhoudsmedewerkers de normen overschrijden'', verklaarde de vakbond in een drie uur voor de crash verspreide verklaring.
Spanair zit al tijden in zwaar weer, onder meer door hoge brandstofprijzen. Eigenaar SAS wilde het bedrijf verkopen. Een bod van concurrent Iberia werd afgewezen. Daarop werd de verkoop ingetrokken en besloot SAS om Spanair te saneren.
Eerder deze maand kondigde Spanair aan om bijna duizend banen te schrappen en vijftien oudere toestellen uit de vloot te halen. Hierbij gaat het om MD-80’s, van hetzelfde type als het vliegtuig dat woensdag is gecrasht.
Ik heb ook een vriendin als stewardess, en ook al weet je dat het een van de veiligste transport middelen is, je schrikt je toch kapot als je zoiets leest. Gelukkig zat je vriendin niet op die vlucht!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:20 schreef firewirecable het volgende:
Mijn vriendin vliegt ook voor Spanair en ze heeft die route ook vaak gevelogen en ook een aantal keren met de EC-HFP. Gelukkig hoefde ze gisteren avond laat pas op en neer naar Mahon te vliegen. Eerst met een Airbus, maar na een verandering van vlucht met een MD82![]()
Zijspoor absoluut, belachelijk? verklaar je nader..quote:Op donderdag 21 augustus 2008 07:54 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Wat een achterlijke reactie zeg.
Inderdaad wrang, maar wel logisch. Naast alle chaos aangaande het ongeluk moet je als luchthaven dan proberen de rest zoveel mogelijk 'normaal' te laten lopen. Stel je voor dat je nog eens twintig-duizend gestrande reizigers hebt rondlopen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:47 schreef ASroma het volgende:
[ afbeelding ]
wat een foto dit........ het ene vliegtuig stort neer en de andere stijgt al weer op
Ging over de nasleep, de branden enzo, niet de crash zelf.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
Op 't journaal werd gezegd dat ramp is gefilmd door een amateur. Iemand die beelden al ergens gezien
Ah, dan vergist Arninkhof zich. '...het ongeluk, dat is gefilmd door een amateur ...'quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ging over de nasleep, de branden enzo, niet de crash zelf.
Nou ja, dat was zo bij het zes uur-journaal althans.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ah, dan vergist Arninkhof zich. '...het ongeluk, dat is gefilmd door een amateur ...'
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |