abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 21 augustus 2008 @ 04:10:23 #126
7889 tong80
Spleenheup
pi_60999835
Vreselijk. Doet me denken aan de vliegramp op Tenerife in de jaren 70

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_60999853
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 00:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat een ramp .
't Begint met berichten over een paar doden en dan lees je nu over > 150 doden .
Ik las gisterenavond (indonesische tijd) nog net een berichtje 'mogelijk 20 gewonden bij vliegtuigongeluk Madrid'... en toen ben ik een film gaan kijken... ook niet mis.
pi_60999872
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 03:23 schreef AchJa het volgende:
De officiele lijst van El-Mundo: http://estaticos.elmundo.(...)asajeros_spanair.pdf

Nino is toch kind en bebe baby? (mijn Spaans is niet zo best)
Ze zeiden op het nieuws dat 2 baby's de crash overleefd hadden.
Maarja elke leven is natuurlijk heel erg.
quote:
Namenlijst ramp Madrid gepubliceerd

In Spanje zijn de namen bekendgemaakt van de passagiers uit het verongelukte vliegtuig bij Madrid. Op de lijst van luchtvaartmaatschappij Spanair staan 161 namen. Nationaliteiten staan er niet bij. In totaal zaten er 172 mensen in het toestel, een tweemotorige MD-82.

Volgens de regering zijn er 153 doden. Van de 19 overlevenden zijn sommigen er slecht aan toe. De doden worden naar een beursgebouw in Madrid gebracht. Daar is een mortuarium ingericht.

Premier Zapatero heeft zijn vakantie afgebroken en zijn medeleven betuigd aan de nabestaanden. De vluchtrecorders van het toestel zijn intussen gevonden.

Bron: NOS
Ze spreken nu nog maar over 19 overlevende
............................
pi_61000385
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 04:10 schreef tong80 het volgende:
Vreselijk. Doet me denken aan de vliegramp op Tenerife in de jaren 70

Heel triest, maar dit kun je niet vergelijken met Tenerife denk ik. Er waren toen compleet andere omstandigheden en oorzaken, en veel meer doden.
I feel kinda Locrian today
pi_61000485
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 07:16 schreef starla het volgende:

[..]

Heel triest, maar dit kun je niet vergelijken met Tenerife denk ik. Er waren toen compleet andere omstandigheden en oorzaken, en veel meer doden.
gevolgen zijn wel hetzelfde; een vliegramp. Inderdaad met minder slachtoffers, maar dat maakt niet uit. Er zullen in de Bijlmer ook genoeg mensen zitten die allerlei rare dromen krijgen bij het zien van deze beelden.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 07:54:33 #131
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_61000581
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 02:46 schreef indahnesia.com het volgende:
Aah, Europa is aan de beurt met een grote ramp. Kan Indonesie het vingertje uitsteken en stellen dat het hier net zo veilig is
Wat een achterlijke reactie zeg.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_61000716
Aan die lijst te zien zaten er geen Nederlanders in.
pi_61000804
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:51 schreef ouderejongere het volgende:
Zou het kunnen dat de crash in scene is gezet?
[ afbeelding ]
waar is het vliegtuig?
leuke scene

zag er niet goed uit overigens... al wordt gezegd dat het vliegtuig ondanks technische problemen (vlak) voor het opstijgen toch is weggegaan... dat vind ik dan weer een beetje raar als piloot heb je niet alleen je eigen leven, maar ook dat van tientallen, zo niet honderden anderen in handen.. een béétje voorzichtigheid
Ja doei.
pi_61000806
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 07:54 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

"gelukkig" heeft de natuur die pinda's mooi te pakken gehad met een tsunami, zo'n 3,5 jaar terug...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61000846
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:07 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

De ETA heeft nog nooit een dergelijke aanslag gepleegd, dus dat is echt flauwekul.

Afgezien daarvan kunnen er wel eens ongelukken gebeuren. Vliegen is op zich heel veilig, de kans dat het misgaat is praktisch nul, maar het kan wel.
De kans op een serieus ongeluk is vrij klein, veel kleiner dan in het autoverkeer.

Wat ze er alleen nooit bijzeggen is dat itt de auto, bij een vliegtuig het kleinste ongemak kan leiden tot een grote ramp en dat de overlevingskansen in een vliegtuig bij een crash vele malen kleiner zijn dan in het autoverkeer.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_61000869
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 02:40 schreef Chancard het volgende:

[..]

Statistiek heeft er geen zak mee te maken...
Niet?

Nou ja, als je in dat vliegtuig zit niet meer in ieder geval
pi_61000941
Dit is de desbetreffende kist in betere tijden:

pi_61004910
quote:
MADRID - Piloten van Spanair stonden op het punt te gaan staken, toen een Spanair-toestel woensdag (20 augustus) neerstortte tijdens de start vanaf de luchthaven van Madrid. Vliegersbond Sepla beklaagde zich over een ''organisatorische chaos'' binnen het bedrijf, meldden Spaanse media donderdag. Sepla uitte onder meer scherpe kritiek op bezuinigingsplannen van moederbedrijf SAS.

De ''constante druk en dreiging van de directie'' zorgen ervoor dat ''onderhoudsmedewerkers de normen overschrijden'', verklaarde de vakbond in een drie uur voor de crash verspreide verklaring.

Spanair zit al tijden in zwaar weer, onder meer door hoge brandstofprijzen. Eigenaar SAS wilde het bedrijf verkopen. Een bod van concurrent Iberia werd afgewezen. Daarop werd de verkoop ingetrokken en besloot SAS om Spanair te saneren.

Eerder deze maand kondigde Spanair aan om bijna duizend banen te schrappen en vijftien oudere toestellen uit de vloot te halen. Hierbij gaat het om MD-80’s, van hetzelfde type als het vliegtuig dat woensdag is gecrasht.
Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=27325
pi_61004965
too little, too late.

Niets nieuws dus.
pi_61005595
Mijn vriendin vliegt ook voor Spanair en ze heeft die route ook vaak gevelogen en ook een aantal keren met de EC-HFP. Gelukkig hoefde ze gisteren avond laat pas op en neer naar Mahon te vliegen. Eerst met een Airbus, maar na een verandering van vlucht met een MD82

Er zaten 3 stewardessen op die vlucht die een verplaatsings vlucht hadden naar LPA. Een er van heeft het overleefd volgens de berichten.

Volgens BCN maintenance was de EC-HFP een van de jongste MD's van de Spanair vloot en stond deze niet op de retirement lijst die was opgesteld voor de aankomende reorganisatie. BCN maintenance heeft de EC-HFP dinsdag nog in onderhoud gehad en geen afwijkende zaken gevonden aan de motoren dus wat de oorzaak is is nog onbekend. Dat zal blijken uit het onderzoek.

Hier nog wat foto's van Flickr:

donderdag 21 augustus 2008 @ 12:49:10 #141
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_61006315
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 12:20 schreef firewirecable het volgende:
Mijn vriendin vliegt ook voor Spanair en ze heeft die route ook vaak gevelogen en ook een aantal keren met de EC-HFP. Gelukkig hoefde ze gisteren avond laat pas op en neer naar Mahon te vliegen. Eerst met een Airbus, maar na een verandering van vlucht met een MD82
Ik heb ook een vriendin als stewardess, en ook al weet je dat het een van de veiligste transport middelen is, je schrikt je toch kapot als je zoiets leest. Gelukkig zat je vriendin niet op die vlucht!
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_61010785

wat een foto dit........ het ene vliegtuig stort neer en de andere stijgt al weer op
pi_61011563
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 07:54 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Zijspoor absoluut, belachelijk? verklaar je nader..
pi_61016633
Ik begrijp niet zo goed waarom de Nationaliteiten van de inzittenden niet bekend zijn. Vandaag de dag tig controles, paspoortcheck, etc etc. Dan kan dat toch direct bekend worden gemaakt. Of mis ik iets?
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  donderdag 21 augustus 2008 @ 19:31:37 #145
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_61017689
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:47 schreef ASroma het volgende:
[ afbeelding ]

wat een foto dit........ het ene vliegtuig stort neer en de andere stijgt al weer op
Inderdaad wrang, maar wel logisch. Naast alle chaos aangaande het ongeluk moet je als luchthaven dan proberen de rest zoveel mogelijk 'normaal' te laten lopen. Stel je voor dat je nog eens twintig-duizend gestrande reizigers hebt rondlopen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_61020478
Heb met mn ma gesproken die zit nu ook in Spanje.
En in een dorp in de buurt van waar zij nu zit. Is dus gewoon een gezin (hoe zeg je dat tactisch....) verscheurd.
Moeder en dochter zijn omgekomen en andere dochter en vader liggen in zkh, waarvan vader slecht aan toe.
Ook een jong gezin met baby van 3 maanden die naar de CE gingen om de baby te dopen omgekomen.
Wordt er helemaal naar van.

Firewirecable, gelukkig zat jouw vriendin niet op die vlucht. En wat eng lijkt het me om later op die avond in zo;n type vliegtuig te zitten..
pi_61020647
Op 't journaal werd gezegd dat ramp is gefilmd door een amateur. Iemand die beelden al ergens gezien
pi_61020690
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
Op 't journaal werd gezegd dat ramp is gefilmd door een amateur. Iemand die beelden al ergens gezien
Ging over de nasleep, de branden enzo, niet de crash zelf.
pi_61020719
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ging over de nasleep, de branden enzo, niet de crash zelf.
Ah, dan vergist Arninkhof zich. '...het ongeluk, dat is gefilmd door een amateur ...'
pi_61020739
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:23 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ah, dan vergist Arninkhof zich. '...het ongeluk, dat is gefilmd door een amateur ...'
Nou ja, dat was zo bij het zes uur-journaal althans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')